Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pravidla etikety nám někdy mohou přijít přehnaná. Pravdou však je, že jejich dodržování je ve společnosti ceněno, leckdy přímo vyžadováno. Je tedy na čase odhodit předsudky o případné trapnosti a ponořit se do elegantních vzorců, které nám etiketa nabízí. Naučte se třeba, jak se správně chovat v přítomnosti sklenice na víno.

    Všichni jsme slyšeli o slušném otevírání dveří či vhodném nabízení tykání. Pravidla etikety však zasahují do každodenního života častěji, než byste si mysleli. Určují pravidla oblékání, dávání dárků i chování v restauraci. Moderní etiketa navíc nabízí čerstvý pohled, nemusíte se tedy obávat zastaralých příkazů. Věděli jste třeba, že i držení sklenky na alkohol má své zásady?

    Etiketa myslí na vše. Barva vína vám určí správný úchop sklenice

    Sklenic na alkoholické nápoje existuje mnoho. Nejvíce pravidel týkajících se jejich držení má ale zcela určitě ta na víno. Hlavním doporučením je, abyste ji nikdy nedrželi za její tělo. Je tomu tak jednak z důvodu estetična, jelikož se nehodí mít sklenici ohmatanou. Důležitým aspektem je ale rovněž teplota vína. Při držení za stopku si totiž tekutinu nezahříváte vlastním dotykem.

    Právě úchop sklenice za stopku má hned několik úrovní, rovněž se odvíjejících od teploty vína. Čím se víno podává vychlazenější, tím níž sklenici držíme. Perlivé víno, nalévané do takzvané flétny, držíme úplně nejníž, u paty sklenice. Víno bílé a růžové chytneme zase za spodní část stopky. Oproti tomu víno červené, které bývá mírně nachlazené, držíme nahoře, u buclaté části sklenice.

    Kdy se hodí říct „Na zdraví!“ a kdy raději nepřiťukávejte

    Nedílnou součástí popíjení vína je pochopitelně i symbolické přiťuknutí. Má být decentní, nikoliv horlivé a hlasité. Nezapomeňte také na oční kontakt. Výjimkou je podzimní burčák, se kterým se nepřiťukává. Až se rozhodnete vína napít, dělejte tak v přiměřených doušcích. Ideálně byste se měli snažit držet přibližně stejné tempo pití jako ostatní v kolektivu. Samozřejmě v limitu svých možností.

    Zdroj: Pexels

    Pokud se účastníte degustace, je vhodné se o pravidlech informovat hlouběji. Jedním z nich je například umírněnost použití parfému. Raději se zcela vyhněte silným vůním, ať nekazíte odhalování chutí při popíjení. Další pravidlo, které se hodí dodržovat i mimo degustace, radí, že bychom měli mít před konzumací vína čistá ústa a ideálně pít ze stejného místa na sklenici. Důvod je opět estetický.

    Pozor, koňakem se neťuká. Sklenici si ale můžete posadit do dlaně

    Na rozdíl od vína nemají ostatní druhy alkoholových nápojů tak přísná pravidla. Míchané drinky se podávají v různých zajímavých nádobách, tvrdý alkohol pak v nižších sklenicích se silným dnem. Výjimku tvoří takzvané napoleonky, tedy sklenice, ze kterých se většinou pije koňak či likér. Při konzumaci je držíme za buclaté tělo a neťukáme s nimi.

    Etiketu je dobré brát jako návod, jak ze společenských akcí získat maximum. Schválně se stavět proti zavedeným pravidlům není většinou cesta, která by dělala milý první dojem. Za drobné chyby vám nikdo hlavu neutrhne. Čas od času může být ale vzdělání v této oblasti příjemným způsobem, jak si život romantizovat a cítit se jako hodnotný člen společnosti.

    Zdroje: Youtube, Pexels, Instagram

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Foto:Pixabay

    Jak na správné popíjení vína radí etiketa. I malé detaily dělají velký dojem

    Pravidla etikety nám někdy mohou přijít přehnaná. Pravdou však je, že jejich dodržování je ve společnosti ceněno, leckdy přímo vyžadováno. Je tedy na čase odhodit předsudky o případné trapnosti a ponořit se do elegantních vzorců, které nám etiketa nabízí. Naučte se třeba, jak se správně chovat v přítomnosti sklenice na víno.

    Všichni jsme slyšeli o slušném otevírání dveří či vhodném nabízení tykání. Pravidla etikety však zasahují do každodenního života častěji, než byste si mysleli. Určují pravidla oblékání, dávání dárků i chování v restauraci. Moderní etiketa navíc nabízí čerstvý pohled, nemusíte se tedy obávat zastaralých příkazů. Věděli jste třeba, že i držení sklenky na alkohol má své zásady?

    Etiketa myslí na vše. Barva vína vám určí správný úchop sklenice

    Sklenic na alkoholické nápoje existuje mnoho. Nejvíce pravidel týkajících se jejich držení má ale zcela určitě ta na víno. Hlavním doporučením je, abyste ji nikdy nedrželi za její tělo. Je tomu tak jednak z důvodu estetična, jelikož se nehodí mít sklenici ohmatanou. Důležitým aspektem je ale rovněž teplota vína. Při držení za stopku si totiž tekutinu nezahříváte vlastním dotykem.

    Právě úchop sklenice za stopku má hned několik úrovní, rovněž se odvíjejících od teploty vína. Čím se víno podává vychlazenější, tím níž sklenici držíme. Perlivé víno, nalévané do takzvané flétny, držíme úplně nejníž, u paty sklenice. Víno bílé a růžové chytneme zase za spodní část stopky. Oproti tomu víno červené, které bývá mírně nachlazené, držíme nahoře, u buclaté části sklenice.

    Kdy se hodí říct „Na zdraví!“ a kdy raději nepřiťukávejte

    Nedílnou součástí popíjení vína je pochopitelně i symbolické přiťuknutí. Má být decentní, nikoliv horlivé a hlasité. Nezapomeňte také na oční kontakt. Výjimkou je podzimní burčák, se kterým se nepřiťukává. Až se rozhodnete vína napít, dělejte tak v přiměřených doušcích. Ideálně byste se měli snažit držet přibližně stejné tempo pití jako ostatní v kolektivu. Samozřejmě v limitu svých možností.

    Zdroj: Pexels

    Pokud se účastníte degustace, je vhodné se o pravidlech informovat hlouběji. Jedním z nich je například umírněnost použití parfému. Raději se zcela vyhněte silným vůním, ať nekazíte odhalování chutí při popíjení. Další pravidlo, které se hodí dodržovat i mimo degustace, radí, že bychom měli mít před konzumací vína čistá ústa a ideálně pít ze stejného místa na sklenici. Důvod je opět estetický.

    Pozor, koňakem se neťuká. Sklenici si ale můžete posadit do dlaně

    Na rozdíl od vína nemají ostatní druhy alkoholových nápojů tak přísná pravidla. Míchané drinky se podávají v různých zajímavých nádobách, tvrdý alkohol pak v nižších sklenicích se silným dnem. Výjimku tvoří takzvané napoleonky, tedy sklenice, ze kterých se většinou pije koňak či likér. Při konzumaci je držíme za buclaté tělo a neťukáme s nimi.

    Etiketu je dobré brát jako návod, jak ze společenských akcí získat maximum. Schválně se stavět proti zavedeným pravidlům není většinou cesta, která by dělala milý první dojem. Za drobné chyby vám nikdo hlavu neutrhne. Čas od času může být ale vzdělání v této oblasti příjemným způsobem, jak si život romantizovat a cítit se jako hodnotný člen společnosti.

    Zdroje: Youtube, Pexels, Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Bizarní dieta dle Vogue. Sedmdesátky se s poruchami příjmu opravdu nemazlily

    V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―