Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 11

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    0
    Shein Paris
    Shein Paris

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    Porušování lidských práv, znečišťování životního prostředí a skandál spojený s dětskými sex panenkami. S tím vším se musí v současnosti potýkat fast-fashion řetězec Shein. Přesto se mu nadále daří. Společnost za doprovodu nečekaného skandálu minulou středu otevřela v Paříži dveře svého prvního kamenného obchodu. Do pobočky v historickém obchodním domě BHV dosud zavítalo přes 50 tisíc zákazníků.

    Zdá se tedy, že některým milovníkům fast-fashion módy kritika dlouhodobě doprovázející Shein nevadí. Otevření pobočky však zároveň doprovázela řada protestů, a to nejen ze strany veřejnosti, ale také značek, dosud sídlících v nákupním centru BHV. Některé z nich se proto rozhodly po příchodu Shein s obchodním domem ukončit spolupráci. Nespokojenost části veřejnosti pak ještě prohloubil středeční skandál.

    Zdroj: Reuters

    Francouzská vláda totiž na Shein zatlačila poté, co na jejích stránkách našla sex panenky připomínající děti, ale také zbraně kategorie A. Fast-fashion řetězec okamžitě zareagoval a produkty stáhnul, na své platformě také zakázal prodej všech sex panenek. Dosud ale zůstává „pod přísným dohledem“ vlády. Další update webové stránky naplánovala společnost po výzvě premiéra Sébastiena Lecornu na tento týden.

    Zdroj: Reuters

    Pro teď se tedy společnost Shein vyhnula ve Francii pozastavení. V pátek však tamní ministerstvo vnitra dle Fashion Network postoupilo záležitost pařížskému soudu s cílem „ukončit vážné škody na veřejném pořádku, způsobené opakovaným selháním Shein“. Francouzská vláda také zaslala Evropské komisi žádost o investigaci. Státní zástupci ve Francii vyšetřují také další platformy, Temu, AliExpress a Wish.

    Shein stále slaví úspěch. Zákazníci v Paříži chválí nízké ceny

    Nedávný skandál, ale ani dlouhodobá kritika Shein spojená s ničením životního prostředí, neférovými pracovními podmínkami či využíváním dětské práce, však fanouškům řetězce nevadí. Někteří z nich obhájili své nákupy před novináři tím, že si dražší oblečení dovolit nemohou. Prezident mateřské společnosti BHV, Socété des Grands Magasins, Frédéric Merlin prohlásil, že zákazníci v průměru nakupovali za 45 euro.

    @cnn Shein is opening its first store in Paris inside the iconic BHV department store and it’s sparking major backlash. CNN's Saskya Vandoorne reports. #CNN #news ♬ original sound – CNN

    Zdroje: Fashion Network, BBC, Deutsche Welle, Instagram, TikTok

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    0
    Ashlynn Park CFDA / Vogue Fashion Fund 2025
    Ashlynn Park CFDA / Vogue Fashion Fund 2025

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    CFDA/Vogue Fashion Fund má za cíl podpořit začínající návrháře a pomoct tak americké módní scéně v jejím rozkvětu. Letošní 21. ročník zná svého výherce. Stala se jím návrhářka z New Yorku Ashlynn Park. Ocenění získala za práci pro svou značku Ashlyn, kterou založila v roce 2019. Svou minimalistickou a elegantní tvorbu zakládá na udržitelném přístupu, při navrhování totiž praktikuje politiku zero-waste.

    Ashlynn Park sice letošní ročník CFDA/Vogue Fashion Fund vyhrála, uznání však získali rovněž další dva návrháři, a to Julian Louie za značku Aubero a Stephanie Suberville za práci pro Heirlome. Na rozdíl od výherkyně však nedostanou dotaci ve výši 300 tisíc dolarů, domů si odnesou „pouhých“ 100 tisíc dolarů. Všichni ale mají nárok na mentorský program, zaměřený na pomoc s růstem jejich začínajících podniků.

    Zdroj: Ashlyn

    Mezi další finalisty letos patřili také designéři Bach Mai, Bernard James, Ashley Moubayed (Don’t Let Disco), Gabe Gordon a Timothy Gibbons (Gabe Gordon), Jamie Okuma, Meruert Planul-Tolegen (Meruert Tolegen) a Peter Do. „Letošní výherci reflektují účel fondu, tedy zaručit, že americká móda bude nadále růst, vyvíjet se a vést svou kreativitou,“ okomentoval akci dle Fashion Network prezident CFDA Steven Kolb.

    Ashlynn Park teprve začíná. Módní scéna o newyorské návrhářce ještě uslyší

    Slavnostní večeři v The Crane Club v New Yorku, na které byli výherci jmenováni, pak tentokrát pohostila modelka Alex Consani, ředitelka indického maloobchodu Reliance Retail Isha Ambani, designér Zac Posen, šéfka obsahu Condé Nast Anna Wintour a šéfredaktorka americké Vogue Chloe Malle. Ashlynn Park se pak svou výhrou zařadila po bok velikánů, jako je například duo Jack McCollough a Lazaro Hernandez.

    Sovu kariéru odstartovala Ashlynn Park prací pro světové módní domy, jako je Yohji Yamamoto, Calvin Klein nebo Alexander Wang. Postupně se však vypracovala až k založení vlastního módního domu. O její nenápadné, ovšem přesto výrazné práci pak rozhodně neslyšíme naposledy. Designérka totiž nedávno na CFDA Fashion Awards vyhrála také titul Google Shopping American Emerging Designer of the Year.

    Zdroje: Fashion Network, Business of Fashion, Fashion United, Instagram, YouTube

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    0
    Cosy Cardio
    Cosy Cardio

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Představte si, že by pohyb nebyla jen další položka na nekonečném to-do listu. Místo toho by představoval zážitek, kterého se nemůžete dočkat. Přesně takový pocit má za cíl vyvolat takzvané Cosy Cardio, v překladu „příjemné“ nebo „útulné“ lehké cvičení. Koncept na sociální síti TikTok zpopularizovala již v roce 2023 uživatelka Hope Zuckerbrow. Od té doby pomáhá připomínat, že pohyb nemusí být jen za trest.

    Cosy Cardio neslibuje shození nadbytečných kil ani vyrýsovanou postavu. Často díky němu nemusíte dosáhnout ani na požadavky minimálního denního pohybu. Jeho kouzlo spočívá spíše ve zlepšení duševní pohody. Diktuje jen lehké cardio, jako je chůze, šlapání na kole nebo chození do schodů. Na vyšší úroveň ho však posune prostředí, které si pro sebe vytvoříte. Právě to vás donutí se k pohybu opět vrátit.

    Zdroj: Unsplash

    Záleží pouze na vás, co vaši duši potěší. Většina milovníků Cosy Cardio doporučuje ztlumit světla, zapálit svíčku, napustit si do lahve vodu, ale klidně ji doplnit i o hrnek ranní kávy. K tomu si pusťte oblíbený podcast či nejnovější díl nenáročného seriálu. Pohyb můžete naplánovat na jakoukoli denní hodinu, o něco více „útulnou“ atmosféru však získá, pokud si ráno přivstanete a vytvoříte příjemnou bublinu self-care.

    Zapomeňte na „it-girl“ tělo. TikTok trend Cosy Cardio vrací potřebnou sebepéči

    Cosy Cardio představuje psychologický trik, který spojuje něco nepříjemného s aktivitou, po níž doopravdy toužíte. Účelem cvičení tak není postava aktuální „it-girl“, ale spíše uzdravení vztahu k pohybu. Nezáleží přitom na tom, zda se zotavujete po úrazu či traumatu, nesnášíte sterilní prostředí veřejných posiloven, nebo bojujete s vyhořením. Jedná se také o chytrý způsob, jak v zimě nahradit trendy „hot girl walks“.

    @mama_mila_ Cosy cardio 🫶 this is your sign to romanticise exercise again 🕊️ #cosycardio #homehacks #hometips #homeworkout #amazonfinds #amazonmusthaves #walkingpad #walkingpadathome ♬ original sound – israe

    Pokud budete chtít, můžete si navíc cvičení sami ztížit, dle vlastních potřeb. Zapomeňte však na osobní rekordy, cílem Cosy Cardio je čisté potěšení a radost z pohybu jako takového. Jednat by se mělo spíše o klidný rituál a sebepéče, na kterou je v uspěchané době tak snadné zapomenout. Klíčem k úspěchu je proto neklást na sebe přílišné požadavky, poslouchat vaše tělo a dělat jen to, po čem přirozeně volá.

    Zdroje: Popsugar, Life Hacker, Camille Styles, Instagram, TikTok

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    0
    Tory Burch Holiday 2025
    Tory Burch Holiday 2025

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Loro Piana vzdává hold New Yorku. Značka balí Vánoce do sépiových tónů

    Do laviny svátečních módních kampaní se přidala například značka Loro Piana. Svou vánoční kampaň tentokrát věnovala New Yorku. Metropole totiž sloužila jako inspirace pro využití neutrálních sépiových tónů, jež vzdávají hold nostalgickým starým filmům, které se odehrávají právě v americkém velkoměstě. Přírodní odstíny hřejivých svetrů či bund zároveň odkazují i na tamní majestátní Central Park.

    Maison Margiela oslavuje po svém. Vánoce opět halí do vlastních kódů

    Jak by se dalo čekat, módní dům Maison Margiela slaví tak trochu ve vlastním stylu. Značka odhalila kampaň plnou jejích klasických kódů, jako jsou například zahalené tváře modelů a modelek. Klasickou dechberoucí zasněženou krajinu pak vyměnila za obyčejné studio, pár větráků a záplavu konfet. Ve fotografiích od Franka Lebon tak nechala naplno vyniknout samotné kousky z lesklé kůže či lehkých pletenin.

    Zdroj: Maison Margiela

    Mariah Carey opět na scéně. Svůj comeback odhalila spolu se Sephorou

    Každý rok ohlásí zpěvačka Mariah Carey, stojící za hitem All I Want For Christmas Is You, hned 1. listopadu začátek svátečního období. Tradičně totiž vydá video, kde s nadšením oznámí: It’s time! Tentokrát Vánoce vítá spolu se značkou Sephora. Objevila se v její video kampani nad zasněženou krajinou, o jehož režii se postaral Joseph Kahn, režírující klipy nejen pro Mariah Carey, ale i zpěvačku Taylor Swift.

    Zdroj: Sephora

    Tory Burch uctívá klasiku. Kampaň vybarvila do červeno-zelené kombinace

    Návrhářka Tory Burch si letos na oslavu Vánoc pozvala dvě modelingové hvězdy. V kampani nafocené Oliverem Hadlee Pearch proto září Alex Consani a Yasmin Wijnaldum. Společně objevují jednu z nejvíce ikonických lokací v New Yorku, restauraci The Grill. Fotografie značky podtrhuje klasická kombinace červeno-zelených odstínů, v podobě hedvábných šatů, sukní i teplých svetrů, vyvolávající příjemnou nostalgii.

    Zdroj: Tory Burch

    Pospolitost a radost z darů. Ferragamo staví na svátečních archetypech

    Na pocitu nostalgie postavil letos svou sváteční kampaň také módní dům Ferragamo. Za pomocí série fotografií a doplňujících videí nás zve do zasněžených hor a ohněm prohřáté chaloupky. V ní se rodina oblečená do elegantních kousků značky těší z pečlivě vybraných darů, ale především vytoužené pospolitosti. Lásku si vyjadřuje pomocí luxusních dárků, jako je slavná kabelka Hug bag nebo pánské boty Tramezza.

    @ferragamo Press play for the #FerragamoHoliday season to start. #Ferragamo #Holiday #TikTokFashion #bts ♬ suono originale – FERRAGAMO

    Zdroje: L’Officiel, The Business of Fashion, Fashion Network, Instagram, TikTok

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    0
    Skims
    Skims

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny „fashionistky“, jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Co je lepší než během adventu rozbalovat denně drobnou čokoládu? Odkrývat malé kousky světa Kim Kardashian, její styl, nápady a módní překvapení. Každý den v prosinci otevíráte malý dárek, který není jen sladký, ale i stylový. Spodní prádlo je drobným nečekaným okamžikem, jenž připomíná, že Vánoce nejsou jen o sladkostech, ale také o radosti z detailů a o tom, abychom se cítily skvěle ve své vlastní kůži. Kim se svou kolekcí dokáže proměnit obyčejný advent na jeden velký módní zážitek.

    Pohodlí a špetka drzosti. Skims promění advent v módní záležitost

    Každý rok se sváteční kolekce značky Skims stává jedním z nejoblíbenějších a nejvyhledávanějších dárků, které si můžete pořídit. Nejen milovníci módy, ale klidně i maminky či kamarádky ocení možnost získat něco od Skims. Stejně jako všechny produkty, také nový adventní kalendář Panty přichází v luxusním a pečlivě zpracovaném balení, jenž zaujme na první pohled. Na přední straně se pyšní hravým a odvážným motivem, který dokonale vystihuje ducha značky, spojující eleganci, pohodlí a smysl pro styl.

    Zdroj: SKIMS

    Udělej si Vánoce trochu jinak. Ozdob si je kalendářem od Skims

    Uvnitř adventního kalendáře se skrývá 25 přihrádek, z nichž každá obsahuje překvapivý pár spodního prádla. Ačkoliv bychom očekávali, že nové kousky budou mít jemnou sváteční tematiku, každý z nich přináší originální design. Na rozdíl od běžných adventních kalendářů, které často prozrazují svůj obsah, u této varianty zůstává vše zahaleno tajemstvím až do samotného odhalení. Můžete se ale těšit na střihy a látky pro Skims tak charakteristické. Od jemného Cotton Jersey po flexibilní Fits Everybody či limitované edice.

    Zdroj: SKIMS

    Do prosince zbývá už jen měsíc, a tak je nejvyšší čas si letos místo typického adventního kalendáře pořídit něco opravdu výjimečného. Kalendář, který vám vydrží ještě několik let a stane se elegantním doplňkem vašeho svátečního období. Produkt je dostupný už od 30. října, a to na oficiálních stránkách Skims, společně s celou letošní vánoční kolekcí, která je plná krásných, módních a svátečních kousků.

    Zdroje: HypeBae, SKIMS, Instagram





    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    0
    Fíky
    Fíky

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Fíky podporují tělo i mysl. Vláknina, minerály, antioxidanty a přirozené cukry vytvářejí harmonii energie a vitality. Přitom každý plátek nebo půlený fík je estetický zážitek, který zve ke kreativnímu experimentu. Sušené i čerstvé plody se stávají hitem brunch menu i domácích stylizací. Na sociálních sítích fík kraluje jako „it ingredient“, který zaručuje, že každá fotka vynikne svou barevností a estetikou.

    Superpotravina, která potěší chuť i oči. Fíky navíc obsahují důležité živiny

    Fík se proměnil z nenápadného ovoce na must-have pro všechny, kdo tvoří svůj instagramový feed s péčí o každý detail. Carpaccio z fíku s rukolou, parmskou šunkou a balzamikovou glazurou se stalo ikonickým prvkem brunch postů a story „highlights“. Jeho příjemné kontrastní barvy, lesklá pulpa a jemně zrnitá textura dodávají jídlu vizuální hloubku, která fascinuje nejen oči, ale i fotoaparát.

    Zdroj: Pexels

    Trendy recepty na sociálních sítích ukazují, že fík se hodí kamkoliv. Od smoothie bowls s matcha a granolou po fíkový tart s kozím sýrem a medem. Sušené fíky se fotogenicky třpytí v mísách s ořechy, semínky a čokoládou, zatímco čerstvé plody přidávají sofistikovaný lesk do jakéhokoli dezertu. Food stylisté milují tvar a barvu fíku. Každý jeho plátek totiž působí jako malý umělecký objekt.

    Zdroj: Pexels

    Ve světě lifestylu se proto fík stal symbolem moderního vkusu. Restaurace a amatérští kuchaři ho používají jako designový prvek talíře, který zároveň podporuje i vaše zdraví. Obsahuje draslík, hořčík, vlákninu i antioxidanty, a přitom se tváří jako luxusní doplněk jídelníčku. Trend, který začal na Instagramu, se rozšířil do menu restaurací po celém světě. Jeho identita je zkrátka nezaměnitelná.

    Servírování se povede téměř vždy. U fíků vám opravdu stačí málo

    Ráno začne smoothie bowl, v níž se fíky setkávají s krémovým řeckým jogurtem a jemně nasekanými mandlemi. Stačí fíky rozmixovat s medem a šťávou z pomeranče, aby vznikla sametová základna a doplnit ji o čerstvé ovoce, semínka a lístky máty. Každá lžíce je kombinací šťavnatosti a jemné textury, jež působí stejně dobře na oči jako na chuťové pohárky. Snídani změní ve vizuálně působivý start dne.

    @alona_loewen

    Fig Carpaccio Ingredients: • 4–5 fresh figs, peeled and halved • 1 burrata • 1/2 teaspoon salt • chopped pistachios • rocket salad • balsamic glaze • a drizzle of extra virgin olive oil

    ♬ son original – Phantomwise

    Večer se fíky mění v sofistikovaný dezert. Stačí je rozpůlit a na každou polovinu položit kousek kozího sýra, pokapat kapkou medu a posypat drcenými pistáciemi. Servírované na malém dřevěném prkénku či v elegantní porcelánové misce vytváří dojem, že jde o drobné kulinářské umění. Jemná kombinace sladkého a slaného, doplněná kontrastní strukturou, dává pocit luxusu, aniž by vyžadovala složité techniky. Díky samotnému charakteru fíku servírování vypadá vždy dobře, i když zrovna nemáte styling „v malíku“. Skvěle vypadá i virální recept s burratou.

    Zdroje: Nutiva, ManuTea, TikTok

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    0
    Bernard Arnault
    Bernard Arnault

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Rodina Arnaultových dosáhla hranice, kterou odborníci považují za symbolické převzetí plné kontroly nad luxusní skupinou LVMH. Klíčové transakce probíhaly v průběhu osmi měsíců, a to prostřednictvím holdingů Financière Agache a Christian Dior SE. Bernard Arnault nakupoval v období poklesu cen, kdy akcie LVMH klesly na úrovně kolem 450 eur. Průměrná cena 566 eur se dnes ukazuje jako strategicky výhodná.

    Síla vlastního přesvědčení. Bernard Arnault nakupil akcie v době poklesu poptávky

    Bernard Arnault opět potvrdil, že jeho přístup k vedení LVMH stojí na trpělivosti, disciplíně a naprosté víře v sílu vlastního byznysu. Letos postupně navyšoval svůj podíl, dokud jeho rodina nepřekročila hranici 50 procent akcií společnosti. Jde o největší koncentraci vlastnictví od vzniku skupiny v roce 1987. Arnault tak upevnil kontrolu nad LVMH a vyslal jasný signál. Budoucnost luxusu se stále píše pod jeho vedením.

    Zdroj: Louis Vuitton, LVMH

    Podle údajů z pařížské burzy nakoupil přes 2,5 milionu akcií prostřednictvím rodinných struktur Financière Agache a Christian Dior SE, jejichž hlavním účelem je správa majetku skupiny. Celková hodnota transakcí přesáhla 1,6 miliardy eur. Zatímco mnozí investoři reagovali na pokles poptávky v Číně a slabší čtvrtletní výsledky opatrností, Arnault využil situace k posílení pozice a převzal kontrolní balík akcií.

    Tržní kapitalizace LVMH přesahuje přes 300 miliard eur. Koncern sdružuje více než 75 značek, od Louis Vuitton a Dior po Hennessy a Bulgari. Základní filozofie skupiny zůstává konzistentní. Udržet růst prostřednictvím kvality, dlouhodobého kapitálu a centralizovaného rozhodování. Tím, že Arnault soustředí kapitál výhradně do LVMH, dává jasně najevo víru v luxusní značky jako trvalou kulturní i ekonomickou hodnotu.

    LVMH v rukou Arnaultových. Rodina má kontrolu nad většinou hlasovacích práv

    Analytici považují pomyslný milník za nejvýraznější signál důvěry v LVMH od roku 2017, kdy Bernard Arnault restrukturalizoval vlastnickou strukturu kolem holdingu Christian Dior SE. Aktuální transakce zajišťují rodině Arnaultových kontrolu nad většinou akcií a více než 65 procent hlasovacích práv. To znamená stabilní řízení, jasnou kontinuitu a možnost určovat strategii bez tlaku externích akcionářů.

    Luxusní koncern LVMH se navíc na kapitálových trzích vyrýsoval jako obraz pevné a sebevědomé skupiny, schopné reagovat i na proměnlivou poptávku. Bernard Arnault tím rovněž ukázal, že pro něj největší hodnotu v luxusu představuje dlouhodobost. A že kontrola jedněch z nejdůležitějších luxusních značek současnosti je pro něj otázkou prestiže, ale také přesného finančního úsudku.

    Připravuje se Arnault na odchod? Jeho příbuzní přebírají klíčové pozice

    Významný krok lze číst jako učebnicový finanční manévr. Konsolidace vlastnictví signalizuje, že Bernard Arnault připravuje luxusní skupinu na další etapu. Pravděpodobně generační přechod i nové kolo akvizic. Rodina Arnaultových posilováním vlastnictví zajišťuje, že rozhodovací moc zůstane v pevných rukou, zatímco mladší rodinná generace postupně přebírá klíčové pozice v portfoliu luxusních značek.

    Zdroj: Profimedia

    Luxusní koncern LVMH tak vstupuje do další dekády s jasnou strukturou, vysokou likviditou a strategickou jistotou, které ho odlišují od konkurence. V éře rychlých investičních cyklů představuje přístup Arnaultových vzácnou formu trpělivé síly. A pokud se současný šéf LVMH skutečně chystá do důchodu, tímto krokem oficiálně zpečetil pracovní místa pro celou svou rodinu.

    Zdroje: BOF, WWD, Instagram, YouTube

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    0
    Louis Vuitton Christmas 2025
    Louis Vuitton Christmas 2025

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Vánoce jsou obdobím pohody, naděje a překvapivých momentů. Dechberoucí chvíle perfektně zachycuje archetyp světla, jenž do své sváteční kampaně s názvem Le Voyage des Lumières letos začlenil i módní dům Louis Vuitton. Doslova se proto vydal na cestu za světlem, které zachycuje tradiční lampion. Svým zákazníkům tak připomíná nejen pravou podstatu Vánoc, ale také svou historii a řemeslnou tradici.

    Příběh zrežírovaný Jonasem Lindstroem, známým pro svou práci pro Hermès, De Beers nebo Audemars Piguet, totiž začíná v Asnières, kde se nacházely první dílny Louis Vuitton. Z pečlivě vyrobeného kufru Malle Courrier vykoukne lampion, jenž se následně vznese nad Paříž a vydá se na kouzelnou cestu do zamrzlých krajin. Postupně proplouvá snovými scenériemi, a to na pozadí polární září prosycené oblohy.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Postupně nachází hřejivé momenty, jako je například zamilovaný pár hledící na zamrzlé jezero, skupina tančící vedle hřejivého táboráku nebo pár přátel hrající tradiční stolní hru. Příběh končí návratem do Paříže, kde nad historickým obloukem mostu Pont Neuf spatříme stovky lampionů, doprovázejících pohledy matky a malého dítěte. Louis Vuitton tím připomíná pravou podstatu Vánoc, tedy lásku a pospolitost.

    Louis Vuitton odkazuje na proslulý festival. Cílí na nadějný asijský trh

    Slavný francouzský módní dům navíc v nejnovější kampani odkazuje na své kořeny, a to lásku k cestování. Není proto náhodou, že Vánoce oslavuje za pomocí metafory daleké cesty. Louis Vuitton zároveň reklamu vydal ve chvíli, kdy se tisíce návštěvníků sjely do thajského města Chiang Mai, aby na vlastní kůži zažily festival lampionů Yi Peng. Světla lapená v rýžovém papíru slouží jako symbolické obětování Buddhovi.

    Odkaz na proslulý festival lampionů tak potvrzuje také čím dál více zřejmou orientaci luxusních domů na pomalu vzkvétající asijský trh. Kampaň proto doplní také tři pop-upy, a to v Pekingu, Kuala Lumpur a Sydney. Zákazníci tak získají šanci zakoupit ikony módního domu zářící v samotné reklamě, jako jsou kabelky Speedy a My Capucines, batoh Christopher nebo parfémy Imagination a Attrape-Rêves.

    Zdroje: WWD, cChic Style, Pause, Instagram, YouTube

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    0
    Nan Goldin
    Nan Goldin

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Nejnovější výstava s názvem This Will Not End Well z dílny Nan Goldin je rozdělená do šesti celků, které vypráví příběhy různých dekád života slavné umělkyně. Slideshow zahrnuje vizuální vyjádření jejích vztahů a přátelství, ale také trans komunity v New Yorku, závislosti na drogách a mnohé další úspěchy a přešlapy. Projekt také poukazuje na závažnost domácího násilí, sebevražedných sklonů a hledání sexuality.

    Zdroj: Nan Goldin

    Nan Goldin otevírá emoce. Zve vás do intimního světa vzpomínek, bolesti i krásy

    Výstava, dříve uvedená ve Stockholmu, Amsterdamu a Berlíně, dorazila do milánského centra současného umění Pirelli Hangar Bicocca. Z This Will Not End Well má divák pocit, že prochází celou škálou lidských emocí, od touhy a radosti až po ztrátu a bolest. Jednotlivé projekce, jako The Ballad of Sexual Dependency či Sisters, Saints, Sibyls, zachycují intimní okamžiky života, rodinné trauma i dětskou upřímnost.

    Jde pak o první projekt, který představuje Nan Goldin jako filmařku, ne jen fotografku. V této verzi, uvedené v bývalé továrně Pirelli, se navíc dvě díla objevují v Evropě vůbec poprvé. Doprovází je působivá zvuková instalace. Koncept „vesnice“ pavilonů vybudovaný architektkou Halou Wardé umožňuje návštěvníkovi ponořit se hlouběji do duše výstavy, zároveň ale není rušen jejími ostatními částmi.

    Zdroj: Nan Goldin

    Někteří pak rozpoznají práci z děl The Ballad of Sexual Dependency nebo The Other Side, které zachycují portréty trans přátel Nan Goldin. Tentokrát je ale umělkyně oživila písněmi od Marie Callas, Yoko Ono či The Velvet Underground. Slideshow Stendhal Syndrome zase odkazuje na psychosomatický stav, kdy se člověk nechá unést prudkými fyzickými či emočními výkyvy, které zažívá při setkání s s ohromující krásou a uměním. Goldin v ní vedle sebe staví fotografie renesančních, barokních a klasických děl a portréty svých nejbližších. 

    Nan Goldin věří v život, ne v lidstvo. Posílá milostný dopis přírodě bez lidí

    Nan Goldin se také ostře vyhraňuje proti jakémukoliv porušování lidských práv a na představení výstavy v Berlíně zahrnula do svého díla snímky pořízené během genocidy v Gaze. Přestože její tvorba vyzdvihuje lidskost, Nan Goldin v budoucnost lidstva nevěří. O tom mluví ve svém filmu You Never Did Anything Wrong, který je milostným dopisem živočišné říši. Podle umělkyně by měl totiž svět existovat bez lidí. 

    Zdroje: Dazed, MoMa, Instagram, Nan Goldin, TikTok

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    0
    Sober glow-up trend
    Sober glow-up trend

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Trend sober glow-up už sice na populární sociální síti TikTok nějaký čas běží, ale vzhledem k tomu, že k dostatečnému prokázání efektu potřebuje na rozdíl od jiných větší časový úsek, nabírá na síle až nyní. Objevují se proto první svědectví, která potvrzují, že nejde o plané doufání. Vyřazení alkoholu ze života skutečně zvyšuje pravděpodobnost, že obličejové rysy budou pevnější, vyhlazenější a celkově víc fresh.

    Alkohol a pleť. Trend sober glow-up vynesl na povrch podceňované téma

    Že alkohol není považován za elixír zdraví, všichni víme. Jeho vliv na pokožku se ale často podceňuje. Právě na tento beauty efekt výrazně upozornil tiktokový trend sober glow-up. Podle newyorského výživového specialisty Jaira Rodriguez, jehož klienty jsou například přední módní návrháři, patří alkohol k nejagresivnějším látkám, které pleť poškozují. K tomuto dopadu přitom stačí jen dvě skleničky denně.

    Alkohol totiž tělo dehydratuje, což se projevuje úbytkem pružnosti pokožky, jejím mdlým tónem a časem i zvýšenou tvorbou vrásek.  Zarudnutí obličeje po víně či koktejlu není nic jiného než zánět. Alkohol vyvolává histaminovou reakci, jež způsobuje červenání a podráždění pokožky. Krátkodobě se může zdát neškodné, ale při dlouhodobém pití může přejít v trvalé zarudnutí, kterého se nelze snadno zbavit.

    Abstinence jako záchranná brzda. Tělo se umí skvěle regenerovat

    Naštěstí ani po letech pití není vše ztraceno, protože tělo má pozoruhodnou schopnost regenerace, pokud mu k tomu tedy dáme prostor. Rodriguez připomíná, že pokožka, stejně jako každý jiný orgán, se dokáže obnovovat a znovu hydratovat. Rychlost a míra této regenerace ale závisí na tom, jak rozsáhlé poškození už vzniklo. Proto se vyplatí každodenní pití přehodnotit, případně se s alkoholem úplně rozloučit.

    Zdroj: A Sober Girl`s Guide

    Zevnitř ven. Zklidněná mysl dokáže prozářit obličej lépe než make-up

    Trend sober glow-up ale nezůstává jen u kosmetických benefitů. Generace Z ho chápe jako součást širšího přehodnocení životního stylu, ve kterém hraje roli duševní pohoda, autenticita a zdravější vztah k vlastnímu tělu. Vzdání se alkoholu se stává nejen cestou ke zdravější pleti, ale i jasnější mysli. Sociální sítě zaplavují videa lidí, kteří popisují, že se po měsících bez alkoholu cítí klidnější, soustředěnější a sebejistější. A také že jejich nově nabyté „záření“ vychází spíš zevnitř než z make-upu.

    Bonusy, ale i ztráty. Bez alkoholu mizí rituály, které je potřeba nahradit

    S odstupem času se ale ukazuje, že sober glow-up má ještě další, méně viditelné efekty. Jak píše server Dazed Digital, někteří mladí lidé, kteří se do trendu pustili, zjišťují, že se po vysazení alkoholu necítí nutně krásnější nebo přitažlivější, ale spíš zranitelnější. Ztrácí totiž část sociálního rituálu, který pití doprovázel. Chybí jim přípravy na večírky, uvolněné rozhovory, odvaha flirtovat. Alkohol býval pro mnohé filtrem mezi nimi a světem a bez něj se ocitají tváří v tvář sami sobě i ostatním v mnohem autentičtější podobě.

    Zdroj: Unsplash

    Nový typ influencerů. Pomáhají ostatním na cestě ke střízlivosti

    Výstižně o tom píše instagramová influencerka vystupující jako Sober Natalie: „Někdy mi chybí ta opilá verze mě. Byla divoká, chaotická, říkala všemu ano. Byla zábavná, dokud nepřestala být. Dokud se zábava nezměnila v paniku a paranoiu.“ A dodává, že svou minulou verzi neodsuzuje. „Pomohla mi přežít těžká období. Ale nechybí mi, jak jsem se cítila druhý den. Klid, který mám teď, bych nevyměnila ani za nejlepší noc jejího tehdejšího života,“ uzavírá.

    Sober Natalie je jednou z mnoha influencerek, které své sledující povzbuzuje k dlouhodobému vynechání alkoholu. Ona i další tvůrci mluví o střízlivosti jako o aktu sebeúcty a zklidnění, ne o vážné ztrátě. Sober glow-up se tak stává novou podobou aktuální sebepečující kultury, jež místo dlouhých večírků s koktejlem nabízí pomalejší rána, jasnější mysl a trvale zdravější vztah k vlastnímu tělu.

    Zdroje: Dazed Digital, Taste Toronto, Tarzana Recovery, A Sober Girl`s Guide, Instagram, TikTok