První květnové pondělí tradičně oslavilo zahájení jarní výstavy newyorského Metropolitan Museum of Art věnované módě. Tentokrát se zaměřila na tvorbu zesnulého návrháře Karla Lagerfelda. Za cíl má prozkoumat především jeho jedinečnou kreativitu.

Už samotný vstup do výstavy A Line of Beauty napovídá, jak asi vypadal kreativní proces jednoho z nejvíce ikonických návrhářů historie. Návštěvníky totiž kromě videa zachycujícího tvorbu jedné z mnoha Lagerfeldových skic přivítá replika jeho pracovního stolu. Vrší se na něm hromady knih, magazínů, skic, papírů, voskovek a dalších kreslících pomůcek. Cílem výstavy totiž není pouhé představení různých modelů, ale především zachycení návrhářovi kreativity plné paradoxů.

Její prostory se veřejnosti otevřou v pátek 5. května a naposledy se uzavřou 16. července. Kostýmnímu ústavu slavného newyorského muzea se podařilo vystavit na 200 návrhů. Lagerfeld je vytvořil nejen pro svou značku, ale také módní domy jako Chanel, Fendi nebo Chloé. Hlavní kurátor výstavy Andrew Bolton je musel vybrat z až 10 tisíc kousků. Chtěl pomocí nich zachytit především témata nebo siluety, které se střídavě objevovaly v různých částech jeho kariéry.

„Přál jsem si ukázat slovník Karla Lagerfelda i různé vjemy a protiklady, které se v něm prolínaly,“ popsal svůj záměr Bolton. Představit tím chtěl především nestálost typickou pro slavného návrháře. „Neustále se vyvíjel a přiváděl opakovaně k životu nejen své návrhy, ale i sebe,“ dodal. Jeho tvorbu proto vystihují také různé paradoxy a mnohostrannost. Talenty návrháře zesnulého roku 2019 tak zahrnovaly také fotografii, design interiérů nebo divadla, psaní a publikování.

Různé protiklady dokázal Lagerfeld spojit v jedinečných a nečekaných návrzích

V jednotlivých částech výstavy se proto potkávají protiklady jako historie a budoucnost, ornamenty a struktury, umění a mechanika, květiny a geometrie nebo exaktnost a abstrakce. Každému z nich dominuje jeden hlavní návrh, nazvaný kurátory výstavy jako „exploze“. Jedná se o kousek, který spojuje oba opaky a vytváří tím jedinečný look. Komplexnost Lagerfelda pak popsala také šéfredaktorka americké Vogue Anna Wintour. „Byl historik, ale zároveň se intenzivně zaměřoval na budoucnost,“ vysvětlila.

Společně s kurátorem výstavy rovněž okomentovala kritické komentáře v poslední době namířené právě na Karla Lagerfelda. Někteří totiž poukazují na jeho často nevhodné a urážlivé poznámky týkající se nadváhy nebo hnutí #MeToo. „Karl byl komplikovaný muž,“ popsala Wintour s tím, že sama se všemi jeho výroky nesouhlasí. Manažer výstavy Andrew Bolton pak dodal, že se výstava zaměřuje především na návrhářovu tvorbu, nikoli na jeho osobnost nebo život.

Zdroj: WWD, CBS News, The Met Museum

Foto:Reuters

Výstava A Line of Beauty vzdává hold Lagerfeldovi. Obdivuje jeho kreativitu plnou paradoxů

Atelier Jolie oznámil první spolupráci. Vytvoří kolekci se značkou Chloé

Herečka Angelina Jolie nedávno oznámila vytvoření své vlastní značky Atelier Jolie. Za svou první spolupráci si pak vybrala módní dům Chloé. Spolu s ním hodlá vytvořit kolekci vystihující autentické spojení mezi ženami i moderní podobu ženskosti.

Klíčové barvy pro jaro a léto 2025 jsou trendy už nyní. Promítají se do luxusních módních přehlídek

Společnosti WGSN a Coloro využívají výzkum současných i budoucích trendů ze světa módy, krásy i designu. Na základě něj dokáží předpovědět, jaké barvy budou v budoucnosti populární. Jejich pět klíčových barev pro jaro a léto 2025 přitom módní návrháře inspiruje už nyní.

Miu Miu vydalo kampaň ke kabelce Arcadie. Gigi Hadid se v ní ocitla ve světě slavné malířky

Při tvorbě fotografií ke kampani Miu Miu se fotograf Steven Meisel nechal inspirovat díly malířky Margaret Keane. Ta jsou známá postavičkami s melancholickými pohledy a velkýma očima. V podobném stylu proto modelka Gigi Hadid představila také kabelku Arcadie.

Victoria Beckham vložila do kolekce resort 2024 vzpomínky na dětství i hrdinky z 90. let

Kolekce resort 2024 Victorie Beckham využívá především maskulinní siluety typické pro 90. léta. Oversized saka, široké kalhoty nebo asymetrické šaty mají připomínat hrdinky z tehdejších filmů, jako je Základní instinkt nebo Taxikář. Zároveň se jedná o prvky připomínající návrhářčino dětství.