Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 12

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    0
    BFI festival
    (BFI festival

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Program BFI tvořilo několik tematických sekcí. Například „Are You Kidding?“ (komedie a satira), „Discovering Home“ (filmy o hledání identity), „Roots & Branches“ (mezigenerační příběhy), „Show Me Who I Am“ (osobní a dokumentární tvorba). Tvůrci filmů se navíc při představování svých snímků účastnili soutěže o nejlepší film. Jaké z nich si nemůžete nechat ujít? Najdete mezi nimi britskou BDSM romantickou komedii, íránský thriller či středověkou fantasy, ve které si zahrála Charli XCX.

    The Kidnapping of Arabella 

    Italský snímek natočený brilantní režisérkou podivných filmů Carolinou Cavalli vypráví o mladé ženě Holly (Benedetta Porcaroli), která se necítí dobře ve svém životě. Když potká sedmiletou dívenku Arabellu (Lucrezia Guglielmino), myslí si, že reprezentuje ji samotnou v mladší verzi. Rozhodnou se spolu proto utéct, aby vdechly svým životům nový smysl. Film je jako dělaný pro diváky, co milují „road movies“.

    Zdroj: BFI London Film Festival

    The Ice Tower

    Francouzka Lucile Hadžihalilović se na BFI předvedla s fantasy filmem o dospívání a dokázala publiku, že není režisérkou všedních snímků. The Ice Tower ukazuje příběh dívky Jeanne (Clara Pacini) v pěstounské péči, která se po krádeži občanky vloupe do filmového studia. Zde se Jeanne zaplétá do pohádky Sněhová královna, ale rovněž do života herečky Cristiny (Marion Cotillard) a režiséra Dina (Gaspar Noé).

    Pillion

    Drama od Harryho Lightona překvapí diváky svým humorem a dobrodružstvím. Dva gay motorkáři Colin (Harry Melling) a Ray (Alexander Skarsgård) experimentují s BDSM a nechybějí jim ani těsné kožené kostýmy. Na Británii překvapivě provokativní komedie porovnává kontrast rozdílných životů obou motorkářů a nutí obecenstvo zamyslet se, zda je jejich vztah zdravý či sebedestruktivní. Erotické scény nemají šokovat, spíše ukazují smysl postav a to, jak daleko může zajít lidská odevzdanost.

    Zdroj: A24 Pillion

    It Was Just An Accident

    Politicky nabitý thriller o pomstě od íránského režiséra Džafara Panáhí byl natočen bez povolení íránských úřadů. Vychází z osobních zážitků a vzpomínek na jeho uvěznění. Pojednává o bývalém politickém vězni Vahidu Mobasseri, který zdánlivě malou náhodou spustí řetězec větších událostí s těžkými následky. Snímek pokládá morální otázku, zda dává smysl mstít se, nebo si tím na sebe člověk uplete nový bič?

    100 Nights of Hero

    Julia Jackman svým novým fantasy filmem získala pozornost světa už na sociálních sítích, a to především hvězdným obsazením, kterým kinematický počin přetéká. Na obrazovkách můžete spatřit Maiku Monroe, Nicholase Galitzine, Emmu Corrin, Felicity Jones, Richarda E. Grant a zpěvačku Charli XCX. Ve středověkém světě se arogantní mladý muž vsadí, že dokáže počít se svou ženou za 101 dní, ale plány mu kazí tajná přítelkyně jeho ženy, která mu vypráví příběhy, aby ho rozptýlila.

    Left-Handed Girl

    Dílo z dílny Shih-Ching Tsou ve spolupráci s Seanem Baker točené na iPhone vypráví o třech levorukých ženách, matce a dvou dcerách (Janel Tsai, Shih-Yuan Ma, Nina Ye), které se od sebe liší generací, ale i problémy. Filmem se prolínají tři dějové linie každé z žen a nádherně ukazují rozpor tradičního a moderního Tchaj-wanu. Hrdinky rozkrývají konflikty a tajemství své rodiny a bojují s předsudky ohledně svého leváctví, jež jsou v jejich zemi zakořeněny. Left-Handed girl míří z BFI festivalu rovnou na Netflix.

    Die, My Love

    Lynne Ramsay vypráví příběh o manželích Grace (Jennifer Lawrence) a Jacksonovi (Robert Pattison). Stěhují se společně na venkov, kde chtějí nalézt klidnější život. Opak je ale pravdou a venkovská idylka se promění v peklo. Izolace, psychologická nerovnováha a rozpadající se vztah dožene Grace k poporodním depresím a psychózám. Dílo vychází z argentinského románu Matate z pera autorky Ariany Harwicz.

    Fucktoys

    Hlavní postavou snímku Fucktoys je AP (Annapurna Sriram, která napsala scénář i film zrežírovala), sexuální pracovnice s nadáním přitahovat k sobě chaos. Na Ameriku typicky šílený děj plný bizarních postav sleduje, jak je na AP uvalena kletba, kterou může zlomit jedině získáním tisíce dolarů a obětování jehněte. Film byl natočen na 16 mm film a připomíná surrealismus. V ulicích „Trashtownu“ zazáří i herec Brandon Flynn nebo rapperka Big Freedia.

    Zdroj: BFI London Film Festival

    Palestina 36

    Annemarine Jacir zasadila film Palestina 36 do 30. let minulého století, kdy byla Palestina pod nadvládou britské kolonie a ukazuje tak světu, že jejich boj za svobodu sahá hluboko do minulosti. Snímek zachycuje palestinské vesnice, které se postupně bouří proti Velké Británii. Zároveň se zaobírá migrací židů, kteří prchají před nacismem. Jacir nádherně vykreslila střet národů, jež mají dát budoucnost novému státu.

    Sirât

    Za tento road-trip thriller získal Óliver Laxe mnohá uznání už na filmovém festivalu v Cannes. Luis a jeho syn Esteban se vydávají do Maroka, kde hledají Luisovu dceru Mar. Ta se údajně ztratila z pouštní párty neznámo kam. Na místě činu narazí na skupinu lidí, kteří míří hluboko do pouště na jinou párty a přidávají se k nim na strastiplnou cestu. Sirât v arabštině znamená cesta a je metaforou pro hranici mezi peklem a rájem.

    Zdroje: Dazed, Rotten Tomatoes, BFI London Film Festival, The Movie Database, YouTube, Instagram, Festival De Cannes

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    0
    Gucci Altitude
    Gucci Altitude

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Styl, výkon a odvaha vystoupat výš, taková je definice zimní elegance Altitude od Gucci. Módní značka tak otevírá dveře nejen pro milovníky módy, ale také fanoušky zimních sportů. Umožňuje na svazích zazářit jak outfitem, tak výkonem. Luxusní móda tím reaguje na trend, kdy sportovní segment, zejména pak outdoor a zimní sporty, získává na prestiži jako prostor pro „crossover“ mezi výkonem a stylem.

    Zdroj: Gucci Altitude

    Gucci rozšiřuje své hranice. Kolekce Altitude propojuje techniku a luxus

    Dům Gucci představil jednoduchou kampaň, v níž se zasněžené vrcholky hor střetávají s čistou oblohou a nutí vás okamžitě si zarezervovat chalupu v horách. Hlavní role se ujmul nový globální ambasador značky Jannik Sinner. Lepší partii Gucci nemohl vybrat, protože Sinner v minulosti sám sjížděl kopce jako lyžařský junior šampion, než se stal vrcholovým tenistou. Záběr sleduje jeho postavu stoupající v elegantním oblečení po úpatí hor. 

    Zdroj: Gucci Altitude

    Gucci přetváří tradiční alpské oblečení v duchu současného stylu. Jeho dřívější kolekce Après-Ski obsahovala spíše pleteniny, bundy, doplňky a tašky inspirované horskou estetikou. Altitude však lyžařům nabízí třívrstvé tkaniny na udržení tepla, voděodolné materiály, kapsy pro ski-pass a další nastavitelné detaily. Kouskům nechybí ani pro Gucci charakteristické monogramy, ikonické zelené pruhy (takzvané Web stripes) a luxusní doplňky jako brýle, helmy a rukavice. 

    K oblečení si pak můžete zakoupit i technické vybavení. Gucci ve spolupráci s profesionálními výrobci sportovní výbavy HEAD Ski Company vyrobil špičkové lyže, hůlky a snowboardy „Gucci x HEAD ski set“. Mají dřevěné jádro, neobsahují kov a výborně pomáhají se stabilitou a výkonem. Módní dům na svých stránkách uvedl, že lyže nabízejí výkon inspirovaný závodním stylem, určený pro upravené sjezdovky a zároveň se vyznačují snadnou ovladatelností. 

    Italská značka Gucci dobývá sport. Nadechuje se horského vzduchu 

    Gucci se s kolekcí Altitude vydává na novou cestu, kde se luxusní móda setkává s technologií a výkonem. Spojení s HEAD a Jannikem Sinner dokazuje, že značka umí překročit hranice elegance a funkčnosti. Na svazích už nejde jen o rychlost nebo styl, ale o pocit, že i v mrazivém horském vzduchu může člověk zůstat věrný svému vlastnímu pojetí krásy. Gucci nám dokázal, že dokáže uchopit i sportovní prostředí se stejnou grácií, s jakou vládne přehlídkovým molům. 

    @culted

    @Gucci is hitting the slopes with its new collection for Gucci Altitude. Here’s what you need to know. 📸: Gucci #Gucci #GucciAltitude #wintersports #sports #fashion

    ♬ original sound – CULTED

    Zdroje: Nss Sports, Gucci Altitude, The Spin Off, SnowBrains, TikTok

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    0
    Ghaf Woods Mall
    Ghaf Woods Mall

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Obchodní centra vstupují do nové éry. V jejich popředí stojí nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim s názvem Ghaf Woods Mall. Jedná se o koncept, jenž propojuje luxusní nakupování, environmentální řešení a moderní technologickou inovaci. Dubaj pohostí budovu, kterou proroste na více než milion stromů. Jejich cílem je nejen estetické potěšení, ale rovněž snížení jinak nepříjemně vysokých teplot.

    Firma Majid Al Futtaim novým konceptem oslavuje 30 let od vybudování prvního moderního obchodního centra na Blízkém východě. Ghaf Woods Mall má navíc představovat její 30. nákupní centrum. Rozsáhlý komplex najde svůj domov na Sheikh Mohammed Bin Zayed Road, v oblasti, kterou čeká významná přestavba. Nachází se totiž uprostřed výstavby Ghaf Woods, jejíž hodnota šplhá na 15,4 miliardy dirhamů.

    Zdroj: Ghaf Woods

    „Jedná se o nově vypracovaný obchodní distrikt, první svého druhu, který bude naplno ponořený a integrovaný do živoucí lesní tematiky,“ popsal projekt dle serveru WWD ředitel správy aktiv Majid Al Futtaim Khalifa Bin Braik. Cílem inovativního centra je nejen integrace environmentálních výzev, ale i reflexe měnících se požadavků klientů prahnoucích nejen po luxusním zboží, ale hlavně jedinečných zážitcích.

    Dubaj vstoupí po bok Singapuru či Melbourne. Posouvá hranice luxusního retailu

    „V přirozeném propojení přírody, technologie a designu v jehož centru stojí člověk nabízíme výjimečnou zkušenost, která obohatí životy tamních rezidentů,“ prohlásil pak o Ghaf Wood Mall ředitel rozvoje Majid Al Futtaim Ahmed El Shamy. Prozatím není jasné, jak bude finální podoba nákupního centra vypadat. Předpokládá se ale, že bude reflektovat již existující plány výstavby zmíněné širší komunity Ghaf Wood.

    Stejně tak není známé datum začátku stavby, rozvoj Ghaf Woods má ovšem odstartovat v osmi fázích v průběhu roku 2031. Nejnovější obchodní koncept tak posouvá hranice dosavadních nákupních zážitků. Přidává se do skupiny již existujících projektů, propojujících luxus s přírodou, jako je Jewel na singapurském letišti Changi Airport nebo čínský Yorkville či Burwood Brickworks v australském městě Melbourne.

    Zdroje: WWD, Mira Magazine, Time Out Dubai, Instagram, YouTube

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    0
    Nike x Martine Rose
    Nike x Martine Rose

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Spolupráce představují denní chléb módního světa. Někdy šokují, jindy jen letmo zaujmou a občas okamžitě upadnou v hlubiny zapomnění. Pak jsou tu ovšem takové, které napíšou vlastní kapitolu módní historie. Patří mezi ně rovněž osmileté partnerství britské návrhářky Martine Rose a americké sportovní značky Nike. Nyní nabízejí jeho další pokračování, a to skrze kolekci, jež oslavuje svět e-sportu a gamingu.

    Nejnovější řada má dle serveru WWD za úkol „napojit se na demokracii gamingu, na prostor, kde může každý soutěžit, propojit se a zapadnout, má za cíl reflektovat možnosti toho, co může sport být a koho může reprezentovat.“ Nike x Martin Rose tak rozšiřují hranici sportu a adaptují svou vizi na požadavky moderní doby. V centru kolekce pak stojí výrazná reinterpretace ikonického modelu Shox MR4.

    Zdroj: Nike

    Jedná se o novou vizi klasických Nike sneakers Shox R4. Aktuální podoba tenisek však umně mísí nadčasovou eleganci se sportovním designem. Stejně jako svět gamingu, také ony představují novou kapitolu tradičního konceptu. Svým tvarem a zvednutou patou totiž připomínají boty na podpatku nebo takzvané mules, tedy jemné pantoflíčky s otevřenou patou. Tím ovšem jejich jedinečný design nekončí.

    Zdroj: Nike

    Sportovní punc jim dodává nejen výrazné Nike logo a klasické šněrování, ale také hranatá špička, kontrastující s tradičnějšími modely sportovní značky. Dostupné jsou jak v monochromatické rudé, tak bílo-červené variantě. Sneakers Shox MR4 posilují filozofii spolupráce Nike x Martine Rose. Stojí totiž na touze zpochybňovat zažité konvence, obnovovat vše zažité a namířit světlo na nekonvenční subkultury.

    Shox MR4 obuli digitální atleti. Nike x Martine Rose vzpomínají na 90. léta

    Nejnovější model tenisek v kampani Nike x Martine Rose obuli elitní gameři, jako je například Ana, Billy Mitchell, Scarlett, SonicFox nebo TenZ. Na fotografiích vycházejících z ducha 90. let a populárních LAN parties představují „digitální atlety“. I proto sneakers doprovází kolekce oblečení, zahrnující fotbalové sety, hoodies, kalhoty, voděodolnou ski parku odkazující na vintage ACG bundu či cross-body bag.

    @hypebae Babe wakeup, #Nike x #MartineRose’s new Shox MR4 just dropped. The Shox MR4, a boundary-breaking silhouette first introduced in 2022, has returned in two new colorways, an all-red and white and silver. The stretched mule design, lifted heel columns and squared toe continue Rose’s play with proportion and contradiction, subverting what a sneaker can be. The white and silver pair are now available to purchase, with the all-red colorway arriving in November. Which colorway are you copping? Video: Hypebae #hypebae #unboxing #fashiontiktok ♬ silk maxjardz aka 9lives – 9lives

    Zdroje: WWD, Highsnobiety, Hypebeast, Instagram, TikTok

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    0
    Yves Saint Laurent
    Yves Saint Laurent

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce „hot“ značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Valentino má novou tvář. Dakota Johnson vede kampaň Nocturne

    Nebylo překvapením, když módní dům Valentino za svou nejnovější ambasadorku jmenoval Dakotu Johnson. Herečka je totiž věrná přítelkyně jeho stále ještě poměrně čerstvého kreativního ředitele Alessandra Michele. Nyní se objevila ve své první kampaní slavné značky, která nese název Nocturne. Soustředí se totiž na luxusní a intimní momenty známých tváří, oblečených do rób Valentino, těsně před spaním.

    Modelkou roku je Anok Yai. Ocenění převezme na Fashion Awards 2025

    British Fashion Council (BFC) zveřejnila nominace na předávání Fashion Awards 2025. Modelkou roku se tentokrát stane Anok Yai. Cenu si převezme při ceremonii dne 1. prosince v Royal Albert Hall v Londýně. Ocenění uznává modelčinu evoluci „do kulturní ikony a její redefinování toho, co znamená být moderní supermodelka.“ Modelka amerického a jihosúdánského původu patří mezi současné „it-girls“.

    Zdroj: Reuters, Profimedia

    Dr. Martens se deště nebojí. Odhalil svou první voděodolnou obuv

    Značka Dr. Martens představila své první boty do deště. Model 1460 Rain Boot vychází z jejího ikonického návrhu 1460 Boot. Kopíruje proto jeho styl, stejně jako typické prvky, jako je žluté logo a prošívání. Dostupný je hned v několika odstínech, jako je žlutá, černá nebo olivově zelená. Zástupci značky pro server WWD popsali, že důvodem uvedení byla touha uspokojit zákazníky „po celý rok“, tedy za každého počasí.

    Zdroj: Dr. Martens

    Saint Laurent porazil Miu Miu. Dle žebříčku Lyst je nejvíce „hot“ značkou

    Módní platforma Lyst každé čtvrtletí vydává hodnocení značek, založené na vyhledávání svých uživatelů. Několik sezón po sobě vévodil žebříčku módní dům Miu Miu. Poslední čtvrtletí ho však z trůnu sesadil Saint Laurent. Důvodem je především zvýšená poptávka po loafers, mikro bags a obuvi s ikonickým YSL logem. K nárůstu popularity přispěla rovněž nedávná úspěšná show v Paříži pro jaro a léto 2026.

    Zdroj: Yves Saint Laurent

    Selfridges vstupuje do světa Disney. Vánoce slaví s legendárními pohádkami

    K vánočním svátkům patří v módním světě neodmyslitelně nejen kampaně luxusních značek, ale také výlohy věhlasných obchodních domů. Patří mezi ně také Selfridges, které letošní výzdobu věnovalo světu Disney. Postavičky a scény z legendárních pohádek, jako je Peter Pan, Popelka nebo Lady a Trump, ozdobí interiér a výlohy vlajkové lodi na Oxford Street v Londýně, ale i pobočky v Manchesteru a Birminghamu.

    @selfridges Discover a dazzling @Disney display of sound and light at Selfridges London, everyday from 5 to 9pm until 2 January as part of our Most Magical Christmas. @Disney UK ♬ original sound – Selfridges

    Zdroje: WWD, Lyst, Page Six, Instagram, TikTok

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    0
    Pinterest Assistant
    Pinterest Assistant

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Srdcem nového inovativního nástroje Pinterest Assistant je sofistikovaná kombinace vizuální inteligence a hlubokého porozumění uživatelských preferencí. Umělá inteligence analyzuje uložené nástěnky, kolekce a oblíbené nápady, aby nabídla inspiraci přesně trefenou do vkusu uživatele. Interakce s asistentem připomíná konverzaci s poradcem, který zná váš styl do detailu. Každé doporučení se objevuje v okamžiku, kdy je pro uživatele relevantní a smysluplné. Pinterest Assistant přináší pocit, že kupujete atmosféru, nikoliv produkt.

    V jádru stojí umělá inteligence. Pinterest rozezná vizuální touhy lépe, než kdy dřív

    Technologie rozpoznává preference jednotlivce prostřednictvím vizuálního obsahu, který uživatel již na platformě sdílí či ukládá. Výsledek je personalizace, jež působí přirozeně, nikoliv mechanicky. AI umožňuje uživatelům objevovat nové možnosti, aniž by museli přesně definovat, co hledají. Chápe nevyslovené touhy a přináší inspiraci, již tradiční vyhledávače nabídnout nemohou. Vizuální doporučení jsou pečlivě vybraná, harmonická a přináší pocit, že platforma rozumí vašemu vkusu a preferencím. Navíc se svým asistentem můžete i mluvit.

    Zdroj: Pinterest

    Rozhraní je elegantní, intuitivní a vizuálně přehledné. Doporučení propojují obrázky, text i hlas, čímž se interakce posouvá od pasivního prohlížení k aktivní inspiraci. Uživatel získává pocit spolupráce. Pinterest Assistant působí jako důvěryhodný poradce a společník při objevování nového stylu. Každá vizuální inspirace je relevantní, a přitom osobní, což činí nákup i objevování zcela přirozeným procesem.

    Psychologický efekt je neopomenutelný. Pinterest může pomoct k „lepšímu já“

    Pinterest Assistant oslovuje zejména mladší generace, které oceňují schopnost platformy reflektovat jejich individuální a netradiční vkus. Technologie využívá miliardy signálů a neustále zlepšuje relevanci doporučení. Každý vizuální podnět je analyzován, kombinován a integruje se do celkové estetické zkušenosti. Ať už jde o interiér, módu nebo vaření, Pinterest je oficiálně tou nejvyspělejší sítí pro hledání inspirace.

    Zdroj: Pinterest

    Psychologicky jde o prostor, kde se fantazie setkává s možností realizace. Technologie proměňuje abstraktní představy v konkrétní vizuální zážitky, které lze prohlížet, třídit a postupně zhmotňovat. Pinterest Assistant tak nejen inspiruje, ale vytváří bezpečné prostředí pro objevování vlastního stylu a vkusu, kde uživatel může experimentovat bez rizika a s pocitem kontroly nad vlastní estetikou.

    Vizuální forma „úniku“ přináší hluboký psychologický efekt. Možnost nahlédnout do světa, který odráží ideální já, poskytuje pocit uspokojení a sebereflexe. Každý návrh, ať jde o outfit, či designový detail, rezonuje s touhou po estetické jednotě, která je pro lidskou psychiku přirozeně přitažlivá. AI a Pinterest jsou tichým psychologickým průvodcem, jenž umně interpretuje nevyslovené preference a přání.

    Zdroje: Fashion Network, Business of Fashion, Instagram

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    0
    Rilès
    Rilès

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Ellia Art Gallery se na jeden den proměnila ve stylizovanou továrnu. Pracovníci v bílých pláštích, zvuky strojů, pach barvy a přesný rytmus pohybu. Rapper Rilès seděl na stoličce, před sebou pás s vinylovými deskami, které se měnily v kolekci uměleckých artefaktů. Každý dotek dlaně představoval spojení hudby, těla a produktivity v éře automatizace. Inspiraci čerpal z japonské tradice sumo zápasníků, kteří zanechávají na papíře svůj otisk jako znak identity a síly.

    Jeden úder, jeden takt. Rilès daroval otisk každé desce, která mu přijela pod ruku

    Rilès Kacimi, francouzsko-alžírský rapper, producent a vizionář z Rouenu, se dlouhodobě pohybuje na hranici mezi hudbou, uměním a výkonem. Jeho kariéra vznikla z nezávislosti. Psal, produkoval i režíroval své projekty, vybudoval studio a značku, která dnes působí jako osobní impérium. Každý jeho krok nese strategii a vizi. Album THE 25th HOUR je proto víc než pouhá deska, je to gesto, jenž artikuluje vztah člověka a stroje, individuality a série, tvůrce a průmyslu.

    Zdroj: 25 HOUR

    Při akci v Paříži vytvořil Rilès přes 20 tisíc unikátních kusů. Z každého se stal sběratelský objekt, produkt i výpověď o hodnotě ruční práce. Na pásu pracoval v rytmu, který připomínal meditaci i mechanickou preciznost. Galerie se proměnila v scénografii. Plexisklové zdi, reflektory, kamerové přenosy a diváci sledující každý jeho pohyb. Hudba z nového alba zněla v pozadí, její rytmus se spojoval s tempem pohybu. Označit desky zvládl svou dlaní za 24 hodin a 42 minut. Bez přestávky. K albu samozřejmě vyšel také podobný merch, ve stejné estetice.

    Deska jako óda na kreativitu. Rapper mísí umění s výkonem a mění se ve „stroj

    Koncept vychází z Rilèsova dlouhodobého zájmu o výdrž a transformaci těla v nosič sdělení. Na začátku letošního roku totiž běhal na pásu celých 24 hodin, aby tím doprovodil vydání svého předchozího alba Survival Mode. Tentokrát se místo běhu zastavil a v pohybu pásu našel obraz monotónní produktivity, kterou převedl do umělecké roviny. Každá otisknutá dlaň tak nese příběh. Tlak, rytmus a umění. Každá deska vznikla v okamžiku, kdy se umělec stal součástí „tělesného“ stroje, aniž by ztratil vlastní výraz.

    THE 25th HOUR funguje jako závěr i rozšíření jeho předchozího díla. Propojuje zvuk s materiálem, to fyzické s tím digitálním, přítomnost s vnímáním času. V éře streamingu, kdy se hudba rozpouští do dat, Rilès přináší gesto, které má váhu i hmotu. Jeho vinyly jsou suvenýrem, ale i artefaktem, každá ruka znamená závazek a stopu. Pro fanoušky jde o kolekci s duší, pro byznys o lekci v autenticitě, pro kulturu o moment, který propojuje umění s tělem. V porovnání s jinými rappery jde o velmi sofistikovanou formu uměleckého vyjádření.

    Rilès tak zůstává jedním z nejzajímavějších hlasů současné francouzské scény. Autor, který rozumí tempu své generace i tomu, jak z hudby vytvořit zážitek s tržní a symbolickou hodnotou. V jeho světě, jako by se kreativita neměřila prodejností, ale schopností vtisknout energii do každého vinylu. Právě v tom spočívá síla alba THE 25th HOUR. V kombinaci fyzického gesta, uměleckého minimalismu a strategického myšlení, které definuje současného rappera nové éry.

    Zdroje: Gentsu, RTBF, Le Parisien, Instagram, YouTube

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    0
    Olivier Rousteing
    Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Módní dům Balmain končí důležitou kapitolu. Jeho zástupci ve středu oznámili, že z jeho vedení odejde dosavadní kreativní ředitel Olivier Rousteing. Spolupráci se s návrhářem rozhodli ukončit po vzájemné dohodě. Designér ve své funkci skončí po 14 letech. Za svou kariéru se mu podařilo vepsat své jméno do historie módy a proměnit Balmain v jednu z nejdůležitějších luxusních společností současnosti.

    Do čela Balmain nastoupil talentovaný návrhář již ve 24 letech, a to v roce 2011. Stal se tehdy nejmladším kreativním ředitelem působícím v Paříži od dob Yves Saint Laurent. Zároveň získal také titul prvního šéfa významného luxusního evropského módního domu s tmavou barvou pleti. „Balmain chce Olivieru Rousteing vyjádřit hluboký vděk za výjimečný příspěvek do historie módního domu,“ prohlásila společnost.

    Zdroj: Reuters

    Olivier Rousteing zanechal na legendární značce významnou stopu. Představil ji světu popkultury, sociálních sítí, moderních technologií a daroval jí chybějící diverzitu. Vytvořil rovněž takzvanou Balmain Army, tedy skupinu fanoušků, ale také příznivců a přátel z řad celebrit. Blízký si byl s osobnostmi, jako je Rihanna, Kim Kardashian, Kanye West či Beyoncé, s níž dokonce spolupracoval na speciální řadě.

    Balmain vděčí Olivieru Rousteing za moderní tvář. Nástupce zatím nezná

    Osobní příběh čtyřicetiletého návrháře není o nic méně působivý. Jako miminko byl adaptovaný ze sirotčince v Bordeaux. Vystudoval École supérieure des arts et technologies de la mode (ESMOD) v Paříži a následně nastoupil ke značce Roberto Cavalli, jejíž dámskou sekci nakonec také vedl. K Balmain přestoupil v roce 2009, kdy módnímu domu šéfoval Christophe Decarnin, kterého o dva roky později nahradil.

    Talentovaný designér zaručil Balmain nesmazatelnou stopu na mapě světové módy, navýšil její příjmy a integroval ji do neustále se měnící moderní doby. Kdo ho v jeho dosavadní pozici nahradí však prozatím není známé. Stejně jako, kam on sám nyní poputuje. „Zatímco hledím do budoucnosti a na svou další kapitolu kreativní cesty, budu vždy tento cenný čas držet blízko svému srdci,“ popsal svůj odchod Rousteing.

    Zdroje: WWD, Business of Fashion, The Cut, Instagram, YouTube

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    0
    Divine day photography
    Divine day photography

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Svatební šaty dokáží proměnit každý okamžik v nezapomenutelný zážitek a každou nevěstu v ikonu. Pro celebrity jsou často mnohem víc než jen oděvem, stávají se investicí do stylu a vzpomínek, o kterých se bude mluvit celé roky. Milionové kreace z ateliérů světových návrhářů se stávají momenty, jež inspirující generace a dokazují, že správná volba šatů je investicí do módy i osobní pohádky. Ať už jde o majestátní vlečku, či minimalistický střih, každý detail vypráví příběh, jenž zůstává navždy v paměti.

    Svatební šaty, které diktují trendy. Celebrity svou volbou píší historii módy

    Svatby slavných jsou vždy plné inspirace a luxusu. Přesto každá z těchto událostí nese osobní příběh. Zatímco některé svatby se odehrávají v pompézním stylu s tisíci hosty, jiné slavné páry volí intimnější oslavy, kterých se účastní jen přátelé a rodina. I když je každá svatba unikátní, šaty nevěst často ukrývají to největší kouzlo. Od pohádkových kreací princezny Diany z roku 1981 s vlečkou přesahující sedm metrů až po minimalistické šaty Carolyn Bessette Kennedy z roku 1996. Tyto a další róby jsou nejen odrazem osobního stylu, ale i symbolem módy, jež diktuje trendy.

    Priyanka Chopra: Královský den v Džódpuru

    Dne 1. prosince 2018 se Priyanka Chopra a Nick Jonas vzali v okázalém paláci Umaid Bhawan v Džódpuru v Indii. Jejich svatba se stala jednou z nejstylovějších událostí roku. Při obřadu nevěsta zazářila v róbě od Ralph Lauren. Ručně vyšívané krajkové šaty s vysokým límcem a vroubkovanými rukávy zdobilo více než 2,3 milionu perleťových flitrů. Největší pozornost však vzbudil její 23 metrů dlouhý závoj, který při slavnostním odchodu vytvořil dramatický a elegantní efekt hodný královské svatby. Scéna připomínala pohádkový obraz, jenž zůstane v paměti hostů i fanoušků po celém světě.

    Zdroj: Ralph Lauren

    Lily Collins: Ceremonie jako z pohádky

    Hvězda seriálu Emily v Paříži, Lily Collins, sdílela na Instagramu snímky ze své intimní svatby v Coloradu s režisérem Charliem McDowell. Pro výjimečný den zvolila krajkové šaty s dlouhým rukávem a kapucí od Ralpha Lauren. „Nikdy jsem nechtěla být něčím víc než tvou a teď mohu být tvou ženou. 4. září 2021 jsme se stali jeden druhému navždy. Miluji tě nadevše,“ napsala Lily pod jednou z fotografií. Svatba se konala v malebném údolí obklopeném vysokými alpskými štíty, řekami a loukami. Odlehlé místo vytvořilo jedinečnou scenérii, která proměnila svatební den Lily Collins v pohádkový zážitek plný intimity, elegance a nezapomenutelné krásy.

    Zdroj: Heirlooms Design

    Chloë Sevigny: Avantgarda a autentický glamour

    Svatba Chloë Sevigny v roce 2022 byla stejně ikonická jako samotná herečka. Očekávali bychom jen něco výjimečného a ona nezklamala. Svatební den přinesl tři rovnocenně působivé změny outfitů, každý od světoznámého návrháře, tedy Jean Paul Gaultier, Loewe a Mugler. První look, jenž oblékla na obřad, byl odvážný a avantgardní, typický pro Gaultiera, s precizními detaily a dramatickou siluetou. Celý den se však nesl v podobném duchu nekonvenčního luxusu. Chloë ukázala, že svatba nemusí být tradiční, aby byla nezapomenutelná. Každý z outfitů reflektoval její osobnost, přinášel překvapení a vyprávěl příběh moderní nevěsty, která se nebojí být sama sebou.

    Sofia Richie Grainge: Bohyně opravdového luxusu

    Jako jedna z nejoblíbenějších nevěst své generace na sebe Sofia Richie Grainge při svatbě s Elliotem Grainge přitahovala veškerou pozornost. Svazek uzavřeli 22. dubna 2023 v luxusním hotelu du Cap-Eden-Roc v Antibes na jihu Francie. Při této příležitosti nevěsta oblékla tři róby od Chanel. Každá byla skutečně nádherná, avšak nejvíce zaujaly šaty na obřad, které měly vysoký límec, vroubkované detaily a skryté sentimentální prvky, včetně iniciálů páru vyšitých modrou nití. Detaily vytvořily dokonalou kombinaci elegance a osobního příběhu, díky níž šaty působily opravdu ohromujícím dojmem. Ceremoniální róby od Chanel pro Sofii stály přibližně 7,95 milionu korun.

    Zdroj: Norman and Blake

    Svatební šaty celebrit nejsou jen oděvem, jsou symbolem elegance, kreativity a precizního řemesla, který dokáže proměnit obyčejný okamžik v nezapomenutelný zážitek. Každá kreace, ať už jde o honosnou vlečku, minimalistický střih, nebo výrazný detail, vypráví vlastní příběh a zanechává trvalý dojem. Tyto šaty často nastavují módní trendy, inspirují nevěsty po celém světě a dokazují, že investice do dokonalé róby je zároveň investicí do vzpomínek a osobní pohádky. Ve světě, kde každá nevěsta hledá jedinečný okamžik, se ikonické kreace stávají ztělesněním stylu, luxusu a nadčasové krásy, která překračuje hranice samotného obřadu a přetrvává v módní historii.

    Zdroje: WWD, Brides, Instagram







    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    0
    Burberry vánoční kampaň
    Burberry vánoční kampaň

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Coach chce o svátcích motivovat. Zve nás na cestu kolem světa

    Módní značka Coach si na letošní oslavy Vánoc přizvala několik slavných osobností. Elle Fanning, Charles Melton, Griff, Ravyn Lenae a Kōki se vydávají na cestu s názvem The Gift for New Adventures. Hvězdy samozřejmě doprovázejí populární modely kabelek. Cílem kampaně je pak dle společnosti inspirace. „Darování není jen o tom, darovat něco krásného, je o inspiraci učinit další krok,“ popsala pro server WWD.

    Burberry chystá slavnostní hostinu. Nechybí ikonické kostky ani rytíř

    Rovněž značka Burberry slaví po boku známých osobností. Hlavní tváří kampaně „Twas the Knight Before…“ je tentokrát herečka Jennifer Saunders. Doprovází ji modelky Naomi Campbell a Rosie Huntington-Whiteley, herec Ncuti Gatwa a jihokorejský fotbalista Son Heung-min. Celebrity v krátkém filmu dorazí na speciální hostinu, kterou hostí postava Jennifer Saunders, oblečení do ikonické kostky a loga rytíře.

    Zdroj: Burberry

    Tiffany & Co. má jasno. Letos na Vánoce hodlá darovat lásku

    Vlastní pojetí svátků zveřejnil rovněž šperkařský dům Tiffany & Co. Tentokrát ho zastoupila jeho ambasadorka a herečka Anya Taylor-Joy. V kampani Love Is a Gift cestuje po celém světě, od New Yorku přes Tokio až po Londýn. Při intimních setkáních daruje ikonickou modrou krabičku, ukrývající legendární šperky. Herečka tím má dle luxusní společnosti symbolizovat předávání toho nejdůležitějšího daru, lásky.

    Zdroj: Tiffany & Co.

    Fashionphile má na svátky novou tvář. Vánoce oslaví s Marthou Stewart

    Do vánočního shonu se zapojila i značka prodávající použité luxusní zboží Fashionphile. Při této příležitosti jmenovala novou ambasadorku, kterou se stala legendární Martha Stewart. Na fotografiích z dílny Claire Leahy pózuje s kabelkami od Chanel, Louis Vuitton, Hermès nebo Goyard. Kráčí tak ve šlépějích dřívějších ambasadorek společnosti, jimiž byla například herečka Emma Roberts a zpěvačka Nicole Richie.

    Zdroj: Fashionphile

    Gap hodlá opět roztančit internet. Na Vánoce vydává další hudební kampaň

    Značka Gap nedávno získala internet hudební kampaní Better in Denim. Nyní svůj úspěch posouvá o krok dál. Vydává další video, tentokrát doprovázené adaptací songu The Climb od Miley Cyrus. Reklama Give Your Gift slouží jako připomínka, že skutečným darem může být i sdílení jedinečného talentu. V klipu zpěvačku Siennu Spiro doprovází multigenerační sbor, jehož nejmladší člen má osm let a nejstarší 72 let.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Hypebae, Instagram, YouTube