Více

    ― Reklama ―

    Uhlazené účesy, skleněná pleť a outfity v odstínu ovesného mléka. Tak vypadaly trendy poslední doby, jejichž hlavní ikonou byla influencerka Hailey Bieber a právem tak získala odznáček „it girl“. Clean girl era ale upadá a místo ní nastupuje takzvaná messy girl era. Společnost se v preferencích otáčí a lidé zjišťují, že chtějí život opravdu žít.

    Aktuální kolekce sice míří opačným směrem než statistiky, ale nejspíš tomu tak nebude dlouho. Nedávná data z platforem jako Accio nebo Particl ukázala, že napříč vyhledávači rekordně stoupají pojmy jako tabákové produkty, alkohol nebo tácky na balení cigaret. Na první pohled alarmující zdravotní hrozby ale světu módy a stylu ukazují hlubší vhled do kolektivní mysli společnosti.

    Clean girl trendy nebudou na vrcholu věčně. Lidé vyhledávají značky s osobností

    Clean girl estetika se sociálních sítí drží zuby nehty. Pinterest nástěnky, precizně zeditovaná TikTok videa s motivační hudbou a instagramové fotky projeté béžovým filtrem. Spousta konzumentů toužila po skleněné pleti, no make-up looku a athleisure módě protkané pilates lekcemi. Po letech estetické sterilnosti se ale do popředí dere nálada vonící potem po večírku a hranolkách ve tři ráno.

    Zdroj: Coach, Ganni

    Podle dat monitorujících chování spotřebitelů navíc v poslední době na oblibě získávají značky jako například Coach. Slaví návrat s kabelkami, které nedoplňují zelený detox džus, ale spíš červené podpatky hodící se do tmavého baru. Stejně tak roste obliba značky Ganni, která ráda staví na barvách a spontánnosti. Naopak klesá zájem o minimalistické značky typu The Row.

    Čistota a uhlazenost přestávají být realitou. Lidé jsou unavení z honu po dokonalosti

    Takzvaná messy girl přitom nemusí znamenat nedbalost. Pro spoustu lidí představuje alegorii svobody. Estetika rozpuštěných vlasů, lehce rozmazaných očních linek, pro kouřový efekt, a hlavně života, který se neodehrává na reformer strojích a u baru se smoothie drinky. Možná, že po celém světě začíná lidem docházet, jak moc nereálná a nedosažitelná ona čistá estetika vlastně je.

    Zdroj: Chloé, Dior

    Zdravý životní styl je základ všeho. Dostatek spánku, pohyb i kvalitní strava by měli tvořit pilíře každodenního života. Právě do takto vyvážené rutiny ale spadá také zábava, večírky nebo třeba dezert po večeři. Je to určitá forma sebelásky a self care, vnášející reálné zážitky do světa protkaného každodenními povinnostmi. Z kosmetiky a módy by neměla být další položka na to-do listu.

    Messy girl era je víc než rozcuchané vlasy. Život má být i mimo nalajnovaný kalendář

    Nová vlna je dynamičtější. Brzo přestane být atraktivní mít plnou skříň béžových drahých kousků, ale začne se oceňovat outfit připravený čelit nepředvídatelnému programu. Od návštěvy muzea až po sledování motokár nebo noční piknik na střeše budovy. Dokonalý plán jednoduše neexistuje. Podstata leží v umění udělat nezapomenutelnou vzpomínku i z neuhlazeného políčka v kalendáři.

    @curatingambiance The messy era is back. And by no means do I mean the song. I mean an actual cultural shift: away from beige minimalism, toward character, chaos, and mood. If you’re building a brand or working in marketing, this isn’t just an aesthetic trend – it’s a real consumer shift, backed by data. Platforms like Particl make it traceable ✨ Not just what brands post – but what actually sells. The Messy Comeback is here. Might want to take notes. Annonce #trendforecast #stylesignals #particl #culturalshift ♬ original sound – Anne Valois

    Pokud jste se s clean girl estetikou nikdy nesžili, možná přichází váš čas. Nebojte se nosit červenou rtěnku, na kterou do teď nikdy nebyla dost dobrá příležitost, oblékněte rafinovaný krajkový top a použijte ten kořeněný parfém, kterého doposud „byla škoda“. Ze všeho nejdůležitější je ale samozřejmě balanc, a ten by se nikdy neměl odvíjet od aktuálních tiktokových trendů.

    Zdroje: Particl, Accio, Google Trends, TikTok

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Messy girl era is back a čísla jsou na její straně. Béžová a pilates už lidi nudí

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Uhlazené účesy, skleněná pleť a outfity v odstínu ovesného mléka. Tak vypadaly trendy poslední doby, jejichž hlavní ikonou byla influencerka Hailey Bieber a právem tak získala odznáček „it girl“. Clean girl era ale upadá a místo ní nastupuje takzvaná messy girl era. Společnost se v preferencích otáčí a lidé zjišťují, že chtějí život opravdu žít.

    - Reklama -

    Aktuální kolekce sice míří opačným směrem než statistiky, ale nejspíš tomu tak nebude dlouho. Nedávná data z platforem jako Accio nebo Particl ukázala, že napříč vyhledávači rekordně stoupají pojmy jako tabákové produkty, alkohol nebo tácky na balení cigaret. Na první pohled alarmující zdravotní hrozby ale světu módy a stylu ukazují hlubší vhled do kolektivní mysli společnosti.

    Clean girl trendy nebudou na vrcholu věčně. Lidé vyhledávají značky s osobností

    Clean girl estetika se sociálních sítí drží zuby nehty. Pinterest nástěnky, precizně zeditovaná TikTok videa s motivační hudbou a instagramové fotky projeté béžovým filtrem. Spousta konzumentů toužila po skleněné pleti, no make-up looku a athleisure módě protkané pilates lekcemi. Po letech estetické sterilnosti se ale do popředí dere nálada vonící potem po večírku a hranolkách ve tři ráno.

    Zdroj: Coach, Ganni

    - Reklama -

    Podle dat monitorujících chování spotřebitelů navíc v poslední době na oblibě získávají značky jako například Coach. Slaví návrat s kabelkami, které nedoplňují zelený detox džus, ale spíš červené podpatky hodící se do tmavého baru. Stejně tak roste obliba značky Ganni, která ráda staví na barvách a spontánnosti. Naopak klesá zájem o minimalistické značky typu The Row.

    Čistota a uhlazenost přestávají být realitou. Lidé jsou unavení z honu po dokonalosti

    Takzvaná messy girl přitom nemusí znamenat nedbalost. Pro spoustu lidí představuje alegorii svobody. Estetika rozpuštěných vlasů, lehce rozmazaných očních linek, pro kouřový efekt, a hlavně života, který se neodehrává na reformer strojích a u baru se smoothie drinky. Možná, že po celém světě začíná lidem docházet, jak moc nereálná a nedosažitelná ona čistá estetika vlastně je.

    Zdroj: Chloé, Dior

    Zdravý životní styl je základ všeho. Dostatek spánku, pohyb i kvalitní strava by měli tvořit pilíře každodenního života. Právě do takto vyvážené rutiny ale spadá také zábava, večírky nebo třeba dezert po večeři. Je to určitá forma sebelásky a self care, vnášející reálné zážitky do světa protkaného každodenními povinnostmi. Z kosmetiky a módy by neměla být další položka na to-do listu.

    Messy girl era je víc než rozcuchané vlasy. Život má být i mimo nalajnovaný kalendář

    Nová vlna je dynamičtější. Brzo přestane být atraktivní mít plnou skříň béžových drahých kousků, ale začne se oceňovat outfit připravený čelit nepředvídatelnému programu. Od návštěvy muzea až po sledování motokár nebo noční piknik na střeše budovy. Dokonalý plán jednoduše neexistuje. Podstata leží v umění udělat nezapomenutelnou vzpomínku i z neuhlazeného políčka v kalendáři.

    @curatingambiance The messy era is back. And by no means do I mean the song. I mean an actual cultural shift: away from beige minimalism, toward character, chaos, and mood. If you’re building a brand or working in marketing, this isn’t just an aesthetic trend – it’s a real consumer shift, backed by data. Platforms like Particl make it traceable ✨ Not just what brands post – but what actually sells. The Messy Comeback is here. Might want to take notes. Annonce #trendforecast #stylesignals #particl #culturalshift ♬ original sound – Anne Valois

    Pokud jste se s clean girl estetikou nikdy nesžili, možná přichází váš čas. Nebojte se nosit červenou rtěnku, na kterou do teď nikdy nebyla dost dobrá příležitost, oblékněte rafinovaný krajkový top a použijte ten kořeněný parfém, kterého doposud „byla škoda“. Ze všeho nejdůležitější je ale samozřejmě balanc, a ten by se nikdy neměl odvíjet od aktuálních tiktokových trendů.

    Zdroje: Particl, Accio, Google Trends, TikTok

    ― Reklama ―

    Bílé tenisky na červeném koberci? Je to nerespekt a jednoznačné faux pas

    Na filmovém festivalu v Karlových Varech se rok co rok opakuje zvláštní fenomén. Slavnostní delegace přicházející na premiéry působí stylisticky poněkud nesourodě. Zatímco hlavní hvězdy září ve velké večerní, střihači filmů občas jen v šortkách a nazouvácích. Nejvíce ale zaráží jiná kombinace: honosná róba a bílé tenisky. Co si o tom myslíme v redakci?

    Paříž má předběžný rozvrh. Její podzimní fashion week přetéká debuty

    S postupem léta roste rovněž očekávání módní scény. Zářijové týdny módy představí hned několik důležitých debutů. A zdá se, že většinu z nich odhalí Paříž. Pořadatel tamního fashion weeku, Fédération de la Haute Couture de la Mode, zveřejnil ve čtvrtek předběžný kalendář, dle něhož akce odhalí na devět premiér nových kreativních ředitelů.

    Jak přežít tropy s elegancí? Ovládněte business dresscode i v létě

    Slunce pálí už od rána a vy víte, že vás čeká den v kanceláři. Kombinace, která v letních měsících dokáže potrápit i ty nejstylovější jedince. I v létě ale můžete zazářit s business outfity, které budou zároveň lehké a elegantní. Stačí sáhnout po správných materiálech a s několika nadčasovými kousky snadno vytvoříte vlastní letní capsule wardrobe.

    Personal branding není jen pro celebrity. Staňte se ikonou své sociální bubliny

    Být zapamatovatelný je v dospělém světě silnou zbraní. Cokoliv, v čem jste dobří, se může stát vaším poznávacím znamením. Pomůže vám v tom i takzvaný personal branding. Trend, rezonující hlavně na sociální síti TikTok, se stává nástrojem osobního projevu a může pracovat ve váš prospěch. Styl totiž sahá daleko za pouhé hranice módy.

    Na scéně je další TikTok „zázrak“. Mořský mech slibuje čistou pleť

    Sociální síť TikTok v pravidelných intervalech produkuje čerstvé beauty trendy. Její uživatelé vždy s nadšením vyzdvihují jistý produkt, ingredienci nebo rituál a těší se z jejich rádoby zázračných účinků. Tentokrát se zamilovali do mořského mechu, který si díky jeho bohatým efektům vychvalují i celebrity jako Bella Hadid nebo Hailey Bieber.

    Karlovarský festival je pryč. Který z filmů musíte rozhodně vidět?

    Stihnout všechny snímky, které za to stojí, je na festivalu v Karlových Varech nemožné. Letošní ročník ovládl film Sbormistr, inspirovaný kauzou zneužívání dívek v pěveckém souboru. A oprávněně. Až ho vstřebáte, nabízíme zcela subjektivní seznam dalších snímků, které považujeme za top tvorbu letošní sezóny filmového festivalu.

    Úkol století? Převzít otěže po Gallianovi. Debut Glenna Martens u Maison Margiela

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    Móda v kostce: Marc Jacobs slaví kabelku Cristina a Jil Sander vítá novou éru

    Marc Jacobs vydal speciální kampaň ke své nejnovější "it" kabelce Cristina. Značka Jil Sander zveřejnila první dílo nového kreativního ředitele Simona Bellotti, tedy speciální video. Crocs a Touchland představují virální přívěsek a Chanel míří do New Yorku, kde v prosinci odhalí svou řadu Métiers d'Art. Paříž přivítá výstavu o díle Virgila Abloh.

    Podpora žen od Keni po Koreu. Women@Dior a UNESCO plní sny po celém světě

    Program Women@Dior, který vznikl ve spolupráci módního domu Dior s organizací UNESCO, letos oslavil pět let existence. Na konferenci v Paříži minulý týden představil pět inspirativních projektů mladých nadaných žen z různých koutů světa. V Keni vzniká AI chatbot pomáhající ženám s finanční gramotností, Korea vítá digitální slovník měnící genderové stereotypy a v Nepálu oživují nevidomí mentoři výrobu vonných tyčinek.

    Léto slaví další nostalgický návrat. Tankinis jsou opět trendy

    Další z dávno zapomenutých módních kousků slaví nově získanou slávu. Mezi plavkami totiž letos zazáří také takzvané tankinis. Jedná se o plavky připomínající klasický tank top, neboli tílko. Oblíbené jsou v kombinaci nejen s klasickými kalhotkovými plavkami, ale také "boy shorts". Nostalgie nás zkrátka letos pohltila a nehodlá se jen tak pustit.

    Londýnský týden módy čeká revoluce. Vede ji nová šéfka Britské módní rady

    Světové týdny módy patří mezi nejprestižnější módní akce. I mezi nimi ale existuje konkurence. Londýnský fashion week tak v poslední době zaznamenal značný pád své popularity. Změnit to nyní hodlá nová ředitelka Britské módní rady, jež událost pořádá, Laura Weir. V Londýně chystá revoluci slibující podporu návrhářů i vyšší zájem veřejnosti.

    Bez práce nejsou koláče. Luxusní workcation resorty naštěstí myslí na obojí

    Spojení pracovního režimu s dovolenou se zdá jako sen. Workcation však už v dnešní době není neobvyklou výsadou. Hybridní pracovní režimy a důraz na duševní pohodu umožňují leckdy alespoň částečně pracovat odkudkoliv. Luxusní resorty z celého světa nabízí prvotřídní zážitky pro všechny, kteří si tento benefit nechtějí nechat utéct.

    Lewis Hamilton boří stereotypy pánské módy. V čem tkví jeho kouzlo?

    Sedminásobný šampion Formule 1 Lewis Hamilton neoslňuje jen na trati. Je mimo jiné módní ikonou, která redefinuje pánský styl. Letos zazářil jako producent filmu F1 i jako spolupředseda Met Gala. Fanoušci ho milují nejen pro jeho talent a vytříbený vkus, ale také pro pozitivní auru, se kterou boří toxické stereotypy pánské módy.

    Marni má novou královnu. Vedení značky přebírá Meryll Rogge

    Módní dům Marni po necelém měsíci od odchodu svého dosavadního kreativního ředitele Francesca Risso oznámil jeho nástupce. Stane se jím návrhářka Meryll Rogge, která od roku 2020 uchvacuje módní scénu svou stejnojmennou značkou. Dříve pracovala pro návrháře jako Marc Jacobs či Dries Van Noten a k Marni přináší modernost i nositelnost.

    Na Loro Piana dohlíží soud. Značka čelí podezření ze zneužívání pracovníků

    Další italská značka se ocitla pod dohledem Milánského soudu. Tentokrát se jedná o módní dům Loro Piana, jenž je podezřelý ze zneužívání pracovníků ve svém dodavatelském řetězci. Značka měla spolupracovat s výrobci, kteří zaměstnancům neumožnili bezpečné pracovní prostředí. Společnost prohlásila, že si toho nebyla vědomá.

    Pinterest vydal první report pro muže. Odhalil jejich měnící se maskulinitu

    Mileniálové a generace Z přepisují, co znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaný report platformy Pinterest. Vydala totiž první studii popisující nejčastější vyhledávání jejích mužských uživatelů. Ti se čím dál více zajímají o self care, wellness a zdravý životní styl. Zajímá je ale také móda, DIY a moderní technologie nebo jak být lepším rodičem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―