Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 2

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    0
    vůně
    vůně

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální „estetiku“ luxusních parfémů.

    Rýže inspiruje značky od Diptyque po d’Annam k vytvoření vůní, které překvapují svou jemností a komplexitou. Pudrové a nasládlé nuance rýže fungují jako univerzální základ pro květinové, oříškové i kořeněné akordy. Na sociálních sítích se rýžové vůně stávají fenoménem a potvrzují rostoucí zájem spotřebitelů o autentické a kulturně zakotvené kompozice. Food ingredience přinášejí nový výraz, protože upouští od ryze evropských kompozic a přibližují se Asii, která je významným rodištěm trendů.

    Rýže tvoří perfektní základ pro další akcenty. Míchá se s pižmem i tonkou

    Rýže vstupuje do světa parfémů jako ingredience, která dokáže být zároveň minimalistická i výrazná. Pudrové tóny rýže přinášejí jemnou základnu a podklad pro kombinace s irisem, pižmem či tonkou. Vůně rýže fungují univerzálně. Evokují domácí pohodu, kulinářské vzpomínky i jistou formu čistoty. Například L’Eau Papier od Diptyque vytváří kompozici, která je elegantní, komfortní a zároveň moderní a čistá.

    Zdroj: d’Annam, BORNTOSTANDOUT

    Food složky parfémů jsou hot trendem napříč parfémovými giganty. Značky hledají netradiční složení, která rezonují se spotřebitelem citlivým na jemnost a autenticitu. Rýže přináší příjemnou sladkost, ale i komplexní texturu, jež podporuje další složky a rozvíjí je do zcela nových dimenzí. Pudrové, oříškové či květinové nuance rýže umožňují parfémům mluvit tak, aniž by se uchýlily k přehnané sladkosti či kýči.

    Kultura v hlavní roli. Parfuméři začínají sahat po typických regionálních surovinách

    Rýže tak reflektuje širší posun v parfémovém průmyslu směrem k autentickým, kulturně zakotveným vůním. Značky založené na asijské tradici využívají rýži k výrobě parfémů, ale i kosmetiky, kde rýže od dávných dob zastává neopomenutelnou funkci. Parfuméři zkoumají její všestrannost, kombinují ji s pižmem, irisem nebo vanilkou a vytvářejí kompozice, které působí současně čistě, sofistikovaně a nečekaně.

    Přesto je vůně rýže charakteristická a nezapomenutelná. Food složky tedy aktuálně přetvářejí parfémový svět a rýže deklaruje, že luxusní vůně čím dál více tíhnou ke kulturním zvyklostem. Její univerzální přitažlivost, jemnost a pudrový charakter pak vedou dialog, jenž spojuje gastronomii a parfumerii do exkluzivní domény, kde každá ingredience dokáže proměnit vůni v jedinečný parfémový sentiment.

    Zdroje: L’OFFCIEL, HighSnobiety, Instagram

    Stranger Things míří do finále. Comeback doplní beauty i módní spolupráce

    0
    Aldo x Stranger Things
    Aldo x Stranger Things

    Konec listopadu přivítá návrat populárního seriálu Stranger Things. Na obrazovky se vrací se svou pátou a poslední sérií, která vyvrcholí poslední den letošního roku. Velké finále si žádá stejně významné oslavy. Na pomoc proto přispěchaly beauty a módní značky, jež nabízejí speciální spolupráce. Do Hawkins vás vtáhnou boty, kabelky, přívěsky nebo tematický make-up.

    Konec roku bývá dramatický sám o sobě. Letos ho ovšem ozvláštní speciální událost, a to finále populárního seriálu Stranger Things. Streamovací služba Netflix koncem listopadu zveřejní první díl jeho páté a poslední série. Druhou vlnu dílů odhalí na Vánoce, závěr si ale nechá na poslední den roku. Významné události si všimly i beauty a módní značky, jež finální comeback seriálu oslaví speciálními produkty.

    Tenisky, kabelky či přívěsky. Stranger Things kolekce odkazují na seriál i 80. léta

    Speciální spolupráci se seriálem odhalila například značka Aldo. Na počest finále Stranger Things vytvořila speciální řadu o 18 kouscích, které vás svým designem přenesou do atmosféry 80. let. Patří mezi ně kabelky, tenisky, ale i pantoflíčky na podpatku s tematickými ozdobami. Aldo naskakuje na momentální trend a doplňuje modely o řadu přívěsků, odkazujících na Hawkins či hru Dungeons & Dragons.

    Zdroj: Aldo

    O něco více autentickou spolupráci přináší společnost Nike. Ostatně, právě v 80. letech vybudovala sportovní značka své jméno a zařadila se mezi tehdejší módní ikony. Model Stranger Things x Nike Dunk Low nabízí tenisky, jež působí, jako byste v nich sami zavítali do paralelního světa Upside Down. Zažloutlé tkaničky, podrážky i jazyk doplňuje obrácené logo, odkazující na nebezpečný svět „na druhé straně“.

    Zdroj: Nike

    Módní spolupráce pak doplnila beauty značka ColourPop. Přináší totiž speciální limitované produkty, opět odkazující na ikonické předměty ze seriálu. Tekutý stín na oči s názvem Monster dodává třpyt hodný halloweenského kostýmu. Hawkins Milk se v kolekci mění v highlighter, a to vše doplní temné oční stíny, připomínající temnotu požírající městečko, anebo jejich celá paleta, odkazující na nylonové barvy 80. let.

    Zdroj: ColourPop

    Módou a krásou to pouze začíná. Stranger Things oslavuje supermarket i Doritos

    Tím ovšem nejnovější spolupráce nekončí. Finále Stranger Things totiž nevyužívají pouze módní a beauty značky. Například americký řetězec supermarketů Target odhalil Otherland svíčky. Doritos nabízí nachos, které kombinují dvě příchutě, Stranger Pizza a Cool Ranch, stejně jako Hawkins propojuje dva světy. Společnost Coleman dokonce představila Stranger Things kempovací set se stanem, spacáky a židličkou.

    Zdroje: WWD, Netflix Tudum, The Post, Instagram, YouTube

    Chlupy, bradavky a byznys. Proč SKIMS dráždí veřejnost? 

    0
    Kim Kardashian NikeSKIMS Launch Event at Nike House of
    Kim Kardashian NikeSKIMS Launch Event at Nike House of Innovation New York, Nike House of Innovation, NYC, United States - 24 Sep 2025,Image: 1040220540, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Marc Patrick/BFA.com / Shutterstock Editorial / Profimedia

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekcí, která oslavuje přirozenost těla. Anebo ne? Na sociálních sítích se strhla bouře názorů, zda Kim Kardashian oslavuje přirozenost ženského těla a bourá tabu kůže bez jediného chloupku, či naopak posiluje nerealistické ideály krásy a tlak na „dokonalé“ tělo. Marketingový tým SKIMS však slaví úspěch, tanga s umělým ochlupením byla během pár dnů vyprodaná. 

    Už dříve společnost SKIMS šokovala svět kolekcí podprsenek s viditelnými bradavkami. Ty se stejně jako letošní „fury faux pas“ úspěšně prodávaly. Dalším bizarním kouskem byla face shapewear, která měla formovat čelist nositele do trendy definovaného a ostrého tvaru. Otázka je, zda si Kim Kardashian výstřelky neprotiřečí. Dokonalý tvar obličeje a kalhotky s ochlupením, pod kterými je ale klient naprosto vyholený? Jaký je potom smysl takové kolekce?

    Zdroj: SKIMS

    SKIMS a přirozenost à la Kardashian. Módní revoluce, nebo další iluze?

    SKIMS kolekci The Ultimate Bush představuje nekvalitním záběrem připomínajícím vysílání v 80. letech v odstínech hnědé a béžové, zaměřeným na tři krásné modelky. Před rozkrokem si drží cedulky s otazníky. Propagace Faux Hair Micro String Thong se odehrává jako televizní soutěž v minulém století. Redaktor Chuck Douglas nás s nadsázkou vítá v představení jménem Does the Carpet Match the Drapes?

    Název je vtipnou narážkou na to, zda má žena stejnou barvu vlasů a ochlupení „tam dole“, jak sám říká moderátor. Soutěž spočívá v tom, že publikum tipuje barvu ochlupení jedné z modelek a hned při první se zmýlí. Modelka Heather má na sobě nejnovější tanga od SKIMS a přestože jsou schválně rozostřené, jde stále vidět, že mají výrazně zrzavou barvu. Publikum následně lapá po dechu šokem. 

    Instagramový reel působí jako satira, která si dělá legraci z toho, jakým způsobem se dříve mluvilo o ženské sexualitě a tělesnosti a zároveň je přesnou otázkou toho, jakým způsobem SKIMS přitahuje pozornost. Pomocí kontroverze a vtipu. Ale jedná se o humor? Na jednu stranu zesměšňuje zastaralé pohledy na ženské tělo a propaguje přirozenost, na druhou ji využívá ve vlastní prospěch a k marketingovému efektu. 

    Kim Kardashian a její paradox. Propaguje autenticitu, sama ztělesňuje umělý ideál

    Nejnovějším projektem si tvář značky SKIMS Kim Kardashian výrazně protiřečí. Ona sama na sociálních sítích a ve veřejném světě vystupuje jako symbol dokonale upraveného vzhledu. Po mnoho let si vytváří neprůstřelnou masku bez jediné chybičky, díky níž podstoupila řadu estetických zákroků a úprav postavy i obličeje. Proto je v současnosti trnem oku části veřejnosti.

    Nebyl by pro uvádění podobně kontroverzního tématu lepší někdo jiný (například Pamela Anderson, která se na Met Gala ukázala bez make-upu)? SKIMS otevírá dobrý projekt, o kterém chce veřejnost slyšet a za normalizování chlupů a bradavek u žen bojuje také spoustu jiných vlivných osob. Otázkou ale zůstává, jestli právě hlas Kim Kardashian dolehne s přirozeným ochlupením co nejdál. 

    @skims

    Just Dropped: The Ultimate Bush.

    ♬ original sound – SKIMS

    Zdroje: People, Instagram, The Independent, Unilad, TikTok


     


    Historie elegance opět září. Pillbox hat slaví návrat na módní scénu

    0

    Nenápadný, a přesto neodolatelně působivý. Klobouk ve tvaru krabičky, ​​známý jako pillbox hat, je symbolem kultivovaného vkusu, překračujícího generace i trendy. Ztělesňuje jednoduchost povýšenou na umění, spojenou s autoritou a jemností, která se nikdy neztrácí v davu. Není jen proto jen ozdobou. Je vyjádřením postoje, odkazem éry půvabu a poctou ženské elegance.

    V módě se vše vrací, jen v novém světle. Styly, které kdysi určovaly dobu, dnes znovu ožívají a připomínají, že skutečná elegance je nadčasová. Klobouk pillbox, kdysi symbol sofistikovanosti a společenského postavení, se vrací jako pocta minulosti, ale s pohledem pevně upřeným do budoucnosti. To, co nosily první dámy, herečky stříbrného plátna a aristokratky, dnes inspiruje moderní ženy, jež hledají krásu v detailech a sílu v jednoduchosti. Nostalgie se mění v současnost a minulost opět definuje styl.

    Nadčasový symbol zlaté dekády. Pillbox hat je ikona historické elegance

    Pokrývky hlavy získaly největší slávu v 60. letech, kdy se staly skutečnou ikonou ženské módy. Hlavní zásluhu měla Jacqueline Kennedy, tehdejší první dáma Spojených států amerických, jež proměnila jednoduchý doplněk v symbol nadčasového stylu. Dne 20. ledna 1961 se při inauguraci prezidenta Johna F. Kennedy objevila v růžovém klobouku od Halstona, který byl minimalistický, ale přitom nesmírně výrazný. Jediný okamžik ukázal její cit pro sofistikovaný styl, ale také okamžitě přenesl pillbox hat do světového povědomí.

    Zdroj : Unsplash

    Klasika v novém stylu. Pillbox hat se opět vrací na světovou módní scénu

    Dnes se klobouček navrací do centra módního světa a opět září na přehlídkových molech. Nadčasový doplněk si získal oblibu svou jednoduchou, přesto výraznou siluetou, jež dokáže pozvednout každý outfit a dodat mu sofistikovaný, stylový nádech. Pillbox hat se díky své univerzálnosti hodí jak k formálním, tak k uvolněnějším outfitům, což z něj činí oblíbený a aktuální prvek šatníku těch, kdo oceňují nadčasovou eleganci s nádechem osobitého stylu.

    Například Altuzarra v kolekci jaro a léto 2026 přinesla moderní pohled na klasický půvab. Značka do své kolekce zapojila dva modely, jeden vyrobený z jemné kůže s lesklým povrchem, druhý z měkké vlny s přirozenou strukturou. Každý z nich zvýrazňuje čistou siluetu a precizní zpracování. Kožený model působí výrazně a elegantně, zatímco vlněná varianta dodává vzhledu měkkost a hloubku. Společně představují nadčasové doplňky, které dokonale doplňují aktuální podzimní look.

    Zdroj: Altuzarra

    Pillbox klobouk s tygřím vzorem je pak odvážnou a stylovou volbou pro každý šatník. Výrazný design vnáší do klasické siluety moderní a sebevědomý nádech, jenž okamžitě pozvedne každý outfit. Leopardí a další zvířecí vzory rozhodně nejsou passé, naopak zůstávají symbolem luxusu a osobitého stylu. Odvážný potisk dokazuje, že nadčasovost a výrazný charakter mohou jít ruku v ruce a představuje ideální volbu pro všechny, kteří chtějí svému vzhledu dodat šmrnc a originalitu.

    Móda je a navždy zůstane cyklická. Vše z minulosti se vrací a nachází své místo i dnes. Pillbox hat ovšem není jen ikonickým doplňkem z předchozích dekád, ale rovněž moderním vyjádřením elegantního stylu. Jeho nadčasový tvar a variabilita, od svatebních a společenských modelů až po ty odvážné a hravé, dokazují, že klasika dokáže zazářit také v současném světě módy plné rychlých mikro trendů.

    @alaia

    ALAÏA WINTER SPRING 24 SHOW BY PIETER MULIER

    ♬ son original – Maison Alaïa

    Zdroje: Editorialist, WWD, Maison Krasnova, Altuzarra, Instagram, TikTok






    První Pink Ball oživil Londýn. British Museum sklízí kvůli akci kritiku

    0
    Pink Ball
    Pink Ball

    Exkluzivní Pink Ball zbarvil dne 18. října prostory British Museum do všech odstínů růžové. Vůbec první gala večer v tamních prostorách kontrastoval s končící výstavou Ancient India: Living Traditions, jejímž tématem náboženských tradic se rovněž inspiroval. Svět luxusu tak vládl mezi historickými artefakty Londýna, což ovšem vyvolalo také značnou kritiku. 

    Pink Ball přilákal koncem října svým růžovým nádechem více než 800 hostů mezi nimiž se objevili také známí umělci, modelky či návrháři luxusních značek. Večer plynul v duchu elegance kombinující umění a fundraising. Návštěvníci se mohli bavit dražbou, uměleckým zázemím nebo kulturním vystoupením. Akce měla za cíl podpořit mezinárodní projekty muzea, nakonec ovšem vyvolala i značnou kritiku.

    Pink Ball v rytmu Indie. Oslava kultury, nebo luxus na úkor tradice? 

    Britské muzeum poctily svou přítomností významné tváře světa a nezapomněli se odít do luxusních růžových kousků. Supermodelka Naomi Campbell zářila na červeném, respektive růžovém, koberci v šatech od Givenchy s motivem britské vlajky. Mezi hosty jsme mohli zahlédnout i legendu rocku Sira Micka Jagger, zpěvačku Janet Jackson, v róbě od Stephane Rolland, či návrháře Erdema Moralioglu a Roksandu Ilincic.

    Zdroj: British Museum, Photos by Dave Benett

    Gala se odehrálo během posledního víkendu výstavy Ancient India: Living Traditions, která se konala v muzeu od letošního května. Jeho téma (pink, tedy růžová) se inspirovalo barevností a světlem, jež Indie a tamní kultura představuje. Muzeum prostoupily indické dekorace a tradiční indické menu. Nechybělo ani vystoupení hráčky na sitár Anoushky Shankar. Muzeum uvedlo, že vybrané finance budou mimo jiné využity v budoucích mezinárodních projektech instituce.

    Zmíněná výstava pak obsahovala přibližně 180 děl, například rukopisy, sochy či malby a měla hostům nastínit rané duchovní (hinduistické, buddhistické, džinistické) tradice v Indii. To ale mezi lidmi vyvolávalo otázku, zda luxusní ráz bálu není v rozporu s duchovním a kulturním odkazem exhibice. Některé artefakty byly totiž získané v době kolonialismu a pro indické publikum může být taková varianta oslav jejich kultury spíše bolestivou připomínkou minulosti než gestem spolupráce.

    Může si veřejné muzeum dovolit elitní večírek? Luxusní Pink Ball rozvířil kritiku

    Exkluzivní Pink Ball proto následně čelil mezinárodní kritice, a to především ze strany Řecka. Řecké ministerstvo kultury totiž označilo použití sálu se sochami ze starodávného Parthenónu za urážku kulturního dědictví svého státu. Použití antických artefaktů jako luxusní kulisy tak vyvolalo otázky o etice a poslání veřejné instituce.

    Dále byla luxusní akce kritizovaná za to, že slavnostní večer sponzoroval spolupořadatel Reliance Industries, který má konexe na petrochemický průmysl. Event si proto vysloužil označení „gala pro klimatické zločince“. Britské muzeum má dle kritiků sloužit široké veřejnosti, spekulují proto, zda Pink Ball obyčejné lidi svojí exkluzivitou spíše neodradí.

    Zdroje: Artnet News, British Museum, The Standart, The Times, The Guardian, Instagram, YouTube



    LVMH a UNESCO rozšiřují spolupráci. Tiffany & Co. hodlá chránit oceány

    0
    oceány
    oceány

    Luxusní skupina LVMH prohlubuje partnerství s UNESCO. Společně hodlají pracovat na dalším pětiletém plánu, tentokrát s názvem For the Beauty of Life. Nově se k němu přidá rovněž šperkařský dům Tiffany & Co., jehož cílem bude podpořit ochranu oceánů. V srdci spolupráce stojí snaha vytvořit udržitelná řešení, jež podpoří především lokální komunity po celém světě.

    Módní společnosti jsou si čím dál více vědomy své environmentální zodpovědnosti. Příkladem je luxusní gigant LVMH, který oznámil rozšíření spolupráce s UNESCO. Předchozí partnerství prodloužil o pět let a přizval k němu rovněž jednu ze svých značek, tedy šperkařský dům Tiffany & Co. Společně hodlají pracovat na projektu s názvem For the Beauty of Life, se zaměřením na ochranu světových oceánů.

    Jedná se o významné rozšíření projektu, jenž odstartoval již v roce 2019. Pod jeho pokračování se podepsal ředitel image a životního prostředí LVMH Antoine Arnault a generální ředitelka UNESCO Audrey Azoulay. „Skupina hodlá pokračovat ve své roli integrátora a zprostředkovatele tvarování tohoto obnoveného vztahu s živými systémy,“ okomentoval novinku dle serveru WWD Antoine Arnault.

    Zdroj: UNESCO, LVMH

    V srdci spolupráce leží snaha vytvořit přírodní a kulturní řešení, jako je například řemeslnictví nebo agrolesnictví, která berou v potaz rovněž potřeby lokálních komunit. Podobný cíl proto převezme také Tiffany & Co. Foundation. Úkolem nadace luxusní značky bude totiž podpora rozvoje udržitelných plánů pro hospodaření v mořských oblastech v různých regionech světa, se speciálním zaměřením na světové oceány.

    UNESCO a LVMH mají jasný cíl. Klíčem k úspěchu je zapojení lokálních komunit

    V minulosti se do spolupráce LVMH s UNESCO zapojily i další značky z portfolia luxusní skupiny, například Guerlain. Společnost naučila 120 žen včelaření, a to v osmi různých státech. Christian Dior Couture zase pro změnu podpořil ochranu motýlů v Mexico Biosphere Reserve. „Naší zodpovědností je dávat přírodě to, co jsme si vypůjčili,“ prohlásila pak ředitelka environmentálního rozvoje LVMH Hélène Valade.

    Zastřešujícím cílem spojení LVMH a UNESCO je ukázat, jakou roli může soukromý sektor hrát v ochraně životního prostředí. Pouhé zásahy veřejných institucí totiž už dávno nestačí. Důležitým bodem partnerství je zmíněná podpora lokálních komunit, které znají ovlivněnou půdu i biodiverzitu. S jejich zařazením do programů, například pomocí učení nových dovedností, existuje šance na skutečně dlouhodobá řešení.

    Zdroje: WWD, LVMH, Instagram, YouTube

    Maison Margiela otvírá brány Dubaje. V metropoli nabízí exkluzivní rezidence

    0
    Maison Margiela Dubai
    Maison Margiela Dubai

    Legendární francouzská značka pokračuje v překračování módních hranic. Maison Margiela tentokrát svou jedinečnou estetiku neaplikoval na dechberoucí návrhy, ale luxusní apartmány. Módní dům odhalil první exkluzivní rezidence, které vybudoval na ostrově Palm Jumeirah v Dubaji. Přidal se tak ke skupině značek, jež redefinují podobu současného luxusního průmyslu.

    Svět luxusních apartmánů přivítal váženého nováčka. Módní dům Maison Margiela opět překonává hranice módy a vstupuje na scénu interiérového designu a architektury. Značka oznámila svůj vstup na pole rezidenčního bydlení a odhalila nejnovější projekt, který vybudovala v Dubaji. Na legendárním ostrově Palm Jumeirah nechala vystavět komplex schovávající na 25 bytů plných kódů slavné značky.

    Společnost svůj debut vytvořila ve spolupráci s Alta Real Estate Development. O design se postaral jak tým Maison Margiela, tak italský architekt Carlo Colombo. Výsledek představuje jedinečný experiment s materiály, podtržený uměleckou precizností. Stejně jako ve své módní tvorbě, také v exkluzivních interiérech zanechala značka své ikonické stopy dekonstrukce, transformace a trompe-l’œil efektu.

    Zdroj: Maison Margiela

    Protikladné materiály spolu vytvářejí harmonický celek, nabízející nekonečný dialog plný výrazných kontrastů, ale i překvapivé jemnosti. Chladivé kamenné dlažby rozzáří lesklé nástěnné dekorace, zatímco měkoučké nadýchané koberce vystoupí na mramorové dlažbě. Výsledný dojem maximalizuje dechberoucí výhled na blízký Arabský záliv. Představuje tak perfektní luxusní útočiště před jinak rušným velkoměstem.

    Maison Margiela navazuje na tradici. Zároveň spoludefinuje budoucnost luxusu

    „Spolupráce s Maison Margiela nám dovoluje posouvat hranice designu a přepisovat koncept luxusního bydlení v Dubaji. Rezidence budou svědkem kreativity, řemesla a individuality,“ okomentoval projekt ředitel Alta Real Estate Development Abdulla Al Tayer. Zatím není jasné, od kdy budou apartmány přístupné. Módní dům však pomocí nich navazuje na tradici svého zakladatele, kterému nebyl interiérový design cizí.

    Nejnovější projekt navíc společnost posouvá do popředí dialogu světových módních domů, které redefinují současnou podobu luxusu. Módní průmysl totiž už dávno není jen o haute couture či třpytivých doplňcích. Známé značky svým vlivem postupně prostupují také další odvětví, jako je třeba umění, gastronomie či design. A nyní začíná být více než jasné, že Maison Margiela nechce být v definici budoucnosti pozadu.

    Zdroje: Fashion Network, Boca Do Lobo, Highxtar, Instagram, YouTube

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    0
    Stella McCartney Spring Summer 2026
    Stella McCartney Spring Summer 2026

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Móda vepsala do historie nový významný milník. Britská návrhářka Stella McCartney na uplynulém Pařížském týdnu módy opět posunula hranice udržitelné módy. Odhalila totiž tři exkluzivní návrhy vyrobené z prvního plant-based peří na světě. Jedná se o alternativní, ale především etickou variantu materiálu, který je luxusními módními domy hojně využíván. Na svědomí však nemá smrt ani jediného ptáka.

    Designérka zakomponovala inovativní materiál s názvem FEVVERS do své kolekce pro jaro a léto 2026. „Vypěstovali jsme stébla trávy, obarvili je přírodním barvivem a pak je ručně všili do neuvěřitelných siluet. Dosáhnete stejného efektu, ale nezabijete miliardy ptáků,“ popsala svou práci pro agenturu AFP návrhářka. Na třech pastelových návrzích pak spolupracovala s britským startupem Fevvers.

    Zdroj: Reuters

    V módním světě je přitom běžné používat peří z kachen, pštrosů, kuřat nebo pávů. Dle samotné návrhářky pak ročně kvůli prachovému peří zemře na 3,4 miliardy kachen a hus, ale také přes milion pštrosů. Nezisková organizace PETA přitom při své investigaci zjistila, že je prachové peří často vyrváno i z živých ptáků, kteří jsou chovaní primárně pro maso. Žít potom musí v bolestech a s krvavými ránami.

    Zdroj: Reuters

    Stella McCartney provokuje Paříž. Hlavní města módy peří nadále nezakazují

    Veganské peří z dílny Stelly McCartney má pak opravdové peří pouze připomínat, nemá se jednat o jeho věrnou napodobeninu. Výsledkem je jedinečná estetika, jejíž produkce je ovšem prozatím pouze omezená. Jedná se přesto o výsledný pokrok oproti původním alternativním možnostem, kterými bylo falešné peří z plastů. Jejich rozklad ale trvá 20 až 500 let a do životního prostředí vypouští toxické mikroplasty.

    @stellamccartney Summer 2026 introduces FEVVERS, the world’s first plant-based, cruelty-free alternative to feathers 🪶 #StellaMcCartney #ComeTogether #StellaSummer26 ♬ original sound – Shhlyrics

    Stella McCartney rovněž podepsala Feather-Free Pledge vytvořený zmíněnou organizací PETA. Představení její cruelty-free alternativy peří na Pařížském fashion weeku je pak významné rovněž proto, že čtyři hlavní světová města módy, tedy Paříž, Miláno, Londýn a New York prozatím používání peří nezakázala. Progresivní krok naopak oznámily metropole jako Kodaň, Stockholm, Helsinki nebo Melbourne.

    Zdroje: Vegan Food and Living, Green Queen, Plant Based News, Instagram, TikTok

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    0
    Balmain Paris Fashion Week
    Balmain Paris Fashion Week

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    Psal se rok 1945 a konec druhé světové války předznamenal nehmatatelný nádech lepších zítřků, osvěžující naděje. V této náladě a troskách rozbořené Paříže odhalil návrhář Pierre Balmain dne 18. září ve tři hodiny odpoledne svou první haute couture kolekci. Návštěvníkům vyrazil dech v Salon de la Rotonde na 44, rue François v Paříži. To ovšem ještě nevěděl, že tam jeho vysněná značka bude sídlit až dodnes.

    Francouzský módní dům Balmain totiž letos slaví své 80. narozeniny, které připomínají jeho nezapomenutelný zásah do historie módy. Značka si proto nadělila výstavu s názvem One Night, Eight Decades, již pohostil obchodní dům Printemps v New Yorku. Tím ale její speciální dary nekončí. Režisér a novinář Loïc Prigent vzdal společnosti hold dokumentem s názvem La Création de la Maison Balmain.

    Zdroj: Balmain

    Zveřejnil ho dne 25. října, od kterého je dostupný na jeho YouTube kanále. Zkoumá za pomocí něj počátky úspěšného francouzského módního domu. Činí tak skrze exkluzivní rozhovory, ale také archivní záběry a obrazy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila. Dokument tak umně popisuje, jak vznikla společnost hnaná nečekanou inovací a modernitou, jež již navždy změnila chod tehdejšího módního průmyslu.

    Balmain bravurně balancuje. Nachází rovnováhu mezi dědictvím a inovací

    Módní dům Balmain až dodnes symbolizuje takzvaný New French Style, tedy jedinečnou formu elegance a sofistikovanosti. V současnosti ovšem značku s moderní dobou propojuje talentovaný návrhář a její současný kreativní ředitel Olivier Rousteing. Umně zvládá nelehký úkol, tedy vybalancovat 80 let dlouho historii a dědictví s nutností inovace. Nejnovějším důkazem je jeho poslední řada pro jaro a léto 2026.

    Balmain tak nadále vytváří nezapomenutelný dialog mezi dědictvím, inovací a modernitou. Příkladem jeho snahy držet krok s moderní dobou je expanze módního domu do světa beauty, a to se svou vlastní řadou Balmain Beauty. Vytvořil ji ve spolupráci s The Estée Lauder Companies. V jejím středu stojí inspirace čerpající z ikonických Balmain parfémů z raných dob značky, tedy 40. a 50. let 20. století.

    Zdroje: Fashion Network, Vanity Teen, Instagram, YouTube

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    0
    Dries Van Noten
    Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Kreativní ředitel Dries Van Noten, Julian Klausner, převzal otěže i odkaz jednoho z nejžádanějších produktů posledních sezón. Tedy Dries Van Noten tenisek. Zatímco jiní by se pustili do revoluce, on zvolil evoluci. Očišťuje tvar, nechává vyniknout materiál a mění sportovní obuv v objekt kultivované jednoduchosti, která koresponduje jak s oblekem, tak domácím oblečením. Jeho přístup potvrzuje, že i v době maximalismu má ten nejtišší luxusu své nezaměnitelné místo.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Dries Van Noten sneakers slaví popularitu. Platforma LYST je zařadila mezi nejchtěnější produkty roku

    Návrhář Dries Van Noten odešel v momentě, kdy se jeho estetika stala jazykem sama o sobě. Nikdy nepotřeboval loga, ani wow-efektové výkřiky. Věděl, že síla spočívá v promyšleném looku. Například v hedvábné košili, která se pohne jinak než zbytek outfitu, či v šatech z tří a více materiálů. Jeho poslední kapitola však přinesla překvapivý objekt touhy. Nízký semišový sneaker. Zdánlivě nenápadný kousek se proměnil v ikonu značky, jež rezonuje napříč aktuálním streetwear.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Platforma LYST tehdy tenisky zařadila mezi nejžádanější produkty roku a TikTok zaplavila „Get Ready With Me“ videa, v nichž hrály Dries Van Noten sneakers hlavní roli. Julian Klausner, jenž debutoval kolekcí jaro/léto 2026, začal právě tam, kde Van Noten skončil. U tenisky. Zachoval její proporce, potlačil zdobnost a otevřel ji světlu. Modely z hedvábí a saténu působí jako kříženci boxerské obuvi a Art Deco snu. Na mole se objevily v odstínech zelené či citrónově žluté, jež se v pohybu nesly jako subtilní součást Dries Van Noten estetiky.

    Tímto krokem Klausner vyjádřil přesně to, co znamená převzít značku s dědictvím. Nechat ji pokračovat přirozeně, bez snahy ji modernizovat. Jeho pohled je věcný, kultivovaný a technicky odpovídající DNA módního domu. Zůstává věrný Van Notenově citlivosti pro strukturu, zároveň ji však čte novou optikou, která je čistší, měkčí a „více o tvaru než o ornamentu“. Jeho tvorba zatím působí jako rozhovor dvou estétů, jež si navzájem rozumějí bez potřeby komunikace.

    Zdroje: Hypebae, Lyst, Fashion Network, Instagram