Více
    Domů Blog Strana 6

    Gucci čelí sporu s italskými odbory. Po značce požadují slíbené bonusy

    0
    Gucci Lido
    Gucci Lido

    Zaměstnanci módního domu Gucci hrozí stávkami. Spolu s italskými odbory totiž po značce požadují sociální bonusy, které jim měla slíbit jako součást dohod, jejichž platnost vypršela koncem roku 2024. Odbory ovšem argumentují, že v případě absence nové smlouvy by domluva měla nadále platit, což sama italská společnost dříve naznačila.

    Italské odbory se v úterý postavily za asi tisícovku zaměstnanců módního domu Gucci, pracující v maloobchodech a sektoru logistických operací. Pokud značka nesplní jejich požadavky, hrozí případnými stávkami. Důvodem je spor o sociální bonusy pro rok 2025, které Gucci v současnosti odmítá vyplatit. Jejich příslib byl totiž součástí kolektivní dodatečné smlouvy, která vypršela koncem roku 2024.

    Dohodu společnost podepsala v červenci roku 2022. Prozatím ale nepředstavila novou dohodu, platnou pro rok 2025. Zaměstnanci s odbory proto argumentují, že mají na bonusy stále nárok, a to díky pokračování platnosti starých smluv v případě absence těch nových. Dodávají, že zástupci Gucci dříve potvrdili, že s vyplacením bonusů počítají. Od té doby ovšem změnili svou původní pozici.

    Zdroj: Reuters

    Nyní vedení italské značky podmiňuje bonusy širší revizí systému, který platil mezi roky 2022 a 2024. „Považujeme chování společnosti za extrémně vážné. Proto vyhlašujeme celostátní stav průmyslových nepokojů, s dalšími potenciálními kroky lokálních odborů,“ prohlásili dle serveru WWD zástupci odborů Filcams Cgil, Fisascat Cisl a Uiltucs. Zástupci Gucci vyjádření nevydali.

    Gucci bojuje nejen s odbory, ale i klesajícími prodeji. Naděje vkládá do Demny Gvasalia

    Potyčka s italskými odbory přichází pro italského luxusního giganta v nelehký čas. Značka Gucci totiž dlouhodobě bojuje s klesajícími prodeji, které následně negativně ovlivňují i výsledky její mateřské společnosti, skupiny Kering. Ta v současnosti vkládá naděje do nového ředitele Lucy de Meo. Rovněž módní dům Gucci čeká módní revoluce. Očekává totiž nástup nového kreativního ředitele.

    @phoenixstudioclub Cryin in a burial way 💔 my fav brand is dead, no raga nooo. KEEP THE KARDASHIANS AWAY FROM GUCCI #demnagvasalia #gucc ♬ oh my god bruh oh hell na man

    Návrhář Demna Gvasalia, bývalý kreativní šéf Balenciaga, by měl první návrhy pro Gucci odhalit na rychle se blížícím zářijovém Milánském týdnu módy. Nebude se ovšem jednat o runway show, nýbrž prezentaci, jež má za úkol připomenout „základy Gucci“. Designér tak svou první přehlídku odhalí až příští rok na jaře. Zůstává ovšem otázkou, zda Gvasalia Gucci pozvedne, nebo naopak potopí.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Reuters, Instagram, TikTok

    Navoňte se vzácnými vzpomínkami. Neotřelé letní parfémy zajistí věčné prázdniny

    0
    Letní parfémy Unsplash
    Letní parfémy Unsplash

    Ať už vám letní dovolená skončila, nebo stále toužíte po slunečních paprscích, v kosmetickém světě existují kouzla, která umí toto období navrátit zpět. Letní parfémy slouží jako lektvary daleko nad úrovní citrusových toaletních vod z drogerie. Sáhněte po designerském kousku, díky kterému si můžete kousek léta ještě uchovat v krásném flakonu.

    Vonět jako léto nemusí být jen zbožným přáním. Pro každého představuje prázdninové období něco jiného. Zatímco jednomu chybí rozbouřené vody, další oplakává malebné hory. Výběr na trhu je naštěstí velký a i mezi originálními novinkami naleznete poklady. Jestliže už teď oplakáváte horké měsíce, dopřejte si luxusní tóny, které z vaší pokožky udělají neodolatelný milostný dopis létu.

    Svěží příroda i horká poušť. V lahvičce si uchováte své oblíbené zážitky

    Nová varianta ikonické vůně Nomade od Chloé čerpá inspiraci z Egypta. Po otevření lahvičky se na vás přenese slunce, písek a nekonečná svoboda. Sladkou mandarinku doplní květy datlovníku a jemná slanost připomene mořské vlny. Představte si vůni opálené pokožky na konci dne a pomalu mizející paprsky slunce odrážející se z vodní hladiny. Ideální volba pro elegantní ženy.

    Zdroj: Chloé, Henry Jacques

    O mnoho zelenější a přírodou nasycený parfém nabízí značka Henry Jacques. Nezkrotná francouzská příroda s citrusovým podtónem se ztrácí v levandulovém závanu a uzavírá se do medové těžkosti. Il Y Avait Un Jardin má být intimní a hřejivý, trochu jako pobíhání mezi vysokými stébly trávy. Pokud pro vás léto znamená ticho a jedinečné detaily, letní parfémy vám právě ukázaly svého krále.

    Dovolte si být jedineční. Některé letní parfémy jsou skutečným originálem

    Letní edice od britského niche domu Ffern je jako parfémový slow living. Nemůžete-li setřást myšlenky na léto na venkově, ovšem obalené do sofistikovaného hávu, tento parfém vám je pomůže uchovat. Není snadné ho sehnat, ale odvděčí se vám tóny krvavého pomeranče, jasmínu a broskvové vody. Éterická rosa vpíjející se do půdy připomíná, jak bezstarostné umí léto být.

    Zdroj: Ffern, Xerjoff

    I pro milovníky vzrušujících a tajemných nocí existují letní parfémy. Když se po horkém dni smráká, přichází Black Moonlight. Svěží bergamot působí zprvu jemně, ale rychle se rozvine v levanduli a pačuli, následovaných těžší vanilkou a vetiverem. Provokativní, a přesto hladivé tóny symbolizují smyslné vzpomínky na nezapomenutelné léto, do teď vyvolávající příjemnou husí kůži.

    Z výrazných parfémů nemusí bolet hlava. Stačí, když vyvolá vzpomínky

    Snad přímo úplným opakem je Never-ending Summer od značky Replica. Představte si popíjení Aperol Spritzu na útesu nad Středozemním mořem, doprovázené italskou bezstarostností. Letní dobrodružství uzavřené do flakonu se perfektně hodí k opálené pokožce po dni stráveném na slunci. Vůně je mladistvá, lehká, ale přesto upoutá leckterého kolemjdoucího.

    Zdroj: Maison Margiela Replica, Parfums de Marly

    Něžným vílám by neměla uniknout vůně Valaya Exclusif. Převtělené hedvábné šaty na nahé kůži ve vlahém letním podvečeru, asi tak by se dala jednoduše popsat. Citrusové tóny se zde mísí s pudrovými, symbolizuje čistotu, ale i elegantní ženskost. Pokud toužíte po tom, aby si vás lidé všimli, ale nejste fanoušky zbytečné okázalosti, letní parfémy, jako je tento, budou přímo pro vás.

    Módní peklo se znovu otevírá. Natáčení Ďábel nosí Pradu 2 je v plném proudu

    0
    Devil Wears Prada 2
    Devil Wears Prada 2

    Florals? For spring? Groundbreaking.“ Milovaná filmová klasika Ďábel nosí Pradu se po 20 letech konečně vrací s druhým dílem. A máme se na co těšit. Uvidíme původní herecké obsazení, ale role se tentokrát obrátí. Natáčení v současnosti probíhá v New Yorku a první záběry potvrzují, že Miranda Priestly ještě zdaleka neřekla své poslední „That’s all.“

    Legendární film z roku 2006 Ďábel nosí Pradu se po 20letech konečně vrací s vytouženým pokračováním. Film se v současnosti natáčí v New Yorku, odkud také přicházejí první fotografie. Na filmových plátnech se na snímek můžeme těšit v půlce příštího roku.

    Ve Spojených státech amerických má být uveden 1. května, v Česku se ho pravděpodobně dočkáme o něco později. S naprosto dokonalým načasováním připadá premiéra Ďábel nosí Prada 2 na pátek před Met Gala, největší módní událostí roku, které se tradičně koná první květnové pondělí.

    Ve druhém díle se setkáme s původními postavami. Můžeme se těšit na Anne Hathaway v roli Andy, Mirandu Priestly v podání legendární Meryl Streep a chybět nebude ani Emily Blunt. Na scénu se vrátí také Mirandina pravá ruka Nigel, kterého opět ztvární Stanley Tucci.

    Kdo se naopak nevrátí, je Andyin přítel Nate, jehož hrál v prvním díle Adrian Grenier. Těšit se místo toho můžeme na nové tváře. Jednou z nich je například britský herec Kenneth Branagh, který by si měl zahrát Mirandina manžela.

    Zdroj: Profimedia

    Z loajální asistenky konkurentkou. Ďábel nosí Pradu 2 přinese chytlavý děj

    Děj se tentokrát bude točit zejména kolem střetu Mirandy a Emily, která se z loajální asistentky proměnila v konkurenční manažerku. V době, kdy tištěná média čelí krizi a Miranda zvažuje odchod do důchodu obě ženy svádějí nelítostný souboj o reklamní rozpočet a vliv v mediálním světě.

    Spisovatelka Lauren Weisberger, podle jejíž novely byl první film natočen, v roce 2013 napsala knižní pokračování Revenge Wears Prada. Zatím ale není jasné, do jaké míry se jím filmová dvojka bude inspirovat. V knize je Andy čerstvě 30, chystá se na svatbu a úspěšně vede vlastní magazín, přičemž úzce spolupracuje se svou bývalou kolegyní z Runway, Emily.

    @mickmicknyc 🎬 The Devil Wears Prada 2 is officially filming—and YES, that’s Anne Hathaway back in NYC on day one of production. Can you believe it’s been nearly 20 years since the original premiered?! 👠 Fashion lovers, brace yourselves. 📍 Filming spotted today in Chelsea 👉 FOLLOW for more exclusive behind-the-scenes moments straight from the streets of NYC #DevilWearsPrada2 #AnneHathaway #NYCContent #OnSetNYC #BTS #FashionFilm #MirandaPriestlyReturns #IconicCinema ♬ Suddenly I See – KT Tunstall

    Při pokračování Ďábel nosí Pradu se nevrací jen herecké hvězdy, ale i tvůrčí tým. Režie se znovu ujme David Frankel a produkce se zase chopí Wendy Finerman. Scénář opět napsala Aline Brosh McKenna.

    A na závěr nezbývá než dodat: „Don’t be ridiculous. Andrea. Everybody wants this.“

    Zdroje: BBC, IMDb, Instagram, TikTok

    Móda v kostce: Beyoncé a Levi’s míří do finále a Martha Stewart má skin care řadu

    0
    Beyoncé x Levi's
    Beyoncé x Levi's

    Značka Dyson zkoumá svět beauty a vydává vlastní produkty na vlasy. Společnost Skims pro změnu uvedla virální shapewear na obličej. Rovněž Martha Stewart má novinku, a to vlastní skin care řadu. Zpěvačka Beyoncé a Levi’s vcházejí do finální kapitoly spolupráce, pomocí krátkého filmu. V Kodani pak odstartoval tamní fashion week.

    Skims odchytil další trend. Značka vydala virální shapewear na obličej

    Sociální síť TikTok v uplynulých měsících zpopularizovala shapewear na obličej, tedy tvarovací masku, která slibuje lépe vyrýsovanou bradu a lícní kosti. Důvodem jsou především videa, ve kterých uživatelé odhalují své excesivní noční beauty rutiny. Značka Skims, z dílny Kim Kardashian, nezaváhala a virálního momentu využila. Minulý týden vydala vlastní verzi populární masky.

    Zdroj: Skims

    Martha Stewart opět na scéně. Vydává vlastní řadu skin care kosmetiky

    Slavná americká novinářka, moderátorka a podnikatelka Martha Stewart na sebe opět přitáhla pozornost. Oznámila totiž uvedení vlastní skin care řady s názvem Elm Biosciences. Značku založila společně s certifikovaným dermatologem Dr. Dhaval Bhanusali. Zájemci budou moct první produkty zakoupit v září, přesněji si mohou pořídit A30 Elemental Serum a Inner Dose The Daily Skin Supplement.

    Dyson zkoumá nová odvětví. Uvádí vlastní produkty na vlasy

    Firma Dyson spojuje své dva dosavadní podnikatelské úspěchy. Značka je známá především pro domácí spotřebiče, fény a kulmy, málokdo však ví, že rovněž vlastní půdu napříč Spojeným královstvím. Společnost nyní uvádí vlastní řadu produktů na vlasy Omega, která obsahuje sedm olejů, přičemž některé z nich pocházejí právě z jejích farem. Mezi první produkty patří olej a kondicionér.

    Zdroj: Dyson

    Beyoncé a Levi’s míří do finále. Spolupráci uzavírají krátkým filmem

    Zpěvačka Beyoncé a slavná denim značka Levi’s už více než rok obdařují módní svět společnou kampaní. A pomalu se blíží do finále. Řadu reklam ukončují pomocí krátkého filmu s názvem The Denim Cowboy. Jedná se o spojení předchozích klipů vycházejících z retro reklam z dílny Levi’s. Součástí videa jsou rovněž ikonické džíny značky, ale i speciální kousky z kolekce Beyoncé x Levi’s.

    Zdroj: Levi’s

    Odstartoval Kodaňský fashion week. Opět podtrhuje styl pomocí udržitelnosti

    Týden módy v Kodani má mezi světovými fashion weeky jasnou pověst. Umně totiž spojuje styl s udržitelností. Jinak tomu není ani u jeho poslední edice, která odstartovala v pondělí. Její klíčovou částí jsou tak nejen přírodní látky, ale také deadstock textil. Událost tentokrát odstartovala značka OpéraSport, jež nabídla kombinaci klasických a sporty looků. Svou kolekci odhalila i značka Freya Dalsjø.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Back to school, back to office. Luxusní značky myslí i na papírnictví pro dospělé

    0
    Unsplash office siren back to school
    Unsplash office siren back to school

    Pomalu se blížící září znamená velkou změnu v životě všech školáků. Ačkoliv dospělí už prázdniny nemají, i pro ně představuje nadcházející období pomyslný nový start, a to nejen v kancelářském nasazení. Proč si proto z back to school šílenství neudělat důvod k radosti? Luxusní designerské doplňky ze světa papírnictví přímo lákají k využití.

    Kalendář ještě voní létem, ale mozek i pracovní stůl touží po zorganizování. Papíry najednou překáží a hodila by se nová kancelářská výbava. Přesně během back to school období přichází na scénu luxusní papírnictví. Svoji službu by odvedl i levný obchod na rohu, ale designerské kousky dodávají váhu všem to-do listům, a navíc působí radost během každého náročného pracovního dne.

    Elektronika je praktická, ale papír nenahradí. Back to office v duchu luxusu

    Krásné produkty na cestu do školy nepatří jen studentům. Důkazem jsou nejrůzněji promyšlené kožené batohy. Kapsy na drobnosti, přihrádky na krabičku se svačinou i ideálně řešené popruhy. Cesta do kanceláře může být příjemným rituálem a kousky, jako je tento, jej umí vyšperkovat. Navíc můžete z meetingu přejít rovnou na večerní posezení u vína a pořád vypadat stylově.

    Zdroj: Montblanc, Smythson

    Uvnitř vybaveného batohu či kabelky se bude perfektně vyjímat kožený zápisník. Měkký, ale seriózní. Jistě, že poslouží i kus papíru z tiskárny, ale na sezení s klientem působí pečlivě vybraný notes jako vaše jedinečná osobní značka. Všechny plány v něm, stejně jako zaznamenané myšlenky z porad, jako kdyby dostaly novou váhu a celý back to school proces značně usnadní.

    Čisto v domě, čisto v duši. Odkládací místa budou vaším nejlepším přítelem

    Na stole by kromě působivého pera, se kterým se propíšete k dokonalosti, měl být i pořádek. Toho nejlépe docílíte promyšlenými organizéry, které vám pomohou udržet řád. Podtácek na šperky zní jako rozmařilost, ale jakmile jej máte, už si bez něj práci neumíte představit. Prsten či hodinky jsou krásnými doplňky, ale občas jednoduše zavazí. Váš stůl tím získá svůj osobní klenot.

    Zdroj: Cartier, Hermès

    Není nic horšího než nepořádek v papírech. Levné plastové šanony jsou pasé, na návrat do kanceláře zvolte kvalitní kousek, který upoutá pozornost. Ani módní domy jako Hermès či Cartier nezůstávají pozadu, takže mezi designerskými produkty najdete leckdy také pracovní doplňky. Pořadník na dopisy, papíry i smlouvy ukáže všem příchozím, že back to school období myslíte vážně.

    Zdroje: Instagram

    Až do dna. Váš oblíbený drink o vás vypovídá víc, než si myslíte

    0
    Unsplash drink bar outfit
    Unsplash drink bar outfit

    Volba drinku sahá za hranice chuťové preference. Pro mnoho lidí se jedná o gesto či osobní vyjádření. Často navíc platí, že to, co pijete, rezonuje s tím, co nosíte. Určité estetiky si žádají svěží Aperol Spritz, zatímco jiné se koupou v solném kroužku tequily. Stejně jako na ulici, i v baru tak můžete hledat inspiraci pro svůj další outfit.

    V době, kdy vizitky nahrazuje Instagram bio, se i koktejlová sklenka stává součástí vašeho osobního brandu. Zkoušet různé kombinace může být zábava, lidé si vás navíc často pamatují dle toho, co rádi pijete. Není náhoda, že se vaše barová objednávka propisuje i do vašeho stylu. Může být proto někdy zábavné odhalovat povahu skrytou za osvěžujícími, nebo naopak hořkými doušky.

    Hořké léto klame tělem. Aperol Spritz patří snícím dobrodruhům

    Starorůžové boho šaty, páskové sandálky a zvonící náušnice nikdy nechutnaly sladčeji. Milovnice Aperol Spritz už dávno nejsou „basic bitches“. Jejich pleť září opálením, vlasy mají ledabyle upravené a v kabelce jim nikdy nechybí parfém. Jiskřivě oranžový drink není klišé, ale promyšlený chaos. Pokud je vaše stálice, máte nejspíš diář plný překrývajících se událostí, ale přesto věříte na rovnováhu.

    Zdroj: Ulla Johnson, Chloé

    V otevřených záložkách vašeho mobilu se už dlouho skví vyhledávač letenek, do kterého čas od času nakouknete, a na svém Spotify profilu schraňujete playlist pro každou příležitost. Nepotrpíte si na drahé značky, ale přesto vám dělají radost luxusní maličkosti, vyjadřující vaši osobnost. Cokoliv, co vystihne duši toužící po dobrodružství, která je vždy tak trochu myšlenkami mimo přítomnost.

    Některé drinky nejsou pro každého. Stejně jako lidé

    Negroni není pro každého. Ani jako drink, ani v podobě člověka. Košili s vyhrnutými rukávy doplňují černé mokasíny a buď skoro neexistující make-up, nebo naopak výrazná rtěnka. Small talk není nic pro vás a pravděpodobně voníte velice specifickým niche parfémem. Lidi kolem sebe zvláštním způsobem přitahujete, ale nejednou jste o sobě slyšeli, že se vás nejprve báli.

    Zdroj: Bottega Veneta, Marella

    Pořádek v životě i v baru. Skinny bitch rozhodně není nadávka

    Kdyby byla vodka se sodou člověk, rozhodně by nosila bílé upnuté tílko a stylové tenisky dle poslední módy. Umíte-li si vždy udělat čas na ranní pilates, v baru nejspíš už notoricky objednáváte skinny bitch. Vyznavači tohoto drinku přesně ví, kolik vody mají za den vypít a čas od času je někdo nazve control freakem. Tenisová sukně od Miu Miu a Jacquemus kabelka by na vás vypadaly božsky.

    Zdroj: Miu Miu, Sporty&Rich

    Univerzální poučky samozřejmě nikdy nejsou všespásné. Berte ale podobná zábavná cvičení spíše jako jiný druh inspirace. Pokud někdy budete s outfity v koncích, zkuste si představit, jak by asi vypadal váš oblíbený drink, město nebo roční období jako ucelený look. Taková cvičení nejen, že procvičují kreativitu, ale také často vytvoří kombinace, za které by se nestyděly ani slavné módní domy.

    American Eagle čelí kritice. Na vině je kontroverzní reklama se Sydney Sweeney

    0
    American Eagle
    American Eagle

    Módní svět je neúprosný a neustále přesouvá svou pozornost z jednoho trendu na další. Snaha zaujmout v něm proto často dosahuje nových rozměrů. Příkladem je nedávná kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvůli hře se slovy čelí reklama tvrdé kritice, která za ní vidí podporu eugeniky. Značka vydala v pondělí svou první reakci.

    Značka American Eagle čelí už více než týden tvrdé kritice. Média i uživatelé sociálních sítí analyzují její nejnovější kampaň, ve které zazářila herečka Sydney Sweeney. Společnost v pondělí zveřejnila svou první reakci na tvrdé komentáře, jež ji obviňují z podpory eugeniky. Důvodem vlny odporu vůči kontroverzní reklamě je především její úderný slogan „Sydney Sweeney Has Great Jeans“.

    V překladu tedy: „Sydney Sweeney má skvělé džíny“. Slovo jeans zní ovšem v angličtině stejně jako „genes“, tedy geny, čímž vytváří hru se slovy. Herečka prohlašuje i další slogany, třeba: „Mám skvělé džíny… a vy teď můžete také.“ Jindy zase v kampani říká: „Geny jsou předávány z rodičů na děti a často určují vlastnosti jako barvu vlasů, osobnost nebo barvu očí. Moje džíny jsou modré.“

    Zdroj: American Eagle

    Je tedy jasné, že značka slova „jeans“ a „genes“ zaměňuje záměrně. Právě to je pro některé problém. Jelikož má známá herečka blond vlasy, světlou barvu pleti a modré oči, mají kritici kampaně za to, že se jedná o až příliš necitlivý odkaz na eugeniku a brutální nacistický režim a s ním spojenou genocidu. Sedmadvacetiletá herečka se prozatím k vlně kritiky oficiálně nevyjádřila.

    Značka American Eagle riskuje. Rozhodně však na sebe přitáhla pozornost

    Zástupci American Eagle v pondělí na oficiálním instagramovém účtu prohlásili: „Kampaň je a vždy byla pouze o džínech. (…) Budeme nadále oslavovat, jak všichni nosí jejich AE džíny se sebevědomím, po svém. Skvělé džíny vypadají skvěle na všech.“ Americká společnost ve svých kampaních dlouhodobě podporuje diverzitu a rovnoprávnost. Kromě toho je její exekutivní ředitel žid.

    Dá se tedy předpokládat, že značka neměla za cíl podporovat nacistickou propagandu. Přesto kritici reklamu odsuzují jako necitlivou, a to především v kontextu současné politické situace. Marketingoví experti poukazují na to, že značka špatně přečetla svou cílovou skupinu, což jsou především dospívající a generace Z. Jiným se zase zdá, že internetová generace nepochopí „srandu“.

    Kampaň pak zcela jasně vychází z jiné kontroverzní reklamy, i když inspiraci sama nepřiznává. Až příliš nápadně se ovšem podobá kontroverzní kampani Calvin Klein s tehdy patnáctiletou modelkou Brooke Shields z 80. let minulého století. Modelka v ní zaujímá podobné pózy a stejně jako nyní Sydney Sweeney zaměňuje slova „genes“ a „jeans“. American Eagle se tak zcela jistě podařilo, stejně jako kdysi Calvinu Klein, přitáhnout pozornost nejen módního světa.

    Zdroje: WWD, New York Post, Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    Generační konflikt na mole Prada. Mileniálové chápou depression hair jinak než gen Z

    0
    Prada FW 2025 depression hair
    Prada FW 2025 depression hair

    Nedávná show značky Prada na Milánském týdnu módy vyvolala debatu nikoli kvůli samotným návrhům, ale účesům-neúčesům modelek. Jejich vlasy vypadaly, jako by na molo dorazily rovnou z postele a jejich majitelky neměly energii na jakoukoli úpravu. Ihned dostaly nálepku depression hair. Návrháři v reakci na kritiku styl označili za takzvaný depressive chic. Jenže je vůbec možné považovat depresi za něco „šik“?

    Atakovat kreativitou hranice toho, co mainstreamová společnost snese, je jedním z úkolů módních návrhářů. Provokace je vysoce žádoucí. Kam ale zařadit zástup modelek na mole Prada s vlasy (ne)upravenými tak křiklavě, že slovo deprese napadne při pohledu na ně snad každého? Vzhledem k tomu, že přehlídka na Milánském týdnu módy je show a účesy s outfity tvoří kostým, nabízí se otázka, nakolik je citlivé považovat atribut duševní nemoci za kostým.

    Zdroj: Prada

    Nevkus a ironie. Nebo tak vypadá realita mladší generace?

    Ve virtuální bitvě o takzvané depression hair se odkrývají rozdílné generační přístupy k tématu duševního zdraví. Zatímco mileniálové při pohledu na estetizovanou depresi obrazně řečeno padají do mdlob a stěžují si na nevkus a vyšperkování utrpení, příslušníci generace Z nechápavě krčí rameny a jen těžko chápou, jak někdo může mít s cíleně neupravenými vlasy na mole větší problém.

    Zdroj: Prada

    Mileniálové téma deprese veřejně otevřeli. Zůstává pro ně osobní

    Mileniálové vyrůstali v době nástupu well-being, boomu terapií a diskuzí o emoční hygieně. K tématu duševního zdraví mají větší odstup, ale také respekt. Ti starší z nich možná ještě sami dlouhá léta maskovali své psychické potíže, aby obstáli v pomyslné společenské výkonnostní soutěži a nebyli svým okolím považováni za slabé. Pro mnohé z nich jsou rozcuchané a neupravené vlasy bolestivou připomínkou konkrétních momentů vyčerpání, úzkostí nebo vyhoření.

    Zdroj: Prada

    Nevidí v nich módní výpověď, ale vizuální otisk reálného stavu, kdy člověk nemá kapacitu se o sebe starat. Není divu, že právě mezi mileniály se objevily reakce, které depression hair označují za neempatické či výsměšné. Internetem kolovalo mimo jiné ironické heslo „My culture is not your costume“, jenž původně odkazovalo na devalvaci subkulturních projevů mainstreamovou společností.

    Beauty návod na depression hair? Gen Z má další trend

    Generace Z naopak vnímá estetiku rozkladu a chaosu jako vědomý výtvarný jazyk. V jejím podání se z duševní nepohody stává stylová reference, ironie, ale také manifest. Pro mladší publikum jsou depression hair spíše stylizovaným komentářem k těžko uchopitelné realitě, přirozená reakce na tlak být neustále perfektní, vyfiltrovaný a výkonný.

    Když zástupce gen Z srovnáme s předchozími generacemi, tak můžeme říct, že místo aby se za rozcuchanost styděli, staví ji do centra pozornosti. Na TikToku najdeme návody, jak si depression hair záměrně vytvořit, Instagram zaplavily posty, ve kterých si lidé účelově kazí dokonale učesané vlasy, což na generaci mileniálů působí jako červený hadr na býka.

    Díky stylizovaně neupraveným modelkám se o depresi mluví. A to je dobře

    Rozsoudit oba názorové tábory je nemožné, každý z nich se na problematiku dívá perspektivou své generační zkušenosti. Starší mileniálové si pamatují dobu, kdy se o depresích veřejně nemluvilo, natož aby se staly součástí vizuálního jazyka módní přehlídky. Právě proto mají pochopení pro snahu téma duševního zdraví otevírat, nicméně způsob, jakým to probíhá, jim nemusí být vždy blízký.

    V jádru tedy nejde ani tak o spor, jako spíš o střet dvou různých jazyků, jak o psychické nepohodě mluvit. Jeden je opatrnější, formovaný osobní zkušeností s tabuizací. Druhý je hravější, formovaný internetovou kulturou a potřebou přetvářet i bolest do vizuálního obsahu, protože právě vizuální jazyk hraje u generace Z dominantní roli. Ať už se na depression hair díváme jakkoli, přehlídce Prada se nedá upřít jedno. Z rozcuchaných vlasů udělala téma, které nechalo málokoho v klidu a otevřelo téma duševních nemocí zase na zcela jiném levelu.

    Zdroje: Bored Panda, Dazed, Daily Mail, Elle India, Instagram, YouTube

    Nejzáludnější kousek y2k módy je zpět. Hvězdou léta jsou capri pants

    0
    Reformation capri pants
    Reformation capri pants

    Nostalgie letos na módní scénu přináší všemožné kousky. Jedním z nich je i klasický, ovšem mnohými obávaný kousek y2k módy. Z capri pants se postupně stala hvězda letošního léta, ne každý se však z jejich návratu raduje. Nenechte se odradit často ošemetnou délkou a naučte se z nich vytvořit trendy outfity, které už nebudete chtít sundat.

    Někteří je milovali, další nenáviděli. Ať už patříte do jakéhokoli týmu, jedno je jisté, capri pants jsou opět na scéně. Jejich návrat zaručila vlna nostalgie, jež se přes módní svět letos přelila s nečekanou silou. Typicky y2k kalhoty vynesly již v roce 2023 it-girls jako Alexa Chung nebo Bella Hadid. Letos je však s radostí oblékly i další celebrity, například Julia Fox, Dua Lipa nebo Jennifer Lawrence.

    Dbejte na základní pravidla. Úspěch zaručí správná délka

    Capri pants však není tak snadné milovat, jejich délka, sahající kamkoli mezi kotníky a kolena, totiž dokáže mnohým zamotat hlavu. Nejedná se však o neřešitelný problém. Pokud máte spíše nižší postavu, zvolte kratší modely, končící hned pod koleny. Ti vyšší z nás si mohou dovolit pohrát i s delšími střihy. Rovněž nezapomeňte capri pants spárovat s vhodnou obuví odhalující kotník.

    Zdroj: COS, Arket

    Pokud zvolíte špatnou délku, mohla by vám snadno zkrátit postavu. Kotníkové boty mají stejný vedlejší účinek, sáhněte proto raději po trendy balerínách, mules nebo sling-back sandálcích. Populární volbou jsou letos v létě rovněž klasické žabky. Dalším důležitým krokem při sestavě outfitu s capri pants je vytvoření rovnováhy. Vybírejte proto svršky s objemem nebo v oversized střihu.

    Zdroj: Jacquemus, Skims

    Skvěle budou capri kalhoty vypadat s džínovou bundou, klasickým sakem nebo strukturovanou halenkou. Nejedná se ovšem o neporušitelné pravidlo, výsledná silueta však vytvoří zaručený úspěch a sedět bude jakékoli postavě. Pokud ovšem vrstvám nefandíte, nebo vám nevadí více elegantní a slim look, doplňte trendy kalhoty jemnou košilí, padnoucí vestičkou, topem nebo crop topem.

    Zdroj: Jacquemus, Ganni

    V područí trendů. Berte ohled na svou postavu i preference

    Při stylizaci capri pants platí, že čím lépe znáte své tělo, tím úspěšnější outfit vytvoříte. Zaměřte se na to, jak upnuté a dlouhé kalhoty potřebujete. Výsledek použijte jako odrazový můstek pro sestavení zbytku looku. V tomhle případě neplatí, že okopírování outfitu instagramových it-girls zaručí jednoznačný úspěch. Pracujte tedy s tím, co vám sedí a už dávno kraluje vašemu šatníku.

    @ivanaramirezm What are your thoughts on capri pants?! @Mango @Tony Bianco @vehla @Banana Republic fashion, outfit inspo, spring style #ootd #outfitideas #casualchic #coolgirlstyle ♬ Get Up Offa That Thing – James Brown

    Zdroje: Real Simple, Who What Wear, Glamour, Instagram, TikTok

    Pamela Anderson oslavuje přirozenou krásu. Boduje se značkou Sonsie

    0
    Pamela Anderson
    Pamela Anderson

    Herečka Pamela Anderson na sebe již delší dobu strhává pozornost. Důvodem však není výrazný make-up nebo outfity. Naopak, osmapadesátiletá hvězda září pomocí zdravé pleti bez známky beauty produktů. Její nedávno objevený životní styl pak perfektně doplňuje skin care značka Sonsie, kterou založila s Marie von Behrens-Felipe.

    No-makeup look většina z beauty nadšenců bere jako vítanou pauzu. Některé dny si zkrátka žádají přirozený make-up, který perfektně doplní více casual outfity. Ne každý den navíc dovoluje energii na složité make-up kreace. To stejné by ale nemohla říct osmapadesátiletá herečka Pamela Anderson. Hvězda si v posledních měsících vybudovala pověst pro svůj přirozený no-makeup look.

    Svůj „nový“ životní styl odhalila herečka v roce 2023, a to při účasti na show z dílny Vivienne Westwood na tehdejším Pařížském týdnu módy. V lednu loňského roku pak oznámila spoluúčast na veganské a cruelty-free skin care značce Sonsie, kterou založila spolu s Marií von Behrens-Felipe. Ta svou jednoduchostí perfektně odráží přirozenou krásu, se kterou Anderson v současnosti souzní.

    Zdroj: Sonsie

    Ve své nabídce má totiž pouhé čtyři produkty, o kterých Pamela Anderson prohlašuje, že tvoří veškerou její skin care rutinu. „Je to vše, co nosím, ať už na červený koberec, nebo do mé zahrady,“ popsala pro magazín People. Snad nejpopulárnějším produktem Sonsie je balzám na rty Basic Balm. Ten obsahuje hydratační peptidový komplex a bio squalene, slibující plnější a měkčí rty.

    Zdroj: Sonsie

    Součástí nabídky je rovněž víceúčelový krém s glycerinem a kyselinou hyaluronovou, jenž lze používat jako noční treatment, masku nebo krém na obličej i celé tělo. Dalším produktem je Cleansing Mousse, tedy jemná čisticí pěna a lehké sérum s niacinamidem a extraktem z horského pepře Super Serum. Pamela Anderson přesto upozorňuje na to, že „není proti make-upu“.

    Pamela Anderson jako ambasadorka přirozené krásy. Ladně ho vnesla i na červený koberec

    Slavná herečka svou cestu ke zcela přirozenému looku popisuje tak, že si v jednu chvíli zkrátka neuměla představit na pleť nanášet make-up. Její typické výrazné obočí, kouřové oční stíny a lesklé rty proto začínají být dávnou minulostí. „Měla jsem pocit, že je to svoboda, téměř úleva,“ okomentovala své rozhodnutí Anderson. „Nechci soutěžit se svými šaty,“ dodala dle serveru Grazia.

    @sonsieskin Pamela Anderson’s everyday skincare routine, the Sonsie way 🌱 #skincare #pamelaanderson #sustainability #glowingskin #cleanbeauty #beautytok ♬ Paris – The Brazilians of Bossa Nova

    „Budeme pouze zklamaní nebo trochu smutní,“ okomentovala svůj pocit z toho, co se stane, když se až příliš ženeme za mládím nebo představou krásy z módních magazínů. Pamela Anderson tak více než úspěšně světu ukazuje, že přirozený vzhled není jen vysněnou pohádkou. Kromě toho ho ladně zařazuje i na červený koberec, který umí ženy snadno svazovat stereotypními požadavky.

    Zdroje: Who What Wear, People, Grazia, Instagram, TikTok