Více
    Domů Blog Strana 157

    Trendy, které neuniknou pozornosti. Sáhněte po nejoriginálnějších kouscích této sezóny

    0
    Area
    Area

    Vítáme vás ve světě módního šílenství! Nejnovější kolekce nám opět připomínají, že móda není jen o oblékání, ale o umění a sebevyjádření. Zářivé barvy, netradiční materiály a unikátní střihy. Od obřích klobouků až po futuristické kombinézy. Kreativita je hlavní přísadou. Připravte se na velkolepý designerský zážitek, protože letos nás čeká opravdový módní bál!

    Všichni fashionisté už pokukují po módní pecce značky Coach. Pokud slyšíte jméno Coach, máte na mysli originalitu v mixu s nekompromisní francouzskou klasikou. Letos to platí dvojnásob! S novou kolekcí Fall – Winter 2023 se Coach představuje jako nepřekonatelná módní síla, způsobující upřenou pozornost všech kolemjdoucích. Na mysli máme zářivě barevné kabelky ve tvarech rtů, ovoce nebo rybičky. Mimo jiné se jednou z tváří kampaně stal i rapper Lil Nas X. Posuďte sami.

    Schiaparelli proniká do světa módního umění s novými a inovativními kousky, které okouzlují svou fantazií a neotřelým stylem. Návrhy jsou plné extravagantních prvků, které zahrnují výrazné barvy, nápadité materiály a kreativní tvary. Většina luxusních výtvorů je provázána surrealismem. Každý kousek je tak unikátní, že vás přiměje zastavit se a zamyslet se nad tím, co všechno móda může být. V aktuální kolekci najdete nespočet atypických tvarů, materiálů i ornamentů. Velký boom značka zaznamenala při představení kolekce s umělými hlavami exotických zvířat, zastínily však jiné dechberoucí looky. Pokud je pro vás móda více než oblečení, v butiku Schiaparelli budete u vytržení.

    Foto: Schiaparelli

    Na list designéru s těmi nejvíc crazy kabelkami nesmíme zapomenout připsat Thoma Browne. Americký návrhář ve své jarní kampani zhmotňuje americkou uniformní posedlost s jednoduchými vzory a pastelovými odstíny. Taková klasika ale kabelky minula velkým obloukem. Při jejich tvoření Thoma muselo zasáhnout kreativní tornádo, jinak si jeho myšlenkové pochody nedokážeme vysvětlit. Psí kabelky jsou totiž dokonalé!

    Foto: Thom Browne

    O značce AREA možná slyšíte poprvé. Je to tím, že byla založena až v roce 2014 v New Yorku. Area se prezentuje jako brand, který kopíruje módu z osmdesátkového Manhattanu a zároveň dává průchod moderním střihům a materiálům. Naším favoritem se staly heels z aktuální jarní kolekce. Kreativita a originalita jsou tu v hlavní roli.

    Foto: Area

    Značka G-Star Raw vytvořila kolekci za pomocí AI. Jeden z kousků nechala ušít

    0
    Modní značka G-Star Raw vytvořila 12 futuristických návrhů za pomocí umělé inteligence.
    Modní značka G-Star Raw vytvořila 12 futuristických návrhů za pomocí umělé inteligence.

    Umělá inteligence je vhodným nástrojem také v módním průmyslu. Jenom člověk může ovšem digitálně vytvořeným návrhům vdechnout život. Takovou message se snaží společnost G-Star Raw vtisknout své nové futuristické kolekci.

    Čím dál více společností v módním průmyslu si začíná pohrávat s umělou inteligencí (AI). Sociální sítě totiž zaplavily aplikace jako Midjourney nebo Stable Diffusion, které generují různé obrázky i digitální umění. Naopak ChatGPT zase dokáže odpovědět na složité otázky. Například firma Pantone vytvořila loni v prosinci za pomocí AI vizuální kampaň pro svoji barvu roku 2023.

    Módní značka G-Star Raw ovšem přišla s novinkou. Digitální tvorbu totiž převedla do reality. Zástupci společnosti proto prohlásili, že jsou první, kdo převzali návrh vytvořený AI z „obrazovky“ a pokusili se ho skutečně vyrobit. Z původních 12 futuristických denim návrhů proto vybrali jeden hlavní kousek. „Hypotetický design dokáže vytvořit kdokoli,“ vysvětlili. Převést ho do reálné podoby ovšem tak jednoduché není.

    „Inovace je vepsaná v naší DNA. Měli bychom AI chápat jako nástroj vylepšující kreativní proces, nebát se, že nás nahradí,“ doplnila šéfka prodeje Gwenda van Vilet. Vybraným kouskem se pak stala kápě futuristického střihu. Má proto různé vrstvy i textury. Na ramenech má například přišitou látku ve tvaru písmena G. Komplexnost návrhu dodává také kombinace různých vzorů. K vidění bude kápě ve výloze obchodu v Antverpách.

    Na výrobu návrhu je za potřebí řemesla, které zvládnou jenom lidé, míní G-Star Raw

    Ostatní návrhy, hrající si rovněž s kombinací různých vrstev i tvarů, pak společnost sdílela na svém Instagramu. Vytvořila je právě za pomocí zmíněné aplikace Midjourney. „Výsledné koncepty jsou originální kombinací nejmodernější technologie a nadčasového designu,“ vysvětlili zástupci G-Star Raw. Vyhotovený kousek má pak dle nich prokázat „odbornost a preciznost řemesla, kterých jsou schopní jenom lidé“.

    Přesto chtěli návrháři upozornit také na výhody AI. V nejnovější technologii totiž vidí mnohé výhody jako například přesnost a efektivitu. „Je rovněž schopná pomoci se snížením odpadu ve výrobním procesu, jelikož okamžitě přemění první myšlenku v dobře zpracovaný výsledek,“ popsala dále módní společnost. V první velké kampani letošního roku tak ukázala, jak spolu mohou lidstvo a technologie vycházet. Ale také, co jsou jedinečné schopnosti každého z nich.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, Hypebeast, Instagram, YouTube

    Namotivujte se k návratu do kondice. Exkluzivní světová fitness centra, která vám rozbuší srdce

    0
    Wilderness Safari Toka Leya Camp, Zambie
    Wilderness Safari Toka Leya Camp, Zambie

    Registrovat se do nového fitness centra a dostat se do rutiny cvičení vyžaduje pořádnou dávku odhodlání a úsilí. Složité stroje a těžká závaží mohou kde koho odrazovat. Naštěstí existují i luxusní posilovny, které dokáží proměnit každodenní cvičení v okázalý a osvěžující zážitek. Zajímavé prostředí, wellness nebo spa procedury a osobní trenéři světové třídy udělají z cvičení příjemný prvek vašeho životního stylu.

    Equinox, New York

    Equinox je největší sít luxusních fitness center na světě. Jejich vlajková loď je součástí stejnojmenného hotelu v New Yorku a dalších 41 poboček najdete především v USA, ale také v Londýně. Pokud si připlatíte za nejvyšší balíček osobního tréninku Tier X, dostane se vám zcela personalizovaného a hloubkového hodnocení životního stylu, cílů, mysli i těla, abyste se dostali přesně tam, kde chcete být. A to kdykoliv. Balíček totiž zahrnuje také Skype relace nebo „koučování spánku“.

    Foto: Unsplash

    Ještě o stupeň vyšší zážitek je E by Equinox. Když vstoupíte do jedné ze šesti poboček na světě, neskenujte členskou kartu, ale své oko, díky detektoru sítnice. Získat členství, které stojí 26 tisíc dolarů ročně, ovšem není snadné. Každý klub má velmi omezený počet členů, aby se zabránilo shlukování. Pokud se vám to podaří, získáte vlastní tým trenérů a dietologů, který pro vás vytvoří cvičební i stravovací plány na míru a bude vám neustále k dispozici. Pracovat pro vás bude také technologie Fit3D body scan společnosti Equinox, která analyzuje a dolaďuje jakékoli cvičební plány, aby vám zajistila maximální výsledek cvičení a perfektní zdravotní stav. Po cvičení si v rámci členství můžete dopřát exkluzivní spa procedury. Detaily, jako jsou například vlhké ručníky napuštěné eukalyptem na ochlazení, zážitek ještě více umocní.

    Wilderness Safari Toka Leya Camp, Zambie

    Dovolená v Africe často zahrnuje návštěvu safari. Ve fitness centru resortu Toka Leya se ocitnete uprostřed volného výběhu divokých afrických zvířat při zvedání činek i jízdě na stacionárním kole. Představte si pozorování žirafy nebo lva v těchto jógových pozicích. Také veslování na trenažeru s výhledem na řeku Zambezi je pastvou pro oči.

    Foto: Wilderness

    Burj Club, Dubaj

    Tato zbrusu nová megaposilovna je součástí Burj Club a rozkládá se na pěti podlažích v jedné z nejunikátnějších a nejvyšších budov na světě, Burj Khalifa. K dispozici jsou vnitřní a venkovní bazény s výhledem na centrum Dubaje, nejmodernější vybavení posilovny a speciální fitness bar. Osobní trenéři jsou samozřejmostí. K dispozici jsou také různé denní lekce, zážitkové sprchy a denní lůžka i kabinky pro odpočinek po cvičení.

    Foto: Unsplash

    Sky Experience, Bělehrad

    Při návštěvě gymu Sky Experience byste měli mít pocit, že „vstupujete do mraku“. Bývalá špičková restaurace na bělehradském nábřeží se může pochlubit jedním z nejlepších výhledů ve městě. Posilovna je známá svým programem pro rovnováhu těla, který zahrnuje jógu, pilates a Tai-chi, které vytvarují vaše tělo k dokonalosti.

    Foto: Sky Experience

    ESPA Life at Corinthia, Londýn

    Londýnská ESPA Life at Corinthia je hrdá na to, že je partnerem AMP (Athletic Medical Performance). Přístup AMP se soustředí na osobní trénink malých skupin (SGPT) specializující se na elitní koučování. Jejich tréninkový program přináší skvělé výsledky v oblasti síly, vytrvalosti a složení těla. Pokud se ubytujete v hotelu Corinthia London, kde se gym nachází, budete mít k dispozici nejen stroje a luxsní spa, ale i SGPT zdarma.

    Zdroj: Sky Experience, Wilderness, ESPA Life at Corinthia Corinthia, Equinox, Burj Khalifa

    Změňte historii, vyzývá Stella McCartney ve své nové kampani plné zvířat

    0
    Stella McCartney vydala novou kampaň ke své jarní kolekci plnou králíčků, krav nebo jehňátek.
    Stella McCartney vydala novou kampaň ke své jarní kolekci plnou králíčků, krav nebo jehňátek.

    Ve své kampani pro letošní jarní kolekci se návrhářka Stella McCartney rozhodla spolupracovat s herečkou Madelyn Cline. Obě totiž pojí veganství i láska ke zvířatům. Fotografie představující nejnovější kousky proto zachycují mladou celebritu ve stáji i na pastvinách mezi králíčky, krávami nebo kozami.

    Letošní jarní kolekce návrhářky Stelly McCartney je dosud její nejudržitelnější. Některé z luxusních kousků jsou totiž vyrobené z regenerační bavlny. Takový materiál podporuje biodiverzitu, vylepšuje zdraví půdy a napomáhá boji s klimatickou změnou. Ready-to-wear kolekce rovněž obsahuje na 91 procent „conscious“ materiálů, tedy těch šetrných k životnímu prostředí. Pro svoji novou kampaň by si proto McCartney nemohla vybrat lepší prostředí.

    Zasadit se ji totiž rozhodla do veganského zvířecího útulku v Santa Clarita v Kalifornii s názvem The Gentle Barn. Udržitelnost jejích návrhů tak vynikne na pozadí stájí nebo zelených pastvin. Outfity navíc představila herečka a milovnice zvířat Madelyn Cline, známá například z filmu Glass Onion a seriálu Outer Banks. „Fotky mají zdůraznit základní víru v to, že jsou si všechny bytosti rovné a ukazují, jak milovat zvířata trpící dopady módního průmyslu,“ vysvětlila značka.

    Jednotlivé fotografie pak znázorňují herečku objímající králíčky, krávy nebo kůzlátka. Zvířecí útulek se totiž stará o více než 170 zvířat, která by jinak nenašla domov. Patří mezi ně koně, prasata, ovce, slepice, lamy, emu, kočky, psi, krávy i různí ptáci. „Apeluji na všechny lidi, aby se už dnes přidali k mé misi, abychom zítra mohli začít ochraňovat naši matku Zemi,“ vzkázala návrhářka známá svou láskou k přírodě i zvířatům. Její návrhy proto nikdy neobsahují kůží, peří, ani kožešinu.

    Změnťe historii. Přestante jíst maso a nezabíjejte zvířata pro módu, apeluje návhrářka

    Hererčka Madelyn Cline tak na fotografiích i videích vytvořených ke kampani pobíhá po pastvinách v krystaly posetém topu nebo kalhotách. Oblékla ale také šaty s průstřihy nebo lehké topy zkombinované s asymetrickými sukněmi. Na pozadí stájí zazářily také kalhoty, vesty a saténové šaty v kanárkově žluté barvě. „Strávili jsme den milováním zvířat, jejich krmením a poznáváním. Všichni jsme spojení a tato kolekce oslavuje harmonický vztah mezi módou, zvířaty a Zemí,“ popsala své dojmy Cline.

    Všechny zmíněné aspekty kampaně pak podporují její hlavní message: Změňte historii. Motto je inspirované prací japonské umělkyně Yoshitomo Nara. Ta rovněž fotografie a videa doplnila o punkové ilustrace a nápisy. Některá její prohlášení ztvárnila McCartney také na samotných kouscích jarních kolekce. „Pokud chceme změnit historii a zachránit naši planetu pro budoucí generace, musíme jednat. To znamená přestat jíst maso a zabíjet zvířata pro módu,“ zdůraznila návrhářka.

    Zdroj: WWD, Stella McCartney Official, Fashion Week Daily, Instagram, Twitter

    Proč stylista hvězd Law Roach skončil na vrcholu své kariéry

    0
    Law Roach
    Law Roach

    Minulý týden oznámil holywoodský stylista Law Roach svůj odchod do důchodu. Jeho jméno vám možná nic neříká, ale jeho práci jistě důvěrně znáte.

    Tento samozvaný „image architect“ byl kreativním ředitelem největších jmen v oboru. A když tvrdíme největších, myslíme to vážně. Mezi jeho klientky patřily například Zendaya, Céline Dion, Priynka Chopra Jonas, Anne Hathaway, Ariana Grande či Anya Taylor-Joy. Obdivuhodné, že?

    Průkopníkem ve svém oboru

    V roce 2017 se Roach zapsal do historie, když se jako první černošský stylista objevil na obálce výročního vydání časopisu Hollywood Reporter. Byl také porotcem v soutěžích America’s Next Top Model a Legendary. V listopadu loňského roku získal vůbec první ocenění pro stylisty udělované Radou amerických módních návrhářů.

    Stylistovo šokující oznámení, přišlo jen pár dní po udílení Oscarů, na které oblékal celou řadu účastníků. V rozhovoru pro časopis The Cut vysvětlil, že ho k rozhodnutí dovedl rasismus a zjevný nepotismus v tomto odvětví: „Jsem velmi vděčný za to, že jsem se mohl v této branži pohybovat a stoupat… ale nemohu říct, že jsem to dělal bez utrpení.“

    Přestože ze stylistické branže odchází, módu rozhodně nemá v plánu opustit. Ve skutečnosti chce nyní upřednostnit sebe místo svých klientů.

    „Zoe-Bots“

    Roach rozhodně není první, kdo se ze stylisty celebrit sám stal celebritou. Na počátku devadesátých let minulého století se takto proslavila Rachel Zoe. Mezi její klientky později patřily například Lindsay Lohan či Nicole Richie, které v té době vévodily módním magazínům. Díky charakteristickým boho šatům, obřím slunečním brýlím a ještě větším kabelkám, si brzy vysloužily přezdívku „Zoe-Bots“.

    Zoe ztělesňovala styl, který její klientky prosazovaly, a protože je pravidelně doprovázela, začala být fotografována i ona. V roce 2008 ji ke slávě katapultovala reality show The Rachel Zoe Project, díky níž přestala dělat styling ostatním a začala se věnovat vlastnímu podnikání.

    Nechte nás nakouknout

    Kariéru stylistů však skutečně změnil až příchod Instagramu v roce 2010. Ti ze své zákulisní práce umožnili svým sledujícím přístup k celebritám, pro které pracovali. Dělali to způsobem, který tu nikdy předtím nebyl. Celebrity i stylisté si rychle uvědomili, že čím větší vhled poskytnou, tím více sledujících získají a tím více mohou své účty zpeněžit.

    Maeve Reilly, bývalá stylistka Hailey Bieber, má nyní vlastní značku oblečení. Karla Welch, mezi jejíž klienty patří Tracee Ellis Ross a Justin Bieber, spolupracuje se značkami jako Levi’s a pořádá kurzy o tom, jak uspět v oboru. Hudebník Stormzy dokonce vzdává hold své stylistce Melisse Holdbrook-Akposoe ve své písni Mel Made Me Do It, což je odkaz na hashtag, který její fanoušci zveřejňují, když si koupí něco, co navrhla.

    Roach, který má na Instagramu více než milion sledujících a vztahy s návrháři z klíčových módních domů, má silnou pozici pro objevování nových možností. Již pouhých 24 hodin poté, co zveřejnil zprávu o svém odchodu do důchodu, odstartoval svou novou kariéru tím, že se prošel po molu společně s Naomi Campbell na módní přehlídce značky Boss v Miami. A přestože se snažil objasnit, že šlo o dlouhodobý plán, nikoli o PR trik, hashtag přehlídky – #BeYourOwnBoss – nemohl být načasován lépe.

    Zdroj: The Guardian, The Cut, Instagram, YouTube

    Kampaň Gucci Horsebit 1955 inovuje vlastní historii. Klasickou kabelku představí po svém tři známé tváře

    0
    Společnost Gucci představila novou hvězdnou kampaň pro řadu kabelek Horsebit 1955.
    Společnost Gucci představila novou hvězdnou kampaň pro řadu kabelek Horsebit 1955.

    V nejnovější kampani se společnost Gucci rozhodla propojit vlastní historii s osobnostmi třech hvězdných umělkyň. Různé varianty klasické kabelky Horsebit 1955 proto představí Halle Bailey, Hanni a Julia Garner. Každá ikonické tašce vnukla vlastní styl.

    Kolekce kabelky Horsebit 1955 nabízí různorodou kombinaci barev, velikostí i materiálů. Italská značka Gucci v ní proplétá svou historii s moderní inovací. Všechny tašky totiž spojuje takzvaný „horsebit“. Dominantní doplněk umístěný uprostřed kabelky odkazuje na jezdectví, které je s módním domem spojované. Podobný prvek se totiž využívá v koňské uzdě. Poprvé ho módní dům použil na pár mokasín v roce 1953.

    Hnědou variantu kabelky ukázala Bailey ve sportovním stylu

    Nyní ovšem klasická kabelka, původně vydaná v 50. letech minulého století, ožila v nové kampani. Vlastní jedinečnost jí předávají tři hvězdné tváře. Každá z nich znázorňuje originální styl a osobnost. Ty jsou podtržené nejen jinou paletou barev, ale také zvoleným outfitem. Například zpěvačka a herečka Halle Bailey spárovala hnědou kabelku s pohodlnou barevnou mikinou na zip a uhlazenou modrou košilí.

    Tlumené barvy nechaly v rukách Hanni vyniknout rudou kabelku

    Naopak slavná K-Pop zpěvačka ze skupiny NewJeans Hanni představila o něco více klasický look. Rudou kabelku totiž v kampani nafocené Mert Alas a Marcus Piggott ukázala v kombinaci s oversized šedým sakem. Bílá košile, černá kravata a jednoduchý střih tak nechaly vyniknout tmavě červenou variantu klasické kabelky. Hanni pak byla loni v říjnu zvolena jako globální velvyslankyně značky Gucci.

    Černou klasiku podtrhla Garner černými detaily i elegantním trenčkotem

    V nejvíce elegantním outfitu se pak v kampani objevila herečka Julia Garner. Oblékla si totiž chic modrý trenčkot s černými koženými detaily. Ten doplňoval nejen černou kabelku Horsebit 1955, ale také modré pozadí fotografií. Známá herečka se pak nedávno objevila také v kampani Gucci nazvané Guilty. Značku rovněž často nosí při svých vystoupeních na červeném koberci. V lednu ji například oblékla při příležitosti předávání cen Zlaté glóby.

    Jednotlivé fotografie pak měly za úkol zdůraznit osobnosti jednotlivých celebrit. Zároveň si hrály s variací barev, která rovněž vystihuje samotnou kolekci. Video publikované při příležitosti kampaně pak ukázalo, že se módní dům vydává o něco více střídmějším a klasickým směrem. Mění tak o něco okázalejší styl typický pro bývalého kreativního ředitele společnosti Alessandra Michele. „Jedná se o testament výjimečného materiálu i řemesla,“ okomentovala kolekci společnost.

    Zdroj: WWD, Fashion Gone Rogue, Design Scene, Gucci Official, Twitter, Instagram, YouTube

    Jaro i léto v jednom flakonu. Přivítejte slunečné dny s novým parfémem

    0
    Perfume
    Perfume

    Jarní měsíce jsou tu a s nimi i teplé dny, plné slunce a zábavy. A co by mohlo být lepšího než si užít sezónu s dokonalou vůní? V tomto článku se podíváme na nejatraktivnější parfémy pro teplé dny. Od osvěžujících citrusových vůní až po květinové esence, které vám dodají potřebnou dávku svěžesti a energie. Ať už jste na pláži, v kanceláři nebo venku s přáteli, tyto parfémy vás budou provázet po celý den.

    Dámské parfémy

    Naším jarním favoritem se stala vůně SYCOMORE LES EXCLUSIFS DE CHANEL. Jde o mírně kořenitou vůni s dokonalým propojením vanilky, vetiveru a kosatce. V majestátním flakonu tak najdete ztělesněné jaro 2023. Jemné tóny vanilky se starají o sladký půvab a vetiver parfému vdechuje pocit jarní kreativity. Podle samotné Coco Chanel byste parfém měli nanést na všechna místa, která by měla být políbena.

    Foto: Chanel

    O dávku jarní radosti se postará Gucci Flora Georgeous. Novinka od Gucci zhmotnila krásný italský dům s ještě krásnější rozkvetlou zahradou. S touto esencí nezklamete ani ve formě dárku. Jedná se totiž o klasickou květinou vůni s ovocným podtextem.

    Foto: Gucci

    Co by to bylo za jaro bez růží? To si nedovedeme představit. Proto za další nezbytný parfém považujeme Tom Ford ROSE PRICK. Kořeněný základ s bulharskou růží vás přenesou do růžové utopie. Sám Tom Ford pro tento parfém sbíral inspiraci ve své zahradě.

    Foto: Tom Ford

    Pánské parfémy

    Jarní svěžest s propojením těžších tónů kůže a oudu má na svém kontě label Acqua di Parma. Pro letošek klasické řadové vůně ozvláštnil umělec Samuel Ross. Limitované edice všech parfémů z řady Colonia představuje jaro ve všech odstínech. Na výběr máte z tří barev flakonu. Pokud tedy chcete dát průchod těžkým esencím s italským volnomyšlenkářstvím, dejte šanci Acqua di Parma Colonia designed by Samuel Ross.

    Foto: Acqua di Parma

    Nedílnou součástí poličky s parfémy pro muže je Vodka on the Rocks by Kilian. Pokud v horkých dnech toužíte po ochlazení, Kilian připravil parfém, který připomíná vychlazenou lahev vodky v bucketu plném ledových kostek. Základ otevírá koriandr a v pozadí je cítit konvalinka se santalovým dřevem.

    Foto: Kilian

    A nakonec jeden citrus. Roja Fetish se nese v již zmíněném citrusovém nádechu. Mezitím však prodává svou duši svůdnosti a testuje tak meze neslušnosti. Ostrá limetka a fíky vedou k nezkrotitelnému egu a pocitu neodolatelnosti.

    Foto: Roja

    Neviditelné šaty nebo látka co mění barvy. Futuristické materiály mění pravidla oděvu

    0
    Wearable X: materiál budoucnosti
    Wearable X: materiál budoucnosti

    Začínáme si uvědomovat, že naše planeta už dlouho nedokáže udržet tempo s rychlostí módního průmyslu a současná situace není dlouhodobě udržitelná. Bude ještě chvíli trvat, než dokážeme ve většině nahradit materiály jako bavlna nebo polyester, ale už teď v laboratořích vznikají textilie, které nabízí víc než jen řešení. Nabízí budoucnost.

    ChroMorphous

    Materiál zvaný ChroMorphous je unikátní textilie, která umožňuje uživateli měnit vzor nebo barvu pomocí aplikace ve smartphonu a vyvinuli ho vědci z University of Central Florida. Tkanina je určená pro vnitřní i venkovní použití a naprosto překonává hranice našeho dosavadního vnímání oděvu. Po celá tisíciletí se struktura vláken a textura prakticky nezměnila, tak proč s tím konečně něco neudělat. Zatím se tedy ChroMorphous nedokáže měnit na úplně cokoliv, ale stejně je skvělé, že máte více verzí v jednom outfitu, čímž by se mohla snížit naše nadměrná spotřeba oblečení.

    YouTube ChroMorphous

    QMILK

    Za zrodem QMILK stojí mikrobioložka, která se rozhodla najít uplatnění pro již nepitelné mléko, vznikl tak stoprocentně přírodní a udržitelný materiál, který je po několika týdnech biologicky odbouratelný v kompostu. Jen v Německu představuje prošlé mléko dvě tuny odpadu, ale napadlo by vás z něj vyrábět šaty? Vlákna QMILK mají dokonce antibakteriální a příznivé účinky na pokožku, a daly by se připodobnit k bavlně. Nicméně mohou mít různou tvrdost a pružnost, proto by časem tento materiál nechtěl nahradit jen textil, ale i obaly z ropy na jedno použití.

    SeaCell

    SeaCell je prospěšný nejen přírodě, ale i naší pokožce, protože jeho vlákna jsou bohatá na antioxidanty, minerály a vitamíny, je totiž z mořských řas. Díky oxidu zinečnatému je obzvlášť vhodný pro lidi s ekzémy a funguje dokonce jako štít proti škodlivému slunečnímu záření, podobně jako krém s ochranným faktorem SPF 50. Dobrá zpráva je, že už se začíná dostávat na trh.

    Foto: Smartfiber

    Meta materiály

    Jak vystřižené ze sci-fi filmu jsou meta materiály, které dokáží skrýt i nezakrytelné. Když je totiž vystavíte určité vlnové délce, dokážou být neviditelné. Představte si, že jdete na rande a opticky si zmenšíte pas nebo hýždě. Když pomineme, že to je na váš protějšek poměrně zákeřná finta, je to stejně wow! Hlavní využití v nich však zatím nachází vojenský sektor, který i financuje jejich vývoj. Neviditelní vojáci, to už by byl vážně úlet.

    Wearable X

    Představte si oblečení, které by dokázalo na dálku přenést skrze telefonní dotyk. Hlavně pro vztahy na dálku totiž započal vývoj interaktivních materiálů. Specializuje se na ně značka Wearable X, která už dokonce prodává legíny na jógu. Mají v sobě zabudovanou haptickou zpětnou vazbu. Vibracemi na konkrétním místě dají najevo, že máte nohu ve špatné pozici. Stojí 279 dolarů a musí se nabíjet, ale vaši pozici psa hlavou dolů dotáhnou k dokonalosti.

    Pavoučí vlákno

    Materiál, který má vysokou pevnost a elasticitu zároveň. To bylo doposud pro materiálové inženýrství oříšek, protože každé navýšení pevnosti snižovalo elasticitu a naopak. Finské výzkumné centrum však slepilo dohromady celulózová a pavučinová vlákna, čímž vznikl produkt, který by nemusel nahradit jen látky, ale i plastové obaly. Nepředstavujte si však, že v laboratořích otročí armády pavouků. Pavučiny totiž vyrábějí pomocí bakterií se syntetickou DNA. Obrovský potenciál by tento materiál měl v oblečení pro motorkáře, které by tak bylo nesmírně odolné, protože jak víme, pavoučí vlákno je jedno z nejsilnějších na světě.

    Provenance

    Jedná se o biologickou kůži vyrobenou z fermentovaného kolagenu. Dokáže nahradit jakoukoliv kůži, i tu exotickou, tudíž by se tím smazala potřeba luxusních značek na chovné stanice, například s aligátory. Opět je to maximálně odbouratelný materiál, který má dokonce stejné vlastnosti jako pravá kůže, ovšem bez přidané hodnoty krutosti. Oplývá ke všemu programovatelnou pevností a hrubostí, tudíž si ho potenciální zákazník může přizpůsobit dle svých potřeb.

    Zdroj: Fashion Session, Chromorphous, Qmilk, Smartfiber, Wearablex

    Luxusní módní značky, na které si potrpí nejbohatší lidé

    0
    Brunello Cucinelli
    Brunello Cucinelli

    Luxusní móda je nejčastěji spojována se značkami prezentovanými na týdnech módy, díky kterým se stávají veřejně známými. Ale i ve světě špičkového stylu existují skryté drahokamy, které si zakládají na své exkluzivitě. V oblibě je má především „nejvyšší třída“. Pojďte se tedy podívat, do jakých značek se často oblékají celebrity, světoví vůdci nebo i ti, kterým proudí v žilách modrá krev.

    Brunello Cucinelli

    Desítky let poté, co si v roce 1978 půjčil 550 dolarů na uvedení módní řady, proměnil italský návrhář Brunello Cucinelli začínající sen ve stejnojmenné třímiliardové impérium. Vyneslo mu to titul „King of Cashmere“. Nyní obléká horní vrstvy Silicon Valley, jako je třeba spoluzakladatel a bývalý CEO Instagramu Kevin Systrom. Hollywoodskými partony Brunella jsou například Gwyneth Paltrow, Angelina Jolie, Jennifer Lopez nebo Ben Affleck. I když na nich můžeme, zejména kašmírové svetry, často spatřit, značka je přímo nepoužívá pro svou vlastní prezentaci.

    Foto: Brunello Cucinelli

    Stefano Ricci

    Italský brand pánského oblečení Stefano Ricci nabízí škálu oděvů od volnočasových kousků až po večerní obleky. Zakládá si na nejvytříbenějších materiálech, nejčastěji využívá směsi hedvábí. Navzdory velkým jménům jako je Andrea Bocelli nebo v minulosti Nelson Mandela, která značku nosí, upřednostňuje propagaci kultivací vztahů se staršími klienty, mezi které patří řada miliardářů.

    Foto: Stefano Ricci

    Loro Piana

    Italská značka Loro Piana, založená v roce 1924, je známá díky exkluzivnímu kašmíru a oblíbené obuvi s bílou podrážkou. Je synonymem pro klidnou a elegantní módu. Oblečení je vyrobeno z Gift of Kings, extra měkkého, prodyšného a nemačkavého vlněného vlákna. Společnost ji popisuje jako jednu z nejstarších, nejvíce ceněných a exkluzivních vln na světě, která je se svými dvanácti mikrony ještě jemnější než dětský kašmír. Nejnovější kolekci navíc chrání Blockchain. Každá ze speciálních položek je tedy očíslována jedinečným digitálním ID a na štítku nese QR kód, který umožňuje její ověření a dohledání. Naskenování kódu potvrdí pravost a umožní kupujícímu získat více informací o cestě položky z farmy až do obchodu.

    V roce 2005 Loro Piana poprvé uvedla na trh boty s bílou podrážkou, které byly určeny primárně na plachetnici. Obliba tohoto stylu spoléhajícího na pohodlí a lehkost z nich udělala každodenní městskou obuv. Na základě vysoké poptávky značka nedávno v Itálii otevřela novou továrnu obuvi, která se primárně věnuje výrobě oblíbených bot White Sole.

    Foto: Loro Piana

    Společnost v roce 2013 získal LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, stále se ale drží svého přísloví o „neobyčejných látkách a nenápadné eleganci“. Nosí ji například Bill Clinton, David Beckham nebo Gigi Hadid.

    Brioni

    Pánské oblečení Brioni, preferované Barackem Obama, Tomem Cruise a několik dílů také Jamesem Bonde, vyrábí oblečení od roku 1945. V současnosti je velmi vyhledávané pro svou precizní ruční výrobu obleků, která vyžaduje 220 kroků zpracování. Značku v roce 2011 koupila společnost Kering, její způsoby výroby ale zůstávají do značné míry stále stejné.

    Pro jaro/léto 2023 Brioni výjimečně představilo speciální dámskou kolekci La Donna. Je navržena ve stejné podstatě jako pánské oblečení, ale střižena pro ženskou postavu.

    Zdroj: Brunello Cucinelli, Stefano Ricci, Loro Piana, Brioni, WWD, SCMP, Footwear News

    Moncler zachytil ve spolupráci s Aliciou Keys ducha New Yorku. Inspiroval se jejími sny z 90. let

    0
    Značka Moncler zachytila ve spolupráci s Alicia Keys ducha New Yorku.
    Značka Moncler zachytila ve spolupráci s Alicia Keys ducha New Yorku.

    V nové kolekci italské značky Moncler představila Alicia Keys své nejhlubší dojmy z New Yorku. Oversized sportovní bundy, bucket hat, úzké halter topy a neonové barvy tak vystihují 90. léta Manhattanu. Tehdy začala zpěvačka snít o tom, čeho všeho by mohla jednou dosáhnout.

    Italská luxusní značka Moncler se v nové spolupráci zaměřila na místo, kde se všem plní jejich sny, New York. Na pomoc si proto přizvala zpěvačku Aliciu Keys, která je s městem díky svému hitu Empire State of Mind už navždy spojená. Kolekce má zachycovat „energii velkoměsta, nadějný optimismus a swag“. Takovou atmosféru módní společnost představuje pomocí oversized bund a souprav, zářivých barev nebo úzkých crop a halter topů.

    „Moncler byl něco, co jste mohli vidět, ale nedosáhli jste na to. Byla to vize excelence, o kterou jste usilovali. Návrhy tak plní mé dětské sny,“ okomentovala spolupráci Alicia Keys. Kolekce byla totiž inspirovaná především 90. léty na Manhattanu. Atmosféru snů, tvrdé práce a street stylu tolik typickou pro New York se Keys snažila vložit právě do nových kousků. „Při navrhování jsme se v podstatě vrátili v čase,“ doplnila zpěvačka.

    Kombinace neforemných bund a upnutých topů pak využívá vliv jak maskulinity, tak ženskosti. Vytváří proto androgynní look, který umožnil kolekci stát se „gender neutrální“. V jednotlivých návrzích se pak střídají pestré barvy jako zelená, červená nebo zářivě fialová, kterou má Keys v oblibě. Mezi návrhy ale patří také stříbrná sportovní souprava bundy a kalhot nebo černá mikina s nápisem Where Dreams Are Made Of. Ten má rovněž odkazovat na pocit odhodlání spojovaný s Manhattenem.

    Kampaň k nové kolekci nafotili dva fotografové. Každý zachytil Keys z jiného úhlu pohledu

    Zpěvačka Alicia Keys má ke značce Moncler poměrně blízko. Často se totiž objevuje na jejích přehlídkách nebo různých jiných akcích. Roku 2021 se také ujala přednesu její prezentace na týdnu módy v Miláně. Současnou kolekci pak dohromady představili na letošním týdnu módy v Londýně. Nyní je ale rovněž volně dostupná k prodeji. Spolupráce s Keys pak spadá do širšího projektu The Art of Genius představujícího světově známé umělce a hudebníky.

    Fotografie ke kampani pak nafotili dva fotografové. Ibrahem Hasan chtěl Keys představit po boku dalších New Yorčanů, kteří „jsou připraveni za sebou něco zanechat“. Zpěvačka se tak na fotkách objeví po boku dalších úspěšných umělců. Naopak fotografka Laura Jane Coulsion chtěla ve více intimních portrétech zachytit „osobnost a charakter zpěvačky“. Na ostatní má zároveň působit jako nová persona – návrhářka.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, NSS Magazine, Instagram, YouTube