Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 144

    Luxusní hotel Lowell vítá jaro čajovým dýchánkem. Na pomoc si přizval módní dům Dior

    0
    V luxusním hotelu v New Yorku Lowell si budete moct vychutnat čaj od Diora.
    V luxusním hotelu v New Yorku Lowell si budete moct vychutnat čaj od Diora.

    Značka Dior je známá nejen svými dech beroucími návrhy, ale také jedinečnými sety špičkového nádobí. Ve svých jarních čajových dýcháncích je nyní hodlá využít luxusní newyorský hotel Lowell. Zaměří se na kolekci Lily of the Valley, odkazující na oblíbenou květinu Christiana Dior.

    Návštěvníky newyorského hotelu Lowell čeká od začátku května milé překvapení. Vychutnat si totiž budou moct speciální odpolední čaj s názvem Lily of the Valley. Jedná se o jedinečnou spolupráci s módním domem Dior, který navrhl stejnojmennou kolekci luxusního nádobí. Vytvořila ji designérka Cordelia de Castellane, a to za účelem vzdát hold zakladateli slavné značky.

    Lilie totiž patřila mezi jedny z nejoblíbenějších květin Christiana Dior. Symbolizovat má navíc příchod jara a očekávané haute couture sezóny. Návrhář proto s oblibou všíval stonky lilie do lemů svých šatů. Chápal je jako poselství štěstí, které je potřeba sdílet s ostatními. Stejnou myšlenku se nyní pomocí svého čajového dýchánku snaží předat také luxusní hotel Lowell.

    Hotel ve své restauraci Majorelle plánuje čaj podávat právě na zmíněné porcelánové kolekci. Využije především čajovou konvici, konvičku na smetanu, misku na cukr, hrníčky, podšálky a talíře. Na stránkách módního domu Dior však najdete mnohem širší nabídku. Za poslední roky se totiž řada Lily of the Valley rozšířila také o skleničky, prostírky, svícny nebo různé prostírky a ubrusy.

    Návštěvníci si snad ani nevyberou. Čekají je scones, sendviče, dorty i koktejly

    Návštěvníci čajového dýchánku pak dostanou šanci vybrat si z více než lákavého menu. Čekat je budou scones s krémem z Devonshire a domácí marmelády nebo klasické anglické čajové sendviče. Osladit si odpoledne budou moct také pistáciovým choux nebo citronem infuzovanou trifle. Vyzkoušet mohou také Happines Pink Cake, tedy dort, inspirovaný oblíbenou barvou Christiana Dior.

    Zdroj: Dior

    Tím ovšem menu luxusního hotelu nekončí. Rozhodl se totiž rovněž vytvořit speciální sušenky ve tvaru lilií. Další jejich varianta má zase připomínat ikonické sako značky Dior s názvem Bar Jacket. Odvážnější návštěvníci hotelové restaurace pak získají šanci vyzkoušet také speciální drink s názvem Lily of the Valley. Každého z nich však bezpochyby čeká jedinečný módní i gastronomický zážitek.

    Zdroje: WWD, Hotel Lowell, Dior, X

    Náboženství jako nesmrtelný zdroj inspirace. Návrhářům nedává spát křesťanství, ani starověká symbolika

    0
    Chanel v roce 2018 přesunul svou přehlídku do egyptského chrámu.
    Chanel v roce 2018 přesunul svou přehlídku do egyptského chrámu.

    Ačkoliv byste se divili, móda a náboženství si jdou ruku v ruce. Bylo tomu tak ještě několik generací zpět. Církev a jiná náboženská centra určovaly „trendy“ takřka ve všem, tedy i v dobovém odívání. V novodobých dějinách jsme ale náboženskou tematiku uchopili zcela jinak. Ukrýváme v ní symboliku, vyjadřujeme skrze ni kontroverzi a vyvoláváme ovace i rozepři. 

    Italský módní dům Dolce & Gabbana v roce 2013 podlehl síle byzantských ikon. Karl Lagerfeld zase uskutečnil přehlídku Chanel v egyptském chrámu. Církevním kostýmům se nevyhnul ani Jean Paul Gaultier. Jak vidno, náboženství, mytologie a různé mystické kulty nedávají spát i moderním dějinám. V módě se jedná o nesmrtelný zdroj inspirace, který své místo v jejím světě utvrzuje v podstatě každý rok.

    Znáte nejzásadnější momenty propojení módy s vírou? Mile překvapí kreace Givenchy

    Naším nejoblíbenějším momentem, při kterém se sešla móda s posvátností, se stala jarní a letní přehlídka módního domu Givenchy z roku 1997. S dnešním obrazem této značky má však pramálo společného. Pro slavnou značku totiž tehdy navrhoval geniální Alexander McQueen. Kolekci zasadil do antického chrámu a při zpěvu opery předvedl velmi vkusné modely, hodné vynesení i na aktuální červené koberce.

    Návrhář Alexander McQueen se do náboženských témat ponořil hned několikrát. Pro svůj brand totiž vydal také kolekci nazvanou Dante. Čerpala totiž z básníkových děl a zároveň velmi kontroverzním způsobem znázorňovala typické symboly křesťanství.

    Modelky například vyplazovaly jazyk s namalovaným červeným jazykem, na čele měly zase namalovaný kříž. Zda-li to byl pokus o kontroverzi, nebo Alexanderův únik před depresemi, nevíme. Každopádně jde o neocenitelnou kolekci s hlubokou myšlenkou.

    Proč se v nejvíce ateistické době vracíme k náboženským motivům?

    I když je počet věřících na celém světě větší než polovina jeho obyvatelstva, ateismus, tedy stav absence jakékoliv víry, je doposud nejsilnější v dějinách. Proč se tedy k náboženství vracíme? Určitě totiž neusilujeme o to, stát se ortodoxními katolíky. Prvním důvodem je dokonalá estetika historických náboženských vyjádření, včetně obrazů, ikon, staveb, katedrál nebo různých legend.

    Druhým důvodem je touha po provokaci a kontroverzi. Podobné kolekce vyvolávají nejrůznější reakce, které módní značky potřebují k budování identity i svého jména. Třetím důvodem je význam nejrůznějších náboženských symbolů, propůjčující módní řadě hlavní a nečekaný motiv.

    Svět umění a módy náboženství zkrátka miluje. Naopak tomu tak ale není

    S jistotou lze říct, že téměř každý módní velikán, působící v haute couture od roku 1990, si alespoň jednou sáhl pro inspiraci do Bible nebo starověkých egyptských spisů. Je přitom zcela jedno kdy. Karl Lagerfeld to udělal v roce 2018, zatímco John Galliano již v roce 1997. Pro svou avantgardní kolekci tehdy zvolil egyptský chrám a modelkám nasadil paruky, připomínající vlasy tehdejších Egypťanů.

    Zdroj: Reuters

    Nábožensky laděné kolekce se však často dostanou do rozporu s církví. Své o tom ví například Gaultierova múza, zpěvačka Madonna. Ta si sice u papeže vyžaduje návštěvu, Vatikánem ale byla už dávno odsouzena jako rouhačka. A to díky provokativnímu chování, ale právě také módě, kterou pro ni tvořil převážně zmíněný Jean Paul Gaultier.

    Zdroje: YouTube, Instagram

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    0
    Michael Kors hodlá propagovat svou novou kabelku Colby.
    Michael Kors hodlá propagovat svou novou kabelku Colby.

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.

    Dior vzdává hold svému ikonickému kódu. Představil sluneční brýle Cannage

    Módní domy se často pro inspiraci obracejí do své vlastní historie. Není tedy divu, že značka Dior do designu svých nejnovějších slunečních brýlí zapracovala vzor cannage. Poprvé ho použil samotný Christian Dior, a to při své legendární debutové přehlídce, která dala vzniknout stylu New Look, a to v roce 1947.

    Zdroj: Dior

    Grafický prvek se tak postupně stal klíčovým prvkem dědictví francouzské módní společnosti. Objevil se proto také v kolekcích současných kreativních ředitelů Marie Grazie Chiuri a Kima Jones. Nyní však zdobí nožičky slunečních brýlí dostupných v několika barvách a dvou tvarech. Vybrat si můžete z pilotek a retro hranatých obrouček.

    Michael Kors cílí na mladší generace. Láká je na pop-up věnovaný kabelce Colby

    Jaro si můžete užít také s novou kabelkou od Michaela Kors, známou jako Colby. Od pátku až do 12. května si ji budete moct vychutnat také ve speciálním pop-upu, který značka přichystala v pařížské čtvrti Marais. Nahlédnout budete moct do tří interaktivních pokojů, odkazujících nejen na nejnovější jarní kolekci, ale také zmíněnou kabelku. Značka tím chce přilákat mladší zákazníky.

    Emma Chamberlain a Kendall Jenner spojily síly. Zamilovaly si vlastní verzi Espresso Martini

    Bylo jen otázkou, kdy k sobě influencerka Emma Chamberlain a modelka Kendall Jenner najdou cestu. Obě jsou totiž majitelky úspěšných značek ze světa gastronomie. Emma dobývá svět s vlastní kávou Chamberlain Coffee, zatímco Kendall cílí na milovníky tequily, a to se společností 818 Tequila.

    Nyní proto spojily síly, aby svým fanoušků přinesly vlastní Espresso Martini. „Chceme všem ukázat, že známý koktejl chutná nejlépe, když do něj použijete tequilu,“ prohlásila Kendall. Pokud toužíte výtvor královen Instagramu ochutnat, můžete si na stránkách Chamberlain Coffee zakoupit vlastní sadu.

    Tiffany & Co. odhalí letošní Blue Book kolekci. Věnuje ji návrhům šperkařky Jean Schlumberger

    Známý šperkařský dům Tiffany & Co. každý rok odhalí speciální kolekci Blue Book, jejíž tradice sahá až do roku 1845. Většinou se jedná o řadu těch nejzářivějších a tedy i nejdražších šperků. Při tvorbě té letošní se značka inspirovala tvorbou šperkařky Jean Schlumberger, která pro ni pracovala od roku 1956.

    Zdroj: Tiffany & Co.

    Řada s názvem Céleste má být dosud tou největší, obsahuje totiž na 157 jedinečných kousků. Její odhalení je naplánováno na večer 25. dubna. Pokochat se proto zatím můžete šperky z loňské Blue Book kolekce s názvem Out of the Blue.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    0
    Model Samba od Adidas.
    Model Samba od Adidas.

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných „terrace“ teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.

    Původ modelu samba? Univerzální obuv pro fotbalisty i skejťáky

    Model Samba se poprvé objevil na počátku 50. let minulého století, kdy byl vytvořen za zcela praktickým účelem. Fotbalistům totiž poskytoval potřebnou stabilitu při zápasech hraných za chladného počasí, za kterého se travnaté hřiště obvykle měnilo v nebezpečnou ledovou plochu.

    Design tenisek se ovšem v průběhu následujících dekád přirozeně transformoval. Zásadní změna přišla v roce 1972, kdy značka Adidas představila inovovanou siluetu ve vzhledu, v jakém ji známe dnes.

    Zdroj: Adidas

    V tomto období ještě Samby nedominovaly módním hitparádám. Byly spíše královskou výsadou fotbalové komunity, která si je oblíbila natolik, že se staly přirozenou součástí každého profesionálního i amatérského zápasu. Mimo jiné si našly příznivce i o kousek dál od samotného hřiště, na fanouškovských tribunách.

    Jejich jednoduchý, ale přesto cool design uchvátil rovněž skejťáky, a to zejména v 90. letech. Svou roli opět sehrála funkčnost, protože díky speciální gumové podrážce dokázaly oblíbené boty udržet nohy pevně na prkně. Samby se tak kromě fotbalu staly synonymem pro mnoho různých sportů.

    Zlom zaznamenaly tenisky teprve nedávno. Nastala éra Samba mánie

    Jako prvek street stylu se boty Samba začaly objevovat až v posledním desetiletí. Média a sociální sítě deklarovaly jejich velký návrat například v roce 2022, kdy je vynesla modelka Bella Hadid. Od té doby si vytrvale drží své místo v epicentru módních trendů.

    Hadid je od té doby vynesla v několika barevných provedeních. Postupně se k ní přidaly také známé modelky Kendall Jenner nebo Hailey Bieber, čímž nadobro zpečetily populární status quo modelů Samba.

    Slavné supermodelky přirozeně následovala bublina módních influencerů. Najednou tak byly Samby opravdu všude, na TikToku, pinterestových nástěnkách, v ulicích nebo na seznamu přání všech milovníků tenisek.

    Samby už jsou možná za zenitem. Má v tom prsty britský premiér?

    Populární boty pak nedávno vyvolaly rozruch také proto, že se objevily na nohou britského premiéra. Rishi Sunak měl na sobě Samby při rozhovoru v Downing Street, který se týkal nejnovějších daňových reforem.

    Komentáře pod příspěvkem však odrážely současnou náladu britské společnosti vůči jeho vládě. Veřejnost přisuzovala jeho výběr obuvi snaze působit přívětivěji. Podle mnohých se mu podařilo tento aktuální trend úspěšně překazit.

    Někteří tak z konce popularity modelů Samba viní britského premiéra, jiní zase skutečnost, že boty v poslední době dosáhly bodu přesycení. Jinými slovy, má je každý, a tak místo výjimečného páru tenisek, s retro a elegantním nádechem, budete mít v botníku pouze neoriginální kousek.

    Nemůžeme však popřít, že model má nadčasovou kvalitu. Nízká podrážka, úzká a sofistikovaná silueta nebo množství barevných kombinací bezpochyby i nadále obstojí ve zkoušce časem.

    Popularita tenisek Samba možná v dohledné době poklesne, přesto ale budou mít navždy svou základnu oddaných fanoušků. Co když vás však již tyto trendy boty omrzely? Tentokrát máte štěstí, protože svět obuvi má v rukávu i spoustu dalších alternativ.

    Samby můžete okořenit. Oblíbený model se objevil i v mnoha spolupracích

    Pokud se vás Samba mánie stále drží, zkuste se porozhlédnout po unikátnějších kouscích z různých jedinečných spoluprací Adidas. Úspěšným počinem je například projekt s návrhářkou Grace Wales Bonner, ale také s elegantní značkou Sporty & Rich nebo Humanrace.

    Zdroj: Grace Wales Bonner, Sporty & Rich, Humanrace

    Retro design nabízí také Onitsuka Tiger

    Oblibu si získal také model Mexico 66 od značky Onitsuka Tiger. Tyto tenisky jsou dobrou volbou, pokud máte rádi neokoukané trendy. Zamilovali si je totiž zejména módní insideři.

    Zdroj: Onitsuka Tiger

    Se Sambami sdílejí zejména podobný retro design, který pochází z 60. let minulého století. Jsou vyrobeny z telecí kůže a k dispozici jsou také zajímavé barevné kombinace.

    Bílá klasika od Reebok nezklame

    V životě máme opravdu jen málo jistot, ale jednou z nich jsou rozhodně bílé tenisky a jejich univerzálnost pro každý outfit. Reebok nabízí vintage nádech v kombinaci se zářivě bílou a barevnými detaily. Model Club C Revenge Vintage je pak inspirován v současnosti velice trendy tenisovou obuví.

    Zdroj: Reebok

    Zdroje: The Business of Fashion, Adidas, Instagram, Youtube, The New York Times

    Skupina Ermenegildo Zegna hlásí úspěšné prodeje. Gucci a Valentino však strádají

    0
    Módní dům Zegna oznámil v prvním čtvrtletí růst společnosti.
    Módní dům Zegna oznámil v prvním čtvrtletí růst společnosti.Zegna fashion show, during Milan Fashion Week Men's Collection FW 2024. Milan (Italy), January 15th, 2024,Image: 838027135, License: Rights-managed, Restrictions: *** Worldwide Rights Except Italy *** FRAOUT ITAOUT, Model Release: no, Credit line: Profimedia

    Módní značky v současnosti čelí nepříznivým ekonomickým podmínkám. Překonat se je ovšem podařilo skupině Ermenegildo Zegna. V prvním letošním čtvrtletí totiž dosáhla úspěšného růstu, i když mírně zpomaleného. Naopak módní domy Gucci a Valentino zažívají o něco méně radostné chvíle.

    Důvodů pro současné ekonomické výzvy na módní scéně je hned několik. Jeden z těch největších je ovšem trvalý pokles zájmu o luxusní nákupy v Číně. Tamní zákazníci se od módních značek odvracejí, jelikož se stále potýkají s dopady světové pandemie, ale také nezaměstnaností mladých nebo krizí na trhu s nemovitostmi. Současný problém tak postihl také módní skupinu Ermenegildo Zegna.

    Na rozdíl od ostatních společností ovšem ze současné nepříznivé situace vyšla poměrně bez úhony. V úterý totiž oznámila své prodeje z prvního čtvrtletí, které vyšplhaly na 463 milionů a vzrostly tak o osm procent. Přesto se oproti předchozím obdobím jedná o zpomalení. Na vině je především zmíněná situace v Číně, která nejvíce zasáhla značku Thom Browne, rovněž spadající pod Ermenegildo Zegna.

    Módní skupině se ovšem dařilo především na americkém trhu, stojícím až za čtvrtinou jejích obratů. Pomohly jí také výsledky značky Zegna, jejíž prodeje v prvním čtvrtletí dosáhly na 282,9 milionu eur. Ermenegildo Zegna ovšem není jediná firma, která se v módním světě potýká s problémy na čínském trhu. Stejná výzva trápí především skupinu Kering, vlastnící například značku Gucci.

    Sabato De Sarno nezískal takové přijetí, jaké Gucci očekával. Valentino čeká nová kapitola

    Luxusní francouzská skupina Kering začátkem týdne zveřejnila, že v letošním prvním pololetí očekává pokles zisků oproti loňskému roku až o 40 nebo 45 procent. Už dříve totiž vydala varování ohledně nízkých prodejů za první čtvrtletí, týkající se její značky Gucci. Prohlášení jí následně vysloužilo pokles akcií až o 12 procent. V prvních třech měsících letošního roku pak zisky módní skupiny spadly o 11 procent, a to na 4,5 miliardy eur.

    Důvodem je kromě nízké poptávky v Číně také přestavba struktury slavného italského módního domu. Zdá se, že jeho fanoušci zatím nového kreativního ředitele Sabata De Sarno nepřijali tak, jak se čekalo. Zpomalení růstu za minulý rok pak oznámil také Valentino. Loni jeho příjmy poklesly o pět procent. Značku ovšem čeká všemi očekávaný příchod Alessandro Michele, a to do role jejího kreativního ředitele.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Fashion United, Instagram, YouTube

    Diesel představil nový dokumentární seriál. Chce ukázat, že udržitelnost není nuda

    0
    Diesel představí pětidílnou udržitelnou dokumentární sérii.
    Diesel představí pětidílnou udržitelnou dokumentární sérii.

    Módní značky v poslední době čím dál více usilují o to, aby svým zákazníkům dokázaly svůj závazek k větší udržitelnosti. Také proto oznámila společnost Diesel vydání nového dokumentárního seriálu. Zaměřit se má na životní cyklus denimu, od jeho zrození v továrnách až po usazení ve výkladních skříních.

    Společnost Diesel je odhodlaná světu ukázat, že i konverzace o udržitelnosti nemusí být nudná. Alespoň to slibuje její kreativní ředitel Glenn Martens. Spolu se zakladatelem značky Renzem Rosso a jeho synem Andreem totiž odhalil první část speciálního dokumentárního seriálu. V pěti dílech má za úkol divákům přiblížit životní cyklus pro Diesel tak typického materiálu, tedy denimu.

    Každá část dokumentu s názvem Behind the Denim se proto zaměří na jednu fázi jeho výroby, ať už jde o pěstování organické bavlny nebo tovární zpracování. Dějem pak diváky provede tvůrkyně známá z magazínu I-D Lea Ogunlami. Zároveň se postará také o rozhovory s významnými osobnostmi pracujícími pro Diesel. Ptát se jich bude na důležité, ale stále zábavné otázky.

    Získat tak můžete odpověď například na to, jestli je udržitelnost „sexy“, nebo zda někdo skutečně ví, co znamená „cirkulárnost“. O režii dokumentárního seriálu se zase postará Luke Casey. V minulosti pracoval s módními značkami jako Calvin Klein, Vans, Mulberry nebo Helmut Lang. Jednotlivé díly pak značka plánuje postupně vydávat každý měsíc až do listopadu, kromě července a srpna.

    Udržitelnost je především stav mysli, hlásí zakladatel Diesel

    Značka Diesel v posledních letech přepracovala svůj denim sektor tak, aby využíval o něco méně škodlivé praktiky. Asi polovina jejích denim produktů proto pochází z organické, recyklované nebo regenerativní bavlny. Před třemi roky stejný podíl tvořil pouhá tři procenta. „Udržitelnost je především stav mysli,“ vysvětlil pak pro WWD svůj přístup k životnímu prostředí zakladatel společnosti Renzo Rosso.

    Spolu se svým synem se pak shodl na tom, že jeho hlavním cílem je vyhnout se prázdným „slibům“ a takzvanému greenwashingu. Diesel se tak v současnosti zaměřuje hlavně na to, aby společnost využívala méně vody a škodlivých chemikálií. I přes podobná prohlášení je ovšem potřeba, aby módní nadšenci zůstali kritičtí a zjišťovali si o vysněných produktech co nejvíce informací.

    Zdroje: WWD, Diesel, X, YouTube

    Tichý luxus zůstává v minulé sezóně. MBPFW proměnil Tyršův dům na avantgardní runway

    0
    Tomáš Němec se pro inspiraci vypravil do Sicílie.
    Tomáš Němec se pro inspiraci vypravil do Sicílie.

    Na letošním Mercedes Benz Prague Fashion Week nás příjemně překvapil výběr perfektní lokace, která zaujala osobitým designovým prostředím. Potěšila nás také přehlídka návrháře Tomáše Němce, při jejíž tvorbě se inspiroval Sicílií. V soutěži VAN GRAAF Junior Talent zase zazářila studentka Hana Valtová. A co víc, značka Tobias Equipment poprvé upustila od své obvyklé stylizace s elfíma ušima.

    Jako vždy jsme s napětím čekali, které z pražských míst se stane dějištěm příštího týdne módy. Módní pozornost se nakonec přesunula na Malou Stranu, přesněji do historické budovy Tyršova domu. Osobité místo tedy ožilo nejen kvůli skvělým přehlídkám, ale také díky perfektně oděným návštěvníkům, kteří se vždy postarají o správný genius loci. Objevte s námi klíčové momenty jarního Mercedes Benz Prague Fashion Week (MBPFW).

    Tomáš Němec se odvrací od tichého luxusu. Nápady čerpá v hotelovém lobby

    Designér Tomáš Němec na MBPFW předvedl kolekci, zasazenou do atmosféry typické Sicílie. Inspirací mu bylo pozdní odpoledne, kdy se v sicilském hotelovém lobby mísí různé osobnosti. Cílem jeho cruise kolekce tedy bylo představení outfitů pro dovolené v italských destinacích nebo pro luxusní mořské plavby. Němec čerpal z klasických italských filmů a kultury jižní Itálie, čímž vytvořil velmi nenuceně luxusní podívanou.

    Zdroj: MBPFW

    „Představil jsem si hosty v hotelovém lobby v pět hodin odpoledne a přemýšlel nad tím, co by asi v tu dobu dělali. Kam jdou, odkud se vrací. Někdo přichází z pláže, jiný jde na drink, další se chystá na večeři nebo gala,“ popsal kolekci Tomáš Němec.

    Jistě jste stejně jako my upřeli zrak na všudypřítomné turbany. Největší zajímavostí je, že každý z nich je stylizovaný trochu jinak, jelikož vykresluje různorodost osobností. Na jejich tvorbě a stylingu se podílela Alexandra Gnidiak, která s Němcem spolupracuje už několik sezón.

    Vítězkou VAN GRAAF Junior Talent se stala Hana Valtová. Brand Tobias Equipment z návrhů odstranil elfí uši

    Pražský týden módy každou sezónu vybere čtyři studenty, kteří se následně uchází o výhru v soutěži VAN GRAAF Junior Talent. Nedokázali bychom si proto bez ní fashion week představit. Vždy se totiž setkáme s tou „nejčerstvější“ a nejoriginálnější vizí. Tvůrci nejsou ovlivněni komerčními požadavky, jejich modely jsou tedy více avantgardní a často běžně nenositelné.

    Mezi uchazeče o titul nejtalentovanějšího začínajícího návrháře se zařadili studenti Ateliéru designu oděvu a obuvi Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze. Patřila mezi ně Hana Valtová, Valerie Jurčíková, Šimon Žák a absolvent ArtEZ, University of the Arts, Vojtěch Lopour.

    Zdroj: MBPFW

    Všichni se postarali o vskutku nekonvenční podívanou, čítající kreace s Balenciaga twistem, perfektní vrstvení i příkladové barevné kombinace. Podle odborné poroty ale nejlepší modely předvedla Hana Valtová, která si svou výhrou zasloužila vlastní přehlídku na příštím fashion weeku, tedy letos v září.

    Zdroj: MBPFW

    Letos jsme ale opravdu nečekali, že návrhář Tobias Schubert ze své kolekce odstraní pro něj tak ikonické elfí uši. Za dobu jeho působení na české módní scéně se totiž staly jeho nepřehlédnutelným a výrazným rozpoznávacím prvkem. Kolekce byla oproti předešlým více streetwearová. Sci-fi atmosféru si ale samozřejmě zachovala i nadále.

    Zdroje: Instgram, MBPFW

    Ne všechny trendy si jsou rovné. Hity, které letos na jaře raději vynecháme

    0
    Trendy, které letos na jaře raději vynecháme.
    Trendy, které letos na jaře raději vynecháme.

    Kromě dlouhodobě oblíbených stylů se svět módy tradičně plní také různými bleskovými mikro trendy. Některé z nich dokáží pozvednout outfit na vyšší úroveň a snadno zapadnou do téměř každého looku. Jiné jsou ovšem pouze povrchní, nepraktické, zbytečné a ne příliš estetické. Vybrali jsme proto pět jarních „anti-trendů“.

    Návrat capri kalhot bez výjimky odmítáme. Zvolte raději delší model

    Jedním z trendů, který letos na jaře zaplňuje naši domovskou stránku na Instagramu i Pinterestu, jsou capri kalhoty. Jejich opětovný příchod na módní scénu je nejspíše spojený se současnou láskou k módě z období 2000s. Návrat tohoto kousku ovšem zkousnout nehodláme. Délka přesně po kolena totiž sluší opravdu málo komu. Za nás jde tedy o opravdu nepraktický a nevhodný módní hit.

    Zdroj: Anthropologie, Gina Tricot

    Ne každý trend si zaslouží vaši pozornost. Loveckou estetiku nechte v minulosti

    Dalším neoblíbeným kouskem se letos na jaře stal „lovecký“ potisk. Jedná se o vzor velice blízký vojenskému stylu, kterému mimochodem rovněž tolik nefandíme. Většinou se objevuje na delších cargo kalhotech, ale najdete ho také na bundách nebo košilích. Jedná se pak o prvek, který se hodí jen na pár událostí, a navíc se špatně kombinuje. Raději ho tedy v obchodech zanechte.

    Mikro trend, který možná jen tak nezmizí. Seznamte se se síťovanými balerínami

    Dalšímu z vybraných trendů sice taky nefandíme, máme ovšem podezření, že se na módní scéně udrží o něco déle než ostatní. Různé influencerky a módní nadšenci ho totiž v současnosti opravdu zbožňují. Jedná se o baleríny v různých stylech, které však spojuje jeden prvek, a to síťovaný materiál. My je považujeme spíše za momentální výstřelek než módní genialitu.

    Zdroj: Mango, Alaïa

    Maximalismus není vždy tou správnou cestou. Na kabelky ho raději neaplikujte

    V poslední době na módních influencerkách čím dál častěji spatřujeme kabelky poseté různými přívěsky, klíčenkami nebo odznáčky. Opět se nejspíše jedná o inspiraci módou z počátku 21. století. V tomhle případě ovšem musíme zastat názor, že co je moc, to je příliš. Podobné kabelky se totiž musí do outfitu zařadit poměrně opatrně tak, aby nevytvořily módní chaos.

    Zdroj: Balenciaga, Coach

    Trend blokující kreativitu. Identické závodní bundy z vás udělají módní ovci

    V oblibě nemáme také současnou obsesi různými závodními bundami. Většinou se totiž jedná o ten stejný model, s logy různých značek, především pak Ferrari. Podobný kousek vás ovšem zařadí po bok tisíců dalších milovníků módy, kteří mu letos rovněž propadli. Jelikož je ale poměrně výrazný, zabrání vám ve vašem outfitu projevit vlastní kreativní individualitu.

    @beaatriz_ferreira It’s so gorgeousssss ❤️🏎️ @ferrari #f1 #ferrari #f1content #formula1 #ferrarijacket #aesthetic #trend #fyp ♬ Banana Lord Percival – Lydia

    Zdroje: Instagram, TikTok

    Módní novinky v kostce: Zegna převzal Piazza Duomo, Karl Lagerfeld proniká do sportu a Tod’s láká na výstavu

    0
    výstava Tod's v Benátkách
    výstava Tod's v Benátkách

    Nový týden přinesl čerstvé módní novinky. Šperkařský dům Swarovski otevřel vlajkovou prodejnu v Miláně. Ve stejném městě na Piazza Duomo pak Zegna odstartoval speciální projekt. Značka Tod’s mezitím zahájila výstavu věnovanou benátským umělcům. Karl Lagerfeld zase propojuje módu se sportem a Paris Hilton vydala spolu s Tan-Luxe nový samoopalovací produkt.

    Swarovski slavnostně otevřel další vlajkovou pobočku. Najdete ji v módním srdci Itálie

    Šperkařský dům Swarovski se v současnosti může chlubit hned několika vlajkovými pobočkami. Minulý podzim například otevřel impozantní obchod na 5th Avenue. Ve čtvrtek 18. dubna pak odhalil novou prodejnu v Miláně. Nachází se přímo na slavném Piazza Duomo a sahá do výše tří poschodí. O její interiér se postarala kreativní ředitelka Swarovski Giovanna Engelbert.

    Zdroj: Swarovski

    Paris Hilton prodává své znalosti samoopalování. Společně s Tan-Luxe vydala nový produkt

    Další novinkou se stalo nečekané oznámení Paris Hilton. Propojila totiž své dlouholeté znalosti samoopalování a expertízu společnosti Tan-Luxe. Výsledkem se stal nový produkt s názvem The Future. Obsahovat má nejnovější technologii Triple Tan+ a vydržet má dle prohlášení Tan-Luxe až 10 dní po aplikaci. „Dali jsme své kreativní mysli dohromady a vymysleli budoucnost opalování,“ prohlásila Hilton.

    Karl Lagerfeld se stal další značkou, která propadla sportu. Spolupracuje s Fiba 3×3

    Módní značky se v poslední době drží společného trendu. Proplétají totiž své aktivity se sportovním průmyslem. Výjimkou není ani Karl Lagerfeld. Značka totiž oznámila spolupráci s Mezinárodní basketbalovou federací, známou jako Fiba 3×3. Spolupracovat proto bude se sportovci z různých týmů a států. „Přijmi současnost a vynalez svou budoucnost je naše mantra, silně ladící také s tímto sportem,“ prohlásili zástupci slavné značky.

    Tod’s láká na novou výstavu. Představuje taje módy i benátských umělců

    V pátek večer přivítaly Benátky hned dvě slavnostní události. Tou první se stalo odstartování 60. ročníku Bienále, tedy mezinárodní výstavy umění. Navštívit ji můžete až do 24. listopadu. Zároveň ale započala také speciální výstava značky Tod’s s názvem The Art of Craftsmanship. Zaměřuje se na tvorbu 11 benátských umělců a řemeslníků. Každý z nich pak po svém pojal ikonické mokasíny značky s názvem Gommino.

    Zdroj: Tod’s

    Zegna přesouvá svou oázu do centra Milána. Značka se ujala Piazza Duomo

    Milánský týden designu skončil ve velkém. Minulý týden v pátek ho pomohla slavnostně zakončit také společnost Zegna. Její ředitel Gildo Zegna se totiž na ikonickém náměstí Piazza Duomo setkal s milánským starostou Giuseppe Sala. Společně odstartovali projekt, usilující o větší biodiverzitu, inspirovaný iniciativou Oasi Zegna. Po dobu tří let se proto značka bude starat o květinové záhony, umístěné před slavnou katedrálou.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Darujte domovu jarní proměnu. Vylepšete ho o top biohacking doplňky

    0
    Biohacking můžete zapracovat i do svého interiéru.
    Biohacking můžete zapracovat i do svého interiéru.

    Principy takzvaného biohackingu narůstají na oblíbenosti a začínají proto pronikat také do světa domácností. Způsoby, jak zlepšit imunitu, spánek nebo třeba duševní zdraví je totiž užitečné aplikovat i z pohodlí našich domovů. Při jarní proměně interiéru se proto můžete odměnit top doplňky, zlepšujícími kvalitu vašeho života.

    Přivítejte teplé období plně odpočatí. Zaměřte se na spánek

    Biohacking je způsob, jak můžete sami zlepšit své zdraví, ať už fyzické, nebo psychické. Pustit se do toho můžete různými způsoby, například využíváním nejnovějších technologií, ale také sledováním jistých rituálů nebo používáním doplňků stravy. Způsobů existuje opravdu nespočet a každý si proto musí přijít na ten „svůj“. Zároveň se můžete zaměřit na různé kategorie, třeba na kvalitu vašeho spánku.

    Zdroj: Helight

    O jeho nápravu se pak postarají mimo jiné i doplňky, které můžete snadno začlenit do vašeho interiéru. Příkladem je světlo Helight, využívající terapii červeného světla. Jeho cílem je podpořit produkci melatoninu a zaručit tak přirozenější usínání. Stejný účel má také speciální budík, napodobující ranní slunce, a to včetně doprovodu cvrlikajících ptáčků. Jeho přesné fungování si však můžete nastavit sami.

    Zdroj: Lumie

    Benefity sauny si můžete vychutnat i z pohodlí domova. Přikryjte se speciální dekou

    Chození do sauny je poměrně tradiční metoda, jak podpořit své zdraví. Biohacking ji ovšem posouvá na další úroveň. Její benefity si tak můžete užít i přímo ve své ložnici. Společnost HigherDose totiž představila unikátní deku, využívající infračervené světlo. Stejně jako tradiční „suchá“ sauna, také tato „domácí“ postupně zahřívá vaše tělo. Nastavit si můžete jak její teplotu, tak dobu trvání vaší relaxace.

    Zdroj: HigherDose

    Vytvořte si doma prostředí, podporující vaši imunitu. Pomůže také čistička vzduchu

    Čističky vzduchu mají za úkol z něj odstraňovat mikro částice, které mohou zhoršovat vaši imunitu. Může se jednat o alergeny, ale třeba i plíseň. Účinky podobných strojů ovšem závisí především na jejich kvalitě a nastavení. Mezi ty špičkové patří například modely od značek Dyson nebo Levoit. Některé verze pak zároveň fungují také jako fén, a tak se dají snadno využít i v letních vedrech.

    Zdroj: Dyson, Levoit

    Ulevte své unavené mysli. Odměňte ji relaxem v podobě tekutého písku

    Jak už bylo zmíněno, biohacking se nezaměřuje pouze na fyzické zdraví, ale také to psychické. Vylepšit ho můžete například pomocí různých meditativních a relaxačních technik. Právě na ně se zaměřuje také speciální zařízení značky Homedics. Založené je totiž na principu tekutého písku. Pomocí aplikace si můžete vybrat tvar, který následně vytvoří drobná kovová kulička. Do interiéru pak lze doplněk začlenit v podobě stylového stolku.

    Zdroje: WWD, Garage Gym Reviews, Instagram