Více

    ― Reklama ―

    Módní slávu zažijí často kousky, u kterých bychom to čekali nejméně. Stejně tomu bylo i u merche obchodů, jako je IKEA, Lidl nebo KFC. I když svou největší slávu nevkusné korporátní kolekce zažily už před několika lety, módní scénu ještě zcela neopustily. Je však na čase dát jim sbohem.

    Obsese proslulými značkami, kterým se podařilo vniknout snad do všech koutů světa, není žádnou novinkou. Nebylo proto ani příliš překvapivé, když značky jako IKEA, Lidl nebo KFC začaly vydávat své vlastní oblečení. Nikdo ovšem nečekal boom, se kterým kolekce následně smetly módní scénu. Jejich pozice na vrcholu trendů byla zběžná, bohužel ale ještě zcela neskončila.

    Zdroj: IKEA

    Například Lidl vydal na začátku letošního léta nejnovější řadu, lákající zákazníky, aby ji vynesli na letošní hudební festivaly. Přání slavného supermarketu se naplnilo, a tak jste mezi jinak typickými „fesťákovými“ looky mohli v uplynulých měsících zahlédnout i pár nevkusných žluto-modrých kombinací. S lítostí však musíme oznámit, že módní chvilka podobných kousků už dávno pominula.

    Největší popularitu si takzvaný korporátní merch prožil v době začátku světové pandemie, tedy v letech 2020 a 2021. Tehdy své první kolekce vydaly obchody jako Lidl nebo Ikea. Důvodů pro jejich slávu je hned několik. Tím nejvíce jasným je známost značek. Neexistuje snad nikdo, kdo do nich alespoň jednou nevkročil. Mají tedy široké a snadno dostupné publikum. Dalším faktorem jsou nízké ceny, pro zmíněné firmy tak typické.

    Korporátní merch měl sloužit pro vybočení z řady. Stal se však nevkusným mainstreamem

    V době své největší popularity se ovšem tenisky Lidl prodávaly na second-hand platformách až za tisíc euro. Jejich původní cena se přitom pohybovala kolem 15 euro. Na vině byl především fakt, že byla tehdy dotyčná obuv nedostatkové zboží. Nebylo zvykem, že by korporáty prodávaly vlastní merch, a tak je ani značky nevyráběly ve velkém množství. Faktor podobné jedinečnosti už však dávno neplatí.

    Zdroj: IKEA

    Bohatí lidé si podobné kousky zase oblíbili proto, že se mohli mezi svými vrstevníky vyjímat. Svět Lidlu nebo IKEA pro ně bylo neznámé teritorium. Jak jinak lze vysvětlit, že se modrou taškou IKEA už v roce 2017 inspiroval i návrhář Demna Gvasalia pro Balenciaga. Taška Arena Extra Large Shopper Tote se prodávala až za 2 150 dolarů. Lidé ze středních nebo nižších vrstev merchi propadli z opačného důvodu.

    @pistolsnpalosanto KFC Merch, who is buying this? Please show yourself! #kfc #boxlunch #mall #colonelsanders ♬ original sound – Nola Darling

    Konečně totiž mohli nosit značku, kterou tak dobře znali a s níž se často identifikovali. V době pandemie jim navíc připomínala tehdejší hrdiny, tedy prodavače nebo poslíčky, udržující společnost v chodu i v době krize. Posledním důvodem pro obsesi korporátním oblečením byla jednoduše snaha vyniknout. Neexistuje přece lepší způsob, jak ukázat, že jste nad věcí a s módou si umíte snadno pohrát.

    Podobné odkazování by ovšem v době současné ekonomické krize nejspíše neprošlo. Kdysi možná fungovalo, nyní už se však jedná o chabý způsob, jak se odlišit. Korporátní oblečení se navíc stalo mainstreamem, a tak ztratilo svůj původní neobvyklý charakter. Nyní už ho definuje jen jedna vlastnost, a to čistý nevkus.

    Zdroje: The Fashion Network, Vice, Dezeen, Culted, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Obchody, do kterých má móda vstup zakázán. Korporátní merch jako vrchol nevkusu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní slávu zažijí často kousky, u kterých bychom to čekali nejméně. Stejně tomu bylo i u merche obchodů, jako je IKEA, Lidl nebo KFC. I když svou největší slávu nevkusné korporátní kolekce zažily už před několika lety, módní scénu ještě zcela neopustily. Je však na čase dát jim sbohem.

    - Reklama -

    Obsese proslulými značkami, kterým se podařilo vniknout snad do všech koutů světa, není žádnou novinkou. Nebylo proto ani příliš překvapivé, když značky jako IKEA, Lidl nebo KFC začaly vydávat své vlastní oblečení. Nikdo ovšem nečekal boom, se kterým kolekce následně smetly módní scénu. Jejich pozice na vrcholu trendů byla zběžná, bohužel ale ještě zcela neskončila.

    Zdroj: IKEA

    Například Lidl vydal na začátku letošního léta nejnovější řadu, lákající zákazníky, aby ji vynesli na letošní hudební festivaly. Přání slavného supermarketu se naplnilo, a tak jste mezi jinak typickými „fesťákovými“ looky mohli v uplynulých měsících zahlédnout i pár nevkusných žluto-modrých kombinací. S lítostí však musíme oznámit, že módní chvilka podobných kousků už dávno pominula.

    - Reklama -

    Největší popularitu si takzvaný korporátní merch prožil v době začátku světové pandemie, tedy v letech 2020 a 2021. Tehdy své první kolekce vydaly obchody jako Lidl nebo Ikea. Důvodů pro jejich slávu je hned několik. Tím nejvíce jasným je známost značek. Neexistuje snad nikdo, kdo do nich alespoň jednou nevkročil. Mají tedy široké a snadno dostupné publikum. Dalším faktorem jsou nízké ceny, pro zmíněné firmy tak typické.

    Korporátní merch měl sloužit pro vybočení z řady. Stal se však nevkusným mainstreamem

    V době své největší popularity se ovšem tenisky Lidl prodávaly na second-hand platformách až za tisíc euro. Jejich původní cena se přitom pohybovala kolem 15 euro. Na vině byl především fakt, že byla tehdy dotyčná obuv nedostatkové zboží. Nebylo zvykem, že by korporáty prodávaly vlastní merch, a tak je ani značky nevyráběly ve velkém množství. Faktor podobné jedinečnosti už však dávno neplatí.

    Zdroj: IKEA

    Bohatí lidé si podobné kousky zase oblíbili proto, že se mohli mezi svými vrstevníky vyjímat. Svět Lidlu nebo IKEA pro ně bylo neznámé teritorium. Jak jinak lze vysvětlit, že se modrou taškou IKEA už v roce 2017 inspiroval i návrhář Demna Gvasalia pro Balenciaga. Taška Arena Extra Large Shopper Tote se prodávala až za 2 150 dolarů. Lidé ze středních nebo nižších vrstev merchi propadli z opačného důvodu.

    @pistolsnpalosanto KFC Merch, who is buying this? Please show yourself! #kfc #boxlunch #mall #colonelsanders ♬ original sound – Nola Darling

    Konečně totiž mohli nosit značku, kterou tak dobře znali a s níž se často identifikovali. V době pandemie jim navíc připomínala tehdejší hrdiny, tedy prodavače nebo poslíčky, udržující společnost v chodu i v době krize. Posledním důvodem pro obsesi korporátním oblečením byla jednoduše snaha vyniknout. Neexistuje přece lepší způsob, jak ukázat, že jste nad věcí a s módou si umíte snadno pohrát.

    Podobné odkazování by ovšem v době současné ekonomické krize nejspíše neprošlo. Kdysi možná fungovalo, nyní už se však jedná o chabý způsob, jak se odlišit. Korporátní oblečení se navíc stalo mainstreamem, a tak ztratilo svůj původní neobvyklý charakter. Nyní už ho definuje jen jedna vlastnost, a to čistý nevkus.

    Zdroje: The Fashion Network, Vice, Dezeen, Culted, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Léto volá po extra péči. Změny žádá i pánská kosmetika

    Letní paprsky neznamenají pouze slibně třpytící se hladinu jezer, rozpouštějící se lahodnou zmrzlinu a teplem prosycené dny. Spolu s jejich sílou roste rovněž nutnost obměny kosmetické taštičky. Výjimkou není ani pánská skin care, jež si v následujících horkých měsících žádá revizi. Neobejdete se bez hydratačních, ani zklidňujících pomocníků.

    Móda v kostce: Gigi Hadid nasadí Moon Boot a Louis Vuitton vítá Real Madrid

    Konec týdne přinesl nečekané novinky. Modelka Gigi Hadid hodlá skrze svou značku Guest in Residence spolupracovat s Moon Boot. Návrhář Haider Ackermann odhalil speciální kolekci pro Canada Goose a Louis Vuitton odstartoval partnerství s Real Madrid. Společnost L'Oréal vydá novou udržitelnou kampaň a Zegna představil kolekci pro léto 2026.

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Sarah Burton vydala další debut. Pro Givenchy představila první kampaň

    Nová kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka Sarah Burton, odhalila svou premiérovou přehlídku letos v březnu. Po odhalení kolekce pro podzim letošního roku tak nyní vydává svou první kampaň. Do hlavních rolí dosadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, jež má na kontě i populární snímek Babygirl.

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    Nostalgie se opět hlásí o slovo. Oživila zapomenuté anklets

    Další z aktuálních letních trendů potvrdil, že nostalgie ovládá letošní módní scénu. Modelky i it-girls navrátily dávno zapomenuté anklets. Náramky na kotníky si mnozí z nás spojují spíše s radostným dětstvím a letními tábory než elegantním doplňkem. Současné varianty kdysi populárního šperku ovšem slibují vše od hravosti až po nadčasovost.

    Louis Vuitton naverboval další hvězdu. V kampaních zazáří Jeremy Allen White

    Módní dům Louis Vuitton rozšířil svůj casting ambasadorů. Novou tvář tentokrát vybral z řady herců, zastupovat ho proto bude Jeremy Allen White. Značka potvrdila spekulace, jež vznikly poté, co ho oblékla na letošní ročník Met Gala. Jedná se postílení hercova rostoucího vlivu v módním světě, který odstartoval již loňskou kampaní pro Calvin Klein.

    Letní doplňky podléhají maximalismu. Výrazné brýle doplní tradiční perly

    Léto odrážející se v lesku doplňků. Přesně to bude hlavním cílem letošní prázdninové módy. Trendy nikdy nespí, a tak je z uplynulých přehlídek i aktuální nabídky návrhářů jasné, co se bude v létě nosit. Maximalismus se míchá s klasikou a někteří z oblíbenců pronikají na scénu již od jara. Letní doplňky nabízí divokou jízdu, nechte se proto svézt na její vlně.

    TikTok vybízí k opravdovému odpočinku. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Gucci v proměnách času. Kdo psal nejstylovější módní kapitolu?

    Gucci. Slovo, které evokuje italskou eleganci, sebevědomí, teatrálnost i nekonečnou proměnlivost. Módní instituce vznikla ve Florencii jako malá brašnářská dílna, pod rukama kreativních ředitelů ale vyrostla ve značku formující aktuální trendy. Každý z kreativních lídrů, od svůdného Toma Forda po výstředního Alessandra Michele, zanechal na společnosti stopu, jež přetvořila šatníky i představu toho, co znamená být Gucci.

    Móda v kostce: Burberry zahájil festivalovou sezónu a Rhode vítá face mist

    Burberry už očekává letní pohodu, a tak novou kampaň zaměřil na typickou britskou festivalovou kulturu. Značka Rhode mezitím vydala nový face mist, jehož tváří se stal herec Harris Dickinson. Návrhář Olivier Rousteing získá ocenění Couture Council Award a do aukce míří dosud největší počet luxusních kousků z šatníku princezny Diany.

    Letní znevýhodnění. Proč pánská móda stále přešlapuje v kruhu?

    Zatímco dámské kolekce léta hýří barvami, tvary i možnostmi, muži zůstávají znevýhodnění. Móda se sice každou sezónu posouvá, ale pro pánský šatník, jako by to neplatilo. Rok co rok, s příchodem teplejších dnů, oprašujeme stejný archetyp, tedy kraťasy, košile a mokasíny. Znovu a znovu. A když už se někde zableskne naděje, zpravidla má cenovku jako ojetý vůz a visí pod logem luxusního módního domu.

    Pinterest má jasno. Předpovídá největší trendy letošního léta

    Vyhledávání uživatelů populární sociální sítě Pinterest slouží jako chytrý ukazatel. Platforma totiž na základě nejčastěji zadávaných klíčových slov odhaduje trendy, které budou definovat nadcházející období. Vydala proto předpověď pro letošní léto, jemuž má dle ní dominovat touha po digitálním detoxu, luxusním cottagecore i hravém make-upu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―