Více
    Domů Blog Strana 156

    Gucci si pohrává s alchymií. Do své kouzelné řady vůní přidal revoluční udržitelný parfém

    0
    Gucci Alchemist's Garden
    Gucci Alchemist's Garden

    Řada parfémů společnosti Gucci nazvaná Alchymistova zahrada se dočkala nového produktu. Tentokrát firma využila moderní inovativní technologie a vytvořila revoluční udržitelnou vůni. Obsahuje totiž alkohol vyrobený z recyklovaných emisí uhlíku.

    Název řady vůní známé módní značky Gucci Alchymistova zahrada nabyl nového významu. Její součástí je nyní parfém Where My Heart Beats, který inspiraci alchymií pozvedl na novou úroveň. Společnost ho totiž za pomocí firmy Coty vytvořila s využitím nejmodernější technologie. Vyzkoušela totiž inovativní alkohol CarbonSmart od svého partnera LanzTech. Ten ho vyrábí z recyklovaných průmyslových emisí.

    Speciální kolekce parfémů má totiž odrážet umění starodávného předchůdce chemie. Jednotlivé parfémy tak nejen vypadají jako lahvičky s lektvary, mají se zároveň snadno doplňovat. Jejich jednotlivé složky totiž v kombinaci vytvářejí nové originální vůně. „Parfém je inspirujícím příkladem toho, jak dokáže udržitelnost pohánět inovaci,“ okomentovala výrobek šéfka pro vědu a udržitelnost firmy Coty Shimei Fan.

    Společnost Coty oznámila spolupráci s LanzaTech už před dvěma lety. První parfémy využívající moderní technologii pak zveřejnila v lednu roku 2022. Až do současnosti ovšem vytvářela parfémy, které inovativní metodu aplikovaly jen z části. Míchala tak tradiční alkohol s tím, který dokázala přetvořit z emisí uhlíku. Parfém Where My Heart Beats proto označila za první vyrobený na 100 procent z udržitelného alkoholu.

    Čistotu recyklovaného alkoholu podtruje také zářivě bílá flakonka parfému

    Nový způsob získávání alkoholu navíc šetří vodu. Kromě toho také oproti tradiční produkci alkoholu vyžaduje méně zemědělské půdy. „Je něco magického na tom recyklovat průmyslové emise a přetvářet je do alkoholu dostatečně čistého na to, aby se dal využít v luxusních parfémech. Proto byl nový parfém Gucci pro naši moderní technologii jasnou volbou,“ dodala Shimei Fan. Svěžest a čistotu parfému podtrhuje také jeho flakonka, která je čistě bílá. Zdobí ji pouze zlatý jemný název vůně.

    Mezi jedny z posledních přídavků alchymistické řady pak patří také vůně A Reason to Love. Loni na podzim ji představil ještě bývalý kreativní ředitel Gucci Alessandro Michele spolu s parfumérem Albertem Morillas. Stejně jako ostatní parfémy řady, i on měl být zamýšlený jako jeden z „vrstev“, které mohou zákazníci originálně kombinovat. Jednotlivé vůně se totiž nejen vzájemně doplňují, ale také se v různých spojeních mění a oscilují.

    Zdroj: FashionNetwork, GCI Magazine, Wonderland Magazine, Instagram, Twitter

    Rozmazlete své chuťové buňky těmi nejlepšími specialitami. TOP 5 světových restaurací se třemi michelinskými hvězdami

    0
    Geranium
    Geranium

    Držet tři michelinské hvězdy je vzácná pocta, o které sní každá gurmánská restaurace na světě. Z kulinářského hlediska je to jednoduše čest, která přesahuje všechny ostatní. V minulém roce prestižní celosvětový průvodce Michelin Guide zahrnoval pouze 137 restaurací se třemi hvězdami. Ať už jste zvědaví na nejmódnější luxusní stolování nebo si chcete dopřát to, co láká chuťové buňky těch nejlepších fanatiků do jídla, níže najdete pět nejlepších michelinských restaurací po celém světě.

    The World’s 50 Best každoročně vydává žebříček restaurací, do něhož se může dostat kterýkoliv světový podnik. Z tohoto rankingu jsme pro vás vybrali pět nejlepších s tříhvězdičkovým standardem Michelin.

    Geranium v Kodani, Dánsko

    Nejlepší světová restaurace roku 2022 Geranium se nachází v osmém patře s výhledem na krásné zahrady Fælledparken. Zve hosty, aby ochutnali přírodu a zároveň ji pozorovali kolem sebe. Místně inspirované a sezónně se měnící bezmasé degustační menu „Universe“ probíhá minimálně tři hodiny a zahrnuje přibližně 20 chodů. Od té doby, co se Geranium stala první dánskou restaurací, která v roce 2016 získala tři hvězdičky Michelin, spolumajitelé Rasmus Kofoed a Søren Ledet neusnuli na vavřínech a udržují ji svěží a vzrušující pro stálé hosty i destinační strávníky.

    Foto: Geranium

    DiverXO v Madridu, Španělsko

    Překvapivá avantgardní restaurace DiverXO je duchovním dítětem Dabize Muñoz, známého svým odvážným přístupem k pokrmům a obecně považovaného za jednoho z nejkreativnějších kuchařů na světě. Degustační menu o dvanácti chodech vás provede inovativními pokrmy naprosto překvapivých chutí inspirovaných Asií. Muñoz totiž nevěří, že existuje bod, kde slané končí a začíná sladké. I samotné stolování v DiverXO je skutečným gastronomickým fenoménem. Výzdoba obsahuje létající prasata, lebky, stovky motýlů a mravence.

    Le Calandre v Rubano, Itálie

    V Le Calandre najdete vyvážený mix tradice a experimentování vycházející z kuchyně pod vedením Massimiliana Alajmo. Jedná se o nejmladšího šéfkuchaře na světě, který byl oceněn třemi michelinskými hvězdami. Jeho bratr Raffael se stará o chod restaurace, kterou jejich rodiče založili již v roce 1981. Dvě dostupná degustační menu se mění a přizpůsobují ročnímu období. Najdete zde kombinace chutí, které dokáží dosáhnout dokonalé rovnováhy mezi hořkým, aromatickým a pikantním. Významným pokrmem je opečená parmice s drobenkou z ostružinového a švestkového chleba a omáčkou z kiwi i mořských řas, která ukazuje úžasnou spřízněnost mezi suchozemskou a mořskou zeleninou.

    Foto: Le Calandre

    Uliassi v Senigalii, Itálie

    Jadranská riviéra je místem, kde se nachází restaurace Uliassi. Vede ji šéfkuchař Mauro Uliassi. Síla a originalita jeho kuchyně spočívá ve schopnosti dobře využívat místní ingredience, inspirovat se kulinářskými tradicemi a dodávat jim osobní, kreativní nádech. Ryby a mořské plody mají na jídelním lístku samozřejmě čestné místo, najdete v něm ale i maso, inspirované tradičními pokrmy ze zvěřiny, aby se moře a hory spojily v dokonalém odrazu duše regionu. Kulinářský zážitek zde umocňuje vřelé přijetí majitelů, Maurova sestra Catia a jeho syn Filippo pracují po jeho boku. Za zmínku také stojí sympatický fakt, že podnik zakazuje používání plastů a dělá maximum pro to, aby své dodavatele ryb přesvědčil, aby k přepravě ryb nepoužívali polystyren.

    Reale v Castel di Sangro, Itálie

    Reale, restaurace sídlící v klášteře ze 16. století obklopeného zelení, dovedla kulinářský minimalismus k dokonalosti. Šéfkuchař Niko Romito se zaměřuje na podstatu svých ingrediencí v pokrmech, které jsou zdánlivě jednoduché. Často jsou ale výsledkem složité přípravy a různých způsobů vaření, jako je uzení nebo používání esencí a extraktů. Zřetelný důraz klade i na zdravou kuchyni, která se v průběhu let vyvinula tak, že zahrnuje více ryb a zeleniny. Degustační menu je zcela vegetariánské. V závislosti na ročním období se zde setkáte s jídly jako „Mrkev“, „Cuketa“ nebo „Květák“, za jejich skromnými názvy se ovšem skrývá mnohem více.

    Foto: Michelin Guide

    Zdroj: Geranium, DiverXO, Le Calandre, Uliassi, Reale, Michelin Guide, The World’s 50 Best

    Stéphane Rolland vstupuje do světa svateb. Představí první haute couture kolekci pro nevěsty

    0
    Francouzský haute couture návrhář Stéphane Rolland představí svou první kolekci pro nevěsty.
    Francouzský haute couture návrhář Stéphane Rolland představí svou první kolekci pro nevěsty.

    Newyorský týden svatební módy očekává novinku. Poprvé na něm svou haute couture kolekci představí francouzský návrhář Stéphane Rolland. V kolekci Epure ukáže na deset šatů plných, pro něj tak typických, architektonických tvarů a záhybů.

    Francouzský návrhář Stéphane Rolland oblékl za svou kariéru hvězdy jako Beyoncé, Céline Dion, Lady Gaga nebo Jennifer Lopez. Nyní se rozhodl do svých haute couture rób zahalit také nastávající nevěsty. Svoji první kolekci pro ně představí na Newyorském týdnu svatební módy konajícím se mezi 11. a 14. dubnem. Nachystal pro ně deset modelů, které zachycují to nejlepší z jeho módního domu.

    Jedinečné svatební šaty jsou totiž plné různých architekturou inspirovaných tvarů a záhybů. Na jejich výrobu použil Rolland své oblíbené materiály jako krep, satén, tyl nebo krajku. Kolekce nazvaná Epure se objeví také na Barcelonském svatebním týdnu módy chystaném na 21. až 23. duben. Kousky hodlá značka prodávat v cenovém rozmezí 6 500 až 15 250 dolarů. K dostání budou v buticích od září.

    Blíže se na ně ovšem budou moct novináři i zákazníci podívat už od dubna. Domluvit si ale budou muset speciální schůzku. Svatební šaty pak Rolland představil už při své haute couture přehlídce letos v lednu. Kolekci totiž uzavírala modelka oblečená do zlatých šatů s kapucí posetých impozantními detaily kolem lemování i přůřezů na ruce. Většina návrhářovi dosavadní tvorby ovšem tvoří originální, ale zároveň jednoduché šaty splývající na zem, které si lze snadno představit rovněž jako šaty svatební.

    Návrhy Rollanda se objevily také v oblíbeném seriálu Emily in Paris

    Francouzský návrhář pak rád vstupuje do neprozkoumaných oblastí. Ve svých nedávných kolekcích například vyzkoušel techniku 3D a další podoobně kontrastující materiály nebo nekonvenční tvary. Kromě toho také v červenci roku 2020 vydal v podobně odvážném kroku jako nyní jedinečnou řadu kabelek. V roce 2021 zase zveřejnil svoji první ready-to-wear kolekci. Oba případy byly první ukázkou rozšíření jeho tvorby od založení jeho módního domu roku 2007.

    Rollandova práce byla nedávno oceněná také v oblíbeném seriálu Emily in Paris. Objevily se v něm totiž jeho kolekce i showroom, zastupovaly ovšem návrhy smyšlené postavy návrháře jménem Pierre Cadault. Mezi další návrháře představující své kolekce na Newyorském týdnu svatební módy patří Badgley Mischka, Monique Lhuillier, Viktor&Rolf Mariage, Romona Keveza nebo Odylyne The Ceremony. Událost bude doprovázet také digitální akce Runway360.

    Zdroj: WWD, Vrai Magazine, Fashion Network, Twitter, YouTube

    Gen-Z se stává významnou klientelou výrobců luxusních hodinek

    0
    Gen-Z se stává významnou klientelou výrobců luxusních hodinek
    Gen-Z se stává významnou klientelou výrobců luxusních hodinek

    Výrobci luxusních hodinek cílí na generaci Z, která by se v budoucnu mohla stát jejich nejvýznamnějším zdrojem příjmů. K získání těchto mladých zákazníků je však potřeba jít s dobou. Některé společnosti k tomu využívají Snapchat, jiné zase bitcoiny.

    Podle studie poradenské společnosti v oblasti managementu Bain & Company a italské asociace luxusních značek Altagamma Foundation se mileniálové a generace Z začínají zajímat o luxusní zboží velmi brzy. Očekává se, že jejich výdaje za luxusní zboží se do roku 2030 rozšíří oproti ostatním generacím dokonce až třikrát rychleji.

    Na veletrhu Watches and Wonders, který se konal minulý týden v Ženevě, se prezentovalo 48 značek. Výrobci, jako je Rolex, Cartier či Patek Philippe, představili své nejnovější výtvory. Bylo patrné, že cílí na mladou generaci.

    „Je velmi důležité, abychom jednou za rok předvedli, že nosit hodinky je trendy,“ řekl během každoročního veletrhu ředitel společnosti Rolex Jean-Frederic Dufour. Toto odvětví podle něj potřebuje oslovit generaci, „která je zvyklá vidět všechno na obrazovce“.

    Virtuální hodinky

    Na stánku věnovaném inovacím předvedli zástupci pro Snapchat aplikaci, která umožňuje lidem vyzkoušet si hodinky virtuálně prostřednictvím chytrého telefonu.

    Přizpůsobí se zápěstí uživatele a umožní mu vyzkoušet si například vlajkové modely značky Cartier, a dokonce mu umožní přizpůsobit si barvy hodinek Hublot.

    Společnost Hermés na přání této mladé generace představila kolekci s návrhy inspirovanými svými hedvábnými šátky.

    Bohatství pro mladou krev

    „Mladá generace má, navzdory všeobecnému přesvědčení, větší ekonomickou sílu než kterákoli generace před ní,“ míní Jean-Philippe Bertschy, analytik švýcarské investiční společnosti Vontobel. „Vydělávají více, spoří více a investují dříve a ve větší míře než předchozí generace.“

    Bertschy očekává, že se blíží zajímavý, ale stále podceňovaný jev. „Mileniálové a generace Z budou v nadcházejících dvou desetiletích na straně příjemce masivního převodu bohatství, který by měl jen v USA do roku 2045 dosáhnout více než 80 bilionů dolarů,“ uvedl.

    Místo placení nájemného nakupují

    V dnešní době však tuto generaci dusí prudce rostoucí náklady na bydlení. Analytici společnosti Morgan Stanley upozorňují, že podle amerického sčítání lidu téměř polovina mladých dospělých v USA ve věku 18 až 29 let stále bydlí u svých rodičů. Jedná se o nejhorší úroveň od 40. let 20. století.

    „Mají jednoduše více disponibilního příjmu, který mohou věnovat na své vlastní výdaje,“ uvedli analytici.

    Hotově nebo v bitcoinech?

    Na druhé straně Tichého oceánu uvedl generální ředitel společnosti H. Moser Edouard Meylan, že v Asii se objevuje „mladší, více digitalizovaná“ klientela. Prozradil také, že více než 50 % prodejů v Číně připadá na generaci Z a mileniály.

    Značka také realizovala prodeje v bitcoinech, včetně hodinek za 380 000 dolarů, které se prodávaly za 10 bitcoinů, což byla tehdy ekvivalentní cena.

    Chytré hodinky přivedly nové zákazníky

    Ikonické hodinky, které jsou často vlajkovými modely velkých značek, rezonují zejména u mladé generace. Mnozí své nákupy sdílejí na sociálních sítí a chtějí produkt, který bude okamžitě rozpoznatelný. Jiní zase touží po unikátních hodinkách, které vyniknou. Co ale přivedlo tuto generaci, která s příchodem mobilních telefonů tento doplněk odložila, zpět k nošení klasických hodinek?

    Mnozí lidé vidí souvislost s příchodem Apple Watch a podobných produktů na trh. Mladá generace, včetně Gen-Z a mileniálů, opět získala zvyk nosit něco na zápěstí a tuto tradici obnovila.

    Zdroj: AFP, Instagram, YouTube

    Vědecky prokázáno: Nakupování má skutečně terapeutické účinky. Ale kdy se z terapie stane závislost?

    0
    Emili Sindlev
    Emili Sindlev

    O nakupování se často hovoří jako o formě terapie. V angličtině je pro to výraz „retail therapy“. Skutečně v nás nákupy dokáží fyzicky vyvolat štěstí, anebo je to jen naše samolibá omluva pro to, že jsme zase utráceli peníze za věci, které ve skutečnosti nepotřebujeme?

    Přihlaste se, kdo jste někdy v zápalu emocí naběhnul do obchoďáku a odcházel z něj s pěti nákupními taškami v jedné ruce a ledovým latte v ruce druhé. V nedávném článku jsme se věnovali téma nakupování versus inflace. Průzkumy hovoří jasně: zákazníků v obchodech neubylo ani se zdražováním. Zbývá nám menší obnos pro naši osobní potřebu, ale to nás nezastaví. Vědomé utrácení a rozhodování nám totiž zase vrací pevnou půdu pod nohy a my máme díky tomu pocit, že je náš život lepší a snesitelnější.

    Nákupní terapii jsme si však ordinovali už dávno předtím. Jakoukoliv citovou nebo duševní tíseň řešíme obchodní odměnou. Problémy v práci, problémy ve vztahu, neshody, hádky. Peníze jdou v danou chvíli stranou, zajímá nás jen to, že nám nová položka vykouzlí úsměv na rtech.

    Foto: Unsplash Heidi Fin

    Co se odehrává v mozku

    Nezdá se nám to, je vědecky prokázané, že nákupní terapie v našem mozku vyvolává pozitivní chemické reakce. Klinický psycholog doktor Scott Bea z Lékařské fakulty v Clevelandu poukazuje na to, že už dokonce ta chvíle, když procházíme kolem výloh a díváme se na potenciální objekty našeho zájmu nás pozitivně ovlivňuje. Prosté očekávání možné odměny, pamlsku, uvolňuje dopamin, díky kterému se cítíme dobře. To ještě násobí touhu pokračovat. Není to tedy okamžik nákupu jako takového, ale už jeho předzvěst je z terapeutického hlediska přínosná. „Výzkumy naznačují, že nakupování má ve skutečnosti velkou psychologickou a terapeutickou hodnotu, samozřejmě pokud se provádí s mírou,“ říká.

    Kromě toho, že nákupní terapie aktivuje ty správné antistresové hormony, fyzicky dokáže snížit bolest a distribuuje po těle chemické látky zlepšující náladu, zvyšuje nám sebevědomí, navrací nám pocit sebekontroly a odvrací přetrvávající smutek. V neposlední řadě rozvíjí naši představivost, a tím umožňuje podívat se na daný problém z více úhlů. Konkrétní obrazy, vůně a textury lépe podněcují naše niterní tužby.

    „Nakupování a jeho smyslová stimulace nás nutí představovat si pozitivní výsledky,“ pokračuje doktor Bea. „Například sportovci také zjistili, že tento typ vizualizace může vyvolat pozitivní očekávání a snížit tak úzkost.” Motivací nákupní terapie je však cítit se dobře, nejde primárně o uspokojení potřeb, jako třeba když nakupujete potraviny na další týden. Cosi si vyvstanou nákupní euforií kompenzujeme a pak trpíme výčitkami, že to jsme neměli dělat.

    Foto: Pexels – Ron Lach

    Negativní dopad emočního nakupování

    Není možné všechny životní bouřky řešit nakupováním. Stále se jedná o vyhýbání se stresu a utíkání před problémy. Zpočátku se to může jevit jako rychlé a bezbolestné řešení, které však časem přeroste ve zvýšenou úzkost. Nákupní terapie vás dokonce stojí víc než si možná uvědomujete – čas, peníze, energii, které by se daly investovat do důležitějších věcí. Rostou v nás pocity viny, že jsme ”opět zhřešili”, začínáme se nudit a jsme pesimističtí. Skutečný problém nastává ve chvíli, kdy se z pouhé terapie stává závislost.

    Od terapie k závislosti

    Hranice mezi nákupní terapií a závislostí na nakupování je velmi tenká. Najednou nedokážete přestat, i když víte, že musíte. Čím dál více času trávíte přemýšlením o věcech, které nepotřebujete, nebo jejich hledáním, a než se nadějete, visí vám ve skříni čtyři stejné kožené bundy. Už o svých nákupech ani nikomu neříkáte, protože jste plní strachu a viny, co si o tom ostatní pomyslí.

    Není jednoduché v dnešní době uznat, že nevinné nákupy přerostly v posedlost. Veřejně nakupování oslavujeme, děláme, že je to úplně v pořádku, přijde nám snad i vtipné vzít s každou novou kolekcí krámy útokem. Shopaholismus je už ale stav hodný skutečné terapie.

    Foto: Pexels – Andrea Piacquadio

    Ven z nákupní horečky

    Abyste dosáhli nákupního uspokojení, nemusíte si ve skutečnosti vůbec nic koupit. Výhody v tomto ohledu mají hlavně online nákupy. „Už se vám někdy stalo, že jste naplnili košík, ale od nákupu jste nakonec upustili, protože už jste se cítili relativně spokojení? To je právě ono,“ doplňuje doktor Scott Bea. V tomto ohledu je tedy cílem skutečně už cesta samotná. Utratit méně peněz je navíc ještě uspokojivější a nese s sebou menší rizika.

    Zdroj: Cleveland Clinic, Very Well Health

    Vanessa Kirby zazářila v kampani Cartier pro parfém La Panthère. Představovat má sílu i vytrvalost pantera

    0
    Herečka Vanessa Kirby se ukázala jako velvyslankyně Cartier ve své první letošní kampani.
    Herečka Vanessa Kirby se ukázala jako velvyslankyně Cartier ve své první letošní kampani.

    Společnost Cartier odhalila první kampaň se svou novou ambasadorkou Vanessou Kirby. Britská herečka propaguje na fotkách uprostřed džungle parfém La Panthère. Zachycovat má sílu, vytrvalost i volnost pantera, tedy zvířete umístěného v logu značky.

    Panter má podle francouzské společnosti Cartier vystihovat sílu, vytrvalost, ale i kreativitu. Šperkařka Jeanne Toussaint ho proto se značkou spojila už v roce 1948. V jejím čele ovšem zůstavá až do současnosti. Důkazem je nová kampaň firmy k parfému La Panthère inspirovaná sílou i majestátností divokého zvířete. Produkt v ní představuje Vanessa Kirby, která od prosince loňského roku pracuje jako ambasadorka Cartier.

    Britská herečka totiž popsala, že věří v sebevědomí a rozhodnutí zůstat věrný sám sobě. „Panter své skvrny nikdy nezmění,“ přirovnala následně zmíněné vlastnosti k divokému zvířeti. Vyzdvihla rovněž důležitost toho, zdůraznit vlastní identitu. Takovou message se proto snaží zachytit také fotografie nové kampaně. Kirby na nich pózuje uprostřed džungle a divoké přírody. „Sdílí sílu pantera,“ okomentovala je značka.

    Společnost se tak vrátila ke svým kořenům, tedy symbolické divokosti pantera. Herečku proto přeměnila v její alter ego, kočkovitou šelmu, která dokáže být zároveň predátorem i ochranářem. „Je intenzivní a magnetická, má divokého ducha a představuje sílu svých přesvědčení, a to jak na plátně, tak v reálném životě,“ vysvětlil viceprezident Cartier Arnaud Carrez. Herečka pak bude s firmou letos pracovat rovněž na propagaci kolekcí hodinek i šperků.

    Vůně La Panthère spojuje divokost zvířat i lehkost a svěžest čerstvých květin

    Parfém vytvořila parfumérka Mathilde Laurent už v roce 2014. Spojila v něm vůni zvířecího pižma i svěžích květin. „Každá žena má v sobě šelmu a každá květina zase schovanou zvířecí esenci,“ popsala. „Spolupracovat se šperkařským domem, který skutečně oceňuje filantropii, podporu žen, udržitelnost, umění i kulturu, je opravdu inspirující,“ vyjádřila se dále ke své první kampani s Cartier Kirby. Dodala rovněž, že nyní značku považuje za svou rodinu.

    Kirby je známá svou rolí princezny Margaret ze seriálu The Crown. V roce 2021 byla také nominovaná na Zlaté glóby za výkon ve filmu Pieces of a Woman. Výrobky společnosti Cartier pak už dříve představila na svých vystoupeních na červeném koberci. Francouzská firma přitom ráda spolupracuje se známými osobnostmi. Mezi její ambasadory totiž patří například Austin Butler, Paul Mescal, Emma Chamberlain, Rami Malek, Lily Collins nebo Deepika Padukone.

    Zdroj: Savoir Flair, WWD, InStyle Australia, Instagram, YouTube

    Spojte italskou kulturu s módou. Jarní fashion trip do Říma

    0
    Leonie Hanne
    Leonie Hanne

    Přísloví praví, že všechny cesty vedou do Říma. Dnes vás tam vezmeme my. Italské hlavní město není známé jen pro své historické památky, jde také o velkou módní metropoli. Setkávají se tu ty největší brandy, návrháři i módní bloggeři. Zkrátka je tu oč stát. Kromě úžasného streetstylu tu najdete i nespočet instaspotů. Připoutejte se. Letíme do Říma!

    Trastevere

    Trastevere je malebná čtvrť v centru Říma, která láká návštěvníky svým autentickým italským šarmem. Svými úzkými uličkami, historickými budovami a náměstíčky vás zavede do atmosféry starého Říma. Čtvrť je také plná skvělých restaurací a barů, kde si můžete vychutnat nejlepší italskou kuchyni. Jako skvělý instaspot bychom označili celou čtvrť. Trastevere je také místo proslulé bohémskými a alternativními butiky. Vintage shopy jsou tu také na každém rohu.

    Foto: Pixabay

    Via dei Condotti

    Via dei Condotti je jedna z nejluxusnějších ulic v Itálii. Pro milovníky módy je to nejlepší místo, kde si můžete dopřát nákupy v buticích světových značek. Od italských módních klasik až po japonské designéry. Navíc, pro ty, kteří si chtějí užít pohled na historické památky, Via dei Condotti vede až k náměstí Piazza di Spagna, kde se nachází Fontána Barcaccia a slavné Španělské schody. Celkově je tato ulice jedním z nejikoničtějších míst v Římě, kde můžete strávit příjemné odpoledne a užít si krásu italského stylu a módy.

    Foto: Pixabay

    Atelier Canova Tadolini

    Tak to vypadá, když spojíte dobré espresso s uměním. Atelier Canova Tadolini je velmi stylová kavárna umístěná v sochařském ateliéru. Můžete se tedy kochat krásnými sochami a zároveň si vychutnávat italské dezerty.

    Boncompagni Ludovisi Museum

    Vstupte do světa módních klenotů! Muzeum je jako šperkovnice plná neocenitelných pokladů. V módní oáze se můžete potápět do minulosti a objevovat módní kousky z různých historických období. V secesní vile najdete nejen historii italské módy, ale i designový nábytek či dekorace. Umělecká díla snad ani nemusíme zmiňovat.

    Foto: Boncompagni Ludovisi Museum

    Galleria Sciarra

    A nakonec tu pro vás máme jeden extra tip. Toužíte po stylových fotkách s italskou architekturou a hlavně bez lidí v pozadí? Pokud ano, máme pro vás skvělou zprávu. Takové místo existuje! Galleria Sciarra je kancelářská budova, která je veřejnosti přístupná pouze v otvíracích hodinách. Fotka tu ale určitě stojí za to. Nemusíte ani daleko z centra, budovu najdete kousek od fontány di Trevi.

    @adventurewithsyd rome has a special place in my❤️‍🩹 #travelroma #traveleurope2022 #aupairlyfe #livingabroadinspain #americaninspain ♬ som original – a n g e l

    Zdroj: TikTok, Instagram, TripAdvisor

    Před inflací utíkají lidé do obchodů. Nakupování vnímají jako terapii

    0
    Lidé utíkají před inflací do obchodů, nakupování berou jako terapii.
    Lidé utíkají před inflací do obchodů, nakupování berou jako terapii.

    Procházení se po obchodech, hledání nejvýhodnější ceny a ulovení posledního kousku. Přesně k takovým aktivitám se snaží lidé utíkat ve stresujících obdobích. K nakupování se proto obrátili také při stále trvající inflaci. Ukázala to studie platformy Klaviyo.

    Navzdory zdražujícím se cenám lidí v obchodních domech neubývá. Nový výzkum spotřebitelské platformy Klaviyo ukázal jeden z důvodů proč. Podle něj totiž lidé nahlížejí na nakupování jako na „terapii“. Pomáhá jim tak zapomenout na stres, který zažívají ve svém životě. Ten může být způsobený třeba problémy v práci, ale také například trvající inflací. Studie zahrnula více než tisíc lidí žijících ve Spojených státech amerických.

    Její výsledky pak ukázaly, že přes 60 procent tázaných používá nakupování pro zlepšení své nálady. Asi 49 procent dále přiznalo, že nakupují nepotřebné věci, jelikož cítí stres ohledně současného stavu ekonomiky. Zároveň si ale 55 procent z nich uvědomuje, že inflace v následujících šesti měsících ovlivní to, jakým způsobem budou utrácet peníze. Největší radost jim pak dělá nákup menších, ale luxusních položek.

    Vysvětlila to viceprezidentka marketingové platformy Klaviyo Jen Rapp. „V porovnání se stejným obdobím loňského roku jsme letos v březnu zpozorovali nárůst nákupu položek, jako jsou linky na oči, krém nebo lak na nehty,“ popsala. Podle ní je důvodem to, že zakoupení drobnějších předmětů vzbuzuje v nakupujících okamžitý pocit uspokojení. „Nabídne jim také rozptýlení od stresorů, jakými je ekonomika nebo pracovní trh,“ dodala Rapp.

    Díky nakupování získáváme dojem, že máme nad naším životem opět kontrolu

    Pocit štěstí při nakupování ovšem doprovází i méně veselé chvíle. Podle výzkumu Fuqua School of Business z Duke University lidé častěji koupě litují, když je zároveň trápí finanční problémy. „Ze zakoupeného produktu máte menší radost, než pokud byste se necítili svázaní svými financemi,“ vysvětlil profesor marketingu a psychologie Gavan Fitzsimons. Takové pocity se mají podle studie zahrnující 25 tisíc spotřebitelů vztahovat jak na lidi s nízkými, tak vysokými příjmy.

    Zdroj: Reuters

    Proč tedy v nákupech pokračujeme i přes nejistotu naší finanční situace? Odpověď nabídl výzkum Journal of Consumer Psychology z roku 2014. Podle něj totiž nákupy snižují pocit smutku, který je často spojovaný se ztrátou kontroly. Ve chvílích, kdy ale činíme svá nákupní rozhodnutí, přebíráme opět řízení našeho života do vlastních rukou. Podobné zvyky ovšem mohou vést k závislosti na nakupování. Ta je přitom společností přehlížena, jelikož sama přehnanou spotřebu „normalizuje“.

    Zdroj: WWD, CNBC, Financial Times, Twitter

    Zapomeňte na bad hair day. Stylové klobouky vše vyřeší za vás

    0
    jacquemus
    jacquemus

    Máte pocit, že vašemu stylu něco chybí? Zkuste ho osvěžit kloboukem! Klobouky a pokrývky hlavy nejsou jen praktické, ale mohou být také zábavným způsobem, jak vyjádřit svou osobnost a rozšířit své módní hranice. Pokud si myslíte, že vám klobouky ani jiné pokrývky hlavy nesedí, jste na omylu, netušíte jak jednoduché je najít ten správný. Vydejte se s námi na cestu k neuvěřitelnému stylu!

    Jacquemus

    Jacquemus je značka, která si získala popularitu díky svému jedinečnému designu a nekonvenčnímu přístupu k módě. Kromě stylového ready-to-wear a doplňků, které vynikají jednoduchým a přitom sofistikovaným stylem, módní dům tvoří i dokonalé letní klobouky, které jsou navrženy tak, aby dokonale doplňovaly celkový vzhled a dodaly outfitu šmrnc. Jsou vynikající volbou pro ty, kteří chtějí vypadat trendy a zároveň rozzářit svůj sezónní šatník. Barev máte na výběr celou paletu.

    Foto: Jacquemus

    Christian Dior

    Klobouky značky Dior jsou symbolem elegance. Jistě jste hit těchto kloboučků zaznamenali na sociálních sítích. Každou letní sezónu si v nich influencerky libují. A není se čemu divit! Je to zkrátka osvědčená klasika. Navíc Dior jejich design i print každoročně mění, proto jsou tak oblíbené. Většina je dokonce oboustranná.

    Foto: Dior

    Loewe

    Mnoho parády naděláte i s klobouky Loewe. Nejen že vypadají fantasticky, před sluncem vás ochrání na výbornou. Za nás je to tedy plážový must-have. Loewe si na na designu dalo opravdu záležet, decentní logománie v kombinaci s jednoduchým plážovým oblečením bude působit kouzelně.

    Foto: Loewe

    Prada

    Na řadu přichází oblíbený nylon. Pokrývky hlavy od Prady už trendují déle, pokud vám ale stále chybí, rozhodně zvažte nákup. Nylon je letos jedním z nejoblíbenějších materiálů. Potvrdil to i streetstyle ze všech světových týdnů módy. Nejde tedy o žádnou převratnou novinku, ale začínáte-li s klobouky, Prada je vhodný prvotní kandidát.

    Foto: Prada

    Miu Miu

    Módní dům Miu Miu, jehož oblíbenost nabírá na obrátkách kosmickou rychlostí letos připravil úžasnou denimovou kolekci, včetně kloboučků. Návrat denimu do módního popředí asi nemusíme vysvětlovat. Tento rok se bez něj neobejdeme. S denimovou pokrývkou hlavy doplníte jak elegantnější, tak streetový look.

    Foto: Miu Miu

    Gucci X Adidas

    Snová kolaborace všem milovníkům módy přinesla pokrývku hlavy, kterou pojmenovala Double-Sided baseball hat. Jde o velmi zajímavý model, proto ho doporučujeme vynést na různé módní akce. S double kšiltovkou rozhodně zazáříte vždy a všude.

    Foto: Gucci

    Světoznámý obchod Tiffany & Co. v New Yorku se dočkal opravy. Společnost ho otevře koncem dubna

    0
    Společnost Tiffany & Co. oznámila datum otevření svého nejznámějšího obchodu v New Yorku.
    Společnost Tiffany & Co. oznámila datum otevření svého nejznámějšího obchodu v New Yorku.

    Už za měsíc spatří newyorčané dlouho očekávané odhalení. Firma Tiffany & Co. totiž oznámila, že koncem dubna otevře zrenovovaný vlajkový obchod na rohu 57. ulice a Páté Avenue. Svět se do něj poprvé zamiloval spolu s filmem Snídaně u Tiffanyho.

    Společnost Tiffany & Co. neplánuje opravou světově proslulého obchodu v New Yorku pouze zpříjemnit zážitek svých zákazníků, ale také vyzdvihnout důležitost známé pobočky. Jako jediná totiž od svého slavnostního otevření ponese název „The Landmark“. Ostatní velké prodejny ve velkoměstech hodlá firma označovat jako „vlajkové“. Dlouho očekávané odhalení interiéru pobočky na rohu 57. ulice a Páté Avenue naplánovala na 27. dubna.

    Módní značka na ten den naplánovala speciální večerní akci, na kterou se podívají pouze pozvaní. Veřejnosti se opravené prostory otevřou den poté. Navštěvované jsou totiž nejen zákazníky toužícími po novém šperku, ale také fanoušky filmové klasiky Snídaně u Tiffanyho. Právě u výlohy této pobočky si totiž Audrey Hepburn kdysi pochutnávala na své snídani, tedy kávě a croissantu.

    Renovaci přitom společnost zahájila už roku 2019. Od té doby ji ovšem řídilo několik různých manažerských týmů. Roku 2021 totiž firmu Tiffany & Co. odkoupila společnost LVMH, tedy Louis Vuitton Moët Hennessy. Obnova oblíbené pobočky se proto označuje za největší maloobchodní investici vedení LVMH. Nový design prodejny má pak podtrhnout její budoucnost „globální destinace“. Všechny ostatní obchody budou následovat už dříve představený společný koncept interiéru.

    Na vrcholu původní budovy stojí skleněná konstrukce. Se starou částí ji propojí terasa

    Čtyři roky trvajícího projektu se ujalo designerské duo OMA, tedy Shohei Shigematsu a Jake Forster. O interiéry se zase postarala firma Peter Marino Architects. Návrh zahrnuje postavení skleněné třípatrové konstrukce na střeše původní 72 let staré budovy. Mezi starou a novou částí bude umístěná terasa obepínající celý dům. Ta má sloužit nejen jako speciální místo pro klienty, ale také lokace plánovaných výstav nebo luxusních akcí.

    Zdroj: Official Website Tiffany & Co.

    Zatímco se proslulý obchod opravuje, zve Tiffany & Co. své zákazníky do své druhé pobočky na Manhattanu. Ta se nachází hned za rohem od té renovované, společnost ji proto nazvala Flagship Next Door. Co se týče impozantnosti, nemá ovšem hlavní lokaci co závidět. V několikapatrové prodejně můžete totiž najít také Tiffany Blue® Empire State Building. Tedy obrovský model newyorské dominanty provedený v modré barvě. Jeho vyhotovení mělo trvat více než 1500 hodin.

    Zdroj: WWD, Tiffany Official, New York Yimby, Instagram