Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 17

    Trápí vás vrásky ve dvaceti? Řešení vyžaduje pozornost a disciplínu

    0
    vrásky
    vrásky

    První vrásky, jež se do vaší pleti vkradou již ve dvaceti umí překvapit. Pleť, která se ještě nedávno probouzela s ranním jasem, reaguje na životní rytmus, stres i slunce. Každý pohled do zrcadla připomíná, že i mladá kůže má svůj vlastní kalendář. Signály, jež vysílá, bývají jemné, ale přesto přesné. Právě v nich se ukrývá návod, jak s pletí vědomě pracovat již nyní.

    Cesta k hladké pleti nezačíná v ordinaci, ale v každodenní rutině. Vše, co se pokožky dotkne, má vliv na její budoucí vzhled. Správná hydratace, světlo, spánek, ochrana před slunečním zářením. To vše utváří podmínky pro přirozenou pružnost. Každý dotek a pohyb obličeje se zapisuje do pokožky, proto má smysl vnímat pleť jako živý organismus. Když dostává péči s respektem, reaguje klidem i pevností.

    Vrásky jsou odpovědí životního stylu. Největším zrádcem je ovšem slunce

    Vrásky vznikají mimo jiné z opakované mimiky a zátěže životního stylu. Koncentrace, smích, špatná poloha při spánku nebo práce na laptopu v posteli. To všechno mění napětí obličejových svalů. Kůže si pohyb pamatuje a zapisuje ho jako jemné linie. Základem prevence je proto správný životní rytmus. Spánek, hydratace a ochrana před slunečním zářením působí silněji než jakýkoli krém s velkým příslibem.

    Zdroj: Pexels

    Slunce však bývá největší urychlovač stárnutí pleti. UV záření oslabuje kolagen, mění texturu pleti a prohlubuje linky, které vznikly již mimikou. SPF 50 každý den, i v zimě a v interiéru, není rituál pro perfekcionisty, ale základní obranná vrstva. Filtrování modrého světla z obrazovek má také smysl. Kosmetický svět už nabízí dokonce i SPF proti digitálnímu záření.

    Kdy sáhnout po retinolu? Z pomocníka se může stát úhlavní nepřítel

    Retinol je silná „protivrásková“ zbraň, ale vyžaduje přesnost. První kontakt by měl začínat koncentrací do 0,2 procenta, ideálně v kombinaci s hydratačním sérem. Přehnané dávkování nebo denní používání může poškodit bariéru a způsobit pálení, šupiny a mikro záněty. Správný režim znamená aplikaci obden, večer, na suchou pleť a s odstupem od kyselin. Ráno musí následovat SPF, jinak se efekt obrátí proti vám.

    Zdroj: Medik8

    Před zahájením retinolové kúry má smysl posílit rovněž kožní bariéru. Ceramidy, panthenol a squalan připraví vaši pokožku tak, aby aktivní látky snášela lépe. Když pleť zvládá regeneraci, teprve pak má retinol opravdový účinek. Kombinace s niacinamidem zklidňuje možné podráždění a podporuje rovnoměrný tón pleti. Vyvážená rutina je tedy klíč k úspěchu. Síla účinku se rodí z disciplíny, ne z intenzity.

    Vhodnou alternativou v období, kdy je pleť citlivější, bývá bakuchiol. Rostlinný extrakt působí podobně jako retinol, ale bez typických silných reakcí. Pomáhá vyhlazovat texturu, sjednocuje odstín a podporuje syntézu kolagenu. V kombinaci s hyaluronovou kyselinou vytváří pružný film, který zadržuje vodu a zlepšuje elasticitu. Pro dvacátníky je to ideální začátek, než sáhnou po silnějších látkách, jako je zmíněný retinol.

    Botox jako poslední možnost. Než zmrazíte svou mimiku, zvažte alternativy

    Hydratace a výživa určují, jak se pleť bude chovat v budoucnu. Hydratační krémy a kyseliny pracují jako opěrný systém. Masky s kyselinou hyaluronovou, krémy s ceramidy a čistý niacinamid posilují buněčné spoje. Každý typ pleti ale potřebuje jinou hustotu textury. Někdo žádá lehký gel v létě a hutnější emulzi v zimní sezóně. Kůže dostává rytmickou výživu, reaguje stabilním tónem a odvděčí se vám později.

    Zdroj: Pexels

    Invazivní zákroky typu botox proto nejsou řešením, ale možností. Smysl dávají ve chvíli, kdy pleť ztrácí pružnost, ne když teprve hledá balanc. Mezitím existuje celé spektrum účinných, šetrných cest. Mikrojehličkování, radiofrekvence, biorevitalizace s kyselinou hyaluronovou. Tyto metody probouzejí kolagen a zachovávají přirozenost. Prevence totiž není o zmrazení veškerého pohybu, ale kultivaci vitality.

    Péče o pleť ve dvaceti tedy vyžaduje pozornost, nikoli paniku. Každý váš krok se zapisuje do budoucí struktury pleti. Když jí dopřejete pravidelnost, ochranu a vědomé používání aktivních látek, odmění se dlouhodobou stabilitou. Vrátí vám tvář, která nestárne rychle, ale elegantně. Protože skutečný anti-age efekt začíná ve chvíli, kdy pochopíte vlastní kůži, ne když se ji snažíte vší silou opravit.

    Zdroje: Mary Kay, Real Simple, The Mirror, GQ, YouTube, Instagram

    Capri pants překračují hranice šatníků. Vstupují i do pánské módy?

    0
    capri pants H&M
    capri pants H&M

    Zdá se, že jeden z dominantních trendů letošního léta nehodlá ustoupit do pozadí. Capri pants až do nedávna dominovaly především dámským šatníkům. Postupně ale překračují pomyslnou hranici a derou se také na pánskou scénu. Nejčastější je jejich baggy varianta, k vidění jsou ovšem i odvážnější užší siluety. Jde o pokračování trendu, nebo vzestup před pádem?

    Pánské trendy kalhoty již dávno nekopírují jen typické dlouhé baggy Balenciaga siluety. I když se jedná o nadčasový střih, který bude již navždy představovat důležitou kapitolu pánské módy, sem tam ustoupí do pozadí i jiným variacím. V létě se například do popředí vedraly bermuda shorts, ale také co nejkratší varianty sportovních šortek. Vzpomeňte si na pobláznění sociálních sítí stehny Paula Mescal.

    A zdá se, že zkrácené siluety v letních měsících nezůstaly. Je zřejmé, že šortky v sychravých podzimních měsících neobstojí, střední cestu však nabízí populární capri pants. V létě jejich oblibu na dámské módní scéně způsobily především fashion it-girls, jako je Bella Hadid nebo Hailey Bieber. Kalhoty sahající pod kolena, ale stále nad kotníky však začínají prostupně pronikat rovněž na pánskou scénu.

    Zdroj: Off-White

    O nárůstu obliby capri pants reportoval například server GQ, a to s tím že pánské scéně vládnou jejich různorodé střihy. Jelikož se jedná o pánskou verzi trendu, nečekejte klasické obtažené kalhoty připomínající pilates legíny. Místo toho ulicím vládnou baggy střihy, převážně v denim provedení. Pánské capris častěji připomínají spíše prodloužené bermuda shorts nebo klasické kalhoty typu culottes.

    Zdroj: H&M, Levi’s

    Sem tam narazíte také na upnutější varianty, takové střihy ovšem zvládnou nastylizovat jen praví módní experti. Držte se proto spíše volnějších nebo balónových tvarů, jejichž verzi nedávno vynesl i Justin Bieber. Perfektní variantu rostoucího trendu najdete například u Levi’s, jelikož značka nedávno začala prodávat model s názvem 478 Baggy Capris. Rozhodně se ovšem nemusíte držet pouze denimu.

    Volte s rozvahou. Capri pants možná na scéně dlouho nevydrží

    Ať už zvolíte jakoukoli variantu capri pants, doplňte ji o volnou košili, koženou bundu nebo baggy hoodie. Trendy silueta je na světě. Pokud podobný střih kalhot ještě nevlastníte, volte model, který si vás opravdu získá. Popularita capri pants je teprve u svého zrodu, a tak zůstává otázkou, zda se jedná o další vlnu silného trendu, nebo jen krátký vzestup před ultimátním pádem do hlubin módního zapomnění.

    @jabarisandifer Capris were trending in the late 90s early 2000s kinda looked cool to me. Sound off in the comments 🤞🏾 #menswear #mensfashion #styletips #styleinspo ♬ Summer Madness – Kool & The Gang

    Zdroje: GQ, Instagram, TikTok

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    0
    Maria Grazia Chiuri
    Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Vedení Fendi v pondělí potvrdilo spekulace módních expertů. Ti totiž již několik měsíců odhadovali, že do čela proslulé římské značky nastoupí bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri. Trůn u francouzské značky opustila letos v květnu, a tak bylo jen otázkou času, než oznámí svou novou pozici. Ve funkci tak nahradí návrhářku Silvii Venturini Fendi, která ještě do minulého týdne značce šéfovala.

    Po Milánském týdnu módy, kde také představila svou finální kolekci, totiž oznámila, že přestoupí do pozice čestné prezidentky značky. Změny ve vedení Fendi ovšem módní scéna očekávala již od loňského podzimu, kdy designér Kim Jones opustil svou roli kreativního ředitele dámských ready-to-wear, haute couture a kožešinových kolekcí. Maria Grazia Chiuri se pak k Fendi navrátí po téměř 36 letech.

    Zdroj: Fendi

    „K Fendi se navracím se ctí a radostí, s privilegiem toho, že jsem mohla svou kariéru odstartovat pod vedením zakladatelek módního domu, pěti sester,“ okomentovala novinku dle serveru WWD jednašedesátiletá návrhářka. U římské značky započala svou kariéru v roce 1989 a za dobu svého působení pomohla definovat její ikonické doplňky, včetně legendární kabelky Baguette. V roce 1999 však odešla k Valentino.

    Fendi čeká jednotná vláda. První kolekci odhalí Maria Grazia Chiuri v únoru

    U módního domu Valentino zůstala Maria Grazia Chiuri 17 let, přičemž osm let z toho ho vedla, a to spolu s designérem Pierpaolem Piccioli, současným kreativním ředitelem Balenciaga. V roce 2016 však návrhářka odešla k Dior, kde působila jako první žena v pozici ředitelky dámských a haute couture kolekcí, a to po dobu devíti let. Žezlo od ní pak letos na jaře převzal designér Jonathan Anderson.

    Maria Grazia Chiuri tak pomohla napsat důležitou kapitolu Dior, definovanou především feministickými příběhy, ale také komerčnějším přístupem k ikonickým návrhům. Svou první kolekci pro módní dům Fendi představí příští rok v únoru, a to na Milánském týdnu módy. Následovat bude pánská řada v červnu a haute couture v červenci. Fendi tak vstoupí do nové éry, definované jednotnou módní vládou.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Wallpaper, Instagram, YouTube

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    0
    House of Guinness Netflix 2025
    House of Guinness Netflix 2025

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Seriál sleduje osudy čtyř dětí sira Benjamina Guinness, které po jeho smrti musejí rozdělit pivovarnické impérium a vyrovnat se s dědictvím, mocí i vzájemnými rivalitami, to vše na pozadí bouřlivého Dublinu 19. století. Jestli tvůrci netflixovského seriálu House of Guinness něco nechtěli, tak věrnou rekonstrukci minulosti. Znalcům historie možná při sledování nebude úplně dobře, ale vytčený cíl se kreativnímu týmu povedlo splnit na výbornou. Atmosféra seriálu je hutná, místy dusivá, ale zároveň není ani trochu odtažitá.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Černá, nikoli šedá. Barevné spektrum inspiroval samotný Guinness

    Výrazná práce s barvou, texturou a světlem ruší stereotypní obraz „šedé viktoriánské éry“, která se nám automaticky vybaví. Tvůrci v každém dílu originálně zkoumají odstíny černé, z nichž vystupují tóny červené, zelené a zlaté, inspirované samotným legendárním pivem Guinness. Vytvářejí tak prostředí, které je zároveň průmyslové i plné smyslnosti.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Kostýmy se pohybují mezi světem továrny a aristokracie, přičemž každý detail odráží společenské vrstvy a charakter postav. Přístup dává sérii mimořádnou vizuální sílu, místo neživého historického obrazu získáváme současnou interpretaci moci, krásy a identity. Kostýmní a výtvarné týmy vědomě pracují s tím, jak se dnešní pohled promítá do minulosti, což dodává seriálu svébytný charakter.

    Kontroverze jménem Kneecap. Rapeři spojují minulost se současností

    Kromě kostýmů je důležitou složkou seriálu i hudba. Na soundtracku se podíleli výhradně irští hudebníci, a to včetně kontroverzní rapové formace Kneecap. Trojice hudebních revolucionářů si vzala za cíl oživit irštinu a už několik let dokazuje, že rapovat v tomto jazyce může být mimořádně cool. Jejich angažování dokládá, že tvůrcům šlo nejen o maximální autentičnost, ale také o komunikaci minulosti s přítomností.

    Hudba nefunguje ani tak jako kulisa, ale spíše jako další způsob, jak vyjádřit identitu. Přináší do 19. století současnou energii a dává příběhu rytmus, na který se snadno napojíme. Volba kapely Kneecap, která otevřeně pracuje s tématy jazyka, politiky a odporu, tak dokonale zapadá do konceptu seriálu, jenž se nebojí přepsat dějiny moderním jazykem.

    Svět Guinnesse miluje. Iry však pobuřuje překrucování historie

    Jenže právě hrátky s minulostí mnozí irští kritici považují za problém. House of Guinness dle nich překrucuje historii a banalizuje zkušenost Irska s kolonialismem. Vadí jim i to, jak seriál zachází s národními symboly, od přízvuků až po samotnou estetiku. The Irish Times mluví o „ohromující neznalosti toho, kým Anglo-Irové byli“, pro Irish Independent je série jednoduše „šok“. Zatímco britské a americké publikum vnímá House of Guinness jakovizuálně opulentní drama, pro irské diváky zůstává spíše provokací než poctou.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Seriál nese živé dědictví. Potomci rodu pomáhali se scénářem

    Spojení historického seriálu se současností představují potomci slavného rodu, o kterém dílo pojednává. Zúčastnili se i premiéry a byli stejně výrazní jako jejich předchůdci. Někteří z nich se navíc na seriálu podíleli, například Ivana Lowell byla pro scénáristu Stevena Knight dle jeho slov neocenitelným zdrojem informací. Sdílela s ním rodinné příběhy i drobné detaily, jež pomohly vystihnout ducha aristokracie 19. století. Na premiéře se objevily i další členky rodu, Lady Mary Charteris či Daphne Guinness, někdejší múza Karla Lagerfelda.

    Zdroje: RTÉ, Radio Times, Guardian, Netflix Tudum, Tatler, Instagram, YouTube

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    0
    Miu Miu
    Miu Miu

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Poptávka po brožích a charms představuje obraz módního myšlení letošního roku. Spotřebitel sleduje krásu v měřítku několika centimetrů, hledá charakter, vrstvení a osobní tón. Trh reaguje dynamicky. Brože stoupají jako vlna sebevyjádření živená maximalismem a touhou po autenticitě. Luxusní domy i mladé značky rozpoznávají sílu detailu, který oslovuje s nečekanou intenzitou. Každá brož se mění v komunikační médium s vysokou emocionální hodnotou.

    Proč právě brože? Platforma Retailboss hlásí vyšší tržby o stovky procent

    Podle serveru Retailboss vzrostl trh s brožemi a charms za poslední tří měsíce o 207 procent. Takový nárůst vyjadřuje víc než jen prodejní úspěch. Ukazuje proměnu vztahu k luxusu. Spotřebitelé se obracejí k předmětům, které přinášejí okamžitou radost a hmatatelnou krásu. Brož se tedy stává symbolem přítomnosti, ale zároveň gestem, jenž nepotřebuje další kontext ani vysvětlení.

    Zdroj: Alexander McQueen

    Generace Z i mileniálové vnímají brože jako jazyk současného stylu. Skládají je, vrství a kombinují s náladou dne. Každý kus představuje osobní otisk nebo fragment identity, který komunikuje prostřednictvím světla, kovu a fantazie. Brože v prostředí sociálních sítí získávají status ikon. Objevují se v krátkých videích, kolážích a příbězích, kde se stávají okamžitou součástí digitální kultury.

    Retailboss upozorňuje, že drobné produkty vytvářejí strategické spojení se zákazníkem. Tapestry Inc., vlastník Coach a Kate Spade, sází na charms jako na přirozený způsob, jak udržet kontakt v ekonomicky nepříznivé době. Viceprezidentka společnosti Alice Yu je označuje za dostupný luxus a každodenní připomínku stylu i identity. Malý produkt tedy získává velkou hodnotu. Finanční, symbolickou i estetickou.

    Most ikonických kousků a dostupnosti. Brože nesou důležitý ekonomický rozměr

    Na druhé straně ultra luxusní módní domy jako Louis Vuitton, Celine nebo Max Mara vnímají brože jako prostor pro experiment. Prada prezentuje robotický přívěsek u batohu, Gucci zase vážku či figurky zvířat, prodávající se jako drobné objekty touhy. Doplňky nesou rukopis značky v nejčistší podobě. Detail, ironii i řemeslo. V buticích tvoří rytmus mezi ikonickými produkty a slouží jako živý most, lákající k luxusu.

    Zdroj: Max Mara, Celine

    Analytici z Bloomberg Intelligence potvrzují, že brože představují nástroj k udržení publika. Neil Saunders z GlobalData hodnotí tento přístup jako inteligentní evoluci luxusního průmyslu v době ekonomické krize. Malé produkty posilují vztah k značce a zároveň reflektují ekonomickou realitu současného trhu. Detaily se stávají měnou emocí a symbolem moderního luxusu, který má rozměr i perfektní strategii. Brože jsou navíc předmětem zkoumání a dokumentů. Na sociálních sítích o nich najdete nespočet zajímavostí.

    Závěrem lze tedy říct, že brož opět získává své místo v široké módní krajině. Na saku, na kabelce, v účesu či na klopě kabátu. Zaujímá prostor s tichou jistotou. Na přehlídkách extravagantně září na šatech, ale vždy zůstává v roli elegantního gesta. V době, kdy se styl zrychluje, působí brož jako zastavení. Okamžik krásy, který drží pohled a proměňuje obyčejný den v estetický zážitek.

    Zdroje: Retailboss, Business of Fashion, Bloomberg Intelligence, YouTube, Instagram

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    0
    Stella McCartney Spring Summer 2026
    Stella McCartney Spring Summer 2026

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Saúdská Arábie nepatří mezi státy hostící klasické světové týdny módy. Od roku 2023 přesto v Rijádu pořádá vlastní fashion week kombinující inovaci i řemeslnou tradici. Výjimkou není ani letošní rok, jenž přivítá jeho třetí, avšak doposud nejambicióznější edici. Akce totiž poprvé zapojí také světové módní domy. Své návrhy představí po boku lokálních haute couture, streetwear i ready-to-wear kolekcí.

    Vivienne Westwood spolupracuje s lokálními umělci. Stella McCartney nabídne archivní kousky

    Týden módy zahrnující přes 30 runway shows a trvající od 16. do 21. října odstartuje kolekce z dílny Vivienne Westwood. Módní dům tak oslaví svou premiéru na Středním východě. Představit pak hodlá návrhy pro nadcházející jaro a léto, jež odhalil již v Paříži. Doplněné budou ovšem o archivní kousky a exkluzivní řadu vyšívaných haute couture šatů, vytvořených ve spolupráci s lokálními umělci a řemeslníky.

    Zdroj: Vivienne Westwood

    „Jedná se o hmatatelný způsob, jak propagovat lokální tradice skrze mezinárodní perspektivu,“ prohlásil dle serveru NSS Magazine ředitel Vivienne Westwood Carlo D’Amario. „Globálně-lokální koncept je pro nás zásadní, a proto jsme spustili spolupráce na speciálních projektech a shows, jako je právě i tahle,“ doplnil. Značka navíc na svou přehlídku pozvala i téměř 100 studentů z lokálních módních škol.

    Zdroj: Reuters

    Riyadh Fashion Week čeká rovněž slavnostní závěr. Týden zakončí přehlídka z dílny Stelly McCartney. I ona se podívá do Saudské Arábie poprvé. Představí jak kousky z jarní a letní kolekce, tak ty archivní. „Její závazek k udržitelnosti a inovaci reflektuje hodnoty, jež zastáváme, zatímco budujeme zodpovědný a moderní módní ekosystém,“ popsal dle WWD ředitel Saudi Fashion Commission Burak Cakmak.

    Rijád myslí i na menší projekty. Velkolepé runway shows doplní intimní prezentace

    Kromě světových módních domů své nejnovější kolekce v Rijádu představí haute couture značky jako Tima Abid či Atelier Hekayat. Chybět nebude ovšem ani udržitelná ready-to-wear společnost Abadia nebo současný brand Hindamme. Týden módy v Rijádu totiž usiluje jak o zapojení již zavedených jmen, tak teprve začínajících projektů, kterým věnuje prostor v podobě o něco více intimních módních prezentací.

    Zdroje: WWD, Time Out, NSS Magazine, Instagram

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    0
    BHV Marais
    BHV Marais

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Ultra fast fashion řetězec Shein míří do Francie. Začátkem října odhalil své plány na otevření první kamenné prodejny, za jejíž sídlo vybrali jeho zástupci Paříž. Značka se hodlá usídlit v historickém nákupním centru BHV Marais z roku 1856, které sídlí naproti pařížské radnici. Rozhodnutí ovšem vyvolalo silné negativní reakce, a to především ze strany zaměstnanců a značek obývajících slavný obchodní dům.

    Některé společnosti proto v reakci oznámily, že prostory BHV Marais opustí. Shein totiž dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu. Společnost čelí globální kritice kvůli neférové konkurenci založené na byznys modelu, který zneužívá levnou pracovní sílu a znečišťuje životní prostředí. Zástupci obchodního domu i fast fashion řetězce však argumentují snahou přilákat mladé zákazníky.

    Zdroj: Reuters

    „Výběrem Francie pro naši zkušební pobočku uctíváme její klíčovou pozici na módní scéně a vyzdvihujeme jejího ducha kreativity a excelence,“ prohlásil dle serveru France24 výkonný předseda Shein Donald Tang. Společnost hodlá otevřít obchody rovněž v pěti pobočkách Galeries Lafayette. Zástupci Galeries Lafayette už nad lokacemi s jejím jménem kontrolu nemají, s rozhodnutím ovšem nesouhlasí.

    Shein vyšetřuje Evropská komise. Řetězec podezřívá z prodeje nelegálního zboží

    Své rozhořčení v pátek odpoledne vyjádřili rovněž zaměstnanci BHV Marais, kteří zorganizovali protest, a to pod záštitou pěti různých odborů. Nesouhlas s rozhodnutím majitele historického nákupního centra, tedy Société des Grands Magasins (SGM), vyjádřila rovněž starostka Paříže. Vedení obchodního domu přitom čelilo kritice již dříve, a to kvůli zpožděným platbám jednotlivým značkám.

    @sheinfrance_ Ce n'est plus un rêve, c'est réel. Demain, on t'ouvre les portes de notre pop-up parisien. ✨ SHEIN Pop-Up Store Paris 📍 116 Rue de Turenne, 75003 Paris 📅 Du 22 au 28 septembre, de 10 h à 20 h #StyleHuntParis #SHEINinParis #MeetSHEIN #SHEINFORALL ♬ 原聲 – SHEIN France

    Zástupci SGM prohlásili, že je na vině přechod do nového platebního systému a veškeré problémy by měly být brzy vyřešeny. Nákupní centrum přesto bojuje s nedostatkem zboží a odchodem zaměstnanců. Společnost Shein pak čelí investigaci ze strany Evropské komise, a to kvůli podezření z prodeje nelegální produktů. V červenci na ni zase italské a francouzské úřady uvalily pokuty ve výši 191 milionů eur.

    Zdroje: France24, Reuters, Fashion Network, Instagram, TikTok

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    0
    Alaïa SS26
    Alaïa SS26

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Kolekce Alaïa SS26 rozvíjí estetiku koncentrace. Siluety se rodí z geometrie, asymetrie a rytmu. Přetvářejí tělo do plynulého objektu pohybu. Barvy zůstávají vědomě ztišené. Bílá, inkoustová, švestková a černá vibrují hloubkou. Červená dává vzniknout překvapivému kontrastu. Materiály zrcadlí přesvědčení o čistotě konstrukce. Bavlna, hedvábí, kůže. Každý střih má svůj účel a steh svůj směr. V době přebytku Pieter Mulier zvolil redukci jako projev síly.

    Přesnost nade vše. Značka Alaïa opět uvedla přitažlivou kolekci

    V analytickém smyslu je Alaïa SS26 studií rovnováhy. Každý model působí jako experiment mezi stálostí a proměnlivostí. Úvodní bílý oversized top s vysokým límcem, spárovaný s karmínovými návleky pokrytými třásněmi, definuje osu celé kolekce. Ticho kontrastuje s dynamikou. Dialog mezi klidem a energií se stává hlavním motivem následující jarní a letní sezóny. Tvar se mění s každým pohybem těla, ale nikdy neztrácí svou kontrolu.

    Zdroj: Alaïa

    Mulier pracuje s kódy módního domu s chirurgickou jistotou. Pleteniny přiléhají, hedvábí se stáčí, kůže se tvaruje do objemů. Vše směřuje k funkčnímu minimalismu, který se však nikdy neuzavírá do chladu. Alaïa v jeho rukou působí jako živoucí šatník. Dýchá, reaguje, přetváří se. V podobně utvářených konstrukcích se zrcadlí intimní znalost ženské anatomie, vytvořená v módním ateliéru s přesností hodináře.

    Zdroj: Alaïa

    Po technické stránce se kolekce opírá o čtyři základní materiály, z nichž každý představuje jiný výraz vlastní síly. Bavlna do návrhů přináší architektonickou čistotu, hedvábí zase hravě rozptyluje světlo, kůže vytváří potřebnou strukturu a hadí kůže glosuje výsledné téma pohybu. Třásně, plisování a vrstvení fungují jako ozvěny dynamického pohybu. Představují detaily, které proměňují látku v tělo a tělo v tvar.

    Rovnováha mezi maximalismem a minimalismem. Pieter Mulier ví, jak na to

    Balanc kolekce našla nejen mezi klidem a dynamikou. Pohybuje se i mezi tradicí a futurismem. Přiléhavé šaty evokují pavoučí kokon, ze kterého se rodí nový tvar ženskosti. Drapérie a asymetrické šaty se zvedají s větrem, jako by byly v dialogu s okolním prostorem. Každý model odráží touhu po svobodě, jež má disciplínu a směr. Looky však budou perfektně fungovat jen v případě, že si pořídíte kompletní outfit.

    Zajímavé je tedy sledovat, jak se v době vizuálního maximalismu rodí nový druh minimalismu, jenž je ryze emotivní a smyslový. Řada Alaïa SS26 nepracuje s okázalostí, ale s intenzitou jednoduchosti. Každý model zanechává dojem, který pokračuje i po odchodu modelek z přehlídkového mola. Pieter Mulier tak posouvá pojem tichého luxusu z roviny aktuální absence do roviny dechberoucí a nečekané síly.

    Finále přehlídky uzavřely velkorysé sukně asymetrických střihů. Lehkost a vzduch proudily v objemech, rámujících spodní část těla s respektem k ženskosti. Na zrcadlové podlaze sálu se odrážely tváře vážených hostů. Mezi ně usedl Raf Simons, Rianne Van Rompaey či Kaia Gerber. V jejich pohledech se mísil úžas s tichým souhlasem. Značka Alaïa opět potvrdila, že klid může rezonovat hlasitěji než jakýkoli zvuk.

    Zdroje: 10 Magazine, WWD, SHOW Studio, Dazed, Instagram, YouTube

    Loewe a On opět spolupracují. Přináší první společné tenisky Cloudsolo

    0
    Loewe x On
    Loewe x On

    Španělský módní dům Loewe a švýcarská sportovní značka On opět spojily své síly. Pro letošní podzimní a zimní kolekci připravily své první společně navržené tenisky s názvem Cloudsolo. Model spojuje jedinečný přístup k módě a pokročilou inovaci. Jeho cílem je splnit moderní potřeby pohodlí při neustálém pohybu v rušných světových velkoměstech.

    Život v rušných metropolích vyžaduje neustálou připravenost. Nečekané změny v podobě proměn počasí, ale i často nefungující městské dopravy vyžadují stoprocentní pohodlnost. Kombinaci nadčasového stylu a nejmodernější funkčnosti nabízí také nejnovější spolupráce z dílny značek Loewe a On. Známé společnosti vydávají další společnou limitovanou kolekci, tentokrát pro letošní podzim a zimu.

    Ve středu nejnovější řady stojí první model tenisek navržený oběma značkami s názvem Cloudsolo. Jeho design umně mísí umělecké kódy španělského módního domu a nejnovější technologii švýcarské sportovní značky. Patu proto modeluje díl CloudTec, zatímco podrážku podporuje Helion Superfoam a flexibilní odpružení Speedboard. Vše pak propojuje společné logo, stvrzující dlouholeté luxusní partnerství.

    Zdroj: Loewe

    Tenisky jsou dostupné v záplavě neutrálních a výrazných barev, jako je například tyrkysová, oranžová nebo limetkově zelená. Součástí nové řady jsou rovněž nové edice tenisky Cloudtilt, nyní dostupné i v sezónních odstínech Denim Grey a Denim Blue. Inovativní boty navíc doplňuje kolekce slibující cargo kalhoty, funkční outerwear, ale také legíny, sportovní podprsenky nebo trička na denní nošení.

    Funkčnost a pohodlí bez nutnosti kompromisu. To slibuje nový design Loewe x On

    Kampaň doprovází dynamická série fotografií a video, v nichž září taneční skupina MazelFreten. Pod uměleckým vedením Bleunuit a pohybovou instruktáží Ashe Rucker napovídá o nové kolekci vše, co by o ní měl potenciální zákazník vědět. Pohyb zmražený v čase představuje nejen umění, ale rovněž neustálý shon a nutnost flexibility, kterým lze ve velkoměstech jen stěží uniknout.

    Zdroj: Loewe

    O fotografie se tentokrát postaral Ryan McGinley, a to na pozadí Faculty of Fine Arts spadající pod University of La Laguna na Tenerife. Nejnovější řada bude online a v obchodech po celém světě dostupná od 16. října. Společnosti Loewe a On tak opět dokazují, že luxus dokáže zářit i ve formě moderní funkčnosti a inovativního pohodlí, a to bez nutnosti nevítaného stylistického kompromisu.

    Zdroje: Fashion Network, Dscene, On Pressroom, Instagram

    Balenciaga vítá novou éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    0
    Balenciaga SS26
    Balenciaga SS26

    Když Pierpaolo Piccioli poprvé vstoupil do pařížského sídla Balenciagy, zůstal v tichu, které obvykle předchází revoluci. V archivu módního domu strávil tři dny, v nichž se z historie stala hmota a z paměti textura. Tam, mezi záhyby taftu a zvlněnými siluetami, našel novou odpověď na otázku moderní elegance. Jeho debut pro jaro a léto 2026 otevírá kapitolu, jež propojuje čistotu formy s designovou těžkostí. Balenciaga se mění v chrám, kde látka mluví hlasem streetwear současnosti.

    Přehlídku pohostil křížově tvarovaný prostor pařížského sídla, který působil jako architektonické vyznání víry ve střih. První model, tedy dlouhé černé šaty volně splývající od ramen až k zemi, definoval tón celé kolekce. Pierpaolo Piccioli nespoléhá na kontrast, ale na rezonanci. Každý kus je stavbou i emocí, vyváženým gestem mezi technikou a lyrikou. Balenciaga SS26 odhaluje novou kapitolu uvolněné dokonalosti.

    Balenciaga putuje do archivu. Vizuální stránka dostává nový rozměr

    Pierpaolo Piccioli přichází do módního domu Balenciaga v době, kdy se móda znovu učí dýchat barvami. Jeho přístup vychází z úcty k tvaru, z víry v proporce a sílu střihu, která ale stále potřebuje výkřik, aby zanechala svou stopu. Přesně tak, jak to má Balenciaga v DNA. V srdci jeho debutu stojí návrat k fundamentu couture, přetavenému do nové reality. Lehké, pohyblivé a svobodné. Když se první modelky objevily na parketovém molu, vzduch se rozechvěl podobně, jako když se otevře okno po dlouhé zimě.

    Zdroj: Balenciaga

    Kolekce SS26 je postavená na dialogu mezi historií a světlem přítomnosti. Tvar „sack dress“ z roku 1957, zásadní pro Cristóbala Balenciaga, získal novou dimenzi díky technologickému gazaru. Látce, která udržuje objem, ale neváží téměř nic. Siluety se proto pohybují mezi monumentalitou a jemností, mezi strukturou a měkkostí. Vzniká pocit pohybu, který není teatrální, ani konvenční. Spíše působí jako dech, který rozvibruje ticho kolem těla.

    Zdroj: Balenciaga

    Ženskost v hlavní roli. Módní dům dává sbohem oversized mikinám

    Piccioli znovu po desítkách let definuje ženskost značky Balenciaga. Ne jako dekorativní atribut, ale jako sílu, která se projevuje jistotou. Dlouhé sukně z hedvábného materiálu se zvedají s každým krokem a jejich rytmus připomíná šelest závěsů v ateliéru. Na nich stojí topy z lakované kůže, zkrácené přesně na linii žeber, a tuniky s odhalenými zády. Střihy čisté jako dokonalé nákresy. Tělo je zde prostorem, ke kterému šaty nepřimykají, ale spíše kolem něj krouží.

    Barvy vyprávějí příběh o světle. Hloubka černé působí jako půda, z níž vyrůstá lilková fialová, citronová žluť a porcelánově bílá. Peří a plastické květy, kdysi typické pro Piccioliho práci u Valentino, se transformují. Jsou méně okázalé, více duchovní. Ornament se mění v gesto, které světlo zachytí, ale nikdy neuzavře. Návrhy Balenciaga se přibližují realitě města, avšak bez ztráty noblesy. Džínové bermudy kombinované s kabátem s oválnými rameny odkazují na éru Nicolase Ghesquière, zatímco platformové žabky a kožené bombery se zakřiveným lemem přinášejí Piccioliho smysl pro současný rytmus ulice.

    Vrchol přehlídky přinesly balónové šaty z technického hedvábí, které se v prostoru chovaly jako sochy. Samostatné entity, osvobozené od gravitace. V první řadě seděly Penélope Cruz, Meghan Markle a Dua Lipa, tři ženy, které ztělesňují různé generace elegance. Jejich přítomnost působila jako potvrzení toho, co Piccioli již naznačil. Balenciaga se znovu stává domem pro ty, kteří vnímají krásu jako formu intelektu. Kolekce SS26 je proto jedním z nejsilnějších hráčů uplynulého Pařížského týdne módy.

    Zdroje: WWD, L’OFFICIEL, YouTube, Instagram