Více
    Domů Blog Strana 10

    New York zná svůj kalendář. Rýsuje obrysy fashion weeku pro jaro 2026

    0
    NYFW
    NYFW

    Zástupci Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálního pořadatele Newyorského týdnu módy, zveřejnili předběžný rozvrh očekávané události. Fashion week v polovině září představí kolekce pro jaro 2026. Svůj debut tentokrát odhalí devět návrhářů. Chybět naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne nebo Willy Chavarria.

    I když je léto v plném proudu, módní svět už hledí směrem k září, kdy odstartuje série světových týdnů módy. Oficiální pořadatel Newyorského fashion weeku, Council of Fashion Designers of America (CFDA), tak ve středu zveřejnil předběžný rozvrh plánované akce, která odhalí kolekce pro jaro roku 2026. Konat se má od čtvrtka 11. do pondělí 16. září. Běžně přitom začíná v pátek.

    Tentokrát ho odstartuje kolekce z dílny Michael Kors, kterou návrhář představí v 11 hodin ráno. Prozatím ovšem není jasné, jaká show týden módy ukončí. Za pět dní má však svou tvorbu zveřejnit na více než 60 designérů, a to pomocí přehlídek, prezentací nebo speciálních schůzek. Svůj debut pak představí na devět talentů, jako je Amir Taghi, Maria McManus, Nardos nebo Dwarmis.

    Zdroj: Carolina Herrera

    New York je totiž mezi světovými módními metropolemi známý jako úspěšný inkubátor čerstvých návrhářů. Na rozvrhu ovšem zároveň chybí hned několik známých jmen. Značky jako Marc Jacobs, Tommy Hilfiger a Ralph Lauren totiž nadále následují svůj nový zvyk, a to odhalovat kolekce mimo oficiální kalendáře. Na fashion week nedorazí ani Thom Browne a Willy Chavarria.

    Carolina Herrera zamíří do Madridu. New York bude přesto nabitý až k prasknutí

    Z oficiálního rozpisu chybí rovněž Carolina Herrera, tedy módní dům, který New York téměr neopouští. Letos v září však svou řadu pro jaro 2026 odhalí v Madridu, a to dne 18. září. Americká metropole se přesto může pyšnit programem, nabitým až k prasknutí. Své kolekce odhalí značky jako například Altuzzara, Calvin Klein, LaQuan Smith, Luar, Norma Kamali či Prabal Gurung.

    @nyfw we live for the chaos ❤️‍🔥 #nyfw #newyorkfashionweek #behindthescenes #bts #fashionshow #staud ♬ original sound – Gone

    Chybět ovšem nebude ani Sandy Liang, Todd Snyder, Tory Burch, Bevza, Collina Strada nebo Christian Siriano. Mezi mezinárodní společnosti, jež do New Yorku tentokrát dorazí, pak patří především COS, Off-White a Toteme. „Kolekce letošního září reprezentují odolnost a dynamiku New Yorku,“ okomentoval dle serveru WWD událost ředitel iniciativ fashion weeku z CFDA Joseph Maglieri.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, CFDA, Instagram, TikTok

    Nebaví vás Paříž, ani Miláno? Stockholm jako módní mekka severu

    0
    Totême
    Totême

    Když se řekne hlavní město módy, většina z nás si automaticky vybaví lesk pařížských butiků na Rue Saint-Honoré, pompézní Galleria Vittorio Emanuele v Miláně nebo ikonické módní centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale co když vám řekneme, že skutečný klenot současné módy se skrývá o něco více na sever. A to mezi švédskými ostrovy, pod blankytným nebem Stockholmu?

    Stockholm už dávno není pouze domovem minimalistického interiérového designu nebo suchých kampaní lokálních designérů. V tichosti, jak je u skandinávců zvykem, se švédská metropole vyprofilovala jako sofistikované módní epicentrum. Není to jen díky estetičnosti, čistotě a skandinávskému smyslu pro funkčnost, ale hlavně značkám, které nezapomněly na své kořeny.

    Stockholm bez Acne Studios není Stockholm. Módní dům, který změnil klima severu

    V roce 1996 poslal kreativní kolektiv zvaný Ambition to Create Novel Expressions (tedy ACNE) stovce známých osobností kalhoty. Ne katalog, ne pitch. Jen džíny. Úplně obyčejné, až na jeden detail, červené prošití. Byl to jakýsi kreativní test, ne finální produkt. Přesto na tomhle jediném gestu začal vznikat jeden z nejvlivnějších módních domů současnosti.

    Acne Studios, jak známe luxusní butik dnes, je možná globální značka, ale jeho srdce zůstává ve Stockholmu. Co to znamená? Není to styl pro každého, je to móda s odstupem. Tedy taková, která působí jako někdo, kdo na večírku nemluví, ale venku na cigaretě se kolem něj postupně seskupí celá skupina.

    Zdroj: Acne Studios

    Butik na náměstí Norrmalmstorg je jako prostorová esej Acne estetiky. Brutalistický interiér působí, jako by měl klienta nejdřív trošku vyděsit a teprve pak okouzlit. Pracuje se světlem, materiálem a často i prázdnem, stejně jako samotné kolekce. 

    Poznejte sídlo minimalismu. Ne toho nudného, ale plného charakteru

    Když Elin Kling, jedna z prvních evropských fashion blogerek, která prorazila v New Yorku, založila Totême, nebyl to krok směrem k rychlé značce s její tváří. Byl to spíš tichý úkrok stranou. Spolu se svým manželem Karlem Lindman začala budovat label, který měl být zcela oproštěný od módního šumu. Ne reakce na trendy, ale jejich opak. Systém, ve kterém si můžete vystavět celý šatník z několika kusů, které fungují vždy.

    Zdroj: Totême

    Totême není značka, která by vás uhranula na první pohled. Ale jakmile se podíváte na jednotlivé střihy, zjistíte, že kabát padne přesně tam, kde má. Košile drží tvar i po 12 hodinách a kožené baleríny vytváří pevný základ každodenních outfitů.

    Zdroj: Totême

    Flagship showroom Totême je opět architektonicky čistý prostor, kde se luxus nedemonstruje, jen se v něm zkrátka děje. Interiér navrhlo renomované švédské studio Halleroed. Vše je v něm v přesně té míře elegance, kterou Totême reprezentuje. Pevný klid, ladnost bez pozlátka. Cítíte, že každý detail má své místo. Studio Halleroed se postaralo například i o obchody Alaïa, z obyčejné návštěvy butiku se tak stává kulturní moment.

    Streetstyle jako žádný jiný. Stockholm nabízí inspiraci i na ulici

    Stockholm je vstupní brána do širšího skandinávského světa módy. Dánská aristokratická elegance značky Cecilie Bahnsen, norská hravost od Holzweiler nebo finská poetika Marimekko, všechny tyto vlivy se ve městě koncentrují jako v kaleidoskopu. Přestože mají různé příběhy, spojuje je jedno. Schopnost dělat módu, která má duši. Navíc ani nemusíte navštěvovat jen butiky, jako skvělá inspirace poslouží i ulice, kde streetstyle obyvatelů nabírá neskutečné obrátky.

    Pokud tedy patříte k těm, kdo pravidelně míří do Paříže nebo Milána hledat inspiraci, nechte si příště místo v itineráři také pro Stockholm. Ne proto, že by ve městě móda křičela, právě naopak. Ten, kdo umí naslouchat tichu, najde ve Stockholmu něco mnohem zajímavějšího než další přehlídku slavných log. Styl, který je kultivovaný, seversky čistý, ovšem přesto plný emocí. Mimochodem, podobný pocit můžete zažít také v Japonsku, ale to už je jiný příběh.

    Zdroje: Instagram, YouTube, WWD, Grazia

    Brad Pitt se chce bavit. Herec překvapil hravou změnou stylu

    0
    Brad Pitt
    Brad Pitt

    Zdá se, že na pánské módní scéně opět zazářila zhaslá hvězda. Jednašedesátiletý herec Brad Pitt v několika nedávných outfitech odhalil překvapivou změnu stylu. Klasické černé obleky a kousky ve stylu tichého luxusu vyměnil za různorodé textury, výrazné barvy a hravé kombinace. Proměnu má na svědomí mimo jiné i stylista Taylor McNeill.

    Ikonický herec Brad Pitt zanechal na pánské módě nejednu stopu. V podstatě od chvíle, kdy se z něj na počátku jeho kariéry v 90. letech stal světový sex symbol, inspiroval svými filmovými, ale i off-duty outfity. Zdá se ovšem, že jednašedesátiletá hvězda vstoupila do nové éry. Pitt totiž v posledních týdnech vynesl hravé a kontrastní looky, které překvapily nejednoho módního nadšence.

    Jeho styl naplnily různorodé textury, jako je hedvábí, samet či džínovina, ale také výrazné barvy a nečekané kombinace. Proměnu má alespoň částečně na svědomí stylista Taylor McNeill. Ten není veřejnosti neznámý, outfity totiž vymýšlel i herci Timothéemu Chalamet nebo rapperovi Kendricku Lamar. Nedávno ale oblékl také zpěvačku Lorde. Jeho kreativita pak rozhodně zaujala.

    Zdroj: Profimedia

    Brad Pitt překvapil zejména outfitem, který vynesl na večeři s partnerkou Ines de Ramon. Výrazný sametový oblek totiž doplnil o extra volné džíny a pruhovanou košili. Jindy zase obléknul lehkou hedvábnou košili v levandulovém odstínu, zapnutou jen na několik knoflíčků. Upoutala rovněž kombinace svítivě oranžových kalhot s červeným polo tričkem a ladící duffel taškou z dílny Gucci.

    Brad Pitt opět experimentuje. Hledá zábavu, nebo relevanci?

    Co ovšem všechny zmíněné módní volby spojuje? Brad Pitt má jasný cíl, chce se bavit. Alespoň to prohlásil v odpovědi na otázku, proč vynesl hravé outfity zrovna nyní. Jednat se ovšem může i o snahu zůstat relevantní v kontextu mladších generací nebo touhu přitáhnout na sebe pozornost ve chvíli, kdy propaguje svůj nejnovější snímek F1. V každém případě módní svět zaujal.

    @gq #BradPitt’s just trying to have fun with his style. We caught up tonight at the #f1movie ♬ original sound – GQ

    I když se názory na jeho kreace různí, jedno je jasné. Dokonce i Brad Pitt potvrzuje, že tichý luxus střídá maximalismus a s ním spojená personalizace, upřednostňující individuální styl nad snadno kopírovatelnými outfity. Ať už se vám nejnovější styl herce líbí, či nikoli, nelze popřít, jak osvěžující je, vidět i někoho tak etablovaného, jako je on, experimentovat a nebát se módních výzev.

    Zdroje: Esquire, GQ, Collater, Instagram, TikTok

    TikTok jako chytrá reklama. Beauty značkám přináší organický růst

    0
    beauty trendy
    beauty trendy

    Platforma Spate vysledovala 10 nejpopulárnějších beauty značek, které za uplynulý rok na sociální síti TikTok zaznamenaly organický růst. Jedná se o pozornost, kterou společnosti nezískávají skrze domluvené spolupráce či placené reklamy. Uživatelé o nich jen často mluví nebo je doporučují svým sledujícím, čímž kolem nich vytvářejí potřebný „hype“.

    Sociální síť TikTok není jen populární stránka plná pomíjivých trendů a často nesmyslných tipů. Značkám může snadno sloužit jako chytrá reklama. Nejen, že jim dovoluje s oblíbenými influencery uzavírat placené spolupráce, nabízí jim také organický růst. Tedy takový, který nevychází z předem domluveného partnerství nebo reklamy, ale čistého zájmu nebo doporučení tvůrců videí.

    Zdroj: Frilliance

    Společnost Spate se proto rozhodla shromáždit data o nejpopulárnějších beauty brandech, které za uplynulý rok zaznamenaly největší organický růst. „Značky slaví úspěch díky tomu, že využívají autenticitu, uspokojení smyslů a kulturní relevanci či tu, spojenou s celebritami,“ prohlásila dle serveru WWD analytička ze Spate Mathilde Riba. Na prvním místě se pak umístila značka Frilliance.

    Jedná se o společnost, jež založila teenagerská influencerka Fiona Frills. Uživatele TikToku láká především na své krémové tvářenky a lesky na rty. Hned za ní slaví organický růst značka EcoLchi Pro, kterou zpopularizovala „before and after“ videa propagující její masku na vlasy. Na třetím místě se umístila řada La Beauté Louis Vuitton, tedy make-up kolekce, která ještě nespatřila světlo světa.

    Zdroj: d’Annam

    Mezi další úspěšné společnosti patří například značka laků na nehty Manucurist, výrobce paruk a příčesků Hair so Fab nebo společnost Purely Radiant Beauty. Své místo na seznamu Spate si ukořistil také výrobce parfémů d’Annam, který nabízí vůně inspirované japonskou a vietnamskou kulturou. Na desátém místě se pak umístila značka Purnell, jež pro změnu vyhrává na poli trendy K-Beauty.

    Na TikToku září i Pamela Anderson. Její značka Sonsie slaví úspěch

    Zajímavým členem seznamu Spate je rovněž značka Sonsie, kterou založila herečka a modelka Pamela Anderson. Právě ona je zářným příkladem úspěšnosti zmíněné autenticity. Herečka je totiž známá tím, že ve věku 58 let nepoužívá silný make-up a bojuje za přirozenější vzhled nejen na červeném koberci. Právě proto si získala také srdce mnohých uživatelů populární sociální sítě TikTok.

    @sonsieskin Celebrating, @Pamela Anderson. The heart of Sonsie. Happy Birthday, from your Sonsie family! 🎂🤍 Thank you for reminding us that beauty’s all about being you. #pamelaanderson #cleanbeauty #happybirthday #Sustainability #sonsieskin ♬ original sound – sonsie

    Zdroje: WWD, Instagram, TikTok

    Tajné chodby, dva miliony jahod a fresh móda. Wimbledon už dávno není jen o sportu

    0
    PA via Reuters The Princess of Wales presents the Venus Rosewater Dish to Iga Swiatek, following her victory over Amanda Anisimova in the Ladies' Singles Final on day thirteen of the 2025 Wimbledon Championships at the All England Lawn Tennis and Croquet Club, London. Picture date: Saturday July 12, 2025.No Use UK. No Use Ireland. No Use Belgium. No Use France. No Use Germany. No Use Japan. No Use China. No Use Norway. No Use Sweden. No Use Denmark. No Use Holland. No Use Australia.
    PA via Reuters The Princess of Wales presents the Venus Rosewater Dish to Iga Swiatek, following her victory over Amanda Anisimova in the Ladies' Singles Final on day thirteen of the 2025 Wimbledon Championships at the All England Lawn Tennis and Croquet Club, London. Picture date: Saturday July 12, 2025.No Use UK. No Use Ireland. No Use Belgium. No Use France. No Use Germany. No Use Japan. No Use China. No Use Norway. No Use Sweden. No Use Denmark. No Use Holland. No Use Australia.

    Wimbledon nikdy nebyl jen o pouhém tenisu. Každý rok se travnaté kurty v londýnském All England Clubu promění v dokonalý mikrosvět s vlastními pravidly. Kromě sportovního utkání, které se řadí mezi nejdůležitější v celém roce, se jedná také o důležitou módní přehlídku a průvod mnohých tradic. Dokonce i svačina je tu ikonickým zážitkem.

    Ačkoliv je Wimbledon plný řádu a nařízení, sportovcům a návštěvníkům se většinou daří pravidla dodržovat bez výjimek. Považují to navíc za čest, nikoliv za zkostnatělou nudu. Mohlo by se zdát, že britské konzervativní zvyklosti jsou úzkoprsé, slavný tenisový turnaj ale dokazuje, že i dnešní svět má stále místo pro dlouholeté tradice.

    All white or nothing. Sportovci mají přísnější dresscode než Met Gala

    Wimbledon je proslulý mnoha různými zvyky. Jedním z nich je populární svačinka, jednoduchá krabička naplněná jahodami se smetanou. Každoročně se prodá na 200 tisíc porcí. Ale není to jen tak. Jahody se sbírají ve čtyři ráno na farmě v Kentu, projdou inspekcí a o pár hodin později dorazí čerstvé do All England Clubu, kde si je diváci kupují ve velkém. Během jednoho turnaje se jich sní přibližně dva a půl milionu.

    Jahodová tradice vznikla už v 16. století během vlády krále Jiřího VIII. A nejedná se o jedinou dlouholetou zvyklost. Přísný dresscode neplatí jen pro hosty, ale i pro sportovce. Jejich all white outfity jsou legendární. Bílé musí být všechno. Trička, kraťasy ale i čelenky nebo ponožky. Nesmí ale jít o krémovou, ani off-white, stejně tak jsou loga povolena jen do velikosti jednoho centimetru.

    Pravidlo mělo původně estetický důvod, a to zamezit viditelnosti skvrn od potu. Dnes už jde spíš o elegantní symbol čistoty než cokoliv jiného. Jediná změna je poměrně nově povolené tmavé spodní prádlo pro dámské hráčky, pokud jim to zajistí větší jistotu a komfort. Pokud by některý z hráčů bílý outfit nedodržel, může být klidně v průběhu zápasu vyzván k převléknutí.

    Preppy uniforma i hedvábné obleky. Letošní Wimbledon byl pastva pro oči

    Média každý rok netrpělivě očekávají, jaký look která celebrita vynese. Klenotem Wimbledonu je královská rodina, nejčastěji ale princezna z Walesu, Kate. Také další přední slavné osobnosti na sebe poutají pozornost svými outfity. Letos velmi pozitivně hodnotíme Ramiho Malek v béžovém obleku Saint Laurent z kolekce letošního jara, díky kterému zapadl do celkové nálady turnaje.

    Zdroj: Reuters

    V podobném duchu se nesl i oblek herce Andrew Scotta. Barva i materiál byly úměrné letnímu počasí a plně respektovaly prestiž celé akce. Po boku mu seděla Keira Knightley, ambasadorka značky Chanel, jejíž bílý set pocházel z poslední kolekce slavného módního domu. Halenka s námořnickým límečkem, široké kalhoty a trendy sluneční brýle dohromady vytvořily silný nádech luxusu.

    Hedvábného obleku se letos držela rovněž Cate Blanchett. Ten její, nebesky modrý, pocházel z dílny Giorgio Armani a herečka jej doplnila kabelkou od značky Louis Vuitton. Elegantní a přitom stylová volba. Barevné spektrum rozbila Olivia Rodrigo se svými červenými gingham šaty z vintage kolekce Ralph Lauren 2000. Palec nahoru pro tuhle preppy uniformu letošního léta.

    Zdroj: Reuters

    Tajné chodby jako z filmu. I pro míčky zde platí přísná pravidla

    Slavný tenisový turnaj pochopitelně není jen přehlídkou módních kombinací, ačkoliv se této nálepce už nejspíš nikdy neubrání. Stejně zajímavé jsou ovšem i jednotlivé kousky skládačky, které tvoří onen zajímavý celek. Málokdo například ví, že pod klubem vedou tajné podzemní chodby. Slouží hlavně pro hráče a zaměstnance, aby se mohli rychle a pohodlně pohybovat po celém prostoru.

    Chodby vedou do nejrůznějších místností, například šaten, ale rovněž relaxačních pokojů nebo skladu, kde trpělivě čekají tenisové míčky značky Slazenger. Jsou v něm ukládány při teplotě přesně 20 stupňů Celsia, aby se jim zajistily stejné podmínky v jejich „skákavosti“. Za jeden turnaj se jich spotřebuje zhruba 53 tisíc.

    Zdroje: Instagram, Red Carpet Fashion Awards, The Sun, In Style, Reuters, Talk Sport, Town & Country

    Millie Bobby Brown čelí kritice. Média nepochopila, že už není dítě

    0
    Millie Bobby Brown
    Millie Bobby Brown

    Herečku Millie Bobby Brown zná většina internetu jako roztomilou postavu Eleven ze seriálu Stranger Things. Jednadvacetiletá hvězda proto nedávno schytala kritiku ze strany tisku. Novináři ji totiž označili za příliš starou na svůj věk. Zdá se, že ještě nepochopili, že i slavné ženy mají právo na to vyrůst a co víc, učinit tak dle vlastních pravidel.

    Od počátku třpytivého světa Hollywoodu se již mnohé změnilo. Herečky mají více práv, dostávají různorodé role a disponují silnějším hlasem. Přesto se zdá, že v jistých aspektech zůstal vysněný filmový svět pozadu. Ženy musí nadále čelit nepřiměřené kritice týkající se jejich vzhledu a stylu. Komentáře nejčastěji přicházejí ze strany novinářů, rychlostí blesku se ale šíří i na sociálních sítích.

    Příkladem absence pokroku je vlna kritiky vůči jednadvacetileté hvězdě Millie Bobby Brown. Mladá herečka v poslední době čelí poznámkám ohledně svého vzhledu. Bulvární tisk prohlásil, že vypadá na 40 let a kladl si otázku, zda všichni zástupci generace Z „stárnou tak hrozně“. Děsivé je na tomto případu nejen to, že podobné články v současnosti stále existují, ale že je často píšou i ženy.

    Zdroj: Reuters

    Nepřiměřenou kritiku schytala Brown po premiéře svého nejnovějšího filmu The Electric State, ve kterém září po boku Chrise Pratt. Před objektivy foťáku totiž dorazila v silnějším make-upu, výrazných šatech a s blond vlasy. Herečka se ovšem rozhodla nenechat tvrdé komentáře bez povšimnutí. „Potkali jste mě, když mi bylo 10, chápu. Ale teď je mi 21 let, uplynulo 10 let,“ prohlásila.

    Nejde jen o vyjádření názoru. Millie Bobby Brown čelí misogynii

    Proč nedokáží média, ale i fanoušci slavného seriálu Stranger Things přijmout, že Millie Bobby Brown už dávno není roztomilou dívkou na obrazovkách? Stojí za tím nostalgie, nebo touha ovládat život žen, jež se nám zdají tak blízké? Ano, talentovaná herečka se obléká dospěleji než většina žen jejího věku. Nosí více make-upu a mění barvu vlasů. No a co? Nemá snad dovoleno experimentovat?

    Millie Bobby Brown je navíc vdaná, nedává tedy smysl, že už nechce vypadat jako neposedná teenagerka? Možná za pár let změní styl opět od základů, možná už jí navždy zůstane. Ano, Brown je veřejná osobnost, jistým komentářům ze strany novinářů a fanoušků se proto nejspíše nevyhne. Žádná žena, slavná, či nikoli, si však nezaslouží za své osobní volby ponižovat.

    Zesměšňující články a komentáře navíc nepramení z názorů, ale hluboce zakořeněné misogynie. Nikdo z řad mužů zářících v seriálu Stranger Things s podobnými poznámkami bojovat nemusí. Rovněž je jsme přitom viděli dospět před očima. „Vyrostla jsem. Můj obličej se změnil. Co chcete, abych s tím udělala? Vyrostla jsem před světem a zdá se, že on nemůže vyrůst se mnou,“ prohlásila Brown, která se rozhodla zaostalým komentářům postavit čelem.

    Zdroje: Variety, Mega Asia, Buzzfeed, Instagram, YouTube

    Burberry slaví známky obnovy. Značka zaznamenala zlepšující se prodeje

    0
    Burberry
    Burberry

    Módní dům Burberry už několik sezón bojuje s nízkými prodeji a klesající poptávkou. Před rokem proto do pozice ředitele dosadil Joshe Shulman, jenž pro značku vypracoval plán na obnovu. Zdá se, že jeho snaha vrátit se zpět k britským kořenům a ikonickým produktům se vyplácí. Burberry zaznamenal ve druhém čtvrtletí zlepšující se prodeje.

    Jednu z nejvíce ikonických britských značek již několik sezón trápí zpomalující se prodeje a nízká poptávka. Módní dům Burberry zaostával za konkurencí navzdory tomu, že většina luxusních módních značek dlouhodobě bojuje s klesající poptávkou ze strany čínských zákazníků či trvající globální inflací. Zdá se ovšem, že výsledky z druhého čtvrtletí přinesly společnosti značnou úlevu.

    Značka totiž zaznamenala světové zlepšení prodejů. Srovnatelné tržby mezi dubnem a červnem spadly o pouhé procento, i když analytici očekávali propad o tři procenta. Loni ve stejném období přitom poklesly až o 21 procent. Důvodem je především změna strategie, kterou přinesl nový ředitel Josh Schulman. Britská značka ho do rozhodující vedoucí pozice dosadila teprve loni v létě.

    Zdroj: Burberry

    „Bereme to krok za krokem, ale jsme optimističtí ohledně nadcházejících čtvrtletích i našeho byznysu,“ okomentoval Schulman nečekaně pozitivní výsledky. „Ještě před rokem jsem si nedokázal představit množství pokroku, který náš výjimečný tým vytvořil,“ dodal. V jádru jeho strategie pak leží návrat k nadčasovému britskému luxusu a tedy samotným kořenům ikonické značky.

    Burberry pomohlo zjednodušení nabídky. Značka však plánuje i propouštět

    Společnost Burberry proto v uplynulých měsících vydala několik kampaní vyzdvihujících typickou „britskost“. Ať už se jedná o lásku k čaji, nebo slavnému hudebnímu festivalu Glastonbury. Kromě toho se zaměřila na nabídku kabátů, bund a pláštěnek, která ji kdysi poprvé proslavila. Jisté zjednodušení tak pomohlo zákazníkům opět vidět, co na slavné britské značce kdysi tak milovali.

    Módní společnost pak zaznamenala zlepšení prodejů ve všech regionech, nejvíce se jí ovšem dařilo v Americe, Evropě, Indii, Africe a na Středním východě. Luxusní značka kromě obnovené nabídky odhalila letos v květnu rovněž plán na úsporu nákladů. Jeho součástí je zmenšení pracovní síly o 20 procent, a to do roku 2027. Případné změny by se měly dotknout na 25 procent zaměstnanců.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Digitální detox je nový luxus. Offline zóna může vyrůst i uvnitř bytu

    0
    Pexels offline zóna digitální detox
    Pexels offline zóna digitální detox

    Ačkoliv jsou technologie nedílnou součástí každodenního života i práce, občas je zvuk notifikací hlasitější než vlastní myšlenky. Offline zóna ve chvíli přehlcení přichází jako symbol luxusu. Režim nerušit už není jen o vypnutí telefonu. Ideálně by měl být váš zasloužený oddych spojený s místem, kde se digitální svět na chvíli úplně zastaví.

    Dovolené s cílem digitálního detoxu nabírají na oblibě. Ne každý si ale může odjet do exotických destinací častěji než párkrát do roka. Funkčním a stylovým řešením je vytvořit si doma svůj vlastní koutek klidu. Offline zóna pomůže s produktivitou, koncentrací i v boji proti prokrastinaci. Stačí k tomu jen pár metrů čtverečních a promyšlené doplňky.

    Za odměnu a nikoliv za trest. Offline zóna je terapeut pro váš mozek

    Koutek, do kterého nedosáhne připojení technologie, by měl sloužit ke všemu, co v dosahu notifikací nejde tak dobře. Může jít o meditaci, čtení knih či odpočinek, ale také kreativní práci, během které potřebujete pohnout se zapeklitým problémem, na který jindy nezbývá čas. Mysl se uvolní, soustředí a právě v té chvíli přichází ty nejautentičtější nápady.

    Nejdůležitější je pochopitelně vyřešit, kde se vaše offline zóna bude nacházet. Nezastaví vás ani menší rozloha bytu. Nemusí se zdaleka jednat o celou místnost, bohatě stačí koutek, výklenek, nebo třeba balkon. Měl by to být prostor, který pomyslně odděluje dosah signálu a notifikací. Zvažte do detox zóny pořízení stylového boxu či zásuvky, kam před vstupem odložíte telefon.

    Zdroj: Ferm Living, Nordic Knots

    V seznamu priorit bude následovat potřeba vytvoření ticha. Skvěle poslouží koberec s tlustým vlasem. Utlumí kroky a vás nechá plout na obláčku klidu. Stejně tak pevné závěsy odhluční zvuky z ulice. Pokud přece jen k práci potřebujete podkres, volte gramofon nebo vintage rádio s jazzovou hudbou. Výbornou variantou jsou i ambientní playlisty, které si můžete stáhnout.

    Hmat je důležitý smysl. Dotykový displej nahraďte příjemnými texturami

    Offline zóna přímo volá po kompenzaci dotyku. Nutnost neustále sahat na povrchy vyvolávající dopamin ukojíte měkkou dekou z kašmíru, keramickým hrnkem od lokálního designéra či polštářkem s pohankovými slupkami. Soustřeďte se na maximální pohodlí a absenci rušivých elementů. Zápisník v elegantní kůži poslouží kromě dekorace i jako nástroj k zaznamenání myšlenek.

    Koutek sloužící k digitálnímu detoxu by měl být hlavně výzvou. Dodržovat nastavená pravidla ale nebude otravnou povinností, nýbrž zaslouženým rituálem. Dopřejte si do své oázy klidu produkty, které vás nalákají svou exkluzivitou a luxusem. Kvalitní čajová souprava, sklenky na víno i výběrová káva vám pomohou těšit se do vašeho osobního prostoru ještě o něco víc.

    Zdroj: Johnstons of Elgin, Hermès

    Nezapomeňte ani na naučené úkony spojené právě s vaším jedinečným místem. Při příchodu odložte telefon i chytré hodinky, zapalte svíčku a nachystejte si pero či nalijte sklenku vody. Dostatek světla a čerstvého vzduchu vám celý zážitek jen umocní a váš mozek si konečně odpočine od neustále přítomných technologií. Velmi brzy pak pocítíte pozitivní vliv na pracovní produktivitu.

    Zdroje: Instagram

    Jižní Korea má nový ekonomický pilíř. Beauty turismus míří do extrémních výšin

    0
    skincare
    skincare

    Zapomeňte na časy, kdy turismus v Jižní Koreji znamenal výlet po stopách K-popu či tradičního hanboku. Dnes sem míří davy z celého světa kvůli něčemu úplně jinému. Beauty turismus představuje novu ekonomickou vizi budoucna. V čem je ale Korea lepší než jiné vyspělé státy? Jako jediná země masivně studuje estetickou přesnost, high-tech omlazení i neinvazivní chirurgii, která dokáže vypadat jako jemný filtr.

    Beauty turismus se v Jižní Koreji mění v ekonomické zlato. Podle odhadů tamní vlády by mohl být do několika let jedním z hlavních tahounů státního HDP. Už nyní se čísla pohybují ve statisících. Tolik lidí ročně přiletí do země ne za zážitky, ale za botoxem, liftingem, chemickým peelingem nebo laserem. A při cestě zpět domů si do kufru přibalí minimálně dvacetikilové zásoby korejské kosmetiky.

    Soul jako mekka krásy. Beauty turismus mění podstatu cestování do Koreje

    Jihokorejské kliniky nejsou jen o krok napřed. Definují novou estetickou medicínu. A dokázaly to podobně, jako kdysi předefinovaly kosmetický trh. Jinými slovy, v Koreji se nyní neprodává jiný tvar nosu, ale komplexní kultura péče, důvěra v preciznost, a především viditelný výsledek bez rekonvalescence.

    Zdroj: Pexels

    V zemi s nejvyšším počtem plastických operací na počet obyvatel se z beauty turismu stal velmi sebevědomý produkt. Investuje se do špičkových klinik, tlumočnických služeb, balíčků all-inclusive i digitálních kampaní. I proto se v současnosti mluví o tom, že Soul bude do roku 2030 nejen metropolí krásy, ale také jedním z nejvýdělečnějších měst na světě.

    Zdroj: Pexels

    Kdo do Koreje míří? Klientela z Japonska, Vietnamu, ale čím dál častěji i z Evropy a USA. Mnozí přijedou na zákrok, jiní jen na nákup. Ale utrácí se v obou případech. Nejde už jen o klasické značky K-beauty. Zatímco my ještě testujeme séra z virálních e-shopů, zahraniční beauty fanoušci nakupují profesionální skin care, jež se u nás ani neprodává, a to v lékárnách či specializovaných studiích.

    Jak beauty turismus vypadá v číslech? Korea chce 700 tisíc pacientů ročně

    A jak velký beauty byznys je? Už jen výdaje zahraničních klientů letos v dubnu dosáhly rekordních 187,7 miliardy wonů (134 milionů dolarů), což je o 83 procent více než loni. Průměrně cizinec utrácí 1,25 milionu wonů za dermatologii a 2,14 milionu za plastickou chirurgii. Čísla uvádí web Open Korea.

    Výsledky přirozeně přitahují pozornost. Korejská vláda dlouhodobě podporuje rozvoj medicínského turismu. Zmírnila vízová omezení, zavedla daňové výhody pro zahraniční klienty a podporuje agentury a kliniky vybavené vícejazyčným servisem. V roce 2023 navštívilo Jižní Koreu rekordních 606 tisíc cizinců kvůli estetickým procedurám, přičemž 17 procent z nich podstoupilo plastickou operaci. A cíl státu? Do roku 2027 dosáhnout 700 tisíc pacientů ročně.

    Zdroje: Business Insider, Open Korea, Research Gate, Medical Departures, YouTube


    Kina promítají Fénické spiknutí od Wese Andersona. Kritici se dělí na dva tábory

    0
    The Phoenician Scheme Wes Anderson
    The Phoenician Scheme Wes Anderson

    „Já osobně se cítím velmi v bezpečí,“ prohlašuje Zsa-zsa Korda v letadle poté, co přežije svou už šestou leteckou havárii. Absurdní klid i nonšalantní humor protínají Fénické spiknutí, nejnovější film Wese Anderson, který je nyní k vidění v kinech. Zatímco někteří považují snímek za Andersonův nejlepší film posledních let, jiní ho kritizují.

    Fénické spiknutí se žánrově pohybuje na pomezí černé komedie, satirického thrilleru a špionážní parodie. Režisér Wes Anderson ve filmu svěžím způsobem propojuje témata kapitalismu, rodiny a náboženství. Film je i navzdory příležitostnému násilí poměrně oddychový a nenechá vás po závěrečných titulcích napospas dlouhému přemýšlení o existenciálních otázkách.

    Hlavního hrdinu Zsa-zsa Kordu ztvárnil herec Benicio Del Toro. Korda je bohatý průmyslník s pochybným byznysem, na kterého jsou neustále páchány atentáty. Na začátku filmu se mu povede zaživa vyváznout ze své už šesté letecké nehody, což ho konečně donutí zamyslet se nad svou budoucností.

    Korda se rozhodne celé jmění odkázat své jediné dceři Liesl, kterou si ve filmu zahrála Mia Threapleton. Liesl je narozdíl od otce silně věřící a chce se stát jeptiškou, z čehož ve filmu pramení spousta zábavně absurdních situací. O otcův majetek ani o jeho osobu nemá Liesl zprvu zájem, ale i tak se s ním vydává na divokou cestu, při níž se snaží zachránit jeho byznys.

    Ve filmu si dále zahráli herci jako například Michael Cera, Scarlett Johansson, Benedict Cumberbatch, Tom Hanks nebo Willem Dafoe.

    Typický Anderson. Fénické spiknutí propojuje vtipnou absurditu a povedený vizuální styl

    Ve Fénickém spiknutí můžeme vidět Andersonův typický vizuální styl ve formě symetrických kompozic, pastelových barev a dynamického pohybu kamery. Podobnost s jeho ostatními filmy najdeme i v ironickém humoru.

    Zdroj: Focus Features

    Dalším výrazným znakem Fénického spiknutí je absurdní klid v objektivně stresujících situacích a stejně tak absurdní a úsměvná nonšalantnost hlavních hrdinů. Zsa-zsa Korda navzdory množství atentátů, které jsou na něj pořádány, ostatní členy posádky uklidňuje slovy: „Myself I feel very safe“, neboli „Já osobně se cítím velmi v bezpečí“.

    Kritici se shodnou na jednom. Nejvíce září herecké výkony

    Podle některých recenzí estetika převažuje nad emocionální hloubkou a film je oproti jiným Andersonovým snímkům slabší. Jiné recenze zase film označují za Andersonovo nejlepší dílo za poslední roky, přičemž chválí především herecký výkon Benicia del Tora.

    Mia Threapleton za svůj výkon také dostává velmi pozitivní recenze. Podle The Times je „úsporná, ale charismatická“. Její postava jeptišky Liesl, vyznačující se bystrým rozumem a vnitřní silou, tvoří emoční základ celého příběhu. Pozornost kritiků si vysloužil i Michael Cera. Jeho lehce potrhlá postava odborníka na hmyz Bjørna dokonale zapadá do Andersonova filmového stylu.

    Za naši redakci zhlédnuto v pražském boutique kině Přítomnost, které spadá pod síť Aerokina. Filmu dáváme čtyři hvězdičky z pěti.

    @viewsfromtheloge #filmtok #filmedit #wesanderson #thephoenicianscheme #cinematic ♬ Obituary – Alexandre Desplat

    Zdroje: Letterboxd, ČSFD, Totalfilm, Instagram, TikTok