Více

    ― Reklama ―

    Termín WAG, označující ženy a přítelkyně slavných sportovců, není žádnou novinkou. V poslední době ovšem nabyl nového významu. Členky této skupiny totiž díky sociálním sítím zažívají nečekanou vlnu pozornosti. Upevňují tak už dříve pevné pouto mezi světem módy a sportu.

    Dává smysl, že se pozornost publika kromě slavných sportovců přesune také na jejich drahé polovičky. Rovněž proto vzniknul termín WAG, zkratka pro wives and girlfriends, neboli manželky a přítelkyně. Poprvé ho ve svém článku použili redaktoři britského deníku The Telegraph. Pojem dříve zahrnoval pouze fotbalisty, nyní už se však vztahuje na jakékoli sportovce, tedy i slavné tenisty nebo ragbisty.

    Termín WAG s sebou ovšem doposud nesl poměrně negativní konotaci. Média totiž s oblibou manželky a ženy atletů znázorňovala jako pouhé „trofeje“. Jindy je zase vinila z neúspěchů celých sportovních týmů. S podobným obviněním se tak potkala i jedna z nejúspěšnějších WAG, zpěvačka Victoria Beckham. A to přesto, že byla úspěšná už předtím, než fotbalistu Davida Beckham vůbec poznala.

    Častá nenávist vůči WAG pak souvisí také s tím, jak některé státy vnímají své úspěšné sportovce. Považují je totiž za téměř národní hrdiny, a tak si je také náležitě „hlídají“. Zdá se ovšem, že se skóre v posledních letech začíná obracet a takzvané WAG začínají mít oproti nepřejícím médiím navrch. Důvodem jsou především sociální média, která těmto ženám darovala nečekanou svobodu.

    WAG mohou konečně mluvit samy za sebe. Na výsluní je vynesla i Taylor Swift

    Většina z WAG totiž dosud neměla nad svým veřejným obrazem moc. Nyní ovšem mohou své Instagram nebo TikTok profily využívat pro svůj prospěch. Mnohé z nich, například Allison Kucharczyk, Olivia Culpo, Alix Earle nebo Brittany Mahomes se tak chlubí miliony sledujících. Těm mohou ukazovat nejen zákulisí svého netradičního života, ale především také to, odhalující neznámé stránky populárních sportů.

    @allisonkuch @Isaac Rochell ♬ original sound – Allison Kuch

    Zástupkyně WAG tak díky své internetové dostupnosti fungují jako pojítko mezi sportovci a jejich fanoušky. Úspěchu WAG si navíc začínají všímat také slavné značky, jejichž následné spolupráce ještě utvrzují už tak pevné pouto mezi sportovním a módním průmyslem. Dopad na popularitu WAG má pak bezpochyby také o něco méně tradiční WAG, zpěvačka Taylor Swift, která v současnosti chodí s hráčem amerického fotbalu Travisem Kelce.

    Zdroje: The Business of Fashion, Today, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Svět módy propadl sportu. Populární WAG se dočkaly vlastního hřiště

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Termín WAG, označující ženy a přítelkyně slavných sportovců, není žádnou novinkou. V poslední době ovšem nabyl nového významu. Členky této skupiny totiž díky sociálním sítím zažívají nečekanou vlnu pozornosti. Upevňují tak už dříve pevné pouto mezi světem módy a sportu.

    - Reklama -

    Dává smysl, že se pozornost publika kromě slavných sportovců přesune také na jejich drahé polovičky. Rovněž proto vzniknul termín WAG, zkratka pro wives and girlfriends, neboli manželky a přítelkyně. Poprvé ho ve svém článku použili redaktoři britského deníku The Telegraph. Pojem dříve zahrnoval pouze fotbalisty, nyní už se však vztahuje na jakékoli sportovce, tedy i slavné tenisty nebo ragbisty.

    Termín WAG s sebou ovšem doposud nesl poměrně negativní konotaci. Média totiž s oblibou manželky a ženy atletů znázorňovala jako pouhé „trofeje“. Jindy je zase vinila z neúspěchů celých sportovních týmů. S podobným obviněním se tak potkala i jedna z nejúspěšnějších WAG, zpěvačka Victoria Beckham. A to přesto, že byla úspěšná už předtím, než fotbalistu Davida Beckham vůbec poznala.

    Častá nenávist vůči WAG pak souvisí také s tím, jak některé státy vnímají své úspěšné sportovce. Považují je totiž za téměř národní hrdiny, a tak si je také náležitě „hlídají“. Zdá se ovšem, že se skóre v posledních letech začíná obracet a takzvané WAG začínají mít oproti nepřejícím médiím navrch. Důvodem jsou především sociální média, která těmto ženám darovala nečekanou svobodu.

    - Reklama -

    WAG mohou konečně mluvit samy za sebe. Na výsluní je vynesla i Taylor Swift

    Většina z WAG totiž dosud neměla nad svým veřejným obrazem moc. Nyní ovšem mohou své Instagram nebo TikTok profily využívat pro svůj prospěch. Mnohé z nich, například Allison Kucharczyk, Olivia Culpo, Alix Earle nebo Brittany Mahomes se tak chlubí miliony sledujících. Těm mohou ukazovat nejen zákulisí svého netradičního života, ale především také to, odhalující neznámé stránky populárních sportů.

    @allisonkuch @Isaac Rochell ♬ original sound – Allison Kuch

    Zástupkyně WAG tak díky své internetové dostupnosti fungují jako pojítko mezi sportovci a jejich fanoušky. Úspěchu WAG si navíc začínají všímat také slavné značky, jejichž následné spolupráce ještě utvrzují už tak pevné pouto mezi sportovním a módním průmyslem. Dopad na popularitu WAG má pak bezpochyby také o něco méně tradiční WAG, zpěvačka Taylor Swift, která v současnosti chodí s hráčem amerického fotbalu Travisem Kelce.

    Zdroje: The Business of Fashion, Today, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Dvacet sedm perel, miliony dolarů. Znáte nejdražší Cartier náhrdelník?

    Jsou šperky, které zdobí. A pak jsou ty, jež jsou podpisem historie šperkařských domů. Cartier Hutton–Mdivani náhrdelník z jadeitu mezi ně rozhodně patří. V roce 1933 ho Barbara Hutton, tehdy nejbohatší mladá žena Ameriky, dostala jako svatební dar. Cartier vytvořil 27 perel a minimalistické zapínání z rubínů, zlata a diamantů. Jemná, a přitom sebevědomá kombinace, nesoucí noblesu Číny, ale i francouzský půvab.

    Do kin dorazil nový milostný trojúhelník. Film Materialists oživil rom-com

    Na filmová plátna se vrací klasický "devadesátkový" rom-com. Moderní punc a chybějící spletitost mu vtiskla režisérka Celine Song. Do kin uvádí snímek Materialists, ve kterém září Dakota Johnson, Chris Evans a Pedro Pascal. Jejich milostný trojúhelník perfektně vystihuje moderní podobu randění a hledání lásky, z nichž romance již dávno vyprchala.

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám možná nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz totiž přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a která se u automobilky jednoznačně stane dominantou roku 2025.

    Móda v kostce: Gigi Hadid nasadí Moon Boot a Louis Vuitton vítá Real Madrid

    Konec týdne přinesl nečekané novinky. Modelka Gigi Hadid hodlá skrze svou značku Guest in Residence spolupracovat s Moon Boot. Návrhář Haider Ackermann odhalil speciální kolekci pro Canada Goose a Louis Vuitton odstartoval partnerství s Real Madrid. Společnost L'Oréal vydá novou udržitelnou kampaň a Zegna představil kolekci pro léto 2026.

    Tady byste SPF nečekali. Vyberte si sluneční ochranu v netradičním provedení

    O potřebě SPF se vedly dlouhé dohady, lékaři po celém světě však mají jasno. Bez ochranného faktoru by člověk v létě neměl na sluníčku trávit více času, než je třeba. Dnes se navíc produkty se sluneční ochranou vyrábí v tolika provedeních, že si své oblíbence musí najít opravdu každý. Snadná aplikace nebo chladivý efekt, trh uspokojí všechny.

    Všechno nejlepší. Letní oslavenci vám budou za originální dárky líbat ruce

    Léto přeje proseccu na ledu, veselým zážitkům, a hlavně oslavám pod širým nebem. Oslavenci narození v tomto období mají v krvi styl i vášeň pro opravdu luxusní dárky. Zapomeňte na padesátý hrníček nebo bonboniéru, tyhle originální nápady vám vyslouží potlesk ve stoje. Obdarovaní si na vás už navždy vzpomenou s úsměvem na tváři.

    Maximalismus pronikl i do botníku. Léto definují hravé přívěsky

    Blížící se léto přináší řadu hravých trendů. Jejich společným jmenovatelem je maximalismus, který módní scénu dobývá již od začátku roku. Tentokrát se probojoval i do botníku. Hravé přívěsky, dosud zdobící pouze kabelky všech velikostí a tvarů, přesídlily rovněž na obuv. Za své je přijaly módní značky jako Coach, Miu Miu nebo Prada.

    Slibný relax neskrývá jen moře. Objevte taje evropských spa hotelů

    Blížící se sluncem nasycené dny lákají na vytouženou dovolenou. Šumící moře, písečné pláže a dlážděné ulice přímořských měst evokují vysněný relax. Za opravdovým odpočinkem ale nemusíte vycestovat na vzdálené pláže. Dopřejte si prázdninový oddech v jednom z nejluxusnějších evropských spa hotelů, ukrývajících vířivky, sauny i speciální procedury.

    Bottega Veneta vzdává hold ikonickému vzoru. Intrecciato slaví 50 let

    Slavný propletený vzor intrecciato patří mezi nejvíce klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slouží jako okamžité poznávací znamení jedné z nejúspěšnějších italských značek, Bottega Veneta. Společnost letos vzdává svému ikonickému detailu hold, jelikož slaví 50 let. Představila proto speciální kampaň, založenou na významu tradičního řemesla.

    Seriál Sirens vypráví skrze módu. Jeho kostýmy prozrazují tajemství děje

    Po úspěšném seriálu White Lotus nastupují na scénu nové projekty, rovněž stavějící na tematice nejbohatších vrstev společnosti a jejich následné kritice. Podobný příběh se rozhodl vyprávět i nový mini seriál Sirens, lákající především na svůj svižný děj. Ten skvěle doplňují také kostýmy, které hravě napovídají, kam postavy nenávratně směřují.

    Fermentace ve světě kosmetiky? Slibuje vyšší účinnost skin care

    Zatímco svět gurmánů termín fermentace spojuje se sklenicí kimchi nebo kefíru, kosmetický průmysl ho povyšuje na novou úroveň. Bakteriální proces, jenž zajišťuje přeměnu složek do lépe vstřebatelné podoby, se vkrádá do složení pleťových produktů. Fermentované ingredience slibují intenzivnější účinnost a šetrnější působení. Trend, který zní jako výstřelek, vychází z letitých tradic východní medicíny.

    Módní značky hledí vpřed. Nabízí resort kolekce pro jaro 2026

    Speciální cruise a resort řady fungují jako pomyslný most mezi hlavními ready-to-wear kolekcemi. Zatímco největší módní domy na jejich počest pořádají speciální přehlídky, ostatní luxusní značky zůstávají u kampaní. Řada z nich proto nedávno odhalila nejnovější návrhy pro jaro příštího roku. Inspiraci čerpají z historie, tarot karet, Paříže či módy 90. let.

    Pozor na Labubu bez certifikace. Z roztomilého plyšáčka se stává toxický démon

    Když se na trhu objeví nová kultovní senzace, málokdy se někdo ptá, co za sebou zanechá. Labubu, postavička původně určená pro sběratele umění a designu, se během chvíle přetavila v lavinu napodobenin, zaplavující mezinárodní trh. V Česku se s těmito "fejky" setkáváme v podobě plyšáků, přívěsků na klíče či obalů na mobil. Všechny ale něco spojuje. Zcela chybějící informace o výrobci, složení a bezpečnosti.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánské hodinky zmenšují ciferník

    Už dávno jsou pryč doby, kdy stylový pánský outfit musely podtrhnout maximalistické blyštivé hodinky. Luxus nyní mluví jiným jazykem. Mezi stereotypicky maskulinní modely pronikly nové trendy kousky. Na rozdíl od jejich předchůdců je zdobí menší ciferník, připomínající spíše dámské hodinky. Do svých looků už je zařadila nejedná pánská módní ikona.

    Léto korunovalo plavky roku. Zazáří asymetrické jednodílné kousky

    Každé letní období má své favority, definující slunečními paprsky protkané dny. Letošním vládcem plážových trendů se jednoznačně stávají jednoduché, elegantní, ale přesto svůdné plavky. Jedná se o jednodílné asymetrické modely na jedno rameno. Nejen, že skvěle vystihnou jakoukoli postavu, představují perfektní nadčasovou volbu.

    Bottega Veneta oslavuje novou kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    Módní dům Bottega Veneta představil nové tváře kampaně „Craft is Our Language“. Mezi hlavními jmény tentokrát figuruje rapper Tyler, The Creator a kultovní italský režisér Dario Argento. Jedná se o potvrzení trendu, kdy luxusní módní domy oslovují tvůrce z různých koutů kulturního světa. Hlavně rapová scéna má už léta nepopiratelný vliv na vnímání stylu, estetiky i hodnot značek a Bottega Veneta není výjimkou.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―