Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Uznávaná značka Lanvin, s historií sahající až do roku 1889, se zapsala do módního dědictví jako jedna z těch nejvýznamnějších. Přesto se jí často nedostává vysloužené pozornosti. Ve své zlaté éře představovala „oficiální“ instituci elegance. V průběhu let se ovšem musela potýkat s poklesem popularity. Nyní se jí ale naštěstí blýská na lepší časy.

    Zakladatelkou značky je designérka Jeanne Lanvin. Původně se věnovala pouze tvorbě oblečení pro ty nejmenší z nás, tedy pro děti. Když se ale její jméno rozkřiklo i mezi jejich matkami, začala se věnovat také jim. Po úspěšné expanzi do světa dámské módy se značka rozrostla natolik, že odstartovala éru ready-to-wear pro muže, ženy i děti.

    Věhlasný módní dům vznikal s opravdovou láskou. Jeanne vybudovala impérium s dcerou v náručích

    Mladá návrhářka pocházela z chudých a velmi podprůměrných poměrů, ale to ji nezastavilo v budování jejího snu. Potom, co se v Paříži stala úspěšnou podnikatelkou, se zalíbila italskému šlechtici, kterého si později vzala za muže. Díky své tvrdé práci dokonce rodina přimhouřila oči nad jejím prostým původem.

    Zdroj: Lanvin

    S manželem měla jednu dceru. Příchod dítěte ovšem neznamenal, že by vzdala své vášně k práci a šití. I když jí její nová majetná rodina nabízela chůvu, aby se dále mohla věnovat módnímu domu, odmítla. Dceru s sebou brala téměř každý den do práce.

    Stala se tak její pomyslnou múzou. Šila pro ni nejstylovější dětské oblečky a kostýmky. Jako jedna z prvních designérek svou dceru ladila se svými vlastními outfity. Současné označení #minime tak dostává zcela jiný rozměr.

    Na přelomu tisíciletí šel byznys do kopru“. Období škrtů střídaly neustále se měnící kreativní ředitelé

    Po roce 2000 převzal Lanvin tchajwanský mediální magnát Shaw-Lan Wang. V té době však značka zaznamenávala největší pokles prodeje. Začala proto velká bitva mezi akcionáři a kreativními řediteli. Jejich názory se bohužel rozcházely, a to jak ze strany byznysu, tak kreativní vize. Chyba ovšem stála na straně vedení, což je tím největším proviněním téměř v jakémkoliv firemním odvětví.

    Blýská se na lepší časy. Potvrzujeme návrat Lanvin mezi přední oděvní společnosti

    K módnímu domu Lanvin v naší redakci cítíme velkou náklonnost, minimálně od doby, kdy vyšla kampaň ke kolekci pro podzim a zimu 2021/22. Celá kolekce byla prolnutá výraznými barvami v prostředí luxusního hotelu. Kampaň tak konfekci dodala nádech takzvaného starého Hollywoodu, který je momentálně více než aktuální. Od tohoto momentu Lanvin řadíme mezi naše oblíbence.

    Lanvin utvrdil své místo na módní scéně také aktuální kolekcí. Vrátil se zpět do své historie a z archivů „vytáhl“ staré siluety a tvary, které však okořenil o moderní nadhled i současné trendy, jakými jsou například rukavice. Do nové řady zapadají perfektně a běžně nositelným modelům dodávají správný francouzský šmrnc.

    Zdroj: Lanvin

    Za zmínku stojí i hvězdný street style z přehlídky pro jaro a léto 2024. Přátelé renomovaného módního domu totiž na show přispěchali v elegantních a hravých outfitech. Povšimněte si dokonalých kabelek nebo skvěle padnoucích siluet. Vše je totiž naprosto bezchybné.

    Zdroj: Lanvin

    Experimentální rozšíření s názvem Lanvin Lab má pod křídlem rapper Future. Hlavním pilířem je hip hop scéna

    Lanvin nedávno přizval ke spolupráci populárního rappera Future. Interpretovi pak nevěnoval pouze prostor pro vytvoření kolekce, ale vytvořil pro něj dokonce vlastní projekt s názvem Lanvin Lab. Jde o sekci oblečení, stojící mimo hlavní dějovou linku aktuálních módních počinů značky. Řada obsahuje velmi „pouličně“ působící kousky se silným nádechem hip hop scény.

    Zdroj: Lanvin

    V kolekci známého rappera naleznete také rozšířenou nabídku legendárních tenisek CURB, které Lanvin v posledních letech často vyzdvihuje. Momentálně jsou v širším povědomí módní veřejnosti snad tím nejvíce ikonickým kouskem této značky.

    Zdroj: Lanvin

    Podtrženo a sečteno, Lanvin představuje velkolepou tradici, mistrovské kousky i moderní nadhled. Ve spojení těchto důležitých faktorů tak vzniká nová éra, ve které společnost opět vstupuje do módního kurzu.

    Zdroje: YouTube

    Více než stoletá historie s inovativní vizí. Rapper Future pohání vzpruhu značky Lanvin

    Louis Vuitton vyrazil do Číny. Nicolas Ghesquière odhalil pre-fall Voyager kolekci v Šanghaji

    Módní společnost Louis Vuitton se, stejně jako ostatní luxusní značky, čím dál více zaměřuje na trh v Číně. Není tedy překvapením, že se její kreativní ředitel Nicolas Ghesquière rozhodl odhalit svou pre-fall kolekci Voyager právě v Šanghaji. Při tvorbě návrhů navíc spolupracoval s tamními umělci.

    Nejprestižnější módní událost se blíží. Met Gala 2024 jako „Zahrada času“

    Costume Institute Gala, hovorově Met Gala, se letos koná v pondělí 6. května. Benefiční galavečer Metropolitního muzea v New Yorku uvedou Zendaya, Jennifer Lopéz, Chris Hemsworth a Bad Bunny. Téma "Zahrada času" navazuje na tamní výstavu Kostýmního institutu, s názvem Sleeping beauties: Reawakening Fashion. Objevte s námi všechny důležité informace a připomeňte si předešlé ročníky.

    Vláda quiet luxury trvá. Potvrdily to výsledky Brunello Cucinelli z prvního čtvrtletí

    Italská luxusní značka Brunello Cucinelli zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí. Na rozdíl od skupiny LVMH pak slaví značný úspěch. Její prodeje totiž v uplynulých třech měsících vzrostly o 16,5 procenta. Jedná se tedy také o ukazatel toho, že obliba stylu známého jako quiet luxury stále trvá.

    Uživatelé TikToku přetváří síť na „reálnější“ místo. Sdílí své nejhlubší myšlenky

    Sdílení problémů nám často přináší úlevu. Hlavně kvůli tomu, že vyslovení našich myšlenek nám pomáhá chápat, co nás trápí. Zároveň ale přichází naděje, slibující pochopení ostatních. Občas dokonce zjistíme, že jim na srdci leží stejná trápení. Také proto sociální síť TikTok uchvátil trend, podporující podobná přiznání.