Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 16

    Jacquemus sebral módě opulenci. Navrátil se k venkovským kořenům

    0
    Jacquemus Spring Summer 2026
    Jacquemus Spring Summer 2026

    Pařížský týden pánské módy zakončila přehlídka z dílny Jacquemus. Návrhář odhalil svou kolekci pro jaro a léto příštího roku v ohromujících prostorách L’Orangerie ve Versailles. S řadou Le Paysan tentokrát oslavil své venkovské kořeny, jimž vzdal hold lehkými střihy, přírodními materiály a nenucenými siluetami, odkazujícími na jeho domov.

    Talentovaný návrhář Simon Porte Jacquemus do své nejnovější kolekce vložil kus svého dětství. Řadou pro jaro a léto roku 2026 odkázal na své venkovské kořeny. Pochází totiž z Provence, kde jeho rodina pěstuje mrkve, artyčoky nebo špenát. Designér proto tentokrát vyprávěl příběh nejen o svém domově, ale také splněném dětském snu. Odpovídal tomu i samotný design očekávané show.

    Modelky totiž do dechberoucího sálu L’Orangerie ve Versailles vpustil blonďatý chlapec, připomínající samotného návrháře. Ten se objevil také ve videích, kterými Jacquemus na přehlídku lákal. Designér tím chtěl poukázat rovněž na to, jak ho rodina ve zdánlivě nemožných cílech podporovala. Navzdory svým skromným prostředkům ho od pro ně neobvyklé kariéry nikdy neodrazovala.

    Zdroj: Jacquemus

    Kolekce představená v neděli nazvaná Le Paysan, v překladu rolník, upustila od jinak obvyklé módní opulence. Návrhy navrátila k minimalistickým střihům, přírodním materiálům a vzdušnému vrstvení. Rovněž paleta barev zůstala nenucená, v tónech bílé, krémové, černé, případně jemně růžové, modré nebo žluté. Venkov pak připomínalo rovněž několik chytře zvolených doplňků.

    Jacquemus zakončil Pařížský týden pánské módy. Naváže na něj týden haute couture

    Některé modelky totiž vynesly psaníčko připomínající pórek, modelové si zase na hruď tiskli klasický slaměný klobouk. Sukně střižené do A připomínaly zástěry, zároveň se ovšem nechávaly pohltit geometrickými tvary. Nabírané sukně doplňovaly lehké tuniky nebo uvolněné košile. Jacquemus při tvorbě vycházel i z vlastní rodiny, na jeho mood board umístil rovněž fotku své babičky Claire.

    Zdroj: Reuters

    Simon Porte Jacquemus se k oficiálnímu kalendáři týdnů módy navrátil již v lednu, a to po letech, kdy show organizoval dle vlastního gusta. Nyní jeho přehlídka sloužila jako pomyslný konec Pařížského týdne pánské módy a most k Haute Couture Week, který se koná od 7. do 10. července. Ten přinese mimo jiné debut Michaela Rider pro Celine a Glenna Martens pro Maison Margiela.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    Bon voyage. Se správnou skin care zvládnete hory i dovolenou pod širákem

    0
    Unsplash skin care na cestování piknik léto
    Unsplash skin care na cestování piknik léto

    Skin care má ve známém prostředí většinou jasný řád. Když ale přijde na cestování na lehko, i ta nejlépe promyšlená rutina musí projít jistou redukcí. Být připraven neznamená sbalit celou koupelnovou poličku, ale chytře sestavit funkční, avšak minimalistický arsenál. Nezabere celý batoh, ale přesto pleti efektivně dopřeje vše, co jí náleží.

    Léto přímo vybízí k výletům pod stan, spaní pod širákem, přechodům hor nebo festivalovým dobrodružstvím. Ne vždy se ale s takovou dovolenou potkává vhodné vybavení kosmetické taštičky. Cestovní produkty totiž musí být nejen funkční, ale i skladné a ideálně všestranné. Většinu výletů mimo domov ovšem zvládnete klidně jen s pěti produkty, aniž byste se ochudili o stoprocentní péči.

    Stokrát omílaná písnička. Bez SPF vás ale dovolená může bolet

    Bez SPF na dovolenou opravdu nejezděte. Nezáleží na nadmořské výšce, ani počasí, v horách i u potoka se spoléhejte na ochranný faktor. Na cesty se nejvíce osvědčí SPF mlha, případně tyčinka s minerálním filtrem. Strčíte ji do kapsy a aplikujete snadno bez zrcadla, což je ideální na výlety v přírodě. Některé produkty se navíc vyrábí s lehkým krytím, takže ušetříte místo pro make-up.

    Zdroj: Rituals, Beauty of Joseon

    V dnešní době už naštěstí existuje varianta sluneční ochrany opravdu pro každého. Spreje, tyčinky, krémy, fluidy nebo gely, neexistuje snad člověk, který by si nevybral. Pokud máte tendenci k ucpávání pórů, vyzkoušejte zástupce korejské kosmetiky. Produkty jsou totiž známé svou lehkostí, pleť se pod nimi nepotí a fungování jejich ochranného faktoru je zcela bezkonkurenční.

    Čištění a hydratace. Dva základní pilíře cestovní skin care

    Čistá pleť je základem každé skin care rutiny. Kromě příjemného pocitu totiž napomáhá regeneraci. Ne vždy jsou však na cesty praktické čisticí oleje, pokud proto můžete, sbalte si miniaturu micelární vody. Jestli ji vaše pleť nesnese, sáhněte po lehčím čisticím gelu. Určitě se ale vyhněte odličovacím ubrouskům, jejich použití není pro pleť dvakrát vhodné, a to i kvůli hrubému materiálu.

    Zdroj: Dior, Chanel

    Sérum je v péči o pleť něčím tak trochu navíc. Mnozí si však bez něj svou rutinu neumí představit. Pokud byste si měli sbalit jen jedno, rozhodně volte kousek s hydratačním složením. Vysušený vzduch v letadle, horský vítr nebo klimatizace v autě, s rychlým ztrácením vody z pleti pomůže kyselina hyaluronová. Cestovní balení v ampulkách navíc nezabere více než pár centimetrů vaší taštičky.

    Zázračné krémy. V malých plechovkách se ukrývá tekuté zlato

    Naopak na krém byste neměli zapomínat rozhodně. Složení obohacené o ceramidy, panthenol nebo bambucké máslo vám navíc udělá dvojí službu. Vystačíte si tak s jedním kelímkem na den, noc i pro zklidnění po opalování. Dejte přednost balení bez parfemace, a pokud nemáte příliš suchou pokožku, i lehčí textuře. V létě se pleť může pod krémem potit a mít sklony k ucpávání.

    Svatým grálem pro vás bude balzám nejen na rty. Univerzální kalíšky zachrání každou cestovní taštičku. Kromě suchých rtů využijete multifunkční balzámy i na nehtovou kůžičku, šupinky kolem nosu nebo drobná štípnutí. Fungovat navíc bude také jako ochranná vrstva před silnějším větrem či sluníčkem. Ve složení oceníte antibakteriální lanolin, zklidňující měsíček nebo hydratační skvalan.

    Zdroje: Instagram

    Snídaně jako nejdůležitější jídlo dne. Longevity odborníci nesouhlasí

    0
    snídaně
    snídaně

    Na snídani má každý názor. Někdo ji miluje, jiný považuje za ztrátu času. Někdo snídá hned po probuzení, jiný ranní rituál nechá až na jedenáctou, nebo ho nepodstoupí vůbec. Zatímco večeře je společenská událost a oběd čas na pauzu, snídaně bývá často přehlížená. Ale právě v tom tkví její kouzlo. Není o pravidlech, ale o zvyku. A přitom je to právě první jídlo dne, které ukrývá sílu určit, jak se budete cítit celý den.

    Dlouhá léta jsme slyšeli, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Zčásti za to mohou i cereální giganti, kteří přesně věděli, jak nám prodat mléko se sladkými lupínky jako zdravý rituál. Jenže dnes už víme, že není tak důležité jestli, ale co a kdy jíme. Moderní výživové rady doporučují se nejprve ráno hydratovat. Ideálně vodou s trochou limetky nebo citronem a počkat s jídlem až do chvíle, kdy tělo přirozeně pocítí hlad. To může být v devět, ale klidně i v 11 hodin.

    Snídaně není urgentní. Dopřejte si ji kdykoliv

    Ranní rituál je totiž spojený s prodloužením nočního hladovění, kdy tělo regeneruje, a především nespaluje cukry, ale tuky. Navíc ráno ještě těží z nočního uvolňování glukózy do krve, takže nutnost okamžitého jídla není tak urgentní, jak si myslíme. Pokud tedy nejste vyloženě ranní typ s o jídlo volajícím žaludkem, v klidu si vypijte vodu, udělejte si skin care rutinu a snídani nechte až na později. Podle webu GQ současní longevity odborníci tvrdí, že vám za to vaše tělo poděkuje.

    Zdroj: Pexels

    A co tedy jíst? Tradiční rohlík s marmeládou nebo cereálie s mlékem sice chutnají nostalgicky, ale za hodinu vás donutí sáhnout po kávě nebo sušence. Kombinace jednoduchých cukrů totiž rychle zvedne hladinu energie, pak ji ovšem stejně rychle shodí. Ideální snídaně? Vysoký obsah bílkovin a vlákniny. Právě tyto dvě složky zařídí, že vás první jídlo opravdu zasytí. A navíc podpoří regeneraci svalů a dlouhodobou energii, ale také vám lepší náladu.

    Bílkoviny a vláknina jsou základ. Špatně zvolená snídaně může narušit i dietu

    Výživoví experti doporučují například ovesnou kaši, ale v úplně jiném složení, než ji známe. Chválí si dvě lžíce ovesných vloček, mleté lněné semínko, chia, konopná a dýňová semínka, nastrouhané jablko, trochu rostlinného mléka a proteinový prášek. Anebo snězte zbytky od večeře, jako je vaječná omeleta, tofu na zelenině, či pečený losos s batáty. Snídaně nemusí být sladká, nemusí být rychlá a už vůbec nemusí být každý den podobná. Pokud jste například na dietě, snídaně bez obsahu bílkovin a vlákniny vám může spíše uškodit.

    Naopak, trochu kreativity na talíři může být skvělý start vašeho dne. A pokud zkrátka nestíháte, nebo ráno nejíte vůbec? Nevadí. Snídaně opravdu není nutnost. Je to možnost. Neexistuje univerzální model, který by fungoval všem. Důležité je sledovat vlastní tělo a nepanikařit, když nestíháte vajíčka na avokádu. Jen si dejte pozor, abyste potom nesnědli půl bageterie pod záminkou pozdního oběda. Opět totiž platí, že vyváženost je základ.

    Zdroje: GQ, Instagram

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto i Rick Owens. Pařížský týden módy nekončí

    0
    Dries Van Noten Summer Men 2026
    Dries Van Noten Summer Men 2026

    Paříž zaplavila móda a nikam se nechystá. Tamní týden pánské módy ještě nekončí. Řadu pro jaro a léto roku 2026 představil například Rick Owens, který modely v dekonstruovaných návrzích nechal projít vodou. Dries Van Noten odhalil první pánskou kolekci nového kreativního ředitele Juliana Klausner a Yohji Yamamoto zreflektoval současné dění.

    Yohji Yamamoto odráží současné dění. Poukazuje na potřebu změny

    Kolekce z dílny japonského návrháře Yohji Yamamota nesla jasný vzkaz. Designér pomocí návrhů apeloval na potřebu změny. Modelové vynesli saka nebo košile s nápisy odkazujícími na klimatickou změnu nebo trvající války. „Lidé se musí spojit. A politici musí být chytřejší, jinak náš svět brzy skončí,“ prohlásil jednaosmdesátiletý návrhář o své řadě plné tmavých a ponurých odstínů.

    Julian Klausner zazářil. Odhalil první pánskou kolekci pro Dries Van Noten

    Návrhář Dries Van Noten opustil vedení své značky loni v létě. Do své pozice dosadil designéra Juliana Klausner, který po jeho boku pracoval několik let. Soustředil se ovšem především na dámské kolekce a tak Paříž před odhalením jeho první pánské řady zatajila dech. Třiatřicetiletý návrhář ovšem dokázal, že je na správném místě. Nabídl návrhy překračující hranice genderu i stereotypů.

    Zdroj: Dries Van Noten

    Již samotný Dries Van Noten totiž tradičně tvořil pánské kolekce mírně ženské a dámské více maskulinní. Julian Klausner do kolekce zapracoval i další tradiční prvky značky, jako jsou výrazné barvy a eklektické potisky. Inspirací mu sloužily muži na koncích večírků nebo svatbách, kdy „vyhrnou své rukávy a popustí kravatu“. Stejně uvolněnou a hravou atmosféru tak odrážela i samotná kolekce.

    Rick Owens opět překvapil. Modely nechal projít vodou

    Další očekávanou přehlídkou Pařížského týdne módy byla ta z dílny návrháře Ricka Owens. Do nejnovější řady zapojil hned několik prvků ze svých archivů. Odrážel tím retrospektivu, jež nabízí jeho výstava Temple of Love, kterou veřejnosti odhalí v sobotu. Ta se zaměřuje na jeho kariéru a představuje tvorbu z dřívějších ikonických kolekcí. Návrhář přesto nabídl i prvek překvapení.

    Modely totiž nechal projít po dočasné konstrukci umístěné nad fontánou, kterou následně prošli. Před tím, než opět vystoupali nahoru, se do vody rovněž zcela ponořili. Někteří z nich se následně za stavbu přichytili stříbrnými karabinami. „Chtěl jsem glamour, eleganci a kůži,“ prohlásil designér. Mezi klíčové prvky kolekce patřily dekonstruované pleteniny, kožené bundy a vysoké kozačky.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Pánové, sandály jsou povoleny. Dokonce i s ponožkami

    0
    Hermès sandals
    Hermès sandals

    Letní sezóna 2025 přináší pro pánská chodidla jednu jasnou zprávu. Ukazovat prsty je naprosto v pořádku. Z červených koberců mizí lakované polobotky, místo nich nastupují páskové sandály, Birkenstocks, a dokonce i žabky od luxusních značek. Jonathan Bailey se v Londýně ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatímco Simon Baker si v Sardinii vystačil s Birkenstock Kyoto. 

    Zatímco v minulosti byly sandály pro muže považovány za příliš „domácí“, letos je módní průmysl přetváří ve statusový symbol. Designéři sázejí na kvalitní materiály, důmyslné střihy a tlumené odstíny. Velkým hitem jsou především fisherman sandály. Jedná se o uzavřenější modely s robustní konstrukcí, které kombinují letní lehkost s městskou elegancí. Oblibu si získávají také semišové varianty s překříženými pásky, ideální ke lnu nebo denimovým šortkám.

    Sandály s ponožkami? V kurzu více než kdy dříve

    Nejnovější letní trend se však nezastavil u bosých nohou. Možná překvapivě, ale módní domy, včetně Hermès nebo Dries Van Noten, letos daly zelenou i kombinaci sandálů a ponožek. Nejde však o bílé sportovní kousky ze supermarketu, nýbrž o pečlivě zvolené strukturované ponožky v tónu ladícím s vybranou obuví. Barevné kontrasty a uhlazený styling jsou tedy klíčem k úspěchu. Celek musí působit záměrně, nikoli jako nouzové řešení na chalupu.

    Pokud se chcete do této letní revoluce zapojit, nejdřív zvažte příležitost. K vodě nebo na neformální oběd klidně nazujte plátěné sandály s anatomickou stélkou. Do města sáhněte po kožených variantách v neutrálních barvách. Rovněž hnědá, olivová nebo černá fungují skvěle. A ponožky? Ideálně z kvalitní bavlny nebo tenkého úpletu, ve stejném duchu jako je zbytek vašeho outfitu. Méně je více, ale to neznamená, že musí být výsledný look nuda.

    Zdroj: Hermès

    Nyní je tedy už stoprocentně jasné, že pánská letní obuv se v roce 2025 v podstatě přestala bát emocí. Je uvolněná, výrazná a nebojí se jít proti zavedený, konvencím. Sandály už dávno nejsou jen o prodyšnosti, jsou spíše symbolem toho, že móda může být pohodlná, ale zároveň promyšlená. Takže ano, pánové. Sandály jsou letos povoleny. A když to cítíte správně, klidně i s ponožkami.

    Zdroje: Instagram, Esquire

    Sardinky dobývají pevninu. Staly se nejnovější obsesí letošního léta

    0
    sardinky trend
    sardinky trend

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu „coastal“ a „fisherman“ estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    Drobné sardinky se prodraly z oceánu na přední příčky letošních letních trendů. S hravou elegancí tak dokazují, že obsese internetu s přetvářením jídla na populární módní prvky není ještě zdaleka u konce. Uplynulým létům dominovalo ovoce jako jahody nebo třešně. Letošní nadšení pro takzvanou fisherman estetiku a trvající obliba „coastal“ stylu však do popředí vynesly drobné rybky.

    Sardinky proplouvají značkami. Odstartovaly však u Bottega Veneta

    Sardinky se na internetové scéně objevily již v roce 2023. Tehdy je uživatelé sociálních sítí Pinterest nebo TikTok sdíleli především ve spojení se Středomořím a pro něj typickou kulturou. Drobné rybky se však z inspirativních obrázků nabízejících inspiraci pro letní večeře postupně přesunuly rovněž do světa módy. Influenceři proto letos dokonce vyhlásili takzvané „sardine girl summer“.

    Zdroj: H&M, Annis View

    To kromě očividného potisku sardinek zahrnuje rovněž jistou formu hravosti. Představuje touhu milovníků módy po hravosti, osobitosti a autenticitě. Sardinky totiž nepůsobí příliš uhlazeně, spíše naopak, vytvářejí dojem nenucenosti. V současnosti nabízí kousky s populárními rybkami většina módních značek, spoustu možností ale naleznete také na stránkách s ručními výrobky, jako Etsy.

    Zdroj: Isle of Boho, Staud

    Původně ovšem sardinky využila jedna z nejznámějších high fashion značek. Italská společnost Bottega Veneta vytvořila kabelku Sardine bag pro svou podzimní kolekci již v roce 2022. Z hravé tašky se původně stala jedna ze současných „it bags“. Mezi další virální „sardinkové“ kabelky pak patří Staudine Tommy Bag z dílny značky Staud. Vlastní verze má ale také Zara či J. Crew.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Roztomilé rybky umí zlákat. Za obrovské investice však nestojí

    Současný trend ovšem berte s rezervou. Pokud sardinky patří mezi vaše oblíbené rybky, kousek s nimi již vlastníte, nebo ho naleznete za přívětivou cestu, pak vám v cestě nic nestojí. Vyvarujte se ovšem drahých investic, které se s velkou pravděpodobností nevyplatí. Již nyní módní znalci předpovídají další vlnu populárních potisků, například s ančovičkami nebo polevou politými donuty.

    @dtcnewsletter Tinned fish is having a moment, apparently. 🐠⁠ ⁠ From canned fish recipes online to sardine-printed fashion, tinned fish is being romanticized like never before.⁠ ⁠ What's this all about? Well, let's be real: there's always a trending motif that gets printed on everything: remember when it was mustaches in 2012? 😬⁠ ⁠ But this trend is a little different. It's not just the shirts with fish printed on them, people are actually eating sardines.⁠ ⁠ When luxury feels out of reach, we turn to affordable "luxuries", even if that means giving new life to an otherwise boring (and maybe gross?) food item.⁠ ⁠ The question is: are sardines just trendy… or is this another "recession indicator?" 🐟📉🎣 #marketing #marketingtrends #socialmedia #marketingtiktok #socialmediamarketing #sardines #tinnedfish ♬ original sound – DTC Newsletter 📦

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Opulence, Instagram, TikTok

    Móda v kostce: Skims sní o Euro Summer a Mugler naverboval Sharon Stone

    0
    Skims Roberto Cavalli
    Skims Roberto Cavalli

    Léto je v plném proudu a značka Skims nezůstává pozadu. Letošní kolekci plavek vytvořila ve stylu „Euro Summer“ spolu s Robertem Cavalli. Rick Owens chystá výstavu v Paříži a Fendi pokračuje v hledání nového vedení. Mugler vydal speciální kampaň s Sharon Stone a Meghan Markle odhalila nové letní produkty z dílny své společnosti As Ever.

    Skims touží po Evropě. Značka vytvořila plavky ve spolupráci s Robertem Cavalli

    Populární značka Skims, z dílny modelky a influencerky Kim Kardashian, odhalila nejnovější spolupráci. Letošní léto vítá spolu s italským módním domem Roberto Cavalli. Inspiraci čerpá z takzvaného Euro Summer, tedy vysněných prázdnin v Evropě. Výsledkem je kolekce plavek z typických Skims materiálů a klasických vzorů italské značky, tedy potiscích Fagianella, Light Zebra nebo Tiger Face.

    Zdroj: Skims

    Mugler hledí do minulosti. Reinterpretuje ikonické looky s Sharon Stone

    Módní dům Mugler v současnosti čeká na tvorbu svého nového kreativního ředitele, Miguele Castra Freitas. Čekání si proto zkrátil ohlédnutím do minulosti. Vydal totiž speciální kolekci s názvem Re/Edit obsahující 24 looků, inspirovaných jeho archivem z let 1985 až 2000. Do čela kampaně pak dosadil ikonickou herečku Sharon Stone, která se proslavila svou rolí ve snímku Základní instinkt.

    Rick Owens poctí svou kariéru. V Paříži odhalí retrospektivní výstavu

    Pařížské muzeum Palais Galliera přivítá exkluzivní výstavu návrháře Ricka Owens s názvem Temple of Love. Veřejnost bude mít možnost spatřit ji od 28. června a nalezne v ní nejen ikonické kousky úspěšného designéra. Její součástí totiž budou i další instalace, například napodobenina pokoje z Los Angeles, ve kterém Owens bydlel se svou ženou Michèle Lamy v začátcích své kariéry.

    Zdroj: Palais Galliera 

    Fendi pokračuje v honbě za novým vedením. Zvažuje i Willyho Chavarria

    Italská značka Fendi je další z řady módních společností, které mění své vedení. Na rozdíl od své konkurence ovšem stále ještě nezná svou novou tvůrčí tvář. V současnosti se ovšem spekuluje o tom, že uvažuje rovněž o návrhářovi Willym Chavarria. Již dříve měla zahájit rozhovory s designéry, jako je John Galliano nebo Maria Grazia Chiuri. Posledním kreativním ředitelem byl Kim Jones.

    Meghan Markle vítá léto. Její značka As Ever nabízí čerstvé novinky

    Bývalá americká herečka a vévodkyně ze Sussexu, herečka Meghan Markle, patří mezi známé osobnosti, pyšnící se vlastní značkou. Její lifestyle společnost As Ever nyní přináší letní novinky. Odhalila například luxusní marmeládu s názvem Apricot Spread a med s citrusovými tóny Orange Blossom Honey. Mezi nové letní produkty patří rovněž exkluzivní růžové víno s názvem As Ever Rosé.

    Zdroj: As Ever

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    Peklo nejspíše zamrzlo. Demna se údajně loučí s oversized střihy

    0
    Balenciaga Summer 24
    Balenciaga Summer 24

    Oversized silueta, která během poslední dekády dominovala módním přehlídkám i městským ulicím, zřejmě přichází o jednoho ze svých nejvlivnějších zastánců. Návrhář Demna Gvasalia, přední tvůrce této estetiky, totiž naznačuje, že se od objemných tvarů odklání. Nejde přitom o náhlý rozmar, ale o promyšlený posun. Svět módy je totiž cyklický, a co bylo kdysi revoluční, se dnes stává konformním.

    Na sociálních sítích se rozjela lavina reakcí. Nejde o oficiální potvrzení konce éry, ale spíše o jemně vyslaný signál. V rozhovoru pro německý deník Die Zeit návrhář Demna Gvasalia naznačil, že ho oversized forma už neláká tak jako dřív. Předvídatelný trend, který kdysi šokoval, se podle něj proměnil ve samozřejmost a právě tam, kde módní prvky přestávají překvapovat, ztrácí svou sílu.

    Z objemu k formě. Demna vytvoří nový inovativní rukopis

    Rozhodně ale není pravda, že by byl známý designér vězněm jediného střihu. Už v minulosti pracoval s úzkými liniemi, elastickými tvary a propracovanou krejčovinou. Oversized střihy pro něj byly způsob, jak změnit rytmus doby. Dnes, když ho napodobují téměř všichni, přichází chvíle posunout se dál. Ne směrem ke skinny siluetám, ale k větší vyváženosti, možná i střídmosti.

    Zdroj: Profimedia

    Očekávaná spolupráce s Gucci by tak mohla představovat návrat ke struktuře a k proporcím, které obepínají, nikoliv zahlcují. Neznamená to popření minulosti, ale její překročení. Estetika Demny bude stále současná, ale méně teatrální. Místo nadměrných ramen a nohavic může pro změnu objevit důraz na pohyb, střih a dialog mezi tělem a látkou.

    Móda totiž nestojí na jednom nápadu. A Demna, i přes svou ikonickou minulost v čele módního domu Balenciaga, ví, že skutečná relevance spočívá ve schopnosti měnit směr v ten pravý čas. Pokud se jeho odklon od oversized střihů potvrdí, nepůjde o módní kapitulaci. Naopak, možná nás čeká dosud nejzralejší kapitola talentovaného návrháře.

    Oversized střihy pod kontrolou. Rok 2025 jim dává stopku

    Ještě před pár lety dominovaly přehlídkám kalhoty tak široké, že zakrývaly obuv, bundy s rameny většími než samotné modely a mikiny, ve kterých tělo mizelo jako v kukle. Oversized se stal vizuálním symbolem celé generace návrhářů, ale v roce 2025 přichází zlom. Nadměrnost ustupuje novému typu siluety. Takovému, který tělo respektuje, ale nenechává ho zcela zmizet.

    Zdroj: Balenciaga

    Značky jako Louis Vuitton, Loewe či Prada ukazují, že oblečení může působit výrazně, aniž by bylo třikrát větší než konfekční velikost. Místo toho přichází s proporcemi, které zdůrazňují postoj, ne objem. Kalhoty se zkracují a zužují, saka sledují linii těla a kabáty už nejsou navrženy tak, aby působily jako přístřešek. Objem zůstává, ale je rozvržen jinak, cíleně, architektonicky, dokonce sochařsky. U značky Balenciaga můžeme změnu pozorovat již nyní.

    Zdroje: HighSnobiety, Dazed, Instagram

    Make-up ovládla znamení zvěrokruhu. Léto diktuje hravé experimenty

    0
    astrology make-up
    astrology make-up

    Generace Z prahne po autenticitě, personalizaci a individuálních zážitcích. Její potřeby odráží rovněž současné trendy, například v podobě hravých přívěsků. Touha po jedinečnosti ovšem prostoupila i do světa make-upu. Není proto překvapením, že létu povládne takzvaný astrology make-up, tedy look odkazující na znamení zvěrokruhu.

    Nezáleží na tom, zda patříte mezi otřelé znalce znamení zvěrokruhu, či náhodné milovníky horoskopů. Současný make-up trend nabízí letní experimenty v podobě hravé personalizace. Právě ta totiž vládne jak beauty, tak módní scéně. Zástupci generace Z touží po autentických zážitcích, které si mohou přizpůsobit dle vlastních přání. Také proto milují i nyní tak trendy přívěsky a ozdoby.

    Takzvaný astrology make-up pak umožňuje právě tu individualitu, která diktuje aktuální trendy. Looky totiž stojí na stejném principu, tedy znamení zvěrokruhu, výsledek ale závisí rovněž na vaší osobnosti a preferencích. Nemusíte se tedy obávat toho, že na ulicích potkáte vlastní klony. K letnímu experimentování vám stačí pouze bohatá dávka inspirace a znalost vašeho znamení a ascendentu.

    Podklad vybíráte sami. Make-up diktuje hvězdné i stoupající znamení

    Někteří fanoušci „astrology make-up“ look zakládají na skupině, do kterého patří jejich „hlavní“ nebo „hvězdné“ znamení. Jiní ale beauty inspiraci čerpají z jejich ascendentu, tedy „stoupajícího“ znamení. Právě to formuje dojem, který na zanecháváte na ostatních a to, jak sami následně vnímáte své okolí. Pokud ho neznáte, snadno si ho vykalkulujete na internetu pomocí místa a času narození.

    Zdroj: Rare Beauty, R.e.m. Beauty

    Jelikož takzvaný astrology make-up spočívá na personalizaci, nenajdete nikde přesnou šablonu toho, jak by měl váš look vypadat. Také proto se většina milovníků beauty trendů uchyluje na platformu Pinterest. Na ní naleznete spoustu tipů na to, co vaše znamená definuje. Není tak divu, že populární platforma zahrnula „zodiac sign make-up“ do reportu trendů pro letošní léto.

    Zdroj: Dior, R.e.m. Beauty

    Dejte prostor hravosti. Cílem není kopie přesného návodu

    Až najdete inspiraci pro své znamená, stačí si vybrat z nespočtu nabízených prvků. Rozhodně neplatí, že musíte využít vše, co na fotkách uvidíte. Můžete si zkusit pohrát jen s novým odstínem očních stínů, výraznější rtěnkou nebo neobvykle třpytivou tvářenkou. Cílem totiž není zkopírovat předem vymyšlený tutorial, ale naplno se ponořit do make-up hry, ve které je vše dovoleno.

    @stylewithsarah Absolutely love the way this Capricorn inspired going out makeup turned out😍 it’s like a cooler toned Smokey eye! Products: @Hourglass Cosmetics skin tint / concealer @Kosas cloud set powder @rhode skin sleepy girl blush / twisted lip liner / toasted lip peptide @Patrick Ta Beauty eyeshadow pallet @Anastasia Beverly Hills eyebrow pencil @L’Oréal Paris telescopic mascara #creatorsearchinsights #zodiacmakeupchallenge #doingmymakeuplikemysunsign #capricornmakeup #goingoutmakeup #greenscreen ♬ original sound – Sarah

    Zdroje: L’Officiel, Hola!, Glamour, TikTok, Instagram

    Paříž přebírá štafetu. Fashion week odstartoval Louis Vuitton i Saint Laurent

    0
    Louis Vuitton Summer 2026 Men
    Louis Vuitton Summer 2026 Men

    Po Milánském týdnu pánské módy přichází na řadu Paříž. Francouzská metropole se v úterý zaplnila milovníky módy, vyhlížejícími hned několik očekávaných přehlídek. Fashion week odstartoval mimo jiné módní dům Louis Vuitton, jenž tentokrát čerpal inspiraci z Indie. Úspěšnou show plnou lákavé palety barev představil také Saint Laurent.

    Louis Vuitton čerpá z Indie. Paříž zbarvil do hlubokých barev

    Nejnovější kolekce z dílny kreativního ředitele pánské sekce Louis Vuitton, Pharrella Williams, se tentokrát vydala neobvyklým směrem. Na rozdíl od předchozích návrhů totiž upozadila pro designéra tak typický streetwear a nahradila ho orientální elegancí. Návrhář totiž při tvorbě návrhů pro příští jaro a léto vyrazil do Indie. Zpět do Paříže přivezl nečekanou paletu hlubokých odstínů.

    „Nečekejte tuniky, ani nic podobného. Co nás v Indii inspirovalo, byly barvy,“ okomentoval Williams nejnovější kolekci. Návrhy proto protkal odstíny připomínajícími koření i čerstvě namletou kávu. Nechyběly proto ani tóny vyvolávající dojem skořice či kurkumy. Výsledná řada se přesto nesla v jemně uvolněném duchu, který vyvolávaly hlavně sportovní a outdoorové kousky.

    Zdroj: Reuters

    Indie pak sloužila jako inspirace rovněž při designu samotné lokace. Pharrell Wiliams totiž molo proměnil ve stolní hru Hadi a žebříky, která původně vznikla právě v Indii. Na očekávanou přehlídku pak dorazilo hned několik hvězd. Do první řady usedla zpěvačka Beyoncé, raper A$AP Rocky či herec Bradley Cooper. Nechyběli ani návrháři Nicolas Ghesquière a nový šéf Dior, Jonathan Anderson.

    Anthony Vaccarello pokračuje v tradici. Saint Laurent definuje výraznými odstíny

    Pařížský týden pánské módy však odstartoval rovněž módní dům Saint Laurent. Kreativní ředitel značky Anthony Vaccarello navázal na svou poslední tvorbu a představil kolekci plnou nepřehlédnutelné palety barev. Zapojil do ní totiž sofistikované odstíny mátové, khaki nebo tmavě modré. Barvy dohromady vytváří hravý, avšak stále elegantní celek, který doslova křičí Saint Laurent.

    Zdroj: Reuters

    „Méně tmavé, více světlé, více smyslné, zkrátka více hravé,“ prohlásil designér. Klíčovým kouskem řady pro nadcházející jaro a léto se staly lehké košile různorodých střihů, odkazující na klasické tvary 80. let minulého století. Anthony Vaccarello tentokrát show uspořádal v muzeu Bourse de Commerce. Součástí lokace se staly rovněž bazény, kontrastující se samotnými návrhy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube