Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 153

    Vneste do své beauty rutiny udržitelnost. Zero-waste produkty potěší i pomůžou

    0
    zero-waste kosmetiku nabízí i značka Ethique
    zero-waste kosmetiku nabízí i značka Ethique

    Pokud jste se letos rozhodli žít o něco více udržitelným životním stylem, pak je jedním z bodů na vašem pomyslném seznamu potřebných kroků zcela jistě i kosmetika. Její zero-waste a ekologická verze totiž dokáže potěšit vaši pokožku, ale zároveň pomoci životnímu prostředí. Jedná se tedy sice o drobnou, ale přesto zásadní změnu.

    Výběr nové kosmetiky, která splňuje všechny vaše požadavky na „zelené“ produkty, není vždy jednoduchý. Zvolili jsme proto několik z nich, nabízejících nejen organické skin care pomocníky, ale ve většině případů také ty zero-waste. Jejich obaly od lahviček i kelímků lze totiž recyklovat, vrátit a opět využít nebo zcela rozložit.

    S UpCircle zabráníte plýtvání potravinami. Značka využívá použitá kávová zrnka

    Principem zero-waste je vytváření nulového odpadu. Takového cíle lze dosáhnout různými způsoby. Například značka UpCircle vytvořila schéma, které jeho zákazníkům umožňuje prázdné obaly vrátit. Je pak jen na nich, jestli se je rozhodnou opět naplnit, nebo je přenechají dalším zájemcům.

    Zdroj: UpCircle

    Společnost ovšem zatoužila po tom, snížit odpad ještě o něco více. Také proto svůj byznys odstartovala úspěšným prodejem scrubů, vyrobených z použitých a rozemletých zrnek kávy. Dnes už ovšem v její nabídce najdete téměř každý produkt, který byste ve své skin care mohli potřebovat, tedy čisticí mléko, sérum i krém.

    Papírové obaly značky Meow Meow Tweet rozložíte i na zahradě. Pleť potěší krém i všestranný balzám

    Společnost Meow Meow Tweet se proslavila především svými ekologickými deodoranty. Prodává je totiž v krémově formě, kterou umístila do papírového obalu. Ten se dá jednoduše kompostovat a zahrabat ho proto můžete i doma na zahradě. Ne všechny produkty by ovšem v papíru „přežily“. Vyráběné jsou proto buď ze skla, nebo kovu.

    Značka proto zároveň vytvořila doplňovací systém, který vám umožní produkt po jeho spotřebování opět využít. Jelikož jsou navíc produkty vyráběny ručně, balené jsou do menších balení. Vybrat si pak můžete z roztomilého krému nebo třeba všestranného balzámu na pleť. Společnost pak každý měsíc vybere jinou organizaci, které daruje část svých výdělků.

    Zero-waste masku najdete u Battle Green, drobné značky ze severního Walesu

    Většina udržitelných značek se ovšem drží naprostých beauty základů. Nabízí proto většinou čisticí gely a krémy. Sem tam objevíte i nějaká séra. Pokud ovšem chcete svou pleť rozmazlit ještě o něco více, přijdou vám vhod i zero-waste masky. Nabízí je například značka Battle Green, která má své kořeny v zeleném severním Walesu.

    Zdroj: Battle Green

    Vybrat si u ní můžete hned z několika variant přírodních masek. Většinou se jedná o různé směsi jílu a bylinek, schované v kompostovatelném obalu. Vyzkoušet můžete také stejně různorodou řadu balzámů na rty. Potěší vás široký výběr příchutí i stejně rozložitelné balení.

    Klasické kostky mýdla jsou zpět. Schovávat se v nich mohou užitečné scruby i čisticí gely

    Snad nejdokonalejší podobou zero-waste kosmetiky jsou jednoduché kostky mýdla. Zabalené jsou totiž pouze v papírovém obalu, který snadno zrecyklujete. Jejich genialitu pochopila také značka Ethique. Svým zákazníkům proto nabízí opravdu široký výběr. Do své skin care rutiny tak můžete zařadit například i scrub na obličej.

    Zdroj: Ethique

    Ve stejné podobě ale naleznete také užitečný čisticí gel. Produkty značky jsou navíc vytvořené z etických zdrojů a bez použití palmového oleje. Kromě toho splňují veganské a cruelty-free certifikace. Důležité je si ale pamatovat, že i když nejsou všechny zero-waste značky stoprocentně perfektní, nabízejí alespoň maličký krok k lepšímu životnímu prostředí.

    Zdroje: Vegan Cuts, Pebble Mag, Instagram

    Nákupní seznam na březen: Oslavte Den žen s vůní Cosmic od Kylie Jenner nebo vyrazte na jarní procházku s kolekcí Nike a Jacquemus

    0
    Kolekce od Nike a Jacquemus.
    Kolekce od Nike a Jacquemus.

    Březen je měsíc, kdy poprvé ucítíme skutečný dotek dlouho očekávaného jara a teplých slunečních paprsků. Mimo jiné je však věnován oslavě žen. Ať už tedy hledáte nové elegantní kousky na procházku rozkvetlým parkem, nebo dárek ke Dni žen, máme pro vás seznam všeho potřebného.

    Nová kolekce Phoebe Philo vykoukne zpoza roušky tajemství

    Zdá se, že 7. března přál vesmír všem nákupním nadšencům. Na čtvrtek totiž připadlo odhalení druhé kolekce zbožňované návrhářky Phoebe Philo. Debut její značky z října loňského roku představoval velkolepý návrat na módní scénu. Není tedy divu, že byl vyprodán během několika okamžiků.

    Tentokrát přichází návrhářka s kolekcí, která by měla nést název A2. Zbytek však zůstává skutečným překvapením. Philo se statečně drží hesla „tichá voda břehy mele“ a my tak o jejím novém počinu nevíme vůbec nic. Jeden jediný instagramový reel však naznačuje, že se opět můžeme těšit na statement kousky v podobě výrazné obuvi.

    V oblečení od Sadalsuud House se stanete skutečnou Cherry Cherry Lady

    Na procházku jarní přírodou nebo při vychutnávání ranní kávy na slunné terase se můžete zachumlat do pohodlné soupravy od populární české značky SadalSuud House. Její proslulou specialitou jsou luxusní lounge kousky laděné do monochromatických odstínů.

    Zdroj: SadalSuud House

    Nová kolekce ve výrazné červené barvě se skládá z pohodlné mikiny a tepláků, perfektní pro cool off-duty look. Komplet doplňte čepicí ve stejném stylu a získáte dokonalý look pro rána začínající lekcí pilates nebo s matcha latté v ruce.

    Duo Nike a Jacquemus přináší módní kousky na sport, ale také na párty

    Přicházející jaro je ideální příležitostí, jak se vymanit ze zimního spánku a vyrazit do probouzející se přírody. První teplejší dny roku si můžete užít stylově díky nejnovější spolupráci značek Jacquemus a Nike.

    Zdroj: Jacquemus

    Nejvýraznějším kouskem je bezpochyby taška ve tvaru ikonického loga Nike v několika barvách. Na první pohled vypadá zvláštně, ale musíme uznat, že jde o geniální nápad a unikátní kousek do každé kabelkové sbírky.

    Kolekce se zaměřuje na sportovní oblečení, proto nesmí chybět ani tenisky nebo sportovní podprsenky. Zároveň je plná elegantních kousků, které v sobě nesou minimalistický šarm, jenž je pro Jacquemus jedinečný. Bez problémů je tak vynosíte i na párty nebo na večeři s přáteli.

    Podmanivá vůně Cosmic podtrhne vaši ženskost

    Impérium podnikatelky Kylie Jenner roste závratnou rychlostí. Tentokrát do svého portfolia Kylie Cosmetics přidává debutovou vůni Cosmic. Postavená je především na hřejivých květinových tónech červené pivoňky a hvězdicového jasmínu. V jejím srdci najdete i tóny zlatého jantaru. Mimo jiné ucítíte také cedrové dřevo, citrusové aroma červeného pomeranče a akord sofistikovaného vanilkového pižma.

    @kyliejenner

    special thank you to my master perfumer and team who made my dream fragrance come to life. coming 3/7

    ♬ original sound – Kylie Jenner

    Samotný flakon je minimalistický. Má značně asymetrický tvar bez jakýchkoliv ostrých linií. Lahvička je průhledná s kulovitým uzávěrem a padne tak ndo dlaně jako ulitá. Pokud vás tato nadpozemská vůně nadchla, tak neváhejte. Pořídit si ji můžete od 7. března na stránkách Kylie Cosmetics.

    Zdroje: Hypebeast, Highsnobiety, TikTok, Instagram

    Černá jako nadčasová barva. Noste ji správně a vytvořte v šatníku jarní blackout

    0
    Černá jako základ celoročního šatníku.
    Černá jako základ celoročního šatníku.

    S blížícím se jarem mnozí z nás přemýšlejí o osvěžení šatníku svěžími barvami a nejrůznějšími vzory. Avšak pro ty, kteří se cítí přitahováni elegancí a silou jednoduchosti, není ani jaro překážkou. Černá totiž zůstává nepřekonatelnou stálicí, dodávající každému outfitu bezchybný šarm. Ať už jde o šaty, lehký kabát nebo tote bag, černá zkrátka nikdy nezklame. 

    I když se černé outfity tváří jako zdánlivě jednoduchá disciplína, ve skutečnosti je tomu přesně naopak. Když totiž nosíte primárně černou, vždy je nejlépe vidět použitý materiál. Jakmile se dostanete pod špatný úhel pohledu či zářící světlo nebo vás venku zastihne byť jen slabý déšť, jde i na dálku rozeznat jeho kvalitu. Někdy působí vyšisovaně, jindy vyniknou nevkusné žmolky. Při výběru se tedy zaměřte na materiál více než u jiných barev.

    Klíčovým prvkem šatníku je černé tričko. Zaměřte se na gramáž a zkontrolujte preciznost švů

    Móda nepodléhá pouze avantgardním a výrazným prvkům. Základem každého šatníku by proto mělo být kvalitní černé tričko, které dokáže často vytvořit větší dojem než mnohé do hloubky promyšlené kreace. Například ve spojení s klasicky střiženým párem džínů může působit mimořádně atraktivně. Ovšem pouze za předpokladu, že zvolíte produkty vyšší kvality.

    Zdroj: Bottega Veneta, COS

    Poohlédnout se stačí například v buticích COS, ve kterých jsou gramáž i materiály triček naprosto v pořádku. Navíc si nákupem neuděláte ani čáru přes rozpočet. Nejslušivější střihy jsou rovné a lehce zkrácené. Výsledkem je štíhlejší vzhled. Každý módně uvědomělý člověk pak pozná, že se nejedná o produkt fast fashion řetězců.

    Jaro je ideální příležitostí vynést jumpsuit. Vkusné a moderní možnosti nabízí Saint Laurent

    S kombinézami se v poslední době setkáváme častěji než kdy dříve. Za své mluví například nejnovější kolekce značky Loewe, která obsahuje několik, dokonce i pánských, kombinéz. Oproti koženým variantám od Loewe pak přišel módní dům Saint Laurent s jemnější a nositelnější verzí.

    Zdroj: Saint Laurent

    Ať už sáhnete po průhledné, nebo neprůhledné kombinéze, budou obě vypadat naprosto perfektně. Postačovat budou i po „termické“ stránce. Dokonale vás ochrání přes stále ještě trochu chladným jarním počasím. Pásky se následně postarají o slušivou a elegantní siluetu.

    Jednoduchý kabát najde nečekané využití. Navrstvíte ho na jakýkoliv styl

    Trenčkot i vlněný kabát najdou na jaře velké využití. Ne každý den teplotní hranice vyšplhá na takzvané počasí na mikinu, proto musíte myslet také na nepříznivé dny. Rána i večery bývají navzdory teplým dnům chladná. Právě proto se vám budou zmínění dva pomocníci tolik hodit.

    Zdroj: The Row

    Jednoduché černé kabáty mají ale určitou vlastnost, kterou jiné oděvy nedisponují. Jsou totiž kompatibilní s jakýmkoliv stylem. Přehodíte je přes teplákovku i formální outfit. Pokud nechcete investovat do ikonického Burberry, skvělou nabídku naleznete u The Row.

    Černé šaty jsou neodmyslitelnou složkou šatníku. Zachovejte je jemné a čisté

    Jaro je skvělou příležitostí, kdy můžete dát na obdiv černé šaty. V létě ja na ně moc velké horko a v podzimních nebo zimních obdobích zase chladno. Skvělé modely z aktuálních kolekcí nabízí třeba Acne Studios nebo Versace.

    Zdroj: Acne Studios, Versace

    Acne Studios si pak naše srdce získalo díky precizně řešené spodní části. Je navíc až dech beroucí, kolik pozornosti si černé šaty získají. S decentními šperky a páskovými heels s otevřenou špičkou získáte bezchybný look během několika minut. Jednodušší a vkusnější varianta snad neexistuje.

    Stylová tote bag je praktický pomocník i výrazný doplněk. Ferragamo i Toteme si letos dali obzvlášť záležet

    Do tote bag vložíte počítač, výbavu do fitness centra i objemný diář, a přesto budete vypadat stylově. Jde o každodenní kousek, který by neměl chybět opravdu nikomu. Tašku lze totiž využít také jako cestovní víkendové zavazadlo. Na scénu se podle posledních přehlídek vrací tradiční tvary jako například Belted tote espresso od značky Toteme. Pytlovitý tvar v broušené kůži je navíc měkký, takže toho pojme ještě více.

    Zdroj: Salvatore Ferragamo, Toteme

    Sofistikovanější verzi pak nabízí Salvatore Ferragamo. Ačkoliv jde v poslední době o velmi opomíjenou značku, absolutně nechápeme proč. Všechny tote bags v aktuální nabídce totiž vypadají perfektně. Rovněž oceňujeme výběr atypických geometrických tvarů.

    Módní novinky v kostce: Margiela i Michael Kors objevují metaverse a Louis Vuitton víta Antoine Dupont

    0
    Michael Kors objevuje metaverse
    Michael Kors objevuje metaverse

    Konec Pařížského týdne módy neznamená, že se ve světě módy neděje nic nového. Právě naopak. Módní domy Michael Kors i Maison Margiela oznámily zapojení do „vesmíru“ metaverse. Značky Lacoste a Louis Vuitton pak přivítaly nové ambasadory. Ta první spolupracuje s hercem Wang Yibo, zatímco ta druhá s hráčem rugby Antoine Dupont. Herec Dwayne „The Rock“ Johnson zase uvedl vlastní kosmetickou řadu.

    Louis Vuitton se chystá na letní olympijské hry. Do svých řad přivítal Antoine Dupont

    Francouzská značka Louis Vuitton oznámila nového ambasadora. Zastupovat ji bude slavný hráč rugby Antoine Dupont. Zároveň se jedná už o šestého sportovce, kterého bude módní dům sponzorovat na nadcházejících letních olympijských hrách. „Žene se za excelencí a má ambiciózní cíle. Neustále tak překračuje své hranice, aby tak dosáhl svého snu získat olympijské zlato,“ okomentovali událost zástupci společnosti.

    Maison Margiela proniká do digitálního světa. Představí Tabi v jejich metaverse verzi

    Mnohé luxusní značky postupně objevují taje nejnovějších technologií. Nově k nim patří také módní dům Maison Margiela. Ve středu totiž prohlásil, že do světa metaverse uvede své ikonické boty Tabi. K zakoupení tak budou nově i ve formě NFT, a to v bílé a limitované černé edici. „V současné době se technologie čím dál více propojuje s fyzickým světem. Je pro nás tedy fundamentální objevovat a experimentovat s digitální sférou,“ vysvětlila značka.

    Zdroj: Maison Margiela

    Nového ambasadora vítá i Lacoste. Stal se jím čínský herec Wang Yibo

    Módní značky se v poslední době snaží zaměřit na čínský trh, jehož potenciálu chtějí využít. Dává tedy smysl, že si společnost Lacoste vybrala nejnovějšího ambasadora z řady čínských hvězd. Stal se jím totiž herec Wang Yibo. I když v Evropě jeho jméno ještě příliš neprorazilo, na čínské sociální síti Weibo má přes 40 milionů sledujících. „Je vždy ochotný vystoupit ze své komfortní zóny,“ vyzdvihli zástupci Lacoste.

    Metaverse se nebojí ani Michael Kors. Oznámil spolupráci s FashionVerse

    Uživatelé známé hry FashionVerse se mohou radovat. Až do 10. března budou mít totiž možnost vyzkoušet nové scény i kousky od společnosti Michael Kors. K dispozici dostanou různé „scény“ ze života typické Michael Kors ženy. Zároveň si vyzkouší stylizaci značkového oblečení, jako jsou šaty, overaly, ale i kabelky nebo sluneční brýle. Pokud uživatelé splní všechny požadované výzvy, získají speciální digitální kabelku známé značky.

    Dwayne „The Rock“ Johnson vstupuje do beauty průmyslu. Uvede značku Papatui

    Herec Dwayne „The Rock“ Johnson už si dávno zvykl na to, že k němu vzhlíží nejeden muž. Sám totiž popsal, že se na něj neustále někdo obrací pro radu ohledně posilování, zdravé stravy nebo duševní hygieny. Dalším tématem, které jeho fanoušky zajímá, je ale i jeho skin care rutina. Rozhodl se proto, že je na čase, aby jim daroval vlastní beauty řadu pro muže s názvem Papatui. V neděli ji odhalí americký řetězec Target.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X

    Prožijte na dovolené dokonalou očistu. Relax i příval energie nabízí luxusní jógové pobyty

    0
    yoga retreat v Como Shambala Estate na Bali
    yoga retreat v Como Shambala Estate na Bali

    Skvělý způsob, jak se na dovolené stoprocentně zregenerovat, představují daleké jógové pobyty. Nejen, že si na nich užijete všudypřítomnou dech beroucí přírodu. Získáte také možnost protáhnout své tělo pod dohledem profesionálů. Odměnou vám bude špičková kuchyně i luxusní spa. Domů tak odjedete jako znovu zrození.

    Získejte nedocenitelné propojení s přírodou. Najdete ho v Como Shambala Estate na Bali

    Nedaleko okouzlujícího města Ubud na ostrově Bali leží jeden z nejvyhlášenějších resortů světa jógy. Ubytování Como Shambala Estate totiž nabízí dokonalé propojení s přírodou. Harmonii svým návštěvníkům pomáhá nalézt už od roku 1998. Od té doby se mu povedlo vybudovat dech beroucí pohádkový komplex.

    Zdroj: Como Shambala Estate

    Kromě cenných lekcí jógy a meditace nabízí také indonéské a ájurvédské masáže. Složit hlavu můžete v jedné z pěti vil, ze kterých spatříte nedaleká okouzlující rýžová pole. K regeneraci vám napomůže také posvátný rituál, dlouhé procházky po okolí nebo lokální zázvorový čaj s tamním medem.

    Odpočiňte si v bývalém maharádžově paláci. Na jedinečný zážitek láká hotel Ananda v Himálajích

    Opravdu originální výlet pak zažijete při cestě do resortu Ananda, nacházejícího se na úpatí Himálají. Tím ovšem jeho jedinečnost nekončí. Exkluzivní je mimo jiné také proto, že své hosty ubytuje v bývalém maharádžově paláci. Cítit se tak budete opravdu speciálně. Uvnitř skvostné budovy vás navíc čekají ještě další milá překvapení.

    Zdroj: Ananda Spa

    Tamní jógoví učitelé vám totiž sestaví plán dle vašich individuálních potřeb. Regeneraci pak zaručí jedna z tradičních technik, jako je Asana nebo Pranayama. Zaměřují se totiž především na uvolnění napětí, které si s sebou do resortu jistě přivezete. Na míru vám bude „ušitý“ také jídelníček, a to podle vašeho ájurvédského typu těla.

    Relax i nezapomenutelný work out nabízí resort Samahita. Jedná se o jednu z nejlepších destinací v Asii

    Přemýšlíte o dovolené v Thajsku, ale nejste si jistí, která zákoutí asijského ráje objevit? Zamiřte například do resortu Samahita, který své dveře otevřel už v roce 2003. Od té doby si vybudoval pověst jednoho z nejlepších jóga pobytových hotelů v Asii. Může za to nejen jeho fascinující lokace, jen pár metrů od pohádkové pláže, ale také velice kvalitní program.

    Zdroj: Samahita Retreat

    Skvěle totiž sedne jak pokročilým jóga milovníkům, tak úplným začátečníkům, kteří se do světa jógy teprve pomalu noří. Nabízí totiž pět hodin denní praxe, která může, ale nemusí, zahrnovat i opravdu náročný work out. Přihlásit se tak lze na spin classes, dynamickou vinyasa lekci nebo vysoce intenzivního posilování středu těla.

    Tradiční jóga praxi ukrývá resort Shreyas. Chronické napětí uvolní speciální masáže i ručně nasbírané bylinky

    Opravdu klidnou variantu jógového pobytu naleznete v indickém resortu Shreyas nedaleko města Bangalore. Každé ráno v něm přivítáte poklidnou asanou a následující meditací. Hluboko do sebe se můžete ponořit také díky speciálním uzdravujícím nebo trataka meditacím. Svaly vám zaručeně uvolní i jóga nidra.

    Zdroj: Shreyas Yoga Retreat

    Tím ovšem ultimátní relaxační zážitek nekončí. K dispozici vám budou také ozdravné peelingy nebo masáže, při kterých tamní profesionálové využívají ručně natrhané lokální bylinky. Tamní gastronomie vám zase umožní obdařit se čerstvým ovocem a indickými specialitami, jako je klasické curry nebo chléb roti.

    Zdroje: Condé Nast Traveller, Health and Fitness Travel

    Paříž dala sbohem týdnu módy. Rozloučila se show od Louis Vuitton i Chanel

    0
    Chanel podzim a zima 2024
    Chanel podzim a zima 2024

    Týden módy dal Paříži sbohem ve velkém stylu. Na poslední chvíli totiž odhalil přehlídky dvou nejslavnějších módních domů. Své nové kolekce totiž předvedl Louis Vuitton a Chanel. Obě značky pak sklidily velký úspěch. Návrhář Nicolas Ghesquière oslavil 10. výročí v čele Louis Vuitton, zatímco návrhářka Virginie Viard vzdala hold filmu A Man and a Woman.

    Módní dům Chanel načerpal inspiraci ve světě filmu. Uctil slavný francouzský snímek

    Nejnovější návrhy značky Chanel, jako by svou atmosférou připomínaly klasický francouzský film. Není se čemu divit, jedním takovým se totiž jejich autorka, návrhářka Virginie Viard, inspirovala. Její kolekce měla za cíl vzdát hold slavnému snímku A Man and a Woman. Na jeho poctu nechala kreativní ředitelka Chanel natočit i speciální krátké video.

    Obsadila do něj dvě slavné osobnosti, tedy herečku Penélope Cruz a herce Brada Pitta. Zároveň se totiž jednalo o začátek nové kampaně pro model kabelky s názvem 11.12. Návrhářka Virginie Viard v minulosti navrhovala kostýmy a ve světě filmů je proto jako doma. Snímek A Man and a Woman se navíc v roce 1966 točil v přímořském městečku Deauville. Právě v něm roku 1912 odstartovala Coco Chanel svůj byznys.

    Zdroj: Reuters

    Samotná kolekce pak představila outfity, které by do známého filmu i malého městečka na pobřeží Normandie bezchybně zapadly. Téměř všechny modelky měly na hlavě nasazené obří klobouky různých barev. Doplňovaly dlouhé splývavé šaty, rozevláté sukně nebo klasické tvídové kostýmky. Jednotlivé návrhy tak připomínaly různé ikonické éry 20. století.

    Louis Vuitton oslavil 10. výročí Nicolase Ghesquiér. Představil mix sci-fi a sportovních návrhů

    Velice očekávaná pak byla na Pařížském týdnu módy také kolekce módního domu Louis Vuitton. Kreativní ředitel jeho dámské sekce Nicolas Ghesquière totiž oslavil 10. výročí své role. Nedávno přitom podepsal smlouvu, která ho v ní udrží na dalších pět let. Jeho nejnovější kolekce proto sloužila jako souhrn jeho nejvíce typických prvků. Spojovala tak sportovní kousky s těmi připomínajícími „sci-fi“ styl.

    Zdroj: Reuters

    Mezi nejvýraznější návrhy show patřily dlouhé strukturované šaty poseté peřím a vytvořené z několika vrstev. Pozornost na sebe upoutaly také oversized chlupaté rukavice. Mezi o něco nositelnější kousky patřily originální sportovní bundy různých barev. Přehlídku pak na další úroveň pozvedli kromě jednotlivých looků i její účastníci. Dorazila na ni totiž mimo jiné také první dáma Francie Brigitte Macron.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    PFW pod drobnohledem. Hlavní město módy opouští tichý luxus a vrací se do minulosti

    0
    Ann Demeulemeester zima 2024
    Ann Demeulemeester zima 2024

    Pařížský fashion week je za námi. Proto nezbývá než se ponořit do další série týdnů módy pod drobnohledem. Módní žízeň ukojila přehlídková mola značek Balenciaga, Dior nebo Dries Van Noten. Opět ale nesmíme zapomenout na módní domy, které se netěší tak velké popularitě jako zmínění velikáni. Avšak potlesk si zaslouží naprosto stejný.

    Jedním slovem atypické. Módní dům Sacai opět předvedl avantgardní outerwear

    Jak už je u značky Sacai zvykem, dočkali jsme se velmi atraktivní nabídky bund, sak i středně dlouhých kabátů. Letos nás nejvíce zaujala materiálová kompozice a tvar jednotlivých blejzrů. Opticky oddělené rukávy jsou opravdu fascinující, a to i v chic kostkovaném vzoru.

    Zdroj: Sacai

    Klasické vzory, jako jsou kostky či pruhy, přitom často bývají ošemetné. Ne vždy se zadaří vymyslet je tak, aby vypadaly vkusně. Právě tahle značka toho ovšem docílila. Rok 2024 navíc patří opulentním rukávům. A jak lze vidět, i Sacai nás v jejich trendu utvrdil. Kombinace velkých kapes, nabíraných rukávů i návleků na nohy pak působí neodolatelně.

    Marine Serre sází na jemné řasení. Zachovává ikonický potisk a nebojí se ani motivu hadí kůže

    Přehlídkové molo Marine Serre pohltily velmi výrazné barvy. Ať už se jednalo o odstíny červené nebo fialové, kompozice barev mezi sebou příjemně rezonovala. Hlavní zprávou, kterou jsme si ale z přehlídky vzali, bylo jemné řasení. Skvěle ozvláštnilo texturu celého oděvu a maximálně korespondovalo s výraznými půlměsíčky, které módní dům zasadil, kam se dalo.

    Zdroj: Marine Serre

    Motiv hadí kůže pak umocnil hned několik modelů v řadě. Při prvním pohledu nás jeho mix s ikonickými půlměsíčky vylekal. Po detailnějším prohlédnutí ale zjišťujeme, že hadí kůže je jediná, která doslova syčí podobnou ostrostí jako klasický signature print značky. Výběr zvířecího vzoru tedy dopadl na výbornou.

    Lesní archiv, který je třeba detailně prozkoumat. Značka Ann Demeulemeester, jako by se vrátila z expedice pohádkovými hvozdy

    Náš obdiv si Ann Demeulemeester na Pařížském týdnu módy zasloužila díky ukázkovému vrstvení naprosto rozdílných materiálů. Všimněte si precizní kombinace saténových šatů, vlněného kabátu a přírodně vyhlížejícího kožešinového přehozu. Dokonalý kabát v cherry chocolate odstínu zase jemně souzní s fluffy atypickou košilí.

    Zdroj: Ann Demeulemeester

    Výběr barevné palety opět reflektuje oblibu zemitých odstínů, se kterými nikdy nic nezkazíte. Za největší mistrovský kousek pak rozhodně uznáváme look na poslední fotografii. Neformální oblek je znovu precizně navrstven. Okořenily ho ale navíc kožené boots s kravatou ze stejného materiálu.

    Kolekce chránící před nepředvídatelnými podmínkami. Heliot Emil čerpá inspiraci z motosportu

    Designér Heliot Emil propojuje módní oděv s praktickou stránkou. Jeho nejnovější kolekce má za úkol chránit svého nositele před nepříznivými podmínkami, které ho mohou potkat úplně kdekoliv. O neotřelou přitažlivost se pak stará nádech motosportu, který se projevuje drsnými prvky i materiály.

    Svrchní oděvy navíc disponují asymetrickými částmi, které ve podzimním i zimním větru elegantně poletují. Tím se kolekce velmi zjemňuje a vyrovnává balanc mezi surovostí, kterou zapříčiňují především boty s velice výraznými hranatými špičkami.

    Zdroje: Instagram

    Rozjasněte s jarem i svou pleť. Pomůže TikTok trend zvaný skin flooding

    0
    skin flooding trend
    skin flooding trend

    Sociální síť TikTok ukrývá bezednou zásobu triků a trendů, se kterými můžete vylepšit svou pleť. S přicházejícím jarem se bude hodit především vychytávka známá pod názvem skin flooding. V podstatě se jedná o způsob vrstvení jednotlivých produktů, zaručující efektivnější udržení hydratace ve vaší pokožce.

    Populární skin care rutiny odcházejí letos ve světě trendů do pozadí. Mnohem větší pozornost se totiž upíná například na péči o vlasy nebo celé tělo. Přesto se na platformě TikTok mezi populárními hashtagy udržel ten s názvem skin flooding. Jedná se o techniku péče o pleť, která sociální sítě plnou silou zasáhla už loni. Díky své úspěšnosti se na nich ovšem drží i nadále.

    Principem skin flooding je vrstvení jednotlivých klíčových produktů způsobem, který pomůže ve vaší pokožce lépe zadržet vodu. Výsledkem bude tedy mnohem hydratovanější pleť. Ingredience vašich beauty pomocníků se navíc dostanou hlouběji a stanou se tak efektivnějšími. Při jejich nesprávném vrstvení totiž můžete omylem docílit toho, že je o jejich účinné schopnosti ochudíte.

    Zdroj: The Ordinary, CeraVe

    Prvním klíčem ke skin flooding je vrstvení produktů od těch nejvíce řídkých po ty nejhutnější a nejtěžší. Začít byste proto měli s čisticím gelem. Následně na čerstvě vyčištěnou pleť naneste séra založená na vodě. Těmi může být například kyselina hyaluronová nebo niacinamide. Dále lze použít i matná séra, pokud s těmi předchozími „kamarádí“. Vrstvení zakončete kvalitním krémem.

    Tajemstvím k hydratované pleti je navlhčený obličej. Nechte ručník stranou

    Metoda skin flooding ukrývá také druhý trik, který vám napomůže k lepší hydrataci. Poté, co si pleť umyjete, měli byste ji nechat vlhkou. Neutírejte ji tedy dosucha ručníkem. Ještě, než zcela uschne, naneste na ni zmíněné první sérum. Právě tento krok zaručí, že se ingredience z jednotlivých produktů dostanou hlouběji do vaší pokožky. To je tedy vše, co k trendy péči potřebujete. Jednoduché.

    @dermdoctor The latest skincare trend… SKIN FLOODING? @Amazon @loréal paris #dermatologist #skincare #hyaluronicacid #LorealParisHAHA #LorealParisPartner ♬ Hey – L'Oréal Paris

    Nutno ovšem podotknout, že byste měli vždy dodržovat instrukce jednotlivých sér. Dávejte si také pozor na to, které produkty kombinujete. Některé z nich se navíc nesmí používat každý den, nebo například ráno. Jinak je ovšem skin flooding bezrizikový. Kromě hydratované pokožky vám navíc vyslouží lepší make-up. Čím lepší „podklad“ budete mít, tím lépe se usadí na vaší tváři.

    Zdroje: InStyle, Professional Beauty, Endota Spa, TikTok

    Sociální sítě nestačí. Proč ve svých životech potřebujeme „třetí místa“?

    0
    Proč potřebujeme v životě "třetí místa"?
    Proč potřebujeme v životě "třetí místa"?

    Platformy TikTok a YouTube v poslední době zaplavila videa o tom, proč bychom do svých životů měli zapojit takzvaná třetí místa. Jedná se o koníčky nebo komunity nesouvisející s naším domovem nebo prací. Jejich přítomnost totiž prokazatelně zlepšuje naši psychickou pohodu. V současnosti jich ovšem ve společnosti rapidně ubývá.

    Uživatelé sociálních médií mezi sebou šíří staronový koncept, kterým se snaží poukázat na nezdravý životní styl současné společnosti. Poukazují totiž na potřebu „třetích míst“. Naše životy se dle nich v posledních dekádách scvrkly pouze na „první“ nebo „druhá“ místa. Tím hlavním je myšlený náš domov. Trávíme v něm totiž čím dál více času. Často z něj ani nevycházíme, protože pracujeme na „home office“.

    Z pohodlí postele nebo pohovky navíc můžeme hrát hry, volat si s kamarády, sledovat filmy nebo se vzdělávat. Tím ovšem přicházíme o takzvané druhé místo, kterým je pracoviště. I když většina lidí do kanceláře i nadále dochází, často už si neumí vytvořit prostor pro ono zmíněné třetí místo. Myšlená je tím jistá komunita nebo prostor, které nesouvisejí ani s naší prací, ani s domácností. Zkrátka nám přinášejí radost.

    Pro každého proto bude koncept představovat něco jiného. Vycházky do parku, čtenářský klub, tancování nebo hospoda. Důležité je, aby ono místo obsahovalo prvek socializace, ať už aktivní, nebo pasivní. Nemusíte si hledat nové kamarády nebo rozvíjet dlouhé a hluboké konverzace. Měli byste ovšem kolem sebe mít další lidi. Podmínkou také je, abyste komunitu navštěvovali pravidelně a s radostí.

    Chatování s kamarády se nepočítá. Sociální sítě vytváří falešný pocit socializace

    Termín „třetí místo“ poprvé použil v 80. letech minulého století sociolog Ray Oldenberg, a to ve své knize The Great Good Place. Důležitost konceptu od té doby vědci staví především na jeho pozitivních dopadech na utváření naší identity i psychické pohody. Také proto se do něj nepočítá pouhé nakupování nebo návštěva kaváren. Právě tato, pro nás tak užitečná, „místa“ ovšem v poslední době ztrácíme.

    @cbwritescopy

    Make local bars and pickup basketball leagues great again

    ♬ original sound – Christian

    Čím dál více lidí se totiž pohybuje hlavně mezi prací a domovem, nebo ve svých příbytcích zůstává úplně. Sociální sítě pak poskytují jakýsi falešný dojem socializace. Po dlouhém pozorování ostatních lidí, psaní komentářů nebo chatování s kamarády nabýváme dojmu, že máme ostatních plné zuby a nepotřebujeme se s nimi potkávat i „na živo“. Tím ovšem přicházíme o zcela přirozený a přínosný koncept, který nám jednoduše zlepší běžný den.

    Zdroje: House Beautiful, Today, Instagram, TikTok

    PFW: Stelle McCartney došla trpělivost. V nejnovější kolekci apeluje na záchranu matky Země

    0
    Stella McCartney podzim a zima 2024
    Stella McCartney podzim a zima 2024

    Mezi pondělními přehlídkami na Pařížském týdnu módy jednoznačně vynikla ta od návrhářky Stelly McCartney. Zprostředkovala totiž její frustrace nad tím, že nadále neděláme dost pro to, abychom zamezili globálnímu oteplování. Modelky proto nejnovější návrhy ironicky předvedly ve skleníku. Doprovázelo je navíc naštvané video s provokujícími otázkami.

    Vzkaz nejnovější show na Pařížském týdnu módy návrhářky Stelly McCartney nemohl být jasnější. Probuďte se. Začněte jednat. Návštěvníci přehlídky pochopili její téma ve chvíli, kdy je na jejím začátku z videa oslovily uznávané herečky Olivia Colman a Helen Mirren. Přečetly totiž naléhavý i provokující dopis od „matky Země“. Proč už mě nemilujete? Potřebuju, abyste mi to ukázali. Už je… na čase.

    Rázná slova doprovázely nádherné snímky přírody, zachycující hory, moře i zvířata. Postupně je ovšem vystřídala méně okouzlující videa, ukazující tající ledovce nebo bezlesá pohoří. Téma přehlídky zdůraznila také samotná lokace. Modelky totiž nejnovější návrhy Stelly McCartney předvedly ve skleníku. Odkázaly tím na čím dál více problematické emise skleníkových plynů.

    Je samozřejmostí, že na environmentální krizi reagovala i samotná kolekce. Až 90 procent jejích kousků bylo proto vytvořeno ze „zodpovědných materiálů“. Na mole se navíc neobjevila ani známka po kůži nebo kožichu. McCartney totiž opět dokázala, že vysoké módy lze snadno dosáhnout i bez zabíjení zvířat. Odhalila také řadu zářivých flitrů, na které pro změnu nepoužila žádné plasty.

    Stella McCartney umně balancuje mezi světy pánské i dámské módy

    Samotná kolekce pak geniálně kombinovala dámské i pánské módní prvky. Široká ramena, super dlouhé kabáty a volné kalhoty tak kontrastovaly s téměř průhlednými body nebo extra krátkými kabátky. Ukázkou dokonalé rovnováhy mezi oběma „světy“ byla také oversized saka, která modelky převedly rozepnutá a bez jakéhokoli topu. Doplněná byla pouze o super krátké šortky.

    Zdroj: Reuters

    Nejnovější kolekce tedy umně zachycuje to, čím je Stella McCartney tak známá. Kromě svého klasického stylu se nechala inspirovat také 70. lety minulého století. Právě ta totiž návrhářce připomínají její matku Lindu McCartney. Hlavní roli pak v kolekci zaujaly také pletené kousky. Ať už se jednalo o super dlouhé spletené šály nebo šaty s rolákem, vyrobené z regenerovaného kašmíru.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Hypebeast, Instagram, YouTube