Více

    ― Reklama ―

    Umělá inteligence vtrhla do fashion průmyslu jako velká voda a začala ho zásadně měnit. Velké i menší značky hledají cesty, jak AI co nejlépe využívat ve svůj prospěch. Ukazuje se, že se jedná nejen o cestu k větší efektivitě, ale také způsob jak být společensky zodpovědnější. Zákazníci tak získají spoustu výhod, například snadnější on-line nakupování.

    První reakcí na ofenzivu AI v kreativních odvětvích byl strach. Nesebere umělá inteligence práci nadaným umělcům už jen proto, že její fantazie je bez hranic, a navíc dokáže „vyplivnout“ desítky řešení prakticky okamžitě? Nebudou návrháři zbyteční? Letošní rok ukazuje, že žádnou pohromu podobného typu očekávat nemusíme. AI se stala užitečným pomocníkem v denním chodu módních značek.

    Umělá inteligence dokáže předpovědět trendy. Navíc výrazně zkrátí kreativní proces

    Značky využívají AI k usnadnění procesů navrhování. Na základě zadaných podnětů tak vygenerují obrázky oblečení, které vizualizují různé materiály a vzory. Návrháři tak okamžitě vidí, co s čím ladí a jak může vypadat reálný výsledek. Šetří tím čas i energii, brainstorming a porady tak mohou být o poznání kratší. Práce na kreativní zakázce je přitom jasně rozdělená.

    Zdroj: AI Fashion Week, Maria Vinagre, Barbara Fumarola

    Umělá inteligence dokáže navíc rychle zpracovávat rozsáhlé soubory dat, na základě jejich analýzy identifikovat nové trendy a následně navrhovat inovativní prvky designu. Samotní umělci pak přinášejí hloubku v podobě emoční inteligence, kulturního povědomí a porozumění lidské zkušenosti. Ukázkou, jak může kreativita podpořená AI vypadat, byl už druhý ročník AI Fashion Weeku.

    Zisky módního průmyslu se zřejmě zvýší. Omezení nadprodukce uleví planetě

    Ukazuje se navíc, že módní průmysl může díky AI vydělávat více. Zároveň ale zvládne snižovat negativní dopady na životní prostředí, které bývají častým terčem kritiky. Už je to i vyčísleno, poradenská společnost McKinsey loni předpověděla, že umělá inteligence by mohla v příštích třech až pěti letech zvýšit provozní zisky módního a luxusního sektoru o 150 až 275 miliard dolarů.

    Díky lepšímu predikování trendů a upravení dodavatelského řetězce, k čemuž značky AI rovněž využívají, se totiž dá výrazně snížit jinak škodlivá nadprodukce. Zjednodušeně řečeno, móda má díky novým technologiím nastartováno k tomu, aby lépe odpovídala zákaznickému očekávání. Odborníci předpovídají, že na skládce skončí méně nikým nechtěného oblečení.

    Spokojenější zákazník vrací méně zboží. AI umí poradit s barvou i střihem

    K větší zákaznické spokojenosti, a tím pádem menšímu plýtvání, mají přispět i nástroje založené na AI určené přímo zákazníkům. Existují virtuální stylisté, kteří poradí, jaké barvy jdou nejlépe k pleti daného zákazníka. Jiní se věnují hledání vhodných střihů nebo na základě zadaných mír dodají seznam značek, jež dotyčnému dokonale sednou. To všechno by mělo vést k efektivnějšímu on-line nakupování bez nadměrného vracení nepadnoucího zboží.

    Zdroje: BBC, Financial Times, Guardian, Built it, Premiere Vision, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Lucie Vavriková
    Lucie Vavrikováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých textech věnuje módním jevům s analytickým přesahem, zkoumá estetiku aktuálních trendů, jejich symboliku i společenské souvislosti. Sleduje přehlídky, červené koberce i kostýmy v seriálech, ale nejvíc ji zajímá, co nám móda říká o světě, ve kterém žijeme. Je vystudovaná novinářka, začínala ve zpravodajské redakci, věnovala se zejména zdravotnickým a sociálním tématům.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Umělá inteligence mění módní byznys. Podporuje kreativitu a snižuje plýtvání

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Umělá inteligence vtrhla do fashion průmyslu jako velká voda a začala ho zásadně měnit. Velké i menší značky hledají cesty, jak AI co nejlépe využívat ve svůj prospěch. Ukazuje se, že se jedná nejen o cestu k větší efektivitě, ale také způsob jak být společensky zodpovědnější. Zákazníci tak získají spoustu výhod, například snadnější on-line nakupování.

    - Reklama -

    První reakcí na ofenzivu AI v kreativních odvětvích byl strach. Nesebere umělá inteligence práci nadaným umělcům už jen proto, že její fantazie je bez hranic, a navíc dokáže „vyplivnout“ desítky řešení prakticky okamžitě? Nebudou návrháři zbyteční? Letošní rok ukazuje, že žádnou pohromu podobného typu očekávat nemusíme. AI se stala užitečným pomocníkem v denním chodu módních značek.

    Umělá inteligence dokáže předpovědět trendy. Navíc výrazně zkrátí kreativní proces

    Značky využívají AI k usnadnění procesů navrhování. Na základě zadaných podnětů tak vygenerují obrázky oblečení, které vizualizují různé materiály a vzory. Návrháři tak okamžitě vidí, co s čím ladí a jak může vypadat reálný výsledek. Šetří tím čas i energii, brainstorming a porady tak mohou být o poznání kratší. Práce na kreativní zakázce je přitom jasně rozdělená.

    Zdroj: AI Fashion Week, Maria Vinagre, Barbara Fumarola

    - Reklama -

    Umělá inteligence dokáže navíc rychle zpracovávat rozsáhlé soubory dat, na základě jejich analýzy identifikovat nové trendy a následně navrhovat inovativní prvky designu. Samotní umělci pak přinášejí hloubku v podobě emoční inteligence, kulturního povědomí a porozumění lidské zkušenosti. Ukázkou, jak může kreativita podpořená AI vypadat, byl už druhý ročník AI Fashion Weeku.

    Zisky módního průmyslu se zřejmě zvýší. Omezení nadprodukce uleví planetě

    Ukazuje se navíc, že módní průmysl může díky AI vydělávat více. Zároveň ale zvládne snižovat negativní dopady na životní prostředí, které bývají častým terčem kritiky. Už je to i vyčísleno, poradenská společnost McKinsey loni předpověděla, že umělá inteligence by mohla v příštích třech až pěti letech zvýšit provozní zisky módního a luxusního sektoru o 150 až 275 miliard dolarů.

    Díky lepšímu predikování trendů a upravení dodavatelského řetězce, k čemuž značky AI rovněž využívají, se totiž dá výrazně snížit jinak škodlivá nadprodukce. Zjednodušeně řečeno, móda má díky novým technologiím nastartováno k tomu, aby lépe odpovídala zákaznickému očekávání. Odborníci předpovídají, že na skládce skončí méně nikým nechtěného oblečení.

    Spokojenější zákazník vrací méně zboží. AI umí poradit s barvou i střihem

    K větší zákaznické spokojenosti, a tím pádem menšímu plýtvání, mají přispět i nástroje založené na AI určené přímo zákazníkům. Existují virtuální stylisté, kteří poradí, jaké barvy jdou nejlépe k pleti daného zákazníka. Jiní se věnují hledání vhodných střihů nebo na základě zadaných mír dodají seznam značek, jež dotyčnému dokonale sednou. To všechno by mělo vést k efektivnějšímu on-line nakupování bez nadměrného vracení nepadnoucího zboží.

    Zdroje: BBC, Financial Times, Guardian, Built it, Premiere Vision, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Ovocné pobláznění pokračuje. Letošní léto voní jako guava

    V současné době už nikoho nepřekvapí, že make-up trendy pravidelně diktují různé druhy ovoce. Jinak tomu není ani letošní léto, jenž se ponese v duchu exotické guavy. Ovoce láká nejen na svou jemně růžovou barvu, ideální pro odstíny tvářenek a šťavnatých lesků na rty, ale také nezaměnitelnou čerstvou vůni prosluněných letních dní.

    Móda v kostce: Prada čelí skandálu a Gucci opět verbuje Miley Cyrus

    Prada čelí kritice kvůli sandálům z pánské kolekce pro rok 2026. Vychází totiž z tradiční indické obuvi, což ovšem značka zpočátku nepřiznala. Gucci si pro propagaci nového parfému Gucci Flora opět přizval Miley Cyrus a Louis Vuitton v Šanghaji otevřel novou vlajkovou loď, a to doslova. Panenky Bratz odhalily spolupráci s Jean Paul Gaultier.

    Letošní pánské střihy ctí retro. Přesto hrají dle moderních pravidel

    Oblíbené pánské střihy roku 2025 hledají nostalgickou inspiraci u hudebních hvězd z ikonických devadesátek. Účesy, které generace našich rodičů považuje za přežitek, slaví návrat v moderním stylu. „Modcut“, pěšinka uprostřed i „baby mullet“ opět dokazují, že retro může vypadat stylově. V tomto případě stačí jen šikovný kadeřník.

    Jelly sandals opět na scéně. Módní svět pohlcuje hluboká nostalgie

    Už od začátku letošního roku je jasné, jaký vliv definuje letošní trendy. Jistá cykličnost patřila k módnímu světu odnepaměti, rok 2025 však naplno uchvátila nostalgie. Do šatních skříní se vkrádá touha po hravosti, dávné nevinnosti a autenticitě, které spojujeme s již zapomenutými kousky. Důkazem je i návrat klasických jelly sandals.

    Make-up ovládla znamení zvěrokruhu. Léto diktuje hravé experimenty

    Generace Z prahne po autenticitě, personalizaci a individuálních zážitcích. Její potřeby odráží rovněž současné trendy, například v podobě hravých přívěsků. Touha po jedinečnosti ovšem prostoupila i do světa make-upu. Není proto překvapením, že létu povládne takzvaný astrology make-up, tedy look odkazující na znamení zvěrokruhu.

    Paříž přebírá štafetu. Fashion week odstartoval Louis Vuitton i Saint Laurent

    Po Milánském týdnu pánské módy přichází na řadu Paříž. Francouzská metropole se v úterý zaplnila milovníky módy, vyhlížejícími hned několik očekávaných přehlídek. Fashion week odstartoval mimo jiné módní dům Louis Vuitton, jenž tentokrát čerpal inspiraci z Indie. Úspěšnou show plnou lákavé palety barev představil také Saint Laurent.

    Jeden velký festival. Outfity na letní koncerty vybízí k hravosti

    Festivalový dress code se za poslední roky výrazně posunul. Klasické šortky a květinové věnečky svoji slávu už zažily, přesto pořád platí, že festival je místo pro vyjádření kreativity. Naštěstí existuje mnoho různých stylů, kterými se inspirovat, aniž by bylo nutno slevovat třeba i z nároků na pohodlí. Stačí si vybrat pro vás perfektní estetiku.

    Chcete se oblékat jako princezna Diana? Nikdy to nebylo jednodušší

    Existují módní ikony, jejichž styl neztrácí dech ani dekády po jejich odchodu. Princezna Diana patří k těm, které se nevpisují jen do historie šlechtických rodů, ale i do šatníků žen napříč generacemi. Její kombinace elegance, odvahy a autenticity nastavila laťku tak vysoko, že dodnes inspiruje módní návrháře, celebrity i milovníky módy. Nyní přichází okamžik, kdy se od inspirace můžete posunout k realitě. Aukční dům Julien’s Auctions nabízí šaty, kabáty a doplňky, kdysi patřící Dianě.

    Milán zatáhl módní oponu. Pánská móda putuje do Paříže

    Milánský menswear týden módy skončil několika vysoce očekávanými přehlídkami. I když samotný Giorgio Armani nemohl na odhalení své kolekce dorazit, přesto přihlížející více než ohromilo. Dojem zanechala také show z dílny britské značky Dunhill a pánská řada Vivienne Westwood. Milán tak předal štafetu Paříži, kde týden módy pokračuje.

    Na prstech lžičky, na krku nesourodé perly. V létě zazáří šperky s historií

    Letos v létě se tradice setká s individualitou. Čím větší příběh se za šperkem skrývá, tím lépe. V popředí stojí kousky spojené s bohatou historií, ať už jde o původně zásnubní prsteny ze lžiček, perly staré několik tisíciletí, nebo výrazné náramky inspirované starověkými civilizacemi. S letošními trendy šperky podpoříte udržitelnost, ale zároveň najdete prostor pro hravost a doplnění osobitého stylu. 

    Výstup z komfortní zóny. Make-up tutoriály nabourají zavedenou rutinu

    Zavedená rutina má své kouzlo. Ale stejně jako máme s nově přicházející sezónou tendence obměnit šatník, i kosmetická taštička si občas žádá čerstvý impulz. Na stálicích není nic špatného, ale make-up často nabízí víc, než na co jsme byly celé ty roky zvyklé. S vystoupením z komfortní zóny pomohou drobnosti, ale také trendy TikTok video.

    Milán zaplavila pánská móda. Ohromila Prada, Dolce & Gabbana i Armani

    Pánská móda zná trendy příštího roku. Koncem minulého týdne odstartoval v Miláně menswear fashion week a nabídl módní scéně hned několik dechberoucích přehlídek. Módní domy jako Prada, Dolce & Gabbana a Emporio Armani nabídly vhled do roku 2026. Budoucí léto vidí jako kombinaci sporty chic, italské elegance a nadčasových střihů.

    Dovolená bez kompromisů. Objevte stylové a bezpečné destinace pro sólo cestovatelky

    Sedíte na terase s výhledem na oceán, na kůži vás hřejí sluneční paprsky a nikdo po vás nic nechce. Sólo cestování se stává nejen mezi ženami stále oblíbenějším. Jde totiž o cenný čas, který trávíte vlastním tempem a máte možnost napojit se znovu sami na sebe. Zároveň je to ale velký krok, který vyžaduje odvahu vystoupit z komfortní zóny. Pohodlnosti se ale vzdávat nemusíte. Pokud vyberete správnou destinaci, dovolená bude naplněna pohodou, klidem a pocitem bezpečí.

    Hydratace s elegancí. Zažeňte žízeň trendy letními drinky

    Horké letní dny s sebou nenesou pouze vysněné momenty u pláže či bazénu, ale také nepříjemnosti spojené s rychle stoupajícími teplotami. Zpříjemněte si teplé měsíce trendy drinky, které kromě hydratace ukrývají i další výhody. Ochlaďte se domácí kombuchou, zmraženými zázvorovými "panáky" nebo koktejly, ukrývajícími elektrolyty.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―