Více
    Domů Blog Strana 155

    Posuňte cestovatelské zážitky na novou úroveň v nejlepších světových first class

    0
    First Class Emirates
    First Class Emirates

    Soukromé tryskáče jsou možná populárnější než kdykoli předtím, komerční aerolinky ale stále tvrdě bojují o svůj podíl na trhu. Mnohé z největších leteckých společností investovaly obrovské částky, aby uvedly svá letadla do moderní éry a transformovaly first a business class na něco podobného privátnímu létání. Představíme vám nejvýše oceněné první třídy, na základě prestižních Skytrax World Airline Awards.

    Singapore Airlines

    Pokud jde o cestování první třídou, Singapore Airlines jsou momentálně nejzářivější hvězdou na nebi. V jejich letadlech Airbus A380–800 si můžete rezervovat apartmá, která navrhl francouzský designér luxusních jachet Jean-Jacquesem Coste. Jsou vybavena otočným křeslem, samostatným lůžkem, kůží polstrovanými přihrádkami, skříní a ručně vyšívaným kobercem. Vytvářejí tak útulný a osobní zážitek, díky kterému se budete cítit tak, jako byste cestovali vlastním soukromým letadlem. Aerolinky dokonce nabízejí možnost snížit přepážku mezi pokoji a vytvořit tak dvojité apartmá. Služba „Zarezervujte si kuchaře“ vám umožní rezervovat si jídlo 24 hodin před odletem od mnoha renomovaných šéfkuchařů. Vše bude servírováno na kostním porcelánu a k jídlu si můžete vybrat z nabídky exkluzivních vín a destilátů.

    Foto: Singapore Airlines

    Emirates

    Vlajková letecká společnost Spojených arabských emirátů Emirates si zakládá na prémiových službách napříč celým letadlem, first class je ovšem korunuje. Jakmile se za vámi zasunou dveře, sklápěcí sedadlo Airbusu A380 se stane vaším vlastním soukromým apartmá s filmovou obrazovkou. Rozlučte se s přísnými jídelními plány, protože z a la carte menu si můžete objednat kdykoliv během letu, navíc máte k dispozici široký výběr exkluzivních vín a destilátů. Na ty si ovšem můžete zajít i do baru, který se na palubě nachází. Sprcha v oblacích před přistáním vás jistě osvěží, probere a utvrdí v tom, že se vám to jen nezdálo.

    Swiss International Air Lines

    Švýcarský národní dopravce Swiss International Air Lines nabízí první třídu na všech svých dálkových linkách, což rozhodně není obvyklé. Ačkoli zde nenajdete absolutní soukromí jako v případě plně uzavíratelných apartmá předchozích aerolinek, můžete se těšit na srovnatelný gastronomický zážitek. Na výběr je několik předkrmů, hlavních chodů i dezertů, stejně jako prémiových vín a šampaňského. K dispozici jsou také švýcarské speciality jako sýry, čokolády nebo uzený losos připravovaný podle tradičního receptu.

    Foto: Swiss International Air Lines

    Air France

    Jakmile vstoupíte do prvotřídních apartmá „La Première“ letecké společnosti Air France, bude s vámi zacházeno jako s královskou rodinou. Jelikož se na palubě Boeingu 777—300ER nacházejí pouze čtyři místa, jedná se o jednu z nejexkluzivnějších first class vůbec. Vévodí jí pohodlí a francouzská sofistikovanost. Největším zážitkem zde pro vás bude kulinářské dobrodružství oceněné hvězdičkou Michelin. Na letech s odletem z Paříže si vyberete jídlo z gurmánského menu s recepty od Arnauda Lallement, Maura Colagrec, Régise Marcon a Emmanuela Renaut. Servírováno bude na bílém ubruse a exkluzivním francouzském nádobí. O francouzská vína nejvyšší kvality pochopitelně nebude nouze.

    Foto: Air France

    Tento seznam vznikl na základě Skytrax World Airline Awards, které bychom mohli popsat jako „Oscary leteckého průmyslu“. Pro letecké společnosti se jedná se o nejžádanější ocenění kvality a představují globální měřítko dokonalosti.

    Zdroj: World Airline Awards, Singapore Airlines, Emirates, Swiss International Air Lines, Air France

    Zemřela návrhářka Mary Quant. Její mini sukně a zářivé barvy změnily historii módy

    0
    Zemřela jedna z nejdůležitějších módních návrhářek historie Mary Quant.
    Zemřela jedna z nejdůležitějších módních návrhářek historie Mary

    Návrhářka Mary Quant přinesla v 60. letech minulého století módní revoluci. Za pomocí tehdy netradičních mini sukní, zářivých barev a neobvyklého využívání různých materiálů nastavila do dnes trvající trendy. Ve čtvrtek zemřela ve věku 93 let v anglickém městě Surrey.

    Období 60. let 20. století by bez Mary Quant nebylo stejné. Návrhářka sehrála důležitou roli ve formování dekády, která uvolnila náladu ve společnosti a přinesla mnoho revolučních změn. Jemné a neutrální tóny předchozích let totiž rozbila zářivou paletou barev a neobvyklých vzorů. Výrazně také zkrátila nejen délku svých vlasů, ale také sukní a šatů. Považována je proto společně s André Courrèges za vynálezkyni mini sukně.

    Rodina světoznámé britské návrhářky ve čtvrtek oznámila její úmrtí. Zemřít měla pokojně mezi svými blízkými ve věku 93 let v anglickém městě Surrey. „Byla jedna z nejvíce mezinárodně uznávaných návrhářů 20. století,“ popsala Quant její rodina. Její návrhy totiž ženám tehdejší doby nabídly nebývalou svobodu a pocit jedinečnosti. Roku 2015 byla proto královnou Alžbětou II. jmenována dámou.

    Kromě už jmenovaných kousků proslavila Quant také punčocháče všech barev nebo šortky známé jako HotPants. Znormalizovala pro ženy také nošení bot bez podpatku nebo pohodlnějšího spodního prádla. Jako jedna z prvních také využívala syntetické látky jako PVC, polyesterový krimplen nebo akrylovou vlnu pro masovou výrobu. Často také pro své návrhy používala materiály, které byly do té doby určené striktně pro výrobu pánských oděvů.

    Bazaar sloužil jako místo setkání pro Audrey Hepburn, Rolling Stones i The Beatles

    Vytvořila tak světově proslulou značku známou nejen pro oblečení, ale také kosmetiku, šperky, obuv, interiérové doplňky nebo hračky. Stála proto na začátku dnešních velkých fast fashion a lifestyle společností. Quant se narodila roku 1934 v Londýně a vystudovala umění i ilustraci. Její život změnil partner Alexander Plunket Greene, se kterým roku 1955 založila svůj první obchod Bazaar. Ten mimo jiné fungoval také jako bar nebo prodejna umění a hudby.

    V jeho prostorách se měly potkávat hvězdy jako Audrey Hepburn, The Beatles, The Rolling Stones nebo Brigitte Bardot. V 60. letech už měla Quant obchody tři, postupně také expandovala do Spojených států amerických. Vytvořila rovněž značku The Ginger Group, která měla být více přístupná i nižším vrstvám společnosti. Roku 1966 zveřejnila řadu kosmetiky. Její společnost roku 2000 odkoupila japonská společnost. Produkovat se ovšem rozhodla pouze její make-up.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, CNN, Twitter, YouTube

    Společnost LVMH prohlásila výsledky prvního čtvrtletí za „excelentní“. Napomohla jim obnova čínské ekonomiky

    0
    Společnost LVMH prohlásila po zveřejnění nejnovějších dat začátek roku za "excelentní".
    Společnost LVMH prohlásila po zveřejnění nejnovějších dat začátek roku za "excelentní".

    Prodej firmy LVMH vzrostl v prvních třech měsících letošního roku o 17 procent. Jedná se o více než dvojnásobek toho, co ekonomové očekávali. Důvodem je stabilní poptávka v Evropě a Spojených státech amerických, ale také obnova čínské ekonomiky.

    Společnost LVMH vlastnící značky jako Louis Vuitton, Dior, Hennessy nebo Tiffany & Co. zůstává odolná vůči rostoucí inflaci i turbulencím světové ekonomiky. Její prodej za první čtvrtletí totiž dosáhl hodnoty 21 miliard eur, tedy 490 miliard korun. Vzrostl totiž o 17 procent, a to jak v Evropě a Spojených státech amerických, tak Asii. Ekonomové přitom předpokládali, že by čísla za uplynulé tři měsíce mohla vyšplhat o pouhých osm procent.

    Důvodem dosavadního úspěchu je především poptávka po kožených produktech. Zásluhu má na něm ale také kosmetika prodávaná v obchodech Sephora, které rovněž spadají pod LVMH. Společnost pak za úspěch vděčí především obnově čínské ekonomiky. Ta se totiž ještě donedávna vypořádávala s dopady přísné politiky „nulového koronaviru“. Nyní ovšem začíná opět prosperovat. „Jsme zpět tam, kde jsme byli před komplikovaným minulým rokem,“ popsal finanční ředitel LVMH Jean-Jacques Guiony.

    Prodej pak v Asii, bez započítání Japonska, vzrostl o 14 procent. V posledním čtvrtletí loňského roku přitom ve stejném regionu poklesl o osm procent. Výsledky ze Spojených států amerických byly trochu více smíšené, tamní poptávka mladších a méně zajištěných zákazníků totiž pokulhává. Přesto na tamním trhu společnost LVMH zaznamenala růst o osm procent. Zlepšení v Evropě a Asii pak firma přisuzuje nejen lokálním zákazníkům, ale i turistům.

    Výborné výsledky zaručila nová pobočka Sephory v Londýně i koncert Rihanny

    Úspěch pak kromě hlavních značek spadajících pod LVMH zaznamenaly také Celine, Loewe, Loro Piana, Rimowa nebo Berluti. Výjimečné výsledky přinesl také bezcelní řetězec obchodů DFS. Kromě toho k excelentnímu růstu prodeje přispělo představení první londýnské pobočky Sephora. Firma ji v březnu otevřela v nákupním centru Westfield. „Společnost LVMH zůstává bdělá a sebejistá,“ oznámili dále její zástupci.

    Prodeji napomohla také značka Fenty Beauty, která získala v uplynulých měsících mimořádnou pozornost. Rihanna totiž při svém koncertu na Super Bowl jeden ze svých produktů použila před zraky všech diváků. „Make-upu se daří, ale parfémy jsou ještě úspěšnější. Zájem o skin care zůstává poměrně stejný,“ vysvětlil dále finanční ředitel LVMH. Akcie firmy pak od začátku roku vzrostly o 23 procent.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, US News, Instagram, Twitter

    Malé kabelky, velký styl! Ozdobte svůj outfit pomocí mini krásek

    0
    Chanel mini
    Chanel mini

    Poslední dobou jsou mini kabelky v módním světě naprostým trhákem. Tyto malé krasavice se mezi fashionlovery těší obrovské popularitě a stávají se nezbytnou součástí každého šatníku. Ať už potřebujete kabelku na každodenní nošení nebo na večerní párty, mini kabelky jsou tou správnou volbou. V dnešním článku se podíváme na nejnovější trendy ve světě mini kabelek, poradíme vám, jak je nosit a doporučíme značky, jejichž repertoár mini kabelek je nejpestřejší.

    Jacquemus

    Největším průkopníkem malých kabelek je francouzská značka Jacquemus. Pokud hledáte malé, ale ohromující kousky, Jacquemus vás nepřestane překvapovat svými nejikoničtějšími produkty – Chiquitos a Bambinos. Jde o jejich nejikoničtější výrobky, díky kterým se brand proslavil.

    Foto: Jacquemus

    Chanel

    Nesmíme zapomenout na krásku Chanel 22 mini bag. Kabelku ve všech velikostech můžete vidět na každém rohu, jde totiž o letošní velký trend. Instagram se kráskou jen hemží. Mini verzi seženete ve více barvách, kromě černé se tento rok značka zaměřila na pastelové barvy.

    Foto: Chanel

    Louis Vuitton

    U Vuittona se ten nejmenší klenot skrývá pod názvem Nano Speedy Mini. Miniaturka původní velké Speedy bag v klasickém monogram canvas printu je rozhodně nejroztomilejší kousek. A to i v růžovém provedení.

    Foto: Louis Vuitton

    Diesel

    Trend mini bags neminul ani Diesel. Glenn Martens na své konto kolekce 1dr kabelek přidal i XS verzi. Malinkatou kabelkou ozdobíte jakýkoliv streetový outfit, barev je k dispozici opět celá paleta.

    Foto: Diesel

    Miu Miu

    Wander mini bag od Miu Miu nám seslalo samo nebe! Kombinovat ji můžete naprosto s čímkoliv. Na evropských týdnech módy jste ji mohli spatřit téměř před každou show. Proto se v módním popředí ještě nějakou dobu zdrží.

    Foto: Miu Miu

    Gucci

    Aphrodite mini bag od Gucci je ideální volbou pro ty, kteří se vyžívají ve výrazných barvách. Růžová nebo oranžová dotáhnou looky k dokonalosti. Zajímavou alternativou je i řada GG Metelassé, opět v podobných barevných variantách.

    Foto: Gucci

    Značka Lacoste se ponořila do světa seriálů. Oznámila spolupráci s platformou Netflix

    0
    Značka Lacoste vydala speciální kolekci ve spolupráci se streamovací platformou Netflix.
    Značka Lacoste vydala speciální kolekci ve spolupráci se streamovací platformou Netflix.

    Nová kolekce pro jaro a léto společnosti Lacoste využila jako inspiraci osm z nejznámějších seriálů streamovací služby Netflix. Ikonický krokodýl se proto proměnil ve fiktivního monarchu nebo nebezpečnou příšeru Demagorgon.

    Společnost Lacoste oslavuje letos 90 let od svého založení. Své výročí se proto rozhodla oslavit speciální pop-culture kolekcí. Zároveň chce za pomocí ní oslovit nové zákazníky, a to především ty z mladší generace. Oznámila totiž spolupráci se známou streamovací platformou Netflix. Osm z jejích nejpopulárnějších seriálů využila jako podklad pro nové kousky na jaro i léto, které odhalila ve středu.

    Oblečení navrhla pro muže i ženy, vytvořila ale také dětskou kolekci. Hlavní roli získal v návrzích krokodýl z loga slavné sportovní značky. Ocitl se tak v seriálech, jako jsou Stranger Things, Bridgerton, Lupin, Sex Education, Shadow and Bone, Elite, Money Heista The Witcher. Na jednom svetru je proto například znázorněný s vysokou modrou parukou připomínající královnu ze seriálu Bridgerton.

    Na dalším kousku se zase proměnil v příšeru ze seriálu Stranger Things známou jako Demagorgon. Vyzkoušel si ale také podobu postavy Assane Diop ze seriálu Lupin. Zahalil se proto do černé kápě a ladícího baretu. „Jsme neskutečně potěšení novou spoluprací, která zachycuje jedinečné setkání dvou světů,“ okomentovala pak kolekci zástupkyně generálního ředitele Lacoste Catherine Spindler.

    Speciální spolupráce nabízí propojení módy i světa zábavy

    Ostatní návrhy představují krokodýla vedle známého „play button“, tolik typického pro Netflix. Kromě toho si Lacoste pohrává také se vzorem toile de Jouy, ve kterých se krokodýl objevuje po boku designů odkazujících na zmíněné seriály. „Myslíme si, že produkty představují důležité médium pro vyprávění příběhu. Spolupráce s Lacoste tak nabízí jedinečnou příležitost spojit módu a zábavu,“ popsal dojmy z kolekce viceprezident Netflixu Josh Simon.

    Zdroj: Official Website Lacoste

    V minulosti streamovací platforma spolupracovala například s módním domem Balmain. Ten vytvořil speciální kolekci inspirovanou filmem The Harder They Fall. Vlastní kolekci získal od obchodu H&M také film To All The Boys I’ve Loved Before. Společnost Lacoste pak pro propagaci nové řady vydala rovněž videa, ve kterých se její krokodýl objeví v seriálovém světě Netflixu. Firmu roku 1933 založil bývalý tenista René Lacoste a podnikatel André Gillier.

    Zdroj: WWD, Mint Lounge, Fashion Network, Instagram, Lacoste

    Kampaň Tiffany & Co. s Jimin, Gal Gadot a Zoë Kravitz má jasný vzkaz. Buďte sami sebou

    0
    Jimin - Tiffany
    Jimin - Tiffany

    Korejský zpěvák skupiny BTS Jimin představil svou první kampaň pro společnost Tiffany & Co. jako její ambasador. Po boku Gal Gadot a Zoë Kravitz ukazuje, jak mohou luxusní šperky vyzdvihnout jedinečnost každého, kdo si je zvolí. Napomoci mají totiž s tím, být sám sebou.

    Nová kampaň značky Tiffany & Co. nazvaná This is Tiffany poukazuje na to, jak šperky mohou jejich majitelům vytvořit pocit jedinečnosti a svobody. Pro propagaci kolekcí HardWear a Tiffany T proto společnost vybrala výrazné známé osobnosti. Jednou z nich je korejský zpěvák a člen skupiny BTS Jimin, který se minulý rok stal ambasadorem Tiffany & Co. Jedná se proto o jeho první fotografie v nové pozici.

    Ve stejném stylu ale společnost nafotila také herečku Gal Gadot a zpěvačku, modelku a herečku Zoë Kravitz. Všichni pak předávají stejný vzkaz, tedy důležitost toho být sám sebou. Šperkařský dům se totiž snaží zdůraznit to, že šperky jsou především o tom, jak je kdo nosí. „Jsou to právě ambasadoři jako Jimin, Gal nebo Zoë, kteří kolekcím dají význam a učiní je čímsi vlastním,“ vysvětlil výkonný viceprezident firmy Alexandre Arnault.

    Zpěváka Jimin pak v Jižní Koreji nafotil fotograf Hyeawon Kang. Na jedné z fotografií pop star ukazuje kousky z kolekce Tiffany T, tedy prsteny z růžového zlata a náramek s výrazným doplňkem písmene T. Design má oslavovat modernitu a sílu světoznámé firmy. Šperky pak Jimin doplňuje bílým jednoduchým sakem. Naopak na další fotce je oblečený do černého outfitu zkombinovaného s o něco výraznějšími šperky kolekce HardWear.

    Kolekce Tiffany T zachycuje vztahy, které ne vždy vidíme, ale cítíme, míní Gadot

    „Šperky jsou velice osobní a je úžasné vidět, jak může individualita každého z nás zářit skrze každou kolekci,“ okomentovala Kravitz, která se na fotografiích objevila s náhrdelníkem a náramky HardWear. Herečka Gal Gadot naopak zachytila eleganci a jemnost kolekce Tiffany T. „Jsem potěšená tím, že reprezentuji kolekci inspirovanou vztahy, které cítíme, ale ne vždy vidíme,“ doplnila. Obě celebrity pak nafotil fotograf Craig McDean.

    Zástupci Tiffany & Co. zároveň oznámili, že kolekce HardWear z roku 2017 inspirovaná architekturou New Yorku má nový přídavek. Letos se k ní má připojit také návrh hodinek. Šperkařskou firmu letos čeká další velká událost. Chystá se totiž znovu otevřít svůj světově proslulý obchod na Páté Avenue. Jedná se o historickou budovu, která se objevila ve filmu Breakfast at Tiffany’s. V posledních letech ovšem podstoupila rekonstrukci, při které získala tři nová patra.

    Zdroj: WWD, Billboard, Tiffany & Co., Instagram, YouTube

    Vše, co potřebujete vědět o certifikátu GOTS předtím, než investujete své peníze

    0
    GOTS
    GOTS

    Global Organic Textile Standard. Tato čtyři slova se skrývají pod zkratkou GOTS, která rezonuje světem udržitelné módy. Je to takový Rolls Royce mezi textilními produkty. Už jen získání tohoto certifikátu je totiž očistec, který člověk dobrovolně podstoupí jen tehdy, pokud je fanouškem životního prostředí a lidských práv.

    Být udržitelný a eko je jeden z trendů současné doby. V té souvislosti vznikají pravidelně různé ”eco friendly” certifikáty, které se navzájem trumfují. Jeden zastíní druhý a jedná se v dlouhém časovém horizontu o relativně pomíjivou záležitost. Že nám firmy, a vlastně nejen ty oděvní, neustále cpou pod nos, jak chrání životní prostředí a naši budoucnost, navíc ještě neznamená, že to myslí vážně. Pohladit především zákazníkovo svědomí a namastit si kapsu, o to tu často běží. Když to ale opravdu vážně myslíte, uděláte vše pro to, abyste spotřebitelům nabízel jen to nejlepší, a tím certifikát GOTS je.

    Těžko byste našli přísnější certifikát

    Udržitelná móda, etické oblečení a férová výroba mají mnoho významů. Mezinárodní certifikace GOTS má však pro ekologický textil jasně definovaná kritéria, která produkt sledují od A až po Z. Zajišťuje přísnou kontrolu výroby z ekologického i etického hlediska zároveň. Potvrzuje kvalitu a transparentnost ve všech ohledech daného řetězce. Slyšíme o něm obvykle ve spojení s bavlnou. Vztahuje se však na všechny přírodní materiály, takže ho může obdržet i hedvábí nebo len.

    Zjednodušeně řečeno se můžete spolehnout na to, že za tričkem označeným GOTS nestojí zaměstnanci, kteří pracují v nelidských podmínkách, sexuálně obtěžované šičky nebo muži bez řádného vybavení pro bezpečnost práce. Namísto toho se jedná o tričko, které symbolizuje něco dobrého, co má smysl a je správné.

    Byznys z toho zatím není

    Časem to tak možná bude, ale teď ještě není textil s touto certifikací věc, za kterou vám lidi utrhají ruce, a podmínky pro její získání jsou velmi přísné. Proto musíte myšlence na udržitelnou módu opravdu hodně věřit. Každé dva roky se podmínky dokonce zpřísňují, momentálně je aktuální verze GOTS 7.0. Ale co to tedy pro firmu obnáší?

    Než vůbec o něčem takovém zauvažujete, připravte se na to, že musíte být na 100 % transparentní a věřte, že tým, který k vám bude vyslaný, si vás prolustruje opravdu důkladně a obrátí vás naruby. Celou tuhle výpravu, včetně překladatele, zaplatíte ze svojí kapsy. A takhle každý rok, protože jen tak dlouho je certifikát platný.

    Něco vás bude stát i certifikát sám o sobě. Výše každoročního poplatku se odvíjí od celkového objemu vámi prodaných zakázek s označením GOTS. Peníze jdou na organizaci a zajišťují její chod i do budoucna. Aby byla schopná své standardy dál udržovat na stejné úrovni a vylepšovat, zpřísňovat.

    Foto: Pexels – Sezer Ünlü

    Kde je háček?

    Organizace před udělením certifikátu sleduje naprosto vše, od semínka až po konečné zpracování látky a šití. A ano, pokud něco nese nálepku GOTS, tak co víc řešit? Protože nic není dokonalé, v konečném důsledku záleží jen na vás, na zákazníkovi, jak moc budete mít oči doširoka otevřené. Zvlášť ve chvíli, kdy je produkt na svoji výjimečnost až podezřele levný. Například v případě potištěného textilu by přece měl být potisk také z certifikovaných barev. Nebo když firma přeprodává certifikované oblečení, ale sama certifikát nemá, kdo zákazníkovi zaručí, že značka všechny náležitosti dodržuje také?

    Skvěle se tu uplatní rčení dvakrát měř a jednou řež. Pokud chcete mít opravdu jistotu, databázi všech certifikovaných společností najdete na oficiálním webu global-standard.org. Ověřit si na stránkách můžete i konkrétní produkt, každý by měl být totiž řádně označený certifikačním číslem. 

    Krok kupředu

    Jakmile vezmete všechny tyto aspekty v potaz, můžete se spolehnout, že když máte něco takového ve skříni, udělali jste koupí to nejlepší, co se udělat dalo. Úplně ideální by při množství námi produkovaného textilu samozřejmě bylo nekoupit si vůbec nic. I tak se GOTS nedá upřít, že je to krok správným směrem. Krok ke zodpovědnému spotřebiteli a ještě zodpovědnějšímu prodejci.

    Zdroj: Fashion Session, Global Standard

    Hermès otevírá novou továrnu. Prioritou je kabelka Kelly

    0
    Hermès otevírá novou továrnu
    Hermès otevírá novou továrnu

    Značka Hermès v pátek otevřela novou továrnu v Normandii. Její hlavní náplní bude výroba oblíbených kabelek Kelly, jejichž poptávka převyšuje nabídku. Jedná se o pomyslnou oslavu překročení hranice tržní hodnoty 200 miliard eur, které společnost dosáhla jen několik dní před slavnostním přestřižením pásky.

    „V letošním roce jsme dosáhli dobrých výsledků,“ přiznal generální ředitel společnosti Axel Dumas. „Tento vývoj nám umožňuje otevřít další kožedělnou dílnu a vytvořit tak nová pracovní místa, která umožní vývoz zboží do čtyř koutů světa.“

    Hlavním cílem bude výroba žádaného modelu Kelly. Zároveň se jedná o jedinou mimopařížskou dílnu, která vyrábí koňská sedla. Nový závod, který vyrostl v Louviers v Normandii, se nachází dvě hodiny cesty od francouzského hlavního města.

    Guillaume de Seynes, výkonný viceprezident pro výrobní divizi a kapitálové investice, uvedl, že výroba modelu Kelly závisí na několika faktorech. Nedokázal stanovit, kolik kusů k omezené nabídce přibude.

    @thegreycanvas took 9 years to get my dream bag and I’m obsessed #unboxing #luxuryunboxing #hermes #hermesbirkin #hermesunboxing #hermesunboxingvideo #hermesbirkin #hermesbirkin25 #dreambag #hermesSA #hermesorange ♬ original sound – Safinaaz

    Výroba každé kabelky trvá až 18 hodin

    V době, kdy se rozmáhá móda „tichého luxusu“, se Hermès nadále soustředí na své řemeslné zpracování. Způsob výroby kabelek je podle něj stejný jako před 50 lety. Jeden pracovník týdně vyrobí pouze dva až tři kusy tohoto doplňku. Zákazník tak může na kabelku čekat i několik měsíců.

    Společnost je obviňována z úmyslného omezování dostupnosti, zejména u svých nejpopulárnějších modelů. Dumas tato obvinění během únorového rozhovoru s analytiky popřel. „Snažíme se jich vyrábět co nejvíce,“ řekl tehdy.

    De Seynes dodal, že společnost najímá stovky nových zaměstnanců ročně, ale než se řemeslník dostane do tovární haly, trvá mu to 18 měsíců. „Snažíme se zvýšit výrobu, ale chceme zachovat přístup ke kvalitě, který je pro nás naprosto zásadní,“ řekl. Dodal, že v různých závodech společnosti ve Francii pracuje ve výrobě koženého zboží přibližně 4 700 řemeslníků.

    De Seynes uvedl, že kombinace školení, vzdělání a odhodlání najímat pracovníky všech věkových kategorií společnost Hermès do jisté míry chrání před problémy s náborem. Nový závod v Louviers zaměstná 260 řemeslníků v prostorách o rozloze 66 700 metrů čtverečních.

    Vítejte v Louviers

    Objekt navrhla francouzská architektka Lina Ghotmeh. Je tvořen řadou oblouků a širokých oken, která dovnitř přivádějí světlo. Prostor je ukotven uměleckým dílem od sochaře Emmanuela Saulnier. Jeho struktura z propletených ocelových nosníků má připomínat šicí jehly a představuje tak poklonu řemeslníkům.

    Budova byla postavena z 500 000 cihel místní výroby a využívá geotermální energii. Je také pokryta nespočtem solárních panelů. Společnost uvádí, že je „energeticky pozitivní“, což znamená, že do elektrické sítě vrací více kilowattů, než kolik spotřebuje.

    Závod v Louviers byl postaven tak, aby byl uhlíkově neutrální. Společnost rovněž pracuje na dekarbonizaci svých stávajících závodů přechodem na dřevo nebo zemní plyn.

    Hermès hledí do budoucnosti

    Značka se zaměřuje na nižší uhlíkovou stopu díky svému řemeslnému modelu. Většina výroby nepřekročí hranice Francie. Materiály jsou vybírány s důrazem na kvalitu a dodavatelský řetězec je přísně sledován. Hermès se snaží zvýšit výrobní kapacity v každé oblasti, protože poptávka převyšuje nabídku. Společnost plánuje rozšířit závod na výrobu hedvábí a připravuje otevření čtyř nových továren na výrobu kůže. Na letošní jaro jsou naplánována otevření dvou dalších továren. Tři výrobny jsou zatím ve výstavbě a budou otevřeny v letech 2024, 2025 a 2026.

    Pokud jste milovníky luxusního zboží a zároveň chcete podporovat společnost, která dbá na životní prostředí, výrobky značky Hermès jsou jistě skvělou volbou.

    Zdroje: WWD, Le Monde, TikTok, YouTube

    Nová kolekce Jean Paul Gaultier vzdává hold ikonickému návrháři. Ztvárnila ho Alexis Stone

    0
    V nové kampani Jean Paul Gaultier zazářila britská make-up umělkyně Alexis Stone.
    V nové kampani Jean Paul Gaultier zazářila britská make-up umělkyně Alexis Stone.

    Hvězdou kampaně Dress Like Jean Paul se stala britská make-up hvězda Alexis Stone. Nechala se totiž přetvořit do samotného slavného návrháře. Fotky představující novou kolekci ho tak zachycují, jak pobíhá po pařížský ulicích a parcích.

    Nová kolekce módní značky Jean Paul Gaultier je plná proužků, kiltů a geometrických tvarů. Inspirovala se totiž stylem otce módního domu, známého francouzského návrháře. Pod mottem Dress Like Jean Paul se tak doprovodná kampaň snaží zachytit atmosféru jeho unikátního vkusu. Společnost si proto na pomoc přizvala britskou make-up umělkyni a instagramovou hvězdu Alexis Stone. Ta se v minulosti proslavila svou schopností umět se přetvořit do slavných osobností.

    Tentokrát se proto nechala proměnit do samotného Jean Paul Gaultier. Následně ji londýnský fotograf Grant-Jame Thomas nafotil v několika ikonických outfitech. Mezi ně patří kombinace kiltu a námořnického trička Breton, který odkazuje na portrét návrháře z roku 1994. Tehdy se v něm objevil na fotografiích Jean-Marie Périer vytvořených pro francouzskou Elle. Nyní v něm ovšem jeho dvojník pobíhal po pařížské čtvrti Les Halles.

    Na další fotografii zveřejněné na Instagramu módního domu spolu hraje hned několik „Gaultierů“ ping pong. Tři z nich na sobě mají dlouhé průhledné šaty s geometrickými tvary. Ten čtvrtý zobrazuje inspiraci námořnickými vzory. Oblečený je totiž do pruhovaného setu saka a kiltu, doplněného o bílý námořnický čepec. „Návrhářova práce vždy všechny podporovala v tom, aby byli sami sebou. Proto bylo lehké se do něj přeměnit. Cítím se být součástí jeho komunity,“ popsala Stone.

    Stone ohromila v Miláně módní svět svou podobiznou Jennifer Coolidge

    Speciální kolekci zveřejnila módní společnost v pátek. Její součástí jsou ready-to-wear kousky, doplňky i plavky. Většina z nich nese zmíněné námořnické prvky. Další návrhy jsou zase inspirované takzvanými trompe-l’oeil detaily. Tedy takovými, které vytváří iluzorní pocit 3D vzorů. Originální kampaň pak vznikla pod dohledem současné kreativní ředitelky značky Florence Tetier.

    Umělkyně Alexis Stone se nedávno proslavila také svým ztvárněním známé herečky Jennifer Coolidge. Za pomocí designéra Neilla Gorton se celebrita objevila na letošním Milánském týdnu módy. Stone dokonce použila stejný make-up, jaký herečka běžně používá. Tomu, že se ve skutečnosti jedná o jejího dvojníka, tak napovídal pouze samotný outfit, který make-up hvězda zvolila. Coolidge totiž oblékla do denim setu s kalhotami, které skutečná celebrita jen málo kdy oblékne.

    Zdroj: WWD, DScene, Grazia Daily, Instagram, YouTube

    Nezbytnosti v barvě roku 2023. Magnetizujte pohledy kolemjdoucích s barvou Viva Magneta

    0
    The Attico
    The Attico

    Žhavá, sytá přesto elegantní a sofistikovaná – to je viva magenta. Institut Pantone ji označil jako barvu roku 2023 a není divu! Tato barva je v současné době neuvěřitelně populární nejen v módním průmyslu, ale také v oblasti designu a umění. Viva magenta je kombinací různých odstínů fialové s růžovou barvou a její intenzita ji činí výraznou a nezaměnitelnou.

    Jako každý rok, i letos se viva magenta objevuje na módních molech a kolekcích předních návrhářů. Například značka Gucci ji využila v kombinaci s jinými sytými barvami, jako je tyrkysová a limetková. Na přehlídce Valentino viva magenta dominovala v jednoduchých, ale elegantních siluetách, které podtrhují krásu a intenzitu této barvy.

    Viva Magneta must-haves

    Viva Magneta kabelka od italské značky The Attico je luxusní kousek, který okouzlí snad každého. Trojúhelníkový tvar je velmi jednoduchý, ale v kombinaci s výraznou barvou a atypickým zipem z kabelky dělá nezbytný kousek šatníku.

    Foto: The Attico

    Za hřích stojí i letošní pecka od Jacquemus – Le Bisou bag. Zajímavý materiál dodává barvě ten správný šmrnc. Koupí této kabelky spojíte dva trendy najednou, tedy nejoblíbenější letošní barvu a jednu z nejvíce trendujících kabelek.

    Foto: Jacquemus

    Šaty má pod svými křídly především Valentino. Perfektně budou vypadat při jakékoliv příležitosti.

    Foto: Valentino

    Favoritem v řadách obuvi se staly heels od Christiana Loboutin. Jsou opravdu velkolepé, proto je doporučujeme kombinovat jako nejvýraznější složku outfitu, ideálně tedy s černými minišaty a malou kabelkou.

    Foto: Christian Loboutin

    Na letní měsíce při nesnesitelných vedrech oceníte i stylové slides. Gucci jedny dokonalé připravilo. Kombinace barvy a vysoké platformy opět splňuje všechny trendové požadavky tohoto roku.

    Foto: Gucci

    A nakonec krásný kostýmek! Ten vám zajistí jarní kolekce Dolce&Gabbana. Vhodný je jak do práce, tak i na různé akce a eventy. V kombinaci s jakýmkoliv šátkem kostým přímo volá po projížďce Cabriem.

    Foto: Dolce&Gabbana