Více
    Domů Blog Strana 10

    Někdy bereme oblečení až moc vážně. Chci, aby ženy po mých šatech sáhly i po letech, míní autorka Zkomnaty

    0
    Zkomnaty
    Zkomnaty

    Za zrodem brněnské značky Zkomnaty stála láska pro vintage i touha po udržitelné módě. Její autorka Viviana Bordásová šije nadčasové kousky, které se nebudete bát vzít do divadla, ani na pizzu. Oblečení totiž dle ní občas bereme až moc vážně. Svůj jedinečný postoj k módě projevuje talentovaná tvůrkyně i ve svých kolekcích, pohybujících se mezi stylovou nestárnoucí klasikou a hravými limitovanými návrhy.

    Co vás donutilo začít tvořit „s čistým svědomím“, jak sama píšete na webu Zkomnaty?

    Soustředím se na přírodní materiály a snažím se, aby byla moje móda udržitelná. A pokud šiju z umělých látek, tak pochází z velkoobchodu secondhandových textílií Textile Mountain. Samozřejmě i já mám ale nějakou stopu, vytvářím nové věci. Pro mě ale „čisté svědomí“ znamenalo, že nebudu v Asii zaměstnávat děti nebo kupovat látky z jiných kontinentů.

    Vybavujete si nějaký první moment, kdy jste si řekla, že chcete šít šetrně k životnímu prostředí? Spousta výrobců k tomuhle uvědomění nikdy nedojde. 

    Už od svých 14 let jsem nosila věci ze second handů. Bavilo mě hledání pokladů. Vždy jsem se snažila fungovat udržitelně. Zase to ale neznamená, že bych bedlivě sledovala českou scénu udržitelné módy. Jednak si chci při tvoření udržet čistou hlavu, také si ale oblečení pro sebe buď ušiju, nebo koupím v second handech. Je to ta nejekologičtější možnost, pokud nechcete chodit nahá.

    Zdroj: Zkomnaty

    Ještě před založením Zkomnaty jste vlastnila obchod s vintage módou Retro komnata. Jak jste překlenula svou lásku ke kouskům ze second handů k tomu, že jste je začala sama rozprodávat?

    Vintage oblečení jsem zkrátka zbožňovala. Vždy když jsem cestovala, udělala jsem si mapu sekáčů a všechny je navštívila. Po návratu z jednoho výletu jsem si řekla, že to taky zkusím. Tehdy jsem za studií měla brigádu v kamarádčině obchodě s prádlem a to mě taky popostrčilo k tomu, že bych něco podobného zvládla. Byl to upřímně docela freestyle.

    Měla jsem na účtě třeba 20 tisíc korun a vlastnila obchod, který jsem nemohla opustit. Měla jsem ale velké štěstí, že se mi sen splnil a fungovalo to. Jenom jsem pak po pěti letech vyhořela a už to dělat nechtěla. Dnes už to asi tak jednoduché není, protože jsem tehdy otevřela první obchod s vintage oblečením v Brně. Ta konkurence bude jiná.

    Jak jste se tedy od Retro komnaty dostala až k tvorbě Zkomnaty?

    Vytvořit první mini kolekci mě napadlo, když jsem viděla, že po některých secondhandových kouscích z mého vintage shopu je velká sháňka, ale nemám jich tolik. Řekla jsem si, že trochu šít umím, naučila mě to mamka, tak proč bych to nezkusila. Zároveň jsem chtěla vytvořit univerzální kousky, které by obléklo více typů postav. 

    Zdroj: Zkomnaty

    Sama jsem nikdy neměla modelkovskou postavu, vždy jsem měla prsa, zadek a trochu užší pas. A bez elastických materiálů není tak snadné takovou postavu obléct. Chtěla jsem ale, aby mé zákaznice po kousku sáhly i po několika letech. Tehdy, to bylo šest let zpátky, jsem vážila o asi 14 kilo víc a ty šaty, co jsem tehdy ušila, mi pořád jsou. Takže mise splněna.

    Nechci, aby nás oblečení omezovalo. Inspiruju se svým okolím i finskou přírodou

    Kdybyste měla značku představit někomu, kdo o ní nikdy neslyšel, jak byste ji prezentovala? 

    Soustředím se na modely, které jsou nadčasové a udržitelné. Trendy se snažím spíše potlačit. Nechci, aby zákaznice měly šaty jen na sezónu. Také mám univerzální velikosti a snažím se být elegantní. Tvořím proto šaty, které si vezmete jak do divadla, tak do práce. Chtěla bych, aby lidé sáhli po hezkých věcech, i když jdou „jen na pizzu“. Zároveň nechci tvořit luxusní šaty, ve kterých si budete bát venku sednout. Někdy bereme oblečení až moc vážně. Pořád je to kus věci, sloužící k tomu, abychom nechodili nazí. Nechci, aby nás omezovalo.

    Zdroj: Zkomnaty

    Zmínila jste, že vás naučila šít maminka. Jaké pro vás byly začátky, když jste měla jen minimální zkušenosti?

    Nechtějte vidět, co jsem tehdy ušila, bylo to strašné. Učím se do teď a pořád jsou věci, na které bych si netroufla. Jsem ale takový samouk, a to tak nějak ve všem. S první kolekcí mi proto pomáhala mamka, abych si byla jistá, že budou kousky kvalitní. I nyní mám občas imposter syndrom (jev, při kterém někdo pochybuje o svých dovednostech či talentu, pozn. red.), protože vím, že tu krejčovinu někdo třeba i vystudoval. Ale vím, že to, co šiju, umím dobře.

    Zkomnaty tedy organizujete úplně sama? 

    Ano, vše si dělám sama a mám to tak i ráda. Když něco pokazím, můžu být naštvaná jen sama na sebe. Mám navíc tendenci si ze všech spolupracovníků dělat kamarády. O to těžší je jim práci delegovat. Pracuji proto jen s modelkami, i když s nimi se vlastně také přátelím. Jsem proto ráda, že můžu focení spojit s tím, že je vidím. Třetinu roku žiju ve Finsku, a tak když jsem v Brně, nemám moc čas. 

    Z Finska pak řídíte značku na dálku?

    Mám ve Finsku přítele a jezdím tam už asi dva roky. Do teď jsem si vždy vzala třeba na 10 dní volno. O to víc jsem pak musela pracovat po návratu. Nyní mě ale čeká novinka, konečně jsem si tam totiž pořídila šicí stroje. Hromadím tam navíc už dlouho secondhandové látky, které chci zpracovat. Takže nyní budu moct z Finska i pracovat.

    Zdroj: Zkomnaty

    Jakým způsobem hledáte inspiraci? 

    Návrhy většinou vznikají tak, že potřebuji něco na sebe. Příkladem jsou šaty, které jsou do teď mým nejoblíbenějším návrhem, a to Bez mlíka, bez cukru. Vytvořila jsem je o půlnoci v předvečer svého „slučáku“, 10 let po maturitě. Ušila jsem si klasické áčkové šaty s balonovými rukávy. A po třech letech je na e-shopu pořád najdete. Inspiraci ale hledám i v tom, co vidím kolem sebe nebo co dělám.

    Loni jsem nám třeba chtěla s kamarádkou vytvořit ladící šaty pro naši dovolenou v Itálii. Látkou jsem se inspirovala u finské kamarádky, která měla byt potapetovaný vzory a výraznými barvami. Jinak hodně čerpám z finské přírody. Z ní vycházejí i dvoje nejoblíbenější šaty loňska. Jedny byly inspirované polární září a druhé moruší, která roste v Laponsku. Vypadá jako oranžový obláček, a přesně tak působily i ty šaty.

    Jací favorité v nabídce Zkomnaty dlouhodobě vyhrávají?

    Zrovna zmíněný střih Bez mlíka, bez cukru je nejoblíbenější, a to v lahvově zelené. Potom následují šaty, které jsem navrhla loni na podzim, takzvané Tie-up dress s vázáním. Nechala jsem si je taky, a to už se všemi nedělám. 

    Testuju i vlastní plavky. Nechci ale, aby se jednalo o další plast, který za chvíli vyhodíte 

    Ušít kvalitní oblečení není jen tak. Co vše zahrnuje tvorba jednoho kousku?

    Napřed mě musí oslovit látka. Než mi dojde do rukou, tak se ale o střihu nerozhoduji. Potřebuji ji držet, abych věděla, co je možné. Mám asi tři kostry a z těch vycházím, jelikož jsem si jistá, že budou sedět téměř všem. Ušitý kus si buď nechám, nebo ho dám kamarádce. Vždy ho ale potřebuji vidět na někom jiném. Kousky si nikdy nešiju dopředu, a proto mi nezůstávají zbytky. Jen si musím šaty nastřihnout, abych věděla, kolik jich z dané látky ušiju.

    Zdroj: Zkomnaty

    Jak hledáte nové látky?

    Mám asi pět různých dodavatelů. Všechny látky jsou z Evropské unie a některé vyloženě z Česka, ty používám primárně. Pak odebírám od české firmy Textile Mountain, což je prodejce deadstock látek, který je vykupuje jak ze zrušených továren, tak od lidí. Loni jsem ale odkoupila nějaké látky i sama. Ozvala se mi třeba slečna z Prahy, že našla na půdě po babičce role flanelu. 

    Ve vaší nabídce najdou zájemkyně převážně šaty, ale také topy, sukně nebo kalhoty. Do jaké části šatníku se chcete ještě pustit?

    Jednu novinku už mám hotovou, ale testuju ji. Jsou to jednodílné plavky. Hrozně ráda totiž plavu. Už je nosím i do bazénu, ale nastává mi jistý konflikt. Produkovala bych totiž něco, co není z přírodního materiálu. Potřebuju si být navíc jistá, že plavky vydrží alespoň tři roky. Aby se nejednalo o další plast, který za chvíli vyhodíte. Další zádrhel je, že u nich budu muset řešit i velikosti. Ale už se na ně moc těším.

    Jakým způsobem přemýšlíte nad tím, jak zákaznice na české módní scéně zaujmout? Zvlášť, když Češi možná nejsou zvyklí za udržitelnou módu připlácet.

    Toho jsem se asi nejvíc bála, když jsem se do značky pustila. I když tenkrát stály moje šaty polovinu, protože jsem si netroufla svoji práci nacenit. Sama jsem se obávala, jestli se tím zvládnu uživit. Protože to není zrovna levná záležitost. Byla jsem ale překvapená, že ta poptávka tam je. To mi něco říká i o české klientele. Že když je něco kvalitní a mohlo by to slušet delší dobu, tak za to zaplatí.

    A nemluvím jen o sobě, je tu spousta značek, co dělá něco podobného jako já. Zákazníky si mezi sebou spíše přehazujeme. Samozřejmě jich je ale čím dál více, protože mladší generace je uvědomělejší. Neřekla bych ale, že jsme na české scéně konkurenti. Spíš táhneme za jeden provaz. Jsem si skoro jistá, že člověk, co má šaty ode mě, má jedny i od jiné české značky. 

    Máte pocit, že k tomu musela česká scéna dospět? Třeba na základě porovnání toho, jak trh vypadal v době, kdy jste začínala?

    Tehdy jsem se musela obhajovat jako blázen. Kamarádky ani v sekáčích nakupovat nechtěly. Myslím, že v dnešní době je ale velmi ojedinělé znát někoho, kdo to tak má. Od té doby se trh brutálně změnil. V tomhle je práce odvedená tak trochu za vás, protože to povědomí tam je. A značky už se nemusí tolik obhajovat.

    Zdroje: Instagram, Zkomnaty

    Gucci vyrazil módní scéně dech. Jeho novým kreativním ředitelem je Demna Gvasalia

    0
    Demna Gvasalia
    Demna Gvasalia

    Další ze světových návrhářů mění dosavadní pozici. Designér Demna Gvasalia nečekaně odstoupil z kreativního vedení Balenciaga. Místo toho se stane novým šéfem Gucci. Módní scéna spekulovala o hned několika jménech potencionálních nástupců Sabata de Sarno, ale Gvasalia mezi ně nepatřil. Její reakce na překvapivou novinku je proto smíšená.

    Módní dům Gucci už po dva roky usiluje o návrat své kdysi tak samozřejmé slávy. Své naděje po odchodu designéra Alessandra Michele z pozice kreativního ředitele vkládal do návrháře Sabata de Sarno. Jeho odchod začátkem letošního února však potvrdil to, co všichni tušili. Vytouženého cíle se mu u proslulé italské značky nepodařilo dosáhnout. V tu chvíli odstartoval kolotoč spekulací.

    Módní scéna si okamžitě začala pohrávat s hned několika jmény, které si ve vedení Gucci představovala. Také proto ji tak šokovalo čtvrteční oznámení značky, jež si za nového kreativního ředitele vybrala dosavadního šéfa Balenciaga Demnu Gvasalia. Ten totiž mezi potencionální následovníky módního trůnu nepatřil. Reakce módního světa na překvapivé oznámení je proto smíšená.

    Zdroj: Balenciaga

    Svou poslední kolekci pro Balenciaga hodlá Demna odhalit letos v červenci. Téměř okamžitě poté nastoupí do čela Gucci. Kdy odhalí svou debutovou řadu však není jasné, stejně jako jméno jeho nástupce u Balenciaga. „Vybrali jsme ho pro jeho schopnost redefinovat kódy moderního luxusu, dosáhnout globálního úspěchu a prosadit svůj vliv ve světě módy,“ popsalo rozhodnutí vedení Gucci.

    Balenciaga a Gucci nemohou být odlišnější. Právě to je možným klíčem k úspěchu

    Pochybnosti módní scény ohledně nástupu Demny do vedení Gucci vychází především z jeho ikonického stylu. Definuje ho jeho schopnost kombinovat tradiční krejčovinu a požadavky současné kultury, se kterými si hraje a často je ve svých temných sociálních komentářích kritizuje. Zároveň je ale známý pro „hype“ spolupráce s poměrně mainstream značkami, jako je Lays nebo Puma.

    Zdroj: Balenciaga

    Na první pohled se tedy může zdát, že podobný přístup se k italskému módnímu domu, definovaného vysokou módou, řemeslnou tradicí a nadčasovou, byť občas provokativní, elegancí, příliš nehodí. Vedení Gucci však nejspíše změnilo taktiku. O něco více klasické, nepříliš riskantní a komerční návrhy Sabata de Sarno totiž neuspěly. Značka proto nejspíše zkouší zabodovat s přesně opačným přístupem.

    @culted Demna’s going to @Gucci?? 📸: Balenciaga, Demnagram #gucci #demna #balenciaga #fashion #viral #fashion #fashiontok #tiktokfashion #news #breaking #fashionnews #fyp ♬ original sound – CULTED

    „Je mi ctí přispět ke značce, kterou hluboce respektuji a již dlouho obdivuji,“ prohlásil Demna, jenž stojí v čele Balenciaga už od roku 2015. Po klidném období ho tak nyní čeká zkouška toho, zda zvládne svůj styl přetvořit pro potřeby zcela odlišné značky. „Gucci se vrátí. Nemám o tom pochyby,“ oznámil pak ředitel mateřské společnosti Gucci, skupiny Kering, François-Henri Pinault.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Hypebeast, TikTok, Instagram

    Pravým výhercem Oscarů je nude lip. Make-up z „devadesátek“ dobývá trendy

    0
    Kaia Gerber
    Kaia Gerber

    Většina diváků uplynulého předávání cen Oscar soustředila svou pozornost na nominované filmy, herce a herečky. Beauty nadšenci však upnuli svou pozornost na slavnostní looky známých osobností. Neuniklo jim proto, že jasným výhercem se tentokrát stal nude lip. Na scénu se tedy opět navrací klasický a nadčasový look z 90. let minulého století.

    Není divu, že byl make-up nude lip na slavnostním předávání cen Oscar tak populární. Nevyžaduje tak pečlivou přípravu, ani „údržbu“ jako zářivé hollywoodské červené rty. Zároveň skvěle doplňuje extravagantní outfit, který si podobné události žádají. Užití však najde i ve všedních dnech, a to jak díky své jednoduchosti, tak návratu maximalismu, pronikajícího také do běžných looků.

    Nude lip sedne každému. Přizpůsobte si make-up vlastnímu stylu

    Nude lip trend typický pro 90. léta zvolila na uplynulých Oscarech řada hereček. Každá z nich však make-up upravila vlastním potřebám. Rovněž v tom spočívá jeho kouzlo, dá se vynosit v různých odstínech, ale také matné a lesklé variantě. Pokud se pro něj rovněž rozhodněte, přizpůsobte mu zbytek looku. Dalším současným trendem jsou například výrazné oční stíny, které perfektně doplní.

    Zdroj: Reuters

    Základem looku je správná rtěnka. Nebojte se ale ani lesků nebo olejů

    Klíčem k perfektnímu nude lip make-upu jsou hydratované rty. Dejte si proto záležet, abyste se nepokoušeli vybranou rtěnku nanášet na suché rty, jinak máte předem prohráno. Ideální volbou jsou rtěnky, ukrývající hydratační účinky, jako je například Lancôme Lip Idôle Squalene Hydrating Lip Balm. Při správné péči o rty se ale nemusíte bát ani matných verzí, třeba Armani Beaty Lip Power.

    Zdroj: Lancôme, Armani Beauty

    Pro ještě o něco více perfektní look pak rovněž aplikujte tužku na rty. Zajistí, že se barva nerozpije, zároveň ale vytvoří zajímavou dynamiku. Použít totiž můžete o něco tmavší odstín, než kterým se pyšní vámi zvolená rtěnka. S kontrastem to ovšem nepřehánějte. U nude lip více než kde jinde platí, že méně je opravdu více. Vyzkoušet můžete například produkty z dílny Charlotte Tilbury nebo Dior.

    Zdroj: Charlotte Tilbury, Dior

    Make-up nude lip bývá často spojovaný s matným vzhledem. Opak je ovšem pravdou, je pouze na vás, jaký výsledný look vám přiroste k srdci. Nebojte se proto také aplikace jemných lesků na rty. Dbejte ovšem na to, aby rty příliš nezabarvily. Ideální možností jsou proto rovněž oleje na rty, občas zajišťující i zmiňovanou hydrataci. Častou volbou hereček je například Lip Glow Oil od Dior.

    Zdroj: Dior, Fenty Beauty

    Nebojte se ovšem ani kombinace všech výše zmíněných možností. Lehký lesk uprostřed rtů a tmavší linka dodají looku potřebnou hloubku. Nejdůležitějším prvkem však zůstává samotná rtěnka. Dejte si proto na jejím výběru záležet a nenechte se zmát doporučením ostatních. Každý z nás má jinou přirozenou barvu rtů, a tak dává smysl, že si bude muset najít vlastní perfektní kombinaci.

    @yasminley Follow me for more inspos 👄💕#trenditup #lipcombo #lipcombi #dm #lips #lipliner ♬ suara asli – 𝟑𝟎𝟑 𝐏𝐧♬

    Zdroje: WWD, Who What Wear, Stylist, Instagram, TikTok

    Romantické rande i přátelské posezení. Vyrazte na piknik se stylovou výbavou

    0
    Pexels piknik koš
    Pexels piknik koš

    Kdo by neměl rád piknik? Posezení v přírodě, slunečné počasí, výborné jídlo a minimum přípravy. Místo, na kterém nakrájené kousky ovoce, lahev prosecca a oplatky vypadají jako královská hostina. S jarem se blíží období hodování venku, vybavte se proto s předstihem a buďte připraveni na letošní piknikovou sezónu se vším všudy.

    Na pikniku je nejlepší jeho bezprostřednost. I ve městech najdete místa, kde nebudete nikým rušeni a obklopí vás příjemná zeleň. Na vesnici zase stačí opustit obytné zóny a najít oblíbený plácek pod stromy či na louce. Pokud zatoužíte po romantickém okolí či instagramových fotkách, zvolte lokalitu u vody nebo v blízkosti zrovna rozkvetlých stromů.

    Osvěžení zachrání horké dny. Tašky na jídlo budou vaším velkým pomocníkem

    Jakmile se počasí vyhoupne do vyšších poloh teploměru, dlouhé sezení na sluníčku umí pořádně prohřát kosti. Nezapomeňte proto na kšiltovku či klobouk a nepodceňte ani SPF ochranu. Tím pravým zachráncem bude ovšem studené pití, které si přinesete s sebou. Díky chladicí tašce zůstane jejich teplota příjemná a vy tak budete mít potřebné osvěžení hned po ruce.

    Zdroj: Business & Pleasure Co., Prada

    Jestliže fandíte rozvernějšímu stylu a nemůžete se dočkat letních barev, značka Business & Pleasure Co. má ve své nabídce hned několik designů tašek na potraviny v termo provedení. Vleze se vám do ní lahev dobrého přípitku, čistá voda i plechovky limonád. Prada zase sází na jednoduchost a v černé nylonové tašce najdete nerezové krabičky na jídlom společně s příbory a lahvemi na vodu.

    Pro velké gurmány velký košík. Vezměte si s sebou klidně celou kuchyň

    Plánujete-li letos pořádat pikniky ve velkém, bude se vám hodit spíše praktický piknikový koš. Například italská značka Alessi vyrábí koše v neotřelém kulatém designu. Díky praktickému uspořádání se do nich vlezou talíře, příbory i skleničky pro čtyři osoby. Nic vám tak už nebude bránit pozvat své přátele na venkovní piknik místo na domácí večeři.

    Zdroj: Alessi, Ralph Lauren

    Od společnosti Ralph Lauren můžete zase koupit na první pohled ničím zvláštní hnědý kufřík. Po jeho rozbalení vás však čeká hotový klenot. Přenosný bar, inspirovaný první Ralph Lauren restaurací v New Yorku, ukrývá broušenou karafu, čtyři sklenice s motivem ikonických polo hráčů, šejkr, otvírák a misku na oříšky. S tímto pomocníkem rozhodně rozzáříte každý piknik.

    Zdroj: Marquis & Dawe, Louis Vuitton

    Jídlo a nádobí jsou jedna věc. Nezbytné je ale samozřejmě i pohodlí. Hlavní výbavou je bezesporu pikniková deka. Kousek od Marquis & Dave vybízí k pohodlnému natáhnutí se do trávy. Horní vlněná vrstva je podšitá tou nepromokavou, takže nehrozí ani vlhko od země. Sednout si potom můžete na skládací stoličku inspirovanou japonským origami od značky Louis Vuitton.

    Buďte o krok napřed. Těmito vychytávkami ohromíte všechny hosty

    Třešničkou na dortu vám budou neobvyklé doplňky. Dobře vypadají a ještě lépe slouží. To je případ i přenosné lampičky od značky Saint Louis. A pokud jste ještě neměli dost jídla, překvapte své společníky přenosným grilem. Třeba ten od Fortnum & Mason má praktická ucha, vnitřní část sloužící k rozhoření uhlíků a šikovný rošt. Nic vám tak nebrání vystrojit hotovou hostinu.

    Zdroj: Saint Louis, Fortnum & Mason

    Zdroje: Instagram

    Móda v kostce: Lily Collins oblékla Calvin Klein a Vivienne Westwood míří do Indie

    0
    Calvin Klein
    Calvin Klein

    I když série týdnů módy skončila, čeká módní svět řada lákavých novinek. Jimmy Choo oblékl kabelky Bon Bon za pomocí Swarovski do luxusního kabátu. Zpěvačky FKA Twigs, Caroline Polachek a Tyla září ve festivalové kampani H&M. Tváří jarní kolekce Calvin Klein se zase stala herečka Lily Collins. Vivienne Westwood se pak poprvé vydá do Indie.

    Jimmy Choo nabízí sběratelský kousek. Kabelky Bon Bon zahalil do Swarovski

    Kreativní ředitelka Jimmy Choo Sandra Choi odhalila třpytivou spolupráci se šperkařským domem Swarovski. Společně vytvořili pět nových verzí ikonických kabelek Bon Bon. Tři z nich využívají saténový základ posetý přibližně 3 400 krystaly. Další dvě čerpají inspiraci z květin a nabízejí na obdiv více než 5 tisíc krystalů. Kousky z limitované edice tak jistě poputují do řady luxusních sbírek.

    Zdroj: Jimmy Choo

    Značka H&M zahájila festivalovou sezónu. Oslovila FKA Twigs, Caroline Polachek i Tylu

    Letošní jaro a léto se sice blíží šnečím tempem, značka H&M však už teplá období zvesela vítá. Odhalila totiž kampaň ke své nadcházející kolekci, inspirovanou festivalovou sezónou. Na pomoc si přizvala hvězdy hudebního světa, tedy zpěvačky FKA Twigs, Caroline Polachek a Tylu. Cílem řady je totiž dle slov společnosti „uctít mnohostranný charakter současné ženskosti“.

    Zdroj: H&M

    Vivienne Westwood vyrazí do Indie. Vzdává hold tamním látkám i řemeslu

    Módní dům Vivienne Westwood hodlá na začátku dubna uspořádat svou první přehlídku v Indii. Odhalit ji plánuje v Bombaji hned 1. dubna. Součástí kolekce budou kousky ušité z přírodního indického hedvábí, bavlny a vlny. Cílem řady je totiž především poctít tradiční indické látky, ale také klasické techniky, používané indickými řemeslníky. Zároveň jde o poklonu udržitelným praktikám.

    Lilly Collins tváří nenucené elegance. Herečka září v kampani Calvin Klein

    Značka Calvin Klein má ve zvyku do svých kampaní zapojovat populární herce či herečky. Není proto zase tak překvapivé, že si za svou tvář letošní jarní kolekce vybrala Lily Collins. „Pamatuju si, jak jsem si vystřihovala z časopisů reklamy Calvin Klein, jelikož pro mě reprezentovaly klasickou a cool módu,“ popsala nadšeně herečka. Klíčovým téma řady se pak stala „nenucená elegance“.

    Jarní kolekce se totiž zaměřuje na minimalistické designy v různých odstínech, hodící se jak na běžné dny, tak více vzrušující večery. Součástí nabídky je proto například oversized blazer, výrazné zelené maxi šaty nebo klasická saténová mini sukně. Nechybí ale ani klasický Calvin Klein denim, a to v podobě rovných džínů ve stylu 90. let a ladící bundě. O fotografie se postarala Charlotte Wales.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, The Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    Louis Vuitton zahájil novou beauty éru. Vkročí do ní s legendární Pat McGrath

    0
    Pat McGrath
    Pat McGrath

    Módní dům Louis Vuitton je známý nejen pro své ready-to-wear kolekce, ale také luxusní a ikonické kufry. Nyní ovšem hodlá otevřít novou kapitolu, od které si slibuje stejný úspěch. Společně se světově proslulou make-up umělkyní Pat McGrath totiž vydá svou první beauty řadu rtěnek, balzámů a paletek La Beauté. Odhalí ji letos na podzim.

    Cestování je zakořeněné hluboce v DNA slavného francouzského módního domu Louis Vuitton. Značka totiž v roce 1854 odstartovala jako výrobce luxusních kufrů. Motiv cest proto do svých kolekcí často vplétají i její kreativní ředitelé, návrháři Nicolas Ghesquière a Pharrell Williams. Dává tedy smysl, že bude dominovat také nejnovějšímu počinu společnosti, beauty řadě La Beauté.

    Louis Vuitton tím vstupuje do skutečně nové éry, jelikož na rozdíl od svých konkurentů, jako je Dior, Chanel nebo Hermès, doposud ještě nikdy nevytvořil vlastní make-up řadu. Již nyní slibuje skutečně jedinečné produkty, a to hlavně díky tomu, že na jejich výrobě spolupracuje se světově známou make-up umělkyní Pat McGrath. Ta se stane novou kosmetickou kreativní ředitelkou.

    Společně představí 55 rtěnek, deset balzámů a osm paletek očních stínů. Produkty hodlají zveřejnit letos na podzim. Cestování do nich pronikne například v podobě jedinečných obalů, odkazujících právě na kufry a tedy kořeny slavné značky. Podrobnější detaily prozatím zástupci Louis Vuitton odmítají zveřejnit. „Lifestyle a beauty zážitek přesahující samotný produkt,“ popsali však řadu.

    Louis Vuitton vynáší na povrch své kořeny. Beauty řadou sahá do minulosti

    Volba make-up umělkyně Pat McGrath pak není velkým překvapením. Stejně jako Louis Vuitton, i ona patří mezi absolutní špičky svého oboru. S módním domem navíc spolupracuje přes více než 20 let. Kromě zkušeností z přehlídek se navíc umělkyně pyšní vlastní značkou, známou pro svou jedinečnou kvalitu. V roce 2021 pak dokonce získala od královny Alžběty II. slavnostní titul Dame.

    Zdroj: Pat McGrath

    „Beauty průmysl znamená mnohem víc než jen produkt a to, co nyní vytváříme odemkne zcela novou úroveň luxusní krásy,“ prohlásila pak McGrath. Na vývoji produktů přitom pracovala téměř čtyři roky. „Chceme přijít s něčím zcela novým, ať už na úrovni vzhledu, výdrže, nebo barev,“ vysvětlil dále ředitel Louis Vuitton Pietro Beccari. Louis Vuitton se tak svým způsobem vrací ke svým kořenům.

    @louisvuitton #PatMcGrath #LVShapingFashion #NicolasGhesquiere #LouisVuitton ♬ son original – Louis Vuitton

    I když módní dům vlastní kosmetiku nikdy neprodával, už v roce 1920 zařadil do své nabídky zrcátka, štětce nebo kosmetické kufříky. Nyní se proto k těmto začátkům vrací, ovšem s inovativním a současným přístupem. Dá se rovněž očekávat, že Louis Vuitton nezůstane pouze u rtěnek, balzámů a paletek. Otázkou ale zůstává, jakým produktem si hodlá získat srdce beauty nadšenců.

    Zdroje: WWD, Louis Vuitton, Instagram, TikTok

    Brutalismus zahlcuje TikTok. Seznamte se s jeho přírodnější variantou

    0
    brutalismus
    brutalismus

    Brutalismus není pro každého. V lidech vyvolává extrémní reakce. Buď ho zbožňujete pro jeho surovou krásu, nebo ho považujete za chladný a nehostinný. Právě v tom tkví jeho síla. Kdysi spojován s komunistickými sídlišti a monumentálními státními stavbami, dnes se však stává volbou pro ty, hledající v designu autenticitu, charakter a univerzální estetiku.

    Je to architektura, která neprosí o souhlas. Nepodbízí se, nesnaží se být líbivá. Brutalismus je syrový, přímočarý a monumentální. Působí jako umělecké dílo, které se neptá, jestli se vám líbí. A právě proto se z něj stal fenomén nejen v architektuře, ale rovněž v interiérovém designu, na populárních sociálních sítích, a především v estetickém vnímání prostoru.

    The Barbican jako symbol brutalismu. Londýnské kulturní centrum oslavuje vysokou návštěvnost

    Londýnský The Barbican je dokonalým příkladem toho, proč brutalismus není masový trend, ale spíše exkluzivní záležitost pro milovníky surového designu. Tento komplex není jen architektonickým fenoménem, ale také inspirací pro interiérové designéry, hledající způsoby, jak zkombinovat hrubost s elegancí. A právě z toho důvodu se brutalistická estetika objevuje i na TikToku. Přitahuje ty, kteří chtějí něco jiného, neokoukaného, a ne mainstreamového.

    Ne každý chce žít v betonu bez jediné známky života. Proto přichází na scénu „natural brutalism“. Styl, který kombinuje monumentální betonové prvky s dřevem, kamenem, a hlavně bohatou vegetací. Zatímco klasický brutalismus může působit odtažitě, jeho přírodní verze dává interiérům teplo a rovnováhu. Výsledek? Surový, ale stále přívětivý design. Což je dokonalý kompromis pro ty, kteří milují dramatickou estetiku, ale nechtějí bydlet v betonovém bunkru.

    Zdroj: The Barbican

    Brutalismus se projevuje i v módě. Proč ale nikdy nebude mainstream?

    Brutalismus není jen o stavbách. Jeho vliv je patrný i v módě, třeba v kolekcích značek jako Balenciaga, Rick Owens nebo Helmut Lang. Oversized kabáty s ostrými liniemi, surové materiály a monochromatická estetika jsou odrazem brutalistního myšlení. Není to trend pro každého. Stejně jako u architektury platí, že brutalismus nosí jen ti, kteří se ho nebojí. Vzpomeňte si i na časté brutalistické prostory, kde se přehlídky zmíněných módních domů odehrávají.

    @collection.arq O ecobrutalismo é um “movimento” arquitetônico que joga com um senso de justaposição entre conceitos divergentes: o “sombrio” design humano e a vibrante resiliência da natureza. Plantas, árvores e outros elementos de redes são adicionados às estruturas brutalizaras, transformando-as em edifícios eco-brutalizaras. Esses novos elementos funcional para iluminar os espaços e aproveitar a luz natural. Qual sua opinião sobre o ecobrutalismo? Quero saber! Me conta! 🤩 #ecobrutalism #brutalism #brutalistarchitecture #arquitetura #arquiteturabrutalista ♬ molchat doma – shipmxnznat

    Přestože se brutalismus v současnosti těší pozornosti designérů i módních vizionářů, nikdy se nestane masovým trendem jako třeba metalické povrchy nebo skandinávský minimalismus. Je na to příliš výrazný, radikální a netaktní. A právě proto si stále udržuje svou exkluzivitu. Takže pokud vás beton, hrubé tvary a industriální estetika fascinují, vítejte v klubu. Brutalismus možná není pro všechny, ale pro ty, kteří ho chápou, je to opravdový životní styl.

    Zdroje: The Barbican, Architectural Digest, ARTnews, Instagram, TikTok

    Paříž dala sbohem fashion weeku. Do finále ho dovedl Chanel a Miu Miu

    0
    Chanel FW25
    Chanel FW25

    Módní nadšenci se v úterý s lítostí rozloučili s Pařížským týdnem módy. V hořkosladkém finále ho ovšem uvítaly hned dvě vysoce očekávané přehlídky. Módní dům Chanel totiž odhalil poslední řadu vytvořenou bez kreativního ředitele. Návrhářka Miuccia Prada zase už tradičně předvedla další ze svých nezapomenutelných kolekcí pro Miu Miu.

    Chanel uctívá svou zakladatelku. Do kolekce vetkal ikonickou černou stuhu

    Módní dům Chanel čeká posledních pár týdnů bez kreativního ředitele, kterým se nedávno stal designér Matthieu Blazy. Kolekci pro letošní podzim a zimu proto musel už po několikáté od odchodu Virginie Viard vytvořit designový tým značky. Jeho poslední řada bez pevného vedení patří snad mezi ty nejpovedenější. Přesto se nejedná o návrhy, které by se zapsaly do historie.

    Tým návrhářů si za motiv poslední přehlídky zvolil černou stuhu, kterou měla zakladatelka módního domu Coco Chanel tak v oblibě. Vetkal ji proto do jednotlivých looků, například v podobě koktejlových šatů či robustních mašlí, ale také samotného mola. Nad návštěvníky se v Grand Palais tyčila obří napodobenina stuhy až do výše 15 metrů. Dalším klíčovým prvkem byly perly.

    Zdroj: Chanel

    Tentokrát dosáhly maximálních rozměrů, například v podobě podpatku nebo crossbody kabelky. Naopak kabelky se na runwayi objevily v extra mini verzích, nabízejících místo pro sotva jednu rtěnku Chanel. Kolekce tedy nabídla kousky, po kterých fanoušci značky jistě s nadšením skočí, zároveň ale neukázala nic nového. Zdá se tedy, že je nejvyšší čas, aby se Matthieu Blazy pustil do práce.

    Miuccia Prada osvobodila módu. Na molo vpustila diverzitu

    Módní dům Miu Miu ani tentokrát nezklamal. Jeho kreativní ředitelka Miuccia Prada opět předvedla eklektickou kolekci plnou odkazů a reflexe současné doby. Její různorodý cast modelek, zahrnující i modelku Gigi Hadid a herečku Sarah Paulson, představoval jasný postoj k současné americké vládě, snažící se podobnou diverzitu potlačit. Show proto zosobňovala symbol liberalizace.

    Zdroj: Miu Miu

    „V současné těžké době potřebujeme ženskost, aby nás pozvedla,“ prohlásila dále návrhářka. Na scénu ji vrátila třeba pomocí klasických „bullet“ podprsenek, typických pro 50. léta. Zálibu našla také v dalších vintage kouscích, jako jsou sukně po kolena, vysoké podkolenky nebo košilkové šaty, hravě padající z ramen. To vše pak doplňovaly typické bohaté a pronikající Miu Miu barvy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Módní runway má novou královnu. Letošním přehlídkám vládne Mona Tougaard

    0
    Mona Tougaard
    Mona Tougaard

    Módní scénu dobývá už několik let, letos se však s nejvyšší pravděpodobností stane její královnou. Modelka Mona Tougaard obráží módní mola a na uplynulých týdnech módy nechyběla na těch nejdůležitějších přehlídkách. S vrozenou nenuceností uzavřela třeba show pro Schiaparelli nebo Versace. Postupně tak šplhá na úplný vrchol.

    Každá sezóna týdnů módy má hrstku modelek, které ji definují. Uplynulé sérii fashion weeků kromě Alex Consani či Kylie Jenner dominuje rovněž módní hvězda Mona Tougaard. Svou kariéru odstartovala již v roce 2017, rozhodně proto není čerstvě objeveným nováčkem. Svou vytrvalostí však dokazuje, že bude jednou jednoznačně patřit mezi modelky, které se zapíší do historie.

    Pozornost na sebe Mona nedávno přitáhla například na přehlídkách z dílny Schiaparelli. Objevila se nejen při představení haute couture kolekce, ale také té ready-to-wear pro nadcházející podzim a zimu, kterou rovněž uzavřela. Kromě toho se ale ukázala i v show od Fendi, Tod’s, Versace, Chloé či Ferragamo. Zájem slavných módních značek dokazuje, že stojí za to modelku sledovat.

    Zdroj: Schiaparelli

    Nejen, že Mona bravurně zvládá catwalk, objevuje se také v nespočtu kampaní. Na podzim vévodila reklamě Marc Jacobs, nedávno zase ovládla fotografie Alaïa. Pozornost jí neupřely ani titulní stránky největších světových módních magazínů. A není se čemu divit, modelka má za sebou roky tvrdé práce, které ji zaslouženě vynesly až na současný vrchol. Poprvé se jí pozornosti dostalo už v 12 letech.

    Místo střední školy čekala Monu módní mola. Reprezentuje na nich africké kořeny

    I když Mona v současnosti bydlí v Kodani, narodila se v dánském městu Aarhus, kde si jí rovněž náboroví agenti všimli. Její kariéra ale započala až o tři roky později, kdy vyhrála soutěž Elite Model Look Denmark. Místo dokončení střední školy tak nastoupila do kolotoče cestování a castingů. Dle jejích slov toho nelituje, stále by si ale jednou chtěla splnit svůj sen stát se archeoložkou.

    Zdroj: Chloé, Versace

    Mona pochází z Dánska, její kořeny jsou však mnohem bohatší, spojující původ také z Turecka, Etiopie a Somálska. Reprezentace africké kultury na módním poli je pro ni proto dle jejích slov důležitá. Kromě svého působení u módních značek je pak supermodelka známá také pro svůj osobní styl. Umně totiž propojuje oversized kousky s těmi upnutými, vytvářejícími zajímavou a chic dynamiku.

    @runwaymoodell #monatougaard ♬ Montagem Lunar Celestia 1.0 (SLOWED) – TOKYOPHILE

    Zdroje: Dazed, Arab News, W Magazine, Instagram, TikTok

    Valentino na rozcestí. Osloví Alessandro Michele svou vizí věrné zákaznice?

    0
    A model presents a creation by designer Alessandro Michele as part of his Fall/Winter 2025-2026 Women's ready-to-wear collection show for fashion house Valentino during Paris Fashion Week in Paris, France, March 9, 2025. REUTERS/Gonzalo Fuentes

    Alessandro Michele se po svém odchodu z Gucci pevnou rukou chopil kormidla u Valentino. Jeho druhá kolekce pro ikonickou značku zanechala diváky v naprostém údivu. Nejen kvůli návrhům, ale rovněž zvolenému místu přehlídky. Místo tradičního a sofistikovaného pojetí se show odehrála v surrealisticky stylizované veřejné umývárně. Bylo to odvážné? Ano. Bylo to Valentino? To už je jiná otázka.

    Jméno Valentino evokuje eleganci, sofistikovanost a nadčasovou ženskost. Kolekce, které ho dříve definovaly, byly plné jemných linií, luxusních materiálů a romantických siluet. Nyní však sledujeme transformaci, která boří zavedené hranice. Je to revoluce, nebo jen experiment, který časem vybledne? A hlavně, jak na změnu zareagují ženy, jež značku milují právě pro kultivovanou estetiku?

    Rukopis Alessandra Michele je zjevný. Přijmou ho ale fanoušci značky?

    Příchod Alessandra Michele do Valentino přinesl jasnou změnu. Jeho maximalistický rukopis, hravost a teatrálnost se projevily i v nejnovější kolekci. Modelky vycházely z uzavřených kabinek a odhalovaly modely plné kontrastů. Průhledné krajkové overaly, kabáty s přehnaně velkými rameny, volánkové šaty se vzory a vintage prvky inspirované 70. lety. Michele opět ukázal, že umí pracovat s dramatem a budováním atmosféry.

    Zdroj: Valentino

    Přesto se nemůžeme ubránit otázce: Je to opravdu Valentino, kterého chceme? Značka byla vždy spojována s nadčasovou elegancí, ženskostí a hravým minimalismem. Valentino byl synonymem pro rafinovanou romantiku, zatímco Alessandro Michele je mistrem vizuálního přebytku a konceptuálního převrácení normy. Jeho představivost je nepopiratelně fascinující, ale dokáže zachovat DNA značky, která staví na éterické kráse?

    Skvělý koncept pro Gucci. Nikoliv pro přeborníka v dámském haute couture

    Cílová skupina módního domu Valentino je tradičně složena z žen, které hledají sofistikovanost a noblesu. Pojetí návrháře Alessandra Michele však tuto estetiku rozkládá a znovu skládá do extravagantních, někdy až téměř absurdních koláží. Jedná se sice o vzrušující podívanou, ale zůstává otázkou, zda se s touto vizí ztotožní rovněž dlouholeté a věrné zákaznice značky.

    Alessandro Michele je bezpochyby inovátor a umělec. Jeho schopnost proměnit každou módní show v divadelní představení plné symboliky je jedinečná. Ale možná právě proto obklopuje jeho působení velký otazník. Dokáže se Valentino s takto radikální změnou dlouhodobě ztotožnit? Móda je o evoluci, ale nesmí ztratit svou identitu. Je toto tedy ještě Valentino, či jen designérova osobní vize?

    Zdroje: Dazed, WWD, Hypebeast, Instagram, YouTube