Více
    Domů Blog Strana 11

    Móda v kostce: Lily Collins oblékla Calvin Klein a Vivienne Westwood míří do Indie

    0
    Calvin Klein
    Calvin Klein

    I když série týdnů módy skončila, čeká módní svět řada lákavých novinek. Jimmy Choo oblékl kabelky Bon Bon za pomocí Swarovski do luxusního kabátu. Zpěvačky FKA Twigs, Caroline Polachek a Tyla září ve festivalové kampani H&M. Tváří jarní kolekce Calvin Klein se zase stala herečka Lily Collins. Vivienne Westwood se pak poprvé vydá do Indie.

    Jimmy Choo nabízí sběratelský kousek. Kabelky Bon Bon zahalil do Swarovski

    Kreativní ředitelka Jimmy Choo Sandra Choi odhalila třpytivou spolupráci se šperkařským domem Swarovski. Společně vytvořili pět nových verzí ikonických kabelek Bon Bon. Tři z nich využívají saténový základ posetý přibližně 3 400 krystaly. Další dvě čerpají inspiraci z květin a nabízejí na obdiv více než 5 tisíc krystalů. Kousky z limitované edice tak jistě poputují do řady luxusních sbírek.

    Zdroj: Jimmy Choo

    Značka H&M zahájila festivalovou sezónu. Oslovila FKA Twigs, Caroline Polachek i Tylu

    Letošní jaro a léto se sice blíží šnečím tempem, značka H&M však už teplá období zvesela vítá. Odhalila totiž kampaň ke své nadcházející kolekci, inspirovanou festivalovou sezónou. Na pomoc si přizvala hvězdy hudebního světa, tedy zpěvačky FKA Twigs, Caroline Polachek a Tylu. Cílem řady je totiž dle slov společnosti „uctít mnohostranný charakter současné ženskosti“.

    Zdroj: H&M

    Vivienne Westwood vyrazí do Indie. Vzdává hold tamním látkám i řemeslu

    Módní dům Vivienne Westwood hodlá na začátku dubna uspořádat svou první přehlídku v Indii. Odhalit ji plánuje v Bombaji hned 1. dubna. Součástí kolekce budou kousky ušité z přírodního indického hedvábí, bavlny a vlny. Cílem řady je totiž především poctít tradiční indické látky, ale také klasické techniky, používané indickými řemeslníky. Zároveň jde o poklonu udržitelným praktikám.

    Lilly Collins tváří nenucené elegance. Herečka září v kampani Calvin Klein

    Značka Calvin Klein má ve zvyku do svých kampaní zapojovat populární herce či herečky. Není proto zase tak překvapivé, že si za svou tvář letošní jarní kolekce vybrala Lily Collins. „Pamatuju si, jak jsem si vystřihovala z časopisů reklamy Calvin Klein, jelikož pro mě reprezentovaly klasickou a cool módu,“ popsala nadšeně herečka. Klíčovým téma řady se pak stala „nenucená elegance“.

    Jarní kolekce se totiž zaměřuje na minimalistické designy v různých odstínech, hodící se jak na běžné dny, tak více vzrušující večery. Součástí nabídky je proto například oversized blazer, výrazné zelené maxi šaty nebo klasická saténová mini sukně. Nechybí ale ani klasický Calvin Klein denim, a to v podobě rovných džínů ve stylu 90. let a ladící bundě. O fotografie se postarala Charlotte Wales.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, The Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    Louis Vuitton zahájil novou beauty éru. Vkročí do ní s legendární Pat McGrath

    0
    Pat McGrath
    Pat McGrath

    Módní dům Louis Vuitton je známý nejen pro své ready-to-wear kolekce, ale také luxusní a ikonické kufry. Nyní ovšem hodlá otevřít novou kapitolu, od které si slibuje stejný úspěch. Společně se světově proslulou make-up umělkyní Pat McGrath totiž vydá svou první beauty řadu rtěnek, balzámů a paletek La Beauté. Odhalí ji letos na podzim.

    Cestování je zakořeněné hluboce v DNA slavného francouzského módního domu Louis Vuitton. Značka totiž v roce 1854 odstartovala jako výrobce luxusních kufrů. Motiv cest proto do svých kolekcí často vplétají i její kreativní ředitelé, návrháři Nicolas Ghesquière a Pharrell Williams. Dává tedy smysl, že bude dominovat také nejnovějšímu počinu společnosti, beauty řadě La Beauté.

    Louis Vuitton tím vstupuje do skutečně nové éry, jelikož na rozdíl od svých konkurentů, jako je Dior, Chanel nebo Hermès, doposud ještě nikdy nevytvořil vlastní make-up řadu. Již nyní slibuje skutečně jedinečné produkty, a to hlavně díky tomu, že na jejich výrobě spolupracuje se světově známou make-up umělkyní Pat McGrath. Ta se stane novou kosmetickou kreativní ředitelkou.

    Společně představí 55 rtěnek, deset balzámů a osm paletek očních stínů. Produkty hodlají zveřejnit letos na podzim. Cestování do nich pronikne například v podobě jedinečných obalů, odkazujících právě na kufry a tedy kořeny slavné značky. Podrobnější detaily prozatím zástupci Louis Vuitton odmítají zveřejnit. „Lifestyle a beauty zážitek přesahující samotný produkt,“ popsali však řadu.

    Louis Vuitton vynáší na povrch své kořeny. Beauty řadou sahá do minulosti

    Volba make-up umělkyně Pat McGrath pak není velkým překvapením. Stejně jako Louis Vuitton, i ona patří mezi absolutní špičky svého oboru. S módním domem navíc spolupracuje přes více než 20 let. Kromě zkušeností z přehlídek se navíc umělkyně pyšní vlastní značkou, známou pro svou jedinečnou kvalitu. V roce 2021 pak dokonce získala od královny Alžběty II. slavnostní titul Dame.

    Zdroj: Pat McGrath

    „Beauty průmysl znamená mnohem víc než jen produkt a to, co nyní vytváříme odemkne zcela novou úroveň luxusní krásy,“ prohlásila pak McGrath. Na vývoji produktů přitom pracovala téměř čtyři roky. „Chceme přijít s něčím zcela novým, ať už na úrovni vzhledu, výdrže, nebo barev,“ vysvětlil dále ředitel Louis Vuitton Pietro Beccari. Louis Vuitton se tak svým způsobem vrací ke svým kořenům.

    @louisvuitton #PatMcGrath #LVShapingFashion #NicolasGhesquiere #LouisVuitton ♬ son original – Louis Vuitton

    I když módní dům vlastní kosmetiku nikdy neprodával, už v roce 1920 zařadil do své nabídky zrcátka, štětce nebo kosmetické kufříky. Nyní se proto k těmto začátkům vrací, ovšem s inovativním a současným přístupem. Dá se rovněž očekávat, že Louis Vuitton nezůstane pouze u rtěnek, balzámů a paletek. Otázkou ale zůstává, jakým produktem si hodlá získat srdce beauty nadšenců.

    Zdroje: WWD, Louis Vuitton, Instagram, TikTok

    Brutalismus zahlcuje TikTok. Seznamte se s jeho přírodnější variantou

    0
    brutalismus
    brutalismus

    Brutalismus není pro každého. V lidech vyvolává extrémní reakce. Buď ho zbožňujete pro jeho surovou krásu, nebo ho považujete za chladný a nehostinný. Právě v tom tkví jeho síla. Kdysi spojován s komunistickými sídlišti a monumentálními státními stavbami, dnes se však stává volbou pro ty, hledající v designu autenticitu, charakter a univerzální estetiku.

    Je to architektura, která neprosí o souhlas. Nepodbízí se, nesnaží se být líbivá. Brutalismus je syrový, přímočarý a monumentální. Působí jako umělecké dílo, které se neptá, jestli se vám líbí. A právě proto se z něj stal fenomén nejen v architektuře, ale rovněž v interiérovém designu, na populárních sociálních sítích, a především v estetickém vnímání prostoru.

    The Barbican jako symbol brutalismu. Londýnské kulturní centrum oslavuje vysokou návštěvnost

    Londýnský The Barbican je dokonalým příkladem toho, proč brutalismus není masový trend, ale spíše exkluzivní záležitost pro milovníky surového designu. Tento komplex není jen architektonickým fenoménem, ale také inspirací pro interiérové designéry, hledající způsoby, jak zkombinovat hrubost s elegancí. A právě z toho důvodu se brutalistická estetika objevuje i na TikToku. Přitahuje ty, kteří chtějí něco jiného, neokoukaného, a ne mainstreamového.

    Ne každý chce žít v betonu bez jediné známky života. Proto přichází na scénu „natural brutalism“. Styl, který kombinuje monumentální betonové prvky s dřevem, kamenem, a hlavně bohatou vegetací. Zatímco klasický brutalismus může působit odtažitě, jeho přírodní verze dává interiérům teplo a rovnováhu. Výsledek? Surový, ale stále přívětivý design. Což je dokonalý kompromis pro ty, kteří milují dramatickou estetiku, ale nechtějí bydlet v betonovém bunkru.

    Zdroj: The Barbican

    Brutalismus se projevuje i v módě. Proč ale nikdy nebude mainstream?

    Brutalismus není jen o stavbách. Jeho vliv je patrný i v módě, třeba v kolekcích značek jako Balenciaga, Rick Owens nebo Helmut Lang. Oversized kabáty s ostrými liniemi, surové materiály a monochromatická estetika jsou odrazem brutalistního myšlení. Není to trend pro každého. Stejně jako u architektury platí, že brutalismus nosí jen ti, kteří se ho nebojí. Vzpomeňte si i na časté brutalistické prostory, kde se přehlídky zmíněných módních domů odehrávají.

    @collection.arq O ecobrutalismo é um “movimento” arquitetônico que joga com um senso de justaposição entre conceitos divergentes: o “sombrio” design humano e a vibrante resiliência da natureza. Plantas, árvores e outros elementos de redes são adicionados às estruturas brutalizaras, transformando-as em edifícios eco-brutalizaras. Esses novos elementos funcional para iluminar os espaços e aproveitar a luz natural. Qual sua opinião sobre o ecobrutalismo? Quero saber! Me conta! 🤩 #ecobrutalism #brutalism #brutalistarchitecture #arquitetura #arquiteturabrutalista ♬ molchat doma – shipmxnznat

    Přestože se brutalismus v současnosti těší pozornosti designérů i módních vizionářů, nikdy se nestane masovým trendem jako třeba metalické povrchy nebo skandinávský minimalismus. Je na to příliš výrazný, radikální a netaktní. A právě proto si stále udržuje svou exkluzivitu. Takže pokud vás beton, hrubé tvary a industriální estetika fascinují, vítejte v klubu. Brutalismus možná není pro všechny, ale pro ty, kteří ho chápou, je to opravdový životní styl.

    Zdroje: The Barbican, Architectural Digest, ARTnews, Instagram, TikTok

    Paříž dala sbohem fashion weeku. Do finále ho dovedl Chanel a Miu Miu

    0
    Chanel FW25
    Chanel FW25

    Módní nadšenci se v úterý s lítostí rozloučili s Pařížským týdnem módy. V hořkosladkém finále ho ovšem uvítaly hned dvě vysoce očekávané přehlídky. Módní dům Chanel totiž odhalil poslední řadu vytvořenou bez kreativního ředitele. Návrhářka Miuccia Prada zase už tradičně předvedla další ze svých nezapomenutelných kolekcí pro Miu Miu.

    Chanel uctívá svou zakladatelku. Do kolekce vetkal ikonickou černou stuhu

    Módní dům Chanel čeká posledních pár týdnů bez kreativního ředitele, kterým se nedávno stal designér Matthieu Blazy. Kolekci pro letošní podzim a zimu proto musel už po několikáté od odchodu Virginie Viard vytvořit designový tým značky. Jeho poslední řada bez pevného vedení patří snad mezi ty nejpovedenější. Přesto se nejedná o návrhy, které by se zapsaly do historie.

    Tým návrhářů si za motiv poslední přehlídky zvolil černou stuhu, kterou měla zakladatelka módního domu Coco Chanel tak v oblibě. Vetkal ji proto do jednotlivých looků, například v podobě koktejlových šatů či robustních mašlí, ale také samotného mola. Nad návštěvníky se v Grand Palais tyčila obří napodobenina stuhy až do výše 15 metrů. Dalším klíčovým prvkem byly perly.

    Zdroj: Chanel

    Tentokrát dosáhly maximálních rozměrů, například v podobě podpatku nebo crossbody kabelky. Naopak kabelky se na runwayi objevily v extra mini verzích, nabízejících místo pro sotva jednu rtěnku Chanel. Kolekce tedy nabídla kousky, po kterých fanoušci značky jistě s nadšením skočí, zároveň ale neukázala nic nového. Zdá se tedy, že je nejvyšší čas, aby se Matthieu Blazy pustil do práce.

    Miuccia Prada osvobodila módu. Na molo vpustila diverzitu

    Módní dům Miu Miu ani tentokrát nezklamal. Jeho kreativní ředitelka Miuccia Prada opět předvedla eklektickou kolekci plnou odkazů a reflexe současné doby. Její různorodý cast modelek, zahrnující i modelku Gigi Hadid a herečku Sarah Paulson, představoval jasný postoj k současné americké vládě, snažící se podobnou diverzitu potlačit. Show proto zosobňovala symbol liberalizace.

    Zdroj: Miu Miu

    „V současné těžké době potřebujeme ženskost, aby nás pozvedla,“ prohlásila dále návrhářka. Na scénu ji vrátila třeba pomocí klasických „bullet“ podprsenek, typických pro 50. léta. Zálibu našla také v dalších vintage kouscích, jako jsou sukně po kolena, vysoké podkolenky nebo košilkové šaty, hravě padající z ramen. To vše pak doplňovaly typické bohaté a pronikající Miu Miu barvy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Módní runway má novou královnu. Letošním přehlídkám vládne Mona Tougaard

    0
    Mona Tougaard
    Mona Tougaard

    Módní scénu dobývá už několik let, letos se však s nejvyšší pravděpodobností stane její královnou. Modelka Mona Tougaard obráží módní mola a na uplynulých týdnech módy nechyběla na těch nejdůležitějších přehlídkách. S vrozenou nenuceností uzavřela třeba show pro Schiaparelli nebo Versace. Postupně tak šplhá na úplný vrchol.

    Každá sezóna týdnů módy má hrstku modelek, které ji definují. Uplynulé sérii fashion weeků kromě Alex Consani či Kylie Jenner dominuje rovněž módní hvězda Mona Tougaard. Svou kariéru odstartovala již v roce 2017, rozhodně proto není čerstvě objeveným nováčkem. Svou vytrvalostí však dokazuje, že bude jednou jednoznačně patřit mezi modelky, které se zapíší do historie.

    Pozornost na sebe Mona nedávno přitáhla například na přehlídkách z dílny Schiaparelli. Objevila se nejen při představení haute couture kolekce, ale také té ready-to-wear pro nadcházející podzim a zimu, kterou rovněž uzavřela. Kromě toho se ale ukázala i v show od Fendi, Tod’s, Versace, Chloé či Ferragamo. Zájem slavných módních značek dokazuje, že stojí za to modelku sledovat.

    Zdroj: Schiaparelli

    Nejen, že Mona bravurně zvládá catwalk, objevuje se také v nespočtu kampaní. Na podzim vévodila reklamě Marc Jacobs, nedávno zase ovládla fotografie Alaïa. Pozornost jí neupřely ani titulní stránky největších světových módních magazínů. A není se čemu divit, modelka má za sebou roky tvrdé práce, které ji zaslouženě vynesly až na současný vrchol. Poprvé se jí pozornosti dostalo už v 12 letech.

    Místo střední školy čekala Monu módní mola. Reprezentuje na nich africké kořeny

    I když Mona v současnosti bydlí v Kodani, narodila se v dánském městu Aarhus, kde si jí rovněž náboroví agenti všimli. Její kariéra ale započala až o tři roky později, kdy vyhrála soutěž Elite Model Look Denmark. Místo dokončení střední školy tak nastoupila do kolotoče cestování a castingů. Dle jejích slov toho nelituje, stále by si ale jednou chtěla splnit svůj sen stát se archeoložkou.

    Zdroj: Chloé, Versace

    Mona pochází z Dánska, její kořeny jsou však mnohem bohatší, spojující původ také z Turecka, Etiopie a Somálska. Reprezentace africké kultury na módním poli je pro ni proto dle jejích slov důležitá. Kromě svého působení u módních značek je pak supermodelka známá také pro svůj osobní styl. Umně totiž propojuje oversized kousky s těmi upnutými, vytvářejícími zajímavou a chic dynamiku.

    @runwaymoodell #monatougaard ♬ Montagem Lunar Celestia 1.0 (SLOWED) – TOKYOPHILE

    Zdroje: Dazed, Arab News, W Magazine, Instagram, TikTok

    Valentino na rozcestí. Osloví Alessandro Michele svou vizí věrné zákaznice?

    0
    A model presents a creation by designer Alessandro Michele as part of his Fall/Winter 2025-2026 Women's ready-to-wear collection show for fashion house Valentino during Paris Fashion Week in Paris, France, March 9, 2025. REUTERS/Gonzalo Fuentes

    Alessandro Michele se po svém odchodu z Gucci pevnou rukou chopil kormidla u Valentino. Jeho druhá kolekce pro ikonickou značku zanechala diváky v naprostém údivu. Nejen kvůli návrhům, ale rovněž zvolenému místu přehlídky. Místo tradičního a sofistikovaného pojetí se show odehrála v surrealisticky stylizované veřejné umývárně. Bylo to odvážné? Ano. Bylo to Valentino? To už je jiná otázka.

    Jméno Valentino evokuje eleganci, sofistikovanost a nadčasovou ženskost. Kolekce, které ho dříve definovaly, byly plné jemných linií, luxusních materiálů a romantických siluet. Nyní však sledujeme transformaci, která boří zavedené hranice. Je to revoluce, nebo jen experiment, který časem vybledne? A hlavně, jak na změnu zareagují ženy, jež značku milují právě pro kultivovanou estetiku?

    Rukopis Alessandra Michele je zjevný. Přijmou ho ale fanoušci značky?

    Příchod Alessandra Michele do Valentino přinesl jasnou změnu. Jeho maximalistický rukopis, hravost a teatrálnost se projevily i v nejnovější kolekci. Modelky vycházely z uzavřených kabinek a odhalovaly modely plné kontrastů. Průhledné krajkové overaly, kabáty s přehnaně velkými rameny, volánkové šaty se vzory a vintage prvky inspirované 70. lety. Michele opět ukázal, že umí pracovat s dramatem a budováním atmosféry.

    Zdroj: Valentino

    Přesto se nemůžeme ubránit otázce: Je to opravdu Valentino, kterého chceme? Značka byla vždy spojována s nadčasovou elegancí, ženskostí a hravým minimalismem. Valentino byl synonymem pro rafinovanou romantiku, zatímco Alessandro Michele je mistrem vizuálního přebytku a konceptuálního převrácení normy. Jeho představivost je nepopiratelně fascinující, ale dokáže zachovat DNA značky, která staví na éterické kráse?

    Skvělý koncept pro Gucci. Nikoliv pro přeborníka v dámském haute couture

    Cílová skupina módního domu Valentino je tradičně složena z žen, které hledají sofistikovanost a noblesu. Pojetí návrháře Alessandra Michele však tuto estetiku rozkládá a znovu skládá do extravagantních, někdy až téměř absurdních koláží. Jedná se sice o vzrušující podívanou, ale zůstává otázkou, zda se s touto vizí ztotožní rovněž dlouholeté a věrné zákaznice značky.

    Alessandro Michele je bezpochyby inovátor a umělec. Jeho schopnost proměnit každou módní show v divadelní představení plné symboliky je jedinečná. Ale možná právě proto obklopuje jeho působení velký otazník. Dokáže se Valentino s takto radikální změnou dlouhodobě ztotožnit? Móda je o evoluci, ale nesmí ztratit svou identitu. Je toto tedy ještě Valentino, či jen designérova osobní vize?

    Zdroje: Dazed, WWD, Hypebeast, Instagram, YouTube

    Na pařížských runwayích zazářil Louis Vuitton i Gabriela Hearst. Loewe zůstal v pozadí

    0
    Louis Vuitton FW25
    Louis Vuitton FW25

    Pařížský fashion week pomalu míří do finále. V pondělí tak stihl svou kolekci představit i módní dům Louis Vuitton. Show umístěná na fiktivním nádraží se stala jednou z nejlepších z dílny Nicolase Ghesquière. Úspěch se svými politickými návrhy získala i Gabriela Hearst. Na bočních kolejích ovšem zůstal Loewe se svou prezentací.

    Nicolas Ghesquière zvládl eklekticismus na jedničku. Vypravil Louis Vuitton na cesty

    Kreativní ředitel dámských kolekcí u módního domu Louis Vuitton Nicolas Ghesquière často pracuje s futuristickými, ale zároveň sportovními a uvolněnými prvky. Tentokrát se mu je v jeho kolekci pro nadcházející podzim a zimu podařilo umně propojit do fungujícího eklektického celku. Řadu totiž umístil do prostředí fiktivního nádraží, poukazujícího mimo jiné také na počátky samotné značky.

    Zdroj: Reuters

    Louis Vuitton totiž začínal jako výrobce luxusních kufrů. Designér však chtěl zároveň vyprávět jistý příběh. „Vytvořit rušnou atmosféru pařížského vlakového nádraží, kde cizinci sdílejí prchavé okamžiky,“ popsal svou myšlenku Ghesquière. Modelky proto představovaly všemožné postavy, od detektivů přes učitelky jógy až po nadšené rybářky. V povedené sérii luxusních návrhů si každý našel to své.

    Loewe stojí na přelomu. Značka vyměnila ikonickou přehlídku za prezentaci

    Módní nadšenci jsou si čím dál jistější, že kreativní ředitel Loewe Jonathan Anderson své místo po 11 letech opustí. Pro představení nejnovější kolekce totiž místo klasické přehlídky zvolil „pouhou“ prezentaci. Den před jejím odhalením navíc na svém Instagramu zveřejnil video, shrnující nejdůležitější momenty jeho působení u slavné značky. Zdá se tedy, že Loewe stojí na začátku nové kapitoly.

    Gabriela Hearst neustoupí. Do kolekce jemně vetkala svůj politický názor

    Návrhářka Gabriela Hearst patří mezi hrstku návrhářů, kteří svou tvorbu využívají rovněž jako komentář současné doby. Její nejnovější kolekce proto nesloužila jako pouhá „útěcha“ před nestabilním děním. Designérka místo toho modelky oblékla do návrhů, překypujících dávnými symboly přírody, obnovy a bohyň. Dala tím najevo, že nepřestane bojovat za práva žen i záchranu planety.

    Zdroj: Reuters

    „Chtěla jsem, aby kolekce byla co nejvíce syrová a sofistikovaná,“ okomentovala svůj záměr designérka. Řada proto perfektně kombinovala elegantní a jednoduché kousky, pro Hearst tak typické, s detaily hadů, rostlin nebo všemožných abstraktních symbolů. Svůj politický postoj potvrdila návrhářka také na konci show, kdy se objevila v kšiltovce od neziskové organizace ACLU.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    Czech Grand Design 2024: Ocenění ovládla olympijská kolekce Jana Černého

    0
    Czech Grand Design 2024
    Czech Grand Design 2024

    Na 19. ročníku cen Czech Grand Design byla v centru pozornosti móda. Návrhář Jan Černý nezahálel a odnesl si hned dvě ocenění, módní designér roku a titul absolutního vítěze. Fotografkou roku se stala Lena Knappová, která zase nesmí chybět v žádném zákulisí Pařížského týdne módy. Porotu si ale získala i šperkařka Magdalena Šťastníková.

    Olympijská řada Jana Černého vyvolala silné reakce. Nyní sbírá jedno ocenění za druhým

    Na uplynulém předávání cen Czech Grand Design získal titul absolutního vítěze, označovaného také jako Grand designér roku, návrhář Jan Černý. Výhru mu přinesl návrh nástupní kolekce pro český olympijský a paralympijský tým pro loňské Letní olympijské hry 2024. Šlo o významný počin, který rezonoval mezi „fashion insidery“, ale také vyvolal bouřlivou debatu na sociálních sítích.

    Odborná porota ocenila její mezinárodní rozsah a vytříbený estetický aspekt. „Jan Černý dokázal proměnit silnou autorskou vizi v současný streetwearový produkt, v němž byli čeští olympionici a paralympionici nepřehlédnutelní,“ popsala za porotu Akademie designu ČR kurátorka Moravské galerie v Brně Andrea Březinová. Černý se ale blýskl také v kategorii módní designér roku.

    Do finále se dostal i Aleš Hnátek, absolvent Ateliéru designu oděvu a obuvi na UMPRUM. Jeho diplomová práce, kolekce s názvem Wardrobe 1, zaujala již loni, a to v soutěži Designblok Diploma Selection, ve které získala třetí příčku. Mezi finalisty se dále dostala rovněž už velmi známá značka LAFORMELA, konkrétně její kolekce MAINLINE 24 v podobě filmu, ale také MAINLINE 24/25.

    Dokonalé spojení šperku a módy. Zazářily i kousky z kolekce Tomáše Němce

    V kategorii designér šperku roku uspěla pražská umělkyně Magdalena Šťastníková. Porota vyzdvihla její osobitý rukopis, díky němuž tvrdý kov ožívá a získává lehkost a měkkost. Mezi její nominované projekty patřila kolekce Tender Tendrils a šperky Drape pro kolekci cruise24 návrháře Tomáše Němce.

    Zdroj: Czech Grand Design

    Ocenění fotograf roku si odnesla Lena Knappová. Nominaci jí zajistila práce pro časopisy Blue Paper a Circ Magazine či fotografie ze zákulisí pro Rick Owens a Ann Demeulemeester. Z rukou ministra kultury Martina Baxy převzala cenu za designéra roku umělecká ředitelka sklárny Rückl Kateřina Handlová. Ta má na kontě několik projektů, včetně medailí pro mistrovství světa v ledním hokeji.

    Oceněni byli také tvůrci na poli grafiky, ilustrace či nábytku

    Do síně slávy českého designu pak ovšem vstoupila rovněž fotografka Libuše Jarcovjáková, jedna z nejvlivnějších osobností současné české i zahraniční fotografie. Během galavečera byly mimo jiné rozdány také ceny v kategoriích grafický designér, ilustrátor, výrobce nebo objev roku 2024.

    Zdroj: Czech Grand Design

    Vítězná soška měla podobu jednoho kusu křišťálového dortu, který tradičně navrhl loňský absolutní vítěz. Tentokrát to byl kreativní ředitel sklárny Moser Jan Plecháč. Ceny Czech Grand Design se udělují od roku 2006. Vítěze pak tradičně vybírá Akademie designu ČR složená ze 67 významných českých i zahraničních osobností z oblasti umění, designu a žurnalistiky.

    Zdroje: Czech Grand Design, Instagram

    Tichá voda břehy mele. Sexy outfit nemusí být se správnými kousky laciný

    0
    Gucci sexy košile úvodka
    Gucci sexy košile úvodka

    Mezi módními příležitostmi se vždycky najde taková, na kterou se žena zatouží obléct svůdněji než jindy. Nezáleží přitom, jestli se jedná o luxusní večeři, společenský večírek nebo sólo rande. Dokonce i každodenní outfity mohou působit sexy dojmem. Důležité je vědět, kde je hranice mezi sexy a vyzývavým a jak zůstat na té správné straně.

    Slovo sexy může mít převážně v módě silnou negativní konotaci. Hluboké výstřihy v kombinaci s příliš krátkou sukní už jsou ale přežitkem. Skutečně sexy je slušné vychování, čistý vzhled a rafinované kousky. Přesně takové vám totiž udělají tu nejlepší službu, když se budete chtít cítit přitažlivě za využití módy. Stačí se držet základních pravidel a vše ostatní už půjde samo.

    Nechte za sebe promluvit kvalitu. Správná látka vzbudí smyslné pocity

    Možná by vás na první dobrou nenapadlo, jak důležité je volit ty správné materiály. Kouzlo perfektní látky však silně ovlivňuje celkové vzezření vašeho pracně vymyšleného looku. Až si budete oblékat sukni, sáhněte proto po jejím saténovém provedení. Budete se cítit sexy, aniž byste musela lacině odhalovat velké množství kůže. Podobně luxusně působí rovněž hedvábí a kašmír.

    Zdroj: COS, The Row

    Jemné materiály v ženách jednoduše probouzí jejich vnitřní přitažlivost. Podobně svůdně působí střihy, ve kterých ukážete možná nezvyklý kus těla, avšak stále ve vší počestnosti. Typickým příkladem jsou takzvané off-the-shoulder svetry, díky kterým vyniknou ramena a klíční kosti. Díky tomu podpoříte celkový sexy dojem a budete se sama cítit přímo božsky.

    Zdroj: Massimo Dutti, Ralph Lauren

    Pokud jde o odhalování kůže, výstřihy určitě nejsou nijak zakázaným prvkem. Dejte si ale pozor na jejich kombinování a volte takové, které lichotí vaší postavě a neodhalují možná až příliš. Skvělou variantou jsou ale i odhalená záda. Neukážete nic, co byste nechtěla, ale všem kolem zcela jistě zamotáte hlavu. Podobný efekt zařídí také šaty na jedno rameno.

    Jako ušité na míru. Perfektně padnoucí kousky přilákají nejeden kompliment

    Nepodceňujte ani sílu padnoucích střihů. Ani moc volné, ani moc obtažené, tak by se dal popsat ideální návod při hledání sexy kousků. Pouzdrové šaty jsou nejen univerzálním oblečením na mnoho akcí, umí také v případě dokonalého splynutí s postavou vytvořit požadovaný sexy look. Jestliže chcete vyměnit oversized sako za víc smyslnou variantu, zvolte model s páskem.

    Zdroj: Calvin Klein, Prada

    Při vybírání barev se držte při zemi. Neutrální tóny vám pomohou dosáhnout kýženého výsledku, a to především jejich hluboké odstíny. Černá, tmavě modrá, temně zelená nebo vínová budou hrát ve váš prospěch. Na škodu ale určitě není ani světlá krémová, například u takzvaných slingback lodiček, které jsou perfektní kombinací podpatků a elegance.

    Zdroje: Instagram, Dress Like a Parisian, WWD

    Pařížský týden módy vrcholí. Očekávané kolekce odhalil Valentino i Givenchy

    0
    Valentino FW25
    Valentino FW25

    Paříž zažila s probíhajícím týdnem módy rušný víkend. Stala se totiž svědkem hned několika vysoce očekávaných přehlídek. Například návrhářka Sarah Burton odhalila svou debutovou kolekci pro módní dům Givenchy. Zrak módních nadšenců ale netrpělivě sledoval i designéra Alessandra Michele, který je ve vedení Valentino stále ještě nováčkem.

    Valentino pozval hosty na záchody. Alessandro Michele zkoumá intimitu

    Molo nejnovější přehlídky z dílny módního domu Valentino jednoznačně předčilo jakákoli očekávání. Představovalo totiž záchody, ponořené do vyzývavého červeného světla. Návrhář Alessandro Michele tím chtěl vytvořit „dystopický a znepokojivý prostor“. Cílem jeho tvorby se tentokrát stalo poodkrýt současnou podobu intimity. Dle designéra ji totiž moderní doba zásadně proměňuje.

    Zdroj: Valentino

    Jako příklad uvedl Michele dopady sociálních sítí, bourají hranice toho, co je přijatelné. Nikdo už se například nediví selfies ze záchodů či ložnice. Samotné návrhy proto působily riskantně a dramaticky. Průhledné látky střídaly krajková body nebo rozevláté pláště. Klíčovým prvkem však nadále zůstal maximalismus, pro návrháře už tak typický, skloubený se základními Valentino detaily.

    Givenchy začíná novou kapitolu. Sarah Burton chápe moderní ženu

    Snad ještě o něco více očekávanou přehlídkou byla ta z dílny Givenchy. Svou tvorbu pro módní dům totiž debutovala návrhářka Sarah Burton, která do pozice kreativní ředitelky nastoupila loni poté, co opustila vedoucí pozici u Alexandra McQueen. Nástup do slavné francouzské značky pak zvládla opravdu bravurně. Kolekcí pro nadcházející podzim a zimu vzdala hold DNA módního domu.

    V kolekci totiž použila střihy, krejčovinu i detaily, které Givenchy posledních více než 70 let definovaly. Nejednalo se ovšem o pouhý pohled do minulosti, byť ten zůstal zásadní součástí návrhů. Burton totiž prohlásila, že „jít dopředu znamená vrátit se zpět na začátek“. Designérka ale zároveň zvládla ztvárnit to, co v současnosti znamená být ženou. Tedy umně spojit veškeré její kontradikce.

    Looky proto spojovaly maskulinní a ženské siluety či pevné struktury s těmi rozevlátými. Výsledkem byl dojem ženy, která si je vlastní složitosti vědomá a nakládá s ní dle vlastní vůle. „Chci zachytit vše, co moderní ženu vytváří. Její sílu, citlivost, emoční inteligenci, ale i pocity síly a toho, jak sexy je,“ prohlásila Burton. Do Givenchy tak přináší novou kapitolu, ale i osvěžující ženský pohled.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Who What Wear, YouTube, Instagram