Více
    Redakce
    Domů Blog Strana 44

    Gucci v proměnách času. Kdo psal nejstylovější módní kapitolu?

    0
    Gucci jaro/léto 2025.
    Gucci jaro/léto 2025.

    Gucci. Slovo, které evokuje italskou eleganci, sebevědomí, teatrálnost i nekonečnou proměnlivost. Módní instituce vznikla ve Florencii jako malá brašnářská dílna, pod rukama kreativních ředitelů ale vyrostla ve značku formující aktuální trendy. Každý z kreativních lídrů, od svůdného Toma Forda po výstředního Alessandra Michele, zanechal na společnosti stopu, jež přetvořila šatníky i představu toho, co znamená být Gucci.

    Když svět v 90. letech minulého století zatoužil po provokaci a dravosti, přišel Tom Ford s ostrými liniemi a erotickým nábojem. Když ženy hledaly eleganci bez skandálů, Frida Giannini sáhla po romantice a tichém luxusu. A když svět začal mluvit o rozmanitosti, identitě a návratu historie do současnosti, Alessandro Michele nabídl estetiku, která se nebála kýče, genderového posunu, ani historických odkazů. Každý přístup jiný, a přesto každý autentický pro Gucci.

    Tom Ford: Éra dravosti a sex-appealu

    Když Tom Ford v roce 1994 převzal kreativní vedení Gucci, značka zažívala útlum. Ford ji však rychle proměnil v symbol smyslnosti a luxusu. Jeho kolekce jsou známé odvážnými střihy, hlubokými výstřihy a použitím materiálů jako samet a satén. Ikonické se staly jeho kampaně s provokativními motivy, například s logem Gucci vyholeným na intimních místech modelky. Ford také představil doplňky jako stříbrná pouta či G-string. Jeho éra byla obdobím, kdy značka Gucci znovu získala status módního lídra a stala se symbolem 90. let.

    Frida Giannini: Návrat k nositelnosti a ženskosti

    Po odchodu Forda převzala kreativní vedení Frida Giannini, která se naopak zaměřila na znovuobjevení klasických prvků značky. Inspiraci čerpala z archivů a oživila kdysi úspěšné motivy, jako byl například květinový vzor Flora, původně vytvořený pro slavnou herečku Grace Kelly. Frida Giannini kladla důraz na ženskost, což se odrazilo v jejích kolekcích plných jemných linií a sofistikovaných detailů. Jinými slovy, její kolekce byly velmi prodejné a běžně nositelné.

    Zdroj: Profimedia

    Alessandro Michele: V hlavní roli gender a teatrálnost

    S příchodem Alessandra Michele však nastala v Gucci revoluce. Jeho první kolekce v roce 2015 představila androgynní estetiku a kombinaci různých stylů a epoch. Michele proslul svým maximalistickým přístupem, při kterém míchal vintage prvky s moderními detaily a tvořil unikátní vizuální jazyk značky. Mezi jeho ikonické momenty patří kolekce s hyperrealistickými hlavami modelů či spolupráce s celebritami jako Harry Styles a Jared Leto. Michele také oživil trendy kousky, jako jsou kabelky Jackie a Dionysus, ale představil i nové, například Princetown pantofle s kožešinou.

    Alessandro Michele během své sedmileté vlády zcela redefinoval DNA značky.„Nové Gucci“, tedy romantické, androgynní, kulturně vrstevnaté a plné symboliky, nese jeho podpis. Byl to on, kdo z luxusního domu udělal globální módní fenomén, který spojoval historii s popkulturou a genderovou fluiditu s barokním maximalismem. Jeho rukopis byl opravdu nezaměnitelný. Retro brýle, krajky, brokát, výšivky, kočky, srdce, had… Ještě nikdo před ním nedal známé značce tak silnou identitu, jež oslovila novou generaci zákazníků i celebrit.

    Zdroj: Gucci

    Při slově Gucci většině z nás naskočí vize, kterou definoval Alessandro. I proto mnozí tvrdí, že jeho éra zůstává tou nejzásadnější. Když byl v roce 2023 jmenován šéfem Gucci Sabato De Sarno, módní svět tápal. Bude pokračovat v barvitém dědictví, nebo zvolí vlastní cestu? Odpověď přišla záhy. Ticho, minimalismus a strohá elegance. Jeho vláda přinesla návrat k jednoduchým střihům, monochromatické paletě a městskému chic stylu. Zatímco někteří posun oslavovali jako „vyčištění Gucci estetiky“, jiní postrádali duši, která značku pod vedením předešlého kreativce katapultovala do světa popkultury.

    Zdroje: WWD, Grazia, L’OFFICIEL, YouTube, Instagram

    Móda v kostce: Burberry zahájil festivalovou sezónu a Rhode vítá face mist

    0
    Burberry festival kampaň
    Burberry festival kampaň

    Burberry už očekává letní pohodu, a tak novou kampaň zaměřil na typickou britskou festivalovou kulturu. Značka Rhode mezitím vydala nový face mist, jehož tváří se stal herec Harris Dickinson. Návrhář Olivier Rousteing získá ocenění Couture Council Award a do aukce míří dosud největší počet luxusních kousků z šatníku princezny Diany.

    Festivalová sezóna je tady. S otevřenou náručí ji přivítal Burberry

    S teplými slunečními paprsky je neodlučitelně spojená rovněž hudební festivalová sezóna. Do své nejnovější kampaně ji proto zařadil také módní dům Burberry. Zapojil do ní hudebníky a modelky, jako je Cara Delevingne, Alexa Chung nebo Liam Gallagher. „Upřímné momentky zachycující zatvrzelé fanoušky i hvězdy před dalším představením,“ popsal fotky kreativní ředitel Daniel Lee.

    Zdroj: Burberry

    Olivier Rousteing získá ocenění. Návrhář dostane Couture Council Award

    Muzeum Módního institutu technologie (Fashion Institute of Technology) zná letošního výherce svého ocenění za práci v módě Couture Council Award. Stane se jím kreativní ředitel Balmain, Olivier Rousteing. Oficiální předání ceny je naplánováno na 3. září. Událost tradičně slouží jako start podzimního Newyorského týdne módy, ale také jako charitativní akce pro chod muzea.

    Talentovaný návrhář usedl na trůn Balmain již v roce 2011, tedy ve svých pětadvaceti letech. Za 14 let svého vedení vytvořil ze značky jeden z nejvíce renomovaných módních domů současnosti. Vytvořil i vlastní moderní, ale stále elegantní a nadčasový styl, kterému mnozí přezdívají „New French Style“. „Vždy jsem se snažil posouvat hranice a konvenční chápání krásy,“ popsal návrhář.

    Rhode má novou tvář. Glazing Mist propaguje Harris Dickinson

    Společnost modelky a influencerky Hailey Bieber Rhode vydala nový produkt. Tváří spreje na obličej s názvem Glazing Mist se tentokrát nestala modelka, ale herec Harris Dickinson. „Moc se mi líbil snímek Babygirl a pro kampaň jsem opravdu hodně chtěla využít muže,“ odůvodnila své rozhodnutí šéfka Rhode. Doplnila ovšem, že se nejedná o posun značky směrem k pánské kosmetice.

    Zdroj: Rhode

    Blíží se největší aukce šatníku princezny Diany. Představí kousky i za 300 tisíc dolarů

    Společnost Julien’s Auctions chystá aukci kousků z šatníku ikonické princezny Diany. Jednat se má ovšem o dosud největší nabídku jejího oblečení. Událost s názvem Princess Diana’s Style & A Royal Collection je naplánovaná na 26. června v Beverly Hills. Její součástí mají být například hedvábné šaty přezdívané „caring dress“ v hodnotě až 300 tisíc dolarů nebo vzácná Dior kabelka.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    Konec rozhodovací paralýzy. Na dovolenkové outfity stačí šest kousků

    0
    Soleil Soleil pareo letní outfity úvodka
    Soleil Soleil pareo letní outfity úvodka

    Ať už bojujete s místem v kufru, nebo si nechcete na dovolené lámat hlavu s outfity, klíčem je chytré plánování. Ne nadarmo se říká, že kdo je připraven, není překvapen. Možná ale budete překvapeni vy, jakými různými způsoby lze využít oblíbené oblečení. S jednoduchými šesti kousky jste totiž schopni vykouzlit šatník na celou dovolenou.

    Kouzlo dovolené neleží jen v samotné destinaci, ale také v tom, zabalit si s sebou jen to nejlepší. Nezáleží na tom, jestli míříte do exotiky, zemí dlouhých pláží, nebo surfařských destinací, minimalisticky sbalený kufr s luxusními kousky za vás vyřeší každé stylingové dilema. Kvalita nad kvantitou je mindset pro letošní léto, i přesto však budete každý den vypadat jako z módního mola.

    Základní paletu volte v neutrálních barvách. Outfity složíte jen ze šatů a košile

    Bílá košile je zcela zásadním kouskem. Ráno poslouží jako přehoz přes plavky, zatímco odpoledne ji uvážete k hedvábným kalhotám na uzel. Na večeři se zase dostavíte v ležérně rozepnuté košili přes šaty, případně si vypomůžete výrazným širokým páskem. Ideální je volnější střih a vzdušná bavlna. Příjemně splývavý materiál dá navíc perfektně vyniknout šperkům a opálené pokožce.

    Zdroj: COS, Ralph Lauren

    Lehké áčkové nebo rovné „slip dress“ z lesklého materiálu jsou samy o sobě ztělesněním elegance mezi večerními outfity. Povznesete je pečlivě vybranými šperky, nemusíte se ale bát ani ležérnějšího looku s teniskami. V případě chladnějších večerů z nich za pomoci vypasovaného svetříku uděláte sukni a nikdo nepozná, že na sobě máte tytéž šaty už třetí den.

    Nebojte se doplnit arsenál výraznějšími kousky. Vše závisí na kombinacích

    Hedvábné pareo je chameleon mezi šatníkovým vybavením. Luxusní kus látky poslouží jako rafinovaná sukně, šaty na jedno rameno, bolerko i plážový přehoz. Nastudujte si různé způsoby uvázání a na dovolené budete královnou rezortu. Přidejte sluneční brýle i minimalistické šperky, a pár chytrými pohyby můžete plynule přejít z pláže na koktejlovou happy hour.

    Zdroj: Hermès, Arket

    Neměly by vám chybět ani široké hedvábné kalhoty. Jejich hlavní předností je pohodlnost, ale nikoliv za cenu elegance. Splývavé a neskutečně stylové kalhoty s vyšším pasem sedí skvěle k tílku, košili i plavkám. Večer je doplníte sakem a sandálky, přes den jen přes hrudník uvážete barevné pareo. Outfity s tímto kouskem skutečně křičí originalitou s každou další kombinací.

    Nebojte se ani na první pohled výraznějšího kousku. Hladké, strukturované či lesklé body, všechny varianty oblíbeného topu skvěle doplní kufr s omezeným místem. Drží totiž tvar, vypadá uhlazeně a jde perfektně kombinovat. Široké kalhoty, sukně z parea i vrstva pod bílou košili rozzáří všechny možné outfity. Doladit ho stačí jen zajímavým náhrdelníkem a výraznějším líčením.

    Zdroj: Anine Bing, Hugo Boss

    Pokud vám ještě nějaké místo zbývá, nebo jen potřebujete trochu formálnosti, zachrání vás lehký cardigan, případně sako. Využijete ho zvlášť v zemích, kde nešetří klimatizací, nebo v destinacích s chladnějšími večery. Volte ideálně viskózu. Směs lnu bude fungovat také, pozor ale na mačkavost. Držte se neutrální barevné palety a nemusíte si už nikdy lámat hlavu s kombinováním.

    Zdroje: Instagram

    Letní znevýhodnění. Proč pánská móda stále přešlapuje v kruhu?

    0
    Massimo Dutti
    Massimo Dutti

    Zatímco dámské kolekce léta hýří barvami, tvary i možnostmi, muži zůstávají znevýhodnění. Móda se sice každou sezónu posouvá, ale pro pánský šatník, jako by to neplatilo. Rok co rok, s příchodem teplejších dnů, oprašujeme stejný archetyp, tedy kraťasy, košile a mokasíny. Znovu a znovu. A když už se někde zableskne naděje, zpravidla má cenovku jako ojetý vůz a visí pod logem luxusního módního domu.

    Letní znevýhodnění mužů je každoroční přehlížený symbol širšího módního problému. Originalita je vyhrazena ženám, zatímco mužům zůstává základní výbava. Ale doba se mění. A možná, opravdu možná, už příští léto bude na výběr víc než jen bílá, béžová a „námořnická modř“. Anebo tomu tak není?

    Znevýhodnění mužů, nebo lenost značek? Opravdu netušíme

    Těžko říct, jestli je na vině konzervativní vkus spotřebitelů, nebo alibistický přístup módních značek. Faktem zůstává, že muži jsou v létě znevýhodněni jak výběrem, tak fantazií módního trhu. Experimenty? Jen ve formě mírně odlišného odstínu béžové. Hra s materiály? Pouze v rámci lnu a bavlny. Siluety? V létě neexistují. Kdo se nebojí vystoupit z řady, musí sáhnout po značkách jako Loewe, Jacquemus či Dries Van Noten a připravit si kartu bez denního limitu.

    Zdroj: COS

    Zatímco dámská móda si v letních měsících užívá svobodu v podobě plisovaných sukní, asymetrických střihů, transparentních vrstev a výšivek, tak ta pánská zůstává až bolestivě praktická. Jako by muži nebyli hodni módní poetiky. Místo příběhů nosí kapsy. Místo emocí střih slim fit. A kde je ta hravost, nadsázka a výraz? Zmizela mezi regály s bílými košilemi a světlemodrými šortkami.

    Zatímco ženy nosí příběhy, muži nosí funkci. Kdy bude těmto dnům konec?

    Módní řetězce ví, že bílou košili prodají. A ví taky, že růžové hedvábné kalhoty pravděpodobně skončí ve výprodeji. Ale možná je načase přestat se bát. Muži totiž nejsou nezajímaví, jen nemají z čeho vybírat. Dokud budou obchody nabízet výhradně „bezpečné“ volby, zůstane pánská letní móda zcela mimo.

    Nikdo nepotřebuje extravagantní kousky, chce to pouze špetku originality. Avšak projevenou jinak než nenápadnými knoflíky na košili, semišovými mules a nylonovými bucket kloboučky. Plavky pak ani nekomentujeme, protože jsou buď basic, nebo doslova směšné. Takže do toho, seberte s létem trochu odvahy.

    Zdroje: Instagram

    Pinterest má jasno. Předpovídá největší trendy letošního léta

    0
    summer cottagecore
    summer cottagecore

    Vyhledávání uživatelů populární sociální sítě Pinterest slouží jako chytrý ukazatel. Platforma totiž na základě nejčastěji zadávaných klíčových slov odhaduje trendy, které budou definovat nadcházející období. Vydala proto předpověď pro letošní léto, jemuž má dle ní dominovat touha po digitálním detoxu, luxusním cottagecore i hravém make-upu.

    Generace Z má dost vyčerpávajícího online světa. Místo toho touží po digitálním detoxu, který by jí umožnil opět se propojit s „realitou“. Dokazuje to nejnovější report z dílny sociální sítě Pinterest. Mezi nejočekávanější trendy nadcházejícího léta totiž zařadila touhu po odpojení se, související s obnoveným zájmem o offline život. Své odhady založila na nejčastěji vyhledávaných klíčových slovech.

    Zdroj: Pinterest

    Platforma totiž shromáždila svá interní globální data od letošního ledna do konce března. Na základě nich vytvořila komplexní předpověď, udávající trendy rychle se blížících letních měsíců. Zřeknutí se online světa pak její uživatelé projevují hned několika způsoby. Hledají například výrazy jako „Irish forest“, „Switzerland countryside“ nebo „nature bathing“. Vzrostl ale také jejich zájem o knihy.

    Vyhledávali totiž pojmy související se čtením nebo čím dál více populárními book clubs. Uživatelé Pinterestu hodlají svůj čas strávený mimo obrazovky věnovat i hravým make-up lookům. Na popularitě tak narůstají speciální looky inspirované jednotlivými znameními zvěrokruhu. Mezi snad nejvirálnější výtvor patří „Virgo makeup“, jehož vyhledávání vzrostlo na platformě o více než dva tisíce procent.

    Letošnímu létu vládne Martha Stewart. Určuje trendy recepty i dekorace

    Nadcházející léto bude definovat rovněž nadále populární boho chic estetika, ale také koprově zelená barva, takzvaná dill green. Platforma Pinterest ji již dříve označila za odstín letošního léta. Perfektně doplňuje již zmiňovanou touhu po offline odpočinku a tedy i návratu do přírody. Ten uživatelé projevovali rovněž vyhledáváním fresh letních receptů nebo květinových a zeleninových zahrad.

    Zdroj: Unsplash

    Jejich touhu po ideálním letním cottagecore pak nejlépe vystihuje životní styl populární americké novinářky Marthy Stewart. Uživatelé hledali jí inspirované outfity, recepty i dekorace letních domovů. Stejně jako ona totiž touží po harmonickém životě definovaném kvalitním jídlem, přírodou a koníčky jako háčkování, čtení či malování. Letos v létě si proto udělejte čas na řádný detox.

    @atmohome If Martha Stewart is your aesthetic, I wanna be friends 🫐🪴🌷 #marthastewart #marthastewartenergy #aesthetic #coastalgrandmother #nancymeyers ♬ landscape with a fairy by aspidistrafly – Noelle

    Zdroje: WWD, Fashion United, Pinterest, TikTok, Instagram

    Tady byste SPF nečekali. Vyberte si sluneční ochranu v netradičním provedení

    0
    SPF aplikace úvodka
    SPF aplikace úvodka

    O potřebě SPF se vedly dlouhé dohady, lékaři po celém světě však mají jasno. Bez ochranného faktoru by člověk v létě neměl na sluníčku trávit více času, než je třeba. Dnes se navíc produkty se sluneční ochranou vyrábí v tolika provedeních, že si své oblíbence musí najít opravdu každý. Snadná aplikace nebo chladivý efekt, trh uspokojí všechny.

    Ačkoliv je slunce významným dodavatelem vitamínu D, spálená kůže a její následky rozhodně nestojí za ignorování síly UV záření. SPF je navíc skvělý kamarád, hlavně díky nekončícím možnostem jeho aplikace. Mlhy, krémy i pudry, neexistuje snad produkt, který by na trhu chyběl. Ať už se chystáte do města, nebo do lesa, ujistěte se, že máte tu perfektní variantu právě pro vás.

    Stará láska nerezaví. S krémem ani emulzí nemůžete šlápnout vedle

    Nestárnoucí klasika v podobě krému s ochranným faktorem nikdy nezklame. Každodenní rituál zvládnete s přehledem díky tradičnímu produktu, který pleť vyživí i ochrání. Krémová textura je komfortní pro většinu typů pleti a při správné volbě nezalézá do vrásek, ani přílišně nevysuší obličej. Nemusí si však sednout s každým podkladem, proto se vyplatí vyzkoušet více různých značek.

    Zdroj: Chanel, Clé de Peau Beauté

    Gel či emulze je na rozdíl od krému mnohem lehčí. Hlavně smíšená a mastná pleť bude zářit blahem, pokud jí dopřejete tuto variantu. Navíc se skvěle vstřebává a nezatěžuje pleť ani v silném horku. Při volbě ideální textury nelepí a většinou i skvěle funguje pod make-upem. Ne nadarmo proto patří SPF emulze mezi oblíbené formy sluneční ochrany na obličej.

    Do lesa i na městskou terasu. Opatrně na dostatečnou ochranu sticků a sprejů

    Ochranný fluid funguje podobně jako emulze. Nenápadná až vodičková textura se velmi rychle vsákne do pleti a je tak vhodná pro její různé typy, dokonce i citlivou pokožku. Fluidy jsou skvělou volbou při vrstvení, kdy se snesou s používáním více pleťových sér po sobě. Některé značky vyrábí SPF fluidy i tónované, takže slouží zároveň jako lehčí make-up a šikovně sjednotí pleť.

    Zdroj: Sensai, Shiseido

    V regálech se začínají objevovat i tuhé SPF sticky. Jejich hlavní přínos je rozhodně v samotné formě. Během dne je lze aplikovat i bez použití zrcátka a skvěle se hodí na místa jako nos nebo oční okolí. Perfektní jsou hlavně na výlety nebo sport. Vlezou se i do kapsy, nevytečou z obalu a snadno se reaplikují. Ideální je však používat tyčinku spíš jako doplněk než hlavní základ ochrany.

    Milovníci jednoduchých řešení pak jistě ocení SPF sprej. Perfektní spojenec pro letní dny, kdy pleť nesnese vrstvení, ale je potřeba ochranu víckrát obnovit. Stačí jej vytáhnout z kabelky při odpolední cestě na meeting nebo čekání na drink. Navíc příjemně osvěží. Opatrně ale na rovnoměrnou aplikaci, kvůli nepřesnému rozprašovači se může snadno stát, že nějaké místo vynecháte.

    Krása a praktičnost v jednom. SPF pudry jsou skvělým doplňkem na letní dny

    Rozhodně zajímavou variantou je i tónované SPF ve formě pudru. Kromě sluneční ochrany nabídne i barevné sladění pleti a příjemné zmatnění, což se zvlášť v parném létě hodí. Měl by ale rozhodně sloužit spíš jako doplněk k plnohodnotné ochraně, jelikož jeho účinnost kromě výše ochrany závisí i na množství. A tak obří vrstvu pudru si na sebe nikdo určitě dávat nechce.

    @ling.kt SPF POWDER?!?! 😱 #spf #supergoop #spfreview #skincaretips #beautyreview ♬ original sound – Ling.KT

    Zdroje: TikTok

    Všechno nejlepší. Letní oslavenci vám budou za originální dárky líbat ruce

    0
    Unsplash luxusní dárky úvodka 2
    Unsplash luxusní dárky úvodka 2

    Léto přeje proseccu na ledu, veselým zážitkům, a hlavně oslavám pod širým nebem. Oslavenci narození v tomto období mají v krvi styl i vášeň pro opravdu luxusní dárky. Zapomeňte na padesátý hrníček nebo bonboniéru, tyhle originální nápady vám vyslouží potlesk ve stoje. Obdarovaní si na vás už navždy vzpomenou s úsměvem na tváři.

    Možná se to nezdá, ale výběr dokonalého dárku je opravdovým uměním. Zvlášť, pokud je obdarovávaná osoba těžký oříšek s vytříbeným vkusem. Zkuste proto vymýšlení daru věnovat více času a dejte si s přípravou záležet. Luxusní dárky nejsou jen o ceně, ale i o promyšlenosti a osobním vkusu. Ať už se rozhodnete pro fyzický dárek, nebo zajímavý zážitek, oslavenec vám jistě poděkuje.

    Nebojte se sáhnout hlouběji. Klíčem je originální osobitost

    Stylový útěk k moři začíná dávno před vystoupením z letadla. Je-li váš obdarovaný milovník letních dovolených, připravte mu plážový set na míru. Letos velmi populární proutěné kabelky udělají parádu u moře i na promenádě. Doplňte je koženými žabkami a máte perfektní základ přímořského outfitu. Korunku mu nasadí barevné pareo s využitím od deky až po stylové šaty.

    Zdroj: Loewe, Hermès, The Row

    Existují luxusní dárky, kterými vyrazíte dech. Vůně vyrobená na míru patří mezi ty nejosobnější poklady v kosmetické sbírce. Sama o sobě je perfektním rozmazlením, co teprve ale pokud si ji vyrobíte na specializovaném workshopu ve vyhlášených parfumériích? Pokud si váš oslavenec potrpí na originální zážitky, vypravte ho třeba do Paříže, kde si může kousek osobního kouzla sám vyrobit.

    Zdroj: Jo Malone, Selkie Collection

    Sebeláska není jenom o vnitřním nastavení mysli. Je také o obklopování se krásnými věcmi a třeba i pohodlným a kvalitním oblečením. Hedvábné či saténové šaty na míru patří mezi akty rozmazlování na vrcholku blaha. Darujte šaty samotné, případně poukázku do kvalitního studia, nebo konkrétní švadleně. Dárek vydrží léta a při obléknutí si na vás obdarovaný zaručeně vzpomene.

    Luxusní dárky nemusí zdobit poličky. Zážitky i praktičnost snadno skloubíte s krásou

    Zážitky obecně jsou především v dospělosti vděčným strůjcem originálních nápadů. Darovat čas, během kterého člověk vypne hlavu, pořádně se nadechne a zajistí si vzpomínky na celý život, je totiž často k nezaplacení. Darujte proto třeba degustaci vína pod širým nebem, vyjížďku na koních v nekonečném poli nebo piknik mezi lučními květinami.

    Mezi další tipy, se kterými nešlápnete vedle, patří limitované edice. Dopřejte oslavenci šanci cítit se výjimečně a jedinečně. Vyberte mu malé umělecké dílo v podobě originální karafy na vodu či víno, nebo ručně broušené sklenice na domácí martini. Takové dárky budou zaručeně středobodem každého stolu a sklidí úspěch v každé domácnosti.

    Zdroj: J. & L. Lobmeyr, Rückl

    Také drobné rituály umí rozjasnit den i těm nejnáročnějším bytostem. Sada svíček z limitované edice vybraných designerských domů je zkrátka o stupeň výš než obyčejná svíčka koupená ve spěchu. Příjemný relaxační moment doplní i luxusní dárky v podobě sady na ledovou kávu, případně matchu. Vybírejte kvalitní materiály i oku lahodící balení a úspěch s dárkem je zaručen.

    Zdroj: Dior, The Tea Makers of London

    Maximalismus pronikl i do botníku. Léto definují hravé přívěsky

    0
    přívěsky Coach
    přívěsky Coach

    Blížící se léto přináší řadu hravých trendů. Jejich společným jmenovatelem je maximalismus, který módní scénu dobývá již od začátku roku. Tentokrát se probojoval i do botníku. Hravé přívěsky, dosud zdobící pouze kabelky všech velikostí a tvarů, přesídlily rovněž na obuv. Za své je přijaly módní značky jako Coach, Miu Miu nebo Prada.

    Tichý luxus z módy nejspíše nikdy nevyjde. Letos ho ovšem na žebříčku trendů předběhl výrazný maximalismus. Květinové potisky, výrazné barvy či asymetrické plavky, to vše dokazuje, že se v jeho duchu ponese i blížící se léto. Postupně proto pronikl také do botníků současných it-girls. Ovládl je v podobě přívěsků a ozdob, posouvajících tenisky, loafers a sandálky na vyšší úroveň.

    Přívěsky lákají svou dostupností. Hledat nemusíte jen u známých značek

    Letošní léto definovala obsese přívěsky, zdobícími kabelky všech tvarů a velikostí. Zdá se ovšem, že trend v nadcházejících měsících ovládne i boty. Prvky, které byly kdysi chápány jako kýčovité a typické pouze pro Crocs, totiž dobývají aktuální trendy. Vinu nesou světoví návrháři, kteří ozdoby posunuli do světa high fashion. Příkladem je projekt Simone Rocha a zmíněných Crocs.

    Zdroj: Simone Rocha

    Mezi značky, které přívěsky s nadšením přijaly patří také Coach. Společnost se proslavila především ozdobami na kabelky a tak není divu, že současný trend vítá s otevřenou náručí. Nabízí ovšem opravdu maximalistické modely, které nejsou pro každého. Pokud fandíte spíše drobnějším ozdobám, najdete inspiraci například u brandů jako Miu Miu nebo Prada. Hledat ale nemusíte pouze u nich.

    Zdroj: Coach

    Na hravém trendu je totiž lákavé rovněž to, jak dostupný je. Stačí navštívit nejbližší prodejnu korálků nebo výtvarných potřeb. Přívěsky, stužky, řetízky nebo ozdobné kamínky můžete umístit na tkaničky tenisek, ale také oblíbených loafers. Ozdobám se ovšem nevyhnou ani baleríny či sandálky na podpatku. Doplňky lákají především na personalizaci, která nyní módní scénu ovládá.

    Do módy vchází individualita. Přívěsky nabízejí vytouženou personalizaci

    Spolu s maximalismem totiž letos do popředí vystupuje touha po individualitě. Čím dál více milovníků módy netouží jen po snadno replikovatelných trendech, ale spíše kouscích, které mohou přizpůsobit vlastnímu osobitému a jedinečnému stylu. Perfektním zástupcem této sílící proměny jsou právě přívěsky, jež módní scénu sjednocují, přesto z ní však nevytvářejí zástup stejně vypadajících klonů.

    @readwritethrift Tysm @Charms Club for the adorable package! Lmk which pair was your fave! 🔗🌸❤️🎱 #shoecharms #customizeyourshoes #adornments ♬ for the girlies – Mercedes 😉

    Zdroje: WWD, The Zoe Report, Grazia Magazine, TikTok, Instagram

    Slibný relax neskrývá jen moře. Objevte taje evropských spa hotelů

    0
    Lefay Resort & Spa Dolomiti
    Lefay Resort & Spa Dolomiti

    Blížící se sluncem nasycené dny lákají na vytouženou dovolenou. Šumící moře, písečné pláže a dlážděné ulice přímořských měst evokují vysněný relax. Za opravdovým odpočinkem ale nemusíte vycestovat na vzdálené pláže. Dopřejte si prázdninový oddech v jednom z nejluxusnějších evropských spa hotelů, ukrývajících vířivky, sauny i speciální procedury.

    Klasickou dovolenou u moře nahradí jen máloco. Celý rok sníme o tom, až zase zaboříme bosé nohy do písku a necháme se pohltit jemným přímořským vánkem. Pokud ale toužíte po odlišném zážitku, či máte prostor pro více dovolených, vyzkoušejte nejluxusnější evropské spa hotely. Kromě špičkového wellness nabízí i vycházky po okolních horách nebo malebných městečkách.

    Zdroj: Unsplash

    Nechte se pohltit krásami Dolomit. Lefay Resort & Spa vám vdechne nový život

    Pokud patříte spíše mezi milovníky hor než moře, ale přesto toužíte po luxusním odpočinku, zamiřte do italských Dolomit. Najdete v nich dechberoucí hotel Lefay Resort & Spa slibující nespočet způsobů vysněné relaxace. Vydechnout si můžete ve venkovním i vnitřním bazénu, soukromé sauně a vířivce či při speciálních procedurách. Ty se zaměřují také na odblokování negativních emocí.

    Zdroj: Lefay Resort & Spa Dolomiti

    Utečte před povinnostmi do kláštera. L’Abbaye des Vaux-de-Cernay stojí jen kousek za Paříží

    Naplánovali jste si letos v létě výlet do milované Paříže? Pak se vám naskýtá jedinečná příležitost spojit objevování s hlubokým relaxem. Jen hodinu za velkoměstem na vás totiž čeká klášter z 12. století L’Abbaye des Vaux-de-Cernay. V současnosti ovšem neukrývá mnichy, ale luxusní nabídku odpočinku. Vydejte se do wellness centra ve stájích nebo venkovního bazénu s barem.

    Zdroj: L’Abbaye des Vaux-de-Cernay

    Milovníci modernismu ocení Lanserhof Sylt. Luxusní spa ukrývá i německé pobřeží

    Jeden z nejluxusnějších hotelů Evropy naleznete také na dalekém severu Německa. Nedaleko vesničky List stojí moderní resort Lanserhof Sylt. Tamní písečné duny a výhledy na pobřeží nabízí ty nejmodernější možnosti odpočinku. Pokud zrovna necvičíte jógu, nezkoušíte boulder či saunu, můžete si sjednat schůzku s tamními doktory, pracujícími se západními i holistickými praktikami.

    Zdroj: Lanserhof Sylt, Germany

    Odpočiňte si podle Christiana Louboutin. Návrhář slibuje relax v hotelu Vermelho

    Nečekaný spa zážitek můžete najít na portugalském pobřeží Alentejo nedaleko vesničky Melides, a to v dechberoucích prostorách hotelu Vermelho. Resort založil proslulý návrhář bot Christian Louboutin. Při tvorbě vysněného luxusního úkrytu stavěl na osobních zkušenostech. Přivedl si proto oblíbené terapeuty ze všech koutků světa a ke spolupráci přesvědčil i vlastního wellness trenéra.

    Zdroje: The Times, Condé Nast Traveller, Instagram

    Bottega Veneta vzdává hold ikonickému vzoru. Intrecciato slaví 50 let

    0
    Bottega Veneta anniversary
    Bottega Veneta anniversary

    Slavný propletený vzor intrecciato patří mezi nejvíce klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slouží jako okamžité poznávací znamení jedné z nejúspěšnějších italských značek, Bottega Veneta. Společnost letos vzdává svému ikonickému detailu hold, jelikož slaví 50 let. Představila proto speciální kampaň, založenou na významu tradičního řemesla.

    Intrecciato není pouze vzor, ale symbol hodnot, které italská značka Bottega Veneta zastává. Přesně to se snaží společnost ukázat ve své nejnovější kampani s názvem Craft is Our Language, tedy Řemeslo je náš jazyk. Vydala ji při příležitosti 50. výročí slavného detailu, který vznikl v roce 1975. Zachycuje v ní slavné osobnosti a přátele módního domu, ale i propletené ruce a různá gesta.

    Ta mají symbolizovat samotný pletený vzor, ale také vzájemnou propojenost, která vzniká právě díky tradičnímu řemeslu a kreativitě, stojící v srdci Bottega Veneta. „Vnímáme intrecciato nejen jako techniku, ale jako metaforu,“ prohlásili zástupci značky. Reprezentovat má spolupráci a kolektivního ducha, které společností prostupují. Zároveň se jedná o odkaz na knihu Bruna Munari.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Designér totiž vydal knihu s názvem Supplemento al Dizionario Italiano, tedy podrobnou studii typických italských gest. Kampaň tak zároveň uctívá italské kořeny značky. Objevují se v ní slavné osobnosti ze světa filmu, umění, literatury, hudby nebo sportu. Každý z nich zároveň oblékl intrecciato v podobě ikonického doplňku nebo klasického kousku z módních archivů Bottega Veneta.

    Na slávu musel intrecciato čekat. Pařížští kupci vzor odmítali

    Intrecciato vytvořil jeden ze zakladatelů značky, Renzo Zengiaro. Bottega Veneta založil ve městě Vicenza spolu s Michelem Taddei v roce 1966. V 70. letech začal zpracovávat kůži typickou pro tamní region, Veneto. Ta je díky své tenké struktuře ideální pro pletení a často se používala na výrobu rukavic nebo bot. Na slávu si ale nyní již ikonický vzor musel počkat. Zákazníci ho zpočátku odmítali.

    Například pařížští kupci ho přirovnávali ke slaměným taškám. Vzor si ovšem našel zájemce v Japonsku a Spojených státech amerických. Postupně tak vyšplhal po žebříčku trendů, až se stal nejznámějším symbolem značky. Bottega Veneta plánuje letos vydat ještě druhou kampaň a také speciální knihu. Sloužit má jako jistý slovník, zachycující jazyk, řemeslo, ale i hodnoty módního domu.

    Zdroje: The Fashion Network, Hypebeast, Hypebae, Instagram, YouTube