Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 33

    Jak přežít tropy s elegancí? Ovládněte business dresscode i v létě

    0
    cos business
    cos business

    Slunce pálí už od rána a vy víte, že vás čeká den v kanceláři. Kombinace, která v letních měsících dokáže potrápit i ty nejstylovější jedince. I v létě ale můžete zazářit s business outfity, které budou zároveň lehké a elegantní. Stačí sáhnout po správných materiálech a s několika nadčasovými kousky snadno vytvoříte vlastní letní capsule wardrobe.

    Základem perfektního letního business looku jsou kvalitní a zároveň prodyšné materiály. Když se v nich zorientujete, snáze najdete kousky, které jsou nejen lehké, ale i elegantní. Nejsnadněji sehnatelným materiálem, ideálním na léto, je bavlna. Je prodyšná, příjemná na dotek a šetrná k pokožce. V horkých dnech se osvědčí zejména její jemnější varianty jako mušelín nebo dvojitá gázovina. Na běžné nošení je ideální také díky své snadné údržbě a dostupnosti.

    Je však dobré myslet na to, že bavlna není nejvhodnější pro delší pobyt na slunci. Snadno totiž absorbuje vlhkost, ztrácí tvar a neposkytuje dostatečnou UV ochranu. Pokud hledáte šetrnější variantu pro delší čas strávený na sluníčku, doporučujeme ekologickou bavlnu, která je pěstovaná bez chemikálií a je přívětivější jak k tělu, tak k životnímu prostředí.

    Letu vévodí len. Oblíbíte si ale i popelín a seersucker

    Dalším materiálem, neodmyslitelně spojeným s létem, je len. Své místo v letních módních trendech si udržuje už několik let. Je vzdušný, chladí a díky své schopnosti absorbovat vlhkost také pomáhá omezit pocení. I když se snadno mačká, právě tato jeho přirozená nedokonalost dodává lněným outfitům ležérní eleganci. Čím častěji se pere, tím bývá měkčí a příjemnější na nošení.

    Zdroj: Veronica Beard, Oxxo

    Při sestavování letních business outfitů pravděpodobně narazíte také na popelín nebo seersucker. Popelín je hustě tkaná látka, která se nejčastěji používá na šaty nebo košile. Seersucker je naopak lehká tkanina známá pro své jemné zvlnění. Díky této textuře látka nedoléhá těsně na kůži a vytváří drobné vzduchové kapsy, které příjemně chladí. Ačkoli je seersucker často spojován s proužky, vzor není podmínkou. Jde o typ látky, nikoli o konkrétní vzor.

    Minimum kousků, maximum stylu. S capsule wardrobe vytvoříte elegantní outfit raz dva

    K sestavení letních business outfitů na celý týden vám pak postačí jen pár základních kousků, se kterými snadno vytvoříte svou letní capsule wardrobe, neboli ucelený šatník. Základním prvkem je košile, ideálně z lehkého, prodyšného materiálu. Pro ozvláštnění ji můžete na boku sepnout spínacím špendlíkem, čímž vytvoříte zajímavý a přitom stále elegantní detail.

    Zdroj: Loewe

    Sezóna vest ještě neskončila, takže jedna se vám v šatníku neztratí ani toto léto. Letos dominují spíše delší střihy s méně výraznými kulatými výstřihy. Skvěle do kancelářského looku zapadnou také elegantní bermudy, neboli volné šortky sahající ke kolenům. Ty byly původně doménou pánského šatníku, dnes však patří k nejstylovějším a nejpohodlnějším letním kouskům pro ženy.

    @carolinafreixa Hated these before I figure out how to style them #outfitinspo #nycoutfits #summerfashion #bermudashorts ♬ Soul Survivor – Young Jeezy

    Co se barev týče, nejefektnější jsou monochromatické outfity, tedy takové, v nichž jsou všechny kousky v jedné nebo podobné barvě. Působí uhlazeně, promyšleně a přirozeně elegantně. Právě tato nenápadná vytříbenost je typická pro populární estetiku „old money“. Tlumené tóny jako béžová nebo šedá navíc nepodléhají trendům a působí kultivovaně za všech okolností.

    Zdroje: Bergam, Bubulakovo, Oliver Wicks, TikTok, Instagram, Pinterest

    Personal branding není jen pro celebrity. Staňte se ikonou své sociální bubliny

    0
    Unsplash personal branding
    Unsplash personal branding

    Být zapamatovatelný je v dospělém světě silnou zbraní. Cokoliv, v čem jste dobří, se může stát vaším poznávacím znamením. Pomůže vám v tom i takzvaný personal branding. Trend, rezonující hlavně na sociální síti TikTok, se stává nástrojem osobního projevu a může pracovat ve váš prospěch. Styl totiž sahá daleko za pouhé hranice módy.

    Výrazná vůně, ikonický drink, oblíbená barva. Zprvu nenápadné doplňky běžného života se ve světle nového trendu „personal branding“ stávají mocnou zbraní. Cílem je podvědomě naučit lidi kolem, aby si vás zapamatovali. Značky totiž nepatří jen produktům, ale pomáhají orientovat se ve světě zahlceném kontakty, kdy si nikdy nemůžete být jistí, jaký z nich se vám zrovna hodí.

    Osobní podpis nikdy nezmizí. Vytrénujte podvědomí ostatních ve svůj prospěch

    Jasně rozpoznatelný styl už dávno není výsadou celebrit. Personal branding se stává způsobem, jak být autentičtí a přitom působiví. Jednotná barevná paleta, oblíbený motiv nebo snadno rozpoznatelný módní rukopis pomáhají vytvořit dojem, který zůstává. Když někdo zahlédne kousek s květinovým vzorem nebo pastelově zelený detail, okamžitě si vybaví i konkrétní osobu.

    Zdroj: Yves Saint Laurent, Charlotte Tilbury

    Základem je důslednost a vědomé volby. Pokud nosíte výraznou rtěnku v konkrétní barvě, nebo třeba pánské sako s výraznou siluetou zdůrazněnou zlatým páskem, časem se z těchto prvků stává vaše rozpoznatelná osobní značka. Přesně ta, která nevyžaduje hlubší popisování, ale existuje sama o sobě. Funguje potom trochu jako vaše vizuální vizitka.

    Nejsnazší je branding spojit s určitou barvou. Když se opakuje na oblečení, doplňcích či ve vašem digitálním obsahu, vytváří jednotný vizuální jazyk. Stejný princip platí také u parfému. Vůně, která se stane vaší druhou kůží, zanechá nezaměnitelný dojem. Funguje to i v offline světě. Postačí jedna reklama a starý známý nebo potenciální pracovní kontakt vás mají okamžitě na mysli.

    Stačí drobnosti. Personal branding začíná u osobní volby

    Zajímavým detailem může být rovněž signature drink. Něco, co se neobjednává na každém rohu a je velká šance, že to dotyčný najde ve vašem kelímku či skleničce. Espresso martini, matcha s kokosovým mlékem nebo konkrétní odrůda červeného vína. V tu chvíli začínáte tvořit vlastní osobní značku i beze slov a složitých marketingových strategií.

    @bella.dane

    Personal branding final boss (me)

    ♬ original sound – Bella Dane

    Trend personal brandingu ale neznamená ztrátu spontánnosti. Jde o přemýšlení, co podle vás samotných stojí za to ukazovat světu. Časem vás možná taková volba dovede i ke zjištění, že vám některé věci nebo šablony už neslouží a netoužíte po tom být s nimi spojováni. Máte možnost zapsat se do vzpomínek ostatních děláním toho, co vás nejvíc naplňuje.

    Zdroje: Instagram, TikTok

    Móda v kostce: Kendall Jenner září pro Prada a Londýn vystaví šatník Alžběty II.

    0
    Kendall Jenner Prada
    Kendall Jenner Prada

    Módní dům Prada vydal kampaň pro letošní podzim, v níž mimo jiné záři i Kendall Jenner. Návrhářka Phoebe Philo odhalila svou čtvrtou kolekci a MM6 Maison Margiela obnovil spolupráci s Dr Martens. Londýn na jaře přivítá výstavu odhalující šatník královny Alžběty II. Značka American Eagle pak za svou ambasadorku jmenovala herečku Sydney Sweeney.

    Londýn odhalí šatník královny Alžběty II. Jednat se má o největší výstavu jejího oblečení

    Příští jaro přivítá v Londýně velkolepou výstavu s názvem Queen Elizabeth II: Her Life in Style. Jednat se má o největší exhibici královnina oblečení v historii. Zahrnovat má na 200 kousků, a to z několika dekád, tedy od dětství až po život v roli britské panovnice. K vidění budou i její svatební a korunovační šaty. Výstavu pohostí Buckinghamský palác, a to pod záštitou Royal Collection Trust.

    Phoebe Philo vydala čtvrtou kolekci. Potvrdila svůj ikonický rukopis

    Další novinkou je již čtvrtá kolekce z dílny návrhářky Phoebe Philo. Talentovaná designérka totiž odstartovala svou stejnojmennou značku teprve na podzim roku 2023. Řada s názvem D potvrdila rukopis, který módní dům postupně buduje. Nabídla minimalistické, čisté, ovšem přesto kreativní kousky v jemných tónech béžové, hnědé, černé a burgundy. Nechyběly ani strukturované kabáty a topy.

    Zdroj: Phoebe Philo

    American Eagle má novou tvář. Značku zastoupí herečka Sydney Sweeney

    Značka proslulá svou džínovinou, American Eagle, má novou ambasadorku. Její kousky bude propagovat herečka Sydney Sweeney. Objevila se proto v nejnovější kampani pro letošní podzim s názvem Sydney Sweeney Has Great Jeans. „Letos na podzim oslavujeme to, co činí naši značku ikonickou, tedy trendy denim, který vždy vede, nenásleduje,“ prohlásili zástupci společnosti.

    Zdroj: American Eagle

    MM6 Maison Margiela a Dr Martens opět spolu. Slavné značky obnovily spolupráci

    Na módní scénu se navrátilo duo proslulých značek. Společnosti MM6 Maison Margiela a Dr Martens uzavřely opět spolupráci. Tentokrát vytvořily kolekci, jež dle nich „znovu objevuje ikonické siluety“. Ta nabízí hybridy několika stylů. První z nich kombinuje 1460 boot a 1461 shoe, a to v zářivě bílé. Druhý pro změnu míchá 1461 shoe a Penton loafer. Jejich cílem je „pokřivení něčeho známého“.

    Zdroj: Phoebe Philo

    Prada v pohybu. Letošní podzimní kampaň patří Kendall Jenner

    Zatímco Kylie Jenner září v nejnovější kampani pro Miu Miu, její sestra naopak dominuje kampani z dílny sesterské značky, tedy Prada. Módní dům tentokrát věnoval reklamu pro svou podzimní kolekci „intenzitě dynamického života, v pohybu“. Modelky a modelové jsou proto na fotografiích viděny „v normálnosti každodenní akce“, zatímco „směřují k neznámé a dosud nespatřené destinaci“.

    @prada Kendall Jenner’s already in – are you ready to join the Prada Fall/Winter 2025 collection in motion? #PradaFW25 #Prada ♬ original sound – Prada

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    Messy girl era is back a čísla jsou na její straně. Béžová a pilates už lidi nudí

    0
    Unsplash messy girl era
    Unsplash messy girl era

    Uhlazené účesy, skleněná pleť a outfity v odstínu ovesného mléka. Tak vypadaly trendy poslední doby, jejichž hlavní ikonou byla influencerka Hailey Bieber a právem tak získala odznáček „it girl“. Clean girl era ale upadá a místo ní nastupuje takzvaná messy girl era. Společnost se v preferencích otáčí a lidé zjišťují, že chtějí život opravdu žít.

    Aktuální kolekce sice míří opačným směrem než statistiky, ale nejspíš tomu tak nebude dlouho. Nedávná data z platforem jako Accio nebo Particl ukázala, že napříč vyhledávači rekordně stoupají pojmy jako tabákové produkty, alkohol nebo tácky na balení cigaret. Na první pohled alarmující zdravotní hrozby ale světu módy a stylu ukazují hlubší vhled do kolektivní mysli společnosti.

    Clean girl trendy nebudou na vrcholu věčně. Lidé vyhledávají značky s osobností

    Clean girl estetika se sociálních sítí drží zuby nehty. Pinterest nástěnky, precizně zeditovaná TikTok videa s motivační hudbou a instagramové fotky projeté béžovým filtrem. Spousta konzumentů toužila po skleněné pleti, no make-up looku a athleisure módě protkané pilates lekcemi. Po letech estetické sterilnosti se ale do popředí dere nálada vonící potem po večírku a hranolkách ve tři ráno.

    Zdroj: Coach, Ganni

    Podle dat monitorujících chování spotřebitelů navíc v poslední době na oblibě získávají značky jako například Coach. Slaví návrat s kabelkami, které nedoplňují zelený detox džus, ale spíš červené podpatky hodící se do tmavého baru. Stejně tak roste obliba značky Ganni, která ráda staví na barvách a spontánnosti. Naopak klesá zájem o minimalistické značky typu The Row.

    Čistota a uhlazenost přestávají být realitou. Lidé jsou unavení z honu po dokonalosti

    Takzvaná messy girl přitom nemusí znamenat nedbalost. Pro spoustu lidí představuje alegorii svobody. Estetika rozpuštěných vlasů, lehce rozmazaných očních linek, pro kouřový efekt, a hlavně života, který se neodehrává na reformer strojích a u baru se smoothie drinky. Možná, že po celém světě začíná lidem docházet, jak moc nereálná a nedosažitelná ona čistá estetika vlastně je.

    Zdroj: Chloé, Dior

    Zdravý životní styl je základ všeho. Dostatek spánku, pohyb i kvalitní strava by měli tvořit pilíře každodenního života. Právě do takto vyvážené rutiny ale spadá také zábava, večírky nebo třeba dezert po večeři. Je to určitá forma sebelásky a self care, vnášející reálné zážitky do světa protkaného každodenními povinnostmi. Z kosmetiky a módy by neměla být další položka na to-do listu.

    Messy girl era je víc než rozcuchané vlasy. Život má být i mimo nalajnovaný kalendář

    Nová vlna je dynamičtější. Brzo přestane být atraktivní mít plnou skříň béžových drahých kousků, ale začne se oceňovat outfit připravený čelit nepředvídatelnému programu. Od návštěvy muzea až po sledování motokár nebo noční piknik na střeše budovy. Dokonalý plán jednoduše neexistuje. Podstata leží v umění udělat nezapomenutelnou vzpomínku i z neuhlazeného políčka v kalendáři.

    @curatingambiance The messy era is back. And by no means do I mean the song. I mean an actual cultural shift: away from beige minimalism, toward character, chaos, and mood. If you’re building a brand or working in marketing, this isn’t just an aesthetic trend – it’s a real consumer shift, backed by data. Platforms like Particl make it traceable ✨ Not just what brands post – but what actually sells. The Messy Comeback is here. Might want to take notes. Annonce #trendforecast #stylesignals #particl #culturalshift ♬ original sound – Anne Valois

    Pokud jste se s clean girl estetikou nikdy nesžili, možná přichází váš čas. Nebojte se nosit červenou rtěnku, na kterou do teď nikdy nebyla dost dobrá příležitost, oblékněte rafinovaný krajkový top a použijte ten kořeněný parfém, kterého doposud „byla škoda“. Ze všeho nejdůležitější je ale samozřejmě balanc, a ten by se nikdy neměl odvíjet od aktuálních tiktokových trendů.

    Zdroje: Particl, Accio, Google Trends, TikTok

    Kylie Jenner poprvé pro Miu Miu. Podzimní kampaň boří genderové stereotypy

    0
    Kylie-Jenner-Miu-Miu-1
    Kylie-Jenner-Miu-Miu-1

    Kde se archetypy potkávají se svěží perspektivou. I tak definuje Miu Miu kampaň pro letošní podzim a zimu názvem Femininities. Řada přepisuje tradiční genderové stereotypy a zažité představy o ženskosti. Kousky spojují jemnost spodního prádla s volnějším oblečením, typickým pro pánskou módu. Značka zapojila do kampaně výrazné osobnosti napříč obory, včetně Kylie Jenner, která s Miu Miu spolupracuje poprvé.

    Italská značka Miu Miu představuje podzimní a zimní kampaň s názvem Femininities. Kolekci založila na individualitě a rozmanité podobě ženskosti, jež překračuje tradičně zakotvené genderové stereotypy a představy o tom, jak se ženy mají oblékat. Kolekce má respektovat nejen jazyk módy, ale i tělo, které ji nosí. Přesně tyto hodnoty zastává i zakladatelka módního domu, Miuccia Prada.

    Značka zapojila do kampaně také rozmanité osobnosti, přičemž nejvýraznější z nich je Kylie Jenner, jež s Miu Miu spolupracuje poprvé v historii. V reklamě se objevuje i herečka a zpěvačka Lou Doillon, modelka Lila Fukušima, hudebnice Towa Bird, herečka Myha’la, výtvarnice Yura Romaniuk a rapperka Cortisa Star.

    Ženskost v mnoha podobách. Miu Miu přepisuje módní archetypy

    Podzimní a zimní kolekce Miu Miu 2025 chce vyvolat nostalgii, ale přitom zachovat současnou eleganci. Známé typy oblečení se vrací, ale v novém podání. Značka si zároveň hraje s kontrasty mezi ženským a mužským oblečením. Snaží se přitom ukázat, že ženskost nevypadá jen jedním způsobem. Kousky, které jsou tradičně spíše ženské jsou inspirované spodním prádlem. Najdeme zde proto saténové šaty, jemné pleteniny, šikmo střižené sukně, ale i plstěnou vlnu.

    Zdroj: Miu Miu

    Kolekce však zároveň představuje kousky inspirované pánskou a sportovní módou, například volnější vlněné kabáty, kalhoty s rovným střihem nebo saka, která tělo spíš skryjí než naopak. Výraznou roli hrají rovněž doplňky. V řadě se objevují klobouky, brože a výrazné šperky. Outfity doplňují lodičky s ostrou špičkou, ale i výrazné kozačky. Nechybí ani ikonické kabelky Aventure.

    @miumiu Miu Miu Fall/Winter 2025 collection presents a wardrobe where archetypes are reiterated with a fresh perspective. Featuring @Cortisa Star Filmed by Tess Petronio Styled by Lotta Volkova #MiuMiu #MiuMiuFW25 ♬ original sound – Miu Miu

    Jednotlivé looky překvapují i použitými materiály a barvami. Klasické vzory, jako jsou například kostky, značka pohltila do odstínů hořčicové, červené, zelené nebo fialové. Kolekce proto ve výsledku působí luxusně sportovně a odráží dnešní podobu ženskosti, tedy značnou sebejistou, různorodou a svobodnou.

    Zdroje: Miu Miu, WWD, Instagram, TikTok

    New York zná svůj kalendář. Rýsuje obrysy fashion weeku pro jaro 2026

    0
    NYFW
    NYFW

    Zástupci Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálního pořadatele Newyorského týdnu módy, zveřejnili předběžný rozvrh očekávané události. Fashion week v polovině září představí kolekce pro jaro 2026. Svůj debut tentokrát odhalí devět návrhářů. Chybět naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne nebo Willy Chavarria.

    I když je léto v plném proudu, módní svět už hledí směrem k září, kdy odstartuje série světových týdnů módy. Oficiální pořadatel Newyorského fashion weeku, Council of Fashion Designers of America (CFDA), tak ve středu zveřejnil předběžný rozvrh plánované akce, která odhalí kolekce pro jaro roku 2026. Konat se má od čtvrtka 11. do pondělí 16. září. Běžně přitom začíná v pátek.

    Tentokrát ho odstartuje kolekce z dílny Michael Kors, kterou návrhář představí v 11 hodin ráno. Prozatím ovšem není jasné, jaká show týden módy ukončí. Za pět dní má však svou tvorbu zveřejnit na více než 60 designérů, a to pomocí přehlídek, prezentací nebo speciálních schůzek. Svůj debut pak představí na devět talentů, jako je Amir Taghi, Maria McManus, Nardos nebo Dwarmis.

    Zdroj: Carolina Herrera

    New York je totiž mezi světovými módními metropolemi známý jako úspěšný inkubátor čerstvých návrhářů. Na rozvrhu ovšem zároveň chybí hned několik známých jmen. Značky jako Marc Jacobs, Tommy Hilfiger a Ralph Lauren totiž nadále následují svůj nový zvyk, a to odhalovat kolekce mimo oficiální kalendáře. Na fashion week nedorazí ani Thom Browne a Willy Chavarria.

    Carolina Herrera zamíří do Madridu. New York bude přesto nabitý až k prasknutí

    Z oficiálního rozpisu chybí rovněž Carolina Herrera, tedy módní dům, který New York téměr neopouští. Letos v září však svou řadu pro jaro 2026 odhalí v Madridu, a to dne 18. září. Americká metropole se přesto může pyšnit programem, nabitým až k prasknutí. Své kolekce odhalí značky jako například Altuzzara, Calvin Klein, LaQuan Smith, Luar, Norma Kamali či Prabal Gurung.

    @nyfw we live for the chaos ❤️‍🔥 #nyfw #newyorkfashionweek #behindthescenes #bts #fashionshow #staud ♬ original sound – Gone

    Chybět ovšem nebude ani Sandy Liang, Todd Snyder, Tory Burch, Bevza, Collina Strada nebo Christian Siriano. Mezi mezinárodní společnosti, jež do New Yorku tentokrát dorazí, pak patří především COS, Off-White a Toteme. „Kolekce letošního září reprezentují odolnost a dynamiku New Yorku,“ okomentoval dle serveru WWD událost ředitel iniciativ fashion weeku z CFDA Joseph Maglieri.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, CFDA, Instagram, TikTok

    Nebaví vás Paříž, ani Miláno? Stockholm jako módní mekka severu

    0
    Totême
    Totême

    Když se řekne hlavní město módy, většina z nás si automaticky vybaví lesk pařížských butiků na Rue Saint-Honoré, pompézní Galleria Vittorio Emanuele v Miláně nebo ikonické módní centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale co když vám řekneme, že skutečný klenot současné módy se skrývá o něco více na sever. A to mezi švédskými ostrovy, pod blankytným nebem Stockholmu?

    Stockholm už dávno není pouze domovem minimalistického interiérového designu nebo suchých kampaní lokálních designérů. V tichosti, jak je u skandinávců zvykem, se švédská metropole vyprofilovala jako sofistikované módní epicentrum. Není to jen díky estetičnosti, čistotě a skandinávskému smyslu pro funkčnost, ale hlavně značkám, které nezapomněly na své kořeny.

    Stockholm bez Acne Studios není Stockholm. Módní dům, který změnil klima severu

    V roce 1996 poslal kreativní kolektiv zvaný Ambition to Create Novel Expressions (tedy ACNE) stovce známých osobností kalhoty. Ne katalog, ne pitch. Jen džíny. Úplně obyčejné, až na jeden detail, červené prošití. Byl to jakýsi kreativní test, ne finální produkt. Přesto na tomhle jediném gestu začal vznikat jeden z nejvlivnějších módních domů současnosti.

    Acne Studios, jak známe luxusní butik dnes, je možná globální značka, ale jeho srdce zůstává ve Stockholmu. Co to znamená? Není to styl pro každého, je to móda s odstupem. Tedy taková, která působí jako někdo, kdo na večírku nemluví, ale venku na cigaretě se kolem něj postupně seskupí celá skupina.

    Zdroj: Acne Studios

    Butik na náměstí Norrmalmstorg je jako prostorová esej Acne estetiky. Brutalistický interiér působí, jako by měl klienta nejdřív trošku vyděsit a teprve pak okouzlit. Pracuje se světlem, materiálem a často i prázdnem, stejně jako samotné kolekce. 

    Poznejte sídlo minimalismu. Ne toho nudného, ale plného charakteru

    Když Elin Kling, jedna z prvních evropských fashion blogerek, která prorazila v New Yorku, založila Totême, nebyl to krok směrem k rychlé značce s její tváří. Byl to spíš tichý úkrok stranou. Spolu se svým manželem Karlem Lindman začala budovat label, který měl být zcela oproštěný od módního šumu. Ne reakce na trendy, ale jejich opak. Systém, ve kterém si můžete vystavět celý šatník z několika kusů, které fungují vždy.

    Zdroj: Totême

    Totême není značka, která by vás uhranula na první pohled. Ale jakmile se podíváte na jednotlivé střihy, zjistíte, že kabát padne přesně tam, kde má. Košile drží tvar i po 12 hodinách a kožené baleríny vytváří pevný základ každodenních outfitů.

    Zdroj: Totême

    Flagship showroom Totême je opět architektonicky čistý prostor, kde se luxus nedemonstruje, jen se v něm zkrátka děje. Interiér navrhlo renomované švédské studio Halleroed. Vše je v něm v přesně té míře elegance, kterou Totême reprezentuje. Pevný klid, ladnost bez pozlátka. Cítíte, že každý detail má své místo. Studio Halleroed se postaralo například i o obchody Alaïa, z obyčejné návštěvy butiku se tak stává kulturní moment.

    Streetstyle jako žádný jiný. Stockholm nabízí inspiraci i na ulici

    Stockholm je vstupní brána do širšího skandinávského světa módy. Dánská aristokratická elegance značky Cecilie Bahnsen, norská hravost od Holzweiler nebo finská poetika Marimekko, všechny tyto vlivy se ve městě koncentrují jako v kaleidoskopu. Přestože mají různé příběhy, spojuje je jedno. Schopnost dělat módu, která má duši. Navíc ani nemusíte navštěvovat jen butiky, jako skvělá inspirace poslouží i ulice, kde streetstyle obyvatelů nabírá neskutečné obrátky.

    Pokud tedy patříte k těm, kdo pravidelně míří do Paříže nebo Milána hledat inspiraci, nechte si příště místo v itineráři také pro Stockholm. Ne proto, že by ve městě móda křičela, právě naopak. Ten, kdo umí naslouchat tichu, najde ve Stockholmu něco mnohem zajímavějšího než další přehlídku slavných log. Styl, který je kultivovaný, seversky čistý, ovšem přesto plný emocí. Mimochodem, podobný pocit můžete zažít také v Japonsku, ale to už je jiný příběh.

    Zdroje: Instagram, YouTube, WWD, Grazia

    Brad Pitt se chce bavit. Herec překvapil hravou změnou stylu

    0
    Brad Pitt
    Brad Pitt

    Zdá se, že na pánské módní scéně opět zazářila zhaslá hvězda. Jednašedesátiletý herec Brad Pitt v několika nedávných outfitech odhalil překvapivou změnu stylu. Klasické černé obleky a kousky ve stylu tichého luxusu vyměnil za různorodé textury, výrazné barvy a hravé kombinace. Proměnu má na svědomí mimo jiné i stylista Taylor McNeill.

    Ikonický herec Brad Pitt zanechal na pánské módě nejednu stopu. V podstatě od chvíle, kdy se z něj na počátku jeho kariéry v 90. letech stal světový sex symbol, inspiroval svými filmovými, ale i off-duty outfity. Zdá se ovšem, že jednašedesátiletá hvězda vstoupila do nové éry. Pitt totiž v posledních týdnech vynesl hravé a kontrastní looky, které překvapily nejednoho módního nadšence.

    Jeho styl naplnily různorodé textury, jako je hedvábí, samet či džínovina, ale také výrazné barvy a nečekané kombinace. Proměnu má alespoň částečně na svědomí stylista Taylor McNeill. Ten není veřejnosti neznámý, outfity totiž vymýšlel i herci Timothéemu Chalamet nebo rapperovi Kendricku Lamar. Nedávno ale oblékl také zpěvačku Lorde. Jeho kreativita pak rozhodně zaujala.

    Zdroj: Profimedia

    Brad Pitt překvapil zejména outfitem, který vynesl na večeři s partnerkou Ines de Ramon. Výrazný sametový oblek totiž doplnil o extra volné džíny a pruhovanou košili. Jindy zase obléknul lehkou hedvábnou košili v levandulovém odstínu, zapnutou jen na několik knoflíčků. Upoutala rovněž kombinace svítivě oranžových kalhot s červeným polo tričkem a ladící duffel taškou z dílny Gucci.

    Brad Pitt opět experimentuje. Hledá zábavu, nebo relevanci?

    Co ovšem všechny zmíněné módní volby spojuje? Brad Pitt má jasný cíl, chce se bavit. Alespoň to prohlásil v odpovědi na otázku, proč vynesl hravé outfity zrovna nyní. Jednat se ovšem může i o snahu zůstat relevantní v kontextu mladších generací nebo touhu přitáhnout na sebe pozornost ve chvíli, kdy propaguje svůj nejnovější snímek F1. V každém případě módní svět zaujal.

    @gq #BradPitt’s just trying to have fun with his style. We caught up tonight at the #f1movie ♬ original sound – GQ

    I když se názory na jeho kreace různí, jedno je jasné. Dokonce i Brad Pitt potvrzuje, že tichý luxus střídá maximalismus a s ním spojená personalizace, upřednostňující individuální styl nad snadno kopírovatelnými outfity. Ať už se vám nejnovější styl herce líbí, či nikoli, nelze popřít, jak osvěžující je, vidět i někoho tak etablovaného, jako je on, experimentovat a nebát se módních výzev.

    Zdroje: Esquire, GQ, Collater, Instagram, TikTok

    TikTok jako chytrá reklama. Beauty značkám přináší organický růst

    0
    beauty trendy
    beauty trendy

    Platforma Spate vysledovala 10 nejpopulárnějších beauty značek, které za uplynulý rok na sociální síti TikTok zaznamenaly organický růst. Jedná se o pozornost, kterou společnosti nezískávají skrze domluvené spolupráce či placené reklamy. Uživatelé o nich jen často mluví nebo je doporučují svým sledujícím, čímž kolem nich vytvářejí potřebný „hype“.

    Sociální síť TikTok není jen populární stránka plná pomíjivých trendů a často nesmyslných tipů. Značkám může snadno sloužit jako chytrá reklama. Nejen, že jim dovoluje s oblíbenými influencery uzavírat placené spolupráce, nabízí jim také organický růst. Tedy takový, který nevychází z předem domluveného partnerství nebo reklamy, ale čistého zájmu nebo doporučení tvůrců videí.

    Zdroj: Frilliance

    Společnost Spate se proto rozhodla shromáždit data o nejpopulárnějších beauty brandech, které za uplynulý rok zaznamenaly největší organický růst. „Značky slaví úspěch díky tomu, že využívají autenticitu, uspokojení smyslů a kulturní relevanci či tu, spojenou s celebritami,“ prohlásila dle serveru WWD analytička ze Spate Mathilde Riba. Na prvním místě se pak umístila značka Frilliance.

    Jedná se o společnost, jež založila teenagerská influencerka Fiona Frills. Uživatele TikToku láká především na své krémové tvářenky a lesky na rty. Hned za ní slaví organický růst značka EcoLchi Pro, kterou zpopularizovala „before and after“ videa propagující její masku na vlasy. Na třetím místě se umístila řada La Beauté Louis Vuitton, tedy make-up kolekce, která ještě nespatřila světlo světa.

    Zdroj: d’Annam

    Mezi další úspěšné společnosti patří například značka laků na nehty Manucurist, výrobce paruk a příčesků Hair so Fab nebo společnost Purely Radiant Beauty. Své místo na seznamu Spate si ukořistil také výrobce parfémů d’Annam, který nabízí vůně inspirované japonskou a vietnamskou kulturou. Na desátém místě se pak umístila značka Purnell, jež pro změnu vyhrává na poli trendy K-Beauty.

    Na TikToku září i Pamela Anderson. Její značka Sonsie slaví úspěch

    Zajímavým členem seznamu Spate je rovněž značka Sonsie, kterou založila herečka a modelka Pamela Anderson. Právě ona je zářným příkladem úspěšnosti zmíněné autenticity. Herečka je totiž známá tím, že ve věku 58 let nepoužívá silný make-up a bojuje za přirozenější vzhled nejen na červeném koberci. Právě proto si získala také srdce mnohých uživatelů populární sociální sítě TikTok.

    @sonsieskin Celebrating, @Pamela Anderson. The heart of Sonsie. Happy Birthday, from your Sonsie family! 🎂🤍 Thank you for reminding us that beauty’s all about being you. #pamelaanderson #cleanbeauty #happybirthday #Sustainability #sonsieskin ♬ original sound – sonsie

    Zdroje: WWD, Instagram, TikTok

    Tajné chodby, dva miliony jahod a fresh móda. Wimbledon už dávno není jen o sportu

    0
    PA via Reuters The Princess of Wales presents the Venus Rosewater Dish to Iga Swiatek, following her victory over Amanda Anisimova in the Ladies' Singles Final on day thirteen of the 2025 Wimbledon Championships at the All England Lawn Tennis and Croquet Club, London. Picture date: Saturday July 12, 2025.No Use UK. No Use Ireland. No Use Belgium. No Use France. No Use Germany. No Use Japan. No Use China. No Use Norway. No Use Sweden. No Use Denmark. No Use Holland. No Use Australia.
    PA via Reuters The Princess of Wales presents the Venus Rosewater Dish to Iga Swiatek, following her victory over Amanda Anisimova in the Ladies' Singles Final on day thirteen of the 2025 Wimbledon Championships at the All England Lawn Tennis and Croquet Club, London. Picture date: Saturday July 12, 2025.No Use UK. No Use Ireland. No Use Belgium. No Use France. No Use Germany. No Use Japan. No Use China. No Use Norway. No Use Sweden. No Use Denmark. No Use Holland. No Use Australia.

    Wimbledon nikdy nebyl jen o pouhém tenisu. Každý rok se travnaté kurty v londýnském All England Clubu promění v dokonalý mikrosvět s vlastními pravidly. Kromě sportovního utkání, které se řadí mezi nejdůležitější v celém roce, se jedná také o důležitou módní přehlídku a průvod mnohých tradic. Dokonce i svačina je tu ikonickým zážitkem.

    Ačkoliv je Wimbledon plný řádu a nařízení, sportovcům a návštěvníkům se většinou daří pravidla dodržovat bez výjimek. Považují to navíc za čest, nikoliv za zkostnatělou nudu. Mohlo by se zdát, že britské konzervativní zvyklosti jsou úzkoprsé, slavný tenisový turnaj ale dokazuje, že i dnešní svět má stále místo pro dlouholeté tradice.

    All white or nothing. Sportovci mají přísnější dresscode než Met Gala

    Wimbledon je proslulý mnoha různými zvyky. Jedním z nich je populární svačinka, jednoduchá krabička naplněná jahodami se smetanou. Každoročně se prodá na 200 tisíc porcí. Ale není to jen tak. Jahody se sbírají ve čtyři ráno na farmě v Kentu, projdou inspekcí a o pár hodin později dorazí čerstvé do All England Clubu, kde si je diváci kupují ve velkém. Během jednoho turnaje se jich sní přibližně dva a půl milionu.

    Jahodová tradice vznikla už v 16. století během vlády krále Jiřího VIII. A nejedná se o jedinou dlouholetou zvyklost. Přísný dresscode neplatí jen pro hosty, ale i pro sportovce. Jejich all white outfity jsou legendární. Bílé musí být všechno. Trička, kraťasy ale i čelenky nebo ponožky. Nesmí ale jít o krémovou, ani off-white, stejně tak jsou loga povolena jen do velikosti jednoho centimetru.

    Pravidlo mělo původně estetický důvod, a to zamezit viditelnosti skvrn od potu. Dnes už jde spíš o elegantní symbol čistoty než cokoliv jiného. Jediná změna je poměrně nově povolené tmavé spodní prádlo pro dámské hráčky, pokud jim to zajistí větší jistotu a komfort. Pokud by některý z hráčů bílý outfit nedodržel, může být klidně v průběhu zápasu vyzván k převléknutí.

    Preppy uniforma i hedvábné obleky. Letošní Wimbledon byl pastva pro oči

    Média každý rok netrpělivě očekávají, jaký look která celebrita vynese. Klenotem Wimbledonu je královská rodina, nejčastěji ale princezna z Walesu, Kate. Také další přední slavné osobnosti na sebe poutají pozornost svými outfity. Letos velmi pozitivně hodnotíme Ramiho Malek v béžovém obleku Saint Laurent z kolekce letošního jara, díky kterému zapadl do celkové nálady turnaje.

    Zdroj: Reuters

    V podobném duchu se nesl i oblek herce Andrew Scotta. Barva i materiál byly úměrné letnímu počasí a plně respektovaly prestiž celé akce. Po boku mu seděla Keira Knightley, ambasadorka značky Chanel, jejíž bílý set pocházel z poslední kolekce slavného módního domu. Halenka s námořnickým límečkem, široké kalhoty a trendy sluneční brýle dohromady vytvořily silný nádech luxusu.

    Hedvábného obleku se letos držela rovněž Cate Blanchett. Ten její, nebesky modrý, pocházel z dílny Giorgio Armani a herečka jej doplnila kabelkou od značky Louis Vuitton. Elegantní a přitom stylová volba. Barevné spektrum rozbila Olivia Rodrigo se svými červenými gingham šaty z vintage kolekce Ralph Lauren 2000. Palec nahoru pro tuhle preppy uniformu letošního léta.

    Zdroj: Reuters

    Tajné chodby jako z filmu. I pro míčky zde platí přísná pravidla

    Slavný tenisový turnaj pochopitelně není jen přehlídkou módních kombinací, ačkoliv se této nálepce už nejspíš nikdy neubrání. Stejně zajímavé jsou ovšem i jednotlivé kousky skládačky, které tvoří onen zajímavý celek. Málokdo například ví, že pod klubem vedou tajné podzemní chodby. Slouží hlavně pro hráče a zaměstnance, aby se mohli rychle a pohodlně pohybovat po celém prostoru.

    Chodby vedou do nejrůznějších místností, například šaten, ale rovněž relaxačních pokojů nebo skladu, kde trpělivě čekají tenisové míčky značky Slazenger. Jsou v něm ukládány při teplotě přesně 20 stupňů Celsia, aby se jim zajistily stejné podmínky v jejich „skákavosti“. Za jeden turnaj se jich spotřebuje zhruba 53 tisíc.

    Zdroje: Instagram, Red Carpet Fashion Awards, The Sun, In Style, Reuters, Talk Sport, Town & Country