Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 205

    Opravdu je ve víně pravda? Nejlepší světové vinotéky vám s hledáním odpovědi pomůžou

    0
    Opravdu je ve víně pravda?
    Opravdu je ve víně pravda?

    Dokáže zahánět chmury, obšťastnit smutné, omladit staré. Už Galileo Galilei prohlásil, že „Víno je sluneční záře, kterou udržuje pohromadě voda”. Proto dnes spolu budeme putovat po vinotékách, ale ne jen tak ledajakých. Posvítíme si na ty nejlepší vinotéky z celého světa. Na takové, kde můžete pokládat záludné otázky a dostanete na ně odpověď.

    Víno by neměl být jen alkohol, ale životní styl. Vždyť co může být víc, než za vlahého letního večera sedět venku s přáteli a sklenkou vína k tomu. V té tekutině se neukrývá jen lahodný nápoj. Ve víně se sčítají všechny slunné i deštivé dny, vítr, který se proháněl na vinicích a láska, s níž vinaři pečovali o hrozny vinohradu. Prý je víno mlékem starců. Kouzelnou moc má zaručeně a to vás přiměje k zamyšlení, kde skutečně naleznete ta ikonická místa, která sdružují všechny milovníky vína na jednu hromadu. Pokud ještě nejste pravidelným zákazníkem, měli byste s tím něco udělat.

    Acker Wines, New York

    Více než 200 let nazpět sahá působivá historie luxusního obchodu s vínem. Těžko byste hledali více posh místo než tohle. Z malého obchůdku s potravinami se stal módní podnik, který dnes sídlí na Upper West Side. Právě poslední provozovna se otevírala v roce 1904 a jako štamgast zde sedával americký basketballový hráč Babe Ruth. Najdete zde vzácné poklady a působivé aukce vín.

    Berry Brothers & Rudd, Londýn

    Jako obchod s kávou začal původně nejstarší britský obchod s vínem. Vdova Bourneová první zákazníky přivítala na londýnské St. James’s Street č. 3 roku 1698. Teprve o 105 let později, když převzal rodinný podnik George Berry, přeorientoval se na víno. Společnost Berry Bros. & Rudd pokračovala v rozvoji a roku 1903 dokonce získala královský opční list od prince z Walesu, čímž jeho prestiž jedině stoupla. Jak se ukázalo, víno byla ta správná cesta.

    Podnik, který přežil i bombardování Londýna během druhé světové války, prošel další expanzí. Nově vybudované sklepy pojmou 8,5 milionu lahví. Když sem přijdete, vždycky budete mít co pít.

    Foto: Pexels

    Cave Rokin, Amsterdam

    Nizozemsko sice není největším vinařským regionem, ale v jeho hlavním městě se nachází řada skvělých vinoték. Cave Rokin, známá jako „amsterdamský vinný sklep“, byla otevřena ve sklepě budovy ze 17. století v roce 1987. Najdete zde především vína francouzská a italská, ale i několik lahví z takzvaného Nového světa, kam spadá například Severní a Jižní Amerika, Nový Zéland, Austrálie a některé asijské země.

    Vezměte to na kole, anebo možná raději pěšky a spolu s vínem si pochutnejte na tradičním holandském vaječňáku.

    Caves Augé, Paříž

    V Paříži se nachází mnoho významných vinařství, ale žádný milovník vína si nemůže dovolit nenavštívit to, které sídlí nedaleko slavné Palais Garnier. A kdo ví, možná i tady ve sklepeních občas přebýval Fantom opery. Inspiraci zde pravidelně čerpal například spisovatel Marcel Proust. No pár věcí se od jeho návštěv změnilo. Lahve jsou tu nyní od podlahy až ke stropu, ale přednost mají hlavně malí výrobci a také ekologická a přírodní vína.

    La Contra, Mexico City

    Mexiko se vám zřejmě nevybaví mezi prvními vinařskými oblastmi, ale o to větším překvapením pro vás možná bude, až zjistíte, že vinařský průmysl zde má počátky už od roku 1520. Jedním z jeho věrných zastánců je společnost La Contra. Návštěvnici Mexico City by si neměli nechat ujít pobočku Roma, která jako jedna z mála výhradně mexických vinoték na světě za návštěvu nepochybně stojí.

    Trimani, Řím

    Zpátky do Evropy. Nejstarší vinotéka v Římě byla otevřena v roce 1821, na svém současném stanovišti je od roku 1876. Dodnes patří rodině Trimani, po níž nese název, a která vyrábí víno na svém panství v Laziu. Výjimečné je tohle místo také tím, že se právě zde nachází první italský vinný bar z roku 1991.

    Foto: Pexels

    Viniculture, Berlín

    Berlín je pulzující, moderní, plný kontrastů. Stejně tak je naplněný historií. Německo obecně je proslulé svými pikantními ryzlinky, ale milovníci přírodních vín by měli poděkovat hlavně tomuto malému obchůdku. Viniculture je poměrně mladý, oproti předchůdcům zde vyzdviženým, protože vinotéka byla otevřena teprve v roce 1984. Ale stejně mladá je i jeho energie. V roce 2006 to zde převzal bývalý someliér Holger Schwarz, který se od tradičních evropských vín zaměřil hlavně na vína přírodní a biodynamická, a sice dost možná jako první v Německu. Jestli nestihnete návštěvu přes léto, v listopadu se tu koná každoroční veletrh vín.

    Zdroj: Wine Magazine

    Háčkované šaty, velké kapsy i slaměné tašky! Pozdravte přicházející léto s trendy novinkami

    0

    Hodnota na teploměru stoupá a léto klepe na dveře. Ať už plánujete lenošení na pláži, večírky, nebo městskou zábavu, ukážeme vám ty nejžhavější trendy pro léto 2023. Letos to bude jednoduché, nemusíte totiž vystoupit z komfortní zóny. Barvy volíme střídmé, oslavujeme kapsy a vracíme se do devadesátek. Na scénu opakovaně přichází quiet luxury. Nejvíce bude záležet na střizích a materiálech. Při sestavování letního šatníku si zapamatujte tři hlavní prvky – slaměné tašky, háčkované topy a průhledné šaty!

    Kapsy kam se podíváš

    Kapsy, kapsy a zase kapsy! Velký trend potvrdil Marc Jacobs ve své kolekci pro značku Fendi. Kapsy se v podstatě staly vlajkovou lodí celé runwaye. Kromě velkého potisku „The Baguette“ jde o nejvýraznější doplňující prvky většiny modelů. 

    Foto: Fendi

    Z dalších značek si v praktických kapsách libuje například Louis Vuitton, Miu Miu nebo Diesel. Pokud si tedy na léto pořídíte lehké „kapsáče“ a doplníte jednoduchým topem, budete neskutečně trendy!

    Háčkování zpět ve hře

    Možná se vám to zdá jako dávná klasika, ale není tomu tak. Háčkovanému oblečení se v posledních letech moc nedařilo. K letošnímu opaku nejspíš přispěla vzrůstající obliba devadesátkové módy, která háčkované oděvy miluje. Jednodušší kousky seženete u Prady a Magdy Butrym. Hravější verze nabízí Cult Gaia nebo Elisabeth Franchi.

    Foto: Cult Gaia

    Buďte neprůhledná v průhledných šatech

    Průhledné šaty zvládnete levou zadní, pokud se je naučíte kombinovat. Nejdůležitější je přizpůsobit jim spodní prádlo. Doporučujeme například značku Tom Ford nebo Dolce&Gabbana. Upřednostněte sportovnější a ležérnější styl. Pozor dávejte na sexy prádlo – může působit lacině. Pohrát si můžete například i s tílkem nebo kraťasy. Obojí bude vypadat perfektně.

    Foto: Dolce and Gabbana

    Šaty lze vynést na více způsobů. Hravě s nimi zvládnete jak večerní, tak street style look.

    Foto: Street style: kabelka: Balenciaga, boty: Rick Owens, šaty: Dolce and Gabbana, bunda: Acne Studios, spodní prádlo: Tom Ford, sluneční brýle: Balenciaga, Evening chic: kabelka: Anine Bing, boty: Prada, náušnice: Paco Rabanne

    Straw bags opět nesmí chybět

    Každý módně uvědomělý jedinec ví, že slaměná taška je letní nezbytnost. Letos v tomto odvětví dominuje Saint Laurent a Loewe. Výběr ale zvažte a zaměřte se na kvalitu. Taška vám může vydržet i několik sezón. Nejlepší volbou jsou ty s koženými detaily!

    Foto: Saint Laurent, Loewe

    Loewe jistí i festivalovou sezónu

    Moderní rocková scéna a hollywoodská klasika v propojení s párty v Malibu. Tak vypadá kolekce Paula`s Ibiza od značky Loewe. Modely doslova prahnou po vynesení na festivaly nebo jakékoliv koncerty. Večírky u bazénu jakbysmet. Drsný potisk triček v kombinaci s futuristickými brýlemi vyzařuje snovou, mladistvou a odvázanou energií.

    Foto: Loewe

    Jižní Korea jako módní hřiště pro odvážné! Vítejte na místě, kde se setkávají tradice s avantgardou

    0

    Jižní Korea – místo, kde sídlí nejvlivnější módní scéna v celé Asii. Avantgardní komplety, oversized střihy, dokonalé vrstvení, individualita a sebevědomí. To jsou hlavní pilíře korejské módy. V poslední době se asijské módní scéně dostává uznání na mezinárodním měřítku. Ovlivňuje ji totiž oblíbená K-popová scéna i jihokorejské celebrity. A co z K-fashion dělá tak neodolatelný styl? Umění kombinovat tradiční prvky s evropskými trendy!

    Podle webu Pymnts je Jižní Korea největším odběratelem luxusní módy na světě. Nelze ji tedy nechat bez povšimnutí. Záplavu virálních videí týkajících se korejské kosmetiky v průběhu let zaregistroval snad každý, nicméně s její oblibou postupně vzrůstá i poptávka po korejské módě. Objevte s námi ty nejzajímavější korejské módní velikány a nechte se unést vlnou nejkreativnějších asijských looků!

    Wooyoungmi miluje nízké pasy a oversized střihy

    Módní dům letos slavil své dvacáté výročí od uvedení na trh. Kreativní ředitelka Youngmi Woo v aktuální kolekci hlásá návrat ke svým kořenům. Všechny modely mají podle jejích slov připomínat korejského „cool kluka“ z přelomu tisíciletí. Dominují tu především oversized střihy a nízké pasy. Všechny kousky jsou unisex, tedy pro všechna pohlaví. Značku nejrychleji pořídíte na Farfetch.

    Foto: Wooyoungmi

    YCH prochází denimovou obsesí

    Korejská značka YCH založená v Soulu si letos libuje v atypických střizích. Používá klasické materiály, ale nebojí se je vrstvit či různě kombinovat. Designérka Choon Ho Yoon se zaměřuje pouze na dámskou módu, do které prolíná feministickou náladu a snaží se přenést ryze mužské prvky do nositelné dámské módy.

    Foto: YCH

    Tornádo hvězdných kolaborací má na kontě Gentle Monster

    Králem mezi slunečními brýlemi se stává Gentle Monster. Brand specializující se na stylové eyewear vznikl v roce 2011. A to pod taktovkou designéra Hankook Kim, který svůj podnikatelský plán vymyslel již na dětském táboře. Seznámil se tam totiž s pozdějším investorem. Ani jeden nečekal, že v dospělosti budou vlastnit tak trendy, celebritami opředený, label. Aktuálně se Gentle Monster pyšní kolaborací se zpěvákem KUN.

    Foto: Gentle Monster

    Další kolaborace právě probíhá s francouzským módním domem Maison Margiela. Brýle pořídíte spíše v neutrálních barvách, od černé po tlumeně žluté. Futuristický vzhled doplňují decentní loga domu Margiela.

    Foto: Gentle Monster

    Výherkyně první sezóny netflixového pořadu Next In Fashion – Minju Kim

    Designérka Minju Kim – synonymum módní extáze. Korejka má vystudovaný Samsung Design Institut i Královskou akademii výtvarného umění v Antverpách. Čemuž také její tvorba odpovídá, potvrdil to i již zmíněný netflixový pořad, který bezkonkurenčně vyhrála. Stejně jako H&M Awards. Její extravagantní až utopické modely naprosto zbožňujeme. V aktuální kolekci s názvem FAIRY`S WISH se objevují potisky květin, které návrhům dodávají nádech éterické krásy. Siluety kopírují vílí křídla.

    Foto: Minjukim

    U WE11-DONE vládne punk a impresionismus

    Provokace, anarchistická rebelie a lehká perverze. Tak lze charakterizovat celou letní kolekci. Modely oslavují impresionismus v kombinaci s punkem. Klíčovými prvky se staly PVC sukně, kožené odnímatelné rukávy nebo zdobené silonky. Brand si samozřejmě oblíbila i Billie Eilish, která jakoby vypadla přímo z runwaye.

    Foto: WE11-DONE

    Zdroj: Wikipedie, BOF, Farfetch, Instagram, society-a.com, pymnts.com

    Místo moře poctil Louis Vuitton svou cruise kolekcí jezero. Modelky připomínaly vodní mytická stvoření

    0
    LV_cruise24
    A model walks during the dress rehearsal of the Louis Vuitton Cruise 2024 fashion show in Isola Bella, a small island on Lake Maggiore, near Stresa on May 24, 2023.,Image: 778865620, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia

    Pro svou Louis Vuitton cruise kolekci si návrhář Nicholas Ghesquière vybral kouzelný ostrov Isola Bella uprostřed severoitalského jezera Maggiore. Romantickou lokaci nechal vstoupit do samotné kolekce. Modelky totiž vypadaly, jako by právě vystoupily z hlubin magických vod.

    Kolekce cruise typicky představují kousky, které zákazníci luxusních značek mohou nosit při svých zimních úprcích do teplých krajů. Kreativní ředitel Louis Vuitton Nicholas Ghesquière se ji ovšem letos rozhodl pojmout trochu jinak. Místo mořských vln se nechal inspirovat těmi jezerními. Do návrhů vtiskl také detaily paláce Borromeo ze 17. století i s okolními zahradami. Jak přehlídka postupovala, měnily se tak modelky z vodních bytostí do květinových víl.

    Návrhy cruise kolekce v sobě ovšem nesly také nádech futurismu, který je pro Chesquiére poměrně typický. První looky přehlídky tak připomínaly eklektická podvodní stvoření. Návrhář je totiž vytvořil z látek připomínajících neopren. Přidal jim ovšem také detaily kapek nebo volánů a mořských mušlí. Z podobné látky pak vytvořil například mini sukně a šaty, topy, dlouhé kalhoty, saka nebo body připomínající brnění.

    Nádech podvodního světa vytvořily také impozantní koruny a čelenky, které doplňovaly některé z outfitů. „Chtěl jsem vytvořit pocit, že modelky vystupují z vody, že jsou nádherná stvoření, téměř jako mořské panny s dračími křídly,“ okomentoval návrhář svoji představu. Návrhy připomínající starodávné válečnice pak postupně vystřídaly více elegantní střihy. Modelky tak předvedly například sukně, které střihem i materiálem evokovaly ocasy mytických sirén.

    Kolekci zakončily půvabné kousky připomínající okvětní lístky lučních květin

    Kouzelný nádech vytvořily také šaty z látky nařasené tak, že připomínala harmoniku. Modelkám se elegantně vinula kolem hrudi nebo ramen. Návštěvníci přehlídky tak měli pocit, že se dívají na tajuplné vodní princezny. Podmořský svět ovšem záhy vystřídal ten květinový. Další návrhy totiž zachytily květinové vzory tak, že téměř splývaly s okolními romantickými zahradami. Poslední kousky pak za pomocí impozantních balónových rukávů a nadýchaných sukní připomínajících okvětní lístky učinily z modelek půvabné víly.

    „Všichni si pod slovem plavba představí moře. Plavení se na jezeře je ovšem také velice romantické a krásné,“ vysvětlil dále Ghesquière. Palác Borromeo byl pak dokonalým příkladem návrhářovi vize. Kdysi ho totiž navštívila i královna Viktorie nebo princ Charles, dnes už král Karel III., a princezna Diana. Středeční magickou přehlídku pak navštívilo hned několik známých osobností. Patřila mezi ně například Emma Stone, Oprah Winfrey, Lea Seydoux, Jaden Smith nebo Cate Blanchett.

    Zdroj: Fashion Network, WWD, W Magazine, Instagram, YouTube

    Kampaň Let It Out značky Calvin Klein oslavuje lásku i odvahu být sám sebou

    0
    Značka Calvin Klein zveřejnila novou kampaň Let It Out při příležitosti blížícího se Pride Month.
    Značka Calvin Klein zveřejnila novou kampaň Let It Out při příležitosti blížícího se Pride Month.

    Také letos připravila módní společnost Calvin Klein speciální kolekci pro blížící se Pride Month. V červnu se totiž každý rok po celém světě oslavuje a podporuje komunita LGBTQI+. Tentokrát značka pod heslem Let It Out ukazuje kouzlo toho, být sám sebou.

    Jednoduché černobílé fotografie kampaně Let It Out společnosti Calvin Klein nechávají vyniknout její hlavní message. Milovníci značky se tak mohou soustředit na samotné modely, tedy herečku Amandlu Stenberg a herce Brandona Flynn. Oba jsou totiž zachycení se zářivými úsměvy na tváři, v uvolněných a hravých pózách. Výsledná atmosféra proto ukazuje, jaké to je, nebát se být svým autentickým já.

    Jedná se přitom o pocit, který je každoročně oslavovaný takzvaným Pride Month. V červnu se už tradičně po celém světě konají různé akce i projekty na podporu komunity LGBTQI+. Její členové totiž nadále čelí různým druhům diskriminace. Podpořit se menšinu svou kampaní letos opět rozhodla také značka Calvin Klein. Jako modely pro kolekci nazvanou This Is Love si proto vybrala známé osobnosti, které do zmíněné komunity patří.

    Kromě hravé atmosféry, umožňující naprosto svobodné vyjádření sebe sama, ukázala kampaň nafocená Karim Sadli také související kousky. Na spodním prádle, v pro Kleina tak typickém stylu, je tentokrát vedle loga vytištěný také nápis This Is Love. Jinak klasicky bílá guma na okrajích kalhotek, slipů nebo podprsenek je zase vyhotovená v duhových barvách. Další návrhy jsou pak vytvořené z různě barevných výrazných bloků. Spodní prádlo pak doplňují například trička se stejným nápisem.

    Na oslavu LGBTQI+ nechal Calvin Klein vyrobit také limitovanou edici triček podporující mladé transsexuály

    Jednotlivé kousky pak slavní herci předvedli nejen na energických fotografiích, ale také podobně naladěných videích. Například Stenberg se pro takovou kampaň hodí mimo jiné i proto, že dlouhodobě bojuje za práva transsexuálů. V minulosti podporovala také hnutí Black Lives Matter. Známá je například z filmu The Hate U Give nebo Everything, Everything. Brandon Flynn si zase zahrál ve známém seriálu 13 Reasons Why. Jejich kampaň je pak součástí většího projektu Feel Pride, kterou společnost Calvin Klein zveřejnila už v únoru.

    Společnost Calvin Klein pak kromě zmíněných kousků vytvořila také limitovanou edici triček na podporu organizace ILGA World a Transgender Law Center. Nechala na ně vepsat nápisy jako Empower Each Other nebo Show Up For Trans Youth. Do současnosti pak firma oběma hnutím i instituci PFLAG National věnovala přes 220 tisíc dolarů, tedy téměř 5 milionů korun. Nejnovější kolekce je pak v současnosti dostupná na stránkách značky.

    Zdroj: Fashion Network, WWD, Russh, Instagram, YouTube

    Nejlepší přítel pro zdravou a krásnou pleť. Proč byste nikdy neměli vynechat krém s SPF

    0
    Péče SPF krém
    Péče SPF krém

    Ať se nám to líbí nebo ne, slunce je pro naši pokožku nepřítel číslo 1. A to ve všech ročních obdobích. Výrazně urychluje stárnutí kůže a vede v jeho důsledku k předčasnému vzniku vrásek a pigmentových skvrn, redukci kolagenu a ztrátě pružnosti pokožky. Zároveň mohou UV paprsky způsobit malé nedokonalosti, protože epidermis, která se pod sluncem zhušťuje, blokuje přebytečný maz. Samozřejmě nesmíme zapomínat ani na znečištěné ovzduší nebo zlozvyky typu sahání si zbytečně na obličej. A proto, bez ohledu na věk, je důležité zvolit si toho nejlepšího pomocníka v podobě krému s SPF. 

    Ochranný faktor proti slunečnímu záření (SPF)  je nutné zařadit do celoroční denní ochranné péče. Nejideálněji aplikujte krém patnáct minut před odchodem ven, naneste podél dvou prstů a vmasírujte na obličej, krk a dekolt. Pokud zrovna nemáte make-up, reaplikujte každé dvě až tři hodiny pro zdravý a hydratovaný vzhled pleti. 

    Normální pleť

    Pro normální typ pleti vám představujeme opravdového miláčka! Exkluzivní švýcarská značka La Prairie a jejich vynikající krém CELLULAR SWISS UV PROTECTION SPF 50. Tento krém vás chrání před škodlivými paprsky UVA, UVB a mezi jeho speciální složky patří extrakt ze švýcarské protěže a voda ze švýcarských ledovců. Ultra lehká konzistence vám zajistí hydrataci, sjednocení a zabraňuje pigmentaci pleti. La Prairie Cellular Swiss je luxusním zážitkem pro vaší pleť.

    foto: La Prairie

    Suchá pleť

    Vysušená a napnutá. Cítí se takto vaše pleť? Pak vám pomůže ADVANCED DAY ULTIMATE PROTECT SPF 50 od značky Medik8. Chrání pleť pomocí moderních a prémiových chemických UV filtrů. Díky kyselině hyaluronové, skvalanu a lehkosti krému je nejpokročilejší ochranou před nepříznivými vlivy prostředí. Baví nás také fakt, že veškeré produkty do značky Medik8 si zakládají na ekologickém složení a samozřejmě ekologických obalech.

    Foto: Medik8

    Mastná pleť

    Nyní se pojďme podívat na kouzlo japonské kosmetiky. Mezi oblíbence, kteří chrání mastnou pleť, rozhodně patří krém značky SHISEIDO, URBAN ENVIRONMENT AGE DEFENSE OIL FREE SPF 30. Příjemná lehká textura obsahuje například extrakt z černého čaje nebo Spirulinu – prastarou modrozelenou řasu bohatou na antioxidanty. Disponuje protizánětlivými účinky a působí proti faktorům, které urychlují stárnutí pleti.

    Foto: Shiseido

    Smíšená pleť

    Pro mastnou „T“ zónu a suchou pleť se perfektně hodí THE SPF 50 UV PROTECTING FLUID od značky La Mer. Vybaven regeneračními vlastnostmi a obohacen patentovanou ingrediencí Miracle Broth – La Mer, která je srdcem každého produktu značky. Zklidňuje pleť, chrání, hydratuje a je rychle vstřebatelný, vhodný i pod make-up. Jednoduše ideální společník v ochraně před UVA a UVB paprsky.

    Foto: La Mer

    Zdroj: Youtube, Medik8, La Mer, Shiseido, La Prairie

    Letní měsíce si vyžadují oživení nejen šatníku, ale i domova! Osvěžte své království designovými doplňky

    0

    Nová sezóna nepřináší pouze nové ready-to-wear, představuje i novinky v designérských HOME kolekcích. V interiérech se snoubí lehká okázalost se zaměřením na kvalitní základní materiály se špetkou zábavných prvků, které jsou dnes v našem hledáčku. Letos vynecháváme výrazné barvy a upřednostňujeme spíše zemité či pastelové odstíny. Někdy k snovému bydlení stačí opravdu málo. Nevěřili byste, co dokáže jedna malá dekorace. Okořeňte letní domácí atmosféru s bytovými doplňky předních módních domů a staňte se vládci nekonvenčního stylu!

    Loro Piana vzdává hold řemeslné zručnosti 

    Nová HOME kolekce v sobě mísí řadu nečekaných textur a hmatových vjemů. Oslavuje ruční výrobu a klasické vzory. Od proužků až po kostky. Základy čalouněného nábytku Loro Piana vytváří pouze z vybraných dřevin. Stejně tak si důkladně vybírá i kašmír či vlnu.

    Foto: Loro Piana

    Každý domov musí mít svou specifickou vůni! Proto můžete začít jednoduše. Loro Piana svíčky jsou doslova udržitelná umělecká díla. Nejenže si pořídíte specifickou vůni, ale zároveň si pořídíte kousek Nového Zélandu či Mongolska, odkud módní dům odebírá veškeré ingredience pro výrobu! Na léto doporučujeme květinové esence. Všechny obaly jsou samozřejmě recyklovatelné.

    Foto: Loro Piana

    Pokud si lámete hlavu nad novým servírovacím nádobím, pořiďte si například prkénka na krájení pizzy či servírování předkrmů. Na letní dýchánky jsou oba objekty must-have.

    Foto: Loro Piana

    Missoni Home se barev nebojí

    Kromě classy vzhledu letošnímu létu dominuje i hravost. U Missoni se doporučujeme poohlédnout po textilních předmětech. Dotáhnou totiž letní atmosféru k naprostému vrcholu dokonalosti. Hravé vzory lemují téměř každý kousek, proto je značka vhodná na sezónní dekorace a výzdobu. Na podzim můžete všechny textilní objekty vyměnit za jiné, umírněnější.

    Foto: Missoni

    Mezi naše favority kromě klasického textilu patří i župany. Díky jednoduchému boho stylu evokují pocit letního dobrodružství.

    Foto: Missoni

    Letní koktejly jedině s Ralphem

    Ralph Lauren, snad nejvíce „old money“ značka, letos přišla s úžasným setem na přípravu drinků. Komplet obsahuje veškeré základní vybavení s nímž okouzlíte každou návštěvu. Luxusní vzhled umocňují zlaté a kožené prvky. Skleněné části pocházejí z Maďarských továren.

    Foto: Ralph Lauren

    O zábavu se postará herní set Flower Chess. Jde o mistrovské dílo, je totiž celý vyroben ručně a každý kousek je unikát.

    Foto: Ralph Lauren

    Dua Lipa vtiskla Versace vlastní styl. Letní kolekce využívá archiv módního domu, klasické vzory i motiv motýla

    0
    Donatella Versace a zpěvačka Dua Lipa odhalily v Cannes společně vytvořenou kolekci.
    Donatella Versace a zpěvačka Dua Lipa odhalily v Cannes společně vytvořenou kolekci.

    Návrhářka Donatella Versace a zpěvačka Dua Lipa představily v úterý v Cannes společné dílo. V letní kolekci La Vacanza se inspirovaly archivy slavného italského módního domu i módou 90. let a přelomu století. Atmosféru léta vdechl novým kouskům motiv motýla a hravých puntíků.

    Ještě předtím, než na runway vkročily první modelky, bylo jasné, že přehlídka Versace její návštěvníky nadchne pro blížící se léto. Show byla totiž umístěná ve vile Chateau de la Croix des Gares postavené nad malebným Cannes. Hosté se po příchodu místo klasických židliček posadili k elegantním kulatým stolům, rozestavěných kolem majestátního bazénu. Ten se stal pro představení nové kolekce ústředním, jelikož nad ním bylo postavené samotné molo.

    Touhu po létě pak vzbudily především samotné looky kolekce La Vacanza. Návrhářka Donatella Versace a zpěvačka Dua Lipa vytvořily kolekci nabízející kousky pro jakoukoli letní aktivitu. Zahrnuje totiž jak letní hravé mini šaty, tak dlouhé večerní róby nebo outfity na pláž. Umělkyně při tvorbě propojily archivy módního domu, zkušenosti Donatelly i nápady populární pop zpěvačky. Kolekce byla totiž založená i na jejích skečích.

    V nové letní řadě se tak objevil například odkaz na kolekci Versace z roku 1995. Rovněž současné kousky totiž zachytily motiv motýla, berušky nebo různých květinových vzorů. Inspirované jsou návrhy také 90. léty minulého století. Zahrnují proto krátké mini sukně nebo nízko posazené kalhoty. Přelom století zase připomínaly mini kabelky, blyštivé žabky nebo metalické prvky objevující se na šatech, kovbojských botách i doplňcích.

    Kolekce odráží charakter Dua Lipa. Je proto moderní a plná síly i sebevědomí

    „Nemyslím si, že umím kreslit. Ale tým Versace převzal mé skeče a ze snů vytvořil realitu,“ popsala Dua Lipa své pocity. „Versace mě rozhodně inspirovalo,“ dodala. Donatella zase zdůraznila hodnoty, které zpěvačka znázorňuje. „Je žena současnosti, sebevědomá a silná,“ vysvětlila. Podle ní má proto kolekce odrážet moderní dobu. Také proto byla show vysílána živě a její kousky byly k zakoupení okamžitě po jejím konci.

    Nejnovější řada Versace tak jasně ukazuje i styl populární zpěvačky. Na rozdíl od uplynulých temných až gotických kolekcí je například mnohem barevnější a plná hravých puntíků. V návrzích se také objevovaly detaily v podobě zavíracích špendlíků s hlavou medúzy. Podobné na svých outfitech od Versace už od roku 2019 nosila také Dua Lipa. Inspirace její módou byla vidět také v detailech šatů připomínajících stylové postroje.

    Zdroj: Fashion Network, WWD, Grazia Magazine, YouTube, Instagram

    Pravidla svatební etikety aneb co se sluší od svatebčanů. Rozhoduje počasí, místo i čas obřadu

    0
    svatební etiketa
    svatební etiketa

    Svatební sezona se opět rozjíždí a vy stojíte před otázkou: Co si vzít na sebe, když jste obdrželi pozvánku? Radost z tak veselé události bohužel často zastíní náš zdravý úsudek a zapomínáme, že se i přes uvolněnou atmosféru stále jedná o společenskou událost, která si žádá dodržení jistých zásad. S tímto návodem žádné faux pas nehrozí a odpověď bude znít ANO, v tomhle na svatbu můžete.

    Hlavně nezastínit nevěstu

    Úplně nejzákladnější pravidlo je nezastínit nevěstu. Když jde k oltáři v tradiční bílé, my se jí musíme vyhnout. Totéž platí ale i pro ostatní barvy. Kdyby měla růžové, fialové nebo zelené šaty, pro nás jsou v zakázané zóně.

    Stejně tak se obloukem vyhněte příliš extravagantním modelům a vzorům. Buďte sama sebou, ale nikdy nesmíte nevěstě ukradnout pozornost. Je to její den, ona musí zářit. Vy jste pořád ”jenom” host.

    Foto: Pexels

    Respektujte přání snoubenců

    Pokud se zrovna neúčastníte královské svatby, pravidla etikety tak přísná nejsou. To ale neznamená, že se od vás neočekává svědomitý přístup, na jehož základě dáte snoubencům najevo, jak moc si jich vážíte.

    První indicie pro požadovaný dress code většinou bývá už v pozvánce. Z té vždy vycházejte. Budoucí manželé mohou mít i speciální přání, například na styl nebo konkrétní barvu a je na vás, abyste jim ho splnili. Bylo by neuctivé jejich požadavek ignorovat jen proto, že vám se nechce. A nikdo netouží být černou ovcí svatebního videa.

    Rozhoduje počasí i místo

    Většina svateb se odehrává v letních měsících. Oděv by proto měl být co nejvíc prodyšný, například z hedvábí nebo lnu. Pamatujte na to, že v něm strávíte celý den, proto i pohodlí hraje podstatnou roli. Podle svého úsudku si svatbu užijete, nebo protrpíte. Počítejte rovněž s variantou, že se nevydaří počasí, proto musí být součástí outfitu i sako nebo kabátek.

    Zásadní je také místo konání a typ svatby celkově. Na obřad na louce se určitě obléknete jinak než třeba do kostela. Do přírody se víc než hodí šaty s potiskem a místo podpatků baleríny nebo sandálky. Pro církevní obřady naopak platí, že by žena měla mít zakrytá ramena a paže, žádné hluboké výstřihy, rozparky a ani extrémně krátké šatičky. O vhodnosti ”mini”, které zakrývají jen to nejnutnější, by se obecně daly vést dlouhé debaty.

    Foto: Pexels

    Krátké nebo dlouhé šaty, jak je to správně?

    Obecně společenské události v dopoledních a odpoledních hodinách vyžadují světlý oděv, na svatbu po 18. hodině večerní jsou přípustné i tmavé šaty, zpravidla koktejlové, nicméně jestli vás čeká svatba na zámku se stovkami hostů, určitě si oblečte dlouhé šaty. Současná svatební etiketa nezakazuje ani tradiční malé černé. Jsou dostatečně elegantní, a tedy přípustné. Jakkoliv může být svatba uvolněná, cokoliv víc než mírně nad kolena je nevhodné. V případě, že se necítíte na šaty, můžete si obléknout třeba sametový overal nebo kostýmek. Rafinovaná a tlumená smyslnost je vítaná, červenou vynechejte.

    Foto: Pexels

    Jak obléknout muže

    Muži mají rozhodování o něco méně komplikované, ale i v jejich případě se dá natropit hodně chyb. Zpravidla si na klasickou svatbu vystačí s obyčejným oblekem, na formálnější pak se smokingem. Sázka na jistotu je černý oblek, černé boty a bílá košile. Což je svatební minimum, ale někdy zároveň trochu nuda. Proto se nemusíte bát experimentů a s klidem obléknout oblek tmavě modrý nebo šedý, případně zvolit jinou barvu košile. A nezapomeňte na pásek, který by měl být vždy v barvě bot.

    I když je zrovna léto, košile musí mít dlouhý rukáv (o krapet delší než rukáv saka), takže tu s krátkým rukávem a kapsičkou na hrudi nechte doma. Stejně tak se nehodí kraťasy, tenisky a už vůbec ne džíny! Oživit oblek můžete i kravatou, dbejte však na to, aby nebyla bílá nebo v barvě champagne, ať si vás nepletou se ženichem. Stejně tak se vyvarujte diagonálních pruhů, které patří na pracovní příležitosti.

    Foto: Pexels

    Zdroj: MG magazine, Svatbona

    Charles Jeffrey Loverboy představil první pre-spring kolekci. Vetkal do ní symboliku středověké Británie

    0
    Charles Jeffrey Loverboy zveřejnil svoji první pre-spring kolekci.
    Charles Jeffrey Loverboy zveřejnil svoji první pre-spring kolekci.

    Nejnovější kolekce značky Charles Jeffrey Loverboy odráží symboly, vzory i barvy využívané ve středověké Británii. Návrhář je ovšem kombinuje s moderními střihy a sportovními prvky. Jeho první pre-spring řada tak nezklamala svou originalitou i pestrostí.

    Módní značka Charles Jeffrey Loverboy dokázala, že i středověká Británie dokáže působit moderně. Ve své nejnovější kolekci totiž využila její tradiční symboliku a heraldiku. Na svetrech, džínech, bundách i mini šatech se například prohání zvířata, často vyobrazovaná na středověkých oděvech, zbroji nebo ilustracích. Patří mezi ně například mýtičtí jednorožci, divocí orlové nebo nespoutané kočkovité šelmy.

    Svým typicky „rádoby nedbalým“ stylem ilustrace je zachytil návrhář Charles Jeffrey. Symboly zvířat se pak odrážejí také v samotném názvu kolekce. Název Statant Passant Rampant totiž podle společnosti „interpretuje pestrý vizuální jazyk středověké Británie“. Jednotlivá slova totiž odkazují na pozice, ve kterých tehdy umělci zvířata zachycovali. Většinou totiž na obrazech buď stála, chodila nebo řvala postavená na zadních.

    První pre-spring kolekce Charlese Jeffreyho proto nezklamala svou originalitou. Návrhář v ní umně kombinuje historii s modernitou, sportovní elementy s elegantními a jednoduché střihy s těmi více neobvyklými. Svůj debut představil poté, co letos oznámil, že hodlá nově vytvořit čtyři, namísto dvou kolekcí. Kromě zvířat pak středověká symbolika zahrnuje také skeče zámků, chrličů, mečů nebo šašků. Nechybí ani typické vzory proužků nebo diamantů.

    Atmosféru středověku připomínají i výrazné přezky nebo speciálně tvarované beanies

    V nové řadě nechybí ani tartan, tedy vzor tak typický pro návrhy Charlese Jeffrey. Návrhář ho využil nejen pro ozvláštnění kousků z denimu, ale také na obleky nebo mini kilty. Středověké symboly se objevily také na různých doplňcích. Například černé tašce přes rameno vévodí přezka, připomínající otevřenou tlamu mýtické bytosti. Beanies známe svými neobvyklými tvary zase tentokrát připomínají koruny středověkých vládců.

    Novou podobu vtiskl Jeffrey také oblekům. Opět tak dokázal, že si miluje hrát s novými definicemi klasického krejčovství. Mezi nové styly patří jednořadý úzký oblek Glasgow s výraznými detaily spon. Druhým upraveným modelem je dvouřadý oversized oblek Edinburgh. O něco více temný nádech pak pestrobarevné kolekci dodávají gotikou inspirované tmavé šaty. V nové kolekci nechybí ani maskot značky známý jako Gromlin.

    Zdroj: Fashion Network, Hypebae, Ficking Young, Instagram, YouTube