Více
    Domů Blog

    Pánové, letos je trendem zazářit. Je to i vaše svatba

    0
    Tanner Fletcher svatba
    Tanner Fletcher svatba

    Tradiční svatební outfity už dávno nejsou „cool“. Díky neustálému boji za genderovou rovnoprávnost se dnes na svatbách rozhodně netočí vše jen kolem nevěsty. Pánská svatební móda se rychle mění a nabírá na odvaze. Moderní svatební outfity pro muže nabízí například značka Tanner Fletcher. Trendu „It’s his wedding too“ však v posledních týdnech vévodí profesionální hráč NFL Kylen Granson a jeho bílý plášť.

    Od ženichů už se dávno neočekává, že si v den svatby obléknou klasický černý smoking. Naopak, současná pánská svatební móda staví na individualitě a sebevyjádření. Ženichové jdoucí s dobou volí originální barvy a střihy, které se vymykají konvencím, a dávají tak najevo, že je to i jejich svatba. Tento přístup bourá tradiční nastavení společnosti, v němž jsou pánové na svatbách spíše upozaděni. Pomalu, ale jistě tak vzniká trend pod názvem „It’s his wedding too“.

    Zdroj: Tanner Fletcher, Milla Nova

    Vedle klasických černých a tmavě modrých tónů se do popředí dostávají rovněž odstíny smaragdové či olivové a dalších výrazných barev. Stále oblíbenější jsou také potištěné látky. Ať už s květinovým vzorem, geometrickým potiskem, nebo z materiálů s více než zajímavou texturou.

    Pro inovativní ženichy současné trendy nabízejí i odvážnější kousky. Oblíbené jsou asymetrické klopy, jednostranné zapínání či vrstvené siluety s vestou a sakem rozdílné délky. Klíčem je precizní krejčovské zpracování, které zajistí, že netradiční model bude dokonale padnout a podtrhne vaši osobnost.

    It’s his wedding too. Kylen Granson ukazuje, že svatba je i o ženichovi

    Profesionální hráč amerického fotbalu a fanoušek sci-fi Kylen Granson si na svatbu letos v létě oblékl outfit, jenž vzbudil velký obdiv. Namísto tradičního saka zvolil na míru šitý set návrháře Joshe Kercher. Ten spojil elegantní bílé sako se zapínáním na ozdobný háček s výrazným bílým pláštěm, který tvořil hlavní dominantu outfitu.

    Podle Gransona byly klasické obleky příliš obyčejné, a proto chtěl něco, co odráží jeho zájmy a osobnost. Výrazným doplňkem byly hodinky Tiffany Bird on the Rock, které záměr podtrhly a dodaly outfitu příběh. Svatební look navíc vynikal mezi hosty oblečenými v černém black-tie dress codu nejen díky bílé barvě, ale i plášti a netradičnímu střihu saka.

    Spolu s objemným květinovým modelem nevěsty, známé tvůrkyně TikTok videí Daisy Foko, tvořily oba svatební looky dokonale stylově sehraný pár. Svatba tak umně spojovala eleganci, fantazijní prvky a autenticitu. Granson posunul pánské svatební outfity o krok dál a inspiroval tak další muže k ustoupení od jednoduchých tradičních obleků.

    Zdroj: Tanner Fletcher

    Tanner Fletcher přepisuje pravidla svatební módy. Pánské looky nabízí i prvky hyperfeminity

    Alternativnější a originální svatební outfity pak šije například značka Tanner Fletcher, vedená designérským párem Tannerem Richie a Fletcherem Kasell. Značka si získala popularitu díky odvážnému přístupu k pánské módě, a to i v segmentu svatebních looků, často šitých na míru. Její prvotřídní obleky nosí mimo jiné také slavný zpěvák Bad Bunny.

    @alexpreisz The Preisz wedding from @Samantha M ‘s iphone 💘 #weddingtiktok #weddingplanning #weddingstyle #weddingdress #weddinginspo #australianwedding #weddingceremony #weddingoutfit #weddingflowers #jamiepreisz #alexpreisz #weddingsuit #vintagewedding #weddingreaction @Olivia Deur @fleuregan @Braddon Flowers @tiaandclaireweddings @IXIAH ♬ Move on Up (Single Edit) – Curtis Mayfield

    Brand Tanner Fletcher vznikl proto, že pro muže a queer lidi v tradičních svatebních salonech neexistují téměř žádné možnosti. Nabízí tak široké spektrum outfitů, od klasických až po alternativní kousky s krajkami, mašlemi či výraznými vintage detaily. Kolekce propojují prvky maskulinity i hyperfeminity a dávají zákazníkům prostor a svobodu experimentovat.

    Zdroje: Them, Brides, Tanner Flethcer, Wil Valor, Instagram, TikTok

    Módní dům Pucci vstává z mrtvých. Deklaruje Pucci Girl Summer

    0
    Pucci
    Pucci

    Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.

    Útěk od reality ve znamení italského přepychu. Pucci vládne letošnímu létu

    Italská značka Pucci zažívá letos nečekaný návrat na módní scénu, a to ve velkém stylu. Promyšlená a odvážná marketingová strategie zaměřená na generaci Z jí přinesla dvojnásobný nárůst tržeb oproti minulému roku i nebývalou popularitu na sociálních sítích. Letní trend označovaný jako Pucci Girl Summer odstartovala podnikatelka Hailey Bieber, která v rámci eventu své firmy Rhode na Mallorce vynesla žluto-bílý set s typickým potiskem značky.

    La Dolce Vita ve znamení Pucci deklarovala i podnikatelka Kylie Jenner, a to na dovolené v Itálii. Bikini top a dlouhé bílé kalhoty doplnila šátkem italské značky, uvázaným kolem pasu. Influencerka Alexandra Saint Mleux zase vnesla závan nekonečného léta na závodní trať Formule 1. Během víkendu Velké ceny Maďarska se objevila v růžovém setu zdobeném ikonickým potiskem Marmo.

    Zdroj: Reuters

    V čem tedy tkví kouzlo značky Pucci? Svou roli hraje také únava z clean girl minimalistického šatníku, sestávajícího z nevýrazných barev, v němž chybí náznak divokých a barevných vzorů. Fádností v duchu quiet luxury jsme již přesycení. Hravé a výrazné vzory Pucci nabízejí vytoužený únik od reality, který zavání nekončící dovolenou plnou slunečních paprsků, Aperolu a bezstarostnosti.

    Proměna pod vedením Camille Miceli. Pucci si konečně získal přízeň generace Z

    Za popularitou estetiky Pucci Girl Summer však stojí několik let promyšlené marketingové strategie, která pomohla změnit veřejný obraz značky v její prospěch. Kreativní ředitelka Camille Miceli, působící od roku 2021, vyměnila tradiční sezónní přehlídky za zážitkové prezentace konané mimo harmonogram týdnů módy. Prestižní akce spojené s různými aktivitami zákazníkům propagují nejen oblečení, ale i lákavý životní styl ve znamení proslulého La Dolce Vita.

    Zájem o legendárního italského velikána potvrzuje rovněž renomovaný žebříček nejžádanějších značek a produktů známý jako Lyst Index. Ve druhém čtvrtletí letošního roku totiž poptávka po Pucci raketově vzrostla, a to o 96 procent. Podle platformy u zákazníků rezonují právě odvážné barevné potisky, které vyzdvihují novou vlnu moderního maximalismu. Nejprodávanějším výrobkem se pak stal elegantní overal s odhalenými rameny se vzorem Orchidee.

    Zdroje: New York Times, Lyst Index, The Guardian, Instagram, TikTok

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    0
    Bookshelf Wealth trend
    Bookshelf Wealth trend

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Láska ke čtení převzala svět interiérového designu. Vrací tak na scénu koníček, na kteří možná někteří z nás ve světě sociálních sítí zapomněli. Jeho esencí je vytříbená kolekce knih, zdobící obrovské police, nejlépe od podlahy až ke stropu. Hlavním klíčem k úspěchu je ovšem autenticita. Trend s názvem Bookshelf Wealth nediktuje pouhé napodobování, žádá si opravdové nadšení pro čtení.

    Nejnovější populární estetika není žádnou novinkou, její rostoucí obliba však reflektuje v současnosti tak intenzivní touhu navrátit se k autenticitě. Výsledná kolekce knih by totiž neměla působit uměle nebo moderně, ale spíše jako něco, co jste budovali dlouhé roky. Její součástí by měly být i různé předměty, které jste za svůj život nasbírali a jež reflektují vaše osobní preference či koníčky.

    Zachyťte svou lásku k čtení. Knihy podtrhnou oblíbené osobní předměty

    I když přeplněné police mohou často působit nesourodým dojmem, základem k perfektní zdi poseté knížkami není chaos. Naopak, každý předmět by měl být do polic uložen se zřejmým úmyslem. Nejvhodnějším kusem nábytku jsou co největší skříně, jimž dodají nostalgický vzhled skleněná dvířka. Pokud podobný kus nevlastníte, zkuste poskládat knihy na staré židle nebo zkrátka na podlahu.

    Zdroj: Unsplash

    Knihy budou vypadat lépe v lichém počtu, nebojte se ani experimentovat s jejich pozicemi. Postavte je za sebou, na sebe či do křivých komínků. Perfektní kolekci pomohou vytvořit dekorace jako svíčky, drobná světýlka, lampičky nebo designová držátka na knihy. Fantazii se ale meze nekladou, osobní dotek dodají oblíbené fotografie nebo obrazy. Právě osobní vkus je chybějící dílek skládačky.

    Zdroj: Oblist, Ikea

    Maximalismus vládne nejen interiéru. Hravě podtrhne váš osobní styl

    Bookshelf Wealth reflektuje širší trend, prodírající se rovněž do beauty a módního světa. Lidé touží po návratu k autenticitě, přirozenosti a individualitě. Preferují proto estetiky, které reflektují jejich osobní styl. Doby tichého luxusu a sterilních prázdných, ačkoli moderních, prostor tak nahrazuje maximalismem prosycený interiér. Takový, který nevolá po hromadění, ale vkusném kurátorství.

    @homesandgardensofficial Styling bookshelves to achieve a laid-back yet cultured look is nothing new – book lovers have been doing it for centuries. But lately, bookshelves that display more than just books have been gaining quite a bit of attention. This trend is called ‘bookshelf wealth’ 📚 . Image credits: Elizabeth Krueger Design / Mickey Schwartz, Future / James Merrell, Brent Darby, Stacy Zarin Goldberg / Paul Corrie Interiors, Alexander James / K & H Design, Neptune, Future / Kasia Fiszer, Alicia Taylor / Tattersall Love Ltd, Sims Hilditch . #homesandgardens #homesoftiktok #fyp #foryoupage #bookshelfwealth #interiors #trend #bookshelves #styling ♬ glass – Nekoi

    Zdroje: Architectural Digest, Homes & Gardens, Instagram, TikTok

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    0
    Kim Kardashian
    Kim Kardashian

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Značka Balenciaga pod vedením Demny Gvasalia nikdy nešla cestou elegance. Návrhář od roku 2015 přetvořil módní dům v laboratoř estetických experimentů, které oscilují mezi dekonstrukcí luxusu a přehnaným streetwear. Kim Kardashian do této vize zapadla zcela přirozeně. Byla tváří kampaní, hvězdou show i hlasem stylu, jenž přesahoval běžné vnímání červeného koberce. Na Met Gala v roce 2021 šla doslova beze jména a bez obličeje, jen jako silueta, koncept, artefakt.

    Kim Kardashian proměnila každý look v kulturní událost. Stál za tím Kanye West?

    Módní vývoj slavné modelky a podnikatelky Kim Kardashian je přitom neoddělitelný od Kanyeho West. Sama Kim v show Keeping Up With the Kardashians přiznala, že až díky němu pochopila, co je osobní styl a hlavně, jak může móda vyprávět o charakteru. Kanye West měl k Demnovi blízko už dříve.

    Spolupracoval s ním na řadě Yeezy Season 1. Později Demna navrhl i stage kostýmy pro Donda Listening events. Přestože je dnes Kim s Kanyem ve velmi napjatém vztahu, jeho vliv na její módní směřování nelze popřít. Stejně tak se nedá oddělit Demnův rukopis od Kanyeho brutalistických a futuristických vizí.

    Balenciaga ve spojení s „Kim K“? Instantně virální moment

    Kim looky z dílny Balenciaga se mezitím staly součástí vizuálního slovníku moderní popkultury. Zaujala vším od zmíněného Met Gala v černém bodysuitu až po latexové sety v sytě růžové barvě, které oblékla během Saturday Night Live, kde se navíc objevila v monogramovaném overalovém catsuitu s ostrými rameny. To vše pomohlo definovat novou estetiku „Balenciaga girl“.

    Na Pařížský fashion week dorazila v páskové polštářové róbě připomínající svěrací kazajku, s ultra štíhlými slunečními brýlemi a maskou. Nezapomenutelný je i její stříbrný „armor-dress“ z show couture kolekce, který vypadal jako tekutý kov. Právě tyto odvážné, nekompromisní siluety stvořily z Kim ikonu, následující vlastní narativ, který se nikdy nebojí přehánět, deformovat, ani šokovat.

    Ne vždy je vše růžové. Došlo i na extrémní skandál

    Jedním z nejzásadnějších momentů v módní kapitole Demny Gvasalia a Kim Kardashian byla ale i krize. V listopadu 2022 čelila totiž značka Balenciaga ostré kritice kvůli reklamám, v nichž se děti objevovaly s plyšovými medvídky v bondage oblečení a dokumenty ohledně dětské pornografie.

    Kim na tento šokující incident reagovala obezřetně, ale jasně: „Jako matka čtyř dětí mnou obrazy hluboce otřásly. Bezpečnost dětí musí mít nejvyšší prioritu,“ uvedla a ocenila, že značka kampaně stáhla a vydala omluvu. Tehdy prohlásila, že vztah se značkou „přehodnotí“, pokud Balenciaga přijme skutečnou odpovědnost a podnikne nezbytná opatření pro ochranu dětí.

    A jak to bude dál? Zůstane Kim Kardashian věrná Demnovi, nebo domu Balenciaga?

    Letos však přišel zlom. Vedení Balencaiga v lednu oznámilo, že Demna značku po téměř dekádě opouští a míří do čela Gucci. Zásadní změna přichází v době, kdy Gucci hledá nový směr po poklesu prodejů a značka potřebuje čerstvou identitu. Kim je přitom od ledna 2024 oficiální ambasadorkou Balenciaga. Vztah k značce má tedy rovněž smluvní rovinu. Jenže její skutečná loajalita, a to je v módě to nejzásadnější, je zřejmě k vizím Demny, ne k logu na štítku.

    Zdroj: Profimedia

    Otázkou zůstává, zda půjde Kim za Demnou do Gucci, nebo zůstane tváří Balenciaga, která ji tolikrát postavila do světla reflektorů? Prozatím zůstává ticho. V době, kdy je móda čím dál více o příbězích, symbolech a pozicích v kulturní krajině, může její další krok definovat novou éru popkultury. Gen Z tohle spojení miluje právě pro jeho autenticitu a odvahu. Ať už cesta ikonického dua povede kamkoli, jedno je jisté. Kim a Demna napsali kapitolu módy, jež bude rezonovat i dlouho poté, co jejich poslední look opustí červený koberec.

    Zdroje: People, Daily Mail, Page Six, WWD, Dazed, Instagram, YouTube

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    0
    Ještě nejsem, kým chci být
    Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) rozhodla. Do příštího klání o Oscara vyšle za Českou republiku dokument z dílny režisérky Kláry Tasovské s názvem Ještě nejsem, kým chci být. Celovečerní snímek měl svou premiéru v loňském roce na filmovém festivalu Berlinale. Od té doby se mu podařilo získat uznání diváků a nedávno také cenu Českého lva, a to za nejlepší dokumentární film.

    Dokument bude nyní usilovat o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Vypráví příběh uznávané fotografky Libuše Jarcovjákové, a to na základě jejího osobního deníku a tisíců analogových snímků. Ten zachycuje její životní nejistotu odrážející tehdejší politickou situaci Československa. Následuje ji za její cestou najít nejen vytouženou svobodu, ale především samu sebe a svou identitu.

    Zdroj: Aerofilms

    Dokument tak umně proplétá touhu po sebevyjádření, ale i zmatenost ohledně toho, jak podobného cíle v totalitním režimu dosáhnout. Fotografka proto před svými problémy uniká do pražského undergroundu 80. let, ale také vzdáleného Tokia. Nakonec se pokusí najít štěstí v Západním Berlíně, kam uteče. Skutečné naplnění a svou identitu jí pomáhá hledat její objektiv, který nepouští z ruky.

    O možnost vyhrát Oscara bojovaly další dva filmy. Favority byl Sbormistr a Karavan

    Ve hře o vyslání do boje o Oscara byly další dva snímky, jmenovitě Sbormistr a Karavan. Hlasování ČFTA mělo tentokrát nově dvě kola. V tom prvním vybrala komise prezídia z filmů zmíněné tři filmy. O finálním výběru pak mohli hlasovat všichni členové akademie ČFTA splňující podmínky Academy of Motion Picture Arts and Sciences (AMPAS), tedy organizace pořádající soutěž o Oscara.

    Vyhlášení 98. ročníku cen Oscar se dočkáme 15. března příštího roku. Již 16. prosince však AMPAS zveřejní shortlist 15 zahraničních filmů. Finální nominace pak budou veřejnosti oznámeny dne 22. ledna. Loni ČFTA vybrala jako kandidáta na Oscara film z dílny Jiřího Mádla Vlny, kterému se nakonec podařilo postoupit do užšího výběru. Zlatou sošku v minulosti získal Jan Svěrák za snímek Kolja.

    Zdroje: ČT24, ČFTA, Instagram, YouTube

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    0
    Jacopo Venturini
    Jacopo Venturini

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Dosavadní generální ředitel Valentino Jacopo Venturini opustí svou pozici. Ve čtvrtek to médiím oznámili zástupci italského módního domu. Za nečekaným odchodem stojí oboustranná dohoda, ke které CEO přistoupil „z osobních důvodů“. Již v červnu přitom dočasně odstoupil ze své pozice, a to ze zdravotních důvodů. Módní značka prozatím odmítla situaci dále komentovat.

    Není tedy jasné, kdo na křeslo CEO usedne nyní. Módní dům však média ujistil, že nástupce oznámí v nejbližších dnech. Kreativní ředitel značky Alessandro Michele pak ve své pozici zůstává. Společnost vůči návrhářovi potvrdila svou „plnou důvěru a závazek“. Designér totiž u Valentino nepůsobí příliš dlouho. Do své role nastoupil loni v březnu, kdy v ní nahradil návrháře Pierpaola Piccioli.

    Zdroj: Valentino

    Ten pro změnu odešel do vedení módního domu Balenciaga. Příští kolekci pro jaro a léto 2026 pak Michele odhalí na blížícím se Pařížském týdnu módy, a to dne 5. října. Změna kreativního vedení pak byl jen jeden z hned několika milníků, se kterými se musel Jacopo Venturini za své vlády potýkat. Vypořádat se musel rovněž s dopady globální pandemie a globální expanzí maloobchodu.

    Nového CEO Valentino nečekají snadné úkoly. Bojovat musí s nestabilní ekonomickou situací

    Jacopo Venturini poprvé nastoupil k módnímu domu Valentino v roce 2000, kdy u něho působil čtyři roky, a to jako manažer dámských a pánských kolekcí. Následně odešel ke značce Prada, k Valentino se ale opět vrátil a pro společnost tak znovu pracoval mezi lety 2008 a 2015, kdy svou pozici opustil pro Gucci. Nakonec si však k Valentino opět našel cestu v roce 2020, už jako nový CEO.

    @bof “Our relationship is based on trust and respect,” said Jacopo Venturini, Valentino's chief executive office, speaking alongside Alessandro Michele, the brand's creative director, in a conversation that examined creativity, business and, above all, the importance of freedom. #BoFVOICES #Valentino @Valentino ♬ original sound – The Business of Fashion

    Za svého působení se musel Venturini potýkat i s klesajícími prodeji. Například v roce 2024 spadly příjmy o dvě procenta, a to na 1,3 miliardy eur. Nového CEO tak nečekají jednoduché úkoly. Postarat se bude muset nejen o růst značky v době ekonomické nejistoty, ale také komerční prodej návrhů Alessandra Michele. Dalším milníkem bude možná i hlubší zapojení do struktur skupiny Kering.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    0
    performative male
    performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Uživatelé sociálních sítí horlivě sdílejí své názory na nejnovější trendy pánskou estetiku. I když ji samotný internet pomohl založit, nyní ji tvrdě kritizuje. Takzvaný performative male totiž staví na manipulaci, neupřímnosti a umělé stylizaci. Jedná se o muže, kteří předstírají být tím, o čem se domnívají, že ženy v současnosti chtějí. Tedy otevřeným, citlivým a trochu alternativním partnerem.

    Trička indie skupin a tabi shoes. Performative male má jasnou uniformu

    Styl „performative male“ ovšem není založený na skutečných koníčcích nebo módním vkusu. Jedná se o pečlivě vytvořený vzhled toužící pouze po validaci a pozornosti. Maskulinita v jeho podání není o změně nebo hloubce, ale jistém představení. V jeho srdci leží tradičně ženské zájmy, rádoby citová otevřenost či naučené progresivní názory. Nejde o skutečnou identitu, ale veřejnou značku.

    Zdroj: Hollister, Maison Margiela

    Muži spadající do této estetiky dávají svou pomyslnou identitu najevo i svým stylem. Do jejich outfitu patří baggy džíny, denim šortky, slim tenisky či trendy tabi shoes. Nechybí ani tričko s indie kapelou nebo názvy feministických knih. Široký pásek, plyšáček Labubu připnutý u pasu nebo výrazná klíčenka jsou dalšími nezbytnými detaily. Chybět samozřejmě nesmí ani kelímek s matcha.

    Zdroj: Ralph Lauren, H&M

    Takzvaný performative male má rovněž vždy po ruce klasická drátová sluchátka, prostornou tote bag a knihu z klasické anglické literatury. Zaboduje ale také feministickým nebo „self-improving“ titulem. Příběhy ovšem většinou nečte, stejně jako neposlouchá alba indie skupin nebo zpěvačky Clairo. Všechny zmíněné kroky jsou totiž pouhá maska, která má vytvořit líbivou trendy fasádu.

    Knížky, matcha nebo outfity problémem nejsou. Kritizován je manipulativní look

    Fenomén má své kořeny zapuštěné na sociálních sítích, kde ženy vyjadřují svou touhu po více citlivých a emočně chápavých mužích. To, po čem prahnou však není nastylizovaný muž, ale autenticita. A právě ta u „performative male“ chybí. Je proto důležité chápat, že jednotlivé zvyky, jako pití matcha drinků nebo čtení knih, kritizovány nejsou, naopak. Terčem je neupřímný a manipulativní look.

    @sgwoo_ With oat milk ofc #foryou #fyp #pourtoi ♬ Juna – Clairo

    Zdroje: Indy100, Voi, Instagram, TikTok

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    0
    Jenna Ortega
    Jenna Ortega

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Goth glamour kombinuje prvky klasické viktoriánské estetiky s moderní dekadencí. Představte si krajky, strukturované siluety, temně lesklé materiály, ale také ostré detaily, asymetrii a ironický nadhled. Styl Wednesday Addams není karikaturou gotiky, je její současnou stylizovanou reinterpretací. Na této vlně se vezou i značky, jež do sebe vtahují atmosféru temných síní Nevermore Academy stejně přirozeně jako podzimní mlha padá na anglické vřesoviště.

    Wednesday jako synonymum Alexandera McQueen. Pořiďte si ikonickou lebku

    Snad žádná značka nerezonuje s atmosférou ikonické postavy Wednesday tolik jako Alexander McQueen. Je v ní bolest a něha, ostré linie i sochařská krása. Kabelky slavného módního domu, často zdobené ikonickými lebkami nebo kovovými detaily, připomínají spíše magické artefakty než módní doplňky. Když je držíte v ruce, máte pocit, že nesete knihu plnou viktoriánské magie.

    Zdroj: Alexander McQueen

    Kdyby se Wednesday chystala na divoký večer, nejspíše by jí pomohl pán temnot. Šaty od Ricka Owens, architekta temnoty, nejsou prvoplánově ženské, ale právě v tom tkví jejich síla. Minimalismus smíšený s brutalistickou estetikou vytváří siluety, které evokují postavy z jiného světa. Pokud by měla Wednesday ples v podzemní kryptě, právě Rick Owens by jí šil róbu. Jeho modely nejsou ani zdaleka roztomilé. Jsou radikálně krásné.

    Zdroj: Rick Owens

    Wednesday umí i ready-to-wear. Investujte do Simone Rocha či Vivienne Westwood

    Každý kousek od módního domu Vivienne Westwood v sobě nese stopy chaosu a zároveň elegance. Zkroucené střihy, viktoriánské prvky, špetka punku. Přesně to, co definuje i samotnou Wednesday, tedy vzdor proti normám zabalený do vytříbeného stylu. Estetika Westwood je teatrální, ale nikdy ne směšná. Kdyby si Wednesday chtěla odpočinout od černé, sáhla by po burgundy roláku s asymetrickým zapínáním právě od ní.

    Pak je tu také Simone Rocha, značka, která do goth glamour přináší křehkost, aniž by ztratila hloubku. Jemné perly, transparentní vrstvy, saténové mašle. Jako by temná princezna vyšla z pohádky, kterou nikdo nikdy nedopsal. V kolekcích Simone Rocha najdete nejen oblečení, ale i emoce. Vrstvení, kontrasty, stíny a světla. Právě ty tvoří základ každého silného outfitu v duchu Wednesday.

    Zdroj: Simone Rocha

    Zdroje: Instagram

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    0
    tooth gems twinkles
    tooth gems twinkles

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Zubní kamínky jsou malé šperky nalepené na povrchu zubu. Aplikují se v různých tvarech, barvách i materiálech tak, aby zapadly do individuálního stylu. Trend sahá od minimalistických tooth gems ve tvaru motýlů, kapek nebo hvězdiček až po maximalistické styly „confetti“, kdy je na zuby aplikováno až 100 kamínků najednou. Ačkoliv se může zdát, že jde o poměrně nový trend, historie kamínků na zubech sahá až do dávného starověku.

    Od Mayů až po Madonnu. Tooth gems fascinují lidstvo už tisíce let

    První doložené zmínky o špercích na zuby pocházejí od Mayů a Aztéků, kteří si zuby zdobili jadeitem či tyrkysem. Tyto ozdoby byly symbolem bohatství a vysokého společenského postavení. Podobně si zuby zkrášlovali také Indové v době Mughalské říše, tehdy šperky na zubech nosily především nevěsty.

    V jihovýchodní Asii byly ozdobené zuby znakem krásy a statusu. V Thajsku například vznikla tradice propracovaných zlatých a stříbrných dentálních šperků. V Číně byly detaily na zubech spojovány s harmonií, a dokonce i ochranou před zlými duchy. V Japonsku se v období Heian rozšířila tradice „ohaguro“, tedy černění zubů jako výraz krásy a věrnosti. Tato praxe přetrvala až do 19. století.

    V moderním pojetí se kamínky na zubech znovu objevily na přelomu milénia, kdy si je oblíbily hlavně popové a hiphopové hvězdy. Jednou z prvních průkopnic tohoto trendu byla Madonna. Dnes kamínky na zubech zapadají do ikonické Y2K estetiky a jsou snadno dostupné. V posledních letech jsme je mohli vidět například na osobnostech, jako je Hailey Bieber, Drake, Beyoncé nebo Halsey.

    Svěřte se do rukou odborníků. Kamínky s sebou mohou přinést i rizika

    Aplikace kamínků začíná konzultací u zubaře. Ten následně kamínek přilepí speciálním dentálním lepidlem a vytvrdí ho UV světlem, podobně jako u rovnátek. Uvádí se, že životnost takového kamínku je šest až dvanáct měsíců, ale většině lidí vydrží déle. Kamínek i zbytky lepidla je vždy třeba odstranit u zubaře jednoduchým obroušením.

    Zdroj: Twinkles

    Ačkoliv některé studie uvádějí, že jsou kamínky na zuby bezpečné, někteří zubaři nesouhlasí. Varují před rizikem poškození skloviny, hromaděním plaku a vznikem zubního kazu či zánětu dásní. Doporučuje se proto pečlivá dentální hygiena. Zubaři zároveň varují před „DIY“ metodami. Domácí lepidla jsou toxická a nedokážou kamínek udržet tak jako profesionální dentální materiály.

    @cherrygurlsophia Some of my recent favourite tooth gem sets 💋 you can book with me via instagram @cherrygurlgemz ✨ #toothgemslondon #toothgems #eastlondon #bling #toothjewelry ♬ Tom's Diner – 7" Version – DNA

    Nárůst oblíbenosti zubních šperků je přitom součástí širšího trendu s názvem Zoom boom, tedy výrazného zvýšení zájmu o kosmetické úpravy, který vznikl poměrně nedávno, a to po světové pandemii. Populární estetika se tedy netýká jen kamínků, ale také rovnátek, bělení a dalších estetických úprav chrupu.

    Zdroje: The Guardian, Villain Aesthetic, Tooth Gem World, SCMP, Allure, Discover, Instagram, TikTok

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    0
    Louis Vuitton Speedy 25
    Louis Vuitton Speedy 25

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Second hand trh s luxusním zbožím nadále pozoruje nárůst zájmu o ikonické značkové kabelky. Důvodem je především snaha zákazníků najít stylové kousky za příznivé ceny. Zároveň ovšem hledají způsob, jak investovat peníze v době trvající inflace a nestabilní ekonomické situace. Pro server WWD to potvrdili zástupci jedné z nejznámějších luxusních second hand platforem Reklaim.

    Vysvětlili rovněž, že mezi nejpopulárnější kabelky nadále patří modely z dílny Hermès, jmenovitě Birkin 25, Birkin 30, Mini Kelly nebo Kelly 25. Právě tyto kousky zaujímají první čtyři místa na žebříčku nejprodávanějších luxusních tašek na Reklaim. Zájem ovšem roste i o další módní domy. Nejvíce se daří také značkám, jako je Chanel, Louis Vuitton, Saint Laurent, Gucci nebo Goyard.

    Zdroj: Hermès

    Viceprezident pro zboží u Reklaim Richard Ramirez popsal, že v posledním roce vzrostl prodej kabelek od Chanel, Hermès a Goyard o osm až patnáct procent, a to dle jednotlivých modelů. „Zákazníci hledají něco nadčasového, co zachová nebo získá hodnotu postupem času,“ prohlásil dle serveru WWD. Dodal, že zároveň usilují o diverzifikaci svého majetku bezpečným a kreativním způsobem.

    Zdroj: Chanel, Louis Vuitton

    Kabelky Birkin a Kelly nejsou jediné hvězdy. Září i Speedy 25 nebo Double Flap

    Mezi další populární modely dle žebříčku Reklaim patří v postupném pořadí Chanel Small Double Flap, Chanel Medium Double Flap, Louis Vuitton Speedy 25, Saint Laurent Downtown Cabas, Gucci Ophodida Shoulder Bag a Goyard Saint Louis PM. Zákazníci se pak k trhu se second hand zbožím obracejí dle Reklaim zejména proto, že mají větší kontrolu nad tím, kolik za vysněný kousek zaplatí.

    @clarasalcedoo If you're in Copenhagen and interested in fashion and sustainability, this store is definitely worth visiting​! @Collectorscage 👛 Copenhagen vintage shopping Must visit Copenhagen Collectors Cage Copenhagen Secondhand luxury Shopping in Copenhagen #vintageluxurybag #vintagebags #copenhagentips #copenhagenshopping #copenhagenvintage #copenhagenvintageshops #collectorscage #vintageluxuryfinds ♬ you are fck fabulous – ✮ Scardow

    Rovněž vývoj uplynulých let potvrzuje postupný nárůst síly second hand trhu. Dle studie Bain-Altagamma Luxury Goods Worldwide Market z letošního roku vzrostl luxusní second hand trh v roce 2024 na 56 milionů dolarů. Jeho prodeje tak stouply o sedm procent. Důvodem je i zvyšující se opatrnost zákazníků, kteří v kontextu nepředvídatelné ekonomické situace zvažují každý luxusní nákup.

    Zdroje: WWD, Instagram, TikTok