Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 15

    Postavte letní šatník bez výčitek. Místo trendu oblečte udržitelnost

    0
    summer wardrobe
    summer wardrobe

    Módní svět ovládají již několik let mikro trendy, posilované sociálními sítěmi, kterým lze jen těžko uniknout. Pokud ovšem netoužíte po dalším kousku, jenž brzy zapadne do hlubin skříně, nebo si nemůžete utrácení za pomíjivé virální modely dovolit, obraťte svou pozornost k sustainable značkám. Upřednostněte udržitelnost, jež vydrží déle než jednu sezónu.

    Efektní letní šatník nemusí nutně přetékat posledními mikro trendy. Pokud patříte mezi milovníky módy, kteří upřednostňují nadčasové kousky s menším dopadem na životní prostředí, postavte si letos prázdninový šatník na základě udržitelných značek. Myslete přitom nejen na samotné brandy, ale i jednotlivé nákupy. Přírodu ušetříte i tím, že budete vybírat pouze to, co opravdu vynosíte.

    Eko plavky najdete také u módních ikon. Ukrývá je třeba Hunza G

    Mezi základy letního šatníku bez výjimek patří plavky. Poohlédněte se letos po variantě, na jejíž výrobu nejsou potřeba plasty, které se v přírodě rozkládají celá staletí. Zaměřte se na značky nabízející kousky z méně škodlivých nebo recyklovaných materiálů. Mezi takové patří například společnost Reformation, nabízející i celou řadu letních šatů. Další možností je ikonická značka Hunza G.

    Zdroj: Hunza G, Reformation

    Vznikla totiž již v roce 1984, proslavila se ale především díky filmu Pretty Woman. Herečka Julia Roberts v něm totiž vynesla dnes již nezapomenutelné šaty s průřezem. Společnost v současnosti vytváří one size plavky, které slibují nejen inkluzi, ale také menší odpad vzniklý nezakoupenými kousky. Používá rovněž materiál, který nevytváří žádnou deadstock látku nebo odstřižky.

    O udržitelnost není nouze. Najdete basics, ale i sportovní a elegantní kousky

    V parném létě jistě oceníte rovněž nenáročné nadčasové kousky tvořící základ šatníku. Základem jsou přírodní materiály, které v rychle stoupajících teplotách potěší nejen vaše tělo, ale také životní prostředí. Zamilujete si především příjemný len, na chladné večery se vám zase zavděčí bavlna. Kvalitní a pro přírodu přívětivé kousky najdete v nabídce HARA The Label či Organic Basics.

    Zdroj: HARA The Label, Organic Basics

    Pokud pátráte po udržitelném outfitu na letní sportování, mohla by vám do oka padnout značka Tala. V roce 2019 ji založila fitness influencerka Grace Beverley, jež pro výrobu vybírá továrny fungující na solární energii a biomateriálech. Více speciální a elegantní kousky zase naleznete u Marrakshi Life, společnosti pracující pouze s ručně vyráběnými látkami a zero waste praktikami v Marrákeši.

    Zdroj: Tala, Marrakshi Life

    Chraňte se bez špatného svědomí. Opalovací krémy dokáží i škodit

    Kromě šatníku nezapomínejte v létě ani na potřebu šetrného SPF krému. Běžné prodávané modely totiž často obsahují látky škodlivé pro mořské živočichy nebo korálové útesy, a to kvůli ingrediencím, jako je oxybenzon nebo oktinoxát. Šetrnou variantu skin care nezbytnosti hledejte třeba u trendy značky Supergoop! či Naked Sunday, která k SPF zapracovala i vitamíny a jemné krytí.

    Zdroj: Naked Sundays, Supergoop!

    Zdroje: Savoir Flair, Luxury London, Instagram

    Módní svět jásá. Jonathan Anderson vrátil Dior původní logo

    0
    Dior Summer 2026
    Dior Summer 2026

    V módě bývají změny často vnímány jako důkaz pokroku. Ale někdy se nejodvážnější krok vpřed skrývá v návratu zpět. Přesně to pochopil i návrhář Jonathan Anderson, nový kreativní ředitel značky Dior, když ve své debutové kolekci pro módní dům představil nenápadný, ale o to zásadnější detail. Návrat původního loga ikonické společnosti Dior.

    Na první pohled drobnost, ale pro módní svět, který vnímá značky jako kulturní ikony a loga jako jejich jazyk, je to událost s velkým „D“. Původní písmo Christiana Dior, tedy elegantní, se špetkou starosvětské noblesy, s jemným výrazem a štíhlými tahy, se objevilo na drobných detailech, doplňcích i na některých oděvech, které nám návrhář Jonathan Anderson nově předvedl.

    Dior Summer 2026 jako historická óda. Jonathan Anderson vyšlápl pravou nohou

    Jonathan Anderson ve své první kolekci pro módní dům Dior deklaruje respekt k dědictví značky, jejíž historie se psala již v poválečné Paříži, a zároveň sebevědomě naznačuje, že Dior pod jeho čerstvým vedením nebude hledat revoluci, ale povede respektující a skutečně důsledný dialog s minulostí.

    Zdroj: Dior

    Kolekce sama o sobě byla silným hráčem, který bravurně vyvažoval historickou referenci s uvolněnou současností. Anderson začal ikonou. Bar jacket přepracoval v tvídu, s narušenou siluetou, doplněnou o objemné cargo kraťasy, jako by chtěl říct „tady začínáme, ale dál už to bude moje cesta.“ Navázal oděvy inspirovanými aristokratickou formálností, jež viditelně nesly jeho rukopis.

    Nositelnost na prvním místě. Dior v čele s Andersonem našel balanc

    Siluety oděvů byly rozvolněné, ale neztrácely řemeslnou preciznost. Střihová odvaha se mísila s pokorou k tradici, Jonathan Anderson si hrál s proporcemi, vrstvením i detaily. Dokázal tak spojit svůj osobní rukopis s respektem k dědictví Dior, a přitom stále nabízel nositelnost. Výsledkem byla kolekce, která je slušivá, nositelná, noblesní a hravá zároveň.

    Módní svět jásá nejen proto, že se na scénu vrací vizuálně silné a krásné logo, ale rovněž proto, že Anderson tím zákazníkům dává jasný signál. Dior vstupuje do nové éry, která si zakládá na kontinuálním příběhu, ne na šoku. A pokud platí, že ďábel se skrývá v detailech, pak tenhle „detail“ patří do síně slávy.

    Zdroje: HighSnobiety, BOF, Instagram

    Ovocné pobláznění pokračuje. Letošní léto voní jako guava

    0
    guava girl make-up
    guava girl make-up

    V současné době už nikoho nepřekvapí, že make-up trendy pravidelně diktují různé druhy ovoce. Jinak tomu není ani letošní léto, jenž se ponese v duchu exotické guavy. Ovoce láká nejen na svou jemně růžovou barvu, ideální pro odstíny tvářenek a šťavnatých lesků na rty, ale také nezaměnitelnou čerstvou vůni prosluněných letních dní.

    Tak trochu nelogický trend ovocného make-upu zaplnil sociální sítě poprvé již v roce 2023. Tehdy si získal pozornost tutorial americké influencerky Hailey Bieber, takzvaný strawberry girl look. Následovala celá řada podobně laděných trendů, od pobláznění s třešněmi, borůvkami nebo broskvemi. Zdá se, že popularita ovoce nekončí ani letos. Současnému létu totiž na beauty scéně vévodí guava.

    Guava pomůže i vaší skin care. Make-up zabarví do perfektní růžové

    Exotické ovoce má hned několik kvalit, které ho nominovaly na letošní královnu virálních letních make-up looků, ale také skin care produktů a parfémů. Extrakt z guavy se totiž chlubí vitamínem C, který je bohatý na antioxidanty, jež dokáží projasnit, zpevnit a hydratovat pleť. Také proto skvěle bojuje proti tmavým skvrnkám nebo opuchnutí. Guava má kromě toho zcela ideální růžový odstín.

    Zdroj: REFY Beauty

    Hodí se totiž ke všem typům pleti a nachází se v pomyslném středu mezi jemnými a výraznými tóny růžové. Také proto značky začínají vydávat produkty právě s odstínem exotického ovoce. Mezi virální kousky patří lip butter od Summer Fridays nebo balzám na rty z dílny Eadem. Tím ovšem letní beauty nabídka guavy nekončí. Ovoce se totiž prodralo i mezi parfémy a vonné spreje.

    Zdroj: Ellis Brooklyn, Korres

    Populární je například voňavka značky Ellis Brooklyn, jež exotické ovoce využívá jako hlavní ingredienci. Pokud si ale guavu opravdu oblíbíte, naleznete v současné nabídce téměř jakýkoli beauty produkt s jejím tónem či zabarvením. Podle společnosti Spate totiž vyhledávání vůně guavy vzrostlo za poslední rok na Google o tisíc procent. Na platformě TikTok pro změnu narostlo o 43 procent.

    Guava místo jahody. Exotické ovoce má vlastní make-up look

    Do popředí na sociálních sítích se dere rovněž takzvaný guava girl make-up. Jedná se v podstatě o stejný look, jaký nabízela již zmíněná varianta strawberry girl. Odstín růžové, který máte aplikovat nejen na tváře a rty, ale také špičku nosu či víčka, je ovšem o něco světlejší. Zdá se, že guava dominuje i světu gastronomie a letních drinků. Ovoce vás proto letos v létě opravdu nemine.

    @beaubble The fruit of the summer: Guava 🥭🍹🌺 #beaubble #guava #guavagirl #summer #trend ♬ SAVE ME from rammor summer chill mix on youtube – Rammor

    Zdroje: WWD, Hypebae, The Zoe Report, Instagram, TikTok

    Móda v kostce: Prada čelí skandálu a Gucci opět verbuje Miley Cyrus

    0
    Gucci Flora
    Gucci Flora

    Prada čelí kritice kvůli sandálům z pánské kolekce pro rok 2026. Vychází totiž z tradiční indické obuvi, což ovšem značka zpočátku nepřiznala. Gucci si pro propagaci nového parfému Gucci Flora opět přizval Miley Cyrus a Louis Vuitton v Šanghaji otevřel novou vlajkovou loď, a to doslova. Panenky Bratz odhalily spolupráci s Jean Paul Gaultier.

    Gucci má nový parfém. Tváří Flora Gorgeous Gardenia Intense je opět Miley Cyrus

    Módní dům Gucci rozšiřuje svou řadu parfémů Flora. Vydal totiž parfém s názvem Gucci Flora Gorgeous Gardenia Eau de Parfum Intense, jehož propagace se opět ujala zpěvačka Miley Cyrus. Ta s módním domem spolupracuje již od roku 2021, kdy poprvé vyšla vůně Gucci Flora Gorgeous Gardenia. Kampaň zachycuje slavnou zpěvačku v poli jemných květin, na pozadí Los Angeles.

    Zdroj: Gucci

    Bratz mají novou image. Panenky oblékly ikonické návrhy Jean Paul Gaultier

    Známé dětské panenky Bratz si polepšily. Odhalily totiž spolupráci s ikonickým francouzským módním domem Jean Paul Gaultier. Jeho návrhy v limitované edici, prodávané od 2. července, oblékla panenka Sasha. Jedním z modelů je slavná strukturovaná růžová róba, doplněná o řetízkový pásek. Tím druhým je pak klasická Gaultier kombinace námořnického a lehce punk módního stylu.

    Prada čelí kritice. Módní dům čerpal inspiraci z tradičních indických sandálů

    Italská společnost Prada se potýká s kritikou poté, co vydala svou nejnovější pánskou kolekci pro jaro a léto roku 2026. Jedním z návrhů jsou totiž pletené kožené sandály, které až příliš připomínají tradiční indickou obuv jménem Kolhapuri, jejíž výroba se traduje až do 12. století. Módní dům ovšem původně nevydal žádné oficiální prohlášení, ve kterém by svou inspiraci připouštěl.

    Zdroj: Prada

    Odsouhlasil ji až poté, co začal čelit silné kritice ze strany indických řemeslníků a lokálních politiků. „Naše společnost vždy oslavovala řemeslné zpracování, dědictví a designové tradice,“ prohlásil mluvčí značky. Prada je v současnosti v kontaktu se zástupci státu Maháráštra, ze kterého tradiční obuv pochází. Společnost pak dodala, že zatím není jisté, zda sandály čeká komerční výroba.

    Louis Vuitton doplul do Šanghaje. Odhalil pobočku ve tvaru lodi

    Módní dům Louis Vuitton šokoval svou novou pobočkou v Šanghaji. Jedná se totiž o budovu ve tvaru lodi jménem The Louis. Uvnitř ukrývá nejen luxusní obchod, ale také další služby a výstavní prostory. „Zosobňuje našeho ducha cestování,“ okomentoval koncept ředitel Louis Vuitton Pietro Beccari. Loď má mimo jiné odkazovat na historii značky, jež původně vznikla jako výrobce kufrů.

    @mixedcoupleinchina LouisVuitton has just opened “TheLouis”, an immersive space in Shanghai in the format of… a cruise ship! 🛳 A travel-inspired landmark • Located on West Nanjing/Wujiang Road, in the heart of the Jing’an district, this 114.5m long and 30m high floating building takes the shape of a modern ship with the unmistakable MonogramLV as its external cladding. • The covered area is approximately 1,600m² distributed over three floors ℹ️ Useful information for visiting •Open to the public from June 28th •Opening hours 10:00–22:00 daily •Reservation Free entry, upon reservation via mini-program “MyLV” on WeChat #louisvuitton #lv #shanghai #china #cruiseship #louisvuittonaddict ♬ One Night in Dubai – Arash

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, TikTok, Instagram

    Letošní pánské střihy ctí retro. Přesto hrají dle moderních pravidel

    0
    mužské střihy paul mescal
    mužské střihy paul mescal

    Oblíbené pánské střihy roku 2025 hledají nostalgickou inspiraci u hudebních hvězd z ikonických devadesátek. Účesy, které generace našich rodičů považuje za přežitek, slaví návrat v moderním stylu. „Modcut“, pěšinka uprostřed i „baby mullet“ opět dokazují, že retro může vypadat stylově. V tomto případě stačí jen šikovný kadeřník.

    Letošní trendy pánské střihy čerpají inspiraci zejména z 90. let minulého století. Zdá se, že to, co starší generace považuje za nudný přežitek, generace Z upřímně miluje. Staré známé účesy tak letos můžeme vídat v inovativních moderních provedeních. Společnými znaky jsou textura a nenucenost.

    Na hlavy se vrací modcut. Může za to kapela Oasis

    Jedním z největších trendů tohoto roku je rozhodně „modcut“. Důvodem oživení střihu z ikonických 90. let je pravděpodobně návrat kapely Oasis, která bude znovu vystupovat už letos v létě. Účes oslovuje především muže, kteří chtějí působit sebevědomě a trochu nonšalantně.

    Pro účes je typická delší texturovaná vrchní část, vrstvení po stranách a ofina. Díky své variabilitě se účes hodí pro různé tvary obličeje a snadno ho můžete přizpůsobit individuálnímu stylu. Nedávno jsme ho mohli vidět například na hvězdě filmu Babygirl, Harrisu Dickinsonovi.

    Nenápadné a sexy. Při správném sestříhání letos zazáříte s pěšinkou uprostřed

    „Middle part“, v překladu jednoduše pěšinka uprostřed, je jedním z nejoblíbenějších účesů posledních let, a jinak tomu není ani letos. Nosí ho například herec Cillian Murphy nebo držitel světového rekordu ve skoku o tyči Mondo Duplantis. A právě u generace Z se letos těší velké oblibě.

    Zdroj: Versace

    Styling však vyžaduje jistou míru zručnosti, protože účes by měl mít objem u kořínků a vytvarovanou vlnku, která rámuje čelo. Ne každému proto střih sedne. Pěšinka uprostřed může zvýraznit asymetrii obličeje či nedostatky, jako jsou kouty. Důležité je i prostříhání vlasů, které zabrání tomu, aby účes působil jako přilba.

    „Na Jágra“ už dávno neplatí. Pánské střihy ovládá mullet

    Mullet se nejvíce proslavil v 80. letech, opět díky hudbě. V devadesátkách se pak stal neodmyslitelnou součástí českého hokejisty Jaromíra Jágra. Dnes je mullet zpět, a to v moderní podobě, která je oproti té původní mnohem kratší. Občas se mu říká „baby mullet“ nebo „mini mullet“. Na TikToku ho obdivují zejména ženy, a to ideálně v kombinaci s knírkem.

    @buzzfeed We're overwhelmed with joy because the Paul Mescal Puppy Interview just dropped on BuzzFeed Celeb! 🐶 😍 #PaulMescal #Gladiator #PuppyInterview ♬ original sound – BuzzFeed

    Letos jsme střih mohli spatřit na celebritách, jako jsou například herci Paul Mescal, Jacob Elordi nebo zpěvák Harry Styles. Mullet je také často spojován s Australany. U kadeřníka si stačí říct o delší vlasy vzadu, kratší po stranách, nedbale rozcuchaný vršek a dokonalý mullet je na světě.

    Zdroje: GQ, Rentless Grooming, Salon Business, WesleySnipsHair, Instagram, TikTok

    Jelly sandals opět na scéně. Módní svět pohlcuje hluboká nostalgie

    0
    Mango jelly sandals
    Mango jelly sandals

    Už od začátku letošního roku je jasné, jaký vliv definuje letošní trendy. Jistá cykličnost patřila k módnímu světu odnepaměti, rok 2025 však naplno uchvátila nostalgie. Do šatních skříní se vkrádá touha po hravosti, dávné nevinnosti a autenticitě, které spojujeme s již zapomenutými kousky. Důkazem je i návrat klasických jelly sandals.

    Začalo to nevinným vtipem hned na začátku letošního roku. Již v chladných lednových dnech zaplavily internet memes přirovnávající rok 2025 k roku 2015. Uživatelé sociálních sítí předpovídali návrat kdysi populárních kousků a s ironií vyzdvihovali ty nejvíce „bizarní“ trendy uplynulých let. Vtip se však měsíc po měsíci měnil v realitu. Nyní už je jasné, že letošní módní scéně vládne nostalgie.

    Do žebříčků trendu se začala vkrádat například v podobě boho chic stylu. Postupně ale na scénu vrátila i extra nízko posazené pasy, skinny jeans, hravé přívěsky nebo grunge estetiku. Výjimkou nebude ani letošní léto. Kromě takzvané fisherman aesthetic nebo asymetrických plavek mu totiž mají vládnout „jelly sandals“. Plastové boty z 80. a 90. let minulého století slaví comeback.

    Zdroj: COS, Ancient Greek Sandals

    Jejich návrat předpověděla značka The Row již ve své jarní a letní kolekci pro rok 2024. Návrhářky Mary Kate a Ashley Olsen do ní totiž zařadily baleríny podobného stylu. Jednalo se ovšem o modernější a elegantnější verzi kdysi populární letní obuvi. Od té doby se však jelly sandals vkradly i do tvorby dalších módních domů a v současnosti tak na trhu naleznete více než bohatou nabídku.

    Zdroj: Chloé, Parfois

    Jelly sandals přináší inovaci. Nostalgie není jen návrat minulosti

    Cykličnost módu definuje již desítky let. Nadčasové trendy se vrací v pravidelných vlnách a vždy s sebou přináší jistou inovaci. Nostalgie je ovšem letos na módní scéně patrná více než kdy jindy. Spolu s ní totiž roste touha po hravosti, návratu k více nevinným časům a jisté autenticitě. Právě to v současnosti trendy kousky, často oblíbené v době našeho dětství, nabízejí.

    @whowhatwear a healthy dose of '90s nostalgia 🫶 #fashiontiktok #shoetrends #90sfashion ♬ original sound – whowhatwear

    Podobné potřeby milovníků módy zesiluje také současná ekonomická a politická situace. Negativní zprávy a vývoj světového dění vyvolávají v zákaznících touhu po snazších obdobích. Dává tedy smysl, že je hledají právě v minulosti. Přívalová vlna nostalgie však není pouhý návrat historie, ale její propojení s moderní dobou a současnými potřebami. Jedná se tedy zároveň o jistý pokrok.

    Zdroje: New York Post, Who What Wear, Glamour, Instagram, TikTok

    Léto ve znamení zelené. Barevným trendům vévodí „koprový“ odstín

    0
    košile The Reformation
    košile The Reformation

    Sociální síť Pinterest vydala svůj tradiční report trendů. Na základě vyhledávání uživatelů určila rovněž barvu, jež povládne letošnímu létu. Nad „butter yellow“ a „cherry red“ tentokrát vyhrála takzvaná dill green. Koprový odstín zelené zároveň představuje návrat k přírodě, offline detox a touhu po autenticitě, vzdálené světu sociálních sítí.

    Letošní léto definuje barva ukrývající hned několik významů. Hluboký koprový odstín zelené, v angličtině dill green, totiž nepředstavuje pouze populární módní trend, ale také lifestyle generace Z. Sociální síť Pinterest ho do svého reportu zařadila již letos v lednu. Spolu s „butter yellow“, „Alpine oat“ a „cherry red“ měl totiž dominovat letošnímu roku. Zdá se ale, že naplno převzal i letní měsíce.

    Zelený odstín nepatří jen módě. Proniká i do interiérů či gastronomie

    Platforma Pinterest zakládá své odhady na vyhledávání uživatelů. Svůj report proto doložila klíčovými slovy, po nichž návštěvníci stránky s oblibou pátrali. Patří mezi ně například „green vibe“, „green kitchen design“ nebo „pickle margarita“. Ukazuje se tak, že koprová zelená nevnikla pouze do světa módy. Naopak, proniká rovněž čím dál hlouběji i do kuchyní nebo interiérových trendů.

    Zdroj: Saint Laurent

    Barvu však do svých kolekcí pro nadcházející podzim zařadila rovněž řada módních domů. Značky jako Saint Laurent, Hermès nebo Lacoste ji využily jak pro výrazné šaty a kabáty, tak drobnější a méně nápadné doplňky. Odstín láká především na svou přirozenost a pomyslný „zlatý střed“. Není totiž ani moc výrazný, ani příliš jemný. Chlubí se tím ideálním teplým a přívětivým tónem.

    Zdroj: Jil Sander, Onitsuka Tiger

    Koprovou zelenou můžete letos v létě do šatníku zařadit stejně jako to učinily i zmiňované značky. Pokud barvě opravdu propadnete, nebojte se ji vynést v podobě maxi šatů nebo ladícího setu či rozevláté košile. Skvěle ale povznese letní outfit také pomocí doplňků. Perfektní volbou je prostorná kabelka, která rozzáří i jinak monochromatický outfit, nebo do této barvy sladěné tenisky.

    Zdroj: ARKET, The Reformation

    Koprový odstín symbolizuje životní styl. Nabádá k offline detoxu

    V současnosti populární zelená pak doplňuje další trendy letošního léta. Spolu s nimi symbolizuje léto plné hlubokého odpočinku, offline detoxu a útěků před přehlceností sociálních sítí. Signalizuje tak touhu generace Z po přírodě, autenticitě a návratu ke „skutečnému životu“. Právě proto si našla i cestu do našich šatníků, vyvolává v nás totiž emoce, které podvědomě chceme cítit.

    @the.orange.home my kind of get ready with me 🤍 making a dill themed menu tonight! #DinnerParty #Tablescape #GreenTablescape #TableDecor #Tablesetting #HomeDecor #EventStyling #TabletopDecor #SustainableDecor #DinnerPartyIdeas #HostingIdeas #GardenParty #FloralTablescape #TableInspo #gingham ♬ Sweat and Hustle – The Brazilians of Bossa Nova

    Zdroje: Fashionista, Pinterest, Stylist, Instagram, TikTok

    Marc Jacobs potvrdil svůj rukopis. Na molo vrátil snové oversized siluety

    0
    Marc Jacobs Runway 2026
    Marc Jacobs Runway 2026

    Pondělní večer v New Yorku se nesl ve znamení Marca Jacobs. Návrhář představil svou kolekci pro rok 2026, a to v již dříve využitých prostorách Newyorské veřejné knihovny. Jeho 19 umně zpracovaných looků potvrdilo rukopis, který designér buduje již několik sezón. Opět totiž nabídl strukturované a oversized siluety připomínající panenky.

    Americký návrhář Marc Jacobs představil další ze svých typicky oversized a strukturovaných kolekcí. V pondělí večer pozval módní nadšence do Newyorské veřejné knihovny na odhalení řady pro rok 2026. Dechberoucí prostory již jednou využil a zdá se, že se osvědčily. Rovněž tentokrát perfektně doplňovaly návrhy, jež se nesly ve nostalgickém viktoriánském a moderním grunge stylu.

    Nejnovějších 19 looků podtrhlo rukopis, který designér buduje již několik sezón. Staví si totiž na strukturovaných, objemných a oversized siluetách, které připomínají panenky přetvořené do životní velikosti. Zatímco dříve odrážely spíše hravý styl, vyvolávající vytoužený pocit sladké dětské naivity, tentokrát se nesly v o něco temnější estetice. Tu reflektovaly jak střihy, tak vybraná paleta barev.

    Zdroj: Marc Jacobs

    Černé odstíny ovšem perfektně balancovaly hravé tóny růžové, limetkové nebo levandulové. Viktoriánské období připomínaly například dlouhé splývavé krajkové róby nebo nadýchané blůzy. Historický styl podtrhovaly také mašle, které modelky vynesly ve vlasech, ale i na samotných outfitech. Dávné doby připomněly rovněž pečlivě zvolené potisky hrstky drobných lučních květin.

    Marc Jacobs pracuje s abstrakcí. Nastavuje společnosti zrcadlo

    „Móda je opravdu speciální a není něco, co potřebujeme. Nejde jen o pouhý kus oblečení, sloužící k zakrytí našeho těla,“ popsal dle serveru WWD přehlídku Marc Jacobs. Návrhář již několik let tvoří kousky, které si lze jen stěží představit na ulicích nebo červených kobercích. Ve své módní tvorbě pracuje s konceptem krásy, který vnímá jako abstraktní hru tvarů nafukujících sukně nebo ramena.

    @i_d @Alex Consani walks the @marcjacobs ♬ original sound – i-D

    Kolekce úspěšného návrháře lze však interpretovat rovněž jako jistý sociální komentář. Zatímco dřívější řady mohly sloužit jako snový útěk před těžkou realitou, nově představené návrhy lze chápat jako její zrcadlo. Zároveň se jedná o podchycení trendů, jež na scénu vracejí nostalgií prosycené prvky. Svůj comeback tak letos mimo jiné zažívají i typické grunge prvky z „devadesátek“.

    Zdroje: WWD, Instagram, TikTok

    Old money, balet a F1. Letní obuv sází na nadčasovost

    0
    Puma Speedcat
    Puma Speedcat

    Léto každoročně volá po lehkých a pohodlných botách, které vás budou ve stylu provázet horkými dny. Letos spatříme na nohou jak novinky, tak staré dobré kousky, které známe už od dětství. Všechnu letošní trendy obuv ale spojuje jedno, a to ambice propojit pohodlí a styl.

    Letošní trendy letní obuv ukazuje, že klíčem k úspěchu je nadčasovost. Historie všech letošních populárních kousků totiž sahá až do minulého tisíciletí. Tentokrát se vrací v originálních provedeních, ale původní myšlenka zůstává stejná.

    Z lodní paluby do ulic. Připravte se na námořnickou obuv se špetkou „old money“

    Vlna námořnického stylu, která nás pohltila na jaře, se přelévá i do léta. Důkazem jsou „boat shoes“. Tento typ bot, vyráběný nejčastěji z měkké kůže nebo plátna, se ve společnosti drží už od roku 1935. Jako první navrhl botu námořník Paul Sperry, inspirován tlapkami svého psa, které neklouzaly po ledu. Prasklinky na tlapkách psa tvoří vzor podobný rybí kosti, který Sperry vyřezal do podrážky a vytvořil tak první slavné Top-Sider boty. Do těchto bot pak obul celé americké námořnictvo, aby mu tak usnadnil chůzi po věčně mokré palubě.

    Zdroj: Sperry, Manebí

    V 60. letech minulého století pak boat shoes proslavil americký prezident J. F. Kennedy. Boty značky Sperry jsou ovšem oblíbené dodnes. Ostatní společnosti se jimi inspirují a boat shoes tak vidíme všude kolem. I letošní léto jsou oblíbené, a to především pro svou lehkost, pohodlí a jak se ukazuje, tak i nadčasovost. Skvěle zapadnou zejména do trendy „old money“ stylu.

    Splněný dětský sen, aneb balerínky na 100 způsobů

    Balerínky neboli „ballet flats“ se poprvé objevily v 18. století, a to na jevišti. Francouzská tanečnice Marie Camargo tehdy jako první odvážlivec odhodila, do té doby povinné, boty na podpatku a vyměnila je právě za baleríny. V 50. a 60. letech je nosily hvězdy jako Audrey Hepburn nebo princezna Diana.

    Zdroje: Chanel, Jeffrey Campbell, Miu Miu

    Po menším útlumu se baleríny vrátily zhruba před 10 lety jako součást městského business stylu. Díky značkám jako Miu Miu se objevily znovu i na přehlídkách. Dnes jsou tyto boty součástí trendu „balletcore“ a znovu se vrací v originálních variacích.

    V hlavní roli rychlost a lehkost. Puma vnáší do letní módy styl Formule 1

    Na své si přijdou také ti, kteří dávají v létě přednost teniskám. Loni dominovala značka Adidas se svými řadami Samba a Gazelle, letos se vedení ujímá společnost Puma se svou kolekcí Speedcat. Model byl poprvé navržen v roce 1999 pro jezdce Formule 1, loni se ale vrátil s drobnými úpravami a letos v létě se s ním budeme setkávat ještě intenzivněji. Puma propojuje rovnou dva letošní trendy v jednom, a to právě nízkoprofilové úzké tenisky a balerínky.

    Zdroj: Puma

    Model Puma Speedcat působí uhlazeně, sportovně a lehce futuristicky, což odpovídá aktuálním trendům. Díky mnoha tvarům a barvám, které společnost momentálně nabízí, si můžete vybrat, zda chcete výraznou nebo uhlazenější verzi. Zároveň jde o botu, která se hodí jak k sukním, tak ke kalhotám.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Puma Catch Up

    Méně scrollování, více života. Trend anti-rot summer nutí ke zpomalení

    0
    Anti-rot summer Unsplash
    Anti-rot summer Unsplash

    Pokud už jste unavení z nekonečného scrollování na sociálních sítích, ztrácíte motivaci a cítíte, že máte zahlcenou mysl, pravděpodobně na vás doléhá „brainrot“. Nemusíte ale zoufat, trend „anti-rot summer“ přichází s tipy, jak v létě zpomalit a konečně se nadechnout. Den offline, seznam radostí i příprava letních „snacks“ mají jedno společné, pomohou vám zpomalit a znovu naplno vnímat svět kolem sebe.

    Oxford Dictionary označil slovo „brainrot“ za slovo roku 2024, s konceptem se ale setkáváme i letos. Jedná se o vnímaný úbytek motivace a schopnosti kritického myšlení připisovaný nadměrné konzumaci nenáročného obsahu na sociálních sítích. Často se tak označuje i obsah, který tento efekt způsobuje.

    Zejména v létě ale stojí za to se od obsahu na sociálních sítích alespoň na chvíli odpoutat a dovolit si konečně vydechnout. Z toho důvodu vznikl také trend „anti-rot summer“, který ukazuje, jaké taktiky vám v létě pomohou cítit se lépe.

    Offline jako nový luxus. Léto je ideální čas na vypnutí notifikací

    Říká se, že „offline is the new luxury“. Současná doba nás totiž nutí být neustále online a k dispozici. Zkuste si proto dát jeden den týdně bez mobilu, alespoň s vypnutým internetem. Ze začátku vás mozek pravděpodobně bude nutit upozornění pořád kontrolovat, ale postupem času začnete trochu víc koukat kolem sebe a naplno vnímat momenty, ve kterých se právě nacházíte.

    Letní měsíce zároveň nabádají k procházkám, které jsou pro náš mozek prospěšné. Pokud se chcete vyhnout vedrům, běžte se nadechnout čerstvého vzduchu hned ráno, nebo naopak večer při západu slunce. Zároveň se jedná o část dne, kdy si můžeme dovolit být chvilku offline a telefon nechat doma.

    Zdroj: Unsplash

    Síla rituálů. Anti-rot summer technika, která pomáhá se stresem i úzkostmi

    Rituály mohou být lékem na stres a úzkosti. Zkuste si proto minimálně jeden příjemný rituál vložit do svého běžného dne. Můžete si ho udělat například ze své večerní „skin care“ rutiny, při které ze sebe smyjete všechen stres z předešlého dne a použijete na pleť své oblíbené a relaxující produkty. Dalším rituálem může být například ranní lehká desetiminutová jóga.

    Dalším tipem je psát si přes léto „Summer Joy List“, neboli seznam věcí, které vám přes den udělaly radost, nebo vás prostě jen donutily se usmát. Zkuste do seznamu přispívat každý den, i kdyby jen jednou maličkostí. Uvidíte, že se začnete na radostné maličkosti mnohem více zaměřovat a nastavíte si myšlení na pozitivnější vlnu. Radosti se mohou klidně i opakovat, ale nezapomeňte stále hledat nové.

    Zdroj: Unsplash

    Letní chutě jsou hravé i zdravé. Využijte sezónní suroviny

    Léto volá po hravých „snacks“. K bazénu nebo do parku se hodí jahody máčené v rozehřáté tabulce čokolády, na lehkou letní večeři si vyhrajete se saláty na nespočet způsobů. Oblíbenými sezónními ingrediencemi jsou meloun, třešně, jahody, hráškové lusky, artyčok, kedlubna nebo třeba brokolice. Všechny je můžete použít jak do salátů, tak i jako samotné zdravé a chutné ingredience.  

    Zdroje: Wired, Neuron, Instagram