Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 6

    Véronique Nichanian končí. Po 37 letech opouští pánskou divizi Hermès

    0
    Véronique Nichanian Hermès
    Véronique Nichanian Hermès

    Legendární módní stálice končí. Návrhářka Véronique Nichanian odchází po 37 letech ze své pozice kreativní ředitelky pánské sekce módního domu Hermès. Rozhodnutí prozradila ve čtvrtek ve svém rozhovoru pro francouzský deník Le Figaro. Vedení jedné z nejsilnějších značek na současném luxusním trhu však prozatím jejího nástupce nebo nástupkyni neoznámilo.

    Vždy, když se zdá, že kolotoč módních změn zpomalil, se opět naplno roztočí. Nečekanou změnu tentokrát oznámil módní dům Hermès. Po 37 letech ho totiž dle deníku Le Figaro opustí návrhářka Véronique Nichanian, která doposud vedla pánskou sekci značky. Za svou kariéru pomohla definovat její estetiku, stojící na nadčasovém stylu připomínajícím „quiet luxury“. Svou finální show odhalí příští rok v lednu.

    Přesněji se módní scéna může na její velkolepé finále těšit 24. ledna. „Jsem velice hrdá na to, že jsem součástí této velké rodiny, ve které jsem byla schopná vzkvétat a naplno si užít kreativní svobodu,“ okomentovala dle serveru Fashion Network svůj odchod Nichanian. „Vždy jsem si přála vytvářet dlouhotrvající oblečení současnosti. Pro mě neexistuje žádný Hermès muž, ale pouze Hermès muži,“ prohlásila dále.

    Zdroj: Hermès

    „Vřele děkujeme Véronique za její pohled, její vizi, její štědrost, její energii a její zvědavost,“ oznámilo pro změnu vedení luxusní společnosti. Jednasedmdesátiletá návrhářka odstartovala svou kariéru u Hermès v roce 1988, poté, co získala zkušenosti u módního domu Nino Cerruti. Stavěla přitom na svém vzdělání, jež získala na prestižní škole École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne.

    Hermès jako útočiště stability. Módní značka vítězí nad nepříznivou ekonomickou situací

    O svém odchodu uvažovala Véronique Nichanian již několik let. Postupně ho zvažovala spolu s ředitelem Hermès Axelem Dumas a uměleckým ředitelem Pierrem-Alexisem Dumas. „Hermès byl natolik milostivý, že mi dovolil vybrat si moment, kdy se mi zdálo správné odejít,“ vysvětlila dle serveru WWD designérka. Za svou kariéru se stala jednou z mála žen, které vedly pánské odvětví luxusní značky.

    @newsfash Hermès designer farewell #hermes #veroniquenichanian #hermesbag ♬ News3 News Business VP(856793) – Kei

    Vedení společnosti prozatím neoznámilo jejího nástupce nebo nástupkyni. Rozhodnutí však hodlá zveřejnit v příštích několika dnech. Oznámení módního domu Hermès je překvapivé mimo jiné i proto, že na bouřlivé luxusní scéně představuje pomyslné útočiště stability. Nejen, že si udržuje stále vedení, daří se mu rovněž dosahovat žádaných zisků, a to navzdory dlouhodobě nepříznivé ekonomické situaci.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Síla nové éry Chanel spočívá v detailu. Matthieu Blazy nabídl perfektní kreace

    0
    Chanel SS26
    Chanel SS26

    Jarní kolekce Chanel si žádá pohled zblízka. Matthieu Blazy ve své debutové jarní a letní řadě proměnil každý detail v kompas staronové estetiky. V každém stehu, ve struktuře tvídu i v nečekaných tvarech kabelek se zrcadlí jeho přesnost a cit pro tradici. Pařížský Grand Palais se stal laboratoří řemesla, kde luxus získává hmatatelnou podobu v tradičním pojetí krásy. Chanel pod jeho vedením vypráví příběh skrze nuance, formující celou galaxii stylů.

    Paříž se stala svědkem debutu, o němž módní svět mluví pouze v superlativech. Přehlídkové molo ožilo planetami, světly a atmosférou, která připomínala nádheru vesmíru. Matthieu Blazy, teprve čtvrtý kreativní ředitel v historii Chanel, představil svou první kolekci s jasnou vizí. Na místo opatrnosti přinesl odvahu a cit pro detail i DNA módního domu. Výsledkem je nová éra, jež vibruje novou energií, ale přesto zůstává kódovým jazykem svého stylu. Jen v modernější a hravější podobě.

    Žádný prvek nehrál vedlejší roli. Chanel staví na počátcích tradiční krásy

    Tvíd, archetyp Chanel, se rozpadá a znovu skládá do fragmentů. Roztřepené okraje vibrují pohybem a struktura se mění v organickou texturu připomínající živý povrch. Blazy pracuje s materiálem jako s přesnou architekturou. Tvaruje ho do nových střihů, umně láme světlo na hranách švů. Každý model je studií řemesla. Vnitřní konstrukce se stává součástí estetiky a lem je ornamentem, ne rámem.

    Zdroj: Chanel

    Doplňky tentokrát převyprávěly filozofii celé kolekce. Burgundy kabelka se zlatou holubicí hovořila o svobodě a pohybu, kulatá kabelka ve tvaru globusu se souhvězdími zase připomínala klenot, propojující vesmír a Zemi. Mezi nimi se objevily další kabelky a psaníčka, jejichž tvar evokoval kosmetické krabičky z butiků, tedy poměrně poetické připomenutí počátků krásy. Každý model působil jako objekt určený k pozorování, hodný své vlastní vitrínky v muzeu módy.

    Logo Chanel se zmenšilo, nyní je psané ručně, měkkým písmem, téměř intimně. Na košilích a vnitřních švech se objevily drobné cedulky, jež působí jako podpis autora skrytý pod vrstvami tkaniny. Tón řady definuje právě tato zdrženlivost. Luxus vyjádřený tichým logem, ne výkřikem. Vrstvení látek, asymetrie, ruční výšivky i hravé střihové deformace ukazují, že detail je nejvyšší formou důkazu o kvalitě luxusu.

    Karl Lagerfeld by byl pyšný. Debutová kolekce pro jaro 2026 nese stopu 90. let

    Matthieu Blazy navíc komponuje látku jako malíř. Světlo na povrchu, struktura pod ním, pohyb v mezivrstvě. Každý outfit dýchá, mění tvar při kroku, zachytává světlo z jiného úhlu. Chanel ožívá v rytmu vesmíru. Tekutý, proměnlivý, přitom přesně definovaný. Každý steh je součástí konstelace, která dává značce novou gravitaci. Kolekce tak funguje jako tichá meditace o materiálu a kráse, která se rodí z detailu.

    Zdroj: Chanel

    Pod vrstvami vesmírného lesku se ale skrývá klasické pojetí krásy. Blazy nebourá kódy Chanel, spíše je rozvíjí s chirurgickou přesností. Třásně, látkové brože a jemně obnošené textury působí jako připomínka minulých dekád, ale jejich zpracování je čistě současné. V těchto gestech je patrný designérův rukopis z éry Bottega Veneta, tedy smysl pro pohyb, vznikající strukturou samotné látky. Každý záhyb má rytmus, jenž odkazuje k tradici a zároveň ji jemně posouvá.

    Zdroj: Chanel, Bottega Veneta

    Ačkoli přehlídka působí čerstvě, její srdce bije v rytmu minulosti. Devadesátkový soundtrack, zvolený s přesností kurátora, posunul kolekci do éry Lagerfeldovy Paříže. Období, které dnes na sociálních sítích získává téměř mytologický status. Matthieu Blazy tak publiku předložil obraz, jenž rezonuje s digitální pamětí současnosti. Módní dům Chanel pod jeho vedením vypadá jako budoucnost, ale jeho kouzlo spočívá v tom, že zůstává věrný tomu, co jsme si kdysi zamilovali.

    Zdroje: Autorský text

    Z blondýny brunetou kvůli počasí? Nový TikTok trend vybízí k radikální změně

    0
    Pexels blond bruneta tiktok trend
    Pexels blond bruneta tiktok trend

    Snad s každým novým ročním obdobím zaplaví sociální síť TikTok nová vlna beauty proměn. Aktuálně jí dominuje trend s názvem „go darker for autumn“, kvůli kterému se blondýnky vzdávají svých plavých tónů ve prospěch těch bohatě kaštanových nebo čokoládových. Není už ale trochu bláznovství měnit dlouho zavedený styl jen kvůli pár spadlým listům?

    Změna barvy vlasů může rozhodně působit jako potřebný restart. Měl by však vycházet z dlouhodobých snů, touhy po vylepšení vzhledu či jednoduše jako dozrání k pravému stylu. Aktuálně k takovým pohnutkám ale vybízí populární „go darker for autumn“ TikTok trend. Pokud však s příchodem podzimu náhle voláte po čokoládových tónech, stejně rychle možná dostanete s jarními paprsky chuť na čerstvou blond. Vlasy se tak ocitají v nekonečném kolotoči odbarvování, místo zářivého lesku tak čekejte spíše záchranu v podobě vitamínů pro růst vlasů.

    Nemusíte páchat revoluci. Touhu po změně vyřeší tónovací masky

    Ano, módní i beauty svět určují, co je zrovna in. Stejně jako si ale nepůjdete koupit každý mikro trend z pařížského přehlídkového mola, nemusíte věřit náhodným ženám na TikToku, že podzim rovná se hnědá, a nikoliv blond. Skutečný luxus totiž nespočívá v přizpůsobení se algoritmu, ale ve znalosti sebe sama. S tím se pojí i váš zavedený, dlouhodobý styl a využití vlastní barevné palety.

    Zdroj: Maria Nila, Matrix

    Jestliže vás i přesto láká podzimní změna, existují šetrné cesty s kýženým výsledkem. Tónovací masky dokáží vlasům dodat hřejivý karamelový nádech či medový lesk, aniž byste museli měnit samotnou barvu. Kolikrát stačí čerstvý přeliv či změna o půl odstínu a budete si připadat jako v novém hávu. Vlasy zůstanou zdravé a vy si splníte sen, aniž by vás na jaře čekala strastiplná cesta zpět k přirozenosti.

    Řiďte se pohledem do zrcadla, ne algoritmem. Zaměřte se na své přednosti

    Ne každý obličej s nízkým kontrastem mezi pletí a barvou očí pak bude najednou působit více zdravě nebo výrazně s tmavým odstínem vlasů pouze proto, že vás k tomu přinutil trend. Nejdůležitější proto je, jak se v barvě vlasů cítíte. Pokud máte svoji blond nebo zrzavou barvu ráda, zaslouží si pravděpodobně lepší péči než vězení virálního trendu. Návrat zpět se navíc neobejde bez chemického koktejlu.

    @jcommanda 🤎 #brunette #autumn #fall ♬ what is love – henrique

    Podzim je kouzelným obdobím a ačkoliv jsou trendy valící se ze všech stran lákavé, užijte si ho v jeho pravé podstatě. Vyzkoušejte nový make-up look, pořiďte si nadčasový kašmírový svetr, po kterém už dlouho koukáte, zajděte si na barevnou procházku a upečte něco dobrého. Nejdůležitější je spokojenost sama se sebou a i když tomu někdy doba nahrává, takovou spokojenost na TikToku nenajdete.

    Zdroje: Autorský článek

    Ikonický náramek Love slaví comeback. Cartier ho v nové verzi navrací po 58 letech

    0
    Cartier
    Cartier

    Dlouhých 58 let po svém vzniku se ikonický náramek Love od Cartier proměňuje v novou formu. Pružnou, plynulou, dokonale soudržnou se zápěstím. Nový model Love Unlimited přináší pohyb tam, kde kdysi vládla přesnost a nedynamická strohost. V každém detailu zůstává duch Alda Cipullo, konstruktéra emocí, který kdysi zlatem vyjádřil trvalost citu. Šperkařský dům Cartier nyní přepisuje jeho myšlenku do nové éry.

    Nový náramek Love Unlimited, představený v pařížských ateliérech Cartier, vznikal během stovky testů a prototypů. Každý z jeho více než 200 miniaturních dílů se pohybuje v rytmu nositele, jako zlatý film, reagující na pohyb světla a dechu. Na sebe napojené články zdobí charakteristické šroubky, drobné relikty původního designu z roku 1969. Náramek je dostupný ve žlutém, růžovém i bílém zlatě a může se spojovat do páru nebo rozvíjet dál, v nekonečném řetězci lásky.

    Cartier opět přispívá do současné popkultury. Přesto čerpá z odkazu Alda Cipullo

    Když Aldo Cipullo představil v roce 1969 svůj Love Bracelet, proměnil šperk v kulturní záležitost. Oválný tvar, precizní šroubky a malý šroubovák vytvořily rituál, který přesáhl šperkařství a pronikl do popkultury. Model Love byl strukturou citu, zlatým závazkem, který se uzamykal na zápěstí. Cartier definoval novou rovinu intimity. Šlo o jeden z prvních šperků, jenž mimo prstýnky sloužil jako zpečetění lásky.

    Zdroj: Cartier

    O téměř šest desetiletí později přichází Love Unlimited. Reinterpretace, která ctí stejný princip, avšak hovoří novým jazykem. Z pevného kruhu se stává pohyblivý náramek, proud kovu, který se přizpůsobuje pohybu rukou. V ateliérech Cartier se designéři a zlatníci rozhodli překonat logiku originálu a vytvořili systém mikro článků, spojených neviditelným mechanismem, jenž umožňuje naprostou plynulost.

    Zdroj: Cartier

    Nový vzhled, nový design. Náramek Love Unlimited propojí dvě i více lásek

    Love Unlimited v sobě zároveň nese technologickou preciznost haute joaillerie a cit pro vizuální poezii, která charakterizuje současný Cartier. Každý z více než 200 komponentů je výsledkem hodin ruční práce. Nabízí zlatý film, jenž působí měkce, ale nese pevnost konstrukce. Nový patentovaný uzávěr je skrytý tak dokonale, že mizí v samotné linii náramku. Jinými slovy, jeho přítomnost sice ucítíte, ale neuvidíte.

    Posun směrem k flexibilitě a pohybu vyjadřuje ducha současné doby, která chápe lásku jako dynamickou a mnohotvárnou energii. Love Unlimited lze propojit s dalším kusem a vytvořit dvojici nebo řetězec, jenž se proměňuje podle přání nositele. Luxusní značka tak zachovává charakteristický rukopis legendární kolekce, ale zároveň ji umně otevírá do prostoru jakékoliv formy moderní lásky.

    Zdroje: WWD, Business of Fashion, Instagram

    Andílci opět na scéně. Značka Victoria’s Secret odhalila letošní show

    0
    Victoria's Secret 2025
    Victoria's Secret 2025

    Velkolepá tradiční show z dílny Victoria’s Secret na sebe opět strhla pozornost. Značka se na scénu vrátila po roce a představila teprve druhou přehlídku od své dlouhodobé pauzy, následující po lavině silné kritiky. Její nová image má zahrnovat o něco více různorodý a inkluzivní přístup. Zdá se, že společnosti se comeback daří, sklidila totiž značný úspěch.

    Společnost Victoria’s Secret měla nesnadný úkol. Po šestileté pauze od svých proslulých shows musela loni dokázat, že stále stojí za pozornost. I když již před rokem získala pozitivní ohlasy, teprve letošní přehlídka zpečetila její úspěšný comeback. Značka odhalila nejnovější kolekci ve středu večer v New Yorku. Akci ovšem živě promítala rovněž na svých sociálních sítích a platformě Amazon.

    Zdroj: Reuters

    Andílci Victoria’s Secret museli ustoupit do pozadí poté, co společnost čelila silné vlně kritiky. Důvodem byl především její casting modelek, mezi nimiž chyběly jakékoliv známky diverzity nebo inkluzivity. Nepomohly ani kontroverzní výroky jejího tehdejšího vedení. Značka ovšem v pauze zapracovala na své image a rovněž letos tak nabídla podívanou, umně kombinující nostalgii velkolepých show a moderní dobu.

    Zdroj: Reuters

    Příkladem je modelka Jasmine Tookes, která letošní přehlídku odstartovala, a to v průhledných síťovaných šatech, odhalujících její těhotné bříško. Na přehlídkovém mole však nechyběly ani Victoria’s Secret ikony, jako jsou modelky Adriana Lima, Alessandra Ambrosio, Barbara Palvin, Liu Wen, Behati Prinsloo, Joan Smalls nebo Candice Swanepoel. Andělská křídla ovšem nasadily rovněž méně očekávané tváře.

    Zdroj: Reuters

    Po molu se prošly například sestry Gigi a Bella Hadid nebo současné it-girls Alex Consani, Paloma Elsesser či Anok Yai. Victoria’s Secret poprvé reprezentovala rovněž herečka Barbie Ferreira, známá ze seriálu Euphoria, nebo WNBA hvězda Angel Reese nebo olympijská sportovkyně Suni Lee. Kolekci měl na starost nový kreativní ředitel společnosti Adam Selman, jenž tak světu poprvé odhalil svou vizi.

    Victoria’s Secret respektuje své DNA. Odpovídá ale i požadavkům současnosti

    Velkolepý průvod modelek pak protkala rovněž očekávaná hudební vystoupení. Na molo nastoupila raperka Missy Elliot nebo zpěvačka Madison Beer. Show přivítala rovněž svou první K-pop skupinu, a to TWICE. Nechyběla ale ani kolumbijská zpěvačka Karol G. Společnost Victoria’s Secret tak opět ukázala novou tvář, která stále stojí na jejím legendárním DNA, doplňují ji ovšem i požadavky současnosti.

    Zdroje: People, Grazia, New York Post, YouTube

    Trápí vás vrásky ve dvaceti? Řešení vyžaduje pozornost a disciplínu

    0
    vrásky
    vrásky

    První vrásky, jež se do vaší pleti vkradou již ve dvaceti umí překvapit. Pleť, která se ještě nedávno probouzela s ranním jasem, reaguje na životní rytmus, stres i slunce. Každý pohled do zrcadla připomíná, že i mladá kůže má svůj vlastní kalendář. Signály, jež vysílá, bývají jemné, ale přesto přesné. Právě v nich se ukrývá návod, jak s pletí vědomě pracovat již nyní.

    Cesta k hladké pleti nezačíná v ordinaci, ale v každodenní rutině. Vše, co se pokožky dotkne, má vliv na její budoucí vzhled. Správná hydratace, světlo, spánek, ochrana před slunečním zářením. To vše utváří podmínky pro přirozenou pružnost. Každý dotek a pohyb obličeje se zapisuje do pokožky, proto má smysl vnímat pleť jako živý organismus. Když dostává péči s respektem, reaguje klidem i pevností.

    Vrásky jsou odpovědí životního stylu. Největším zrádcem je ovšem slunce

    Vrásky vznikají mimo jiné z opakované mimiky a zátěže životního stylu. Koncentrace, smích, špatná poloha při spánku nebo práce na laptopu v posteli. To všechno mění napětí obličejových svalů. Kůže si pohyb pamatuje a zapisuje ho jako jemné linie. Základem prevence je proto správný životní rytmus. Spánek, hydratace a ochrana před slunečním zářením působí silněji než jakýkoli krém s velkým příslibem.

    Zdroj: Pexels

    Slunce však bývá největší urychlovač stárnutí pleti. UV záření oslabuje kolagen, mění texturu pleti a prohlubuje linky, které vznikly již mimikou. SPF 50 každý den, i v zimě a v interiéru, není rituál pro perfekcionisty, ale základní obranná vrstva. Filtrování modrého světla z obrazovek má také smysl. Kosmetický svět už nabízí dokonce i SPF proti digitálnímu záření.

    Kdy sáhnout po retinolu? Z pomocníka se může stát úhlavní nepřítel

    Retinol je silná „protivrásková“ zbraň, ale vyžaduje přesnost. První kontakt by měl začínat koncentrací do 0,2 procenta, ideálně v kombinaci s hydratačním sérem. Přehnané dávkování nebo denní používání může poškodit bariéru a způsobit pálení, šupiny a mikro záněty. Správný režim znamená aplikaci obden, večer, na suchou pleť a s odstupem od kyselin. Ráno musí následovat SPF, jinak se efekt obrátí proti vám.

    Zdroj: Medik8

    Před zahájením retinolové kúry má smysl posílit rovněž kožní bariéru. Ceramidy, panthenol a squalan připraví vaši pokožku tak, aby aktivní látky snášela lépe. Když pleť zvládá regeneraci, teprve pak má retinol opravdový účinek. Kombinace s niacinamidem zklidňuje možné podráždění a podporuje rovnoměrný tón pleti. Vyvážená rutina je tedy klíč k úspěchu. Síla účinku se rodí z disciplíny, ne z intenzity.

    Vhodnou alternativou v období, kdy je pleť citlivější, bývá bakuchiol. Rostlinný extrakt působí podobně jako retinol, ale bez typických silných reakcí. Pomáhá vyhlazovat texturu, sjednocuje odstín a podporuje syntézu kolagenu. V kombinaci s hyaluronovou kyselinou vytváří pružný film, který zadržuje vodu a zlepšuje elasticitu. Pro dvacátníky je to ideální začátek, než sáhnou po silnějších látkách, jako je zmíněný retinol.

    Botox jako poslední možnost. Než zmrazíte svou mimiku, zvažte alternativy

    Hydratace a výživa určují, jak se pleť bude chovat v budoucnu. Hydratační krémy a kyseliny pracují jako opěrný systém. Masky s kyselinou hyaluronovou, krémy s ceramidy a čistý niacinamid posilují buněčné spoje. Každý typ pleti ale potřebuje jinou hustotu textury. Někdo žádá lehký gel v létě a hutnější emulzi v zimní sezóně. Kůže dostává rytmickou výživu, reaguje stabilním tónem a odvděčí se vám později.

    Zdroj: Pexels

    Invazivní zákroky typu botox proto nejsou řešením, ale možností. Smysl dávají ve chvíli, kdy pleť ztrácí pružnost, ne když teprve hledá balanc. Mezitím existuje celé spektrum účinných, šetrných cest. Mikrojehličkování, radiofrekvence, biorevitalizace s kyselinou hyaluronovou. Tyto metody probouzejí kolagen a zachovávají přirozenost. Prevence totiž není o zmrazení veškerého pohybu, ale kultivaci vitality.

    Péče o pleť ve dvaceti tedy vyžaduje pozornost, nikoli paniku. Každý váš krok se zapisuje do budoucí struktury pleti. Když jí dopřejete pravidelnost, ochranu a vědomé používání aktivních látek, odmění se dlouhodobou stabilitou. Vrátí vám tvář, která nestárne rychle, ale elegantně. Protože skutečný anti-age efekt začíná ve chvíli, kdy pochopíte vlastní kůži, ne když se ji snažíte vší silou opravit.

    Zdroje: Mary Kay, Real Simple, The Mirror, GQ, YouTube, Instagram

    Capri pants překračují hranice šatníků. Vstupují i do pánské módy?

    0
    capri pants H&M
    capri pants H&M

    Zdá se, že jeden z dominantních trendů letošního léta nehodlá ustoupit do pozadí. Capri pants až do nedávna dominovaly především dámským šatníkům. Postupně ale překračují pomyslnou hranici a derou se také na pánskou scénu. Nejčastější je jejich baggy varianta, k vidění jsou ovšem i odvážnější užší siluety. Jde o pokračování trendu, nebo vzestup před pádem?

    Pánské trendy kalhoty již dávno nekopírují jen typické dlouhé baggy Balenciaga siluety. I když se jedná o nadčasový střih, který bude již navždy představovat důležitou kapitolu pánské módy, sem tam ustoupí do pozadí i jiným variacím. V létě se například do popředí vedraly bermuda shorts, ale také co nejkratší varianty sportovních šortek. Vzpomeňte si na pobláznění sociálních sítí stehny Paula Mescal.

    A zdá se, že zkrácené siluety v letních měsících nezůstaly. Je zřejmé, že šortky v sychravých podzimních měsících neobstojí, střední cestu však nabízí populární capri pants. V létě jejich oblibu na dámské módní scéně způsobily především fashion it-girls, jako je Bella Hadid nebo Hailey Bieber. Kalhoty sahající pod kolena, ale stále nad kotníky však začínají prostupně pronikat rovněž na pánskou scénu.

    Zdroj: Off-White

    O nárůstu obliby capri pants reportoval například server GQ, a to s tím že pánské scéně vládnou jejich různorodé střihy. Jelikož se jedná o pánskou verzi trendu, nečekejte klasické obtažené kalhoty připomínající pilates legíny. Místo toho ulicím vládnou baggy střihy, převážně v denim provedení. Pánské capris častěji připomínají spíše prodloužené bermuda shorts nebo klasické kalhoty typu culottes.

    Zdroj: H&M, Levi’s

    Sem tam narazíte také na upnutější varianty, takové střihy ovšem zvládnou nastylizovat jen praví módní experti. Držte se proto spíše volnějších nebo balónových tvarů, jejichž verzi nedávno vynesl i Justin Bieber. Perfektní variantu rostoucího trendu najdete například u Levi’s, jelikož značka nedávno začala prodávat model s názvem 478 Baggy Capris. Rozhodně se ovšem nemusíte držet pouze denimu.

    Volte s rozvahou. Capri pants možná na scéně dlouho nevydrží

    Ať už zvolíte jakoukoli variantu capri pants, doplňte ji o volnou košili, koženou bundu nebo baggy hoodie. Trendy silueta je na světě. Pokud podobný střih kalhot ještě nevlastníte, volte model, který si vás opravdu získá. Popularita capri pants je teprve u svého zrodu, a tak zůstává otázkou, zda se jedná o další vlnu silného trendu, nebo jen krátký vzestup před ultimátním pádem do hlubin módního zapomnění.

    @jabarisandifer Capris were trending in the late 90s early 2000s kinda looked cool to me. Sound off in the comments 🤞🏾 #menswear #mensfashion #styletips #styleinspo ♬ Summer Madness – Kool & The Gang

    Zdroje: GQ, Instagram, TikTok

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    0
    Maria Grazia Chiuri
    Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Vedení Fendi v pondělí potvrdilo spekulace módních expertů. Ti totiž již několik měsíců odhadovali, že do čela proslulé římské značky nastoupí bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri. Trůn u francouzské značky opustila letos v květnu, a tak bylo jen otázkou času, než oznámí svou novou pozici. Ve funkci tak nahradí návrhářku Silvii Venturini Fendi, která ještě do minulého týdne značce šéfovala.

    Po Milánském týdnu módy, kde také představila svou finální kolekci, totiž oznámila, že přestoupí do pozice čestné prezidentky značky. Změny ve vedení Fendi ovšem módní scéna očekávala již od loňského podzimu, kdy designér Kim Jones opustil svou roli kreativního ředitele dámských ready-to-wear, haute couture a kožešinových kolekcí. Maria Grazia Chiuri se pak k Fendi navrátí po téměř 36 letech.

    Zdroj: Fendi

    „K Fendi se navracím se ctí a radostí, s privilegiem toho, že jsem mohla svou kariéru odstartovat pod vedením zakladatelek módního domu, pěti sester,“ okomentovala novinku dle serveru WWD jednašedesátiletá návrhářka. U římské značky započala svou kariéru v roce 1989 a za dobu svého působení pomohla definovat její ikonické doplňky, včetně legendární kabelky Baguette. V roce 1999 však odešla k Valentino.

    Fendi čeká jednotná vláda. První kolekci odhalí Maria Grazia Chiuri v únoru

    U módního domu Valentino zůstala Maria Grazia Chiuri 17 let, přičemž osm let z toho ho vedla, a to spolu s designérem Pierpaolem Piccioli, současným kreativním ředitelem Balenciaga. V roce 2016 však návrhářka odešla k Dior, kde působila jako první žena v pozici ředitelky dámských a haute couture kolekcí, a to po dobu devíti let. Žezlo od ní pak letos na jaře převzal designér Jonathan Anderson.

    Maria Grazia Chiuri tak pomohla napsat důležitou kapitolu Dior, definovanou především feministickými příběhy, ale také komerčnějším přístupem k ikonickým návrhům. Svou první kolekci pro módní dům Fendi představí příští rok v únoru, a to na Milánském týdnu módy. Následovat bude pánská řada v červnu a haute couture v červenci. Fendi tak vstoupí do nové éry, definované jednotnou módní vládou.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Wallpaper, Instagram, YouTube

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    0
    House of Guinness Netflix 2025
    House of Guinness Netflix 2025

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Seriál sleduje osudy čtyř dětí sira Benjamina Guinness, které po jeho smrti musejí rozdělit pivovarnické impérium a vyrovnat se s dědictvím, mocí i vzájemnými rivalitami, to vše na pozadí bouřlivého Dublinu 19. století. Jestli tvůrci netflixovského seriálu House of Guinness něco nechtěli, tak věrnou rekonstrukci minulosti. Znalcům historie možná při sledování nebude úplně dobře, ale vytčený cíl se kreativnímu týmu povedlo splnit na výbornou. Atmosféra seriálu je hutná, místy dusivá, ale zároveň není ani trochu odtažitá.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Černá, nikoli šedá. Barevné spektrum inspiroval samotný Guinness

    Výrazná práce s barvou, texturou a světlem ruší stereotypní obraz „šedé viktoriánské éry“, která se nám automaticky vybaví. Tvůrci v každém dílu originálně zkoumají odstíny černé, z nichž vystupují tóny červené, zelené a zlaté, inspirované samotným legendárním pivem Guinness. Vytvářejí tak prostředí, které je zároveň průmyslové i plné smyslnosti.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Kostýmy se pohybují mezi světem továrny a aristokracie, přičemž každý detail odráží společenské vrstvy a charakter postav. Přístup dává sérii mimořádnou vizuální sílu, místo neživého historického obrazu získáváme současnou interpretaci moci, krásy a identity. Kostýmní a výtvarné týmy vědomě pracují s tím, jak se dnešní pohled promítá do minulosti, což dodává seriálu svébytný charakter.

    Kontroverze jménem Kneecap. Rapeři spojují minulost se současností

    Kromě kostýmů je důležitou složkou seriálu i hudba. Na soundtracku se podíleli výhradně irští hudebníci, a to včetně kontroverzní rapové formace Kneecap. Trojice hudebních revolucionářů si vzala za cíl oživit irštinu a už několik let dokazuje, že rapovat v tomto jazyce může být mimořádně cool. Jejich angažování dokládá, že tvůrcům šlo nejen o maximální autentičnost, ale také o komunikaci minulosti s přítomností.

    Hudba nefunguje ani tak jako kulisa, ale spíše jako další způsob, jak vyjádřit identitu. Přináší do 19. století současnou energii a dává příběhu rytmus, na který se snadno napojíme. Volba kapely Kneecap, která otevřeně pracuje s tématy jazyka, politiky a odporu, tak dokonale zapadá do konceptu seriálu, jenž se nebojí přepsat dějiny moderním jazykem.

    Svět Guinnesse miluje. Iry však pobuřuje překrucování historie

    Jenže právě hrátky s minulostí mnozí irští kritici považují za problém. House of Guinness dle nich překrucuje historii a banalizuje zkušenost Irska s kolonialismem. Vadí jim i to, jak seriál zachází s národními symboly, od přízvuků až po samotnou estetiku. The Irish Times mluví o „ohromující neznalosti toho, kým Anglo-Irové byli“, pro Irish Independent je série jednoduše „šok“. Zatímco britské a americké publikum vnímá House of Guinness jakovizuálně opulentní drama, pro irské diváky zůstává spíše provokací než poctou.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Seriál nese živé dědictví. Potomci rodu pomáhali se scénářem

    Spojení historického seriálu se současností představují potomci slavného rodu, o kterém dílo pojednává. Zúčastnili se i premiéry a byli stejně výrazní jako jejich předchůdci. Někteří z nich se navíc na seriálu podíleli, například Ivana Lowell byla pro scénáristu Stevena Knight dle jeho slov neocenitelným zdrojem informací. Sdílela s ním rodinné příběhy i drobné detaily, jež pomohly vystihnout ducha aristokracie 19. století. Na premiéře se objevily i další členky rodu, Lady Mary Charteris či Daphne Guinness, někdejší múza Karla Lagerfelda.

    Zdroje: RTÉ, Radio Times, Guardian, Netflix Tudum, Tatler, Instagram, YouTube

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    0
    Miu Miu
    Miu Miu

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Poptávka po brožích a charms představuje obraz módního myšlení letošního roku. Spotřebitel sleduje krásu v měřítku několika centimetrů, hledá charakter, vrstvení a osobní tón. Trh reaguje dynamicky. Brože stoupají jako vlna sebevyjádření živená maximalismem a touhou po autenticitě. Luxusní domy i mladé značky rozpoznávají sílu detailu, který oslovuje s nečekanou intenzitou. Každá brož se mění v komunikační médium s vysokou emocionální hodnotou.

    Proč právě brože? Platforma Retailboss hlásí vyšší tržby o stovky procent

    Podle serveru Retailboss vzrostl trh s brožemi a charms za poslední tří měsíce o 207 procent. Takový nárůst vyjadřuje víc než jen prodejní úspěch. Ukazuje proměnu vztahu k luxusu. Spotřebitelé se obracejí k předmětům, které přinášejí okamžitou radost a hmatatelnou krásu. Brož se tedy stává symbolem přítomnosti, ale zároveň gestem, jenž nepotřebuje další kontext ani vysvětlení.

    Zdroj: Alexander McQueen

    Generace Z i mileniálové vnímají brože jako jazyk současného stylu. Skládají je, vrství a kombinují s náladou dne. Každý kus představuje osobní otisk nebo fragment identity, který komunikuje prostřednictvím světla, kovu a fantazie. Brože v prostředí sociálních sítí získávají status ikon. Objevují se v krátkých videích, kolážích a příbězích, kde se stávají okamžitou součástí digitální kultury.

    Retailboss upozorňuje, že drobné produkty vytvářejí strategické spojení se zákazníkem. Tapestry Inc., vlastník Coach a Kate Spade, sází na charms jako na přirozený způsob, jak udržet kontakt v ekonomicky nepříznivé době. Viceprezidentka společnosti Alice Yu je označuje za dostupný luxus a každodenní připomínku stylu i identity. Malý produkt tedy získává velkou hodnotu. Finanční, symbolickou i estetickou.

    Most ikonických kousků a dostupnosti. Brože nesou důležitý ekonomický rozměr

    Na druhé straně ultra luxusní módní domy jako Louis Vuitton, Celine nebo Max Mara vnímají brože jako prostor pro experiment. Prada prezentuje robotický přívěsek u batohu, Gucci zase vážku či figurky zvířat, prodávající se jako drobné objekty touhy. Doplňky nesou rukopis značky v nejčistší podobě. Detail, ironii i řemeslo. V buticích tvoří rytmus mezi ikonickými produkty a slouží jako živý most, lákající k luxusu.

    Zdroj: Max Mara, Celine

    Analytici z Bloomberg Intelligence potvrzují, že brože představují nástroj k udržení publika. Neil Saunders z GlobalData hodnotí tento přístup jako inteligentní evoluci luxusního průmyslu v době ekonomické krize. Malé produkty posilují vztah k značce a zároveň reflektují ekonomickou realitu současného trhu. Detaily se stávají měnou emocí a symbolem moderního luxusu, který má rozměr i perfektní strategii. Brože jsou navíc předmětem zkoumání a dokumentů. Na sociálních sítích o nich najdete nespočet zajímavostí.

    Závěrem lze tedy říct, že brož opět získává své místo v široké módní krajině. Na saku, na kabelce, v účesu či na klopě kabátu. Zaujímá prostor s tichou jistotou. Na přehlídkách extravagantně září na šatech, ale vždy zůstává v roli elegantního gesta. V době, kdy se styl zrychluje, působí brož jako zastavení. Okamžik krásy, který drží pohled a proměňuje obyčejný den v estetický zážitek.

    Zdroje: Retailboss, Business of Fashion, Bloomberg Intelligence, YouTube, Instagram