Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 210

    Značka Louis Vuitton nezůstává pouze u módy. Ohromila designem i knihami o architektuře

    0
    Louis Vuitton
    Louis Vuitton

    Druhý den milánského design týdne patřil z velké části společnosti Louis Vuitton. Představila totiž svoji kolekci nábytku i cestami inspirovanou řadu dekorací známou jako Objets Nomades. Kromě toho vydala také řadu knih věnovanou architektuře svých nejluxusnějších poboček.

    Příspěvek luxusní módní značky Louis Vuitton na letošním milánském design týdnu opět nezklamal. Společnost přitom návštěvníkům očekávané akce nabídla hned několik výtvorů. Módní dům využil prostory vily Palazzo Serbelloni pro vystavení na 60 kusů nábytku. Doplnil je rovněž o proslulou kolekci známou jako Objets Nomades. Jedná se o řadu dekorativních objektů inspirovanou cestováním. Poprvé ji značka vydala roku 2012.

    Od té doby se ovšem rozrostla o nové kousky. Letos například ohromí více než deseti novými výrobky navrženými designéry, jako je Atelier oï, Raw Edges, Atelier Biagetti, Marcel Wanders, Zanellato/Bortotto nebo Campana. Luxusní designerské kousky mají představovat inovativní a funkční nábytek a doplňky využívající především futuristické geometrické tvary a vzory. Módní společnost je tradičně vystavuje v uměleckých a dech beroucích instalacích.

    Letos si módní společnost jako spojující prvek svých návrhů vybrala bílou barvu, kterou jen občas rozbije nábytek nebo dekorace v rudě červené barvě. Kromě toho Louis Vuitton pro návštěvníky nachystal také novou architektonickou strukturu umístěnou na nádvoří paláce Serbelloni. Jedná se o lehkou kovovou instalaci navrženou francouzským architektem žijícím v New Yorku Marcem Fornes. Svůj návrh vyrobil z více než 1600 kousků hliníku.

    Milovníci Louis Vuitton si mohou zakoupit speciální kufr i luxusní sadu knih

    Dalším výjimečným kouskem představeným luxusní francouzskou značkou je projekt nazvaný Cabinet of Curiosities. Jedná se o speciální edici ikonického Louis Vuitton kufru. Vlastní styl do něj vtisknul designér Marc Newson. Umístil do něj totiž na 19 metalických „kostek“ orámovaných kůží. Každá má sloužit jako výstavní místo pro osobní poklady. Osm z nich má pak dvířka, která nabízí větší soukromí. Společnost nechala vyrobit pouze 40 kousků jedinečného kufru.

    Firma dále překvapila také zveřejněním speciální sady knih věnovaných architektuře a designu svých světových poboček. Edice napsaná spisovatelem Paul Goldbergerem oceněným Pulitzerovou cenou nese název Louis Vuitton Skin: Architecture of Luxury. Čtenářům má představit originální prostory svých obchodů například v Miami, Mexico City, Soulu nebo São Paulo. Společnost se totiž každému z nich snaží předat svůj styl, zároveň na nich ale nechá podepsat jedinečnost kultur zemí, ve kterých se nacházejí.

    Zdroj: Fashion Network, HypeBae, Louis Vuitton Official, YouTube, Instagram

    Poptávka po Chanel v březnu vzrostla. Klesla naopak u značek jako Gucci nebo Louis Vuitton

    0
    Chanel
    Chanel

    Společnost Rebag vydala statistiky týkající se vyhledávání módních společností za měsíc březen. Dle nejnovějších dat zatoužili milovníci módy především po kabelkách Chanel. Méně chtěné byly naopak produkty Louis Vuitton nebo Gucci.

    Kabelky značky Chanel byly v březnu letošního roku jasným hitem. Například model Classic Flap vyhledávali zákazníci o téměř 30 procent více. Zvedla se také poptávka po tašce Gabrielle, a to o skoro 55 procent. Více chtěná byla také kabelka Chanel Mini, po které se fanoušci módy sháněli o 46 procent častěji než dříve. Takové statistiky ukázala nejnovější data společnosti Rebag sledující chování zákazníků v módním světě.

    Dle ní se tak v uplynulém měsíci jednoznačně dařilo nejlépe společnosti Chanel. O něco méně úspěšné byly ovšem ostatní módní domy. Například produkty Gucci zákazníci hledali o 55 procent méně častěji. Ještě hůře na tom byla firma Louis Vuitton, jejiž vyhledávání se propadlo o téměř 80 procent. Lehce utrpěla také společnost Hermès, po které se milovníci módy sháněli o 22 procent méně. Přesto se ale zvýšilo jejich vyhledávání kabelky Birkin.

    Firma Rebag pak zvládla z vyhledávání spotřebitelů vypozorovat také nejnovější trendy. Mezi nejoblíbenější doplňky dle ní patří náušnice a popruhy na kabelky. Zákazníci se také odvracejí od minimalismu a jednoduchosti. Místo toho si zamilovali ostré a výrazné barvy, oversized tašky, výrazné šperky nebo různé třpytky. Za statement piece považují také originální čelenky. Mezi nejoblíbenější typ obuvi patří klasické bílé tenisky a boty s klínovým podpatkem.

    Módnímu průmyslu se po konci světové pandemie daří, prodej z druhé ruky ale omezuje inflace

    Koncem března pak data ohledně současného stavu módního průmyslu zveřejnila také společnost Luxurynsight. Ta prokázala, že se v uplynulém roce výrazně zvedla aktivita jak v prodeji módních kousků, tak kožených výrobků, parfémů, šperků, hodinek nebo kosmetiky. Důvodem je pokračující obnova ekonomiky po útlumu způsobeném světovou pandemií. Vzrostl také počet nových produktů, spoluprací nebo limitovaných edicí. Módní společnosti se také oproti roku 2021 mnohem více zaměřily na koncept pop-up obchodů.

    Kromě toho se zvýšil také počet různých událostí a kampaní, které módní firmy pořádají ve snaze propagovat své produkty. Zajímavá jsou pak také čísla poukazující na chování zákazníků při nákupu luxusních produktů „z druhé ruky“. Kvůli trvající inflaci, zvyšující se nezaměstnanosti a zdražování cen se poptávka po nich snížila. Milovníci módy už nejsou ochotní koupit si nepoškozené produkty nejznámějších značek ani ze second hand obchodů. Místo toho se obracejí k těm, které mají nějakou závadu a jsou proto levnější.

    Zdroj: Fashion Network, Rebag, Luxurynsight, CNN, Twitter, Instagram

    Bling, bling! Jarní šperky a doplňky jsou na cestě. Dejte outfitům tu správnou šťávu

    0
    Prada: Šperky
    Prada: Šperky

    Letošní sezóna nabízí řadu skvělých doplňků, které vás okouzlí nejen svým vzhledem, ale také přidají do outfitu trochu „wow“ efektu. Mezi nejžhavější trendy letošního jara patří nylonové čelenky, robustní šperky a náramky. Nevyhneme se ani geometrickým tvarům či ozdobným motivům. Miranda Priestly jednou řekla: „Florals for spring? Groundbreaking!“. Citátu nezbývá než se zasmát, protože květiny jsou na jaře zkrátka všude.

    Nylon, nylon a zase nylon

    Čelenka od Prady sice není žádná novinka, ale v módním popředí se stále drží v prvních příčkách. Potvrzují to jak návštěvníci týdnů módy, tak i fashion influenceři. Zakomponovat se dá do Y2K i do old money stylu. Nemusíte tedy mít strach, že by doma ležela ladem. Nově je k dostání i pletaninová verze.

    Foto: Prada Official

    Drahokamů nikdy není dost!

    Je více než možné, že značku Schiaparelli máte v povědomí teprve krátce. I když je to malý módní zločin, napravíte ho snadno. A to tak, že si pořídíte jakékoliv šperky. Směs zlaté barvy a drahokamů vyvolává opravdu nenuceně luxusní dojem. Navíc každého zaujmete na první pohled, tudíž „wow“ efekt je tu z celého článku největší.

    Foto: Schiaparelli Official

    Není logománie jako logománie

    Je tomu tak, pokud se rozhodnete investovat do fashion jewellery od francouzské klasiky Chanel. Nejjednodušší a nejoriginálnější cestou, jak dosáhnout classy a přitom zábavného outfitu je brož. Připnete ji v podstatě na cokoliv. Nejlépe bude vypadat na jednoduchém, lněném blazeru. Pokud zvolíte lněný komplet, budete vypadat perfektně a chic.

    Foto: Chanel Official

    Bez šátku by to nešlo

    Tentokrát jsme se rozhodli trochu zmírnit a představujeme vám silk scarves od Burberry. Pro letošek se po dlouhá léta konzervativní brand rozhodl pro změnu. Šátky jsou velmi pestré a výrazné. Samozřejmě ne jako Versace, ale na britské poměry a zvyky až až. Opět v nabídce najdete různé velikosti, proto si s nimi můžete pohrát dle vaší libosti. Jak je stylově a originálně zavázat najdete zde!

    Foto: Burberry Official

    Co takhle už nikdy neztratit AirPods?

    Stylový case na AirPody pořídíte v buticích Saint Laurent. Design kombinuje minimalismus s výraznějšími materiály. Což je osvědčené combo. Více streetová možnost nošení znamená bezprizorní zavěšení za kalhotové poutko na pásek. Elegantnější verzi vytvoříte zavěšením na kabelku, nebo jakoukoliv tašku.

    Foto: Saint Laurent Official

    Narýsujte si šperky

    Nakonec přidáváme velmi vytříbené šperky. Geometrické tvary kombinujte s jednoduchými střihy oblečení a nejlépe s geometrickou kabelkou. Například trojúhelníkové náušnice od Isabel Marant přijdou vhod. Pokud jste šťastným vlastníkem kabelky Prada Triangle, máte vyhráno! Stačí vzít černé loafers, padnoucí kostýmek a můžete vyrazit!

    Foto: Isabel Marant Offcial

    Miláno hostí největší designový veletrh na světě. Vystavují na něm i luxusní módní značky

    0
    Miláno hostí největší designový veletrh na světě.
    Miláno hostí největší designový veletrh na světě.

    Až na 330 tisíc návštěvníků se v pondělí sjelo do Milána, aby se porozhlédli po výročním designovém veletrhu. Jedná se o její první ročník, který se od začátku světové pandemie koná bez jakýchkoli omezení. Kromě luxusního nábytku nabízí také konference, party a další společenské akce.

    Milánský design week už dlouho není jenom o vystavování toho nejkvalitnějšího nábytku. Jedná se zároveň o komplexní kulturní akci, která jejím návštěvníkům umožňuje zcela se ponořit do světa luxusu. Od pondělí 17. do neděle 23. dubna totiž budou moct navštívit jak veletrh nábytku známý jako Salone del Mobile, tak paralelních 800 akcí konajících se pod hromadným názvem FuoriSalone. Událost má letos navštívit na 330 tisíc zájemců.

    Zároveň je 61. ročník největšího designového veletrhu na světě prvním od začátku světové pandemie, který se koná bez jakýchkoli omezení. Loňský rok totiž musel být přesunutý až na červen. Poprvé se přitom akce začala pořádat v 60. letech minulého století. Části veletrhu známé jako FuoriSalone se pak účastní také nejznámější módní značky. Od roku 2007 totiž ve stejnou dobu pořádají vlastní týden designu známý jako Milano Moda Design.

    Návštěvníky zvou na různé kulturní události od konferencí až po party. I když některé z módních společností ani nemají vlastní kolekci designu nebo dekorací do domácnosti, využívají akci jako příležitost pro zvýraznění své značky. Na klasickém veletrhu Salone del Mobile konajícím se v centru Rho Fiera na okraji Milána zase své výrobky představuje na 2 tisíce firem. „Lidé přijíždějí, aby objevili, co je nové, ale také pro vytvoření známostí. To nám v uplynulých letech chybělo,“ okomentovala událost její prezidentka Maria Porro.

    Návštěvníky zaujme umělecká instalace Bottega Veneta i nábytek Bentley inspirovaný luxusními auty

    Mezi luxusní značky pořádající akce na letošním design weeku patří například Louis Vuitton. Pro letošní rok se rozhodla zákazníkům přinést speciální překvapení ve spolupráci s Marcem Newsonem. Módní dům Dolce & Gabbana zase představuje svůj projekt Gen D. Jeho účelem je ukázat práci deseti začínajících návrhářů ze všech koutů světa. Výjimečné akce přichystaly také módní firmy jako Elie Saab, Etro, Dior nebo Jimmy Choo. Na veletrhu se ale objeví také „menší“ jména jako Benetton, Timberland nebo Fila.

    Speciální je rovněž příspěvek společnosti Bottega Veneta. Rozhodla se totiž svůj obchod svěřit do rukou umělce Geatano Pesce. Ten v něm vytvořil instalaci představující několik kabelek inspirovaných jeho prací. Zobrazují totiž hory se západem nebo východem slunce. Zajímavá je také nová kolekce britské automobilové značky Bentley. Na veletrhu představí svoji „home“ kolekci inspirovanou auty. V jednotlivých kouscích totiž využívá siluety i materiály, které je připomínají.

    Zdroj: Fashion Network, Wallpaper, Dezeen, Twitter, Instagram

    Trendsetterky na obzoru! Poznejte influencerky, které určují trendy a udávají směr módní scéně

    0

    Fashion influencerky se staly jednou z největších sil v oblasti módního průmyslu. Tyto ženy určují trendy a nabízejí inspiraci pro všechny, kdo se zajímají o módu. Také mají obrovský vliv na nákupní chování svých sledujících. Jejich sociální sítě jsou plné krásných fotografií a videí, které ukazují nejtrendovější módní záležitosti. V dnešním článku vám přinášíme další sérii influencerek, u kterých se v roce 2023 vyplatí inspirovat. Načerpat nápady u nich můžete nejen ve stylu oblékání, ale i v životním stylu.

    Alexis Ren

    Americká modelka, která se modelingu a influ světu věnuje od dospívajících let. Mimo módních kampaní jste ji mohli spatřit v americké soutěži Dancing with the Stars. Nyní má na svém instagramovém profilu více než 17 milionů sledujících a stala se ikonou nového minimalismu. Nejčastěji ji uvidíte v jednobarevných a upnutých kompletech, což je sázka na jistotu. Jako inspirace na letní měsíce vám Alexis poradí na jedničku.

    Tessa Brooks

     V Americe ještě chvíli zůstaneme. Tessa se od dětství zajímala o tanec, který ji nakonec dostal až na vrchol kariéry. Současně má na Instagramu přes 20 milionů sledujících a podobně jako Alexis Ren se vyžívá v jednodušších kouscích, zároveň ale proti Alexis vystupuje více odvázaně. Hledáte-li tedy styl o trochu odvážnější, Tessa vás jistě uspokojí.

    Verona Farell

    Influencerka s tak trochu jiným konceptem. Kromě toho, že je módní editorka, je také street style hunter. Na jejím profilu najdete videa, ve kterých po různých evropských metropolích zachytává ty nejlepší outfity v ulicích.

    Rebeca Oksana

    Pro milovníky vintage životního stylu tu máme začínající německou influencerku Rebecu. Její feed je jako vintage lookbook plný hnědé kůže a přírodních barev. Jaké know-how na ní ale oceňujeme nejvíce? Jednoznačně umění vrstvit jednotlivé kousky.

    Tamara Kalinic

    Na seznam sledování si připište i Tamaru Kalinic. It Girl, kterou Forbes zařadil do seznamu 30 pod 30 budete vídat v nejrůznějších kampaních i reklamách. Její popularita totiž stále roste. Nyní cestuje mezi Milánem, Paříží a Londýnem, na své práci si dává opravdu záležet.

    Zdroj: Instagram

    Liu Wen představila kampaň ke kabelce Gucci Bamboo 1947. Zachycuje její jednoduchost i nadčasovost

    0
    Gucci Bamboo 1947
    Gucci Bamboo 1947

    Společnost Gucci pokračuje se svými kampaněmi pro znovu představení svých ikonických kabelek. Po modelech Jackie 1961 a Horsebit 1955 tak na řadu přišla taška Bamboo 1947. Její jednoduchost a nadčasovost představila supermodelka Liu Wen.

    Stejně jako při předchozích kampaních, také v té nejnovější s Liu Wen se značka Gucci snaží zaměřit především na osobnost modelky a výjimečnost představované kabelky. Mimo jiné tím udává svůj nový směr po odchodu bývalého kreativního ředitele společnosti Alessandra Michele. Firmu totiž opustil loni v listopadu. Oproti jeho okázalému a výraznému stylu se nyní módní dům vrací k jednoduchosti a nestárnoucí eleganci.

    Kabelka Bamboo 1947 totiž rozhodně patří mezi jedny z nejvíce ikonických a nestárnoucích modelů společnosti. Vystihuje ji především držadlo vyrobené z bambusu. Nápad poprvé využil zakladatel firmy Guccio Gucci v době krátce po druhé světové válce. Tehdy nebylo lehké sehnat tradiční materiály, a tak se návrhář rozhodl použít ty méně obvyklé. Proces výroby je ovšem tak specifický, že je na konci každé držadlo trochu jiné než to předchozí.

    Vyrábět se totiž musí nad otevřeným ohněm, který bambus změkčí tak, aby se dal ohnout. Následně ho výrobce pokryjí vrstvou laku, který následně „zapečetí“. Jedinečnost kabelky tak odráží především originalitu samotného výrobku. Stejný pocit pak měla v kampani zachytit také supermodelka Liu Wen. Na fotografiích a ve videu od David Sims je proto vyobrazená v nevýrazném prostředí umožňujícím vyzdvihnutí nejen kabelky, ale i její osobnosti.

    Fotografie kabelky Bamboo 1947 má ukazovat intimní vztah mezi zbožňovaným produktem a jeho majitelem

    „Kampaň oslavuje ženská práva a čistotu designu, který je osvobozený od omezení času i pomíjivých trendů,“ okomentovala značka nový projekt. Podle ní mají fotografie zároveň znázorňovat intimní vztah mezi zbožňovaným produktem a člověkem, který ho vlastní. Ikonická kabelka je ale přeci jen dnešní době trochu přizpůsobená. Doplněná je totiž také o funkční a vyměnitelné popruhy různých stylů a materiálů.

    V podobných kampaních pak módní dům Gucci představil také ikonické modely Jackie 1961 a Horsebit 1955. Propagovaly je známé osobnosti jako Dakota Johnson, Halle Bailey, Hanni nebo Julia Garner. Kabelka Bamboo 1947 se pak má objevit také na chystané výstavě Gucci Cosmos pořádané koncem dubna v Šanghaji. Ukázat má návštěvníkům 102 roků historie světoznámé značky. K vidění na ní proto budou modely od návrhářů jako Tom Ford, Frida Giannini nebo Michele Alessandro.

    Zdroj: WWD, Gucci Official, Hypebae, Twitter, YouTube

    Posuňte cestovatelské zážitky na novou úroveň v nejlepších světových first class

    0
    First Class Emirates
    First Class Emirates

    Soukromé tryskáče jsou možná populárnější než kdykoli předtím, komerční aerolinky ale stále tvrdě bojují o svůj podíl na trhu. Mnohé z největších leteckých společností investovaly obrovské částky, aby uvedly svá letadla do moderní éry a transformovaly first a business class na něco podobného privátnímu létání. Představíme vám nejvýše oceněné první třídy, na základě prestižních Skytrax World Airline Awards.

    Singapore Airlines

    Pokud jde o cestování první třídou, Singapore Airlines jsou momentálně nejzářivější hvězdou na nebi. V jejich letadlech Airbus A380–800 si můžete rezervovat apartmá, která navrhl francouzský designér luxusních jachet Jean-Jacquesem Coste. Jsou vybavena otočným křeslem, samostatným lůžkem, kůží polstrovanými přihrádkami, skříní a ručně vyšívaným kobercem. Vytvářejí tak útulný a osobní zážitek, díky kterému se budete cítit tak, jako byste cestovali vlastním soukromým letadlem. Aerolinky dokonce nabízejí možnost snížit přepážku mezi pokoji a vytvořit tak dvojité apartmá. Služba „Zarezervujte si kuchaře“ vám umožní rezervovat si jídlo 24 hodin před odletem od mnoha renomovaných šéfkuchařů. Vše bude servírováno na kostním porcelánu a k jídlu si můžete vybrat z nabídky exkluzivních vín a destilátů.

    Foto: Singapore Airlines

    Emirates

    Vlajková letecká společnost Spojených arabských emirátů Emirates si zakládá na prémiových službách napříč celým letadlem, first class je ovšem korunuje. Jakmile se za vámi zasunou dveře, sklápěcí sedadlo Airbusu A380 se stane vaším vlastním soukromým apartmá s filmovou obrazovkou. Rozlučte se s přísnými jídelními plány, protože z a la carte menu si můžete objednat kdykoliv během letu, navíc máte k dispozici široký výběr exkluzivních vín a destilátů. Na ty si ovšem můžete zajít i do baru, který se na palubě nachází. Sprcha v oblacích před přistáním vás jistě osvěží, probere a utvrdí v tom, že se vám to jen nezdálo.

    Swiss International Air Lines

    Švýcarský národní dopravce Swiss International Air Lines nabízí první třídu na všech svých dálkových linkách, což rozhodně není obvyklé. Ačkoli zde nenajdete absolutní soukromí jako v případě plně uzavíratelných apartmá předchozích aerolinek, můžete se těšit na srovnatelný gastronomický zážitek. Na výběr je několik předkrmů, hlavních chodů i dezertů, stejně jako prémiových vín a šampaňského. K dispozici jsou také švýcarské speciality jako sýry, čokolády nebo uzený losos připravovaný podle tradičního receptu.

    Foto: Swiss International Air Lines

    Air France

    Jakmile vstoupíte do prvotřídních apartmá „La Première“ letecké společnosti Air France, bude s vámi zacházeno jako s královskou rodinou. Jelikož se na palubě Boeingu 777—300ER nacházejí pouze čtyři místa, jedná se o jednu z nejexkluzivnějších first class vůbec. Vévodí jí pohodlí a francouzská sofistikovanost. Největším zážitkem zde pro vás bude kulinářské dobrodružství oceněné hvězdičkou Michelin. Na letech s odletem z Paříže si vyberete jídlo z gurmánského menu s recepty od Arnauda Lallement, Maura Colagrec, Régise Marcon a Emmanuela Renaut. Servírováno bude na bílém ubruse a exkluzivním francouzském nádobí. O francouzská vína nejvyšší kvality pochopitelně nebude nouze.

    Foto: Air France

    Tento seznam vznikl na základě Skytrax World Airline Awards, které bychom mohli popsat jako „Oscary leteckého průmyslu“. Pro letecké společnosti se jedná se o nejžádanější ocenění kvality a představují globální měřítko dokonalosti.

    Zdroj: World Airline Awards, Singapore Airlines, Emirates, Swiss International Air Lines, Air France

    Zemřela návrhářka Mary Quant. Její mini sukně a zářivé barvy změnily historii módy

    0
    Zemřela jedna z nejdůležitějších módních návrhářek historie Mary Quant.
    Zemřela jedna z nejdůležitějších módních návrhářek historie Mary

    Návrhářka Mary Quant přinesla v 60. letech minulého století módní revoluci. Za pomocí tehdy netradičních mini sukní, zářivých barev a neobvyklého využívání různých materiálů nastavila do dnes trvající trendy. Ve čtvrtek zemřela ve věku 93 let v anglickém městě Surrey.

    Období 60. let 20. století by bez Mary Quant nebylo stejné. Návrhářka sehrála důležitou roli ve formování dekády, která uvolnila náladu ve společnosti a přinesla mnoho revolučních změn. Jemné a neutrální tóny předchozích let totiž rozbila zářivou paletou barev a neobvyklých vzorů. Výrazně také zkrátila nejen délku svých vlasů, ale také sukní a šatů. Považována je proto společně s André Courrèges za vynálezkyni mini sukně.

    Rodina světoznámé britské návrhářky ve čtvrtek oznámila její úmrtí. Zemřít měla pokojně mezi svými blízkými ve věku 93 let v anglickém městě Surrey. „Byla jedna z nejvíce mezinárodně uznávaných návrhářů 20. století,“ popsala Quant její rodina. Její návrhy totiž ženám tehdejší doby nabídly nebývalou svobodu a pocit jedinečnosti. Roku 2015 byla proto královnou Alžbětou II. jmenována dámou.

    Kromě už jmenovaných kousků proslavila Quant také punčocháče všech barev nebo šortky známé jako HotPants. Znormalizovala pro ženy také nošení bot bez podpatku nebo pohodlnějšího spodního prádla. Jako jedna z prvních také využívala syntetické látky jako PVC, polyesterový krimplen nebo akrylovou vlnu pro masovou výrobu. Často také pro své návrhy používala materiály, které byly do té doby určené striktně pro výrobu pánských oděvů.

    Bazaar sloužil jako místo setkání pro Audrey Hepburn, Rolling Stones i The Beatles

    Vytvořila tak světově proslulou značku známou nejen pro oblečení, ale také kosmetiku, šperky, obuv, interiérové doplňky nebo hračky. Stála proto na začátku dnešních velkých fast fashion a lifestyle společností. Quant se narodila roku 1934 v Londýně a vystudovala umění i ilustraci. Její život změnil partner Alexander Plunket Greene, se kterým roku 1955 založila svůj první obchod Bazaar. Ten mimo jiné fungoval také jako bar nebo prodejna umění a hudby.

    V jeho prostorách se měly potkávat hvězdy jako Audrey Hepburn, The Beatles, The Rolling Stones nebo Brigitte Bardot. V 60. letech už měla Quant obchody tři, postupně také expandovala do Spojených států amerických. Vytvořila rovněž značku The Ginger Group, která měla být více přístupná i nižším vrstvám společnosti. Roku 1966 zveřejnila řadu kosmetiky. Její společnost roku 2000 odkoupila japonská společnost. Produkovat se ovšem rozhodla pouze její make-up.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, CNN, Twitter, YouTube

    Společnost LVMH prohlásila výsledky prvního čtvrtletí za „excelentní“. Napomohla jim obnova čínské ekonomiky

    0
    Společnost LVMH prohlásila po zveřejnění nejnovějších dat začátek roku za "excelentní".
    Společnost LVMH prohlásila po zveřejnění nejnovějších dat začátek roku za "excelentní".

    Prodej firmy LVMH vzrostl v prvních třech měsících letošního roku o 17 procent. Jedná se o více než dvojnásobek toho, co ekonomové očekávali. Důvodem je stabilní poptávka v Evropě a Spojených státech amerických, ale také obnova čínské ekonomiky.

    Společnost LVMH vlastnící značky jako Louis Vuitton, Dior, Hennessy nebo Tiffany & Co. zůstává odolná vůči rostoucí inflaci i turbulencím světové ekonomiky. Její prodej za první čtvrtletí totiž dosáhl hodnoty 21 miliard eur, tedy 490 miliard korun. Vzrostl totiž o 17 procent, a to jak v Evropě a Spojených státech amerických, tak Asii. Ekonomové přitom předpokládali, že by čísla za uplynulé tři měsíce mohla vyšplhat o pouhých osm procent.

    Důvodem dosavadního úspěchu je především poptávka po kožených produktech. Zásluhu má na něm ale také kosmetika prodávaná v obchodech Sephora, které rovněž spadají pod LVMH. Společnost pak za úspěch vděčí především obnově čínské ekonomiky. Ta se totiž ještě donedávna vypořádávala s dopady přísné politiky „nulového koronaviru“. Nyní ovšem začíná opět prosperovat. „Jsme zpět tam, kde jsme byli před komplikovaným minulým rokem,“ popsal finanční ředitel LVMH Jean-Jacques Guiony.

    Prodej pak v Asii, bez započítání Japonska, vzrostl o 14 procent. V posledním čtvrtletí loňského roku přitom ve stejném regionu poklesl o osm procent. Výsledky ze Spojených států amerických byly trochu více smíšené, tamní poptávka mladších a méně zajištěných zákazníků totiž pokulhává. Přesto na tamním trhu společnost LVMH zaznamenala růst o osm procent. Zlepšení v Evropě a Asii pak firma přisuzuje nejen lokálním zákazníkům, ale i turistům.

    Výborné výsledky zaručila nová pobočka Sephory v Londýně i koncert Rihanny

    Úspěch pak kromě hlavních značek spadajících pod LVMH zaznamenaly také Celine, Loewe, Loro Piana, Rimowa nebo Berluti. Výjimečné výsledky přinesl také bezcelní řetězec obchodů DFS. Kromě toho k excelentnímu růstu prodeje přispělo představení první londýnské pobočky Sephora. Firma ji v březnu otevřela v nákupním centru Westfield. „Společnost LVMH zůstává bdělá a sebejistá,“ oznámili dále její zástupci.

    Prodeji napomohla také značka Fenty Beauty, která získala v uplynulých měsících mimořádnou pozornost. Rihanna totiž při svém koncertu na Super Bowl jeden ze svých produktů použila před zraky všech diváků. „Make-upu se daří, ale parfémy jsou ještě úspěšnější. Zájem o skin care zůstává poměrně stejný,“ vysvětlil dále finanční ředitel LVMH. Akcie firmy pak od začátku roku vzrostly o 23 procent.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, US News, Instagram, Twitter

    Malé kabelky, velký styl! Ozdobte svůj outfit pomocí mini krásek

    0
    Chanel mini
    Chanel mini

    Poslední dobou jsou mini kabelky v módním světě naprostým trhákem. Tyto malé krasavice se mezi fashionlovery těší obrovské popularitě a stávají se nezbytnou součástí každého šatníku. Ať už potřebujete kabelku na každodenní nošení nebo na večerní párty, mini kabelky jsou tou správnou volbou. V dnešním článku se podíváme na nejnovější trendy ve světě mini kabelek, poradíme vám, jak je nosit a doporučíme značky, jejichž repertoár mini kabelek je nejpestřejší.

    Jacquemus

    Největším průkopníkem malých kabelek je francouzská značka Jacquemus. Pokud hledáte malé, ale ohromující kousky, Jacquemus vás nepřestane překvapovat svými nejikoničtějšími produkty – Chiquitos a Bambinos. Jde o jejich nejikoničtější výrobky, díky kterým se brand proslavil.

    Foto: Jacquemus

    Chanel

    Nesmíme zapomenout na krásku Chanel 22 mini bag. Kabelku ve všech velikostech můžete vidět na každém rohu, jde totiž o letošní velký trend. Instagram se kráskou jen hemží. Mini verzi seženete ve více barvách, kromě černé se tento rok značka zaměřila na pastelové barvy.

    Foto: Chanel

    Louis Vuitton

    U Vuittona se ten nejmenší klenot skrývá pod názvem Nano Speedy Mini. Miniaturka původní velké Speedy bag v klasickém monogram canvas printu je rozhodně nejroztomilejší kousek. A to i v růžovém provedení.

    Foto: Louis Vuitton

    Diesel

    Trend mini bags neminul ani Diesel. Glenn Martens na své konto kolekce 1dr kabelek přidal i XS verzi. Malinkatou kabelkou ozdobíte jakýkoliv streetový outfit, barev je k dispozici opět celá paleta.

    Foto: Diesel

    Miu Miu

    Wander mini bag od Miu Miu nám seslalo samo nebe! Kombinovat ji můžete naprosto s čímkoliv. Na evropských týdnech módy jste ji mohli spatřit téměř před každou show. Proto se v módním popředí ještě nějakou dobu zdrží.

    Foto: Miu Miu

    Gucci

    Aphrodite mini bag od Gucci je ideální volbou pro ty, kteří se vyžívají ve výrazných barvách. Růžová nebo oranžová dotáhnou looky k dokonalosti. Zajímavou alternativou je i řada GG Metelassé, opět v podobných barevných variantách.

    Foto: Gucci