Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 11

    Fendi čeká nová kapitola. Silvia Venturini Fendi končí v roli návrhářky

    0
    Silvia Venturini Fendi
    Silvia Venturini Fendi

    Vždy, když už se zdá, že slavné módní domy ukončily kolotoč změn svých kreativních vedení, přijde další novinka. Tentokrát překvapila svým nečekaným oznámením italská značka Fendi. Návrhářka Silvia Venturini Fendi končí ve své dosavadní roli a stane se čestnou prezidentkou společnosti. Kdo ji v pozici kreativní ředitelky nahradí není zatím jasné.

    Další luxusní módní dům má volný trůn. Tentokrát se jedná o italskou značku Fendi, kterou od 90. let vedla návrhářka Silvia Venturini Fendi, tedy potomek rodiny, která proslulou společnost založila. Od 1. října však od své pozice odstoupí a místo toho se stane čestnou prezidentkou společnosti. Kdo se kreativního vedení římského brandu ujme, však zástupci firmy neoznámili.

    Silvia Venturini Fendi tak bude mít za úkol „udržovat dědictví Fendi, propagovat značku a uctívat její bohatou historii a výjimečné řemeslo“. Designérka měla od roku 1994 na starost především pánskou řadu a kolekce doplňků. Až do roku 2019 pak pracovala po boku Karla Lagerfeld, který měl na starosti dámské návrhy. Po něm pak převzal žezlo Kim Jones, jenž však společnost loni opustil.

    Zdroj: Reuters

    Letos se proto o dámské kolekce postarala právě Silvia Venturini Fendi. Svou poslední řadu tak odhalila minulý týden na Milánském fashion weeku. „Byla to pro mě nádherná cesta, i na osobní úrovni. Spojení s Karlem Lagerfeld, později s Kimem Jones a v neposlední řadě s mým fantastickým týmem, který se za uplynulé roky stal mou rodinou,“ prohlásila dle The Fashion Network designérka.

    Silvia Venturini Fendi stvořila ikony. Na kontě má Baguette i Peekaboo bag

    Zástupci římské značky pak oznámili, že jméno nového kreativního ředitele či ředitelky zveřejní již brzy. Mezi horké kandidáty patří například bývalý šéf Marni, Francesco Risso. Módní scéna však spekuluje rovněž o Marii Grazii Chiuri, jež až donedávna vedla dámské kolekce u módního domu Dior. Designérka totiž u Fendi dříve pracovala a dle módních expertů má k Silvii Venturini Fendi stále blízko.

    Někteří však spekulují rovněž o tom, že by na trůn Fendi mohl usednout talentovaný designér Willy Chavarria. Nezbývá tedy, než počkat a uctít éru návrhářky, jež se napevno zapsala do historie módy. Designérka ohromila mimo jiné návrhy kabelek, které již navždy definují Fendi. V roce 1997 navrhla kabelku Baguette a později, v roce 2009, nechala zrodit další ikonu, Peekaboo bag.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, The Business of Fashion, Instagram, YouTube

    Versace v rukou Daria Vitale. Návrhářův debut rozdělil módní publikum

    0
    Versace SS26
    Versace SS26

    Milánský fashion week umí překvapit, ale málokdo čekal, jaká se rozvine debata kolem debutu Daria Vitale u Versace. Nový kreativní ředitel, přestupující z řad Miu Miu, dorazil s vizí, jež měla zrodit novou kapitolu ikonické značky. Místo exploze pompéznosti však představil kolekci, která osciluje mezi opatrností a recyklací. Atmosféra velkého návratu Versace energie se rozplynula dřív, než se rozsvítila světla na mole.

    Hosté debutu Daria Vitale u Versace usedli do honosných sálů Pinacoteca Ambrosiana, kde se historické stěny staly kulisou očekávané módní premiéry. Na papíře by vše znělo velkolepě. Dechberoucí molo, hvězdní návštěvníci, dokonce pozvánka v podobě dopisu inspirovaného básníkem Johnem Keats. Jenže místo revoluce dorazila přehlídka, která působila, jako by si spletla značku. Kritici mluví o „MiuMiufikaci“ Versace a sociální sítě zahltily výkřiky „Bring Donatella back“. Vitale se snažil o dialog s historií, ale místo dramatu přišla pouhá ilustrace.

    Myšlenka hezká, realita nudná. Archiv Versace měl zůstat spát

    Úvodní modely měly evokovat lehkost a bezstarostný sex-appeal devadesátkového Miami. Strap topy, pastelové kalhoty a rozcuchané účesy hrály na notu nostalgie. V praxi ale připomínaly lookbook připravený pro resort řadu menší značky, nikoliv debut Versace. Na mole mělo projít velké gesto, nekompromisní tah a schopnost strhnout dav, jak je to značce vlastní. Debut místo toho otevřely návrhy, které nikoho nenaštvaly, ale také nikoho nestrhly.

    Zdroj: Versace

    Také část plná klasické krejčoviny by zněla skvěle, opět ale pouze na papíře. Lila sako se širokými rameny, barevný denim a odhalující tílka s jasným flirtujícím záměrem. Jenže výsledek působil spíše jako showroom Miu Miu s přidanou vrstvou archivu. Ano, na šatech a košilích se objevily Warholovy potisky, ale jejich účinek se vytratil. V 90. letech to byla vizuální bomba, v roce 2025 jen vzpomínka na dávné šoky. V rukou Vitaleho působil Warhol jako pouhý merch.

    Zdroj: Versace

    Sociální sítě si vzaly přehlídku na paškál. Rozhodně nešetřily kritikou

    Reakce publika byly rychlé a neúprosné. Na Instagramu a TikToku se objevila vlna videí s komentáři „tohle není Versace“. Nejčastější příměr? Miu Miu bez lesku, bez dravosti. Volání po Donatelle znělo skoro jako nostalgický chór. Nikdo ale nezpochybňuje Vitaleho dovednosti. Jeho práce pro Miu Miu měla jasný rukopis. Jenže ten se s DNA Versace míjí. Výsledek budí spíš otázky než ovace.

    Je fér dodat, že Vitale zvládl inscenaci na výbornou. Prostředí i hosté první řady, od Romea Beckham po Biancu Jagger, vytvořili rámec, jenž křičel o velký moment. Jenže když světla odhalila módu, rámec zůstal prázdný. Značka Versace vždy stavěla na dramatu, smyslnosti a nositelném gestu. Drama se ale vytratilo a zbyly oděvy, jež by se nosily v 90. letech, ale v roce 2025 se o nich těžko básní.

    Verdikt? Vitale předvedl perfektní retro krejčovinu ve velmi slabé kolekci

    Za vším stojí i širší kontext. Značka je čerstvě součástí Prada Group, skupiny, která zastřešuje módní domy Prada i Miu Miu. Vitale měl tak za úkol doručit novou strategii. Oslovit další zákazníky a odlišit módní dům od masy archivních „revivals“. Jenže debut naznačil, že Versace zatím balancuje mezi opatrností korporátu a očekáváním fanoušků. Výsledkem je kolekce, která nikoho neurazí, ale ani nevytvoří okamžik, o němž by se mluvilo ještě za 10 let.

    Zdroj: Versace

    Podtrženo a sečteno, debut Daria Vitale ukázal schopného designéra, ale ne vizionáře. Kolekce byla barevná, mladistvá a přístupná, postrádala ovšem pompéznost, která dělá z Versace značku větší než samotná móda. Zůstává tedy otázkou, zda se Vitale poučí a dokáže překvapit alespoň v další sezóně. Prozatím však platí, že jeho první krok v roli kreativního ředitele byl spíš zdrženlivým výletem do archivu než skutečným otevřením nové módní kapitoly.

    Zdroje: BBC, New York Times, Dazed, Reddit, Instagram

    Vpusťte luxus do kuchyně. Elegantní nádobí promění kulinářství v zážitek

    0
    Luxusní vybavení do kuchyně podzim Unsplash 2
    Luxusní vybavení do kuchyně podzim Unsplash 2

    S příchodem podzimu mají milovníci vaření a pečení tendence trávit více času v kuchyni. Pomalu pečené maso, ovocné rozvary i kynutá těsta vyžadují čas, odvděčí se ale úchvatnými chutěmi. Celý proces přípravy a následného servírování pak zpříjemní luxusní vybavení do kuchyně, se kterým vaše dokonalé výtvory dostanou o stupeň vyšší úroveň.

    Zpomalit a nadechnout se, přesně k tomu spousta z nás využívá předposlední roční období. Pokud byste se proto rádi odměnili a do své kuchyně pořídili luxusní sezónní přírůstky, vybírejte hlavně podle kvality a nadčasovosti. Nemusíte mít nádobí v každé barevné paletě, ovšem vybavení v podzimní estetice určitě využijete i v průběhu roku. Koneckonců, kombinace funkčního a krásného umí potěšit úplně nejvíc.

    Podzim se dostává i do kuchyně. Vyjděte mu vstříc tematickým nádobím

    Francouzská keramika od Emile Henry skloubí dohromady funkčnost a eleganci. Forma na koláč v zářivých barvách podtrhne podzimní atmosféru kuchyně a podpoří její hřejivé a zemité tóny. Jablečné i hruškové koláče se ve formě budou přímo vyjímat a jejich vůně prostoupí celý byt. Keramika navíc vypadá sama o sobě elegantně, takže snadno doplní naservírovaný stůl.

    Zdroj: Emile Henry, Le Creuset

    Firma Le Creuset je instagramovou ikonou mezi hrnci. Značka nezahálí ani na podzim, přichází totiž s limitovanou edicí smaltovaného nádobí ve tvaru dýně. Pozlacená rukojeť a litinová konstrukce působí bytelně a luxusně, přesto sezónní vzhled evokuje hravost a dobrou náladu. Pomalé pečení k chladnějšímu období patří a dýňová polévka či hovězí ragú se budou vařit téměř samy.

    Nejen co, ale i z čeho pijete. U návštěvy vám sladěný set vynese plusové body

    Ledové kávy a matcha latte pomalu střídají horké nápoje. Milovníci podzimu se třesou na ochucená cappuccina i silná espressa. Proč si tedy stejnou kvalitu nedopřát doma za zlomek ceny? Hledáte-li nový kávovar, na trhu objevíte estetické značky zapadající perfektně do nejen podzimní kuchyně. Ať už zvolíte neutrální tóny, či veselé barvy, stanou se vám každodenním společníkem.

    Britská značka Emma Bridgewater je pověstná svými hrnky. Není divu, nápisy na nich jsou trefné a obrázky nostalgické. Podzimní kolekce je celá o Halloweenu, využijete ji ale klidně po celý rok. Nese se převážně v oranžových tónech a motivy na hrncích vykouzlí nejeden úsměv. Jedná se také o skvělý dárek, pokud nechcete milovníky čaje a kávy odbýt konfekčním nádobím z obchodu.

    Na podzimním stole plném lahodných jídel a dobrého vína nesmí chybět ani kvalitní sklo. Módní dům Dior a jeho kolekce Óda na přírodu ztělesňuje unikátní, ale přesto nadčasové umění. Nabízí karafy, vázy i misky na ovoce, na podzim ovšem nejvíc využijete sklenice na červené víno s přírodními motivy. Dopřejte tak návštěvám i sobě opravdový luxus v každém doušku.

    Zdroj: Emma Bridgewater, Dior

    Zdroje: Autorský článek

    Značka Giorgio Armani oslavila 50 let. Dala sbohem svému zakladateli

    0
    Giorgio Armani Spring Summer 2026
    Giorgio Armani Spring Summer 2026

    Milánský fashion week se pomalu blíží ke svému konci. V neděli večer ho ovšem čekal další z důležitých milníků letošní sezóny. Značka Giorgio Armani dala svou show sbohem svému zakladateli, který zemřel začátkem září. Zároveň oslavila 50 let od svého vzniku. Návštěvníci přehlídky se tak stali svědky poslední kolekce z dílny slavného návrháře.

    Nedělní večer v Miláně se stal svědkem důležitého módního milníku. Značka Giorgio Armani totiž koncem tamního týdne módy odhalila vysoce očekávanou přehlídku. Nabídla poslední kolekci proslulého designéra a působila proto jako finální rozloučení s italskou legendou. Show zároveň oslavila 50 let od založení módního domu. Hosté se tak stali svědky poslední řady z dílny Giorgia Armani.

    Show, kterou módní dům uspořádal 24 dní po smrti svého zakladatele, tentokrát pohostilo jedno z nejdůležitějších milánských muzeí, a to Pinacoteca di Brera. Modelky a modelové kráčeli v historických prostorách, zatímco dechberoucí návrhy osvětlovala jemná záře lampionů, jež zdobily nádvoří slavné budovy. Kolekce pak představovala ódu Milánu, ale také italskému ostrovu Pantelleria.

    Zdroj: Reuters

    Nachází se nedaleko Sicílie a návrhář na něm trávil většinu letních měsíců. „Vše působí fluidně, lehce, připravené poddat se tamním větrům,“ popsali zástupci značky návrhy. Na ostrovní přírodu odkazovala rovněž hluboká paleta barev, přelévající se z neutrální šedé až k zářivě azurové, reflektující chladivé moře. Úspěšnou show pak doplnilo preview výstavy Giorgio Armani, Milano, Per Amore.

    Giorgia Armani poctily i slavné osobnosti. Dorazil Richard Gere či Cate Blanchett

    Exhibice slouží jako další dílek skládačky oslavující 50. výročí ikonické italské značky. O její přípravu se postaral ještě samotný designér. Mezi legendární umělecká díla od Caravaggia či Tintoretta tak postavil některé ze svých nejproslulejších návrhů, jako jsou třeba obleky pro Richarda Gere, jež vynesl při natáčení filmu Americký gigolo. Slavní herci se pak objevili i mezi návštěvníky.

    V prvních řadách nechyběl jak zmíněný Richard Gere, tak herečky Cate Blanchett nebo Glenn Close, ale také modelka Lauren Hutton. Hvězdy se objevily i na samotném mole, mimo jiné na něj nastoupila i česká supermodelka Daniela Peštová. Hold vzdali legendárnímu návrháři také jeho kolegové, na přehlídku dorazili například návrháři Dries Van Noten, Paul Smith nebo Dean a Dan Caten.

    Zdroje: The Fashion Network, People, Wallpaper, Instagram, YouTube

    Červená barva není strašák. Vyzrajete na ni s podzimními trendy

    0
    Burberry touch of red červená v šatníku 2
    Burberry touch of red červená v šatníku 2

    Červená je bezesporu barvou elegance a sebevědomí. Ne nadarmo se pravidelně probojovává do podzimních trendů, ať už ve své ryzí podobě, nebo jako oblíbená burgundy. Pokud si na její zakomponování zatím netroufáte, vyzrajte na ni postupnými trendy krůčky. Než se nadějete, ovládne váš šatník i make-up taštičku a vy nebudete chtít zpět.

    Barva lásky a vášně může působit trochu děsivě. Je vidět už z dálky, na rtech se hůř hlídá a někdy můžete mít pocit, že vám jednoduše nesluší. Opak je ale pravdou. Červená patří mezi základní barvy a má také mnoho podob. Studené odstíny lichotí světlým typům, zatímco teplé a cihlové tóny doplní olivovou a tmavší pleť. Jakmile najdete tu pravou, začne být její zapojování hračkou.

    Oživte francouzskou manikúru dotekem červené. Dodejte jí nádech podzimu

    Podzimní samozřejmostí je červená rtěnka. Nic nepůsobí tak ikonicky, přesto se jí hodně žen bojí. Prvním krokem je vybrat takovou, u které se můžete spolehnout na její výdrž. Sáhněte po tekuté matné rtěnce, nebo naopak po zabarveném lesku, u kterého nevadí, když se pomalu vytratí. Máte-li strach z jídla a pití, začněte nošením rudých rtů jen tak do obchodu či na procházku s kamarádkou.

    Zdroj: Fenty Beauty, Chanel

    Ještě méně děsivým začleněním červené do denních looků je manikúra. Podzim vybízí k vínovým nebo klasicky červeným nehtům, jejich vzhled navíc povýší každý outfit na elegantní, či rafinovaný, a to podle potřeby. Skvěle vypadá s výraznými prsteny. Klidně si barvu naneste jen na konečky a vytvořte tak sofistikovanou francouzskou manikúru s nádechem podzimu.

    Červená vylepší oblíbené neutrals. Úspěch zaručí i jemný vzorek

    Doplňky jsou odpovědí na všechno. Červená kabelka i pásek skvěle doplní jinak all black outfit, stejně jako každý jiný look v neutrálních barvách. Výborně vypadají i pletené kousky v této barvě, nebojte se proto čepic ani šály v ohnivých tónech. S černým vlněným kabátem, béžovým kašmírovým svetrem i bílým rolákem není potřeba nic dalšího vymýšlet. Červená pletenina se o vše postará.

    Zdroj: Miu Miu, Gucci

    Podzim je rozhodně sezónou vrstev. Právě v tomto období proto červenou zakomponujete zcela bezstarostně. Vyzkoušejte rudý rolák pod šedé oversized sako, případně nechte zpod svetru vykukovat červenou košili. Důležité je, aby brava působila jako drobný highlight, nikoliv tahoun celého outfitu. Kombinace nedbalé elegance a výrazného odstínu z vás rázem udělá módního znalce.

    Pokud máte stále pocit, že je na vás jednolitě červený kousek příliš, začněte se vzory. Tartanová šála s červenou linkou, kostkovaná sukně nebo růžovo-červené pruhované tričko dodají vašemu šatníku dynamiku. Kouzlo vzorů spočívá v tom, že barva sice přitáhne pozornost, ale působí jemněji a subtilněji, takže se v ní nebudete cítit nepatřičně. Příště už si třeba troufnete i na rudou sukni.

    Zdroje: Autorský článek

    Podzim volá po filmových klasikách. 5 filmů na sychravé večery

    0
    Profimedia When Harry Met Sally podzim
    Profimedia When Harry Met Sally podzim

    Venku se brzy stmívá, vzduch voní po dešti a do oranžova zbarvené listí šustí pod nohama. Ideální čas uvařit si horké kakao, zachumlat se do deky a pustit si film, který zahřeje na duši. Vybrali jsme pět podzimních klasik ideálních na příjemné podzimní večery. Některé rozesmějí, jiné zase možná rozpláčou, ale bezpochyby přinesou útulný podzimní vibe.

    Podzim je tady a s ním i stále delší večery, které volají po chlupaté dece, voňavých svíčkách a tom perfektním „útulném“ filmu. Vybrali jsme pětici snímků, která vám pomůže romantizovat si podzim. Po jejich zhlédnutí se do oranžového listí, pumpkin spice latte i sychravého počasí zamilujete ještě o něco více.

    Amélie z Montmartru

    Francouzský film Amélie z Montmartru od režiséra Jeana-Pierra Jeunet vás přenese do malebných ulic Paříže. Hlavní hrdinkou romantické komedie je mladá Amélie, která pracuje jako číšnice v místní kavárně. Jednoho dne však ve svém bytě objeví starou krabici s památkami na dětství předchozího nájemníka a rozhodne se stůj co stůj majitele vzpomínek najít. Amélie tím postupně dojde k poznání, že chce zlepšovat okolní svět a šířit radost z maličkostí.

    Zdroj: Miramax

    Současně ale začne navazovat kontakt s mužem, který sbírá zahozené fotky cizích lidí u nádražních fotoautomatů. Začnou si spolu posílat zašifrované zprávy, aniž by se kdy setkali tváří v tvář. Známá komedie o drobných radostech získala řadu prestižních ocenění a na 36. ročníku Karlovarského filmového festivalu vyhrála dokonce Křišťálový glóbus za nejlepší film.

    You’ve Got Mail

    You’ve Got Mail od režisérky Nory Ephron se odehrává v podzimním New Yorku. Barevná paleta filmu je plná oranžových tónů, které vás zahřejí na duši. Hlavními hrdiny jsou majitelka malého knihkupectví Kathleen, kterou ztvárnila Meg Ryan, a Joe, jenž si přes ulici otevřel pobočku knihkupeckého řetězce, a to v podání Toma Hanks. V reálném životě se nesnášejí, ale netuší, že se mezitím seznamují na online seznamce a rozvíjejí intenzivní internetový vztah.

    Zdroj: Warner Bros

    When Harry Met Sally

    Další neopomenutelnou podzimní klasikou je film When Harry Met Sally. Jeho režisérem je Rob Reiner a scénář napsala zmiňovaná Nora Ephron. Romantická komedie vypráví o Harrym a Sally, kteří debatují o tom, zda mohou být muž a žena jen přátelé, zatímco se snaží odolat vzájemné přitažlivosti.

    Film z roku 1989 nastavil vysokou laťku pro všechny další moderní romantické komedie. Důvodem je realistický pohled na vztahy, chytré dialogy a humor, jenž je stále aktuální. Scény v kavárnách, knihkupectvích a bytech plných knih vytvářejí prostředí, které neodmyslitelně patří k podzimu. Mnoho scén se odehrává v Central Parku, jenž vás donutí se do ročního období zamilovat.

    Notting Hill

    V romantické komedii Notting Hill od režiséra Rogera Michell září Julia Roberts a Hugh Grant. Ona je slavná hollywoodská hvězda a celý svět jí leží u nohou, on vlastní malé knihkupectví v malebné londýnské čtvrti. Herečka Anna, která přijela do Anglie na premiéru nového filmu, do Williamova krámku zabloudí náhodou. Z jejich přátelství začne postupně vznikat vztah, který musí projít zatěžkávací zkouškou. Někdy najdou společnou cestu totiž i dva lidé z úplně odlišných světů.

    Zdroj: Netflix

    Dead Poets Society

    Dead Poets Society od režiséra Petera Weir je sice drama, ale romantizovaný pohled na studentský život a poezii dodává filmu silně melancholickou a inspirativní atmosféru. I z tohoto filmu na vás proto dýchnou hřejivé, teplé barvy evokující sychravý podzim. Stačí popadnout teplou deku, zapálit oblíbenou svíčku a chopit se horkého šálku s čajem.

    Začíná nový školní rok a na chlapeckou akademii ve Vermontu přichází nový učitel literatury John Keating v podání Robina Williams. John zavádí nekonvenční styl výuky a učí studenty mnohem víc, než co se dá najít v učebnicích. Stává se jejich vzorem a inspiruje je k obnovení tajného spolku Společnosti mrtvých básníků, jehož byl kdysi členem. Netuší však, jaké důsledky to přinese.

    @jaebleso the smiles say everything. #deadpoetsociety #deadpoetssociety #dps #foryoupage #foryou #4u #fy #viral #videostaredit #videostar #edit #xyzbca #neilperry #ethanhawke #toddanderson #charliedalton #robertseanleonard #viralvideo #hopecore #hope #core #corecore ♬ original sound – ‍ ‍

    Film získal Oscara za nejlepší původní scénář a další tři nominace, a to za nejlepší film, režii a herecký výkon Robina Williams. Jedná se o snímek, který vás přiměje přemýšlet o životě, snech i odvaze. „Nechci, až budu umírat, zjistit, že jsem vlastně nežil,“ zaznívá v scénáři a nám nezbývá než souhlasit.

    Zdroje: Česká televize, Rotten Tomatoes, ČSFD, Instagram, TikTok

    Christopher Briney překvapil na NYFW. Herec okusil módní scénu

    0
    Christopher Briney
    Christopher Briney

    Svět módy má další ikonu ze světa filmu. Herec Christopher Briney, známý jako postava Conrad z oblíbeného seriálu The Summer I Turned Pretty, ukázal, že stejně jako herectví rozumí i módě. V uplynulých týdnech zaujal na press tour v Paříži, kde vynesl kabelku Balmain. Jeho jméno se však skloňovalo především na Newyorském týdnu módy.

    Hvězda seriálu The Summer I Turned Pretty ukázala, že umí chodit nejen ve světě filmu, ale také módy. Herec Christopher Briney, kterého fanoušci znají spíše jako postavu Conrad, nedávno zaujal svými promyšlenými looky. Na červeném koberci se přitom pohybuje už delší dobu, ostatně zmíněný projekt odstartoval již v roce 2022. Pozornost módní scény na sebe ale přitáhnul v posledních týdnech.

    Zdroj: Profimedia

    Herec totiž obrážel světové metropole, když propagoval poslední sérii zmíněného seriálu. Zaujal především v Paříži, kam přijel odhalit poslední díl populárního seriálu. Na press konferenci dorazil v obleku z dílny módního domu Balmain, přesněji z jeho resort kolekce pro rok 2026. Oblek se zlatými knoflíky a výrazným detailem na kravatě doplnil o dámskou kabelku, také od Oliviera Rousteing.

    Herec zaujal jednoduchými, ale promyšlenými looky. Hranice módy zatím nebourá

    Briney se navíc nečekaně objevil hned na několika přehlídkách Newyorského týdne módy. Zazářil především na show Calvin Klein z dílny návrhářky Veronicy Leoni. Svým outfitem perfektně odrážel její kolekci, která ukrývala jak klasickou nadčasovost, tak špetku modernosti a uvolněné pohodlnosti. Briney oblékl široké černé kalhoty doplněné o ladicí vestu, jež rozbil stříbrný pendant náhrdelník.

    Herec se však objevil také na přehlídce COS, pro kterou oblékl jednoduchý svetr na knoflíky, opět doplněný o drobnou kabelku. Při jiných příležitostech vynesl Briney rovněž kousky od italského módního domu Prada nebo amerického návrháře Ralph Lauren. Zvolil jej například na nedávné zápasy US Open. Ať už ovšem herec vybere jakoukoli značku, drží se uvolněného, ale výrazného stylu.

    @cos @Christopher Briney ♬ original sound – COS

    Christopher Briney ukazuje, že móda nemusí křičet, aby zaujala. Nejspíše od něj nemůžeme očekávat hranice bourající looky, přesto dle nás stojí za to jeho styl sledovat. Dokazuje, že i jednoduchost má, s drobnou dávkou inovace či překvapení, na současné módní scéně místo. Herec navíc z červeného koberce jen tak nezmizí, seriál The Summer I Turned Pretty totiž čeká vlastní film.

    Zdroje: Russh, Hello Fashion, NDTV, Instagram, TikTok

    Jil Sander otvírá novou kapitolu. Očekávaný debut dopadl na výbornou

    0
    Jil Sander SS26
    Jil Sander SS26

    Módní dům Jil Sander ve světle Piazza Castello otevřel novou kapitolu své historie. Simone Bellotti odhalil debut, který pracuje s architekturou střihů a rytmem ticha. Kolekce SS26 působí jako pečlivě komponovaná kompozice, kde každý detail vypráví minimalistický příběh a celek vytváří dokonalou harmonii. Mísila se v ní proto křehká čistota s napětím očekávání, které designér úspěšně proměnil v okamžik jasné vize.

    Simone Bellotti vstoupil do dědictví Jil Sander s lehkostí a rozhodností, která připomíná éru, kdy minimalismus definoval vizuální kvalitu. Elektrické tóny modré, šarlatová červeň a ultrafialové akcenty vyvstávají z neutrálního základu a vytvářejí novou dynamiku značky. Každý odstín má vlastní energii a střih vlastní hlas. Řada nesází na nostalgii, ale na sílu okamžiku, jež otevírá nový prostor.

    Jil Sander pokračuje v odkazu Meierových. Bellotti představil plynulou návaznost

    První modely představily architektonicky stavěné sukně s geometrickými panely a saka se širokými kapsami, jejichž proporce přinášejí vizuální svěžest. Kabáty s vyztuženými rameny a zúženým pasem působí jako moderní zbroj, která chrání eleganci před zbytečnou okázalostí. Bellotti se opírá o základní kódy značky, ale vkládá do každého kusu jemný posun, díky němuž působí současně, dostupně i monumentálně. Detaily odráží rovnováhu mezi čistotou a minimalistickou energií.

    Výraznou kvalitu debutu podtrhuje schopnost navázat na éru Lucie a Luke Meierových, jejichž estetika kombinovala zdrženlivost s jemnou dávkou romantiky. Bellotti z jejich odkazu přebírá precizní práci s linií a materiálem, dodává však kolekci vlastní svěží rytmus. Tato návaznost působí jako plynulý přechod, jenž posiluje identitu značky bez zbytečných „wow-efektových“ gest.

    Zdroj: Profimedia | Luke a Lucie Meierovi

    Další kreace odhalily materiály s kovovým leskem, průsvitné šaty v výraznějších tónech a plastické květinové variace. Prvky vytvářejí dialog mezi minulostí a budoucností, kde se střetává přísná linie s jemnou poetikou. Bellotti připomíná, že minimalismus není asketický rámec, ale prostor pro hru s intenzitou a strukturou. Modely evokují pocit lehkosti, jenž se rozlévá sálající energií barev.

    Zdroj: Jil Sander

    Zvuk Hamburku v módní metropoli. Na soundtracku pracoval Bochum Welt

    Hudební spolupráce s Bochum Welt doprovázela přehlídku pulzujícím soundtrackem, evokujícím hamburské kořeny značky. House zvukové vrstvy podtrhly vizuální čistotu, zatímco sluneční světlo pronikající do sálu zvýrazňovalo kontury siluet. Bellotti propojil tradici a inovaci způsobem, jenž působí přirozeně, bez teatrálních gest. Kolekce SS26 tak otevírá novou éru, v níž se Jil Sander vrací k esenci svých kódů, ale přesto zůstává připravena na budoucí experimenty.

    Zdroj: Jil Sander

    Debut Simone Bellottiho je tedy deklarací přesnosti, která rezonuje s dnešní touhou po jasně definované estetice. Každý krok na mole vyjadřuje odvahu vytvářet prostor, v němž barva a střih komunikují. Jil Sander SS26 představuje kolekci, jež zůstává v paměti díky vizuálnímu účinku, ale také atmosféře čisté elegance, kterou Bellotti dokázal přetavit v ryze středoevropskou klasiku.

    Zdroje: WWD, Hypebae, YouTube, Instagram

    Prada uvedla kolekci Body of Composition. Vzniká z chaosu dnešního světa

    0
    Prada SS26
    Prada SS26

    Milánské přehlídkové molo se proměnilo v oranžový kaleidoskop, na kterém módní dům Prada odhalil kolekci pro příští jaro a léto. Miuccia Prada a Raf Simons předvedli šatník, jenž dýchá svobodou a současně pracuje s laboratorní přesností. Každý look tak působil jako kompozice, jež záměrně porušuje řád a skládá nové proporce. Na přehlídkové dráze se tentokrát zrodila móda připravená na proměnlivost digitálního věku.

    Nejnovější kolekce z dílny Prada s názvem Body of Composition přetavila chaos moderní kultury do šatníku, který se chová jako živý organismus. Uniforma, večerní róba i pracovní oděv sdílely stejné postavení a vytvořily novou gramatiku barevné elegance. Raf Simons hovořil dle webu Dazed o proudu a Miuccia Prada o budoucnosti bez záruk, výsledná kolekce však působila jako promyšlená odpověď na otázku, jak se móda může pohybovat mezi stabilitou a absolutní svobodou.

    Prada jako digitální laboratoř. Módní dům zahalil molo do oranžové

    První pohled patřil prostoru, jehož podlaha zářila sytým oranžovým lakem a odrážela světlo do všech stran. Balonky v barvách mandarinky a krémové vymezily cestu k sáu, kde hosté jako Emma Chamberlain, Sadie Sink či členové skupiny Enhypen sledovali módní remix, který překračoval zvyklosti. Návrhy pluly po ploše, která evokovala digitální laboratoř, a oděvy připomínaly, že krása může vznikat z chybného výpočtu stejně přesvědčivě jako z pečlivého plánu. 

    Zdroj: Prada

    Siluety kolekce pro nadcházející jaro a léto, jako by pracovaly s principem náhodného generátoru. Trojité sukně skládaly různé střihy do jednoho celku, připomínající počítač propojující kódy několika šatníků. Lehké topy držely tvar díky skrytému drátování, které dodalo látce tuhost a současně jemnou pružnost. Pracovní košile doplňovaly úzké kalhoty v odstínech blankytné modři, pudrové modré a khaki. Vrstvení působilo spontánně, přesto neslo jasnou architekturu.

    Barvy budoucnosti? Prada naservírovala indigo, zelenou i žlutou

    Barevná paleta stála mezi indigem, zelení a citronovou žlutí, přičemž jednotlivé tóny se střetávaly v dynamických kontrastech. Saténové rukavice v blankytných a olivových odstínech stoupaly po pažích a vytvářely dojem pokračování. Drobné erby zdobily hrudě a miniaturní braletky vyvažovaly bezforemné trenčkoty. Návrhy fungovaly jako výrok o pohybu a adaptabilitě, čímž Prada podtrhla myšlenku, že oblečení může žít vlastním životem bez nutnosti pevného zařazení.

    Zdroj: Prada

    Hudební doprovod, který tvořily elektronické tóny, podpořil lehce futuristickou atmosféru. Hosté se tak ocitli v prostředí, kde se setkávala intelektuální hra s vizuálně atraktivní energií. Modelky Julia Nobis, Erin O’Connor či Loli Bahia přinesly na molo různé generace modelingových ikon. Módní dům Prada tím zdůraznil kontinuitu a otevřenost k různým interpretacím. Každý krok po oranžovém laku hovořil o nekonečné variabilitě nadčasového stylu.

    Miuccia a Raf uvádí novou formu svobody. Inovace vychází z intuice

    Miuccia Prada pro server WWD zdůraznila, že řada odráží současný svět a hledá nové způsoby, jak vnímat ženskou sílu. Raf Simons doplnil myšlenku uniformou, spojující krásu, eleganci a odhodlání. Kolekce nevytváří uzavřený soubor looků, ale mapu možností, kterou lze číst pokaždé jinak. Prada tak ukazuje, že móda může reagovat na kulturní přetížení zjednodušením, jenž vede k větší svobodě, ale stále neztrácet svou intelektuální ostrost. Výsledek je vizí budoucnosti, kde se každý prvek může stát novým začátkem a každá žena může přetvářet svůj vzhled dle rytmu vlastního života.

    Ve světě, kde algoritmy určují trendy a preference, Prada přichází jako připomínka, že skutečná inovace vychází z lidské intuice. Kolekce pracuje s možností chyb, z nichž se rodí originální nápady a nečekané kombinace. Přístup dodává značce novou energii a potvrzuje její postavení mezi nejvlivnějšími hráči světové módy. Přehlídka v Miláně nezůstala pouhou událostí sezóny, ale stala se vizuální mapou, jež otevírá dveře do budoucnosti, kde Prada opět vede módní hru s precizností a pro ni tak typickou fantazií.

    Zdroje: WWD, Dazed, L’OFFICIEL, Rain, Fashion Network, Instagram, YouTube

    Extrémně dokonalé modelky i virtuální osobní stylisti. AI ovládla fashion svět

    0
    Seraphinne Vallora AI model
    Seraphinne Vallora AI model

    Zdá se, že se AI stává novou hvězdou módních akcí. Ralph Lauren debutoval v New Yorku s konverzačním asistentem, jenž zákazníkům radí, jak kombinovat jednotlivé kousky oblečení, zatímco startupy Vivrelle a Glance AI nabídly virtuální stylisty a digitální zkoušení outfitů. Spolu s fascinací z nových možností ale přicházejí i obavy, že umělá inteligence může v módním světě ohrozit ty, kteří byli dosud jeho tváří.

    Zatímco ještě nedávno se luxusní značky k AI stavěly spíše zdrženlivě, letošní Newyorský týden módy ukázal posun. Ralph Lauren, který už před 25 lety patřil k průkopníkům online prodeje, potvrzuje své místo v čele technologického pokroku. Jeho nový AI asistent s názvem Ask Ralph spadá pod mobilní aplikaci značky a funguje jako zákazníkovi neustále dostupný digitální stylista. Nabízí módní tipy a dokáže poradit s konkrétními dotazy, třeba s čím kombinovat námořnicky modré sako, ale také s obecnějšími otázkami, například které barvy spolu pěkně ladí.

    Zdroj: Ralph Lauren

    „Chceme lidem dodat sebevědomí, aby mohli žít lepší život. Nástroj vytváří propojení se zákazníkem, bere oblečení, které samo o sobě nic neznamená a pomáhá mu dát osobní rozměr. Jako byste měli Ralpha neustále po ruce,“ vysvětlil syn zakladatele značky a šéf inovací brandu David Lauren. Pro New York Magazine pak dodal, že součástí módy je vystavovat se novinkám a vyvíjet se.

    AI stylisty nabízejí i menší hráči. Zřejmě jich bude přibývat

    Vedle Ralpha Lauren zkoušejí nové možnosti i menší hráči. Vivrelle, známá jako platforma pro pronájem designérských kabelek, představila AI stylistku Ellu. Nabízí personalizované módní tipy a doporučuje jak produkty značky, tak oblečení od partnerů jako Revolve či FWRD. Startup Glance AI zase při Newyorském týdnu módy uspořádal pop-up, kde si návštěvníci mohli nahrát selfie, nechat si vygenerovat AI outfity inspirované newyorským stylem a nakoupit je z nabídky více než 400 značek. Je možné, že podobné služby se brzy stanou standardem.

    Zdroj: Glance AI

    Umělá modelka v módní bibli. Jde o začátek trendu?

    Zatímco u personalizovaných AI stylistů převládá spíš kladná reakce, modelky stvořené pomocí umělé inteligence vzbuzují obrovské kontroverze. Pozdvižení v módní branži v létě vyvolala značka Guess, jež svou summer kolekci prezentovala právě na AI modelce. Inzerát vyšel v módní bibli Vogue, což podle některých kritiků posvětilo trend, který může mít vážné dopady nejen na skutečné modelky.

    Část problému spočívá v tom, že AI modelky jsou na rozdíl od těch z masa a kostí bezproblémové, nemají lepší a horší dny, nevyžadují přesuny po světě, ani speciální podmínky. Nejde ale jen o modelky. Pokud je umělá inteligence schopná generovat dokonalé fotografie bez potřeby skutečných kadeřníků, vizážistů, fotografů či produkčních týmů, nebudou módní časopisy či značky takové snímky zařazovat raději už jen proto, že pro ně znamenají výrazně nižší náklady?

    Zdroj: Seraphinne Vallora

    Tvůrci AI modelek uklidňují. Umělá inteligence má sloužit jako doplněk

    Za AI modelkami pro Guess stojí španělská technologická firma Seraphinne Vallora. Její zakladatelky v debatě po vydání inkriminovaného čísla Vogue odmítly, že by připravovaly lidi o práci a tvrdí, že jejich technologie je „doplněk, nikoli náhrada“ modelek. Valentina Gonzalez a Andreea Petrescu pak rovněž zdůraznily, že při přípravě AI kampaní využívají reálné modelky a fotografy, aby bylo možné nasimulovat, jak zvolené outfity vypadají ve skutečnosti.

    A co diverzita? Tu prý současné AI nástroje zatím neumí

    Jenže při pohledu na AI modelky v letní kampani Guess i na instagramový účet Seraphinne Vallora se nabízí otázka, kam se poděla diverzita, na kterou se fashion průmysl poslední roky zaměřoval. Umělou inteligencí stvořené tváře jsou dokonalé a těla štíhlá a bílá, což podle kritiků posiluje západní ideály krásy. Specialistky na AI kampaně ze Seraphinne Vallora navíc přilily olej do ohně, když prohlásily, že technologie, již používají, zatím neumí modelky s většími těly.

    Bouřlivá debata po vydání Vogue nyní trochu utichla a můžeme jen spekulovat, co si z ní módní časopisy a fashion brandy odnesou. Móda odjakživa pracovala s emocemi a potřebovala budovat silný vztah mezi značkou a zákazníkem. Možná se ukáže, že virtuální personalizovaní asistenti dokážou tento vztah prohlubovat, kdežto dokonalé odlidštěné modelky mu spíše uškodí. Jisté prozatím je, že AI už se v módním světě pevně usadila a bude potřeba s ní počítat.

    Zdroje: The Time, Dazed Digital, BBC, New York Post, Los Angeles Times, Instagram, YouTube