Více

    ― Reklama ―

    Luxusní cestování nabývá nových rozměrů. Saudská Arábie plánuje výstavbu prvního pětihvězdičkového vlaku, brázdícího Střední východ. Cestující budou mít na 1300 kilometrů dlouhé cestě možnost spatřit dechberoucí krásy pouště, a to z pohodlí toho nejmodernějšího luxusu. Vlak s názvem Dream of the Desert tak nabízí zcela unikátní zážitek.

    Libanonská architektka Aline Asmar d’Amman okusila za svou kariéru hned několik odvětví luxusního světa. Jako zakladatelka Culture in Architecture studia spolupracovala například i s proslulým Karlem Lagerfeld. Nyní ovšem prozkoumává dosud neprobádané vody. Spolupracuje totiž na výstavbě prvního pětihvězdičkového vlaku křižujícího Střední východ, The Dream of the Desert.

    Na projektu spolupracuje jak ministerstvo kultury Saúdské Arábie, tak Železnice Saúdské Arábie a italská společnost Arsenale Group. Vlak vypraví cestující na 1300 kilometrů dlouhou cestu, začínající v Rijádu a končící ve městě Qurayyat, nacházejícím se kousek od hranice s Jordánskem. „Jedná se o nádhernou věc, ponořit se do dynamického ticha a spirituální mystiky pouště,“ popsala d’Amman.

    Zdroj: Arsenale Group

    „Jedná se o cestovní zážitek, který nemá obdoby,“ prohlásil zase ředitel skupiny Arsenale Paolo Barletta. Dodal, že vlak proto nabídne „plně pohlcující zkušenost“. Prozatím je vypravení prvního luxusního vlaku plánováno na podzim roku 2026. Už před pár dny ovšem architektka Aline Asmar d’Amman zveřejnila na svém instagramovém účtu první fotografie, odhalující interiér luxusních vozů.

    Interiér odráží saúdské dědictví. Tamní kulturu představí speciální program

    Vlak architekta považuje za udržitelný, a to především díky tomu, že na něj použila již existující vagony, vlastněné právě firmou Arsenale Group. Dohromady 14 vagonů přitom bude ukrývat na 34 luxusních apartmá. Zdobit je mají opulentní pozlacené stropy a Art Deco detaily. Recepce zase odráží takzvané majlis, tedy pokoje v saúdských domovech, ve kterých jejich obyvatelé vítají své návštěvníky.

    Kromě unikátních pokojů se mohou cestující těšit rovněž na luxusní restauraci, v níž budou svá díla připravovat lokální, ale i mezinárodní šéfkuchaři. Spojovací chodby pak budou zdobit umělecká díla, odkazující na saúdské dědictví. Součástí jedinečné cesty má být rovněž „kulturní program“, stejně jako „jedinečný turistický itinerář“. Na propracovanější detaily si ale zájemci budou muset ještě počkat.

    Zdroje: WWD, CNN, Condé Nast Traveller, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Napříč pouští z pohodlí luxusu. Střední východ chystá první pětihvězdičkový vlak

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Luxusní cestování nabývá nových rozměrů. Saudská Arábie plánuje výstavbu prvního pětihvězdičkového vlaku, brázdícího Střední východ. Cestující budou mít na 1300 kilometrů dlouhé cestě možnost spatřit dechberoucí krásy pouště, a to z pohodlí toho nejmodernějšího luxusu. Vlak s názvem Dream of the Desert tak nabízí zcela unikátní zážitek.

    - Reklama -

    Libanonská architektka Aline Asmar d’Amman okusila za svou kariéru hned několik odvětví luxusního světa. Jako zakladatelka Culture in Architecture studia spolupracovala například i s proslulým Karlem Lagerfeld. Nyní ovšem prozkoumává dosud neprobádané vody. Spolupracuje totiž na výstavbě prvního pětihvězdičkového vlaku křižujícího Střední východ, The Dream of the Desert.

    Na projektu spolupracuje jak ministerstvo kultury Saúdské Arábie, tak Železnice Saúdské Arábie a italská společnost Arsenale Group. Vlak vypraví cestující na 1300 kilometrů dlouhou cestu, začínající v Rijádu a končící ve městě Qurayyat, nacházejícím se kousek od hranice s Jordánskem. „Jedná se o nádhernou věc, ponořit se do dynamického ticha a spirituální mystiky pouště,“ popsala d’Amman.

    Zdroj: Arsenale Group

    - Reklama -

    „Jedná se o cestovní zážitek, který nemá obdoby,“ prohlásil zase ředitel skupiny Arsenale Paolo Barletta. Dodal, že vlak proto nabídne „plně pohlcující zkušenost“. Prozatím je vypravení prvního luxusního vlaku plánováno na podzim roku 2026. Už před pár dny ovšem architektka Aline Asmar d’Amman zveřejnila na svém instagramovém účtu první fotografie, odhalující interiér luxusních vozů.

    Interiér odráží saúdské dědictví. Tamní kulturu představí speciální program

    Vlak architekta považuje za udržitelný, a to především díky tomu, že na něj použila již existující vagony, vlastněné právě firmou Arsenale Group. Dohromady 14 vagonů přitom bude ukrývat na 34 luxusních apartmá. Zdobit je mají opulentní pozlacené stropy a Art Deco detaily. Recepce zase odráží takzvané majlis, tedy pokoje v saúdských domovech, ve kterých jejich obyvatelé vítají své návštěvníky.

    Kromě unikátních pokojů se mohou cestující těšit rovněž na luxusní restauraci, v níž budou svá díla připravovat lokální, ale i mezinárodní šéfkuchaři. Spojovací chodby pak budou zdobit umělecká díla, odkazující na saúdské dědictví. Součástí jedinečné cesty má být rovněž „kulturní program“, stejně jako „jedinečný turistický itinerář“. Na propracovanější detaily si ale zájemci budou muset ještě počkat.

    Zdroje: WWD, CNN, Condé Nast Traveller, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Na Loro Piana dohlíží soud. Značka čelí podezření ze zneužívání pracovníků

    Další italská značka se ocitla pod dohledem Milánského soudu. Tentokrát se jedná o módní dům Loro Piana, jenž je podezřelý ze zneužívání pracovníků ve svém dodavatelském řetězci. Značka měla spolupracovat s výrobci, kteří zaměstnancům neumožnili bezpečné pracovní prostředí. Společnost prohlásila, že si toho nebyla vědomá.

    Pinterest vydal první report pro muže. Odhalil jejich měnící se maskulinitu

    Mileniálové a generace Z přepisují, co znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaný report platformy Pinterest. Vydala totiž první studii popisující nejčastější vyhledávání jejích mužských uživatelů. Ti se čím dál více zajímají o self care, wellness a zdravý životní styl. Zajímá je ale také móda, DIY a moderní technologie nebo jak být lepším rodičem.

    Nuda není možnost. Když estetiku quiet luxury uchopíte správně

    Že luxus nemusí křičet víme už dlouho. Na scéně je proto čím dál oblíbenější quiet luxury, tedy nejen módní, ale především životní styl. Odpověď na přehlcenost trendy a sezónními výstřelky leží v diskrétní eleganci. Pozor, nemusí ovšem znamenat unylou nudu. Promyšlený tichý luxus umí osvěžit šatník a otáčet hlavy kolemjdoucích.

    Back to basics. Protein vrací na scénu živočišnou stravu

    Wellness a beauty odvětví zaznamenalo významnou změnu. Zdá se, že živočišná strava se vrací z vyhnanství a po letech přebírá místo trendy rostlinných alternativ. Děkovat za to může nedávno vzniklé obsesi proteinem, kterého se najednou uživatelé sociálních sítí nemohou nabažit. Na scénu proto opět proniká kravské mléko i hovězí lůj.

    Pařížský haute couture week je zpět. Zahájil ho Schiaparelli a Iris Van Herpen

    Paříž v pondělí přivítala další ze svých exkluzivních haute couture týdnů módy. Odstartovala ho přehlídka z dílny Schiaparelli, která dle návrháře Daniela Roseberry představovala konec jedné kapitoly známé značky. Módní dům Iris Van Herpen pro změnu překvapil návrhy připomínajícími podmořský svět. Součástí jedné z rób se dokonce staly živé řasy.

    Pánové, létu vévodí pyžamo. Pohodlí konečně dostává nový rozměr

    Italské slunce, městské ulice i plážové promenády mají letos jedno společné. Pyžamo. Ne, nejedná se o omyl při ranním venčení psa, ale o jeden z nejvýraznějších trendů letošního Milánského týdne módy. Dolce & Gabbana ve své pánské kolekci pro jaro a léto 2026 udělala z noční uniformy hlavní denní look. Kdo by si kdy pomyslel, že klasický proužkovaný set do postele se stane symbolem moderního stylu?

    Co spojuje Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadní momenty Jonathana Anderson

    Málokdo dnes v módě překvapuje tak rafinovaně jako Jonathan Anderson. Irský návrhář, jenž opustil Loewe a přechází do čela módního impéria Dior, za sebou zanechává sbírku momentů, které se vryly do paměti módních fanoušků i internetu. Jeho tvorba je plná ironie, symboliky a balancování mezi uměním a nositelností. Právě to dělá Andersona jedním z nejzásadnějších návrhářů poslední dekády.

    Michael Rider vstoupil do záře reflektorů. Odhalil debut pro Celine

    Další ze slavných módních domů se dočkal nové kapitoly. Nový kreativní ředitel Celine, Michael Rider, odhalil v neděli odpoledne svou debutovou kolekci. Umně v ní spojil tradici značky, její předchozí éry i špetku vlastního stylu. Jedná se o vydařený začátek návrháře, který pro společnost pracoval již dříve, a to pod taktovkou ikonické Phoebe Philo.

    Provoní domov a vyčistí hlavu. Vůně přinášející spirituální zážitek

    Některé vůně dokážou víc než jen provonět domov. Vonné tyčinky, vykuřovadla nebo esenciální oleje zároveň slibují zklidnění mysli a očištění od negativní energie. Jejich používání má kořeny v duchovních tradicích celého světa. Navíc vám doma zastoupí designový doplněk v podobě aroma lampy nebo stylového stojánku.

    Tiché a trvalé zneklidnění. V Praze začala výstava Davida Lynche Up in Flames

    Od konce června můžete v pražském DOXu navštívit výstavu amerického umělce Davida Lynche s názvem Up in Flames. Jde o první souhrnné představení jeho děl v České republice. Těšit se můžete na Lynchovy kresby, fotografie, litografie, akvarely i krátké experimentální a animované filmy plné melancholie a tajemství, a to až do února.

    Beauty svět má novou hvězdu. Sperma z lososa slibuje trendy glass skin

    Sociální síť TikTok objevila další beauty trend. Tentokrát se ovšem nejedná o náhodný experiment, ale osvědčenou ingredienci korejské kosmetiky. Nově objevenou hvězdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z něj extrahovaná, známá jako PDRN, napomáhá k pevnější a hydratované pleti. Přispívá tak k vysněnému looku "glass skin".

    Utečte před vedrem do kin. Léto nabízí potenciální filmové hity

    Horké letní dny bohužel nelze všechny strávit na pláži, jen kousek od chladivých vln průsvitného moře. Pokud toužíte po útěku od vlezlého vedra, schovejte se do kin, kde na vás čekají potenciální hity letošního léta. Nabídka chystaných filmů má vše, co si můžete přát, od napínavých hororů přes klasické thrillery až po hravé komedie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmové i módní scéně

    Hvězda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módní ikonou. Herec si získal přízeň internetu již díky svému charisma a úspěšným rolím. V poslední době na sebe ovšem strhává pozornost také kvůli překvapivým outfitům. Zabodoval díky žabkám a kšiltovce na červeném koberci, ale i brýlím z nového snímku Jurassic World Rebirth.

    Ohlédnutí za Prada menswear SS26. Nepovedená kolekce, nebo návrat k tradici?

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    Postavte letní šatník bez výčitek. Místo trendu oblečte udržitelnost

    Módní svět ovládají již několik let mikro trendy, posilované sociálními sítěmi, kterým lze jen těžko uniknout. Pokud ovšem netoužíte po dalším kousku, jenž brzy zapadne do hlubin skříně, nebo si nemůžete utrácení za pomíjivé virální modely dovolit, obraťte svou pozornost k sustainable značkám. Upřednostněte udržitelnost, jež vydrží déle než jednu sezónu.

    Módní svět jásá. Jonathan Anderson vrátil Dior původní logo

    V módě bývají změny často vnímány jako důkaz pokroku. Ale někdy se nejodvážnější krok vpřed skrývá v návratu zpět. Přesně to pochopil i návrhář Jonathan Anderson, nový kreativní ředitel značky Dior, když ve své debutové kolekci pro módní dům představil nenápadný, ale o to zásadnější detail. Návrat původního loga ikonické společnosti Dior.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―