Více
    Domů Blog Strana 153

    Skinimalismus šetří peníze, čas i místo v koupelně. Péče o pleť nemusí být složitá

    0
    skinimalismus
    skinimalismus

    Jedním slovem jednoduchý. Skinimalismus je jako závan čerstvého vzduchu pro ty, kteří nejsou schopní anebo zkrátka nechtějí držet krok s čím dál složitějšími, časově náročnějšími a často i hodně drahými několikastupňovými programy péče o pleť. Takhle vypadá „méně je více“ v praxi.

    Pokud se vyžíváte ve slovních klišé, nejtrefnější výraz by teď byl: rozmohl se nám tady takový nešvar. V posledních letech nás influenceři a celebrity zásobují návody, jak vypadá jejich denní rutina péče o pleť. Ta obvykle zahrnuje dvojité čištění, peeling, masku, tonikum, esence, sérum, oční krém, denní krém, noční krém. A to jsme stále jen u obličeje. Při bližším zkoumání zjistíte, jaké všechny produkty potřebujete na vlasy a tělo. Jejich používání vás stojí čas, spoustu peněz a místo v koupelně.

    Skinimalizujte

    Jako protipól se pro příznivce minimalistické péče zrodil skinimalismus. On už tu byl samozřejmě dřív, jen jsme ho tak nenazývali, a dost možná na něj i ve změti obrovského přísunu nové kosmetiky zapomněli. Vysvětlit si ho můžete několika způsoby, ale doslova se jedná o návrat k jednoduchosti. Jeho cílem je dosáhnout čisté, zdravé a zářivé pleti, ale s minimálním množstvím produktů. Používáte jen ty, které skutečně potřebujete. Souvisí s ním i snaha o přirozený vzhled, tudíž i množství dekorativní kosmetiky, a nemalý důraz se klade na myšlenku, že vnější krása je odrazem zdraví uvnitř. Tu podpoříte pestrým, vyváženým jídelníčkem, pitím dostatečného množství vody a kvalitními doplňky stravy.

    Foto: Pexels

    Konkrétně termín skinimalismus se poprvé začal objevovat na TikToku počátkem roku 2021 a v čím dál větší míře se stává hlavním tématem nadšenců krásy. Je odrazem toho, co někteří dermatologové hlásají už delší dobu, a sice že kombinování tolika rozličných produktů je pro pleť mnohdy spíš na škodu, jelikož se v ní setkává velké množství aktivních látek jako retinol, vitamín C, niacinamid, kyselina hyaluronová a další, a přehnané čištění ničí její přirozenou kožní bariéru. Obzvlášť pokud se ve vaší poličce nachází vícero značek a pečujících řad. Jestliže opakovaně bojujete se suchou a podrážděnou kůží navzdory kvalitní péči, kterou jí svědomitě dopřáváte, možná jsme právě narazili na důvod.

    Nic víc nepotřebujete

    Péče o pleť nemusí být složitá, tak proč si to zbytečně ztěžovat? Nikdo po vás nechce, abyste se teď hned vzdali svých oblíbených produktů, o kterých jste přesvědčení, že splňují to, co slibují. V základu vám ale podle filozofie skinimalismu na obličej stačí jen čistá voda, jemný čisticí prostředek, hydratační krém a opalovací krém. Vše ostatní je luxus navíc. Chce se nám zakřičet, že je tu konečně trend, jehož účelem není prodat nám co nejvíce produktů, bez kterých zaručeně nemůžeme žít. Pleť vám poděkuje a poděkuje vám i naše planeta. S úbytkem kosmetiky denní péče totiž ubyde i vámi vyprodukovaný odpad.

    Foto: Pexels

    Dlouhodobě udržitelný trend

    O většině trendů se nedá říct, že by byly zrovna dlouhodobé. Ze skinimalismu se však celkem jednoduše může stát váš životní styl. Kosmetický minimalismus se vám totiž zalíbí nejen proto, že umožní vaší pleti fungovat tak, jak je pro ni přirozené, bez překombinovaných zásahů, ale velkou výhodu vidíme například i během cestování, které je teď s blížícím létem velmi aktuální. Představte si, o kolik se vám zjednoduší balení a převážení kosmetiky.

    Jen to nejnutnější

    Vybavila jsem si při psaní tohoto článku vtipy o mužích, kterým jeden produkt poslouží jako šampon, sprchový gel a motorový olej zároveň. S nadsázkou samozřejmě. Nicméně určitou myšlenku si z toho v tomto případě vzít můžete. Až si osvojíte novou beauty rutinu, možná přijdete na to, že ubrat můžete v péči o celé tělo, vlasy nevyjímaje. Výhody tím jen zmaximalizujete.

    Zdroj: Health

    Od venkovana k módnímu králi. Příběh Simona Porte Jacquemus

    0
    Simona Porte Jacquemuse
    Simona Porte Jacquemuse

    Jacquemus. O této značce jste už jistě slyšeli. Možná vám v šatní skříni visí některý z jejích módních kousků. Pojďme se společně podívat na historii této francouzské firmy, ale především na jejího obdivuhodného zakladatele.

    Jacquemus je poměrně mladá značka. V roce 2009 ji založil tehdy devatenáctiletý Simon Porte Jacquemus. Tento mladý muž pocházející z francouzského Provence „miluje modrou a bílou, pruhy, slunce, ovoce, kola, život, poezii, Marseille a 80. léta“, jak sám uvádí ve svém biu na Instagramu.

    Simon vyrůstal na venkově v rodině farmářů, daleko od světa módy. Už jako dítě byl ambiciózní. Objevil se v několika reklamách, ale čím dál tím více ho něco táhlo do hlavního města.

    Vzhůru do Paříže

    V 18 letech si splnil jeden ze svých snů. Opustil jih Francie a usadil se v Paříži, kde začal studovat módu na soukromé škole ESMOD. Po pár měsících studia přišla velká rána, Simonova maminka zemřela a on si uvědomil, jak je vše pomíjivé. Na nic nečekal, ukončil studium a necelý rok na to založil značku Jacquemus, kterou pojmenoval podle rodného příjmení své zesnulé matky.

    První kolekce přišla na přelomu let 2010 a 2011 a nesla název L’hiver froid. Simon ji sám nafotil a publikoval na Facebooku. Následovalo několik dalších úspěšných kolekcí, než si mladý návrhář vysloužil pozornost Rei Kawakubo, zakladatelky značky Comme des Garçons. Rei vzala Simona pod svá křídla a zaměstnala ho jako asistenta prodeje v jednom ze svých pařížských butiků. Zároveň nabízela některé Simonovi modely ve svém koncepčním obchodě Dover Street Market v Londýně.

    Další krok k úspěchu

    Netrvalo dlouho a mladý návrhář, o kterém už si šuškala celá Paříž, odhalil svou první kolekci. Během Paris Fashion Week spring/summer 2013 představil Simon svou přehlídku La Maison, v následující sezoně pak La Piscine.

    V průběhu let značka vzkvétala. Kromě mnoha úspěšných kolekcí vydal Simon dvě knihy a získal několik cen. V roce 2015 obdržel zvláštní cenu poroty na LVMH Prize a o dva roky později byl oceněn na Elle Style Awards v kategorii Fashion Director’s Choice Award.

    V roce 2017 přidal Jacquemus do svých kolekcí také řadu obuvi, kromě nich navrhuje také klobouky a kabelky. Nejznámější je pravděpodobně kabelka Le Chiquito, která měří pouhých 5 x 10 centimetrů a je tak jednou z nejmenších kabelek na světě. Tato kabelka se stala velmi populární a často se objevuje na přehlídkách a na Instagramu celebrit a influencerů.

    Foto: Jacquemus official

    Na webových stránkách Jacquemus naleznete kromě módy pro ženy také pánské kolekce.

    Hvězdní fanoušci

    Hvězd, které si oblíbili Simonovu módu je nespočet. Často ji vynášejí na červený koberec, do ulic měst nebo na módní přehlídky, kde obsazují ta nejprestižnější místa. Ne, nepřeháníme. Mezi fanoušky Jacquemus patří Rihanna, Beyoncé, Gigi Hadid, Selena Gomez, Kylie a Kendall Jenner, Damso, Eddy de Pretto, Camélia Jordana, Jeanne Damas, Lizzo či Laetitia Casta. Modelka Tina Kunakey využila návrhářova talentu a nechala si od něj vytvořit své svatební šaty.

    Když se rozezní svatební zvony

    V srpnu roku 2022 Simon stvrdil svůj vztah s Marcem Maestri. Oba muži si řekli své ano v Charlevalu v regionu Bouches-du-Rhône, obklopeni svými nejbližšími přáteli a řadou celebrit. Mezi nimi návrhářka Jeanne Damas, rapper Damso po boku influencerky Didi Stone, designérka Amina Muaddi, komik Fary, DJ Clara 3000, topmodelka Mica Arganaraz, zpěvačka Dua Lipa nebo již zmiňovaná modelka Tina Kunakey.

    Co se týče barev, měli tito pětihvězdičkoví hosté poněkud netradiční odstíny. Bílou nebo béžovou, tedy odstíny, kterým se hosté na svatbě obvykle vyhýbají. V tomto případě se však nejednalo o žádné módní faux-pas. Všechny outfity byly od značky Jacquemus, což dodalo obřadu neodolatelnou módní auru a nepopiratelný komunikační dopad.

    Marco na svou svatbu oblékl smetanově bílý oblek a Simon oblek tmavě modrý.

    Pokračovat do světa módní fantazie s Jacquemus můžete zde.

    Zdroje: Journal des Femmes, Wikipedia, Instagram, YouTube

    Alternativní móda nabírá na obrátkách! Objevte poklady všech kreativních duší a vyjádřete individualitu beze slov

    0
    Moschino
    Moschino

    Alternativní móda je tu pro ty z nás, kteří nechtějí být součástí davu a hledají něco originálnějšího. Což neznamená nosit pouze výstřední kousky, ale také experimentovat s různými styly a vytvářet jedinečné kombinace. Řídí se tím například značky Vivienne Westwood nebo Jean-Paul-Gaultier. Touží-li vaše mysl po kombinaci kostek s pruhy nebo snad po extravagantních ornamentech, jste tu na správném místě!

    Outfit jako z pohádky

    Léto ve znamení crazy outfitů? To znamená jediné – Vivienne Westwood. Kolekce pro jaro/léto 2023 působí opravdu pohádkově. Look book připomíná paletu plnou barev, proto si každý přijde na své. Naším favoritem se stal korzetový top s nabíranými rukávy. V kombinaci se zelenou, asymetrickou sukní vyčarujete úžasný look jako mávnutím kouzelné hůlky. A co teprve šaty?! S Vivienne se stanete antickou bohyní během pár minut.

    Foto: Vivienne Westwood

    Ještě chvíli zůstaneme u korzetů. Jistě jste jejich trend po všech týdnech módy také zaznamenali. Korzet lze nosit na několik způsobů. Můžete ho vynést s bílou košilí i tričkem, nebo s ním ozvláštníte jakýkoliv top. S denimovými kalhotami a korzetem jako kdybyste utekli z milánského fashion weeku.

    Foto: Vivienne Westwood

    Dress Like Jean Paul Gaultier

    Jeana Paula asi netřeba představovat. Značka si vždy libovala ve výstředních a extravagantních kouscích. Proto pro nás není žádnou novinkou, že v letošní kolekci kombinuje všemožné linie i ornamenty. Typickému tartanu a mariniere pruhům dal průchod nový kreativní ředitel Julien Dossena, kterého znáte spíše pod značkou Paco Rabanne.

    Foto: Jean Paul Gaultier

    Punková subkultura v podání Yohji Yamamoto

    Alternativní módu bychom označili jako synonymum k punkové kultuře. Pokud o Yohji slyšíte poprvé, přesouváme se do Japonska, centra alternativní módy. Svůj brand založil již v roce 1977 a se stejnou grácií pokračuje dodnes. Oproti jiným alternativním značkám, je Yohji více „temný“. Většina jeho modelů evokuje lehký creepy vibe. Nejspíš je to užíváním černé barvy, která z většiny pokrývá celé modely.

    Jeremy Scott for Moschino

    Neopomenutelným králem módních extremistů je i Jeremy Scott, o kterém jste jistě v poslední době slyšeli na každém rohu. Pro značku Moschino pracoval úžasných 10 let. Tento rok však dokončil svou poslední kolekci a práci ukončil. Jestli založí svůj brand zatím nikdo nevíme, ale pokud se tak rozhodne, bude to zaručeně jízda. Ve své poslední kolekci opět projevil svou dechberoucí kreativitu. Posuďte sami!

    Foto: Moschino

    „Love letter to Ann“

    Dostáváme se do Antveprské šestky! Pokud nás čtete pravidelně, už o ní víte. Jde o seskupení šesti nejúspěšnějších návrhářů, kteří absolvovali Antwerp’s Royal Academy of Fine Arts v letech 1980 – 1981. Brand Ann Demeulemeester letos odstartoval novu éru. Kolekci má na svém kontě Ludovic de Saint Sernin, debutoval tak svou první přehlídku pro Ann.

    Foto: Ann Demeulemeester

    Jake Gyllenhaal objevuje v nové kampani řemeslo Ginori 1735. Oceňuje jeho dlouholetou tradici i inovaci

    0
    Jake Gyllenhaal
    Jake Gyllenhaal

    Společnost Ginori 1735 odhalila první část chystané kampaně, ve které zazáří hollywoodský herec Jake Gyllenhaal. V nejnovějším videu prochází její italskou továrnou a objevuje kouzlo nejen tradičního řemesla, ale i současné inovace.

    V nejnovější kampani pro kolekci Oriente Italiano chtěla společnost Ginori 1735 vyzdvihnout především pomalý a radostí naplněný život. Zákazníkům v ní ukázala, jak si mohou za pomocí oceňování krásy umění užívat každého dne. Na pomoc si proto přizvala svého dlouhodobého fanouška a známého herce Jake Gyllenhaala. Dle ní totiž „přirozeně zachycuje nadčasovou eleganci spojující dědictví i inovaci našeho domu“.

    Společnost proto vytvořila video, ve kterém Gyllenhaal prochází její nedávno opravenou italskou továrnou v Sesto Fiorentino. Postupně objevuje taje tradičního řemesla ruční výroby porcelánu. Uměním je tak okouzlen, že se „rozhodně sdílet vlastní vášně i vděčnost“. Pro pracovníky továrny proto na konci krátkého videa připraví jídlo z těch nejlepších italských surovin. Zbytek kampaně zveřejní značka v květnu.

    Známý herec okomentoval svou spolupráci s tím, že si „velice cení jak tradice, tak inovace“ italské značky. Šéf Ginori 1735 Alain Prost pak Gyllenhaala popsal jako „skvělého mistra svého umění, se silným osobním stylem“. Takové charakteristiky ho dle něj mají dělat perfektním a jedinečným ambasadorem firmy. Odráží totiž její vizi přinášet umění do každodenního života a běžný život do umění.

    Ginori zdobí luxusní stoly už od 18. století. Nebojí se ale ani inovativních spoluprací

    Italská firma už od 18. století vyrábí luxusní porcelán a další domácí doplňky jako příbory, dekorace, lampy, dárky nebo křišťálové nádobí. Roku 1735 ji založil Marquis Carlo Andrea Ginori, který svou manufakturu odstartoval ve vile své rodinné usedlosti. Od roku 2013 spadá společnost pod Kering Group. Často také spolupracuje s ostatními luxusními značkami, jako je Etro nebo Buccellati.

    Například na nedávném Milánském týdnu designu představila společnost nábytek ve spolupráci s benátským designérem Luca Nichetto. Zákazníkům odhalila také kolekci Domus zahrnující kousky jako lampy, židle nebo konferenční stolky. Hollywoodský herec Jake Gyllenhaal je pak známý tím, že si své spolupráce pečlivě vybírá. Roku 2021 se objevil například v kampani pro pánskou vůni Prada Luna Rossa Ocean.

    Zdroj: WWD, Reverie Page, Fashion Luxury, Instagram, YouTube

    Industry design v novém kabátě! Vytvořte z vašeho domova místo, kde jednoduchost a okázalost splývají

    0
    Industry Design
    Industry Design

    Vítejte na dráze nové industriální obsese! Industriální interiéry se již dávno staly symbolem městského stylu a minimalistické elegance. #IndustryInterior se vyznačuje použitím základních materiálů jako jsou beton, kov a dřevo, které jsou kombinovány tak, aby vytvořily vyváženou harmonii. Design svým průmyslovým šarmem, vysokými stropy, kovovými detaily a otevřeným prostorem uchvátí každou návštěvu. Novou klasiku osvěžte trendovými prvky a vykouzlete z vašeho domova realitní nebe!

    Jak jsme již zmínili, základní prvky musíte kombinovat tak, aby mezi jednotlivými kousky docházelo k rovnováze. Pro začátek je tedy nutné uvést na pravou míru s čím industriální design nekombinovat. Zapomeňte na výrazně barevné dekorace, četně zdobené předměty i obrazy v jiném uměleckém stylu. Zaměřte se na zemité barvy, připojte trochu fantazie, ale zároveň neopouštějte od základních pravidel.

    Foto: iStock

    Inspirace u světových designérů

    Nebudeme dál otálet a rovnou se vrhneme na tipy u koho se inspirovat. Část předmětů, které vám dnes ukážeme, nelze ihned koupit. Některé kusy si budete muset pořídit na míru. Konvenční produkty v tomto odvětví nečekejte!

    Britská okázalost umocněná láskou k průmyslu

    Při spojení těchto slov nás nenapadá nikdo jiný, než interiérový designér Tom Dixon. Umělec se zaměřuje na interiérové osvětlení i nábytek, proto u něj pořídíte v podstatě vše, co je k zvládnutí industry designu zapotřebí. Kvalitní a precizní zpracování všech jeho návrhů potvrzují i jeho četné výstavy v nejrůznějších světových galeriích. U Toma se doporučujeme poohlédnout hlavně po stylovém osvětlení.

    Foto: Tom Dixon

    Skandinávský nadhled 

    Nyní se přesouváme do Holandska, kde je industriální design doma. Jedním z designérů ve světovém měřítku je Marcel Wanders. Nekonvenční materiály a robustní předměty z něj tvoří krále mezi holandskými designéry. Libuje si v moderních technikách výroby, což je při tvorbě industriálních předmětů více než žádoucí.

    Foto: Marcel Wanders

    Průmyslové prostředí v kombinaci s americkým volnomyšlenkářstvím

    Heslo, které do fyzické podoby uvádí designérka Kelly Wearstler. Nejčastěji kombinuje základní materiály s okázalými prvky, tak aby se nepřekrývaly a nezastiňovaly se mezi sebou. Rovnováha je tu tedy na prvním místě.

    Foto: Kelly Wearstler

    Francie klade důraz na funkčnost

    Francie je sídlem mnoha trendových záležitostí. Jinak tomu není ani u #industry. Philippe Starck se všechny své návrhy snaží vytvářet tak, aby byly funkční a praktické. Lásku k industriálnímu designu propojuje s druhou vášní, kterou je minimalismus. O francouzský šmrnc se s Philippem postaráte na výbornou.

    Foto: Philippe Starck

    Tom Ford zveřejnil své velké finále. Poslední kolekci proměnil v impozantní archiv

    0
    Návrhář Tom Ford představil svou finální ready-to-wear kolekci.
    Návrhář Tom Ford představil svou finální ready-to-wear kolekci.

    Uplynulých 13 let tvorby pod vlastní značkou se návrhář Tom Ford rozhodl shrnout do své poslední ready-to-wear kolekce. Pod názvem Tom Ford Archives proto opět vydá ty nejvíce ikonické kousky. Představil je v impozantním setu videí doplňujících nejnovější kampaň.

    Do svého finálního díla se Tom Ford rozhodl vtisknout také svou režisérskou stránku. Ve spolupráci se Stevenem Kleinem proto vytvořil sérií videí umělecky zachycujících archiv jeho návrhů. Vidět v něm jde řada skleněných a jasně ozářených boxů, ve kterých pózují modelky představující figuríny. Jakmile k nim ale Ford dramaticky vykročí, začnou se pohybovat, jako by je návrhář dirigoval. Oblečené jsou do těch nejznámějších kousků, které Ford za posledních 13 let navrhl.

    Modelky se ale za sklem pomyslných vitrín začnou postupně propadat vlastním emocím. Některé křičí, další pláčou nebo se vztekají. Intenzita jejich prožitků má totiž tak trochu ironicky odrážet pocity z odchodu slavného návrháře. Podzimní ready-to-wear kolekce je totiž poslední, kterou pro vlastní značku kdy vytvoří. Firmu Tom Ford v listopadu loňského roku prodal společnosti Estée Lauder Cos. za 2,8 miliardy dolarů, tedy 59 miliard korun.

    Poslední kolekce Forda tak odráží také jeho typický styl. Založením vlastní společnosti se mu totiž povedlo dostat se do podvědomí slavných osobností, ale i širší skupiny zákazníků. Úspěchu se mu podařilo dosáhnout i přesto, že jeho návrhy už nenesly tak silné kouzlo, jaké se mu podařilo vytvořit už dříve, a to u módních domů jako Gucci nebo Yves Saint Laurent. Už při zveřejnění své prvních dámské kolekce roku 2010 ale dokázal přitáhnout celebrity jako Beyoncé nebo Julianne Moore. Od té doby se stal neodmyslitelnou součástí Hollywoodu.

    Archiv zahrnuje růžový set proslavený Zendayou i bílé šaty s kápí spojené s Gwyneth Paltrow

    V kampani a kolekci nazvané Tom Ford Archives milovníci módy najdou mnohé ikonické kousky. Objeví se v ní například bílé šaty s kápí, které oblékla herečka Gwyneth Paltrow na předávání Oskarů roku 2012. Nechybí ale ani také mini šaty s flitry z roku 2014 známé tím, že je na sobě měla Beyoncé při jednom ze svých světových tour. Pozornosti fanoušků Forda neunikne ani růžový set dlouhé sukně a topu, ve kterém roku 2020 zazářila herečka Zendaya.

    Ikonické jsou ale také průsvitné černé krajové šaty představené roku 2020 modelkou Gigi Hadid. Mezi highlights kolekce patří také různě barevné geometrické maxi šaty s flitry, které oblékla Rihanna pro focení obálky časopisu Vogue roku 2016. Milovníky módy zaujmou ale také jedny z Fordových nejslavnějších návrhů bot. Kolekci pak ve videích předvedly slavné modelky jako Karlie Kloss, Amber Valetta, Karen Elson, Joan Smalls nebo Carolie Trentini. Do obchodů mají návrhy dorazit na podzim letošního roku.

    Zdroj: Fashion Network, WWD, Footwear News, YouTube, Instagram

    Sezóna ve znamení California vibes. Objevte streetstylové brandy, které stojí za hřích

    0

    Vypadá to, že West Coast módou se letos nechá inspirovat každý muž, který touží po trendy vzhledu s nádechem kalifornského, nonšalantního stylu. Neodolatelný trend se pomalu, ale jistě stává nejžhavějším stylem v letní garderobě. Od neformálních chvil u pláže, po společenské události – #westcoastfashion je vhodná pro muže, kteří chtějí zkombinovat pohodlí se stylem. Přináší jim totiž dokonalou kombinaci ležérnosti, elegance a trendovosti.

    Supreme

    Protože se jedná o čistě streetwearovou kulturu, neměli bychom opomenout značku Supreme. Založená byla v New Yorku, ale největší oblíbenosti se těší právě na západním pobřeží USA. O brandu jste jistě slyšeli ve spojení s Louis Vuittton. Jejich společná kolaborace z roku 2018 byla legendární. Supreme tvoří převážně skateboardovou módu, proto se ve všech kouscích budete cítit komfortně. Doporučujeme pořídit ikonické kousky s logem nebo stylová oversized trička.

    Foto: Supreme

    Rick Owens

    Dlaším odborníkem na lehce undergroundovou módu je designér Rick Owens. Jeho modely jsou z jedné strany minimalistické a z druhé strany se nebojí experimentovat. Je to tedy to nejlepší combo, se kterým proplujete sezónou ve stylu. 

    Foto: Rick Owens

    Fear-of-God

    Dalším sofistikovaným a přesto streetwearovým králem je nováček mezi podobnými brandy – Fear of God. Módní dům byl založen v roce 2013 americkým designérem Jerrym Lorenzo. Značka má na svém kontě i pár hvězdných spoluprací, například s popovou ikonou Justinem Bieberem nebo rapperem Jay-Z. Letošní kolekce je vhodná na noční život. Looky se skládají především z černých, večerních kousků.

    BAPE

    V sekci streetwear králů nesmí chybět ani BAPE. Tentokrát jde o japonskou značku, svou cílovou skupinu si však našla také na západním pobřeží USA. Na všech skateparcích se jejich ikonický potisk gorily bude jen hemžit. Proto by vám alespoň jeden kousek v šatníku neměl chybět.

    Foto: BAPE

    A Cold Wall

    Pokud stále toužíte svůj „skejťácký“ šatník posunout dále, poohlédněte se u značky A Cold Wall. Máme velké štěstí, že širkou nabídku těchto streetwearových klenotů seženeme v pražském butiku/e-shopu Footshop. Především nás zaujala krásně barevně laděná trička.

    Foto: A Cold Wall

    Palm Angels

    A nakonec klasika v podání labelu Palm Angels. Už z názvu srší kalifornská energie, proto tohoto velikána nevynechejte. V barevnosti se meze nekladou, proto nemusíte mít strach, že byste kousky od této značky překombinovali.

    Foto: Palm Angels

    Nové hity Instagramu. Luxusní kabelky inspirované všedností

    0
    Bottega Veneta - The Medium Brown Bag
    Bottega Veneta - The Medium Brown Bag

    Vzpomínáte si na tašku od Balenciaga, která připomínala pytel na odpadky? Nebo kabelku od Chanel, která je v podstatě nákupní košík? Pokud jste si mysleli, že kreativní ředitelé módních domů už vyčerpali všechny nápady, možná budete překvapeni. Podívejte se na dva modely inspirované prostými předměty.

    Bottega Veneta

    Tento italský módní dům se sídlem v Miláně přichází na trh se svou The Brown Bag. Jde o modernizaci klasické papírové nákupní tašky na potraviny, jak je jak z názvu a vzhledu modelu patrné.

    Foto: Bottega Veneta Official

    Luxusní verze se od té, kterou dostanete v téměř každém obchodě liší zejména materiálem. Přestože povrch tašky je upraven tak, aby připomínal papír, jedná se výhradně o telecí kůži.

    Tato jednokomorová kabelka s koženou podšívkou je k dostání ve dvou velikostech. Střední verze se prodává aktuálně za 2000 eur, zatímco malá verze vás vyjde na 1500 eur.

    Foto: Bottega Veneta Official

    Yves Saint Laurent

    Pozadu nezůstává ani tato francouzská značka pojmenovaná po svém zakladateli. Kreativní ředitel značky Anthony Vaccarello přišel s originálním nápadem a vytvořil minimalistickou kabelku Take Away Bag.

    Foto: Yves Saint Laurent Official

    Kabelky jsou k dostání v černé a hnědé variantě a jsou vyrobeny z pružné telecí kůže. Na obou modelech jsou vytlačeny iniciály YSL v prošívaném designu.

    Vnitřek je podšitý semišem, který je buď zlatý nebo černý, v závislosti na zakoupené variantě. Jedná se o jednokomorovou kabelku s malou kapsičkou našitou na vnitřní straně.

    Tento zábavný kousek, kterým jistě zaujmete, pořídíte aktuálně za 1450 eur.

    Zdroje: Hypebeast, PurseBob, Instagram

    Givenchy vydal letní kolekci na pláž i do města. Kombinuje Francouzskou riviéru s Kalifornií

    0
    Značka Givenchy vydala novou letní ready-to-wear kolekci ideální do města i na pláž.
    Značka Givenchy vydala novou letní ready-to-wear kolekci ideální do města i na pláž.

    Při tvorbě letní ready-to-wear kolekce se kreativní ředitel Givenchy Matthew M. Williams nechal inspirovat letním sídlem otce módního domu umístěném v srdci Francouzské riviéry. Do proutěných tašek, jednoduchých plavek i růžových kaftanů ale nechal vstoupit i své kalifornské kořeny.

    Kreativní ředitel Givenchy Matthew M. Williams se před navržením nové kolekce ponořil do archivů luxusní módní společnosti. Zaujala ho mimo jiné přehlídka plavek v New Yorku z roku 1952. Do tvorby letní a plážové ready-to-wear kolekce proto zapojil dědictví známé francouzské značky. Nechal se inspirovat staršími vzory, ale také sídlem Huberta de Givenchy umístěném na pobřeží Saint-Jean-Cap-Ferrat.

    Z kouzla Francouzské riviéry převzal návrhář především jemné barvy a eleganci. Zkombinoval je ovšem s vlastní představou času stráveného u moře. Do nových kousků proto vložil také kus Kalifornie. Návrhy z letní kolekce se tak hodí jak na pláž, tak do města. „Monsieur miloval jih Francie pro tamní chráněnou přírodní krásu a zrelaxovanou eleganci tolik vzdálenou od jeho rušného života v Paříži,“ vysvětlil pro server WWD Williams.

    Mezi jednotlivé kousky tak patří například „slaměná“ verze nové Givenchy kabelky Voyou, boty na klínku známé jako Marshmallow nebo klasické „nákupní“ tašky. Kromě toho kolekci vystihují také různé průstřihy, námořnické proužky, perly, výrazné šperky a detailní tkané makramé. Návrhy zaujmou také jemnou paletou barev od světle růžové po béžovou. Rozbíjí je ale také jednoduché a o něco více „edgy“ šaty, plavky nebo set kraťasů a topu v černé barvě.

    Do nových letních kousků vtiskla značka Givenchy i vzory z 50. let 20. století

    Ve své první swimwear kolekci pro francouzský módní dům využil Williams také len, oblíbenou látku de Givenchyho. Použil ji na návrhy bikin nebo přehozů v černé i pískově béžové barvě. Inspirovat se nechal také dvěma vzory z roku 1955. Trompe l’oeil perly aplikoval na sarongy, kaftany, růžové šaty nebo průhledná trička. Šedý nenápadný vzor inspirovaný ID náhrdelníky se zase objevil na špercích, jako jsou G-Links, Love Locks nebo typické Williamsovy řetízkové náhrdelníky.

    Součástí kolekce jsou tedy i doplňky a šperky včetně náramků, náušnic nebo růžových prstenů doplněných o fialové krystaly Swarovski. Kromě toho značka nejnovější kousky doplnila o speciální štítky s QR kódy. Ty umožňují zákazníkům vyhledat detailní informace o recyklovaných materiálech, procesu balení nebo dodavatelském řetězci. Kolekci zveřejnila společnost online i ve svých buticích v úterý.

    Zdroj: WWD, Nylon, Hypebae, Twitter, Instagram, Givenchy Official

    Quiet Luxury není revoluce, ale pomíjivý trend. Většina milovníků módy na něj nedosáhne

    0
    Brunello Cucinelli
    Brunello Cucinelli

    Sociální sítě i média zaplnily články popisující „quiet luxury“, v překladu tichý luxus. Nejkvalitnější módní značky i známé osobnosti totiž čím dál častěji popularizují elegantní, jednoduché a nenápadné kousky. Odvracejí se tak od křiklavějšího a vyzývavého stylu spojeného s bohatstvím. Jedná se o novou kapitolu historie módy, nebo jen rychle prožitý trend?

    Minimalismus, elegance a nenápadnost v poslední době vyhrávají nad extravagantním luxusem, křiklavými barvami a honosnými materiály. Novináři i uživatelé sociálních sítí si změny povšimli především ve spojení s kostýmy seriálu Succession. V něm jsou hlavní postavy z nejbohatší vrstvy společnosti oblečené do luxusních, ale zdánlivě prostých outfitů. Znázorňují tak dokonale to, co společnost nyní nazývá „quiet luxury“, tedy tichý luxus.

    Pozornost na sebe nový styl přitáhl také díky herečce Gwyneth Paltrow a jejímu nedávnému vystoupení u soudu. Dorazila na něj totiž v jednoduchých, avšak většině společnosti nedostupných kouscích. Reflektovala tím také nejnovější kolekce luxusních značek, jako jsou Gucci, Saint Laurent, Balenciaga nebo Givenchy. V nich totiž převládla především jednoduchost a elegance. Sociální sítě proto zasáhla diskuze o tom, co taková změna znamená.

    Zdroj: Reuters

    I když se může ze současné debaty zdát, že módní svět čeká další revoluce, pravděpodobně tomu tak není. Vlna luxusní jednoduchosti se nejspíše stane pouze dalším krátce prožitým trendem. Důvodů pro takové tvrzení je hned několik. Nedá se například rozhodně tvrdit, že loga nejznámějších módních značek skromně ustoupila do pozadí. Spíše naopak, kousky s výraznými nápisy názvů společností jsou i nadále hrdě vystavené na regálech luxusních obchodů.

    Nejbohatší vrstvy své peníze komunikují tajným kódem, loga nepotřebují

    Z nabídky produkty s logy a nápisy nikdy nezmizí mimo jiné i kvůli tomu, že lidé své bohatství rádi ukazují. Chlubit se chtějí především ti, kteří své jmění získali nedávno, nebo alespoň ve světě bohatých nevyrostli. Jak jinak „new money“ světu ukázat, než za pomocí doslova křičícího loga? Lidé patřící do těch nejbohatších vrstev společnosti ovšem takovou potřebu nemají. Své bohatství totiž chtějí dokazovat pouze těm, kteří opravdový luxus poznají na míle daleko.

    Mluví za ně proto samotný materiál, nikoli logo nebo křiklavý nápis. Podobná tichá dohoda existuje mezi bohatými už po staletí. Nyní se ovšem díky zmíněnému seriálu nebo některým slavným osobnostem stala více viditelná i ostatním „smrtelníkům“. Někteří analytikové rovněž poukazují na to, že v době ekonomické krize nechtějí lidé upozorňovat na své bohatství. Nepřejí si přeci objevit se vedle titulků o blížící se recesi v obrovském kožichu a luxusních doplňcích.

    Snaha skrývat své jmění může souviset také se současným diskurzem „eat the rich“. Jedná se o poukazování na obrovský rozdíl mezi nejbohatším procentem společnosti a těmi ostatními. Téma se nedávno objevilo v seriálu White Lotus nebo filmech jako The Menu a The Triangle of Sadness. Ti nebohatší si kvůli němu uvědomili, že být bohatý už tak cool není. Nebo alespoň ne mezi těmi, co si o podobném luxusu nemohou ani nechat snít.

    Kvalitu neobejdete. Střední a nižší třídy si quiet luxury dovolit nemohou

    Ovšem jako v každém jiném případě, i nyní si většinová společnost přeje napodobovat to, co dělají ti nejbohatší. Právě proto se k minimalismu přiklonily také módní společnosti jako Miu Miu nebo Loewe, které jsou jinak známé více opulentními a extravagantními návrhy. Jedná se zkrátka o trend, který si přejí posunout o něco níže po své hierarchii zákazníků. Firmy jako Prada, Celine, Loro Piana, Brunello Cucinelli nebo The Row ale podobný styl považují za jádro své tvorby už dlouhodobě.

    Tentokrát je však pro mainstreamové milovníky módy o něco těžší luxusní trend následovat. Jeho podstatou je totiž to, že se nedá obejít. Kvalitní materiály jako kašmír nikdy svetrem ze Zary nebo Reserved nahradit nedokážete. Výsledkem by byl look připomínající každodenní průměrný outfit. Takovým stylem fanoušci módy nikoho neohromí. Vyplatí se jim proto raději našetřit na kabelku s logem, která alespoň všem jasně ukáže, co si mohou v módním světě dovolit.

    Quiet luxury je tedy pouze trend, který není inovativní, ani nečekaný. V minulosti jeho éru móda zažila například v 90. letech minulého století nebo v důsledku recese v roce 2008. Nejbohatší vrstvy společnosti, pyšnící se takzvanými „old money“, se v podobném stylu zase oblékají už po dekády. Současný trend proto s největší pravděpodobností brzy pomine. Existuje jen jedna cesta, jak by se mohl milovníkům módy hlouběji vepsat pod kůži.

    Spojený je totiž také s udržitelností a vyšší kvalitou. V tváří tvář recesi si někteří zákazníci přejí méně utrácet a nakupovat raději kousky, které jim vydrží několik let a nerozpadnou se po prvních dvou praních. Logicky proto také investují do elegantních a nestárnoucích outfitů, které zároveň odrážejí současné looky některých celebrit. Součástí módního průmyslu však ale budou vždy oba světy. Tedy jak tichá a pouze znalcům přístupná, tak křiklavá a o pozornost prosící móda.

    Zdroj: Business of Fashion, Time, NSS Magazine, YouTube, Instagram, Reuters