Vítejte ve světě, kde módní kampaň ovládá paddleboard i žehlička na prádlo a v němž CCTV kamery dokážou prodat více než nejdražší fotoaparát. Rok 2024 opět ukázal, že autenticita je královnou marketingu, a že úspěšná kampaň nespočívá jen v luxusních kulisách. Záleží také na příbězích, které dokážou rezonovat s naší realitou.
V době, kdy nás denně zasypává nespočet reklam, je snadné přehlédnout i ty nejdražší produkce. Značky proto hledají způsoby, jak se vymanit z masy a zaujmout svou odlišností. Ať už je to skrze humor a hravost, nebo vědomé přiblížení se reálnému životu, všechny úspěšné kampaně roku 2024 spojuje jeden aspekt. Ukazuje se, že tím pravým klíčem jsou autenticita a emoce.
Napřed se musí zvolit relevantní hvězdná tvář. Následují (ne)skutečné momenty
Vybrat správnou tvář značky je dnes stejně důležité jako vytvořit ikonický produkt. Proč? Protože osobnosti jako ASAP Rocky pro Bottega Veneta či Zendaya pro Louis Vuitton dokážou přenést ducha značky dál, než by to zvládly samotné produkty. ASAP Rocky svým rodinným, ale přesto nesvázaným dojmem zosobňuje estetiku Bottega Veneta, zatímco Zendaya díky své všestrannosti propojuje svět mladistvé energie s luxusním dědictvím domu Louis Vuitton.


Zdroj: Louis Vuitton
Autentická kampaň však není jen o jménech, ale také o pocitu. Značky jako Jacquemus jdou ještě dál. Jejich spoty nejsou pouze sbírkou reklamních záběrů, jedná se o krátký film o absurditě každodenního života. Žehlení košile na paddleboardu v moři? Ano, je to směšné. Ale právě to vás zastaví při scrollování na Instagramu a donutí vás zapřemýšlet: „Co vlastně Jacquemus znamená?“
Říká se, že rok 2024 byl karmickým. V módním světě byl spíše realistickým
Podobnou cestou jako Jacqumes jdou i módní domy Coach nebo Marc Jacobs, ovšem s o něco jiným přístupem. Coach vsadil na syrovou, jakoby náhodou natočenou estetiku, která evokuje pocit, že daná kabelka či kabát patří i do vašeho běžného dne. V době, kdy je všechno přeprodukované, si realistické záběry najdou své místo. Úspěšnou kampaň momentálně natočíte i na iPhone.
Marc Jacobs zase překvapil kampaní, která své diváky přenese do typické kanceláře. Zaměstnankyně s ikonickou tote bag rozbíjí počítač a divák si nemůže pomoct a musí se zkrátka pousmát. V dané reklamě totiž nejde jen o kabelku, ale o celistvý příběh. A to je přesně důvod, proč si tuto scénu pamatujete ještě dlouho poté, co ji na své zahlcené for you page spatříte poprvé.
Co z toho tedy plyne? Možná i nové pojetí luxusu
Nejlepší kampaně roku 2024 dokazují, že autenticita není trend, ale základní kámen dobrého marketingu. Pryč jsou časy, kdy móda musela být nedosažitelná. Luxus už dnes není o blyštivých kulisách a umělé dokonalosti. Naopak. Ukázat trochu chaosu, reality a humoru je cesta, jak si značky získávají srdce zákazníků. Vzpomeňte si například na kampaň značky Balenciaga, ve které hlavní roli hrají pohovky a křesla.


Zdroj: Balenciaga
Loňský rok nás jednoznačně naučil, že skutečný úspěch nespočívá v dokonalosti, ale v příbězích, které zůstanou s námi. Móda má být blízká, hravá, a přesto nezaměnitelně svá, tedy stejná jako luxus v moderní době. Někdo by mohl argumentovat pomocí velikánů, jako je více tradiční módní dům Chanel nebo Dior. Pak však musíme umět rozlišit historii, tradici a umění. O tom ale jindy.
Zdroje: HighSnobiety, Hypebae, L’OFFFICIEL, Instagram