Více
    Redakce
    Domů Blog

    Kabelky Hermès stojí v čele sekundárního trhu. Na trůnu letos vystřídaly Goyard

    0
    Hermès
    Hermès

    Hermès se v roce 2025 znovu usazuje na prvním místě žebříčku hodnoty luxusních kabelek, který tradičně sestavuje společnost Rebag. Po loňském prvenství značky Goyard se pařížský módní dům vrací do čela hodnocení sledujícího, jak si luxusní kabelky a vybrané doplňky vedou na sekundárním trhu. Tedy jak dobře si dokážou udržet, případně navýšit svou cenu při dalším prodeji. Výsledky vycházejí z milionů transakcí a dlouhodobě sbíraných dat. Hermès tak znovu potvrzuje svou roli referenčního bodu luxusu s investičním přesahem.

    Sekundární trh se stal plnohodnotnou součástí luxusní ekonomiky. Produkty světových módních domů se na něm hodnotí podle schopnosti udržet cenu, kulturní relevanci a dlouhodobou poptávku. Právě v tomto prostředí Hermès znovu vystupuje do popředí. Výsledky firmy Rebag, americké platformy pro další prodej luxusních kabelek a doplňků, naznačuje, že luxus dnes stojí na kontinuitě, řemeslu a omezeném přístupu k nabídce. A právě to tvoří jádro úspěchu slavné francouzské značky.

    Cena pre-owned Birkin nadále roste. Od roku 2015 stoupla o 92 procent

    Podle nejnovější zprávy Clair Report společnosti Rebag dosáhly kabelky značky Hermès v roce 2025 na sekundárním trhu průměrné prodejní hodnoty odpovídající 138 procentům původní maloobchodní ceny. Jinými slovy, v průměru se prodávaly dráž, než za kolik byly původně zakoupeny v butiku. Oproti předchozímu roku tak značka zaznamenala nárůst o 38 procentních bodů, což ji posunulo na první místo v žebříčku značek s nejvyšší schopností udržet a zhodnotit cenu svých kabelek na resale trhu.

    Zdroj: Hermès

    Zvláštní pozornost si zaslouží ikonická Birkin. Analýza dat za posledních 10 ukazuje, že její hodnota na trhu s pre-owned luxusem vzrostla od roku 2015 o 92 procent. Ve stejném období se maloobchodní ceny Hermès zvýšily o 43 procent. Rozdíl podtrhuje skutečnost, že poptávka na sekundárním trhu reaguje nejen na cenu, ale především na omezenou dostupnost, řemeslné zpracování a kulturní status produktu.

    Nechybí The Row a Van Cleef & Arpels. Své místo má i Louis Vuitton X Murakami

    V těsném závěsu za Hermès se v žebříčku Rebag umístil Goyard, jehož kabelky dosahují průměrné hodnoty zpětného prodeje ve výši 132 procent původní maloobchodní ceny, což představuje výrazný meziroční posun. Módní dům The Row si udržel stabilní pozici s hodnotou 97 procent, zatímco Miu Miu vystoupalo na 104 procent, čímž potvrdilo rostoucí zájem o současné interpretace ženské estetiky, kterou značka v posledních letech výrazně redefinuje. Výsledky ilustrují rostoucí diverzitu hodnot na sekundárním trhu.

    Zdroj: Miu Miu

    Clair Report ale sleduje širší spektrum luxusu. Ve šperkařském segmentu si Van Cleef & Arpels udržel vedoucí pozici s hodnotou 112 procent, taženou zejména kolekcí Sweet Alhambra. Hodinářský sektor zůstává stabilní díky značce Rolex, která dosahuje na sekundárním trhu průměrné hodnoty 104 procent. Modely jako Submariner Hulk se pohybují i na úrovni 244 procent původní maloobchodní ceny.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Zajímavý vývoj přinesl také návrat spolupráce Louis Vuitton x Takashi Murakami, který zvýšil poptávku a posunul vybrané modely nad hranici 130 procent. Paralelně se zvedl zájem o siluety kabelek z počátku milénia, včetně Balenciaga Le City, Celine Phantom či Chloé Paddington. Sekundární trh tak jasně reflektuje proměnu současného vkusu i návrat luxusních archivních tvarů.

    Podle zakladatele a ředitele společnosti Rebag Charlese Gorra sehrály v roce 2025 významnou roli globální cenové posuny a změny spotřebitelského chování. Vyšší ceny v primárním prodeji přesměrovaly pozornost k ověřeným hodnotám sekundárního trhu. Hermès se prosazuje jako značka spojující kulturní kapitál s ekonomickou stabilitou. Představuje tak měřítko, k němuž se ostatní přirozeně vztahují.

    Zdroje: Business of Fashion, Instagram

    Móda v kostce: Versace rýsuje svou budoucnost a Fendi ctí Emily in Paris

    0
    Fendi Emily in Paris
    Fendi Emily in Paris

    Streamovací služba Netflix přivítala pátou sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jí vzdává i módní dům Fendi, který představil jí inspirovanou řadu kabelek. Asics zvedá vlny novým hybridním modelem Gel-Kinetic SP a Dior přibližuje vizi Jonathana Anderson pomocí Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vánoce vlajkovou pobočku a Versace začíná vidět svou budoucnost.

    Ani polobotky, ani sneakers. Asics uvádí hybridní model Gel-Kinetic SP

    Značka Asics pokládá svůj nový model tenisek Gel-Kinetic SP na tenkou hranici. Obuv totiž mísí prvky typických sneakers i slušnějších polobotek. Propojuje tak klasický technický design společnosti s patinou naleštěných formálních bot. Tvůrci modelu prohlásili, že jejich cílem bylo vytvořit odpověď na poptávku generace Z. Ta dle nich totiž hledala elegantní možnosti, často je ale považovala za příliš nepohodlné.

    Zdroj: Asics

    Jonathan Anderson poodkrývá novou vizi. Tvaruje svou vlastní Dior ženu

    Francouzský módní dům Dior si stále ještě zvyká na svého nového kreativního ředitele Jonathana Anderson. Módní scéna proto zatajila dech, když designér odhalil svou Pre-Fall kolekci pro rok 2026. Jedná se totiž o další kousek skládačky, jež definuje jeho vlastní pojetí nadčasové Dior ženy. Anderson opět pracoval s archivem značky, nečerpal z něj však doslova, místo toho ho proložil vlastním módním jazykem.

    Má už Versace jasno? Italský módní dům nejspíše povede Pieter Mulier

    Spekulace ohledně budoucnosti Versace nabírají na obrátkách. Dle anonymních zdrojů serveru WWD má na pomyslný návrhářský trůn usednout dosavadní kreativní ředitel Maison Azzedine Alaïa Pieter Mulier. Mateřská společnost Versace, tedy Prada Group, ovšem prozatím odmítla domněnky komentovat. Dle dostupných informací navíc designér nadále vyjednává svůj potenciální odchod ze současné pozice.

    Zdroj: Unsplash

    Fendi těží z módního fenoménu. Oslavuje návrat seriálu Emily in Paris

    Ve čtvrtek 18. prosince se do nabídky streamovací platformy Netflix vrátil seriál Emily in Paris. Divákům nabídne svou již pátou sérii. Oslavit se ji rozhodl také módní dům Fendi. Vytvořil totiž speciální kolekci kabelek, jež odpovídá eklektickému a výraznému stylu hlavní hrdinky seriálu, ztvárněnou Lily Collins. Nový kabát ve dvou barevných variacích dostaly legendární modely značky, Baguette a Peekaboo bags.

    Zdroj: Fendi

    Chanel ovázal vlajkovou pobočku mašlí. Daroval jí sváteční proměnu

    Atmosféru svátků přivítal letos rovněž francouzský módní dům Chanel. Svou vlajkovou pobočku v Paříži na 19, rue Cambon totiž slavnostně zahalil do elegantního vánočního hávu. Uvázal na ni obří mašli plnou klasických Chanel elementů. Provedená je totiž v typické černo-bílo-zlaté barevné variaci a její textura připomíná ikonický nadčasový tvíd. Jeden cíp obří mašle pak zdobí třpytivé logo s dvojitým C.

    @forevermaryna a chanel christmas 🖤💫✨ 📍19 Rue Cambon, 75001 #chanel #paris #chanelparis #christmasdecorations #chaneldecor ♬ original sound – rxnplify

    Zdroje: WWD, Fashion Network, 10 Magazine, Instagram, TikTok

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    0
    Prada Spring Summer 2026
    Prada Spring Summer 2026

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Kulturní apropriace se stala nechtěným kouskem v pánské kolekci pro jaro a léto 2026 z dílny italského módního domu Prada. Luxusní značka před půlrokem na milánském přehlídkovém mole představila originálně vypadající kožené sandály. Poměrně brzy po jejich odhalení ovšem vyšlo najevo, že produkt téměř do posledního detailu napodobuje tradiční indické sandály, známé pod jménem „Kolhapuri Chappals“.

    Prada nyní zpytuje svědomí. Oznámila, že hodlá navzdory vlně kritiky a značné kontroverzi sandály přece jen prodávat. Na jejich výrobě však bude spolupracovat s lokálními indickými řemeslníky z regionů Karnataka a Maharashtra. Výsledkem bude limitovaná kolekce sandálů, jež značka hodlá prodávat za přibližně 800 euro. Dostupných bude od února roku 2026 dva tisíce modelů, a to ve 40 světových pobočkách.

    Zdroj: Prada

    Indičtí řemeslníci bojují s klesající poptávkou. Prada jim nabízí druhý dech

    „Propojíme originální standardní schopnosti původního výrobce s našimi výrobními technikami,“ popsal pro agenturu Reuters ředitel marketingu a vedoucí oddělení společenské odpovědnosti Prada Lorenzo Bertelli. Módní dům podepsal dohodu s několika organizacemi, za nimiž stojí indická vláda. Projekt zahrnuje několikaleté partnerství, jehož součástí bude i školicí program pro lokální indické řemeslníky.

    Zdroj: Prada

    Ti získají také šanci navštívit v Itálii Prada Academy. Tradiční kožené sandály vyrábí v Indii marginalizované komunity. Právě proto vyvolal krok Prada silnou kontroverzi. Tamní řemeslníci se totiž musí dlouhodobě potýkat s klesající poptávkou a levnými imitacemi jejich výrobků. Nyní proto doufají, že jim spolupráce s italskou značkou přinese vyšší platy, ale také přiláká mladší generaci k jejich tradičnímu řemeslu.

    Naděje zakládají na představě „dominového efektu“, který se dle nich spustí ve chvíli, kdy Prada sandály, vyráběné již od 12. století, zahrne do své nabídky. Právě proto však nadále přetrvává otázka ohledně toho, proč módní dům neuznal inspiraci od samého začátku. Pokud etické standardy nedokáží dodržovat ani luxusní značky představující vrchol krejčovského řemesla, čeká módní průmysl smutná budoucnost.

    Zdroje: Fashion Network, BBC, The Independent, Instagram, YouTube

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    0
    Chanel
    Chanel

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Podzemní stanice na Bowery se stala kulisou, kde se vysoké řemeslo setkalo s každodenní realitou New Yorku. Chanel prezentoval Métiers d’Art jako moderní podobu Chanel, nikoliv jako archivní vitrínu pro módní dům typických prvků. Kolekce působí otevřeně, civilně, a přitom nesmírně precizně. Matthieu Blazy pracuje s energií New Yorku jako s materiálem. Výsledkem je řada, která se čte pomalu a pamatuje dlouho. Již nyní si předurčila místo na instagramových feedech, jež se retrospektivně soustředí na archivní přehlídky haute couture značek.

    Matthieu Blazy putuje ke kořenům. Vzpomíná na cestu do práce u Calvina Klein

    Dva týdny po přehlídce se Métiers d’Art 2026 nabízí ke klidnému pohledu zblízka. Bez potřeby shrnovat momenty přehlídkového večera se pozornost přesouvá k samotné stavbě kolekce. Návrhář Matthieu Blazy navazuje na pařížský debut s jistotou autora, který chápe Chanel jako přirozený pracovní prostor, nikoliv jako nedotknutelný symbol, čehož jsme se při kdysi ještě neobsazeném křesle kreativního ředitele obávali. Druhá kapitola jeho působení působí uvolněně, přesto vysoce kontrolovaně.

    Zdroj: Reuters

    Matthieu Blazy se k New Yorku vztahuje intimně. Během svého působení u Calvina Klein, pod vedením Rafa Simons, trávil každodenní cestu do práce v metru, obklopený anonymními siluetami, kontrasty stylů a nečekanými kombinacemi. Tato zkušenost se promítla do Métiers d’Art 2026. Stanice na Bowery působí jako jednoduchý scénografický trik, ale i jako autentické prostředí, které dává kolekci jasný rámec a logiku.

    Zdroj: Chanel

    Prezentace proběhla dvakrát během jednoho dne, v odpoledním a večerním čase. Formát zvýraznil pocit pohybu a opakování, který Blazy vnímá jako přirozenou součást městského života. Modelky vystupovaly z vagónu na nástupiště, haute couture se pak rozvíjela mezi obklady, lavičkami a zářivkami. Oděv fungoval v reálném prostoru, bez filtru idealizace, jak jsme u přehlídek Chanel v pařížském Grand Palais zvyklí.

    Chanel předvedl charaktery. Tentokrát opustil od soudružných tradičních modelů

    Silnou stránkou kolekce jako vždy zůstává práce s materiálem. Zazářil denim, který při bližším pohledu tvoří efekt tvídu. Nechyběly ani hedvábné soupravy evokující pracovní oděv, zpracované s precizností haute couture. Tvíd působil měkce, tekutě a reagoval na pohyb těla. Blazy kladl důraz na optický klam a detail, jenž se odhaluje postupně. Každý kus nabízí druhé čtení. V několika případech i třetí.

    Zdroj: Reuters

    Postavy na mole pak připomínaly typologii cestujících newyorským metrem. Sedmdesátková novinářka, byznys žena 80. let, turistka s ikonickým tričkem, elegantní dáma mířící do opery. Kolekce funguje jako galerie charakterů, bez snahy o sjednocující téma. Tato rozvolněná struktura podporuje autenticitu celku, i když jednotlivé looky působí charakterově zcela odděleně, a především jedinečně.

    Zdroj: Chanel

    Chanel kódy zůstávají přítomné v lehčí, o něco uvolněnější podobě. Sem tam zahlédnete malé černé šaty, flapper siluety, pastelové tóny, večerní modely s hlubokými výstřihy a bohatou výšivkou. Styling pracuje s propracovaným vrstvením, kabáty letmo přehozenými přes tašky, úplety ležérně uvázanými v pase a kabelkami drženými blízko těla, jako při chaotickém ranním dojíždění.

    Kabelka s žirafou či ve tvaru podzemnice olejné? To je nová realita Chanel

    Hravá rovina kolekce přináší zvířecí motivy, drobné výšivky berušek, tvar arašídů a kabelky s miniaturizovanými zvířecími detaily. Zlatá hlava žirafy na kabelce nebo leopardí žakár fungují jako tiché odkazy pro znalé publikum. Stejně tak „I love NY“ tričko pod tvídem působí jako vědomá práce s kulturní realitou města. Virálním se pak stal také úplet s logem Chanel místo Supermana.

    Métiers d’Art 2026 působí jako sebevědomé potvrzení Blazyho pozice u Chanel. Druhá kolekce staví na osobní zkušenosti, hluboké znalosti řemesla a schopnosti číst současnost bez potřeby okázalých gest. Chanel prezentuje vysokou módu jako součást života, pohybu a města. Výsledný dojem zůstává silný, přesný a dlouhodobě zapamatovatelný. Řekněme si upřímně, kdo z žijících návrhářů by si mohl dovolit experimentovat s takovými prvky tak, aby zachoval serióznost a originalitu značky?

    Zdroje: Autorský text

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    0
    Burberry Lunar New Year 2026
    Burberry Lunar New Year 2026

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Módní dům Burberry se jistě zaradoval, když zjistil, že v čínském kalendáři rok 2026 definuje znamení koně. Tradičně vydává speciální kolekce na oslavu lunárního nového roku. Tentokrát však může symbolické zvíře propojit s vlastními kořeny. Historickým logem britské značky je totiž jezdec na koni. Není proto divu, že právě on zdobí luxusní kousky ze speciální řady, uveřejněné v polovině prosince.

    Burberry používá motiv jezdce od roku 1901. Vyhrál tehdy veřejnou soutěž

    Jak už bývá zvykem, představil Burberry novou kolekci za pomocí hvězdami nabité kampaně. Nechybí v ní čínští ambasadoři značky, tedy herec Chen Kun, fotbalista Wu Lei a herečky Tang Wei a Zhang Jingyi. Na fotografiích a v doplňujícím krátkém filmu oblékli především tradiční Burberry trenčkot v nespočtu variacích. Kromě klasického béžového a krémového provedení se nabízí také jasně rudá verze.

    Zdroj: Burberry

    Sytě červená barva totiž v čínské kultuře symbolizuje příznivost a prosperitu. S výraznými tóny kontrastují temně navy odstíny, vytvářející sváteční hru protikladů. To vše rozbíjí zmíněné logo jezdce, které nenápadně okupuje konce měkkých šál nebo klasická trička či hřejivé mikiny. Burberry motiv poprvé použil v roce 1901, kdy vyhrál veřejnou soutěž, jejímž cílem bylo navrhnout logo pro luxusní módní dům.

    Zdroj: Burberry

    Současný kreativní ředitel značky Daniel Lee motiv opět přivedl k životu v roce 2023. Daroval mu moderní look a začal ho častěji zapojovat nejen do vlastních kolekcí, ale také tradičních kampaní. Jednotlivé designy tentokrát zdobí v podobě akvarelových a inkoustových skic, metalických výšivek, křížkových stehů a delikátních odznaků. „Kampaň zachycuje pocit pospolitosti a očekávání,“ popsala pak společnost.

    Zdroj: Burberry

    „Silueta koně proniká do cesty protagonistů a stává se kouzelnou nití, která příběhy drží pohromadě,“ dodali zástupci Burberry. Kampaň doplní také krátký film, jenž ukazuje ambasadory značky uprostřed rušného velkoměsta a sleduje jejich rozlišné osudy. Součástí oslav lunárního nového roku je i partnerství s britskou značkou vyrábějící ručně malované tapety de Gournay, jež se objeví i v pobočkách značky.

    Zdroje: WWD, Burberry, Instagram

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    0
    Cerro Pelon
    Cerro Pelon

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Bývalý módní návrhář a filmař Tom Ford je známý pro svůj smysl pro preciznost a detail. Nadčasová estetika jeho děl se promítla rovněž do jeho útočiště, ranče Cerro Pelon. Nemovitost patří k nejpozoruhodnějším rezidenčním projektům propojujícím módu, architekturu a rozlehlou krajinu. Její hodnota se násobí i faktem, že má za sebou filmovou historii a jeho architektem je věhlasný japonský architekt Tadao Andó.

    Zdroj: Cerro Pelon Ranch

    Tom Ford uprostřed pouště. Ranč Cerro Pelon je manifest luxusní estetiky

    Ranč se rozkládá na desítkách tisíc (přibližně 22 tisíc) akrů v pouštní oblasti poblíž Santa Fe. Otevřená prašná krajina amerického jihozápadu vytváří drsný kontrast s jednoduchou betonovou stavbou, která však na luxusu zdaleka nestrádá. Ostré linie a precizní geometrie možná působí monumentálně, ale zároveň z celého pozemku dýchá naprostý klid a pozoruhodně bezchybná harmonie. 

    Zdroj: Cerro Pelon Ranch

    Hlavní rezidence a doprovodné budovy byly navrženy tak, aby stejně jako Fordovy filmy pracovaly se světlem, stínem a také tichem prostoru. Minimalismus v Cerro Pelon nemá vzbuzovat dojem chladné odtažitosti a nevýraznosti, spíše by měl podtrhovat intimitu a Fordovu fascinaci kontrolou detailu. Interiéry stejně jako budova vypadají střídmě, protože si Tom Ford přál, aby se ranč přizpůsobil pouštní atmosféře zevnitř i zvenčí. Hlavně proto také zvolil béžové a písečné barvy. 

    Dalším významným prvkem Cerro Pelon je Silverado Movie Town, tedy městečko, které se postavilo hlavně jako kulisy pro western Silverado, natočený již v roce 1985. Filmová historie dodává ranči další kulturní rozměr a propojuje film, architekturu a americkou fasinaci Divokým západem. Koneckonců, tato tři témata Toma Ford dlouhodobě inspirovala.  

    Cerro Pelon změnil majitele. Kolik stojí životní styl legendárního Toma Ford? 

    V roce 2016 se Tom Ford rozhodl ranč prodat za 75 milionů dolarů. Chtěl, aby jeho vlastník chápal, že se nejedná jen o luxusní nemovitost, ale že Cerro Pelon pojednává o určitém životním stylu. Jedná se totiž o jedinečné místo, kde se protíná disciplinovaná krása s nezkrotnou přírodou. Nemovitost se nakonec po pěti letech prodala za 48 milionů dolarů, a to anonymnímu kupci. 

    Zdroje: HypeBeast, NY Post, ArchEyes, Instagram, TikTok

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    0
    Canada Goose
    Canada Goose

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Canada Goose přináší odvážné střihy, robustní parky i reflexní sety. Nová zimní kolekce má hravými odstíny zachycovat puls života a ukázkově tak propojuje styl s ekologickým poselstvím, které podporuje ochranu arktických medvědů. Takže letošní řada je nejen neskutečně chic a sexy, ale také eko? Ano, prosím! Milujeme, když můžeme vypadat dobře a zároveň tím respektujeme přírodu. 

    Barvy, tvary a udržitelnost. Haider Ackermann rozdmýchal zimní revoluci 

    Nejenže vede kreativní směr u Toma Ford, Haider Ackermann se stal vůbec prvním kreativním ředitelem Canada Goose a na své práci si dává více než záležet. Návrhář ve své roli uvedl zimní kolekce jménem Snow Goose, za pomocí nichž přetváří hranice udržitelné zimní módy. Designér navíc proměňuje arktické dědictví značky v něco nového. Podšívky se stávají vnějšími materiály, prošívání je obrácené a výkonné materiály získávají měkčí obrys.

    Zdroj: Canada Goose

    Ackermann se rozhodně nedrží pravidla, že jemné a veselé odstíny patří jen teplým měsícům. Barevnou paletu totiž tvoří například fluorescenční mentolová, ledová levandulová či námořní modrá. Radostné odstíny pak zakotvil tmavě hnědými a černými tóny, které kouskům dodávají patřičný šmrnc. Mezi nejvýraznější prvky kolekce patří parka Thalix, která je definovaná robustní sochařskou siluetou, Merge bunda a kalhoty (sladěný set z reflexního materiálu) a vintage bomber Weld. 

    Kampaň pak obsahuje snímky od fotografa Tima Elkaïm, které doplnil zpěvák a skladatel Willie Nelson, a to spolu s kanadským hercem a umělcem D’Pharaoh Woon-A-Tai. Návrhář uvedl, že fotit s Nelsonem pro něj byla neskutečná čest a splnil si tak svůj dlouholetý sen. Kolekce byla odhalena již v listopadu v kanadském městě Churchill v provincii Manitoba a je nyní volně k sehnání i na webu Canada Goose. 

    Zdroj: Canada Goose

    Haider Ackermann vyzývá k akci. Země nutně potřebuje nové přátele

    Haider Ackermann do nejnovějšího projektu obtiskl velmi důležitou zprávu. Výsledkem jeho práce jsou svrchní oděvy, které se pohybují spolu se svým nositelem a hlásají poselství: „Země potřebuje všechny přátele, které může získat“. Heslo jsou více než jen pouhá slova na tričku. Vybízí k činům pro záchranu Země. K odpovědnosti, kterou bychom měli vzít do vlastních rukou, dřív než bude pozdě. 

    Zdroje: Hypebeast, Fashion Network, Haute Living, YouTube, Instagram

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    0
    Rhode Hailey Bieber
    Rhode Hailey Bieber

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka „virálnosti“ letos patří L’Oréal Paris.

    Někteří hodnotí uplynulý rok již začátkem prosince, jiní čekají na první lednové dny. Beauty svět pohlédl do minulosti v půlce prosince, a to díky statistikám platformy CreatorIQ. Firma tradičně vydává žebříček, v němž rozřadí značky dle takzvané EMV, metriky určující hodnotu jejich organického mediálního pokrytí. Jednoduše řečeno, seřadí společnosti na základě engagement a dosahu na sociálních sítích.

    Královnou roku 2025 je L’Oréal Paris. Top desítku opustily značky Fenty a YSL

    Hvězdou letošního roku se dle CreatorIQ jednoznačně stala společnost L’Oréal Paris. Oproti loňskému roku vyšplhala o devět míst a z první příčky sesadila značku Charlotte Tilbury, která uzmula osmé místo žebříčku definujícího rok 2025. Seznam top 10 míst pak zůstal poměrně podobný tomu loňskému. Opustily ho ale dvě značky, Fenty Beauty a YSL Beauty. Na jejich místo nastoupil Rhode a Maybelline New York.

    Zdroj: Huda Beauty, Rare Beauty

    Na třetím místě stanula značky Huda Beauty, již následovaly v sestupném pořadí společnosti Rare Beauty, Rhode, Maybelline New York, Nyx Professional Makeup, MAC Cosmetics, Charlotte Tilbury, E.l.f. Beauty a ColourPop. Nejčastěji zastoupeným beauty konglomerátem se stal L’Oréal, následovaný E.l.f. Beauty, pod který spadá kromě stejnojmenné značky i Rhode z dílny influencerky a podnikatelky Hailey Bieber.

    Zdroj: Rhode, E.l.f. Beauty

    Za virálními momenty stojí různé trendy. Od korejské kosmetiky po budget makeup

    Oddělený žebříček CreatorIQ pak tvoří značky seřazené ne dle hodnoty metriky EMV, ale na základě jejího růstu. Nejrychleji rostoucí společností se stala Sacheu Beauty, jež letos dobyla TikTok virálním peel-off lip stain produktem. Oproti loňskému roku vyšplhala o 231 procent. Mezi další značky slavící letos růst EMV patří Medicube, Morphe, Byoma, Danessa Myricks Beauty, Eos či například Shark Beauty.

    @instyle Feeling so blessed we got to witness @Madelaine Petsch peel her @SACHEU Beauty US ♬ original sound – InStyle Magazine

    Zástupci CreatorIQ doplnili, že nejvirálnější značky roku 2024 čerpaly z popularity přírodní kosmetiky a hnutí skin care. Letos ovšem společnosti těžily z širšího pole charakteristik. Děkovat můžou narůstající oblibě korejské kosmetiky, vědecky podložených skin care produktů, fenoménu „budget makeup“ nebo produktů na vlasy. Dle serveru WWD to potvrdil ředitel výzkumu a dat CreatorIQ Alex Rawitz.

    Zdroje: WWD, MSN, Instagram, TikTok

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    0
    Guinness
    Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    Robyn Lynch proměňuje ikonické pivo Guinness v něco nového a neokoukaného. Pivovar slaví více než 250 let a letos dosáhl opravdového vrcholu své popularity, ať už díky dokonalé chuti černého alkoholu, nebo úspěšnému seriálu House of Guinness. A k této kulturní renesanci se přidává i redesign ikonických uniform pro personál Guinness Storehouse, za kterým stojí dublinská návrhářka Robyn Lynch.

    Guinness a 50 odstínů černé. Robyn Lynch přepisuje pravidla pivovaru

    Legendární irský pivovar se při příležitosti svého 25. výročí rozhodl předělat uniformy pro svůj personál pracující v ikonickém Guinness Storehouse. Není to ale poprvé, co Guinness zasahuje do módy. Během posledních dvou let se objevil rovněž v pár módních kolekcích, dokonce spolupracoval se značkami JW Anderson nebo Labrum London. Spojil se ale i s Lazy Oaf a nyní také designérkou Robyn Lynch.

    Zdroj: Profimedia

    Designérku značka oslovila, aby předělala jejich zastaralé uniformy. Dublinská návrhářka pánské módy se úkolu chopila se ctí a strávila několik měsíců procházením archivů Guinness. Její moderní, workwear a hravě irské pojetí dává legendární značce nový, neotřelý styl. Oděvy vyrobila z denimu a doplnila je o detaily barvené přímo na hotový oděv a laserově leptané motivy. Tóny volila s precizností, mísila hnědou, černou a tmavě modrou. Chtěla jimi poukázat na tradiční nalévání Guinness. 

    V designu se samozřejmě objevují i symboly (jako například harfa) typické pro pivovar, které jsme mohli zahlédnout také ve zmíněném seriálu a kde nám byl vysvětlen i jejich význam. Mezi hlavní kousky patří trička z organické bavlny s reflexní vyšívanou harfou. Pletené oděvy jsou podle Lynch typické pro Irsko, a hlavně poskytují nositeli při práci co největší pohodlí. Zástěra byla potištěna sítotiskem pomocí gradientní techniky, jež napodobuje usazování sklenice piva, a doplňuje výsledný look.

    Uniformy, co vypráví příběh. Guinness a Robyn Lynch inspirují svět

    Pro Lynch byl nejnovější projekt jako stvořený, je totiž známá tím, že se často inspiruje svými irskými kořeny. Dokázala Guinness dodat nový, svěží vzhled. Každá součást uniformy navíc vypráví příběh značky. Spolupráce dokazuje, že i klasický pivovar může být módní inspirací a že design dokáže propojit historii, funkčnost a současný styl do jedinečného celku.

    Zdroje: Dazed, Fashion United, The Liberty, Guinness Storehouse, Dance Wax, Radio Nova, YouTube, Instagram

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    0
    frost bitten blush
    frost bitten blush

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Zimní období nabízí milovníkům make-upu hlubokou jámu inspirace. Stříbrné oční stíny imitující jemný poprašek zamrzlého sněhu, rty odkazující na rudé stuhy ještě nerozbalených dárků a highlighter zářící jasněji než svíčky u štědrovečerní hostiny. To vše každoročně ovlivní trendy sváteční looky. Tentokrát se do popředí vedraly růžové tváře, které nejednomu z nás připomenou oblíbenou zimní pohádku.

    Růžové tváře zvládne každý. Místo množství hleďte spíše na texturu

    Nejnovější TikTok trend s názvem Frost Bitten Blush diktuje elegantní omrzliny. Vychází tak z podobného konceptu, který sociální síť ovládl již letos v létě. Tehdy ovšem namalované tváře napodobovaly spáleninu po hodinách strávených na rozžhavené písečné pláži. Zimní variace sice neubírá na intenzitě, odstínem však diktuje vlastní beauty dominanci. Tóny tváří totiž sahají po jemnějších růžových odstínech.

    Zdroj: Rhode, Merit

    Štědrý nános pak čeká nejen tváře, ale také vaše spánky a špičku nosu. Představte si, jak byste vypadali po hodinách strávených lyžováním či sáňkováním nebo po dlouhé zimní procházce v lese. Povaha trendu neklade mnoho překážek, omrzlinu napodobující make-up zvládne opravdu každý. Pečlivější pozornost věnujte výběru odstínu. Někteří ocení světlejší baby pink tóny, jiným sedne sytější, výraznější varianta.

    Zdroj: Rare Beauty, Dior

    Pokud vás v zimě trápí suchá kůže, sáhněte po krémových nebo tekutých tvářenkách. Jejich textura skvěle doplní výživný pleťový krém a na stejné bázi založený make-up. Skvělou práci však odvedou i klasické tvářenky, stačí na vybraná místa nanést o něco silnější vrstvu, než jste možná zvyklí. Zbytek svátečního looku nechte jednoduchý. Nezapomínejte, že Marfuša z Mrazíka opravdu slouží jen jako lehké přirovnání.

    Trendy TikTok trend pozvedne jednoduchost. Držte svůj make-up na uzdě

    V případě, že ale přeci jen chcete narůžovělé tváře doplnit, pokračujte v looku inspirovaném chladnými zimními dny. Na víčka naneste poprašek stříbrných očních stínů a vnitřní koutky očí obtáhněte sytě bílou tužkou. Obočí učešte bezbarvým gelem a řasenku i highlighter naneste v jemné vrstvě. V každém případě se v chladných dnech nezapomeňte chránit před mrazem, nechcete si přeci způsobit omrzliny.

    @sophia.fossanoo Frostbite blush placement❄️ #blush #bushhack #holidaymakeup #makeuptip #blushplacement ✨using @maccosmetics ♬ santa tell me – ‍r7ptor

    Zdroje: L’Officiel, Egypt Today, Instagram, TikTok