Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    Při tvorbě podzimní kolekce pro Dior se italská návrhářka Maria Grazia Chiuri inspirovala Francií 50. let. Do svých návrhů tak jasně vepsala New Look i klasické francouzské střihy. Na další úroveň je ovšem posunula detaily připomínající rebelskou náladu 90. let.

    V nejnovější kolekci pro Dior návrhářka Maria Grazia Chiuri opět ukázala, že umí eleganci francouzské módy posunout na další úroveň. Střihy klasické pro New Look 50. let s vysokým pasem a áčkovými sukněmi totiž doplnila o moderní až undergroundové doplňky. Její message mohli návštěvníci přehlídky odhadnout už ze samotných prostor. Zamýšlený kontrast jednoduché palety barev totiž Chiuri nechala vyniknout na exotickém pozadí instalace portugalské umělkyně Joany Vasconcelos.

    Kromě toho se italská návrhářka opět nechala inspirovat slavnými ženami francouzské historie. Tentokrát nechala do své kolekce vstoupit sestru samotného Diora, Catherine. Ta je známá především pro svou účast ve francouzském odboji za druhé světové války. Chiuri ale ovlivnily také zpěvačky Édith Piaf a Juliette Gréco. „Jejich styl, nezávislost a umělecká vize byly v tehdejší době naprosto revoluční,“ popsala své pocity kreativní ředitelka. Jako poctu Piaf proto také navrhla bílé tričko s jasným nápisem „Je ne regrette rien“.

    Jemné střihy 50. let rozbořila Chiuri netradičními texturami

    Kontrast klasiky 50. let a divokosti let 90. pak Chiuri nechala vyniknout především v detailech jednotlivých 96 návrhů. Hladké siluety New Look například rozbořila vroubkovanou texturou vytvořenou z nití vyrobených z nerezové oceli. Klasické áčkové sukně zase doplnila o výrazné květinové vzory. Elegantní černé společenské šaty pro změnu ozdobila do očí bijícími flitry odrážející světla exotických prostor runwaye. Jindy zase jednoduché střihy ozvláštnila černými „kočičími“ slunečními brýlemi nebo koženými rukavicemi.

    Foto: Reuters

    Nádechu rebélie docílila Chiuri rozpenutou košilí i černými braletkami

    Atmosféru undergroundu dále Chiuri podtrhla například návrhy připomínajícími rebelská léta strávená na univerzitě. Školské prostředí připomínaly například tartanové kabáty, pletené svetry, krátké áčkové sukně nebo bílé košile s vázankou. Pocit rebélie pak návhrářka vytvořila také vlastním pojetím klasické bílé halenky nebo takzvaného Bar sáčka. Košili totiž nechala na modelkách do poloviny rozepnutou. Sáčko pak nezapla vůbec, místo toho zpod něj nechala vykukovat černé braletky.

    Foto: Reuters

    Kreativní ředitelka Dior tak znovu dokázala, že naprosto zcela rozumí kořenům francouzské módy. Zároveň se ale nebojí jít o krok dál a dodat jim vlastní představu o současné módě. Návrhářka přitom překvapivě poznamenala, že byla před představením kolekce „poměrně nervózní“. Jednalo se totiž o první návrhy pod vedením Delphine Arnault, která Christian Dior Couture šéfuje od letošního února. Zároveň se Chiuri obávala, aby kolekce nepůsobila příliš stereotypně. „Přeci jen, jde o můj pohled na Paříž jako Italky,“ vysvětlila.

    Zdroj: WWD, Fashionista, WMagazine, Reuters, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Chiuri pro Dior uctila Paříž i New Look. Dodala mu nádech undergroundu 90. let

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Při tvorbě podzimní kolekce pro Dior se italská návrhářka Maria Grazia Chiuri inspirovala Francií 50. let. Do svých návrhů tak jasně vepsala New Look i klasické francouzské střihy. Na další úroveň je ovšem posunula detaily připomínající rebelskou náladu 90. let.

    - Reklama -

    V nejnovější kolekci pro Dior návrhářka Maria Grazia Chiuri opět ukázala, že umí eleganci francouzské módy posunout na další úroveň. Střihy klasické pro New Look 50. let s vysokým pasem a áčkovými sukněmi totiž doplnila o moderní až undergroundové doplňky. Její message mohli návštěvníci přehlídky odhadnout už ze samotných prostor. Zamýšlený kontrast jednoduché palety barev totiž Chiuri nechala vyniknout na exotickém pozadí instalace portugalské umělkyně Joany Vasconcelos.

    Kromě toho se italská návrhářka opět nechala inspirovat slavnými ženami francouzské historie. Tentokrát nechala do své kolekce vstoupit sestru samotného Diora, Catherine. Ta je známá především pro svou účast ve francouzském odboji za druhé světové války. Chiuri ale ovlivnily také zpěvačky Édith Piaf a Juliette Gréco. „Jejich styl, nezávislost a umělecká vize byly v tehdejší době naprosto revoluční,“ popsala své pocity kreativní ředitelka. Jako poctu Piaf proto také navrhla bílé tričko s jasným nápisem „Je ne regrette rien“.

    Jemné střihy 50. let rozbořila Chiuri netradičními texturami

    Kontrast klasiky 50. let a divokosti let 90. pak Chiuri nechala vyniknout především v detailech jednotlivých 96 návrhů. Hladké siluety New Look například rozbořila vroubkovanou texturou vytvořenou z nití vyrobených z nerezové oceli. Klasické áčkové sukně zase doplnila o výrazné květinové vzory. Elegantní černé společenské šaty pro změnu ozdobila do očí bijícími flitry odrážející světla exotických prostor runwaye. Jindy zase jednoduché střihy ozvláštnila černými „kočičími“ slunečními brýlemi nebo koženými rukavicemi.

    - Reklama -

    Foto: Reuters

    Nádechu rebélie docílila Chiuri rozpenutou košilí i černými braletkami

    Atmosféru undergroundu dále Chiuri podtrhla například návrhy připomínajícími rebelská léta strávená na univerzitě. Školské prostředí připomínaly například tartanové kabáty, pletené svetry, krátké áčkové sukně nebo bílé košile s vázankou. Pocit rebélie pak návhrářka vytvořila také vlastním pojetím klasické bílé halenky nebo takzvaného Bar sáčka. Košili totiž nechala na modelkách do poloviny rozepnutou. Sáčko pak nezapla vůbec, místo toho zpod něj nechala vykukovat černé braletky.

    Foto: Reuters

    Kreativní ředitelka Dior tak znovu dokázala, že naprosto zcela rozumí kořenům francouzské módy. Zároveň se ale nebojí jít o krok dál a dodat jim vlastní představu o současné módě. Návrhářka přitom překvapivě poznamenala, že byla před představením kolekce „poměrně nervózní“. Jednalo se totiž o první návrhy pod vedením Delphine Arnault, která Christian Dior Couture šéfuje od letošního února. Zároveň se Chiuri obávala, aby kolekce nepůsobila příliš stereotypně. „Přeci jen, jde o můj pohled na Paříž jako Italky,“ vysvětlila.

    Zdroj: WWD, Fashionista, WMagazine, Reuters, YouTube

    ― Reklama ―

    Podzimní svatby jsou v kurzu. Dovolte si dekadentní barvy a počasí se nebojte

    Podzimní svatby mají své nezaměnitelné kouzlo. Zatímco letní oslavy sází na lehkost a vzdušnost, ty podzimní nabízejí hlubší tóny, bohatší textury a zatím neokoukanou atmosféru. Být hostem na takové svatbě ovšem znamená skloubit slavnostní náladu s proměnlivým počasím a najít rovnováhu mezi pohodlím a žádanou elegancí. Dovolí vám to ale rovněž luxusní detaily, které by v létě působily možná "až moc".

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobývá svět módy. Neznáme sebejistější rukopis

    Z Tbilisi se už pár let line nová vlna módy, jež má v sobě něco syrového, architektonického a svůdného. Jedním z jejích nejvýraznějších hlasů je návrhář Aleksandre Akhalkatsishvili, který dokázal propojit dekonstruovaný minimalismus s ženskou sebejistotou a svým jedinečným gruzínským akcentem. Jeho řady jsou jako dobře vyprávěný příběh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoří silný celek.

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Zrozeno z moře, poháněno světlem. Iris van Herpen oživila haute couture

    Když Iris van Herpen otevřela svou kolekci Sympoiesis na Paris Haute Couture Week podmanivým živým lookem, svět módy se na chvíli zastavil. Před publikem se vynořila modelka oděná do bioluminiscenčního zázraku tvořeného 125 miliony řas, které reagují na světlo a teplotu. Výsledkem není pouhý oděv, ale živoucí organismus.

    Svět zrychluje, gen Z zpomaluje. Ruční práce jsou zpět

    V době, kdy jsou naše dny přeplněné notifikacemi a nekonečným scrollováním, se mladá generace obrací k činnostem připomínajícím dobu před nástupem chytrých technologií. Gen Z si nachází cestu k tvůrčím koníčkům, které nejsou jen estetické, ale i terapeutické. Jedná se o širší kulturní signál, že si jako společnost začínáme vážit autenticity a klidu. Ruční práce do tohoto modelu perfektně zapadají.

    Pánové, letos je trendem zazářit. Je to i vaše svatba

    Tradiční svatební outfity už dávno nejsou „cool“. Díky neustálému boji za genderovou rovnoprávnost se dnes na svatbách rozhodně netočí vše jen kolem nevěsty. Pánská svatební móda se rychle mění a nabírá na odvaze. Moderní svatební outfity pro muže nabízí například značka Tanner Fletcher. Trendu „It’s his wedding too“ však v posledních týdnech vévodí profesionální hráč NFL Kylen Granson a jeho bílý plášť.

    Módní dům Pucci vstává z mrtvých. Deklaruje Pucci Girl Summer

    Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―