Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných „terrace“ teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.

    Původ modelu samba? Univerzální obuv pro fotbalisty i skejťáky

    Model Samba se poprvé objevil na počátku 50. let minulého století, kdy byl vytvořen za zcela praktickým účelem. Fotbalistům totiž poskytoval potřebnou stabilitu při zápasech hraných za chladného počasí, za kterého se travnaté hřiště obvykle měnilo v nebezpečnou ledovou plochu.

    Design tenisek se ovšem v průběhu následujících dekád přirozeně transformoval. Zásadní změna přišla v roce 1972, kdy značka Adidas představila inovovanou siluetu ve vzhledu, v jakém ji známe dnes.

    Zdroj: Adidas

    V tomto období ještě Samby nedominovaly módním hitparádám. Byly spíše královskou výsadou fotbalové komunity, která si je oblíbila natolik, že se staly přirozenou součástí každého profesionálního i amatérského zápasu. Mimo jiné si našly příznivce i o kousek dál od samotného hřiště, na fanouškovských tribunách.

    Jejich jednoduchý, ale přesto cool design uchvátil rovněž skejťáky, a to zejména v 90. letech. Svou roli opět sehrála funkčnost, protože díky speciální gumové podrážce dokázaly oblíbené boty udržet nohy pevně na prkně. Samby se tak kromě fotbalu staly synonymem pro mnoho různých sportů.

    Zlom zaznamenaly tenisky teprve nedávno. Nastala éra Samba mánie

    Jako prvek street stylu se boty Samba začaly objevovat až v posledním desetiletí. Média a sociální sítě deklarovaly jejich velký návrat například v roce 2022, kdy je vynesla modelka Bella Hadid. Od té doby si vytrvale drží své místo v epicentru módních trendů.

    Hadid je od té doby vynesla v několika barevných provedeních. Postupně se k ní přidaly také známé modelky Kendall Jenner nebo Hailey Bieber, čímž nadobro zpečetily populární status quo modelů Samba.

    Slavné supermodelky přirozeně následovala bublina módních influencerů. Najednou tak byly Samby opravdu všude, na TikToku, pinterestových nástěnkách, v ulicích nebo na seznamu přání všech milovníků tenisek.

    Samby už jsou možná za zenitem. Má v tom prsty britský premiér?

    Populární boty pak nedávno vyvolaly rozruch také proto, že se objevily na nohou britského premiéra. Rishi Sunak měl na sobě Samby při rozhovoru v Downing Street, který se týkal nejnovějších daňových reforem.

    Komentáře pod příspěvkem však odrážely současnou náladu britské společnosti vůči jeho vládě. Veřejnost přisuzovala jeho výběr obuvi snaze působit přívětivěji. Podle mnohých se mu podařilo tento aktuální trend úspěšně překazit.

    Někteří tak z konce popularity modelů Samba viní britského premiéra, jiní zase skutečnost, že boty v poslední době dosáhly bodu přesycení. Jinými slovy, má je každý, a tak místo výjimečného páru tenisek, s retro a elegantním nádechem, budete mít v botníku pouze neoriginální kousek.

    Nemůžeme však popřít, že model má nadčasovou kvalitu. Nízká podrážka, úzká a sofistikovaná silueta nebo množství barevných kombinací bezpochyby i nadále obstojí ve zkoušce časem.

    Popularita tenisek Samba možná v dohledné době poklesne, přesto ale budou mít navždy svou základnu oddaných fanoušků. Co když vás však již tyto trendy boty omrzely? Tentokrát máte štěstí, protože svět obuvi má v rukávu i spoustu dalších alternativ.

    Samby můžete okořenit. Oblíbený model se objevil i v mnoha spolupracích

    Pokud se vás Samba mánie stále drží, zkuste se porozhlédnout po unikátnějších kouscích z různých jedinečných spoluprací Adidas. Úspěšným počinem je například projekt s návrhářkou Grace Wales Bonner, ale také s elegantní značkou Sporty & Rich nebo Humanrace.

    Zdroj: Grace Wales Bonner, Sporty & Rich, Humanrace

    Retro design nabízí také Onitsuka Tiger

    Oblibu si získal také model Mexico 66 od značky Onitsuka Tiger. Tyto tenisky jsou dobrou volbou, pokud máte rádi neokoukané trendy. Zamilovali si je totiž zejména módní insideři.

    Zdroj: Onitsuka Tiger

    Se Sambami sdílejí zejména podobný retro design, který pochází z 60. let minulého století. Jsou vyrobeny z telecí kůže a k dispozici jsou také zajímavé barevné kombinace.

    Bílá klasika od Reebok nezklame

    V životě máme opravdu jen málo jistot, ale jednou z nich jsou rozhodně bílé tenisky a jejich univerzálnost pro každý outfit. Reebok nabízí vintage nádech v kombinaci se zářivě bílou a barevnými detaily. Model Club C Revenge Vintage je pak inspirován v současnosti velice trendy tenisovou obuví.

    Zdroj: Reebok

    Zdroje: The Business of Fashion, Adidas, Instagram, Youtube, The New York Times

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných „terrace“ teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.

    Původ modelu samba? Univerzální obuv pro fotbalisty i skejťáky

    Model Samba se poprvé objevil na počátku 50. let minulého století, kdy byl vytvořen za zcela praktickým účelem. Fotbalistům totiž poskytoval potřebnou stabilitu při zápasech hraných za chladného počasí, za kterého se travnaté hřiště obvykle měnilo v nebezpečnou ledovou plochu.

    Design tenisek se ovšem v průběhu následujících dekád přirozeně transformoval. Zásadní změna přišla v roce 1972, kdy značka Adidas představila inovovanou siluetu ve vzhledu, v jakém ji známe dnes.

    Zdroj: Adidas

    V tomto období ještě Samby nedominovaly módním hitparádám. Byly spíše královskou výsadou fotbalové komunity, která si je oblíbila natolik, že se staly přirozenou součástí každého profesionálního i amatérského zápasu. Mimo jiné si našly příznivce i o kousek dál od samotného hřiště, na fanouškovských tribunách.

    Jejich jednoduchý, ale přesto cool design uchvátil rovněž skejťáky, a to zejména v 90. letech. Svou roli opět sehrála funkčnost, protože díky speciální gumové podrážce dokázaly oblíbené boty udržet nohy pevně na prkně. Samby se tak kromě fotbalu staly synonymem pro mnoho různých sportů.

    Zlom zaznamenaly tenisky teprve nedávno. Nastala éra Samba mánie

    Jako prvek street stylu se boty Samba začaly objevovat až v posledním desetiletí. Média a sociální sítě deklarovaly jejich velký návrat například v roce 2022, kdy je vynesla modelka Bella Hadid. Od té doby si vytrvale drží své místo v epicentru módních trendů.

    Hadid je od té doby vynesla v několika barevných provedeních. Postupně se k ní přidaly také známé modelky Kendall Jenner nebo Hailey Bieber, čímž nadobro zpečetily populární status quo modelů Samba.

    Slavné supermodelky přirozeně následovala bublina módních influencerů. Najednou tak byly Samby opravdu všude, na TikToku, pinterestových nástěnkách, v ulicích nebo na seznamu přání všech milovníků tenisek.

    Samby už jsou možná za zenitem. Má v tom prsty britský premiér?

    Populární boty pak nedávno vyvolaly rozruch také proto, že se objevily na nohou britského premiéra. Rishi Sunak měl na sobě Samby při rozhovoru v Downing Street, který se týkal nejnovějších daňových reforem.

    Komentáře pod příspěvkem však odrážely současnou náladu britské společnosti vůči jeho vládě. Veřejnost přisuzovala jeho výběr obuvi snaze působit přívětivěji. Podle mnohých se mu podařilo tento aktuální trend úspěšně překazit.

    Někteří tak z konce popularity modelů Samba viní britského premiéra, jiní zase skutečnost, že boty v poslední době dosáhly bodu přesycení. Jinými slovy, má je každý, a tak místo výjimečného páru tenisek, s retro a elegantním nádechem, budete mít v botníku pouze neoriginální kousek.

    Nemůžeme však popřít, že model má nadčasovou kvalitu. Nízká podrážka, úzká a sofistikovaná silueta nebo množství barevných kombinací bezpochyby i nadále obstojí ve zkoušce časem.

    Popularita tenisek Samba možná v dohledné době poklesne, přesto ale budou mít navždy svou základnu oddaných fanoušků. Co když vás však již tyto trendy boty omrzely? Tentokrát máte štěstí, protože svět obuvi má v rukávu i spoustu dalších alternativ.

    Samby můžete okořenit. Oblíbený model se objevil i v mnoha spolupracích

    Pokud se vás Samba mánie stále drží, zkuste se porozhlédnout po unikátnějších kouscích z různých jedinečných spoluprací Adidas. Úspěšným počinem je například projekt s návrhářkou Grace Wales Bonner, ale také s elegantní značkou Sporty & Rich nebo Humanrace.

    Zdroj: Grace Wales Bonner, Sporty & Rich, Humanrace

    Retro design nabízí také Onitsuka Tiger

    Oblibu si získal také model Mexico 66 od značky Onitsuka Tiger. Tyto tenisky jsou dobrou volbou, pokud máte rádi neokoukané trendy. Zamilovali si je totiž zejména módní insideři.

    Zdroj: Onitsuka Tiger

    Se Sambami sdílejí zejména podobný retro design, který pochází z 60. let minulého století. Jsou vyrobeny z telecí kůže a k dispozici jsou také zajímavé barevné kombinace.

    Bílá klasika od Reebok nezklame

    V životě máme opravdu jen málo jistot, ale jednou z nich jsou rozhodně bílé tenisky a jejich univerzálnost pro každý outfit. Reebok nabízí vintage nádech v kombinaci se zářivě bílou a barevnými detaily. Model Club C Revenge Vintage je pak inspirován v současnosti velice trendy tenisovou obuví.

    Zdroj: Reebok

    Zdroje: The Business of Fashion, Adidas, Instagram, Youtube, The New York Times

    ― Reklama ―

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    Zemřela Marina Yee. Jako členka Antverpské šestky přepsala pravidla módy

    Módní svět opustila významná návrhářská ikona, designérka Marina Yee. Zemřela dne 1. listopadu po boji s rakovinou, a to ve věku 67 let. Známá byla především jako členka proslulé skupiny Antverpská šestka, která koncem 80. let přepsala pravidla tehdejší módy. Většinu své kariéry však strávila mimo světla módních reflektorů, a to jako učitelka renomovaných univerzit.

    Prada přetváří diváka. Instalace „The Audience“ na Frieze Week mění roli publika 

    Prada se tradičně účastní jednoho z nejvýznamnějších uměleckých a kulturních týdnů. Frieze Week je událost konající se v Londýně, na které se prezentují nová díla, instalace a performance světově uznávanými umělci, galeristy a designéry. Instalace patřící Pradě se stává každý rok strategií, jak módu propojit se světem umění. A značka každoročně sklízí na Frieze Weeku úspěch. Ani tento rok nebude výjimkou. 

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    TikTok Highlights: Podzimní trend vrací na scénu lásku k učení

    Sociální síť TikTok letos na podzim pohltil nový trend. Koncept zvaný "personal curriculums" vzbuzuje v uživatelích ztracenou lásku k učení, vzdělávání a rozvíjení sebe sama. V jeho srdci leží jednoduchý předpoklad, tedy vytvoření vlastního rozvrhu libovolných "předmětů". Jednat se může o touhu naučit se lépe vařit, zahradničit nebo konečně pochopit fyzikální zákony.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Stranger Things míří do finále. Comeback doplní beauty i módní spolupráce

    Konec listopadu přivítá návrat populárního seriálu Stranger Things. Na obrazovky se vrací se svou pátou a poslední sérií, která vyvrcholí poslední den letošního roku. Velké finále si žádá stejně významné oslavy. Na pomoc proto přispěchaly beauty a módní značky, jež nabízejí speciální spolupráce. Do Hawkins vás vtáhnou boty, kabelky, přívěsky nebo tematický make-up.

    Chlupy, bradavky a byznys. Proč SKIMS dráždí veřejnost? 

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekcí, která oslavuje přirozenost těla. Anebo ne? Na sociálních sítích se strhla bouře názorů, zda Kim Kardashian oslavuje přirozenost ženského těla a bourá tabu kůže bez jediného chloupku, či naopak posiluje nerealistické ideály krásy a tlak na „dokonalé“ tělo. Marketingový tým SKIMS však slaví úspěch, tanga s umělým ochlupením byla během pár dnů vyprodaná. 

    Historie elegance opět září. Pillbox hat slaví návrat na módní scénu

    Nenápadný, a přesto neodolatelně působivý. Klobouk ve tvaru krabičky, ​​známý jako pillbox hat, je symbolem kultivovaného vkusu, překračujícího generace i trendy. Ztělesňuje jednoduchost povýšenou na umění, spojenou s autoritou a jemností, která se nikdy neztrácí v davu. Není jen proto jen ozdobou. Je vyjádřením postoje, odkazem éry půvabu a poctou ženské elegance.

    LVMH a UNESCO rozšiřují spolupráci. Tiffany & Co. hodlá chránit oceány

    Luxusní skupina LVMH prohlubuje partnerství s UNESCO. Společně hodlají pracovat na dalším pětiletém plánu, tentokrát s názvem For the Beauty of Life. Nově se k němu přidá rovněž šperkařský dům Tiffany & Co., jehož cílem bude podpořit ochranu oceánů. V srdci spolupráce stojí snaha vytvořit udržitelná řešení, jež podpoří především lokální komunity po celém světě.

    Maison Margiela otvírá brány Dubaje. V metropoli nabízí exkluzivní rezidence

    Legendární francouzská značka pokračuje v překračování módních hranic. Maison Margiela tentokrát svou jedinečnou estetiku neaplikoval na dechberoucí návrhy, ale luxusní apartmány. Módní dům odhalil první exkluzivní rezidence, které vybudoval na ostrově Palm Jumeirah v Dubaji. Přidal se tak ke skupině značek, jež redefinují podobu současného luxusního průmyslu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―