Při tvorbě podzimní kolekce pro Dior se italská návrhářka Maria Grazia Chiuri inspirovala Francií 50. let. Do svých návrhů tak jasně vepsala New Look i klasické francouzské střihy. Na další úroveň je ovšem posunula detaily připomínající rebelskou náladu 90. let.
V nejnovější kolekci pro Dior návrhářka Maria Grazia Chiuri opět ukázala, že umí eleganci francouzské módy posunout na další úroveň. Střihy klasické pro New Look 50. let s vysokým pasem a áčkovými sukněmi totiž doplnila o moderní až undergroundové doplňky. Její message mohli návštěvníci přehlídky odhadnout už ze samotných prostor. Zamýšlený kontrast jednoduché palety barev totiž Chiuri nechala vyniknout na exotickém pozadí instalace portugalské umělkyně Joany Vasconcelos.
Kromě toho se italská návrhářka opět nechala inspirovat slavnými ženami francouzské historie. Tentokrát nechala do své kolekce vstoupit sestru samotného Diora, Catherine. Ta je známá především pro svou účast ve francouzském odboji za druhé světové války. Chiuri ale ovlivnily také zpěvačky Édith Piaf a Juliette Gréco. „Jejich styl, nezávislost a umělecká vize byly v tehdejší době naprosto revoluční,“ popsala své pocity kreativní ředitelka. Jako poctu Piaf proto také navrhla bílé tričko s jasným nápisem „Je ne regrette rien“.
Jemné střihy 50. let rozbořila Chiuri netradičními texturami
Kontrast klasiky 50. let a divokosti let 90. pak Chiuri nechala vyniknout především v detailech jednotlivých 96 návrhů. Hladké siluety New Look například rozbořila vroubkovanou texturou vytvořenou z nití vyrobených z nerezové oceli. Klasické áčkové sukně zase doplnila o výrazné květinové vzory. Elegantní černé společenské šaty pro změnu ozdobila do očí bijícími flitry odrážející světla exotických prostor runwaye. Jindy zase jednoduché střihy ozvláštnila černými „kočičími“ slunečními brýlemi nebo koženými rukavicemi.
Foto: Reuters
Nádechu rebélie docílila Chiuri rozpenutou košilí i černými braletkami
Atmosféru undergroundu dále Chiuri podtrhla například návrhy připomínajícími rebelská léta strávená na univerzitě. Školské prostředí připomínaly například tartanové kabáty, pletené svetry, krátké áčkové sukně nebo bílé košile s vázankou. Pocit rebélie pak návhrářka vytvořila také vlastním pojetím klasické bílé halenky nebo takzvaného Bar sáčka. Košili totiž nechala na modelkách do poloviny rozepnutou. Sáčko pak nezapla vůbec, místo toho zpod něj nechala vykukovat černé braletky.
Foto: Reuters
Kreativní ředitelka Dior tak znovu dokázala, že naprosto zcela rozumí kořenům francouzské módy. Zároveň se ale nebojí jít o krok dál a dodat jim vlastní představu o současné módě. Návrhářka přitom překvapivě poznamenala, že byla před představením kolekce „poměrně nervózní“. Jednalo se totiž o první návrhy pod vedením Delphine Arnault, která Christian Dior Couture šéfuje od letošního února. Zároveň se Chiuri obávala, aby kolekce nepůsobila příliš stereotypně. „Přeci jen, jde o můj pohled na Paříž jako Italky,“ vysvětlila.
Zdroj: WWD, Fashionista, WMagazine, Reuters, YouTube