Více
    Domů Blog Strana 163

    Burberry pod křídly Daniela Lee. Zbořený stereotyp i britská klasika

    0
    BURBERRY
    BURBERRY

    Návrhář Daniel Lee představil svou první kolekci pro Burberry, která oslavuje dědictví značky a britskost, v pondělí 20. února během londýnského fashion weeku. A všechno je jinak. Charakteristický trenčkot Burberry byl přepracován s klopami z umělé kožešiny. Divoké barevné kombinace i dominantní potisky. Podívejte se s námi, jak královské Burberry odstartovalo novou image a překročilo tak dlouholetý stereotyp.

    Nová éra, nové logo…

    Nového loga jste si mohli všimnout již na začátku měsíce. Z monogramu TB (Thomas Burberry) nebo z klasického nápisu se přešlo na staré logo – jezdce na koni. Burberry dokonce smazalo všechny své dosavadní fotky na instagramovém profilu a začalo s novým pláštěm. Na každé fotce se nyní „staronové“ logo nachází.

    Daniel Lee se rozhodl původní logo lehce předělat, nejvíc se blíží k modelu z roku 1901. Rytíř v ruce drží kopí s nápisem Prorsum, což znamená vpřed. V devadesátých letech se k logu Burberry přidávalo ještě ‘s, tedy Burberry’s. Podle dostupných informací se ale tento název nepoužije už nikdy.

    Ready To Wear – Fall/Winter 2023/24

    Nejnovější debutová přehlídka se konala, jak jinak, než v Londýně, srdci Velké Británie. Daniel Lee nás snad nejvíce překvapil vybranými barvami. Jde o naprostou revoluci, tolik barev jsme u Burberry nikdy neviděli. Takovou spoustou krásných odstínů se žádná kolekce nehemžila celých 167 let. Čekali jsme cokoliv. Avšak zářící barvy jsme neočekávali vůbec. Ikonický „checked print“ Daniel zachoval, pouze ho zvětšil. Umělých kožešinových prvků v celé kolekci najdete také mnoho. Například žlutý kabát s kožešinovým límcem je pro Burberry naprosto přelomovým momentem v celé historii značky.

    Zaujaly nás i velké potisky na tričkách, několik let se jim značky obloukem vyhýbaly. Zvířecí motivy jsou u Burberry také bezkonkurenční. Jde o velmi originální kolekci, například pánský svetr prošívaný barevným peřím jsme zatím neviděli nikde.

    Jedním z výjimečných doplňků pro FW23 byly láhve na horkou vodu, které dostaly elegantní vzhled s vlněnými potahy s kostkovaným vzorem.

    Foto: Reuters

    Na přehlídce se objevilo i dost známých tváří. V prvních řadách jste mohli vidět Biancu Jagger, Skepta nebo Selmu Blair. Samozřejmě nechyběla ani Anna Wintour. Všichni návštěvníci přehlídky byli usazeni na taburety přikryté malou kostkovanou dečkou s novým logem. Design celého prostoru proto hodnotíme na jedničku.

    Foto: Reuters

    Ale nemusíte se obávat! Burberry svého majestátního ducha neztratí. Potvrzuje to i nejnovější kampaň k nadcházející kolekci. Značka nadále bude zachovávat své hodnoty i oslavovat svou náklonnost k britské kultuře. Celkový mix tradice a omlazení značce náramně prospěje. Přiláká tak i mladší cílovou skupinu, která podle serveru BOF tvoří většinovou nákupní sílu luxusní módy.

    Zdroj: Reuters, BOF, YouTube, TikTok

    Přímý přenos módní scény z Paříže. Inspirujte se u The Birkin Boy

    0
    Birkin Boy
    Birkin Boy

    Už jste o něm slyšeli? Pokud ano, budete spíš znát jeho nickname The Birkin Boy. Kdo se pod ním ale skutečně skrývá? Chlapec, který na svém Instagramu jen zřídka kdy odhalí svou tvář. Módní guru má na svém účtu sice „jen“ padesát tisíc sledujících, ale jde o velmi vybranou cílovou skupinu. Podívejte se na přímý přenos pařížských trendů rovnou na vaše obrazovky.

    Jistě se ptáte, kde si pořídil svou první designovou kabelku? Osudný den přišel při návštěvě italského Milána. Jeho první kráskou se stala Black Birkin 40 Togo se zlatým „hardware“. Bum! A od té doby si neříká jinak, než Birkin Boy. Má jich ve svém šatníku pár desítek. Kromě Birkinek se vyžívá i v jiných Hermés pokladech. Stejně si oblíbil Fendi, Chanel i Céline.

    Nyní vám ukážeme, jaké jiné dostupnější kousky Birkin Boy rád kombinuje. Všechny pro vás budou zaručený úspěch.

    Hermés pantoflíky a klasická „bagetka“

    Za nás naprosto snová kombinace. Je až k nevíře, že se oba brandy rozhodly použít stejný odstín hnědé. S blížícím se jarem jde o bezkonkurenčně sladěné combo. Další přidanou hodnotou je jednoduchost, protože zbytek outfitu vytvoříte nejlépe pomocí černých volnějších kalhot a klidně obyčejného bílého trička. Fendi Baguette seženete i online, jen u Hermés pantoflí bude malý problém. Podle našich zdrojů je na ně v pražském butiku čekací list.

    Loewe sluneční brýle

    Poslední dobou to se sluníčkem začíná vypadat nadějně, proto byste neměli zapomenout ani na Loewe brýle. Tvar i bílé zpracování vypadá elegantně a nelze s nimi kohokoliv urazit. Pokud máte strach, že vám tvarově nesednou, můžete se poohlédnout u Prady nebo Versace. Tento trendový tvar najdete i u nich, třeba vám sednou lépe.

    Na řadu přichází Valentino

    Ještě jednou se vrátíme k pantoflím. Tentokrát ale od Valentina. Jsou celé z gumového materiálu, což je záruka pohodlnosti. Věřte, že to v následující sezóně oceníte. Look s Valentino slides můžete opět umocnit kabelkou. Kombinace bude vypadat stejně nadupaně jako již zmíněná Hermés a Fendi.

    Hermés Herbag

    Pokud nás pravidelně sledujete, určitě jste si všimli, že jsme o této krásce již psali. Je totiž nejen krásná, ale i cenově dostupná. Seženete ji od 55 tisíc korun. TikTok o ní mluví jako o „Kelly replica“, proto je stále více oblíbená. Doporučujeme s koupí moc neotálet, je možné, že cena v následujících letech vylétne raketovou rychlostí.

    Vilebrequin

    S velkou pravděpodobností o Vilebrequin slyšíte poprvé. Francouzká značka, která oslavuje sedmdesátkové časy na pobřeží St-Tropez. Ve své nabídce mají stylové kloboučky, proto můžete udělat změnu a Gucci kšiltovku vyměnit za jinou pokrývku hlavy.

    Cartier nesmí chybět

    Podle všeho, se letos nejvíce oblíbenými hodinkami staly Cartier Tank Louis. V celé kolekci najdete nejrůznější materiály i kombinace. My, stejně jako Birkin Boy, doporučujeme ty s koženým páskem. Dají se totiž sladit jak s elegantním, tak i se sportovnějším outfitem. Pokud se bavíme o #thebirkinboystyle, hodinky podtrhnete jedině černými nehty. Tentokrát pomůže Chanel s jejich kolekcí Boy De Chanel, kde najdete dekorativní kosmetiku výhradně pro muže.

    Zdroj: Instagram

    Ukrajinský návrhář Frolov tvoří navzdory válce. Ušil šaty i Beyoncé

    0
    Ukrajinský návrhář Frolov zvládl ušít šaty pro Beyoncé i uprostřed války.
    Ukrajinský návrhář Frolov zvládl ušít šaty pro Beyoncé i uprostřed války.

    Zpěvačka Beyoncé si při svém vystoupení v Dubaji oblékla šaty, které symbolizovaly mnohem víc než jen precizní práci a luxus. Uprostřed trvající války je totiž ušil ukrajinský návrhář Frolov. Znázorňují proto podle něj odolnost a vytrvalost Ukrajiny.

    Při finále svého koncertu v luxusním dubajském rezortu Atlantis The Royal oslnila zpěvačka Beyoncé své fanoušky dech beroucím outfitem. Oblékla se totiž do růžových minišatů sladěných s legínami stejné barvy. Průhledný materiál byl doplněný o stovky drobných krystalů vytvářejících impozantní detaily a rámování výstřihu. Vzdala tak hold nejen precizní návrhářské práci, ale také Ukrajině.

    Šaty totiž pro světoznámou zpěvačku vytvořil ukrajinský návrhář Ivan Frolov. Svůj návrh ušil v Kyjevě, a to navzdory trvající válce. Potýkat se tak musel například s výpadky elektřiny. Poměrně složité bylo ale také dostat hotový outfit přes hranice. „Jsem opravdu šťastný, že v Ukrajině i nadále tvoříme. Pro naši ekonomiku je důležité, abychom zachránili pracovní místa,“ okomentoval svůj výkon Frolov.

    Návrhář rovněž doplnil, že hotové šaty považuje za znamení odolnosti a vytrvalosti ukrajinského národa. V minulosti navrhoval Frolov kostýmy také pro zpěvačky, jako je Gwen Stefani nebo Dua Lipa. Kromě toho oblékal také první dámu Ukrajiny Olena Zelenska. Svoji značku nesoucí jeho jméno založil roku 2014. Nejen svoji zemi tak od té doby oslňuje návrhy pohybujícími se na hraně výraznosti a provokace.

    Do šatů nechal Frolov ručně všít krystaly i jemné zlato

    Ukrajinský návrhář totiž častou používá výrazné ozdoby a také korzetový střih. Šaty ušité pro Beyoncé zvané Firework vytvořili pracovníci značky Frolov za pomocí speciální techniky haute couture. Ručně do nich totiž všili krystaly a do korzetu zapracovali jemné zlato. Zpěvačka pak zářivě růžový outfit doplnila šperky od společnosti Lorraine Schwartz v hodnotě 7,5 milionu dolarů.

    Svoji práci Frolov představí na Londýnském týdnu módy v úterý. Jeho organizátoři totiž část programu solidárně přenechali právě ukrajinským návrhářům. Kromě Frolov se mohou návštěvníci těšit na značky Ksenia Schnaider a Paskal. „I v těch nejtemnějších časech každý z nás věří v jasnou budoucnost. Proto ukrajinští návrháři tvoří navzdory ostřelování a výpadkům elektřiny,“ popsala zakladatelka Ukrajinského týdnu módy Iryna Danylevska.

    Zdroj: WWD, People, Odessa Journal, Instagram

    Jarní šílenství v pánské verzi. Nešetřete barvami a opusťte od zažité klasiky

    0
    Moschino
    Moschino

    Pánové, jaro se blíží mílovými kroky. Možná už to na sobě dokonce pociťujete. Nebojte se opustit od klasických „nudných“ střihů a barev. Momentálně je ten nejlepší čas. Přivítejte jaro ve velkém stylu a nechte se unést neobvyklými materiály i barevnými kombinacemi. Vyjádříte tak i své pocity, které je důležité dát na obdiv.

    #breaktherules with Yayoi Kusama

    Kolaborace, která neunikla snad nikomu. Puntíky, puntíky a zase puntíky! Louis Vuitton X Yayoi Kusama bychom nazvali jako „univerzální“ kolekci. Jde o typické LV modely, pouze zahalené do puntíků. Svěží, mladistvá a odvázaná. Tak na nás celá kolekce působí. Zazáříte v ní v práci, na obědě, i s přáteli.

    Foto: Louis Vuitton

    Jako největší must-have vnímáme kabelku Mini Soft Trunk. Puntíky celý vzhled opravdu „rozsekly“. V kanceláři i na večírku .

    Foto: Louis Vuitton

    Medusa Biggie

    Pokud se letos chcete odvázat, Versace připravilo dokonalou sérii neonových kousků. Od zelené, přes žlutou až k oranžové. Vypadá to, že trend mini bags si muži opravdu oblíbili. Ovšem nejvíce vynikne celočerný outfit s mini neonovou kabelkou. Ikonické Medusa brýle jakbysmet.

    Foto: Versace

    Salvatore Ferragamo

    Často opomíjená italská značka vám letos také poslouží na jedničku. Kousky z nové kolekce jsou, jak jsme zvyklí, umírněné, ale zároveň výrazné. Jaký model ale jednoznačně doporučíme? Červeno-vínový kaftan. Působí skutečně neotřele a originálně. Jsme si téměř jistí, že s ním v Česku nikoho nepotkáte. Pokud si zakládáte na originalitě, máte výběr u Ferragama jasný.

    Foto: Salvatore Ferragamo

    Maison Margiela

    Stále jsme se netrefili do vašeho vkusu? Nevadí! Protože s domem Maison Margiela to zvládneme. Střihy, materiály i tvary jsou nadčasové, kvalitní i originální. Je jen otázka času, kdy Margiela „rozválcuje“ český módní trh. Jde o jednu z nejvíce vynášených značek na všech evropských týdnech módy. Co je ale opravdová výhra? Značka má shipping i do Česka, tedy ani dostupnost nás neomezuje. Pár kousků můžete vyzkoušet i v butiku The Brands.

    Foto: Maison Margiela

    Pro opravdové odvážlivce

    Roztrhané džíny, vintage kožená bunda a textilní pásek. Look, který vypadá jako undergroundové retro combo. Všechny části outfitu jsou novinkami od Dolce&Gabbana. Ať už look vynesete kamkoliv, mimo s ním nebudete ani na blížícím se pražském fashion weeku. Stačí doplnit koženými boots, například Dr. Martens a můžete vyrazit. Za nás je tento fit doslova „pecka“!

    Foto: Dolce&Gabbana

    A nakonec jedna libůstka…

    S nadcházející sezónou nás šokovala značka Moschino. Modely z nové kolekce S/S23 zrcadlí divokou osobnost svého kreativního ředitele – Jeremyho Scott. Odpovídají všem trendovým požadavkům a působí lehkým uměleckým dojmem. Jen dávejte pozor při kombinování, nejlépe uděláte, pokud pořídíte celý look.

    Foto: Moschino

    Řekni L jako lanýž. Proč se cení víc než zlato?

    0
    lanýž
    lanýže

    Když se řekne lanýž, mnohým z nás se v ústech vybaví ta jemná, ale přesto výrazná, zemitá chuť. Takhle, vážení, lahodí luxus a jedinečnost v jednom dokonalém spojení. Za které si však připlatíte. Ne nadarmo patří lanýže na vrchol nejdražších jídel světa a není to jen z důvodu jejich údajných afrodiziakálních účinků.

    Na moment si představte, že se jedním soustem dokážete ocitnout v klidu a míru lesa. Zavřete oči, nadechněte se a jen si to užívejte. Cítíte, jak se vám rozvíjí v ústech domov matky přírody, štiplavá vůně doprovázená oříšky a trochou česneku. Přesto jedna skvěle sehraná melodie. Zní to skoro až jako meditace, že? Francouzský spisovatel Maurice Goudeket prohlásil, že kdo není kvůli takové pochoutce schopen opustit ráj nebo peklo, není hoden znovuzrození.

    Foto: Klara Kulikova – Unsplash

    Honba za mamonem

    Peníze nerostou na stromech. I když v případě lanýžů to vlastně není tak úplně pravda. Ačkoli se technicky jedná o houbu, není to, jako když se jednoho nedělního odpoledne vydáte na sběr hřibů. Lanýže rostou pod zemí. Daří se jim ve vápenitých půdách v blízkosti kořenů listnatých stromů, převážně dubů. S těmi si navzájem plní službu. Díky lanýžům strom získává z půdy tolik potřebný fosfor, na oplátku jeho kořeny zásobují lanýže na nich přichycené glukózou. Než lanýže plně dozrají, trvá to 5 až 9 let. Je to jedinečný symbiotický vztah prověřený historií. Už ve starém Egyptě si je dopřávali obalené v husím tuku, zmiňují se o nich v básních a legenda praví, že lanýže rostou na místě, kam udeřil blesk.

    Dříve se běžně užívala k hledání lanýžů prasata. Od nich se ale postupně spíše upustilo a dnes se na tento úkol školí převážně psi. V Itálii na to dokonce existují speciální školy. Ani tak ale nemáte vyhráno. Hlavní sezona sběru lanýžů začíná koncem září a graduje na konci ledna. Během těchto čtyřech měsíců v roce se tisíce lidí po Francii, Itálii, severní Africe, na Novém Zélandu či Blízkém východě vydávají na lov lanýžů, vzácné podzemní houby, jejíž hodnota se na trhu cení od tisíců po miliony.

    Foto: Andrea Cairone – Unsplash

    S velkou dávkou štěstí byste na lanýže narazili i u nás. Ano, dokonce i v Čechách tato unikátní ingredience roste. Ale za její sběr vám hrozí tučná pokuta v řádech desetitisíců. To už si raději sežeňte povolenku a vydejte se třeba do Středomoří. Další možností je zařídit si takzvanou lanýžárnu, farmu na lanýže, kdy se půda osází symbiotickými stromy, jejichž kořeny jsou lanýži naočkované. Počítejte však, že si na první úrodu několik let počkáte, pakliže budete mít to štěstí. Může se totiž stát, že se houby zkrátka nechytí a celý proces vám přinese jen zklamání. Přesto bývá vidina obrovských výdělků často silnější motivací k zakládání dalších a dalších farem.

    Nejdražší z lanýžů

    Existuje více než sto druhů lanýžů, z nichž kulinářskou hodnotu má jen pár. Nejčastěji se setkáváme s lanýžem černým, který má velmi bohatou chuť, a s lanýžem bílým. Ten je o poznání jemnější, méně agresivní, zato však znamená opravdovou tečku na závěr každého pokrmu. O to vzácnější ale bílé lanýže jsou a tušíte správně, i výrazně dražší.

    Historicky nejdražším kusem se stal sice ne největší, zato téměř tříkilový bílý lanýž, který roku 2009 vykopali v Toskánsku otec a syn Saviniovi se svým psem Roccem. Nový majitel z Asie za něj byl v aukci ochoten zaplatit 330 tisíc dolarů. Tehdy se částka rovnala více než osmi milionům korun. Za lanýže rekordmana je považován Tuber Magnatum Pico, bílý zimní lanýž, vážil o polovinu méně, zato se jednalo o jeden z největších kusů, které byly za posledního půl století nalezeny. I ten se roku 2007 prodal za 330 tisíc USD. Obecně však pořídíte kilogram bílých lanýžů zhruba za sto tisíc korun.

    Foto:CHUTTERSNAP – Unsplash

    Božská mana na talíři

    Nejlepšího pomálu. Jeden z možných důvodů, proč lanýže chutnají tak zatraceně dobře. Král Ludvík XIV. si je možná dopřával okázale, prý jich dokázal spořádat až půl kila denně, ale pro smrtelníky bez modré krve se jedná o ingredienci velmi vzácnou a sváteční. A tohle kouzlo my milujeme. Přesto se vyplatí předem vědět, kam se v Evropě vydat za tím nejexkluzivnějším kulinářským zážitkem.

    Paříž

    Sázkou na jistotu je pařížská restaurace Epicure. Za šéfkuchařem Ericem Frechonem a jeho makaróny plněnými černým lanýžem, artyčokem a kachním foie gras se sjíždí lidé z celého světa. Slepičí vejce se strouhaným bílým lanýžem z Alby je rovněž top záležitost.

    Londýn

    Londýnská Kitchen W8 je klidná a útulná restaurace oceněná michelinskou hvězdou a pravidelně na podzim připravuje speciální menu jako poctu tomuto diamantu mezi surovinami. Učiněný ráj pro milovníky lanýžů.

    Řím

    Daleko od hlavních turistických pastí Říma leží nenápadná restaurace Rinaldi al Quirinale. Místní si ji tak trochu chrání, protože moc dobře vědí, o jaký se jedná poklad. Proto pospěšte, než se to rozkřikne a obsadí ji turisté lačnící po fotografii. Pokrmy zde na vás čekají jednoduché, naturální, přesně takové, jak to příroda zamýšlela. Hlavní slovo zde má lanýž.

    Zdroj: Wealthy Gorilla, MR Porter, Apetit

    Cena LVMH pro mladé návrháře slaví 10 let. Přihlásilo se přes 2000 designerů

    0
    Cena LVMH
    Cena LVMH

    Cena LVMH, která se každoročně uděluje mladým módním návrhářům, slaví právě tento rok svoje desáté narozeniny. Možná i díky tomuto faktu se stal letošní ročník jedním z nejnadupanějších. Z rekordního počtu 2400 uchazečů LVMH dnes oznamuje 22 semifinalistů. Kdo se stane jedním z osmi finalistů, se dozvíme v březnu.

    Hlavní vítěz získá příspěvek ve výši 300 000 EUR a mentoring ze strany týmů LVMH v oblastech udržitelnosti, komunikace, marketingu, práva, výroby a financí. Vítěz Ceny Karla Lagerfelda získá 150 000 EUR a roční mentoring od odborníků LVMH. Výroční cena za design pomohla v kariéře takovým talentům, jako je například Marine Serre, Nensi Dojaka nebo Thebe Magugu.

    „Je pro nás všechny zdrojem velké hrdosti, že se cena stala základním prostředkem pro identifikaci a zviditelnění tvůrčích talentů po celém světě,“ uvedla Delphine Arnault, která stojí za iniciativou ceny a je zároveň klíčovou hledačkou talentů.

    Kdo se mohl do soutěže přihlásit?

    Do kvalifikace se mohli dostat návrháři ve věku od 18 do 40 let, kteří za sebou mají alespoň dvě komerční kolekce dámských, pánských nebo bezpohlavních oděvů. Právě bezpohlavní kolekce jsou hitem roku 2023. Semifinalisté pocházejí ze všech koutů světa. V soutěži se objevili zástupci z Kanady, Číny, Jižní Korei, Estonska, USA, Francie, Indie, Itálie, Japonska, Nigérie, Velké Británie, Tchaj-wanu, Švédska a poprvé také z Brazílie a Jamajky.

    Semifinalisté se sejdou 2. a 3. března během týdne módy na přehlídce v Paříži, kde představí své kolekce tisku a odborné komisi. Ta hlasováním vybere osm finalistů. Do rozhodování se ale můžete zapojit i vy, a to na webu Lvmhprize.com.

    „Již deset let odráží cena vývoj ve společnosti, a tedy i v našem oboru. Zaznamenali jsme nástup řemeslné zručnosti, streetwearu, upcyklace… a také bezpohlavnosti, což je trend, který se potvrzuje. Je pravda, že v prvních ročnících většina kandidátů prezentovala dámské kolekce. To se ale hodně změnilo,“ prozradil Arnault.

    Cena LVMH 2023 také vyznamenává tři absolventy módních škol. Každý obdrží 10 000 eur a vstoupí do designového studia domu v rámci LVMH, mezi jehož módní značky patří Louis Vuitton, Dior , Celine, Givenchy, Fendi, Loewe, Marc Jacobs a Emilio Pucci. Online přihlášky na studentské ceny zůstávají otevřené do 19. března.

    Porota složená ze slavných kreativních ředitelů LVMH nakonec vybere vítěze před slavnostním předáváním cen koncem tohoto roku.

    Seznam návrhářů semifinalistů na cenu LVMH:

    Pánské oděvy

    Aaron Esh, Spojené království
    Charlie Constantinou, Spojené království (také bez pohlaví)
    Joao Maraschin, Brazílie (také dámské)
    Výzkum Karu od Kartik Kumra, Indie
    Magliano od Lucy Magliano, Itálie
    Jmenovec od Michaela, Richarda a Steve Hsieh, Tchaj-wan (také bez pohlaví)

    Dámské oblečení

    Anne Isabella, France
    Better od Julie Pelipas, Ukrajina
    Diotima od Rachel Scott, Jamajka
    Johanna Parv, Estonsko
    Louis Shengtao Chen, Čína
    Paolina Russo od Paolina Russo, Kanada a Lucile Guilmard, Francie
    Quira od Veronica Leoni, Itálie

    Bez pohlaví

    Bloke od Faith Oluwajimi, Nigérie
    Burc Akyol, Francie (také dámské a pánské oblečení)
    Juntae Kim, Jižní Korea
    Kusikohc od Giseok Cho, Jižní Korea
    Luar od Raul Lopez, USA (také dámské a pánské oblečení)
    Marrknull od Wei Wang a Tian Shi, Čína
    Setchu od Satoshi Kuwata, Japonsko
    Stinarand od Stiny Randestad, Švédsko
    Wataru Tominaga, Japonsko

    Zdroj: WWD, LVMH

    Hunter Schafer, hvězda seriálu Euphorie, se stala novou tváří dámské vůně značky Mugler

    0
    Mugler
    Mugler

    Značka Mugler vybírá herečku a modelku Hunter Schafer jako novou tvář nové vůně Angel Elixir. Herečka se stává patronkou nové vůně a zároveň se přidává k vesmírné kampani.

    Parfémovaná voda Angel Elixir je dokonalým vyjádřením vizionářského ducha řady Angel. Čeká vás božská vůně, která je dřevitě-květinová. Symbolizuje ženskost, jedinečnost, nevinnost a především nebojácnost žen. Parfém dokáže rozzářit ženy zevnitř, počínaje múzou kampaně Hunter Schafer. Známá herečka se tak stává novou hvězdou značky Mugler.

    Herečka narozená v Severní Karolíně je ve svých pouhých 24 letech vycházející hvězdou filmového a televizního plátna. Fanoušky si získala hlavně díky své postavě Jules v seriálu Euphoria. Kampaň značky Mugler se bude nést v duchu proměny. Na její koncepci spolupracoval Cadwallader s Quentinem Deronzierem s agenturou Publicis Luxe. Hunter se také proslavila díky svém trans aktivismu nebo jako modelka u prestižních značek.

    „Je to dokonalá tvář pro Angel. Je velmi moderní, je ikonou své generace a okamžitě osloví mladší generaci, protože je velmi angažovaná a talentovaná. Chceme, aby pro značku pracovali lidé, kteří mají odhodlání. Hunter je pro nás rozhodně tváří budoucnosti,“ řekla Danièle Lahana-Aidenbaum ve svém prvním rozhovoru od loňského října, kdy se stala globální prezidentkou společnosti Mugler.

    Vesmírná kampaň

    Hunter Schafer se stává nejen tváří nové vůně, své tělo propůjčuje též do nového videospotu. V něm je vyobrazena jako božský avatar procházející se po přehlídkovém molu. Na sobě má modelka přidělané digitálně vytvořené kostýmy, které si na starost vzal Cadwallader. Schafer se metamorfuje v nebeskou bytost, která se vznáší ve vesmíru a je oblečená do průsvitného třpytivého kočičího kostýmu.

    „Když milujete Mugler, tak prostě milujete Mugler. Hunter nám toho přinesla strašně moc. Jsme rádi, že ji v kampani budeme mít. Je to jedinečná osoba, která nás díky svému myšlení nechá nahlédnout do námi nepoznané generace Z,“ dodala Danièle.

    Móda Mugler se 27. ledna vrátila na pařížské molo s experimentálním formátem své ready-to-wear kolekce na podzim 2022. Letos v lednu předvedla značka svoji úplně první kabelku Spiral Curve 01 a právě v březnu nám značka představí zmiňovanou vůni Angel Elixir.

    Zdroj: WWD, Cosmeticsbusiness, Instagram

    Pozor! Na scénu přichází další sezóna. Dejte průchod jarnímu šílenství

    0
    Skims
    Skims

    Dnes pro vás máme dvě zprávy. Dobrou i špatnou. Nejlepší bude začít tou špatnou. Ta zní: Pomalu, ale jistě, se chýlí ke konci sezóny, což znamená přeměnu šatníku ze zimního na jarní. Dobrou zprávou je, že vás čekají další nákupy! Aby pro vás i první zpráva byla přijatelná, připravili jsme jarního průvodce pro všechny occasions. Nepanikařte, s námi vstup do nové sezóny zvládnete bez stresu!

    V první řadě do práce

    Obecně má s přípravou do práce problém snad každý. Začíná to brzkým vstáváním a končí večerním vyčerpaným pohledem do zrcadla. Aby vám to i přesto slušelo, musíte se cítit hlavně pohodlně. Proto jsou důležité materiály i střihy. Pro všechny tyto faktory je jako stvořený Saint Laurent. Sekce ready-to-wear přímo žízní po vynesení na business meetingy. Vypadá to, že kolekce Spring 23 pro vás bude jak nejjednodušším, tak i nejstylovějším řešením.

    Foto: Saint Laurent

    Za zvláštní připomínku stojí béžový trenchcoat, nebáli bychom se ho označit jako pomyslný trenchcoat roku. Působí totiž opravdu classy. S jeho pomocí svou veškerou práci dotáhnete k dokonalosti.

    Foto: Saint Laurent

    Pokud se vám stále nedaří najít vhodnou každodenní kabelku, Manhattan shoulder bag by vás mohla uspokojit. Zkrátka je tak akorát. Tvar je sice „obyčejný“, nicméně kombinace vzorované kůže se zlatými prvky z ní dělají opravdovou business krásku.

    Foto: Saint Laurent

    S kamarádkou na brunch

    Pro tuto již více oblíbenou aktivitu si vysvětlíme jak perfektně zkombinovat více značek. S mixbrandingem tu chybu rozhodně neuděláte. V první řadě se vrhneme na stylovou teplákovku. Jasnou volbou proto je značka Pangaia. Širokým výběrem barev můžete dát najevo i své pocity. To znamená, že stejně jako naše mysl nejsme omezení na jakékoliv barvy. Vedle nešlápnete s žádnou.

    @pangaia

    PANGAIA Uniform—as styled by you @threadsstyling #PANGAIA #styleinspo #OOTD

    ♬ original sound – PANGAIA

    Dále musíte zvolit i svrchní oděv. A to podle venkovní teploty. Zvlášť stylová záležitost jsou baseball jackets. S teplákovkou vypadají opravdu dobře. Určitě si alespoň jednu pořiďte. Zahřeje vás okolní chvála i fakt, že na otevřených zahrádkách k večeru neumrznete. Poohlédnout se můžete u domu Off-White.

    Foto: Off White

    Jelikož po cestě budete míjet trhy, chce to větší kabelku. Musí se do ní vejít iPad, diář, lesk na rty i čerstvé tulipány. Proto doporučujeme značku Maison Goyard. Budete velmi překvapeni, jak skvěle bude vypadat kabelka ve stejné barvě jako teplákovka. Celý outfit podtrhnete jedině cool teniskami. Nejlepší bude varianta s Nike Air Jordan.

    Na večírek

    Odpovědí je SKIMS. Dlouhé upnuté šaty z vás vyčarují sexy nezávislou ženu, aniž byste odhalila více než je třeba. Jednoduše řečeno by vám v šatníku šaty od Kim Kardashian neměly chybět. Zvlášť oceníte nejen parádu, kterou s nimi uděláte, ale i příznivou cenu.

    Foto: Skims

    Na řadu přichází Manolo Blahnik, který se vám postará o podpatky. Značku proslavil kultovní seriál Sex ve městě, proto se zajisté budete cítit podobně jako hlavní hrdinka Carrie Bradshaw.

    Foto: Manolo Blahnik

    Nakonec si přes ramena přehoďte kožený křivák. Pár nadčasových a kvalitních najdete v aktuální kolekci Acne Studios. Nyní můžete vyrazit.

    Foto: Acne Studios

    Ve znamení denimu

    Pro milovníky denimu bychom navrhovali kolekci Spring 23 Jimmy Choo. Celá kolekce je velmi slušivá a nositelná. Vynesete ji v podstatě kamkoliv. Typická světle modrá barva mimo jiné krásně „rozsekne“ i obyčejný celočerný look.

    Kabelkový must-have

    Hoodie nesmí chybět

    Mikinu potřebujete v každém ročním období, ale na jaře obzvlášť. Většinou ji totiž nezakryjete žádnou další vrstvou. Krásné letos předvedlo Céline. Na většině najdete i velké logo. Což ale vůbec nevadí, protože i přesto mikiny působí decentně a střízlivě.

    Foto: Céline

    Zdroj: Instagram, TikTok, YouTube

    Pharrell Williams učiní z Louis Vuitton středobod kulturní scény. Propojí módu s hudbou i filmem

    0
    Hudebník a návrhář Pharrell Williams se stane kreativním ředitelem značky Louis Vuitton.
    Hudebník a návrhář Pharrell Williams se stane kreativním ředitelem značky Louis Vuitton.

    Módní značka Louis Vuitton má nového kreativního ředitele pánské módy. Zpěvák Pharrell Williams naváže na odkaz jeho předchůdce Virgila Abloh. Prolne proto svět luxusu s uvolněnějším „streetwear“. Zároveň do světa módy přinese inspiraci z hudebního i filmového průmyslu.

    Ředitel společnosti Louis Vuitton Pietro Beccari vybral nového kreativního ředitele pánské módy tak, aby ladil s vizí samotné značky. Nástupce přitom hledal od úmrtí návrháře Virgila Abloh v listopadu roku 2021. „Jeho kreativní vize sahající za hranice módy rozhodně posune Louis Vuitton k nové a velice vzrušující kapitole,“ vyjádřil se Beccari ke svému rozhodnutí jmenovat na volnou pozici hudebníka a návrháře Pharrell Williams.

    Jako nástupce Abloh se hodí mimo jiné proto, že má podobný styl a vizi jako on. Bývalý kreativní ředitel byl totiž známý tím, že svou roli posunul na novou úroveň. Sám sebe totiž viděl spíše jako kurátora značky, a ne „pouhého“ návrháře. Stejně jako samotná módní společnost se i on snažil rozšířit své působení. Louis Vuitton totiž dlouhodobě usiluje o to, dostat se do centra dění současné kulturní scény.

    Značka proto často své návrhy propojuje s hudebním průmyslem nebo sportem a herním sektorem. Rovněž Williams představuje ikonu, která spojuje několik různých odvětví. Hudebník se 13 cenami Grammy se totiž angažuje také ve filmu a televizi, neziskových organizacích nebo módním světě. Předpokládá se proto, že ve své nové roli nejspíše na Abloh v nějaké formě naváže. Přinese bez pochyby ale i vlastní originalitu.

    Williams s Louis Vuitton spolupracoval už dříve, vytvořil kolekci slunečních brýlí i šperků

    Stejně jako jeho předchůdce, i Williams totiž nejspíše propojí svět luxusu a „streetwear“. Má také blízko k hip-hop a „hype“ kultuře a je fanouškem jasných barev, výrazných šperků a gender-fluidního přístupu. Takový postoj tak umožní společnosti Louis Vuitton cílit i na mladší generace. Williams a Abloh byli navíc přátelé a zesnulý návrhář roku 2020 v rozhovoru pro The New York Times uvedl, že se Williamsem začátkem tohoto století inspiroval.

    Známý zpěvák se proto zdá jako ideální volba. Ředitel Louis Vuitton se měl s Williamsem na spolupráci začít domlouvat loni v listopadu. Hudebník navíc se značkou spolupracoval už dříve. V roce 2004 se například podílel na tvorbě slunečních brýlích, v roce 2008 zase na kolekci šperků. Sám pak vlastní módní společnosti Ice Cream a Billionaire Boys Club. Williams svoji práci pro Louis Vuitton poprvé představí na týdnu pánské módy v Paříži letos v červnu.

    Zdroj: WWD, The Guardian, Highsnobiety, Twitter, Instagram

    Londýnský týden módy bude patřit Vivienne Westwood. Uctí její odkaz

    0
    Londýnský týden módy uctí památku zesnulé návrhářky Vivienne Westwood.
    Londýnský týden módy uctí památku zesnulé návrhářky Vivienne Westwood.

    Od pátku 17. února do úterý 21. února pohltí ulice Londýna vzrušující atmosféra týdnu módy. Britská módní rada před jeho začátkem oznámila, že ho hodlá věnovat památce návrhářky Vivienne Westwood. Chce tím vzdát čest jejímu „neuvěřitelnému dědictví“.

    Návštěvníci blížícího se Londýnského týdnu módy nebudou oslavovat pouze nejnovější kolekce, ale také památku známé britské návrhářky Vivienne Westwood. Podle Britské módní rady totiž „stála u zrodu a definice punku, jako i v čele globální a pozitivní revoluce“. Rozhodla se proto únorový týden módy konající se od pátku 17. února do úterý 21. února věnovat právě jejímu „neuvěřitelnému“ odkazu.

    Světově proslulá návrhářka zemřela koncem loňského roku ve věku jednaosmdesáti let. Westwood se za roky své práce proslavila nejen ikonickým perlovým náhrdelníkem, ale také různými provokativními návrhy. Své kolekce totiž nepovažovala pouze za módu, ale také uměleckou výpověď patřící do jím definovaného hnutí. Spojována je proto především s rockem a punkem, ale také kritikou kapitalismu a odporem k násilí.

    Letošní Londýnský týden módy se pak odehrává jak na živo, tak v digitálním prostředí. Dohromady představí na 127 módních značek. Jeho návštěvníci se budou moct dostavit na 47 přehlídek, 18 prezentací a 37 dalších událostí. Na internetu pak najdou extra 41 akcí. Mezi nejočekávanější přehlídky patří debut nového kreativního ředitele Burberry Daniela Lee.

    Londýnský týden módy věnoval prostor také návrhářům z Ukrajiny

    Milovníci módy se ale mohou těšit na nové kolekce také od Eredem, JW Anderson, Molly Goddard, Christopher Kane, Roksanda nebo Simone Rocha. Na rozvrh se dostali také návrháři jako například Natasha Zinko, Tata Naka nebo začínající designeři Dilara Findikoglu, Sinead Gorey nebo Talia Byre. Kromě toho se letos Britská módní rada rozhodla oslavit 30. výročí své iniciativy NEWGEN.

    Ta podle ní staví Londýn do „unikátní pozice jako globálního lídra pěstujícího kreativní talent“. Projekt totiž pomáhá zviditelnit začínající návrháře. Podobnou úlohu má také chystaná akce nazvaná DiscoveryLAB. Návštěvníci týdne módy se jeho závěrečný den mohou těšit také na Ukrajinský týden módy. Ukáží se na něm například návrháři Frolov, Kseniaschnaider nebo Paskal.

    Zdroje: Fashion Network, New University, The Fashion Industry, Instagram