Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 38

    Utečte před vedrem do kin. Léto nabízí potenciální filmové hity

    0
    Jurassic World Rebirth
    Jurassic World Rebirth

    Horké letní dny bohužel nelze všechny strávit na pláži, jen kousek od chladivých vln průsvitného moře. Pokud toužíte po útěku od vlezlého vedra, schovejte se do kin, kde na vás čekají potenciální hity letošního léta. Nabídka chystaných filmů má vše, co si můžete přát, od napínavých hororů přes klasické thrillery až po hravé komedie.

    Plátna přivítají ikonický comeback. Na scénu se vrací Jurassic Park

    Hned ze začátku července do kin přichází návrat jednoho z nejvíce ikonických filmů, a to Jurassic World: Rebirth. Jedná se o pokračování již předchozího navázání na známý snímek z 90. let minulého století z roku 2022, Jurassic World: Dominion. Děj ovšem stojí sám o sobě, vypráví totiž o skupině vědců, kteří se do nebezpečného parku vrací, aby posbírali DNA několika dinosaurů.

    Zdroj: Jurassic World

    Pomyslný návrat do pandemie. Eddington testuje hranice satiry

    Dalším očekávaným filmem, který by měl do kin dorazit v polovině července, je Eddington. Jeho premisa je mírně kontroverzní, zakládá totiž na satiře týkající se pro některé citlivých témat. Děj diváky zavede zpět do pandemie, a to do středu boje dvou lokálních politiků. Pochybnosti o správně zvoleném tématu ale zahání hvězdný casting v čele s Pedrem Pascal, Emmou Stone a Joaquinem Phoenix.

    Nostalgie nevládne pouze módní scéně. Vrací se snímek Mezi námi děvčaty

    Letošnímu roku na poli módy zcela jasně dominuje nostalgie. Comeback slaví trendy, na které jsme již dávno zapomněli, jako jsou skinny džíny nebo takzvané sandals. Jinak tomu není ani ve filmovém světě, do kin se totiž vrací snímek Mezi námi děvčaty (Freaky Friday). Jeho pokračování, v angličtině Freakier Friday, tak na plátno opět přivádí herečky Lindsay Lohan a Jamie Lee Curtis.

    Zdroj: Disney Movies

    Comeback slaví i populární horor. V kinech najdete 28 Years Later

    Snímek 28 Days Later se na přelomu tisíciletí zapsal do historie především díky svému inovativnímu zpracování hororového žánru pracujícího se zombies. Místo pomalu se plazících a chodících postav nabídl sprintující a děs vyvolávající nestvůry. Tvůrci Danny Boyle a Alex Garland se nyní k práci po 25 letech vrací, a to s filmem 28 Years Later, odehrávajícím se desítky let po původním ději.

    Zdroj: 28 Years Later Movie

    Hot Milk slibuje letní drama. Vypráví o křehkém vztahu mezi dcerou a matkou

    Dalším slibným snímkem je drama Hot Milk. Vypráví příběh dívky jménem Sofia, která doprovází svou nemocnou matku, Rose, do španělského přímořského městečka Amería, kde působí záhadný léčitel, slibující vytoužené uzdravení. Cesta ovšem ještě rozšíří praskliny již tak křehkého vztahu obou žen. Sofia ve své touze matce uniknout začne objevovat jiný, jí do té doby nepoznaný, svět.

    Zdroje: AP News, Imdb, Time, Instagram, YouTube

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmové i módní scéně

    0
    Jonathan Bailey
    Jonathan Bailey

    Hvězda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módní ikonou. Herec si získal přízeň internetu již díky svému charisma a úspěšným rolím. V poslední době na sebe ovšem strhává pozornost také kvůli překvapivým outfitům. Zabodoval díky žabkám a kšiltovce na červeném koberci, ale i brýlím z nového snímku Jurassic World Rebirth.

    Herec Jonathan Bailey není na herecké scéně žádným nováčkem. Pozornost na sebe ovšem strhnul především díky slavnému seriálu z dílny Netflix, Bridgerton, ve kterém si zahrál postavu Anthonyho. Loni zazářil také v dlouho chystaném muzikálu Wicked, kde si zahrál po boku Ariany Grande. V posledních dnech však na sociálních sítích září nejen díky svým hereckým, ale také módním výkonům.

    Hned několikrát se totiž objevil na červeném koberci, jelikož v současnosti propaguje snímek Jurassic World Rebirth. Diskuzi vzbudil především outfitem, který nedávno vynesl v Londýně. Minimalistický šedý svetr a černé kalhoty totiž doplnil o žabky, tedy nepříliš obvyklou formální obuv. Uživatele sociálních sítí tak rozdělil na dvě půlky, lišící se v názoru na to, zda se jedná o vhodnou volbu.

    Zdroj: Profimedia

    Většina milovníků módy se však shoduje na tom, že look z The Row považují za originální volbu, doplňující jeho přirozené charisma. Podobně hravý přístup zvolil Bailey i na další akci propagující remake ikonického filmu, který má do kin dorazit 2. července. Jednoduchý outfit sestávající z kalhot, košile a svetru totiž doladil kšiltovkou s logem proslulého seriálu Přátelé, odkazující na 90. léta.

    Jonathan Bailey uchvátil svými brýlemi. Vynesl je ve filmu Jurassic World Rebirth

    Úspěšný herec však pobláznil internet rovněž o něco méně vědomou módní volbou. Uživatelé sociálních sítí totiž s nadšením sdílí brýle, které jeho postava nosí ve zmiňovaném snímku Jurassic World Rebirth. Jedná se o drobnější model s kulatými skly a nevýraznými obroučkami. Jonathan Bailey se nečekaného trendu chytnul a nedávno vynesl podobné brýle i v „reálu“, ovšem sluneční.

    @entertainmenttonight Jonathan Bailey in "slutty little glasses", flip flops and a 'Friends' hat is all we need 😎🩴 @blakelythornton #jonathanbailey #scarlettjohansson #jurassicworldrebirth #friends ♬ original sound – Entertainment Tonight

    Zdá se tedy, že se herec zařadil po bok dalších celebrit, které v současnosti formují pánskou módu. Oproti kolegům, jako je Pedro Pascal, Jacob Elordi nebo Alexander Skarsgård volí o něco nenucenější postoj. Dramatické módní kreace mění za drobné překvapivé prvky, které spíše pobaví, než ohromí. Posunuje tak hranice módy trochu jiným směrem, jenž nás nutí nebrat ji tak vážně.

    Zdroje: People, Lainey Gossip, Russh, Instagram, TikTok

    Ohlédnutí za Prada menswear SS26. Nepovedená kolekce, nebo návrat k tradici?

    0
    A model wearing an original creation from the spring summer 2026 mens collections from the house of Prada//Z-PIXEL-FORMULA_A_0272/Credit:Pixelformula/SIPA/2506231415,Image: 1014100610, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Pixelformula / Sipa Press / Profimedia

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    Prada uspořádala svou poslední show v surovém prostoru Depozitu nadace Fondazione Prada. Beton, odhalené trámy, ambientní zvuky přírody a minimum výzdoby. Znělo to slibně. A přece, výsledek působil spíš jako akademické cvičení na módní škole než jako kolekce, která by měla inspirovat či snad zaujmout.

    Neatraktivní estetika jako záměr? Co tím módní dům Prada chtěl říct?

    Návrhářské duo Miuccia Prada a Raf Simons oslavuje pět let spolupráce. A přestože si za tu dobu vybudovalo jednotný jazyk, letos mluvilo tak trochu do zdi. Namísto nových výzev jsme dostali návrat k „pradovské“ klasice. Slim střihy, nylon, intelektuální minimalismus. Estetika byla střídmá, někdy až úmyslně neučesaná, ale v kontextu současné módy, která si opět nachází cestu k teatrálnosti a emocím, působila až záměrně chladně.

    Zdroj: Prada

    Ano, v řadě se objevily i poetické prvky. Sandály, plavky, klobouky jako květináče. Barvy hrály, náhlé výbuchy kobaltově modré, žluté či červené kontrastovaly s šedí a námořnickou modří korporátního střihu. Ale styling, i přes veškerou volnost a nedbalou harmonii, působil chvílemi jako narychlo sbalený kufr na dovolenou, kde jste si ráno oblékli první věc, kterou jste nahmátli.

    Zdroj: Prada

    Což, zcela upřímně, možná byl i původní umělecký záměr. Téma dovolené se v kolekci vynořuje opakovaně. Nejen v atmosféře, ale také ve střihových a materiálových rozhodnutích. Ale tam, kde by jiná značka vykouzlila snový svět plný vizuální atraktivity, se Prada rozhodla pro suchý, intelektuální styl.

    Extrémní implementace vizuálního kódu. Bylo to potřeba?

    Nejspíše jsme tedy narazili na kámen úrazu. Zatímco dříve úspěšná značka uměla kombinovat humor s hloubkou, letošní kolekce byla možná až příliš uvězněna v bezpečí vlastního kódu. Chyběl moment překvapení, výstřel, gesto, které by pohnulo předem danou módní hranicí. Vše bylo správné, propracované, sice s respektem k řemeslu, ale také příliš sterilní.

    wtf is this Prada SS26 stuff?
    byu/swolcial inThrowingFits

    Samozřejmě, pro fanoušky značky šlo o návrat k čisté Pradě. Žádné pokusy, žádné ústupky. Pro ostatní? Možná důvod k povzdechu. Mezi kolekcemi, které letos v Miláně sází na silné vizuální momenty, se tahle přehlídka utopila v klidu. Klidu, který místo meditace evokuje spíš unavené odpoledne bez kávy.

    Zdroje: WWD, Hypebeast, L’OFFICIEL, HighSnobiety, Reddit, Instagram


    Donatella opouští svůj trůn. S Versace se rozloučila poslední kampaní

    0
    Versace Fall 2025
    Versace Fall 2025

    Italský módní dům Versace již na jaře oznámil to, co už bylo dlouho jasné. Dosavadní kreativní ředitelka značky Donatella Versace se rozhodla odejít ze své pozice. Místo toho zaujme roli globální ambasadorky a svůj trůn přenechá talentovanému návrháři Dariu Vitale. Designérka se nyní oficiálně loučí, a to pomocí poslední kampaně.

    Designérka Donatella Versace je považována za jednu z nejvíce ikonických osob historie módy. Po smrti svého bratra, Gianniho Versace, v roce 1997 převzala jeho módní značku, byť o řemeslu návrhářství sama příliš nevěděla. Po nelehkém období, kdy bojovala jak se svou novou rolí, tak úmrtím bratra, ale dokázala, že je žena na správném místě. Módní dům opět přivedla k životu.

    Navzdory jejímu obrovskému úspěchu ovšem v uplynulých letech začínalo být jasné, že se kariéra návrhářky blíží ke svému konci. Módní scéna tak diskutovala o tom, zda designérka ve svých 70 letech nezmění směr. Zástupci Versace podezření potvrdili letos v březnu. Donatella Versace oznámila, že zaujme roli globální ambasadorky, zatímco na její trůn usedne návrhář Dario Vitale.

    Zdroj: Versace

    Designér totiž opustil svou pozici ředitele ready-to-wear u Miu Miu letos na konci ledna. V dubnu zároveň firma Prada Group oficiálně odkoupila Versace od společnosti Capri Holdings, a to za 1,25 miliardy eur. Teprve nyní se ovšem Donatella skutečně loučí se svou dosavadní rolí královny Versace. Vydala totiž poslední kampaň, která propaguje kolekci pro letošní podzim a zimu.

    Donatella vybudovala typickou Versace ženu. Nyní ji postavila do středu poslední kampaně

    Donatella si na pomoc s loučením přizvala své přítelkyně a dlouhodobé múzy. Do kampaně zapojila 11 slavných žen, jmenovitě Claudii Schiffer, Kate Moss, Kristen McMenamy, Amber Valletta, Natashu Poly, Saskii de Brauw, Liu Wen, Micu Argañaraz, Anok Yai, Milu Van Eeten a Jacqui Hooper. Cílem fotografií, nafocených studiem Mert & Marcus, bylo zachytit ducha typické Versace ženy.

    „Šlo nám o přátelství, věrnost a lásku. Fotografie zachycují sílu, ducha, postoj a srdce Versace ženy,“ prohlásila o kampani Donatella. Jedná se o jasný vzkaz, který umně vystihuje její dlouholetou a úspěšnou kariéru. Donatella Versace ovšem z módní scény neodchází. Nadále ji bude ovlivňovat ze své pozice ikony, která drží ochranou ruku nejen nad svými múzami, ale i ostatními návrháři.

    Zdroje: WWD, Fashionista, Instagram, YouTube

    Postavte letní šatník bez výčitek. Místo trendu oblečte udržitelnost

    0
    summer wardrobe
    summer wardrobe

    Módní svět ovládají již několik let mikro trendy, posilované sociálními sítěmi, kterým lze jen těžko uniknout. Pokud ovšem netoužíte po dalším kousku, jenž brzy zapadne do hlubin skříně, nebo si nemůžete utrácení za pomíjivé virální modely dovolit, obraťte svou pozornost k sustainable značkám. Upřednostněte udržitelnost, jež vydrží déle než jednu sezónu.

    Efektní letní šatník nemusí nutně přetékat posledními mikro trendy. Pokud patříte mezi milovníky módy, kteří upřednostňují nadčasové kousky s menším dopadem na životní prostředí, postavte si letos prázdninový šatník na základě udržitelných značek. Myslete přitom nejen na samotné brandy, ale i jednotlivé nákupy. Přírodu ušetříte i tím, že budete vybírat pouze to, co opravdu vynosíte.

    Eko plavky najdete také u módních ikon. Ukrývá je třeba Hunza G

    Mezi základy letního šatníku bez výjimek patří plavky. Poohlédněte se letos po variantě, na jejíž výrobu nejsou potřeba plasty, které se v přírodě rozkládají celá staletí. Zaměřte se na značky nabízející kousky z méně škodlivých nebo recyklovaných materiálů. Mezi takové patří například společnost Reformation, nabízející i celou řadu letních šatů. Další možností je ikonická značka Hunza G.

    Zdroj: Hunza G, Reformation

    Vznikla totiž již v roce 1984, proslavila se ale především díky filmu Pretty Woman. Herečka Julia Roberts v něm totiž vynesla dnes již nezapomenutelné šaty s průřezem. Společnost v současnosti vytváří one size plavky, které slibují nejen inkluzi, ale také menší odpad vzniklý nezakoupenými kousky. Používá rovněž materiál, který nevytváří žádnou deadstock látku nebo odstřižky.

    O udržitelnost není nouze. Najdete basics, ale i sportovní a elegantní kousky

    V parném létě jistě oceníte rovněž nenáročné nadčasové kousky tvořící základ šatníku. Základem jsou přírodní materiály, které v rychle stoupajících teplotách potěší nejen vaše tělo, ale také životní prostředí. Zamilujete si především příjemný len, na chladné večery se vám zase zavděčí bavlna. Kvalitní a pro přírodu přívětivé kousky najdete v nabídce HARA The Label či Organic Basics.

    Zdroj: HARA The Label, Organic Basics

    Pokud pátráte po udržitelném outfitu na letní sportování, mohla by vám do oka padnout značka Tala. V roce 2019 ji založila fitness influencerka Grace Beverley, jež pro výrobu vybírá továrny fungující na solární energii a biomateriálech. Více speciální a elegantní kousky zase naleznete u Marrakshi Life, společnosti pracující pouze s ručně vyráběnými látkami a zero waste praktikami v Marrákeši.

    Zdroj: Tala, Marrakshi Life

    Chraňte se bez špatného svědomí. Opalovací krémy dokáží i škodit

    Kromě šatníku nezapomínejte v létě ani na potřebu šetrného SPF krému. Běžné prodávané modely totiž často obsahují látky škodlivé pro mořské živočichy nebo korálové útesy, a to kvůli ingrediencím, jako je oxybenzon nebo oktinoxát. Šetrnou variantu skin care nezbytnosti hledejte třeba u trendy značky Supergoop! či Naked Sunday, která k SPF zapracovala i vitamíny a jemné krytí.

    Zdroj: Naked Sundays, Supergoop!

    Zdroje: Savoir Flair, Luxury London, Instagram

    Módní svět jásá. Jonathan Anderson vrátil Dior původní logo

    0
    Dior Summer 2026
    Dior Summer 2026

    V módě bývají změny často vnímány jako důkaz pokroku. Ale někdy se nejodvážnější krok vpřed skrývá v návratu zpět. Přesně to pochopil i návrhář Jonathan Anderson, nový kreativní ředitel značky Dior, když ve své debutové kolekci pro módní dům představil nenápadný, ale o to zásadnější detail. Návrat původního loga ikonické společnosti Dior.

    Na první pohled drobnost, ale pro módní svět, který vnímá značky jako kulturní ikony a loga jako jejich jazyk, je to událost s velkým „D“. Původní písmo Christiana Dior, tedy elegantní, se špetkou starosvětské noblesy, s jemným výrazem a štíhlými tahy, se objevilo na drobných detailech, doplňcích i na některých oděvech, které nám návrhář Jonathan Anderson nově předvedl.

    Dior Summer 2026 jako historická óda. Jonathan Anderson vyšlápl pravou nohou

    Jonathan Anderson ve své první kolekci pro módní dům Dior deklaruje respekt k dědictví značky, jejíž historie se psala již v poválečné Paříži, a zároveň sebevědomě naznačuje, že Dior pod jeho čerstvým vedením nebude hledat revoluci, ale povede respektující a skutečně důsledný dialog s minulostí.

    Zdroj: Dior

    Kolekce sama o sobě byla silným hráčem, který bravurně vyvažoval historickou referenci s uvolněnou současností. Anderson začal ikonou. Bar jacket přepracoval v tvídu, s narušenou siluetou, doplněnou o objemné cargo kraťasy, jako by chtěl říct „tady začínáme, ale dál už to bude moje cesta.“ Navázal oděvy inspirovanými aristokratickou formálností, jež viditelně nesly jeho rukopis.

    Nositelnost na prvním místě. Dior v čele s Andersonem našel balanc

    Siluety oděvů byly rozvolněné, ale neztrácely řemeslnou preciznost. Střihová odvaha se mísila s pokorou k tradici, Jonathan Anderson si hrál s proporcemi, vrstvením i detaily. Dokázal tak spojit svůj osobní rukopis s respektem k dědictví Dior, a přitom stále nabízel nositelnost. Výsledkem byla kolekce, která je slušivá, nositelná, noblesní a hravá zároveň.

    Módní svět jásá nejen proto, že se na scénu vrací vizuálně silné a krásné logo, ale rovněž proto, že Anderson tím zákazníkům dává jasný signál. Dior vstupuje do nové éry, která si zakládá na kontinuálním příběhu, ne na šoku. A pokud platí, že ďábel se skrývá v detailech, pak tenhle „detail“ patří do síně slávy.

    Zdroje: HighSnobiety, BOF, Instagram

    Ovocné pobláznění pokračuje. Letošní léto voní jako guava

    0
    guava girl make-up
    guava girl make-up

    V současné době už nikoho nepřekvapí, že make-up trendy pravidelně diktují různé druhy ovoce. Jinak tomu není ani letošní léto, jenž se ponese v duchu exotické guavy. Ovoce láká nejen na svou jemně růžovou barvu, ideální pro odstíny tvářenek a šťavnatých lesků na rty, ale také nezaměnitelnou čerstvou vůni prosluněných letních dní.

    Tak trochu nelogický trend ovocného make-upu zaplnil sociální sítě poprvé již v roce 2023. Tehdy si získal pozornost tutorial americké influencerky Hailey Bieber, takzvaný strawberry girl look. Následovala celá řada podobně laděných trendů, od pobláznění s třešněmi, borůvkami nebo broskvemi. Zdá se, že popularita ovoce nekončí ani letos. Současnému létu totiž na beauty scéně vévodí guava.

    Guava pomůže i vaší skin care. Make-up zabarví do perfektní růžové

    Exotické ovoce má hned několik kvalit, které ho nominovaly na letošní královnu virálních letních make-up looků, ale také skin care produktů a parfémů. Extrakt z guavy se totiž chlubí vitamínem C, který je bohatý na antioxidanty, jež dokáží projasnit, zpevnit a hydratovat pleť. Také proto skvěle bojuje proti tmavým skvrnkám nebo opuchnutí. Guava má kromě toho zcela ideální růžový odstín.

    Zdroj: REFY Beauty

    Hodí se totiž ke všem typům pleti a nachází se v pomyslném středu mezi jemnými a výraznými tóny růžové. Také proto značky začínají vydávat produkty právě s odstínem exotického ovoce. Mezi virální kousky patří lip butter od Summer Fridays nebo balzám na rty z dílny Eadem. Tím ovšem letní beauty nabídka guavy nekončí. Ovoce se totiž prodralo i mezi parfémy a vonné spreje.

    Zdroj: Ellis Brooklyn, Korres

    Populární je například voňavka značky Ellis Brooklyn, jež exotické ovoce využívá jako hlavní ingredienci. Pokud si ale guavu opravdu oblíbíte, naleznete v současné nabídce téměř jakýkoli beauty produkt s jejím tónem či zabarvením. Podle společnosti Spate totiž vyhledávání vůně guavy vzrostlo za poslední rok na Google o tisíc procent. Na platformě TikTok pro změnu narostlo o 43 procent.

    Guava místo jahody. Exotické ovoce má vlastní make-up look

    Do popředí na sociálních sítích se dere rovněž takzvaný guava girl make-up. Jedná se v podstatě o stejný look, jaký nabízela již zmíněná varianta strawberry girl. Odstín růžové, který máte aplikovat nejen na tváře a rty, ale také špičku nosu či víčka, je ovšem o něco světlejší. Zdá se, že guava dominuje i světu gastronomie a letních drinků. Ovoce vás proto letos v létě opravdu nemine.

    @beaubble The fruit of the summer: Guava 🥭🍹🌺 #beaubble #guava #guavagirl #summer #trend ♬ SAVE ME from rammor summer chill mix on youtube – Rammor

    Zdroje: WWD, Hypebae, The Zoe Report, Instagram, TikTok

    Móda v kostce: Prada čelí skandálu a Gucci opět verbuje Miley Cyrus

    0
    Gucci Flora
    Gucci Flora

    Prada čelí kritice kvůli sandálům z pánské kolekce pro rok 2026. Vychází totiž z tradiční indické obuvi, což ovšem značka zpočátku nepřiznala. Gucci si pro propagaci nového parfému Gucci Flora opět přizval Miley Cyrus a Louis Vuitton v Šanghaji otevřel novou vlajkovou loď, a to doslova. Panenky Bratz odhalily spolupráci s Jean Paul Gaultier.

    Gucci má nový parfém. Tváří Flora Gorgeous Gardenia Intense je opět Miley Cyrus

    Módní dům Gucci rozšiřuje svou řadu parfémů Flora. Vydal totiž parfém s názvem Gucci Flora Gorgeous Gardenia Eau de Parfum Intense, jehož propagace se opět ujala zpěvačka Miley Cyrus. Ta s módním domem spolupracuje již od roku 2021, kdy poprvé vyšla vůně Gucci Flora Gorgeous Gardenia. Kampaň zachycuje slavnou zpěvačku v poli jemných květin, na pozadí Los Angeles.

    Zdroj: Gucci

    Bratz mají novou image. Panenky oblékly ikonické návrhy Jean Paul Gaultier

    Známé dětské panenky Bratz si polepšily. Odhalily totiž spolupráci s ikonickým francouzským módním domem Jean Paul Gaultier. Jeho návrhy v limitované edici, prodávané od 2. července, oblékla panenka Sasha. Jedním z modelů je slavná strukturovaná růžová róba, doplněná o řetízkový pásek. Tím druhým je pak klasická Gaultier kombinace námořnického a lehce punk módního stylu.

    Prada čelí kritice. Módní dům čerpal inspiraci z tradičních indických sandálů

    Italská společnost Prada se potýká s kritikou poté, co vydala svou nejnovější pánskou kolekci pro jaro a léto roku 2026. Jedním z návrhů jsou totiž pletené kožené sandály, které až příliš připomínají tradiční indickou obuv jménem Kolhapuri, jejíž výroba se traduje až do 12. století. Módní dům ovšem původně nevydal žádné oficiální prohlášení, ve kterém by svou inspiraci připouštěl.

    Zdroj: Prada

    Odsouhlasil ji až poté, co začal čelit silné kritice ze strany indických řemeslníků a lokálních politiků. „Naše společnost vždy oslavovala řemeslné zpracování, dědictví a designové tradice,“ prohlásil mluvčí značky. Prada je v současnosti v kontaktu se zástupci státu Maháráštra, ze kterého tradiční obuv pochází. Společnost pak dodala, že zatím není jisté, zda sandály čeká komerční výroba.

    Louis Vuitton doplul do Šanghaje. Odhalil pobočku ve tvaru lodi

    Módní dům Louis Vuitton šokoval svou novou pobočkou v Šanghaji. Jedná se totiž o budovu ve tvaru lodi jménem The Louis. Uvnitř ukrývá nejen luxusní obchod, ale také další služby a výstavní prostory. „Zosobňuje našeho ducha cestování,“ okomentoval koncept ředitel Louis Vuitton Pietro Beccari. Loď má mimo jiné odkazovat na historii značky, jež původně vznikla jako výrobce kufrů.

    @mixedcoupleinchina LouisVuitton has just opened “TheLouis”, an immersive space in Shanghai in the format of… a cruise ship! 🛳 A travel-inspired landmark • Located on West Nanjing/Wujiang Road, in the heart of the Jing’an district, this 114.5m long and 30m high floating building takes the shape of a modern ship with the unmistakable MonogramLV as its external cladding. • The covered area is approximately 1,600m² distributed over three floors ℹ️ Useful information for visiting •Open to the public from June 28th •Opening hours 10:00–22:00 daily •Reservation Free entry, upon reservation via mini-program “MyLV” on WeChat #louisvuitton #lv #shanghai #china #cruiseship #louisvuittonaddict ♬ One Night in Dubai – Arash

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, TikTok, Instagram

    Letošní pánské střihy ctí retro. Přesto hrají dle moderních pravidel

    0
    mužské střihy paul mescal
    mužské střihy paul mescal

    Oblíbené pánské střihy roku 2025 hledají nostalgickou inspiraci u hudebních hvězd z ikonických devadesátek. Účesy, které generace našich rodičů považuje za přežitek, slaví návrat v moderním stylu. „Modcut“, pěšinka uprostřed i „baby mullet“ opět dokazují, že retro může vypadat stylově. V tomto případě stačí jen šikovný kadeřník.

    Letošní trendy pánské střihy čerpají inspiraci zejména z 90. let minulého století. Zdá se, že to, co starší generace považuje za nudný přežitek, generace Z upřímně miluje. Staré známé účesy tak letos můžeme vídat v inovativních moderních provedeních. Společnými znaky jsou textura a nenucenost.

    Na hlavy se vrací modcut. Může za to kapela Oasis

    Jedním z největších trendů tohoto roku je rozhodně „modcut“. Důvodem oživení střihu z ikonických 90. let je pravděpodobně návrat kapely Oasis, která bude znovu vystupovat už letos v létě. Účes oslovuje především muže, kteří chtějí působit sebevědomě a trochu nonšalantně.

    Pro účes je typická delší texturovaná vrchní část, vrstvení po stranách a ofina. Díky své variabilitě se účes hodí pro různé tvary obličeje a snadno ho můžete přizpůsobit individuálnímu stylu. Nedávno jsme ho mohli vidět například na hvězdě filmu Babygirl, Harrisu Dickinsonovi.

    Nenápadné a sexy. Při správném sestříhání letos zazáříte s pěšinkou uprostřed

    „Middle part“, v překladu jednoduše pěšinka uprostřed, je jedním z nejoblíbenějších účesů posledních let, a jinak tomu není ani letos. Nosí ho například herec Cillian Murphy nebo držitel světového rekordu ve skoku o tyči Mondo Duplantis. A právě u generace Z se letos těší velké oblibě.

    Zdroj: Versace

    Styling však vyžaduje jistou míru zručnosti, protože účes by měl mít objem u kořínků a vytvarovanou vlnku, která rámuje čelo. Ne každému proto střih sedne. Pěšinka uprostřed může zvýraznit asymetrii obličeje či nedostatky, jako jsou kouty. Důležité je i prostříhání vlasů, které zabrání tomu, aby účes působil jako přilba.

    „Na Jágra“ už dávno neplatí. Pánské střihy ovládá mullet

    Mullet se nejvíce proslavil v 80. letech, opět díky hudbě. V devadesátkách se pak stal neodmyslitelnou součástí českého hokejisty Jaromíra Jágra. Dnes je mullet zpět, a to v moderní podobě, která je oproti té původní mnohem kratší. Občas se mu říká „baby mullet“ nebo „mini mullet“. Na TikToku ho obdivují zejména ženy, a to ideálně v kombinaci s knírkem.

    @buzzfeed We're overwhelmed with joy because the Paul Mescal Puppy Interview just dropped on BuzzFeed Celeb! 🐶 😍 #PaulMescal #Gladiator #PuppyInterview ♬ original sound – BuzzFeed

    Letos jsme střih mohli spatřit na celebritách, jako jsou například herci Paul Mescal, Jacob Elordi nebo zpěvák Harry Styles. Mullet je také často spojován s Australany. U kadeřníka si stačí říct o delší vlasy vzadu, kratší po stranách, nedbale rozcuchaný vršek a dokonalý mullet je na světě.

    Zdroje: GQ, Rentless Grooming, Salon Business, WesleySnipsHair, Instagram, TikTok

    Jelly sandals opět na scéně. Módní svět pohlcuje hluboká nostalgie

    0
    Mango jelly sandals
    Mango jelly sandals

    Už od začátku letošního roku je jasné, jaký vliv definuje letošní trendy. Jistá cykličnost patřila k módnímu světu odnepaměti, rok 2025 však naplno uchvátila nostalgie. Do šatních skříní se vkrádá touha po hravosti, dávné nevinnosti a autenticitě, které spojujeme s již zapomenutými kousky. Důkazem je i návrat klasických jelly sandals.

    Začalo to nevinným vtipem hned na začátku letošního roku. Již v chladných lednových dnech zaplavily internet memes přirovnávající rok 2025 k roku 2015. Uživatelé sociálních sítí předpovídali návrat kdysi populárních kousků a s ironií vyzdvihovali ty nejvíce „bizarní“ trendy uplynulých let. Vtip se však měsíc po měsíci měnil v realitu. Nyní už je jasné, že letošní módní scéně vládne nostalgie.

    Do žebříčků trendu se začala vkrádat například v podobě boho chic stylu. Postupně ale na scénu vrátila i extra nízko posazené pasy, skinny jeans, hravé přívěsky nebo grunge estetiku. Výjimkou nebude ani letošní léto. Kromě takzvané fisherman aesthetic nebo asymetrických plavek mu totiž mají vládnout „jelly sandals“. Plastové boty z 80. a 90. let minulého století slaví comeback.

    Zdroj: COS, Ancient Greek Sandals

    Jejich návrat předpověděla značka The Row již ve své jarní a letní kolekci pro rok 2024. Návrhářky Mary Kate a Ashley Olsen do ní totiž zařadily baleríny podobného stylu. Jednalo se ovšem o modernější a elegantnější verzi kdysi populární letní obuvi. Od té doby se však jelly sandals vkradly i do tvorby dalších módních domů a v současnosti tak na trhu naleznete více než bohatou nabídku.

    Zdroj: Chloé, Parfois

    Jelly sandals přináší inovaci. Nostalgie není jen návrat minulosti

    Cykličnost módu definuje již desítky let. Nadčasové trendy se vrací v pravidelných vlnách a vždy s sebou přináší jistou inovaci. Nostalgie je ovšem letos na módní scéně patrná více než kdy jindy. Spolu s ní totiž roste touha po hravosti, návratu k více nevinným časům a jisté autenticitě. Právě to v současnosti trendy kousky, často oblíbené v době našeho dětství, nabízejí.

    @whowhatwear a healthy dose of '90s nostalgia 🫶 #fashiontiktok #shoetrends #90sfashion ♬ original sound – whowhatwear

    Podobné potřeby milovníků módy zesiluje také současná ekonomická a politická situace. Negativní zprávy a vývoj světového dění vyvolávají v zákaznících touhu po snazších obdobích. Dává tedy smysl, že je hledají právě v minulosti. Přívalová vlna nostalgie však není pouhý návrat historie, ale její propojení s moderní dobou a současnými potřebami. Jedná se tedy zároveň o jistý pokrok.

    Zdroje: New York Post, Who What Wear, Glamour, Instagram, TikTok