Více
    Domů Blog Strana 162

    Inspirujte se nejlepšími streetstyle úlovky. Milan Fashion Week highlights

    0
    Milan Fashion Week highlights
    Milan Fashion Week highlights

    Streetstyle z milánského fashion weeku se letos nesl v duchu módy Generace Z. Y2K style se snoubil s inspirací u oblíbeného Glenna Martense. Futuristické prvky střídaly typicky městské looky, čímž v ulicích vznikla perfektně vyvážená módní rovnice.

    Návštěvníci oslavovali malá a decentní loga. Trio značek Prada, Fendi a Diesel nenechalo město klidným. Mix denimu, bokovek, krátkých sukní, sexy topů i puffer svršků vytvořil odvázanou atmosféru. Díky chladným dnům všichni fashionlovers dali průchod nejrůznějšímu outerwear. Od kožených vintage blejzrů, přes kabáty po velké nadýchané bundy. Kupodivu se objevily i pravé kožichy.

    @arisnii #mfw #milano #milanofashionweek2023 ♬ I RULE THE WORLD – 🧜🏾‍♀️

    Back to 2000s

    Velká skupina milovníků módy dala na odiv i lásku ke stylu z nultých let. Často jsme se mohli setkat s vrstvením upnutých triček a tílek. Skinny džíny s nízkým pasem a výraznými pásky jakbysmet. Vynikalo i neotřelé vrstvení všech outfitů.

    Na scénu se opět vyšplhal denim. Směsice všech denimových odstínů se prolínala celým městem. Mnohokrát byly zpozorovány i stále oblíbenější customy. Jak u džínových bund, tak i u kalhot. Viděli jsme i velmi populární vysoké denimové boots.

    @sonder.xx What people are wearing for Iceberg Show during Milano Fashion Week AW23 🤍#milano #milanofashionweek #mfw #fashionweek #streetstyle #style #fashion #fashioninspo #trend2023 #fw #celebritystyle #italy #milanofashion #influencerstyle #whattowear ♬ Escapism. – Super Sped Up – RAYE

    „F“ is for Fendi

    O něco elegantnější looky předvedli fashionisti při přehlídce módního domu Fendi. Často barevné komplety doplňovaly výrazné kabelky Pikaboo nebo ikonické Baguette bags. Někteří trendsetteři z řad celebrit vynesli i velmi casual looky. Příkladem je modelka Winnie Harlow. Oblékla bílou košili, zastrčenou do volnějších světle hnědých kalhot.

    @milanesiamilano Best FENDI spotted looks after Fashion Show ✨ #milanesiamilano #milano #february #milan #spotted #fashion #fashiontiktok #fashionweek #fashionweek2023 #mfw23 #milanofashionweek #fyp #perte @Fendi ♬ suono originale – Milanesi a Milano

    Prada show

    „Dospělejší“ módou byste byli očarováni před přehlídkou Prada. All black outfity, klasické střihy, nenucená elegance v kombinaci s mladistvým nadhledem. Až neuvěřitelně classy vyhlížející looky. V hlavních rolích vystupovaly i průhledné materiály.

    @milanesiamilano Prada fashion show #milanesiamilano #milan #spotted #milano #mfw #mfw23 #prada #pradafashionshow #streetstyle ♬ this is viral lol – libra 🇰🇿

    Y2K

    Jak vidno, Generace Z doslova miluje Y2K fashion. Throwback do 2000s převládal nejvíce. Není divu, všechny looky působí pohodlně a komfortně. Většina fitů obsahovala alespoň jednu z těchto složek: cropnuté topy, baggy cargo pants, oversized svršky nebo sportovně vyhlížející sluneční brýle. Mimo perfektních outfitů nechybělo ani výrazné líčení, oční stíny všech barev i crazy hairstyles.

    @outpump Alcuni degli outfit fuori dalla location in cui si è tenuta oggi la sfilata di #diesel🔥 #fashion #fashionweek #fw #fashionweek2023 #fw2023 #milanfashionweek #perte ♬ Supermassive Black Hole – Muse

    Zdroj: TikTok

    Evropa plýtvá čím dál větším množstvím textilu. Vývoz jeho odpadu se za posledních 20 let ztrojnásobil

    0
    Evropa produkuje čím dál více odpadu textilu, exportuje ho hlavně do Afriky a Asie.
    Evropa produkuje čím dál více odpadu textilu, exportuje ho hlavně do Afriky a Asie.

    Nový report Evropské agentury pro životní prostředí ukázal, že se Evropa topí v čím dál větším objemu textilního odpadu. Za poslední dvě dekády se jeho množství ztrojnásobilo. Evropské státy ho proto s nadějí posílají do Afriky a Asie. I tam ovšem často skončí na skládkách, nebo v řekách a mořích.

    V roce 2019 poslaly do zahraničí státy Evropské unie (EU) na 1,7 milionu tun textilního odpadu. Před téměř 20 lety však stejný vývoz činil pouze 550 000 tun. Trojnásobný nárůst plýtvání textilem, včetně oblečení a obuvi, prokázal nejnovější report Evropské agentury pro životní prostředí. Ročně tak v průměru občan EU vyhodí na 8,4 libry textilu, tedy 3,8 kilogramů. Spotřebuje přitom asi 15 liber, zbaví se tedy více než poloviny z něj.

    Většina spotřebitelů však často žije v domnění, že jejich použitý textil a oblečení poputuje do rukou těch, kteří je potřebují. Evropa totiž vlastní odpad vyváží především do států Afriky a Asie. „Taková představa ovšem ne vždy reflektuje realitu,“ varoval ale nejnovější report. I v zahraničí totiž použité oblečení skončí na skládkách, často umístěných na březích řek nebo v blízkosti moří. Jen část z něj se tak dočká nového majitele.

    Konfekční „fast-fashion“ řetězce totiž vyrábějí tak nekvalitní produkty, že k novým zájemcům „dorazí naprosto zničené“. Kvůli tomu najdou nový domov na skládkách, nebo hromadách určených pro spálení. Takové chování ovšem „značně ovlivňuje kvalitu vzduchu, půdy a vody“, poukazuje zmíněný report. Nepřispívá k němu ani nedostatek informací ohledně látek, ze kterých je textil vyrobený. Pro státy v Asii a Africe je následně těžké odhadnout, jak s nimi dále zacházet.

    Evropa čelí nové výzvě. Musí se naučit nakládat s vlastním textilem

    Největší množství evropského textilního odpadu pak putuje do Afriky. Obdrží z něj totiž až 46 procent. Druhým největším příjemcem je Asie, která od Evropy importuje na 41 procent. V tomto regionu najde textil častěji další využití, především jako „průmyslová náplň“, hadry nebo palivo. Část z něj je ovšem znovu zaslaná do Afriky. Od roku 2025 budou mít ovšem členské státy EU povinnost skladovat a třídit textil odděleně od zbytku jakéhokoli odpadu.

    V budoucnosti by rovněž měly limitovat jeho vývoz za své hranice. „Evropa čelí v současnosti výzvě toho, jak nakládat s vlastními látkami,“ vysvětlil report. Varoval také před vlákny na biologické bázi, tedy například viskózou nebo umělým hedvábím. Dle něj jsou totiž přírodě více nebezpečné, než se dříve myslelo. Nedávná analýza Evropského průmyslu pro recyklace a opětovného využití textilu dále ukázala, že rovněž recyklace látek není pro přírodu příliš výhodná. Naopak nalezení nového použití existujícího textilu má o 70 procent méně negativních dopadů.

    Zdroj: WWD, European Environment Agency, Green Queen, Twitter, YouTube

    Nejnovější spolupráce členů BTS. Reprezentují Dior, Valentino nebo Louis Vuitton

    0
    BTS
    BTS

    Sedmičlenná skupina zhruba před půl rokem oznámila fanouškům pauzu od společného vystupování. Mezi tím se věnují mimo jiné i módnímu průmyslu. Od té doby, co vypršela jejich společná smlouva s Louis Vuitton, se členové rozhodli podporovat každý jinou značku. Suga se rozhodl pro Valentino, Jimin pro Dior, J – Hope zůstal u Louis Vuitton. Po odmlce se vynořily spekulace o možné spolupráci RM s Bottega Veneta. 

    Suga – Valentino

    Valentino si jako svého ambasadora vybralo zpěváka Suga. Ten se připojí ke komunitě nazvané Di.Vas, což je zkratka pro Different Values. Kreativní ředitel Pierpaolo Piccioli si Suga vybral kvůli jeho energii a autenticitě. Zpěvák dokonale ztělesňuje vše, co Di.Vas vyjadřují, tedy rozmanitost, inkluzivitu, kreativitu a vášeň. Kde umělec najde své místo? Suga bude stát v čele kampaně Maison Valentino Essentials, věnovanou pánským oděvním kouskům značky.

    Jimin – Dior

    Vztah brandu Dior a BTS se datuje už k roku 2019, kdy Kim Jones navrhoval pódiové oblečení pro jejich světové turné Love Yourself.  Podle prohlášení ztělesňuje jihokorejský umělec ducha a jedinečnost stylu Dior. Vedení se nezapomnělo zmínit ani o modernosti a nadčasovém stylu zpěváka.

    J – Hope – Lous Vuitton

    Spolupráce, která není světu úplně cizí. Již v roce 2021 nabídla značka Louis Vuitton ambasadoring celé skupině BTS. Po vypršení jejich smlouvy se firma rozhodla, že by chtěla spolupracovat alespoň s jedním z členů. Vybrali si proto J – Hope. LV popsal skupinu jako ikony 21. století, převážně J – Hope přináší do této kapitoly svůj jedinečný šarm a styl. Připojuje se k dalším slavným hvězdám, které značku zastupují, jako například Jackson Wang, Bradley Cooper a Tahar Rahim.

    RM – Bottega Veneta

    Spolupráce, která zatím není ničím podložena, ale fanoušci po ní prahnou. RM se již dříve oblékl do značky Bottega Veneta. Její oblečení vynesl na veřejné akce, jako bylo například předávání cen Grammy v roce 2020. Od té doby, co byl viděn na přehlídce v Miláně vedle Matthieua Blazy, zaplavují fanoušci sociální síť Twitter hastagem #RMxBottegaVeneta. Uvidíme, zda se spolupráce potvrdí.

    Jin, Jung-kook a V

    Na poslední tři členy vysněné partnerství teprve čeká. Ve světě hvězd se však šušká ještě o jednom velkém spojenectví. V má údajně jednat se značkou CELINE a vypadá to, že by smlouva mohla být každou chvíli podepsána. Co se týká Jina, ten se v těchto chvílích nachází na povinné vojně, ze které zásobuje fanoušky svými fotkami. Jung-kook je zatím jediným členem, o kterém nejsou slyšet žádné zprávy ve smyslu navázání nové spolupráce.

    Zdroj: WWD, Hypebae, Wonderlandmagazine, Hypebeast

    Bottega Veneta přinesla do Milána karneval. Ohromila mixem materiálů i barev

    0
    Značka Bottega Veneta představila na Milánském týdnu módy přehlídku připomínající karneval.
    Značka Bottega Veneta představila na Milánském týdnu módy přehlídku připomínající karneval.

    Kreativní ředitel značky Bottega Veneta Matthieu Blazy uzavřel v Miláně svou trilogii představující srdce Itálie. Na runway poslal návrhy připomínající karneval. Jednotlivé kousky ho zachytily nejen díky mixu barev a textur, ale také jedinečnou představou toho, co znamená být „chic“.

    Sobotní módní přehlídka Bottega Veneta se nesla v duchu karnevalu. Kreativního ředitele Matthieu Blazy totiž zaujala představa pochodu, který podobné akce většinou doprovází. „Lidé jdou stejným směrem. My sice netušíme, kam kráčí, ale víme, že jsou spolu,“ okomentoval svůj nápad návrhář. Pro přehlídku si proto vybral také různorodé modelky a modely. Většina z nich přitom modeling nedělá profesionálně. Zachytit tím chtěl Blazy rozmanitost samotného karnevalu.

    Pro podzimní kolekci sice vybral Blazy poměrně neutrální paletu barev, rozesel do ní ovšem nenápadně i výraznější tóny. Mezi bílou, béžovou nebo světle modrou tak probleskovala především červená nebo jasně žlutá barva. Pestrost typickou pro karnevaly také vystihly návrhy kombinující různé textury. Nejčastěji tak mohli návštěvníci přehlídky spatřit jemnou práci s kůží nebo vlnou. „Pocit pospolitosti je povznášející. Jako když jste na koncertě, vesnické party nebo v průvodu,“ dodal Blazy.

    Belgický návrhář rovněž přehlídkou na Milánském týdnu módy uzavřel svou trilogii věnovanou Itálii. Zachytit v ní chtěl minulost, současnost i budoucnost módními fanoušky zbožnované země. Zároveň se tím ponořil do debaty toho, co to dnes znamená být „chic“. Pohrával si proto s různými variantami „power suit“, které jsou nyní opět trendy. Kombinoval tak jemné siluety, zachycené například jemnými téměř průsvitnými bílými šaty, s ostřejšími návrhy červených „aligátořích“ kabátů, vyrobených z kvalitní kůže.

    Blazy si pohrál s optickými klamy. Návrhy připomínající bavlnu nebo vlnu vyrobil z kůže

    Mezi nové kousky pak patřily například bundy připomínající košile nebo ty známé pod názvem Mao. Většina z nich pak na první pohled připomínala materiály jako bavlnu nebo vlnu, ve skutečnosti je ovšem Blazy nechal vyrobit z extra lehké a oholené kůže. Modelky představily také rozmanité střihy šatů, například košilové, s „halter“ výstřihem nebo ty připomínající plesové róby. Přehlídku zakončila modelka oblečená do prostého bílého topu a modrých džínů, čímž vyzdvihla také přetrvávající důležitost jednoduchosti.

    Návštěvníci přehlídky si pak nemohli nevšimnout také široké nabídky tašek a kabelek. Téměř každá z modelek totiž nesla alespoň jednu, pokud ne rovnou dvě. Blazy totiž často zkombinoval „nákupní“ tašky s menšími kabelkami ve tvařu přáníčka. Většina z nich byla vytvořená tak, aby připomínala zamotanou spleť uzlů. Další kabelky zase vypadaly jako „vodítka“, k popruhu byly totiž připojené pouze na jedné straně. Modelky je nesly přehozené přes rameno, a definovaly tím onen nový význam nesmrtelného „chic“.

    Zdroj: Fashion Network, W Magazine, Fashionista, Instagram, YouTube

    Minimalistická nálada a trojúhelníkové kabelky. Prada FW 2023

    0

    Miuccia Prada a Raf Simons během Milan Fashion Week představili jemnou nabídku formálního oděvu, který přehodnocuje krásu v její nejčistší podobě. Prada má navíc neuvěřitelnou schopnost proměnit téměř cokoliv v nezbytnost pro módní fanoušky, tentokrát to jistě budou trojúhelníkové kabelky. Přehlídka má skvělé ohlasy jak u široké veřejnosti, tak u módních odborníků.

    Tentokrát v plášti japonských origam

    Vlajkovou lodí kolekce se staly japonské origami. Zdobily hlavně sukně, modelky v nich pochodovaly v botách se šikmým podpatkem a opět s okvětními lístky origami. Za povšimnutí stojí i jejich puffer vzhled.

    Foto: Reuters

    Back To 90’s

    Módní dům se přesunul do devadesátek. Potvrzují to minimalistická saka, blejzry i vypasované košile. Hranaté a ostré tvary definovaly většinu modelů. Lichoběžníkový tvar kabelek přináší nový pohled na minimalistickou módu, působí navíc i velmi prakticky. Precizně zpracovaná kůže dodává vzhledu luxusní dojem. Některé tašky zdobí decentní loga nebo květinové origami. Vše nasvědčuje tomu, že se brand ponořil do svých kořenů, jelikož jsme několik prvků shledali velmi podobnými z dob začínající velkolepé éry. Tento úžasný fakt potvrzuje například líčení. Full-face looky v kombinaci s Rafovým moderním nadhledem vypadají fantasticky. Nespočet semišových modelů celý koncept vyzvedl na vrchol a dotáhl k minimalistickému maximu.

    Foto: Reuters

    Bezprostřední nadčasovost

    Bez okolků lze říci, že jakýkoliv prvek z kolekce bude stylový i za dvacet let. Pokud se módní průmysl bude posouvat ve stejném tempu jako do teď, jde o jasnou věc. Decentní trojúhelníková loga nevyjdou z módního prostředí zkrátka nikdy, stejně jako špičaté lodičky. Klasické black and white kombinace snad ani nemusíme zmiňovat.

    Foto: Reuters

    Uniformová posedlost

    Velmi chic a zároveň sexy bílé uiformy. Jako celek působí nenuceně elegantně a malé klasické logo tvoří pomyslnou tečku za glamorous vzhledem. Podle sociálních sítí se z uniforem stane velký hit následující sezóny. Rozhodně si alespoň na jednu vytvořte místo v šatníku.

    Foto: Reuters

    Lichotivé límečky

    Dalším klíčovým prvkem kolekce byly límečky u košil i blejzrů. Špičaté a výrazné límce jakoby podtrhovaly krásu obličeje všech modelů. Naprosto snová záležitost. Na svém instagramovém profilu Prada připíchla nádherný příklad. Je jím zpěvačka Dua Lipa.

    To nejlepší nakonec

    Ptáte se, který masterpiece nás zaujal nejvíce? Odpovědí je kožený kostým, s texturou napodobené hroší kůže. Zářivě červená barva dodává looku opravdový italský šmrnc.

    Foto: Reuters

    Zdroj: Instagram, YouTube

    Bookněte si noc s Fantomem opery v jedinečném Palais Garnier

    0
    fantom opery
    fantom opery

    Útěk do Paříže ještě nikdy neměl takovou podobu. Představte si, že máte unikátní příležitost se na jednu noc ocitnout v samotném srdci muzikálu Fantom opery. Zve vás přímo jedinečný Palais Garnier. Sbalte si hedvábné pyžamo a vyrazte za dobrodružstvím. Tohle totiž není jen další ledajaký nocleh.

    Fantom opery je bez debat jedním z nejslavnějších muzikálů všech dob. Vypráví příběh o znetvořeném a psychicky narušeném chlapci, ve kterém však dřímá génius. Žije dole, v katakombách, v pařížské Opéra Garnier. Vy si nyní můžete pobyt v tomto divadle, které Fantoma opery inspirovalo, rezervovat.

    Milovníci divadla, držte si klobouky

    Nezbláznili jsme se. Na počest 35. výročí muzikálu se na jednu noc opravdu můžete stát součástí snu. Konkrétně vy a jedna osoba k tomu. Exkluzivní čestná lóže, která je obvykle vyhrazená jen pro vybranou společnost, se promění na elegantní komnatu hodnou luxusního odpočinku. Červeno-zlatá výzdoba odpovídá dané historii místa. Královské dvojlůžko a výhled na jeviště. Kolikrát za život se podobná příležitost naskytne?

    Foto: Thibaut Chapotot – Airbnb

    Nepředpokládáme, že by se na tento pobyt hrnul někdo jiný než zarytí fandové románu z pera francouzského spisovatele Gastona Lerouxe. Proto vás jistě nadchnou i další aktivity a překvapení, které luxusní ubytování skýtá. Celý zážitek bude oděný do pláště Fantoma opery. Nakouknete do zapovězených prostor divadla, podíváte se ke skutečnému podzemnímu jezeru, které inspirovalo domov chlapce s maskou. Stanete se účastníky exkluzivního recitálu v podání umělců Akademie pařížské opery, povečeříte v historickém a běžně nepřístupném Foyer de la Dance a dostanete soukromé baletní zasvěcení.

    Foto: Broadway

    Záhadný a úchvatný Palais Garnier

    Opéra Garnier nebo chcete-li Palác Garnier, je jedním z pěti národních divadel v Paříži. Za jeho vznikem stál sám Napoleon III., který se stal roku 1858 cílem bombového atentátu. Bomba císaře na cestě do Opery neohrozila, zároveň si však uvědomil, že Paříž nutně potřebuje divadlo s bezpečnějším přístupem, jenž se bude zároveň nacházet ve středu grandiózních bulvárů. Vítězný projekt do té doby neznámého architekta Charlese Garniera nesl motto: „Mířím vysoko, očekávám málo.” Jako jediný dokázal splnit všechny požadavky. Nezastavila ho ani vysoká hladina podzemní vody. Tak se zrodilo největší divadlo na světě.

    Foto: Pexels – Céline

    Hlediště pojme dva a půl tisíce diváků. Jeviště je jako stvořené pro megalomanská výpravná představení. I díky unikátnímu prostoru pěti pater, který je pod ním vybudovaný. Grand Foyer někomu připomíná Sixtinskou kapli, jinému zrcadlový sál zámku ve Versailles. Na historicky první představení sem lidé přišli předně ukázat svoji garderobu a společenské postavení. Až tak pompézní tohle místo je.

    Kolik za pařížský útěk

    Už máte jasno, že se rozhodně musíte stát součástí nejdéle uváděného muzikálu v historii Broadwaye? Jako všechno nejlepší na světě, nebude to tak snadné. Exkluzivní pobyt totiž bude k dispozici pouze na jedinou noc, a sice v neděli 16. července 2023. Ovšem cena je vzhledem k tomu, co dostanete, velmi střídmá. Zážitek pořídíte bez poplatků za 40 dolarů.

    Foto: Thibaut Chapotot – Airbnb

    „Klasický příběh mého pradědečka inspiroval v průběhu let tolik lidí,“ uvedla v tiskovém prohlášení Véronique Leroux, pravnučka francouzského spisovatele a také vaše hostitelka. „Je to ideální příležitost uctít jeho památku a přivítat fanoušky ve slavném prostředí jeho tolik oblíbeného románu v rámci jedinečného pobytu.“

    Teď už si jen nastavit upozornění na 1. března v 9 hodin ráno PST, kdy se na Airbnb otevře rezervační systém, a když budete mít štěstí, odhalíte, co se skrývá pod maskou tajemného Fantoma opery.

    Zdroj: Robb Report, Rady na cestu, Airbnb

    Na sociálních sítích se rodí revoluce. Deinfluencing se těší čím dál větší oblibě

    0
    Nejnovějším trendem se stal de-influencing, snaha odradit sledovatele od nákupu populárních produktů.
    Nejnovějším trendem se stal de-influencing, snaha odradit sledovatele od nákupu populárních produktů.

    Sociální sítě jako TikTok nebo YouTube ovládla upřímnost. Jejich uživatelé se zamilovali do nového trendu, známého jako deinfluencing. Vlivné osobnosti internetu se při něm snaží dávat pravdivé recenze a odrazují od nákupu některých populárních produktů.

    Zvyšující se životní náklady ovlivnily i trendy sociálních sítí. Lidé jsou totiž čím dál více unavení z influencerů, kteří je tlačí do nákupu nového „hype“ produktu. Už je nebaví se neustále utápět ve svém FOMO (fear of missing out). Náladu části společnosti však vycítili influenceři, kteří ve svých videích odběratelům doporučují co si rozhodně nepořídit. Odstartovali tím nechtěně nový trend deinfluencingu.

    Vlivné osobnosti sociálních sítí se tím snaží poukázat na to, že populární produkty internetu za to, navzdory své vysoké cenně, nestojí. Například tvůrkyně videí na TikToku Valeria Fride varovala před šamponem a kondicionérem značky Olaplex nebo tvářenkou od Dior s názvem Backstage Rosy Glow. Její upřímná recenze si následně vysloužila více než 1,3 milionu zhlédnutí. Samotný hashtag #deinfluencing má dosud na TikToku více než 159,6 milionu zobrazení.

    @valeriafride Don’t buy everything you see on here 🥹 #deinfluencing #beautytips #sephorahaul ♬ Her Way (Sped Up) – PARTYNEXTDOOR

    Podobné kritické recenze ovšem nejsou úplnou novinkou. Už dříve byla například na YouTube oblíbená takzvaná anti-haul videa. Současný trend je ale o něco silnější. Někteří influenceři totiž nesdílí pouze upřímný názor, kritizují zároveň kulturu konzumu, která uživatele sociálních sítí tlačí do nikdy nekončících nákupů. „Lidé už jsou unavení z toho, že musí každý den poslouchat, co nového zase potřebují,“ okomentoval rostoucí trend pracovník marketingové agentury Goat Jago Sherman.

    Influenceři si vybrali upřímnost. Vyhrála nad obavou ze ztráty sponzorů

    Kořeny nového trendu leží také ve snaze influencerů zachovat si své sledující. Postupně totiž zjistili, že si čím dál více cení upřímnosti, namísto nekončícího přílivu doporučení luxusních produktů. O zásadní krok se pro influencery jedná také proto, že značí konec jejich obav ze ztráty partnerů. Negativní recenze totiž mohou vést k tomu, že jim známé značky přestanou posílat své vzorky zdarma. Pro firmy totiž jinak představují levnou a výhodnou reklamu.

    @michelleskidelsky Replying to @krishateresa 🫡🫡 my bank account hates me, save yours while you can #deinfluencing ♬ original sound – michelle

    Trend deinfluencingu však čelí také kritice. Někteří uživatelé totiž poukazují na to, že se jedná pouze o jiný druh influencingu, takzvaný reinfluencing. Místo populárního produktu jen influenceři doporučují jiný, jimi skutečně oblíbený. Zůstává pak otázkou, zda je deinfluencing skutečně jen trend, nebo dokáže změnit nákupní zvyky milionů sledujících.

    Zdroj: Business of Fashion, The Guardian, CNET, TikTok

    Seznam kabelek na jarní sezónu. Rozzařte svůj šatník na maximum

    0

    Kabelka je věc, která za vás řekne, kým opravdu jste. Nepodceňte jejich výběr a rozzařte své jarní looky s trendy barvami. Někdy dokonce stačí obléct celočerný outfit a výrazná kabelka už ho sama dotáhne k dokonalosti. Kromě decentních šperků není třeba s fitem dál pracovat. „Ten, kdo říká, že za peníze si štěstí nekoupíš, jednoduše neví, kde nakupovat,“ pronesla herečka Bo Derek. Dnešním plánem je potvrdit vám, že měla pravdu.

    Bottega Veneta Medium Turn Pouch

    Růžová italská kráska se hodí do kavárny i na jakýkoliv event. Věříme, že pro ni ve svém šatníku najdete výstavní místo. Baby Pink nikdy nevyjde z módy. Působí velmi roztomile, ale zároveň s jednobarevným outfitem vyčaruje neodolatelnou ženskost. Turn Pouch v růžové barvě koupíte v butiku i online.

    Foto: Bottega Veneta

    Prada Soft padded nappa leather mini-bag

    Přesuneme se k parťákovi pro volný čas. Prada Soft mini bag je k rozjasnění volného času jako stvořená. Bude se vám hodit vždy a všude. Stačí doplnit džíny, svetříkem, stylovou vestou a můžete vyrazit.

    Foto: Prada

    Céline Triomphe

    Krásně sladit lze i světle modrou. Zdá se jako nenápadná barvička, ale opak je pravdou. Například s krémovým či bílým lookem bude vypadat perfektně. Výsledek oblohově modré bude velmi slušivý. Céline Triomphe patří mezi nejikoničtější kabelky módního domu, proto by vám neměla chybět.

    Foto: Céline

    D&G Sicily Bag

    Pokud patříte k těm, kdo mají ve své kabelce pořádek a vše úhledně srovnané, jistě vám udělá radost D&G Sicily PVC Bag. Chcete-li prolomit kabelkový stereotyp, být originální a zapůsobit mladistvým dojmem, máte vyhráno!

    Foto: Dolce&Gabbana

    Double C De Cartier

    Mimo dokonalých šperků se u Cartiera poohlédněte i po kabelkách. Tato ozdobička doslova volá po vynesení na jakoukoliv společenskou akci, klidně i na ples. Double C Bag vás překvapí i svou cenou. Aktuálně ji koupíte od 64 tisíc korun.

    Foto: Cartier

    Gucci Jackie 1961

    Velmi elegantní bílá kabelka. Jackie 1961 je umírněná, ale zlatý hardware ji posouvá do jiných rozměrů, i když jde jen o malý detail. Alespoň jednu bílou kabelku v šatně musíte mít.

    Foto: Gucci

    Dior Tote Book

    Květinová jarní klasika. Někdy je za potřebí vynést větší kabelku. Dior Tote Bag je ideální volbou, obzvlášť slušet vám bude s čerstvým pugétem květin. Pokud tento instagramový hit stále nevlastníte, je nejvyšší čas.

    Foto: Christian Dior

    Jacquemus Le panier Soli

    Plážovka vhodná i na teplé dny do města. Ať už si vyberete jakoukoliv Le panier Soli, budete krásně vystupovat z davu. Tmavší tón pastelových barev evokuje letní atomsféru. Mimo jiné si ji oblíbila i supermodelka Bella Hadid.

    Foto: Jacquemus

    Není to koktejl, je to příběh. Seznamte se s mixology Fashion

    0
    lesyndicat
    lesyndicat

    Zdá se, že žádný módní večírek se dnes neobejde bez svého originálního koktejlu. Luxusní značky už moc dobře vědí, kdo ho pro ně připraví. Seznamte se s Le Syndicat!

    Cateringová pobočka pařížského baru Le Syndicat vzkvétá. Mezi její klienty se řadí Prada, Dior, Louis Vuitton či Chloé. A pro ty, kteří se na seznam hostů nedostanou, uvádí tento podnik, který se několikrát objevil v prestižním žebříčku 50 nejlepších barů světa, na trh kolekci koktejlů v plechovce.

    Podpora francouzských tradic

    Bar byl založen v roce 2014 a jeho smyslem je propagovat tradiční francouzské lihoviny, jako je calvados, armagnac či koňak, které modernizuje pro novou klientelu.

    „Neděláme jen koktejly, ale vyprávíme příběh,“ říká zakladatel Romain Le Mouëllic, který opustil kariéru realitního makléře a založil Domaine Syndicat, tedy Organizaci na obranu francouzských lihovin. Jeho partner Edmée Jacquot, marketingový ředitel společnosti, má zkušenosti s luxusem, díky práci pro značky jako Hermès a Dior.

    Le Syndicat se nachází v oblíbené pařížské čtvrti Faubourg Saint-Denis, ukrytý za omšelou fasádou polepenou plakáty. Za barem, kromě profesionálních mixologů, najdete také umělce a fotografy.

    Za doprovodu hiphopové hudby se zde podávají nápoje s gastronomickým nádechem. Často s nečekanými přísadami, jako je třeba sýr. Současné menu vzniklo ve spolupráci se šesti předními šéfkuchaři.

    @lesyndicat #lesyndicat #cocktails #paris ♬ son original – Le Syndicat

    „V branži tomu říkáme pětihvězdičkový dive bar, což znamená, že podnik nemusí být vždy super organizovaný, ale na druhou stranu koktejly jsou bezchybné,“ vysvětluje Le Mouëllic. „Pro nás skutečný luxus znamená, že jsou naše produkty výjimečné. Zbytek pak může být nenucený a možná se řídí spíše intuicí než tradičními obchodními pravidly.“

    A nejspíše právě díky této kombinaci perfekcionalismu a hipsterské pohody se Le Syndicat stal partnerem módních akcí.

    Pro svou instalaci v obchodním domě Selfridges v Londýně, Loewe pověřila bar, aby připravil koktejly inspirované japonským animovaným filmem „Howl’s Moving Castle“, na oslavu své nejnovější spolupráce se Studiem Ghibli, která potrvá do 25. února.

    Coco Cloud, jeden ze tří exkluzivních koktejlů vytvořených pro tuto příležitost, je přikrytý kopulí kouře s vůní limetky, který se před pitím odrhne pírkem.

    Pro afterparty přehlídky Valentino houte couture, která se konala v lednu v pařížském Maxim’s, vyvinula společnost margaritu s amarem, italským bylinným likérem.

    Dokonalost v plechovce

    Nyní chce Le Syndicat své dovednosti přiblížit také široké veřejnosti, a to uvedením hotových koktejlů pod značkou Féfé. Na rozdíl od USA je tento segment ve Francii stále poměrně málo rozšířený.

    „Koktejly jsou v nápojovém průmyslu novým světadílem,“ myslí si Le Mouëllic. „Jsme v předvoji tohoto trendu a opravdu v něj věříme. Vidíme, že trh s koktejly vzkvétá. Jsme přesvědčeni, že ve Francii nemá nikdo lepší předpoklady pro rozvoj tohoto řemesla než my.“

    Jacquot poznamenává, že Le Syndicat má puristický přístup v odvětví ovládaném nápojovými konglomeráty. „Zatímco velké skupiny se zaměřují především na finanční cíle, nám jde především o produkt,“ tvrdí.

    Mezi odvědčené receptury patří například Pornstar Martini z armagnacu, mučenky a koření a Candy Negroni, které obsahuje malinovou vodu, korsický aperitiv a dezertní víno Banyuls. „Naším úkolem je také zvýšit zájem o tradiční francouzské lihoviny,“ vysvětluje Le Mouëllic.

    Francouzští výrobci jsou za podporu vděční. Zatímco koňak se těší prosperujícímu exportnímu trhu ve Spojených státech a Číně, jiné regiony se potýkají s problémy, protože měnící se životní styl snižuje poptávku po jejich lihovinách.

    Jako zápletka seriálu

    Le Mouëllic a Jacquot přesvědčili Patricka de Montal, osmdesátiletého majitele Château Arton, aby zapózoval pro fotografii s plechovkou jejich seltzeru s příchutí armagnacu, jahod a kakaa. Nejenže si objednal další na internetu, ale následně byli uvedeni do Společnosti mušketýrů armagnacu, což je vzácná pocta.

    „Potomek d’Artagnana ti na starém hradě pěje chválu a předává ti mušketýrskou šerpu. Poté se v podstatě stáváte ochráncem Armagnacu po celém světě,“ vysvětluje Le Mouëllic. „Opravdu mají koně a opravdu mají meče,“ nadchne se Jacquot.

    Takové kořeny jsou pro zakladatele Le Syndicat skutečně cenné, jelikož se chystají ovládnout širší zákaznickou základnu. „Je to důležité, protože chceme být mostem mezi francouzskou tradicí a moderností. Jsme ukotveni v městském prostředí, bar je v Paříži, ale je zásadní udržovat toto spojení s místy, kde se rodí tradice,“ dodává Le Mouëllic.

    Zdroj: WWD, TikTok, Instagram

    Let’s go rave! Stručná příprava na návštěvu berlínského undergroundu

    0

    Kožené strapy, bundy, vysoké platformy i „sportovní“ sluneční brýle. Jste-li alespoň běžný uživatel TikToku, musí se vám vybavit trend #beforeberlin. Hit, který se objevil snad na každé For You Page. Jde o srovnání stylu před a po přestěhování do německé módní metropole. Jak vliv hudební techno scény ovlivňuje zdejší módu? Jaké must-have kousky byste před návštěvou Berlína měli pořídit? I na to vám odpovíme.

    Berlín je proslulý svými undergroundovými podniky, proto není legrace se před návštěvou připravit. Pozor! Pokud tuto scénu okusíte vícekrát než jednou, jen těžko se z ní dostanete zpět ven. Berlínský styl vás nenechá klidnými.

    Teď už k jádru pudla! Módní scénu zde tvoří spíše mladší generace, proto jsou některé looky provokativní až „sprosté“. V návaznosti na tento fakt vznikl již zmíněný trend #beforeberlin, kde si většinou mladí lidé libují v extravagantních a drsných „kostýmcích“. Vše pochází z opravdu osobitého hudebního stylu, a to z techna. Na tento druh zábavy narazíte doslova na každém rohu Berlína. Moc se nám líbí, jak jsou některé looky nápadité a spicy. Proto pro vás vytvoříme základního průvodce tímto směrem.

    Základem jsou vysoké boots

    Bez ohledu na pohodlí, puchýře i dlouhé stání ve frontě do klubu. Kožené boty s vysokou platformou jsou nezbytností. Nejvíce cool jsou klasické Prada Re-nylon Boots. Pro začátečníky jsou zcela dostačující. Lze je totiž vynést i jindy a kamkoliv.

    Foto: Prada

    Hlavně Harness

    Nepostradatelnou složkou celého outfitu jsou kožené „popruhy“. Nejlepší volbou je Alexander McQueen nebo Isabel Sanchis. V nabídce najdete mnoho stylů i barev. Základ jsou ale černé. Popruhy lze nasadit na oversized košili i tričko. Odvážlivci mohou vzít i na nahé tělo, popřípadě přes sebe ještě „přehodit“ jakýkoliv rozepnutý svršek.

    Foto: Alexander McQueen

    Šperky vše dořeší za vás

    V téhle kapitole se meze rozhodně nekladou. Šperky tu můžete mixovat jak je libo. Množství je také neomezené. Platí tu pravidlo: Čím více, tím lépe. Například velmi stylové „náramky“ najdete u Raf Simons. Nasadit je můžete jak na holou ruku, tak i na rukávy.

    Foto: Raf Simons

    U Rafa ještě chvilku zůstaneme. Pokud se vydáte na berlínský #rave ven, bude se vám hodit pláštěnka, která se zdá velmi praktická. Jde o již druhou verzi oblíbené rave blanket. První verze vznikla již v roce 2001. Berete tedy na sebe i kus historie.

    Foto: Raf Simons

    Bez brýlí by to nešlo

    Brýle se sportovním vzhledem jsou také nedílnou součástí. Jejich cenu najdete ve chvíli, kdy na vás z každé strany budou zářit světla a lasery. Nejjednodušší výběr vám poskytne Balenciaga.

    Foto: Balenciaga

    K požadovanému výsledku pomůže Acne Studios

    Ptáte se, kde mimo základní prvky pořídit i oblečení? Pro odpověď si skočte do Acne Studios. Vybrali jsme pro vás pár inspiračních looků, podle kterých se můžete řídit i u jiných designérů. Při dodržení všech předchozích pravidel můžete fity doplnit oversized blejzry i plátěnými kalhoty. Detaily vyladíte vysokými ponožkami.

    Foto: Acne Studios

    Nakonec Alexander Wang

    Je až k nevíře, kolik známých návrhářů připravuje své modely pro #rave. Alexander Wang pár let pracoval jako kreativní ředitel pro dům Balenciaga. Podle nás mu ale samostatná tvorba prospěla. Pro inspiraci přidáváme i jeho přehlídku na New York Fashion Week z roku 2019. Modely z této kolekce jsou opravdu legendární a při troše štěstí je seženete na platformách typu Farfetch nebo Depop.

    Pokud stále nemáte dost inspirace, máme pro vás Patricka Mason. Umělce, který na svůj instagramový profil přidává jak svou práci, tak i úžasné outfity!

    Zdroj: YouTube, Instagram, TikTok