Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 18

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    0
    Wes Anderson
    Wes Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Doby předvídatelných kampaní jsou již dávno za námi. Značky v současnosti míří na emoce zákazníků, čímž usilují o autenticitu, která prodává. Zatímco některé brandy využívají realistickou estetiku a zveřejňují fotografie nafocené na iPhone, další se vydávají přesně opačným směrem. Vypravují se totiž do světa filmu, jenž „obyčejnou“ módní reklamu promění v jedinečný umělecký zážitek.

    Do skupiny podobných společností patří také Montblanc. Luxusní značka totiž ve čtvrtek vydala kampaň, na které spolupracovala s ikonickým režisérem Wesem Anderson. Ten pro ni vytvořil krátký film s názvem Let’s Write. Zapojil do něj rovněž své oblíbené herce, Ruperta Friend, Michaela Cera či Warise Ahluwalia. Ti si zahráli excentrické horolezce směřující k fiktivní Montblanc knihovně v horách.

    Zdroj: Montblanc

    O produkci se pak postarala další uznávaná osobnost, tedy Roman Coppola. Kostýmů se pro změnu ujala Milena Canonero. Krátký snímek umělecky propojuje typický svět Andersona s produkty známé značky. Objevují se v něm proto luxusní hodinky, klasické psací potřeby a nespočet kožených výrobků. Chybět nesměla ani propiska Scribbler, tedy vlastní design Wese Anderson.

    Kampaň Montblanc přichází v pravý čas. Do kin míří nový snímek Andersona

    „Andersonův styl popírá tradiční chápání luxusního vyprávění,“ vyjádřila se dle serveru WWD ke kampani ředitelka komunikace Montblanc Stephanie Radl. „Našli jsem perfektního vypravěče,“ prohlásil zase umělecký ředitel značky Marco Tomasetta. Krátký film je pak doplněný rovněž o související fotografie, o které se postaral Charlie Gray. Na nich se objevují další úspěšní herci a herečky.

    Patří mezi ně například německý herec Daniel Brühl nebo americká herečka Joey King. „Montblanc se stal pódiem pro nespoutanou představivost a hravou absurditu,“ okomentovali dále kampaň zástupci značky. Reklamu pak načasovali zcela perfektně, jelikož kina po celém světě v současnosti vítají nejnovější snímek z dílny slavného režiséra Wese Anderson, tedy The Phoenician Scheme.

    Zdroje: WWD, Instagram, YouTube

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    0
    Harry Potter
    Harry Potter

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Kontroverzní Harry Potter seriál nabývá reálnějších obrysů. Fanoušci kouzelnického světa získali poprvé od roku 2023, kdy byl odvážný projekt oznámen, bližší informace o castingu hlavního tria. V roli Harryho spatříme Dominica McLaughlin, zatímco Rona ztvární Alastair Stout a Hermionu Arabella Stanton. Fanoušci se však ve svých názorech na nové herce výrazně rozcházejí.

    Až příliš dobře si totiž pamatují casting filmů, které si získaly srdce většiny fanoušků Harryho Pottera. Natáčení seriálu, kterého se ujala platforma HBO, má začít letos v létě. Na televizní obrazovky by tak měl dorazit koncem roku 2026. Mezi další již oficiálně potvrzené role patří Albus Dumbledore (John Lithgow), Rubeus Hagrid (Nick Frost) nebo profesorka McGonagallová (Janet McTeer).

    Zdroj: Profimedia

    Největší kontroverzi však prozatím vzbuzuje role profesora Snape, jehož by měl ztvárnit herec tmavé barvy pleti Paapa Essiedu. Mnohým fanouškům se nelíbí, že se tak výrazně odliší od knižní předlohy. Diskuze o tom, zda se jedná o vhodné rozhodnutí, či ne, pak leží v srdci širší debaty ohledně toho, jak úspěšný seriál bude. Již nyní ho totiž obklopuje hned několik potenciálních kontroverzí.

    Harry Potter začíná novou kapitolu. Poprat se musí s nelehkými kontroverzemi

    Někteří fanoušci na jednu stranu vyzdvihují snahu tvůrců seriálu o vytvoření o něco rozmanitějšího světa. Přeci jen se současná společnost výrazně liší od té, ve které vznikaly původní filmy, tedy na počátku milénia. Jiní uživatelé sociálních sítí ovšem poukazují na to, že by například jiná barva pleti některých herců mohla změnit význam samotného příběhu. Příkladem je již zmíněný Snape.

    @harrypotter Your Hogwarts letter is here. Max has ordered the first ever Harry Potter scripted television series, a faithful adaptation of the iconic books. #StreamOnMax #HarryPotter ♬ original sound – Harry Potter

    Dle některých by totiž mohla šikana ze strany Jamese Pottera nabýt jiných obrysů, spojených s rasismem. Podobný podtón však v původních knihách nenajdeme. Většina kritiků se ovšem již nyní shoduje na tom, že je ze strany tvůrců seriálu chytré, snažit se odlišit od populárních filmů. Úspěch chystaného projektu nemohou založit jen na nostalgii. Naopak musí umět stát sám o sobě.

    V srdci další kontroverze stojí samotná autorka světa Harryho Pottera, J. K. Rowling. Mnozí fanoušci knih se proti ní otočili poté, co se nenávistně vyjadřovala vůči transgender ženám. Kritický postoj proti ní zaujala také „svatá“ trojice filmů, tedy herci Daniel Radcliffe, Emma Watson a Rupert Grint. Dá se tak předpokládat, že někteří milovníci jejího díla hodlají bojkotovat i chystaný seriál.

    Zdroje: Deadline, Screen Rant, Vulture, Instagram, TikTok

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    0
    Francesco Risso
    Francesco Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Módní dům Marni čeká nová kapitola. V úterý zveřejnil nečekané oznámení o odchodu svého kreativního ředitele, Francesca Risso. Rozdílnými cestami se vydají po téměř 10 letech plodné spolupráce. Důvod pro rozloučení ovšem ani jedna strana neuvedla. Dle jejich vyjádření se však zdá, že se jedná o oboustranné rozhodnutí. Talentovaný návrhář na trůn značky usedl v roce 2016.

    Tehdy ve vedoucí pozici nahradil zakladatelku značky, Consuelo Castiglioni. Také proto čelil zpočátku značné kritice. Marni byla do té doby chápána jako čistě ženská společnost. Styl Francesca Risso se však od původní estetiky značně lišil a budil tak kontroverze. Návrhář ovšem postupně našel harmonii mezi dědictvím značky a vlastní kreativitou. Za svou vládu tak potvrdil svůj jedinečný talent.

    Zdroj: Marni

    Když totiž k Marni nastoupil, bylo jeho jméno na módní scéně v podstatě neznámé. Designér měl na kontě zkušenosti u Alessandra Dell’Acqua či Blumarine a osm let pracoval také pro značku Prada. Když ho tedy mateřská společnost Marni, OTB, do vedení jmenovala, učinila přesto značný risk. Jeho úspěšné kolekce, pohybující se na hraně výstřednosti, si však získaly pozornost.

    Odstartoval Marni další vlnu změn? Náhradníka ještě nezná

    „Francesco je jedinečný návrhář a skutečný umělec. Přeji mu do budoucna vše nejlepší,“ prohlásil pak prezident skupiny OTB Renzo Rosso. „Marni pro mě znamená cennou lekci, pódium, sen. Přinesl jsem značce barvu, instinkt, citlivost a vytvořil jsem prostor, kde se lidé cítili sami sebou,“ okomentoval pro změnu odchod Risso. Svou finální kolekci pro letošní podzim a zimu odhalil v únoru.

    @nssmagazine Today marks the end of an era: Francesco Risso has left Marni after nine years, with a surprise announcement shared by Vogue this morning. It’s still unclear when his successor will be named or what the brand’s next steps will be. #francescorisso #risso #marni #creativedirector #fashiontiktok #tiktokfashion #fashionnews #news ♬ Charcoal Baby – Blood Orange

    Jednalo se o svěží kombinaci výrazných vzorů, zářivých kožešin a dekonstruovaných šatů. Prozatím není jisté, k jaké značce návrhář zamíří nyní. Ani vedení Marni dosud neoznámilo, kdo trůn značky převezme. Nečekané změny u módního domu však naznačují, že zběsilá výměna talentovaných návrhářů po více než roce ještě není u konce. Nezbývá než čekat, co bude dál.

    Zdroje: The Fashion Network, W Magazine, GQ, TikTok, Instagram

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    0
    Pexels make-up SPF balzámy zrcadlo
    Pexels make-up SPF balzámy zrcadlo

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Ačkoliv se SPF faktor v poslední letech probojoval mezi nedílné součásti kosmetické rutiny, péče o rty v této oblasti bývá často přehlížena. Přitom je pokožka na obličeji nejtenčí a snadno podléhá působení slunečního záření. Na trhu existují SPF balzámy už nějakou dobu, hitem letošního léta jsou však jejich zabarvené varianty. Rtěnka a opalovací krém v jednom usnadní každé ráno.

    Nenápadný pomocník v kabelce. Vystačíte si i bez zrcadla

    Tónovaný balzám s ochranným faktorem není tak úplně náhradou rtěnky. Představuje spíše její sofistikovanou alternativu. Vytvoří jemnou vrstvu barvy, dodá lesk, ale zároveň zajišťuje ochranu. Další plus spočívá v nanášení. Díky lehké konzistenci si s SPF balzámy poradíte i bez zrcátka, což z nich dělá ideálního pomocníka do kabelky, cestovní tašky nebo pracovní zásuvky.

    Vše přitom záleží na osobních preferencích. Některé balzámy, jako například Caliray Lipguard SPF 31, mají strukturu lesku a výraznější barvu. Spolehlivě proto nahradí běžný lesk na rty či „máslovou“ rtěnku a zapadnou do ranní kosmetické rutiny. Nemusíte se přitom bát neladící barvy rtů s odstínem očních stínů, jelikož takové produkty spíš jen příjemně doplní váš přirozený podtón.

    SPF balzámy jako hudba budoucnosti. Naskočte na vlnu už letos

    V kontrastu lesků stojí jemnější SPF balzámy. Značka MDSolarSciences sází na téměř průsvitný tón a lehce rozzářený finiš. Funguje tak ideálně jako doplněk k sotva viditelnému make-upu, nebo pokud se snažíte o rozzářenou pleť bez dalšího líčení, ale i tak preferujete zbarvené rty. Přidaná ochrana proti slunečnímu záření je v tomto případě skvělou třešničkou na dortu.

    Velkou předností těchto balzámů je právě jejich víceúčelovost. Při teplejších dnech nebo během dovolené zcela nahradí klasickou rtěnku, při formálnějších příležitostech dobře spolupracují i s tužkou na rty či rozjasňujícím balzámem. Nevyžadují navíc žádné složité konturování a stávají se tak vděčným doplňkem každé kosmetické taštičky.

    Zdroj: Supergoop!, Tatcha

    Produkty na stejném principu nabízí i populární značka Supergoop!, dá se proto očekávat boom na trhu také ze strany dalších společností. Kombinace účinnosti a estetiky totiž sklízí virtuální potlesk, a tak značky přichází s dalšími inovacemi v dekorativní kosmetice. Nezapomeňte na opakovanou aplikaci v průběhu dne a užijte si zabarvené rty bez nežádoucího spálení.

    Zdroj: Ultra Violette, MDSolarSciences

    Zdroje: Instagram

    Léto volá po extra péči. Změny žádá i pánská kosmetika

    0
    skin care léto
    skin care léto

    Letní paprsky neznamenají pouze slibně třpytící se hladinu jezer, rozpouštějící se lahodnou zmrzlinu a teplem prosycené dny. Spolu s jejich sílou roste rovněž nutnost obměny kosmetické taštičky. Výjimkou není ani pánská skin care, jež si v následujících horkých měsících žádá revizi. Neobejdete se bez hydratačních, ani zklidňujících pomocníků.

    Každé roční období si žádá jinou sestavu vaší kosmetické taštičky. Tápete-li, co zabalit na rychle se blížící dovolenou, soustřeďte se na základní stavební kameny řádné kosmetiky. Pánové ale v horkých měsících ocení především pomocníky zaměřující se na posílení hydratace a zklidnění iritované pokožky. Není přitom potřeba maximalistických nákupů, zázraky dokáže i pár drobných lahviček.

    Kosmetika volá po minimálních úpravách. Cílem je hydratace a zklidnění

    Pokožka v létě víc než kdy jindy trpí na vlhkost a vysušující horko, tedy podmínky podporující řadu nepříjemných kožních problémů. Svou pleť byste proto měli opečovávat ještě více, než v jarních měsících. Platí to také pro často dráždivé holení, proto se v teplých měsících vyplatí investice do zklidňujícího séra, připravujícího pleť na holení, ale rovněž hydratačního krému po holení.

    Zdroj: Rituals, L’Occitane

    Chybějící hydrataci v létě doženete hlavně řádným pitným režimem. Pokožce však můžete pomoct také kyselinou hyaluronovou. Umí totiž přitáhnout a udržet vlhkost, která následně pleť změkčuje a dodává jí žádaný „plumping“ efekt. Kromě toho díky extra hydrataci zaručí zmírnění zarudnutí, vyhlazení pleti a podporu její elasticity. Sérum najdete například u The Ordinary nebo Kiehl’s.

    Zdroj: The Ordinary, Kiehl’s

    Dalším skvělým pomocníkem je kyselina glykolová, tedy chemický exfoliant jenž napomáhá s regenerací pleti, produkcí kolagenu a hydratací. Ingredience je účinná především proti akné, a to nejen na obličeji. Skvěle si poradí rovněž s akné na zádech či jiných částech těla, které v létě nejspíše hodláte odhalit. Dejte si ovšem pozor na to, abyste produkt nepoužívali bez řádné SPF ochrany.

    Zdroj: The Inkey List, The Ordinary

    Držte se svátého tria. Kosmetická taštička ocení i minimalismus

    Pokud vás představa rozsáhlejší skin care děsí a na letní dobrodružství hodláte vyrazit s minimalistickým zavazadlem, držte se základních stavebních kamenů. Neobejdete se bez řádného cleanseru, který vás zbaví nejen nečistot, ale také častých zbytků SPF. Pleťový krém bojuje s vysušením i přehnanou mastnotou. Ochrana proti UV záření je pak absolutním must-have (nejen) letní skin care.

    @ashtenbarnes #KiehlsPartner The Summer time Skincare must haves☀️ @Kiehl’s Since 1851 #Kiehls #SummerSkincare #AshtenBarnes #Skincare ♬ A Ordinary Day – Muspace Lofi

    Zdroje: Independent, Departures International, Instagram, TikTok

    Proč byste měli znát umělkyni Lisu Jahovic? Přetváří předměty na kinetické sochy

    0
    Lanvin by Lisa Jahovic
    Lanvin by Lisa Jahovic

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    Její umění nesvazuje technika, ani médium, ale podprahový smysl pro absurditu, který prostupuje každou její instalaci. Úspěšná umělkyně Lisa Jahovic nevytváří dekorativní objekty, ale ucelené poetické situace. Její díla působí jako momenty ze snu, ve kterém se běžné předměty rozhodly vyprávět vlastní příběh.

    Lisa Jahovic jako synonymum antropomorfismu. Neživým věcem dává život

    Její tvorba je založená na zmíněném antropomorfismu, tedy postupu, při kterém se věcem přisuzují lidské rysy. Předměty nežijí v jejím světě náhodou. Jsou režírovány, stylizovány a rozmístěny s precizností, jež působí až znepokojivě přesně. Skrze performativní skulptury vypráví příběhy o existenci, a přitom se nebojí absurdit. Divák neví, zda se má usmívat, nebo cítit tíhu. Lisa pracuje s běžnými materiály, ale ve chvíli, kdy vstoupí do jejího světa, s okamžitou platností přestanou být funkční. Stávají se symbolem, gestem nebo tělem.

    Zdroj: Lisa Jahovic

    Letos si talent známé umělkyně přizvala na pomoc značka Lanvin. Výsledkem je speciální řada, jejíž kousky z jemného saténu Jahovic rozpohybovala jako sochy v pohybu. Kolekce Elegance in Motion zhmotňuje estetiku pomalého tance mezi formou a siluetou. Šaty nepřiléhají, ale proudí. Jsou stylizované jako artefakty, které nechcete obléknout, ale sledovat. Umělkyně nepracuje s látkou jako módní návrhář, ale jako instalatér významů. Záhyby šatů tak mění v jakousi krajinu.

    Zdroj: Lanvin

    Její sílu využil i módní dům Jacquemus. Pamatujete na kampaň Winter Retreat?

    Módní dům Jacquemus si zase Jahovic přizval do své zimní kampaně Winter Retreat, která se odehrává v dřevěném interiéru horského letoviska. Realita se v ní láme jako světlo na sněhu. Je to místo, v němž se praktičnost potkává s fantazií, a kde se sušené pomeranče stávají němými aktéry zimního dramatu. 

    Jahovic kampani vdechla surreálnost, která sílí s každým dalším pohledem. Modelka Alex Consani vypadá, jako by v letovisku žila 100 let a právě zjistila, že s ní dům začíná mluvit. Jahovic objevuje krásu v nehybnosti, mluví s tichými věcmi a budí je k životu. Stačí se jen skutečně dívat.

    Zdroje: DRY Magazine, LA LA LAND, Flowers Gallery, Metal Magazine, Instagram

    Móda v kostce: Carolina Herrera vítá nový parfém a Max Mara láká na cruise 2026

    0
    Carolina Herrera La Bomba
    Carolina Herrera La Bomba

    Italský módní dům Max Mara představil ve své cruise kolekci pro rok 2026 vrchol italské elegance. Překvapivě nenucenou resort řadu vydal pro Valentino také návrhář Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádí nový parfém La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Marii Antoinette.

    Carolina Herrera hodlá opět zabodovat. Na trh uvádí parfém La Bomba

    V roce 2016 se módní dům Carolina Herrera zapsal do parfémové historie. Tehdy vydal vůni Good Girl, která se postupně stala jedním z nejvíce ikonických flakonků beauty scény. Značka od té doby žádný podobně impozantní parfém nezveřejnila. Nyní ovšem vydává model La Bomba, který považuje za další potenciální hit. Ukrývá v sobě tóny dračího ovoce, třešňové pivoňky a vanilky.

    Zdroj: Carolina Herrera

    Alessandro Michele překvapil. V nejnovější cruise kolekci ustoupil Valentino

    Módní návrhář Alessandro Michele je u módního domu Valentino stále jistým nováčkem. Do vedení značky nastoupil před rokem poté, co odešel od Gucci. Mnozí módní nadšenci proto na jeho návrhy stále nahlížejí kritickým okem. Některým se zdá, že ve své tvorbě projevuje až příliš vlastního výrazného rukopisu. Jeho nejnovější cruise kolekce však ustoupila eleganci Valentino.

    Manolo Blahnik sponzoruje exkluzivní výstavu. Věnovaná je stylu Marie Antoinette

    Slavné Victoria and Albert Museum (V&A) chystá speciální exhibici. Od 20. září do 22. března příštího roku dá návštěvníkům šanci spatřit na 250 objektů spojených se slavnou francouzskou panovnicí. Výstava s názvem Marie Antoinette Style nabídne šaty, šperky a osobní předměty z královnina šatníku, ale také kousky návrhářů, kteří se její estetikou inspirovali. Exhibici pak sponzoruje značka Manolo Blahnik, jež se podílela i na snímku Marie Antoinette.

    Pinterest má první společný produkt. Odstartoval partnerství s Emmou Chamberlain

    Influencerka a zakladatelka vlastní kávové značky Emma Chamberlain odhalila novou speciální spolupráci. Pro tvorbu limitované edice Sea Salt Toffee naverbovala populární platformu Pinterest. Sociální síť přitom ještě nikdy podobný „merchandise“ nevydala. Inspirací je přímořská atmosféra, perfektně doplňující ledovou kávu, jíž se Emma Chamberlain kdysi proslavila na YouTube.

    Zdroj: Pinterest

    Max Mara odhalila pragmatickou ženskost. Cruise řada vzdala hold italské eleganci

    Návrhář Ian Griffiths odhalil v úterý večer pro Max Mara vlastní verzi populární cruise kolekce. Nazval ji „pragmatickou ženskostí“ a odkázal pomocí ní na italské poválečné neorealistické filmy. Vzdal v ní tedy hodl klasické italské eleganci. Tu podtrhovala rovněž ohromující lokace. Designér totiž za destinaci vybral ikonický palác Caserta. Na přehlídku dorazila mimo jiné Gwyneth Paltrow či Joey King.

    @madamefigarofr Les #looks du défilé croisière 2026 @Max Mara 💫 #fashiontiktok #onregardequoi #maxmara ♬ I Adore You X Si Ai Jason Padrone Mashup – jasonpadrone

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    Léto ve znamení detoxu. Interiérové trendy čerpají z venkova

    0
    rustic home Unsplash
    rustic home Unsplash

    Přehlcenost sociálních sítí, touha po hlubokém odpočinku a návrat k dávným kořenům. To vše definuje letošní léto nejen na poli módy. Interiérové trendy diktují útěk k přírodním materiálům, tlumeným tónům a vintage úlovkům. Jako inspirace slouží idylický venkovský život plný domácího chleba a šťavnatých úlovků z opečovávané zahrady.

    Nedávný report platformy Pinterest potvrdil nevyhnutelné. Letošní léto pohltí touha po odpočinku od sociálních sítí a informačního chaosu i vytouženém detoxu. Čím dál více uživatelů vyhledává inspiraci v podobě rustikálních kuchyní a květinami posetých zahrad. Na scénu se vrací také americká novinářka Martha Stewart, známá pro své domácí recepty a nenucenou „venkovskou“ eleganci.

    Do popředí vchází vintage. Trendy interiéry pohltí kousky s minulostí

    Není tedy divu, že rustikální léto odráží rovněž interiérové trendy. Jak lépe zachytit útěk před moderní dobou, než přetvořením domova do pomyslného venkovského sídla? Pokud po podobné proměně rovněž toužíte, nechte se vést přírodou. A to doslova. Dominantními materiály se stane dřevo, keramika nebo cihly. Poohlédněte se po více „přirozených“ a neupravených tvarech a siluetách.

    Zdroj: Unsplash, Sklum

    Perfektním způsobem, jak dosáhnout nenuceného, ovšem stále elegantního chaosu „rustic summer“ jsou vintage kousky. Je na čase vytáhnout čajovou soupravu po babičce, nebo zorganizovat výlet do obchodu s použitým nádobím. Nebojte se kombinovat různé vzory, držte se ale předem dané palety barev. Vést vás bude opět příroda, a tak jsou ideální rovněž drobné malůvky květin či ovoce.

    Zdroj: H&M, Søstrene Grene

    Nebojte se trendy chaotického mixu. Nechte se vést přírodou

    Zorganizované neuspořádanosti dosáhnete rovněž pomocí kombinace různých vzorů. Klasickým „venkovským“ kouskem je kostkovaný ubrus nebo utěrky. Chybět by vám neměly ani vyšívané polštáře nebo příjemná patchworková deka či přehoz. I když platí, že nad mixem vysněných kousků nemusíte příliš přemýšlet, držte se stále jisté jednoduchosti, ať neriskujete vizuální přehlcení.

    Zdroj: Zara Home, Westwing

    Výsledný dojem dotáhne k dokonalosti záplava květin a zelených pomocníků, doslova křičící léto. I když většina inspirace zahrnuje masivní venkovská sídla s obrovskými okny a rozsáhlou zahradou, nenechte se odradit. Venkovský klid navodíte pomocí výše zmíněných prvků i v nejmenším městském apartmánu. Největší roli hraje vaše myšlenkové nastavení a touha po skutečném relaxu.

    @ahometomakeyousmile The breeze, the trees, the sunshine ~ sparkly afternoons that whisper “summer” ✨🤍 #interiordecor #interiorstyling #summerdays #loveyourhome #maximalistdecor ♬ Breath – Michael Sesmundo

    Zdroje: Real Simple, Pinterest, Instagram, TikTok

    Zdání často klame. U těchto kousků si online nákupy raději odpusťte

    0
    La Perla úvodka online nákupy
    La Perla úvodka online nákupy

    Online nákupy mají řadu nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výběr, ve většině případech jednoduše vyhrávají na plné čáře. Existují ovšem módní kousky, u kterých se pohodlnost při nákupu nevyplácí. Ne vždy lze velikost, střih a barvu odhadnout virtuálně. Mnohem lepší službu vám udělají „staré dobré“ kamenné prodejny.

    Pár kliknutí a trendy novinky naskakují do e-shopového košíku. Za pár dní vám je dopraví až ke dveřím a nemusíte se ani tlačit s ostatními v obchodě. Ačkoliv pohodlné, online nákupy jsou v některých případech riskantní. Některé módní kousky je lepší vyzkoušet, sáhnout si na ně a prohlédnout si je ze všech úhlů. V této kategorii totiž existují příklady, u kterých se internetové obchody nevyplácí.

    Nohám se jen těžko zavděčíte. Pohodlí obrazovka nepřenese

    Kvalitní obuv není jen o designu. Zásadní roli hraje i pohodlí a konstrukce. Právě tyto aspekty online nákupy často nedokáží plně předat. Především u lodiček a sportovních bot je důležité zkusit na noze tvar špičky, výšku nártu či tvrdost podrážky. V kamenné prodejně tohle vše vyzkoušíte a během pár kroků zjistíte, jestli se jedná o váš vyvolený pár. Nepohodlné boty totiž umí znepříjemnit den.

    Zdroj: Calvin Klein, Christian Louboutin

    Málokterý kus oblečení je tak náročný na perfektní střih jako kalhoty, především pak džíny. Rozdíly ve výšce sedu, šířce pasu nebo pružnosti materiálu mohou být naživo větší, než se může zdát. Velikostní tabulky sice napoví, ale pocit na postavě nevystihne ani sebelepší video. Pokud proto nemáte svoji šatníkovou stálici, dejte u džínů přednost nakupování nejen zrakem, ale také hmatem.

    Online nákupy šetří čas. Opatrně ale na plisované sukně a dlouhodobé investice

    Hlavně u kousků, u kterých očekáváte dlouhodobější výdrž, jako jsou vlněné kabáty, kožené bundy či vypasovaná saka, je důležitá důkladná inspekce. Možná by vás nenapadlo, že rozložení švů i tvarování zad mohou mít tak velký vliv na pocit z vysněného svršku. V obchodě lépe vynikne i kvalita materiálu a celkové proporce, od kterých vyžadujete, aby pracovaly pro vaši siluetu, nikoliv proti ní.

    Druhem oblečení, u kterého online nákupy ne vždy udělají postavě dobrou službu, je také spodní prádlo a plavky. Standardizované velikosti tělesným proporcím často neodpovídají a ramínka sedící u jednoho střihu můžou u jiného působit bolest. Navíc proces vracení takového zboží poštou je zrádný, jelikož se na něj často vztahuje výjimka. I proto je lepší vydat se do kamenné prodejny.

    Zdroj: SAME, Roberto Cavalli

    Ačkoliv většina šatů i sukní patří mezi produkty snadno objednatelné z e-shopů, některé typy mohou zavařit. Patří mezi ně například plisované sukně, případně šaty s podšívkou, u kterých záleží mimo jiné třeba i na světle. Měla by vás zajímat hlavně průsvitnost a látka v pohybu. U plisovaných sukní mohou sklady působit na konkrétní postavě jinak, vyplatí se proto vyzkoušet ji na vlastní kůži.

    Zdroje: Instagram

    Módní průmysl musí obrátit. Brodí se krizí devastující nadprodukce

    0
    nadprodukce
    nadprodukce

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    Nejznámější módní značky již dávno pochopily, že aby si u zákazníků ponechaly důvěru, musí začít řešit svou environmentální stopu. Přesto většina z nich nečiní dost pro to, aby potlačila největší problém módního průmyslu, tedy nadprodukci. Jak ukázal i nejnovější udržitelný projekt z dílny Chanel, Nevold, zaměřený na recyklaci, společnosti se místo toho zaměřují na jiné části této problematiky.

    Právě nadprodukce je přitom počátečním kořenem, ze kterého ostatní škodlivé dopady na životní prostředí pramení. Upozornil na to rovněž nejnovější report udržitelné show Source Fashion s názvem Fashion’s Hidden Crisis. Odhalil například, že i když světový módní průmysl ročně vyprodukuje na 80 až 150 miliard kusů oblečení, 40 procent z tohoto množství se nikdy nepodaří prodat.

    Zdroj: Pexels

    Kousky proto následně zamíří na skládky, do spalovacích pecí nebo slevových košů, ze kterých se ale většinou do šatníků stejně nikdy nepodívají. Report kromě toho uvedl, že pouze procento módních značek aktivně pracuje na tom, aby objem své produkce zmenšil. Dokument proto zároveň nabízí řadu inovativních modelů, které by společnostem s alarmujícím problémem pomohly.

    Módním značkám alternativy nechybí. Nadprodukci odstraní inovativní modely

    „Značky mohou snížit svou produkci bez toho, aniž by zmenšily svůj zisk. V mnoha případech naopak dochází ke zvýšení marží a posílení důvěry zákazníků,“ popsal report. Mezi možná řešení řadí takzvanou on-demand produkci, založenou na výrobě pouze těch kousků, o které už je zájem. Další možností je „circular design“, tedy kousky, jež se dají opravit, znovu využít či recyklovat.

    „Report poukazuje na nepříjemnou pravdu ležící za úspěchem mnohých značek, tedy že nadprodukce je vestavěná do jejich modelů, předpokládajících, že množství je jediným klíčem k zvýšení zisků,“ okomentovala výsledky nejnovějšího dokumentu ředitelka sourcingu Source Fashion Suzanne Ellingham. Potvrdila tak, že módní průmysl musí co nejdříve učinit zásadní změnu.

    Zdroje: The Fashion Network, Fibre2Fashion, Source Fashion, Instagram, YouTube