Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 211

    Značka Lacoste se ponořila do světa seriálů. Oznámila spolupráci s platformou Netflix

    0
    Značka Lacoste vydala speciální kolekci ve spolupráci se streamovací platformou Netflix.
    Značka Lacoste vydala speciální kolekci ve spolupráci se streamovací platformou Netflix.

    Nová kolekce pro jaro a léto společnosti Lacoste využila jako inspiraci osm z nejznámějších seriálů streamovací služby Netflix. Ikonický krokodýl se proto proměnil ve fiktivního monarchu nebo nebezpečnou příšeru Demagorgon.

    Společnost Lacoste oslavuje letos 90 let od svého založení. Své výročí se proto rozhodla oslavit speciální pop-culture kolekcí. Zároveň chce za pomocí ní oslovit nové zákazníky, a to především ty z mladší generace. Oznámila totiž spolupráci se známou streamovací platformou Netflix. Osm z jejích nejpopulárnějších seriálů využila jako podklad pro nové kousky na jaro i léto, které odhalila ve středu.

    Oblečení navrhla pro muže i ženy, vytvořila ale také dětskou kolekci. Hlavní roli získal v návrzích krokodýl z loga slavné sportovní značky. Ocitl se tak v seriálech, jako jsou Stranger Things, Bridgerton, Lupin, Sex Education, Shadow and Bone, Elite, Money Heista The Witcher. Na jednom svetru je proto například znázorněný s vysokou modrou parukou připomínající královnu ze seriálu Bridgerton.

    Na dalším kousku se zase proměnil v příšeru ze seriálu Stranger Things známou jako Demagorgon. Vyzkoušel si ale také podobu postavy Assane Diop ze seriálu Lupin. Zahalil se proto do černé kápě a ladícího baretu. „Jsme neskutečně potěšení novou spoluprací, která zachycuje jedinečné setkání dvou světů,“ okomentovala pak kolekci zástupkyně generálního ředitele Lacoste Catherine Spindler.

    Speciální spolupráce nabízí propojení módy i světa zábavy

    Ostatní návrhy představují krokodýla vedle známého „play button“, tolik typického pro Netflix. Kromě toho si Lacoste pohrává také se vzorem toile de Jouy, ve kterých se krokodýl objevuje po boku designů odkazujících na zmíněné seriály. „Myslíme si, že produkty představují důležité médium pro vyprávění příběhu. Spolupráce s Lacoste tak nabízí jedinečnou příležitost spojit módu a zábavu,“ popsal dojmy z kolekce viceprezident Netflixu Josh Simon.

    Zdroj: Official Website Lacoste

    V minulosti streamovací platforma spolupracovala například s módním domem Balmain. Ten vytvořil speciální kolekci inspirovanou filmem The Harder They Fall. Vlastní kolekci získal od obchodu H&M také film To All The Boys I’ve Loved Before. Společnost Lacoste pak pro propagaci nové řady vydala rovněž videa, ve kterých se její krokodýl objeví v seriálovém světě Netflixu. Firmu roku 1933 založil bývalý tenista René Lacoste a podnikatel André Gillier.

    Zdroj: WWD, Mint Lounge, Fashion Network, Instagram, Lacoste

    Kampaň Tiffany & Co. s Jimin, Gal Gadot a Zoë Kravitz má jasný vzkaz. Buďte sami sebou

    0
    Jimin - Tiffany
    Jimin - Tiffany

    Korejský zpěvák skupiny BTS Jimin představil svou první kampaň pro společnost Tiffany & Co. jako její ambasador. Po boku Gal Gadot a Zoë Kravitz ukazuje, jak mohou luxusní šperky vyzdvihnout jedinečnost každého, kdo si je zvolí. Napomoci mají totiž s tím, být sám sebou.

    Nová kampaň značky Tiffany & Co. nazvaná This is Tiffany poukazuje na to, jak šperky mohou jejich majitelům vytvořit pocit jedinečnosti a svobody. Pro propagaci kolekcí HardWear a Tiffany T proto společnost vybrala výrazné známé osobnosti. Jednou z nich je korejský zpěvák a člen skupiny BTS Jimin, který se minulý rok stal ambasadorem Tiffany & Co. Jedná se proto o jeho první fotografie v nové pozici.

    Ve stejném stylu ale společnost nafotila také herečku Gal Gadot a zpěvačku, modelku a herečku Zoë Kravitz. Všichni pak předávají stejný vzkaz, tedy důležitost toho být sám sebou. Šperkařský dům se totiž snaží zdůraznit to, že šperky jsou především o tom, jak je kdo nosí. „Jsou to právě ambasadoři jako Jimin, Gal nebo Zoë, kteří kolekcím dají význam a učiní je čímsi vlastním,“ vysvětlil výkonný viceprezident firmy Alexandre Arnault.

    Zpěváka Jimin pak v Jižní Koreji nafotil fotograf Hyeawon Kang. Na jedné z fotografií pop star ukazuje kousky z kolekce Tiffany T, tedy prsteny z růžového zlata a náramek s výrazným doplňkem písmene T. Design má oslavovat modernitu a sílu světoznámé firmy. Šperky pak Jimin doplňuje bílým jednoduchým sakem. Naopak na další fotce je oblečený do černého outfitu zkombinovaného s o něco výraznějšími šperky kolekce HardWear.

    Kolekce Tiffany T zachycuje vztahy, které ne vždy vidíme, ale cítíme, míní Gadot

    „Šperky jsou velice osobní a je úžasné vidět, jak může individualita každého z nás zářit skrze každou kolekci,“ okomentovala Kravitz, která se na fotografiích objevila s náhrdelníkem a náramky HardWear. Herečka Gal Gadot naopak zachytila eleganci a jemnost kolekce Tiffany T. „Jsem potěšená tím, že reprezentuji kolekci inspirovanou vztahy, které cítíme, ale ne vždy vidíme,“ doplnila. Obě celebrity pak nafotil fotograf Craig McDean.

    Zástupci Tiffany & Co. zároveň oznámili, že kolekce HardWear z roku 2017 inspirovaná architekturou New Yorku má nový přídavek. Letos se k ní má připojit také návrh hodinek. Šperkařskou firmu letos čeká další velká událost. Chystá se totiž znovu otevřít svůj světově proslulý obchod na Páté Avenue. Jedná se o historickou budovu, která se objevila ve filmu Breakfast at Tiffany’s. V posledních letech ovšem podstoupila rekonstrukci, při které získala tři nová patra.

    Zdroj: WWD, Billboard, Tiffany & Co., Instagram, YouTube

    Vše, co potřebujete vědět o certifikátu GOTS předtím, než investujete své peníze

    0
    GOTS
    GOTS

    Global Organic Textile Standard. Tato čtyři slova se skrývají pod zkratkou GOTS, která rezonuje světem udržitelné módy. Je to takový Rolls Royce mezi textilními produkty. Už jen získání tohoto certifikátu je totiž očistec, který člověk dobrovolně podstoupí jen tehdy, pokud je fanouškem životního prostředí a lidských práv.

    Být udržitelný a eko je jeden z trendů současné doby. V té souvislosti vznikají pravidelně různé ”eco friendly” certifikáty, které se navzájem trumfují. Jeden zastíní druhý a jedná se v dlouhém časovém horizontu o relativně pomíjivou záležitost. Že nám firmy, a vlastně nejen ty oděvní, neustále cpou pod nos, jak chrání životní prostředí a naši budoucnost, navíc ještě neznamená, že to myslí vážně. Pohladit především zákazníkovo svědomí a namastit si kapsu, o to tu často běží. Když to ale opravdu vážně myslíte, uděláte vše pro to, abyste spotřebitelům nabízel jen to nejlepší, a tím certifikát GOTS je.

    Těžko byste našli přísnější certifikát

    Udržitelná móda, etické oblečení a férová výroba mají mnoho významů. Mezinárodní certifikace GOTS má však pro ekologický textil jasně definovaná kritéria, která produkt sledují od A až po Z. Zajišťuje přísnou kontrolu výroby z ekologického i etického hlediska zároveň. Potvrzuje kvalitu a transparentnost ve všech ohledech daného řetězce. Slyšíme o něm obvykle ve spojení s bavlnou. Vztahuje se však na všechny přírodní materiály, takže ho může obdržet i hedvábí nebo len.

    Zjednodušeně řečeno se můžete spolehnout na to, že za tričkem označeným GOTS nestojí zaměstnanci, kteří pracují v nelidských podmínkách, sexuálně obtěžované šičky nebo muži bez řádného vybavení pro bezpečnost práce. Namísto toho se jedná o tričko, které symbolizuje něco dobrého, co má smysl a je správné.

    Byznys z toho zatím není

    Časem to tak možná bude, ale teď ještě není textil s touto certifikací věc, za kterou vám lidi utrhají ruce, a podmínky pro její získání jsou velmi přísné. Proto musíte myšlence na udržitelnou módu opravdu hodně věřit. Každé dva roky se podmínky dokonce zpřísňují, momentálně je aktuální verze GOTS 7.0. Ale co to tedy pro firmu obnáší?

    Než vůbec o něčem takovém zauvažujete, připravte se na to, že musíte být na 100 % transparentní a věřte, že tým, který k vám bude vyslaný, si vás prolustruje opravdu důkladně a obrátí vás naruby. Celou tuhle výpravu, včetně překladatele, zaplatíte ze svojí kapsy. A takhle každý rok, protože jen tak dlouho je certifikát platný.

    Něco vás bude stát i certifikát sám o sobě. Výše každoročního poplatku se odvíjí od celkového objemu vámi prodaných zakázek s označením GOTS. Peníze jdou na organizaci a zajišťují její chod i do budoucna. Aby byla schopná své standardy dál udržovat na stejné úrovni a vylepšovat, zpřísňovat.

    Foto: Pexels – Sezer Ünlü

    Kde je háček?

    Organizace před udělením certifikátu sleduje naprosto vše, od semínka až po konečné zpracování látky a šití. A ano, pokud něco nese nálepku GOTS, tak co víc řešit? Protože nic není dokonalé, v konečném důsledku záleží jen na vás, na zákazníkovi, jak moc budete mít oči doširoka otevřené. Zvlášť ve chvíli, kdy je produkt na svoji výjimečnost až podezřele levný. Například v případě potištěného textilu by přece měl být potisk také z certifikovaných barev. Nebo když firma přeprodává certifikované oblečení, ale sama certifikát nemá, kdo zákazníkovi zaručí, že značka všechny náležitosti dodržuje také?

    Skvěle se tu uplatní rčení dvakrát měř a jednou řež. Pokud chcete mít opravdu jistotu, databázi všech certifikovaných společností najdete na oficiálním webu global-standard.org. Ověřit si na stránkách můžete i konkrétní produkt, každý by měl být totiž řádně označený certifikačním číslem. 

    Krok kupředu

    Jakmile vezmete všechny tyto aspekty v potaz, můžete se spolehnout, že když máte něco takového ve skříni, udělali jste koupí to nejlepší, co se udělat dalo. Úplně ideální by při množství námi produkovaného textilu samozřejmě bylo nekoupit si vůbec nic. I tak se GOTS nedá upřít, že je to krok správným směrem. Krok ke zodpovědnému spotřebiteli a ještě zodpovědnějšímu prodejci.

    Zdroj: Fashion Session, Global Standard

    Hermès otevírá novou továrnu. Prioritou je kabelka Kelly

    0
    Hermès otevírá novou továrnu
    Hermès otevírá novou továrnu

    Značka Hermès v pátek otevřela novou továrnu v Normandii. Její hlavní náplní bude výroba oblíbených kabelek Kelly, jejichž poptávka převyšuje nabídku. Jedná se o pomyslnou oslavu překročení hranice tržní hodnoty 200 miliard eur, které společnost dosáhla jen několik dní před slavnostním přestřižením pásky.

    „V letošním roce jsme dosáhli dobrých výsledků,“ přiznal generální ředitel společnosti Axel Dumas. „Tento vývoj nám umožňuje otevřít další kožedělnou dílnu a vytvořit tak nová pracovní místa, která umožní vývoz zboží do čtyř koutů světa.“

    Hlavním cílem bude výroba žádaného modelu Kelly. Zároveň se jedná o jedinou mimopařížskou dílnu, která vyrábí koňská sedla. Nový závod, který vyrostl v Louviers v Normandii, se nachází dvě hodiny cesty od francouzského hlavního města.

    Guillaume de Seynes, výkonný viceprezident pro výrobní divizi a kapitálové investice, uvedl, že výroba modelu Kelly závisí na několika faktorech. Nedokázal stanovit, kolik kusů k omezené nabídce přibude.

    @thegreycanvas took 9 years to get my dream bag and I’m obsessed #unboxing #luxuryunboxing #hermes #hermesbirkin #hermesunboxing #hermesunboxingvideo #hermesbirkin #hermesbirkin25 #dreambag #hermesSA #hermesorange ♬ original sound – Safinaaz

    Výroba každé kabelky trvá až 18 hodin

    V době, kdy se rozmáhá móda „tichého luxusu“, se Hermès nadále soustředí na své řemeslné zpracování. Způsob výroby kabelek je podle něj stejný jako před 50 lety. Jeden pracovník týdně vyrobí pouze dva až tři kusy tohoto doplňku. Zákazník tak může na kabelku čekat i několik měsíců.

    Společnost je obviňována z úmyslného omezování dostupnosti, zejména u svých nejpopulárnějších modelů. Dumas tato obvinění během únorového rozhovoru s analytiky popřel. „Snažíme se jich vyrábět co nejvíce,“ řekl tehdy.

    De Seynes dodal, že společnost najímá stovky nových zaměstnanců ročně, ale než se řemeslník dostane do tovární haly, trvá mu to 18 měsíců. „Snažíme se zvýšit výrobu, ale chceme zachovat přístup ke kvalitě, který je pro nás naprosto zásadní,“ řekl. Dodal, že v různých závodech společnosti ve Francii pracuje ve výrobě koženého zboží přibližně 4 700 řemeslníků.

    De Seynes uvedl, že kombinace školení, vzdělání a odhodlání najímat pracovníky všech věkových kategorií společnost Hermès do jisté míry chrání před problémy s náborem. Nový závod v Louviers zaměstná 260 řemeslníků v prostorách o rozloze 66 700 metrů čtverečních.

    Vítejte v Louviers

    Objekt navrhla francouzská architektka Lina Ghotmeh. Je tvořen řadou oblouků a širokých oken, která dovnitř přivádějí světlo. Prostor je ukotven uměleckým dílem od sochaře Emmanuela Saulnier. Jeho struktura z propletených ocelových nosníků má připomínat šicí jehly a představuje tak poklonu řemeslníkům.

    Budova byla postavena z 500 000 cihel místní výroby a využívá geotermální energii. Je také pokryta nespočtem solárních panelů. Společnost uvádí, že je „energeticky pozitivní“, což znamená, že do elektrické sítě vrací více kilowattů, než kolik spotřebuje.

    Závod v Louviers byl postaven tak, aby byl uhlíkově neutrální. Společnost rovněž pracuje na dekarbonizaci svých stávajících závodů přechodem na dřevo nebo zemní plyn.

    Hermès hledí do budoucnosti

    Značka se zaměřuje na nižší uhlíkovou stopu díky svému řemeslnému modelu. Většina výroby nepřekročí hranice Francie. Materiály jsou vybírány s důrazem na kvalitu a dodavatelský řetězec je přísně sledován. Hermès se snaží zvýšit výrobní kapacity v každé oblasti, protože poptávka převyšuje nabídku. Společnost plánuje rozšířit závod na výrobu hedvábí a připravuje otevření čtyř nových továren na výrobu kůže. Na letošní jaro jsou naplánována otevření dvou dalších továren. Tři výrobny jsou zatím ve výstavbě a budou otevřeny v letech 2024, 2025 a 2026.

    Pokud jste milovníky luxusního zboží a zároveň chcete podporovat společnost, která dbá na životní prostředí, výrobky značky Hermès jsou jistě skvělou volbou.

    Zdroje: WWD, Le Monde, TikTok, YouTube

    Nová kolekce Jean Paul Gaultier vzdává hold ikonickému návrháři. Ztvárnila ho Alexis Stone

    0
    V nové kampani Jean Paul Gaultier zazářila britská make-up umělkyně Alexis Stone.
    V nové kampani Jean Paul Gaultier zazářila britská make-up umělkyně Alexis Stone.

    Hvězdou kampaně Dress Like Jean Paul se stala britská make-up hvězda Alexis Stone. Nechala se totiž přetvořit do samotného slavného návrháře. Fotky představující novou kolekci ho tak zachycují, jak pobíhá po pařížský ulicích a parcích.

    Nová kolekce módní značky Jean Paul Gaultier je plná proužků, kiltů a geometrických tvarů. Inspirovala se totiž stylem otce módního domu, známého francouzského návrháře. Pod mottem Dress Like Jean Paul se tak doprovodná kampaň snaží zachytit atmosféru jeho unikátního vkusu. Společnost si proto na pomoc přizvala britskou make-up umělkyni a instagramovou hvězdu Alexis Stone. Ta se v minulosti proslavila svou schopností umět se přetvořit do slavných osobností.

    Tentokrát se proto nechala proměnit do samotného Jean Paul Gaultier. Následně ji londýnský fotograf Grant-Jame Thomas nafotil v několika ikonických outfitech. Mezi ně patří kombinace kiltu a námořnického trička Breton, který odkazuje na portrét návrháře z roku 1994. Tehdy se v něm objevil na fotografiích Jean-Marie Périer vytvořených pro francouzskou Elle. Nyní v něm ovšem jeho dvojník pobíhal po pařížské čtvrti Les Halles.

    Na další fotografii zveřejněné na Instagramu módního domu spolu hraje hned několik „Gaultierů“ ping pong. Tři z nich na sobě mají dlouhé průhledné šaty s geometrickými tvary. Ten čtvrtý zobrazuje inspiraci námořnickými vzory. Oblečený je totiž do pruhovaného setu saka a kiltu, doplněného o bílý námořnický čepec. „Návrhářova práce vždy všechny podporovala v tom, aby byli sami sebou. Proto bylo lehké se do něj přeměnit. Cítím se být součástí jeho komunity,“ popsala Stone.

    Stone ohromila v Miláně módní svět svou podobiznou Jennifer Coolidge

    Speciální kolekci zveřejnila módní společnost v pátek. Její součástí jsou ready-to-wear kousky, doplňky i plavky. Většina z nich nese zmíněné námořnické prvky. Další návrhy jsou zase inspirované takzvanými trompe-l’oeil detaily. Tedy takovými, které vytváří iluzorní pocit 3D vzorů. Originální kampaň pak vznikla pod dohledem současné kreativní ředitelky značky Florence Tetier.

    Umělkyně Alexis Stone se nedávno proslavila také svým ztvárněním známé herečky Jennifer Coolidge. Za pomocí designéra Neilla Gorton se celebrita objevila na letošním Milánském týdnu módy. Stone dokonce použila stejný make-up, jaký herečka běžně používá. Tomu, že se ve skutečnosti jedná o jejího dvojníka, tak napovídal pouze samotný outfit, který make-up hvězda zvolila. Coolidge totiž oblékla do denim setu s kalhotami, které skutečná celebrita jen málo kdy oblékne.

    Zdroj: WWD, DScene, Grazia Daily, Instagram, YouTube

    Nezbytnosti v barvě roku 2023. Magnetizujte pohledy kolemjdoucích s barvou Viva Magneta

    0
    The Attico
    The Attico

    Žhavá, sytá přesto elegantní a sofistikovaná – to je viva magenta. Institut Pantone ji označil jako barvu roku 2023 a není divu! Tato barva je v současné době neuvěřitelně populární nejen v módním průmyslu, ale také v oblasti designu a umění. Viva magenta je kombinací různých odstínů fialové s růžovou barvou a její intenzita ji činí výraznou a nezaměnitelnou.

    Jako každý rok, i letos se viva magenta objevuje na módních molech a kolekcích předních návrhářů. Například značka Gucci ji využila v kombinaci s jinými sytými barvami, jako je tyrkysová a limetková. Na přehlídce Valentino viva magenta dominovala v jednoduchých, ale elegantních siluetách, které podtrhují krásu a intenzitu této barvy.

    Viva Magneta must-haves

    Viva Magneta kabelka od italské značky The Attico je luxusní kousek, který okouzlí snad každého. Trojúhelníkový tvar je velmi jednoduchý, ale v kombinaci s výraznou barvou a atypickým zipem z kabelky dělá nezbytný kousek šatníku.

    Foto: The Attico

    Za hřích stojí i letošní pecka od Jacquemus – Le Bisou bag. Zajímavý materiál dodává barvě ten správný šmrnc. Koupí této kabelky spojíte dva trendy najednou, tedy nejoblíbenější letošní barvu a jednu z nejvíce trendujících kabelek.

    Foto: Jacquemus

    Šaty má pod svými křídly především Valentino. Perfektně budou vypadat při jakékoliv příležitosti.

    Foto: Valentino

    Favoritem v řadách obuvi se staly heels od Christiana Loboutin. Jsou opravdu velkolepé, proto je doporučujeme kombinovat jako nejvýraznější složku outfitu, ideálně tedy s černými minišaty a malou kabelkou.

    Foto: Christian Loboutin

    Na letní měsíce při nesnesitelných vedrech oceníte i stylové slides. Gucci jedny dokonalé připravilo. Kombinace barvy a vysoké platformy opět splňuje všechny trendové požadavky tohoto roku.

    Foto: Gucci

    A nakonec krásný kostýmek! Ten vám zajistí jarní kolekce Dolce&Gabbana. Vhodný je jak do práce, tak i na různé akce a eventy. V kombinaci s jakýmkoliv šátkem kostým přímo volá po projížďce Cabriem.

    Foto: Dolce&Gabbana

    Rumer Willis se zahalila do kašmíru. V kampani Naked Cashmere oslavuje mateřství

    0
    Herečka Rumer Willis zveřejnila spolupráci se značkou Naked Cashmere.
    Herečka Rumer Willis zveřejnila spolupráci se značkou Naked Cashmere.

    Módní značka Naked Cashmere se k příležitosti Dnu matek rozhodla vydat speciální kampaň. Spolupracovat se proto rozhodla s nastávající maminkou a herečkou Rumer Willis. Společně tak vzdávají hold nejen mateřství, ale i kvalitnímu a organickému kašmíru.

    Nová kašmírová kolekce společnosti Naked Cashmere zahrnuje svetry, kardigany i pohodlné kalhoty na doma. Jednotlivé kousky mají být vhodné pro nošení před, během i po těhotenství. Představila je proto těhotná herečka a modelka Rumer Willis. Se značkou spolupracuje už dlouhodobě, byla proto pro nafocení související kampaně jasnou volbou. Oslavovat má totiž zároveň blížící se Den matek. K zakoupení budou návrhy začátkem května.

    „Je perfektním reprezentací moderní ženy, která si cení udržitelnosti, etické produkce, všestrannosti i jednoduché elegance,“ okomentovala výběr modelky šéfka Naked Cashmere Patti Cazzato. Herečka očekává miminko se svým přítelem Derekem Richardem Thomas. Na vnouče se proto může těšit herec Bruce Willis, tedy otec Rumer. Spolupracovat pak hodlá herečka s Naked Cashmere i v budoucnosti.

    Starat se bude například o další mini kolekce pro matky nebo miminka. V současné kampani se prozatím objevuje v několika pózách a různých stylech. Na jedné z fotografií nafocených Zoey Grossman sedí například na zemi zahalená do několika šálů a dek. Další ji zase zobrazuje stojící s rukama v kapsách v tmavém rozepnutém svetru bez trička a ladících tmavých volných kalhotách.

    Za svoji lásku ke kašmíru vděčím svému otci. Jako malá jsem mu kradla svetry, míní Willis

    Módní společnost Naked Cashmere zaujala známou herečku také díky svému závazku k udržitelnosti a vysoce kvalitním materiálům. Používá totiž originální kašmír přímo z Mongolska. „Jsem si při těhotenství velice vědomá materiálů, látek a věcí, kterými se obklopuji. Jaké mám v domě, na sobě, i jaké budou kolem mého dítěte,“ doplnila Willis v rozhovoru pro server People. Proto se podle svých slov snaží zaměřit na organické značky.

    Zároveň herečka sdílela svou lásku ke kašmíru, kterou si vybudovala už v dětství. Vyprávěla totiž o tom, jak jako malá kradla kašmírové svetry ze skříně svému otci. „Musím tedy za svůj vztah k tomuto materiálu vinit jeho,“ popsala se smíchem Willis. Z toho důvodu se také dle svých slov snažila s vedením Naked Cashmere najít způsob, jak propojit mateřství a luxusní kašmír. Společnost pak kolekci pro miminka chystá vydat příští rok na jaře.

    Zdroj: WWD, Page Six, People, Twitter, Instagram

    Gucci si pohrává s alchymií. Do své kouzelné řady vůní přidal revoluční udržitelný parfém

    0
    Gucci Alchemist's Garden
    Gucci Alchemist's Garden

    Řada parfémů společnosti Gucci nazvaná Alchymistova zahrada se dočkala nového produktu. Tentokrát firma využila moderní inovativní technologie a vytvořila revoluční udržitelnou vůni. Obsahuje totiž alkohol vyrobený z recyklovaných emisí uhlíku.

    Název řady vůní známé módní značky Gucci Alchymistova zahrada nabyl nového významu. Její součástí je nyní parfém Where My Heart Beats, který inspiraci alchymií pozvedl na novou úroveň. Společnost ho totiž za pomocí firmy Coty vytvořila s využitím nejmodernější technologie. Vyzkoušela totiž inovativní alkohol CarbonSmart od svého partnera LanzTech. Ten ho vyrábí z recyklovaných průmyslových emisí.

    Speciální kolekce parfémů má totiž odrážet umění starodávného předchůdce chemie. Jednotlivé parfémy tak nejen vypadají jako lahvičky s lektvary, mají se zároveň snadno doplňovat. Jejich jednotlivé složky totiž v kombinaci vytvářejí nové originální vůně. „Parfém je inspirujícím příkladem toho, jak dokáže udržitelnost pohánět inovaci,“ okomentovala výrobek šéfka pro vědu a udržitelnost firmy Coty Shimei Fan.

    Společnost Coty oznámila spolupráci s LanzaTech už před dvěma lety. První parfémy využívající moderní technologii pak zveřejnila v lednu roku 2022. Až do současnosti ovšem vytvářela parfémy, které inovativní metodu aplikovaly jen z části. Míchala tak tradiční alkohol s tím, který dokázala přetvořit z emisí uhlíku. Parfém Where My Heart Beats proto označila za první vyrobený na 100 procent z udržitelného alkoholu.

    Čistotu recyklovaného alkoholu podtruje také zářivě bílá flakonka parfému

    Nový způsob získávání alkoholu navíc šetří vodu. Kromě toho také oproti tradiční produkci alkoholu vyžaduje méně zemědělské půdy. „Je něco magického na tom recyklovat průmyslové emise a přetvářet je do alkoholu dostatečně čistého na to, aby se dal využít v luxusních parfémech. Proto byl nový parfém Gucci pro naši moderní technologii jasnou volbou,“ dodala Shimei Fan. Svěžest a čistotu parfému podtrhuje také jeho flakonka, která je čistě bílá. Zdobí ji pouze zlatý jemný název vůně.

    Mezi jedny z posledních přídavků alchymistické řady pak patří také vůně A Reason to Love. Loni na podzim ji představil ještě bývalý kreativní ředitel Gucci Alessandro Michele spolu s parfumérem Albertem Morillas. Stejně jako ostatní parfémy řady, i on měl být zamýšlený jako jeden z „vrstev“, které mohou zákazníci originálně kombinovat. Jednotlivé vůně se totiž nejen vzájemně doplňují, ale také se v různých spojeních mění a oscilují.

    Zdroj: FashionNetwork, GCI Magazine, Wonderland Magazine, Instagram, Twitter

    Rozmazlete své chuťové buňky těmi nejlepšími specialitami. TOP 5 světových restaurací se třemi michelinskými hvězdami

    0
    Geranium
    Geranium

    Držet tři michelinské hvězdy je vzácná pocta, o které sní každá gurmánská restaurace na světě. Z kulinářského hlediska je to jednoduše čest, která přesahuje všechny ostatní. V minulém roce prestižní celosvětový průvodce Michelin Guide zahrnoval pouze 137 restaurací se třemi hvězdami. Ať už jste zvědaví na nejmódnější luxusní stolování nebo si chcete dopřát to, co láká chuťové buňky těch nejlepších fanatiků do jídla, níže najdete pět nejlepších michelinských restaurací po celém světě.

    The World’s 50 Best každoročně vydává žebříček restaurací, do něhož se může dostat kterýkoliv světový podnik. Z tohoto rankingu jsme pro vás vybrali pět nejlepších s tříhvězdičkovým standardem Michelin.

    Geranium v Kodani, Dánsko

    Nejlepší světová restaurace roku 2022 Geranium se nachází v osmém patře s výhledem na krásné zahrady Fælledparken. Zve hosty, aby ochutnali přírodu a zároveň ji pozorovali kolem sebe. Místně inspirované a sezónně se měnící bezmasé degustační menu „Universe“ probíhá minimálně tři hodiny a zahrnuje přibližně 20 chodů. Od té doby, co se Geranium stala první dánskou restaurací, která v roce 2016 získala tři hvězdičky Michelin, spolumajitelé Rasmus Kofoed a Søren Ledet neusnuli na vavřínech a udržují ji svěží a vzrušující pro stálé hosty i destinační strávníky.

    Foto: Geranium

    DiverXO v Madridu, Španělsko

    Překvapivá avantgardní restaurace DiverXO je duchovním dítětem Dabize Muñoz, známého svým odvážným přístupem k pokrmům a obecně považovaného za jednoho z nejkreativnějších kuchařů na světě. Degustační menu o dvanácti chodech vás provede inovativními pokrmy naprosto překvapivých chutí inspirovaných Asií. Muñoz totiž nevěří, že existuje bod, kde slané končí a začíná sladké. I samotné stolování v DiverXO je skutečným gastronomickým fenoménem. Výzdoba obsahuje létající prasata, lebky, stovky motýlů a mravence.

    Le Calandre v Rubano, Itálie

    V Le Calandre najdete vyvážený mix tradice a experimentování vycházející z kuchyně pod vedením Massimiliana Alajmo. Jedná se o nejmladšího šéfkuchaře na světě, který byl oceněn třemi michelinskými hvězdami. Jeho bratr Raffael se stará o chod restaurace, kterou jejich rodiče založili již v roce 1981. Dvě dostupná degustační menu se mění a přizpůsobují ročnímu období. Najdete zde kombinace chutí, které dokáží dosáhnout dokonalé rovnováhy mezi hořkým, aromatickým a pikantním. Významným pokrmem je opečená parmice s drobenkou z ostružinového a švestkového chleba a omáčkou z kiwi i mořských řas, která ukazuje úžasnou spřízněnost mezi suchozemskou a mořskou zeleninou.

    Foto: Le Calandre

    Uliassi v Senigalii, Itálie

    Jadranská riviéra je místem, kde se nachází restaurace Uliassi. Vede ji šéfkuchař Mauro Uliassi. Síla a originalita jeho kuchyně spočívá ve schopnosti dobře využívat místní ingredience, inspirovat se kulinářskými tradicemi a dodávat jim osobní, kreativní nádech. Ryby a mořské plody mají na jídelním lístku samozřejmě čestné místo, najdete v něm ale i maso, inspirované tradičními pokrmy ze zvěřiny, aby se moře a hory spojily v dokonalém odrazu duše regionu. Kulinářský zážitek zde umocňuje vřelé přijetí majitelů, Maurova sestra Catia a jeho syn Filippo pracují po jeho boku. Za zmínku také stojí sympatický fakt, že podnik zakazuje používání plastů a dělá maximum pro to, aby své dodavatele ryb přesvědčil, aby k přepravě ryb nepoužívali polystyren.

    Reale v Castel di Sangro, Itálie

    Reale, restaurace sídlící v klášteře ze 16. století obklopeného zelení, dovedla kulinářský minimalismus k dokonalosti. Šéfkuchař Niko Romito se zaměřuje na podstatu svých ingrediencí v pokrmech, které jsou zdánlivě jednoduché. Často jsou ale výsledkem složité přípravy a různých způsobů vaření, jako je uzení nebo používání esencí a extraktů. Zřetelný důraz klade i na zdravou kuchyni, která se v průběhu let vyvinula tak, že zahrnuje více ryb a zeleniny. Degustační menu je zcela vegetariánské. V závislosti na ročním období se zde setkáte s jídly jako „Mrkev“, „Cuketa“ nebo „Květák“, za jejich skromnými názvy se ovšem skrývá mnohem více.

    Foto: Michelin Guide

    Zdroj: Geranium, DiverXO, Le Calandre, Uliassi, Reale, Michelin Guide, The World’s 50 Best

    Stéphane Rolland vstupuje do světa svateb. Představí první haute couture kolekci pro nevěsty

    0
    Francouzský haute couture návrhář Stéphane Rolland představí svou první kolekci pro nevěsty.
    Francouzský haute couture návrhář Stéphane Rolland představí svou první kolekci pro nevěsty.

    Newyorský týden svatební módy očekává novinku. Poprvé na něm svou haute couture kolekci představí francouzský návrhář Stéphane Rolland. V kolekci Epure ukáže na deset šatů plných, pro něj tak typických, architektonických tvarů a záhybů.

    Francouzský návrhář Stéphane Rolland oblékl za svou kariéru hvězdy jako Beyoncé, Céline Dion, Lady Gaga nebo Jennifer Lopez. Nyní se rozhodl do svých haute couture rób zahalit také nastávající nevěsty. Svoji první kolekci pro ně představí na Newyorském týdnu svatební módy konajícím se mezi 11. a 14. dubnem. Nachystal pro ně deset modelů, které zachycují to nejlepší z jeho módního domu.

    Jedinečné svatební šaty jsou totiž plné různých architekturou inspirovaných tvarů a záhybů. Na jejich výrobu použil Rolland své oblíbené materiály jako krep, satén, tyl nebo krajku. Kolekce nazvaná Epure se objeví také na Barcelonském svatebním týdnu módy chystaném na 21. až 23. duben. Kousky hodlá značka prodávat v cenovém rozmezí 6 500 až 15 250 dolarů. K dostání budou v buticích od září.

    Blíže se na ně ovšem budou moct novináři i zákazníci podívat už od dubna. Domluvit si ale budou muset speciální schůzku. Svatební šaty pak Rolland představil už při své haute couture přehlídce letos v lednu. Kolekci totiž uzavírala modelka oblečená do zlatých šatů s kapucí posetých impozantními detaily kolem lemování i přůřezů na ruce. Většina návrhářovi dosavadní tvorby ovšem tvoří originální, ale zároveň jednoduché šaty splývající na zem, které si lze snadno představit rovněž jako šaty svatební.

    Návrhy Rollanda se objevily také v oblíbeném seriálu Emily in Paris

    Francouzský návrhář pak rád vstupuje do neprozkoumaných oblastí. Ve svých nedávných kolekcích například vyzkoušel techniku 3D a další podoobně kontrastující materiály nebo nekonvenční tvary. Kromě toho také v červenci roku 2020 vydal v podobně odvážném kroku jako nyní jedinečnou řadu kabelek. V roce 2021 zase zveřejnil svoji první ready-to-wear kolekci. Oba případy byly první ukázkou rozšíření jeho tvorby od založení jeho módního domu roku 2007.

    Rollandova práce byla nedávno oceněná také v oblíbeném seriálu Emily in Paris. Objevily se v něm totiž jeho kolekce i showroom, zastupovaly ovšem návrhy smyšlené postavy návrháře jménem Pierre Cadault. Mezi další návrháře představující své kolekce na Newyorském týdnu svatební módy patří Badgley Mischka, Monique Lhuillier, Viktor&Rolf Mariage, Romona Keveza nebo Odylyne The Ceremony. Událost bude doprovázet také digitální akce Runway360.

    Zdroj: WWD, Vrai Magazine, Fashion Network, Twitter, YouTube