Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 9

    Matthieu Blazy míří až ke hvězdám. Chanel vdechl nový život

    0
    Chanel Spring Summer 2026
    Chanel Spring Summer 2026

    Paříž se včera stala svědkem posledního očekávaného debutu, jenž okamžitě vyšplhal na vrchol seznamu uplynulých módních premiér. Matthieu Blazy odhalil svou vizi Chanel, kterou módnímu domu vdechl nový život. Ukázal značku v novém světle, které nikdo nečekal, ale všichni ho milují.

    Když hosté přehlídky z dílny Chanel pro nadcházející jaro a léto vstoupili do nedávno zrekonstruovaných prostor Grand Palais, okamžitě je pohltila vlna nadšení. Impozantní runway připomínající daleký vesmír přinesla nostalgické vzpomínky na grandiózní sety z dílny návrháře Karla Lagerfeld. Nový kreativní ředitel francouzské značky Matthieu Blazy chtěl odkázat na myšlenku „Universe of Chanel“.

    Zdroj: Chanel

    A poměrně brzy bylo jasné, že se svou vysoce očekávanou vizí míří až ke hvězdám. V debutové kolekci pro legendární módní dům umně propojil prvky odkazující na Chanel a čerstvý závan budoucnosti. I když do svých návrhů zapojil detaily připomínající slavnou zakladatelku značky, Gabrielle „Coco“ Chanel, nepůsobil výsledek jako pouhá snaha o napodobeninu úspěšného archivu.

    Zdroj: Chanel

    Talentovaný návrhář místo toho nastolil novou éru Chanel, jež se zcela jistě zapíše do módní historie. Matthieu Blazy je teprve čtvrtým kreativním ředitelem slavné značky, nyní už je ovšem celé módní scéně naprosto jasné, že kraluje na správném místě. „Chtěl jsem vytvořit něco univerzálního, jako sen, něco mimo náš čas,“ popsal pak dle serveru Wallpaper designér svůj záměr.

    Chanel vyhrál pomyslnou soutěž. Matthieu Blazy odhalil více než úspěšný debut

    Hravá a energická kolekce pak odkazovala mimo jiné na oblíbený zvyk Gabrielle „Coco“ Chanel. Ráda totiž nosila oblečení svého přítele Arthura „Boy“ Capel. Na přehlídkové molo proto nastoupily modelky v krátce střižených sakách nebo dlouhých bílých „pánských“ košilích s ledabyle vyhrnutými rukávy. Další význam skrývaly roztřepené verze ikonických tvídových obleků.

    Designér totiž v podobně „obnošených“ návrzích vynesl na povrch lásku Chanel k oblečení, jež působí živě a používaně. Stejnou myšlenku vyzdvihla rovněž nová varianta legendární kabelky 2.55, která působila, jako by byla předávána z generace na generaci. Matthieu Blazy pak odkázal na zakladatelku značky řadou dalších detailů a nabídl rovněž vlastní verzi „little black dress“.

    Zdroj: Reuters

    Pokud by uplynulé módní premiéry posledních týdnů byly soutěž, Matthieu Blazy by ji s přehledem vyhrál. Není proto divu, že si na konci dechberoucí show vysloužil ovaci ve stoje. Svědkem jeho více než úspěšného debutu pak byla, jak už je zvykem, rovněž řada celebrit, mezi nimi byl tentokrát například Pedro Pascal, Nicole Kidman, Tilda Swinton, Penelope Cruz nebo Ayo Edebiri.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Wallpaper, YouTube

    Sbohem, diverzito! Plus size modelky nenápadně mizí z fashion světa

    0
    Ashley Graham na British Fashion Awards
    Ashley Graham na British Fashion Awards

    Plus size modelek je na molech rok od roku čím dál méně. Kritici spekulují, že snaha o diverzitu v módním světě možná nikdy nebyla myšlená upřímně. Smrtelnou ránu jí ovšem nedávno zasadilo masivní rozšíření léku na hubnutí s názvem Ozempic. Prohlásit světové hnutí body positivity za neúspěch by ovšem bylo až příliš unáhlené.

    Módní branže si letos klade zásadní otázku. Kam se poděla diverzita? Nejprve trocha statistiky. V sezóně jaro/léto 2020 bylo plus size modelek na molech 86, což podle webu Refinery29 činilo asi 2,8 procenta všech modelek. V sezóně jaro/léto 2025 stejné číslo kleslo na 0,8 procenta. Podobný úbytek zaznamenaly i střední velikosti, jež se jevily jako oblíbenější alternativa k extrémnímu plus size.

    Zdroj: Hermès

    Před čtyřmi lety se plus size modelky nezastavily. Nyní jsou frustrované

    Na zahraničních webech můžeme narazit na články, v nichž plus size modelky popisují, že v posledních dvou letech jim rapidně ubývá práce a letos už není skoro žádná. Například modelka a aktivistka Nyome Nicholas-Williams se v roce 2021 nezastavila, fotila například pro Adidas, H&M nebo Lululemon. Nyní ale čím dál častěji pracuje už jen jako hand model a musí hledat částečné úvazky. „Jsem unavená z věčného boje, aby existovalo oblečení, které nám sedí, a aby značky chtěly vyrábět věci, jež můžeme nosit,“ popsala svou frustraci pro The Guardian.

    Na diverzitu už není tlak. Na snížení nákladů ovšem ano

    Pravda je totiž taková, že zájem o plus size modelky mezi světovými značkami výrazně klesl. Zasvěcení mluví o dominovém efektu, kdy se brandy hlídaly navzájem, jestli jsou dostatečně inkluzivní a pozorné k plus size modelkám. Jakmile se od body positivity začalo ustupovat, pro módní domy to znamenalo nižší tlak a výsledkem je menší zastoupení výrazných proporcí na molech.

    Zdroj: Givenchy

    Příčin odklonu od diverzity je víc a jejich souhra formuje současný stav. Velmi pravděpodobně svou roli sehrály ekonomické dopady světové pandemie. Vyrábět větší oblečení pro plus size modelky je pro značky často dražší. Takže když v době globální krize, ale rovněž po ní, hledaly různé cesty, jak ušetřit příliš vysoké náklady, tuto položku ze svých výdajů jednoduše škrtnuly.

    Bílá & hubená. Tradiční pohled na ženské tělo slaví comeback

    Podstatné ale je, že značky ví, že tak mohou učinit a nebudou za to vystaveny tlaku. Zejména v USA se v posledních letech proměnilo společenské klima a snaha o diverzitu spadla do skupinky takzvaných woke témat, která jsou ve veřejné debatě ovládané konzervativci spíš zesměšňována. Ideálem se tak znovu stávají bílá a výrazně štíhlá těla. Kdo se k inkluzi hlásí příliš nahlas, riskuje, že bude označen za politicky korektního aktivistu. V takovém prostředí se proto módním značkám jednoduše vyplatí vrátit k tradičnímu ideálu krásy.

    Plus size? Nové technologie to prý neumí a klienti nechtějí

    Výmluvným dokladem posunu ve veřejné debatě je případ agentury Seraphinne Vallora, jež se zviditelnila poté, co ve Vogue letos v srpnu vyšel vizuál s její AI modelkou. Zakladatelky firmy v následné diskuzi přiznaly, že jejich Instagramu chybí rozmanitost. Sledující dle jejich slov moc nereagují na posty s modelkami odlišných tónů pleti. „Děláme byznys a používáme obrázky, které vyvolají debatu a přinesou klienty,“ dodaly. Ještě problematičtější je jejich další tvrzení pro BBC, že technologie „není dostatečně pokročilá“ na vytváření plus size modelek.

    Devadesátková nostalgie. S módou se vrátila i dramatická hubenost

    Významný vliv má i estetický návrat do 90. a nultých let, kdy bylo trendy oblečení, jež vypadalo dobře výhradně na super štíhlých tělech, například low rise jeans. A pak je tady Ozempic, lék původně vyrobený na léčbu diabetes, který se nedávno začal „off-label“ používat rovněž na hubnutí. Plus size modelky popisují, že jejich kolegyně mohly pravděpodobně právě díky němu shodit několik velikostí. Nápadně zhubla mimo jiné ikona plus size modelek Paloma Elsesser.

    Na trůn usedl král Ozempic. V jeho světě už není pro diverzitu místo

    Ozempic dorazil do módního světa naplno v roce 2023 a od té doby v něm kraluje. Podstatou jeho účinku je snížení chuti k jídlu a důsledkem tedy rychlé hubnutí. Lék přinesl do světa celebrit a modelek cynickou otázku: Když je hubnutí tak snadné a štíhlý může být každý, proč by měl být vytvářen prostor pro nadměrné velikosti? Ozempic neovlivňuje jen těla, ale i vnímání toho, co je v módě považováno za žádoucí. V jeho éře se samotná existence plus size modelky může jevit jako zbytečný vzdor proti mainstreamem přijímané normě.

    Zdroj: Collina Strada, Christian Siriano

    Výkyv, nebo trend? Uvidíme, co se situací udělá generace Z

    Současný ústup od inkluze a návrat k extrémní štíhlosti můžeme považovat za spíše dočasný výkyv než trvalý trend. Vliv konzervativní rétoriky a farmakologických „zkratek“ k hubenosti sice na čas posílil tradiční ideál těla, ale ještě je tu generace Z. Ta vyrůstá v jiném kulturním nastavení, diverzita je pro ni přirozená a body positivity považuje za samozřejmost, ne podvod, jak se v médiích občas objevuje. Jakmile se Gen Z stane hlavní nákupní silou a získá větší vliv uvnitř módního průmyslu, můžeme čekat, že se pravidla hry opět posunou.

    Zdroje: Guardian, BBC, Refinery 29, Dazed Digital, Instagram, YouTube

    Podzim patří okurkám. Sociální sítě získala pickle girl

    0
    pickles
    pickles

    Beauty a fashion scénu v posledních sezónách ovládají trendy inspirované populárním jídlem. Zatímco v létě slavily svou popularitu sardinky, podzim patří kyselým okurkám. Sociální sítě získala takzvaná pickle girl. Jedná se o estetiku, která žádá nejen bezbřehou lásku k nakládané zelenině, ale rovněž módní kousky v zelených odstínech trendy pochutiny.

    I když se podzimní listí za okny zbarvuje do hlubokých odstínů červené, hnědé a oranžové, sociální sítě propadly zcela jiné barvě. Internetové scéně vládne estetika s názvem pickle girl. V jejím srdci leží především láska k nakládaným okurkám i jejich typicky zastřenému zelenému odstínu. Oblibě se kyselá pochutina těší již od začátku letošního roku. Zdá se ale, že podzim jí propadl již se vším všudy.

    V posledních sezónách diktují beauty a módní trendy různorodé potraviny. Například letní měsíce ovládly sardinky, svých patnáct minut slávy však zažily i třešně nebo rajčata. Do popředí se však tentokrát vedraly okurky. Potvrdil to rovněž nedávný report platformy Pinterest, shrnující trendy letošního léta. Nominoval mimo jiné odstín „dill green“, tedy barvu, která je s okurkami často spojovaná.

    Zdroj: Good Girl Snacks

    Popularitu kyselých okurek v létě potvrdila rovněž zpěvačka Selena Gomez. Sociální sítě totiž obletěla fotografie z jejích narozenin, na které pózuje se svým perfektním dortem, jenž zdobí svíčky ve tvaru oblíbené svačinky. Trendu se přirozeně chopily rovněž různé společnosti. TikTok scéně dominuje například firma Good Girl Snacks, jež nabízí speciální edice okurek, na něž láká trendy názvem, Hot Girl Pickles.

    Zdroj: Trader Joe’s

    Vybrat si ovšem můžete i z řady brambůrek nebo popcornu, to vše s příchutí pickles. Americký supermarket Trader Joe’s dokonce nabízí speciální koření, kterým můžete dochutit saláty, sendviče nebo třeba nápoje. Svou stopu však okurky zanechaly i na módní scéně, a to díky zmíněnému „dill green“ odstínu. Světové značky do svých nabídek zařazují svetry, mikiny, sukně i šaty v hlubokém zeleném tónu.

    Zdroj: Loro Piana, Reformation

    Pickles podlehla i Dua Lipa. S internetem sdílela svůj oblíbený drink

    Není zcela jasné, co přesně podivný trend odstartovalo. Je ovšem možné, že ho má na svědomí zpěvačka Dua Lipa. Před rokem totiž zveřejnila návod na svůj originální recept, ve kterém smíchala Diet Pepsi s nálevem z okurek a pár kousky jalapeño papriček. Nezvyklá kombinace se okamžitě stala virální a milovníci pickles tak mohli odstartovat novou éru, definovanou jejich oblíbenou svačinkou.

    @much

    Dua Lipa shares new drink recipe combining Diet Coke, pickle juice and jalapeño sauce 👀 [via dualipaofficial/TT]

    ♬ original sound – MuchMusic

    Zdroje: Best Products, Fashionista, Instagram, TikTok

    Balenciaga má novou tvář. Pierpaolo Piccioli odhalil svůj debut

    0
    Pierpaolo Piccioli
    Pierpaolo Piccioli

    Sobotní večer v Paříži zaznamenal další očekávanou módní premiéru. Tentokrát svůj debut představil návrhář Pierpaolo Piccioli, nový kreativní ředitel značky Balenciaga. Designérův první počin si vysloužil potlesk ve stoje a není se čemu divit. V kolekci pro nadcházející jaro a léto umně propojil vlastní rukopis plný struktur a výrazných barev s tradicí módního domu.

    Módní dům Balenciaga vstoupil do nové éry. Italský návrhář Pierpaolo Piccioli představil v sobotu večer svůj debut, jenž odstartoval jeho vládu u legendární značky. Kolekcí pro jaro a léto 2026 poctil nejen zakladatele značky, ale také své předchůdce, kteří před ním diktovali směr slavné společnosti. Sám ovšem ukázal, že je na správném místě a nabídl tak řadu protkanou minulostí i jeho distinktivním rukopisem.

    Očekávaná řada nesla jasné stopy DNA Cristóbala Balenciaga. Na molo nastoupily modelky v šatech, jež jasně reflektovaly návrhy ikonického návrháře, například takzvané sack dress, jež v roce 1957 oznámily odstup od tehdy typické siluety přesýpacích hodin. Nechyběla ale ani záplava „balloon dresses“ nebo podobně tvarovaných sukní. Piccioli čerpal inspiraci rovněž z Balenciagovy lásky k protikladům.

    Zdroj: Balenciaga

    Úspěšně tak proti sobě postavil různorodé materiály, vytvářející perfektní rovnováhu. Poctu si však vysloužil i poslední král Balenciaga, Demna Gvasalia. Pierpaolo Piccioli do vlastní řady vtiskl jeho stopu pomocí jemných odkazů na streetwear, jenž jeho předchůdce tak miloval. Odkázal však také na Nicolase Ghesquière, a to skrze vejcovité kabáty s výraznými knoflíky, reflektující designérovu kolekci z roku 2006.

    Nechci popírat minulost, prohlásil Piccioli. Vysloužil si potlesk ve stoje

    Pierpaolo Piccioli však protkal kolekci i vlastním rukopisem. Mezi návrhy proto nechyběly skulpturální a lehké siluety, notující všudypřítomnému romantismu. Modely pohltily výrazné barvy, jejichž hrou je Piccioli proslulý. „Nechci popírat to, co tu bylo přede mnou,“ prohlásil o své tvorbě dle serveru WWD návrhář. „Vytvářet oblečení, jež je obyčejné, ale i neobyčejné,“ popsal zase pro Fashion Network.

    Elegantní kolekcí si pak návrhář vysloužil potlesk ve stoje. Na jeho debut dorazil zástup známých tváří. Do první řady usedly slavné osobnosti jako Anne Hathaway, FKA Twigs, Isabelle Huppert, ale také Meghan Markle. Letošní Pařížský týden módy pak přivítal nespočet debutů, s jistotou se dá ovšem říct, že premiéra Pierpaola Piccioli patří mezi jedny z nejpovedenějších děl současné sezóny.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, The Cut, Instagram, YouTube

    Další trend na obzoru. Příští jaro povládnou harémové kalhoty

    0
    Massimo Dutti harémové kalhoty
    Massimo Dutti harémové kalhoty

    Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.

    Objemný střih, nízko posazený pas a zužující se nohavice. Přesně tak by se daly popsat takzvané harémové nebo balónové kalhoty. Světu západní módy kralují již od počátku 20. století, nyní ovšem dorazily na scénu ve své nejmodernější podobě. Návrháři je zapojili již do svých kolekcí pro letošní jaro. Jejich záplava na nedávných týdnech módy však potvrdila, že z centra pozornosti jen tak nezmizí.

    Harémové kalhoty neznají hranic. Najdete je ve všech stylech i materiálech

    Nadvláda harémových kalhot byla zřejmá již na Newyorském týdnu módy. Do svých kolekcí je zapojily módní domy jako Altuzarra, Brandon Maxwell, Adam Lippes, Ashlyn nebo Michael Kors. Nastoupily tak na cestu, kterou jim před rokem vyšlapaly například značky Alaïa, Chloé či Loewe. Začíná být tedy více než jasné, že další trend nabírá na obrátkách a brzy se mu na ulicích jen tak nevyhneme.

    Zdroj: Altuzarra

    Do svých kolekcí ho zařadily rovněž účastníci Kodaňského týdne módy, bez povšimnutí je ale nenechal ani Londýn. V britské metropoli je na přehlídková mola poslaly značky jako Roksanda či Erdem. Všechny návrhy pak jako červená nit propojuje rozmanitost. Harémové kalhoty narůstají dechberoucího objemu, jinde ovšem zůstávají ve stále volných, avšak omezenějších a rovnějších liniích.

    Zdroj: Michael Kors

    Někteří návrháři ponořili trendy kalhoty do saténu, jiní do průhledné organzy či praktické bavlny. Zdá se, že v široké jarní nabídce se najde styl pro každého. Neobvyklý tvar harémových kalhot však může zpočátku odstrašit. S drobnou přípravou je však není vůbec těžké zkombinovat. Jak lze vidět na přehlídkových molech, skvěle vypadá jak úzce definovaný pas, tak monochromatické siluety.

    Zdroj: Roksanda

    Úspěch ukrývá kontrast. Při stylingu kalhot zvýrazněte svůj pas

    Pokud nechcete se stylingem příliš bojovat, pak doporučujeme kalhoty sladit s výrazným a upnutým svrškem. Postačí úzký top, vestička nebo korzetem definovaná halenka. Pas ovšem můžete zvýraznit i pomocí tenkého pásku, v tom případě klidně zvolte rozevlátou halenku nebo prostorný tenký svetr. Vždy usilujte o jistý kontrast, třeba v podobě špičatých podpatků či chlupaté kabelky.

    @indyaabrown When Alaia is on the moodboard. bag @SONYALEE #ootd #harempants ♬ original sound – maks

    Zdroje: T-Fashion, WWD, Mega Asia, Instagram, TikTok

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    0
    Rhode skin care úvodka yes day
    Rhode skin care úvodka yes day

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Beauty značka Yes Day v čele se svou mladou zakladatelkou má jasnou vizi. Nabídnout první seriózní skin care řadu generaci, která vyrůstá s influencery, jejichž produkty jsou pro mladší publikum ve většině absolutně nevhodné. Věkem jsou možná děti, ale sbírkou oblečení i kosmetiky by předběhly leckterého nadšence. Mladá pleť ale vyžaduje speciální přístup, a právě na to Yes Day sází.

    Generace Alpha získá vlastní IT girl. Je jí 13 let a vyvinula novou skin care

    Značka pubertální a předpubertální skin care staví od základů na důvěryhodnosti. Nestojí jen na třináctileté zakladatelce, jméno staví i na chemikovi Ronu Robinson, jehož podpis najdeme kromě jiných rovněž pod produkty Rhode, tedy značky z dílny Hailey Bieber. Nefiguruje pouze jako externí rádce, má ve firmě také částečný podíl, což značí, že jeho zapojení nebude jen letmou výpomocí.

    Yes Day komunikuje své produkty jako pomocníky pro posílení kožní bariéry, mající za cíl udržet pleť v rovnováze. Dosáhnout toho plánuje díky složení s probiotiky, centellou asijskou a antioxidanty. Výsledkem má být přirozený glow odpovídající mladistvé pokožce, nikoliv nedosažitelná dokonalost. Vše doplňuje hravý, ale důvěryhodný branding vystihující cílovou skupinu.

    Marketingu nastanou zlaté časy. Dětská generace získává kupní sílu

    Vedle Yes Day se aktuálně objevila i značka Sincerely Yours se stejným záměrem, tedy skin care pro aktuálně nejmladší generaci, na kterou lze marketingově cílit. Trh proto dává tušit, že produkty pro „gen alpha“ ještě budou velikou a postupně se plnící dírou na trhu. Roli trendu už nebude plnit Drunk Elephant či Glossier, mladiství touží po svých vlastních produktech vytvořených na míru jejich pleti.

    Zdroj: Rhode, Drunk Elephant

    Dětská výbava koupelny by se ovšem neměla plnit rozmanitými produkty bez ladu a skladu. Často to může být spíš ke škodě než užitku. Pokroku doby se ale nevyhneme a děti budou dospělé napodobovat asi vždy. Je proto rozumné sáhnout po značce, která nabízí realistické výsledky a nesnaží se děti lákat k náhodnému utrácení z rodičovské peněženky.

    @yesdayworld taking skincare matters into our own hands 🫰Yes Day coming 10.01.2025 ✨ get ready to glow all out 🩷 #yesday #teenskincare #tweenskincare #glowyskin #skincareroutine ♬ original sound – ALTÉGO

    Řada složená z šetrné čisticí pěny, hydratačního krému, pleťové mlhy a balzámu na rty tak nakonec dává perfektní smysl. Jedná se o ideální rozložení produktů, jež by potenciální dětský spotřebitel mohl chtít používat. Výhodou je i zklidňující složení. Pryč jsou časy tonerů plných alkoholu s údajnými magickými účinky proti akné. Dnešní generace sází na zklidnění a hydrataci, což s povděkem kvitujeme.

    Zdroje: Business of Fashion, Glossy, Style Caster, Instagram, TikTok

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    0
    Seahorse New York City
    Seahorse New York City

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    Aby restaurace vyšplhaly na pomyslný vrchol gastronomie, musí splňovat nesnadné podmínky. Už dávno nestačí jen vytříbené menu, potřeba je vytvořit jedinečný zážitek, který hosty chytne a už nepustí. Podobná myšlenka běžela hlavou i úspěšnému restauratérovi Johnu McDonald, který poslední tři roky pracoval na svém nejnovějším projektu, newyorské luxusní restauraci Seahorse.

    „Jak se v místnosti cítíte? Jak se cítíte poté, co z restaurace odejdete? Nejde jen o skvělé jídlo,“ popsal pro server WWD. Možná i proto mu výstavba restaurace, nacházející se v renovovaném W Hotel na Union Square, trvala tak dlouho. Snažil se totiž dosáhnout dokonalé souhry mezi prvotřídním menu, stejně lahodnou nabídkou drinků, a především interiérem, dokreslujícím výslednou atmosféru.

    Zdroj: Seahorse New York City

    Dá se přitom očekávat, že nejnovější projekt z dílny Johna McDonald brzy sklidí úspěch. Restauratér totiž vlastní společnost Mercer Street Hospitality, pod kterou spadají populární podniky jako Lure Fishbar, Bowery Meat Company, Bar Mercer nebo Cha Cha Tang. Restaurace otevřela dveře prvním návštěvníkům ve středu 24. září. Její premiéru má následovat i odhalení Guardian Bar na střeše hotelu.

    Seahorse staví na rovnováze. Jednoduchá jídla doplní výrazný interiér

    Taktovku menu luxusní restaurace drží šéfkuchař John Villa. Inspirací mu byl trh, jenž se pravidelně koná na náměstí, kde je podnik umístěný. Středobodem kuchyně jsou proto nejkvalitnější a nejčerstvější ryby a mořské plody. Prvotřídní kvalita ingrediencí tak receptům dovoluje jistý minimalismus. Jejich jednoduchost však perfektně doplňují pestré signature drinky a bohatý art deco interiér.

    @teamxbecca Come with the Becca team to the newly opened Seahorse!🍸⚓️🦪 #newnycrestaurants #unionsquare ♬ Small Change – DON WEST

    Design restaurace o 125 místech má na svědomí firma Rockwell Group. Kombinuje v něm historické prvky, jako je teplé dřevo nebo art deco detaily s moderním twistem, například v podobě nástěnné malby od brooklynského uměleckého studia En Viu. Výsledek vyvolává vytoužený pocit nedosažitelného luxusu, který je ovšem zmírněný dojmem útulnosti, jenž vás přinutí se vrátit.

    Zdroje: WWD, Time Out, Eater New York, Instagram, TikTok

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    0
    Thornbury Castle hrad úvodka 2
    Thornbury Castle hrad úvodka 2

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Evropa má mnoho výhod. Jednou z nich je bezpochyby její nepřeberné množství hradů a zámků. Některé z nich dokonce nabízí ubytování, a to aniž by vás připravily o historického ducha. Kamenné zdi a padací mosty zůstávají, místo zimy ale přichází luxusní krbová kamna, oceněné restaurace a výhledy, o jakých se vám dosud nesnilo. Perfektní místo pro nejen podzimní dovolenou.

    Uvnitř, nebo venku? Hradní sídlo nabízí zážitky ze všech úhlů

    Ubytování v hradu na okraji jezera a v malebném hrabství napovídá, že se nejedná o žádné průměrné sídlo. Irský Ashford Castle z 13. století je nyní ikonou pětihvězdičkových hotelů, z nichž se vám zatají dech. Historické detaily střídá moderní vybavení v podobě bohatých textur, materiálů, masivního dřeva a vzácných textilií. Na hosty čeká hned několik různých restaurací, barů, doutníkových salonků, a hlavně rozsáhlé spa včetně prvotřídních masáží.

    Podzimní únik od pracovního ruchu nebyl nikdy luxusnější. Pokud netrávíte čas uvnitř, třeba v jednom z pokojů postavených v bývalé loděnici, můžete se procházet po rozlehlých planinách, půjčit si loďku, jezdit na koni nebo jen tak obdivovat irskou krásu. Obklopovat vás budou pravé hradní věže a zdi, ovšem uvnitř čeká vřelá a elegantní atmosféra hodna opravdu luxusní dovolené.

    Evropské klenoty nabízí modernu usazenou v tradici. Prožijte zámecký život i s bazénem

    Hradní poklady ovšem hranicemi Irska nekončí. Není divu, Spojené království je tradičním domovem tajuplných sídel a zámků a jedním z nich je také anglický hrad Amberley v západním Sussexu. Původně lovecký zámeček se postupně proměnil v luxusní moderní sídlo obsahující vše, co by správný hrad měl, tedy historické bašty, bránu nebo klasický padací most.

    Zdroj: Amberley Castle

    Kamennými průchody s historickými prvky se dostanete až do prvotřídních luxusních pokojů i například do restaurace s původními klenutými stropy z 12. století. Po obědě se kromě zahrad můžete procházet ruinami velké síně, kolem rybníčků, golfového hřiště či tenisového kurtu. Odpoledne si dáte legendární čaj o páté a jediné, co nebude odpovídat historickému duchu, je pohodlí vaší postele.

    Francie nezahálí. Procházka vinicemi ve vás probudí královské způsoby

    Ani francouzské regiony nezahálí se svými skvosty. Zámek de Bagnols bývá často označován skrytým klenotem, a není divu. Ubytování můžete vybírat z prostorů v zámecké části, moderním sklepení, zahradách či podkroví. Každý z nich je pak přizpůsobený lokaci, ve které se nachází. Kromě decentního luxusu spojeného s bohatou historií zde najdete vyhlášenou restauraci vařící z lokálních surovin.

    Zdroj: Château de Bagnols

    Stolovat přitom můžete jak uvnitř, obklopeni hradní výzdobou, tak venku v pestrých zahradách. Chloubou hotelu je wellness s masážemi, ke kterému navíc patří venkovní bazén rozléhající se uprostřed místních sadů. Region Beaujolais je vinařskou oblastí, takže i o program budete mít postaráno. Je jen na vás, zda zůstanete v pohodlí hotelu u ochutnávky, nebo se vydáte na prohlídku vinic.

    Zdroje: Autorský článek

    Pánské parfémy sezóny překvapí. Rozvoní citrusy i luxusní koňak

    0
    Unsplash pánské parfémy cognac citrus
    Unsplash pánské parfémy cognac citrus

    Podzim kromě nových módních inspirací přináší i parfémové novinky a dlouho očekávané twisty zajetých klasik. Nejen dámy, ale také pánové se mají na co těšit. Letošní vůně se drží dřevitých a jantarových tónů, často ale s překvapivým závěrem. Ať se jedná o citrus, nebo koňak, jisté je, že si muži vyberou svého favorita jak do kanceláře, tak na formální večeři.

    Parfémový svět se nejspíše nikdy točit nepřestane. Důkazem jsou stále nové vůně přicházející na beauty scénu. Parfuméři se pyšní novými přírůstky a jejich výtvory jsou i letos na podzim znamenité. Najdeme u nich jak těžší a náročnější tóny, tak okořeněnou klasiku připomínající typické pánské „sprchové“ vůně.

    Květiny nejsou jen pro ženy. Muži kromě nich ocení i barokní scenerii

    Ač tak flakonek parfému Dior Homme Parfum nevypadá, jeho duše je založena na barevném kosatci. Obsahuje z něj totiž jak květ, tak kořen. Roztodivnou květinu doprovází tóny ambry, pačule a vetiveru, což mu dodává hřejivost a čerstvost lesa vyhřátého od slunce. Dior vydal původní verzi parfému už v roce 2014, letos ale značka přišla s obměnou spočívající právě v přidání dřevitých a teplých tónů.

    Zdroj: Dior, D.S. & Durga

    Cognac Reign od D.S. & Durga by od Dior Homme nemohla být více vzdáleným exemplářem. Vůně je unisex a její branding se točí kolem barokních paláců, výrazného zdobení a silného uměleckého stylu. Oblíbí si ji milovníci destilátů, jelikož obsahuje koňak, spolu s karamelizovaným bergamotem a dubem. Ideální volba pro luxusní večírky v zimním období a pro nositele s netradičním vkusem.

    Čistota je in. Parfémy letošního podzimu vynesete do posilovny i na meeting

    S novinkami nezahálí ani parfuméři značky Prada. Zvláštností vůně Paradigme by měla být obrácená pyramida nejen na flakonu, ale i uvnitř. Začíná totiž těžkými dřevitými vůněmi a přechází v čistý bergamot. Hřejivá oblaka prostupuje citrusová sprcha a výsledek tak nejvíc připomíná obraz svalnatého muže vycházejícího z posilovny a vplouvajícího do bohatého korporátu v saku a košili.

    Společnost By Kilian pak do parfémové lahvičky taktéž naservírovala drink. Citrusové akordy přelité přes led se mísí s koňakem, máslem a jantarem. Parfém i přes svoji vřelost nezahltí celou místnost a je proto vhodný rovněž na denní nošení. Libujete-li si v nadčasové čisté eleganci a pokud sami sebe vnímáte jako moderního muže, možná se jedná o vůni právě pro vás.

    Bleu de Chanel není žádnou novinkou, varianta L’Exclusif ovšem ano. Parfém, jehož klasická varianta má za ambasadora oblíbeného Timothée Chalamet, přináší do citrusovo-santalového základu kůži a dřevo, což z něj dělá ztělesnění luxusu. Vůně je spíše hluboká, hodí se na společenské události, ale s mírou může posloužit i jako opravdová signature vůně pro sebevědomé muže.

    Zdroj: By Kilian, Chanel

    Zdroje: Autorský článek

    Lovkyně démonů a diváků. K-popový zázrak ovládl Netflix, hitparády i módu

    0
    k-pop demon hunters Netflix
    k-pop demon hunters Netflix

    K-pop: Lovkyně démonů je nejsledovanějším filmem v historii Netflixu. Animovaný snímek, který na první pohled cílí hlavně na děti a dospívající, překročil očekávání. Za tři měsíce od premiéry nasbíral přes 210 milionů zhlédnutí a soundtrack se stal globálním hitem. Jeho úspěch boří kulturní a generační hranice. Co je na něm tedy tak přitažlivé?

    Perfekcionismus a maximalismus patří mezi dvě klíčové ingredience K-popu. Animovaný film o dívčí hudební skupině, která si po večerech přivydělává jako tým lovkyň démonů, je má ve své DNA. Snímek K-pop: Lovkyně démonů kombinuje komedii, akci, hudbu a špetku nadpřirozeného hororu. Výsledkem je podívaná tak magnetická, že ji zejména dívky sledují znovu a znovu a pořád je pro ně emocionálně silná. Film však dokáže oslovit i dospívající a jejich rodiče, přestože rozhodně nejde o prvoplánový rodinný hit „pixarovského“ typu.

    Hudba není jen podkres. Na hitech pracovaly hvězdy K-popu

    V čem je tedy film jiný? Zásadní je hudba. Od začátku byla tvořena tak, aby obstála sama o sobě, ne jako podkres či doplněk muzikálových čísel, ale jako skutečná produkce K-pop skupiny. Tvůrci zdůrazňují, že jejich úkolem bylo dodat skladby, jež posunou děj či přiblíží charakter hlavních hrdinek a zároveň budou mít stejně propracovaný zvuk jako K-pop hity současných světových žebříčků.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Do projektu proto přizvali rovněž některé z největších „hitmakerů“ korejského hudebního průmyslu, včetně producentů z The Black Label a autorů písní složených pro zřejmě nejslavnější jihokorejskou skupinu současnosti, BTS. Každé jedné skladbě, která ve filmu zazní, tak byla věnována mimořádná péče. Stejně tak se s filmovým soundtrackem pracovalo jako se standardním albem.

    Autentický hlas. EJAE moc dobře ví, o čem ve filmu zpívá

    Hlas hlavní postavě Rumi ve zpívaných pasážích propůjčuje hudebnice EJAE, která kromě talentu přinesla i mimořádnou autenticitu. Sama byla od svých 11 let „K-pop trainee“, což znamená, že velkou část dětství a dospívání strávila pod tvrdým drilem, jímž musejí projít jihokorejští hudebníci, pokud chtějí vysněnou kariéru. Dobře věděla, jaké to je žít pod ohromným tlakem a zároveň ze všech sil skrývat své nedostatky. Emoce dokázala do zpěvu Rumi přesvědčivě promítnout.

    Korea v každém detailu. Tvůrci vsadili na absolutní věrnost

    Bez kompromisů jsou využity i korejské reálie, a to v každém detailu. Tvůrci dle vlastních slov sázejí na zvědavost diváků a jejich touhu poznávat cizí kultury. Ta jihokorejská je přitom momentálně celosvětově v kurzu. V každé scéně se objevují drobnosti, jež by jinak zapadly, například způsob, jakým si hlavní hrdinky Rumi, Mira a Zoey podkládají hůlky ubrouskem nebo tradiční oděvy a mýty. Nechybí ani démoni z korejské mytologie, známí jako průvodci mrtvých.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Kreslený žlutý bomber? Bunda hlavní hrdinky možná bude slušet i vám

    Výrazným prvkem filmu jsou bezesporu kostýmy. Působí autenticky, ale zároveň přesahují svět animace a lze si je tedy snadno představit i v běžném životě. Každý outfit hlavních hrdinek se dá nosit jako normální oblečení, od streetwear bund přes výrazné šperky až po kombinace s tradičními prvky inspirovanými hanbokem, tedy korejským slavnostním oděvem. Za ikonický se dá označit žlutý bomber Rumi, jenž se stal nejčastěji vyhledávaným kouskem z filmové kolekce.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Exotický, ale přesto univerzální. Emoce v rytmu K-popu tečou proudem

    A pak tu máme zřejmě nejdůležitější ingredienci úspěchu, emoce. I když je film v maximálně korejský, svým tématem zůstává univerzální, jelikož se s ním do určité míry dokáže ztotožnit každý. Dokonale vystavěný K-pop tvůrcům slouží jako prostředek k předání hlubšího poselství o důležitosti lásky ke všem částem sebe sama, těm dobrým i temným. Připomíná, že nikdo by na problémy neměl být sám, a že v těžkých chvílích je důležité mít možnost opřít se o své blízké.

    Zdroje: Time, Netflix Tudum, Variety, Instagram, YouTube