Více

    ― Reklama ―

    Léto každoročně volá po lehkých a pohodlných botách, které vás budou ve stylu provázet horkými dny. Letos spatříme na nohou jak novinky, tak staré dobré kousky, které známe už od dětství. Všechnu letošní trendy obuv ale spojuje jedno, a to ambice propojit pohodlí a styl.

    Letošní trendy letní obuv ukazuje, že klíčem k úspěchu je nadčasovost. Historie všech letošních populárních kousků totiž sahá až do minulého tisíciletí. Tentokrát se vrací v originálních provedeních, ale původní myšlenka zůstává stejná.

    Z lodní paluby do ulic. Připravte se na námořnickou obuv se špetkou „old money“

    Vlna námořnického stylu, která nás pohltila na jaře, se přelévá i do léta. Důkazem jsou „boat shoes“. Tento typ bot, vyráběný nejčastěji z měkké kůže nebo plátna, se ve společnosti drží už od roku 1935. Jako první navrhl botu námořník Paul Sperry, inspirován tlapkami svého psa, které neklouzaly po ledu. Prasklinky na tlapkách psa tvoří vzor podobný rybí kosti, který Sperry vyřezal do podrážky a vytvořil tak první slavné Top-Sider boty. Do těchto bot pak obul celé americké námořnictvo, aby mu tak usnadnil chůzi po věčně mokré palubě.

    Zdroj: Sperry, Manebí

    V 60. letech minulého století pak boat shoes proslavil americký prezident J. F. Kennedy. Boty značky Sperry jsou ovšem oblíbené dodnes. Ostatní společnosti se jimi inspirují a boat shoes tak vidíme všude kolem. I letošní léto jsou oblíbené, a to především pro svou lehkost, pohodlí a jak se ukazuje, tak i nadčasovost. Skvěle zapadnou zejména do trendy „old money“ stylu.

    Splněný dětský sen, aneb balerínky na 100 způsobů

    Balerínky neboli „ballet flats“ se poprvé objevily v 18. století, a to na jevišti. Francouzská tanečnice Marie Camargo tehdy jako první odvážlivec odhodila, do té doby povinné, boty na podpatku a vyměnila je právě za baleríny. V 50. a 60. letech je nosily hvězdy jako Audrey Hepburn nebo princezna Diana.

    Zdroje: Chanel, Jeffrey Campbell, Miu Miu

    Po menším útlumu se baleríny vrátily zhruba před 10 lety jako součást městského business stylu. Díky značkám jako Miu Miu se objevily znovu i na přehlídkách. Dnes jsou tyto boty součástí trendu „balletcore“ a znovu se vrací v originálních variacích.

    V hlavní roli rychlost a lehkost. Puma vnáší do letní módy styl Formule 1

    Na své si přijdou také ti, kteří dávají v létě přednost teniskám. Loni dominovala značka Adidas se svými řadami Samba a Gazelle, letos se vedení ujímá společnost Puma se svou kolekcí Speedcat. Model byl poprvé navržen v roce 1999 pro jezdce Formule 1, loni se ale vrátil s drobnými úpravami a letos v létě se s ním budeme setkávat ještě intenzivněji. Puma propojuje rovnou dva letošní trendy v jednom, a to právě nízkoprofilové úzké tenisky a balerínky.

    Zdroj: Puma

    Model Puma Speedcat působí uhlazeně, sportovně a lehce futuristicky, což odpovídá aktuálním trendům. Díky mnoha tvarům a barvám, které společnost momentálně nabízí, si můžete vybrat, zda chcete výraznou nebo uhlazenější verzi. Zároveň jde o botu, která se hodí jak k sukním, tak ke kalhotám.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Puma Catch Up

    Autor článku:
    Lucie Svobodová
    Lucie Svobodováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých článcích věnuje především aktuálním trendům a kultuře, kterou miluje. Nebojí se do hloubky rozebírat témata související s feminismem, ani zkoumat hlubší společenské souvislosti, které se za trendy skrývají. Momentálně je zároveň studentkou Strategické komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Má zkušenosti s prací v médiích i s marketingovou komunikací, kterou vystudovala.

    ― Reklama ―

    Foto:Puma

    Old money, balet a F1. Letní obuv sází na nadčasovost

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Léto každoročně volá po lehkých a pohodlných botách, které vás budou ve stylu provázet horkými dny. Letos spatříme na nohou jak novinky, tak staré dobré kousky, které známe už od dětství. Všechnu letošní trendy obuv ale spojuje jedno, a to ambice propojit pohodlí a styl.

    - Reklama -

    Letošní trendy letní obuv ukazuje, že klíčem k úspěchu je nadčasovost. Historie všech letošních populárních kousků totiž sahá až do minulého tisíciletí. Tentokrát se vrací v originálních provedeních, ale původní myšlenka zůstává stejná.

    Z lodní paluby do ulic. Připravte se na námořnickou obuv se špetkou „old money“

    Vlna námořnického stylu, která nás pohltila na jaře, se přelévá i do léta. Důkazem jsou „boat shoes“. Tento typ bot, vyráběný nejčastěji z měkké kůže nebo plátna, se ve společnosti drží už od roku 1935. Jako první navrhl botu námořník Paul Sperry, inspirován tlapkami svého psa, které neklouzaly po ledu. Prasklinky na tlapkách psa tvoří vzor podobný rybí kosti, který Sperry vyřezal do podrážky a vytvořil tak první slavné Top-Sider boty. Do těchto bot pak obul celé americké námořnictvo, aby mu tak usnadnil chůzi po věčně mokré palubě.

    Zdroj: Sperry, Manebí

    - Reklama -

    V 60. letech minulého století pak boat shoes proslavil americký prezident J. F. Kennedy. Boty značky Sperry jsou ovšem oblíbené dodnes. Ostatní společnosti se jimi inspirují a boat shoes tak vidíme všude kolem. I letošní léto jsou oblíbené, a to především pro svou lehkost, pohodlí a jak se ukazuje, tak i nadčasovost. Skvěle zapadnou zejména do trendy „old money“ stylu.

    Splněný dětský sen, aneb balerínky na 100 způsobů

    Balerínky neboli „ballet flats“ se poprvé objevily v 18. století, a to na jevišti. Francouzská tanečnice Marie Camargo tehdy jako první odvážlivec odhodila, do té doby povinné, boty na podpatku a vyměnila je právě za baleríny. V 50. a 60. letech je nosily hvězdy jako Audrey Hepburn nebo princezna Diana.

    Zdroje: Chanel, Jeffrey Campbell, Miu Miu

    Po menším útlumu se baleríny vrátily zhruba před 10 lety jako součást městského business stylu. Díky značkám jako Miu Miu se objevily znovu i na přehlídkách. Dnes jsou tyto boty součástí trendu „balletcore“ a znovu se vrací v originálních variacích.

    V hlavní roli rychlost a lehkost. Puma vnáší do letní módy styl Formule 1

    Na své si přijdou také ti, kteří dávají v létě přednost teniskám. Loni dominovala značka Adidas se svými řadami Samba a Gazelle, letos se vedení ujímá společnost Puma se svou kolekcí Speedcat. Model byl poprvé navržen v roce 1999 pro jezdce Formule 1, loni se ale vrátil s drobnými úpravami a letos v létě se s ním budeme setkávat ještě intenzivněji. Puma propojuje rovnou dva letošní trendy v jednom, a to právě nízkoprofilové úzké tenisky a balerínky.

    Zdroj: Puma

    Model Puma Speedcat působí uhlazeně, sportovně a lehce futuristicky, což odpovídá aktuálním trendům. Díky mnoha tvarům a barvám, které společnost momentálně nabízí, si můžete vybrat, zda chcete výraznou nebo uhlazenější verzi. Zároveň jde o botu, která se hodí jak k sukním, tak ke kalhotám.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Puma Catch Up

    ― Reklama ―

    Úkol století? Převzít otěže po Gallianovi. Debut Glenna Martens u Maison Margiela

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    Móda v kostce: Marc Jacobs slaví kabelku Cristina a Jil Sander vítá novou éru

    Marc Jacobs vydal speciální kampaň ke své nejnovější "it" kabelce Cristina. Značka Jil Sander zveřejnila první dílo nového kreativního ředitele Simona Bellotti, tedy speciální video. Crocs a Touchland představují virální přívěsek a Chanel míří do New Yorku, kde v prosinci odhalí svou řadu Métiers d'Art. Paříž přivítá výstavu o díle Virgila Abloh.

    Podpora žen od Keni po Koreu. Women@Dior a UNESCO plní sny po celém světě

    Program Women@Dior, který vznikl ve spolupráci módního domu Dior s organizací UNESCO, letos oslavil pět let existence. Na konferenci v Paříži minulý týden představil pět inspirativních projektů mladých nadaných žen z různých koutů světa. V Keni vzniká AI chatbot pomáhající ženám s finanční gramotností, Korea vítá digitální slovník měnící genderové stereotypy a v Nepálu oživují nevidomí mentoři výrobu vonných tyčinek.

    Léto slaví další nostalgický návrat. Tankinis jsou opět trendy

    Další z dávno zapomenutých módních kousků slaví nově získanou slávu. Mezi plavkami totiž letos zazáří také takzvané tankinis. Jedná se o plavky připomínající klasický tank top, neboli tílko. Oblíbené jsou v kombinaci nejen s klasickými kalhotkovými plavkami, ale také "boy shorts". Nostalgie nás zkrátka letos pohltila a nehodlá se jen tak pustit.

    Staňte se ledovou královnou. TikTok pohltila nová beauty obsese

    Nejnovější beauty trend z TikToku dorazil na scénu v pravý čas. Pro horká letní rána je totiž jako stvořený. Uživatelé sociální sítě si v posledních týdnech zamilovali ledování obličeje. Rituál vyzdvihují nejen pro jeho cenovou dostupnost, ale také slibované účinky, jako je snížení zarudnutí, zmenšení pórů a získání přirozeného "glow" efektu.

    O krok napřed. Jaké trendy definují pánský šatník léta roku 2026?

    I když módní svět v současnosti pohltil Pařížský haute couture week, ještě nedávno upíral svůj zrak na nejnovější přehlídky pánské módy. Luxusní značky totiž nedávno představily svou vizi pánského šatníku pro jaro a léto roku 2026. Již nyní lze proto vypozorovat poutavé trendy, které vytváří červenou nit napříč všemi představenými kolekcemi.

    Bulgari chystá luxusní upgrade. Otevře ostrovní resort v Abú Dhabí

    Módní dům Bulgari hodlá rozšířit své portfolio luxusních hotelů. Oznámil totiž plány na vybudování ostrovního resortu v Abú Dhabí, a to do roku 2030. Jeho součástí má být nejen obrovský hotel, ale také soukromé vily a rezidenční sídla. Chybět nebudou ani soukromé pláže, michelinské restaurace a plesový sál s výhledem na nedaleké velkoměsto.

    Kosmetické receptury inspirované herbářem. Pečující kosmetiku ovládají bylinky

    Bylinky nejsou jen základem čajových směsí, ale i hlavní ingrediencí moderní péče o pleť. Levandule, heřmánek nebo například měsíček lékařský se ze zahrádek přesunuly do laboratoří a staly se nedílnou součástí luxusní kosmetiky. Zklidňují, hydratují a regenerují. Díky svým účinkům tak kralují složení produktů pro všechny typy pleti.

    Pánská tanga a queer svůdnost. To jsou společní jmenovatelé Ludovic de Saint Sernin

    Asi 50 let poté, co rakouský vizionář Rudi Gernreich vymyslel pánská i dámská tanga, a to jako nenápadné řešení tehdy nově zakázaných nudapláží v Kalifornii, si jejich nejodvážnější podoba říká opět o pozornost. Návrhář Ludovic de Saint Sernin, který se už několik sezón nebojí hladit módu po ostré hraně erotiky, křísí plavkovou řadu a letošní léto věnuje klukům v těch nejmenších střizích, jaké si umíte představit.

    Pitbull jako ultimátní „guilty pleasure“. Postfeminismus mu objektivizaci žen odpouští

    Záběry z Pitbullových koncertů a fanynky převlečené za oblíbeného umělce v posledních týdnech zaplnily nejednu „for you page“ na sociálních sítích. Často jde o ženy, které se považují za feministky, ale přesto s Pitbullem nadšeně zpívají texty, jež ženy objektivizují. Do popředí totiž vstupuje moderní postfeminismus, dle něhož mají ženy ve svých rukou moc a schopnost kritického myšlení.

    Haute couture week pokračuje. Očekávané návrhy odhalil Chanel i Giorgio Armani

    Pařížský haute couture týden módy je v plném proudu. Očekávanou kolekci pro letošní podzim a zimu představil rovněž módní dům Chanel. Jednalo se o poslední přehlídku z dílny designového studia, které až do října zastupuje nového kreativního ředitele, Matthieu Blazy. Svou řadu odhalil také Giorgio Armani, jenž se ovšem na show nemohl dostavit.

    Léto po stopách luxusu. Známé značky lákají na prázdninové pop-upy

    Největší módní domy v létě opouští své "rodné" země a putují do vysněných prázdninových destinací. Pohodlně se usazují na plážích v Itálii, Španělsku i daleké Asii. Zákazníky tradičně lákají na dočasné pop-upy, nabízející závan vytříbeného luxusu. Značky jako Dior, Jacquemus, Burberry či J.Crew letos přichystaly speciální kolekce i letní zážitky.

    Prostřete hostům léto. Sluneční paprsky žádají hravý jídelní stůl

    Sluncem nasycené měsíce volají po hravosti, která žádnému jinému ročnímu období nesedne tak nenuceně jako právě létu. Chuť povolit naše hranice a poddat se téměř dětské naivitě prostupuje nejen do našich šatníků či make-up taštiček, ale i do naší domácnosti. Prostřete si letos stůl, který perfektně zachytí nezaměnitelnou atmosféru léta.

    Pařížský haute couture week je zpět. Zahájil ho Schiaparelli a Iris Van Herpen

    Paříž v pondělí přivítala další ze svých exkluzivních haute couture týdnů módy. Odstartovala ho přehlídka z dílny Schiaparelli, která dle návrháře Daniela Roseberry představovala konec jedné kapitoly známé značky. Módní dům Iris Van Herpen pro změnu překvapil návrhy připomínajícími podmořský svět. Součástí jedné z rób se dokonce staly živé řasy.

    Co spojuje Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadní momenty Jonathana Anderson

    Málokdo dnes v módě překvapuje tak rafinovaně jako Jonathan Anderson. Irský návrhář, jenž opustil Loewe a přechází do čela módního impéria Dior, za sebou zanechává sbírku momentů, které se vryly do paměti módních fanoušků i internetu. Jeho tvorba je plná ironie, symboliky a balancování mezi uměním a nositelností. Právě to dělá Andersona jedním z nejzásadnějších návrhářů poslední dekády.

    Michael Rider vstoupil do záře reflektorů. Odhalil debut pro Celine

    Další ze slavných módních domů se dočkal nové kapitoly. Nový kreativní ředitel Celine, Michael Rider, odhalil v neděli odpoledne svou debutovou kolekci. Umně v ní spojil tradici značky, její předchozí éry i špetku vlastního stylu. Jedná se o vydařený začátek návrháře, který pro společnost pracoval již dříve, a to pod taktovkou ikonické Phoebe Philo.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―