Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 6

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    0
    A$AP Rocky
    A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    Rapper A$AP Rocky má novou roli. Tentokrát se neobjevuje ve svém novém videoklipu, ale v krátkém filmu z dílny Chanel. Stal se totiž nejnovějším ambasadorem proslulé značky. Ve videu se objevil po boku úspěšné herečky Margaret Qualley. Jejich příběh odehrávající se na pozadí New Yorku slouží rovněž jako pozvánka na blížící se show Métiers d’Art. Akci totiž dne 2. prosince pohostí právě americká metropole.

    Speciální řadu s názvem Métiers d’Art pak jako první vytvořil legendární návrhář Karl Lagerfeld. Jedná se o chytrý způsob, jak vnést do popředí jedinečnou hrstku umělců pracujících pro značku Chanel, vytvářejících dechberoucí výšivky, šperky, rukavice nebo například plisování. Jedná se přitom teprve o první takovou kolekci, kterou pro módní dům navrhl pořád ještě čerstvý kreativní ředitel Matthieu Blazy.

    Zdroj: Chanel

    Jmenování rappera A$AP Rocky za tvář Chanel však až tak překvapivé není. Hudebník má totiž s návrhářem Matthieu Blazy poměrně blízký kreativní vztah. Podporoval ho již od jeho začátků a také v době, kdy vedl módní dům Bottega Veneta. Dle vyjádření A$AP Rocky působí práce Blazyho „citlivě a zároveň silně, je zakořeněná v odkazech na reálný svět, zatímco stále umožňuje dostatek prostoru pro imaginaci“.

    Video Chanel natočila filmová legenda. Postaral se o něj Michel Gondry

    O režii krátkého filmu se tentokrát postaral režisér Michel Gondry, známý především pro svůj snímek Věčný svit neposkvrněné mysli. Příběh sleduje Margaret Qualley, která se probudí v posteli vedle A$AP Rocky. Poté zmizí v koupelně a objeví se ve vytříbeném looku od Chanel. Následně ovšem vběhne do ruchu newyorských ulic. Rapper se okamžitě probouzí a bez váhání vyráží na cestu za svou velkou láskou.

    @edelblog La première campagne Chanel de A$AP Rocky avec Margaret Qualley #fyp #edelblog ♬ son original – Edel blog

    Nebojí se podplavat Brooklyn Bridge ani proběhnout nechvalně zaplněnými silnicemi New Yorku. Svou milovanou konečně dožene u vstupu do metra u stanice Astor Place. V tu chvíli padá na jedno koleno a vytahuje bílou krabičku ozdobenou nápisem Chanel. Margaret Qualley při pohledu na diamantový zásnubní prsten neskrývá své nadšení a oba snoubenci odejdou ruku v ruce zpět do zaneprázdněné stanice metra.

    Zdroje: Fashion Network, Billboard, DScene, Instagram, TikTok

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    0
    LVMH
    LVMH

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Úspěšná skupina LVMH pracuje s lidským know-how jako s jedním z nejhodnotnějších aktiv současného luxusního průmyslu. Kering konstruuje vlastní „House of Dreams“, tedy dlouhodobý investiční projekt pro novou vizi luxusní spotřeby. Zatímco první koncern vytváří platformu pro talent, druhá rozšiřuje mapu příležitostí. Společně ukazují, že budoucnost luxusu vzniká v prolnutí řemesla, technologií a kulturních mikro trendů. Současný luxusní trh se tak stává laboratoří, ve které se zcela mění jeho podstata a podoba moderní spotřeby.

    Vstupní brána mladých talentů. LVMH staví úspěch na precizním řemesle

    Francouzský koncern LVMH posiluje základnu prostřednictvím talentů, jejichž práce formuje estetiku i hodnotu 75 značek skupiny. Program Métiers d’Excellence se stal symbolem kultivace řemeslné odbornosti a atraktivním vstupním bodem pro mladé generace. Letošní ceremonie v Paříži přilákala pozornost díky osobnostem, které reprezentují precizní práci napříč parfumérstvím, šperkařstvím nebo haute couture. LVMH tak staví lidské dovednosti do centra dlouhodobé strategie, v níž lidský dotek funguje jako protipól automatizace a digitální éry.

    Zdroj: LVMH

    Jedním z hlavních projektů LVMH je Maison des Métiers d’Excellence, plánovaný prostor, který má propojit veřejnost s řemeslným světem skupiny. Koncept zahrnuje otevřené dílny, vzdělávací programy a zážitkové formáty, jež mají vytvářet nový typ „savoir-faire turismu“. Skupina počítá s výběrem lokality, která umožní prezentovat široké spektrum profesí interaktivně a propojit je s kulturním životem. Vznikne tak místo, jenž má potenciál stát se stabilním magnetem pro zájemce o řemeslo i pro zákazníky toužící nahlédnout za kulisy výroby.

    Zdroj: LVMH

    Součástí rozsáhlejší strategie LVMH je systematická práce s mladými lidmi, prostřednictvím mezinárodních roadshow, dokumentárních projektů a škol jako Scuola Bulgari v Itálii. Pozornost budoucím generacím funguje jako investice do pracovního trhu, jenž se stává čím dál konkurenčnější. Skupina posouvá řemeslné profese do světel reflektorů a proměňuje je ve výraznou součást kulturní identity svých značek.

    Kering hledá nové segmenty. Chce expandovat do kulturních fenoménů i start-upů

    Zatímco LVMH rozvíjí lidský kapitál, Kering staví nový pilíř růstu. Pod vedením Lucy de Meo vzniká projekt House of Dreams. Investiční jednotka určená k vyhledávání značek, technologií a kulturních projektů s výjimečným potenciálem. Platforma pracuje s dlouhodobým kapitálem a zaměřuje se na oblasti, jež oslovují globální klientelu. Od experimentální technologie přes řemeslo až po kulturní luxus.

    Zdroj: Reuters | Luca de Meo

    Cílem je snížit závislost na značce Gucci a zároveň otevřít dveře novým segmentům. Kering se posouvá směrem k modelu, ve kterém tvoří růst nejen tradiční módní domy, ale i start-upy, regionální talenty a subkulturní fenomény. Segmenty jako wellness, fine dining či zážitkový retail vytvářejí prostor pro projekty, jež pracují s luxusem novým způsobem. Méně formálně, více komunitně a s technologickým přesahem.

    Obě skupiny tak sledují společný směr. Rozšířit portfolio o prvky, které odpovídají nové definici hodnoty v luxusním segmentu. LVMH rozvíjí lidský talent jako klíčový zdroj růstu, Kering mapuje nové podoby brandů a investiční příběhy. V součtu jde o strategii, jež předjímá, že luxus budoucnosti bude formován řemeslem, inovací a kulturní vnímavostí. Tříbodovou osou, jež určuje tempo celého luxusního odvětví.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Instagram

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    0
    Stellar
    Stellar


    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    První rezidenční projekt s podpisem značky na ostrově Yas představuje symbolický okamžik, kdy se estetika Elie Saab prolíná s energií jednoho z nejživějších míst Abú Dhabí. Jedná se o významný krok v rozšiřování značky, která již dávno přesáhla hranice haute couture a svůj jedinečný rukopis přenesla i do architektury a životního stylu. Ve spolupráci s Emirates Developments vyroste projekt jako nová dominanta ostrova. Nebude ovšem jen doplňovat místní panoráma, ale aktivně jej formovat.

    Bydlení nové generace. Místo, kde se moderní design setkává s komfortem

    Dokončení projektu je naplánováno na rok 2028, poté nabídne na 144 precizně navržených rezidencí, které kladou důraz na luxus, funkčnost a jedinečný styl. Součástí nabídky budou moderní apartmány s možností jedné, dvou či tří ložnic. Chybět nesmí ani prostorné zahradní vily se třemi a čtyřmi ložnicemi nebo výjimečný duplexní penthouse o pěti pokojích, jenž představuje vrchol rezidenčního portfolia. Každá z jednotek je navržena s ohledem na maximální pohodlí a estetický dojem, aby splňovala očekávání i těch nejnáročnějších rezidentů.

    Zdroj: The Stellar Residences

    Koncept je navržen jako architektonický symbol vyváženosti a preciznosti. Stavba pracuje se světlem tak, aby vynikly její proporce i elegance. Typické jsou čisté linie a velké prosklené plochy, které propojují interiér s okolní krajinou. Přírodní materiály dodávají prostoru teplo a nadčasový vzhled. K tomu se přidávají působivé panoramatické výhledy na ostrov Yas, jež umocňují výjimečnost celého prostředí.

    Projekt mění pojem luxusního bydlení. Každý okamžik přetvoří v jedinečný zážitek

    Společné prostory jsou koncipovány tak, aby nabízely sofistikovanou atmosféru. Jejich interiéry byly navrženy s důrazem na luxus a pohodlí. Nábytek a dekorace pocházejí z exkluzivní kolekce Elie Saab Maison, vytvořené ve spolupráci s Carlem Colombo a licencované společností Corporate Brand A++ Group. Každý kus je přitom ručně vyráběn v Itálii a klade důraz na kvalitu a estetiku. Pro obyvatele jsou k dispozici jak bazén a wellness centrum pro relaxaci, tak moderně vybavené fitness, elegantní salónky a soukromé kino.

    Zdroj: Elie Saab Maison

    „Naším posláním vždy bylo nabízet kvalitní, dostupná bytová řešení, která obstojí ve zkoušce času. Díky našim vývojovým projektům R&S a prostřednictvím naší značkové spolupráce přinášíme tuto vizi k životu. Vytváříme komunity, které propojují mezinárodní designové standardy s místními aspiracemi, čímž nastavujeme nový standard moderního bydlení a dáváme každému obyvateli možnost skutečně vlastnit svůj příběh,“ prohlásil výkonný ředitel Reportage Group Andrea Nucera.

    Zdroj: The Stellar Residences

    V kombinaci precizního designu, architektonické harmonie a špičkového zázemí vzniká rezidenční komplex, který posouvá hranice moderního bydlení v Abú Dhabí. Nejde jen o nový projekt, ale manifest luxusu, jenž propojuje svět módy, architektury a životního stylu do jednoho nadčasového celku. Otevírá se nová kapitola, jež inspiruje, podněcuje emoce a nastavuje nové standardy rezidenčního života. Stane se nejen ikonou ostrova Yas, ale i důkazem toho, že skutečný luxus spočívá v umění propojit estetiku s každodenním komfortem.

    Zdroje: Elie Saab Maison, The Stellar Residences, Fashion Network, Instagram

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    0
    NANA x Vivienne Westwood
    NANA x Vivienne Westwood

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Legendární punková značka Vivienne Westwood se po letech vrací k jedné ze svých nejvíce ikonických prvotních múz, k manze NANA. Spolupráce má představovat oslavu 25. výročí kultovní série z dílny Ai Yazawa. Propojuje ostře romantickou estetiku NANA s britskou punkovou energií, kterou do kolekce vnáší právě luxusní značka Vivienne Westwood. A rozhodně stojí za to jí letos v zimě vynosit.

    Zdroj: Vivienne Westwood

    Punková elegance potkává mangu. Vivienne Westwood a NANA píší příběh módy

    V nové limitované kolekci se realita a kreslený svět proplétají jako perly na šňůrce a připomínají, jak často může být styl stejně intenzivní jako první láska. Tvůrkyně mangy NANA Ai Yawaza v rozhovoru pro módní dům Vivienne Westwood prohlásila, že pro ni móda byla vždy zásadním prvkem vyprávění. Jelikož manga nemůže přirozeně vytvářet zvuk, vyjadřuje charakter postav skrz to, co mají na sobě. 

    Spolupráce zosobňuje povahu obou hrdinek. Nana je žena, která dle své tvůrkyně nosí Vivienne Westwood vždy hrdě a s viditelným sebevědomím. Druhá postava příběhu, Hachi, je ve svých kouscích trochu více nervózní. Kolekce pak vdechla život odvážným červeným tartanům, korzetům a koženým chokers, ale také pastelovým barvám, jemným potiskům a perlám, jež jsou pro Vivienne charakteristické. 

    Zdroj: Vivienne Westwood

    Limitované kousky, perly a ikonické logo. Spolupráce ctí minulost i přítomnost

    Současné variace archivních stylů se pak objevují v kouscích jako Stormy Jacket, a to v tartanu s černým sametovým límcem, asymetrickým zapínáním a knoflíky s emailovým logem „Orb“. Odkazuje na Storm Jacket z kolekce podzim a zima roku 1996, jež nesla název „Storm In A Teacup“. Řada také nabízí hned několik exkluzivních šperků, které jsou navrženy přesně podle oblíbené manga série NANA. 

    Pearl Necklace se vyznačuje nadměrnými barokními krémovými perlami a stříbřitým industriálním řetězem s masivními sponami, zakončený perlou s motivem loga „Orb“, která spojuje styly obou hlavních hrdinek. Výrazným doplňkem je exkluzivní Giant Orb Lighter, limitovaný na pouhých 250 kusů po celém světě. Je na něm rovněž gravírování s unikátním číslem edice a je posázený třpytivými krystaly. 

    Ai Yawaza pak uvedla, že v ní celý projekt vyvolal ohromnou radost. Vnímá ho totiž jako pokračování dialogu mezi módou a vyprávěním příběhů, které vždy definovalo její tvorbu. Jedná se navíc o oživení minulosti napříč generacemi. Partnerství s legendární značkou Vivienne Westwood nazvala „punkovým milostným dopisem, jenž vzdává hold minulosti, přítomnosti i budoucnosti NANA“.

    Zdroje: Vivienne Westwood, Instagram, Hypebae

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    0
    Margiela Artisanal 2025
    Margiela Artisanal 2025

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Ne „já“, ale „my“. Návrhář Martin Margiela netoužil stát v záři reflektorů

    Módní dům Maison Margiela byl vždy zahalen tajemstvím. Jeho zakladatel a návrhář Martin Margiela se od založení značky v roce 1988 držel zásady anonymity. Odmítal oslavovaný kult osobnosti, nikdy neposkytoval osobní rozhovory, nenechal se fotografovat a na konci přehlídek se neklaněl publiku. Ve společných prohlášeních používal zájmeno „my“, aby záměrně připomínal vnějšímu světu kolektivní identitu značky.

    Ke stejnému étosu se hlásil i jeho samotný oděv, na kterém nebylo ani stopy po trendy logománii. Jediným poznávacím znakem módního domu byla bílá etiketa bez textu se čtyřmi odnímatelnými stehy v každém rohu, sloužící jako tichý protest proti využívání oděvu jako symbolu společenského statusu. Kultovní štítky s označením dle speciálního numerického systému pak Margiela zavedl v roce 1997.

    Zdroj: Maison Margiela

    Identitu postrádal rovněž módní casting, a to prostřednictvím použití závojů, barvy na obličej, paruk nebo ikonických masek. Margiela navíc odmítl nastoupit na kolotoč nekonečných reklamních kampaní a PR politiky světa založeného na prestiži. Róby značky proto absentovaly na červených kobercích a Margiela múza byla v podstatě neexistující, čistě konceptuální, nezastoupená žádnou známou osobností.

    Maison Margiela mění taktiku. Relevance se stává novou podmínkou přežití

    Zásadní změnu však přinesl kreativní ředitel Glenn Martens, jmenovaný do funkce počátkem letošního roku. Sám se označuje za designéra „z lidu“. Demokratizace módy je pro něj klíčovým principem také u značky Diesel, kde působí od roku 2020. I Maison Margiela pak musel pochopit, že v dnešním luxusním odvětví není možné existovat bez kulturní relevance, vyplývající z promyšlené marketingové a PR strategie.

    Anonymita sice zůstává jádrem legendárního módního domu, ale spíše jako tiché symbolické a estetické prohlášení než jako modus operandi. Právě tak se zrodila rovněž první skutečná múza a hvězdná ambasadorka značky. Zpěvačka Miley Cyrus byla totiž veřejnosti představená prostřednictvím série abstraktních portrétů pro letošní podzimní kolekci. Jednalo se tehdy o zásadní milník.

    Kreace Maison Margiela se začaly objevovat i na červených kobercích. Předchozí kreativní ředitel John Galliano vytvářel pro celebrity spíše custom róby. Runway kousky pronikly na vysoce sledované události až ke konci jeho působení. Hvězdný status značky v nové éře však potvrdila podnikatelka a influencerka Kim Kardashian v srpnu, když v Benátkách oblékla šaty z Martensovy debutové couture kolekce.

    Vydá se tedy Maison Margiela trajektorií bezduché značky s řadou hvězdných ambasadorů, jejíž čísla na sociálních sítích křičí hlasitěji než kvalitní design? Módní průmysl je jako rychlík, do kterého musíte naskočit, než vám ujede. A to si Glenn Martens moc dobře uvědomuje.

    Je proto pravděpodobné, že značku čeká scénář úspěšně vyzkoušený u Diesel. Spočívá v křehké rovnováze mezi komerčními projekty, jež však mají hlubší smysl, a návrhy hovořícími jazykem antistatusové avantgardy. Právě ony totiž povýšily pařížský módní dům na legendu.

    @whoopsee.it

    Kim Kardashian, in giro per l’Italia da giorni, è arrivata oggi nella Serenissima per partecipare al grande evento andato in scena proprio stasera, giovedì 28 agosto 2025. Ovvero i Diane von Furstenberg Awards 2025, dove insieme ad altre quattro donne è stata premiata, lei nello specifico, per il suo impegno nella riforma del sistema carcerario degli Stati Uniti. Eccola mentre scende dal vaporetto, con un goddess dress etereo ma d’impatto, un abito Maison Margiela Artisanal by Glenn Martens caratterizzato da un design unico, con lungo strascico e drappeggio centrale che simula un bodysuit, dividendo la lunga gonna a metà come un maxi pantalone a palazzo. Il look conferisce dinamismo scultoreo alla figura grazie al particolare gioco di scanalature del tessuto. Con le sue lunghezze maxi, il risultato è fluttuante, leggiadro e coreografico, con un tocco di “drama”, perfetto per le atmosfere di Venezia. Vi piace? ————————— @kimkardashian, traveling across Italy for days, arrived today in the Serenissima to attend the major event held this evening, Thursday, August 28, 2025: the Diane von Furstenberg Awards 2025, where she was honored alongside four other women, specifically for her commitment to prison reform in the United States. Here she is stepping off the vaporetto in an ethereal yet striking goddess dress, a Maison Margiela Artisanal creation by Glenn Martens with a unique design, featuring a long train and central draping that evokes a bodysuit, splitting the skirt into two like wide palazzo pants. The look gives her figure sculptural dynamism through the fabric’s ribbed effect. With its maxi lengths, the result is flowing, graceful and theatrical, with a touch of drama, perfect for Venice’s atmosphere. Do you like her? [📸 IPA] #whoopsee #kimkardashian #venezia #DVFAwards

    ♬ original sound – Lucian.

    Zdroje: Dazed, Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    0
    Hermès
    Hermès

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Tradiční čepice se posouvají k mnohem výraznějším siluetám, retro inspiraci a městské geometrii. Letošní zima otevírá prostor pro pokrývky hlavy, které pracují s osobností, nikoli jen s počasím. Objevují se na přehlídkách i v zimních ulicích velkých metropolí, vždy se stejným vzkazem. Chtějí vytvořit jasný vizuální podpis. Moderní čepice a pokrývky hlavy přinášejí výšku, strukturu i charakter, který pletené čepice nenabídnou. Od kožešinových dramat přes strojvedoucí siluety až po futuristické kukly se z doplňku stává architektonický element. Zimní styling získává prostor, jenž byl dlouho skrytý pod vrstvou praktických, ale málo lichotivých beanies.

    Kožešinové drama, kam se podíváte. Čepice nahrazují ušanky a furry modely

    Zimní estetika posledních sezón miluje objem, texturu a aristokratickou měkkost, a právě proto slaví kožešinové modely jeden z nejvýraznějších návratů. Moderní ušanky i jejich sofistikovanější příbuzné pracují s obličejem jako reliéfem. Vytvářejí rám, jenž zahřívá, ale zároveň dodává výšku a odvádí pozornost od šířky. Ušanka navíc zapadá do populární Slavic Girl estetiky, která kombinuje dramatickou romantiku s městským pragmatismem. Je ideální pro ženy, jež chtějí zimní outfit posunout do roviny noblesy, aniž by ztratily pohodlí.

    Zdroj: Ruslan Baginskiy, Jacquemus

    Vedle ušanek se do popředí dostávají i masivnější kožešinové klobouky a čepice, které pracují se stejným efektem, ale v civilnějších tónech. Fungují výborně s dlouhými kabáty, nadýchanými péřovkami či minimalistickými kašmírovými sety. Celkový dojem působí jako editorial. Měkký, opulentní a dokonale použitelný. Modely zjemňují rysy a dodávají postavě vertikální energii, které pletená čepice nikdy nedosáhne.

    Zdroj: Stand Studio, Prada

    Moderní vlnu pojí architektura. Čerpá z aristokracie, Hepburn i strojvedoucích

    Na opačném konci módního spektra stojí hats s výraznou strukturou a jasnou linkou. Do této kategorie patří například pillbox, baker boy hat a tricorne. Tři různé světy, které spojuje jeden element, a tím je architektura. Pillbox, spojený s Jackie O a Audrey Hepburn, představuje návrat čistoty a přesnosti. Současné kolekce model posouvají do měkčí podoby, jež funguje s kožešinovými kabáty i kůží a vytváří nesmírně lichotivý rám obličeje. Pillbox neodvádí pozornost, spíše ji soustředí. Dává tváři prostor dýchat.

    Zdroj: Hermès, COS

    Baker boy hat, často přirovnávaný ke stylu strojvedoucích, přináší městskou nonšalanci s nádechem sedmdesátkových ikon a britské hudební scény 90. let. Saint Laurent model posílá na molo v koženém provedení, což z něj činí součást moderního power looku. Tvar má příjemnou výšku a zpevňuje rysy, takže se s ním outfit stává uhlazenější. Je to doplněk, který milují ženy s přirozeným citem pro styling.

    Zdroj: Saint Laurent

    Úplně jinou kapitolu stejného příběhu pak tvoří tricorne. Historická silueta, kterou Dior povýšil na současný statement, přináší melodramatickou energii a estetiku pozdního baroka ve velmi civilní formě. Moderní interpretace se líbí ženám, které mají rády módu jako performanci, ale chtějí zůstat věrné městskému minimalismu. Tricorne umí být překvapivě nositelný. Dodá výšku, vyváží ramena kabátu a postavě propůjčí autoritu, jež působí nejen esteticky, ale i příběhově.

    Zdroj: Dior

    Klasika ve formě balaklav. Interpretací je mnoho, avšak nesednou každému

    Do popředí se každoročně dostávají také futuristické balaklavy, které změnily své vnímání z outdoorového vybavení na městský uniformní prvek. Minimalistické varianty rámují obličej tak přesně, že působí skoro jako šperk. Nezakrývají, ale zvýrazňují. Skvěle se kombinují s ostrými kabátovými liniemi, puffer vestami i jemnými kašmírovými šálami. Vytvářejí dojem architektury, který je čistý, moderní a mimořádně estetický. Model ovšem rozhodně nesedne každému.

    Zima již dávno není sezónou, která by tolerovala kompromisy v podobě klasických beanies. Současné hats pracují s tvarem, strukturou i osobností tak, že dokáží změnit celý výraz ženy během jediné sekundy. Kožešinové drama, architektonické pillbox hat, britsky drzý baker boy hat, aristokratický tricorne nebo měkké balaklavy, všechny spojuje schopnost vytvořit tvář, která působí živě, sebevědomě a stylově.

    Zdroje: Autorský text

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    0
    Nili Lotan
    Nili Lotan

    Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Podzimní kolekce velkých módních domů otevírají prostor pro uniformní estetiku, která působí autoritativně a zároveň smyslně. Military kabáty se objevují vedle dramatických sak, zdobených manžet a precizních límců. Vytvářejí tím sezónu, která pracuje s rytmem kovových detailů a výraznou geometrií. Trend si získává pozornost generace hledající výrazné statement pieces. Luxusní značky tak posouvají military směrem k novému typu elegance, která rezonuje napříč módním spektrem. Bohužel však sahá až na oltáře řetězců Shein, Bershka či Zara.

    Touha po disciplíně a tvarové srozumitelnosti. Military trend tvoří jasný postoj

    Podzimní přehlídky v Paříži, Miláně a Londýně přinesly vizuální narativ, v němž se military estetika proměňuje ve výraznou kulturní vlnu. Návrháři pracují s kontrasty tvrdých linií a noblesních textur a vytvářejí kabáty, které připomínají archivní uniformy i napoleonské kostýmy. Značky jako Ann Demeulemeester či Dior přinášejí propracovanou variaci na současnou eleganci, jež staví na rytmu knoflíkových řad, důmyslné konstrukci a přesné geometrii švů. Vzniká tím jedinečná estetika, která má jasnou identitu i velký vizuální dosah.

    Zdroj: Dior, Ann Demeulemesteer

    V momentě, kdy se o military trend začnou zajímat fast fashion hráči, atmosféra však získává odlišnou dynamiku. Přichází fáze, v níž se luxusní siluety ocitají ve zrychlené výrobě a běžných textiliích. Police v Shein, Bershka či Zara se rychle plní kabáty, jež vycházejí z této estetiky a snaží se nabídnout její rychlou, dostupnou verzi. Proces vytváří fascinující kontrast mezi módou jako artefaktem a módou jako produktem. Trend tak během sezóny dokáže působit jako haute couture i jako zboží, jenž o pár měsíců později míří do výprodejových košů.

    Zdroj: Ann Demeulemesteer, Valentino

    Trend odstartoval v Paříži, končí ve výprodejích. Jak najít ten správný kousek?

    S military trendem přichází rovněž otázka stylové interpretace. Touha využít výrazný kabát roste u každého, kdo hledá sebevědomý prvek do šatníku, ať už pochází z luxusního domu, nebo z fast fashion řetězce. Klíčem k udržení estetické kvality se stává materiálová disciplína. Pevnější vlněná tkanina, viskózová podšívka či robustní krejčovská stavba posouvají look do sofistikované roviny. Outfit postavený na kvalitním základu si zachová sílu a kultivovanost, i když samotný kabát vychází ze spíše dostupnější produkce.

    Zdroj: Profimedia

    Stejný princip funguje také u doplňků a spodních vrstev. Když military kabát či bundu doprovází kožené rukavice, kvalitní svetr nebo boty s precizním šitím, vzniká výsledek připomínající moderní interpretaci aristokratického postoje. Každý detail má svou jedinečnou roli, protože vytváří harmonii mezi texturami a siluetami, čímž podporuje celkový dojem strukturované elegance. Military trend tak v současnosti získává schopnost působit jako módní statement, který ale dokáže fungovat i na alespoň průměrné kvalitě.

    Silným zdrojem inspirace zůstává vintage scéna. Kurátorské obchody zaměřené na archivní kousky nabízejí autentický charakter, který působí hlubším dojmem než masová produkce. Kousek s historií přináší osobitost, pevnou krejčovinu a materiály, jež vydrží. Military trend tak rozšiřuje hodnotu a nabízí alternativu k sériovým interpretacím. V době, kdy móda získává rychlejší rytmus, military trend tak potvrzuje sílu vědomého stylingu. Kdo se pro něj rozhodne, získává možnost pracovat s výraznou siluetou a kultivovat svůj materiálový instinkt.

    Zdroje: Autorský text

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    0
    The Ordinary
    The Ordinary

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    The Ordinary chce v éře zdánlivě nikdy nekončící péče o pleť vrhnout světlo na zavádějící módní výrazy, kterými se skincare produkty často lživě chlubí. Kampaň vychází z filozofie značky, jež je založená na transparentnosti a vědecky podložených formulích. Značka v novém krátkém filmu zpochybňuje praktiky jiných beauty firem a také nejčastějších používaných termínů spojených s péčí o pleť na internetu.

    Zdroj: The Ordinary

    The Ordinary: The Periodic Fable začíná novou éru. Kampaň přepisuje nepravdy 

    Pojmy jako „věčné mládí“ a „medical grade“ retinoly byly navrženy tak, aby lákaly a funguje to. Výzkum ukázal, že lidé častěji koupí produkt na základě „luxusu“ nebo vzácných ingrediencí, které však zase tak moc vzácné nejsou nebo nijak nepomáhají. Kampaň The Ordinary: The Periodic Fable nahrazuje chemické prvky 49 běžnými beauty buzzwords. Cílem je oddělit fakta od fikce a podpořit transparentnost v odvětví.

    Zdroj: The Ordinary

    Kampaň, vytvořená agenturou Uncommon Creative Studio, začíná krátkým filmem s dystopickými prvky, režírovaným Olivií De Camps. Film se odehrává ve třídě, kde sedí zhypnotizovaní studenti, zatímco provádějí virální skincare trendy. V záběrech můžeme zahlédnout známé termíny „morning shed“, „ice rolling“, „poreless“ či „vyhlazení vrásek“. Kouzlo se zlomí ve chvíli, kdy se objeví The Periodic Fable, což přiměje jednoho studenta sundat si pásku z očí a přiblížit se k projekci.

    Je skoro až děsivé, jak se lidé ve filmu snaží napnout kůži a vyhladit i ten nejmenší nedostatek. Kampaň má na diváka působit nelidsky. Má nám nastavit zrcadlo a ukázat, že slepě následujeme každý trend a uvěříme každé esteticky vypadající lži. The Ordinary přichází s kampaní, která má dle spoluzakladatele Uncommon Creative Studio Nilse Leonard potenciál přepsat všechny nepravdy odvětví péče o pleť. 

    Odhalte, co je skutečné. Pravda jako nový standart současného beauty světa

    Kampaň, která byla globálně spuštěna během října, nabízí na svém oficiálním webu tabulku zmíněných „periodických prvků“, kde si návštěvník může rozkliknout každý zavádějící pojem a zjistit, proč je lživý. Zástupci The Ordinary uvádí, že doufají, že jejich tabulka dokáže vytvořit transparentní prostředí, kde uživatel zvládne odlišit fakta od fikce a vědu od příběhů. Protože pravdy by měla být „Ordinary“. 

    Zdroje: Hypebae, The Ordinary, Creative Rounds, Youtube, Instagram

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    0
    Dior
    Dior

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Čokolády máte dost a raději byste si zpříjemnili dlouhé mrazivé dny něčím voňavým? Nejenže si uděláte každý den radost vyloupnutím dvířek jako malé dítě, můžete zároveň vyzkoušet nové produkty od luxusních značek, jako je například Dior nebo Armani. Pojďme se společně podívat, kdo ze slavných módních domů nám připravil nejlepší exkluzivní adventní kalendáře letošního roku.

    Dior mění vánoční svět v hravost. Objevte tajemství atmosféry Circus of Dreams

    Jak by řekla Mariah Carey, „It’s Time!“. Svět beauty oficiálně odstartoval vánoční sezónu a Dior není pozadu. Letos si pro sváteční sezónu připravil adventní kalendář, který svými proporcemi vyobrazuje dechberoucí historický butik na adrese 30 Avenue Montaigne. Fasádu tohoto domu zdobí zlaté ornamenty vypracované umělcem Pietrem Ruffo a po otevření na vás dýchne atmosféra Circus of Dreams, kterou Christian Dior tolik miloval. Box pak nabízí výběr z vytříbených parfémů přes sofistikovaný make-up a produkty péče o pleť až po vonnou svíčku.

    Zdroj: Dior

    Christian Louboutin dodá Vánocům luxus. Nabízí kalendář plný parfémů a rtěnek

    Návrhář Christian Louboutin je proslulý svými ikonickými červenými podrážkami, jeho beauty řada je ovšem stejně prémiová. U červeného designu zůstal a jeho rudý adventní kalendář kombinuje vůně, make-up a doplňky. Protože jde o limited edition, může mít po vyprodání i sběratelskou hodnotu. Pro milovníky krásy se stane červená kráska plná rtěnek, laků na nehty a šperků výletem do světa luxusu a péče. 

    Zdroj: Christian Louboutin

    Obdarujte se zaslouženou odměnou. Armani přichází na scénu v závanu parfémů

    Růžovým třpytivým překvapením vás může nalákat adventní kalendář od Armani, který vaše prosincové dny vyplní klasickými 24 políčky. Uvnitř luxusní krabice na vás čekají miniaturní vzorky produktů z dílny vesmíru Armani. Najdete mezi nimi například parfém My Way a Sí, tužky na oči v několika odstínech, rtěnky a nespočet produktů, jež vám v chladných časech krásně hydratují suchou pokožku.

    Zdroj: Armani

    Liberty nešetří na velikosti ani barvách. Vnáší do letošních Vánoc ještě více kouzla

    Kvůli vysoké poptávce nebude adventní kalendář od značky Liberty ve výlohách obchodů dlouho ležet. Není divu, Liberty nabízí 30 produktů, z nichž 20 je v původní velikosti. Barevný box vyobrazuje shon vánočních nákupů a vtáhne vás do pohádky vánočního Londýna. Zároveň nabízí letošní pečlivě sestavenou kolekci, jež spojuje ikonické bestsellery, niche značky i nové produkty z proslulého beauty oddělení.

    Nechte se provést Archibaldem. Diptyque Vánoce se odehrávají v knihkupectví

    Jako vždy, uvnitř adventního kalendáře Diptyque 2025 najdete nádhernou směs svíček, vůní a péče o pleť i tělo. Kalendář nese jméno A Night of Wax and Gold: A Holiday Tale a najdete v něm okouzlující voňavé cesty zasazené do rozmarného pařížského knihkupectví. Jak Archibald, kocour na přebalu, prolézá police, čeká na objevení 25 luxusních překvapení. Kalendář je inspirován zakladateli Maison a zobrazuje také trojici pařížských umělců: básníka, ilustrátora a sochaře.

    Zdroje: Dior, Christian Louboutin, Liberty, Diptyque, Armani, YouTube, Instagram

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    0
    Missoni Dubaj
    Missoni Dubaj

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Italská značka Missoni proniká hlouběji do segmentu exkluzivních nemovitostí. Koncem listopadu oznámila svůj nejnovější rezidenční projekt, jenž tentokrát vyroste na věhlasných Dubajských ostrovech. Výstavba s názvem Island A: Octa Isle Interiors by Missoni představuje nejnovější kapitolu v současné podobě luxusního průmyslu. Čím dál více módních domů totiž opouští striktní portfolia věnovaná jen módě.

    Nejnovější plány přitom nejsou zdaleka prvním rezidenčním projektem Missoni. Značka například letos v únoru oznámila výstavbu Trio Isle by Missoni ve městě Šardžá, specificky pak na tamním ostrově Al Marjan. Připravovaná rezidence na Dubajských ostrovech pak vznikla ve spolupráci s Octa Development, tedy developerem firmy Octa Properties. Partnerství nabídne hned několik velikostí luxusních apartmánů.

    Zdroj: Missoni

    Všechny ovšem doplní řada luxusních služeb, jako je umělá řeka, nekonečný bazén, sportovní kurty či turecké lázně, sauny a další různorodé wellness ošetření. To vše pohltí pro Missoni typický strukturální a geometrický design. Tamní interiéry proto diktují ostré hrany, propletené linie a střídmou paletu hřejivých barev, která okamžitě vyvolá vzpomínky na nejvíce ikonické kousky z dílny italské značky.

    Missoni umí kráčet s dobou. Reflektuje současnou podobu luxusní scény

    Ikonické klikaté vzory Missoni tak opouští svět módy a zanechávají stopu na luxusních pohovkách, pečlivě vytvarovaných designových židlích, kvalitních tkaných kobercích nebo měkkých peřinách. Klasický potisk tak stojí v perfektní opozici k lesklým povrchům mramorových stolků, kamenným deskám jídelních stolů nebo zářícím oknům, jež nabízejí dechberoucí výhled na okolní blankytně modrou hladinu.

    Missoni pak zdaleka není první značkou, se kterou společnost Octa Development spolupracovala. Na svém portfoliu má totiž zapsané rovněž jména, jako je Elie Saab, Marriott nebo Mouawad. Italský módní dům pak dokazuje, že umí kráčet s dobou a rozšiřovat své působení. Vznikl přitom již v roce 1953, kdy ho založilo návrhářské duo Ottavio Missoni a Rosita Jelmini. Nyní ho ovšem vede designér Alberto Caliri.

    Zdroje: Fashion Network, Les Façons, Missoni, Instagram, YouTube