Fenomén girl boss dávno opustil virální prostor sociálních sítí a místo toho vstoupil do opravdových životů. Schopné a samostatné ženy nejsou žádnou novinkou, dnešní doba jim ale dává více prostoru zářit. Definicí takové ženy je její pracovitost, zároveň však vypadá stále upraveně a má skoro vždy dobrou náladu. Dá se vůbec takového skóre docílit?
Leckterá žena by si přála umět běhat na podpatcích tak, jako to umí filmové hvězdy. Realita je ovšem jiná a někdy i po pouhé hodině nastupují puchýře. Nízké baleríny zase málokomu sluší. Jak s tím naložit, pokud potřebujete celý den vypadat elegantně? Naštěstí existují boty, díky kterým můžete působit chic, ale zůstat u toho v pohodlí.
Čeká-li vás v nejbližší době dovolená či větší výlet, součástí příprav by určitě měla být i volba vhodné obuvi. Zdá se to možná jako nepodstatný detail, ale pokud na vašich cestách rádi obdivujete populární místa, nachodíte klidně desítky kilometrů. Vybrané tenisky by tedy měly být pohodlné a zároveň stylové. Inspirujte se populárními oblíbenci.
O důležitosti doplňků by v dnešní době už neměly existovat spory. Na první pohled jednoduché prvky umí často povznést celý outfit na jinou úroveň, a naopak jejich absence křičí do světa svou neúplností. Do kategorie pomocníků patří i pásky. Jejich funkce totiž dávno sahá daleko za tu ryze praktickou a často vykouzlí vytoužený perfektní look.
Nadčasovou látkou vhodnou do téměř každého šatníku je bez pochyby denim. Materiál původně zamýšlený pro kovboje a dělníky dnes zaplňuje věšáky obchodů v nejrůznějších střizích a barvách. Dávno přitom nezůstává jen u riflí, probojoval se i do dalších oblastí módy. Letošní trendy jsou denim experimentům nakloněny, nenechte si je proto ujít.
Letošní jaro pohltí vlna námořnického stylu. Takzvaná fisherman estetika spojuje to nejlepší z loňské "Coastal Grandma", klasického tichého luxusu i mořem inspirovaných prvků. Její nástup nadiktovala již předpověď platformy Pinterest pro rok 2025, potvrdily ji ale rovněž přehlídky z dílny Jean Paul Gaultier, Miu Miu nebo Louis Vuitton.
Karl Lagerfeld byl ikonou módy, jeho vize řídily haute couture po desetiletí. Ale stejně jako jeho modely budily obdiv, jeho výroky vzbuzovaly kontroverzi. Od "fatfobních" poznámek a urážek na adresu plus-size žen po ostrou kritiku hnutí MeToo. Lagerfeld si nebral servítky. Jak bychom jeho slova hodnotili dnes, v době inkluze a body positivity?
Jaro definitivně nastoupilo na scénu. Spolu s ním se tak derou do popředí trendy, definující letošní teplou sezónu. Připravte se proto nasadit některé z bot, které nás v nadcházejících měsících jen tak neopustí. Na piknicích, jarních procházkách i pochůzkách po kavárnách nás budou doprovázet hlavně kousky zastupující chic a námořnický styl.
Pokud existuje módní dům, který dokázal povznést texturu na úroveň umění, pak je to bezesporu Bottega Veneta. Od svých ikonických intrecciato vzorů až po nejnovější experimenty s kůží, semišem a ultra originálními povrchy je značka již řadu let synonymem pro sofistikovanost, hmatový luxus a tiché mistrovství italského řemesla.
Královská akademie výtvarných umění v Antverpách je synonymem pro kreativitu, odvahu a revoluci v umění. Studoval ji dokonce i Vincent van Gogh, předtím, než se rozhodl vydat vlastní cestou. Nakonec se ovšem škola proslavila hlavně jako kolébka inovativní módy, která dala světu nespočet ikonických návrhářů, a hlavně slavnou Antverpskou šestku.
Ovoce se zdá být populárním motivem v beauty i fashion průmyslu. Potisk papáji střídá jahodový print následovaný drobnými citrony. Jejich roztomilé malůvky zaplavují portfolia slavných značek. Kromě oblečení ale figuruje ovocný koktejl také v kosmetice. Aktuální štafetu převzaly šťavnaté třešně a jejich stopy se objevují na spektru barev i vůní.
Pití vody ještě nikdy nebylo tak sexy. Wellness svět vynesl letos do popředí hydrataci. Její rituál tak už dávno neobnáší jen trendy hrnek nebo lahev. Místo toho zahrnuje řadu "nezbytných" suplementů, od elektrolytů přes různé příchutě až po jedlé třpytky. Sociální síť TikTok tak učinila z běžné činnosti nový trend, bez kterého se neobejdete.
Ne vždy je obsah kosmetické taštičky v reprezentativním stavu. Ošoupané obaly a nedržící víčka jsou už skoro klasika. Jestli vaše make-upová výbava volá po obměně, vyberte si nové produkty v prvotřídní kvalitě, a navíc s nápaditým vzhledem. Už se nebudete muset stydět vytahovat líčidla na veřejnosti, ostatní vám je budou naopak závidět.
Většina diváků uplynulého předávání cen Oscar soustředila svou pozornost na nominované filmy, herce a herečky. Beauty nadšenci však upnuli svou pozornost na slavnostní looky známých osobností. Neuniklo jim proto, že jasným výhercem se tentokrát stal nude lip. Na scénu se tedy opět navrací klasický a nadčasový look z 90. let minulého století.
Módní dům Louis Vuitton je známý nejen pro své ready-to-wear kolekce, ale také luxusní a ikonické kufry. Nyní ovšem hodlá otevřít novou kapitolu, od které si slibuje stejný úspěch. Společně se světově proslulou make-up umělkyní Pat McGrath totiž vydá svou první beauty řadu rtěnek, balzámů a paletek La Beauté. Odhalí ji letos na podzim.
Po celém světě najdete nejrozmanitější prostory, ve kterých postupem času vznikly hotely. Čím zvláštnější, tím více turisty lákají. Pro životní zážitek ale ani nemusíte cestovat dlouhé hodiny. V nedalekém Turecku se totiž ubytujete uvnitř jeskyně. Tisíce let staré kamenné dómy nabídnou kontrast mezi historií a luxusem, kterého můžete být součástí.
Doechii, vlastním jménem Jaylah Ji'mya Hickmon, je momentálně nejžhavějším jménem světového rapu. Získala první Grammy, její singl Anxiety dobyl hitparády a Billboard ji korunoval Ženou roku 2025. Její smysl pro vizuální storytelling, schopnost diktovat trendy a neústupnost v kreativitě ji staví vedle ikon jako Missy Elliott či Nicki Minaj.
Dávno jsou pryč doby, kdy byly dioptrické brýle nevzhlednou přítěží. Dokonce i lidé s perfektním zrakem nosí dnes často prázdné obroučky, jen pro ucelení outfitu. Pokud patříte mezi ty, kteří bez brýlí nemohou opustit dům, možná by vám záviděli. Trendy se totiž letos propsaly i do této oblasti a v záplavě oblíbených tvarů je určitě z čeho vybírat.
Není výjimkou, že se majitelé pejsků často o své mazlíčky starají více než sami o sebe. Kdo by roztomilým chlupáčům nedopřál jen tu nejlepší péči? Mezi milovníky psích společníků zcela jistě patří i známé módní domy. Ani ony na ně tedy ve své luxusní nabídce nezapomínají. Dopřát proto můžete svému parťákovi vše od obojků přes svetřík až po pelech.
Milán představuje nejen jedno z hlavních měst módy, ale také metropoli sdružující špičky ze světa kultury, architektury a luxusních interiérů. Symbolem propojení různých scén je Milánský design week, jehož se tradičně účastní i světové módní domy. Vlastní výstavy nebo prezentace tentokrát odhalily značky jako Gucci, Loro Piana, Loewe či Louis Vuitton.
Nejnovější módní přehlídka z dílny Pucci rozzářila módní scénu. Italská značka si na rozdíl od své konkurence se svou letošní jarní kolekcí počkala. Odhalila ji tedy dlouho poté, co ruch kolem ostatních shows utichl. Vytvořila tím pro sebe perfektní "skulinku", která jí o uplynulém víkendu umožnila zaplnit instagramové účty řady módních nadšenců.
Zajímalo by vás, kde je možné sledovat takzvanou elitu národa v jejích "přirozených" módních kreacích? Pokud ano, stačí si počkat na předávání cen Anděl. Akce zkrátka nemá s módou nic společného. Na červeném koberci se opět střídala oblaka nevkusu, tornáda kýče a záplavy otazníků. Eleganci nahradila kalamita, které patří spíš varování od Českého hydrometeorologického ústavu než od módních redaktorů.
Nově ohlášená cla ze strany amerického prezidenta Donalda Trumpa měla na luxusní průmysl okamžitý dopad. Velká část módních značek proto ve čtvrtek zaznamenala propad svých akcií. Většina z nich totiž přesunula svou výrobu do asijských států, čelících jedněm z nejvyšších cel. Americké zákazníky tak nejspíše čeká nepříjemné zdražení.
Šperkařský dům Tiffany & Co. v kampani pro řadu HardWear oslavuje spolu s ikonickými herečkami transformující sílu lásky. Německé značky Rimowa a Mykita spolupracují na slunečních brýlích a Paris Hilton odhalila svůj již 30. parfém. Designér Jeremy Scott navrhne na 500 kostýmů pro berlínskou show a Duran Lantink vyhrál Woolmark Prize.
Fenomén girl boss dávno opustil virální prostor sociálních sítí a místo toho vstoupil do opravdových životů. Schopné a samostatné ženy nejsou žádnou novinkou, dnešní doba jim ale dává více prostoru zářit. Definicí takové ženy je její pracovitost, zároveň však vypadá stále upraveně a má skoro vždy dobrou náladu. Dá se vůbec takového skóre docílit?
Leckterá žena by si přála umět běhat na podpatcích tak, jako to umí filmové hvězdy. Realita je ovšem jiná a někdy i po pouhé hodině nastupují puchýře. Nízké baleríny zase málokomu sluší. Jak s tím naložit, pokud potřebujete celý den vypadat elegantně? Naštěstí existují boty, díky kterým můžete působit chic, ale zůstat u toho v pohodlí.
Čeká-li vás v nejbližší době dovolená či větší výlet, součástí příprav by určitě měla být i volba vhodné obuvi. Zdá se to možná jako nepodstatný detail, ale pokud na vašich cestách rádi obdivujete populární místa, nachodíte klidně desítky kilometrů. Vybrané tenisky by tedy měly být pohodlné a zároveň stylové. Inspirujte se populárními oblíbenci.
O důležitosti doplňků by v dnešní době už neměly existovat spory. Na první pohled jednoduché prvky umí často povznést celý outfit na jinou úroveň, a naopak jejich absence křičí do světa svou neúplností. Do kategorie pomocníků patří i pásky. Jejich funkce totiž dávno sahá daleko za tu ryze praktickou a často vykouzlí vytoužený perfektní look.
Nadčasovou látkou vhodnou do téměř každého šatníku je bez pochyby denim. Materiál původně zamýšlený pro kovboje a dělníky dnes zaplňuje věšáky obchodů v nejrůznějších střizích a barvách. Dávno přitom nezůstává jen u riflí, probojoval se i do dalších oblastí módy. Letošní trendy jsou denim experimentům nakloněny, nenechte si je proto ujít.
Letošní jaro pohltí vlna námořnického stylu. Takzvaná fisherman estetika spojuje to nejlepší z loňské "Coastal Grandma", klasického tichého luxusu i mořem inspirovaných prvků. Její nástup nadiktovala již předpověď platformy Pinterest pro rok 2025, potvrdily ji ale rovněž přehlídky z dílny Jean Paul Gaultier, Miu Miu nebo Louis Vuitton.
Karl Lagerfeld byl ikonou módy, jeho vize řídily haute couture po desetiletí. Ale stejně jako jeho modely budily obdiv, jeho výroky vzbuzovaly kontroverzi. Od "fatfobních" poznámek a urážek na adresu plus-size žen po ostrou kritiku hnutí MeToo. Lagerfeld si nebral servítky. Jak bychom jeho slova hodnotili dnes, v době inkluze a body positivity?
Jaro definitivně nastoupilo na scénu. Spolu s ním se tak derou do popředí trendy, definující letošní teplou sezónu. Připravte se proto nasadit některé z bot, které nás v nadcházejících měsících jen tak neopustí. Na piknicích, jarních procházkách i pochůzkách po kavárnách nás budou doprovázet hlavně kousky zastupující chic a námořnický styl.
Pokud existuje módní dům, který dokázal povznést texturu na úroveň umění, pak je to bezesporu Bottega Veneta. Od svých ikonických intrecciato vzorů až po nejnovější experimenty s kůží, semišem a ultra originálními povrchy je značka již řadu let synonymem pro sofistikovanost, hmatový luxus a tiché mistrovství italského řemesla.
Královská akademie výtvarných umění v Antverpách je synonymem pro kreativitu, odvahu a revoluci v umění. Studoval ji dokonce i Vincent van Gogh, předtím, než se rozhodl vydat vlastní cestou. Nakonec se ovšem škola proslavila hlavně jako kolébka inovativní módy, která dala světu nespočet ikonických návrhářů, a hlavně slavnou Antverpskou šestku.
Ovoce se zdá být populárním motivem v beauty i fashion průmyslu. Potisk papáji střídá jahodový print následovaný drobnými citrony. Jejich roztomilé malůvky zaplavují portfolia slavných značek. Kromě oblečení ale figuruje ovocný koktejl také v kosmetice. Aktuální štafetu převzaly šťavnaté třešně a jejich stopy se objevují na spektru barev i vůní.
Pití vody ještě nikdy nebylo tak sexy. Wellness svět vynesl letos do popředí hydrataci. Její rituál tak už dávno neobnáší jen trendy hrnek nebo lahev. Místo toho zahrnuje řadu "nezbytných" suplementů, od elektrolytů přes různé příchutě až po jedlé třpytky. Sociální síť TikTok tak učinila z běžné činnosti nový trend, bez kterého se neobejdete.
Ne vždy je obsah kosmetické taštičky v reprezentativním stavu. Ošoupané obaly a nedržící víčka jsou už skoro klasika. Jestli vaše make-upová výbava volá po obměně, vyberte si nové produkty v prvotřídní kvalitě, a navíc s nápaditým vzhledem. Už se nebudete muset stydět vytahovat líčidla na veřejnosti, ostatní vám je budou naopak závidět.
Většina diváků uplynulého předávání cen Oscar soustředila svou pozornost na nominované filmy, herce a herečky. Beauty nadšenci však upnuli svou pozornost na slavnostní looky známých osobností. Neuniklo jim proto, že jasným výhercem se tentokrát stal nude lip. Na scénu se tedy opět navrací klasický a nadčasový look z 90. let minulého století.
Módní dům Louis Vuitton je známý nejen pro své ready-to-wear kolekce, ale také luxusní a ikonické kufry. Nyní ovšem hodlá otevřít novou kapitolu, od které si slibuje stejný úspěch. Společně se světově proslulou make-up umělkyní Pat McGrath totiž vydá svou první beauty řadu rtěnek, balzámů a paletek La Beauté. Odhalí ji letos na podzim.
Po celém světě najdete nejrozmanitější prostory, ve kterých postupem času vznikly hotely. Čím zvláštnější, tím více turisty lákají. Pro životní zážitek ale ani nemusíte cestovat dlouhé hodiny. V nedalekém Turecku se totiž ubytujete uvnitř jeskyně. Tisíce let staré kamenné dómy nabídnou kontrast mezi historií a luxusem, kterého můžete být součástí.
Doechii, vlastním jménem Jaylah Ji'mya Hickmon, je momentálně nejžhavějším jménem světového rapu. Získala první Grammy, její singl Anxiety dobyl hitparády a Billboard ji korunoval Ženou roku 2025. Její smysl pro vizuální storytelling, schopnost diktovat trendy a neústupnost v kreativitě ji staví vedle ikon jako Missy Elliott či Nicki Minaj.
Dávno jsou pryč doby, kdy byly dioptrické brýle nevzhlednou přítěží. Dokonce i lidé s perfektním zrakem nosí dnes často prázdné obroučky, jen pro ucelení outfitu. Pokud patříte mezi ty, kteří bez brýlí nemohou opustit dům, možná by vám záviděli. Trendy se totiž letos propsaly i do této oblasti a v záplavě oblíbených tvarů je určitě z čeho vybírat.
Není výjimkou, že se majitelé pejsků často o své mazlíčky starají více než sami o sebe. Kdo by roztomilým chlupáčům nedopřál jen tu nejlepší péči? Mezi milovníky psích společníků zcela jistě patří i známé módní domy. Ani ony na ně tedy ve své luxusní nabídce nezapomínají. Dopřát proto můžete svému parťákovi vše od obojků přes svetřík až po pelech.
Milán představuje nejen jedno z hlavních měst módy, ale také metropoli sdružující špičky ze světa kultury, architektury a luxusních interiérů. Symbolem propojení různých scén je Milánský design week, jehož se tradičně účastní i světové módní domy. Vlastní výstavy nebo prezentace tentokrát odhalily značky jako Gucci, Loro Piana, Loewe či Louis Vuitton.
Nejnovější módní přehlídka z dílny Pucci rozzářila módní scénu. Italská značka si na rozdíl od své konkurence se svou letošní jarní kolekcí počkala. Odhalila ji tedy dlouho poté, co ruch kolem ostatních shows utichl. Vytvořila tím pro sebe perfektní "skulinku", která jí o uplynulém víkendu umožnila zaplnit instagramové účty řady módních nadšenců.
Zajímalo by vás, kde je možné sledovat takzvanou elitu národa v jejích "přirozených" módních kreacích? Pokud ano, stačí si počkat na předávání cen Anděl. Akce zkrátka nemá s módou nic společného. Na červeném koberci se opět střídala oblaka nevkusu, tornáda kýče a záplavy otazníků. Eleganci nahradila kalamita, které patří spíš varování od Českého hydrometeorologického ústavu než od módních redaktorů.
Nově ohlášená cla ze strany amerického prezidenta Donalda Trumpa měla na luxusní průmysl okamžitý dopad. Velká část módních značek proto ve čtvrtek zaznamenala propad svých akcií. Většina z nich totiž přesunula svou výrobu do asijských států, čelících jedněm z nejvyšších cel. Americké zákazníky tak nejspíše čeká nepříjemné zdražení.
Šperkařský dům Tiffany & Co. v kampani pro řadu HardWear oslavuje spolu s ikonickými herečkami transformující sílu lásky. Německé značky Rimowa a Mykita spolupracují na slunečních brýlích a Paris Hilton odhalila svůj již 30. parfém. Designér Jeremy Scott navrhne na 500 kostýmů pro berlínskou show a Duran Lantink vyhrál Woolmark Prize.
Paříž zažila s probíhajícím týdnem módy rušný víkend. Stala se totiž svědkem hned několika vysoce očekávaných přehlídek. Například návrhářka Sarah Burton odhalila svou debutovou kolekci pro módní dům Givenchy. Zrak módních nadšenců ale netrpělivě sledoval i designéra Alessandra Michele, který je ve vedení Valentino stále ještě nováčkem.
Valentino pozval hosty na záchody. Alessandro Michele zkoumá intimitu
Molo nejnovější přehlídky z dílny módního domu Valentino jednoznačně předčilo jakákoli očekávání. Představovalo totiž záchody, ponořené do vyzývavého červeného světla. Návrhář Alessandro Michele tím chtěl vytvořit „dystopický a znepokojivý prostor“. Cílem jeho tvorby se tentokrát stalo poodkrýt současnou podobu intimity. Dle designéra ji totiž moderní doba zásadně proměňuje.
Zdroj: Valentino
Jako příklad uvedl Michele dopady sociálních sítí, bourají hranice toho, co je přijatelné. Nikdo už se například nediví selfies ze záchodů či ložnice. Samotné návrhy proto působily riskantně a dramaticky. Průhledné látky střídaly krajková body nebo rozevláté pláště. Klíčovým prvkem však nadále zůstal maximalismus, pro návrháře už tak typický, skloubený se základními Valentino detaily.
Givenchy začíná novou kapitolu. Sarah Burton chápe moderní ženu
Snad ještě o něco více očekávanou přehlídkou byla ta z dílny Givenchy. Svou tvorbu pro módní dům totiž debutovala návrhářka Sarah Burton, která do pozice kreativní ředitelky nastoupila loni poté, co opustila vedoucí pozici u Alexandra McQueen. Nástup do slavné francouzské značky pak zvládla opravdu bravurně. Kolekcí pro nadcházející podzim a zimu vzdala hold DNA módního domu.
V kolekci totiž použila střihy, krejčovinu i detaily, které Givenchy posledních více než 70 let definovaly. Nejednalo se ovšem o pouhý pohled do minulosti, byť ten zůstal zásadní součástí návrhů. Burton totiž prohlásila, že „jít dopředu znamená vrátit se zpět na začátek“. Designérka ale zároveň zvládla ztvárnit to, co v současnosti znamená být ženou. Tedy umně spojit veškeré její kontradikce.
Looky proto spojovaly maskulinní a ženské siluety či pevné struktury s těmi rozevlátými. Výsledkem byl dojem ženy, která si je vlastní složitosti vědomá a nakládá s ní dle vlastní vůle. „Chci zachytit vše, co moderní ženu vytváří. Její sílu, citlivost, emoční inteligenci, ale i pocity síly a toho, jak sexy je,“ prohlásila Burton. Do Givenchy tak přináší novou kapitolu, ale i osvěžující ženský pohled.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Who What Wear, YouTube, Instagram
Módní scéna v poslední době zahájila honbu za individuálním stylem. Na pozadí mainstreamových mikro trendů totiž čím dál zoufaleji hledá tolik chybějící originalitu. Podobný problém se pokouší rozlousknout také trendy estetika známá jako normcore. Staví se k němu ovšem výrazně jinak. Vyzdvihuje totiž anonymitu, funkčnost i minimalismus.
Fenomén s názvem normcore je nutné chápat nikoli jako pouhý trend nebo styl, ale spíše jako jistou estetiku či pohled na život. I když své počátky datuje už do začátku milénia, svou relevanci nadále neztrácí. Jedním z cílů „hnutí“ je totiž bojovat s konzumem a moderní podobou módy, definovanou neustále se měnícími mikro trendy. Jedná se tedy o touhu po funkční a nadčasové módě.
Styl proto upřednostňuje kousky, které jsou jednoduché, pohodlné a tak trochu „obyčejné“. Důležité je ovšem chápat, že se nejedná o projev lenosti nebo nezájmu o módu. Za nevýraznými outfity totiž i nadále stojí vědomá volba. Výsledná stejnost nebo anonymita pak slouží jako forma protestu proti nikdy se nezastavujícímu módnímu průmyslu a jeho dopadu na životní prostředí.
Zdroj: COS, Weekday
Pojem normcore vznikl poprvé v roce 2008, kdy ho ironicky ve svém komiksu použil ilustrátor Ryan Estrada. Do povědomí mainstreamu se však dostal až v roce 2013, a to díky newyorskému kolektivu K-Hole. Ten ho tenkrát vyzdvihl jako unisex módní trend, charakteristický svým „obyčejným“ stylem. Jednoduchost, odkazující na funkčnost 90. let, se tak stala novou definicí cool.
Normcore se stal obětí vlastní myšlenky. Na významu však neztrácí
Moderní podobu pak normcore nabyl společně se světovou pandemií. Ta totiž na povrch vynesla potřebu cítit se především pohodlně. Jednoduchý, ale stylový trend začaly rovněž přijímat celebrity, jejichž touha zapadnout pochopitelně pramení z jejich slávy. Estetika v sobě ovšem neustále nese pocit autenticity, spojený s tím, co volba jednoduchého oblečení v dnešním světě znamená.
Zdroj: Hollister, Adidas
Normcore však v sobě ukrývá jistou kontradikci. I když styl původně vznikl jako kontrast vůči mainstream trendům, do jisté míry se jím nakonec rovněž stal. Je proto dalším důkazem, že takový osud potká většina „hnutí“, která nějakým způsobem proniknou na současné módní pole. Přesto se jedná o stále sílící estetiku, stojící na hranici minimalismu a populárního „capsule wardrobe“.
Pokud jednoduché outfity představují přesně to, co vám v osobním stylu doposud chybělo, stačí vám k nim jen pár kousků. Základní uniformou je totiž bílé, ovšem kvalitní a slušivě střižené, tričko. Doplňte ho o oblíbené šperky a perfektně sedící široké džíny. Look by nebyl kompletní ani bez tenisek. Klidně si půjčte ze současných trendů, hlavně by ale mělo jít o model, který vám vydrží.
Jaro se nese ve znamení vzrušujících kosmetických nováčků. Značky Chanel či Havlíkova apotéka vítají skincare novinky jako stvořené pro jarní pleťový reset. Parfémový dům Ourte uvádí svůj nejodvážnější gurmánský parfém s příchutí živočišnosti. Nový produkt odhaluje i modelka a influencerka Hailey Bieber, tentokrát v podobě tužky na rty.
Jemná pleť hezky česky podle Havlíkovy apotéky. Duo Alabaster a Opium vás rozzáří
Svůj vlastní recept na hebkou a vyživenou pleť se rozhodl vytvořit například i oblíbený český love brand Havlíkova apotéka. Novinkou je hydratační duo v luxusním vintage provedení. Díky séru a pleťovému oleji vaše pleť letos na jaře rozkvete jako ta nejhezčí květinová zahrada. Hvězdnými složkami jsou tentokrát kyselina hyaluronová a makový olej.
Protiklady se přitahují, a to i v případě séra Alabaster. Kombinace vysokomolekulární a nízkomolekulární kyseliny hyaluronové pleť hloubkově hydratuje. Zároveň na jejím povrchu vytváří ochranný film, zabraňující působení vnějších vlivů. Česká DNA značky se nezapře. Další účinnou složkou je totiž lípa malolistá se silnými antioxidačními vlastnostmi.
Zdroj: Havlíkova apotéka
Duo doplňuje pleťový olej s příznačným názvem Opium. Hlavními ingrediencemi jsou makový olej a RonaCare® Poppy SE, tedy účinná látka z vlčího máku. Olej s podmanivou texturou slibuje redukci tmavých kruhů pod očima a láskyplné pohlazení suché pleti bojující se zánětem či ekzémem. V receptuře je obsažen i vitamin E, známý bojovník proti oxidačnímu stresu a předčasnému stárnutí.
„Live Crispy, Play Naughty“. Hříšný parfém od Ourte budete chtít sníst
Na trhu přistála rovněž novinka od českého parfémového domu Ourte. Lákavé portfolio niche hédonistických parfémů rozšiřuje unisex vůně s názvem Crispy Porn, která voní přesně tak, jak zní. Zakladatel značky Daniel Leitner totiž staví étos brandu na vytváření kompozic inspirovaných všemi pozemskými neřestmi.
Zdroj: Ourte
Olfaktorický zážitek k zakousnutí zajistí chutně znějící vonná kompozice. V základu se nachází černá vanilka s rumem a lahodným karamelem. Nejvíce vás však překvapí animální kastoreum, které celou vůni halí do oblaku divokosti. Na gurmánské notě se díky kávě a oříškům nese také srdce parfému. Sladkou tečkou na závěr je pak kokos.
Chanel sází na luxus. Vzácné a inovativní ingredience séra Sublimage zaručují komplexní péči
Značka Chanel pak letos na jaře rozšiřuje svou regenerační řadu Sublimage. Sublimage Le Sérum představuje všestranného pomocníka proti stárnutí. Složení totiž komplexně cílí nejen na boj proti vráskám, ale také na celkový komfort, texturu a sjednocení pleti. Výjimečné složení reflektuje prvotřídní luxus hluboce zakořeněný v DNA firmy.
Zdroj: Chanel
Sérum obsahuje polyfrakcionovanou madagaskarskou vanilku plocholistou, extrakt ze zlatobýlu a lipopeptid. Tato silná sestava posílí vaši pleť na všech frontách. V podobném duchu se nese i maska Sublimage Le Masque, obohacená o biomimetické lipidy. Při pravidelném používání slibuje posílení kožní bariéry a sametově hebkou kůži.
Posedlost produkty na rty pokračuje. Díky tužce Rhode si vytvoříte každodenní soft glam
Po ikonických lescích představuje Hailey Bieber a její značka Rhode další přírůstek do rodiny produktů na rty. S konturovací tužkou Peptide Lip Shape si můžete vyhrát. Pyšní se totiž oboustranným zakončením se silikonovým hrotem pro rozmazávání. Při obkreslování rtů tak není nutná preciznost. Můžete zajít za jejich obrys a následně linku rozmazat pro nenucený look.
K mání je 11 různých přirozených odstínů, od růžové po tmavě hnědou. Firma je známá svými hybridními make-up produkty, jež obsahují i pečující složky. V případě Peptide Lip Shade je hlavní hydratační přísadou peptid, který má zároveň vyhlazující účinek. Druhé housle pak hraje výtažek z pískavice řecké seno, slibující plnější a pevnější vzhled rtů.
Motorkářský styl s rebelským nádechem, i tak by se daly popsat populární biker boots. Těžko říct, jestli vlastně někdy vyšly z módy, jisté je, že při správném kombinování umí vytvořit hřeb celého outfitu. Nemusí jít přitom nutně jen o ohoz na motorku, možná vás překvapí, kde všude se na první pohled tvrďácké boty mohou vyjímat.
Už na podzim loňského roku byly takzvané biker boots trendy. Boty připomínající obuv jezdců na Harley-Davidson modelech předčily dokonce i popularitu kovbojských bot. Ani jedny ovšem letos ze skříně nevyhazujte, naopak nastává čas je pořádně oprášit. Motorkářská obuv slaví další měsíce na výsluní, připravte se proto na jaro zkombinováním perfektně ladících outfitů.
Vzdejte hold jejich názvu. Motorkářský outfit není kompletní bez kožené bundy
Nejjednodušší a pravděpodobně nejvíce ikonická kombinace ztělesňuje rock chic estetiku. Kožené kalhoty nebo černé rifle budou biker boots perfektně doplňovat. K nim vám stačí obléci rolák, přes něj koženou bundu a o image rebela je postaráno. Nechcete-li si lámat hlavu s párováním barev, vsaďte na monochromatický outfit v černém odstínu. Koneckonců, je to barva drsňáků.
Zdroj: Yves Saint Laurent, Hugo Boss, Miu Miu
V teplejších měsících vám přijde vhod výměna kalhot za riflové kraťasy. Pro extra ležérní efekt zvolte kousek s trčícími nitěmi nebo znatelným roztrháním. Celý look můžete doplnit dalším trendy akcentem, kterým jsou aktuálně vysoké ponožky. Zdůrazněte jejich podstatu kontrastní barvou a do černých bot, jako třeba těch od Miu Miu, obujte krémový pár a nechte jej vykukovat.
Ani princezny nebudou na ocet. Biker boots okoření něžný boho styl
Úplným opakem výše zmíněné estetiky je romantika s trochou surovosti. Něco mezi hippie stylem a svéhlavou princeznou. Přesně to vám pomůže vytvořit jarní něžný outfit, ozvláštněný hnědými biker boots, například těmi od značky Zadig&Voltaire. Pro jednoduchý komplet stačí obléct maxi šaty ve stylu Ralph Lauren a máte hotovo.
Zdroj: Ralph Lauren, Céline, Zimmermann, Zadig&Voltaire
Jestliže máte chuť zajít o kousek dál, vyměňte maxi šaty za kratší model v bílé barvě. Hnědé kožené boty mu seberou přemíru jemnosti a dodají jiskru. Přidat můžete i kožený pásek Céline či Hermès, pro extra volnomyšlenkářský efekt přidejte vrstvené šperky a semišovou kabelku. Kontrast mezi velmi ženskými prvky a drsnými botami vytvoří perfektně vyvážený výsledek na všední den.
Modelka mimo službu. Stylové boty jako třešnička minimalistického outfitu
Nesmírně populární estetikou se koncem loňského roku stala takzvaná model off duty. Trendem zůstává doposud, společně s přirozeným make-upem, nenápadnými nehty a vždy sladěným, avšak minimalistickým outfitem. I k této kombinaci se biker boots perfektně hodí. Vsaďte na párování objemnějších střihů a robustních bot, což vám vykouzlí doslova modelkovskou siluetu.
Zdroj: The Frankie Shop, Calvin Klein, Steve Madden
Krása modelky v civilu spočívá v jednoduchých kouscích. Základ vám hravě vytvoří rovné modré džíny, oversized mikina či bílá košile a navrch dlouhý kabát v rovném střihu. Kožená kabelka přes rameno nebo crossbody bude tím pravým doplňkem. Korunou se opět stávají mohutné biker boots, obzvlášť ty ve stylu značky Steve Madden perfektně podtrhnou rebelský ráz.
Nedávný Milánský fashion week se nesl v duchu jubileí. Kromě módního domu Fendi slavila památný milník i značka z trochu jiného soudku. Dsquared2 pojala svou 30. narozeninovou show skutečně autenticky, vzhledem ke své DNA. Nechyběla maximalistická estetika, sebejistota sršící z každého looku a vystoupení čestného hosta, rapperky Doechii.
Divoký západ, Y2K i skupina Kiss. Kolekce reinterpretovala bohaté archivy Dsquared2
Na zinscenované ulici v rušném New Yorku vystupuje sebevědomě z obrněného vozu čerstvá držitelka ceny Grammy a rapperka Doechii. Na podpatkách závratné výšky se rozběhne po runwayi. V polovině se na chvíli zastaví a pak, podobně jako modelka Naomi Campbell na přehlídce Dsquared2 podzim/zima 2003, nahodí svůj nejlepší catwalk a nenuceně pokračuje dál.
V podobně teatrálním stylu jako úvod se nesl rovněž zbytek výroční přehlídky, symbolizující 30. narozeniny ikonické značky, která nepochybně vnesla do uplynulého Milánského týdne módy svěží vítr. Na začátku mola zastavovaly pověstné newyorské taxíky, motorky a retro auta, přivážející modelky a modely ztělesňující rebelskou a nebojácnou DNA slavné italské značky.
Extravagantní kolekce mapovala všechny éry její třicetileté existence, přičemž jednotlivé modely vycházely především z archivů. Spektákl tak představoval všehochuť materiálů, stylů a estetik od A do Z. Objevily se různé charaktery, kovbojové, showgirls, gym boys, policisté i rocková kapela Kiss. Pestrá směs zahrnovala denim, kůži, kožešiny, Y2K trička s nápisy a džíny s nízkým pasem.
Grandiózní finále. Doechii roztančila módní dav přímo na přehlídkovém molu
Příležitost předvést svou interpretaci ducha Dsquared2 dostali také návrháři značek Vaquera, Magliano a Bettter, které ke spolupráci na kolekci přizvali kreativní ředitelé Dean a Dan Caten. Designérská dvojčata na závěr show vystoupila z policejního vozu, aby je „zatkla“ herečka Brigitte Nielsen. Symboliku nespoutané duše značky ztělesnil okamžik, kdy se jim podařilo vyprostit ze zlatých pout a projít se po molu.
Zdroj: Dsquared2
Hvězdný lesk nepostrádalo ani modelingové obsazení. Na runwayi jsme spatřili modela Altona Mason v denimovém kovbojském outfitu s křišťálovými střapci. Na vlně Divokého západu se svezla také modelka Alex Consani. Amelia Gray Hamlin zase vynesla šaty inspirované legendárním oděvem zpěvačky Cher z Met Gala z roku 1974. Finální look pak předvedla supermodelka Naomi Campbell.
Dle show notes byla opulentní přehlídka věnována kanadské fotografce Julie Enfield, aktuálně se nacházející v pozdním stádiu Parkinsonovy nemoci. Pro bratry Caten představovala přítelkyni, ochránkyni a múzu, jež sehrála klíčovou roli na jejich cestě ke slávě. O párty atmosféru, za kterou by se nemusel stydět ani legendární newyorský noční klub Studio 54, se závěrečným vystoupením postaraly rapperky Doechii a JT.
Zdroje: Dsquared2, WWD, Dazed, Business of Fashion, Instagram, Youtube
Po osmi letech tvarování identity značky Jil Sander oznámili Lucie a Luke Meierovi svůj odchod z pozice kreativních ředitelů. Jejich poslední přehlídka pro sezónu podzim a zima 2025, která se nedávno odehrála v Miláně, byla prezentací nové kolekce, ale především také emocionální tečkou za jejich dlouholetým působením u ikonické společnosti.
Kreativní duo návrhářů Lucie a Luke Meier odešlo z pomyslného trůnu Jil Sander. Vedení mateřské společnosti značky, OTB Group v čele s Renzem Rosso, jim proto vyjádřilo hluboké poděkování za přínos a neochvějnou oddanost. Tento okamžik znamená nejen změnu pro známý módní brand, ale také příležitost k ohlédnutí se za tím, co tento manželský a designérský pár dokázal.
Módní svět děkuje. Především ctí nové pojetí minimalismu
Manželé Meierovi nastoupili k Jil Sander v roce 2017 a už od počátku bylo jasné, že do minimalistické DNA značky vnesou novou dimenzi. Zatímco zakladatelka Jil Sander definovala purismus jako esenci moderního luxusu, Lucie a Luke se nebáli tento koncept obohatit o jemnější emoce, experimenty s texturami a nečekané detaily. Jejich práce ukázala, že minimalismus nemusí být chladný. Naopak, v jejich podání byl plný citu, sofistikovanosti a smyslné hloubky.
Jejich návrhy se často opíraly o architektonické formy, precizní střihy a inovativní materiály. Přitom si ale zachovaly osobitost a živost. Inspiraci hledali v přírodě, japonské estetice i ambientní hudbě, což se promítlo do organických siluet a harmonických barevných palet. Značka pod jejich vedením vzkvétala nejen kreativně, ale i komerčně. Za jejich éry se otevřelo 18 nových butiků a Jil Sander si tak upevnila svou pozici mezi nejrespektovanějšími módními domy.
Spojení dvou ikon. Jejich láska protkala všechny kolekce
Lucie a Luke se seznámili v roce 2001, a to při studiích na Polimodě ve Florencii. Od té doby se jejich životní i profesní dráhy prolínají. Luke se etabloval jako designér v Supreme a později založil značku OAMC, zatímco Lucie pracovala u značek jako Louis Vuitton, Balenciaga či Dior, kde krátce působila jako kreativní ředitelka po odchodu Rafa Simons. Jejich spojení v Jil Sander bylo nejen logickým vyústěním, ale i důkazem, že sdílená vize přináší hloubku a autenticitu.
Zdroj: Jil Sander
Poslední řada dua, popisovaná jako „jasná metafora lásky“, dokonale reflektovala jeho estetiku a filozofii. Přehlídku provázely melancholické zvukové kulisy vytvořené Benji B, dlouholetým spolupracovníkem značky. Kolekce oscilovala mezi surovostí a něhou. Kožené kabáty a ostré střihy kontrastovaly s éterickými krajkami, květinovými vzory a vzdušnými peříčky. Byl to mistrovský závěr jejich éry, který oslovil jak odbornou veřejnost, tak oddané fanoušky.
I když odchod dua znamená konec jedné kapitoly u Jil Sander, jeho práce zanechala nesmazatelný otisk. Meierovi dokázali, že minimalismus může být estetickou volbou, ale i emocionálním sdělením. Jejich smysl pro detail, dokonalé řemeslné zpracování a schopnost vnést hluboké myšlenky do oděvního designu nastavily vysokou laťku pro jejich nástupce, jehož jméno zatím neznáme.
Zdroje: L’OFFICIEL, WWD, Hypebeast, The New York Times,Instagram, YouTube
Pokaždé, když se na veřejnosti objeví Kanye West a jeho žena Bianca Censori, vynoří se zásadní otázka. Jsou módní kreace, do kterých ji obléká projevem šílenství, nebo jde o vizionářství, jehož konce nejsme zatím schopní dohlédnout? Nebo také jinak, jde o pouhou provokaci, či si Biančino většinou zcela odhalené tělo zaslouží odbornou interpretaci?
Naposledy podobné otázky vyvstaly po extempore výstředního páru na cenách Grammy. Bianca Censori na sebe oblékla extrémně průhledný model v tělové barvě, a pod ním neměla vůbec nic. Vypadala jako ztělesnění nočních můr, které zná asi každý z nás: jít na velkolepou akci a až tam zjistit, že jsme si zapomněli vzít oblečení. V médiích se okamžitě objevily titulky jako: Je toto nové dno?
Plyšáci místo podprsenky, punčochy místo všeho. Provokace pokračuje
Jisté je, že na tomto hypotetickém dně se Kanye a jeho manželka pohybují už pár let. A vždy přijdou s něčím novým, co šokuje ještě víc. Viděli jsme třeba „model“, kdy Biančina prsa zakrýval pouze obří plyšák. Mezi její trademark dlouho patřily průhledné punčochové kalhoty nošené, jako by to byly kalhoty normální. A teď naprostá nahota pod průsvitnou látkou. Vzhledem k rychlému odchodu manželů z akce Grammy se spekulovalo, že byl pár kvůli Biančinu nevhodnému modelu vyveden, ale tato informace se nepotvrdila.
Absence oblečení jako módní manifest. Nebo spíš ne?
Když odhlédneme od prvoplánového šoku, vyvstává otázka, zda mají modely, které Bianca nosí, nějakou módní či uměleckou hodnotu. Někteří kritici v nich vidí experiment s hranicemi oděvu. Nebo spíše jeho absencí. Tělo zde přestává být „oblečeno“ v tradičním slova smyslu a stává se samotným objektem prezentace. Tento koncept není ve světě módy nový, návrháři jako Martin Margiela nebo Rick Owens si s podobnou estetikou hráli už dávno.
Kanye West ale posouvá podobný koncept o dost dále. Zatímco avantgardní tvůrci dekonstruují oděv s intelektuálním podtextem, u Biancy dochází k jeho úplnému popření. Otázka tedy není jen o estetice, ale také o poselství, pokud vůbec nějaké existuje. Jde o oslavu tělesnosti, snahu o redefinici ženské identity, nebo jen další způsob, jak zůstat nepřetržitě pod světly reflektorů?
Kanye redefinoval streetwear. U modelů jeho ženy se minimalismus zvrtl
Zastánci myšlenky, že Kanyeho stylizace Biancy má hlubší význam, upozorňují na jeho dlouhodobý vliv na módní scénu. West v minulosti redefinoval streetwear skrze značku Yeezy, přinesl do popkultury minimalistickou estetiku a experimentoval s uniformním oblékáním. I v případě Biancy může jít o cílenou hru s vnímáním těla a oděvu, podobně jako v umění body artu, ve kterém se lidská postava stává hlavním uměleckým médiem.
V první řadě jde o kašlání na konvence. Máme v tom hledat feminismus?
Někteří kritici zase vnímají Biančiny modely jako součást širšího diskurzu o genderu a svobodě těla. Její odhalující outfity by mohly být reinterpretací feministického přístupu k módě, dle kterého žena sama určuje, jak se bude prezentovat, bez ohledu na společenské konvence. Je tedy možné, že nejde pouze o exhibicionismus, ale snahu rozbíjet zaběhnuté estetické normy.
Zdroj: Reuters
Žádná svobodná volba. Kanye prý ženě přes módu vnucuje identitu
Na druhé straně spektra stojí kritici, kteří v Biančiných outfitech nevidí ani uměleckou vizi, ani módní revoluci, ale spíše projev extrémní kontroly ze strany jejího manžela. Podle této interpretace nejde zdaleka o svobodnou volbu, ale o stylizaci, kterou Kanye West Biance vnutil, a to nejen ve smyslu konkrétního oblečení, ale rovněž v rámci celkového vnímání její identity veřejností.
Zdroj: Profimedia
Nahrává tomu fakt, že po svatbě prošla Bianca radikální proměnou, z nenápadné architektky, která nosila běžné módní značky, se stala ženou oblečenou (nebo spíše svlečenou) podle Kanyeho estetického manifestu. Mnozí v jejím stylu nevidí emancipaci, ale naopak ztrátu autonomie. Diskuse o tom, kde leží hranice mezi stylingem a manipulací, se naplno rozhořela po uplynulých Grammy.
Zatímco někteří vidí odvážnou vizionářku, jiní jen figurku v rukou muže, který má potřebu diktovat svou vizi světu. Tomuto pohledu odpovídají i například fotky nahé Bianky, které Kenye občas postuje na své sociální sítě. Můžeme spekulovat, jestli k tomu má její souhlas a jestli jde o jejich společné „dílo“.
Slavný pár obklopuje spousta otázek. A Bianca Censori stále mlčí
Bianca Censori je pro nás navíc němá. Na rozdíl od mnoha jiných žen v podobně sledovaných vztazích veřejně zásadně nepromlouvá. Nemá aktivní sociální sítě, nedává rozhovory, nezpochybňuje spekulace o tom, jak velkou moc nad ní Kanye má. Absence jejího hlasu tak jen dál posiluje teorii, že v tomto vztahu nemá kontrolu ani nad svým veřejným obrazem, a to včetně outfitů.
Možná právě představa, že bychom ve 21. století mohli sledovat v přímém přenosu tak důkladné ponížení ženy z privilegované vrstvy, je tak znepokojující. A proto se raději snažíme v módních kreacích hledat nějaký hlubší význam.
Zdroje: New Yorker, Dazed, El Pais, Glamour UK, The Guardian, YouTube, Instagram
Na pařížská módní mola nastoupily další slavné značky. Své očekávané kolekce ve čtvrtek odhalily například módní domy Chloé, Rabbane nebo Schiaparelli. Každý návrhář přitom využil jiné odkazy a inspiraci. Návštěvníkům tak nabídli návrat 70. let, pařížskou eleganci propletenou s kovbojskými prvky nebo eklektický mix odrážející současné dění.
Chemena Kamali pohlíží do minulosti. Chloé drží v 70. letech minulého století
Módní dům Chloé je známý mimo jiné pro svůj nedbalý boho styl. Jeho kódy správně pochopila i jeho stále poměrně nová kreativní ředitelka Chemena Kamali. Její kolekce pro letošní podzim a zimu se proto již tradičně nesla v nádechu 70. let minulého století. Molu dominovaly rozevláté šaty a sukně, zvonové džíny nebo lehké blůzky. Nechyběly však ani dlouhé bohaté kabáty.
Zdroj: Chloé
Návrhy ovšem jemně přecházely rovněž do 80. let, například díky extra širokým ramenům, nejen u kabátů, ale také jinak romantických halenek. Návrhářka pak prohlásila, že mimo jiné chtěla ukázat „komplikovanost, protiklady a odlišné stránky ženy“. I když její řada potěšila, ozývají se hlasy uvažující o tom, zda by se designérka neměla vzdálit od DNA Chloé a popustit uzdu vlastní kreativitě.
Julien Dossena nedokáže přehlížet současné dění. Rabanne upustil od party
Módní značka Rabanne je proslavená především svými blyštivými, odvážnými a originálními party outfity. Ať už se jedná o crop topy z křišťálových kamínků, nebo flitry poseté šaty, vždy u ní najdete ten nejlepší look pro protančení celé noci. Její kreativní ředitel Julien Dossena však tentokrát prohlásil, že při svém tvoření „necítil noc“. Myšlenky mu místo toho směřovaly k současnému dění.
Zdroj: Rabanne
„Tuhle sezónu pro nás bylo poměrně těžké tvořit,“ prohlásil dle WWD návrhář. Nejnovější kolekce proto jeho zmatené myšlenky odráží. Jedná se totiž o eklektický mix, kombinující nečekané textury a materiály. Designér popsal, že chtěl vytvořit dojem, jako by kousky uvnitř sebe explodovaly. Navrstvil na sebe proto různé kabáty, přepásal je pásky či nechal zpod sukní vykukovat kožešiny.
Když se potká Paříž a Texas. Schiaparelli dokázal nepředstavitelné
Kreativní ředitel módního domu Schiaparelli, známého pro strukturované a často surrealistické návrhy, Daniel Roseberry mezitím čerpal inspiraci ze svého dospívání. Do své nejnovější řady proto přimíchal kovbojské prvky, odkazující na jeho mládí v Texasu. Přesto návrhům vtisknul i nezaměnitelnou pařížskou eleganci. Výsledkem je dechberoucí kombinace, popírající veškerá očekávání.
Italský módní dům Prada se přibližuje k jedné z nejvýznamnějších akvizic ve světě luxusu za poslední roky. Pokud vše proběhne podle plánu, ikonická společnost Versace se po letech v rukou zahraničního investora vrátí pod italské vedení. Dohoda v hodnotě téměř 1,6 miliardy eur by mohla být uzavřena už na konci března 2025.
Díky prestižní akvizici značky Versace by módní dům Prada mohl vytvořit silnější luxusní skupinu, která by se mohla stát výraznějším konkurentem pro giganty, jako jsou LVMH nebo Kering. Spojení dvou ikonických italských společností by mohlo přinést nový impuls v boji o tržní podíl na globálním poli luxusní módy. Především by se však Versace po letech vrátilo do rukou Itálie.
Jde o krok k posílení italské identity. V případě úspěšné akvizice půjde o velmi silné combo
Prada se dlouhodobě profiluje jako klíčový hráč na trhu luxusní módy, ale oproti francouzským konglomerátům stále zůstává v menším měřítku. Převzetí Versace by mohlo posílit pozici značky a přinést jí větší stabilitu. V posledních letech zaznamenala společnost úspěch zejména díky mladistvé značce Miu Miu, která oslovila novou generaci. Spojení s Versace by jí ale umožnilo expandovat a vytvořit silnou italskou skupinu, která by mohla čelit mezinárodní konkurenci.
Módní dům Versace založil Gianni Versace v roce 1978 a od počátku si budoval image značky, která se nebojí extravagance a odvážných potisků. Po jeho tragické smrti v roce 1997 převzala vedení jeho sestra Donatella, která se stala jak kreativní ředitelkou, tak tváří brandu. V roce 2018 značku koupila americká firma Capri Holdings a ohodnotila ji na 1,8 miliardy eur. Přestože Versace zažil v posledních letech růst, nedokázal se vyrovnat s globálním poklesem poptávky.
Co akvizice přinese? Především lepší byznysovou základnu pro Versace
Převzetí Versace Pradou by mohlo zvrátit trend, dle kterého italské módní domy přecházejí pod zahraniční vlastníky. Navíc by posílilo Pradu nejen na poli módy, ale i v ekonomickém boji mezi evropskými luxusními giganty. Očekává se, že Prada pomůže Versace stabilizovat a lépe definovat jeho budoucnost. I když Versace neustále předvádí perfektní kolekce, jeho zisky tomu neodpovídají.
Zdroj: Versace
I přes tuto případnou akvizici však módní dům Prada zůstane výrazně menší než skupina LVMH, jejíž tržní kapitalizace dosahuje až na 362 miliard dolarů. Přesto se jedná o důležitý krok k upevnění italského luxusního průmyslu a návratu jedné z jeho největších ikon zpět „domů“.
Zdroje: BOF, WWD, Hypebeast, Grazia, New York Times, Instagram
Paříž ve středu zažila vysoce očekávané módní premiéry. Svůj debut totiž představili noví kreativní ředitelé hned dvou slavných módních domů. První kolekci pro Tom Ford úspěšné odhalil designér Haider Ackermann. Novou kapitolu ovšem odstartoval také návrhář Julian Klausner, který ve vedoucí pozici nahradil proslulého Dries Van Noten.
Julian Klausner zvolil intuitivní přístup. Dokonale zpracoval DNA Dries Van Noten
Nelehký úkol čekal designéra Juliana Klausner, který na trůn Dries Van Noten usedl po jeho zakladateli, jenž loni odešel do důchodu. Výzvy se však chopil hrdinsky a připravil kolekci, perfektně vyzdvihující DNA slavné belgické značky. Při její tvorbě se návrhář ponořil do své intuice. Na povrch totiž vynesl první vzpomínky na hrátky s módou. „Jedná se o velice hmatatelný přístup,“ popsal.
Kromě vlastního jedinečného vkusu však do řady pro nadcházející podzim a zimu vložil především prvky typické pro jeho předchůdce. Jednalo se například o syté barvy nebo bohaté látky doplněné o výrazné elementy, jako jsou výšivky nebo eklektické vzory. Nechyběly ani další exotické detaily jako třásně, korálky, flitry či hravé krystaly. Tedy vše, co miloval rovněž samotný Dries Van Noten.
Zdroj: Dries Van Noten
Není ovšem překvapivé, že Klausner dokázal do stop svého předchůdce tak lehce vklouznout. Pod jeho taktovkou totiž pracoval posledních šest let. Dle ohlasu návštěvníků pak lze jasně usoudit, že jeho debutová kolekce sklidila ze strany módní scény přijetí. „Pro mě je u Dries klíčový výsledný šatník, že lidé kousky nosí, nejlépe víckrát, a že jim přináší radost,“ dodal pak Klausner.
Haider Ackermann svedl módní scénu. Podtrhl poselství Toma Ford
Debut ve středu na Pařížském týdnu módy čekal rovněž designéra Haider Ackermann. Ten pro změnu převzal otěže ve vedení módního domu Tom Ford. „Doufám, že jsem vás svedl,“ prohlásil designér před reportéry po skončení přehlídky. Přesně tato věta pak jeho premiérovou kolekci dokonale vystihuje. Překypovala totiž prvky, balancujícími mezi dnem a nocí, ale i krásou a touhou.
Stejně jako Klausner tak perfektně pochopil poselství své nové značky. Tom Ford je totiž v módním světě dlouhodobě definovaný umem zlákat a svést. Do své první kolekce pak Ackermann zařadil sportswear, elegantní obleky i dechberoucí róby. Snad nejvíce přitažlivé byly dámské kostýmky v zářivých barvách, typických pro Toma Ford, s ostrými rameny, jež s oblibou využívá Ackermann.