Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    Prada uspořádala svou poslední show v surovém prostoru Depozitu nadace Fondazione Prada. Beton, odhalené trámy, ambientní zvuky přírody a minimum výzdoby. Znělo to slibně. A přece, výsledek působil spíš jako akademické cvičení na módní škole než jako kolekce, která by měla inspirovat či snad zaujmout.

    Neatraktivní estetika jako záměr? Co tím módní dům Prada chtěl říct?

    Návrhářské duo Miuccia Prada a Raf Simons oslavuje pět let spolupráce. A přestože si za tu dobu vybudovalo jednotný jazyk, letos mluvilo tak trochu do zdi. Namísto nových výzev jsme dostali návrat k „pradovské“ klasice. Slim střihy, nylon, intelektuální minimalismus. Estetika byla střídmá, někdy až úmyslně neučesaná, ale v kontextu současné módy, která si opět nachází cestu k teatrálnosti a emocím, působila až záměrně chladně.

    Zdroj: Prada

    Ano, v řadě se objevily i poetické prvky. Sandály, plavky, klobouky jako květináče. Barvy hrály, náhlé výbuchy kobaltově modré, žluté či červené kontrastovaly s šedí a námořnickou modří korporátního střihu. Ale styling, i přes veškerou volnost a nedbalou harmonii, působil chvílemi jako narychlo sbalený kufr na dovolenou, kde jste si ráno oblékli první věc, kterou jste nahmátli.

    Zdroj: Prada

    Což, zcela upřímně, možná byl i původní umělecký záměr. Téma dovolené se v kolekci vynořuje opakovaně. Nejen v atmosféře, ale také ve střihových a materiálových rozhodnutích. Ale tam, kde by jiná značka vykouzlila snový svět plný vizuální atraktivity, se Prada rozhodla pro suchý, intelektuální styl.

    Extrémní implementace vizuálního kódu. Bylo to potřeba?

    Nejspíše jsme tedy narazili na kámen úrazu. Zatímco dříve úspěšná značka uměla kombinovat humor s hloubkou, letošní kolekce byla možná až příliš uvězněna v bezpečí vlastního kódu. Chyběl moment překvapení, výstřel, gesto, které by pohnulo předem danou módní hranicí. Vše bylo správné, propracované, sice s respektem k řemeslu, ale také příliš sterilní.

    wtf is this Prada SS26 stuff?
    byu/swolcial inThrowingFits

    Samozřejmě, pro fanoušky značky šlo o návrat k čisté Pradě. Žádné pokusy, žádné ústupky. Pro ostatní? Možná důvod k povzdechu. Mezi kolekcemi, které letos v Miláně sází na silné vizuální momenty, se tahle přehlídka utopila v klidu. Klidu, který místo meditace evokuje spíš unavené odpoledne bez kávy.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, L’OFFICIEL, HighSnobiety, Reddit, Instagram


    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Prada

    Ohlédnutí za Prada menswear SS26. Nepovedená kolekce, nebo návrat k tradici?

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    Prada uspořádala svou poslední show v surovém prostoru Depozitu nadace Fondazione Prada. Beton, odhalené trámy, ambientní zvuky přírody a minimum výzdoby. Znělo to slibně. A přece, výsledek působil spíš jako akademické cvičení na módní škole než jako kolekce, která by měla inspirovat či snad zaujmout.

    Neatraktivní estetika jako záměr? Co tím módní dům Prada chtěl říct?

    Návrhářské duo Miuccia Prada a Raf Simons oslavuje pět let spolupráce. A přestože si za tu dobu vybudovalo jednotný jazyk, letos mluvilo tak trochu do zdi. Namísto nových výzev jsme dostali návrat k „pradovské“ klasice. Slim střihy, nylon, intelektuální minimalismus. Estetika byla střídmá, někdy až úmyslně neučesaná, ale v kontextu současné módy, která si opět nachází cestu k teatrálnosti a emocím, působila až záměrně chladně.

    Zdroj: Prada

    Ano, v řadě se objevily i poetické prvky. Sandály, plavky, klobouky jako květináče. Barvy hrály, náhlé výbuchy kobaltově modré, žluté či červené kontrastovaly s šedí a námořnickou modří korporátního střihu. Ale styling, i přes veškerou volnost a nedbalou harmonii, působil chvílemi jako narychlo sbalený kufr na dovolenou, kde jste si ráno oblékli první věc, kterou jste nahmátli.

    Zdroj: Prada

    Což, zcela upřímně, možná byl i původní umělecký záměr. Téma dovolené se v kolekci vynořuje opakovaně. Nejen v atmosféře, ale také ve střihových a materiálových rozhodnutích. Ale tam, kde by jiná značka vykouzlila snový svět plný vizuální atraktivity, se Prada rozhodla pro suchý, intelektuální styl.

    Extrémní implementace vizuálního kódu. Bylo to potřeba?

    Nejspíše jsme tedy narazili na kámen úrazu. Zatímco dříve úspěšná značka uměla kombinovat humor s hloubkou, letošní kolekce byla možná až příliš uvězněna v bezpečí vlastního kódu. Chyběl moment překvapení, výstřel, gesto, které by pohnulo předem danou módní hranicí. Vše bylo správné, propracované, sice s respektem k řemeslu, ale také příliš sterilní.

    wtf is this Prada SS26 stuff?
    byu/swolcial inThrowingFits

    Samozřejmě, pro fanoušky značky šlo o návrat k čisté Pradě. Žádné pokusy, žádné ústupky. Pro ostatní? Možná důvod k povzdechu. Mezi kolekcemi, které letos v Miláně sází na silné vizuální momenty, se tahle přehlídka utopila v klidu. Klidu, který místo meditace evokuje spíš unavené odpoledne bez kávy.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, L’OFFICIEL, HighSnobiety, Reddit, Instagram


    ― Reklama ―

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    Zemřela Marina Yee. Jako členka Antverpské šestky přepsala pravidla módy

    Módní svět opustila významná návrhářská ikona, designérka Marina Yee. Zemřela dne 1. listopadu po boji s rakovinou, a to ve věku 67 let. Známá byla především jako členka proslulé skupiny Antverpská šestka, která koncem 80. let přepsala pravidla tehdejší módy. Většinu své kariéry však strávila mimo světla módních reflektorů, a to jako učitelka renomovaných univerzit.

    Prada přetváří diváka. Instalace „The Audience“ na Frieze Week mění roli publika 

    Prada se tradičně účastní jednoho z nejvýznamnějších uměleckých a kulturních týdnů. Frieze Week je událost konající se v Londýně, na které se prezentují nová díla, instalace a performance světově uznávanými umělci, galeristy a designéry. Instalace patřící Pradě se stává každý rok strategií, jak módu propojit se světem umění. A značka každoročně sklízí na Frieze Weeku úspěch. Ani tento rok nebude výjimkou. 

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    TikTok Highlights: Podzimní trend vrací na scénu lásku k učení

    Sociální síť TikTok letos na podzim pohltil nový trend. Koncept zvaný "personal curriculums" vzbuzuje v uživatelích ztracenou lásku k učení, vzdělávání a rozvíjení sebe sama. V jeho srdci leží jednoduchý předpoklad, tedy vytvoření vlastního rozvrhu libovolných "předmětů". Jednat se může o touhu naučit se lépe vařit, zahradničit nebo konečně pochopit fyzikální zákony.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Stranger Things míří do finále. Comeback doplní beauty i módní spolupráce

    Konec listopadu přivítá návrat populárního seriálu Stranger Things. Na obrazovky se vrací se svou pátou a poslední sérií, která vyvrcholí poslední den letošního roku. Velké finále si žádá stejně významné oslavy. Na pomoc proto přispěchaly beauty a módní značky, jež nabízejí speciální spolupráce. Do Hawkins vás vtáhnou boty, kabelky, přívěsky nebo tematický make-up.

    Chlupy, bradavky a byznys. Proč SKIMS dráždí veřejnost? 

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekcí, která oslavuje přirozenost těla. Anebo ne? Na sociálních sítích se strhla bouře názorů, zda Kim Kardashian oslavuje přirozenost ženského těla a bourá tabu kůže bez jediného chloupku, či naopak posiluje nerealistické ideály krásy a tlak na „dokonalé“ tělo. Marketingový tým SKIMS však slaví úspěch, tanga s umělým ochlupením byla během pár dnů vyprodaná. 

    Historie elegance opět září. Pillbox hat slaví návrat na módní scénu

    Nenápadný, a přesto neodolatelně působivý. Klobouk ve tvaru krabičky, ​​známý jako pillbox hat, je symbolem kultivovaného vkusu, překračujícího generace i trendy. Ztělesňuje jednoduchost povýšenou na umění, spojenou s autoritou a jemností, která se nikdy neztrácí v davu. Není jen proto jen ozdobou. Je vyjádřením postoje, odkazem éry půvabu a poctou ženské elegance.

    LVMH a UNESCO rozšiřují spolupráci. Tiffany & Co. hodlá chránit oceány

    Luxusní skupina LVMH prohlubuje partnerství s UNESCO. Společně hodlají pracovat na dalším pětiletém plánu, tentokrát s názvem For the Beauty of Life. Nově se k němu přidá rovněž šperkařský dům Tiffany & Co., jehož cílem bude podpořit ochranu oceánů. V srdci spolupráce stojí snaha vytvořit udržitelná řešení, jež podpoří především lokální komunity po celém světě.

    Maison Margiela otvírá brány Dubaje. V metropoli nabízí exkluzivní rezidence

    Legendární francouzská značka pokračuje v překračování módních hranic. Maison Margiela tentokrát svou jedinečnou estetiku neaplikoval na dechberoucí návrhy, ale luxusní apartmány. Módní dům odhalil první exkluzivní rezidence, které vybudoval na ostrově Palm Jumeirah v Dubaji. Přidal se tak ke skupině značek, jež redefinují podobu současného luxusního průmyslu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―