Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Svět luxusu se v poslední době potýká s ekonomickými problémy. Čelí totiž především klesající poptávce čínských zákazníků. Mezi nejvíce zasažené značky patří mimo jiné Gucci. Její mateřská společnost Kering totiž oznámila, že její prodeje v Číně se v posledním čtvrtletí zásadně propadly.

    Ekonomická situace v Číně se po světové pandemii nezlepšila tak, jak si luxusní průmysl představoval. Tamní zákazníci totiž neprahnou po módních kouscích a doplňcích tak moc jako dříve. Důvodem je především slabá ekonomika, ale i rostoucí úroveň nezaměstnanosti a krize obchodu s nemovitostmi. Čínští milovníci módy jsou proto mnohem opatrnější ve svých nákupech.

    Některým značkám se ovšem daří hůře než ostatním. Například skupina Kering koncem minulého týdne oznámila, že prodeje společnosti Gucci v prvním čtvrtletí letošního roku zásadně poklesly. Ztratila proto následně devět miliard dolarů ze své tržní hodnoty. Jedná se tedy o velkou ránu, a to především proto, že italská značka stojí asi za polovinou jejích prodejů a více než dvěma třetinami zisků.

    Prozatím ovšem není jasné, jaké důvody stojí za tím, že společnost Gucci v současnosti v Číně tak střádá. Spojitost ale může být mezi nedávnou změnou kreativního ředitele známé italské značky. V jejím čele totiž Alessandra Michele vystřídal loni na podzim návrhář Sabato De Sarno. Jeho návrhy jsou ale oproti těm z dílny jeho předchůdce více mainstreamové. Odpovídají tak trendu tichého luxusu.

    Zákazníci Gucci jsou více citliví. Pečlivě sledují, jaký návrhář značku vede

    Je ovšem příliš brzo na to, abychom dokázali posoudit, jak vítané jsou nové návrhy Gucci v Číně. Teprve nyní totiž do obchodů putují nejnovější kousky z prvních kolekcí Sabata De Sarno. Módní konzultant Mark Liu však pro The Fashion Network prohlásil, že módu nového návrháře mohou zákazníci považovat za méně odlišnou, a tedy výjimečnou. Připomíná totiž jiné společnosti, jako je Valentino, Prada nebo Celine.

    Společnost Gucci má navíc poměrně specifický vztah se svými zákazníky. Více než u ostatních značek totiž pečlivě sledují, kdo ji vede. Jejich touha po produktech se pak liší podle toho, jakého návrháře preferují v čele Gucci. Skupina Kering rovněž minulý týden prohlásila, že prodeje Gucci klesly v posledním čtvrtletí o téměř 20 procent, a to především kvůli výsledkům z asijsko-pacifického regionu.

    Zdroje: The Fashion Network, Business Times, YouTube, X

    Foto:Reuters

    Luxusní značky čelí propadu poptávky v Číně. Trápí především Gucci

    Luxusní hotel Lowell vítá jaro čajovým dýchánkem. Na pomoc si přizval módní dům Dior

    Značka Dior je známá nejen svými dech beroucími návrhy, ale také jedinečnými sety špičkového nádobí. Ve svých jarních čajových dýcháncích je nyní hodlá využít luxusní newyorský hotel Lowell. Zaměří se na kolekci Lily of the Valley, odkazující na oblíbenou květinu Christiana Dior.

    Náboženství jako nesmrtelný zdroj inspirace. Návrhářům nedává spát křesťanství, ani starověká symbolika

    Ačkoliv byste se divili, móda a náboženství si jdou ruku v ruce. Bylo tomu tak ještě několik generací zpět. Církev a jiná náboženská centra určovaly "trendy" takřka ve všem, tedy i v dobovém odívání. V novodobých dějinách jsme ale náboženskou tematiku uchopili zcela jinak. Ukrýváme v ní symboliku, vyjadřujeme skrze ni kontroverzi a vyvoláváme ovace i rozepři. 

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných "terrace" teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.