Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 34

    Millie Bobby Brown čelí kritice. Média nepochopila, že už není dítě

    0
    Millie Bobby Brown
    Millie Bobby Brown

    Herečku Millie Bobby Brown zná většina internetu jako roztomilou postavu Eleven ze seriálu Stranger Things. Jednadvacetiletá hvězda proto nedávno schytala kritiku ze strany tisku. Novináři ji totiž označili za příliš starou na svůj věk. Zdá se, že ještě nepochopili, že i slavné ženy mají právo na to vyrůst a co víc, učinit tak dle vlastních pravidel.

    Od počátku třpytivého světa Hollywoodu se již mnohé změnilo. Herečky mají více práv, dostávají různorodé role a disponují silnějším hlasem. Přesto se zdá, že v jistých aspektech zůstal vysněný filmový svět pozadu. Ženy musí nadále čelit nepřiměřené kritice týkající se jejich vzhledu a stylu. Komentáře nejčastěji přicházejí ze strany novinářů, rychlostí blesku se ale šíří i na sociálních sítích.

    Příkladem absence pokroku je vlna kritiky vůči jednadvacetileté hvězdě Millie Bobby Brown. Mladá herečka v poslední době čelí poznámkám ohledně svého vzhledu. Bulvární tisk prohlásil, že vypadá na 40 let a kladl si otázku, zda všichni zástupci generace Z „stárnou tak hrozně“. Děsivé je na tomto případu nejen to, že podobné články v současnosti stále existují, ale že je často píšou i ženy.

    Zdroj: Reuters

    Nepřiměřenou kritiku schytala Brown po premiéře svého nejnovějšího filmu The Electric State, ve kterém září po boku Chrise Pratt. Před objektivy foťáku totiž dorazila v silnějším make-upu, výrazných šatech a s blond vlasy. Herečka se ovšem rozhodla nenechat tvrdé komentáře bez povšimnutí. „Potkali jste mě, když mi bylo 10, chápu. Ale teď je mi 21 let, uplynulo 10 let,“ prohlásila.

    Nejde jen o vyjádření názoru. Millie Bobby Brown čelí misogynii

    Proč nedokáží média, ale i fanoušci slavného seriálu Stranger Things přijmout, že Millie Bobby Brown už dávno není roztomilou dívkou na obrazovkách? Stojí za tím nostalgie, nebo touha ovládat život žen, jež se nám zdají tak blízké? Ano, talentovaná herečka se obléká dospěleji než většina žen jejího věku. Nosí více make-upu a mění barvu vlasů. No a co? Nemá snad dovoleno experimentovat?

    Millie Bobby Brown je navíc vdaná, nedává tedy smysl, že už nechce vypadat jako neposedná teenagerka? Možná za pár let změní styl opět od základů, možná už jí navždy zůstane. Ano, Brown je veřejná osobnost, jistým komentářům ze strany novinářů a fanoušků se proto nejspíše nevyhne. Žádná žena, slavná, či nikoli, si však nezaslouží za své osobní volby ponižovat.

    Zesměšňující články a komentáře navíc nepramení z názorů, ale hluboce zakořeněné misogynie. Nikdo z řad mužů zářících v seriálu Stranger Things s podobnými poznámkami bojovat nemusí. Rovněž je jsme přitom viděli dospět před očima. „Vyrostla jsem. Můj obličej se změnil. Co chcete, abych s tím udělala? Vyrostla jsem před světem a zdá se, že on nemůže vyrůst se mnou,“ prohlásila Brown, která se rozhodla zaostalým komentářům postavit čelem.

    Zdroje: Variety, Mega Asia, Buzzfeed, Instagram, YouTube

    Burberry slaví známky obnovy. Značka zaznamenala zlepšující se prodeje

    0
    Burberry
    Burberry

    Módní dům Burberry už několik sezón bojuje s nízkými prodeji a klesající poptávkou. Před rokem proto do pozice ředitele dosadil Joshe Shulman, jenž pro značku vypracoval plán na obnovu. Zdá se, že jeho snaha vrátit se zpět k britským kořenům a ikonickým produktům se vyplácí. Burberry zaznamenal ve druhém čtvrtletí zlepšující se prodeje.

    Jednu z nejvíce ikonických britských značek již několik sezón trápí zpomalující se prodeje a nízká poptávka. Módní dům Burberry zaostával za konkurencí navzdory tomu, že většina luxusních módních značek dlouhodobě bojuje s klesající poptávkou ze strany čínských zákazníků či trvající globální inflací. Zdá se ovšem, že výsledky z druhého čtvrtletí přinesly společnosti značnou úlevu.

    Značka totiž zaznamenala světové zlepšení prodejů. Srovnatelné tržby mezi dubnem a červnem spadly o pouhé procento, i když analytici očekávali propad o tři procenta. Loni ve stejném období přitom poklesly až o 21 procent. Důvodem je především změna strategie, kterou přinesl nový ředitel Josh Schulman. Britská značka ho do rozhodující vedoucí pozice dosadila teprve loni v létě.

    Zdroj: Burberry

    „Bereme to krok za krokem, ale jsme optimističtí ohledně nadcházejících čtvrtletích i našeho byznysu,“ okomentoval Schulman nečekaně pozitivní výsledky. „Ještě před rokem jsem si nedokázal představit množství pokroku, který náš výjimečný tým vytvořil,“ dodal. V jádru jeho strategie pak leží návrat k nadčasovému britskému luxusu a tedy samotným kořenům ikonické značky.

    Burberry pomohlo zjednodušení nabídky. Značka však plánuje i propouštět

    Společnost Burberry proto v uplynulých měsících vydala několik kampaní vyzdvihujících typickou „britskost“. Ať už se jedná o lásku k čaji, nebo slavnému hudebnímu festivalu Glastonbury. Kromě toho se zaměřila na nabídku kabátů, bund a pláštěnek, která ji kdysi poprvé proslavila. Jisté zjednodušení tak pomohlo zákazníkům opět vidět, co na slavné britské značce kdysi tak milovali.

    Módní společnost pak zaznamenala zlepšení prodejů ve všech regionech, nejvíce se jí ovšem dařilo v Americe, Evropě, Indii, Africe a na Středním východě. Luxusní značka kromě obnovené nabídky odhalila letos v květnu rovněž plán na úsporu nákladů. Jeho součástí je zmenšení pracovní síly o 20 procent, a to do roku 2027. Případné změny by se měly dotknout na 25 procent zaměstnanců.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Digitální detox je nový luxus. Offline zóna může vyrůst i uvnitř bytu

    0
    Pexels offline zóna digitální detox
    Pexels offline zóna digitální detox

    Ačkoliv jsou technologie nedílnou součástí každodenního života i práce, občas je zvuk notifikací hlasitější než vlastní myšlenky. Offline zóna ve chvíli přehlcení přichází jako symbol luxusu. Režim nerušit už není jen o vypnutí telefonu. Ideálně by měl být váš zasloužený oddych spojený s místem, kde se digitální svět na chvíli úplně zastaví.

    Dovolené s cílem digitálního detoxu nabírají na oblibě. Ne každý si ale může odjet do exotických destinací častěji než párkrát do roka. Funkčním a stylovým řešením je vytvořit si doma svůj vlastní koutek klidu. Offline zóna pomůže s produktivitou, koncentrací i v boji proti prokrastinaci. Stačí k tomu jen pár metrů čtverečních a promyšlené doplňky.

    Za odměnu a nikoliv za trest. Offline zóna je terapeut pro váš mozek

    Koutek, do kterého nedosáhne připojení technologie, by měl sloužit ke všemu, co v dosahu notifikací nejde tak dobře. Může jít o meditaci, čtení knih či odpočinek, ale také kreativní práci, během které potřebujete pohnout se zapeklitým problémem, na který jindy nezbývá čas. Mysl se uvolní, soustředí a právě v té chvíli přichází ty nejautentičtější nápady.

    Nejdůležitější je pochopitelně vyřešit, kde se vaše offline zóna bude nacházet. Nezastaví vás ani menší rozloha bytu. Nemusí se zdaleka jednat o celou místnost, bohatě stačí koutek, výklenek, nebo třeba balkon. Měl by to být prostor, který pomyslně odděluje dosah signálu a notifikací. Zvažte do detox zóny pořízení stylového boxu či zásuvky, kam před vstupem odložíte telefon.

    Zdroj: Ferm Living, Nordic Knots

    V seznamu priorit bude následovat potřeba vytvoření ticha. Skvěle poslouží koberec s tlustým vlasem. Utlumí kroky a vás nechá plout na obláčku klidu. Stejně tak pevné závěsy odhluční zvuky z ulice. Pokud přece jen k práci potřebujete podkres, volte gramofon nebo vintage rádio s jazzovou hudbou. Výbornou variantou jsou i ambientní playlisty, které si můžete stáhnout.

    Hmat je důležitý smysl. Dotykový displej nahraďte příjemnými texturami

    Offline zóna přímo volá po kompenzaci dotyku. Nutnost neustále sahat na povrchy vyvolávající dopamin ukojíte měkkou dekou z kašmíru, keramickým hrnkem od lokálního designéra či polštářkem s pohankovými slupkami. Soustřeďte se na maximální pohodlí a absenci rušivých elementů. Zápisník v elegantní kůži poslouží kromě dekorace i jako nástroj k zaznamenání myšlenek.

    Koutek sloužící k digitálnímu detoxu by měl být hlavně výzvou. Dodržovat nastavená pravidla ale nebude otravnou povinností, nýbrž zaslouženým rituálem. Dopřejte si do své oázy klidu produkty, které vás nalákají svou exkluzivitou a luxusem. Kvalitní čajová souprava, sklenky na víno i výběrová káva vám pomohou těšit se do vašeho osobního prostoru ještě o něco víc.

    Zdroj: Johnstons of Elgin, Hermès

    Nezapomeňte ani na naučené úkony spojené právě s vaším jedinečným místem. Při příchodu odložte telefon i chytré hodinky, zapalte svíčku a nachystejte si pero či nalijte sklenku vody. Dostatek světla a čerstvého vzduchu vám celý zážitek jen umocní a váš mozek si konečně odpočine od neustále přítomných technologií. Velmi brzy pak pocítíte pozitivní vliv na pracovní produktivitu.

    Zdroje: Instagram

    Jižní Korea má nový ekonomický pilíř. Beauty turismus míří do extrémních výšin

    0
    skincare
    skincare

    Zapomeňte na časy, kdy turismus v Jižní Koreji znamenal výlet po stopách K-popu či tradičního hanboku. Dnes sem míří davy z celého světa kvůli něčemu úplně jinému. Beauty turismus představuje novu ekonomickou vizi budoucna. V čem je ale Korea lepší než jiné vyspělé státy? Jako jediná země masivně studuje estetickou přesnost, high-tech omlazení i neinvazivní chirurgii, která dokáže vypadat jako jemný filtr.

    Beauty turismus se v Jižní Koreji mění v ekonomické zlato. Podle odhadů tamní vlády by mohl být do několika let jedním z hlavních tahounů státního HDP. Už nyní se čísla pohybují ve statisících. Tolik lidí ročně přiletí do země ne za zážitky, ale za botoxem, liftingem, chemickým peelingem nebo laserem. A při cestě zpět domů si do kufru přibalí minimálně dvacetikilové zásoby korejské kosmetiky.

    Soul jako mekka krásy. Beauty turismus mění podstatu cestování do Koreje

    Jihokorejské kliniky nejsou jen o krok napřed. Definují novou estetickou medicínu. A dokázaly to podobně, jako kdysi předefinovaly kosmetický trh. Jinými slovy, v Koreji se nyní neprodává jiný tvar nosu, ale komplexní kultura péče, důvěra v preciznost, a především viditelný výsledek bez rekonvalescence.

    Zdroj: Pexels

    V zemi s nejvyšším počtem plastických operací na počet obyvatel se z beauty turismu stal velmi sebevědomý produkt. Investuje se do špičkových klinik, tlumočnických služeb, balíčků all-inclusive i digitálních kampaní. I proto se v současnosti mluví o tom, že Soul bude do roku 2030 nejen metropolí krásy, ale také jedním z nejvýdělečnějších měst na světě.

    Zdroj: Pexels

    Kdo do Koreje míří? Klientela z Japonska, Vietnamu, ale čím dál častěji i z Evropy a USA. Mnozí přijedou na zákrok, jiní jen na nákup. Ale utrácí se v obou případech. Nejde už jen o klasické značky K-beauty. Zatímco my ještě testujeme séra z virálních e-shopů, zahraniční beauty fanoušci nakupují profesionální skin care, jež se u nás ani neprodává, a to v lékárnách či specializovaných studiích.

    Jak beauty turismus vypadá v číslech? Korea chce 700 tisíc pacientů ročně

    A jak velký beauty byznys je? Už jen výdaje zahraničních klientů letos v dubnu dosáhly rekordních 187,7 miliardy wonů (134 milionů dolarů), což je o 83 procent více než loni. Průměrně cizinec utrácí 1,25 milionu wonů za dermatologii a 2,14 milionu za plastickou chirurgii. Čísla uvádí web Open Korea.

    Výsledky přirozeně přitahují pozornost. Korejská vláda dlouhodobě podporuje rozvoj medicínského turismu. Zmírnila vízová omezení, zavedla daňové výhody pro zahraniční klienty a podporuje agentury a kliniky vybavené vícejazyčným servisem. V roce 2023 navštívilo Jižní Koreu rekordních 606 tisíc cizinců kvůli estetickým procedurám, přičemž 17 procent z nich podstoupilo plastickou operaci. A cíl státu? Do roku 2027 dosáhnout 700 tisíc pacientů ročně.

    Zdroje: Business Insider, Open Korea, Research Gate, Medical Departures, YouTube


    Kina promítají Fénické spiknutí od Wese Andersona. Kritici se dělí na dva tábory

    0
    The Phoenician Scheme Wes Anderson
    The Phoenician Scheme Wes Anderson

    „Já osobně se cítím velmi v bezpečí,“ prohlašuje Zsa-zsa Korda v letadle poté, co přežije svou už šestou leteckou havárii. Absurdní klid i nonšalantní humor protínají Fénické spiknutí, nejnovější film Wese Anderson, který je nyní k vidění v kinech. Zatímco někteří považují snímek za Andersonův nejlepší film posledních let, jiní ho kritizují.

    Fénické spiknutí se žánrově pohybuje na pomezí černé komedie, satirického thrilleru a špionážní parodie. Režisér Wes Anderson ve filmu svěžím způsobem propojuje témata kapitalismu, rodiny a náboženství. Film je i navzdory příležitostnému násilí poměrně oddychový a nenechá vás po závěrečných titulcích napospas dlouhému přemýšlení o existenciálních otázkách.

    Hlavního hrdinu Zsa-zsa Kordu ztvárnil herec Benicio Del Toro. Korda je bohatý průmyslník s pochybným byznysem, na kterého jsou neustále páchány atentáty. Na začátku filmu se mu povede zaživa vyváznout ze své už šesté letecké nehody, což ho konečně donutí zamyslet se nad svou budoucností.

    Korda se rozhodne celé jmění odkázat své jediné dceři Liesl, kterou si ve filmu zahrála Mia Threapleton. Liesl je narozdíl od otce silně věřící a chce se stát jeptiškou, z čehož ve filmu pramení spousta zábavně absurdních situací. O otcův majetek ani o jeho osobu nemá Liesl zprvu zájem, ale i tak se s ním vydává na divokou cestu, při níž se snaží zachránit jeho byznys.

    Ve filmu si dále zahráli herci jako například Michael Cera, Scarlett Johansson, Benedict Cumberbatch, Tom Hanks nebo Willem Dafoe.

    Typický Anderson. Fénické spiknutí propojuje vtipnou absurditu a povedený vizuální styl

    Ve Fénickém spiknutí můžeme vidět Andersonův typický vizuální styl ve formě symetrických kompozic, pastelových barev a dynamického pohybu kamery. Podobnost s jeho ostatními filmy najdeme i v ironickém humoru.

    Zdroj: Focus Features

    Dalším výrazným znakem Fénického spiknutí je absurdní klid v objektivně stresujících situacích a stejně tak absurdní a úsměvná nonšalantnost hlavních hrdinů. Zsa-zsa Korda navzdory množství atentátů, které jsou na něj pořádány, ostatní členy posádky uklidňuje slovy: „Myself I feel very safe“, neboli „Já osobně se cítím velmi v bezpečí“.

    Kritici se shodnou na jednom. Nejvíce září herecké výkony

    Podle některých recenzí estetika převažuje nad emocionální hloubkou a film je oproti jiným Andersonovým snímkům slabší. Jiné recenze zase film označují za Andersonovo nejlepší dílo za poslední roky, přičemž chválí především herecký výkon Benicia del Tora.

    Mia Threapleton za svůj výkon také dostává velmi pozitivní recenze. Podle The Times je „úsporná, ale charismatická“. Její postava jeptišky Liesl, vyznačující se bystrým rozumem a vnitřní silou, tvoří emoční základ celého příběhu. Pozornost kritiků si vysloužil i Michael Cera. Jeho lehce potrhlá postava odborníka na hmyz Bjørna dokonale zapadá do Andersonova filmového stylu.

    Za naši redakci zhlédnuto v pražském boutique kině Přítomnost, které spadá pod síť Aerokina. Filmu dáváme čtyři hvězdičky z pěti.

    @viewsfromtheloge #filmtok #filmedit #wesanderson #thephoenicianscheme #cinematic ♬ Obituary – Alexandre Desplat

    Zdroje: Letterboxd, ČSFD, Totalfilm, Instagram, TikTok

    Na scéně je další TikTok „zázrak“. Mořský mech slibuje čistou pleť

    0
    clear skin
    clear skin

    Sociální síť TikTok v pravidelných intervalech produkuje čerstvé beauty trendy. Její uživatelé vždy s nadšením vyzdvihují jistý produkt, ingredienci nebo rituál a těší se z jejich rádoby zázračných účinků. Tentokrát se zamilovali do mořského mechu, který si díky jeho bohatým efektům vychvalují i celebrity jako Bella Hadid nebo Hailey Bieber.

    Současné beauty a wellness trendy ovládla obsese mořským mechem. Uživatelé sociálních sítí, jako je Instagram a TikTok, ho s radostí ve formě tekutého gelu přidávají do smoothies, polívek nebo stews. Někteří ho navzdory nepříliš vábné chuti polykají i po lžičkách. Přinášet má dle nich hned několik slibných účinků. Do svých jídelníčků ho zařadily také hvězdy jako Hailey Bieber a Bella Hadid.

    Mořský mech je typ červené řasy, která přirozeně roste podél skalnatých břehů Atlantského oceánu, především pak v Irsku a Karibiku. Poté, co se namočí a rozmixuje, promění se v hladký gel. Za trendy superfood je považovaný především díky svému obsahu minerálů, jako je například jód, hořčík, draslík a vápník. Kromě toho se pyšní rovněž antioxidanty a určitým množstvím proteinu.

    Zdroj: The Sea Moss Jungle, Organic Secret

    Fanoušci mořského mechu si proto chválí jeho účinky, jako je přísun energie, vyčištění pleti a zklidnění žaludku. Některé kultury ho dokonce používají pro zlepšení libida a zvýšení plodnosti. Jak už to ovšem u pomíjivých wellness a beauty TikTok trendů bývá, efekty mořského mechu nejsou zcela jasné. Vědecké výzkumy popisující jeho skutečné dopady jsou totiž dosud poměrně omezené.

    Mořský mech ukrývá i jistá rizika. Bez trendy suplementu se obejdete

    Ano, mořský mech obsahuje zmíněné minerály, ze kterých může čerpat vaše pokožka, vlasy nebo nehty. Nejedná se ovšem o žádnou zázračnou ingredienci. Pouze pojídání tekutého gelu vám pleť bez nemenší chybičky nezajistí. Může se jednat o vhodný suplement již vyváženého jídelníčku, ani on však není bez rizik. Právě kvůli tomu, že obsahuje vysoké množství jódu, může vašemu tělu i ublížit.

    @danicolexx Anything for health 😭 #seamoss #seamossgel #health #naturalremedy #skincare ♬ original sound – Dani

    Jód totiž podporuje zdraví štítné žlázy, jeho přílišné množství ji ovšem může naopak vyvést z potřebné rovnováhy. Mořský mech může zároveň absorbovat toxiny ze svého prostředí, a tak pokud suplement nepořídíte z opravdu ověřených a kvalitních zdrojů, můžete riskovat obsah těžkých kovů. Nejnovější beauty TikTok trend tedy není něco, čemu se musíte nutně obloukem vyhnout, váš jídelníček se bez něj ale s největší pravděpodobností obejde.

    Zdroje: Grazia, Beauty Crew, TikTok

    Karlovarský festival je pryč. Který z filmů musíte rozhodně vidět?

    0
    Dakota Johnson
    Dakota Johnson

    Stihnout všechny snímky, které za to stojí, je na festivalu v Karlových Varech nemožné. Letošní ročník ovládl film Sbormistr inspirovaný kauzou zneužívání dívek v pěveckém souboru. A oprávněně. Až ho vstřebáte, tady je zcela subjektivní seznam dalších snímků, které považuju za nej.

    Nejvíc crazy. V komedii Splitsville lítají drsné hlášky i akvarijní rybičky

    Dva manželské páry v krizi testují hranice lásky, tolerance, přátelství a otevřených vztahů. A dělají to tak zběsilým způsobem, že se velmi pravděpodobně budete smát nahlas. Nebo schováte hlavu do dlaní. Nic mezi tím. A pokud jste estét, bude vám líto všech těch zničených elegantních stolů, rozbitých akvárií, prokopnutých zdí a potopených lodí. Jenže spolu s hlavními hrdiny stejně nakonec zjistíte, že důležitější než drahý dům s bazénem je samozřejmě láska.

    Zdroj: Splitsville

    Nejvíc Y2K. Letní škola, 2001 je první česko-vietnamský film

    Návrat do nultých let je v kurzu a tento film vám ho zprostředkuje perspektivou vietnamské komunity žijící v Chebu. Vtipné scénky, kdy hlavní hrdina v létě nažehluje obrázky Pokémonů na trička, které pak jeho rodiče prodávají v tržnici coby originály, střídají scény jako z antického dramatu. Když sedmnáctiletý syn konfrontuje svého trochu slabošského a pokryteckého otce, bolí to až fyzicky. První česko-vietnamský film s výhradně vietnamským castingem rozhodně stojí za pozornost.

    Nejvíc feel good. Italští Sourozenci jdou dojemně a vtipně za svými sny

    Italské Rimini mimo hlavní sezónu je kulisou pro pomalé sbližování třicátnice Irene a jejího o deset let staršího bratra s poruchou autistického spektra. Bratrova diagnóza je v dětství a dospívání rozdělila, teď je může konečně spojit. Nenáročná feel-good komedie o potlačených i splněných snech je založená na skutečném příběhu, který je do filmu vtipně vložený. Film je dostupný na Netflixu, ale ze zajetých netflixovských šablon lehce vybočuje.

    Zdroj: La vita di Grandi

    Nejvíc Harris Dickinson. Film Pobuda ukazuje, jak těžké je dostat se z ulice

    Hvězda filmůTrojúhelník smutku nebo Babygirl Harris Dickinson má větší ambice než vypadat na plátně dobře a tvářit se melancholicky. Ve své režijní prvotině zúročil zkušenosti z dobrovolnické práce v komunitním centru pro lidi ve špatné sociální situaci. A natočil výstižný portrét mladého kluka z ulice, kterému se sice všichni snaží pomoct dostat se ze dna, ale temné síly nedokážou přemoct. Film velmi nenásilně ukazuje, že problém závislosti je komplexní a vyžaduje stejně komplexní řešení, nikoli jen alibismus převlečený za dobročinnost.

    Nejdojemnější. Když máma Z lásky opustí děti, kdo se o ně postará?

    Měla to být jen taková nečekaná návštěva sestry a jejích dvou dětí. Jenže brzy se ukáže, že čtyřicátnice Jeanne, která děti nikdy nechtěla, po záhadném sestřině zmizení musí dělat synovci a neteři mámu. Co si s malými bytostmi povídat, jak si s nimi hrát, co jim dát k jídlu? Jak si nově zařídit pracovní i osobní život, když do něj bez možnosti přípravy přibyla tak náročná povinnost? Na základě čeho vlastně vznikne láska? Film o rodičovství z donucení na tyto otázky hledá odpovědi. A dělá to poctivě a bez vynášení jednoduchých soudů.

    Zdroj: KVIFF

    Zdroje: KVIFF, Imbd, Instagram, YouTube, Deadline

    Úkol století? Převzít otěže po Gallianovi. Debut Glenna Martens u Maison Margiela

    0
    Maison Margiela Artisanal 2025
    Maison Margiela Artisanal 2025

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    Belgický návrhář Glenn Martens, dosud spojený spíše s industriálně estetickým Dieselem a dekonstrukcí u Y/Project, vnesl do couture kolekce módního domu Maison Margiela temnou romantiku a znovuotevřel diskuzi o tom, co haute couture znamená. Je více než zajímavé pozorovat, jak někdo s tak silným rukopisem dokáže do řady vdechnout hybrid svého stylu a DNA značky.

    Maison Margiela jako pocta Belgii. Martense i Galliana naučila avantgardnímu vnímání

    Glenn Martens zvolil pro svůj první krok přesně to místo, kde se Martin Margiela se značkou v roce 2009 rozloučil, tedy bývalou pařížskou márnici v 19. obvodu. Místo s historií, a přitom bez lesku, což perfektně sedí ke kódu anonymity, na kterém značka vyrostla. Namísto přepychu zvolil surreálnost. Bludiště místností pokrytých papírovou imitací a barokních zdobností. A přesně taková byla i kolekce. Stála totiž na pomezí divadelnosti a hluboké melancholie.

    Jak jsme již zmínili, Glenn Martens zůstal věrný DNA značky, ale zároveň do ní vnesl svůj a pro brand nový rukopis. Tedy ten, jenž je posedlý strukturou, materiálem a neustálým zpochybňováním luxusu. Nešlo o haute couture, které by mělo oslnit bohaté klienty inovací nebo moderním twistem. Šlo o radikálně jiný pohled na to, co je vzácné. O proměnu nalezených kousků v umění. Hlavní společný jmenovatel Martense a Galliana je ovšem Belgie, odkud oba pochází. Cit pro teatrálnost tedy pochází z avantgardy proslulé Antverpské akademie.

    Wow efekt v každém modelu. Minimalismus zde nemá místo

    Kožené bundy se staly kabáty, interiérové textilie ožily jako korzetové šaty a plast byl zkrocen do podoby tvarovaných soch, připomínajících průsvitné brnění. Třetina kolekce totiž vznikla z recyklovaných materiálů, jako kdyby móda chtěla sama sebe přepsat. Protože, přiznejme si, že i když většina luxusních značek dbá na původ materiálu, nepoužívá tradičně v kolekcích ty recyklované.

    Zdroj: Maison Margiela

    Ačkoliv Martens miluje koncept, nikdy nezapomíná na siluetu. Drapérie z těžkého žerzeje, tylové šaty pokryté krajkou, zrcadly i peřím, každý look měl svou vnitřní logiku, ale i moment překvapení. Znovu se objevily masky, tedy ikonický kód Margiely, tentokrát z těžkého stříbra či pokryté krystaly. Nositel zaniká, outfit tak vypráví celý příběh sám.

    Zdroj: Maison Margiela

    Debutová kolekce nepotřebovala celebrity, aby fungovala. Nežádala ani virální momenty, okaté spolupráce, ani známé tváře na módním mole. Martens dokázal, že síla módy spočívá v řemesle, emocích a vyprávění, ne v tom, kdo ji nosí. Po dlouhé době jsme viděli kolekci, která si vystačila sama se sebou.

    Zdroje: WWD, Culted, BOF, Instagram, YouTube


    Móda v kostce: Marc Jacobs slaví kabelku Cristina a Jil Sander vítá novou éru

    0
    Marc Jacobs Cristina
    Marc Jacobs Cristina

    Marc Jacobs vydal speciální kampaň ke své nejnovější „it“ kabelce Cristina. Značka Jil Sander zveřejnila první dílo nového kreativního ředitele Simona Bellotti, tedy speciální video. Crocs a Touchland představují virální přívěsek a Chanel míří do New Yorku, kde v prosinci odhalí svou řadu Métiers d’Art. Paříž přivítá výstavu o díle Virgila Abloh.

    Marc Jacobs slibuje novou „it“ bag. Odstartoval kampaň pro kabelku Cristina

    Poslední runway show z dílny Marca Jacobs nesloužila pouze pro odhalení nejnovější kolekce. Návrhář představil rovněž novou kabelku, která má potenciál stát se podzimní „it“ bag. Model Cristina vychází z archivních návrhů kolekce Marc by Marc a jejím okamžitě rozpoznatelným prvkem je hravá pomačkaná textura a výrazné kovové detaily. Značka tašku propaguje kampaní Who Is She.

    Crocs odhalil další virální přívěsek. Spolupracoval na něm s Touchland

    Módní scénu v uplynulých měsících pobláznily různorodé přívěsky a klíčenky. I když jí v současnosti vládne plyšáček Labubu, značky se nadále snaží prorazit se svou variantou hravého trendu. Společnost Crocs proto spolu s Touchland vydala speciální obal na virální hand mist, slibující populární personalizaci. Ještě před zahájením prodeje se na čekací seznam produktu zapsalo na 11 tisíc zákazníků.

    Zdroj: Touchland

    Chanel míří po sedmi letech do New Yorku. V metropoli odhalí řadu Métiers d’Art

    Módní dům Chanel oznámil detaily ohledně své příští speciální kolekce s názvem Métiers d’Art. Tentokrát ji hodlá představit v New Yorku, kam zamíří po dlouhých sedmi letech. Řadu představí nový kreativní ředitel značky Matthieu Blazy, a to 2. prosince. Se slavnou metropolí je svázaný nejen on, díky své práci u značky Calvin Klein, ale i samotná Gabrielle Coco Chanel, která ji často navštěvovala.

    Zdroj: Chanel

    Paříž vzdá hold Virgilu Abloh. Přivítá první velkou evropskou výstavu o jeho díle

    Značka Nike a společnost The Virgil Abloh Archive společně připomenou dílo amerického návrháře a zakladatele značky Off-White Virgila Abloh. Do Paříže totiž přivezou první velkou evropskou výstavu věnovanou jeho kariéře. Exhibice s názvem Virgil Abloh: The Codes otevře své dveře 30. září, tedy v den, kdy by designér oslavil své 45. narozeniny. Přístupná bude v Grand Palais do 10. října.

    Zdroj: Virgil Abloh Archive

    Jil Sander vítá nové vedení. Simone Bellotti uctil v prvním videu kořeny značky

    Nový kreativní ředitel Jil Sander, Simone Bellotti, odhalil své první dílo pro úspěšnou značku. Místo návrhů ovšem vytvořil speciální video s elektronickou hudbou a doplňující vinylové LP. Obojí odkazuje na kořeny společnosti, která vznikla v roce 1968 v Hamburku. Videoklip s názvem Bochum Welt, v angličtině Wanderlust, představuje čtyři postavy oblečení v typickém Jil Sander outfitu.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, YouTube, Instagram

    Podpora žen od Keni po Koreu. Women@Dior a UNESCO plní sny po celém světě

    0
    women@dior a unesco
    women@dior a unesco

    Program Women@Dior, který vznikl ve spolupráci módního domu Dior s organizací UNESCO, letos oslavil pět let existence. Na konferenci v Paříži minulý týden představil pět inspirativních projektů mladých nadaných žen z různých koutů světa. V Keni vzniká AI chatbot pomáhající ženám s finanční gramotností, Korea vítá digitální slovník měnící genderové stereotypy a v Nepálu oživují nevidomí mentoři výrobu vonných tyčinek.

    Módní dům Dior i letos podpoří projekty vedené ženami v rámci vzdělávacího programu Women@Dior, na němž spolupracuje s UNESCO. Program, pokračující už pátým rokem, má za cíl propojit studentky z oborů, jako je byznys, móda či umění, se zaměstnanci Dior, kteří jim poskytnou odborné vedení a pomohou uskutečnit jejich cíle. Dosud se do něj zapojilo přes 2 500 žen ze 140 států.

    Zdroj: Women@Dior

    Vítězné projekty získají podporu ve formě finančního grantu, mentoringu a propojení s relevantními partnery. Letos byly vítězné projekty dva, přičemž finalistů bylo dohromady pět. Finalistky pak měly možnost prezentovat se před publikem a získat cenné kontakty.

    „Trad wife“ jako nový trend. Women@Dior upozorňuje na návrat globálního ústupu práv žen

    Hlavním tématem letošní konference bylo vzdělání, inkluze a posílení postavení žen ve společnosti. Řečníci upozornili na globální ústup práv žen, a to zejména v kontextu válek a ekonomických otřesů. Zazněly také reflexe aktuálních trendů, jako je například návrat k roli „trad wife“, neboli tradiční manželky.

    Finalistky projektu Dream for Change debatovaly o tom, kdy jsou rozhodnutí žen autentická a kdy jen podléhají tlaku společnosti. „Empowerment není o tom, co děláte, ale proč to děláte,“ zaznělo v diskusi. Ředitelka módního domu Dior Delphine Arnault zdůraznila, že podpora žen a dívek je v dnešním světě naprosto klíčová.

    Zdroj: Women@Dior

    Na pódiu se vystřídali nejen mentoři programu, ale i další osobnosti z LVMH, Dior či UNESCO. Mezi hosty byla například dirigentka a umělecká ředitelka orchestru Divertimento Zahia Ziouani, jež vedla závěrečný ceremoniál olympiády v Paříži v roce 2024. Nechyběla ani filmařka a nejmladší kandidátka na Nobelovu cenu za mír Zuriel Oduwole nebo mistryně světa ve skydivingu Domitille Kiger. Ta sdílela svůj byznys příběh a zkušenosti se zakládáním iniciativy Zero Gravity.

    V hlavní roli AI. Publikum letos ocenilo projekty propojující práva žen s technologiemi

    Letošní konference Women@Dior se konala v sídle UNESCO v Paříži. Vítězky projektu Dream for Change byly tento rok vybrány přímo publikem, a to pomocí QR kódů. Výherní projekty byly rovnou dva.

    První z výherních projektů vznikl v Keni a nese název Mama Maisha. Jeho cílem je pomoct ženám pracujícím na tamních trzích zlepšit jejich finanční gramotnost. Učí je, jak si plánovat rozpočet a spořit na stáří, mimo jiné i prostřednictvím chatbotu s umělou inteligencí. Zakladatelky projektu navíc v současnosti vyvíjí systém, který doplní úspory vzdělávaných žen o finanční příspěvky.

    Zdroj: Women@Dior

    Druhým výherním projektem je francouzská iniciativa s názvem Femini’Lab, která propojuje workshopy na středních školách s digitální platformou poháněnou umělou inteligencí. Platforma poskytuje mladým ženám individuální podporu a poradenství. Cílem projektu je pomoct ženám získat potřebné dovednosti k tomu, aby mohly rozjet vlastní podnikání.

    Od menstruačního zdraví po vonné tyčinky. Women@Dior podpořil různé oblasti

    Dalšími třemi finalisty programu Dream for Change byly projekty Her Cycle, The Embossers a P.E.T.A.L.S. Her Cycle vznikl ve Spojených státech amerických a zaměřuje se na osvětu o menstruačním zdraví mezi dívkami. Součástí je online platforma, která zajišťuje přístup k informacím a potřebným zdrojům.

    Jihokorejská iniciativa s názvem The Embossers zase vytvořila digitální slovník genderové rovnosti. Ten nabízí alternativy k zakořeněným sexistickým výrazům v korejském jazyce. Využívá k tomu prvky gamifikace, neboli herních principů, za účelem většího zapojení a motivace. Projekt ukazuje, jak jazyk ovlivňuje naše myšlení a může posilovat pozitivní změny ve společnosti.

    Nepálský projekt P.E.T.A.L.S. se zase zaměřuje na oživení tradiční výroby vonných tyčinek z květin. Jeho cílem je propojit kulturní dědictví s udržitelností a sociální inkluzí. Výjimečný je zejména zapojením nevidomých mentorů, kteří spolu s lokálními tvůrci pomáhají zachovat řemeslnou tradici a zároveň otevírat nové pracovní příležitosti znevýhodněným skupinám.

    Zdroje: WWD, Forbes, LinkedIn, Instagram