Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Koncem loňského roku se na platformu TikTok vedral do popředí trend známý jako looksmaxxing. Jedná se o poměrně široký koncept, který může zahrnovat jak nevinnou sebe péči, tak riskantní praktiky a extremistické názory. I když už se o něm mluví o poznání méně, obrazovky některých uživatelů známé sociální sítě dosud neopustil.

    Pokud jste se s pojmem looksmaxxing dosud neseznámili, nejedná se o nic, za co byste se měli stydět. Jedná se totiž o termín známý především ve světě dospívajících chlapců a mladých mužů. Především ti tvoří cílovou skupinu tohoto konceptu. Usiluje totiž o to, využít jejich vzhled na „maximum“. Název trendu pochází z počítačových her a souvisejících postav, kterým můžete postupně vylepšovat vlastnosti.

    Pokud dosáhnete nejvyšší úrovně, jejich schopnosti jsou stoprocentní, a tedy „max out“. O podobný stav pak usilují i uživatelé sociální sítě TikTok sledující looksmaxxing influencery. Ti se pak dělí na dva proudy. Méně extrémní „softmaxxing“ nabízí rady, které znají i každé dospívající dívky. Chlapci by měli lépe spát, cvičit, používat správnou skin care rutinu a pravidelně chodit ke kadeřníkovi.

    S takovým směrem looksmaxxing souzní většina influencerů, kteří rovněž spadají do skupinky „glow-up“ TikTokerů. Patří mezi ně například Dillon Latham, radící svým sledujícím, jak si zvýraznit linie čelisti nebo jaké trendy účesy vyzkoušet. Podobným směrem se vydal také stejně známý Kaarem Shami, známý pod přezdívkou Syrianpsycho. Oba pak věří, že splňují charakteristiky dokonalé maskulinity.

    Odvrácená stránka looksmaxxing děsí. Propojuje se s misogynií

    Právě v jejich chápání dokonalého mužského vzhledu ovšem spočívají kořeny problémů s tímto trendem spojovaných. Podporují totiž stereotypní představy toho, co se ženám líbí. Stejný přístup se zvrtne v ještě toxičtější variantu v o něco extrémnější verzi looksmaxxing, a to hardmaxxing. Ten nabádá uživatele k plastickým chirurgiím, používání steroidů, bělení pleti nebo lámání kostí.

    @dillon.latham 4 ways to Look better ⁉️😱#dillonlatham #selfimprovement #looksmaxxing #modeling ♬ 9am in Calabasas (Slowed + Reverb) – adrian

    Podobné praktiky jsou naštěstí poměrně vzácné. Podporují ale negativní vnímání mužského vzhledu, nerealistické požadavky a prolínají se s komunitou takzvaných incels. Tedy mužů, kteří si nemohou najít vztah a viní z toho ženy. Často se přitom jedná o extremistické skupiny podporující misogynii a násilí na ženách. Looksmaxxing navíc často i ve své „nevinné“ podobě usiluje o změnu charakteristik, které lze upravit pouze chirurgickými zákroky. Doufáme proto, že tento trend TikTok v letošním roce brzy opustí.

    Zdroje: The New York Times, BNN Breaking, The Conversation, Instagram, TikTok

    Zůstane looksmaxxing v loňském roce? TikTok trend zacházející do extrémů

    Luxusní hotel Lowell vítá jaro čajovým dýchánkem. Na pomoc si přizval módní dům Dior

    Značka Dior je známá nejen svými dech beroucími návrhy, ale také jedinečnými sety špičkového nádobí. Ve svých jarních čajových dýcháncích je nyní hodlá využít luxusní newyorský hotel Lowell. Zaměří se na kolekci Lily of the Valley, odkazující na oblíbenou květinu Christiana Dior.

    Náboženství jako nesmrtelný zdroj inspirace. Návrhářům nedává spát křesťanství, ani starověká symbolika

    Ačkoliv byste se divili, móda a náboženství si jdou ruku v ruce. Bylo tomu tak ještě několik generací zpět. Církev a jiná náboženská centra určovaly "trendy" takřka ve všem, tedy i v dobovém odívání. V novodobých dějinách jsme ale náboženskou tematiku uchopili zcela jinak. Ukrýváme v ní symboliku, vyjadřujeme skrze ni kontroverzi a vyvoláváme ovace i rozepři. 

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných "terrace" teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.