Více

    ― Reklama ―

    Umělá inteligence vtrhla do fashion průmyslu jako velká voda a začala ho zásadně měnit. Velké i menší značky hledají cesty, jak AI co nejlépe využívat ve svůj prospěch. Ukazuje se, že se jedná nejen o cestu k větší efektivitě, ale také způsob jak být společensky zodpovědnější. Zákazníci tak získají spoustu výhod, například snadnější on-line nakupování.

    První reakcí na ofenzivu AI v kreativních odvětvích byl strach. Nesebere umělá inteligence práci nadaným umělcům už jen proto, že její fantazie je bez hranic, a navíc dokáže „vyplivnout“ desítky řešení prakticky okamžitě? Nebudou návrháři zbyteční? Letošní rok ukazuje, že žádnou pohromu podobného typu očekávat nemusíme. AI se stala užitečným pomocníkem v denním chodu módních značek.

    Umělá inteligence dokáže předpovědět trendy. Navíc výrazně zkrátí kreativní proces

    Značky využívají AI k usnadnění procesů navrhování. Na základě zadaných podnětů tak vygenerují obrázky oblečení, které vizualizují různé materiály a vzory. Návrháři tak okamžitě vidí, co s čím ladí a jak může vypadat reálný výsledek. Šetří tím čas i energii, brainstorming a porady tak mohou být o poznání kratší. Práce na kreativní zakázce je přitom jasně rozdělená.

    Zdroj: AI Fashion Week, Maria Vinagre, Barbara Fumarola

    Umělá inteligence dokáže navíc rychle zpracovávat rozsáhlé soubory dat, na základě jejich analýzy identifikovat nové trendy a následně navrhovat inovativní prvky designu. Samotní umělci pak přinášejí hloubku v podobě emoční inteligence, kulturního povědomí a porozumění lidské zkušenosti. Ukázkou, jak může kreativita podpořená AI vypadat, byl už druhý ročník AI Fashion Weeku.

    Zisky módního průmyslu se zřejmě zvýší. Omezení nadprodukce uleví planetě

    Ukazuje se navíc, že módní průmysl může díky AI vydělávat více. Zároveň ale zvládne snižovat negativní dopady na životní prostředí, které bývají častým terčem kritiky. Už je to i vyčísleno, poradenská společnost McKinsey loni předpověděla, že umělá inteligence by mohla v příštích třech až pěti letech zvýšit provozní zisky módního a luxusního sektoru o 150 až 275 miliard dolarů.

    Díky lepšímu predikování trendů a upravení dodavatelského řetězce, k čemuž značky AI rovněž využívají, se totiž dá výrazně snížit jinak škodlivá nadprodukce. Zjednodušeně řečeno, móda má díky novým technologiím nastartováno k tomu, aby lépe odpovídala zákaznickému očekávání. Odborníci předpovídají, že na skládce skončí méně nikým nechtěného oblečení.

    Spokojenější zákazník vrací méně zboží. AI umí poradit s barvou i střihem

    K větší zákaznické spokojenosti, a tím pádem menšímu plýtvání, mají přispět i nástroje založené na AI určené přímo zákazníkům. Existují virtuální stylisté, kteří poradí, jaké barvy jdou nejlépe k pleti daného zákazníka. Jiní se věnují hledání vhodných střihů nebo na základě zadaných mír dodají seznam značek, jež dotyčnému dokonale sednou. To všechno by mělo vést k efektivnějšímu on-line nakupování bez nadměrného vracení nepadnoucího zboží.

    Zdroje: BBC, Financial Times, Guardian, Built it, Premiere Vision, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Umělá inteligence mění módní byznys. Podporuje kreativitu a snižuje plýtvání

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Umělá inteligence vtrhla do fashion průmyslu jako velká voda a začala ho zásadně měnit. Velké i menší značky hledají cesty, jak AI co nejlépe využívat ve svůj prospěch. Ukazuje se, že se jedná nejen o cestu k větší efektivitě, ale také způsob jak být společensky zodpovědnější. Zákazníci tak získají spoustu výhod, například snadnější on-line nakupování.

    - Reklama -

    První reakcí na ofenzivu AI v kreativních odvětvích byl strach. Nesebere umělá inteligence práci nadaným umělcům už jen proto, že její fantazie je bez hranic, a navíc dokáže „vyplivnout“ desítky řešení prakticky okamžitě? Nebudou návrháři zbyteční? Letošní rok ukazuje, že žádnou pohromu podobného typu očekávat nemusíme. AI se stala užitečným pomocníkem v denním chodu módních značek.

    Umělá inteligence dokáže předpovědět trendy. Navíc výrazně zkrátí kreativní proces

    Značky využívají AI k usnadnění procesů navrhování. Na základě zadaných podnětů tak vygenerují obrázky oblečení, které vizualizují různé materiály a vzory. Návrháři tak okamžitě vidí, co s čím ladí a jak může vypadat reálný výsledek. Šetří tím čas i energii, brainstorming a porady tak mohou být o poznání kratší. Práce na kreativní zakázce je přitom jasně rozdělená.

    Zdroj: AI Fashion Week, Maria Vinagre, Barbara Fumarola

    - Reklama -

    Umělá inteligence dokáže navíc rychle zpracovávat rozsáhlé soubory dat, na základě jejich analýzy identifikovat nové trendy a následně navrhovat inovativní prvky designu. Samotní umělci pak přinášejí hloubku v podobě emoční inteligence, kulturního povědomí a porozumění lidské zkušenosti. Ukázkou, jak může kreativita podpořená AI vypadat, byl už druhý ročník AI Fashion Weeku.

    Zisky módního průmyslu se zřejmě zvýší. Omezení nadprodukce uleví planetě

    Ukazuje se navíc, že módní průmysl může díky AI vydělávat více. Zároveň ale zvládne snižovat negativní dopady na životní prostředí, které bývají častým terčem kritiky. Už je to i vyčísleno, poradenská společnost McKinsey loni předpověděla, že umělá inteligence by mohla v příštích třech až pěti letech zvýšit provozní zisky módního a luxusního sektoru o 150 až 275 miliard dolarů.

    Díky lepšímu predikování trendů a upravení dodavatelského řetězce, k čemuž značky AI rovněž využívají, se totiž dá výrazně snížit jinak škodlivá nadprodukce. Zjednodušeně řečeno, móda má díky novým technologiím nastartováno k tomu, aby lépe odpovídala zákaznickému očekávání. Odborníci předpovídají, že na skládce skončí méně nikým nechtěného oblečení.

    Spokojenější zákazník vrací méně zboží. AI umí poradit s barvou i střihem

    K větší zákaznické spokojenosti, a tím pádem menšímu plýtvání, mají přispět i nástroje založené na AI určené přímo zákazníkům. Existují virtuální stylisté, kteří poradí, jaké barvy jdou nejlépe k pleti daného zákazníka. Jiní se věnují hledání vhodných střihů nebo na základě zadaných mír dodají seznam značek, jež dotyčnému dokonale sednou. To všechno by mělo vést k efektivnějšímu on-line nakupování bez nadměrného vracení nepadnoucího zboží.

    Zdroje: BBC, Financial Times, Guardian, Built it, Premiere Vision, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Filmový festival v Cannes letos přitvrdil. Představil nový dress code

    Po uplynulém Met Gala přichází na řadu další důležitá událost módního světa. V úterý odstartoval filmový festival v Cannes, na který tradičně upírají zrak nejen filmoví, ale také módní nadšenci. Letošní 78. ročník však doprovází nečekané změny. Organizátoři akce totiž oznámili nový dress code, zakazující mimo jiné "nude dress" nebo dlouhé vlečky.

    Doja Cat pod drobnohledem. Jak se z popové ikony stal kontroverzní symbol drzosti?

    Doja Cat, která dřív zpívala o tom, že je "Boss Bitch", dnes působí spíš jako královna temnoty, co s úsměvem přebírá otěže chaosu. Zářila v popu, hrála podle pravidel, ale od určitého momentu začala psát úplně jiný příběh. A ten je mnohem zajímavější. Někdy se zkrátka vyplatí říct jedno velké "ne" svému starému já. Zpěvačka je živoucím důkazem.

    Jaro přeje odvážným. Nadešel nejvyšší čas na micro mini sukně

    Extra krátká verze mini sukní ovládá módní scénu již od roku 2022, kdy se poprvé objevila na světových runwayích. Takzvanou micro mini skirt sice dostala do popředí značka Miu Miu, postupně ji však převzaly rovněž ostatní módní domy. Prosluněné jarní dny proto nabízí ideální příležitost vyzkoušet kousek, který žebříčky trendů jen tak neopustí.

    Glenn Martens zná deadline. Debut pro Maison Margiela odhalí v červenci

    Módní dům Maison Margiela oznámil letos v lednu po roce čekání svého nového kreativního ředitele. Po proslulém návrháři Johnu Galliano ho povede designér a soušasný šéf Diesel Glenn Martens. Zástupci značky však nyní odhalili, kdy představí svou debutovou kolekci. Haute couture řadu pro podzim 2025 zveřejní na červencovém fashion weeku v Paříži.

    Opustí Maria Grazia Chiuri vedení Dior? Módní dům vyhlíží revoluci

    Módní svět v posledním roce zaznamenal více změn ve vedení luxusních značek než za poslední dekádu. Značky reagují na trvající ekonomickou krizi a sílící konkurenci a usilují o nápomocný "wow" efekt schovaný za výměnou kreativních ředitelů. Média spekulují o tom, že na stejný osud nyní čeká rovněž kreativní ředitelka Dior, návrhářka Maria Grazia Chiuri.

    Móda v kostce: Chanel přetavil N°5 do šperků a Claudia Schiffer vítá léto s Chloé

    Módní značky už se nemohou dočkat léta. Důkazem je první "high summer" kampaň návrhářky Chemeny Kamali pro Chloé, představující Claudii Schiffer. Prosluněné měsíce vítá i Dior, chystající speciální pop-upy pod záštitou kolekce Dioriviera. Společnost Mango mezitím odhalila spolupráci s modelkou Kaiou Gerber a Chanel uvedl kolekci šperků N°5.

    Zaplavte si v luxusu. O příští dovolené rozhodnou nejkrásnější hotelové bazény

    Hřejivé sluneční paprsky na kůži, chladivé pití v ruce a božský klid. Tak by vypadal ideální scénář nejednoho léta. Pokud plánujete vyjet za hranice a navštívit prvotřídní hotely, možná oceníte inspiraci na zařízení s nejkrásnějšími bazény. Polehávání u blankytně modré vody a možnost ochladit se kdykoliv se vám zlíbí totiž umí nastartovat ten správný relax.

    Už máte rozvod na to do listu? Trend nabádá k jeho plánování roky dopředu

    Ač často nepříjemným způsobem, rozvod patří do života nemalého procenta lidí. Naštěstí se v posledních letech nejedná o takové stigma, jako tomu bylo v minulém století. Trend je nyní přesně opačný. Nejen, že se rozvody dějí, dokonce se plánují dopředu. Vyvstává tak zcela nová otázka, a to, jestli ke vztahům obecně nemáme poněkud laxní přístup.

    Letošní ročník Met Gala nezklamal. Hvězdy nabídly looky „ušité na míru“

    První květnové pondělí je už od 90. let nenávratně spojeno s největší módní událostí roku. Met Gala slouží nejen jako slavnostní zahájení výstav Kostýmního institutu Metropolitního uměleckého muzea v New Yorku, ale rovněž jako vrchol módy červených koberců. Výjimkou nebyl ani letošní ročník, jehož dress code nesl název "Na míru pro vás".

    TikTok trend láká na temnou ženskou energii. Ukrývá feministický twist

    Letošní rok definuje maximalismus. Není tedy divu, že se projevil rovněž na populární platformě TikTok. Postupně nabral mnoho podob, aktuálně se ovšem převtělil do takzvané dark feminine energy, v překladu temné ženské energie. Jedná se o trendy feministickou estetiku, nabádající uživatelky k tomu, aby se nebály prosazovat své touhy a potřeby.

    Londýnské muzeum vzdá hold filmové módě. Odkryje kostýmní couture

    Filmové kostýmy často vyžadují stejnou pozornost jako ty nejprestižnější haute couture róby. Záleží u nich na každém detailu, tvořícím postavu i příběh. Také proto se na kostýmní tvorbu zaměří nadcházející výstava z dílny londýnského Fashion and Textile Museum. Poodkryje oponu snímků jako Pokoj s vyhlídkou nebo Piráti z Karibiku.

    Když zdi nahradí světlo. „Shadowless Church“ přináší do Číny kousek Provence

    Uprostřed levandulových polí v čínském Pengshanu, nedaleko Čcheng-tu, stojí stavba, která vypadá jako z jiného světa. Shadowless Church, tedy „kostel bez stínu“ je architektonický zázrak, spojující francouzský šarm, čínskou preciznost a ekologické myšlení do dechberoucího celku. Minimalistický design se v něm snoubí s romantikou a světlo se stává hlavním stavebním materiálem.

    Vaginální pohoda i konec nadýmání. Vitamínoví gumídci slibují víc než mohou splnit

    Dospělí po celém světě zajásali, když zjistili, že nemusí navzdory svému věku opustit gumové medvídky. Moderní vitamíny se totiž začaly vyrábět přesně v těchto formách a dávno už tak necílí jen na děti. Sladké, žvýkací a dokonale barevné dobroty, které mají pomáhat se stresem, spánkem i nadýmáním? Sen. Dokud se nepodíváte na složení.

    Pedro Pascal oslovil módní scénu. Hvězda The Last of Us mění pravidla hry

    Existuje jen pár celebrit, které se nebojí svou slávu využít k bourání zavedených pravidel. Už pár let je jasné, že k nim patří rovněž herec a hvězda seriálu The Last of Us Pedro Pascal. Své místo mezi módními ikonami potvrdil nedávným lookem, do něhož zapojil kožené kozačky nad kolena. Miláček internetu je proto nejnovější obsesí módní scény.

    Móda jako politický statement. Co znamenají trička Protect the Dolls?

    Sociální sítě v posledních týdnech zaplavila nepřehlédnutelná trička s nápisem Protect the Dolls. Pozornost na ně přitáhnuli Pedro Pascal a Tilda Swinton nebo popový zpěvák Troye Sivan. Virální úspěch však jejich autor, mladý návrhář Conner Ives, nečekal. Návrh, který vznikl jako jeho první politický statement, oblékl na defilé své nedávné show.

    Boho styl není jen pro „hippies“. Nebojte se propadnout staronové obsesi

    Boho styl. Synonymum svobody, nespoutanosti a romantiky se opět vrací na výsluní. Ale co když se nechceme oblékat jako moderní hippie od hlavy až k patě? Co když nás láká poetika, ale zároveň si zakládáme na čisté a střídmé estetice? Boho nemusí vždy znamenat maximalismus. Lze ho uchopit i jinak. Minimalisticky, sofistikovaně a nadčasově.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―