Více

    ― Reklama ―

    Surrealismus představuje v módě útěk do vesmírně vzdálené dimenze, ve které se setkávají sny, fantazie a svět hlubokých myšlenek. Ovšem od začátku uměleckého směru jsme se značně posunuli. Pomyslná druhá vlna surrealismu vychází ze stejných faktorů, ale je prolnuta realistickým vyobrazením nejrůznějších vzorů. V módě se surrealismus stává synonymem pro populární Schiaparelli a nečekaně ovlivňuje i řadu dalších značek.

    Proč se opět objevují známky surrealismu? Móda odráží dobu, ve které žijeme

    Surrealismus symbolizuje období mezi první a druhou světovou válkou, tedy přibližně 20. a 30. léta minulého století. Vznikl jako reakce na sociální a politické změny té doby i její psychologické a filozofické aspekty. Příležitostí, která vedla k jeho vzniku, byla potřeba vyjádřit hlubší psychické a emocionální prožitky, které nebylo možné vyjádřit konvenčním způsobem. 

    Ačkoliv si to možná dostatečně neuvědomujeme, i dnes není světová politická situace zrovna „nejlepší“. Stejně jako surrealisté kdysi hledali cesty k osvobození mysli, je více než možné, že také dnešní designéři sdílí jejich pocity. Ne nadarmo se tedy říká, že móda odráží dobu, ve které žijeme.

    Co nám současní designéři chtějí sdělit? Se surrealismem se hojně setkáváme od dob pandemie

    Po světové pandemii se surrealismus v módním průmyslu stal výrazným motivem, který přinesl do designu nové vnímání. Módní domy jako Louis Vuitton, Jean Paul Gaultier a Yueqi Qi představily kolekce, které zdůrazňovaly hravost, fantazii a neotřelost. To vše jsou prvky a charakteristiky typické pro surrealismus. 

    Zdroj: Thom Browne, Louis Vuitton

    Ve svých kreacích módní domy kombinovaly nepředvídatelné prvky a náznaky iluze, čímž vytvářely kousky, které opět vybočovaly z tradičních standardů. Zajímavá a kreativní interpretace surrealismu znovu představuje reakci na současnou dobu plnou nejistoty. Zároveň ale uniká zcela jinam.

    Zdroj: Yueqi Qi

    Odkaz Dalího ztělesňuje módní dům Schiaparelli. Ikona módního světa od něj nikdy neopustila

    Když se zakladatelka známé módní značky, Elsa Schiaparelli, ponořila do světa surrealismu, otevřela dveře do zcela nové dimenze módního průmyslu. Její tvorba pak nebyla jen o šatech, ale také o vytváření živých obrazů, které její diváky přenášely do snových světů.

    Navíc několikrát spojila síly se špičkovými umělci, jako byl Salvador Dalí a Jean Cocteau, kteří jsou považováni za průkopníky tohoto životního směru. Je až neuvěřitelné, jak nás s tímto odkazem baví pracovat až dodnes. 

    Extrémní úroveň surrealismu pak dává módnímu domu kreativní ředitel Daniel Roseberry. Inspiraci pro své geniální výtvory ale stále čerpá z historických archivů značky, která od vlivu tohoto nápaditého směru téměř nikdy neodstoupila.

    Zdroje: YouTube, Instagram, WWD

    ― Reklama ―

    Snová symbolika střídá bujnou fantazii. Unikněte do snu nestárnoucího surrealismu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Surrealismus představuje v módě útěk do vesmírně vzdálené dimenze, ve které se setkávají sny, fantazie a svět hlubokých myšlenek. Ovšem od začátku uměleckého směru jsme se značně posunuli. Pomyslná druhá vlna surrealismu vychází ze stejných faktorů, ale je prolnuta realistickým vyobrazením nejrůznějších vzorů. V módě se surrealismus stává synonymem pro populární Schiaparelli a nečekaně ovlivňuje i řadu dalších značek.

    - Reklama -

    Proč se opět objevují známky surrealismu? Móda odráží dobu, ve které žijeme

    Surrealismus symbolizuje období mezi první a druhou světovou válkou, tedy přibližně 20. a 30. léta minulého století. Vznikl jako reakce na sociální a politické změny té doby i její psychologické a filozofické aspekty. Příležitostí, která vedla k jeho vzniku, byla potřeba vyjádřit hlubší psychické a emocionální prožitky, které nebylo možné vyjádřit konvenčním způsobem. 

    Ačkoliv si to možná dostatečně neuvědomujeme, i dnes není světová politická situace zrovna „nejlepší“. Stejně jako surrealisté kdysi hledali cesty k osvobození mysli, je více než možné, že také dnešní designéři sdílí jejich pocity. Ne nadarmo se tedy říká, že móda odráží dobu, ve které žijeme.

    Co nám současní designéři chtějí sdělit? Se surrealismem se hojně setkáváme od dob pandemie

    Po světové pandemii se surrealismus v módním průmyslu stal výrazným motivem, který přinesl do designu nové vnímání. Módní domy jako Louis Vuitton, Jean Paul Gaultier a Yueqi Qi představily kolekce, které zdůrazňovaly hravost, fantazii a neotřelost. To vše jsou prvky a charakteristiky typické pro surrealismus. 

    - Reklama -

    Zdroj: Thom Browne, Louis Vuitton

    Ve svých kreacích módní domy kombinovaly nepředvídatelné prvky a náznaky iluze, čímž vytvářely kousky, které opět vybočovaly z tradičních standardů. Zajímavá a kreativní interpretace surrealismu znovu představuje reakci na současnou dobu plnou nejistoty. Zároveň ale uniká zcela jinam.

    Zdroj: Yueqi Qi

    Odkaz Dalího ztělesňuje módní dům Schiaparelli. Ikona módního světa od něj nikdy neopustila

    Když se zakladatelka známé módní značky, Elsa Schiaparelli, ponořila do světa surrealismu, otevřela dveře do zcela nové dimenze módního průmyslu. Její tvorba pak nebyla jen o šatech, ale také o vytváření živých obrazů, které její diváky přenášely do snových světů.

    Navíc několikrát spojila síly se špičkovými umělci, jako byl Salvador Dalí a Jean Cocteau, kteří jsou považováni za průkopníky tohoto životního směru. Je až neuvěřitelné, jak nás s tímto odkazem baví pracovat až dodnes. 

    Extrémní úroveň surrealismu pak dává módnímu domu kreativní ředitel Daniel Roseberry. Inspiraci pro své geniální výtvory ale stále čerpá z historických archivů značky, která od vlivu tohoto nápaditého směru téměř nikdy neodstoupila.

    Zdroje: YouTube, Instagram, WWD

    ― Reklama ―

    Vpusťte na balkon jaro. Proměnu zařídí závěsy i nová podlaha

    S delšími dny se prodlužují také naše chvilky strávené venku. Balkon tak představuje ideální kompromis mezi domácím pohodlím a touhou vychutnat si příjemné počasí. Darujte mu proto po zimním spánku jarní proměnu, kterou vykouzlíte za pomocí pár snadných kroků. Nový dech mu darují závěsy, světýlka, skládací stolek či další vychytávky.

    Zamávejte nudnému prostoru. Oživit vlastní bydlení zvládnete i svépomocí

    Čas od času už nám vlastní bydlení může přijít trochu nuda. Nic na něm není vyloženě špatně, chybí mu však jistá jiskra. Jestliže někdy zatoužíte po oživení bytu či domu, ale nechcete se pouštět do přílišných úprav, využijte snadno dostupné vychytávky. Zvládnete je bez cizí pomoci, s minimem práce a nijak tím neponičíte ani pronajatý prostor.

    Spojení vysoké módy a fine dining. Pro generaci Z je jídlo symbolem luxusu

    V době, kdy jsou pro mladou generaci nedosažitelné cíle, jako je vlastní bydlení nebo nové auto, se pozornost přesouvá k menším, ale intenzivnějším formám potěšení. Proto na scénu přichází fine dining. Ne jako obyčejná nutnost, ale nový symbol statusu. Generace Z, která vyrůstala v digitálním světě a zažila pandemii i ekonomické turbulence, si začala cenit každodenních radostí, jež jsou dostupné, ale výjimečné. 

    Jacob Elordi vrátil na scénu knihy. Stal se z nich sexy módní doplněk

    Některé celebrity vědomě usilují o pozici "it girl" či světově proslulého "trendsettera". Jiné nemusí mít o podobnou roli zájem, přesto se jim ale daří své fanoušky silně ovlivňovat. Podobný efekt má na uživatele sociálních sítí i herec Jacob Elordi. Stačilo, aby odhalil svou lásku ke knihám a nevědomky stvořil trendy doplněk, dobývající módní scénu.

    Móda v kostce: Londýn přivítal výstavu Cartier a Coperni odhalil řadu Disney

    Módní nadšenci upřeli svou pozornost na Londýn. Tamní muzeum Victoria & Albert totiž o víkendu přivítalo exkluzivní výstavu Cartier. Paříž se mezitím chystá na vlastní exhibici, která představí život návrháře Ricka Owens. Módní dům Coperni zveřejnil svou virální Disney kolekci a značka MM6 zase připravuje novou spolupráci se Salomon.

    Čtyři tipy na hybridní účesy. Podrží vás na józe, u bazénu i při procházce městem

    S přicházejícím jarem jde často ruku v ruce rovněž touha experimentovat. Klasické drdoly nebo culíky zkrátka občas neplní dostatečně líbivou funkci, vymyslet úplně novou kreaci ale může být příliš složité. Inspirujte se jarními účesy, k jejichž provedení potřebujete jen trochu cviku, či jednoduchou a šikovnou pomůcku.

    Účes roku 2025 pohltila nostalgie. „The Christy Cut“ vrací do hry 90. léta

    Beauty odborníci mají jasno. Letošní trendy účes na plné čáře vyhrál ten s názvem "Christy Cut". Jedná se o střih inspirovaný supermodelkou Christy Turlington, který naplno navrací nádech 90. let minulého století. Charakteristický je nejen svou nadčasovostí a nedbalým chic stylem, ale rovněž důrazem na trendy přirozenost i zvýrazněné kudrny a vlny.

    Pryč s unifikací večerních rób. Nezávislí návrháři vracejí na červený koberec odvahu

    Pořád ještě platí, že na okázalé prestižní akci potkáte zejména róby od módních domů jako Chanel, Dior nebo Gucci, protože celebrity zkrátka sází na jistotu. V poslední době se ale na červeném koberci čím dál častěji objevují i nezávislí návrháři, kteří přinášejí čerstvý pohled, odvahu a osobitost. Sledujeme zárodek nového trendu?

    Večeře v metru i na stromě. Světové restaurace vás pohostí na nejpodivnějších místech

    Cestování a jídlo patří mezi jedny z nejoblíbenějších koníčků. Naštěstí se dají skvěle kombinovat. Slavné i méně známé restaurace se proto často předhání v nevšednosti a turisty vítají s otevřenou náručí. Jestliže čas od času zatoužíte po jedinečném zážitku spojeném s gastronomií, vyberte si svoji příští destinaci právě podle těchto neobvyklých míst.

    Ani žlutá, ani zelená. Odstín Chartreuse obarvil jarní trendy

    Zdá se, že loňský "brat summer" odstín zcela nezanikl. Jen se po zimním spánku přeměnil do o něco umírněnější varianty, tedy barvy s názvem Chartreuse. Jedná se o tóny pronikavě žluté a zelené, které se proplížily rovněž do kolekcí pro současné jaro a nadcházející léto. Jejich výhodou je především jednoduchá kombinovatelnost a okamžitý "it girl" efekt.

    Prada píše historii. Po měsících jednání odkoupí módní dům Versace

    Na italskou módní scénu vstupuje nový vládce. Mateřská společnost značky Prada, tedy Prada Group, ve čtvrtek oficiálně oznámila odkoupení Versace. Stalo se tak po měsících spekulací o tom, zda vůbec a za jakou cenu by se mohl prodej uskutečnit. Svět módy nyní napjatě čeká, jak bude sesterství dvou největších italských značek vypadat.

    Adolescence zvedl Netflix z popela. Seriál vrací platformu na výsluní

    Britský limitovaný seriál Adolescence dorazil na platformu Netflix před necelým měsícem. Přesto si získal pozornost nejen diváků známé streamovací služby, ale také uživatelů sociálních sítí, řady známých osobností, a dokonce politiků. Po delším "suchém" období tak opět navrátil Netflix do výsluní. Jak dlouho ale pozornost platformě vydrží?

    Elegantní vestičky boří stereotypy. Naučte se je nastylizovat podle typu postavy

    Původně mužský kousek oděvu ze středověku zažívá v poslední době nevídaný boom. A co víc, změnil dokonce gender a s velkou slávou se objevil i v dámských kolekcích. Není divu, charismatické vestičky perfektně balancují mezi autoritou a svůdností. Jestliže jste tomuto trendu doposud odolávaly, stojí za to ponořit se do něj po hlavě.

    Móda v područí celebrit. Outfity hvězd manifestují jejich vysněné role

    Zdá se, že volby rób slavných osobností skrývají mnohem více než jen dechberoucí módu. Jednat by se mohlo o nápovědu ohledně jejich vysněných rolí. Šatník hereček jako Millie Bobby Brown nebo Ariany Grande vyzařuje v poslední době energii Britney Spears a Audrey Hepburn, tedy osobností, které by si toužily ztvárnit na filmovém plátně.

    Rozhraní mezi dekonstrukcí, kubismem a punkem. Junya Watanabe opět v akci

    Junya Watanabe letos znovu dokazuje, že móda může být vizuálním uměním i inženýrskou disciplínou. Designér mísí punkovou rebelii s geometrickou přesností a vytváří kolekci, která je v podstatě matematickým experimentem, ale i manifestem futuristického oděvu. Navíc se přidává do skupiny návrhářů, jež jako textilii používá vlasy.

    Kam nechodí slunce, tam chodí lékař. Některé účinné látky ale před zářením schovejte

    Staré rčení o potřebě slunce, které léčí všechny neduhy, je pravdou jen z části. Sluneční paprsky sice pomáhají tělu vytvářet vitamin D a blahodárný účinek mají rovněž na psychiku. To vše ale platí jen s dostatečnou ochranou před škodlivým UV zářením. A pokud ve své skin care rutině používáte účinné látky, platí to pro vás dvojnásob.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―