Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 154

    Designová jarní očista. Interiérové styly a chyby, které je na čase vymýtit

    0
    Největší interiérové chyby, kterých se dopouštíme.
    Největší interiérové chyby, kterých se dopouštíme.

    Jaro je jedinečným ročním obdobím, ve kterém může znovuzrození kromě šatníku zažít i váš interiér. Letos je tedy nejvyšší čas pro rozloučení s boho i Provence stylem. Out už je bohužel i etno-africký design. Nevyužité dekorace nezachrání ani dokonalá ubrousková technika. Staňte se součástí interiérové renesance a dopřejte svému domovu čistý vzhled.

    Jak už bývá zvykem, v Česku zůstává každý trend déle, než je za potřebí. Ať už jde o módu, jídlo nebo design. To, co vám přišlo cool před deseti lety, je ovšem už dávno passé. Chyba nastává v unáhlených a nepromyšlených rozhodnutích. Většina českých domácností nebere v potaz zub času a absolutně vynechává nadčasovost. Pokud tedy začnete přemýšlet jinak, určitě se k podobnému přešlapu už nikdy neuchýlíte.

    Rozlučte se s nelichotivým boho stylem. Působí chaoticky a lacině

    Ačkoliv jde o nepopulární názor, kterým se nejspíše dotkneme velké skupiny obyvatelů Letné, boho styl s okamžitou platností skončil. Vyjádřili se proti němu velká designérská jména i relevantní odborné publikace. Pokud navíc byť jen občas zavítáte do designových studií nebo prodejen, boho dekorace pohledáte jen těžko.

    Boho styl pak nese jednu rádoby populární myšlenku. Diktuje vám, ať nejste otrokem pravidel a neposloucháte diktát designérů. Získáte tedy dojem, že se k sobě hodí vše, co jste za celý život nasbírali. Samozřejmě přitom nehledíte na estetiku a byt nevkusně přeplníte předměty, které lze nazvat pouze jako lapače prachu.

    Zdroj: Artisan

    Výsledkem takového smýšlení je pomyslná rezignace. Přijdete si nad věcí a povzneseni nad něco tak povrchního, jako je neustále se měnící interiérový design. Snad je tedy jasné, proč byste měli boho styl nechat v minulosti. Jediné, co si z něho můžete odnést, jsou všudypřítomné květiny a rostliny. Z designového popředí totiž nevyjdou nikdy. Jejich počet tak ponechejte takový, jaký je vám příjemný.

    Provence styl nahraďte příjemným cottage core. Levandule patří pouze do parfému

    Ano, na seznam out stylů se dostává i mnohými zbožňovaný Provence styl. Ačkoliv jde o směr, který lze snadno uchopit, většina českých domácností ho „provozuje“ špatně. Vliv francouzského jihu můžete zachytit pomocí vintage objektů nebo dekorací. Ovšem levandulová stěna, nástěnné hodiny s motivem levandule i box polepený „ubroskovou technikou“ neohromí nikoho.

    Zdroj: Sconto, Unihobby

    Pokud alespoň trochu rozumíte trendům, musíte vědět, že podobné produkty jsou naprosto špatně. Nemůžete-li se zbavit potřeby levandule, alespoň si ji usušte a vložte do stylové vázy. Určitě ji ale nevěšte na stěnu.

    Příbuzný styl zvaný cottage core, který je mnohem vkusnější, můžete přitom do své domácnosti zasadit velmi rychle. Stačí se zaměřit například na roztomilé a ručně vykreslené porcelánové nádobí. Další možností je pořídit vkusné závěsy s potiskem drobných lučních květin.

    Konec směsi oranžové, červené a temně hnědé. Africký styl vyžaduje i africký původ

    Další nešvar, se kterým se v Česku lze setkat, je „africky“ laděný domov. Stejně jako u Provence stylu je žádoucí, aby byl správně uchopen. S opravdu vkusným pojetím se ovšem nejčastěji setkáte u ryze afrických rodin, které ví, co a jak k sobě pasuje. Samozřejmě také mají pro takový styl přizpůsobený celý domov. Kombinace dřevěných sošek a obrázků antilop s bílou obývací stěnou totiž vypadá opravdu příšerně.

    Zdroj: XXXLutz

    Ještě horší dojem pak vyvolává oranžová nebo červená stěna, která v podstatě okamžitě způsobuje depresi. Místnost vypadá menší a nepůsobí čistě. Pokud se vám nedaří od africké posedlosti oprostit, můžete svým dětem připravit dětský safari pokoj. To je však jediná relevantní možnost.

    Stěna slávy i „word art“ jako největší designový prohřešek. Raději si vystavte školní výtvory dětí

    Pokud bychom z článku měli vybrat jediný designový přešlap, je tím nejhorším jednoznačně ten poslední. To, že je u vás rodina na prvním místě, můžete projevit jinak než pomocí „word art“ nebo takzvané stěny slávy.

    Zdroj: COLORMARKET, AZsamolepky

    Fotky můžete zasadit do stylových rámečků a položit například na komodu. Profesionální fotografie si lze vytisknout i na velké plátno. Víc netřeba vysvětlovat. Nástěnné samolepky pak nikdy trendy nebudou a pouze vám zničí stěnu.

    PFW: Vivienne Westwood vrací historii, Balenciaga upustil uzdu kreativitě a Hermès opouští tichý luxus

    0
    Hermès podzim a zima 2024
    Hermès podzim a zima 2024

    Poslední dny Pařížského týdne módy přinesly další úspěšné přehlídky. Některé módní domy se totiž rozhodly vybočit ze své komfortní zóny. Například Hermès opustil svůj oblíbený tichý luxus. Návrhář Demna Gvasalia zase pro Balenciaga vytvořil o něco více kreativní kolekci než kdy dříve. Naopak značka Vivienne Westwood zůstala věrná své zakladatelce.

    Módní dům Hermès zariskoval. Nechal tichý luxus v minulosti

    Každá slavná módní značka má svůj určitý styl nebo set prvků, které ji vystihují. Společnost Hermès by se proto dala snadno definovat jednoduchým spojením tichý luxus. Slavná je totiž pro své elegantní, ale minimalistické a kvalitní kousky. Ve své nejnovější kolekci pro Pařížský týden módy se ovšem rozhodla zariskovat. Nabídla totiž o něco více drsnější, odvážnější a netradiční návrhy.

    Zdroj: Hermès

    Téměř všechny její looky byly navržené v monochromatickém stylu. Paleta barev se držela tmavých odstínů, jako je černá, čokoládová, karamelová nebo antracitová. Sem tam ovšem probleskla i zářivě rudá. Nečekaný drsný dojem pak vytvořilo velké množství kůže, kterou Hermès v kolekci použil. Atmosféru k dokonalosti dotáhl umělý déšť, zaplavující molo i procházející modelky.

    Balenciaga přivítal humor. Ponořil se hluboko do své kreativity

    Krok směrem pryč od svého obvyklého stylu učinil také návrhář Demna Gvasalia. Jeho návrhy pro módní dům Balenciaga jsou totiž známé především tím, že zachycují jakýsi pocit úzkosti. Jeho nejnovější kolekce ovšem vyvolává přesně opačné emoce. Je totiž plná humoru a hravosti. Slavný návrhář chtěl totiž odkázat na současný stav módního světa.

    Rozhodl se totiž zdůraznit, že módní kolekce nejsou pouze o zjednodušených trendech, jako jsou květiny nebo kovbojský styl. Místo toho jsou plné kreativity a originálních nápadů. Gvasalia si proto pohrál s jednotlivými kousky a vytvořil například trenčkot připomínající zástěru nebo dlouhé šaty z hoodies. „Cílem bylo zdůraznit svůj vlastní styl,“ popsal návrhář podle WWD.

    Značka Vivienne Westwood zůstala ve svých zaběhnutých kolejích. Na scénu vrátila historii

    Naopak manžel slavné návrhářky Vivienne Westwood Andreas Kronthaler se rozhodl uctít její památku. Nevydával se proto daleko od jejího klasického stylu. Nabídl tedy kolekci plnou historických a gotických odkazů. Návrhy přesto propojil i s moderními prvky. Výsledkem tak byla řada téměř „hipsterských“ kousků.

    Zdroj: Vivienne Westwood

    „Vždy se budeme bavit o historii a historických osobnostech. Proto jsem se k nim tuhle sezónu navrátil, i když chci směřovat vpřed,“ vysvětlil pak Kronthaler. Do nejnovější kolekce zapojil také kousky typické pro své začátky. Většina looků ovšem připomínala spíše „starou dobrou“ Vivienne, nabídla totiž spoustu vzorů, vrstev i nečekaných kombinací.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Jarní botník nesmí postrádat vysoké platformy, ani sandály. Vkročte do nové sezóny s grácií

    0
    Hermés sandály jsou každoroční nezbytnost.
    Hermés sandály jsou každoroční nezbytnost.

    Denní teploty stoupají a dny se prodlužují. Což znamená jediné – příchod jara. Kromě šatníku tak musíme připravit i svůj botník. Letošní jaro by měl obsahovat alespoň tři hlavní trendy. Designéři ve svých kolekcích vsadili především na vysoké a mohutné platformy, něžné sandály a klasické podpatky s otevřenou špičkou. Nebudou ovšem chybět ani pantofle a žabky.

    Platforma opět na výsluní. Staronový trend jako společný jmenovatel jarních přehlídkových mol

    Vysoké a mohutné platformy se těší velké pozornosti už od roku 2017. Vzpomeňte si například na vlnu posedlosti Balenciaga Triple S nebo teniskami značky Buffalo. Loni jsme se však s touto klasikou u módních velikánů moc nesetkali. Tedy alespoň ne v takové míře jako nyní. Podle našich propočtů jsme se letos měli s platformami spíše loučit, ale opak je pravdou.

    Zdroj: Gucci

    Například módní dům Gucci materiálem opravdu nešetřil a vysoké platformy zakomponoval do mokasínů, tenisek i tradičních vysokých podpatků. Stejně tak postupovaly i značky Simone Rocha nebo Roberto Cavalli. Jak vidno, platforma bude opět definovat letošní botník.

    Nezbytnost jménem otevřená špička. Pozornost se začne přesouvat směrem dolů

    V posledních letech byly boty s otevřenou špičkou velice upozaděny. Hlavní roli zaujaly spíše varianty s uzavřenou a špičatou nebo rovnou a hranatou špičkou. Jejich obliba stále trvá, nově se k nim ale přidává také „otevřená“ verze. Nese s sebou hned několik výhod. Puchýře z nerozchozených bot mizí, obuv větrá, a navíc vám umožňuje dát na obdiv i stylovou pedikúru.

    Zdroj: Burberry

    Bot s otevřenou špičkou je stejně jako u trendu vysokých platforem hned několik. Setkat se můžete s atypickými heels. Příkladem je varianta módního domu Burberry, která zaujme nečekaně pokrčenou látkou. Výraznou „boots“ variantu pak nabídne italská značka Versace.

    Zdroj: Versace

    Žabky a pantofle v kurzu jako nikdy dřív. Klasiku představuje Hermés, zatímco nový pohled najdete u The Row

    Zapomenutou poličku s klasickými žabkami uvolněte a okamžitě pořiďte nové a stylovější. V nadcházející sezóně se bez nich totiž neobejdete. Ačkoliv značka Hermés v oblasti sandálů vyniká už několik let, ani letos ji nelze opomenout. Velké popularitě se těší její řada Empire Sandal, která působí velice sofistikovaně. Přesto, že se drží klasického „žabkového tvaru“, vypadají perfektně.

    Zdroj: Hermés

    Stylizovat se navíc dají v podstatě s čímkoliv. Ať už počasí dovolí dlouhé džíny, nebo se rozhodnete pro kombinaci s lehkými šaty, vždy budou působit sebejistě. Vybrat si pak můžete z několika odstínů, hodících se téměř ke každému kousku z vašeho jarního šatníku.

    Zdroj: The Row

    Společnost The Row jako by se pro letošní jaro inspirovala tradičními hotelovými „papučemi“. V nabídce jich má hned několik. Béžové, tmavě modré, ale i černé nebo krémové. Nejlepší styling vytvoříte, pokud se budete inspirovat výše zobrazenými looky. I když jde o naprosto jiný typ obuvi, shledáváme ho podobný s oblíbenými Uggs. Vynést je tedy lze na podobný způsob.

    Beauty TikTok převzaly nové trendy. Oblibě se těší slupovací tužka na rty i obláčkový make-up

    0
    trendy make-up a beauty produkty na TikToku
    trendy make-up a beauty produkty na TikToku

    Není dne, kdy by se na sociální síti TikTok neobjevil nový trend. V současnosti beauty sekci známé platformy vévodí hned několik z nich. Populární je například slupovací tužka na rty, speciální parfémy nebo kulmové fony. Pokud jde o make-up, měli byste vyzkoušet především takzvaný obláčkový look. Novým sestřihem se zase inspirujte ve Skandinávii.

    Perfektní rty vykouzlí slupovací tužka. Vlasy potěší nahřívací kartáč

    Není neobvyklé, že se na TikToku stane populárním produkt představující určitou vychytávku. Tou nejnovější je slupovací tužka na rty. Ve skutečnosti se jedná spíše o texturu připomínající lesk na rty. Jeho trik spočívá v tom, že po nanesení vytvoří modrou lesklou vrstvu. Ta se ovšem po odloupnutí promění v dlouhotrvající barvu dle vašeho výběru.

    Zdroj: Sacheu

    I když nejsou kulmové fény žádnou novinkou, z nějakého důvodu jsou v současnosti na sociálních sítích miláčky všech beauty nadšenců. Příčinu můžeme najít možná v tom, že poměrně snadno dokáží vytvořit účes jako z kadeřnického salónu. Navíc napodobí hair style potřebný pro takzvaný mob wife look, tedy další populární TikTok trend.

    Zdroj: Amika, GHD Hair

    Klasickým parfémům odzvonilo. Vyzkoušejte jejich fantasy nebo AI verzi

    Pozornost uživatelů sociálních sítí se zaměřila také na parfémy. Ovšem ne tak ledajaké. Oblíbili si totiž produkty značky Portals Parfums, kterou vytvořila zpěvačka a skladatelka Melanie Martinez. Jedná se o vůně inspirované prapodivným fantasy světem. Zaujaly proto především svým nezvyklým tvarem, barvami i související kampaní.

    Další nově oblíbenou kategorií parfému jsou ty vytvořené za pomoci AI. Trendy se stala především společnost EveryHuman, která vytváří jedinečné vůně pro své zákazníky, a to právě za asistence umělé inteligence. Vyrobit si u ní proto můžete vlastní originální parfém. Možné je ale vybrat si také už z řady hotových produktů.

    Zdroj: EveryHuman

    Pleť jako z obláčku. Zapomeňte na těžký a viditelný make-up

    Pokud jde o make-up, na platformě TikTok se momentálně prodral do popředí #Cloudskin. Odkazovat má na vzhled připomínající nadýchaný obláček. Dosáhnout ho můžete především pomocí super rozmazaného lehkého make-upu. Použít můžete hydratující primer v kombinaci s krémovým korektorem. Vytouženého výsledku dosáhnete i za pomocí vysoce kvalitního make-upu.

    Zdroj: Kosas, Bobbi Brown

    Nechte se inspirovat stylovou Skandinávií. Nabídne jednoduchý trik na osvěžení účesu

    Posledním beauty trendem je #Scandihairline. Na sociálních sítích se objevil už koncem loňského roku, svou slávu ovšem zažívá teprve nyní. Radí totiž uživatelům, jak osvěžit své vlasy. Inspiruje se přitom skandinávskými světlými odstíny. Představuje přitom poměrně jednoduchý trik – radí, abyste si obarvili krátké vlasy kolem obličeje na světlý blond odstín. Vytvoříte tím přirozeně rozzářený look.

    @isabellaschack #scandihairline#diy#dyiscandihairline ♬ Family Affairs VS Ric Flair Drip by 917Josh – 917Josh

    Zdroje: WWD, My Uni Days, Instagram, TikTok

    PFW: Chemena Kamali debutovala pro Chloé, Givenchy nabídl pařížský chic a Rick Owens propadl nadpozemské kráse

    0
    Chloé podzim a zima 2024
    Chloé podzim a zima 2024

    Návštěvníci Pařížského týdne módy se dočkali dalších očekávaných přehlídek. Jednou z největších událostí pro ně byla debutová přehlídka návrhářky Chemeny Kamali pro Chloé. Jejich pozornost se ovšem upínala i ke značce Givenchy, která je naopak v současnosti bez kreativního ředitele. Show Rick Owens pak nadchla hlavně svou estetikou připomínající populární snímek Duna.

    Givenchy nezklamal. I bez tvůrčího vůdce nabídl dokonalý pařížský chic

    Módní dům Givenchy se nedávno rozloučil se svým kreativním ředitelem Matthew Williams. Jeho zástupci ovšem prozatím neoznámili jeho nástupce. Také proto nejnovější kolekci na Pařížském týdnu módy vytvořili členové tvůrčího studia značky. I bez vedení vrchního návrháře ovšem odvedli skvělou práci.

    Zdroj: Givenchy

    Výsledná kolekce totiž přímo křičela Givenchy. Jednotlivé kousky vytvářely velice chic pařížskou eleganci a sofistikovanost. Modelky předvedly například perfektně střižená černá saka, dlouhé splývavé a lehce transparentní šaty nebo široké tmavé kalhoty a obrovské huňaté kožichy.

    Chemena Kamali překvapila dokonalým debutem. Odhalila svou lásku pro módu 70. let

    Ještě o něco větší úspěch však sklidila přehlídka módního domu Chloé. Návrhářka Chemena Kamali totiž předvedla svou první kolekci v roli kreativní ředitelky této značky. Skvěle se jí pak podařilo zachytit typické prvky společnosti a propojit je se svou vlastní estetikou. Při své tvorbě se inspirovala především 70. lety 20. století.

    Zdroj: Chloé

    „Jedná se o období, které je podle mě velice relevantní. Protože většina ikonických kódů Chloé vznikla v této době,“ popsala návrhářka. „Tehdejší oblečení bylo hlavně o radosti a svobodě,“ vysvětlila dále podle WWD. Kromě toho ale do svých návrhů zapojila také vliv svých předchůdců, jako je Karl Lagerfeld nebo Phoebe Philo.

    Rick Owens nezradil svůj styl. Nabídl kolekci plnou nadpozemské krásy

    Návrhář Rick Owens je ve světě módy známý tím, že téměř nikdy neustoupí od svého vlastního jedinečného stylu. Také nyní proto odhalil kolekci, která překypovala sci-fi kousky a až nadpozemskou krásou. Téměř by se dalo říct, že by se jednotlivé návrhy mohly bez jakýchkoli úprav objevit v populárním snímku Duna.

    Zdroj: Rick Owens

    „Cílem bylo vytvořit něco trochu děsivého, ale stále elegantního a skromného,“ popsal svůj záměr návrhář. Mezi jeho návrhy se objevily také prvky, které připomínaly jeho začátky. Značka Rick Owens totiž letos slaví 30. narozeniny. Na mole proto nechyběly dlouhé kápě nebo pláště připomínající nadpřirozené hrdiny.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Boty jako investice: Které modely od Christian Louboutin se vyplatí?

    0
    Boty Christian Louboutin.
    Boty Christian Louboutin.

    Červená podrážka je jedinečným poznávacím znamením bot značky Christian Louboutin. Modely tohoto šarmantního francouzského návrháře jsou často první volbou slavných osobností, ale i nováčků ve světě luxusní obuvi. Stojí však skutečně za to?

    (So) Kate

    Nejprodávanějším modelem značky Louboutin je rozhodně model Kate spolu s jeho sestrou So Kate. Možná jste nevěděli, že byl pojmenován po modelce Kate Moss, která je od nepaměti věrnou nositelkou bot této módní společnosti.

    Kate je ztělesněním vysněné představy o dokonalých lodičkách. Tradičně je vyráběn z několika druhů kůže s matným nebo lesklým povrchem. Vyznačuje se špičatou špičkou a odvážným jehlovým podpatkem. Samozřejmostí je nepřehlédnutelná červená podrážka.

    Zdroj: Christian Louboutin

    Rozdíl mezi Kate a So Kate spatříte především ve výšce podpatku. Model So Kate je opravdu odvážnou volbou. Je vysoký závratných 12 centimetrů. Jeho silueta má mimo jiné také o něco prudší sklon a výraznější klenbu. Kate bude k vašim nohám o něco shovívavější, neboť je k dispozici v nižší verzi.

    V případě Kate je dostupná skutečně okouzlující škála odstínů, od syté čokoládově hnědé až po oslnivou a neobvyklou zelenou. U So Kate je výběr barev o něco omezenější. Evergreenem u obou je však rozhodně svůdná černá.

    Verdikt?

    Obrovský problém modelu (So) Kate spočívá v míře jeho pohodlnosti, která se zdá být neexistující. Pro mnohé jsou slavné lodičky jen výstavním kouskem v šatníku nebo botami, které se hodí doslova jen na fotografování nebo na krátkou cestu z auta do restaurace. Přesto je tento model pro řadu celebrit první volbou na červený koberec.

    Návrhář Christian Louboutin obhajuje jejich nepohodlnost tím, že komfort pro něj není prioritou. Jde mu především o vzhled, pocit krásy a přitažlivosti pro každého, kdo si jeho modely obuje. Jejich cena se pohybuje kolem 19 tisíc korun. Nezaslouží si však jejich nositelé za tak nemalou částku alespoň půl hodiny bezbolestné chůze?

    Mamaflirt Sling

    Louboutin je ve světě obuvi známý svými nadčasovými návrhy. Nezůstává ovšem pozadu ani za aktuálními trendy. Baleríny Mamaflirt ve stylu slingback jsou toho jasným důkazem.

    Přední část boty je nepochybně inspirována estetikou balletcore. Připomíná tradiční baletní špičky s hranatým zakončením. Zřejmou snahu přiblížit se aktuálním trendům připomíná i roztomilá mašlička.

    Zdroj: Christian Louboutin

    Zadní část boty je naopak zcela otevřená. Pevný krok tak zajistí pouze pásek kolem kotníku. Zajímavým prvkem je rozhodně nízký blokový podpatek.

    S výběrem barvy nebudete mít velké potíže, protože k dispozici je pouze černá nebo něžná pudrově růžová. Model Mamaflirt Sling je překvapivě dražší než Kate a vyjde vás na zhruba 20 tisíc korun.

    Verdikt?

    Boty Mamaflirt Sling rozhodně osloví všechny příznivce trendů. Jejich design je promyšlený do posledního detailu. Navíc plynule přechází z baletní elegance do retro nádechu, a to díky stylovým blokovým podpatkům.

    Verze v pudrově růžové je skutečně dokonalým kouskem pro nadcházející jaro a nedělní procházky v rozkvetlém parku, kterých se již nemůžeme dočkat.

    Zdroje: Christian Louboutin, Instagram

    Přivítejte jaro s trendy slunečními brýlemi. Vynikne oversized i sportovní styl

    0
    trendy cat eye sluneční brýle
    trendy cat eye sluneční brýle

    S blížícím se teplejším počasím přichází i příležitost, jak posunout svůj styl na další úroveň. Hřejivé sluníčko nás totiž brzy donutí nasadit na oči sluneční brýle. Pro někoho obyčejný doplněk pak dokáže v outfitu učinit opravdový rozdíl. Stejně jako jiným módním sektorům, i jemu ale vládnou každý rok jiné trendy. Seznamte se s těmi současnými.

    Nebojte se návratu 90. let. Tvar „kočičích očí“ patří mezi klasiky

    Jak už na našem webu od začátku roku mnohokrát zaznělo, 90. léta 20. století jsou letos opět středem pozornosti. Inspirovat se jimi tedy můžete jak při skládání svého outfitu, výběru make-upu a účesu, tak i nákupu slunečních brýlí. I když do ikonického období spadá hned několik tvarů, tím populárním je v současnosti především ten „cat eye“.

    Zdroj: Marni, Celine

    Jedná se tedy o klasické sluneční brýle připomínající „kočičí oči“. Je samozřejmě jasné, že poměrně excentrický styl nebude sedět každému. Nemáte se ale čeho obávat, v nabídce je totiž také řada modelů, které „cat eye“ jen slabě napodobují. Takovým je například varianta od značek Marni nebo Celine.

    Na scénu se vrací i staré známé pilotky. Objevte jejich moderní verzi

    Další trend pravděpodobně vytvoří dva proti sobě stojící tábory. Pilotky jsou totiž stylem, který někteří milují a jiní nenávidí. Ať už je váš názor jakýkoli, musíte se smířit s tím, že letos na jaře a v létě uvidíte tento model opět mnohem častěji. Oblíbená je ovšem jeho nová a moderní podoba.

    Modelky a influencerky totiž volí spíše verzi pilotek s tlustými obroučkami. Čím výraznější nebo odlišnější, tím lepší. Vyhýbají se tedy o něco více klasické verzi z kovu. Pokud jste tedy přemýšleli nad tím, že oprášíte svůj starý model, doporučujeme se spíše porozhlédnout po novém kousku.

    Módní trendy ovládl gorpcore 2.0. Sportovní a technické sluneční brýle se derou do popředí

    Gorpcore je název experimentálního stylu, který propojuje trendy moderní kousky s outdoorovými prvky a technologií. Mnozí módní nadšenci pak od ledna předpovídají, že rok 2024 přivítal jeho novou variantu. Není proto divu, že se trendy staly také sportovní a technické brýle.

    Zdroj: Balenciaga, Courrèges

    Jedná se o kousky, které byste na první pohled čekali spíše na lyžařských sjezdovkách nebo cyklistické stezce. Čím dál častěji se ovšem objevují také v módním světě. Pokud se nechcete pouštět do poměrně výrazných modelů, typických například pro módní dům Balenciaga, zkuste decentnější verzi od Courrèges.

    Čím větší, tím lepší. Tichý luxus ustoupil oversized luxusním brýlím

    Poslední z trendů ovlivnil nejen modely slunečních brýlí, ale také těch dioptrických. Diktuje totiž co největší obroučky. Oversized by v nejlepším případě měly být co se týče velikosti, ale i tloušťky. Opět tedy platí, že více je lépe. Dávnou jsou totiž pryč dny populárního tichého luxusu.

    Zdroj: Celine, Loewe

    Letos je vaším cílem přesný opak. Tedy co nejvíce si pohrát s různými výraznými prvky a styly. Velké sluneční brýle přímo křičící luxus pak skvěle zapadají i do současného TikTok trendu s názvem mob wife. S podobným doplňkem se totiž budete cítit jako hlavní hvězda světově proslulého filmu.

    Zdroje: SSENSE, Who What Wear, Instagram

    Světlo jako umělecké dílo. Designové osvětlení je neoddělitelnou součástí moderního domova

    0
    Luceplan uvádí na trh nástěnné lampy s imitací denního světla.Luceplan uvádí na trh nástěnné lampy s imitací denního světla.
    Luceplan uvádí na trh nástěnné lampy s imitací denního světla.

    Moderní domov může obsahovat řadu chytrých zařízení, neodolatelných kusů nábytku nebo experimentálních materiálů. Nikdy však nebude kompletní bez designového a vhodného osvětlení. Světlo má na nás obrovský vliv, který si často ani neuvědomujeme. Stará se o zpříjemnění atmosféry, zvýrazňuje design jiných prvků, ovlivňuje náladu a v neposlední řadě reguluje spánek.

    Podle studií a vědeckých výzkumů nás světlo ovlivňuje více, než si myslíme. Teplejší barvy světla, například žluté a oranžové tóny, jsou spojovány s pohodlím a relaxací. Studenější barvy, jako jsou modrá a bílá, mohou na druhou stranu působit osvěžujícím a stimulujícím dojmem.

    Ve Feng-šuej, tradiční čínské filozofii o harmonickém uspořádání prostoru, má osvětlení důležitou roli při vytváření pozitivní energie a rovnováhy v domě. Správné umístění a typy osvětlení se používají k posílení různých oblastí života, jako je prosperita, zdraví nebo dokonce vztahy.

    Metalické odstíny jsou v kurzu jako nikdy dříve. Designér Tom Dixon má jasno

    Už loni jsme se setkali s velkou oblibou kovových a metalických odstínů, a to jak v módě, tak v domácím interiéru. S klidem lze říct, že tento trend stále trvá a jen tak z popředí nezmizí. Pokud právě uvažujete nad novou investicí do svého domova, pak byste měli lesklé materiály rozhodně zvážit.

    Zdroj: Tom Dixon

    Designér Tom Dixon předvedl metalickou obsesi v hned několika variantách . Buď se u něj setkáte s klasickými svítidly z kovu, většinou vyrobených z mosazi, nebo se skleněnou verzí, ovšem překrytou vrstvou kovového vzhledu.

    Bát se nemusíte ani okázalé zlaté barvy, při správné stylizaci totiž působí příjemně a útulně. Doporučujeme však zachovat pouze jednu či dvě lampičky. Čeho je moc, toho je příliš. Vyzkoušet můžete i kombinaci zlata a stříbra.

    Nejpopulárnější industriální vizi předvádí Lambert&Fils. Kanadský výrobce mixující minimalismus s tradicí

    Lambert&Fils je předním kanadským studiem, zabývajícím se osvětlením. V aktuální kolekci spojuje hyper oblíbený industriální styl s tradičními tvary. Oproti studiu Tom Dixon u něj najdete zcela rozdílnou estetiku. Avšak jeho materiálový vzhled je naprosto stejný. Metalické a kovové produkty zkrátka zabírají první příčky všech studií.

    Zdroj: Lambert&Fils

    Na vrchol se dostávají i nástěnná svítidla. Italský brand Luceplan jim věnoval celou kolekci

    Dekorace a lampa v jednom. Značka Luceplan se zaměřila na spojení právě těchto dvou prvků. Dala tak vzniknout nástěnné lampě, která odpovídá všem designovým požadavkům. Původní myšlenka si kladla za cíl vytvořit osvětlení zapadající do jakéhokoliv interiéru. Variabilní lampa vytváří neoslňující světlenou plochu, která díky své studené barvě imituje denní světlo.

    Zdroj: Luceplan

    S podobně příjemným denním světlem si pohrává i společnost Louis Pulsen, která se s identickou barvou světla snaží rozsvítit pastelové odstíny. Jeho nejnovější řadu lamp doporučujeme umístit například do dětských pokojů. Imitace denního světla minimálně zatěžuje vyvíjející se dětské smysly a minimálně ovlivňuje jejich náladu. Navíc jemné pastelové barvy skvěle doladí dětský interiér.

    Zdroj: Louis Poulsen

    PFW: Různorodý mix Dries Van Noten kontrastoval s dech beroucí jednoduchostí Courrèges a Balmain

    0
    Dries Van Noten podzim a zima 2024
    Dries Van Noten podzim a zima 2024

    Další den očekávaného Pařížského týdne módy nabídl kontrastující kolekce. Na jedné straně stál pestrobarevný mix módního domu Dries Van Noten. Jeho kombinace různých odstínů i materiálu tak skvěle kontrastovala s jednoduššími kolekcemi značek Courrèges a Balmain. Zaměřily se totiž spíše na minimalistické střihy a neutrální tóny.

    Dries Van Noten vládne materiálům pevnou rukou. Znamenitě je propojil do pestrobarevného celku

    Překvapivou, ovšem velice úspěšnou kolekci, odhalila ve středu na Pařížském týdnu módy značka Dries Van Noten. Návrhář totiž prokázal znamenitou schopnost. Umí totiž pevnou rukou vládnout všemožným materiálům, střihům i barvám. Návštěvníkům tak představil různorodé kombinace, které ovšem téměř zázrakem pokaždé zafungovaly. „Žena, odvážná dost na to, ostříhat si vlastní ofinu,“ popsal Van Noten.

    Zdroj: Reuters

    Návrhář svým vyjádřením odkázal na typ ženy, který měly jeho návrhy evokovat. Není tedy divu, že téměř všem modelkám spadala do očí dlouhý ofina. Mezi nejvíce podařené kombinace pak patřily oversized svetry, přehozené přes pastelové košile nebo lesklé kabátky, zkombinované s dlouhými šortkami a vysokými kozačkami. Nutno ovšem dodat, že Van Noten přiznal, že outfity měnil do poslední chvíle.

    Balmain propadl moři béžové. Oslavit chtěl nadčasovou eleganci i francouzskou kulturu

    Protikladem výše popsané kolekce se stala tvorba módního domu Balmain. Jeho kreativní ředitel Olivier Rousteing se totiž rozhodl ponořit ji především do odstínů béžové. Barvu aplikoval především na elegantní trenčkoty se širokými rameny, doplněnými o nezvyklé detaily. Knoflíky a patenty mnohých z nich totiž připomínaly šnečí ulity. Mezi kousky vynikly také symboly ovoce, jako jsou hrozny, jablko nebo jahody.

    Návrhář chtěl drobnými doplňky odkázat především na svou milovanou francouzskou kulturu. Vzpomínal tím také na své rodné město v Bordeaux. I proto nesly mnohé outfity detaily hroznů, připomínající tamní vinařství. Kostkovaný vzor měl zase evokovat pikniky na francouzském venkově. Výsledkem se pak stala zcela nadčasová a elegantní kolekce.

    Courrèges oslnil stylovým minimalismem. Značka nabídla dramatickou a dech beroucí kolekci

    Jednoduchou tvorbu odhalil také módní dům Courrèges. Přesto se návrháři Nicolasu Di Felice podařilo s ní návštěvníkům vyrazit dech. Převedl totiž kolekci plnou dramatických, splývavých a ostře střižených návrhů. Některé z outfitů tak svým moderním stylem téměř připomínaly modely, které mnohé celebrity předvedly při nedávné premiéře pokračování snímku Duna.

    Zdroj: Courrèges

    Skvělým detailem se stala také kapsa, kterou Di Felice umístil téměř na všechny ze svých návrhů. Nacházely se totiž uprostřed jednotlivých kousků, místo na jejich stranách. Módní dům Courrèges proto po skončení přehlídky zaslouženě sklidil ovace ve stoje. „Chtěl jsem vytvořit dojem lidského doteku, něco, co ujišťuje a objímá,“ vysvětlil pak podle The Fashion Network návrhář.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    TikTok pohltil zodpovědný trend. Vede uživatele k tomu, aby neutráceli

    0
    TikTok no buy trend
    TikTok no buy trend

    Uživatelé platformy TikTok už od loňského roku sledují čím dál zodpovědnější trendy. Vlna takzvaného de-influencingu dala letos vzniknout dalšímu populárnímu hashtagu s názvem no spend. Jedná se o směr usilující o to, aby lidé přestali utrácet za zbytečnosti. Většina z nich totiž nakupuje produkty, které jim sítě jako TikTok s radostí doporučí.

    Sociální sítě mají magickou schopnost donutit nás myslet si, že náš život bude lepší „až“. Až si koupíme novou řasenku, až si do vlasů nasadíme vytouženou čelenku nebo až získáme hrníček na vodu, kterým radostně mává každý druhý influencer. Ať už podobné pocity chceme cítit, nebo nikoli, neustávající doporučení na platformách jako TikTok nebo Instagram nás k nim dříve nebo později dovedou.

    Přesně proti takovému výsledku bojuje nejnovější trend s názvem „no spend“ nebo „no buy“. Jeho cílem je uživatele sociálních médií donutit méně utrácet. Odrazuje je proto od nákupu zbytečných produktů, a to především z oslnivé nabídky beauty světa. Ve svých snahách je pak směr více než úspěšný. Videa s #NoSpend tak do současnosti získala více než 62,8 milionu zhlédnutí.

    Principem trendu je pak zkrátka dodržet předem stanovený budget a omezit nákupy produktů nebo služeb, které nejspíše nepotřebujeme. Pro každého pak taková výzva může znamenat něco jiného. Někteří zacházejí do větších extrémů a zakazují si platit i za socializaci s přáteli. Jiní se ale rozhodli vynechat spíše „jen“ nákup nejnovějších beauty kousků populárních „TikTok“ značek.

    No buy trend skrývá i hlubší kontext. Poukazuje na chronickou touhu po konzumu

    Důvod, proč se trend těší obrovské oblibě, je celkem pochopitelný. Současná ekonomická krize nutí čím dál více lidí k tomu, aby se zamysleli nad svými financemi. Především mladí lidé, kteří často příliš nevydělávají, pak pro finanční rady „chodí“ právě na TikTok. Pro některé uživatele ovšem populární směr znamená mnohem více. Poukázat skrze něj chtějí i na systematický problém přílišného konzumu.

    @christina.mychas My no buy January rules! #nobuy #lowbuy #mindfulspending #intentionalspending #greenscreen ♬ Love You So – The King Khan & BBQ Show

    Podobné kroky přitom nejsou úplnou novinkou. Už mezi roky 2015 a 2017 jsme mohli na YouTube potkat takzvaná anti-haul videa, snažící se na zbytečné nákupy poukázat. Takzvaný no buy trend má pak ovšem i temnější stránku.

    Může totiž vytvářet falešný dojem, že ze současného negativního ekonomického klima lze jednoduše vyplout pomocí méně častého utrácení za nepotřebné věci. Až přespříliš jednoduché chápání situace však zamezuje pochopení opravdové chudoby, jejíž řešení sahá daleko za hranice populárních TikTok videí.

    Zdroje: WWD, CNet, Dazed Digital, TikTok, Instagram