Nejnovější film slavného španělského režiséra Pedra Almodóvar The Room Next Door začíná ovládat nejen světová kina, ale také módní scénu. Jeho kostýmy totiž umně odrážejí charakter postav a posouvají tichou módu na novou úroveň. Místo klasických tlumených tónů ji totiž ponořily do kontrastních pestrých odstínů, které vás jen tak nepustí.
Slavný španělský režisér Pedro Almodóvar nepatří mezi umělce, kteří by se barev štítili. Jeho láska pro kontrastní odstíny, jako je červená, zelená, modrá nebo žlutá, se proto projevila i v jeho nejnovějším počinu, snímku s názvem The Room Next Door. Talentované herečky Tilda Swinton (Martha Hunt) a Julianne Moore (Ingrid Parker) v něm ztvárňují dvě v jistém smyslu protikladné postavy.
Martha Hunt je totiž bývalá válečná novinářka, bojující s rakovinou. V těžkém období obnoví své přátelství s novelistkou Ingrid Parker, která zůstane po jejím boku až do konce. Hunt se totiž rozhodne odjet z New Yorku do pronajatého domu, kde sama hodlá ukončit svůj život. Právě tuto realitu zvládl jak režisér, tak kostymérka Bina Daigeler bravurně zachytit i v oblečení obou postav.

Zdroj: Profimedia
Šatník Marthy i Ingrid se obecně nese v duchu tiché módy, a tak nepřekvapí, že mnohé kousky pochází z dílny značek jako Bottega Veneta, The Row nebo Celine. Na filmovém plátně proto můžeme s uspokojením sledovat řadu kašmírových kalhot, pletených svetrů na zip nebo objemných svetrů. Ve filmu se objeví například i osobní kousek Tildy Swinton od módního domu JW Anderson.
Hlavní roli hrají barvy. Jejich odstíny mluví za vše
Kostýmy ovšem ztvárňují především rozdíl mezi životními situacemi hlavních postav. Šatník Marthy Hunt tvoří pestré a výrazné barvy, doprovázející ji v podobě žlutého Valentino obleku až do její smrti. „Měla představu toho, že chce opustit svět v dobrém rozpoložení,“ vysvětlila kosymérka. Naopak postava herečky Julianne Moore obléká stejné barvy, ale v daleko tlumenějších tónech.
Ty pro změnu znázorňují její více realistické, a ne tak „idealistické“ ukotvení ve světě „živých“, ale také strach ze smrti, odrážející se i v její poslední novele. Obě slavné herečky pak stejný kontrast projevily také ve svých róbách, jež vynesly na světové premiéry. Objevily se tak například v protikladném černém a bílém looku, a to od typicky „quiet luxury“ značek, jako je Chanel nebo The Row.
Zdroje: WWD, W Magazine, Vulture, NSS Magazine, Instagram, YouTube