Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 145

    Louis Vuitton vyrazil do Číny. Nicolas Ghesquière odhalil pre-fall Voyager kolekci v Šanghaji

    0
    Louis Vuitton Sanghai Voyager
    Models present creations during the Louis Vuitton Voyager Show with the upcoming Women’s Prefall 2024 collection at the Long Museum West Bund in Shanghai on April 18, 2024.,Image: 865928838, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Hector RETAMAL / AFP / AFP / Profimedia

    Módní společnost Louis Vuitton se, stejně jako ostatní luxusní značky, čím dál více zaměřuje na trh v Číně. Není tedy překvapením, že se její kreativní ředitel Nicolas Ghesquière rozhodl odhalit svou pre-fall kolekci Voyager právě v Šanghaji. Při tvorbě návrhů navíc spolupracoval s tamními umělci.

    Kreativní ředitel módního domu Nicolas Ghesquière postavil svou nejnovější pre-fall kolekci pro Louis Vuitton na své inspiraci Čínou. Také proto ji ve čtvrtek odhalil v budově Long Museum v Šanghaji. Při svých osobních cestách loni na podzim se totiž slavný návrhář setkal s uměním Sun Yitian. Oslovily ho její obrazy „nafouknutých“ zvířátek. Umělkyně jimi odkazovala na své dětství v industriálním městě Wen-čou i masovou čínskou produkci.

    Slavný návrhář se tedy rozhodl se Sun Yitian spolupracovat na své pre-fall kolekci nazvané Voyager. Pro umělkyni tak typická zvířátka proto zapracoval do více než 90 produktů své ready-to-wear řady. Králíčci, kachničky, pejsci, leopardi nebo labutě se proto objevili na šatech, kabátcích nebo kabelkách. Ilustrace zvířátek se pak před začátkem show dostaly také na billboardy nebo fasádu obchodního centra.

    Kreativní ředitel Louis Vuitton si na pomoc přizval také další význačnou osobnost. Vytvořil totiž pro svou přehlídku remix songu Bad Kiss N Dreams čínské supermodelky Chu Wong. Ta se později objevila i v samotné show. Důvodem soustředění módního domu Louis Vuitton na Čínu pak ovšem není pouhé umělecké pohnutí Ghesquière. Společnost se rovněž dlouhodobě zaměřuje na čínské zákazníky.

    Pre-fall kolekce kombinovala křiklavé prvky s klasickým francouzským nádechem Louis Vuitton

    Přehlídka se konala v prostorech umělecké galerie Long Museum, shromažďující jak čínské, tak mezinárodní umění. Minimalistická a futuristická lokace tak ještě více podtrhla výraznost nové kolekce. Kombinovala totiž typické prvky francouzského módního domu s lokálním čínským způsobem oblékání, stojícím na principu rovnováhy. Například barevné šaty s květinovým motivem tak doplňovaly pevné „vojenské“ boty.

    Kolekci definovala také jistá strukturální hra. Návrhy tak byly plné širokých ramen, takzvaných bubble šatů nebo sportovních kabátů, připomínajících kukly. Show se pak od prvotních křiklavých kousků přesunula k těm více jemným, jako byly například dlouho kašmírové šaty. Není tedy divu, že Ghesquière na konci přehlídky sklidil ovace ve stoje, a to i od celebrit, jako je herečka Cate Blanchett nebo Jennifer Connelly.

    Zdroje: WWD, Grazia Magazine, Instagram, YouTube

    Nejprestižnější módní událost se blíží. Met Gala 2024 jako „Zahrada času“

    0
    Kylie Jenner na Met Gala
    Kylie Jenner na Met Gala

    Costume Institute Gala, hovorově Met Gala, se letos koná v pondělí 6. května. Benefiční galavečer Metropolitního muzea v New Yorku uvedou Zendaya, Jennifer Lopéz, Chris Hemsworth a Bad Bunny. Téma „Zahrada času“ navazuje na tamní výstavu Kostýmního institutu, s názvem Sleeping beauties: Reawakening Fashion. Objevte s námi všechny důležité informace a připomeňte si předešlé ročníky.

    Expozice Metropolitního muzea v New Yorku představí letos svou vzácnou a dosud téměř nevystavenou sbírku luxusních modelů, která nás provede několika stoletími historie módy. K vidění budou mistrovská díla těch nejvýznamnějších módních návrhářů všech dob, jako je například Christian Dior nebo Hubert de Givenchy.

    Zdroj: The Met

    Země, moře a nebe. Výstava bude oslavovat přírodu a její důležitost v módním průmyslu

    Expozice nové výstavy bude rozdělena do tří částí. Všechny nějakým způsobem připomínají potřebnou obezřetnost vůči „Matce“ přírodě. Poprvé v historii se Met Ball zaměří na udržitelnost a ekologii, která v posledních letech, i přes značný boj, v praxi takzvaně pokulhává. Rozdělené části, tedy země, moře a nebe symbolizují uvědomění si zodpovědnosti za životní prostředí.

    Zdroj: The Met

    K vidění budou navíc také poklady, které díky své křehkosti nelze obléct ani na figurínu. Proto bude jedna z částí obsahovat pouze virtuální výstavu. Těšit se však můžete na kousky, formující světovou módu napříč celými generacemi.

    Exkluzivita na prvním místě. Zákaz telefonů a postovaní na sociální sítě platí také letos

    Jediné, co oficiálně známe a víme, je konání luxusní večeře, na které se každoročně vyberou vesmírné částky peněz. Platí zde přísný zákaz pořizování fotografií a veškerého obsahu pozvanými celebritami i návrháři a jejich múzami.

    Oficiální obsah mohou pořizovat pouze novináři a fotografové akce. Fotografie svých outfitů hvězdy samozřejmě sdílet mohou, ale více o zákulisí slavné události se nikdy nejspíš nedozvíme. Připomenout si však můžeme například ikonickou fotografii z toalet.

    Minulý Met Ball byl pak zasvěcen módnímu králi Karlu Lagerfeld. Podle sociálních sítí i světových módních publikací se jednalo o jeden z nejlepších ročníků v celé historii. Dočkali jsme se neuvěřitelného množství pohádkově elegantních rób i kostýmů. Mezi jedny z nejlepších outfitů se zařadily looky Gisele Bündchen nebo Dua Lipa.

    @models.nls The best Met Gala 2023 looks. Pt1. #metgala2023 #dualipa #gigihadid #kendalljenner #models ♬ sonido original – NLS MODELS

    Zdroje: TikTok, WWD, BOF, The Met, Instagram

    Vláda quiet luxury trvá. Potvrdily to výsledky Brunello Cucinelli z prvního čtvrtletí

    0
    Brunello Cucinelli odhalil úspěšné výsledky z prvního čtvrtletí.
    Brunello Cucinelli odhalil úspěšné výsledky z prvního čtvrtletí.

    Italská luxusní značka Brunello Cucinelli zveřejnila výsledky z prvního čtvrtletí. Na rozdíl od skupiny LVMH pak slaví značný úspěch. Její prodeje totiž v uplynulých třech měsících vzrostly o 16,5 procenta. Jedná se tedy také o ukazatel toho, že obliba stylu známého jako quiet luxury stále trvá.

    Módní svět v současnosti trápí stejné ekonomické potíže jako další průmysly. Potýkat se musí se zpomalující se ekonomikou, trvající inflací a dopady světové pandemie. Také proto značky v prvním čtvrtletí letošního roku očekávají spíše méně pozitivní výsledky. Výjimkou je ovšem italský módní dům Brunello Cucinelli. Ve středu totiž zveřejnil data, týkající se uplynulých třech měsíců.

    Ta ukazují, že prodeje společnosti vzrostly o 16,5 procenta. Dosáhly tak na 309 milionů eur. Loni ve stejném období se přitom vyšplhaly na pouhých 265 milionů eur. Úspěšné výsledky umožnily značce stanovit také pozitivní výhledy do budoucnosti. Odhaduje totiž, že letos dosáhne růstu 10 procent, a to díky „zdravým a vybalancovaným ziskům“. Stejné očekávání má také pro rok 2025.

    Data ze začátku roku pak potvrdila nejen trvající úspěch luxusní italské značky, ale také další trend. Návrhy módní společnosti totiž ztělesňují styl, známý jako quiet luxury, v překladu tichý luxus. Trend vládl především loňskému roku, zdá se ovšem, že jeho obliba přetrvává i v tom letošním. Zástupci Brunello Cucinelli však prohlásili, že jejich návrhy zastávají spíše „gentle luxury“, tedy jemný luxus.

    Brunello Cucinelli hraje do karet i trendy tenniscore. S tichým luxusem má mnoho společného

    Úspěch italské módní společnosti vyniká také v porovnání s výsledky její konkurence. Například skupina Kering minulý měsíc vydala varování předpokládající, že její prodeje v prvním čtvrtletí klesly o 10 procent. Konglomerát LVMH zase zveřejnil data, dokazující pouhý tříprocentní růst prodejů. Největší zisky pak Brunello Cucinelli zaznamenal ve státech Jižní i Severní Ameriky. Následovala Asie a poté Evropa.

    Slavná značka je oblíbená především pro své kašmírové výrobky. Jak už jsme ovšem zmínili, vystihují ji hlavně jednoduché, avšak kvalitní a nenápadné návrhy. Jejich současná popularita se odvíjí také od propojení s takzvaným tenniscore. Jedná se o styl vycházející z tenisových outfitů. Zpopularizovala ho mimo jiné i herečka Zendaya a její nový film Challengers. Při jeho propagaci pak oblékla právě Brunello Cucinelli.

    Zdroje: WWD, Reuters, Market Screener, Instagram, YouTube

    Uživatelé TikToku přetváří síť na „reálnější“ místo. Sdílí své nejhlubší myšlenky

    0
    TikTok pohltil nový trend.
    TikTok pohltil nový trend.

    Sdílení problémů nám často přináší úlevu. Hlavně kvůli tomu, že vyslovení našich myšlenek nám pomáhá chápat, co nás trápí. Zároveň ale přichází naděje, slibující pochopení ostatních. Občas dokonce zjistíme, že jim na srdci leží stejná trápení. Také proto sociální síť TikTok uchvátil trend, podporující podobná přiznání.

    Zástupci mladší generace využívají sociální sítě mnohem intenzivněji než jejich předchůdci. Zároveň se k nim ale snaží přistupovat více kriticky. Čím dál častěji proto poukazují na to, že fotografie nebo videa sdílená na platformách jako TikTok či Instagram nejsou „reálná“. Chtějí tím zdůraznit, že sociální média zveličují vše, co na nich vidíme a podporují tak nezdravé srovnávání s nedosažitelnými ideály.

    Právě tato myšlenka dala vzniknout nejnovějšímu TikTok trendu. Jeho podporovatelé se totiž rozhodli vlastním způsobem poukázat na to, že ne vše je na sociálních sítích takové, jak se na první pohled zdá. Začali proto sdílet videa s #socialmediaisfake, ve kterých se přiznávají ke svým nejniternějším myšlenkám. Sdílí tak s ostatními uživateli své starosti nebo problémy, které pro ně není lehké prozradit.

    Trend odstartovala podle článku The Guardian šestadvacetiletá Rikke Drue z Dánska. V březnu totiž vydala video, ve kterém prohlásila, že hodlá jmenovat „osm věcí, které se stydí vyslovit nahlas“. Důvodem byl především pocit osamění a přetrvávající nejisté myšlenky ohledně budoucí kariéry. Reakce na její „přiznání“ pak influencerku více než zaskočila. Počet jejích sledujících totiž skočil ze 700 na 5 tisíc. Zjistila navíc, že podobné problémy netrápí jenom ji.

    Přílišné sdílení má i stinnou stránku. Vybízí k nezdravému napodobování

    Témat, která mladou generaci v současnosti trápí, je pak hned několik. Většina z nich sdílí své niterné obavy ohledně budoucnosti. Ať už jde o nejistotu v kariérním růstu, nebo obavy z nikdy nenalezené lásky. Další uživatelé se zase otevřeli ohledně svých úzkostí, které jim často zabraňují se socializovat nebo vycházet mezi lidi. Mladé matky pak zveřejňují své myšlenky o tom, že nikdy nebudou pro své děti dost dobré.

    @aimee_jetaime

    Social Media is fake but we still act like it isnt

    ♬ september slowed – mar 🪼

    Nejnovější trend pak s sebou, jak už to u TikToku bývá, nese jak pozitiva, tak negativa. Na jednu stranu podporuje odemykání nezdravých tabu. Taková změna může být pro mnohé často prvním krokem k tomu, vyhledat odbornou pomoc. Zároveň se ale intenzivní sdílení může zvrhnout v oslavování nezdravých zvyků. Videa jsou totiž stále publikována na sociální sítě, které paradoxně podporují napodobování i dobře míněných, avšak nelehkých, přiznání.

    Zdroje: The Guardian, Medium, X, TikTok

    Růst prodejů LVMH v prvním čtvrtletí zpomalil. Odráží stav světové ekonomiky

    0
    Skupina LVMH oznámila v prvním čtvrtletí pokles prodejů.
    Skupina LVMH oznámila v prvním čtvrtletí pokles prodejů.

    Luxusní skupina LVMH odhalila výsledky z uplynulého čtvrtletí, poukazující na zpomalení růstu jejích prodejů. Klesnout měly o tři procenta. Jelikož je firma sdružující slavné značky považována za největší v módním průmyslu, jedná se o důležitý ukazatel. Reflektuje totiž stav světové ekonomiky.

    Zákazníci luxusního zboží si v posledních měsících nákup nových módních kousků více rozmýšlejí. Za menší touhou utrácet stojí především trvající inflace, zpomalující ekonomický růst i dopady světové pandemie. Potvrdily to také nejnovější výsledky skupiny LVMH. V úterý totiž oznámila, že její prodeje v prvním čtvrtletí letošního roku vzrostly o pouhá tři procenta, a to na 20 miliard eur.

    Jedná se tedy o nejpomalejší období luxusní skupiny od roku 2020. Analytici ovšem pomalejší první čtvrtletí očekávali. Zároveň oznámili, že v následujících měsících očekávají o něco rychlejší nárůst prodejů. Přesto se jedná o alarmující zprávu, která ovlivňuje také ostatní hráče módního světa. Konglomerát LVMH je totiž považován za největší skupinu luxusního průmyslu.

    Dá se tedy předpokládat, že podobné výsledky v následujících týdnech zveřejní i další módní značky. Například skupina Kering, pod kterou spadá i módní dům Gucci, už minulý měsíc zveřejnila varování. Naznačila totiž, že její prodeje v prvních třech měsících letošního roku klesly o 10 procent. Za ne příliš pozitivními výsledky pak stojí také zpomalující poptávka v Číně.

    Čínský trh se nadále potýká s problémy. LVMH se více dařilo v Evropě a USA

    Čínští zákazníci totiž nenakupují luxusní zboží v takové míře, jak se očekávalo. Důvodem jsou především trvající dopady světové ekonomie, ale také tamní problémy na trhu s nemovitostmi a nezaměstnanost mladých. Také proto se v poslední době čím dál více značek soustředí na čínský trh. Finanční ředitel LVMH Jean-Jacques Guiony pak prohlásil, že je s poptávkou v Číně „poměrně spokojený“.

    Situace v Evropě a Spojených státech amerických je ovšem o něco pozitivnější. Na tamních trzích totiž prodeje vzrostly o dvě procenta. V Asii se oproti tomu propadly o šest procent. Skupina LVMH pak nezveřejňuje výsledky svých jednotlivých značek. Naznačila však, že například Louis Vuitton nebo Loro Piana se dařilo o něco více. Naopak módní dům Dior nebo značka Tiffany & Co. zaznamenaly o něco horší výsledky.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Reuters, X, YouTube

    Swinging Sixties ožívají. Současné trendy si opět pohrávají s módou 60. let

    0
    První dáma Jackie Kennedy Onassis.
    První dáma Jackie Kennedy Onassis.

    V éře bleskově se měnících trendů, které se už nerodí jen na přehlídkových molech, může být občas obtížné naladit se na vlnu jakéhokoli módního hitu. Zdá se však, že v kurzu jsou opět také kousky charakteristické pro rebelská 60. léta. Kromě pouštění si písniček od Beatles je tedy na čase vytáhnout minisukně a barevné punčocháče.

    Odkaz návrhářky Mary Quant je nestárnoucí

    Bojkot neutrálních odstínů hlásají letos na jaře především pestrobarevné punčocháče. Poprvé je masově zpopularizovala revoluční britská návrhářka Mary Quant.

    Zdroj: Miu Miu

    Nyní si našly cestu do šatníků všech zarytých minimalistek, které touží po tom, pouze decentně oživit své outfity. Populární volbou se stala červená varianta. Solidní zastoupení měly punčocháče v poslední době zejména na přehlídkách Miu Miu.

    Ležérní francouzský chic podle Brigitte Bardot

    Na výsluní se dostává také látková sportovní čelenka, spojovaná s ikonickou herečkou Brigitte Bardot. Obzvlášť si ji oblíbili příznivci elegantní estetiky old money a sběratelé vintage kousků, jako jsou například modelka Bella Hadid nebo herečka Nicola Peltz Beckham.

    Látková čelenka pak vynikne zejména v kombinaci s minimalistickými retro brýlemi, díky nimž docílíte nenuceně stylového off-duty looku.

    Vrací se také prvotřídní noblesa Jacqueline Kennedy Onassis

    Módu 60. let nepochybně utvářela i někdejší první dáma Jacqueline Kennedy Onassis. Kromě milované kabelky Jackie od domu Gucci si můžeme její styl připomenout také skrz oblíbené komplety sestávající z vlněného saka a midi sukně.

    Zakrvácený růžový kostýmek z dílny Chanel, který měla na sobě během atentátu na prezidenta Kennedyho, se dokonce zapsal do amerických dějin jako symbol této tragédie.

    Vlněná a tvídová saka doplněná velkými knoflíky opět začala zaplňovat kolekce domů a značek napříč módním spektrem. V současnosti už trochu staromódní midi sukně ze stejného materiálu však nahradily šortky.

    Pomyslný monopol na dvoudílné tvídové soupravy má samozřejmě Chanel. Nicméně i kreativní ředitel Celine, Hedi Slimane, vystoupil v kolekci podzim/zima 2024/25 ze své komfortní zóny. Kromě toho, že ji věnoval legendárnímu módnímu fotografovi Richardu Avedon, byla také plná referencí na 60. léta.

    V čase se vracejí i kampaně světoznámých značek

    Také řada globálních značek se v poslední době inspirovala 60. léty minulého století. V paměti nám utkvěla kampaň s influencerkou Sofií Richie Grainge pro nové produkty Sol de Janeiro. V humorném videu vám neunikne výrazně přítomný retro nádech, ani outfity inspirované kosmickým étosem návrháře Paca Rabanne.

    Dramaticky vyčesaný účes na hlavě moderátorky podcastu Call Her Daddy, Alex Cooper, zase dominoval nedávné kampani svatební kolekce SKIMS. Kromě famózního hairstylingu měla Cooper také výrazné líčení očí, které si neodmyslitelně spojujeme se supermodelkou Twiggy.

    Zdroj: Sol de Janeiro

    Jakožto pozorní sledovatelé světa trendů, sociálních sítí a značek jsme si tedy nemohli nechat ujít vzkříšení některých prvků módy 60. let. Ve světě přesyceném různorodou estetikou a mikro trendy však rozhodně nemůžeme mluvit o velkolepém a definitivním návratu. Dekáda poznamenaná anti módou a druhou vlnou feminismu tak tvoří spíše malý střípek pestré mozaiky aktuálně populárních kousků.

    Zdroje: Youtube, Instagram, Style Analytics

    Módní novinky v kostce: Dior odhalil novou kolekci v New Yorku a Hermès dohání Louis Vuitton

    0
    Dior pre-fall přehlídka 2024.
    Dior pre-fall přehlídka 2024.

    Nejnovější analýza poukazuje na to, že by módní dům Hermès mohl zastoupit Louis Vuitton na pozici největší značky luxusního průmyslu. Metropolitní muzeum umění v New Yorku pak odhalilo detaily o chystané výstavě Sleeping Beauties. Na TikTok se zase vrací maximalistický make-up a Dior představil v New Yorku novou kolekci.

    Výstava Sleeping Beauties v Met zapůsobí na všechny smysly

    Spolu s květnem se blíží očekávaný ples Met Gala a související odhalení další výstavy, připravené Metropolitním muzeem v New Yorku. Organizátoři proto už nyní odhalili nové detaily o tom, jak bude vypadat. Návštěvníci se mohou těšit na 250 looků a doplňků i multi-smyslový zážitek. Budou mít totiž možnost osahat si napodobeniny historických výšivek nebo se nadechnout aroma luxusních květinových potisků.

    Dior dorazil do New Yorku. Maria Grazia Chiuri nabídla podzimní mix pánských a dámských prvků

    Kreativní ředitelka módního domu Dior představila v pondělí v Brooklynu svou letošní pre-fall kolekci. Náhled jsme do ní sice získali už dříve, nyní měla ovšem první šanci objevit se na runway. Slavná návrhářka chtěla navíc událostí oslavit svůj blízký vztah, ale i ten ikonické francouzské značky, k New Yorku. Samotná módní přehlídka se pak stala mixem hned několika konceptů.

    Zdroj: Reuters

    Spojovala například minulost a přítomnost, a to pomocí uměleckých instalací. Některé byly totiž inspirované historickými feministickými díly, zatímco jiné pocházely ze současných studií. Samotné návrhy pak umně kombinovaly dámské a pánské módní prvky. Na show dorazila také řada celebrit, jako jsou například herečky Anya Taylor Joy, Charlize Theron nebo Rosamund Pike.

    Hermès šlape Louis Vuitton na paty. Může se stát největší značkou luxusního průmyslu

    Módní dům Hermès má podle nejnovější analýzy firmy Citigroup Inc. nakročeno k tomu, nahradit značku Louis Vuitton v její pozici v luxusním průmyslu. V současnosti je totiž považována za jeho největší společnost. Zisky Hermès ovšem stabilně narůstají a značka by tak měla v roce 2027 dosáhnout důležitého milníku, tedy příjmů v hodnotě 20 miliard eur. Louis Vuitton ho překročil už v roce 2022.

    TikTok opět pohltil maximalistický make-up. Jeho uživatelé propagují neobvyklé metody

    Na sociální síti TikTok jsou opět oblíbená videa uživatelů, kteří zastávají takzvaný maximalistický make-up. Jedná se o postup líčení, využívající nadstandardní množství tvářenky, korektoru, pudru, make-upu nebo dalších produktů. Mezi v současnosti oblíbená videa patří i ta od Rachel Carlisle. Propaguje totiž metodu, při které si pod make-up rozetře velké množství sytě růžové nebo červené tvářenky.

    @rachelmadisoncarlisle someone get the beauty influencers to try plz #makeup #makeuptips #makeuproutine @Jeffree Star @Mikayla Nogueira @monet mcmichael 🤍 @Whitney Simmons @Alix Earle @James Charles @patrick ta @Darcy McQueeny ♬ original sound – Rachel Carlisle

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, TikTok

    TikTok uchvátil trend z 80. let. Podlehl příslibům populární colour analysis

    0
    Anne Hathaway se podle trendu colour analysis řadí pod "zimu".
    Anne Hathaway se podle trendu colour analysis řadí pod "zimu".

    Není dne, kdy by se na sociální síti TikTok neobjevil nový trend. Tentokrát její uživatele uchvátily rady, schovávající se za takzvanou colour analysis. Analýza založená na teorii barev rozděluje lidi do kategorií na základě jejich tónů pleti, očí i vlasů. Výsledná skupina, odkazující na roční období, jim následně pomůže najít ideální módní a beauty kousky.

    Láska lidí k jednoduchým řešením nikdy neumírá. Dokazuje to znovu objevená obliba takzvaného colour analysis trendu. V překladu barevná analýza totiž slibuje zjednodušení výběru každodenních outfitů i make-upu. Také z toho důvodu se stala populární už v 80. letech minulého století. Nyní ji ovšem do prvních příček trendů posunula generace TikTok uživatelů.

    Videa odkazující na colour analysis tak mají v současnosti přes 190 milionů zhlédnutí. Jedná se o metodu vycházející z teorie barev. Jejím principem je tedy předpoklad toho, že nám některé barvy sluší více než jiné, a to podle toho, jaké charakteristiky máme. Nejčastěji se výsledná paleta odstínů odráží od tónu naší pleti, vlasů, ale i očí. Colour analysis jde ovšem do mnohem větší hloubky.

    Lidi totiž rozděluje do 12 skupin, vycházejících ze čtyř základních kategorií, založených na ročních obdobích. Patřit tedy můžete do léta, podzimu, zimy nebo léta. Například herečka Anne Hathaway se řadí do typu „zima“. Zároveň ale budete spadat také do podkategorie, která je chladná, teplá, tlumená, zářivá, světlá nebo hluboká, a tak dále. Jelikož je systém kategorizace poměrně složitý, využívají uživatelé TikToku čím dál častěji pomocné filtry nebo ChatGPT.

    Colour analysis vkládá do rukou uživatelů nezávislost. Umožní jim pozvednout se nad diktát trendů

    I když už v současnosti existují také webové stránky, které vám kategorii pomohou vybrat, nedají někteří milovníci nového trendu dopustit na pomoc specialistů. Ti využívají techniku „draping“, při které přes klienty přehazují různě barevné látky. Dokázat jim chtějí rozdíl, který tím způsobí. A proč je barevná analýza v současnosti tak oblíbená, i přesto, že se objevila v knihách jako Color me a Season nebo Color Me Beautiful už v 80. letech 20. století?

    @edwardzo Personal color analysis in Korea humbled me so quickly 😭🇰🇷 #personalcoloranalysis #coloranalysis #korea ♬ original sound – EdwardZO

    V době nespočtu možností a téměř neexistujících pravidel totiž umožňuje milovníkům módy a krásy získat alespoň nějakou moc nad tím, co mají, nebo nemají nosit. Nemusí se tak spoléhat pouze na to, co jim diktují současné trendy a reklamy největších módních domů. Jak už je to ale se všemi trendy, i tenhle byste měli brát s kapkou nadsázky. Pokud se v nějakém odstínu cítíte dobře, nenechejte si svůj dobrý dojem vyvrátit. Nakonec vždy záleží jen na vás.

    Zdroje: Womens Health, The New York Times, Highsnobiety, Instagram, TikTok

    V Miláně začal design week. Zapojily se do něj i známé módní značky

    0
    Missoni design week
    Missoni design week

    Od pondělí se hlavní italské město módy Milán promění na centrálu designu. Konat se v něm totiž bude po dobu jednoho týdne očekávaný design week. Účastní se ho pak nejen renomované společnosti prodávající kuchyně, koupelny, nábytek nebo dekorace, ale také známé módní značky.

    Milánský design week je věhlasná událost, která každý rok praská ve švech nespočtem událostí a projektů. Firmy na různých výstavách představují své nejnovější výrobky ze světa koupelen, kuchyní, obývacích pokojů, nábytku i umění. Návštěvníci ale mají zároveň možnost navštívit různé pop-upy nebo výstavy. Letošním tématem zastřešujícím veškeré aktivity je pak Materia Natura, v překladu přírodní hmota.

    Společnosti tak mají za úkol představit projekty nebo produkty, odpovídající uvědomělému a udržitelnému designu. Letošní design week také letos představí speciální události, jako je výstava nejnovějších kuchyňských technologií Eurocucina nebo Mezinárodní výstava koupelen. Jedinečným hostem je také slavný režisér David Lynch, který pro veletrh navrhl dva pokoje, vzdávající hold designu, s názvem Thinking Rooms.

    Na design week dorazily také módní značky. Odhalí originální bary, nábytek i umění

    Příležitosti týdne designu v Miláně se pak chopily také slavné módní společnosti. Například Miu Miu uspořádá dvou denní čtenářský klub s názvem Writing Life. Zaměří se na práci dvou italských spisovatelek a básnířek Sibillu Aleramo a Albu De Céspedes. Předmětem konverzace pak budou dvě jejich slavné knihy, vyprávějící o pozici žen ve společnosti.

    Zdroj: Miu Miu

    Návrhář JW Anderson pro změnu přichystal uměleckou instalaci s názvem Days. Návštěvníkům odhalí 37 děl od umělce Patricka Carroll. Jeho specialitou je vytváření obrazů ze zbytků vlněných, lněných, hedvábných a dalších látek, které vplete do sebe. Každé dílo také nese nápis odkazující na hluboké koncepty.

    Zdroj: Missoni

    Módní dům Missoni pak při design weeku chystá hned několik událostí. Jednou z nich je formát s názvem Caffé Sounarestella. Jedná se o pop-up v apartmánu slavného italského influencera Paolo Stella, kde značka předvede svou novou kolekci domácích doplňků, které navrhl její kreativní ředitel Alberto Caliri.

    Unikátní akci přichystala také finská značka Marimekko. Rozhodla se totiž oslavit svůj slavný vzor Unikko, vytvořený v 60. letech minulého století. Při této příležitosti proto nachystala Bar Unikko. Převzala tedy milánskou kavárnu, ve které budete moct nejen ochutnat dokonalé espresso, ale také objevit produkty se slavným vzorem.

    Pozadu nezůstala ani značka Zegna. Při příležitosti milánského design weeku totiž vydala knihu s názvem Born In Oasi Zegna. Připravila proto také výstavu na stejné téma. Kniha plná ilustrací, článků i fotografií pojednává o Oasi Zegna, tedy přírodním chráněném území v italském regionu Piedmont. Založil ho zakladatel společnosti Ermenegildo Zegna.

    Zdroje: WWD, Wallpaper, Instagram, YouTube

    Jak stylově přeskočit ze zimy do léta? Transformujte šatník pomocí ryze letních kousků

    0
    Šortky v jakýchkoliv délkách ovládají letní šatník.
    Šortky v jakýchkoliv délkách ovládají letní šatník.

    Duben je v módním světě měsícem metamorfózy. Stejně jako v přírodě z kukel vylétají elegantní motýli, i v šatníku dochází k velmi podobné transformaci. Fluffy kabelky vyměňujeme za ty raffia. U mokasínů „odstraňujeme“ uzavřené paty. Kalhoty zkracujeme na šortky. Nenechte se zaskočit stoupajícími teplotami a přizpůsobte svůj šatník včas.

    Jistě jste se už mnohokrát ocitli v situaci, kdy jste se z chladného dne probudili do téměř tropických teplot. Nejspíše za to může naše bezohlednost k planetě a globální oteplování. Bohužel si na tento fakt musíme zvykat a být připraveni včas. Proto jsme připravili seznam kousků, které dodají kalendářně jarním dnům přicházející letní nádech.

    Raffia opět vévodí létu. Ze slušivého materiálu však můžete snadno vytvořit i módní katastrofu

    Módní návrháři, jako by se minulé i letošní léto předháněli, kdo z nich vytvoří lepší raffia bag. Výběr je tedy více než pestrý. Můžete hledat u značek Celine, Loewe nebo Prada. Co je ještě přívětivější než ryze letní materiál, je jeho cena. Od běžných kožených kabelek se logicky diametrálně liší.

    Zdroj: Loewe

    Tašky raffia se pak skvěle kombinují s lněnými komplety, a to téměř v jakékoliv barvě. Dodávají totiž silný „plážový“ nádech. Má to ale háček. Pokud styling provedete špatně, rázem se z vás může stát takzvaná česká Kikina, tedy TikTokem oblíbená „Karen“.

    Většina raffia kabelek je vytvořena na způsob velkých tote bags. Takže pokud k ní zvolíte legíny, výraznou halenku a zlaté tenisky, bude to doslova přešlap. Díky velikosti kabelky se totiž ihned dostáváte na vlnu americké Karen, která se obléká právě takto. Pokud k této kabelce hledáte čistě plážový outfit, můžete se inspirovat například u Leonie Hanne, která tvoří outfity na výbornou.

    K dlouhým kalhotům, sukni i šortkám. Boty s otevřenou patou jsou must-have

    Ať už na nízkém podpatku, nebo bez, slippers jsou vždy správnou volbou. Skvěle vypadají verze se špičatou i rovnou špičkou. Perfektně padnou k dlouhým kalhotům, jakékoliv sukni a šortkám. Stylizovat je lze na elegantní, ale také „streetový“ způsob, a to například s baggy džíny nebo formálními kalhotami. Jejich vzhled je tedy opravdu variabilní, proto si alespoň jedny pořiďte.

    Zdroj: Bottega Veneta, Toteme

    Minimalistické a slušivé možnosti nabízí už několik let módní dům Bottega Veneta. Nově jsme si ale oblíbili také Toteme. Můžete je nakonec zaměnit i s typickými pantoflemi a mokasíny, všechny alternativy s otevřenou patou působí vkusně. Navíc jdou ruku v ruce s trendem balerín.

    Šortky definují letní sezónu. Ujíždí si na nich snad všechny módní domy

    Jak v dámských, tak pánských kolekcích pro jaro a léto najdete nespočet šortek. V jejich množství ani nelze říct, který typ je nejvíce trendy. V kurzu jsou mini kraťásky, volné kousky, ale i cargo varianty pod kolena. Co je ale na těchto kouscích tak nedocenitelného? I když se to na první pohled nezdá, jsou velice praktické.

    Když teploměr hlásí tropy, vynesete je například se lněnou košilí. Když je naopak chladněji, můžete k nim vynést vysoké boots se slabým kabátkem nebo trenčkotem. S jejich termickou připraveností se tedy dá jednoduše pracovat.

    Zdroj: Versace, Gucci

    Všechny výše zmíněné kousky vám tedy přechod do pravého léta více než usnadní. Raffia kabelky vyvolají ryze letní pocit. Slippers s otevřenou patou zase v městských tropech zajišťují perfektní prodyšnost. Jsou však slušivé i s vysokými bílými ponožkami, takže ani ranní „nevlídné“ počasí vás nezastaví. Široká kompatibilita šortek pak evokuje letní nádech v horkých i chladnějších dnech.

    Zdroje: Instagram