Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 4

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    0
    John Malkovich JW Anderson
    John Malkovich JW Anderson

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    John Malkovich má novou roli. Překvapivě se stal tváří nové kampaně z dílny JW Anderson. Značka založená návrhářem Jonathanem Anderson propaguje svou resort a jarní kolekci pro rok 2026. V srdci reklamy ovšem stojí rovněž nové podoby tašky Loafer Bag, vyrobené z italské kůže a semiše. Úspěšný brand tím rozšiřuje svou novou image, kterou odstartoval poté, co jeho zakladatel přejal vedení Dior.

    Společnost se nyní hodlá kromě módy zaměřit zejména na lifestyle a exkluzivní doplňky pro domácnost. Rebranding webové stránky značky doprovázejí rovněž další známé tváře, jako je režisér Luca Guadagnino nebo britský herec Ben Whishaw. Kampaň ovšem představuje první spolupráci mezi uznávaným návrhářem a slavným hercem, jenž se proslavil filmy jako Nebezpečné známosti či Being John Malkovich.

    Zdroj: JW Anderson

    Kampaň nafotil fotograf Heikki Kaski, zatímco o styling se postaral Benjamin Bruno. Fotky vznikly na pozadí Stepney Townhouse v East London, tedy zrestaurovaném historickém domově. Kolekce z fotografií je pak dostupná jak na webové stránce, tak v obchodech v Londýně a Miláně. Jonathan Anderson přitom hodlá do konce roku otevřít v britské metropoli na Pimlico Road novou vlajkovou pobočku.

    Shrnuje všechny mé obsese. JW Anderson odráží osobnost svého zakladatele

    Překvapivá kampaň pak podtrhuje nový směr značky, která do popředí staví exkluzivitu a pomalejší přístup k módě a designu. JW Anderson nyní nabízí také limitované edice nebo jedinečné řemeslné produkty. „Pokud něco prodáváme, chci, aby to bylo nádherně zpracováno správným řemeslníkem, správnou osobou,“ popsal dle serveru WWD návrhář, který nyní šéfuje dámské i pánské divizi Dior.

    Dává tedy smysl, že má na vlastní značku méně času a snaží se ji postrčit o něco blíže sféře pomalého luxusu. „Shrnuje všechny mé obsese,“ popsal talentovaný designér novou image společnosti. Doplnil rovněž, že se jí od nedávného rebrandingu daří lépe než kdy dřív. „Je to vzrušující okamžik, věci se mění a domov je v současnosti důležitější než dříve,“ vysvětlil svůj úspěch Jonathan Anderson.

    Zdroje: WWD, Instagram, YouTube

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    0
    TikTok 3x3 by 12
    TikTok 3x3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3×3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Ve shonu běžných dní je snadné zapomenout na cíle, které jsme si přes víkend stanovili. S příchodem pozdního odpoledne však přichází plíživý pocit viny, jenž nás nutí vše dohánět na poslední chvíli. Proti podobným stavům bojuje rovněž nejnovější lifestyle rutina vládnoucí sociální síti TikTok. Trik s názvem 3×3 by 12 zpopularizovala autorka videí Abbie Overturf a slibuje, že jí úspěšně změnil život od základů.

    V jejím srdci přitom leží zcela jednoduchý princip. Cílem je totiž splnit tři požadavky, a to ještě před polednem. Rutina žádá ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst na 30 gramů proteinu. Influencerka slibuje, že tím snadno dosáhnete „zdravějšího a šťastnějšího já s lepší kondicí“. Stačí ovšem drobné změny na to, aby dokázaly váš život proměnit? A co přesně vašemu tělu slibují?

    Zdatné sportovce TikTok trik neosloví. Pomůže ale odstartovat změnu

    V každém případě je nutné zdůraznit, že každý potřebuje jiné cíle, jelikož si jeho tělo žádá odlišné množství vody, proteinu i ušlých kroků. Zároveň by zmíněné milníky neměly sloužit jako cílová rovinka, ale spíše jako úspěšný start běžného dne. Rutina je navíc vhodná hlavně pro ty, kteří chtějí změnit svůj životní rytmus, ale dlouhodobě neví, kde začít. Pokud tedy patříte mezi zdatné sportovce, nejspíše vás neosloví.

    Zdroj: Unsplash

    Přesto se jedná o jednoduchý rámec, který dokáže snadno zlepšit běžné dny. Pohyb brzy ráno napomáhá cirkulaci, probouzí klouby a zvyšuje energii bez potřeby kofeinu. Venkovní procházky zase mohou pomoct snížit úzkost a nastartovat trávení. Správná hydratace pak bojuje proti bolestem hlavy nebo špatné koncentraci. Dostatečná dávka proteinu pro změnu stabilizuje cukr v krvi a vytváří pocit plnosti.

    Nebojte se TikTok rutinu upravit. Každý z nás potřebuje individuální cíle

    Populární 3×3 by 12 rutina tedy vytváří jednoduchou strukturu, která vás nezahltí, ale připomene vytoužené cíle. Mnozí si k ní proto přidávají rovněž další drobné milníky, jako je třeba jmenování tří věcí, za které jsou vděční. Přesto je ovšem nutné dbát na to, že TikTok rutina nestojí na vědeckých doporučeních. Berte ji proto s rezervou a případně se ji nebojte upravit dle svých individuálních potřeb.

    @fit.abbie

    How I do my 3 by 3 by 12pm rule that has seriously changed my life!

    ♬ original sound – abbie

    Zdroje: Tom’s Guide, Prevention, The EveryGirl, Instagram, TikTok

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    0
    korály
    korály

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Dechberoucí červený korál ze Středomoří, užívaný pro výrobu šperků, náboženské účely, ale rovněž medicínu, stojí v centru dvou světů. Módní i vědecké scény se spojily, aby podpořily výzkum cenného korálu, odborně známého jako Corallium rubrum. Módní dům Chanel totiž obnovil partnerství s Monaco Scientific Center, jehož cílem je výzkum korálu, jenž v posledních několika letech čelí mnohým rizikům.

    Červený korál ohrožuje nejen klimatická změna, a tedy ohřívání světových vod, ale také znečištění nebo nadměrný rybolov. Cílem společného výzkumu, jenž odstartoval již v roce 2019, je bližší pochopení biologie vzácného korálu, které by odhalilo nové možnosti jeho ochrany. V podmořském ekosystému má přitom klíčovou roli, podporuje totiž téměř 20 procent známých mořských druhů ze Středomoří.

    Zdroj: Unsplash – Ilustrační foto

    „Chanel je založený na nadčasových produktech a hodnotách a je zavázaný k pozitivnímu dopadu na planetu i společnost,“ prohlásil dle serveru WWD prezident sekce hodinek a drahých šperků Chanel Frédéric Grangié. Novinářům to sdělil ve čtvrtek 16. října, tedy před slavnostní ceremonií oslavující obnovení partnerství na dalších šest let. „Na osobní úrovní nás projekt učí jistou formu pokory,“ dodal.

    Chanel v Monaku prohlubuje výzkum. Odkrývá ekosystém i rozmnožovací metody

    O výzkum korálu se pak stará institut zvaný Research Unit on the Biology of Precious Corals CSM-Chanel. Od roku 2019 se mu podařilo „získat výjimečné množství bezprecedentních výsledků, které vedly k publikaci okolo 20 vědeckých článků.“ Vědci například objevili předtím neznámou symbiotickou houbu nebo komplexní mikrobiální ekosystém. Velkou pomocí jim byla také výstavba podmořských laboratoří.

    Jejich účelem bylo vytvořit prostředí pro optimální podmínky, ve kterých se mohou mladé červené korály vyvíjet. Výzkumný tým proto bude mít následujících šest let za cíl prohloubit získané znalosti ohledně ekosystému obklopujícího červený korál, ale také podpořit rozvoj rozmnožovacích metod. Na základě výzkumu vzniknou rovněž dvě doktorské práce podporující novou generaci vědců.

    Zdroje: WWD, Monaco Tribune, Monaco Daily News, Instagram, YouTube

    Móda zná výsledky třetího čtvrtletí. Zveřejnil je Kering, Hermès i L’Oréal

    0
    Hermès
    Hermès

    Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L’Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.

    Hermès děkuje ready-to-wear. Do karet značce hraje i příchod Grace Wales Bonner

    Společnost Hermès slaví. Potěšila ji nejen pozitivní reakce luxusního trhu na oznámení nové kreativní ředitelky pánské sekce, jíž se stala Grace Wales Bonner, ale také výsledky z třetího čtvrtletí. Značka od července do září zvedla své prodeje o 9,6 procenta. Jako hlavní důvod uvedla růst ready-to-wear kolekcí. Výkonný viceprezident pro finance Eric du Halgouët uvedl, že vděčí jak pánským, tak dámským řadám.

    Dle serveru WWD okomentoval rovněž čerstvé jmenování Grace Wales Bonner. „Do nové kapitoly pánských ready-to-wear kolekcí přinese svůj vlastní rukopis,“ prohlásil. Její jmenování oznámil legendární módní dům v úterý poté, co minulý týden ze stejné pozice odešla talentovaná návrhářka Véronique Nichanian, a to po dlouhých 37 letech. Akcie luxusní společnosti v reakci vzrostly o 1,4 procenta.

    L’Oréal trápí nižší výsledky. Vyvažuje je ovšem nová dohoda s Kering

    O něco méně pozitivní zprávy sdílel beauty gigant L’Oréal. Kvůli nejnovějším výsledkům společnosti klesly rovněž její akcie na pařížské burze. Investoři reagovali na růst prodejů, který vyšplhal o pouhá 4,2 procenta, tedy méně, než analytici očekávali. Čísla zveřejnila firma ani ne dva dny poté, co oznámila nečekanou novinku. Za čtyři miliardy eur totiž hodlá odkoupit beauty sektor luxusní skupiny Kering.

    Zdroj: L’Oréal

    Gucci nabídl Kering naději. Luxusní skupinu přesto trápí vysoký dluh

    S potěšením zveřejnila své nejnovější výsledky luxusní skupina Kering. Třetí čtvrtletí sice stále zaznamenalo pokles příjmů, a to o 10 procent, přesto se jednalo o lepší číslo, než analytici předpokládali. Záblesk naděje přitom nabídla především italská značka Gucci. Její prodeje spadly o 14 procent, původní odhad přitom činil 16 procent. V druhém čtvrtletí letošního roku navíc klesly až o 25 procent.

    „Výkon Kering z třetího čtvrtletí, navzdory tomu, že představuje jasné částečné zlepšení, zůstává daleko pod výsledky trhu,“ okomentoval čísla dle severu WWD nedávno jmenovaný ředitel skupiny Luca de Meo. Od chvíle, kdy převzal otěže luxusního giganta v polovině září učinil několik zásadních rozhodnutí. Jeho cílem je mimo jiné snížit čistý dluh Kering, který koncem června dosáhnul na hodnotu 9,5 miliardy eur.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Business of Fashion, Instagram, YouTube

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    0
    COS
    COS

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným „králem vláken“ kašmírem a lesklým „aristokratem“ mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Kašmír vyniká extrémní jemností a izolačními vlastnostmi, zatímco mohér vzdoruje otěru, nese přirozený lesk a vytváří větší objemovou siluetu. Oba materiály zaslouží pozornost. Liší se nejen v původu a výrobě, ale i v tom, jak působí na kůži, jak se nosí a jakou mají vydrž. Provedeme vás vším od výroby až po doporučení, co je stylově propracovanější volbou pro sezónu, jež si žádá teplo, kvalitu a nadčasovost.

    Není svetr jako svetr. Oblíbené luxusní materiály se liší svým původem

    Pokud jde o původ a technické zázemí, kašmír i mohér nacházejí svůj začátek ve světě vzácných vláken. Kašmír pochází z jemné srsti speciálních koz, typicky žijících v horských oblastech. Vlákna často měří kolem 12 až 18 mikronů, což je jeden z hlavních důvodů, proč kašmír působí tak hladce a přiléhavě. Naopak mohér je vláknem z plemene angorské kozy, jejíž dlouhé a lesklé prameny tvoří materiál charakteristický vyšší odolností a výrazným leskem a strukturou. Z hlediska řemesla je kašmír esencí jemnosti, zatímco mohér je králem textury a výrazné přítomnosti.

    Zdroj: COS – mohér | Burberry – kašmír

    Z estetického a nositelného hlediska platí následující. Kašmír se dotýká těla hladce, jako hedvábná voda stékající po konturách těla. Ten pocit pochází právě z extrémní jemnosti vláken a jejich schopnosti zachytit teplo při minimálním objemu. Mohér naopak při pohybu vytváří jemnou auru „chlupatého“ efektu. Látka dává pulloveru či kardiganu větší objem a vizuální výraz, který v šatníku funguje jako designový prvek, nikoliv jen teplý základ. Obě varianty tedy obstojí, ale v jiném stylovém kontextu. Pro minimalistickou, lehkou eleganci volte kašmír, pro výraznější siluetu a texturu sáhněte po mohéru.

    Kašmír vyniká teplem, mohér zase odolností. Záleží, jakou funkci má svetr plnit

    Z praktické perspektivy je dobré sledovat vlastnosti materiálů. Kašmír poskytuje vysoký poměr tepla k hmotnosti, je tedy obzvláště vhodný pro chladné dny, kdy nechcete nosit silné vrstvy. Mohér vyniká v odolnosti. Vlákna mají delší „chlupy“, což znamená vyšší pevnost a lepší schopnost držet tvar i po častějším nošení. Kašmír proto také vyžaduje jemnější péči. Perte jej ručně či na šetrný program, sušte bez použití sušičky. Mohér pak bývá tolerantnější. Z hlediska ceny platí, že kašmír je často vyšší investicí. A to nejen kvůli zmíněné raritě vláken, ale také o něco složitějšímu výrobnímu procesu.

    Při výběru konkrétního modelu na podzimní sezónu doporučujeme začít tím, jakou funkci má svetr plnit. Chcete-li svetr, který bude zrcadlem tradiční elegance, který nosíte pod kabát či samostatně jako městský kousek, zvolte kašmír. Naopak pokud hledáte kousek, jenž bude hrát na estetickou notu, neboť je objemnější, možná s výraznou texturou či barevnou saturací, sáhněte po mohéru. Jeho lesk a struktura dokážou vyniknout ve večerním outfitu i při kombinaci pro denní nošení.

    Rozdíly ve stylingu jsou klíčové. Wow-efekt si jednoznačně podmaňuje mohér

    Co se týče kombinací, kašmír si dovede podřídit elegantní doplňky. Jemné zlaté náhrdelníky, kůži, jednoduché střihy saka. Mohér oproti tomu ocení silnější akcent. Třeba semišové kalhoty, objemnější džíny či silnější boot-detail. Barevně lze kašmír volit v klasickém neutrálním spektru, tedy krémová, šedá či camel, zatímco mohér dovolí experiment. Lesklý rub, intenzivní barvy nebo vzory. Díky tomu mohér zaujme jako výrazný prvek podzimního šatníku.

    Zdroj: Max Mara, Jil Sander

    Nakonec krátký komentář z pohledu módní kultury. Návrháři vidí kašmír jako základ udržitelného vrstvení, který není impulzivní, ale investiční. Mohér je zase interpretací textury, která mluví řečí jemné dekadence, smyslnosti a doteku. Některé kolekce, například u značek, jež preferují výraznou vizuální přítomnost, zařadily mohér jako hlavní materiál svých zimních kolekcí právě pro jeho schopnost reflektovat světlo a vytvářet oslnivé efekty.

    Shrnuto a podtrženo: Kašmír a mohér nejsou soupeři ve smyslu „lepší a horší“, ale spíše volbou stylu, textury a osobního vkusu v nadčasové podzimní vlně svetrů. Pokud hledáte nejvyšší komfort, lehkost a investici do nadčasového kusu, bude kašmír vždy výborná varianta. Pokud ovšem chcete vyniknout, cítit dotek, strukturu a mít v šatníku kousek, který rezonuje vizuálně, mohér vám nabídne právě to, co hledáte.

    Zdroje: Bloomberg, Forbes, Fashionista, YouTube, Instagram

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    0
    Namilia 2025 Ozempic
    Namilia 2025 Ozempic

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    Dle dat společnosti Impact Analytics způsobují léky ze skupiny GLP-1, kam patří například Ozempic a Wegovy, zásadní biologickou změnu zákazníků, která se už výrazně projevuje i v poptávce po oblečení. Maloobchodní systém, založený na starších modelech velikostních křivek, na tuto proměnu nedokáže reagovat. Odborníci z Impact Analytics zdůrazňují, že nejde o módní výkyv, ale o strukturální posun.

    Ozempic efekt. Sklady jsou plné nadměrného oblečení, po kterém klesla poptávka

    Tělesné proporce se zmenšují a trh se překlápí směrem k menším velikostem. Výsledkem je přebytek zboží ve větších velikostech (tedy L, XL, XXL) a nedostatek těch menších. Důsledkem jsou neprodané zásoby, ale rovněž přímé ztráty prodejů. Maloobchod s oblečením zaznamenává nárůst vráceného zboží, a to kvůli nepadnoucí velikosti, u žen se nejvíc vrací spodní díly, u mužů pro změnu topy.

    Zdroj: Pexels

    Z těchto důvodů klesají marže a rostou výprodeje, protože nabídka už neodpovídá tělu nového zákazníka. Analytici proto odhadují, že pokud se řetězce rychle nepřizpůsobí, do roku 2027 bude až 400 milionů kusů oblečení ročně (zejména ve větších velikostech) chybně naplánováno. To by podle společnosti Impact Analytics znamenalo ztrátu zhruba pět miliard dolarů v maržích a vázaném kapitálu.

    Lék už dávno není jen pro elity. Z New Yorku se hubená vlna šíří dál a dál

    Čísla dokládají, že hubnutí skrze Ozempic a jeho levnějších variant už není výsadou Hollywoodu a světa modelingu. Změna začala v New Yorku, který má nejvyšší počet předpisů Ozempicu a dalších podobných léků mimo diabetickou populaci, přičemž asi tři čtvrtiny uživatelek tvoří ženy. Trend se šíří Spojenými státy a dle odhadů by do roku 2027 mohlo tyto léky užívat až osm procent dospělých Američanů.

    Luxusní značky obrat vítají. Přizpůsobují se snadno a rády

    Zatímco maloobchod řeší přebytek neprodaných zásob, luxusní značky na Ozempic efekt reagují s (ne)překvapivou lehkostí. Pro ně je menší tělo vizuálně přirozenější, a tak se nová éra ultra hubenosti stává víceméně vítaným estetickým obratem. Objevuje se nicméně kritika, že z runwayí pomalu mizí plus size modelky, a že návrat vyhublých estetických ideálů může být nebezpečný zejména pro mladé dívky.

    Nové tělo chce nové šaty. Velká výzva pro second hand byznys

    Podle Vogue Business profituje z rozšíření léků na hubnutí také sekundární trh s módou. Platformy jako Poshmark a Vestiaire Collective zaznamenaly nárůst výkupů a prodejů v důsledku změn tělesných proporcí zákazníků. Řada uživatelů totiž prodává oblečení, které jim po úbytku hmotnosti přestalo sedět. Na Poshmark se během posledních dvou let zvýšil počet inzerátů větších velikostí o více než 70 procent a přibyly i položky označené klíčovým slovem „weight loss“, protože prodávající popisují, že jejich šatník už neodpovídá nové postavě.

    Zdroj: Vestiaire Collective

    Analytici ze společnosti GlobalData upozorňují, že tento trend může dlouhodobě ovlivnit složení, ale také oceňování zboží v resale segmentu. Ekonomové zároveň varují před změnou na trhu s obnošeným oblečením. Dle nich totiž může zanedlouho nastat převis nabídky nadměrného oblečení nad poptávkou, a to jednoduše proto, že oblečení těch největších velikostí už nebude mít kdo nosit.

    Méně impulzivity v jídle. Ozempic zmenšil porce i balení potravin

    Proměna těla, kterou přináší boom GLP-1 léků, už zasahuje i další klíčová odvětví americké ekonomiky. Nejvíce viditelný je dopad v potravinářství a gastronomii. Výrobci snacků, limonád a fastfoodové řetězce hlásí pokles tržeb, protože spotřebitelé, kteří užívají Ozempic a další podobné léky, jí jednoduše méně a vynechávají impulzivní nákupy, a to zejména nezdravých produktů.

    Změny se projevují také v gastronomii. Restaurace zaznamenávají menší průměrné útraty, zvyšuje se zájem o menší porce. Koncepty zaměřené na méně tučné jídlo nebo proteiny slaví úspěch. V segmentu beauty a wellness zase sílí poptávka po produktech, které pomáhají udržet vzhled nového těla, tedy po kosmetice proti ochabnutí kůže, tvarujícím prádle nebo neinvazivních zákrocích.

    Ukazuje se, že Ozempic redefinuje nejen těla, ale rovněž ekonomiku, která se kolem něj otáčí. Ostatně už se ujal termín Ozempic Economy, označující právě zmíněné dopady tohoto léku na společnost. Jak hluboko se trend promítne do dalších odvětví a jak výrazně zasáhne také Evropu, ukážou až příští roky.

    Zdroje: Impact Analytics, Forbes, Newsweek, Washington Post, Fashion Dive, Instagram, YouTube

    Pánskou módu Hermès opět povede žena. Diktovat ji bude Grace Wales Bonner

    0
    Grace Wales Bonner
    Grace Wales Bonner

    Módní dům Hermès překvapil svou volbou nové kreativní ředitelky pánské sekce. Nevybral totiž interního zaměstnance, jak se od tradiční luxusní značky očekávalo, ale zcela novou tvář. Stala se jí návrhářka Grace Wales Bonner, která proslavila svou tvorbu stejnojmennou značkou a za svou úspěšnou kariéru posbírala hned několik významných ocenění módního světa.

    Luxusní značku Hermès čeká nová kapitola. Nad tradicí totiž nečekaně zvítězila odvaha odstartovat čerstvou éru. Vedení společnosti jmenovalo do pozice kreativní ředitelky pánské sekce Grace Wales Bonner. Předčilo tak veškerá očekávání módní scény. Ta totiž předpokládala, že módní dům zvolí jednodušší trajektorii umožňující zachování dědictví a na volnou pozici dosadí člena interního týmu.

    Značka hledala nové vedení poté, co z role šéfky pánské módy odstoupila po 37 letech návrhářka Véronique Nichanian. Svůj odchod oznámila minulý týden ve čtvrtek. Módní svět přivítal novinku s otevřenou náručí. Slaví nejen fakt, že do důležité pozice nastoupí žena, ale i významné „poprvé“. Grace Wales Bonner se totiž stane první ženou tmavé barvy pleti ve vedení významného luxusního módního domu.

    Zdroj: Wales Bonner

    „Její současná vize módy, řemesla a kultury umožní pokračování stylu pánské ready-to-wear Hermès kolekce, se sebevědomím, které propojí její současnou perspektivu s dědictvím značky,“ prohlásil dle serveru WWD umělecký ředitel Hermès Pierre-Alexis Dumas. „Tohle je pouze začátek dialogu, který pokračuje náš růst,“ dodal. Pětatřicetiletá návrhářka ovšem svou první řadu odhalí až v lednu roku 2027.

    Grace Wales Bonner sbírá důležitá ocenění. Na kontě má i partnerství s Adidas

    Kolekci pro podzim a zimu 2026 představí ještě Véronique Nichanian. O návrhy pro jaro a léto 2027 se ovšem postará studio Hermès, nezveřejní je ovšem na přehlídkovém mole. Grace Wales Bonner pak hodlá nadále navrhovat rovněž pro svou stejnojmennou značku. Britsko-jamajská designérka založila svůj brand v roce 2015, tedy rok po dostudování prestižní londýnské školy Central Saint Martins.

    @outpump After 37 years with Véronique Nichanian, Hermès welcomes Grace Wales Bonner as Creative Director of menswear. Thoughts? 👀 #hermes #designer #fashiontiktok #hermesbirkin #fashion ♬ original sound – 𝖘𝖙𝖆𝖆𝖗𝖟✰

    Začala s navrhováním pánských kolekcí, v roce 2018 ale přidala rovněž dámské kousky. Její řady míchající vysokou krejčovinu se streetwear získaly prestižní ceny módního světa, jako je L’Oréal Professional Talent Award, British Fashion Award for Emerging Menswear Designer nebo LVMH Young Designer Prize. Designérka proslula také spoluprací s Adidas a oblékla hvězdy, jako je Lewis Hamilton nebo FKA Twigs.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Business of Fashion, Instagram, TikTok

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    0
    King Kylie
    King Kylie

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    Když si v roce 2015 Kylie Jenner obarvila konečky vlasů na tyrkysově modrou a začala zveřejňovat selfie z auta, rodila se digitální hvězda nové generace. Její alter ego King Kylie zosobnilo drzost Tumblr éry a posunulo hranice mezi internetovým egem a módní identitou. O dekádu později influencerka znovu vyvolává ducha svého dřívějšího já. Tentokrát skrze kolekce inspirované jejími ikonickými looky. King Kylie je zpět, sofistikovanější, sebevědomější a aktuálnější než kdy dřív.

    Návrat do Tumblr období. Kylie Jenner opět sází na obarvené konečky a výrazné líčení

    Kylie Jenner vstoupila do módy a kosmetiky s přesností, která formovala estetický jazyk sociálních sítí. King Kylie, tedy její alter ego z let 2014 až 2016, se stalo symbolem nové vizuální kultury. Tedy doby, kdy odvážné barvy vlasů a konturování obličeje představovaly způsob sebevyjádření. Byla to éra, která přetvořila líčení v jedinečný rituál sebevědomí a definovala nový archetyp internetové krásy.

    O deset let později Kylie oživuje tuto identitu s jasným záměrem. Kolekce King Kylie Collection, uvedená pod značkou Kylie Cosmetics, přináší metalické lesky, dramatické paletky a matné textury, jež kdysi utvářely tvář Instagramu. Návrat King Kylie působí jako kurátorský vhled do vlastní minulosti. Esteticky lepší, vizuálně atraktivní a doprovázený hudebním debutem, který přidává kampani nový rozměr.

    King Kylie oživuje staronový trend právě včas. V době, kdy TikTok adoruje léta kolem roku 2015

    Reinkarnace King Kylie není návrat k dívčí rebelii, ale proměna v ženu, jež chápe sílu svého odkazu. Každý odstín v řadě připomíná původní experimenty s barvami, avšak působí sofistikovaněji, s důrazem na preciznost a vyváženost. Kylie staví most mezi digitální minulostí a současnou érou, kdy se autenticita měří v odvaze. Navíc s comebackem přichází v době, kdy jsou léta kolem roku 2015 nesmírně trendy.

    Zdroj: Kylie Cosmetics

    Kylie Jenner vždy intuitivně cítila, kdy nastal čas na proměnu. Z teenagerské hvězdy reality show se stala miliardářkou, módní múzou a zakladatelkou impéria, jenž formovalo vizuální jazyk generace Z. V době, kdy internet zrychlil cyklus trendů na maximum, Kylie Jenner dokázala znovu vytvořit moment, jenž rezonuje všemi kouty internetu. Kylie se stává sama sobě muzeem i kurátorkou. Přetváří minulost do podoby luxusního artefaktu, v němž se odráží zkušenost, síla a schopnost diktovat estetiku.

    Zdroje: Daily Mail, WWD, People, Instagram, YouTube

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    0
    JW Anderson
    JW Anderson

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Úspěšná značka JW Anderson z dílny Jonathana Anderson nedávno odhalila novou tvář. Designér o jejím redesignu rozhodl letos začátkem léta, tedy ve stejnou dobu, kdy nastoupil do pozice jediného kreativního ředitele módního domu Dior. Tedy role, kterou v historii legendární francouzské značky zastával pouze samotný Christian Dior. Návrhář tehdy rovněž oznámil, že jeho společnost ukončí runway shows.

    Jeho plánem bylo vytvořit pomalejší brand, více zaměřený na lifestyle. Mnozí mohli směřování JW Anderson vnímat jako konec významné módní éry. Nová podoba značky však nyní dokazuje, že se rozvinula do ještě exkluzivnější podoby. „Ještě nikdy se nám v historii společnosti takhle moc nedařilo,“ prohlásil dle serveru WWD Anderson. Součástí re-brandu byla renovace obchodů i nová webová stránka.

    Zdroj: JW Anderson

    Nový interiér londýnské pobočky v distriktu Soho pak odkazuje na takzvaný Shaker Movement, tedy náboženské hnutí z 18. století ze Spojených států amerických, založené na komunálním bydlení. Reflektuje ho také design nábytku kolekce Resort 2016. Jonathan Anderson totiž upozadil módu a postavil ji vedle jedinečných řemeslných produktů, jako je nábytek, keramika nebo různorodé interiérové dekorace.

    Runway přehlídky nahradí nové pobočky. Odhalí různé stránky JW Anderson

    Úspěšný designér je proslulý svou vášní pro jedinečné kousky a tradiční řemeslo. Také proto při svém vedení značky Loewe založil Loewe Foundation Craft Prize, tedy soutěž uctívající řemeslné kořeny společnosti. V minulosti navíc pracoval s řadou umělců, sochařů nebo animátorů. Příkladem exkluzivních produktů z dílny JW Anderson je keramický set, který značka vytvořila spolu se společností Wedgwood.

    V nabídce JW Anderson naleznete ale také hrnečky inspirované řeckým designem z 5. století či řetízky na sluneční brýle vyrobené z dávných řeckých a římských korálků, jež designér sám zakoupil na aukci. Tradiční runway přehlídky mají pak dle návrháře nahradit nové pobočky v New Yorku, Londýně a Paříži. Každý z nich bude trochu odlišný, čímž nabídne odlišnou stránku čím dál více populární značky.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Fashion United, Instagram, YouTube

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    0
    Gucci
    Gucci

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Italská města Miláno a Scandicci se ve čtvrtek stanou svědky stávky zaměstnanců luxusní skupiny Kering. Čtyřhodinový protest uspořádali pracovníci značek Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta, Alexander McQueen, Ginori 1735 nebo Yves Saint Laurent. Důvodem je dle nich neochota vedení společnosti s odbory vyjednávat. Místo toho má vydávat jednostranná rozhodnutí, o kterých nechce dále debatovat.

    Italské odbory Filctem Cgil, Femca Cisl a Uiltec Uil si dle serveru WWD stěžovaly na „neohebnost“ Kering Italia a plány, které „posouvají zpět pracovní vztahy, dohody s odbory i práva pracovníků“. Příkladem neshod je rozhodnutí ze strany vedení společnosti, jenž omezuje možnosti práce na dálku. Změna byla sice oficiálně oznámena již loni v listopadu, platit však začala po domluvě až letos, a to začátkem října.

    Zdroj: Saint Laurent

    Zaměstnanci mají nově možnost pracovat na dálku pouze čtyři dny v měsíci, namísto původních osmi. Zástupci Kering Italia pak podkládají úpravu dosavadních pravidel směřováním globální strategie. „Jejím cílem je propagovat kohezi, profesionální spolupráci a rozvoj, stejně tak, jako ke stejnému problému přistupuje mnoho dalších společností v našem sektoru,“ prohlásilo dle serveru WWD vedení Kering Italia.

    Kering usiluje o návrat prodejů. Svůj beauty byznys přenechá L’Oréal

    „Ovšem i za hranicemi tohoto konkrétního případu vidíme, že se mění samotný přístup, rozhodnutí jsou prezentována jako finální a neměnitelná,“ popsal ovšem dle Reuters zástupce odboru Filctem Cgil Massimo Bollini. Případné změny ve fungování skupiny Kering pak vycházejí rovněž ze snahy jejího nového ředitele Lucy de Meo o snížení vysokých dluhů a zvrácení dlouhodobě klesajících prodejů.

    Také proto Kering v pondělí odhalil, že prodá svůj beauty byznys společnosti L’Oréal. Do jejích rukou tak předá House of Creed, ale také exkluzivní licenci trvající 50 let na vývoj produktů značek Gucci, Bottega Veneta a Balenciaga. Dohodou by měla luxusní společnost získat čtyři miliardy eur. Zůstává ale otázkou, zda to bude stačit na to, aby se skupina vzepřela nepříznivým ekonomickým podmínkám.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, MSN, Instagram, YouTube