Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 161

    Fine dining restaurace na Bali: Jídlo, které budete chtít svléknout z talíře

    0
    cafe del mar
    cafe del mar

    Tolik jídla a tak málo času. Vybírat z těch nejlepších restaurací na Bali je hladová práce, ale co bychom pro vás neudělali. Na celém ostrově se objevuje čím dál více senzačních gastronomických zařízení, ve kterých budete i talíř svlékat očima. Ponořte se do výběru těch nejlepších podniků.

    Jak už asi víte, z Bali se pomalu ale jistě stává splněný sen každého gurmána. Ostrov, na kterém je národním jídlem nasi goreng, objevuje nejlepší kuchyně z celého světa. Nejsou to přitom jen samotné pokrmy, které přitahují pozornost, ale i slavní šéfkuchaři, elegantní koktejly nebo různá ocenění.

    Nemluvě o úžasných lokacích v hluboké džungli nebo na útesech, na kterých můžete rovněž zabořit vidličku a zažít chuťovou slast. Pokud toužíte po nejlepším lokálním jídle na Bali, pak se tiše odeberte pryč. V případě, že jste ale zarytý gurmán a požitkář, oblečte si nejlepší outfit a nezapomeňte na hotelu chuť k jídlu. Představíme vám jedny z nejlepších fine dining restaurací na ostrově bohů.

    V restauraci Merah Putih chutná luxusní jídlo jako hřích

    Ohromující architektura první restaurace připomíná katedrálu, vše ostatní je ovšem až hříšně dobré. Místní špičková indonéská kuchyně je podávána na úrovni šesti hvězdiček. Merah Putih k vám promlouvá skrze pravé chutě receptů Indonésie, které se tradičně předávají z generace na generaci.

    I proto nejspíše nebudete vědět, co dřív. Nemusíte se obávat, od toho má luxusní restaurace speciální degustační menu. Ochutnat tak můžete téměř vše. Doporučujeme vydatnou večeři zapít koktejlem Flavours of Indonesia. Restaurace se nachází v oblasti Seminyak.

    Zdroj: Merah Putih

    Vydejte se na vysokou hranu gastronomie. Čeká na vás Ayung Terrace

    Restaurace Ayung Terrace nacházející se v hotelu Four Seasons v Ubudu se tyčí vysoko nad korunami stromů. Specializuje se na moderní balijskou kuchyni, která je avantgardní a autentická zároveň. Představuje totiž pestré chutě Indonésie v jejich nejlepší podobě. Za takovým kouzlem stojí šéfkuchař Suta, tedy muž spojující moderní techniky vaření a prezentace se starými recepty

    Představte si prvotřídní hovězí líčka připravená metodou sous vide a ochucená tradičními bylinkami a kořením. Výsledkem je ten nejchutnější rendang, jaký jste kdy ochutnali. Další delikatesou je humr z nedalekého ostrova Lombok s pikantním sambal matah. Když k tomu přidáte prvotřídní servis, pochopíte, proč ta prestiž.

    Zdroj: Ayung Terrace Four Seasons

    S Mozaic Gastronomic Restaurant nešlápnete vedle. Sbírá jedno ocenění za druhým

    V Ubudu se ještě chvíli zdržíme. Nesmíte si totiž nechat ujít ikonickou restauraci, která během své 20 let dlouhé vlády získala tolik ocenění, že je ani nezvládneme všechny jmenovat. Šéfkuchaři Chris Salans a Blake Thornley přinášejí chutě a sezónní suroviny Bali pod nekompromisním diktátem moderní francouzské kuchyně.

    Výsledkem jsou dvě degustační menu, umně prezentovaná živá kuchyně, bar a salonek s vinotékou. Jedná se o krásný prostor, který snadno dostane všechny vaše smysly. Pokud vám takové informace stále nestačí, Mozaic je rovněž jedinou restaurací v Indonésii spadající pod Les Grandes Tables du Monde. Jde o sdružení složené pouze z restaurací oceněných michelinskou hvězdou.

    Zdroj: Mozaic Restaurant

    Nebuďte na slast sami. Nejlepší místo pro sdílený zážitek je Sa’Mesa

    Pokud vám nestačí jen večeře pro dva, rezervujte si místo v restauraci Sa’Mesa, tedy inovativní italské restauraci v Canggu. Nejedná se jen o obyčejnou restauraci, kde teče limoncello proudem. U dlouhých prostřených stolů se totiž každý večer sejde jen 50 šťastlivců, jimž se podává teatrální přehlídka 15 až 20 pokrmů ve stylu set-menu, určených ke sdílení. Menu se téměř denně mění, není tedy možné tu dvakrát zažít to samé.

    Zdroj: Sa’Mesa Bali

    Odhalte kouzlo Kokokan, neboli zelenáče mezi rýžovými poli

    Uprostřed sytě zelených rýžových políček se ukrývá luxusní restaurace Kokokan. Je klidným útočištěm, které servíruje nádherně prezentované a pečlivě vybrané pokrmy. Zajděte sem napřed na aperitiv a připijte si se zapadajícím sluncem. Poté se usaďte na degustační menu. Začněte třeba ústřicí z místních zdrojů s bazalkovým želé a mangovým kaviárem. Rezervujte si ale venkovní stůl, když budete mít štěstí, spatříte za soumraku moře světlušek.

    Zdroj: Kokokan

    Café Del Mar propojuje divy Bali a Ibizy

    Pod ikonickými oblouky Café Del Mar se nachází kulinářská fúze ibizského šarmu a balijského kouzla. Restaurace vyzbrojená týmem mezinárodních kulinářských talentů vás odzbrojí spojením středomořských a asijských pokrmů. Ostatně, přesně tohle byste od značky narozené na Ibize čekali. Jídlo je hravé a inspirované sezónními vlivy. V pravém evropském stylu je navíc určené ke sdílení a ochutnávání spolu se sklenkou dobrého vína.

    Zdroj: Café Del Mar Bali

    Obdarujte se sladkou tečkou na závěr. Zaručí ji Room4Dessert

    Na sladkosti a drinky jsou odborníci v Room4Dessert, tedy podniku, který vede kuchař z New Yorku jménem Will Goldfarb. Uvnitř něj si kromě snesitelného obžerství v podobě degustačního menu s avantgardními dezerty můžete vychutnat také oceňované koktejly. Najdete v něm ale také zahradu s terasou, kde se setkáte se španělskými tapas, slanými snacky, dezerty a drobnými pochoutkami.

    Zdroje: Honey Combers, Instagram

    Copenhagen Fashion Week highlights. Objevte nejdůležitější kolekce severských designérů

    0
    Kolekce Herskind se inspiruje v tradiční literatuře.
    Kolekce Herskind se inspiruje v tradiční literatuře.

    Poslední kodaňský týden módy se nesl v rozporuplném duchu. I když jsme se setkali s řadou okouzlujících kolekcí předních severských návrhářů, atmosféra akce se nesla ve zvláštním duchu. Ředitelka CPHFW totiž vyzvala přítomné a média, aby si uvědomili zodpovědnost za současnou klimatickou i humanitární krizi. Zmínila také nadcházející volby v USA i do Evropského parlamentu. Upozornila tím na aktuální negativní témata, čímž vykreslila i nádech většiny kolekcí.

    Kromě poměrně negativního začátku pak návštěvníky Copenhagen Fashion Week zklamalo zrušení přehlídky módního domu Ganni. Hlavní hvězda kodaňského týdne módy oznámila, že letos prezentovat nebude. Rozhodla se totiž finance raději věnovat do náboru mladých talentů a zkvalitnění používaných materiálů. Naštěstí ovšem na uplynulém týdnu módy zůstaly stálice, které nás každou sezónu překvapí něčím novým a zajímavým.

    Červený koberec a masivní lustry. ROTATE odkazuje na 50. léta 20. století

    Návrhářky značky ROTATE strávily několik dní v Knihovně kodaňského designu, kde se ponořily do 50. let minulého století a vybraly z něj ty nejoblíbenější detaily. Díky nim celá kolekce dostala ten správný nádech, který ještě umocnily červené koberce a honosné lustry. Zároveň ale neexistuje kolekce tohoto módního domu, která by nedávala průchod silnému sex appealu.

    Jinak tomu nebylo ani nyní. Hlavním poselstvím nejnovější kolekce však byla výrazná silueta. Všechny modelky ji nějakým způsobem podtrhly a daly na obdiv. Obě návrhářky značky ROTATE pak podle vlastních slov milují tvary módy 50. let, přičemž se je ovšem nebojí okořenit o moderní prvky.

    Herskind předvádí sofistikované kreace, čerpající z klasické literatury. Skandinávský minimalismus opět v hlavní roli

    Módní dům Herskind se pro změnu nechal unášet na vlně klasických střihů i materiálů. Jeho hlavní inspirací byla četba tradičních světových literálních děl. Propojil je ale také s postřehy z ulic Kodaně a dalších severských metropolí. Podle slov designéra se řada inspirovala i stylem dámských nadčasových módních ikon.

    Herskin si pohrává také s nejrůznějšími texturami a kombinuje k sobě padnoucí materiály. Například kožené kozačky s tvídovým kompletem proto působí neodolatelně. Nezapomenutelným doplňkem byly rovněž síťované balaclavy, které u několika looků tvořily pomyslnou třešničku na dortu.

    Zdroj: Herskind

    Han Kjøbenhavn expanduje do světa fotbalu. Kolekce Silence pramení z fotbalové posedlosti kreativního ředitele

    Kreativní ředitel značky Han Kjøbenhavn je od dob svého dospívání téměř fanatickým milovníkem fotbalu. Miluje jak samotnou hru, tak vše, co je s ní spojené. Svou lásku tak nechal proniknout i do nejnovější módní kolekce. Jeho fanoušci okamžitě zajásali, jelikož na podobnou chvíli čekali už dlouho.

    Streetwear, který Han Kjøbenhavn předvedl, navíc, podobně jako u dřívějších přehlídek, vychází ze sochařského umění. Nejnovější návrhy pak oba prvky propojují a snaží se je přenést do každodenního života. Setkáváme se proto s extra dlouhými rukávy, nabíranými rameny i robustní obuví. Některé looky zase boty zcela zakrývají pomocí „nekonečných“ kalhot.

    Kodaňský týden módy pohostil i Ukrajinu. Díky solidární fúzi měli na CPHFW prostor i východní designéři

    Kvůli trvající válce na Ukrajině není možné, aby stát pohostil vlastní týden módy. Dánsko proto projevilo solidaritu a ukrajinské designéry přivítalo na vlastní akci. Mezi nejvýraznější ukrajinské návrháře patří například brand KSENIASCHNAIDER.

    Značka odhalila kolekci s motivujícím názvem Příroda vždy zvítězí. Zkoumá totiž harmonické spojení mezi haute couture a syrovou krásou přírodního světa. Každý kousek oblečení představuje plátno propletené příběhy odolnosti a inspirované nekonečnou silou, kterou příroda vyzařuje.

    V nejnovější kolekci se proto setkáte s nařasenými materiály, oversized komplety a celou řadou neodolatelných šatů. Barevná paleta se drží spíše zemitějších odstínů, některé kousky ovšem září hned několika různými odstíny.

    Zdroj: UFW

    Zdroje: UFW, CPHFW, WWD, Instagram, YouTube

    Módní svět ohromil Moncler i Marc Jacobs. Zimní království kontrastovalo s vesmírem dech beroucích panenek

    0
    Marc Jacobs jaro 2024
    Marc Jacobs jaro 2024

    Koncem minulého týdne odhalily své přehlídky dvě známé značky. Marc Jacobs oslavil v pátek své 40. výročí. Při té příležitosti představil návrhy připomínající panenky v životní velikosti. Naprosto opačnou atmosféru pak o víkendu zachytila společnost Moncler. V kouzelném zasněženém lese St. Moritz vytvořila naprosto pohádkovou show.

    Zasněžený les ukryl kouzelnou přehlídku. Moncler odhalil kolekci pro podzim 2024

    Populární švýcarské lyžařské městečko St. Moritz rozzářila v sobotu večer dlouho očekávaná přehlídka značky Moncler. Jednalo se totiž o doslova pohádkovou událost. Návštěvníci spatřili nejnovější kolekci na pozadí kouzelně zasněženého lesa. Kromě toho je po příchodu přivítala speciální kápě a sluchátka se soundtrackem. Teplo pak zaručila vyhřívaná sedadla i termosky s horkým vínem nebo čajem.

    Zdroj: Moncler

    Stejnou mírou pak byla dech beroucí i samotná kolekce. Více než 130 modelek představilo outfity vhodné jak na lyžování, tak vysněnou zimní dovolenou. Paleta barev přitom sahala od svítivě bílé přes odstíny béžové a hnědé až po hřejivě žlutou i zelenou. Častými prvky byl pletací vzor, výšivky nebo flanel. Na kouzelnou show navíc dorazily známé osobnosti, mimo jiné také herečka Anne Hathaway. Pozornost na sebe strhla díky elegantní bílé lyžařské kombinéze.

    Značka Marc Jacobs oslavila 40. narozeniny. Vytvořila nečekaný a elegantní svět panenek

    Páteční večer pro změnu patřil přehlídce Marc Jacobs pro jaro 2024. Nejednalo se ovšem pouze o odhalení nové kolekce, ale také 40. výročí známé značky. Americký návrhář se proto významnou událost rozhodl náležitě oslavit. Jeho návrhy tak vzdaly hold uplynulým dekádám, kvalitnímu krejčovství i současné moderně. Výsledkem byla kolekce připomínající panenky v životní velikosti.

    Zdroj: Marc Jacobs

    Jacobs totiž modelky oblékl do mírně oversized outfitů pevných struktur. Oblečení proto působilo jako kousky, které děti s velkou láskou navlékají na své panenky. Modelky rovněž chodily s rameny ohnutými dopředu, čímž vytvářely jakoby „nelidský“ dojem. Atmosféru pak perfektně vytvořily i objemné a nahoru vyčesané vlasy. Kolekci známý návrhář nazval příznačně, tedy Wonder.

    Jednotlivé návrhy pak připomínaly módu 60. let, ale také moderní streetwear z přelomu století nebo japonský styl či pánské námořnické uniformy. Detaily, jako například obří knoflíky a brože nebo oversized šortky, vytvořily hravou ódu na historickou i současnou pop kulturu. Na show navíc dorazily známé osobnosti a přátelé módního domu, například režisérka Sofia Coppola nebo herečka Dakota Fanning.

    Zdroje: WWD, Culted, Instagram, YouTube

    Pronikněte hluboko do historie luxusu. Navštivte nejklasičtější kavárny Evropy

    0
    luxusní historická kavárna Pedrocchi
    luxusní historická kavárna Pedrocchi

    Luxus při cestování nemusíte hledat jenom na písčitých plážích nebo u průzračného moře. Najít ho můžete také při víkendovém odpočinkovém výletu nebo vytoužené cestě po Evropě. Objevte taje historických kaváren, které doprovází umělce i myslitele po celé dekády. Zajet si můžete za vytříbeným vkusem na sever Itálie, do Vídně, Budapeště nebo romantické Paříže.

    Začněte nejstarší kavárnou na světě. Ochutnejte italskou kávu v prostorách Caffè Florian

    Výlet do kouzelných Benátek sám o sobě vybízí k luxusnímu víkendu. Vylepšit si ho ale můžete návštěvou nejstarší kavárny na světě. Caffè Florian byla totiž založená už roku 1720. Nachází se na slavném Piazza San Marco, takže ji při toulkách úzkými benátskými uličkami rozhodně nebude těžké nalézt.

    Při své návštěvě tak budete moct sedět na stejných židlích, na které kdysi usedli velikánové jako Marcel Proust, Charles Dickens, Goethe nebo Lord Byron. Usadit se můžete venku, nebo objevit některé ze speciálních sálů historické kavárny. Zároveň se jedná o jedinečnou příležitost ochutnat to nejlepší z Itálie, tedy klasické espresso.

    Zdroj: Caffè Florian

    Z Benátek se otočte do Padovy. Čeká vás speciální mátová káva i řada městských legend

    Pokud si do romantických Benátek zajedete autem, přijde vám další tip na luxusní historickou kavárnu jistě vhod. Nachází se totiž ve městě Padova, mimo jiné proslavené jednou z nejstarších univerzit na světě. Autem se k němu od Benátek dostanete za 30 minut, pohodlně vás tam ale sveze i místní vlak.

    Navštívit pak musíte především kavárnu Pedrocchi z 18. století. Známá je pro svou speciální hořkou kávu, podávanou s mátový krémem a kakaovým práškem. Kromě toho je ovšem opředená hned několika městskými legendami. Jedna z nich například praví, že před jejími dveřmi kdysi umrzl syn jejího majitele. Od té doby pak měla kavárna nechávat vstup vždy otevřený.

    Zdroj: Caffè Pedrocchi

    Klasickou Vídeň nesmíte ze své tour vynechat. Café Central nabídne luxusní posezení i zákusek

    V seznamu luxusních kaváren nesmí samozřejmě chybět ani kavárenský „dědeček“, tedy Vídeň. Její taje se vám rovněž nabízí v případě, že se do severní Itálie rozhodnete vyrazit autem. Mezi jedny z nejstarších kaváren hlavního města Rakouska pak patří Café Central. Kdysi se v ní scházeli slavní spisovatelé i filozofové.

    Vy si v ní pak můžete zkrátka užít luxusní odpoledne. Vychutnat si můžete nejen ohromující interiér, ale také klasickou vídeňskou kávu. Odejít však nesmíte ani bez toho, aniž byste ochutnali klasický dort Sacher nebo další z řady luxusních dezertů, které na vás v zákoutí této kouzelné historické kavárny čekají.

    Zdroj: Café Central

    V Budapešti si užijete opulentní interiér New York Café. Obnovy se dočkala teprve nedávno

    Pokud nedáte dopustit především na luxusní interiéry známých historických kaváren, pak si zcela rozhodně zamilujete New York Café v Budapešti. Nachází se v přízemí hotelu New York Palace Hotel, takže je možné si jedinečný zážitek ještě prodloužit pobytem právě v tomto ubytování. Ohromí vás ale i samotná kavárna.

    Zachycuje totiž jedinečnou historickou éru hlavního města Maďarska. Scházeli se v ní totiž důležití spisovatelé i novináři. Ve vrchní galerii rovněž tyto osobnosti editovaly jedny z nejdůležitějších maďarských novin začátku 20. století. Kavárna ovšem po válečném období upadla do zapomnění. Obnovy se dočkala teprve roku 2006.

    Za romantikou jedině do Paříže. Navštivte Les Deux Magots v Saint Germain

    Hlavní město Francie je rovněž skvělým místem, kam můžete za luxusními historickými kavárnami putovat. Nejednu z nich pak najdete ve čtvrti Saint Germain. Po druhé světové válce se totiž stala centrem intelektuálního a kulturního života Pařížanů. Ti se pak scházeli v kavárnách, jako je například ta s názvem Les Deux Magots.

    Jednalo se mimo jiné o oblíbené místo slavného spisovatele Ernesta Hemingway. V podniku měl strávit hodiny a hodiny psaním nebo setkáváním se s ostatními autory tehdejší doby, jako byl James Joyce nebo F. Scott Fitzgerald. Vyzkoušet pak v kavárně můžete nejen skvělou kávu, ale také horkou čokoládu nebo skleničku excelentního francouzského vína.

    Zdroj: Les Deux Magots

    Zdroje: The Winged Fork, Wander-Lush, Instagram

    Trápí vás vintage posedlost? Pomůžeme vám objevit svět, kde minulost koresponduje s přítomností

    0
    vintage luxusní oblečení
    vintage luxusní oblečení

    Ve světě módy, kde minulost inspiruje přítomnost, nespočívá elegance pouze v inovativních návrzích, ale v precizní kombinaci nadčasovosti a stylu. Pro ty z nás hledající jedinečnost a luxus ve vintage kouscích, je ovšem cesta k ikonickým značkám, jako je Chanel nebo Ferragamo, často velmi složitá. Nedostupnost vytoužených kousků je totiž hlavním kamenem úrazu.

    Každá vintage kabelka vypráví příběh minulých ér, rovněž ale bravurně oživí aktuální trendy. Spojit tyto drahocenné klenoty s moderním stylem je proto umění, vytvářející dokonalou harmonii mezi historií a inovací. 

    Vintage poklady pořídíte v terénu i na internetu. Potřebovat budete pouze velkou dávku štěstí

    Při honbě za vintage luxusem se otevírá virtuální brána k exkluzivitě na on-line platformách, na kterých se vytoužené kousky prodávají nejrychleji. Stránky jako Farfetch, Vestivire Collection nebo módní bazary Depop a Vinted jsou jako moderní trhy, kde lze objevit unikátní poklady od všech renomovaných značek. 

    Avšak arénou skutečných klenotů se stává oblast aukčních síní. Sotheby’s a podobné aukční domy hostí události ukrývající vybrané vintage kousky, často nesoucí příběh a hodnotu za hranicemi obvyklého nákupu. Jedná se totiž rovněž o velice hodnotné investice. Aktuálně je k mání například clutch z roku 2002, nebo aligátor kabelka Chanel z 90. let 20. století.

    Zdroj: Sotheby’s

    Pro milovníky příběhů minulých majitelů vintage kousků máme skvělou zprávu. S podobnými poklady se totiž můžete setkat také ve výběrových second handech. Například v Praze jich objevíte hned několik. Doporučujeme například Boutique La Belle, sídlící v pasáži Černá Růže. Pořídíte tu Chanel kostýmek, kožich i vintage Louis Vuitton kabelky ve spolupráci s Murakami.

    V hlavní roli originalita. Stejný kousek nejspíše nepotkáte

    Hrát hlavní roli znamená ve světě módy především zaujmout originalitou a vzácností. Právě v této jedinečnosti spočívá kouzlo vintage kousků. Váš šatník totiž hostí skvosty, které je téměř nemožné replikovat. Pokud budete nosit Prada kabát z roku 1993, nejen, že přijmete klenot z minulosti, na 99 procent neuvidíte nikoho ani v trochu podobně skvostném kousku.

    Zdroj: Farfetch

    Příkladem je známá Dior Saddle Bag. Jak už jste možná zaregistrovali, na Praze 1 se s ní setkáte na téměř denní bázi. Jde totiž o populární nadčasovou kabelku. Díky její popularitě ji ovšem nosí i lidé s nulovým vkusem. Je proto hledat možnost, jak se od nich odlišit. Vhod přichází právě vintage kousky. Konkrétně Saddle bags z období nultých let vypadají neodolatelně a podtrhnou osobitost každého looku.

    Stylizace je jednoduchá. Věřte svému módnímu instinktu

    Umění nošení vintage kousků spočívá v nalezení rovnováhy mezi modernou a minulostí. Oblíbenou možností je proto kombinace vintage oblečení a doplňků s moderními prvky. Fascinace nadčasovostí a retro nostalgií tak vytváří prostor pro jedinečné módní experimenty.

    @alexsedlackova Touch of red ❤️ Pro extra široké kalhoty hledejte typ “pallazo”! První týden outfitové inspirace je za námi a já se chci zeptat, který z nich vás prozatím bavil / inspiroval nejvíce? 🙌🏼 rolák @soliver Black Label džíny @zara boty @hm Studio svetr @gapcesko pásek @hm x Giambattista Valli kabelka vintage @dior #30daysofoutfits #alexsedlackova #pallazopants #redsweater ♬ Dominoes – Jungle

    Například kombinace širokých džínů, oversized svetru a vintage kabelky je naprosto boží. Se špičatými boots vytvoříte outfit, který není pouze aktuální, ale překračuje hranice času. 

    Zakomponování vintage kousků do každodenních outfitů tedy vytváří módní rituál, ve kterém poklady z předešlých dekád dodají i běžnému dni ten správný šmrnc. 

    Zdroje: Instagram, TikTok

    Nejvíce hot značkou konce roku 2023 se stala Prada. V závěsu za ní skončilo Miu Miu

    0
    společnost Prada je nejvíce hot značkou konce loňského roku
    společnost Prada je nejvíce hot značkou konce loňského roku

    Společnost Prada se těší čím dál větší oblíbenosti. Dokazuje to nedávno zveřejněný žebříček nejvíce hot značek posledního čtvrtletí roku 2023 firmy Lyst. Prada se totiž umístila na jeho top místě, které si vysloužila trendy produkty, hvězdnými kampaněmi i novými projekty. Hned za ní následovala její „sesterská“ značka Miu Miu.

    Italský módní dům Prada se v současnosti nachází na vrcholku módního světa. Jeho úspěch dokazuje také čerstvý žebříček nejvíce hot značek, pravidelně vydávaný firmou Lyst. Index totiž zakládá na zmínkách ze sociálních sítí, internetových vyhledávání nebo nakupovacích návycích zákazníků. Nejnovější hodnocení pak sleduje výsledky z posledního čtvrtletí roku 2023. A právě společnost Prada se umístila na jeho top místě.

    Předběhla tak i svou sesterskou značku Miu Miu, která tak spadla na druhé místo. Na třetím místě se zase nachází společnost Loewe. Pro vysvětlení vysokého umístění firmy Prada lze velmi snadno najít hned několik důvodů. Koncem roku totiž mimo jiné uzavřela nové partnerství s Axiom Space, tedy tvůrcem první světové komerční vesmírné stanice. Spolupracovat s ním má na vesmírných oblecích pro chystanou misi NASA.

    Kromě toho byli kreativní ředitelé Prada, Miuccia Prada a Raf Simons, na Fashion Awards nominovaní na designéry roku. Není divu, jejich produkty jako Cleo kabelka na rameno nebo Monolith loafers, si našli nejednoho obdivovatele. Prodeje značky se tak v prvních devíti měsících loňského roku zvedly o 12 procent. Dosáhly tak na více než tři miliardy eur. I proto si mohla značka koncem loňského roku dovolit odkoupit budovu své vlajkové prodejny v New Yorku.

    Nováčkem na seznamu Lyst se stal The Row. Uchvátil svou kabelkou Margaux

    Úspěch společnosti Prada lze pak dokázat i výborným umístěním její sesterské značky Miu Miu. Její kreativní ředitelka je totiž rovněž Miuccia Prada. Rovněž tento módní dům pak překonal koncem loňského roku jisté milníky. Patří mezi ně například vánoční kampaň představující britskou herečku Emmu Corrin. Známou italskou módní značkou ovšem žebříček firmy Lyst neskončil.

    Úspěch zaznamenaly také značky jako Moncler, Burberry, Jacquemus nebo Balenciaga. Na seznam 20 nejvíce hot módních společností se pak poprvé dostal The Row. Jedná se o značku založenou sestrami Ashley a Mary-Kate Olsen. Módní svět uchvátila především jejich kabelka Margaux Bag, kterou mnozí nazývají „novou Birkinkou“. Naopak módní domy jako Fendi, Diesel, Valentino a Versace poklesly na seznamu Lyst o dvě místa.

    Zdroje: WWD, The Fashion Times, Fashion United, X, YouTube

    Rok 2024 odstartovaly třpytivé chokery a masivní náramky. I šperkům letos vévodí jisté trendy

    0
    trendy choker značky Dior
    trendy choker značky Dior

    Každá módní přehlídka určuje, jaké produkty budou hrát v následujících měsících hlavní roli. Platí to pak nejen pro jednotlivé kousky oblečení, ale také veškeré doplňky, které se na mole ocitnou. Ponořili jsme se proto do předpovědí týkajících se nejvíce trendy šperků letošního roku. Vévodit mu mají zdobené chokery a oversized náramky. Všimnete si ale i strukturálních šperků, černých odlesků nebo písmenkových detailů.

    Zvykněte si na neobvyklé tvary. Objeví se v podobě náramků i náušnic

    Strukturální šperky se ve světě módy vyskytly už před nedávnými módními přehlídkami. Letos budou ovšem dle současných předpovědí narůstat na oblibě. Je přitom zcela jedno, zda se jedná o stříbrné nebo zlaté šperky. Hlavní je, aby byly určitým způsobem lineárně zajímavé a vymykaly se klasickým kulatým nebo hranatým tvarům.

    Příkladem je pár náušnic z dílny Davida Yurmana. Zároveň spadají do menšího trendu, který nás bude letos doprovázet, tedy motivu mušlí. Jedná se ale o stále poměrně nenápadný tvar. Naopak model od Saint Laurent prokazuje o něco větší výraznost. Podobné náušnice je však třeba zkombinovat s jednoduchým, ale chic outfitem.

    Zdroj: David Yurman, Saint Laurent

    Trendy náhrdelníky určuje letos Dior. Módní svět si značka získala třpytivými chokery

    Co se týče náhrdelníků, má letos hlavní slovo módní dům Dior. Pozornost si totiž získal svou poslední dámskou kolekcí pro rok 2024. Kreativní ředitelka značky Maria Grazia Chiuri do ní zapracovala prvky evokující čarodějnictví. Dává tedy smysl, že použila právě chokery, navíc ozdobené stříbrnými a zlatými symboly.

    Kromě toho se letos vrací vliv 90. let minulého století, rovněž známými pro svou lásku k chokerům. Letos si ovšem módní svět oblíbil jejich velice specifickou verzi, inspirovanou zmíněnou show od Diora. Mělo by se tedy jednat o kousky, které v sobě mají kamínky nebo jiné ozdoby, posouvající je na vyšší úroveň.

    Zdroj: Dior

    Připravte se na hrátky s abecedou. Přívěsky s písmenky se opět vrací

    Další trend má pro změnu na starosti modelka Hailey Bieber. Své sledovatele na Instagramu si získala fotografií s náhrdelníkem doplněným o výrazné písmenko B. Nejen, že se trefila do oblíbenosti už výše zmíněných strukturálních šperků, nastartovala rovněž vlastní trend.

    Je tedy jasné, že písmenka jsou opět v módě. Nemusíte se pak trápit tím, jestli své iniciály umístíte na náramek nebo stříbrný řetízek. Dle příkladu Hailey by se ovšem mělo jednat o výraznější variantu. A čím méně obvyklou, tím lepší. Nebojte se tedy pohrát si letos s abecedou.

    Zatěžkejte zápěstí módními náramky. Dodržujte ovšem žádanou vyváženost

    V případě náramků pak bude letos platit pravidlo čím větší, tím lepší. Éra výrazných „cuff“ nebo „bangle“ náramků se totiž vrací. I pro ně ovšem platí speciální pravidlo. Místo vrstvení několik z nich na jedno zápěstí byste totiž měli usilovat o větší vyváženost. Rozhodně tedy vždy umístěte jeden náramek na obě zápěstí.

    Navrstvit jich samozřejmě můžete i víc, vždy ale nezapomeňte na zmíněný balanc. Příkladem trendy modelu je například ten od Saint Laurent. Jedná se o zlatou klasiku, se kterou rozhodně nešlápnete vedle. Schovejte si ji ovšem spíše na speciální událost. Naopak varianta od Bottega Veneta je o něco střídmější a vynosíte ji tak častěji.

    Zdroj: Saint Laurent, Bottega Veneta

    Už vás nebaví jednoduché stříbro a zlato? Nevadí, roku 2024 povládne černá

    Také v letošním roce vede ze všech materiálů především bílé zlato. To ovšem neznamená, že je to jediný populární materiál. Dalším je totiž černé zlato, nebo jakékoli drahokamy stejného odstínu. Příkladem je tmavý onyx, který vypadá luxusně absolutně v jakékoli podobě. Tmavší barva se pak může objevit na jakémkoli ze všech druhů šperků.

    Nás zaujaly například náušnice od italského módního domu Gucci. Skvěle se budou hodit jak na speciální příležitosti, tak každý den. Stejný efekt pak vyvolá také zlatý náramek od Tiffany & Co. Trendy jsou ovšem také šperky, které kombinují jak stříbro, tak zlato a černé odlesky. Je už jen na vás, která varianta vás osloví více.

    Zdroj: Gucci, Tiffany

    Zdroje: Connoisseurs, Net-a-Porter, Refinery29, Instagram

    Oslavy sv. Valentýna jsou za rohem. Nepropásněte přípravu a zahalte se do svůdného spodního prádla

    0
    Jennifer Lopez v kolekci Intimissimi.
    Jennifer Lopez v kolekci Intimissimi.

    Ať už na svátek sv. Valentýna nahlížíte jako na marketingovou událost, nebo ho berete na těžkou váhu, s letošní nabídkou valentýnské výbavy si den zamilovaných rádi oslavíte i sami. Projít se doma v luxusním a sexy spodním prádle potěší páry i single ladies. Letos vsaďte na klasiku, trendy je satén, tyl a precizní krajka.

    Agent Provocateur překypuje láskou. Sexy a zároveň roztomilé kousky máte na dosah ruky

    Kde jinde začít než u Agent Provocateur? Značka, která se považuje za stálici mezi luxusním spodním prádlem, letos přináší kolekci zaměřenou na roztomilost. Většina kousků z valentýnské kampaně je doslova poseta drobnými srdíčky. Loni valentýnská kolekce zahrnovala kostýmky a peří.

    Letošní rok se ovšem vyznačuje nezvyklou lehkostí. Každý kousek je proto vytvořen z jemného tylu, který nejen, že působí sexy, zároveň nabízí prvotřídní kvalitu. Roztomilé komplety určitě zaujmou každého, kdo rád flirtuje s elegancí.

    Zdroj: Agent Provocateur

    Valentýn jako z klipu Nicki Minaj. Brand Bordelle obdivuje barvu Magenta

    Společnost Bordelle se k letošnímu Valentýnu rozhodla přinést do světa luxusního spodního prádla jemnou dávku provokace. Výrazné modely, zahrnující body a jednotlivé díly, opět využívají kvalitního tylového základu. K nekonkurenční výraznosti přispívá hlavně magentový odstín, tedy barva roku 2023. Třešničkou na dortu jsou zlaté kovové prvky, vkusně spojující všechny části těchto exkluzivních kousků.

    Zdroj: Bordelle

    Gucci GG print místo krajky. Jednoduché, minimalistické a nadčasové řešení

    Pokud chcete investovat do sexy spodního prádla, které nevyužijete pouze na Valentýna, ale po celý rok, poohlédněte se u módního domu Gucci. Nabídka spodního prádla italské luxusní značky sice není pestrá, ale určitě vás nadchne.

    Tradiční tvary v kombinaci s průhledným materiálem a vyšívaným GG printem působí neodolatelně. Stylově a minimalisticky tak nahradíte krajku, která je tvořená na stejný způsob. Navíc s Gucci spodním prádlem k dokonalosti dotáhnete i jakoukoliv formu outfitu. Podprsenka skvěle vypadá pod oversized sakem i mesh tričkem.

    Zdroj: Gucci

    Sebeláska v podání Intimissimi. Vybírat můžete z několika aktuálních kolekcí

    Intimissimi má momentálně na kontě dvě kolekce, ze kterých můžete na svátek Valentýna vybírat. První z nich nese název Love Yourself a propaguje tedy hodnoty sebelásky. Naším favoritem jsou rudě červená body, tradičně vyrobená z propracované krajky.

    Druhou kolekci má na kontě populární Jennifer Lopez, která se však zaměřila na decentnější barvy. Pořídíte tedy tělové, černé a metalické odstíny, vkusně doplněné stříbrným řetízkem.

    Zdroj: Intimissimi

    Bez luxusního hedvábí by to nešlo. La Perla vyzařuje moderní romantikou

    V buticích La Perla se poohlédněte hlavně po nočních kompletech z pravého hedvábí. Pyžama, noční košilky a jakékoliv jiné underwear vytvořila značka z velice kvalitních materiálů. S moderním nadhledem tak tvoří klasické kousky, jelikož zachovává jejich tradiční střih i vzhled. Nadčasovosti pak značka dosáhla luxusními materiály, získávanými pouze z ověřených zdrojů.

    Zdroj: La Perla

    Letošní Valentýn se tedy zaměřte především na kvalitu. Luxusní a precizně zpracované materiály jsou právě to, co hledáme. Jsou sexy, svůdné a nepůsobí lacině. V oblasti spodního prádla jsou rozdíly v kvalitě vyšší, než v jakémkoliv jiném oděvním odvětví. Jestli vsadíte na červenou, růžovou nebo jiné barvy, je pak už pouze na vás. Nejdůležitější je cítit se komfortně a sebevědomě.

    Generace Z se nebojí utrácet. Pomocí luxusu zahání beznaděj ze současné ekonomiky

    0
    Generace Z kvůli negativním finančním výhledům utrácí čím dál více.
    Generace Z kvůli negativním finančním výhledům utrácí čím dál více.

    Současné nevlídné ekonomické výhledy dopadají na generaci Z jinak, než bychom možná očekávali. Místo toho, aby se její zástupci snažili zuřivě šetřit, obracejí se k takzvanému „doom spending“. Tváří v tvář beznadějné finanční budoucnosti se tak raději rozhodují utrácet. Čím dál častěji si proto dělají radost drobným, ovšem luxusním potěšením.

    Nedávný výzkum firmy Credit Karma poodkryl nakupovací zvyky generace Z. Průzkum přitom odhalil poněkud nečekané výsledky. Vysvětlil totiž, že se zástupci zmíněné generace nebojí čím dál více utrácet, a to navzdory nevlídným ekonomickým vyhlídkám. Příkladem je čtyřiadvacetiletá Nia Holland, která neváhala utratit 2500 amerických dolarů za vintage kabelku Chanel. Utratila tak téměr veškeré své úspory.

    Navzdory všemu ovšem svého rozhodnutí nelituje. Jedná se totiž o drobné luxusní potěšení, které jí současný život zlepší více, než kdyby si šetřila na nedosažitelné finanční cíle. Pro generaci Z i mileniály je totiž v současnosti téměř nemožné získat kvalitní bydlení, natož si šetřit na budoucí rodinu nebo hypotéku. Proto se místo zuřivého šetření snaží zlepšit svou životní situaci alespoň menšími radostmi.

    K takzvanému doom spending, tedy utrácení ve špatné finanční situaci, se podle průzkumu americké společnosti Credit Karma přihlásilo na 43 procent mileniálů a 35 procent zástupců generace Z. K častějšímu utrácení je pak vedou především vysoké studentské půjčky, zvyšující se životní náklady a nepříznivý pracovní trh. „Jedná se o způsob, jak se s tím vším vypořádat. I když není příliš zdravý,“ popsala finanční poradkyně u Credit Karma Courtney Alev.

    Zvýšené utrácení doprovází negativní posuzování bohatství. Seznamte se s peněžní dysmorfií

    Nadměrné utrácení generace Z a mileniálů je pak dle výsledků studie od Credit Karma a Qualtrics spojené s dalším fenoménem. Takzvaná peněžní dysmorfie totiž způsobuje, že mají lidé neúměrný pocit chudoby. Jejich údajný nedostatek peněz vychází především ze sociálních sítí a všudypřítomného luxusu. Takový způsob přemýšlení může ovšem vést k negativním finančním rozhodnutím.

    Například 48 procent zástupců generace Z a 59 procent mileniálů podle zmíněné studie prohlásilo, že se cítí finančně „pozadu“. K takovým pocitům pak jednoznačně přispívají současné trendy jako quite luxury nebo mob wife look. Někteří ze zástupců generace Z si ovšem stojí za tím, že utrácení nepovažují za nelogické. Poukazují na to, že mají zkrátka jiné cíle než starší generace. Ta by si dle nich mohla dovolit to stejné, pokud by neměla děti nebo stabilní bydlení, stejně jako oni.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X, YouTube

    Luxusní značky nasákly blížícím se Valentýnem. Odhalily zamilované kolekce

    0
    valentýnská kampaň Skims s Lana Del Rey
    valentýnská kampaň Skims s Lana Del Rey

    Spolu s blížícím se druhým měsícem letošního roku přichází i vlna růžové a červené. Svět módy i luxusu se připravuje na svátek zamilovaných, tedy Valentýna. Už od začátku roku proto značky vydávají speciální kampaně, zaměřené právě na oslavu lásky. Swarovski láká na křišťálová srdce, Victoria’s Secrets na krajkové prádlo a Skims zase na speciální řadu, představenou známou zpěvačkou Lanou Del Rey.

    Kim Kardashian ví, jak oslovit. Na oslavu Valentýna si přizvala Lanu Del Rey

    Jednu z nejvíce lákavých valentýnských kampaní letošního roku se podařilo vytvořit značce Skims. Jedná se o společnost, kterou založila modelka a influencerka Kim Kardashian. Není výjimkou, že své kousky módnímu světu odhaluje sama. Tentokrát si ovšem na pomoc přizvala zpěvačku Lanu Del Rey. Výsledkem je kouzelná, romantická, ale přesto svým způsobem záhadná kampaň. Není ovšem divu, přesně takový efekt na nás má slavná zpěvačka už několik let.

    Victoria’s Secret má valentýnskou kampaň jako povinnost. Láká na roztomilé župánky i krajkové prádlo

    Je téměř samozřejmostí, že se do oslav Valentýna zapojí i známá značka Victoria’s Secret. I když krajkové prádlo nabízí po celý rok, na svátek zamilovaných si dává extra záležet. Odhalila proto kampaň, ve které najdete vše od roztomilých župánků přes hedvábná pyžama až po krajkové prádlo a podvazky. Naleznete sice varianty i v černé barvě, hlavními odstíny se ovšem (nepřekvapivě) stává rudý a do očí bijící růžový odstín.

    Zdroj: Victoria’s Secret

    Do růžové se oblékla i Rihanna. Savage x Fenty slaví ve velkém stylu

    Na celebritu se podobně jako firma Skims rozhodla nalákat i značka Savage x Fenty. Do svítivě růžového prádla proto oblékla samotnou zakladatelku společnosti, zpěvačku Rihannu. Na svůj Instagram proto přidala řadu fotek, na kterých známá celebrita pózuje v růžových podpatcích a ladících podvazcích i rtěnce. „A takhle slaví Valentýna bad gal,“ vzkazuje pak popisek zákazníkům Savage x Fenty. Pokud se jim pak nelíbí růžový model, vybrat si mohou i ze smyslné černé a červené varianty.

    Valentýn není jenom o prádle. Brandon Blackwood ví, jak získat srdce dámy

    Blížící se svátek zamilovaných ovšem slaví i jiné značky, než pouze ty, vyrábějící luxusní krajkové prádlo. Například módní značka Brandon Blackwood se zaměřila na kabelky. Vytvořila proto speciální řadu, která opět využívá tóny růžové a ostře červené. Jeden z kufříkových modelů tak nese název značky, ve vzduchu přidržovaný roztomilými cheruby. O něco odvážnější varianta pak kombinuje červený plyš s černou lakovanou kůží.

    Zdroj: Brandon Blackwood

    Na lásku nezapomněl ani Timberland. Vyjádřit ji můžete i novým párem bot

    I když se to nezdá, na lásku myslí ve světě módy opravdu všichni. Originální kampaň proto nezapomněla vydat ani značka Timberland, známá pro své outdoorové boty. Zakoupit si je proto můžete při příležitosti Valentýna v rudém a pastelově růžovém odstínu. Nejedná se proto pouze o stylovou a výraznou variantu obuvi, ale také originální dárek. Rozhodně se jedná o praktičtější verzi stereotypně vysněných růží a čokoládových pralinek.

    Zdroj: Timberland

    Swarovski oslavuje zázrak lásky. Odhalil kampaň plnou třpytících se srdcí

    Na závěr nesmí chybět ani stará dobrá klasika. Je jasné, že příležitosti oslavit Valentýn se chytí také značky prodávající drahé šperky. Výjimkou nejsou ani společnosti jako Tiffany & Co., Cartier nebo Swarovski. Nás zaujala především poslední jmenovaná firma, jelikož k příležitosti 14. února vytvořila speciální reklamu. Oslavovat se v ní rozhodla „zázrak lásky“, a to ničím jiným než třpytícími se drahokamy v romantickém tvaru srdce?

    Zdroje: Instagram, YouTube