Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 143

    Přivítejte letos slunečné dny s předstihem. Ponořte se do světa samoopalování

    0
    tipy na samoopalování
    tipy na samoopalování

    Čím dál vyšší teploty nám neúprosně připomínají, že léto se blíží. Spolu s nimi přichází i první přípravy na vytoužené dovolené. Mezi ně patří mimo jiné také pravidelná samoopalovací rutina. Zaručí totiž, že nebudete na pláži mezi ostatními příliš zářit. Pokud jste ji ještě nikdy nevyzkoušeli, pak nastává ten správný čas začít.

    Ucelený výsledek zaručí správná příprava. Buďte při ní pečliví

    Samoopalování se na venek může zdát jako poměrně děsivý proces. Stačí totiž poměrně málo, aby se celý postup zvrátil v nenávratný omyl. Podobně černému scénáři můžete ovšem zamezit poměrně snadno. Stačí se opravdu pečlivě připravit a vybrat si kvalitní a osvědčený produkt. Prvním krokem bude vždy výběr času, kdy se nově objevený rituál rozhodnete vyzkoušet.

    Doporučujeme zvolit večer, abyste tak čerstvé opálení mohli nechat „odpočívat“ přes noc. V opačném případě by hrozilo, že byste ho mohli různě poškodit, třeba i při mytí nádobí nebo aktivitách, při kterých se pravděpodobně zpotíte. Při večerní sprše se pak pokožku pokuste co nejvíce vyhladit. Použít můžete různý peeling, scrubs nebo speciální houbičky a kartáčky. Pokud se holíte, pak nevynechejte ani tento krok.

    Zdroj: Herbivore, Dr. Barbara Sturm

    Dalším zcela nezbytným krokem je hydratace. Pokud na pokožku nenanesete tělový olej nebo mléko, riskujete vytvoření nepravidelného a „proužkovaného“ výsledku. Dejte si ale zároveň pozor, abyste to nepřehnali. Pak byste zase mohli narušit efekt samoopalovacího přípravku. Nakonec mějte na mysli, že budete nejspíše potřebovat poměrně hodně času. Ujistěte se tedy, že nikam nespěcháte.

    Začátečníci ocení samoopalovací krémy. Pohrát si můžou i s kapkami

    Většina otřelých uživatelů samoopalovacích produktů doporučuje pěny, známé jako mousse. Je ovšem třeba vědět, že se roztírají o něco hůře než jejich krémové protějšky. Ty ale zase nevytváří tak efektní opálení. Pečlivě si ale přečtěte přiložený návod, protože je většinou potřeba se po aplikaci pěn osprchovat.

    Mezi nejlepší pomocníky se pak řadí například pěna značky St. Tropez. Snadno se totiž nanáší, jelikož není příliš tuhá, ani tekutá. Velmi rychle také zasychá. Stejně úspěšná je i varianta od Vita Liberata. Zanechává však o něco slabší opálení, což se může hodit opatrným začátečníkům.

    Zdroj: St. Tropez, Vita Liberata

    Velice chválenými produkty jsou rovněž samoopalovací kapky. Jejich aplikace totiž spočívá v kombinací s tělovým krémem. Takový krok zajistí velice rovnoměrné opálení. Zároveň je jen na vás, jak silné opálení si zvolíte.

    Mezi oblíbené kapky patří například ty od Bondi Sands. Nabízí totiž také dávku kyseliny hyaluronové i vitaminu C a E. Speciální variantu na obličej vytvořila značka Lux Unfiltered. Slouží tedy zároveň jako skvělá součást vaší skin care rutiny.

    Zdroj: Bondi Sands, Lux Unfiltered

    Zdroje: Byrdie, Forbes, People, YouTube

    Kdy jste naposledy cíleně nic nedělali? Nizozemská filozofie niksen ukazuje cestu k pomalejšímu životu

    0
    Nizozemská filozofie niksen.
    Nizozemská filozofie niksen.

    V posledním desetiletí se svět seberozvoje a duševního zdraví inspiruje japonskou filozofií ikigai nebo dánským konceptem radosti z maličkostí, známým jako hygge. Mezi recepty na šťastný život podle různých zemí se přidává i nizozemský niksen, který doslova káže nic nedělat. Ukáže vám, jak v současném hektickém světě zpomalit a nenechat si drahocenný čas proklouznout mezi prsty.

    I nicnedělání může být přínosné

    Pod zvučným slovem niksen se v doslovném překladu skrývá nicnedělaní. Odvozené je od slova niks, tedy nic. Nizozemská filozofie totiž vyznává záměrnou nečinnost, kterou nelze zaměňovat s leností.

    Přestože se v dnešní společnosti stále více prosazuje work-life balance, tedy rovnováha mezi prací a životem, naše kalendáře a to-do listy často stále zůstávají zaplněny do poslední minuty.

    Zdroj: Pexels

    Rychlý životní styl a kultura ženoucí se za úspěchem nám diktují někdy nedosažitelný životní standard. Musíme být neustále tou nejlepší verzí sebe sama, dosahovat jeden pracovní milník za druhým, ale zároveň mít skvělý sociální a rodinný život.

    Přitom všem si však musíme najít čas i pro sebe. Využití každé minuty našeho dne na maximum bojkotuje právě koncept niksen. Jeho podstatou je nedělat opravdu nic, nemít žádný cíl, ani požadovaný výsledek určité činnosti.

    Nejedná se však pouze o odpočinek při sledování seriálu nebo s knihou v ruce. Pod uměním nicnedělání nehledejte dokonce ani meditaci, nebo dechová cvičení. Pravým cílem je skutečně nic nedělat a nechat myšlenky volně plynout.

    Niksen poslouží jako prevence vyhoření

    Podstata niksen vám může připadat nesmyslná. Kdy jste však naposledy měli čas být sami se svými myšlenkami? Možná si to ani neuvědomujeme, ale v každodenní snaze stihnout vše máme tendenci automaticky přepínat do režimu multitaskingu. Při cvičení posloucháme hudbu, při jídle sledujeme videa nebo neustále kontrolujeme zprávy.

    Filozofie niksen je proto mimořádně důležitá především v dnešní době, kdy se syndrom pracovního nebo akademického vyhoření stává globálním fenoménem, který postihuje stále více lidí. Sladké nicnedělání a ponoření se do vlastních myšlenek pomáhá resetovat naše tělo i mysl.

    Zdroj: Pexels

    Pokud začnete denně praktikovat tuto holandskou filozofii, odměnou vám bude skutečná relaxace bez zbytečného rozptylování, která ve výsledku nakopne vaši produktivitu a životní vitalitu. Ponořením se do volného toku myšlenek navíc dáte prostor pocitům a problémům, které jste možná dosud přehlíželi.

    Stačí se zastavit a cíleně zpomalit

    Dokonalým příkladem praxe niksen jsou nizozemské pláže, kde si Nizozemci užívají sladké nicnedělání mezi písečnými dunami. Nezáleží však na tom, kde se nacházíte. Jednoduše si tiše sedněte nebo lehněte a rozjímejte bez hudby, mluvení nebo filmu v pozadí, který sledujete jedním okem.

    Je jedno, zda koncept hlubokého odpočinku převezmeme od Holanďanů a nazveme ho niksen, nebo se inspirujeme u Italů a budeme vyznávat jejich pověstné dolce far niente.

    Důležité je, že se musíme umět zastavit i uprostřed našich hektických životů. Nemusíme se kvůli tomu cítit provinile a neustále pociťovat potřebu něco dělat, něčeho dosáhnout nebo někde být. Stačí prostě jen existovat.

    Zdroje: BBC, The Guardian, Blue Zones, Instagram

    Módní novinky v kostce: Bella Hadid představila parfém, Pharrell Williams se spojil s Tiffany & Co. a Ralph Lauren uspořádal skromnou přehlídku

    0
    Bella Hadid pro Orebella.
    Bella Hadid pro Orebella.

    Přelom dubna a května přinesl do světa krásy a módy významné debuty, ale také nostalgické okamžiky. Návrhář Pharrell Williams a Tiffany & Co. oslavují individualitu v nové kolekci Titan. Modelka Bella Hadid odhalila světu luxusní parfémy, které jsou pohlazením pro tělo i duši. Značka Ralph Lauren vsadila pro svou nejnovější přehlídku na jednoduchost v tom nejlepším slova smyslu.

    Přehlídka Ralph Lauren se konala v komorní atmosféře

    Do nového týdne vykročil správnou nohou také designér Ralph Lauren. Legendární návrhář představil novou podzimní kolekci přímo ve svém sídle a soukromém studiu na Madison Avenue v New Yorku. Právě zde se v roce 1972 konala jeho vůbec první přehlídka ready-to-wear.

    Celá událost se tentokrát nesla ve skromném a nostalgickém duchu za přítomnosti pouhých 100 hostů. Lauren se rozhodl navrátit éru, kdy módní scénu tvořila malá komunita vyvolených a přehlídky navštěvovali především návrhářovi nejbližší a novináři.

    Zdroj: Ralph Lauren

    Přátelskou a intimní atmosféru navodila i následná společná večeře v renomované restauraci samotné značky, The Polo Bar. Skromný byl i počet looků, který byl zásadně menší než obvykle. Kolekce se netajila přítomností diskrétního luxusu v podobě kašmírových a vlněných kousků a zemité barevné palety.

    Lauren do kolekce vnesl také jeden ze svých základních estetických pilířů, divoký západ. Třásně, kovbojské opasky a klobouky se však objevily jen nepatrně a harmonicky doplnily jinak minimalistickou a jednoduchou kolekci. Půvab a sebevědomí americké ženy byly ztělesněny v elegantních, třpytivých šatech na mnoho způsobů.

    Kolekce šperků Pharrella Williams je inspirována řeckou mytologií

    Všestranný umělec a kreativní ředitel pánské divize Louis Vuitton, Pharrell Williams, pokračuje v upevňování vztahů se šperkařským domem Tiffany & Co. Společně představují novou kolekci s názvem Titan.

    Šperky a tematika kolekce jsou inspirovány řeckou mytologií. Postava boha Poseidona a jeho ostrov Atlantida nesou pro návrháře osobní význam. Ústředním prvkem je také legendární Poseidonův trojzubec.

    Zdroj: Tiffany & Co.

    Kolekci s 19 kousky dominují ostny připomínající kopí trojzubce, které podle značky symbolizují odvážnou individualitu. Promyšleným tahem je také použití titanu jako hlavního materiálu v kombinaci s kontrastním 18karátovým žlutým zlatem.

    Šperky mají oslovit všechny s jedinečným smýšlením a odvahou postavit se všednosti. Titan bude k dispozici v buticích Tiffany & Co. po celém světě od června.

    Bella Hadid vstupuje do parfémového průmyslu

    Po měsících dohadů a čekání nám modelka Bella Hadid konečně odhalila svou značku Orebella. Světu představila exkluzivní přírodní parfémy, které si zamiluje vaše tělo, mysl i duše. Nápad vytvořit parfémy bez alkoholu vzešel z její vlastní negativní zkušenosti s tradičními vůněmi, které mohou být zatěžující.

    Zdroj: Orebella

    Vůně jsou založeny na takzvané dvoufázové formuli, která se aktivuje protřepáním designového flakonu. První vrstvu tvoří patentovaný elixír ze směsi hydratačních přírodních olejů a rosolovky řasotvaré, houby populární v čínské medicíně.

    Druhou vrstvu tvoří aromaterapeutické esenciální oleje v kombinaci s parfémovými tóny, které vám pozvednou náladu a zvýrazní vaši auru.

    @voguemagazine

    Meet Orebella, BellaHadid’s new beauty venture, announced exclusively with Vogue.

    ♬ original sound – Vogue

    Orebella má ve svém portfoliu pro začátek tři parfémy. Blooming Fire je určen pro milovníky hřejivých květinových vůní. Pánskou vůni zase připomíná Salted Muse s mořskými a dřevitými tóny. Trojici uzavírá Window2Soul, který se vyznačuje lehkou květinovou aromou.

    Zdroje: WWD, The Business of Fashion, Orebella, TikTok

    Snová symbolika střídá bujnou fantazii. Unikněte do snu nestárnoucího surrealismu

    0
    Louis Vuitton na podzim 2022 předvedl několik neočekávaných kreací.
    Louis Vuitton na podzim 2022 předvedl několik neočekávaných kreací.

    Surrealismus představuje v módě útěk do vesmírně vzdálené dimenze, ve které se setkávají sny, fantazie a svět hlubokých myšlenek. Ovšem od začátku uměleckého směru jsme se značně posunuli. Pomyslná druhá vlna surrealismu vychází ze stejných faktorů, ale je prolnuta realistickým vyobrazením nejrůznějších vzorů. V módě se surrealismus stává synonymem pro populární Schiaparelli a nečekaně ovlivňuje i řadu dalších značek.

    Proč se opět objevují známky surrealismu? Móda odráží dobu, ve které žijeme

    Surrealismus symbolizuje období mezi první a druhou světovou válkou, tedy přibližně 20. a 30. léta minulého století. Vznikl jako reakce na sociální a politické změny té doby i její psychologické a filozofické aspekty. Příležitostí, která vedla k jeho vzniku, byla potřeba vyjádřit hlubší psychické a emocionální prožitky, které nebylo možné vyjádřit konvenčním způsobem. 

    Ačkoliv si to možná dostatečně neuvědomujeme, i dnes není světová politická situace zrovna „nejlepší“. Stejně jako surrealisté kdysi hledali cesty k osvobození mysli, je více než možné, že také dnešní designéři sdílí jejich pocity. Ne nadarmo se tedy říká, že móda odráží dobu, ve které žijeme.

    Co nám současní designéři chtějí sdělit? Se surrealismem se hojně setkáváme od dob pandemie

    Po světové pandemii se surrealismus v módním průmyslu stal výrazným motivem, který přinesl do designu nové vnímání. Módní domy jako Louis Vuitton, Jean Paul Gaultier a Yueqi Qi představily kolekce, které zdůrazňovaly hravost, fantazii a neotřelost. To vše jsou prvky a charakteristiky typické pro surrealismus. 

    Zdroj: Thom Browne, Louis Vuitton

    Ve svých kreacích módní domy kombinovaly nepředvídatelné prvky a náznaky iluze, čímž vytvářely kousky, které opět vybočovaly z tradičních standardů. Zajímavá a kreativní interpretace surrealismu znovu představuje reakci na současnou dobu plnou nejistoty. Zároveň ale uniká zcela jinam.

    Zdroj: Yueqi Qi

    Odkaz Dalího ztělesňuje módní dům Schiaparelli. Ikona módního světa od něj nikdy neopustila

    Když se zakladatelka známé módní značky, Elsa Schiaparelli, ponořila do světa surrealismu, otevřela dveře do zcela nové dimenze módního průmyslu. Její tvorba pak nebyla jen o šatech, ale také o vytváření živých obrazů, které její diváky přenášely do snových světů.

    Navíc několikrát spojila síly se špičkovými umělci, jako byl Salvador Dalí a Jean Cocteau, kteří jsou považováni za průkopníky tohoto životního směru. Je až neuvěřitelné, jak nás s tímto odkazem baví pracovat až dodnes. 

    Extrémní úroveň surrealismu pak dává módnímu domu kreativní ředitel Daniel Roseberry. Inspiraci pro své geniální výtvory ale stále čerpá z historických archivů značky, která od vlivu tohoto nápaditého směru téměř nikdy neodstoupila.

    Zdroje: YouTube, Instagram, WWD

    Jarní trendy: Průvodce nejnovějšími styly a barvami

    0

    Jaro je obdobím, kdy se příroda probouzí a s ní i naše šatníky. Po zimních měsících plných tmavých barev a teplých vrstev je čas přijmout svěžest a energii, kterou nám jarní sezóna přináší. Rok 2024 nabízí do světě módy několik vzrušujících trendů, které bychom neměli přehlédnout. Tento průvodce vám představí nejnovější styly a barvy, které budou dominovat v jarní sezóně.

    Proč zařadit pastelové barvy, květinové vzory a oversize střihy do letošního šatníku?  

    Pastelové odstíny jsou neodmyslitelnou součástí jarního šatníku. Tento rok budou obzvláště populární jemné tóny růžové. In budete i v levandulové, mentolově zelené či světle žluté barvě. Tyto barvy dodávají outfitu jemnost a eleganci, aniž by působily příliš výrazně. Pastelové barvy můžete kombinovat mezi sebou nebo je použít jako doplněk k neutrálním barvám. Také kousky v pastelových odstínech najdete na oblíbeném e-shopu PRM.com. Tady si přijde na své každý milovník módy.

    Květinové vzory jsou klasikou jarní módy, která nikdy nevyjde z módy. V roce 2024 se však zaměřujeme na větší a výraznější květy. Velké květinové potisky na šatech, sukních nebo halenkách přinášejí do outfitu veselost a optimismus. Nebojte se kombinovat různé květinové vzory pro vytvoření výrazného a hravého looku.

    Pohodlí se stává stále důležitějším aspektem módního světa. Oversized střihy, které byly populární v předchozích sezónách, zůstávají v kurzu i na jaře 2024. Volné kalhoty, široké sukně a oversized saka vám umožní cítit se pohodlně a zároveň stylově. Tento trend je ideální pro ty, kteří preferují uvolněný a neformální vzhled.

    Jak zakomponovat transparentní materiály a riflové kousky do aktuálních outfitů?

    Transparentní materiály přinášejí do jarní módy lehkost a vzdušnost. Průhledné blůzy, šaty a sukně dodávají outfitu jemný a ženský nádech. Transparentní kousky lze nosit samostatně nebo vrstvit přes jiné oděvy pro zajímavý efekt. Tento trend je ideální pro teplejší dny.

    Denim nikdy nevyjde z módy, ale každou sezónu se objevují nové způsoby, jak ho nosit. Na jaře 2024 se zaměřujeme na denimové soupravy a monolooky. Kombinace džínové bundy s džínovými kalhotami nebo sukní ve stejném odstínu vytváří jednotný a stylový vzhled. Také se vrací do módy široké džíny s vysokým pasem a džínové šaty, které jsou pohodlné a zároveň trendy.

    Proč jsou v popředí vzory inspirované přírodou a jasné syté barvy?

    Kromě květinových vzorů se v jarní módě objevují i další motivy inspirované přírodou. Zvířecí vzory, listy a geometrické tvary, které připomínají přírodní struktury, přidávají outfitu originalitu a styl. Tyto vzory lze snadno kombinovat s jednobarevnými kousky pro vytvoření sourodého vzhledu.

    I když pastelové barvy dominují jarní sezóně, neměli bychom zapomínat na jasné a syté odstíny. Intenzivní oranžová, výrazná modrá a smaragdově zelená přinášejí do outfitu energii a živost. Tyto barvy jsou ideální pro výrazné kousky, jako jsou kabáty, šaty nebo doplňky, které chtějí upoutat pozornost.

    Proč vsadit na minimalismus nebo sportovní eleganci v letošní sezóně?

    Minimalistický styl, který klade důraz na jednoduchost a čisté linie, zůstává v módě i letos na jaře. Monochromatické outfity, jednoduché střihy a neutrální barvy jako bílá, černá a béžová tvoří základ tohoto trendu. Minimalismus je ideální pro ty, kteří preferují elegantní a sofistikovaný vzhled bez zbytečných ozdob.

    Spojení sportovního a elegantního stylu je trend, který se v posledních letech stále více prosazuje. Na jaře 2024 vidíme kombinace sportovních prvků, jako jsou tenisky, legíny a sportovní mikiny, s elegantními kousky jako jsou sako, sukně nebo šaty. Tento trend je skvělý pro aktivní ženy, které chtějí být pohodlné a stylové zároveň.

    Nákupní seznam na květen: Obdarujte maminky produkty od Belly Hadid nebo parfémem od Pigmentarium

    0
    Kabelka Arcadie od Miu Miu.
    Kabelka Arcadie od Miu Miu.

    V kalendáři tentokrát přichází květen, lásky čas, a náš nákupní seznam se opět nebezpečně plní zajímavými novinkami ze světa krásy, módy a designu. Každou maminku potěší ke Dni matek luxusní parfém od české značky Pigmentarium. Poslední jarní měsíc však můžete oslavit například i novými barevnými variantami ikonických kabelek od Miu Miu.

    Nejlepším doplňkem je vaše aura, říká Bella Hadid

    Svět kosmetických a lifestylových značek celebrit se opět rozrůstá. Inspirativní modelka Bella Hadid se rozhodla proměnit svůj zájem o duševní zdraví a ezoteriku v podnikatelskou příležitost. Přichází s novou značkou Orebella. 

    Zdá se však, že si svůj podnikatelský výtvor zatím nechává pro sebe až do oficiálního spuštění prodeje. Značka a její produkty zůstávají tajemstvím a my se můžeme jen dohadovat, co si pro nás Hadid připravila.

    V éteru však panuje všeobecná shoda, že Orebella se bude specializovat na exkluzivní parfémy, přírodní kosmetiku a aromaterapeutické produkty, jako jsou esenciální oleje nebo vykuřovadla.

    Již nyní však můžeme s jistotou říci, že se bude jednat o výjimečný počin. Modelka se prosazuje nejen ve světě módy, ale také v oblasti dobrovolnictví, aktivismu a duševního zdraví. Orebella je tak nepochybně projektem, do kterého vložila kus sebe. Odhalit svou alchymii, jak k tomu značka vyzývá, budete moci již 2. května.

    Bottega Veneta opět stírá hranice mezi designem a módou

    Také se nemůžete nabažit dechberoucího brašnářského řemesla domu Bottega Veneta? Máte štěstí, protože tentokrát najdete pověstnou propletenou kůži intrecciato nejen na kabelkách, ale také na nábytku.

    V rámci milánského týdne designu představuje instalaci nazvanou „On the Rocks“, na níž značka spolupracovala s nábytkářskou společností Cassina a Fondation Le Corbusier. Hlavní hvězdou uměleckého objektu je multifunkční taburet, který vzdává hold taburetu LC14 Tabouret Cabanon od legendárního architekta Le Corbusier.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Taburety z kaštanového dřeva jsou pro tuto příležitost potažené proplétanou telecí kůží v různých barevných kombinacích. Exkluzivitu jim dodává i fakt, že každý kus se vyrábí na zakázku a jeho výroba trvá několik měsíců. Pokud patříte mezi vášnivé sběratele designového nábytku, LC14 Tabouret Cabanon nesmí ve vaší domácnosti chybět.

    Z ceny, která se pohybuje kolem 300 tisíc korun, se vám nejspíš zatočí hlava. Dobrou zprávou je, že si v takovém případě budete mít alespoň kam sednout. Na svůj nový taburet LC14.

    Oslava Dne matek si zaslouží parfém od Pigmentarium

    Český parfumérský dům Pigmentarium se rozhodl pokračovat v psaní příběhu parfému Azabache. Představuje jeho novější a sofistikovanější verzi, Azabache Chapter 2. Vůně se zrodila z kreativní kolaborace s návrhářem Arturem Obegero.

    Parfém v sobě skrývá záměrně kontrastní prvky. Mísí se v něm mužnost se ženskostí, stejně jako introvertnost a extrovertnost. Jednotlivé složky ztělesňují svět mladého návrháře působícího v Paříži.

    Zdroj: Pigmentarium

    Růžový pepř, bergamot a muškát vás vtáhnou do opulentního světa hlavního města módy. Vůně se poté rozvíjí do květinových tónů růže, jasmínu, konvalinky a verbeny. V základu vás okouzlí labdanum, olibanum a pižmo.

    Optimistický start do nového měsíce podle Miu Miu

    Značka Miu Miu během uplynulého měsíce odhalila novou kabelkovou kampaň pro modely Wander a Arcadie s ikonickým strukturovaným povrchem Matelassé. Ty nejsou v portfoliu žádnými nováčky, ale zato dostaly nové barevné provedení.

    Kampaň se inspiruje tvorbou britské průkopnice barevné fotografie, Madame Yevonde. Jednotlivé vizuály jsou tak laděny do sytých odstínů, kontrastních pastelových barev a snové dobové estetiky. It girl meziválečných 30. let ztvárnila modelka Gigi Hadid.

    Zdroj: Miu Miu

    Nové barevné varianty jsou rovněž inspirovány fotografčiným tvůrčím étosem. Svěží optimismus vyzařují zejména sytě oranžová a slunečně žlutá. Přibyly také odstíny hnědé, konkrétně světlejší karamelová a tmavší koňaková, které potěší spíše vyznavače nenápadných každodenních kabelek.

    Zdroje: WWD, Bottega Veneta, Pigmentarium, Miu Miu, Instagram

    Svět parfémů holduje vanilce a citrusům. Podtrhněte svou osobnost pomocí neotřelých kombinací

    0
    Céline Black Tie představuje tu nejpříjemnější esenci vanilky.
    Céline Black Tie představuje tu nejpříjemnější esenci vanilky.

    Letošní léto slibuje nejen módní extravaganci, ale také závan zajímavých vůní, které se stanou neopomenutelným doplňkem každého okamžiku. V oblasti parfémů, kde jsou trendy často obtížně definovatelné, jednoznačně vyniká nadšení pro intenzivní využití vanilky, jejíž široké spektrum tónů láká ke zkoumání. Od sladkých tónů po pikantní aroma, vanilka zve k objevování nových a rozmanitých dimenzí vůní, často evokujících luxusní požitek.

    V létě 2024 jsme obklopeni všudypřítomným hlasitým luxusem, podobně jako v sekci šperků a ready-to-wear se tento trend dostává i mezi parfémy. Neustále oblíbené osvěžující a „vodové“ vůně sice mohou lákat, nijak výrazně však nepřispívají k celkovému dojmu z outfitu. Jednoduše řečeno, v letních měsících by výběr esencí měl evokovat atmosféru luxusních středomořských destinací, kde se na přední místo dostávají zmíněná vanilka, citrusové vůně a subtilní náznaky kůže. Své umístění ale utvrzuje i med.

    Všechny trendy v oblasti parfémů spojuje Acne Studios. Flakon Frederic Malle ukrývá broskev, pomeranč a vanilku

    Je to v podstatě taková prvoplánová novinka, ale určitě je to perfektní volba pro všechny parfémové nadšence. Mimo neodolatelné vůně jde i pomyslný sběratelský kousek, o kterém nás přesvědčily sociální sítě. Flakon se totiž stává podobně ikonickým, jako produkty Tom Ford. Upřímně je ale proti nim Acne Studios mnohonásobně lepší. Parfémy jsme osobně vyzkoušeli a výdrž se diametrálně liší.

    Zdroj: Acne Studios

    Vůně doslova odráží eleganci a vyvolává pocit luxusu. Začíná krystalicky čistými aldehydy, které postupně propadají květinovým tónům růže, fialky a následně pomeranči. Kadidlo přidává hloubku a luxusní výraz. Silné aldehydy v kontrastu s ušlechtilou vanilkou tvoří jádro vůně, doplněné santalem a pižmem.

    Návykový zážitek pro milovníky slunce. Byredo Sundazded spojuje kalifornský citron s arabským jasmínem

    Kdyby se tento parfém měl popsat jedním slovním spojením, tak zní: opojení sluncem. Parfém je opět velmi variabilní. Lze ho vynést na rozpálenou pláž, na středomořskou večeři, k letním speciálním příležitostem i jako doprovod každodenních záležitostí. Sundazded je unisex a nevěřili byste, jak rozdílně voní na pánské i ženské kůži. Máme pocit, jakoby šlo o dva naprosto rozdílné parfémy, ovšem se stejným výsledným efektem.

    Zdroj: Byredo

    Jeho složení je jednoduché, ale účinné. Citron, mandarinka a arabský jasmín vytvářejí základ, který je zjemněn tóny kůže a sladkostí cukrové vaty. Buďte však obezřetní, pokud nejste fanoušky tabákového aroma. Ačkoliv není tabák uveden mezi složkami, jeho charakteristická vůně se lehce projevuje díky interakci s ostatními ingrediencemi.

    Vanilka v té nejčistější a nejpříjemnější podobě. Z Céline Black Tie číší luxus a vkus

    Tato vůně není jen tak ledajaká. Je jako orchestr, v němž cedr, kosatec a mech tvoří základní noty. Přestože jsou tyto složky významné, je vanilka právě tím prvkem, který ve vůni zaujme každého. Je tak jasná a výrazná, že přehluší vše ostatní, co byste možná chtěli cítit. Ale nehledejte v ní přílišnou sladkost, jakou znáte u komerčních parfémů.

    Zdroj: Céline

    Vanilka je tu čistá a lehká. Je silná, ale přitom nenásilná. Ve finále jde o hostitelku, která se nenápadně objeví a postupně se vám dostane pod kůži, aniž byste to zaznamenali. Z celé řady Céline parfémů je flakon Black Tie naším nejoblíbenějším. Nebojíme se ji označit i jako vhodný dárek, protože nemůže urazit nikoho.

    Něco mezi luxusním krémem na opalování a vodní dýmkou. Takový je Hermés Ambre Narguile

    Poslední tip v našem seznamu ponecháme vůni Ambre Narguile. Jde o nejvytříbenější esenci, kterou jsme do článků kdy použili. Nesedne jen tak někomu, je velmi a ještě jednou velmi specifická. Módní dům Hermés parfém líčí jako vzpomínku na Východ, kde se z nargilů šíří vůně ovocného tabáku, okořeněná o medový nádech.

    Zdroj: Céline

    Když jsme parfém vyzkoušeli, měli jsme pocit, že z přítomných dvaceti stupňů na teploměru je rázem třicet. Zkrátka jde o velice vytříbený hot parfém. Rozhodně nejde o vhodný dárek. Vůně je schopná upozadit váš celkový vzhled a stoupne si před vás jako pomyslný štít.

    TikTok našel další lásku. Propaguje produkty, které nejsou sexy

    0
    TikTok se zamiloval do "unsexy" produktů
    TikTok se zamiloval do "unsexy" produktů

    Uživatelé TikToku začínají toužit po jeho realističtější podobě. Také proto podporují trendy, které se nesnaží skrývat za estetikou a přitažlivostí, ale podávají věci takové, jaké jsou. Není tedy divu, že si nyní zamilovali beauty videa s „unsexy“ produkty.

    Každého z nás trápí beauty problémy, které nehodláme s okolním světem jen tak sdílet. Kvůli zažitým předsudkům máme totiž pocit, že se jedná o něco nepřitažlivého, co nás v očích ostatních učiní méně „sexy“. Přesně takové situaci se ovšem v současnosti snaží zabránit nejnovější TikTok trend. Uživatelé známé sociální sítě se totiž rozhodli propagovat nejen populární a estetické produkty.

    Zdroj: Head & Shoulders, CeraVe

    Pod #UnsexyProducts proto nyní najdete řadu videí, ve kterých beauty nadšenci sdílejí své tipy na zcela „obyčejné“ pomocníky. Jedná se o produkty, které by většinová společnost označila za „unsexy“. Nejsou trendy, třpytivé, nepropaguje je známá celebrita. Přesto fungují a jsou zcela běžně dostupné. Ve většině případech navíc řeší intimní problémy, jako jsou zarostlé chloupky nebo zažloutlé zuby.

    Zdroj: Dove, Cetaphil

    Nejnovější TikTok trend vychází z myšlenky, že beauty rutina by neměla být přitažlivá pro ostatní, ale sloužit primárně našim individuálním potřebám. Normalizuje tedy realističtější a „normální“ skin care rutinu. Jak se zdá, přesně na tu uživatelé známé sociální sítě čekali. Zmíněný #UnsexyProducts totiž v posledním měsíci na TikToku dosáhl na více než 42,5 milionu zobrazení.

    Ne všechny produkty musí být sexy. Ve výsledku totiž udělají sexy vás

    Doporučení „unsexy“ produktů pak usiluje o zlepšení celé řady problémů. Mezi oblíbené pomocníky se tak mohou řadit krémy proti vyrážce nebo různé řešení akné, zarostlých chloupků a opruzenin. Je přitom jedno, že podobné lahvičky nezkrášlí vaši poličku v koupelně. Jak totiž tvůrci populárních videí prohlašují, „podobné unsexy položky vám pomohou stát se více sexy“.

    @taylorbosmann unsexy products that just WORK 🤌🏻🫧🧴 #unsexyproducts #fyp #productrecommendations #skincare #skincareproducts #foryou @First Aid Beauty @Triple Paste @CeraVe @Megababe ♬ original sound – tay

    Mezi nejčastěji doporučované produkty se pak řadí například čisticí gel na obličej značky Cetaphil. Vyhovovat má podle autorů populárních videí všem typům pleti. Podobné chvály se dočkala také mast značky CeraVe, která si má poradit s každým problémem vaší pokožky. Oblíbenými stálicemi jsou také mýdla od Dove nebo šampony Head & Shoulders.

    Zdroje: WWD, Hypebae, Cosmetics Design Europe, TikTok

    Přátelství existují i v módě a Hollywoodu. Zendaya a Law Roach společně válcují červené koberce

    0
    Zendaya a Law Roach.
    Zendaya a Law Roach.

    Jestli někdo zná recept na vytvoření virálního popkulturního momentu, pak je to herečka Zendaya a její stylista Law Roach. Kromě jejich společné tvůrčí vize, kterou úspěšně proměňují v kouzelné a velkolepé módní momenty, je však spojuje také nebývale silné přátelství. Pojďme si připomenout několik ikonických looků z dílny vlivného dua.

    Law Roach je prvním a jediným stylistou Zendayi

    Renomovaný stylista Law Roach se původně dostal k módě díky svému butiku s vintage kousky v Chicagu. Jeho kariérní posun ke stylingu byl přirozený, ale poměrně neplánovaný. Kolem roku 2010 se totiž rozhodl přestěhovat do Los Angeles, kde se začala psát historie jeho spolupráce s tehdy ještě teenage hvězdou Disney Channel, Zendayou.

    Law Roach byl tedy hereččiným prvním stylistou. Není divu, že jejich vztah za uplynulých 13 let spolupráce přerostl z toho profesionálního v ten přátelský, až rodinný. Stylista díky svým promyšleným kreativním vizím pomohl mladé herečce stát se nejočekávanějším hostem na každém červeném koberci.

    Zdroj: Profimedia

    Jejich silné pouto potvrdila také překvapivá zpráva z loňského jara. Law Roach oznámil svůj odchod do stylingového důchodu. Mnozí se obávali, že éra úchvatných looků, nad kterými žasl celý módní svět, se tak chýlí ke konci. Opak se však stal pravdou. Stylista se rozhodl pracovat výhradně se Zendayou a hrdě přijal roli jakéhosi jejího „kreativního ředitele“.

    Zendaya vždy ohromí. Nedávno zvolila princeznovské šaty od Very Wang

    Vybrat nejlepší look ze všech Roachových výtvorů se ukazuje jako náročná olympijská disciplína, protože každý další outfit nám vždy vyrazí dech. Naposledy Zendaya absolvovala tiskové turné ke svému novému filmu s tenisovou tematikou, Rivalové.

    Roach a Zendaya si oblíbili tematické oblékání, kdy se samotný outfit stává jakýmsi doplňkem k filmovému příběhu. Měli jsme tak možnost spatřit podpatky s tenisovým míčkem nebo na míru šité a ohromující třpytivé šaty s potiskem tenisty od módního domu Loewe.

    Zdroj: Reuters

    Zvláštní místo v našich srdcích však má její look z nedávné premiéry v Los Angeles, který přesahuje rámec očividných tenisových referencí. Herečka zvolila dech beroucí šaty na míru od návrhářky Very Wang.

    Róba je inspirována delikátním a něžným nádechem spodního prádla. Na propracovaný černý krajkový živůtek a saténový podvazkový pás navazuje nadýchaná princeznovská růžová sukně s vlečkou. Tylová spodnička je kontrastním prvkem, který harmonicky dotváří celý look.

    Zendaya v robotickém obleku zbořila internet

    Známá herečka rovněž vstoupila do módní historie se svým lookem na londýnské premiéře filmu Duna 2, a to ve velkém stylu. Snaha zakomponovat do outfitu na červený koberec kousek z filmu opět bravurně vyšla. Před fotografy předstoupila v avantgardním robotickém obleku z podzimní haute couture kolekce Thierryho Mugler z roku 1995.

    Obdiv si vysloužila u znalců módní historie, kteří vědí, jak obtížné muselo být získat legendární futuristický oblek z archivů známé značky. Oblek byl původně zhotoven z kovu a plexiskla ve spolupráci s umělcem Jeanem-Jacquesem Urcun, přičemž jeho výroba trvala šest měsíců.

    Herečce padl jako ulitý, i když byl vyroben na míry někoho jiného. Třešničkou na dortu byl majestátní diamantový náhrdelník od Bulgari a jednoduchý uhlazený účes, který celý outfit vyvážil a nechal ho vyniknout.

    Law Roach se look Johanky z Arku zjevil ve snu

    Nemůžeme rovněž zapomenout na první květnové pondělí roku 2018, které tradičně patřilo události Met Gala. Tehdejší večer byl tematicky věnován spojení módy a katolického náboženství.

    Zendaya a Law Roach nezklamali a splnili dresscode do posledního puntíku. Na pověstných schodech se herečka objevila v outfitu inspirovaném postavou Johanky z Arku. Stříbrné šaty připomínající brnění pro tuto příležitost vytvořil Atelier Versace.

    @britishvogue

    #Zendaya wore an armoured Versace look as a nod to Joan of Arc at the 2018 MetGala.

    ♬ original sound – gakuyen

    Kovové pláty zdobily zejména její hrudník a ramena. Kolem pasu se jí ovíjel pásek, který plynule přecházel v jakousi minisukni. Pod kovovými částmi se mimo jiné skrývaly poloprůhledné třpytivé šaty s dlouhými rukávy z řetězů. Nepřehlédnutelná byla jemná vlečka, kterou herečce Roach každých pár metrů pečlivě upravoval. 

    Zdroje: Independent, WWD, Instagram, TikTok

    Šperkovnice jako výstava maximalistických objektů. Úpadek tichého luxusu potvrzuje Simone Rocha i Jil Sander

    0
    Simone Rocha předvádí náušnice z mašliček i peří.
    Simone Rocha předvádí náušnice z mašliček i peří.

    Pokud řešíte otázku šperků na léto, máme pro vás odpověď. Světoví designéři se shodli na letní absenci tichého luxusu. Nejen v oblasti ready-to-wear, ale i v přihrádce se šperky. Maximalismus se nás bude držet několik sezón, nemusíte se tedy obávat přemrštěných investic. V kurzu jsou navíc alternativní materiály, jaké předvedla například Simone Rocha.

    S decentními šperky nikdy neuděláte chybu, nyní ale nastal čas, na který už dlouho netrpělivě čeká početná skupina módních nadšenců. Minimalismus se po několika letech stahuje do pozadí a na scénu vstupuje jeho protějšek. Maximalismus představila Simone Rocha s mašličkovými náušnicemi a Saint Laurent s opulentními náramky. Odvažte se a prozkoumejte letošní okázalou nabídku.

    Náušnicím se meze nekladou. Materiálové i velikostní hranice letos dosahují maxima

    V létě i na podzim se velké náušnice stanou jedním z nejžhavějších trendů. Bez ohledu na použitý materiál jsou tyto kousky převážně opulentní, a hlavně nápadné. Na módních molech se stávají klíčovým prvkem outfitu, přitahují k němu pozornost a dodávají expensive taste.

    Zdroj: Jil Sander

    Nejoriginálnější a nejvýraznější verze těchto náušnic představují módní domy jako Dries Van Noten a Simone Rocha, které nebojácně experimentují s tvary, materiály i velikostmi. Na hranici mezi minimalismem a maximalismem se pak pohybuje návrhářka Jil Sander. Její náušnice jsou stále opulentní, zachovávají si ale minimalistický design a zpracování.

    Zdroj: Simone Rocha

    Nejzajímavější podívanou však předvedla zmíněná designérka Simone Rocha. Irská návrhářka se nejspíše inspirovala tamním bohatým folklórem a podobnou dávku výraznosti vyobrazila v sekci náušnic. Její modely zahrnují několik spojených dech beroucích mašlí a peří.

    Klasický „chain“ nabírá novou podobu. Kdysi streetwear doplněk, dnes součást elegantního looku

    Typický „řetěz“ je od 70. let minulého století tou nejnošenější ozdobou krku. V průběhu let ale zažívá různé vzestupy i pády. Naposledy se oblibě těšil kolem roku 2017, kdy nechyběl snad v žádném streetwear outfitu a zaplňoval regály fast fashion řetězců. Poté ale opět na chvíli upadl do zapomnění. Letošní sezónu přispěchala značka Fendi, aby mu dala nový výraz.

    Zdroj: Fendi

    Značka řetěz překvapivě zakomponovala do ryze elegantních outfitů, což nikdo neočekával. V posledních letech totiž tento typ náhrdelníku odkazoval spíše na moderní streetwear, který běžně zpracovává například Glenn Martens.

    Zdroj: Rick Owens, Bottega Veneta

    U řetězů ale náhrdelníková extravagance nekončí. Značky Rick Owens i Bottega Veneta do svých nadcházejících kolekcí zasadily náhrdelníky, které lze nazvat jako „objects“. Oba domy se na jejich oblibě evidentně shodly, protože tyto kousky vytvořily na podobné bázi.

    Pro výrazné šperky platí stejná pravidla. Kombinujte je s rozvahou

    Kouzlo výrazných šperků, a to jakýchkoliv, spočívá v jejich schopnosti dodat vašemu looku drahý vzhled. Existuje ale velmi tenká hranice mezi vkusem a laciností. Proto dbejte na správný styling. Jakmile kombinaci šperků s oblečením takzvaně přeženete, bude vypadat opravdu zle. Pokud si nejste jistí, noste při použití takových šperků jednoduché a monochromatické outfity.

    Zdroj: Saint Laurent

    Skvělou volbou a inspirací je výše zobrazená fotografie z dílny Saint Laurent. Dokonale vyobrazuje styling výrazných a luxusně vypadajících náramků. Outfit je zcela jednoduchý, na vytouženém „šmrncu“ tak pracují pouze šperky. V podstatě tak přebírají hlavní roli celého looku.