Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 184

    Pět základních pravidel etikety pro dámy moderní doby

    0

    Když si v dnešní době vybavíme pojem etiketa, nabízí se souběžně otázka její skutečné relevance. V éře 21. století se některá pravidla vskutku stávají úsměvnými, jiná stále setrvávají v základní výbavě každého slušného člověka a přibývají i nová. Mění se i definice slova dáma a představa o ní. Jaké jednoduché zásady z každodenního života by měla současná moderní dáma dodržovat?

    Dilema počtu emotikonů v jedné zprávě nahradilo políbení ruky dámě

    Na první pohled se zdá, že etiketa se z našeho slovníku a života vytrácí úplně. Její důležitost rapidně klesá. Zároveň je však důležité definovat význam slova. Etiketa je soubor pravidel zdvořilosti a společenského chování. Některé její zásady však pocházejí z příruček z 19. století, a proto lze říci, že se spíše mění souběžně se společností, nevytrácí se. Dilema počtu emotikonů v jedné zprávě nahradilo políbení ruky dámě a večeři nemusí pokaždé platit výhradně muž. Používání slov děkuji a prosím, slušnost pozdravit a úcta ke starším překonávají zub času a měly by být stále v módě.

    1.) Snažte se omezit čas strávený na telefonu ve společnosti

    Možná jste si všimli, že když je ve společnosti chvilka ticha a zdá se, že není o čem mluvit, máme tendenci vytáhnout telefon. Instagramový feed může být v tu chvíli zajímavější, ale čas strávený na telefonu nás vytrhává z přítomnosti a signalizuje ostatním, že se nudíme a nemáme zájem. Být na telefonu během probíhající konverzace vždy do jisté míry kazí atmosféru.

    2.) Nemusí nutně platit vždy jenom muž

    U této zásady vstupuje do hry mnoho faktorů, ale zejména je to velmi individuální. Mnoho žen dává přednost tomu, když za první rande platí muž. Jiné mají rády, když se účet dělí napůl nebo když muž zaplatí večeři a poté ho pozvou na drink. Zcela jiná pravidla mohou platit pro páry stejného pohlaví, dlouhodobé vztahy atd. Jedno je však jisté, na placení se může bez okolků podílet i žena a důležitá je také upřímná komunikace.

    Zdroj: Pexels

    3.) E-mail není totéž co textová zpráva

    Komunikace v digitální sféře má často uvolněný podtón. Používáme emotikony, zkratky, píšeme bez interpunkce a vyjadřujeme se neformálně. Kam až ale sahají hranice? Jednou z výjimek by určitě měl být e-mail. Obvykle jej používáme při oficiální a profesionální komunikaci, proto bychom měli mít na paměti určité zásady. Používání diakritiky, správný pravopis a psaní jmen budí dobrý první dojem. Hodně záleží na typu vztahu, ale obecně by e-mail měl začínat pozdravem vážený/vážená.

    4.) Před přidáním skupinové fotografie nebo konverzace požádejte o svolení

    Potřeba zveřejnit na sociálních sítích skupinovou fotografii, na které vypadáme dobře, je silná, ale ne každý to vnímá stejně. Totéž platí pro sdílení screenshotů konverzací. Všechny zúčastněné strany by s tím měly předem souhlasit.

    5.) Stále se sluší hezky se obléct

    S příchodem ležérního stylu se zvyk oblékat se do společnosti pěkně jaksi vytratil. Faux pas typu vzít si do divadla džíny už nevzbuzuje takové pohoršení jako kdysi. Investovat čas a zájem do svého outfitu do restaurace, práce a společnosti však nikdy není na škodu. Kromě toho letošní sezónní trendy formálnímu oblékání přejí.

    Zdroje: Univerzita Karlova, Emily Post Institute, The Cut, Forbes

    It bags jako investice: Které modely od Prada se vyplatí?

    0

    Všimli jste si někdy při sledování Ďábel nosí Pradu, že Miranda Priestly přichází v úvodu filmu do redakce časopisu Runway s šedou Prada kabelkou, což nám jasně naznačuje, od čeho je odvozen název filmu a kdo bude oním zmíněným ďáblem? Model Spazzolato lze dnes sehnat pouze na re-sell platformách, ale značka má stále bohaté kabelkové portfolio. Prozradíme vám, jak si z něj vybrat to nejlepší.

    Prada Galleria

    Prada Galleria se od svého uvedení v roce 2007 drží na metaforickém Olympu a může si směle připsat status nejslavnější kabelky tohoto domu. Jedná se o design z dílny Miuccie Prada a její název historicky odkazuje na milánskou Gallerii Viktora Emanuela II., kde sídlil i vůbec první butik Prada. Má klasický obdélníkový tvar se dvěma koženými rukojeťmi a elegantní vzhled doplňují promyšlené detaily, jako je ikonické trojúhelníkové logo, kožená klíčenka a poutko na spojení rukojetí. Po stranách má dvě přihrádky na zip, kromě toho ještě jednu mezi nimi. Dostanete k ní také odnímatelný popruh. Klasická verze je vyrobena z kůže Saffiano, kterou si nechal patentovat zakladatel značky Mario Prada. Na objednávku jsou k dispozici také verze z krokodýlí, ještěří, pythoní a pštrosí kůže. Vybírat si můžete z velikostí mini, small, medium a large. Barevná paleta je velmi pestrá, ale v současné době je v centru pozornosti limitovaná veselá edice v umělecké kolaboraci s Alexem Da Corte. Ta největší v základní verzi Saffiano stojí 100 tisíc Kč.

    Zdroj: Prada

    Verdikt?

    Prada má dobrý důvod tuto ikonu neustále reinterpretovat a oživovat – věří v její skutečnou nesmrtelnost. Její jednoduchý a praktický tvar z ní dělá kabelku, kterou by měla mít ve své nezbytné výbavě každá žena. Její větší velikosti se hodí do práce nebo do školy, menší jsou vhodné na schůzky. Tváří nejnovější kampaně Galleria je Scarlet Johansson. Kromě toho jsme ji zahlédli také na Instagramu Elsy Hosk a Karlie Kloss.

    Prada Arqué

    Kabelka Arqué je svěží podzimní novinkou, kterou jsme rovněž zařadili na náš říjnový nákupní seznam. Má trendy a moderní tvar půlměsíce a je vyrobena z kůže. Doplňuje ji nastavitelný kožený popruh, ke kterému můžete přidat ještě jeden, delší. Je zdobená zlatými detaily a neunikne vám ani typické trojúhelníkové logo. Uvnitř se nachází jedna přihrádka. Momentálně ji lze zakoupit v základní černé, bílé a hnědé barvě. Pokud budete hledat dostatečně usilovně, můžete online najít i aktuálně vyprodaný odstín taupe. Na výběr je zatím pouze jedna velikost, nicméně v bílé je k dispozici i mini verze. Na výběr je také hybrid v černé barvě, který kombinuje ikonický Prada nylon s kůží. Myslíme si, že barevná a velikostní škála se bude postupem sezón a s rostoucí oblibou určitě rozšiřovat. Černá kožená Prada Arqué může být vaše za 52 tisíc korun.

    Zdroj: Prada

    Verdikt?

    Při prvním pohledu na model Arqué vás ohromí řemeslné, designové mistrovství a nepřehlédnutelný luxus. Jedná se o crème de la crème trendy kabelek ve tvaru půlměsíce. Vejde se do ní vše, co potřebujete na procházky po městě nebo večeře s přáteli. Viděli jsme ji na Sophii Richie Grainge, Emmě Watson nebo Gigi Hadid během milánského týdne módy. Dobrým společníkem je i pro Emily Ratajkowski. V září si ji vzala na US Open i na přehlídky newyorského týdne módy.

    Zdroje: Prada, Who What Wear, PurseBlog, Instagram

    Trend coquette se nadále drží v módě. Hlavní roli hrají mašle

    0
    Poslední přehlídky odhalily, že trend coquette zůstává i nadále v módě.
    Poslední přehlídky odhalily, že trend coquette zůstává i nadále v módě.

    Přehlídky poslední sezóny týdnů módy odhalily, že mašle a stuhy jsou i nadále žádanou dekorací. Spojované jsou totiž se stylem známým jako coquette. Trend má podtrhovat půvab a ženskost, a to především pomocí volánků, krajek nebo právě mašlí. Ty se pak nacházejí nejen na šatech, objevují se také ve výstřihu, na kloboucích nebo ve formě pásku.

    Mašle je prvkem, který se v módě objevil už před několika staletími. Trendy ovšem zůstává i v současné moderní době. Návrháři ji totiž na uplynulých týdnech módy opět začlenili do svých přehlídek. Kombinují ji především se stylem coquette. Jeho cílem je vytvářet outfity, které co nejvíce podtrhují půvab a ženskost. Kromě toho zachycuje také jakousi mladistvost, která by jinak byla spojovaná pouze s dospívajícími dívkami.

    Mašle byla přitom v minulosti používána také jako symbol osvobození a politického boje. Na první pohled půvabný detail má znázorňovat rovněž emancipaci a ženskou sofistikovanost. Záleží ovšem na tom, jak ho který návrhář zobrazí. Milovníci tradičního doplňku mají ale štěstí. Mašle a stuhy se totiž v nejnovějších kolekcích objevily v nespočtu variantách. Nejčastěji byly do návrhů zapojeny jako jednoduché detaily.

    Doplňovaly například klobouky nebo zdobily jemné splývavé šaty. Například společnost Balenciaga mašle využila pro ozdobu pásku a Celine nebo Chanel je zase použila pro své šperky. Kolekce Versace zase romantický detail představila ve formě spony do vlasů. Značka ji aplikovala ve stylu 60. let 20. století, čímž odrážela atmosféru celé své přehlídky. Jindy se ale mašle objevila také jako dominanta některých návrhů.

    Mašle a stuhy odrážejí také balletcore. Styl inspirovaný baletními kostýmy

    Například v kolekci Vivienne Westwood se objevila ve své maxi verzi, a to jako nákrčník přehozený přes jednoduchý šedý kabát. Také Saint Laurent v minulosti mašli využil jako prodloužený detail bílých košilí, omotaný elegantně kolem krku. Snad úplně nejvíce ale mašle ve své nejnovější show využila značka Sandy Liang. Aplikovala je například na průhledné topy, zavěsila je modelkám do vlasů nebo přepásala kolem pasu.

    Podobně nadšená byla z mašlí také módní společnost Mirror Palais nebo Aknvas. Obrovské a abstraktní mašle použila jak na kabelky, tak tank topy nebo mini sukně. Trend coquette je pak propojený také s dalším stylem, takzvaným balletcore. Jeho hlavním prvkem je především zapojení kousků typických pro baletní kostýmy, tedy balerín, tylových sukní, krajek, korzetů nebo různých jemných a saténových doplňků.

    Zdroje: Marie Claire, L’Officiel, Refinery29, Instagram, YouTube

    Halloweenská zábava se blíží: Připravte se na strašidelný říjen

    0

    Pojistěte si nezapomenutelný Halloween s naší kurátorskou selekcí nepostradatelných prvků pro toto záhadné a možná i nejtemnější období roku. Pro letošní sezónu jsme s pečlivostí vybrali špičkové make-up produkty, které vám pomohou proměnit vaši tvář v autentický halloweenský přízrak, zatímco luxusní kabelky a doplňky z aktuálních designérských kolekcí dodají vašemu kostýmu tu správnou dávku „strašidelné“ elegance. Teď už stačí jen připravit se na příval komplimentů od celého okolí.

    Měsíční paletka pro neodolatelné stíny od Pat McGrath Labs

    Vytvořit kouzelné měsíční stíny nikdy nebylo jednodušší. Ponořte se do tajemné atmosféry noci s paletou odstínů inspirovaných záhadnými scénami pod měsícem prosvíceným nebem. Deset jemných tónů vám otevře prostor pro vytvoření působivého halloweenského make-upu bez složitého postupu. Propojení matných, astrálních, metalických a duochromatických odstínů vytváří kolekci, která přináší nádech blyštivé elegance, romantického kouzla i trochu rebelství.

    Foto: Pat McGrath Labs

    Jeffree Star Cosmetic přináší řadu halloweenských rtěnek

    Až už váš promyšlený halloweenský look potřebuje černou matnou, metalicky stříbrnou nebo bordó rtěnku, Jeffree Star Cosmetics má na skladě naprosto vše. Pokud si přejete matný finish, poslouží vám řada Velvet Trap. Pokud naopak toužíte po oslnivém vzhledu, vyberte z řady Supreme Gloss. Obě varianty nabízí nespočet barev a jejich odstínů.

    Foto: Jeffree Star

    Bílá řasenka od Drew Barrymore

    Řasenka ověřená sociálními sítěmi. Její uvedení na trh proběhlo již před dvěma lety, není to tedy žádný kosmetický nováček, ale poslouží vám tak, jak si představujete. Jednoduše se nanáší a maximálně kryje. Všechny produkty od Drew Barrymore pořídíte nejen na oficiálních stránkách, ale i na jiných do Česka doručujících e-shopech, jako například Amazon nebo Walmart. K dokonalosti s ní doženete každý look, můžete ji použít i na obočí, což z řasenky dělá halloweenskou nezbytnost.

    @drewbarrymore Life is too short… wear the white mascara!🥰! @flowerbeautybydrew @Ulta Beauty #flowerbeauty ♬ Good as Hell – Lizzo

    Kabelky od Alexander McQueen křičí po vynesení na Halloween

    Alexander McQueen ve své aktuální kolekci nabízí nespočet kousků, které jsou zdobeny malými lebkami a metalickými ornamenty. Kdy jindy tyto krásky vynést více než na Halloweenský večírek? Pořídit můžete malé clutche nebo větší varianty z řady Hobo. Obě krásně doplní halloweenský dresscode a na párty vypadají jako stvořené. Výběr doporučujeme omezit na trendy červenou, černou nebo stříbrnou barvu. Ty si „sednou“ s každým lookem, navíc je vynesete i při jiných příležitostech.

    Foto: Alexander McQueen

    Rukavice Dolce and Gabbana dokreslí každou vizi k ideálu

    Rukavice jsou celkově často opomíjená složka šatníku. Pokud se vám zdá, že vašemu outfitu něco chybí a styl, který jste oblékli to dovolí, zkuste sáhnout po dlouhých rukavicích. Budete mile překvapeni. K doladění halloweenskéhou oděvu vám mohou pomoci také. Velice smyslnou a sexy verzi připravil italský módní dům Dolce and Gabbana. Vybrat si můžete z několika materiálů i barev. Nás zaujaly opět červené nebo animal print. Pořídíte zde ale i klasické černé – kožené, saténové i síťované.

    Foto: Dolce and Gabbana

    O „zbytek“ se nechte postarat šperky

    Halloweenská akce přináší skvělou příležitost, kdy vynést výraznější a extravagantnější doplňky. Nechte se proto unést Fashion Jewelry od Gucci. Vybrali jsme jako příklad cool náušnice, které bezchybně podtrhnou například krystalkový make-up look nebo sponu do vlasů, jež dodá korunku každému outfitu.

    Foto: Gucci

    Korzety a harness od Derza

    Pokud se letos chystáte svému kostýmu vdechnout spicy a sexy nádech, poohlédněte se u značky Derza. Naleznete zde řadu cool kožených kousků. Od sukní přes korzety, až po klasické harnessy. Budou vypadat perfektně při sestavování kostýmů klasických postav. Skvěle si padnou i s kombinací výše zmíněných rukavic od Dolce and Gabbana.

    Foto: Derza

    Zdroj: TikTok

    Módní novinky v kostce: Růst prodeje LVMH zpomalil, Gucci má novou ambasadorku a Dior odhalil kolekci pro Saint-Germain

    0
    Růst prodeje LVMH zpomalil, Gucci má novou ambasadorku a Dior představí kolekci pro Saint-Germain.
    Růst prodeje LVMH zpomalil, Gucci má novou ambasadorku a Dior představí kolekci pro Saint-Germain.

    Značka Louis Vuitton oznámila, že svou nadcházející pánskou „pre-fall“ kolekci představí v listopadu v Hong Kongu. Její mateřská společnost LVMH zase zveřejnila ne příliš pozitivní výsledky posledního čtvrtletí. Firma Gucci bude mít novou ambasadorku a Dior odhalil kolekci navrženou pro fotbalový klub Saint-Germain. Luca Magliano se pak stane hostujícím návrhářem Pitti Uomo 105.

    Růst prodeje firmy LVMH v posledním čtvrtletí zpomalil. Opadla poptávka v Číně i Spojených států amerických

    Výsledky z posledního čtvrtletí odhalily, že prodeje společnosti LVMH v posledních měsících nerostly tak, jak se očekávalo. Analytici předpokládali, že by se mohly vyšplhat o 11,2 procenta. Místo toho vzrostla o devět procent. Důvodem je především snižující se poptávka zákazníků ze Spojených států amerických, ale také stagnující ekonomika Číny. Minulý měsíc tak vedení LVMH předalo nálepku nejcennější společnosti Evropy firmě Novo Nordisk A/S.

    Dior odhalil speciální kolekci. Věnoval ji členům pařížského fotbalového klubu Saint-Germain

    Členové pařížského fotbalového klubu Saint-Germain dostali od módní společnosti Dior dárek. Návrhář Kim Jones jim totiž věnoval speciální kolekci. Její součástí jsou obleky, ale také svetry nebo „oxfordské“ košile. Zahrnul do ní například i loafers s názvem Explorer nebo batoh Hit the Road a cestovní toaletní tašku. Většinu kousků vytvořil v odstínech černé, modré a šedé. Každá košile má na sobě vyšitý nápis Paris Saint-Germain.

    Zdroj: Dior Official

    Louis Vuitton představí svou pánskou „pre-fall“ kolekci v Hong Kongu. Show plánuje na listopad

    Další kolekci z dílny návrháře Pharrell Williamse hodlá společnost Louis Vuitton odhalit v Hong Kongu. Nikdy předtím tam přitom své nové „pre-fall“ návrhy nepředstavila. Módní dům ovšem prozatím neprozradil přesnou lokaci vysoce očekávané show. „Jedná se o kosmopolitní a živé město, které je po staletí křižovatkou cestovatelů i obchodu,“ okomentovalo své rozhodnutí vedení Louis Vuitton. Novou kolekci naplánovalo na listopad.

    Hostujícím návrhářem Pitti Uomo 105 se stane návrhář Luca Magliano. Do Florencie doveze módu z Boloně

    Příští sezóna pánských přehlídek Pitti Uomo 105 se bude konat od 9. do 13. ledna ve Florencii. Organizátoři ovšem už nyní oznámili, že se hostujícím návrhářem akce stane Luca Magliano. Návrhář pocházející z Boloně má vlastní značku známou jako Magliano. „Luca má vynikající schopnost originálně reprezentovat kulturní a sociální aspekty stereotypně spojované s italskou módou,“ popsal vedoucí komunikace firmy organizující celou událost Pitti Immagine Lapo Cianchi.

    Značka Gucci má novou ambasadorku. Zastupovat ji bude thajská herečka Davika Hoorne

    Tým ambasadorů luxusní módní společnosti Gucci má novou členku. Stala se jí thajská herečka Daviak Hoorne. Je tedy první thajskou celebritou, která bude slavnou značku oficiálně zastupovat. Hoorne přitom už dříve oblékla Gucci na různé důležité akce. V návrzích značky se objevila také na obálkách módních časopisů. Herečka je známá například ze seriálů My Ambulance nebo You Are My Heartbeat. Vedení Gucci pak nedávno oznámilo spolupráci také s jihokorejskou herečkou Gyuyoung Park.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Dior Official, Instagram

    Podzim v objetí 5 luxusních koktejlů. Napijte se, zahřejte se, vychutnávejte

    0
    podzim koktejly

    Podzim je jako závoj melancholie. Pokrývá krajiny zlatavým listím a vzdálenými odrazy západu slunce. Ve světě koktejlů se toto roční období otevírá království bohatých a hlubokých chutí, kde každý doušek odhaluje sofistikované vrstvy.

    Koktejly nejsou jen nápoje, jsou to umělecká díla, která nás zvou k oslavě okamžiku. V chladných podzimních večerech, kdy světlo svíček tančí na stěnách, se line vzduchem útěcha z každé kapky. Oslavte podzim s koktejlem v ruce a ponořte se do jeho tajemných nuancí, které vás zahřejí na těle i na duchu.

    Smoke signal

    Žádný seznam podzimních koktejlů by neměl postrádat klasiku Negroni. Tento koktejl je jeho zemitou variací. Základem je Mezcal Reposado, vermut nahrazuje kombinace třešňového vína a kávového likéru. Směs je kouřová a sladká zároveň. Nejlépe jí sluší staromódní sklenice s velkou kostkou ledu.

    Recept:

    • 30 ml Ilegal Mezcal Reposado
    • 30 ml Campari
    • 15 ml třešňového vína Visciolata del Cardinale
    • 10 ml kávového likéru
    • 5 ml Laphroaig Whisky
    • 3 kapky Angostura bitteru

    Do míchací sklenice dejte led. Přidejte mezcal, whisky a Campari. Přilijte kávový likér a třešňové víno. Důkladně promíchejte, dokud se ingredience nespojí. Nápoj přelijte do sklenice na Old Fashioned, ozdobte sušeným pomerančem a třešní.

    Foto: Amaranto Bar

    Rémy Sidecar

    Snadno připravitelný, a přitom sofistikovaný koktejl Rémy Sidecar je rafinovaný drink, jako dělaný pro podzimní sezonu. Jednoduchá kombinace Rémy Martin 1738 Accord Royal, Cointreau a čerstvé citronové šťávy přináší svěží chuť. 

    Recept:

    • 30 ml Rémy Martin 1738 Accord Royal
    • 20 ml Cointreau
    • 10 ml citronové šťávy

    Smíchejte ingredience v shakeru s ledem, protřepejte, přeceďte a podávejte v klasické sklenici typu coupe nebo martini. Nakonec nezapomeňte ozdobit plátkem citronové kůry.

    Espresso Martini

    Udělejte dojem na všechny své přátele závislé na kofeinu tím, že jim připravíte tento koktejl. Ačkoli můžete použít téměř jakýkoli alkohol, tato verze Espresso Martini používá místo vodky koňak.

    Recept:

    • 45 ml Rémy Martin 1738
    • 30 ml espressa
    • 15 ml kávového likéru
    • 15 ml cukrového sirupu

    Všechny ingredience smíchejte a dobře protřepejte v shakeru s ledem. Poté dvakrát přeceďte. Koktejl podávaný v martini sklenici nezapomeňte ozdobit kávovými zrnky.

    Foto: Unsplash

    Chamomile Bee’s Knees

    Je to koktejl, co vám připomene chryzantémy kvetoucí na podzim. Gin s heřmánkem se mísí s vodou z pomerančových květů, medem a grepem, což nápoji dodává jemnou květinovou sladkost. Trocha citronové šťávy zase doplní pikantní štiplavost.

    Recept:

    • 60 ml Chamomile ginu
    • 10 ml vody z pomerančových květů
    • 10 ml medu
    • 45 ml grapefruitové šťávy
    • 15 ml citronové šťávy

    Všechny ingredience dejte do míchací sklenice naplněné ledem. Zamíchejte a přelijte do vybrané sklenice s velkou kostkou ledu. Ozdobit ho můžete sušenými květy heřmánku.

    French 75

    Lehkých koktejlů s šumivým vínem nikdy není dost. Většinou se do nich používají likéry, ale tento obsahuje gin. French 75 je sofistikovaný a osvěžující, populární se stal díky hollywoodské filmové klasice Casablanca, kde Humphrey Bogart a Ingrid Bergman pravidelně popíjeli tento koktejl v nočním klubu.

    Recept:

    • 30 ml Xoriguer Ginu
    • 10 ml cukrového sirupu
    • 10 ml citronové šťávy
    • 80 ml šumivého vína

    French 75 spadá mezi míchané drinky s ginem, proto na něj potřebujete shaker. Ten naplňte ledem a odměřte do něj všechny suroviny kromě šumivého vína a důkladně protřepejte. Přes sítko přeceďte do skleničky a dolijte šumivým vínem. Opatrně lehce promíchejte barovou lžičkou, ať vám neutečou bubliny. Ozdobte citronovou kůrou a podávejte.

    Zdroje: La Patiala, Gentleman’s Journal, Wion

    Značka Chloé zná svou novou kreativní ředitelku. Stala se jí Chemena Kamali

    0
    Značka Chloé má novou kreativní ředitelku, stane se jí Chemena Kamali.
    Značka Chloé má novou kreativní ředitelku, stane se jí Chemena Kamali.

    Společnost Chloé potvrdila současný trend módního světa. Za svou novou kreativní ředitelku si totiž vybrala poměrně neznámou osobnost. Značku povede návrhářka Chemena Kamali. Ve svém životopise má ovšem nejen například práci pro Saint Laurent, ale také samotnou Chloé. Novou pozici tak bere jako návrat „domů“.

    Módní dům Chloé zná svou novou vedoucí. Stala se jí jednačtyřicetiletá návrhářka Chemena Kamali narozená v Německu. I když její jméno není v módním světě tolik známé, za sebou má působivé zkušenosti. Napřed vystudovala módní design na University of Applied Sciences v Trier. Následně úspěšně absolvovala studium na slavné londýnské Central Saint Martins. Svou kariéru pak zahájila právě v Chloé, a to jako členka týmu Phoebe Philo.

    Její jmenování do pozice kreativní ředitelky je pro ni tak trochu jako „návrat domů“. Pro společnost pracovala totiž také pod vedením Clare Waight Keller. Poté ovšem přešla do módního domu Saint Laurent. Kromě toho navrhovala také pro značky, jako je Alberta Ferretti nebo Strenesse. „Moje srdce vždy patřilo Chloé. Stalo se tak ve chvíli, kdy jsem vstoupila do dveří módního domu před 20 lety,“ popsala svou novou pozici návrhářka.

    První kolekci pak hodlá nová kreativní ředitelka představit v lednu příštího roku. O měsíc později bude následovat její kolekce pro podzim 2024, kterou odhalí na Pařížském týdnu módy. „Jsem velice poctěná, že se mohu takové role ujmout a budovat tak vizi Gaby Aghion nebo Karla Lagerfelda,“ popsala Kamali. K jejímu jmenování se vyjádřil také ředitel Chloé Eiccardo Bellini. „Její vize je inspirovaná láskou k této značce,“ vysvětlil.

    Vedení Chloé následuje současný trend. Do vedení zvolilo méně známou ženu

    Nové vedení pak značka Chloé oznámila jen pár dní poté, co podobnou zprávu oznámila také společnost Alexander McQueen. Místo návrhářky Sarah Burton totiž kreativní pozici zaujme Seán McGirr. Obě firmy tak sledují nejnovější trend módního světa. Poslední dobou si totiž společnosti za své vedoucí návrháře vybírají méně známé tváře. Upřednostňují je tak před mnohem slavnějšími osobnostmi. Chloé zase reflektuje debatu o tom, proč ve vedení módních firem není více žen.

    V módním domě Chloé pak v minulosti pracovala spousta známých návrhářů. Patří mezi ně například Martine Sitbon, Stella McCartney, Paulo Melim Andersson, Hannah MacGibbon nebo Natacha Ramsay-Levi. Značka vznikla roku 1952 a je dodnes vnímána jako jedna z klíčových francouzských společností založených v poválečné éře. Patří tak mezi jména jako Yves Saint Laurent nebo Christian Dior.

    Zdroje: WWD, The New York Times, Fashion Network, Instagram, YouTube

    Ovčí kožešina, kůže i kašmír. Materiály, které z maxi kabátů tvoří vaši druhou kůži

    0

    Ačkoliv se jedná o klasickou a typickou část šatníku pro podzim, toto téma nelze v této sezóně opomenout. Stejně rychle jako se mění počasí, tak se mění i módní trendy. Nadcházející podzim a blížící se zima nám přinášejí jasný vzkaz. V naší šatníkové sbírce kabátů nesmí chybět nadčasový design a vysoce kvalitní materiály. Naší hlavní pozornost věnujeme kabátům s maxi střihem, protože právě ty budou naším nejbližším společníkem během celé chladné sezóny.

    Výběr kabátu se zdá jako jednoduchá disciplína, bohužel tomu tak není. Je důležité si uvědomit, že jde o svrchní oděv, kterým zakryjete většinu své postavy, proto nelze tuto situaci podcenit. Stejně jako parfém, i kabát tvoří hlavní složku prvního dojmu. Všechny kousky, které vám dnes předvedeme, jsou dlouhé. A i ti z vás, kteří nedosahují modelkovské výšky a zdánlivě si myslí, že nemohou nosit dlouhé kabáty jsou na omylu. Správně střižený dlouhý kabát sedne všem, stačí si pohrát se správnou obuví, která kabát nejen dotáhne k výšinám, ale dokáže zeštíhlit i protáhnout celou siluetu.

    Vlna a kašmír na prvním místě

    Luxusní, skvěle padnoucí, minimalistické a zároveň výrazné kabáty, splňující všechny trendové požadavky letos předvedla značka The Row. Kolekce nám přinesla nadhled nad kombinací elegance s oversized střihy. Některé modely disponují větším streetovým nádechem, jiné zase zasahují do pařížského chic stylu. Navíc všechny materiály pochází z ověřených zdrojů a kvalita je tu na prvním místě. Pokud se tedy rozhodujete nad kašmírovým či vlněným kabátem, The Row stojí za úžasnou kolekcí, jejíž pořízení alespoň zvažte.

    Foto: The Row

    Leather coat

    Další nepostradatelnou složkou šatníku je i dlouhý kožený kabát. Nejlépe v tmavších barvách. Ať už se vám líbí lesklá či broušená kůže, rozhodně ho pořiďte nyní – je totiž nejvyšší čas. V zimních mrazivých dnes moc nezahřeje, vlivem okolního chladného vzduchu spíše udržuje zimu než teplo. Letošní velice oblíbenou verzí je i kožený kabát na styl trenchcoatu. Obě varianty pořídíte u módního domu Loewe. Při správném pečování vám tyto kousky vydrží celé roky.

    Foto: Loewe

    Shearling coats

    Ano, kabáty ze speciálně upravené ovčí srsti nás budou doprovázet až do jara. Nejen že nás ochrání před mrazem, ale vypadají opravdu honosně. Jde o vhodnou variantu pro všechny, kteří se neradi oblékají do jiných pravých kožešin. S ovcemi, ze kterých tento materiál pochází je zacházeno podle etických norem a nejsou kvůli své kožešině zabíjeny. Luxusní kousky má na kontě značka Khaite, která vytvořila úžasné kabáty, bundy i další kousky v tomto materiálu.

    Foto: Khaite

    „Cherry Makeup“ potvrzuje triumfální vítězství červené jako nejvíc trendy barvy letošního podzimu

    0

    Říjen nás vybízí sáhnout po sytějších a tmavších odstínech nejen v oblečení, ale i v kosmetice. V letošní sezóně mezi nimi vyniká červená ve všech svých podobách. Dokazuje to i nejnovější trend na TikToku přezdívaný „Cherry Makeup“. Do popředí se v něm dostávají opojné burgundy odstíny, které ve výsledku vytvoří sofistikovaný make-up look bez větší námahy. Prozradíme vám, jak se liší od dalších populárních líčení inspirovaných ovocem, a nevynecháme ani klíčové produkty.

    Strawberry Makeup“ vs. „Cherry Makeup“

    V létě s přehledem dominovala Hailey Bieber a její „Strawberry Girl Makeup“. Na první pohled jsou tyto dva trendy možná k nerozeznání. V obou případech je v centru pozornosti červená barva, zejména na rtech, očích a tvářích. Při detailnějším porovnání se však odlišnosti stanou očividnými. Líčení inspirované jahodami je vytvořeno pomocí světlejších odstínů, je svěžejší a vizuálně evokuje lehkost bytí, díky pihám také působí nevinněji, hodí se na léto. Třešňový make-up s tmavšími tóny však přináší více svůdné smyslnosti, dramatičnosti, navozuje styl glamour a femme fatale, zejména pokud jej doplníte očními linkami. „Cherry Makeup“ hlásá převratný odklon od nude líčení a přirozeného vzhledu, zatímco „Strawberry Makeup“ s ním stále sympatizuje.

    @lenkalul

    cherry🍒 VS strawberry🍓 makeup. which side do you like more? 🫶🏼 AD video ib @DANIELLE products i used: cherry side- @Charlotte Tilbury black eye pencil @NARS Cosmetics sheer glow foundation @Huda Beauty faux filter concealer @Kaja Beauty love swipe in call me @maccosmetics lip liner in chestnut @YSL Beauty shine lipstick in 130 strawberry side- @L’Occitane precious enriched emulsion @makeupbymario crystal reflector huda beauty legit lashes mascara @Too Faced nude eye pencil @Benefit Cosmetics UK precisley my brow pencil in 3 & benetint #makeup #cherrymakeup #strawberrymakeup #makeuptutorial #makeuphacks #makeuptransformation #makeuptips #makeupartist

    ♬ sonido original – lyrsae

    Oči ve znamení „Cherry Makeup“

    Pokud stavíte svou interpretaci tohoto virálního make-upu na očích, doporučujeme použít oční stíny zejména v kombinaci s kočičími očními linkami. Paletku s krásnými odstíny ideálními pro tento look má Natasha Denona ve verzi Retro Palette. Pokud vám stačí jeden oční stín, vyzkoušejte ten tekutý od Rare Beauty v odstínu Nearly Berry. Máte-li chuť experimentovat a vyměnit tentokrát klasickou černou linku za červenou, poohlédněte se u Shiseido a jejich tužky Kajal InkArtist v barvě Azuki Red. Nezapomeňte na řasenku nebo si pohrajte s decentními umělými řasami.

    Zdroj: Natasha Denona, Rare Beauty, Shiseido

    Tváře ve znamení „Cherry Makeup“

    Nutností pro toto líčení jsou určitě červené tvářenky! Je vhodné sáhnout po tmavších barvách, ale klíčovým faktorem při výběru by měl být také tón vaší pleti. Doporučujeme ikonickou tvářenku Nars v odstínu Aroused, klasiku Chanel Joues Contraste ve variantě Rouge Profond a krémovou tyčinku Huda Beauty ve verzi Rebel Red.

    Zdroj: NARS Cosmetics, Chanel, Huda Beauty

    Rty ve znamení „Cherry Makeup“

    Tentokrát hrají hlavní roli rty. Inspirovat se můžete nejen samotnými třešňovými odstíny, ale také jejich leskem, proto volte raději lesklé rtěnky než matné. Krásný odstín Pomegranate Berry najdete u rtěnky Fenty Icon od Fenty Beauty. Nelze opomenout ani Yves Saint Laurent a Rouge Pour Couture ve verzi Rouge Muse. Exkluzivní hýčkání rtů nabízí také Guerlain a její Velvet Metal v barvě Noble Burgundy.

    Zdroj: Fenty Beauty, YSL Beauty, Guerlain

    Červená jako módní trend

    Pokud jste i vy podlehli rudému kouzlu a nechcete zůstat jen u líčení, inspirujte se naším průvodcem, jak nosit červenou letos na podzim aneb do kterých módních kousků se vyplatí investovat.

    Zdroje: TikTok, Natasha Denona, Rare Beauty, Shiseido, Nars, Chanel, Huda Beauty, Fenty Beauty, YSL Beauty, Guerlain

    It-bags jako investice: Které modely od Dior se vyplatí?

    0

    Není žádným tajemstvím, že vlastnit kabelku Dior je určitým symbolem exkluzivního statusu, který často přesahuje samotnou módu. Pro mnohé se proto francouzský dům stává počáteční zastávkou při hledání první investice do světa luxusu. Jasnou volbou se zdá být ikona jménem Lady Dior, nicméně značka pravidelně přichází také s novinkami nebo aktualizovanými verzemi klasických modelů, které jsou možná o něco méně masově populární, ale stejně oslnivé.

    Miss Dior

    Miss Dior je čerstvou novinkou minulého měsíce. Dům ji uvedl během pařížského týdne módy, a to přímo v den přehlídky. Momentálně na jejich internetových stránkách probíhá exkluzivní online pre-launch. Jedná se o větší sestru Miss Dior Mini a zatím je dostupná v černé, bílé a růžové barvě. Má nestárnoucí obdélníkový tvar a je vyrobena z jehněčí kůže s použitím ikonického prošívaného vzoru Cannage. Má klopu obohacenou o kultovní D.I.O.R. přívěsek. Uvnitř ukrývá dvě hlavní přihrádky a kapsu na zip. Výrazným prvkem je také kožená horní rukojeť, kterou lze při nošení doplnit odnímatelným řetízkovým popruhem s koženou částí. Kabelka vás v současném předprodejním období vyjde na 86 tisíc korun.

    Zdroj: Dior

    Verdikt?

    Myslíme si, že časem se Miss Dior stane nedílnou součástí kabelkové síně slávy! Kombinace jednoduchého obdélníkového tvaru a designových prvků převzatých od legendární Lady Dior z ní činí snadno nadčasový a na první pohled zamilovatelný kousek. Nabízí také plnohodnotné funkční využití díky rukojeti a odnímatelnému popruhu. Poslouží vám jako kabelka přes rameno, cross-body i do ruky. Má dostatečně velký vnitřní prostor pro všechny nezbytnosti. Zatím jsme ji zahlédli hlavně na nedávné Dior přehlídce pro jaro/léto 2024 u francouzské influencerky Leny Mahfouf nebo u Jisoo z Blackpink.

    Saddle Bag

    Saddle Bag, poprvé uvedená na přehlídce jaro/léto 2000 pod tehdejší taktovkou Johna Galliano, je stále relevantní součástí kabelkové selekce Dior. Pomyslný oficiální souhlas stát se it-bag své doby jí nedal nikdo jiný než Carrie Bradshaw ve třetí sérii seriálu Sex ve městě. Má atypický a jedinečný zaoblený tvar připomínající koňské sedlo. Skvěle padne do ruky nebo na rameno díky hlavnímu koženému řemínku zakončenému po obou stranách písmeny CD. K němu můžeme přidat ještě jeden, který je tenký, nastavitelný a odnímatelný. Dominantou je rovněž visící písmeno D. Kabelka se uzavírá magnetickým páskem a uvnitř má jednu hlavní přihrádku a kapsu na zip. Má mnoho barevných a materiálových variant. Samozřejmostí jsou provedení z telecí kůže, kromě toho najdete i interpretace s legendárními vyšívanými motivy Dior Oblique, Petites Fleurs nebo Plan de Paris. U některých se nabízí také možnost personalizace v podobě přidání iniciál nebo libovolného textu zdarma. Online je k dispozici klasická a mini verze. Černá v základní velikosti stojí 96 tisíc korun.

    Zdroj: Dior

    Verdikt?

    Málokteré modely mají takovou moderní relevanci jako 23 let stará Saddle Bag. Pomalu se stává sběratelským artiklem a na některých re-sell platformách lze najít různé starší speciální edice s cenovkou převyšující 220 tisíc korun. Její ikonický tvar je rozpoznatelný již z dálky. Můžete sáhnout po modernějších verzích, které jsou každou sezónu aktualizovány, nebo si najít originální model z éry Y2K. Během její více než dvacetileté existence jsme ji spatřili všude, avšak nedávno se objevila v ruce Kim Kardashian nebo Romee Strijd.

    Zdroje: Dior, Who What Wear, PurseBlog, Instagram, Farfetch, Vestiaire Collective