Více
    Domů Blog Strana 2

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    0
    Louis Vuitton Speedy 25
    Louis Vuitton Speedy 25

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Second hand trh s luxusním zbožím nadále pozoruje nárůst zájmu o ikonické značkové kabelky. Důvodem je především snaha zákazníků najít stylové kousky za příznivé ceny. Zároveň ovšem hledají způsob, jak investovat peníze v době trvající inflace a nestabilní ekonomické situace. Pro server WWD to potvrdili zástupci jedné z nejznámějších luxusních second hand platforem Reklaim.

    Vysvětlili rovněž, že mezi nejpopulárnější kabelky nadále patří modely z dílny Hermès, jmenovitě Birkin 25, Birkin 30, Mini Kelly nebo Kelly 25. Právě tyto kousky zaujímají první čtyři místa na žebříčku nejprodávanějších luxusních tašek na Reklaim. Zájem ovšem roste i o další módní domy. Nejvíce se daří také značkám, jako je Chanel, Louis Vuitton, Saint Laurent, Gucci nebo Goyard.

    Zdroj: Hermès

    Viceprezident pro zboží u Reklaim Richard Ramirez popsal, že v posledním roce vzrostl prodej kabelek od Chanel, Hermès a Goyard o osm až patnáct procent, a to dle jednotlivých modelů. „Zákazníci hledají něco nadčasového, co zachová nebo získá hodnotu postupem času,“ prohlásil dle serveru WWD. Dodal, že zároveň usilují o diverzifikaci svého majetku bezpečným a kreativním způsobem.

    Zdroj: Chanel, Louis Vuitton

    Kabelky Birkin a Kelly nejsou jediné hvězdy. Září i Speedy 25 nebo Double Flap

    Mezi další populární modely dle žebříčku Reklaim patří v postupném pořadí Chanel Small Double Flap, Chanel Medium Double Flap, Louis Vuitton Speedy 25, Saint Laurent Downtown Cabas, Gucci Ophodida Shoulder Bag a Goyard Saint Louis PM. Zákazníci se pak k trhu se second hand zbožím obracejí dle Reklaim zejména proto, že mají větší kontrolu nad tím, kolik za vysněný kousek zaplatí.

    @clarasalcedoo If you're in Copenhagen and interested in fashion and sustainability, this store is definitely worth visiting​! @Collectorscage 👛 Copenhagen vintage shopping Must visit Copenhagen Collectors Cage Copenhagen Secondhand luxury Shopping in Copenhagen #vintageluxurybag #vintagebags #copenhagentips #copenhagenshopping #copenhagenvintage #copenhagenvintageshops #collectorscage #vintageluxuryfinds ♬ you are fck fabulous – ✮ Scardow

    Rovněž vývoj uplynulých let potvrzuje postupný nárůst síly second hand trhu. Dle studie Bain-Altagamma Luxury Goods Worldwide Market z letošního roku vzrostl luxusní second hand trh v roce 2024 na 56 milionů dolarů. Jeho prodeje tak stouply o sedm procent. Důvodem je i zvyšující se opatrnost zákazníků, kteří v kontextu nepředvídatelné ekonomické situace zvažují každý luxusní nákup.

    Zdroje: WWD, Instagram, TikTok

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    0
    Unsplash miniatury cestovní
    Unsplash miniatury cestovní

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Změny na některých evropských letištích by mohly naznačovat konec pravidel diktujících množství tekutin na palubě. Díky novým technologiím lze totiž v určitých destinacích projít skrz letištní skener také s lahvičkami o vyšším objemu než je dosavadních 100 mililitrů. Na první pohled je to usnadnění pro všechny, ale co to znamená pro značky, jejichž byznys tvoří i kosmetické miniatury?

    Pravidla stále platí, možná ale ne na dlouho. Mají miniatury vůbec smysl?

    Pravidla o navýšení maximálního množství tekutin v příručním zavazadle platí v Evropské unii zatím jen na některých letištích. Jsou podmíněna technologií skeneru, kterou sice není povinnost vlastnit, ale dá se očekávat, že se postupně rozšíří. Cestujícím umožní nejen ponechat kosmetiku v zavazadle během kontroly, ale také vozit s sebou klidně plnou velikost oblíbeného šamponu.

    Zdroj: Rare Beauty, Charlotte Tilbury

    Přirozeně přichází na přetřes otázka, jestli na úkor uvolnění letištních pravidel nemizí i prvotní důvod pro koupi těchto zmenšených verzí jednotlivých produktů. Jenže u kosmetiky se nedá spoléhat jen na pravidla. Miniatury jsou sice praktické a skladné, především jsou ale roztomilé a krásné. A v beauty odvětví produkty často představují také designový objekt či sběratelský kousek.

    Miniatury navíc nejsou jen striktně cestovní záležitost. Čím dál více kosmetických nadšenců je kupuje i pro jiné účely. Malá velikost je totiž ideální na testování novinek, zkoušení vícero odstínů nebo ve chvíli, kdy si nejste jisti, zda se produkt snese s vaší pletí. Podobný kosmetický švédský stůl šetří peněženku a rozšiřuje vaše možnosti. U vůní, skin care, ale také líčidel.

    Praktický účel nakonec zvítězí. Místo jednoho produktu můžete vzít klidně tři

    Důležitým faktorem zůstává rovněž praktičnost. Volnější pravidla neznamenají více místa v kufru. Ne každý chce na víkend do Barcelony táhnout půllitrovou micelární vodu a lidé rádi cestují úsporně, klidně jen s menším batohem. Každý centimetr prostoru se pak stává opravdu cenným, takže malé balení kosmetiky dává smysl jak na festivalu, tak na pracovní cestě.

    Zdroj: Benefit, Rhode

    Kosmetické značky si tyhle zdánlivé maličkosti dobře uvědomují. Cestovní balení už dávno nejsou jen funkční zmenšeniny, naopak, stávají se součástí PR kampaní, dárkových setů nebo limitovaných edic. Miniatury proto možná nebudou vyžadovány, z kosmetických taštiček ale pravděpodobně nezmizí. Už jen proto, abyste si mohli sbalit tři parfémy o velikosti jednoho make-upu.

    Zdroje: Instagram

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    0
    Robert Wun SS/24
    Robert Wun SS/24

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Risk je zisk. Přechod na couture byznys model Wuna katapultoval do výšin

    Cesta návrháře Roberta Wun k vlastní značce byla pozvolná. Po ukončení studia dámské módy na univerzitě London College of Fashion v roce 2012 začal pracovat na volné noze. Chyběla mu však tvorba vlastních oděvů, a tak znovu oprášil šicí stroj ve svém bytě. Výraznější zlom nastal v roce 2014, kdy oficiálně založil vlastní značku poté, co ho tehdy finančně podpořil tajný investor.

    Zdroj: Robert Wun

    Podobně přirozený, avšak o něco riskantnější, byl v roce 2022 přechod na obchodní model spočívající pouze v navrhování haute couture a zakázek na míru. Konfekce v té době totiž tvořila až 40 procent návrhářových tržeb. Pozastavením ready-to-wear však Wun shodil ze svých ramen břemeno, které omezovalo jeho schopnosti mistrovského couturiéra, jímž ve skutečnosti je.

    Zdroj: Robert Wun

    Rozkvétajícího talentu si všiml prezident módy značky Chanel Bruno Pavlovsky. Díky jeho podpoře Wun v roce 2023 debutoval na haute couture weeku se svou kolekcí Fear, a to jako první hongkongský návrhář. Přestože byl již dříve známý svými dechberoucími kreacemi na sociálních sítích, prezentace na světovém molu zpečetila jeho osud jako jednoho z největších jmen současné módní scény.

    Eskapismus, teatrálnost a temnota. Robert Wun vytváří modely, které vám nedají spát

    Kolekce Roberta Wun osloví diváka na první pohled. Pro návrháře je totiž důležité, aby byly jeho designy konceptuálně i vizuálně snadno uchopitelné. To však neznamená, že by byly plytké, právě naopak. Všechny looky jsou protkány přímočarými narativy, které okamžitě upoutají pozornost, aniž by divák musel hledat chabé spojení s abstraktním konceptem označovaným za inspirační zdroj.

    V jádru jeho tvorby stojí hned několik ústředních témat a principů. Designy odrážejí Wunovu zálibu v hororovém žánru a překypují temnou estetikou a výjevy jakoby vystřiženými z našich nejděsivějších nočních můr. Neodmyslitelným prvkem je i prvotřídní drama vytvořené ostrými, zvýrazněnými proporcemi a nápadnými doplňky. Celek vyvažuje univerzální motiv přírody a organických elementů, které jsou přítomny v každé kolekci.

    V podzimní couture kolekci Becoming se však Wun rozhodl vydat abstraktnějším směrem a zkoumat akt oblékání jako proces metamorfózy v někoho jiného a cestu do hlubin lidské představivosti. Po molu se procházely znepokojivé surrealistické přízraky zahalené do majestátních rób, doplněné o prostetické ruce, otisky krve či obrovské klobouky a kabelky, které byly také „oblečené“.

    Zdroje: Robert Wun, Business of Fashion, WWD, Instagram

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    0
    šatník
    šatník

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Dlouho platilo, že vyšší cenovka módních kousků s sebou přinášela rovněž vysněnou kvalitu. Nejnovější studie Leeds University však potvrdila to, co mnozí z nás už tušili. Výdrž oblečení nekoreluje s jeho cenou. Outfit, který vám vydrží více než pár sezón tak rozhodně není jen privilegiem bohatých. Nejlepších výsledků totiž v dotyčné studii dosáhla trička se středními tržními cenami.

    O studii se postarala studentka doktorandského studia Kate Baker. Spolupracovala na ni spolu s univerzitním Institute of Textiles and Colour (LITAC) a britskou neziskovou organizací WRAP. Testování podstoupilo na 47 pánských a dámských triček od fast fashion, ale i luxusních značek. Ta byla podrobena fyzické analýze, ale také 50 pracími cykly na 30 stupňů Celsia.

    Zdroj: Pexels

    Trička následně prošla rovněž 50 cykly v sušičce. Výzkumníci je poté podrobně hodnotili na základě žmolkování, vyblednutí, zcvrknutí a obecného vzhledu. Nejdražší kousek za 395 liber se umístil na 28. místě z 47. Naopak tričko za čtyři libry skončilo na 15. pozici. Nejvíce odolné tričko stálo 28 liber. Zajímavé bylo ovšem rovněž to, že druhý nejhorší model měl podobnu cenovku, a to 29 liber.

    Klíčové jsou i další faktory. Hleďte také na materiál vysněného kousku

    „Většina zákazníků používá cenu jako indikátor toho, jak odolné oblečení bude, ale naše studie ukazuje, že takové přemýšlení je zavádějící,“ okomentoval výsledky dle serveru Innovation in Textiles ředitel textilního programu WRAP Mark Summer. Při hledání toho perfektního kousku by měli nakupující hledět také na další faktory, jako je materiál. Kvalitní látkou je především bavlna.

    Čtyři z 10 nejlépe hodnocených triček byly ze stoprocentní bavlny. U látky však musí zákazníci dbát na to, že je při praní náchylná ke zcvrknutí. Vhodná je také kombinace bavlny se syntetickými vlákny, jako je polyester, polyamid nebo elastane. „Aby byla cirkulární móda opravdu efektivní, musí být výdrž oblečení prioritou,“ vyjádřila se pak k výsledkům ředitelka LITAC Eleanor Scott.

    Zdroje: The Fashion Network, Innovation in Textiles, Instagram, YouTube

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    0
    Polo Bear Ralph Lauren
    Polo Bear Ralph Lauren

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Návrhář Ralph Lauren představí svůj první animovaný film. Jeho studio vytvořilo příběh ikonického maskota americké značky, medvídka Polo Bear. Trailer šestiminutového snímku s názvem Polo Bear Chronicles: Operation Black Tie prozrazuje mnohá dobrodružství preppy chlupáče. Vydat se má do svého letního sídla, na zápas póla, let helikoptérou, ale také dechberoucí luxusní galavečer.

    Značka hodlá krátký film zveřejnit ve čtvrtek. Jeho hlavní zápletkou bude pokus medvídka vyřešit záhadnou krádež uměleckého díla, a to spolu se svým nerozlučitelným parťákem, holubem. Pro Polo Bear se jedná o velký debut, od svého stvoření se totiž objevoval pouze jako plochá ilustrace. Americký módní dům ho aplikoval na trička, svetry, kravaty, hodinky, tašky nebo hrníčky.

    Zdroj: Ralph Lauren

    Objevil se také v úspěšných reklamních kampaních, a to v různorodých provedeních. Zákazníky zaujal jako Martini Bear, Safari Bear nebo například Collegiate Bear. Roztomilý medvídek, ztělesňující životní styl reflektující zákazníky známé značky, má tak již nyní věrné fanoušky. Zůstává tedy otázkou, zda bude krátký snímek představovat jeho jediné animované vystoupení.

    Polo Bear má více než 20 let. Jeho vznik inspirovala záliba bratra Ralpha Lauren

    Polo Bear přitom dělá společnost Ralph Lauren již od roku 1991. Inspirací pro jeho vytvoření byl dárek, který návrhář obdržel rok předtím. Jeho bratr Jerry totiž miloval klasické medvídky z dílny hračkáře Richarda Steiff. S oblibou je proto sbíral, a tak se jeho kolegové jednoho dne rozhodli věnovat mu chlupáče, který se mu podobal. Stejný dárek následně obdržel rovněž známý designér.

    Ralph Lauren proto neváhal a za rok vytvořil spolu se samotným Richardem Steiff vlastní značkovou variantu medvídka, takzvaného Preppy Bear. Jeho šatník odrážel nabídku samotné společnosti, mezi jeho looky proto nechyběly nažehlené košile, pletené vesty nebo prošívané svetry. Jednalo se o okamžitý úspěch, a tak návrhář s variacemi nynějšího Polo Bear bez váhání pokračoval.

    Zdroje: WWD, HypeBeast, The Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    Návrat modernizované Phantom kabelky. Zájem o Celine ikonu astronomicky stoupá

    0
    Celine Phantom bag
    Celine Phantom bag

    S nástupem návrháře Michaela Rider do čela Celine se módní dům vydal cestou, která spojuje úctu k minulosti s vizí budoucnosti. Designér, jenž dříve u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uvedl svou první kolekci. Pevně ji zakotvil v estetice, jež milovníci Celine dodnes obdivují. Jedním z nejsilnějších momentů debutu byl návrat ikonické kabelky Phantom.

    Kabelka Phantom byla Celine poprvé představena na začátku druhého tisíciletí jako volnější, odlehčená varianta populární Luggage bag. S typickými „křídly“, neformální konstrukcí a větším důrazem na funkčnost si rychle získala kultovní status. Taška dokonale vystihovala to, čemu se začalo říkat tichý luxus. Žádné logo a křiklavé barvy, jen perfektní řemeslné zpracování, čisté linie a smysl pro každodenní využití. Stala se navíc jedním ze symbolů éry Phoebe Philo, jejíž vliv je ve světě módy patrný dodnes. Nyní ji na scénu opět přivádí Michael Rider.

    Phantom bag se stane investiční kabelkou. Zájem na vintage platformách vzlétl o stovky procent

    Nový kreativní ředitel Celine Michael Rider kultovní kabelku vrátil do hry s neokázalou samozřejmostí. Nová verze Phantom bag si totiž zachovává charakteristický tvar, ale přináší jemné úpravy. Lehce zaoblenější linie, měkčí materiály, nové barevné varianty, a především svěží energii, která nepůsobí retro, ale současně. Kabelka tedy zůstává neformální, elegantní a stále mimo hysterii mikro trendů. Tedy přesně tak, jak by si to Phoebe Philo přála.

    Zájem ale vzrostl i o původní kabelku. Opět se objevila ve street stylu na světových přehlídkách, a to v rukách vintage milovníků i zákaznických stálic Celine. Výrazný růst tak zaznamenal rovněž trh s archivními modely, kde poptávka po původní verzi doslova vystřelila. Je zřejmé, že kabelka Phantom nebyla jen trendem své doby, ale zachovala si svůj půvab takovým způsobem, že se podle predikcí do pár let stane nejnovějším investičním kouskem.

    Zdroj: Celine

    Phantom bag tak potvrzuje svůj status módní ikony, a to jak v očích sběratelů a investorů, tak i v hledáčku potenciálního kultovního objektu. Díky svému designu, omezené dostupnosti a historickému kontextu má kabelka všechny předpoklady stát se investičním artiklem, podobně jako Hermès Birkin, Chanel 2.55 nebo Margaux bag od The Row. Pokud bude trend pokračovat, mohla by se Phantom brzy zařadit mezi nejžádanější a nejcennější kabelky módního světa.

    Zdroje: WWD, Culted, Grazia, New York Times, BOF, YouTube, Instagram

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    0
    Armani Casa
    Armani Casa

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    Italský designér Giorgio Armani je známý především pro svou diskrétní, nerušivou a tichou eleganci. Kromě módy ji za svou kariéru vtisknul rovněž do umění, doplňků, nábytku, ale také hotelů a luxusních rezidencí. Tím ovšem návrhář zdaleka nekončí. Koncem července totiž odhalil plány na výstavu svých prvních plážových vil na světě, tentokrát ve Spojených arabských emirátech.

    Společnost Giorgio Armani Group na projektu spolupracuje s developerem nemovitostí RAK Properties a realitní kanceláří SIE Group. Stavbu plánují v poklidném zálivu u Raha Island, jenž je součástí rezidenční čtvrti Mina Al Arab. „Mohu přinést způsob myšlení haute couture, tedy používání vzácných materiálů a jedinečných, na míru šitých kreací,“ popsal pak plánovaný projekt Armani.

    Zdroj: Armani

    Bližší detaily luxusní výstavby prozatím nejsou známé. Designér však v minulosti se svým týmem pracoval na řadě hotelů, resortů a rezidencí. Stejně jako tyto budovy, i plážové vily ponesou rukopis jeho jedinečné elegance. Součástí projektu bude přístup na soukromou pláž a všudypřítomné dechberoucí výhledy. Obyvatelé získají také šanci účastnit se speciálních událostí a dalších zážitků.

    Armani poctí dechberoucí přírodu. Vily mají zapadnout do tamního prostředí

    I když italský návrhář prozatím neprozradil detaily jedinečného projektu, prohlásil, že by vily měly být nenápadně zapracované do tamního prostředí. Záliv je známý pro transparentní vlny ukrývající želvy i delfíny. Tamní oblast Ras Al Khaimah totiž představuje pro Spojené arabské emiráty nepopiratelný přírodní kapitál. Právě ten by měla reflektovat rovněž výstava luxusních vil.

    „Tohle přelomové partnerství s Armani je svědectví o rostoucí žádanosti Ras Al Khaimah a naší společné vizi pro budoucnost prémiové nabídky nemovitostí,“ okomentoval pak dle serveru Design Middle East plány ředitel RAK Properties Sameh Muhtadi. Oznámení nejnovějšího projektu pak doplňuje 50. výročí značky Giorgio Armani a 20. výročí Armani Privé, tedy haute couture kolekcí.

    Zdroje: WWD, Design Middle East, Dezeen, Instagram, YouTube

    Co znamená pánský streetwear? Jeho finální proměna trvala roky

    0
    Louis Vuitton SS26
    Louis Vuitton SS26

    Pánský streetwear ušel dlouhou cestu od ulic, kde kdysi vládly oversized hoodies a baggy jeans, až po současnou podobu, která připomíná spíše sofistikovanější verzi gentlemanova šatníku. Jeho DNA stále patří městu, ale formu čerpá z tradice. Zahrnuje saka i košile, boty s aerodynamickou siluetou místo masivních tvarů a kombinace, jež by ještě před několika lety ve stejném kontextu působily nepatřičně.

    Na přehlídkových molech už pánský streetwear nepůsobí jako návštěvník z jiné planety, ale jako host, který přesně ví, jak se v luxusním prostoru pohybovat. Louis Vuitton ve své jarní kolekci 2025 přinesl do barevných experimentů s monogramy klasické střihy a Jacquemus odhaluje jemný minimalismus s příjemnými barvami. Bottega Veneta zase přidává na hravosti vrstvením textur. Značky definují novou éru streetwearu. Decentní, ale s jasným názorem.

    Streetwear diktují největší jména. Módní průmysl zná verdikt

    Když Matthieu Blazy představil pro značku Bottega Veneta jarní kolekci 2025, bylo to, jako by někdo otevřel album se starými rodinnými fotografiemi. Oversized saka s nabranými rameny a ležérně zastrčené košile doplňovaly vzorované kalhoty a pleteniny ve vrstvách, které působily domácky, a přitom dokonale stylově. Tradiční tašky, květiny v rukou modelů a mix sofistikovaných materiálů s dětsky hravými detaily daly kolekci rozměr, jenž přesně vystihuje dnešní streetwear. Nevyhýbá se eleganci, ale odmítá se vzdát autenticity.

    Jacquemus naopak vsadil na minimalismus, který není chladný, ale hřejivý. V lookbooku pro jaro a léto 2026 dominují krémové a bílé tóny, střihy se pohybují na hraně formálního oděvu a uvolněného volnočasového kusu. Sako s volnější linií, hladká košile a kalhoty s lehkou texturou ukazují, že streetwear už nemusí křičet objemem, aby měl silný hlas. Simon Porte Jacquemus potvrzuje, že „slušnější“ streetwear může být stejně přesvědčivý jako odvážnější předchůdci.

    Zdroj: Jacquemus

    U Louis Vuitton se streetwear stal laboratoří, kde se formální střihy mísí s energií města. Pharrell Williams spolu s Nigem pro podzim a zimu 2025 přenesli na molo bundy se zajímavými detaily, leopardí kalhoty kombinované s růžovými bundami a kardigany, doplněné o futuristické aplikace a barevné přechody. Jarní kolekce se pak vydala směrem k workwear, ovšem s luxusním nádechem, tedy bomber bundy s hedvábným vnitřkem, orientální vliv a kabáty s monogramem.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Starý streetwear nekončí. Jen se přesouvá do subkulturní sekce

    Jak jste tedy asi pochopili, dnešní streetwear už není rebelským protipólem formální módy, ale jejím charismatickým bratrem, který má rád tradici, ale vždy přidá něco svého. Torpedo sneakers nahrazují objemné platformy, sako se stává stejně běžným prvkem jako mikina a košile se klidně nosí s volnými cargo kraťasy. Jde o estetiku, jež dokáže být uvolněná a zároveň důstojná, experimentální a nositelná. Proměna trvala roky, výsledek je však přesvědčivý. Streetwear už dávno není jen o ulici, ale i o tom, jak na ní působíte.

    Původní streetwear, s mikinami po kolena, kšiltovkami a masivními teniskami, nezmizel. Přesunul se do pozice subkultury, která má stále hlas a rezonuje mezi těmi věrnými původním kořenům. Už to ale není fresh směr, jenž by diktoval tempo celé scény. Z hrubého projevu se stalo vytříbené odvětví, s vlastními pravidly a oddanými fanoušky. Městský styl se posunul dál, otevřel se tradici, luxusním materiálům a precizním střihům, zatímco starý streetwear zůstal jako připomínka, že se móda nevyvíjí v jedné linii, ale větví se do paralelních proudů.

    Zdroje: HighSnobiety, The Independant, WWD, Instagram, YouTube

    Móda v kostce: Fabergé má nového majitele a Burberry se vrací do města

    0
    Burberry
    Burberry

    Módní dům Burberry ohlašuje konec léta. Po kampaních naplněných festivalovou atmosférou putuje zpět do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a její značka Being Frenshe vydávají produkty na rty a ruský výrobce luxusních šperků Fabergé má nového majitele. Aukční síň Julien’s Auctions pak uspořádala dražbu kousků Whitney Houston.

    Burberry vítá podzim. V nové kampani oslavuje ikonické červené autobusy

    Módní značky už pomalu začínají obracet svou pozornost směrem k podzimu. Příkladem je módní dům Burberry, který se s nejnovější kampaní vrací zpět do Londýna. Létu totiž dominovaly jeho festivalovou atmosférou naplněné reklamy. V té nejnovější s názvem Back to the City, z dílny fotografa Angela Pennetta, oslavuje ikonické červené autobusy, brázdící ulice britského velkoměsta.

    Aukční síň Julien’s Auctions vzdala hold Whitney Houston. Vydražila na 24 jejích kousků

    Pondělí se v Beverly Hills neslo ve znamení proslulé zpěvačky Whitney Houston. Známá aukční síň Julien’s Auctions totiž ve spolupráci s Whitney E. Houston Legacy Foundation uspořádala dražbu jejích ikonických outfitů, ale také dalších památečních kousků. Vydělané peníze poputují na činnost nadace, která nabízí univerzitní stipendia pro mladé studenty usilující o kariéru ve světě umění.

    Zdroj: Julien’s Auctions

    Mezi looky patřily například návrhy od návrháře Marca Bouwer nebo jehlové podpatky z dílny Dolce & Gabbana. Nejdražším vydraženým kouskem se stal personalizovaný trikot, který zpěvačka vynesla v roce 1994 na tehdejším FIFA World Cup. Prodal se za 22 400 dolarů. Na stejnou hodnotu vyšplhala rovněž kombinéza, kterou Houston vynesla na Madison Square Garden v roce 1991.

    Společnost Gemfields prodala Fabergé. Ruský výrobce luxusních šperků připadl SMG Capital

    Slavná šperkařská značka Fabergé má nového majitele. Firma Gemfields prodá ruskou společnost SMG Capital, a to za 50 milionů dolarů. V roce 2013 ji přitom odkoupila od jednoho ze svých akcionářů za 142 milionů dolarů. Šperkařský dům je známý především pro svá luxusní zdobená velikonoční vejce. Do svého portfolia ovšem řadí rovněž oslnivé zásnubní prsteny, náramky a další šperky.

    Zdroj: Fabergé

    Being Frenshe rozšiřuje své portfolio. Ashley Tisdale hodlá prodávat i produkty na rty

    Když herečka Ashley Tisdale založila svou beauty značku Being Frenshe, nečekala, že jednou svou nabídku rozšíří i o produkty na rty. Její kolekce pomocníků na vlasy však slaví více než očekávaný úspěch.

    Zdroj: Being Frenshe

    Podnikatelka tak může zákazníkům nabízet nové kategorie. Mezi očekávané produkty patří maska na rty a balzám na rty, a to v hned několika příchutích. Značka Tisdale byla až do nynějška známá především pro šampony, kondicionéry či scrubs a séra na vlasy.

    @beingfrenshe

    Today’s ritual:   ✨ Multitasking Moisture Oil to nourish + shine ✨ All-In-One Hair Cream to smooth + protect    Easy. Chic. Nourishing – Summer hair, simplified.

    ♬ original sound – BEING FRENSHE

    Zdroje: WWD, Instagram, TikTok

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    0
    Paris Hilton Promotes Motorola razr Phone On NYC Street, Greenwich Village, NY. 25 Jun 2024,Image: 884700087, License: Rights-managed, Restrictions: World Rights, Model Release: no, Pictured: Paris Hilton, Credit line: RCF / MEGA / The Mega Agency / Profimedia

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    Na molech se návrat takzvaného flip phone projevil mnohem dřív, než by se mohlo zdát. Na archivních záběrech z přehlídek módních domů jako Chanel nebo Alexander Wang modelky před objektivy fotografů ladně telefonují právě se zaklápěcím telefonem v ruce. Tato videa se nyní šíří na TikToku a Instagramu jako virální trend, jenž ovlivňuje nejen outfity, ale i to, co držíte v ruce. Doplňkem není ani tak kabelka jako spíš telefon, který z ní vyndáváte.

    Zpátky do minulosti. Flip phone se vrací v plné síle

    Nový trend se ale neopírá o sběr retro přístrojů z dob Nokie a Motoroly. Naopak. Zájem se soustředí na nové generace zaklápěcích telefonů, které spojují kompaktní tvar, futuristický design a intuitivní ovládání. Samsung se stal synonymem moderního flip telefonu. Jejich Galaxy Z Flip se pravidelně objevuje v rukou celebrit jako Sydney Sweeney, Sabrina Carpenter nebo Julia Fox. Nový model Galaxy Z Flip6, který značka představila v červenci, přinesl lepší výdrž, pokročilý selfie režim při zaklapnutém stavu a barevné varianty ladící s trendy.

    Zdroj: Samsung

    Do hry ale vstupují i další značky. Například Motorola, která byla v éře nultých let dominantní, uvedla na trh model Razr Plus, který si zachoval ikonický siluetový tvar. Společnost ho ale převedla do minimalistické elegance s vylepšeným vnějším displejem. Huawei či Oppo také přinášejí své modely pro různé trhy, zejména Asii. Zaklápění je tedy zpět. Ale tentokrát v lepší formě.

    A co Apple? Ten se flipové revoluci zatím vyhýbá. Podle několika neoficiálních zdrojů firma testuje skládací technologie už roky, ale nechce uvést produkt, dokud nebude odpovídat jejich standardům. Spekuluje se ale o příchodu skládacího iPhonu v letech 2026 až 2027. Do té doby však Apple zůstává mimo flip game a možná právě proto se jejich produkty přestávají objevovat v rukou módních nadšenců. A není divu, vzpomeňte si na oblíbenou Y2K estetiku.

    Zdroje: Dazed, YouTube, Instagram