Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 12

    Lewis Hamilton boří stereotypy pánské módy. V čem tkví jeho kouzlo?

    0
    lewis hamilton British Grand Prix
    lewis hamilton British Grand Prix

    Sedminásobný šampion Formule 1 Lewis Hamilton neoslňuje jen na trati. Je mimo jiné módní ikonou, která redefinuje pánský styl. Letos zazářil jako producent filmu F1 i jako spolupředseda Met Gala. Fanoušci ho milují nejen pro jeho talent a vytříbený vkus, ale také pro pozitivní auru, se kterou boří toxické stereotypy pánské módy.

    Lewis Hamilton rád kombinuje streetwearové kousky, jako jsou mikiny, cargo kalhoty, oversized bundy a tenisky, s haute couture, neboli high-end módou, často šitou na míru. Do svých outfitů zařazuje modely od značek jako Louis Vuitton, Martine Rose nebo Bottega Veneta. Streetwear navrhuje i pod vlastní značkou +44.

    Nezaměnitelným prvkem jeho stylu jsou rovněž šperky. Slavný jezdec F1 se nebojí výrazných doplňků, jako jsou masivní prsteny, náušnice nebo piercing v nose. I jeho šperky odrážejí sebevědomý mix elegance a osobitého street stylu.

    Zdroj: Reuters

    Lewis Hamilton s oblibou sahá po monochromních outfitech, v nichž dominuje jedna výrazná barva. Přesvědčit jsme se o tom mohli mimo jiné na letošní červencové Grand Prix Formule 1 ve Velké Británii, kde závodil za tým Ferrari.

    Pánové, na toxickou maskulinitu zapomeňte. Lewis Hamilton se nebojí feminních prvků

    Hamilton se navíc nebojí pestře barevných kousků, ani těch, které jsou na první pohled stereotypně „ženské“. V jeho outfitech jsme v minulosti mohli spatřit sukně, průsvitné materiály nebo crop topy. Zakomponováním těchto prvků dokazuje, že má nad svým stylem kontrolu a nosí ho sebevědomě.

    Feminní prvky dnes představují mezi muži výrazný módní i kulturní trend. Jde o přijetí a vyjádření aspektů, které byly dříve považovány za výlučně „ženské“, ať už jde o vzhled, projev emocí, empatii, nebo péči o sebe. Trend není jen o estetice, ale o odmítnutí toxické maskulinity. Nejde o slabost, ale naopak o projev sebevědomí, otevřenosti a kontroly.  

    Lewis Hamilton využívá módu jako prostředek k vyjádření hodnot, které zastává. V minulosti oblékl třeba tričko s výzvou k zatčení policistů odpovědných za smrt Breonny Taylor. Je také dlouholetým veganem a propagátorem udržitelného životního stylu. Vegansky se stravuje i jeho legendární bulldog Roscoe. Tato dvojice vyzařuje pozitivní auru, pro níž ji fanoušci milují.

    Lewis Hamilton nejen na trati. Letos byl jak na červeném koberci, tak filmových plátnech

    Lewis Hamilton letos zazářil také jako filmový producent. Významně se podílel na vzniku filmu F1 s Bradem Pitt, který od konce června běží v kinech. Na filmu působil nejen jako producent prostřednictvím své vlastní produkční firmy Dawn Apollo Films, ale i jako konzultant. Radil při technických detailech závodních scén a postaral se o to, aby byla atmosféra na plátnech co nejautentičtější.

    @karlaa.mxria Lewis serves at MET GALA 2025🦢 #lewishamilton#metgala#worldwide#fashion#blackswan#whiteoutfit#sir#aura#highestintheroom#fashiontiktok#goats#f1#fyp ♬ son original – hugomnpra

    Ani svět módy ale neupozadil. Na letošním Met Gala, jehož byl jedním ze spolupředsedů, zvolil, v kontrastu s loňským černým outfitem, světlý komplet od Grace Wales Bonner. Opět tak potvrdil, že móda pro něj není jen o estetice, ale i o příběhu. Detaily jako mušle, šperky z perel a granátů nebo baret od Stephena Jonese odkazovaly na africké duchovní tradice a Hamiltonovo kulturní dědictví.

    Zdroje: Reuters, PlanetF1, Highnobeity, TikTok, Instagram

    Marni má novou královnu. Vedení značky přebírá Meryll Rogge

    0
    Meryll Rogge
    Meryll Rogge

    Módní dům Marni po necelém měsíci od odchodu svého dosavadního kreativního ředitele Francesca Risso oznámil jeho nástupce. Stane se jím návrhářka Meryll Rogge, která od roku 2020 uchvacuje módní scénu svou stejnojmennou značkou. Dříve pracovala pro návrháře jako Marc Jacobs či Dries Van Noten a k Marni přináší modernost i nositelnost.

    Talentovaná návrhářka Meryll Rogge má novou roli. Kromě své stejnojmenné značky povede rovněž italský módní dům Marni. Do pozice kreativní ředitelky ji vedení dosadilo v úterý poté, co minulý měsíc téměř po 10 letech propustila designéra Francesca Risso. Jeho tvorba byla široce uznávaná, bohužel ale Marni a její mateřské společnosti OTB Group nepřinesla vytoužené komerční výsledky.

    „Jsem opravdu poctěná, že se mohu připojit k Marni, tedy značce, kterou jsem tak dlouho obdivovala díky jejímu nezávislému duchu,“ prohlásila pak Rogge. Návrhářka má za sebou úctyhodnou, byť až do nynějška poměrně tichou kariéru. Jelikož se narodila v belgickém Gentu, vystudovala módní design na slavné Royal Academy of Antwerp. Následně se ale odstěhovala do New Yorku.

    Zdroj: Reuters

    V metropoli pracovala pro Marca Jacobs. Po téměř sedmi letech se však navrátila do Antwerp, kde po dobu čtyř let navrhovala dámskou módu pro módní dům Dries Van Noten. Pozornost na sebe upoutala především v roce 2020, kdy založila vlastní značku. Tu definují eklektické a výrazné modely plné kulturních odkazů, které však stále umně zachovávají i potřebnou funkčnost a nositelnost.

    Meryll Rogge má nejen cenné zkušenosti. Pyšní se i řadou ocenění

    „Je výjimečný kreativní talent a inspirující žena, jejíž vize a zkušenosti budou hrát klíčovou roli ve formování budoucnosti této skvělé značky,“ popsal čerstvou novinku ředitel Marni Stefano Rosso. „Meryll nás ohromila citlivostí, se kterou interpretovala DNA značky a nabídla její současnou vizi,“ doplnil předseda skupiny OTB Renzo Rosso. Meryll Rogge má pak na kontě také řadu ocenění.

    @nssmagazine Have you heard about Marni’s new creative director, Meryll Rogge? At the 2025 Woolmark Prize awards, we had the chance to chat with the Belgian designer, who shared some insights into the wool looks from her latest collection. For her eponymous brand, launched in 2021, Rogge offers distinctive yet nostalgic silhouettes, rooted in past eras through deconstruction and upcycling. We can’t wait to see what she’ll create for Marni, what do you think? #fashiontiktok #tiktokfashion #marni #marni #meryllrogge #fashion #creativedirector #francescorisso #interview #woolmarkprize #collection ♬ suono originale – nss magazine

    Například v roce 2021 si návrhářka z Belgian Fashion Awards odnesla ocenění Emerging Talent of The Year. Stejná soutěž pak designérku v roce 2024 jmenovala návrhářkou roku. Stala se tak první ženou, která kdy tento titul získala. Před dvěma týdny pak Meryll Rogge vyhrála cenu Grand Prix na ANDAM Fashion Awards v Paříži. Jedná se o jednu z nejprestižnějších módních poklon.

    Zdroje: The Fashion Network, The Business of Fashion, Hypebeast, TikTok, Instagram

    Soukromí je pasé. Letošní léto diktuje transparentní kabelky

    0
    transparentní kabelka
    transparentní kabelka

    Průhledné materiály drží své místo na žebříčku módních trendů již několik sezón. Letos v létě se navrátily například i v podobě dávno zapomenutých plastových jelly sandals. Zdá se ovšem, že tím jejich sláva nekončí. Na obzoru je nová obsese letošního léta. Do popředí se derou průhledné kabelky, a to hned v několika rozdílných stylech.

    Letošní rok je opravdu důkazem, že téměř každý trend se jednou vrátí. Výjimkou nejsou ani kdysi populární transparentní kabelky. Poslední týdny totiž odhalily jejich rostoucí oblibu. Nezáleží přitom na tom, z jakého jsou materiálu. Popularitu si vydobyly všemožné modely, hodící se k rozlišným stylům. Zdá se tedy, že letos v létě už je soukromí pasé. Odhalte, co nosíte ve své tašce.

    Háčkovaná klasika nezklame. Kabelky zazáří na pláži i v kanceláři

    Jedním z populárních typů kabelek, nenápadně odhalujících váš majetek, jsou háčkované modely. Do svých kolekcí je zařadily například módní domy jako Prada, Chloé nebo Miu Miu. Jedná se o plážovou klasiku, kterou nenuceně doplníte jakékoli plavky. Pozor, skvěle se ale bude hodit i ke kancelářskému letnímu outfitu, složeného z rozevlátých lněných kalhot a doplňující košile.

    Zdroj: Prada, Chloé

    Čím větší, tím lepší. Transparentnost nosí také tote bags

    Další výrazným modelem odhalujícím vaše tajemství jsou velké síťované tašky, neboli tote bags. Jedná se o prostornou kabelu, kterou vynosíte opravdu kamkoli. Nejlépe vynikne po boku minimalistických outfitů, a to především díky své modernosti a hravosti. Do své nabídky podobné kousky letos v létě zařadil například módní dům Proenza Schouler, a to hned ve třech odstínech, či Arket.

    Zdroj: Proenza Schouler, Arket

    Průhledná kabelka křičí sebevědomím. Myslete na to, co do ní schováte

    Stoprocentně nejodvážnějším kouskem jsou v tomhle ohledu zcela transparentní modely. Jedná se o plastové varianty, které však ani zdaleka nepůsobí lacině. Dbejte ovšem na to, co do podobných trendy kabelek schováte. Pokud například vlastníte svítivě žlutou peněženku, mohla by narušit zbytek vašeho looku. Do podobných tašek navíc raději vkládejte méně věcí, aby nepůsobily přecpaně.

    Zdroj: Staud, Off-White

    Proč slaví transparentní tašky návrat? Na vině je opět personalizace

    Je pravda, že průhledné materiály vládnou módní scéně již delší dobu. Přesto se nabízí otázka, proč se transparentní kabelky do popředí trendů vedraly zrovna nyní. Důvodem je v současnosti tak oblíbená personalizace. Odvážná taška odhalí světu váš majetek a nechá tak do sebe proniknout část vás samotných. Ze stejného důvodu roste rovněž popularita hravých klíčenek a přívěsků.

    @shirleyfied Sooo ready to see The Weeknd tomorrow 🤩 #concert #concerts #stadium #clearbag #clearpurse #clearbagpolicy #clearbagstadiumapproved #amazonfinds #theweeknd #afterhourstildawnstadiumtour #weeknd #losangeles #sofistadium ♬ One Of The Girls – The Weeknd & JENNIE & Lily Rose Depp

    Zdroje: WWD, Instagram, TikTok

    Na Loro Piana dohlíží soud. Značka čelí podezření ze zneužívání pracovníků

    0
    Loro Piana
    Loro Piana

    Další italská značka se ocitla pod dohledem Milánského soudu. Tentokrát se jedná o módní dům Loro Piana, jenž je podezřelý ze zneužívání pracovníků ve svém dodavatelském řetězci. Značka měla spolupracovat s výrobci, kteří zaměstnancům neumožnili bezpečné pracovní prostředí. Společnost prohlásila, že si toho nebyla vědomá.

    Italská luxusní značka Loro Piana čelí obvinění ze zneužívání pracovníků ve svém dodavatelském řetězci. Ocitla se proto pod soudním dohledem Milánského soudu, který by měl její chod kontrolovat po dobu následujícího roku. Módní dům prohlásil, že na vině je jeden z jeho dodavatelů, jenž neoznámil existenci dalších výrobců. Právě ti se měli dotyčného vykořisťování zaměstnanců dopustit.

    „Vedení Loro Piana se o existenci subdodavatelů dozvědělo 20. května a následně s nimi přerušilo veškeré kontakty, a to za méně než 24 hodin,“ vysvětlili zástupci značky. Milánský soud prohlásil, že společnost selhala v adekvátním dozoru na své dodavatele, a to za „účelem vyšších zisků“. Případ zneužívání zaměstnanců vyšel na povrch v květnu při investigaci italské policie.

    Zdroj: Loro Piana

    Ta totiž zatkla čínského majitele dílny nacházející se na předměstí Milána. Následně zjistila, že továrna produkovala kašmírové produkty Loro Piana. Jejích 10 zaměstnanců, z toho několik nelegálních imigrantů, bylo nuceno pracovat každý den až 90 hodin týdně. Jejich plat přitom dosáhl na pouhá čtyři eura za hodinu. Pracovníci navíc spali v nelegálně vystavěných prostorách uvnitř dílny.

    Loro Piana prodává kašmírové kabátky za 3 tisíce eur. Dle médií však výroba stojí 100 eur

    „Loro Piana zásadně odmítá nelegální praktiky a potvrzuje svou neochvějnou podporu lidských práv,“ prohlásila dále značka. Pokud se jí podaří své praktiky sladit se zákonnými požadavky, mohl by soudní dohled skončit dříve než za rok. Média však nyní reportují o tom, že kašmírové kabátky, jež Loro Piana prodává za 3 tisíce eur mají hodnotu pouhých 100 eur. Společnost však tvrzení popírá.

    @forbesmiddleeast Loro Piana, LVMH’s luxury cashmere brand, has been placed under court control following revelations of labor exploitation in Milan, including 90-hour workweeks, low wages, and illegal living conditions. #forbes #forbesmiddleeast #lvmh #فوربس #فوربس_الشرق_الأوسط ♬ original sound – Forbes Middle East

    Italský módní dům pak není první firmou, která se musí s problémy spojenými s netransparentními dodavatelskými řetězci potýkat. Již dříve čelily podobné kontroverzi značky Dior, Giorgio Armani, Alviero Martini a Valentino. „Zkušenosti z minulých vyšetřování ukazují, že kompletní oursourcing procesů průmyslové výroby slouží výhradně ke snížení nákladů,“ prohlásil o případu Milánský soud.

    Zdroje: WWD, Reuters, Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Pinterest vydal první report pro muže. Odhalil jejich měnící se maskulinitu

    0
    pánská skin care
    pánská skin care

    Mileniálové a generace Z přepisují, co znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaný report platformy Pinterest. Vydala totiž první studii popisující nejčastější vyhledávání jejích mužských uživatelů. Ti se čím dál více zajímají o self care, wellness a zdravý životní styl. Zajímá je ale také móda, DIY a moderní technologie nebo jak být lepším rodičem.

    Sociální síť Pinterest slouží jako nekonečný zdroj inspirace. Její uživatelé ji využívají pro hledání nových receptů či outfitů, ale také pro načerpání motivace při změně životního stylu nebo odstartování nového koníčku. Platforma proto pravidelně vydává reporty popisující chování jejích návštěvníků. Nedávno však poprvé zveřejnila výsledky odhalující pouze preference mužských uživatelů.

    Zdroj: Pinterest

    Maskulinita mění směr. Pánové upřednostňují pilates a lezení

    Reporty z dílny Pinterest bývají založené na datech více než 570 milionů uživatelů, z čehož více než třetinu tvoří právě muži. Výsledky nové studie pak ukazují na to, že návštěvníci platformy spadající pod mileniály a generaci Z mění tradiční význam maskulinity. Vyhledávají totiž obsah, který je více „pozitivní a autentický“. Redefinici maskulinity odhaluje hned několik nejčastějších témat.

    Zdroj: Unsplash

    Jedním z nich je zvýšený důraz na wellness, fitness a zdravý životní styl. Místo klasických posiloven a proteinu však pánská část milovníků Pinterestu vyhledává klíčová slova jako „pilates outfit“ nebo „pilates body“. Oblíbeným sportem je také lezení. Například hledání „rock climbers“ stouplo v únoru letošního roku oproti tomu loňskému o 115 procent. Vyhledávaná je i hydratace či elektrolyty.

    Změnu zaznamenal i pánský styl. Muži se nebojí ani laku na nehty

    Další „revoluci“ v maskulinitě představuje rovněž zvýšený zájem o zdraví vlasů, skin care a obecně self care. Pánové proto pátrají po „sea salt spray“, „men’s facial“ nebo „men makeup aesthetic“. Nebojí už se ani laku na nehty, jelikož vyhledávání klíčových slov „male nail art design“ vzrostlo o 115 procent. Mezi populární styly generace Z a mileniálů patří vintage grunge nebo goth guy.

    Pánové vládnou technologiím. Touží po podcastu i investičních aplikacích

    Dalšími výraznými tématy, která definují pánskou část uživatelů stránky Pinterest, jsou technologie a finance. Dle studie firmy GWI je totiž pravděpodobnější, že se muži z řad generace Z a mileniálů popíšou jako „tech savvy“, v překladu jako znalci technologií. Láká je totiž nejen umělá inteligence a programování, ale také podcast nebo chytré investování do budoucnosti.

    Zdroj: Unsplash

    Pinterest zachytil životní fáze. Muže zajímá gaming i chytré rodičovství

    Výsledky platformy Pinterest odhalily rovněž různé životní fáze, kterými si její mužští uživatelé procházejí. Zatímco generaci Z zajímají tipy ze světa gamingu, mileniálové vyhledávají informace o chytrém rodičovství nebo způsoby, jak zachytit dospívání jejich čerstvě narozeného miminka. Zdá se tedy, že pánská část Pinterestu už nezůstává jen u stereotypně chápaných maskulinních zájmů, jako jsou auta nebo fotbal.

    @fionasbishop 9 rules to live by when raising a daughter ❤️ heres to all the amazing dads out there! Words by Locke Haman #dadanddaughter #raisinggirls #girldad #gentleparenting #raisingchildren #daddysgirl #dadsoftiktok #mumsoftiktok #writing #quotes #millenial ♬ Missing Pieces – Flawed Mangoes

    Zdroje: WWD, Pinterest Newsroom, Instagram, TikTok

    Nuda není možnost. Když estetiku quiet luxury uchopíte správně

    0
    Bottega Venetta
    Bottega Venetta

    Že luxus nemusí křičet víme už dlouho. Na scéně je proto čím dál oblíbenější quiet luxury, tedy nejen módní, ale především životní styl. Odpověď na přehlcenost trendy a sezónními výstřelky leží v diskrétní eleganci. Pozor, nemusí ovšem znamenat unylou nudu. Promyšlený tichý luxus umí osvěžit šatník a otáčet hlavy kolemjdoucích.

    Doby, kdy byl luxus spojený s viditelnou značkou na každém švu, ustupují tichému sebevědomí. Styl quiet luxury se v posledních letech zabydlel nejen v šatnících módních insiderek, ale i na přehlídkových molech, v architektuře a beauty světě. Snaha někoho ohromit je pasé. Hodnota se přesouvá z nápadnosti do detailu. Stačí jen estetiku šikovně uchopit a získat si tak místo na výsluní.

    Životní styl a stav skříně mají společný základ. Nezapomeňte na osobnost

    Základním vodítkem pro styl quiet luxury by mělo být nastavení vaší mysli. Není potřeba nikomu dokazovat, že máte vkus, jednoduše se tak chovejte. Trendy jsou skvělým vodítkem v záplavě módních novinek, ale prioritou by měly být střihy, proporce, materiály a osobní komfort. Celý princip estetiky totiž neleží jen v šatníku. Odehrává se rovněž v samotném přístupu.

    Zdroj: The Row, Loro Piana

    Není překvapením, že estetika tichého luxusu leží v neutrální paletě. Béžová, šedá, bílá i tmavě modrá jsou sázka na jistotu. Není tomu jen tak. Odstíny těchto barev vyvolávají pocit čistoty a uhlazenosti, navíc je snazší je mezi sebou kombinovat. Mezi nudou a osobností ale leží překvapivě tenká hranice. Základy jsou jasné, ovšem celá věda leží hned v následujících krocích.

    Výsledek tkví v detailech. Quiet luxury má hranice, i ty se ale dají posunout

    Myslete na to, že cílem není vymazat váš charakter. Jednoduchost a mdlost není to stejné, liší se v domnělých detailech. Vaším nejlepším přítelem bude kombinování proporcí, materiálů a kontrolovaná hra s doplňky. Vůbec nejsnazší je hned první bod. Úzké kalhoty párujte s oversized sakem, palazzo pants zase vyloženě dychtí po spojení s upnutým a vypasovaným topem.

    Podobně dobrou službu udělá kombinování materiálů. Hedvábná sukně s hladkým topem v béžové barvě může být trochu nuda. Volte proto vínovou saténovou sukni s kašmírovým svetrem v kávovém odstínu. Nebojte se ani zakomponovat drobné odchylky od typické palety. Červená kabelka je klasickým příkladem, se kterým vykouzlíte tichý, ale zřetelný luxusní dojem.

    Zdroj: Jil Sander, Khaite

    Pokud si budete hlídat, aby vám všechny kousky seděly v ramenou, délce i celkovém střihu, máte skoro vyhráno. Postrádá-li váš outfit dimenzi, nejprve zkuste vyměnit doplňky. I quiet luxury vám dovolí výrazné náušnice nebo trendy široké náramky na pažích, stačí je zkombinovat s jednoduchým oblečením. Skvělým způsobem, jak se vyhnout nudě, jsou také asymetrické střihy.

    Nezapomeňte, že quiet luxury není jeden z dalších trendů sezóny. Je to diskrétní a hlavně uvěřitelný styl, díky kterému vás budou i lidé okolo vnímat jinak. Cílem není, aby se po vás lidé na první pohled otáčeli, ale aby se k vám zrakem vrátili na ten druhý a už z vás oči nespustili. Celá estetika se odráží také ve vašem postoji a sebevědomí, využijte proto módní kousky jako nástroj k lepšímu já.

    Zdroje: Instagram

    Back to basics. Protein vrací na scénu živočišnou stravu

    0
    maso
    maso

    Wellness a beauty odvětví zaznamenalo významnou změnu. Zdá se, že živočišná strava se vrací z vyhnanství a po letech přebírá místo trendy rostlinných alternativ. Děkovat za to může nedávno vzniklé obsesi proteinem, kterého se najednou uživatelé sociálních sítí nemohou nabažit. Na scénu proto opět proniká kravské mléko i hovězí lůj.

    Pokud bychom měli odhadnout slovo roku, byl by to stoprocentně protein. V uplynulých měsících se prodralo na první příčky wellness a beauty trendů. Jenom na sociální síti TikTok si dle serveru WWD získalo na 158 milionů průměrných týdenních zhlédnutí. Důvodem je populární dieta diktující vysoké množství proteinu, slibující hned několik benefitů a zdravější životní styl.

    Protein totiž už dávno není spojovaný jen s „gym bros“ a nárůstem svalové hmoty. Slibuje rovněž regulaci hladiny cukru v krvi, zachování integrity kostí nebo pevnější vlasy. Především však nabízí silnější pocit sytosti, jenž následně vede k potlačení nadměrné chuti k jídlu. Právě to je lákadlo mnohých, kteří cítí, že je klasická kultura diet již pasé, přesto ale touží po vysněném zhubnutí.

    Zdroj: Ascent, Ballerina Farm

    Výhody příjmu vysokého množství proteinu jsou však obecně uznávány. Jeho správná a vyvážená konzumace je tak brána stejně samozřejmě jako potřeba dostatečné hydratace. Za nově získanou popularitu může protein vděčit ženám, které se v poslední době soustředí nejen na hubnutí, ale rovněž silový trénink. Umožnily mu vedrat se do mainstreamu a přinést s sebou další wellness změnu.

    Spolu s ním totiž narůstá rovněž obliba živočišných produktů. Nahrazují tak doposud trendy rostlinné alternativy, spojované s obecně populárním veganským životním stylem. Důvodem je především fakt, že podobné produkty ukrývají mnohem výhodnější protein, jelikož obsahuje úplný profil aminokyselin, což jsou jeho stavební kameny. Rostlinné alternativy nejsou často tak lehce stravitelné, především jsou ale oproti živočišnému proteinu o dost dražší.

    Protein boom dominuje trendům. Prodral se i do sladkostí

    Živočišné ingredience pak neovládly pouze wellness, ale také beauty svět. Na trhu se začínají objevovat značky, které moderním způsobem propagují produkty obsahující například hovězí lůj. Patří mezi ně také společnost Primally Pure, jež využívá lůj, což je část tuku hovězího, kvůli jeho máslové konzistenci. Nedávno tak vydala i speciální letní SPF kolekci, jejíž součástí je balzám na rty i SPF stick.

    Zdroj: Primally Pure

    Na „protein boomu“ není nic špatného, tradičně se na něm ovšem přiživuje řada trendy značek. Nabízejí totiž všemožné suplementy, které slibují extra obsah proteinu. Od cookies přes popcorn až po sladké nápoje, protein v dnešní době najdete téměř ve všem. Podobné výrobky však šálí svou rádoby zdravou image. Nutné je si ovšem uvědomit, že se stále jedná o sladkosti, jež vás ale snadno odlákají od nutnosti nadále dodržovat zásady pestré a vyvážené stravy.

    @thecarolinalifestyle …this has 50G PROTEIN!! such a delicious way to hit your protein goals — this bowl is balanced with fiber, healthy fats, protein and FLAVORRRR, I’m obsessed 🙌🏼 ✨full recipe is on my substack!✨ #healthyrecipes #healthyinspo #easyrecipesathome #easymealideas #highprotein #dinnerinspo #dinnerideas #proteinpacked #proteinmeals #proteinrecipe #highproteinmeals ♬ Yacht Club – MusicBox

    Zdroje: WWD, Bustle, Grazia, Instagram, TikTok

    Móda v kostce: Schwarzkopf vládne Lindsay Lohan a z Pharrella Williams je rytíř

    0
    Pharrell Williams
    Pharrell Williams

    Kreativní ředitel pánské sekce u Louis Vuitton Pharrell Williams obdržel nejvyšší civilní uznání Francie, titul rytíře Řádu čestné legie. Společnost Schwarzkopf pak jmenovala Lindsay Lohan novou ambasadorkou. Slavné značky Adidas a Louis Vuitton vydaly nové hvězdné kampaně a firma Kourtney Kardashian Lemme odhalila nové trendy vitamíny.

    Louis Vuitton vítá podzim. Na pomoc si přizval hvězdné ambasadorky

    Módní dům Louis Vuitton již otevírá dveře letošnímu podzimu. Zveřejnil totiž kampaň ke své dámské podzimní a zimní kolekci, v níž září herečky Emma Stone a Hoyeon Jung. Inspirovaná je cestováním, tedy motivem, který francouzskou značku doprovází již od jejího založení. Součástí řady z dílny Nicolase Ghesquière je rovněž nejnovější model kabelky s názvem Express.

    Adidas oslavuje klasiku. Řadě Superstar věnoval zbrusu novou kampaň

    Rovněž společnost Adidas vydala novou reklamu. Tentokrát ji věnovala své ikonické řadě Superstar, na jejíž propagaci využila hned sedm hvězdných jmen. Do kampaně totiž zapojila například rapperku Missy Elliott, skateboardera Marka Gonzales, zpěvačku Jennie nebo herce Samuela L. Jackson. „Když ikony nosí ikony, hýbá to kulturou,“ okomentovali pak nejnovější projekt zástupci značky.

    Zdroj: Adidas

    Pharrell Williams má nový titul. Získal vyznamenání rytíře Řádu čestné legie

    Francie vyznamenala návrháře, hudebníka, herce a současného kreativního ředitele pánské sekce Louis Vuitton, Pharrella Williams. Darovala mu totiž své nejvyšší vyznamenání, tedy titul rytíře Řádu čestné legie. Jméno talentovaného umělce se objevilo na seznamu vydaném v neděli, a to spolu s dalšími 588 osobnostmi. Ocenění získal za svou oddanost veřejnosti a za služby kultuře.

    Zdroj: Reuters

    Trendy suplementy vítají nováčka. Lemme představila gumídky s ovocem a zeleninou

    Populární značka Lemme odhalila novinku. Společnost produkující trendy vitamíny, zpopularizované především uživateli TikToku, vydala další ze svých gumídkových suplementů. Tentokrát se jedná o produkt s názvem Lemme Greens, který obsahuje na 20 druhů ovoce a zeleniny. Příchuť připomínající jablko pak v sobě skrývá probiotika, vítamín D a B12 nebo třeba biotin.

    Zdroj: Lemme

    Lindsay Lohan má novou roli. Stala se oficiální ambasadorkou Schwarzkopf

    Značka Schwarzkopf má novou tvář. Za novou ambasadorku si totiž vybrala herečku Lindsay Lohan. Důvodem je především její dlouhodobá spolupráce s kadeřnicí Tracey Cunningham, která byla loni u Schwarzkopf jmenovaná kreativní ředitelkou pro barvy a techniku. „Je moje ultimátní partnerka. Miluju, že mi vždy vysvětlí, jaké produkty a proč používá,“ vysvětlila Lohan.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, YouTube, Instagram

    Ovoce jako nová módní ingredience. Cestu si našlo i do nové kolekce Loewe

    0
    ovoce pomeranč
    ovoce pomeranč

    Léto je v plném proudu a ovoce si v horkém počasí rád dopřeje snad každý z nás. Jen málokoho by ale napadlo, že ho lze proměnit v materiály, z nichž vzniká luxusní móda. Značky jako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazují, že skutečný luxus v současnosti nevychází jen z vizuálního dojmu, ale také etických hodnot. Díky inovativním technologiím nachází odpad z ovoce využití a vnáší do módy svěžest.

    Luxus v současné době netkví pouze v estetice, za potřebí je totiž rovněž etika. Od známých značek se v dnešní době očekává, že vedle vizuální stránky budou při vývoji produktů myslet také na dobro planety.

    Udržitelnost lze podpořit recyklací materiálů, které by jinak skončily jako odpad. Kromě plastových lahví nebo kartonů od mléka začínáme vídat čím dál inovativnější zbytkové materiály, ze kterých se oblečení vyrábí, jako jsou pomerančové slupky či ananasové listy.

    Ze sicilských citrusů do řad luxusních značek. Ovoce se mění v oblečení vonící příběhem

    Sicilská firma Orange Fiber vyrábí oblečení z „pastazza“, tedy odpadního materiálu, který zůstává po výrobě pomerančové šťávy. Odpad totiž tvoří až 60 procent hmotnosti plodu. Orange Fiber získává z pomerančových slupek celulózu, kterou používá na výrobu látek. Firma spolupracuje i se značkami E. Marinella, H&M, Ferragamo a nově také Loewe.

    Právě španělský luxusní módní dům Loewe přinesl na konci června do světa módy vůni pomeranče. Ve spolupráci s Orange Fiber proměnila značka pomerančové slupky ve svou nejnovější kolekci, která zaujme nejen esteticky, ale také příběhem. Řada z citrusů má přirozeně antibakteriální a chladivé vlastnosti bez potřeby chemických úprav.

    Zdroj: Loewe

    Na nové kolekci Loewe se podílí také madridská vývojová laboratoř Pyratex. Ta je známá tím, že umí přetvořit různé materiály, a to od mořských řas přes banánová vlákna až po kopřivy, v působivý textil.

    Pod vedením Jonathana Andersona, který pro firmu pracoval do letošního března, se společnost Loewe vyvinula ve značku, jež redefinuje luxus. Citrusové tkaniny tak do její filozofie perfektně zapadají. Jsou ekologické, inovativní a technologicky vyspělé.

    Ananas nejen v Piña Coladě. Materiál Piñatex funguje jako ekologická alternativa kůže

    Dalším svěžím ovocem, jenž si našlo cestu do módního světa, je ananas. Z jeho listů, které by jinak zůstaly jako odpad po sklizni, vzniká materiál Piñatex. Společnost Ananas Anam totiž vytvořila z materiálu alternativu kůže s nízkým ekologickým odpadem.

    Piñatex není jen ekologický, vyniká také esteticky. Díky přirozené textuře a možnosti úprav do metalického či lesklého provedení se hodí na výrobu kabelek, bot, ale i čalounění. Materiál už využilo více než tisíc značek po celém světě, včetně Hugo Boss, H&M Conscious Exclusive, Nike, House of Marici či hoteul Hilton Bankside. Piñatex ve svých doplňcích testoval i Chanel.

    Zdroj: House of Marici

    Za vznikem Piñatexu stojí španělská návrhářka a expertka na kožené zboží Carmen Hijosa. Když v 90. letech působila jako konzultantka v kožedělném průmyslu na Filipínách, byla zděšená ekologickou zátěží tradiční výroby kůže. Rozhodla se proto vytvořit nový materiál, který by spojil udržitelnost, funkčnost a sociální přínos. Tak vznikla její firma Ananas Anam.

    Zdroje: Orange Fiber, Reflawn, Ananas Anam, Instagram

    Haute couture po konci světa. Film 28 let poté ukazuje Y2K módu bez pozlátka

    0
    28 Years Later film
    28 Years Later film

    Co se stane, když dva uhlazení londýnští designéři se zálibou ve futuristických modelech dostanou za úkol vytvořit kostýmy filmové zombie apokalypsy? Pokud jste viděli novinku od Danny Boyle 28 let poté, znáte odpověď. Vizuálně mimořádně silný zážitek. A také návrat k Y2K estetice způsobem, který byste zrovna nečekali.

    Snímek navazuje na kultovní film 28 dní poté popisující svět bezprostředně po vypuknutí nákazy měnící lidi na krvežíznivé (a mimořádně rychlé) zombie. Film měl premiéru v roce 2002. A právě v tomto roce se vývoj ve fiktivním apokalyptickém světě zastavil. Pochopitelně včetně vývoje módního průmyslu.

    Od Beyoncé k apokalypse. Designéři museli přepnout na jiné myšlení

    Design filmu 28 let poté má na svědomí výrazný návrhářský a zároveň manželský pár Gareth Pugh a Carson McColl. Jejich studio Hard+Shiny sídlí v Londýně a má za sebou takové úspěchy, jako například kostýmy pro veleúspěšné turné Beyoncé s názvem Renaissance z roku 2023. Spolupráce na kostýmech a vizuálu postapokalyptického filmu pro ně představovala pro ostřílené protagonisty fashion weeků obrovskou výzvu. V rozhovoru pro web Dazed Gareth Pugh zmiňuje, že při designování kostýmů museli úplně přehodit způsob uvažování a naladit se na svět, kde se už víc než dvacet let neprodukuje žádné nové oblečení. Pokud ano, tak je ruční výroby.

    Co zbyde z módy v rozbitém světě. Tvůrce inspirovaly staré fotografie i preppeři

    Na designéry to kladlo mimořádné nároky, protože nesměli pracovat s ničím, co se objevilo po roce 2002, zároveň bylo potřeba zapojit fantazii a vymyslet, jak lidé budou za daných podmínek s oblečením zacházet. Tak, aby snímek působil věrohodně. Návrat k Y2K estetice tedy v jejich pojetí nevypadá jako nostalgie po Paris Hilton a nízko posazených bokovkách, ale jako surové ohlédnutí za tím, co z módy tehdejší doby zbylo, když svět přestal fungovat. Designéři tak kromě svých vzpomínek a dobových časopisů čerpali z válečných fotek, performance artu, příruček pro preppery, knih o přírodě i krajinářské fotografie.

    Jak vypadá Y2K 28 let poté? Ješitnost šla stranou

    Jako nezbytné se ukázaly návštěvy second handů, a to po celé Evropě. Takto získané oblečení návrháři ničili a upravovali, tvořili z něj úplně nové outfity. Například postava Jamieho, jednoho z přeživších,  nosí starou bundu londýnských hasičů. Hlavní postava Spike zase batoh, který nosil Gareth Pugh na střední škole. Úplně nejpodstatnější byla podle návrhářů funkčnost. „Ješitnost musela jít stranou,“ vysvětlil v rozhovoru pro Dazed Gareth Pugh. A dodal, že tvoření kostýmů ze seconhandových kousků v duchu postapo estetiky byla práce na úrovni haute couture.

    Estetika až do morku kosti. Největší výzvou byl morbidní chrám

    Největší výzvou nicméně byl Bone Temple, mimořádně esteticky pojatá stavba z lidských kostí, kterou jedna z postav filmu 28 let poté pojala jako poctu všem obětem zombie nákazy. I za jejím návrhem stojí Gareth Pugh a Corson McColl. Režisérova představa morbidního chrámu byla opulentní a aby ji designéři naplnili, museli Bone Temple skutečně vytvořit, nikoli se spoléhat na digitální technologie. Dodáváme, že právě záběry na chrám z lidských ostatků jsou nejvíce působivé a jednoznačně dechberoucí.

    Zdroje: Dazed Digital, LA Times, Film Review Daily, Instagram, YouTube