Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 7

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    0
    Timothée Chalamet
    Timothée Chalamet

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Rapper EsDeeKid se pohybuje ve stínu masek, balaklav a úsporných gest, která budují pečlivě řízenou anonymitu. Jeho tracky dosahují milionových čísel, zatímco jeho identita zůstává skrytou komoditou. Herec Timothée Chalamet mezitím vstupuje do nejintenzivnější promo fáze své kariéry, a to díky filmu Marty Supreme. Když se v online prostoru spojí dvě podobně magnetické persony, vzniká úrodná půda pro popkulturní mýty. Sociální sítě se proto opět proměňují v platformu, která miluje konspirace.

    TikTok jako rodiště mysteriózních záhad. Chalamet a EsDeeKid mají prý stejné oči

    Prostředí sociálních sítí má vlastní logiku. Jeden TikTok, jedna teorie a najednou se svět baví představou hollywoodského herce, který po nocích rapuje v Liverpoolu. EsDeeKid vystupuje zahalený do anonymních vrstev, jeho tvář mizí pod maskami a balaklavami, jež nechávají viditelné pouze oči. Právě tento detail se stal prvním katalyzátorem spekulací. Tisíce uživatelů začaly porovnávat fotky očí a hledat podobnosti mezi hvězdami. Tato hra s vizuální identitou podněcuje fantazii, protože pracuje s minimem informací a maximem projekce.

    Kořeny teorie spojené s Chalamet se datují k začátku listopadu, kdy tvůrkyně KJ Freeman na TikToku zveřejnila video shrnující její „objev“. Vyzdvihla zelené oči, podobné módní preference a Chalametovu přítomnost na londýnském koncertu umělce Fakemink, častého spolupracovníka rappera EsDeeKid. Kombinace detailů vytvořila spekulaci, jež působí překvapivě soudržně. Internet zareagoval a meme „TimmyKid“ zaplavil feedy sociálních sítí. Herec pak na Instagramu zanechal komentář ve formě záhadných emojis, čímž celou teorii přiživil.

    Zdroj: Reuters

    Na první pohled působí hypotéza jako hravá fanfikce. Při detailnějším zkoumání se však ukazuje, jak sofistikovaně se itineráře osobností překrývají. Některé dny působí jako dokonale zarovnaná mozaika, v níž časové osy vytvářejí zvláštní soulad. Chalamet se pravidelně přesouvá mezi světovými premiérami a talkshows, EsDeeKid též cestuje mezi Amerikou a Evropou. Pro fanoušky se tyto paralely staly argumentem, který posiluje mysteriózní napětí mezi faktem a představou.

    Realita? Pokud EsDeeKid nemá dvojníka, nemohl být na dvou místech najednou

    Při důkladnějším porovnání však nastává zlom. Klíčovým momentem se stal 9. říjen, kdy EsDeeKid koncertoval v Miláně, zatímco Chalamet ve stejný čas dorazil na promítání Marty Supreme v New Yorku. Časový rozdíl, délka letu i logistické limity tvoří úhel pohledu, který teorii posouvá do roviny nejasné legendy. Jakkoli poutavě působí představa hollywoodské hvězdy tajně rapující pod maskou, realita pracuje s jinými parametry. Vzniká tak typ příběhu, který se rodí z touhy po spektáklu, nikoli z reálných indicií.

    Zdroj: Profimedia | Timtohée Chalamet ve snímku Marty Supreme

    Tato konspirační vlna však odhaluje víc než jen kolektivní fascinaci nepravděpodobnou zápletkou. Pro rappera EsDeeKid funguje jako katalyzátor pozornosti, jenž jeho hudbě propůjčuje nový mediální rozměr. Pro Chalameta vytváří jemně ironickou vrstvu kolem jeho už tak eklektické image, kterou potvrdil i magazín Complex. A pro online komunitu představuje vítané útočiště před těžkými tématy dnešní doby.

    V konečném důsledku získáváme příběh, který překračuje klasický bulvár. Kombinuje humor, estetiku, touhu po tajemství a fascinaci identitou. Internet miluje situace, jež vytvářejí prostor pro fantazii a propojení Chalamet s EsDeeKid tuto potřebu naplňuje do posledního detailu. Popkultura tak opět potvrzuje svou schopnost tvořit nové mýty stejně rychle jako mizí Stories na Instagramu po 24 hodinách.

    Zdroje: People, Daily Mail, GQ, Instagram, YouTube

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    0
    Jacquemus x Nike
    Jacquemus x Nike

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Dior vplétá do současnosti stopy minulosti. Odhalil první vizi podzimu 2026

    Pořád poměrně čerstvý kreativní ředitel Dior zveřejnil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026. Jednotlivé looky umně proplétají stopy minulosti se současnou estetikou. Zdobené fraky a tvídová sáčka potvrzují Andersonovu lásku k 18. století. Kontrastují ovšem s baggy džínami, pletenými oversized svetry a koženými bundami. To vše podtrhují typické kousky z archivu Dior, jako je bar jacket či loafers.

    Jacquemus vyráží na hory. Spolu s Nike uvedl svou první skiwear kolekci

    Francouzský módní dům Jacquemus odstartoval zimní sezónu. Společně se sportovní značkou Nike představil svou první skiwear kolekci. „Vždy jsem byl fanouškem lyžování, je to můj nejoblíbenější sport,“ prohlásil dle serveru WWD designér. Součástí Aprés Ski řady je 18 kousků, od voděodolných bund přes upnuté legíny a kalhoty na lyžování. V obchodech Jacquemus jsou dostupné od středy 26. listopadu.

    Zdroj: Jacquemus

    EssilorLuxottica projevila zájem. Uvažuje o odkoupení podílu Giorgio Armani

    Legendární návrhář Giorgio Armani překvapil módní svět svou závětí. Po jeho smrti letos v listopadu totiž vyšlo najevo, že po svých dědicích požaduje prodej podílu jeho značky. Mezi potenciálními kandidáty jmenoval mimo jiné také společnost EssilorLuxottica. Právě ta nyní o impérium projevila zájem. Dle neocitovaných informací italského deníku Il Sole 24 by odkoupila 5 až 10 procent podílu módního domu.

    Zdroj: Reuters

    Gucci překročí hranice Itálie. S cruise kolekcí 2027 zamíří do New Yorku

    Módní dům Gucci patří mezi značky, které ve jménu cruise kolekcí vyrazí příští rok za hranice své domoviny. Přidá se tak po bok Louis Vuitton nebo Dior. Zástupci společnosti v úterý oznámili, že se Demna v květnu vydá do New Yorku. Bližší informace o lokaci však prozatím známé nejsou. Návrháře přitom jeho přehlídkový debut pro italskou značku teprve čeká, odhalit ho má v únoru na Milánském týdnu módy.

    Zdroj: Gucci

    Zemřela skotská designérka Pam Hogg. Navrhovala pro Kate Moss i Rihannu

    Rodina skotské návrhářky Pam Hogg ve středu na jejích sociálních sítích zveřejnila zprávu o jejím úmrtí. Designérka nikdy neuvedla svůj přesný věk, média však odhadují, že jí bylo kolem 66 let. Známý pak není ani důvod její smrti, dle zjištění serveru Fashion Network však nejspíše souvisí se závažným onemocněním. Pam Hogg za svou kariéru zvládla navrhovat róby pro Rihannu, Kate Moss či Kylie Minogue.

    @newsbuzzuk Fashion world mourns icon: Pam Hogg dies at 66 Legendary Scottish designer Pam Hogg, celebrated for her rebellious style and trailblazing fashion career, has died at age 66. Her family confirmed she passed away peacefully at St Joseph’s Hospice in Hackney, London. Born in Paisley near Glasgow, Hogg studied at the Glasgow School of Art before moving to London and launching her first collection in 1981. Her radical designs — sharp silhouettes, latex and mesh outfits, psychedelic catsuits — became synonymous with underground club culture and punk-inspired fashion. Over her decades-long career, she dressed some of the biggest names in music and fashion — Beyoncé, Lady Gaga, Rihanna, Kate Moss and many more — cementing her legacy as a fearless fashion innovator. Tributes have poured in from peers and fans alike, recognising Hogg as a “true icon” whose radical creativity, fearless individuality, and boundary-pushing spirit reshaped British fashion forever. #PamHogg #FashionIcon #NewsBuzzUK #StyleLegend #UKFashion ♬ i was only temporary – my head is empty

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Instagram, TikTok

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    0
    Kim Kardashian
    Kim Kardashian

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Elephant Birkin se v archivním světě popisuje jako unicorn, který většina sběratelů nikdy na živo neuvidí. Značka Hermès v 80. letech vytvořila jen velmi malý počet těchto kabelek. Poté se pod tlakem regulací a etických požadavků přesunula k jiným exotickým materiálům. Dnešní trh vnímá modely jako artefakty z uzavřené kapitoly luxusu. Když se takový kus objeví na obrazovce, nejde jen o kostým, ale o veřejné vystavení předmětu, jenž obvykle žije jen v sejfu a tichu privátních prodejů. Volba Kim Kardashian tak spojuje televizní glamour, sílu virálního videa a otázku, kolik toho snese současné vnímání luxusních kůží.

    Do Kim Kardashian se pustila i Ireland Baldwin. Napsala, že by se měla stydět

    Scéna ze série All’s Fair, kde Kim Kardashian pózuje v monochromatickém outfitu a v ruce drží masivní Birkin bag s matnou strukturou kůže, se během několika hodin proměnila ve virální klip. Video sdíleli módní insideři, aktivisté i fanoušci hvězdy. Modelka Ireland Baldwin kabelku označila za „disgusting and shameful“. Její komentář nastartoval spor o to, jak daleko se může zajít v okamžiku, kdy se archivní exotika setká s televizí. Reakce oscilují mezi znechucením a fascinací tím, že na obrazovce existuje tak vzácný objekt. Kim se opět stává zesilovačem trendů i frustrací, jež v luxusním světě delší dobu vibrují pod povrchem.

    Exotická Birkin bag stojí na samém okraji toho, co si vysoká móda dovoluje spojovat se svou minulostí. Vznikla v době, kdy se lov slonů prezentoval jako součást trofejního cestování a kdy se globální regulace divoké zvěře teprve formovaly. Módní dům Hermès tehdy vytvořil extrémně limitovanou sérii tašek. Kontroverzní materiál však později opustil. Každý dochovaný kus proto nese jak nálepku historický hřích, tak investiční klenot. Právě tahle ambivalence posouvá kabelku do polohy objektu, který jedny děsí a druhé magneticky přitahuje.

    Na sociálních sítích se po odvysílání kontroverzní epizody objevily stovky komentářů, které mluvily o spirituálních zvířatech, kabelce vhodné spíše do muzea a módě, jež zachází příliš daleko. Paralelně s tím funguje druhý proud, v němž odborné účty zaměřené na Birkin bags rozebírají velikost, odstín, stáří i strukturu kůže a shodují se, že jde o klenot nejvyšší ligy. Investiční rozměr pohybující se v horních šesticiferných částkách dolarů přidává emoce publiku, jenž kabelku vnímá jako předmět na pomezí umění, kapitálu a morálního diskomfortu.

    Někdo hovoří o nechutnosti, jiný o klenotu. V každém případě jde o archivní kus

    Specializovaní nákupčí pro web Privé Porter i bulvární Page Six zdůraznili, že podobné kusy vznikly v úplně jiné éře. Hermès už desítky let pracuje pod přísnými CITES pravidly a využívá trasovatelné zdroje a etické standardy pro výrobky z krokodýlů, pštrosů nebo ještěrů. Všechny Elephant Birkins proto tvoří přesně evidovaný a konečný soubor. Počet se nezvyšuje a žádná moderní kolekce je nedoplňuje. Z pohledu investora se kabelka chová spíše jako vzácné umělecké dílo, jehož hodnota vychází z rarity, stavu, původu a příběhu konkrétního kusu než jako módní doplněk určený k sezónní obměně.

    Zdroj: Unsplash | Sloní kůže

    Argumentace části trhu se opírá o myšlenku, že vintage Hermès z materiálů, které se už dávno nepoužívají, představují dědictví určitého období, ne podnět k mediálnímu lynči. Vlastnictví nebo pečlivé uchování takového kusu nevytváří novou poptávku po sloní kůži a nepřidává tlak na dnešní wildlife byznys. Zachovává řemeslo, respektuje fakt, že materiál už byl kdysi získán a pracuje s realitou, že podobné artefakty existují a znovu vznikat nebudou. Pro část publika jsou proto Elephant Birkins spíše historickými exponáty než aktuálními symboly krutosti.

    Zdroj: Sotheby’s | Krokodýlí kůže

    Rozhořčení, které se valí pod virálním videem, tak míří do dvou rovin. Jedna část publika reaguje emocionálně na samotný fakt, že před sebou vidí kůži zvířete, které dnes reprezentuje chráněnou divočinu a respekt k přírodě. Druhá vnímá scénu jako demonstraci moci a bohatství, kdy žena v televizním seriálu drží v ruce předmět vzácnější než většina uměleckých děl v kdejaké galerii. Zastánci vintage exotiky mluví o zodpovědném zacházení s tím, co už vzniklo, zatímco kritici řeší symbolický dopad, jenž taková kabelka má v okamžiku, kdy se objeví v mainstreamové televizní produkci, kterou sledují miliony lidí.

    Zdroj: Reuters, Profimedia

    Elephant Birkin se tedy během několika dní proměnila v jednu z nejdiskutovanějších kabelek, které kdy prošly televizní obrazovkou. Pro část publika vyjadřuje temnou kapitolu luxusu a starý lovecký mindset, pro jinou nejvyšší level sběratelství a investičního fetiše. Hermès mezitím buduje svou budoucnost na jiných materiálech a vzácný model zůstává uzamčený v minulosti, která se již nikdy nevrátí v nové podobě.

    Zdroje: People, Page Six, Privé Porter, Instagram

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    0
    Burberry x Claridge's
    Burberry x Claridge's

    Luxusní hotel Claridge’s v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Jak by vypadal vánoční stromeček, kdyby měl vyjadřovat vaši identitu? Přesně takovou otázku si letos položil módní dům Burberry, respektive jeho kreativní ředitel Daniel Lee. Od luxusního londýnského hotelu Claridge’s totiž letos dostal za úkol vyzdobit stromeček nacházející se v jeho dechberoucí lobby. Jedná se o dlouholetou tradici, která přenechává sváteční otěže důležitým jménům ze světa módy.

    Sváteční dekorace odkazují na kořeny slavné značky a britskou tradici. Stromeček zdobí mašle vyrobené z nadbytečné látky Burberry. Mosazné zvonky zase zosobňují maskota módního domu, tedy design Equestrian Knight. Mezi bohatými zelenými větvičkami pak probleskují ručně vyrobené baňky z dílny britských sklářů. Barvy a textury mají navíc do prohřátého interiéru přinést kus chladných britských krajin.

    Zdroj: Burberry

    Ozdoby proto podtrhují bodláky, tedy národní rostlina Skotska a odkaz na propojení regionu s Burberry. Módní dům totiž v tamních vysočinách vyrábí legendární kašmírové šály. Stromeček završuje pozlacená koruna, která umně ladí k stejně zabarveným obřím šachovým figurkám, doplňujícím mramorovou černobílou podlahu luxusního lobby. Jejich lesk kontrastuje s měkkými kostkovanými polštáři a dekami.

    Zdroj: Burberry

    Burberry píše další kapitolu tradice. Navazuje na Johna Galliano či Kima Jones

    Tím ovšem zásah Burberry do interiéru luxusního hotelu Claridge’s nekončí. Hosté přivítají vrátní vyšperkovaní legendární kostkovanou šálou módního domu. Ikonický vzor obsadil rovněž přívěsky klíčů nebo vnitřek výtahu, doplněného o měkkou pohovku a polštáře. Hotelový bar pak připsal na menu sváteční specialitu, a to Burberry koktejl, zatímco vozíčky s cukrovím rozzářily papírové kostkované kornoutky.

    @burberry Roll on the holidays. The @Claridge’s Tree by Daniel Lee #Burberry ♬ original sound – Burberry

    Burberry rovněž přiložil ruku k dílu při designu výroční slavnostní baňky Claridge’s. V prodeji bude pouze 300 kusů, exkluzivně dostupných v hotelovém obchodu. Britská značka pak dočasně obsadila také přízemí hotelu, kde otevřela svůj pop-up a speciální Scarf Bar. Daniel Lee tak navazuje na práci slavných předchůdců, jako byli například návrháři John Galliano, Christian Louboutin, Kim Jones nebo Karl Lagerfeld.

    Zdroje: WWD, Burberry, Wallpaper, Instagram, TikTok

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    0
    Shein Paris
    Shein Paris

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu „ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety“.

    Asijský fast fashion řetězec Shein od svého vstupu na herní pole francouzské módy nepřestává čelit překážkám. Jeho rozhodnutí otevřít první kamennou prodejnu v historickém nákupním centru BHV vyvolalo kritiku politiků i veřejnosti. Další nepokoje způsobil nález sex panenek připomínajících děti a zbraní kategorie A na webu značky. Firma nyní navíc musí čelit žalobě ze strany francouzských obchodníků.

    Na 12 francouzských maloobchodních federací a několik velkých značek zahájilo proti Shein soudní řízení. Žalobu směřují na její evropskou dceřinnou společnost sídlící v Irsku s názvem Infinite Styles Service Co. Jejich cílem je zastavit neférovou soutěž a zaručit soulad s evropskými normami zaručujícími bezpečnost výrobků. Federace chtějí usilovat o vymáhání způsobené škody a vytvořit právní precedent.

    Zdroj: Reuters

    Důvodem neférové soutěže mají být dle prohlášení federací „agresivní ceny, rychlá obměna produktů, decentralizovaný model výroby, tvrdé pracovní podmínky a nedodržování evropských bezpečnostních norem“. Maloobchodníci proto odhadují, že je praktiky Shein stály na tři miliardy eur. Kromě toho citují další dopady, jako je ztráta pracovních míst, eroze lokálních ekonomik nebo oslabení evropských firem.

    Shein čeká předvolání u poslanců. Setkat se mají začátkem prosince

    „Tvrzení jsou neopodstatněná. Litujeme, že se tyto strany rozhodly vést soudní spor, místo toho, aby s námi zahájily konstruktivní dialog,“ uvedli pak zástupci Shein pro server WWD. Tím ovšem jejich nejnovější problémy ve Francii nekončí. Potýkat se musí i s novým prohlášením ze strany více než 80 poslanců. Volají totiž po zákazu řetězce ve Francii, a to ve jménu ochrany „pracovníků, veřejného zdraví a planety“.

    @bbcnews Shein said it was "conducting a comprehensive review” to remove any similar items from its website. #Shein #Paris #France #OnlineShopping #News #BBCNews ♬ original sound – BBC News

    Vyjádření publikovali poslanci v novinách La Tribune Dimanche. Zastupuje je předsedkyně Výboru pro udržitelný rozvoj Národního shromáždění Sandrine Le Feur. „Nejde o to, že je tím móda demokratizována, ale společnost Shein je legitimizována,“ okomentovali poslanci otevření obchodu značky v BHV. Doplnili, že si zástupce Shein pozvali na setkání dne 26. listopadu, ti ho ovšem přesunuli na 2. prosince.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Instagram, TikTok

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    0
    Bottega Veneta Jenga set
    Bottega Veneta Jenga set

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, značka uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    Jenga vznikla v 80. letech v londýnském designovém prostředí a postupně si vydobyla celosvětovou popularitu. Bottega Veneta nyní přináší vlastní verzi vytvořenou ve spolupráci se společností Hasbro. Vstupuje tím do oblasti, kterou luxusní domy obvykle obcházejí. Set vychází z tradiční podoby hry, přesto díky prémiovým materiálům nabývá osobitého charakteru. Vysoká cena zřetelně určuje jeho cíl fungovat jako objekt touhy i doplněk interiéru. Pro znalce designu představuje projekt zajímavý průnik herní kultury a italské rukodělné tradice.

    Práva drží Hasbro. Jde o první oficiální fúzi módy s hračkářským průmyslem

    Jenga patří mezi hry vyžadující přesnou ruku a soustředěnou pozornost, což ji předurčilo k dlouhodobé oblibě napříč kontinenty. Bottega Veneta staví na této univerzálnosti a rozšiřuje ji o prémiový estetický rozměr. Každý z 54 hranolů pochází z italského ořechu vybraného pro jeho krásnou strukturu. Dřevo působí hladce a teple, s jemným leskem, který zvýrazňuje pečlivé ruční opracování. Gravírované logo domu dodává hernímu objektu identitu, aniž by přehlušovalo čistotu forem.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Projekt získává svůj charakter především díky pouzdru z měkké teletiny. Bottega Veneta využívá ikonickou intrecciato techniku, kterou rozvíjí již několik dekád. Ručně tkané pásky vytvářejí plastický povrch s architektonickou přesností a hmatovou i vizuální atraktivitou. Pouzdro funguje jako samostatný designový prvek a v interiéru obstojí vedle ikonických kabelek značky nebo na konferenčních stolcích.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Práva na Jengu spadají pod Hasbro, což dodává projektu specifickou váhu. Luxusní značky již v minulosti vytvořily vlastní interpretace stolních her, avšak většinou šlo o volné variace inspirované původními principy. Bottega Veneta představuje první případ, kdy se módní dům přímo propojuje s oficiálním vlastníkem jedné z nejznámějších fyzických her světa. Výsledek posouvá celý koncept do nové kategorie.

    Cena okolo šesti tisíc dolarů staví Bottega Veneta Jenga set do kategorie investičních objektů určených pro kultivované prostředí. I značka na svém webu píše, že jde o předmět pro dospělé. Produkt oslovuje publikum, které oceňuje precizní rukodělné zpracování, exkluzivní materiály a sebejistotu luxusních předmětů. Hodnota setu spočívá ve fyzickém dojmu, kvalitě dotyku a estetické integritě. Vzniká kompaktní celek, jenž obohacuje domácí prostor a reprezentuje současné pojetí luxusu.

    Zdroje: HighSnobiety, Dazed, Instagram

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    0
    TikTok flow state
    TikTok flow state

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali „flow state“. Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Notná dávka autenticity, špetka náhodnosti a jemná příchuť humoru. Přesně tak často vypadají virální trendy, které šíří sociální síť TikTok. Podobná kombinace totiž umožňuje uživatelům snadno sdílet vlastní verze populárních konceptů. Nejnovějším příkladem jsou videa propagující „flow state“. Jedná se o krátké útržky ze života, doplněné o typický hudební doprovod a stručný text popisující danou aktivitu.

    Takzvaný flow state představuje dle uživatelů TikToku stav, kdy člověk naplno upne svou pozornost na cokoli, co zrovna dělá. Termín je známý spíše z vrcholových sportů nebo hudební scény, ve světě sociálních sítí však nemusí mít se sportem, uměním nebo produktivitou nic společného. Plné soustředí, umožňující rozplynutí okolního světa a nástup současného momentu, může nastat i u obyčejných činností.

    Zdroj: Unsplash

    Tvůrci videí popisují svůj „flow state“ například ve chvíli, kdy jejich oblíbená polévka vychladne na perfektní teplotu nebo pojídají svou oblíbenou objednávku z McDonald’s a u toho sledují nový díl populárního seriálu. Jiní vyzdvihují momenty, kdy zároveň scrollují na třech aplikacích nebo odpovídají kamarádce přes telefon rychleji, než stíhají přemýšlet. Červenou nití je většinou multi-tasking a špetka chaosu.

    TikTok trend sdílejí i američtí demokraté. „Flow state“ nabízí nádech autenticity

    Většina aktivit sdílených přes sociální síť TikTok je poměrně specifická. Někdo propaguje poslouchání niche hudebníka, jiný vyzdvihuje scrollování na oblíbených e-shopech. Některé aktivity jsou zcela nedůležité, jiné souvisejí s prací, studiem nebo psaním seminárek. Právě tato náhodnost, spojená s autenticitou výroků představuje stavební kameny současného virálního trendu. Nutí vás hledat další příklady.

    @jessica.vincenza #flowstate #fullglam ♬ original sound – Jenjen

    Když totiž najdete video, které odpovídá vašemu osobnímu zážitku, čeká vás odměna v podobě pochopení. Není proto divu, že tak trochu zvláštní trend dobývá internet. Jeho vlastní verzi na TikToku dokonce zveřejnil i oficiální účet amerických demokratů, kteří v něm tematizovali nedávnou kauzu amerického prezidenta Donalda Trump. Tak co, kdy jste naposledy dosáhli vlastní verze trendy „flow state“?

    Zdroje: Indy1000, The Tab, Her Campus, Instagram, TikTok

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    0
    Versace
    Versace

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    Osud módního domu Versace byl zpečetěn již letos na jaře. V dubnu totiž luxusní skupina Prada Group potvrdila to, co mnozí módní insideři už tušili. Proslulou značku odkoupila od její mateřské společnosti Capri Holdings, a to za 1,25 miliardy eur. Potvrdila tím konec jedné éry. Firma totiž novinku zveřejnila poté, co návrhářka Donatella Versace po téměř 30 letech odstoupila z pozice kreativní ředitelky Versace.

    Na místo legendární designérky nastoupil Dario Vitale, který svou první vizi značky odhalil na zářijovém týdnu módy. Donatella Versace však jeho debut nenavštívila. Kolekce, usilující o silné vyzdvihnutí odkazu Gianniho Versace, přesto sklidila poměrně pozitivní reakce. V té době Prada Group ještě čekala na zelenou od Evropské komise, kvůli kontrole neférové konkurence. Ta krátce poté odkoupení Versace schválila.

    Zdroj: Versace

    Dosavadní značky Prada Grup, tedy Prada, Miu Miu, Car Shoe a Church’s, oficiálně získají nového sourozence v úterý 2. prosince. „Versace je unikátní a výjimečná společnost, která je přesto komplementární k Prada a Miu Miu, pokud jde o estetiku a náladu zákazníku,“ prohlásil pak v interview pro La Repubblica ředitel Prada Group Andrea Guerra. „Je zakořeněná v kultuře a v hlubokých myšlenkách,“ doplnil.

    Versace čeká experimentování. Hodlá hledat nové DNA moderní doby

    Současný šéf Prada Group Andrea Guerra rovněž prohlásil, že od Versace neočekává hmatatelné výsledky v krátkodobém, ale pouze v dlouhodobém výhledu. „Musíme učinit zásadní práci, na značce, kreativitě, pozici, identitě, na přitažlivosti produktu,“ popsal dle serveru Fashion Network. Vysvětlil rovněž, že proto nyní módní dům čeká experimentování. Přesto hodlá respektovat také jeho dlouholetou historii.

    @sobrelafashion_tiktok Prada has officially acquired Versace, #sobrelafashion #prada #versace #fashionblog #fashionnews ♬ headlock x jinx from arcane – ZOMBIE

    Výkonným předsedou Versace se stane Lorenzo Bertelli. Jeho matka, návrhářka Miuccia Prada, však do kreativní práce značky zasahovat nebude. A to navzdory tomu, že je hlavní akcionářkou Prada Group. „Bude to okamžik diskontinuity, budeme moci přijmout různé přístupy a experimentovat. Můžeme použít Versace jako laboratoř k testování sebe sama,“ popsal Guerra svou vizi pro novou kapitolu věhlasné značky.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Prada Group, Instagram, TikTok

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    0
    REFY
    REFY

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Značka REFY jako součást oslav svých narozenin představila kolekci, která ztělesňuje filozofii značky v té nejčistší podobě. Místo okázalosti sází na pečlivě promyšlený minimalismus a důraz na kvalitu. Každý produkt má být nejen krásný na pohled, ale především praktický a spolehlivý. Nové formule byly vytvořeny s ohledem na potřeby pleti. Jsou lehké, přátelské k pleťové bariéře a obohacené o pigmenty, jež přidávají jemný, přirozený jas. Právě proto značka popisuje kolekci jako „víc než jen třpyt”.

    Spojení minulosti a přítomnosti. Produkty posílí sebevědomí každý den

    Značka se rozhodla vrátit k samotnému jádru svého vzniku. K vizi své zakladatelky Jess Hunt, tedy ženy, která dokázala svůj výjimečný vzhled proměnit v celosvětový trend. Její touha vytvořit kosmetiku podporující přirozenou krásu místo jejího překrývání, se stala základem nejnovější narozeninové kolekce. Hunt chtěla vytvořit edici, jež připomene, proč REFY vznikla. Aby ženám nabídla jednoduché, ale promyšlené produkty, které jim dodají každý den sebevědomí bez složitých postupů.

    Hra světla a lesku. Nečekaná záře, která podtrhne vaši přirozenou krásu

    Prvním produktem nové kolekce je Cream Shimmer, univerzální rozjasňující krém, který v sobě spojuje lehkou, hedvábnou texturu s jemným světelným efektem. Produkt je navržen tak, aby ho bylo možné použít na různé partie obličeje, od lícních kostí přes tváře až po oční víčka, a vždy dodal pleti přirozený a zdravě zářivý vzhled. Na rozdíl od tradičních třpytek pracuje s odrazem světla a jemně zvýrazňuje to, co je na pokožce přirozeně krásné, aniž by působil příliš přehnaně nebo uměle.

    Zdroj: REFY

    Druhým produktem z kolekce je Chrome Lip Gloss, luxusní reflexní lesk na rty, který dodává každému líčení moderní, svěží a šťavnatý vzhled. Lesk lze používat samostatně pro okamžitý efekt, nebo jej aplikovat přes oblíbenou kombinaci konturovací tužky a rtěnky, čímž rtům propůjčí plnost, intenzivní lesk a trojrozměrný efekt. Formule je jemná a komfortní, takže se snadno nanáší a nezanechává lepivý pocit.

    Zdroj: REFY

    Limitovaná edice přináší jemný dialog světla a textury, který si hraje s pohybem a odleskem. Každý produkt je jako drobný štětec, jenž dokáže zvýraznit to nejkrásnější, aniž by cokoliv přehlušil. Kolekce oslavuje přirozenou zář, vznikající, když se jednoduchost setká s precizností. Připomíná, že krása tkví v detailech a harmonii, která působí nenuceně, a přesto zanechává zcela nezapomenutelný dojem.

    Zdroje: REFY, HypeBae, Instagram





    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    0
    Róby Alžběty II.
    Róby Alžběty II.

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Nová exhibice přibližuje veřejnosti intimnější podobu panovnice, kterou většina znala jen z ceremoniálních fotografií. Výstava Elizabeth II.: Her Life in Style bude veřejnosti přístupná na jaře 2026 v King’s Gallery uvnitř Buckinghamského paláce. Vystaveno bude na 200 kousků z exkluzivního šatníku královny Alžběty II. Doba odhalení výstavy, tedy jaro, má symbolizovat datum jejího narození a také to, že můžeme skrz róby spatřit její transformaci z princezny na královnu, z dívenky v ženu. 

    Zdroj: The Royal Collection Trust

    Století královny. Londýn chystá největší výstavu rób Alžběty II.

    Alžběta II. by příští rok na jaře oslavila 100 let, a to Londýn nemohl nechat bez řádné oslavy. Kurátorka Caroline de Guitaut uvedla, že cílem výstavy je vzdát hold nejen královně, ale i jejímu jedinečnému stylu. Na odiv nebudou vystaveny jen róby pro oficiální akce, ale i více soukromé šaty a Alžbětiny oblíbené domácí kousky. Historicky se bude dle organizátorů jednat o nejrozsáhlejší výstavu královnina oblečení.

    Zdroj: The Royal Collection Trust

    Návštěvníci budou mít šanci prohlédnout si nejen šaty, klobouky, šperky a boty, ale také unikátní designerské návrhy, které byly dosud oku veřejnosti skryté. Chybět nebudou ani vzorky látek a ručně psaná korespondence, jež odhaluje, co se skrývalo za oponou oblékání nejznámější ženy světa. K vidění budou také šaty od britského návrháře Edwarda Molyneux, které měla na sobě jako družička v roce 1934, a to na svatbě svého strýčka, tedy prince George, vévody z Kentu. 

    Samozřejmě nemohou chybět ani krásné svatební šaty od Normana Hartnell, který je pro Alžbětu II. navrhnul v roce 1947 a v nichž si vzala svého celoživotního partnera prince Philipa. Hartnellovy korunovační šaty vážící 13 kilogramů se pak na výstavě budou vyjímat společně s několika dalšími róbami z jeho dílny, ale také od návrhářů, jako je například Richard Quinn, Christopher Kane nebo Erdem Moralioglu.

    Styl Alžběty II. žije dál. Její módní odkaz inspiruje i nové generace

    Výstava tak nabízí mnohem víc než jen přehlídku okázalých rób, umožňuje nahlédnout do osobního světa ženy, která po desetiletí reprezentovala Velkou Británii s neochvějným klidem a osobitým stylem. Pečlivě vybrané exponáty odkrývají nejen vývoj módního vkusu Alžběty II., ale i její každodenní rituály, smysl pro detail a hluboký respekt k tradici. Návštěvník tak odchází s novým, intimnějším pohledem na panovnici, jejíž odkaz je stále živý a inspiruje i dlouho po jejím odchodu.

    Zdroje: The Court Jeweller, Euronews, FashionUnited, YouTube, Royal Collection Trust