Více
    Domů Blog Strana 5

    Vlasový parfém dobývá beauty svět. Dopřejte svému účesu vlastní vůni

    0
    Vlasy
    Vlasy

    Vlasový parfém nesmí chybět. Svět vůní zažívá v poslední době drobnou, přesto výraznou proměnu. Klasické parfémy doplňuje nová generace voňavých produktů, která přináší nejen krásnou vůni, ale i péči. Vlasové parfémy se z okrajové kategorie tiše přesunuly mezi must-have položky a vypadá to, že letošek bude jejich definitivním průlomem.

    Na sociálních sítích se trend vlasových parfémů stal postupně, ale zcela jistě virálním. Uživatelé sdílí své oblíbené vůně, často v kombinaci s beauty rutinou, stylingem a módními tipy. Vlasový parfém se tedy stává součástí celkové image. Také proto se značky v současnosti předhánějí v tom, kdo nabídne tu nejkrásnější, nejzajímavější a nejpřitažlivější verzi.

    Množství je nepřeberné. Vlasový parfém navíc ocení i muži

    Na rozdíl od běžných parfémů nejsou vlasové vůně pouze příjemným detailem. Jsou navrženy tak, aby se ve vlasech udržely co nejdéle, aniž by je zatěžovaly nebo vysušovaly. Mnoho klasických parfémů obsahuje vysoký podíl alkoholu, což vlasům příliš nesvědčí. Vlasové parfémy naopak využívají šetrné složení a často obsahují pečující látky, jako jsou hydratační oleje, UV filtry nebo antioxidanty.

    Jedním z příkladů populárních vůní je silně orientální a smyslná vůně Balmain Cardamom 1974. Spojení růže, pačuli, vanilky a černého rybízu vytváří rafinovanou kompozici, která ve vlasech zanechá dojem noblesy a záhadnosti. Vhodná pro ty, kteří si potrpí na jedinečný podpis a přitažlivost v každém gestu.

    Zdroj: Balmain

    Pro milovníky klasické elegance je zase ideální Gris Dior v podobě vlasového parfému, který kombinuje dřevité a květinové tóny a vytváří lehký závoj sofistikované vůně. Značka Dior jej vytvořila jako doslova neviditelný šperk pro vlasy.

    V minimalistickém duchu působí i parfémovaná mlha Twilly d’Hermès. Lehký, přenosný a svěží parfém na vlasy v sobě spojuje květinové, kořeněné i orientální akordy a je jako stvořený pro každodenní nošení. Vlasy totiž vůni uvolňují pozvolna a přirozeně při každém vašem pohybu.

    Zdroj: Hermès, Dior

    Kdo hledá modernější, hravější a přitom dostupnější variantu, ocení Gisou Hair Perfume s medem a tóny květin. Parfém je inspirován tradicí včelařství a nabízí sladkou, svěží a jemně ovocnou vůni, která zároveň pečuje o vlasy, a to díky obsahu medu Mirsalehi. Je tedy ideální volbou pro ty, kdo hledají rovnováhu mezi krásnou vůní, účinností a přirozenou složkou.

    Na své si ovšem přijdou i muži. Lákavá je například elegantní alternativa v podobě luxusní vůně Balmain Homme Hair Perfume. Vlasový parfém s výrazným charakterem totiž kombinuje osvěžující bergamot s hlubokými tóny santalového dřeva a výraznými orientálními akordy.

    Zdroje: Instagram

    Zendaya posiluje partnerství s On. Spolu s Law Roach navrhla tenisky

    0
    Zendaya On
    Zendaya On

    Herečka Zendaya zahájila další kapitolu spolupráce se značkou On. Ve čtvrtek totiž odhalila tenisky s názvem Cloudzone Moon, které navrhla společně se svým stylistou Law Roach. Doprovodná kampaň Be Every You se točí kolem motivů pohybu a duality. Zendaya v ní navíc nabádá k tomu, abychom se nebáli přijmout všechny stránky naší osobnosti.

    Švýcarská sportovní značka On prohlubuje partnerství se Zendayou. Ve čtvrtek společně zveřejnili další část dlouhodobé spolupráce. Tentokrát se jedná o tenisky s názvem Cloudzone Moon, které herečka navrhla společně se svým ikonickým stylistou Law Roach. Jedná se o update již existující boty Cloudzone, kterou Zendaya vytvořila se společností již dříve, a to na jaře loňského roku.

    Odhalení nové tenisky zakomponovala značka On do kampaně s názvem Be Every You. Doprovází ji také krátké video, o jehož režii se postaral Bardia Zeinali. Fotografií se tentokrát ujala Emily Lipson. V srdci reklamy leží témata pohybu a duality, které zachycuje hra dynamických póz a různorodého světla. „Pohyb byl vždy součástí toho, jak se sama na sebe napojuji,“ popsala Zendaya.

    Zdroj: On

    „Pohyb pro každého vypadá jinak. Tenhle příběh proto působil osobně, jedná se totiž o připomínku našich všestranných bytostí, sestávajících z mnoha brilantních kousků, které nakonec vytvářejí to, čím jsme, doplňují nás,“ pokračovala. Doplnila, že kampaň pro ni znamená umění přijmout všechny drobné části sebe sama. Dle ní je tak potřeba žít v přítomnosti s každou verzí sebe sama.

    Mnohostrannost zachytila Zendaya i outfity. Postaral se o ně Law Roach

    Stylista Law Roach se pak nepodílel pouze na návrhu tenisky, postaral se také o outfity, které Zendaya v kampani vynesla. Zmíněnou mnohostrannost zachytil protikladnými looky, tedy strukturovaným bomberem kontrastujícím s upnutým cvičebním úborem nebo měkkou mikinou. Spolu s herečkou pak plánuje vydat další verzi nové obuvi v říjnu. Tentokrát se má jednat o tenisky Cloudtilt Moon.

    Boty mají mít měkkou siluetu s vrchní vrstvou připomínající ponožku. Zendaya podepsala se sportovní značkou několikaletou smlouvu, a tak můžeme pravděpodobně očekávat mnoho dalších kapitol jejich vzájemné spolupráce. Značku On založili v roce 2010 tři přátele Olivier Bernhard, David Allemann a Casoar Coppetti. V minulostí s ní spolupracoval například i Roger Federer.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, The Fashionography, Instagram, YouTube

    Léto ovládá nový trend. Hedvábný šátek v pase ozvláštní každý outfit

    0
    hedvábné šátky v pase
    hedvábné šátky v pase

    Lámete si hlavu s tím, jak dodat svému outfitu ještě o trochu větší šmrnc? Využívání kousků, které už máme doma, je zpět v módě! Znovuobjevenou hvězdou letošního léta je hedvábný šátek, jenž se tentokrát září uvázaný kolem pasu. Spatřit ho můžeme nejen na řadě celebrit, nedávno se objevil rovněž na Pařížském fashion weeku.

    Letos v létě se móda vrací ke stylingu toho, co už máme doma, místo honby za novými trendy kousky. Jedním z nejvýraznějších looků se totiž stal hedvábný šátek uvázaný v pase, který i tomu nejjednoduššímu outfitu dodá nečekaný nádech luxusu. Tento styl nosí letos v létě celebrity jako Jennifer Lawrence, Kylie Jenner, Alexa Chung nebo Lola Tung, hvězda seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla.

    Šátky nejlépe vyniknou v kombinaci s monochromatickými outfity nebo oblečením v jednoduchých barvách. V takovém případě fungují jako barevný akcent, který dodává texturu a vizuální zajímavost. Možností, jak šátek nosit, je navíc nespočet. Nejčastěji ho vídáme se širokými kalhotami a jednoduchým tričkem, ale skvěle vypadá i uvázaný přes košili, sukni, šaty nebo sako.

    Pokud chcete docílit ležérního a splývavého efektu, přeložte šátek napůl do trojúhelníku a uvažte ho kolem pasu nad poutky kalhot. Pro efekt klasického pásku ho smotejte do úzkého pruhu, provlékněte poutky a zavažte na uzel tak, aby konce volně splývaly u boků.

    Hedvábný šátek na 100 způsobů. Carrie Bradshaw to věděla už dávno

    Hedvábné šátky se objevily rovněž na Pařížském fashion weeku pro jaro a léto 2026, a to například v podání návrháře Juliana Klausner a jeho první pánské kolekce pro módní dům Dries Van Noten. Šátek uvázaný přes kalhoty sahal v jeho kolekci modelům až ke kotníkům a přinesl outfitům zcela nový rozměr.

    Zdroj: Hermès

    Šátky můžete v létě nosit také jinak než pouze kolem pasu. Jejich využití sahá od uvázání jako top, kolem krku nebo ve vlasech, až po přehození přes ramena nebo stylové uvázání na kabelku. Fantazii se zde meze rozhodně nekladou.

    Trend navazuje na ikonické momenty z historie módy. Například Carrie Bradshaw v Sexu ve městě ráda nosila šátky ve vlasech i kolem krku. Podobně výraznou estetiku ztělesňovala i Little Edie z Grey Gardens, která si šátek zavazovala pod bradou. Obě ženy dokazují, že styling šátku nemusí být uhlazený, ba naopak.

    @ivanaramirezm Loving a silk scarf around the waist! The perfect, easy way to elevate an outfit, adding shape and color 🧡 @DISSH @Songmont_Official @Jacquemus @HEAVEN MAYHEM #ootd #ootn #summeroutfit #elevatedchic #silkscarf #styleinspo #stylingideas ♬ original sound – Rojanna Tayco

    Nejnovější letní trend nám připomíná, že styl nevzniká v nákupním košíku, ale v kreativitě. Právě v ní tkví rovněž kouzlo hedvábných šátků. Žádná pravidla, jen nápad a chuť kousky, které už dávno vlastníme, navzájem nově kombinovat.

    Zdroje: Who What Wear, Dries Van Noten, InStyle, Instagram, TikTok

    Léto nekončí. Světové beach clubs jsou ztělesněním tichého luxusu

    0
    Cheval Blanc Seychelly beach clubs
    Cheval Blanc Seychelly beach clubs

    Polehávání na pláži může být pro mnoho cestovatelů čirou nudou. To však neplatí pro stále oblíbenější beach clubs. Šumění moře, široká paleta aktivit a nekonečné šampaňské, tak by se dal shrnout zážitek z těchto pohádkových míst. Nepředstavujte si celodenní párty. Existují i takové kluby, ze kterých dýchá quiet luxury atmosféra na míle daleko.

    Plážová dovolená může být nad míru sofistikovaným zážitkem. Beach clubs jsou totiž ztělesněním tichého luxusu. Relaxujete v nich s noblesou, jíte s výhledem a odpočíváte na těch nejpohodlnějších lehátkách. Místo je to ale i pro zážitky, adrenalin či dobrodružné výlety. Získáváte tak na pár dní vlastní svět daleko za hranicemi domova. Čas zde plyne pomaleji, ale vy ani tak o nic nepřicházíte.

    Ibiza nabídne víc než párty. Beach clubs už umí i romantické večeře či letní kino

    Na východním pobřeží Ibizy se nad skalnatou zátokou nachází resort Amante. Už pohled z výšky mu dodává punc elegantního úniku od reality, čímž jsou beach clubs proslulé. Nenajdete zde rušné promenády, ani divoké bary, naopak se vám otevírá brána do světa relaxu. Téměř odkudkoliv zde máte výhled na široké moře a uzavřený skalnatý převis dodává lokaci pocit naprostého soukromí.

    Zdroj: Amante Ibiza

    Ideální den si můžete sestavit ze široké nabídky aktivit. Začít můžete třeba jógou na dřevěném mole, dále posnídat čerstvé ovoce a celý den se koupat v tyrkysovém moři. Večer máte možnost zarezervovat si romantickou večeři při svíčkách, během které ochutnáte středomořskou kuchyni, nebo si zajít do letního kina. Ani v něm nechybí luxus v podobě sezení pod hvězdnou oblohou.

    Slow living v přímém přenosu. Italové rozhodně umí relaxovat

    Mezi beach clubs se najdou klenoty i pro ty, kteří neradi cestují příliš daleko. V exkluzivním resortu v Sardinii leží Cone Club, do kterého můžete stylově zaplout na lodi. Jeho předností je osvěžující zeleň, lemující luxusní prostředí kolem dokola, a co jiného než tyrkysové moře. Mísí se v něm středomořská noblesa a moderní ležérnost, což jen upevňuje výsledný zážitek.

    Zdroj: Cone Club

    Cone Club je ideálním místem pro pomalé dny u moře. Můžete například posedět ve stínu u baru s čerstvými mořskými plody, popíjet koktejl a pozorovat zapadající slunce. Každý večer totiž doprovází rituál západu slunce s živou hudbou, takže si připadáte jako v opravdovém exotickém ráji. Pokud potřebujete vypnout tělo i mysl, tohle je to pravé místo.

    Jako vystřižené z časopisu. Maledivy mají vždy čím překvapit

    Baros je malý soukromý ostrov na Maledivách, který se stal synonymem pro diskrétní a ničím nerušený luxus. Nečeká vás proto hluk motorek, ani přelidněné turistické atrakce, jen bílý písek, korálové útesy a vodní vily nad azurovou lagunou. Tamní beach clubs jsou tedy přesně tím učebnicovým příkladem Malediv, které vídáte v prospektech cestovních kanceláří.

    Zdroj: Baros Maldives

    Každá vila na Barosu má vlastní přístup k moři, soukromé lehátko, a tím pádem i naprosté soukromí. Den můžete naplnit šnorchlováním, plavbou na kajaku nebo odpočinkem v oceánském spa. Resort nabízí také podmořský vinný sklípek, gurmánskou restauraci na vodě a osobní servis. Pokud proto toužíte po prvotřídní dovolené, na Maledivách vám splní všechna vaše přání.

    Zdroje: Instagram

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohořela. Proč jsou módní kampaně čím dál nudnější?

    0
    Kylie Jenner Miu Miu Fall/Winter 2025
    Kylie Jenner Miu Miu Fall/Winter 2025

    Podnikatelka Kylie Jenner je v módním průmyslu jako doma. Nejen, že má vlastní značku oblečení, ale často se objevuje i na obálkách časopisů a v kampaních. Nedávno se stala tváří značky Miu Miu. Ta však místo masové chvály sklidila vlnu kritiky. Nepovedené vizuály, které nakonec potopily brand i Jenner, otevřely širší diskusi o tom, jak současné kampaně upozaďují oblečení a tvořivost na úkor virálních momentů.

    Podzimní kampaň jako předmět kritiky. Kylie Jenner není Miu Miu Girl

    Nejnovější kampaň značky Miu Miu, věnovaná podzimní kolekci, rozhodně přitáhla pozornost na sociálních sítích, tentokrát však nežádoucím způsobem. Tváří kampaně, o níž se postarala návrhářka Miuccia Prada, zachycenou objektivem fotografky Lenguy, se totiž stala pro značku obzvláště neobvyklá osobnost, a to podnikatelka Kylie Jenner.

    Původní záměr reklamy s názvem Femininities o individualitě a boření genderových stereotypů zastínily nešťastné vizuály zobrazující Jenner v křečovitých, rozpačitých a znuděně působících pózách. Lavina negativních ohlasů na sebe nenechala čekat. Obsazení Jenner do kampaně značky známé svou quirky a velmi niche estetikou lze přirovnat k pokusu násilně napasovat kousek puzzle do špatné skládačky.

    Příkladem pro Miu Miu by mohla být švédská značka Acne Studios, která podnikatelku obsadila do své kampaně pro džínovou kolekci v roce 2023. Jemně provokativní, úderné a dynamické vizuály působily nenuceně a zároveň vyzařovaly její osobnost. Do skládačky tentokrát zapadl i vhodný styling v podobě oblečení, které nepůsobilo, že by se v něm Jenner topila.

    Móda se zasekla v bludném kruhu. Nápaditost jde stranou, vítězí virál

    Kylie Jenner a její dominance na obálkách časopisů i v reklamách vynáší na povrch několik neduhů, kterých se módní průmysl zjevně nedokáže jen tak zbavit. Móda jako jeden z hlavních kulturních hybatelů současného světa se ocitla v zajetí sociálních sítí. Získaná pozornost uživatelů se stává hlavním nástrojem, pomocí kterého mohou značky zůstat relevantní v nekonečném moři obsahu.

    Oblečení a kreativní koncepty za ním již nehrají hlavní roli. Důležitější jsou virální momenty, slavné osobnosti a dechberoucí lokality, jež zajistí engagement na sociálních sítích. Příkladem je značka Coperni a její přehlídka v pařížském Disneylandu, kterou uzavřela právě Kylie Jenner. Buďme upřímní, nic jiného kromě ikonického růžového zámku v pozadí a Jenner v černých šatech jsme si z ní neodnesli.

    Zdroj: Coperni

    V mnoha případech se nám snaha za každou cenu obsadit hvězdné tváře, které často s danou značkou vůbec nesouzní, jeví spíše jako účelový marketingový tah. Cílem je zviditelnit se, nikoli vytvořit něco smysluplného s estetickou i intelektuální hodnotou. Na to, aby na nás reklamy opět udělaly dojem, by se však módní průmysl musel na chvíli zamyslet a přestat upřednostňovat zisk před skutečnou originalitou.

    Zdroje: Miu Miu, Acne Studios, Instagram, Youtube

    Skupina Capri má šanci na zářné zítřky. Slaví výsledky z prvního čtvrtletí

    0
    Michael Kors
    Michael Kors

    Skupina Capri Holdings je na cestě za potenciálními lepšími zítřky. Společnost ve středu zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí, jež předčily očekávání analytiků. Důvodem je především zvyšující se poptávka po kabelkách a obuvi z dílny Michael Kors. Firma nemá zdaleka vyhráno, jedná se však o první známky, že by její nová strategie mohla fungovat.

    Nejnovější výsledky luxusní skupiny Capri Holdings naznačují, že by brzy mohla čekat vytoužené zotavení. Společnost totiž ve středu odhalila statistiky za první čtvrtletí letošního roku. Ty odhalily menší pokles příjmů, než analytici očekávali. Firma vlastnící Michael Kors a Jimmy Choo má před sebou stále mnoho práce, jedná se však o první známky toho, že její nově zavedená strategie funguje.

    Důvodem pro lepší než očekávané výsledky je především zvyšující se poptávka po kabelkách a obuvi z dílny Michael Kors. Právě ta překonala širší nepříznivé ekonomické podmínky, které luxusní scénu doprovázejí již několik sezón. „I když je brzy, začínáme vidět signály toho, že naše strategie fungují,“ popsal ředitel Capri John Idol s tím, že nyní očekává návrat k růstu ve fiskálním roce 2027.

    Zdroj: Jimmy Choo

    Čistý příjem Capri Holdings pak v prvním čtvrtletí letošního roku vyšplhal na 56 milionů dolarů, a to z hodnoty pěti milionů dolarů, které dosáhl před rokem ve stejném období. Prodeje Michael Kors pak spadly o 5,9 procenta, zatímco ty značky Jimmy Choo klesly o 6,4 procenta. Nečekaně pozitivních výsledků si pak všimli také investoři. Akcie skupiny proto ve středu vzrostly o 14,5 procenta.

    Capri Holdings má naději. Je jí i prodej značky Versace

    Skupina Capri Holdings vidí naději rovněž v nedávno domluveném prodeji značky Versace, která připadne Prada Group. Společnost ji odkoupí za 1,4 miliardy dolarů, a to do konce roku. Letos kolovaly médii rovněž zvěsti, že vedení Capri Holdings plánuje rovněž prodej značky Jimmy Choo. Ředitel skupiny je však rázně popřel. „Jimmy Choo není na prodej,“ prohlásil.

    „Jsme nadšení ohledně potenciálního růstu, který Jimmy Choo pro naši skupinu představuje,“ doplnil. Nejnovější výsledky z prvního čtvrtletí letošního roku tak naznačují, že by se skupina mohla blížit lepším zítřkům. Na podobné pozitivní zprávy čekali především investoři, které zneklidnil propad hodnoty akcií společnosti v posledním roce. Za uplynulé období klesla o téměř 44 procent.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Reuters, Instagram, YouTube

    Thierry Mugler jako architekt módy. Jak přepsal pravidla úzkého pasu?

    0
    Mugler FW25
    Mugler FW25

    Thierry Mugler navrhoval oblečení tak, jak se navrhuje architektura. S úmyslem vyvolat úžas, obdiv i odpor. Zatímco se svět módy cyklicky točil mezi minimalismem a extravagancí, Mugler byl o zhruba tři galaxie dál. Jeho pasy nebyly zúžením, byly explozí kontroly. Jak z obyčejného lidského trupu vytvořit monument? Mugler znal odpověď. A zanechal ji v každém korzetu, švu i nezapomenutelném přehlídkovém momentu.

    Ikonický designér Thierry Mugler, Francouz se scénickou duší, vdechl módě 80. let zcela novou gravitaci. Jeho modely měly vlastní fyzikální zákony. Ramena jako konstrukce, boky vždy vyzývavé a pas, jako kdyby vznikl někde mezi sci-fi, operou a baletem. Co je však na jeho návrzích tak fascinující? Neuvěřitelná přesnost, s jakou Mugler vymodeloval ženskou postavu. Byla totiž výsledkem, se kterým byste se jen těžko setkali u někdejších designérských hvězd.

    Thierry Mugler jako synonymum siluety. Z pasu vytvořil bod zlomu

    Klasické „Muglerovy ženy“ byly jako výjevy z jiného světa. V latexu, kovu, plastu. Obří ramena napovídala mechaničnost, zatímco pas byl tak těsně stažený, že připomínal vosí život na hraně bolesti a krásy. V tom spočívala jeho definice pasu. Nebyl místem, kde se tělo zužuje. Byl bodem zlomu. Co je na tom nejdůležitější? To, že i přes úzký pas, latex, lesklé materiály či gumu nevypadaly výtvory lacině. Pracovat s těmito materiály a zachovat si vkus je velmi náročné.

    V roce 1992, kdy návrhář oficiálně vstoupil do světa haute couture, už byl dávno známý jako ten, kdo přetvořil topmodelky v mytologická monstra a divy večera. Jeho přehlídky byly performancemi a návrhy vyžadovaly koordinaci několika týmů a měsíce práce. Příkladem je tvorba slavného korzetu z řady podzim/zima 1997. Pas jako hlavní osu modelu můžete vidět rovněž v letní kolekci 2025.

    Zdroj: Mugler

    Jedna z posledních návrhářových výzev? Postarat se o pas Kim Kardashian

    Když Thierry Mugler po několika dekádách svého působení oblékl Kim Kardashian do „wet dress“ pro Met Gala 2019, jako by vesmír podepsal Muglerovu vládu nad pasy. Byla to precizně promyšlená připomínka, že některé vize neztrácejí sílu ani časem. Thierry Mugler si nevybral Kim Kardashian náhodou. Její tělo, výrazné boky, extrémní pas, přehnané křivky, to všechno dokonale zapadlo do jeho estetiky siluety jako nástroje kontroly.

    Po šatech stékaly kapky falešné vody, pod nimi byl zase ukrytý korzet od legendárního Mr. Pearl tvaroval tělo do podoby, která připomínala Muglerovu práci z 90. let, jen v těle současné celebrity. Šaty vznikaly osm měsíců, Kim v nich nemohla sedět a naučila se kvůli nim jinak dýchat. V ten moment není móda jen móda, ale důkaz toho, že i tělo a šaty mohou mít umělecký vztah.

    Zdroj: Kunstahlle München

    Mugler šel vždy mimo sezónu, mimo běžný rytmus, mimo očekávání. Přesto, nebo právě proto, se jeho práce vrací s takovou silou. Pas byl pro něj klíčový bod, osa, okolo které se otáčelo celé ženské tělo. V archivech se dají vystopovat siluety, jež se dnes objevují na červených kobercích či v kolekcích návrhářů. V posledních letech si také Muglerovy kolekce právě z 80. či 90. let získaly masivní oblibu na sociálních sítích. Videa z těchto dekád sbírají miliony zhlédnutí a mladší generace díky nim sahají po vintage kouscích a tehdejší estetice.

    Zdroj: Profimedia

    Zdroje: People, Daily Mail, Business Insider, BOF, Grazia, YouTube, Instagram


    Make-up s nádechem nekonečného léta. Island Girl oddálí sychravý podzim

    0
    Island Girl estetika
    Island Girl estetika

    I když už se léto pomalu blíží ke konci, vysněným dovoleným ještě není konec. Ať už míříte do tropických krajin, nebo si jen toužíte uchovat kousek léta, estetika Island Girl je to pravé pro vás. Beauty trend láká na vše, co na prosluněných dnech tak milujeme. Zářící pokožku, jemně rozcuchané vlasy, exotické vůně a jemně narůžovělý make-up look.

    Nenechte si léto proklouznout mezi prsty. Pokud toužíte zachovat prosluněné dny o něco déle, nebo vás ještě čeká vysněná dovolená u moře, potěší vás trendy TikTok estetika s názvem Island Girl. Ta v sobě ukrývá vše, co na sluncem nasycených měsících a momentech strávených u moře tak zbožňujeme. Stačí jen pár beauty úprav a ocitnete se ve vlastním prázdninovém ráji.

    Ochrana před sluncem je základ. Třpytky nenucený doplněk

    Island Girl je nespoutaná a volných dní si užívá naplno. Nemá proto čas na složité beauty procedury. Vždy ovšem dbá na to, aby byla její pokožka řádně hydratovaná, chráněná a voňavá. Základem její kosmetické taštičky je proto kvalitní a vysoká SPF ochrana. Ráda ovšem investuje do třpytivých tělových krémů nebo olejů, které navodí atmosféru dalekých tropů a šumícího moře.

    Zdroj: Supergoop!, Nuxe

    Klíčem je výrazná tvářenka. Make-up ustoupí do pozadí

    Pokud jde o make-up, také on se inspiruje přirozeností spojenou s pobytem u moře. Na make-up nebo korektor klidně zapomeňte, případně však sáhněte spíše po krémových a hydratačních konzistencích. Mnohem důležitější je tvářenka, jejímž cílem je vytvořit sluníčkem nasycený look. Nejlepší práci odvede její tekutá verze, které se nemusíte bát nanést o něco více než jindy.

    Zdroj: Dior, Rare Beauty

    Vyzdvihněte svou texturu. Vlasům darujte pomoc mořské soli

    Součásti Island Girl estetiky je rovněž nenuceně vypadající účes. Klíčem je vyzdvihnout vaši přirozenou texturu, ať už máte jemné vlny, výrazné kudrny, či jemné splývavé vlasy. K rádoby rozcuchanému vzhledu napomůže klasický sprej do vlasů s mořskou solí. Úkol však na jedničku splní také různé pěny nebo další produkty, jejichž cílem je především zafixovat a podpořit texturu vašich vlasů.

    Zdroj: Ouai, Color Wow

    Island Girl láká na svou jednoduchost. Ukrývá poslední paprsky léta

    Výsledný look stačí doplnit o vůni plnou tropického ovoce, kokosu a jemné vanilky. Napodobit Island Girl estetiku je jednoduché, vychází totiž z klasických plážových looků. Nejspíše i proto narůstá v posledních týdnech na popularitě, každý ji totiž může snadno přetvořit po svém. Ponořte se proto před sychravými podzimními dny do make-upu plného mořského vánku a hřejivého slunce.

    @lenkalul ad island girl makeup 🍉🐢🌴🐚✨ the quickest & easiest makeup everrr products i used: @nyxcosmetics_uk lip IV used as lip stain in shade ‘espresso soak’ & NYX buttermelt soft glow skin tint in shade 02 @Maybelline NY super fluff brow mousse in shade deep brown @Saie sun melt bronzer in light bronze @Benefit Cosmetics UK benetint @MaybellineUK sky high mascara @Lancôme juicy tubes clear lip gloss #makeup #summermakeup #islandgirl #naturalmakeup #makeupnomakeup #beachmakeup #makeuptrend #beauty #beautyhacks ♬ original sound – lenkalul

    Zdroje: Who What Wear, Trill Mag, Instagram, TikTok

    Nenachytejte se na greenwashing. Jak vypadat dobře s čistým svědomím?

    0
    sézane greenwashing
    sézane greenwashing

    Greenwashing, vysoké ceny i nedostatek transparentních informací ztěžují cestu k udržitelnému šatníku. Ačkoli stále více výrobců reaguje na klimatickou krizi a podniká kroky k větší odpovědnosti, ne všichni o svých aktivitách komunikují pravdivě a otevřeně. Přesto existují značky, které dokazují, že styl a ohleduplnost k planetě se nevylučují. Jak začít dělat první smysluplné krůčky směrem k udržitelnějšímu oblékání?

    Neudržitelné oblečení představuje pro naši planetu významný problém. Nekvalitní kousky se nikdy nerozloží, zejména pokud jde o oblečení vyrobené ze směsi různých materiálů. Končí proto na skládkách či ve spalovnách. Oblečení navíc často urazí tisíce kilometrů, přičemž v místech výroby není zaručena kontrola nad výrobními postupy, barvivy, ani pracovním prostředím.

    Zdroj: Unsplash

    Generace Z často zdůrazňuje, jak je pro ni důležité, aby se firmy chovaly udržitelně. Její každodenní chování ale tento postoj ne vždy odráží. Ačkoliv generaci tíží environmentální úzkost mnohdy více než ty předchozí, není pro ni jednoduché podnikat na módním poli udržitelné kroky. Velkou roli totiž hraje při samotném nákupu udržitelné módy cena, která je málokdy dostupná.

    Kvalita nad kvantitu. Jak se nenachytat na greenwashing?

    Pro spoustu lidí je sice důležité nakupovat zodpovědně, ale často si to z finančních důvodů nemohou dovolit. Prvním krůčkem je naučit se při nákupu oblečení přemýšlet nad takzvaným „cost per wear“, tedy cenou za jedno nošení. Levný kousek, který si na sebe vezmete jen jednou, může ve výsledku stát víc než kvalitní oblečení, k němuž se budete opakovaně vracet.

    Udržitelná módní značka by měla garantovat jak udržitelné materiály, tak etickou výrobu, včetně férových pracovních podmínek nebo transparentního dodavatelského řetězce. Hojně využívaná bavlna může být udržitelná pouze tehdy, pokud je pěstována a zpracovávána opravdu šetrně.

    V udržitelné módě je těžké se vyznat mimo jiné kvůli greenwashingu, který označuje marketingovou praktiku, kdy firmy klamou zákazníky ohledně své ekologičnosti. Může mít různé podoby, od vágních pojmů typu „přírodní“ přes chybějící důkazy až po falešné certifikace. Není proto divu, že lidé váhají, do čeho své peníze investovat. Přesto ale existuje řada značek, které vyrábějí kvalitní a stylové oblečení s ohledem na životní prostředí i etickou výrobu.

    Ananasové listy a dokonalý střih. Když jdou styl a udržitelnost ruku v ruce

    Pokud chcete začít dělat první krůčky směrem k udržitelnějšímu oblékání, na následující značky se můžete spolehnout.

    House of Marici je značka doplňků vytvářející ekologické alternativy k luxusním koženým kabelkám. Založila ji Amanda Navaian, a to symbolicky na Den Země v roce 2020. Vytváří kabelky z materiálu Piñatex, neboli rostlinné alternativy kůže vyrobené z listů ananasu. Ananas dnes tvoří základ všech kolekcí House of Marici. Skutečná udržitelnost podle společnosti znamená využívat přírodní materiály, které jsou k dispozici a rovněž vyhýbání se syntetickým náhradám.

    Zdroj: Sézane, House of Marici

    Pařížská značka Sézane si klade za cíl vytvářet kvalitní a zároveň perfektně střižené kousky, které jsou nadčasové a vydrží roky. Během 10 let své existence se drží malého počtu kolekcí, čímž se vyhýbá nadprodukci. Zakladatelka Morgane Sézalory zdůrazňuje, že Sézane funguje bez prostředníků, slevových akcí a nadbytečné výroby. Díky tomuto přístupu získala certifikaci B-Corp, potvrzující její odpovědný přístup k výrobě, použitým materiálům, pracovním podmínkám i životnímu prostředí.

    Návrhářka Stella McCartney patří k dlouhodobým průkopnicím etické módy a boří stereotypy o „eko“ oblečení jako nevzhledném a fádním. Už od svého založení odmítá kůži a kožešiny, podporuje ochranu ohrožených lesů a klade důraz na inovace a regenerativní materiály. Věří rovněž, že udržitelnost je nezbytnou součástí současného i budoucího módního průmyslu a doufá, že její práce inspiruje další generace talentovaných high fashion návrhářů.

    Zdroj: Asket, Stella McCartney

    Značka Asket staví na myšlence perfektního padnutí a dlouhé životnosti oblečení, tedy základních principech udržitelného šatníku. Nabízí až 50 velikostí, čímž usiluje o to, aby si každý našel ideální střih, který nebude třeba brzy nahrazovat. Zakladatelé značky přiznávají, že pojem „udržitelná móda“ je iluzí, protože každý kus oblečení má svůj dopad. Proto se zcela vyhýbají sezónním trendům a budují stálou kolekci navrženou tak, aby vydržela co nejdéle.

    Udržitelný přístup k módě však nespočívá jen ve výběru správné značky. Důležitou roli hraje i nákup z druhé ruky, půjčování oblečení, nebo vědomé rozhodnutí nenakupovat nové. Klíčové je rovněž naučit se starat o to, co už vlastníme a prodloužit tak životnost každého námi tak milovaného kusu.

    Zdroje: Heroine, Zerowastelife, House of Marici, Asket, Stella McCartney, Sézane, Instagram

    Gucci čelí sporu s italskými odbory. Po značce požadují slíbené bonusy

    0
    Gucci Lido
    Gucci Lido

    Zaměstnanci módního domu Gucci hrozí stávkami. Spolu s italskými odbory totiž po značce požadují sociální bonusy, které jim měla slíbit jako součást dohod, jejichž platnost vypršela koncem roku 2024. Odbory ovšem argumentují, že v případě absence nové smlouvy by domluva měla nadále platit, což sama italská společnost dříve naznačila.

    Italské odbory se v úterý postavily za asi tisícovku zaměstnanců módního domu Gucci, pracující v maloobchodech a sektoru logistických operací. Pokud značka nesplní jejich požadavky, hrozí případnými stávkami. Důvodem je spor o sociální bonusy pro rok 2025, které Gucci v současnosti odmítá vyplatit. Jejich příslib byl totiž součástí kolektivní dodatečné smlouvy, která vypršela koncem roku 2024.

    Dohodu společnost podepsala v červenci roku 2022. Prozatím ale nepředstavila novou dohodu, platnou pro rok 2025. Zaměstnanci s odbory proto argumentují, že mají na bonusy stále nárok, a to díky pokračování platnosti starých smluv v případě absence těch nových. Dodávají, že zástupci Gucci dříve potvrdili, že s vyplacením bonusů počítají. Od té doby ovšem změnili svou původní pozici.

    Zdroj: Reuters

    Nyní vedení italské značky podmiňuje bonusy širší revizí systému, který platil mezi roky 2022 a 2024. „Považujeme chování společnosti za extrémně vážné. Proto vyhlašujeme celostátní stav průmyslových nepokojů, s dalšími potenciálními kroky lokálních odborů,“ prohlásili dle serveru WWD zástupci odborů Filcams Cgil, Fisascat Cisl a Uiltucs. Zástupci Gucci vyjádření nevydali.

    Gucci bojuje nejen s odbory, ale i klesajícími prodeji. Naděje vkládá do Demny Gvasalia

    Potyčka s italskými odbory přichází pro italského luxusního giganta v nelehký čas. Značka Gucci totiž dlouhodobě bojuje s klesajícími prodeji, které následně negativně ovlivňují i výsledky její mateřské společnosti, skupiny Kering. Ta v současnosti vkládá naděje do nového ředitele Lucy de Meo. Rovněž módní dům Gucci čeká módní revoluce. Očekává totiž nástup nového kreativního ředitele.

    @phoenixstudioclub Cryin in a burial way 💔 my fav brand is dead, no raga nooo. KEEP THE KARDASHIANS AWAY FROM GUCCI #demnagvasalia #gucc ♬ oh my god bruh oh hell na man

    Návrhář Demna Gvasalia, bývalý kreativní šéf Balenciaga, by měl první návrhy pro Gucci odhalit na rychle se blížícím zářijovém Milánském týdnu módy. Nebude se ovšem jednat o runway show, nýbrž prezentaci, jež má za úkol připomenout „základy Gucci“. Designér tak svou první přehlídku odhalí až příští rok na jaře. Zůstává ovšem otázkou, zda Gvasalia Gucci pozvedne, nebo naopak potopí.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Reuters, Instagram, TikTok