Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 17

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    0
    Tokyo Fashion Week
    Tokyo Fashion Week

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    Zatímco ulice potvrzovaly pověst Tokia jako líhně street stylu, na molech se nejvíce mluvilo o třech jménech. Značka Hyke se odvrátila od gorpcore a vydala se k moři, společnost Fetico pod vedením Emi Funayama nabídla odvážnou vizi ženské smyslnosti a módní dům Viviano překvapil černobílým obratem k haute couture detailu. Každá z kolekcí rezonovala jinak, dohromady ovšem vytvářely obraz týdne, který působí sebevědomě, současně a nečekaně dospěle.

    Viviano šokuje. Značka představila kolekci, kterou nikdo nečekal

    Návrhy Viviano, opředené zálibou v barvách a objemech, překvapily umírněností. Místo duhy přišla černobílá disciplína. Na mole kráčeli modelové v průhledných materiálech, sakách, vysokých límcích a závojích. Prošívané tvídové svršky a výšivky připomněly řemeslnou pečlivost haute couture z poloviny 20. století. Minimalizovaná paleta umožnila vyniknout konstrukci a krejčovské detaily. Bylo zřejmé, že střihy nepochází z evropských kultur, ale přesto kolekce působila jako zralé zamyšlení nad tím, co z módy zůstává, když odpadnou přebytečné efekty.

    Zdroj: Viviano Studio

    Hyke přenesl fashion week k moři. Nabídl námořnickou estetiku v japonském podání

    Brand Hyke, známý například dlouholetou spoluprací s The North Face, se tentokrát vzdálil od hor a přenesl inspiraci k oceánu. Námořní symboly, pruhy a kotvy doplnily materiály s „dry feel“ efektem, oxfordské směsi či vzdušný mohér. Záměrem nebyla stylová kulisa, ale funkční odpověď na horké japonské léto. Transparentnost a rafinované střihy působily poměrně tradičně, přesto však zůstaly dokonale věrné asijské estetice. Barevná paleta se pak od temně černé přes klasickou námořnickou a khaki posouvala až k svítivě bílé.

    Fetico tradičně otevírá intimní téma. V tom nejlepším slova smyslu

    Společnost Fetico naopak vyzvala k intimnímu dialogu. Kolekce s názvem The Depth of Her čerpala inspiraci z fotografií Iriny Ionesco a umění Rebeccy Horne. Korzety zakomponované v šatech, body s výřezy i krajkové detaily skládaly obraz ženské smyslnosti, jenž není prvoplánový, ale vrstevnatý. Návrhářka Emi Funayama propojila erotiku a eleganci tak, že výsledkem nebyla stylizace do kostýmu, ale autentická výpověď japonského stylu. Módní dům Fetico tím potvrdil pozici značky, která zkoumá velmi intimní oděv v moderním kontextu.

    Zdroj: Rakuten Fashion Week

    Tokyo Fashion Week SS26 se tentokrát prezentoval jako komornější, ale silnější než kdy dřív. Dámské kolekce dominovaly a část pánských značek se držela mimo oficiální program, přesto energie ulic nepolevila. Rekordní teploty nezastavily kreativitu, naopak posílily vrstvení a experimenty s materiály. Tokijský týden módy tím ukázal, že umí slavit 20. výročí od svého založení s lehkostí i vážností, a že nabízí módu, která je odpovědí na současnost.

    Zdroje: SHOWstudio, GQ, Rakuten, Dazed, Instagram

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    0
    Veuve Clicquot x Jacquemus
    Veuve Clicquot x Jacquemus

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    Jemný vánek francouzského venkova, slunce zahánějící i ten nejmenší stín a chladivý pocit právě otevřených bublinek. Přesně to zachycuje nejnovější spolupráce módního domu Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot. Značky spojily síly, aby vzdaly hold nejen svému dědictví, ale rovněž společným zdrojům inspirace, především pak trvající úctě k silným ženám.

    Výsledkem čerstvého partnerství je limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage. Název šampaňského odkazuje na bývalou šéfku značky Barbe-Nicole Clicquot Ponsardin, známou také jako Madame Clicquot. Ta totiž jako jedna z prvních moderních podnikatelek proměnila firmu, založenou již v roce 1772, na počátku 19. století v jeden z nejúspěšnějších luxusních podniků historie.

    Zdroj: Veuve Clicquot

    Veuve Clicquot na její stopu nezapomíná ani dnes a neustále ji považuje za důležitý zdroj inspirace. Úctu k ženám pak sdílí také návrhář Simon Porte Jacquemus. Designér totiž při své tvorbě vychází ze vzpomínek na svou matku Valérii Jacquemus. Tím ale společné prvky značek nekončí, obě sdílí také obsesi se žlutou barvou, symbolizující radost i francouzský venkov nasycený sluncem.

    Jacquemus a Veuve Clicquot hrají na stejnou notu. Prioritizují tradici a exkluzivitu

    Zmíněné charakteristiky obou luxusních společností reflektuje rovněž design limitované edice šampaňského. Lahev je zabalená do bílého lnu odkazujícího na textil děděný po generace, jenž je „pečlivě vyprán, usušený na slunci a provoněný mýdlem z Marseille“. Zároveň se jedná o referenci na starou italskou metodu chlazení alkoholu. Obal zdobí ručně psané elementy z pera Jacquemus.

    Design „je výsledek jednoduchých materiálů, významných gest a příběhů silných žen,“ vysvětlil návrhář. Kromě obalu lahve navrhl chladicí set, na jehož designu se podílela rovněž francouzská kovářka Camille Gras. Jeho výroba ovšem trvá 40 hodin, dostupných je proto jen 50 exkluzivních kusů. Výsledkem spolupráce jsou tedy produkty reflektující kořeny značek, ale rovněž jejich vizi lepších zítřků.

    Zdroje: WWD, Haute Living, Wonderland Magazine, Instagram, YouTube

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    0
    Doja Cat x M.A.C Cosmetics
    Doja Cat x M.A.C Cosmetics

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Beauty svět má novou hvězdnou spolupráci. Zpěvačka Doja Cat se stala novou oficiální tváří značky M.A.C Cosmetics. Partnerství odhalila na uplynulém předávání hudebních ocenění MTV Video Music Awards (VMAs). „Odjakživa jsem byla M.A.C girl a nyní mohu svou lásku k této značce předvést na globálním jevišti,“ okomentovala novou roli dle serveru The Fashion Network zpěvačka.

    Na červeném koberci VMAs vynesla kromě dechberoucího outfitu také rtěnku právě z dílny M.A.C Cosmetics, a to v rudém odstínu s názvem Lady Danger. Ze svého make-up pomocníka si ovšem po nanesení štědré vrstvy s chutí ukousla. Šok přihlížejících však následně uklidnila zpráva, že se jedná pouze o věrnou čokoládovou kopii ikonické rtěnky, a to z dílny cukráře Amauryho Guichon.

    Zdroj: M.A.C Cosmetics

    Ze strany M.A.C Cosmetics tak šlo o poměrně chytrý marketingový tah, protože video s Doja Cat, na kterém rtěnku s chutí ukusuje, následně obletělo sociální sítě. „Make-up je moje barva, moje zbroj, můj způsob vytváření charakterů. A M.A.C vždy zastupoval přesně tento způsob umění a svobody,“ popsala dále zpěvačka. Bližší detaily čerstvé beauty spolupráce pak zatím nejsou známé.

    Mateřská společnost M.A.C bojuje s neveselými výsledky. Spolupráce může být novou nadějí

    „Doja má neohroženou energii, která je autenticky M.A.C,“ prohlásila pak pro změnu globální kreativní ředitelka beauty společnosti Nicola Formichetti. „Jsme nadšení, že s ní můžeme spojit síly a redefinovat i narušit současný beauty prostor,“ doplnila. Kosmetická značka, která vznikla již v roce 1984 v Torontu, má pak za sebou bohatou historii spoluprací na poli hudby, módy, ale také filmu.

    @purebreak

    💄✨ Hier soir aux MTV VMAs 2025, Doja Cat a surpris tout le monde en croquant dans son rouge à lèvres MAC « Lady Danger » sur le tapis rouge. Un geste audacieux, drôle et 100 % Doja… qui annonçait en fait sa nouvelle collaboration mondiale avec MAC Cosmetics ! 😏 #DojaCat #VMAs2025 #LadyDanger #MACCosmetics #VMA #MTV #Abacapress

    ♬ Streets – Doja Cat

    Stejně jako ostatní na poli luxusního průmyslu ale také M.A.C Cosmetics v současnosti bojuje s trvající inflací. Mateřská společnost značky, tedy skupina Estée Lauder, se totiž nadále potýká s neveselými výsledky, a to především na trhu ve Spojených státech amerických a Číně. Zůstává otázkou, zda slavnému make-up brandu viditelnost v podobě nové hvězdné spolupráce pomůže.

    Zdroje: The Fashion Network, Beauty News Daily, M.A.C Cosmetics, Instagram, TikTok

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    0
    Marc Jacobs
    Marc Jacobs

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    Tvorba Marca Jacobs sahá od revolučního grunge stylu pro Perry Ellis přes ikonické éry u Louis Vuitton až po jeho vlastní značku a beauty projekty. Každé období spojuje zjevné riskování, schopnost spojit luxus s popkulturou a umění proměnit přehlídku v barevně explodující zážitek. Jeho kariéra je mozaikou módních i kulturních momentů, které módě vtiskly velmi barevné dějiny. Marc Jacobs tak samozřejmě není pro každého, jeho styl je totiž velmi vytříbený.

    Marc Jacobs uspěl velmi rychle. Jeho tvorba zrcadlila módní touhy přelomu tisíciletí

    Už v mládí se Marc Jacobs pohyboval v prostředí, kde móda rezonovala všude kolem. Jako teenager totiž pracoval v butiku Charivari, který přivážel do New Yorku avantgardní světové značky. Později se zapsal na Parsons School of Design, kde se ukázal jeho talent. První kolekce svetrů získala ocenění CFDA a otevřela mu dveře do módního světa. Ano, tehdy bylo výrazně jednodušší uspět než nyní. Už tehdy bylo ovšem jasné, že jeho cesta povede k vlastní značce i k autentizaci americké estetiky, která je v jeho tvorbě velmi slyšet až dodnes.

    V roce 1992 přišel moment, který odstartoval jeho velkou kariéru. Kolekce pro značku Perry Ellis, inspirovaná energií grunge, šokovala veřejnost a zároveň se stala jedním ze symbolů celé tehdejší dekády. Jacobs na mole představil roztrhané džíny, květinové šaty a vrstvený styling, který přenesl estetiku trendy hudebních klubů na luxusní přehlídková mola. Kritici jej tehdy okamžitě označili za „guru of grunge“ a jeho jméno začalo okamžitě rezonovat po celém světě.

    Zdroj: LVMH

    Návrhář o rok později založil vlastní značku Marc Jacobs a postupně k ní přidal i pánskou kolekci. Jeho práce si brzy získala pozornost skupiny LVMH, která jej v roce 1997 povolala do čela Louis Vuitton. Tam vytvořil historicky první ready-to-wear kolekce a spolupracoval s umělci jako Stephen Sprouse nebo Takashi Murakami. Ikonické kabelky s asijským potiskem či barevným monogramem se staly globálním fenoménem a definovaly image Louis Vuitton na celé dekády dopředu. A jak je vidno, i po opětovném uvedení letošní Murakami kolekce. 

    Zdroj: Louis Vuitton

    Kultovní spolupráce Marca Jacobs s Takashim Murakami v podstatě ohnula směr módního světa. V roce 2003 společně uvedli Monogram Multicolore. Tedy duhový monogram, který vtiskl módnímu domu Louis Vuitton nový, hravý tón. Dvě dekády po svém debutu tento vizuál ožívá v rozsáhlé re-edici pro rok 2025, která navazuje na Jacobsovo dědictví, což potvrzuje jeho nesmazatelnou stopu.

    Jacobs zůstává ikonou módy i v nové době. To pouze potvrzuje jeho důležitost

    Designér na počátku tisíciletí rozšířil své impérium o linii Marc by Marc Jacobs a beauty divizi, díky nimž se jeho estetika dostala k širšímu publiku. Nové butiky se proměnily v magnet pro mladé, méně movité zákazníky a jeho přístup ukázal, že luxusní značka může fungovat v dialogu s popkulturou. Veškeré přehlídky se staly performancemi. Míchal extrémní teatrálnost s intimitou a posouval hranice toho, jak má módní show vypadat. O jejich nadčasovosti si však udělejte obrázek sami. Ve své kariéře se pak setkal snad s každou dobově oblíbenou celebritou. My si dovolujeme zvýraznit například retro fotografie s Britney Spears a Jennifer Lopez.

    Zdroj: Marc Jacobs

    Nejnovější kapitolou jeho tvorby je pak dokument Marc by Sofia, z dílny režisérky Sofie Coppola, který měl premiéru na letošním Benátském filmovém festivalu. Film zachycuje Jacobsovu práci na kolekci jaro 2024, a to od příprav v ateliéru až po intimní vzpomínky a okamžiky nejistoty. Publikum tak dostává jedinečný vhled do jeho světa, kde se prolíná disciplína s módní hrou. Coppola i Jacobs tím společně vytvářejí portrét návrháře, jenž skutečně stojí za to zhlédnout.

    Zdroj: LVMH | Sofie Cappola, Marc Jacobs

    Marc Jacobs ale zůstává ikonou i sám o sobě. V posledních měsících oblétly sociální sítě videa a fotografie, ve kterých vkusně zakomponoval trend přívěsků Labubu na své Birkin bags. Dle naší redakce jde v podstatě o jedinou cool interpretaci tohoto trendu, protože k Jacobsově image opravdu sedí. Stejně tak je průkopníkem LGBTQI+ témat a nebojí se například výrazných dlouhých nehtů, které by klidně mohl měřit s rapperkou Cardi B. Pokud vás zajímá více ze stop módních ikon, přečtěte si další nesmazatelnou stopu v podání Rafa Simons.

    Zdroje: L’OFFICIEL, WWD, New York Times, Daily Mail, Instagram, YouTube

    Protest na Pařížské není na místě. Móda za nespokojenost mladých nemůže

    0
    Pařížská ulice
    Pařížská ulice

    Skupina MayDay minulý týden v Pařížské ulici uspořádala protest proti luxusu. Její členové se oblékli do bílých kukel a trik tvořících nápis „useless“. Odkazovali na to, že drahé oblečení odvádí pozornost od důležitějších hodnot. Argument však působí prázdně, protože pravá příčina tlaku na mladé lidi pramení odjinud. Luxusní butiky v tomto kontextu plní spíše roli kulisy, než aby představovaly zdroje problému.

    Vysoká móda, proti které skupina MayDay protestovala minulý týden na Pařížské ulici, představuje více než symbol statusu. Každý model vzniká z vizí, jež propojuje tradici s inovací a posouvá estetiku odvětví. Luxusní domy fungují jako ateliéry kreativity, kde se rodí siluety a materiály, formující budoucnost módy. Sféra vyjadřuje kulturní dědictví, příběhy a odvahu experimentovat. Luxusní ulice slouží jako galerie, v níž se mísí historie, současnost i vize dalších dekád.

    Protest falešně obvinil módu. Skutečný problém je skrytý jinde

    Protest proti „high fashion“ zní poutavě, protože dokáže rychle vzbudit emoce. Jenže místo hledání pravých příčin frustrace se pozornost stáčí k viditelné fasádě. K logům, butikům a kabelkám. Problém přitom pramení z mnohem hlubších zdrojů. Současná generace vyrůstá v prostředí, kde tlak na výkon, úspěch a sebevědomí rezonuje na každém kroku. Sociální sítě nastavují křivé zrcadlo, které vnucuje představu, že štěstí lze snadno koupit. Luxusní značky se pak stávají snadným terčem, ačkoliv často samy odrážejí zcela odlišné hodnoty.

    „Mladí lidé dnes vnímají high fashion značky jako symbol statusu, úspěchu a štěstí,“ prohlásila skupina MayDay. High fashion však představuje spíše laboratoř kreativity. Stačí se podívat na kolekce, kde návrháři přetvářejí tradiční střihy, experimentují s materiály a nastavují směr módní scéně. Luxus se nestává překážkou, ale zdrojem inspirace, který dokáže proměnit vnímání estetiky od fast fashion až po nezávislé návrháře. Redukovat jeho význam na status symbolu ignoruje to podstatné. Tradiční řemeslo, kreativní význam a kvalitní materiály.

    Vinu nesou obrazovky telefonů. Frustraci prodávají sociální sítě

    Neznamená to, že luxusní průmysl nenese žádnou vinu. Zpovídat se musí z dopadů na životní prostředí či nedostatečně spravedlivých pracovních podmínek. Skutečné jádro problémů mladé generace však najdeme v psychickém tlaku, jenž pramení z digitálního prostředí. Neustálé porovnávání s ostatními generuje pocit nedostatečnosti a vytváří dojem, že bez určitého životního stylu nelze uspět. V tom tkví zdroj frustrace mladých lidí, nikoli ve výlohách butiků. Ty pouze odrážejí sny a inspirace, které tu byly vždy, jen je dnešní doba silně posílila a zrychlila.

    Zdroj: Pexels

    Odpovědí proto není protest proti Pařížské ulici, ale schopnost pracovat s vlastní identitou mimo tlak nemilostných algoritmů. Luxusní značky se nepokoušejí diktovat lidem, jak mají žít, nýbrž přinášejí jedinečný produkt, který oslovuje ty, kdo hledají výjimečnost a kvalitu. Módní dům představuje kontinuitu, příběh a umění, které se zrcadlí v látkách i střizích. Nedávný protest proti luxusu proto působí spíše jako nepochopení toho, kde se skutečně odehrává drama dnešní generace. Možná právě tam, kde svítí obrazovka telefonu uprostřed noci.

    Zdroje: Instagram, YouTube, Refresher

    Na Větrné hůrce čeká nová adaptace. První ukázky rozdělují internet

    0
    Wuthering Heights
    Wuthering Heights

    První útržky očekávané nové adaptace románu Na větrné hůrce vyvolaly v divácích rozporuplné reakce. Režisérka Emerald Fennell totiž pojala snímek ve svém klasickém stylu. Oproti předloze má tedy o dost více sexuální ráz. Fanoušky knihy pobouřily nejen odvážné záběry, ale také kontroverzní obsazení. To vše podtrhl soundtrack z dílny Charli XCX.

    Nejnovější filmové ztvárnění klasického románu z pera Emily Brontë již nyní vyvolává rozporuplné reakce. Snímek by měl do kin po celém světě doputovat na Valentýna příštího roku. Minulý týden však na sociální sítě dorazily jeho první ukázky, včetně traileru. Diváky šokovalo hned několik aspektů adaptace, na prvním místě však stojí sexuální náboj filmu, který se s knihou značně rozchází.

    Zatímco psaný příběh staví spíše na romantice, zdá se, že jeho filmová podoba v podání Emerald Fennell nešetří erotickým napětím. Režisérka vyhrála v minulosti Oscara za scénář k filmu Promising Young Woman. Navzdory prvotním kritikám získala srdce diváků také snímkem Saltburn. Sexuální náboj ukázek však není jediným důvodem kritiky. Fanoušci knihy mají problém rovněž s obsazením.

    Zdroj: Profimedia

    Postavu Catherine ztvární Margot Robbie, která je dvakrát starší než dospívající dívka z knihy. Role Heathcliffa se zase chopí Jacob Elordi. Právě on je pak terčem většiny kritiky, jelikož jeho postava byla v románu často popisovaná jako „tmavší pleti“, byť etnicitu Heathcliffa autorka nikdy přesně nepopsala. Fanouškům Na Větrné hůrce se tak nelíbí, že režisérka za herce vybrala někoho, kdo je bílý.

    Klasika s nádechem ironie. Nová adaptace Na Větrné hůrce se nebere moc vážně

    Diváci, kteří film zhlédli při příležitosti testovacího promítání pak snímek popsali jako „agresivně provokující a příliš drsný“. Rychle rostoucí pochybnosti o věrohodné adaptaci podtrhla rovněž kampaň, která odhalila nápisy typu „Drive Me Mad“. Otázky vyvolala také píseň Charli XCX Everything is Romantic, která doplnila trailer. Další skladby populární zpěvačky se objeví i v samotném filmu.

    Výsledkem jsou tedy pochybnosti, které novou adaptaci Na Větrné hůrce obklopují již několik měsíců před jejím vydáním. Někteří ovšem upozorňují na to, že režisérka nikdy neslibovala věrnou adaptaci. Ostatně uvozovky v názvu filmu samy upozorňují na jakousi ironii. Jiní však přesto argumentují, že pokud se tvůrci snímku nechtěli držet knihy, mohli vytvořit vlastní originální příběh. Nezbývá tedy, než si na novou variantu románu počkat a udělat si vlastní názor.

    Zdroje: The Guardian, Screen Rant, Forbes, Instagram, YouTube

    To nejlepší z Benátek. Na jaké filmy se můžete těšit tentokrát?

    0
    Emma Stone, "Bugonia" (2025),Image: 1034398209, License: Rights-managed, Restrictions: For Editorial Use Only, Model Release: no, Pictured: Emma Stone, Credit line: Atsushi Nishijima/Focus Features / Hollywood Archive / Profimedia

    Mezinárodní filmový festival v Benátkách letos oslavil svůj 82. ročník. Někteří kritici sice označují letošní filmový line-up za spíše slabší, i tentokrát se ovšem na plátnech objevilo několik snímků, které vyvolaly silné emoce a získaly si publikum. Vybrali jsme pět filmů, které by vám v následujících měsících rozhodně neměly uniknout. Od politicky naléhavého dokumentu přes černou satiru až po gotický velkofilm.

    Mezinárodní filmový festival v Benátkách letos oslavil svůj 82. ročník. Jeho nabídka tentokrát mezi kritiky vyvolala smíšené reakce. Někteří totiž vidí jeho line-up jako jeden z nejslabších za poslední roky. Podobné soudy je ovšem potřeba brát s rezervou, protože dějiny kinematografie už mnohokrát ukázaly, že zprvu podceňované snímky se později staly u běžných diváků favority.

    Festival tak přesto přinesl očekávané premiéry i několik překvapení. Ačkoliv ne všechny snímky naplnily vysoká očekávání kritiků, některé se staly žhavými favority, na jejichž zhlédnutí se už těší diváci po celém světě. Jaké to jsou?

    Film, který dojal Benátky. The Voice of Hind Rajab získal Stříbrného lva

    Jedním z filmů, který v publiku výrazně rezonoval, je The Voice of Hind Rajab od tuniské režisérky Kaouther Ben Hania. Snímek vypráví tragickou událost z roku 2024, kdy izraelská armáda zabila šestiletou Palestinku Hind Rajab.

    Zdroj: La Biennale di Venezia

    Příběh se odehrává v call centru Červeného půlměsíce, kam dorazily zoufalé prosby o pomoc. Režisérka s dovolením rodin využila autentické záznamy oběti i pracovníků záchranné služby, kteří byli rovněž zabiti. Film je tak napůl hraný a napůl dokumentární. The Voice of Hind Rajab zachycuje bezmoc i brutální krutost. Snímek si z Benátek odnesl Stříbrného lva, tedy Velkou cenu poroty.

    Svět, kde práce určuje lidskou hodnotu. No Other Choice zachytil krutou logiku kapitalismu

    Film No Other Choice z dílny korejského režiséra Parka Chan-wooka opět přináší jeho typickou perfektní kombinaci surrealismu a černé satiry. Hlavním hrdinou je tentokrát zdánlivě spokojený otec rodiny, jehož život se ovšem ve skutečnosti hroutí po ztrátě dlouholetého zaměstnání v papírně.

    Postava zjišťuje, že šance na novou práci jsou mizivé kvůli konsolidaci oboru, rozhodne se proto radikálně odstranit nejbližší konkurenty. Park Chan-wook tím upozorňuje na krutou logiku kapitalismu, v němž lidskou hodnotu určuje zaměstnání. Ukazuje absurditu systému, kde se boj o práci stává otázkou života a smrti.

    Jednoduchost skrývající krásu i bolest. Film Father Mother Sister Brother získal Zlatého lva

    Film režiséra Jima Jarmusch s názvem Father Mother Sister Brother získal letos v Benátkách ocenění Zlatého lva. Snímek působí na první pohled až příliš jednoduše, přesto má velkou emocionální sílu. Zobrazuje tři setkání mezi rodiči a jejich dětmi v různých časových obdobích.

    Zdroj: La Biennale di Venezia

    Ačkoliv jde o emocionálně náročnou strukturu, Jarmusch nechce vyvolávat pouze smutek. V jeho prostém vyprávění zaznívá připomínka, že se nikdy úplně nepoznáme ani s těmi, kteří jsou nám nejbližší. Právě v této myšlence se podle kritiků skrývá bolest i krása.

    Jacob Elordi jako monstrum. Goticky laděný Frankenstein rozděluje kritiky

    Film Frankenstein od režiséra Guillerma del Toro patří k nejočekávanějším snímkům letošního roku. Tvůrce si plní dlouholetý sen a konečně přináší adaptaci klasického románu Mary Shelley. V hlavních rolích goticky laděného filmu se představí Oscar Isaac jako doktor Frankenstein a Jacob Elordi coby monstrum.

    Del Toro se snímek snažil natáčet co nejvíce v reálných kulisách a s minimem digitálních efektů, aby dosáhl opravdu autentické atmosféry. Výsledkem je více než dvouapůlhodinové drama, které tematizuje otázku, co vlastně ve skutečnosti znamená být člověkem.

    Zdroj: La Biennale di Venezia

    Přijetí kritiků bylo ovšem rozpolcené. Oceňován je však zejména výkon Jacoba Elordi a režisérova schopnost vzbudit v divácích soucit s monstrem. Del Toro zdůrazňuje, že film je obhajobou lidské nedokonalosti a mnohovrstevnatosti.

    Je Emma Stone mimozemšťankou? Na to odpoví konspirační sci-fi Bugonia

    Kdykoli se režisér Yorgos Lanthimos spojí s herečkou Emmou Stone, je to filmová událost. Bugonia je černá sci-fi komedie. Jesse Plemons hraje muže posedlého konspiracemi, který spolu s bratrancem, ztvárněným Aidanem Delbis, unese Emmu Stone, jež hraje šéfku farmaceutické firmy, protože je přesvědčen, že je mimozemšťanka.

    @mtvuk Emma Stone stars as a CEO abducted by conspiracy theorists in Yorgos Lanthimos’s Bugonia 👀 #emmastone #jesseplemons #yorgoslanthimos #bugonia #mtvmovies ♬ original sound – mtvuk

    Ačkoliv dle prvotních reakcí film Bugonia pravděpodobně nenaváže na úspěchy předešlých snímků režiséra, jako je The Favourite nebo Poor Things, fanouškům nabídne to, co chtějí vidět. Tedy skvělé herecké výkony, černý humor a občasnou brutalitu.

    Zdroje: AP News, Rotten Tomatoes, Vulture, BBC, Instagram, TikTok

    Móda v kostce: Naomi Campbell tančí v Pucci a Tilda Swinton má vlastní výstavu

    0
    Naomi Campbell Pucci
    Naomi Campbell Pucci

    Pucci naverboval supermodelku Naomi Campbell, která roztančila jeho podzimní řadu. Značka Boucheron zase za svou tvář zvolila herečku Daisy Edgar Jones. Eye Filmmuseum v Amsterdamu chystá výstavu o Tildě Swinton a La Galerie Dior pro změnu odhalí exhibici s Azzedine Alaïa Foundation. Stella McCartney pak spolupracuje s Jeffem Koons.

    Boucheron má novou ambasadorku. Za svou tvář zvolil Daisy Edgar Jones

    Herečka Daisy Edgar Jones, známá především ze seriálu Normal People, má novou roli. Stala se oficiální ambasadorkou francouzského šperkařského domu Boucheron. „Je pro mě inspirující vidět dvě vizionářské ženy, Hélène Poulit-Duquesne a Claire Choisne, v čele značky,“ prohlásila herečka o své pozici. Mezi její první projekty bude patřit vánoční kampaň, jež Boucheron odhalí v listopadu.

    Stella McCartney spojila síly s Jeffem Koons. Vydávají „mokré“ tričko

    Návrhářka Stella McCartney uvedla jeden z nejvýraznějších kousků, které odhalila již ve své resort kolekci pro rok 2026. Jedná se o tričko s potiskem, na kterém spolupracovala s umělcem Jeffem Koons. Nese nápis „slippery when wet“, v překladu tedy „kluzký, když je mokrý“. „Řada je inspirovaná pocitem toho, že jste svobodní, sebevědomí a naživu,“ okomentovala designérka resort návrhy.

    Zdroj: Stella McCartney

    Dior spojí síly s Azzedine Alaïa. V La Galerie Dior představí jedinečnou výstavu

    La Galerie Dior chystá exkluzivní výstavu. Jednat se má o první exhibici, na které spolupracuje společně s Azzedine Alaïa Foundation. V jejím centru budou totiž stát vintage návrhy z dílny Dior, které Alaïa ukrýval ve své rozsáhle sbírce. Designér za svůj život nasbíral na 600 takových kousků. Většinu z nich navrhl samotný Christian Dior. Výstava odstartuje 20. listopadu a potrvá do 3. května.

    Tilda Swinton má vlastní výstavu. V Amsterdamu ji poctí Eye Filmmuseum

    Amsterdam přivítá výstavu o proslulé herečce Tildě Swinton. Od 28. září do 8. února ji pohostí tamní Eye Filmmuseum. Součástí exhibice pak nebudou pouze kousky spojené s hereččinou kariérou nebo dětstvím, ale také řada promítání, performancí a diskuzí. Samotná Tilda Swinton má na výstavu dorazit každý měsíc. Při svých návštěvách hodlá živě interagovat s jednotlivými předměty.

    Zdroj: Eye Filmmuseum

    Naomi Campbell roztančila Pucci. Oblékla jeho podzimní kolekci

    Módní značky v posledních dnech jedna po druhé zveřejňují své podzimní kampaně. Výjimkou není ani společnost Pucci, která si tentokrát přizvala na pomoc supermodelku Naomi Campbell. „Myslím si, že perfektně ztělesňuje tuhle řadu, jelikož ta nabízí jakýsi třpytivý „diva“ dojem,“ popsala kreativní ředitelka Pucci Camille Miceli. V srdci kolekce stojí spletitý print připomínající labyrint.

    Zdroje: WWD, Dazed, DSCENE Magazine, Instagram, YouTube

    Maximalismus pronikl i do interiérů. Na scénu vrací Art Deco

    0
    Art Deco
    Art Deco

    Nedávný report platformy Pinterest potvrdil, že maximalismus ovládá rovněž trendy na poli interiérového designu. Odhalil totiž nárůst vyhledávání inspirace spojené se stylem Art Deco. Hluboké barvy, bohaté textury a symetrické tvary, to vše bude definovat podzimní domácnosti. Není přitom třeba velkých renovací, stačí jen pár jednoduchých úprav.

    Minimalistické a uhlazené interiéry střídají maximalismem prosycené prostory. Trend letošního roku potvrdil rovněž nedávný report sociální sítě Pinterest. Ta totiž ve své předpovědi podzimních trendů odhalila, že narůstá zájem o interiéry inspirované stylem Art Deco. Koncept z 20. a 30. let minulého století nabízí hluboké odstíny, výrazné zlaté detaily, ostré geometrické linie i různé textury.

    Zdroj: Pexels

    Ostré linie a bohaté textury vybalancujte. Moderní podoba Art Deco žádá rovnováhu

    Art Deco definuje především jistá dávka dramatičnosti, ale také symetrie. Využívá geometrických struktur a tvarů, které propojuje v sourodé celky. Nezáleží na tom, zda se se jedná o ornamenty na koberci nebo umně tvarovanou lampu. To vše podtrhuje bohatost v podobě sametu, zlatého rámování nebo lesklých povrchů. Letošní interiéry ovšem dobývá modernější podoba Art Deco.

    Zdroj: Ikea, Kave Home

    Neznamená to tedy, že musíte svůj obývací pokoj nutně proměnit v set filmu Velký Gatsby. Samozřejmě záleží na vašem vkusu a na tom, do jaké míry hodláte maximalismus vpustit do svých dveří. Pokud ale neplánujete renovaci, stačí pár drobných změn. Častým Art Deco doplňkem jsou například zrcadla, která svým tvarem perfektně odrážejí zmíněnou symetrii. Skvěle funguje i jejich zlatý rám.

    Zdroj: Höffner, Rugvista

    Samet zase do interiéru snadno zapracujete pomocí polštářů v odstínech smaragdové nebo burgundy. Slušet ale bude i křeslu s jemnými zlatými detaily. Geometrické prvky lze jednoduše zakomponovat také pomocí koberců. Výraznější prvky nezapomeňte vybalancovat neutrálními barvami nebo oblými tvary. Jinak riskujete, že vytvoříte až příliš strukturovaný a uměle působící interiér.

    Zdroj: Furendi, Mysalights

    Art Deco podtrhnou vintage kousky. Dodají mu nádech historie

    Spolu s maximalismem se na scénu vrací rovněž nostalgie. Platforma Pinterest zveřejnila, že uživatelé vyhledávali klíčová slova jako „art deco interior 1920s vintage“ či „art deco vintage“. Předtím, než nakoupíte nové kousky, se proto nezapomeňte porozhlédnout na blešácích nebo stránkách s nábytkem „z druhé ruky“. Právě nádech historie dodá interiéru chybějící dílek výsledné skládačky.

    @vmd_studio Abundance and character 🪐 #artdeco #interiordesign #designtok #interiordesigner #homeinspo #interior #homedecor #homerenovation #arttok ♬ Ok I Like It – Milky Chance

    Zdroje: Martha Stewart, Apartment Therapy, Stylist, TikTok

    Pánské must-haves na podzim 2025. Vede nadčasová klasika

    0
    loewe leather podzim 2025 men must-haves
    loewe leather podzim 2025 men must-haves

    Pánové, přichází podzim a s ním i čas posunout své outfity na vyšší úroveň. Letošní sezóna přináší styl, který je uvolněný, ale přitom promyšlený až do posledního detailu. Do hry se vrací nadčasové ikonické kousky v moderním pojetí, se kterými zazáříte. Připravili jsme pro vás proto seznam klíčových podzimních must-haves, jež zajistí, že budete vypadat sebevědomě a trendy při každé příležitosti.

    Podzimní móda nemusí znamenat kompletní výměnu šatníku, ale spíš chytré doplnění několika klíčových kousků, které dokážou snadno povznést výsledný outfit na novou úroveň. Podívejme se proto na ty nejvíce ikonické must-haves, bez kterých se letošní podzim rozhodně neobejdete.

    Podzimní upgrade, co vás vrátí do roku 2005. Štafetu přebírají rugby košile

    Jak ukázalo letošní léto, tajemství, jak vypadat skvěle, spočívá v pruhovaném polo triku. Na podzim proto přirozeně přebírají štafetu pruhované rugby košile, které nás vrací do roku 2005. Jsou teplejší verzí letního polo trička. Jejich klíčovými prvky jsou bílý límeček, široké pruhy a pevná bavlna.

    Zdroj: Ralph Lauren

    Rugby košile zapadají do klasického Heritage Prep stylu a zároveň přinášejí univerzitní atmosféru. Podle Google Trends byly naposledy populární v první dekádě 21. století, jejich návrat je ovšem patrný už od loňského jara. Nejvíce ikonické modely najdete buď u značky Ralph Lauren, nebo zapomenuté ve skříni vašeho otce.

    Čím volnější, tím víc cool. Mezi podzimními must-haves nechybí raw denim jeans

    Nejstylovější způsob, jak letošní podzim nosit džíny, ukrývá raw denim, tedy džínovina, která nebyla předem praná, ani chemicky ošetřená. Hutné, tmavé a neseprané džíny působí luxusně a autenticky.

    Trendy je flared, wide-leg, barrel-leg a bootcut střih, od retro až po moderní minimalistické provedení. Ačkoliv módní svět pomalu, ale jistě začíná vítat zpět skinny jeans, letos na podzim v pánské módě zatím stále platí: čím volnější, tím víc cool.

    Široké raw denim džíny se navíc dají kombinovat téměř se vším. Skvěle vypadají s oversized sakem, koženou bundou i kabátem či pláštěm. Pokud outfitu dodáte loafers nebo tabi shoes, máte vyhráno. Náš tajný tip? Ohrnout spodní lem džínů pro nenápadný a stylový detail.

    Co spojuje současné nejžhavější celebrity? Kousek, co jen tak nezmizí

    Dalším kouskem, který by ve vašem šatníku letošní podzim rozhodně neměl chybět, je kvalitní kožená bunda. Jde o kus oblečení, který momentálně spojuje všechny nejstylovější muže Hollywoodu, jako například Jacoba Elordiho nebo Harrise Dickinsona.

    Zdroj: Loewe, Mr Porter

    Kožená bunda dodá outfitu luxusní nádech a vy se v ní budete cítit jako filmová hvězda. Doporučujeme klasický střih končící v pase, který opticky protáhne nohy. Kožené bundy nikdy úplně nezmizí, občas se ale objevují více a jindy méně. Díky tomu jsou sázkou na jistotu, protože jejich relevance je a bude zaručená.

    Must-have obuv na podzim 2025? Bezpochyby nadčasové loafers

    Pánové, další nezbytností vašeho šatníku na letošní podzim jsou klasické loafers. Kombinují eleganci s ležérní nonšalantností a šarmem, přičemž představují nadčasovou a luxusní obuv, která obstojí v každém období.

    @styotv How to style loafers #mensstyle #mensoutfits #mensoutfitideas #mensfashion2025 #mensfashiontrends #mensloafers #loafers #loafersshoes ♬ original sound – Styo

    Díky jednoduchému slip-on střihu zůstávají univerzální, ale zároveň se neustále vyvíjejí. Designéři pracují s novými barvami i materiály. Luxusní značky jako Dior, Louis Vuitton či Ferragamo dokazují, že loafers nejsou jen klasika, ale i stylová volnočasová bota, která skvěle funguje v ležérních i formálnějších kombinacích.

    Zdroje: GQ, Man of many, Denim Hunters, Marie Claire, Instagram, TikTok